Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.773.824 views

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Tdebassie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:54:
Ik ben zojuist gebeld door de dealer. Had mijn bestelling voor de iV60 een maand geleden doorgegeven aan de LM, het lijkt er op dat het daar een maand is blijven liggen. Levertijd: februari 2022... 8)7
Tjonge, lekker suf van de LM...
kan de LM niet bij een andere dealer kijken of er ergens nog een slot vrij is? ze moeten nu maar even aan het werk voor je denk ik!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
mibkiller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:06:
De dealer heeft net gebeld de enyaq is in productie en hij komt in week 12

Betreft Enyaq 60 zonder sss
Goed nieuws! Verwachte levering was week 20 toch? Mooie vervroeging. Die wil ik ook wel

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-11 00:32
pim89 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Goed nieuws! Verwachte levering was week 20 toch? Mooie vervroeging. Die wil ik ook wel
Ja dat klopt stond op week 20.
Dus nu zou die 3 april geleverd worden aan mijzelf.
Bij de dealer is die dan al eerder.
Als alles goed gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door mibkiller op 25-02-2021 19:25 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
mibkiller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Ja dat klopt stond op week 20.
Dus nu zou die 3 april geleverd worden aan mijzelf.
Bij de dealer is die dan al eerder.
Als alles goed gaat.
Je staat niet in de lijst zie ik? Welke kleur heb je?

• mibkiller
vinom schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Je staat niet in de lijst zie ik? Welke kleur heb je?
Skoda Enyaq iV (5-d) 58kWh Volgens de dealer levering week 20 nu dus week 12.
Race Blue metallic
Interieur stijl Lodge

Met deze opties nog.

Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- Lichtmetalen velgen Vega 20" 235/50/R20
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
- Clever charging cable voor industriële aansluiting
- ASSISTENTIEPAKKET
- COMFORT PAKKET
- KLIMAAT PAKKET
- LICHT PAKKET
- TRANSPORT PAKKET

De trekhaak komt achteraf dat ging niet meer lukken.

• mibkiller
Hierbij de mail van de dealer

Goedemiddag meneer Mibkiller,

De fabriek is gestart met de productie van uw auto! J

Dit betekend dat als alles volgens planning verloopt de auto in week 12 bij ons gelost zal worden, wij moeten de auto dan nog rijklaar maken en natuurlijk poetsen.

Op basis van de bovenstaande verwachting zouden wij de auto dan vanaf 13 april aan u kunnen leveren.

Helaas hebben wij geen invloed op de productie en het transport van de auto tot deze bij ons gelost is, zodra de auto gelost is nemen wij contact met u op voor de definitieve afleverafspraak.

Mochten er nog vragen ontstaan verneem ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Mich.........

Commercieel medewerker skoda

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-07 20:13
Nice! Wanneer heb je besteld?
mibkiller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:53:
Hierbij de mail van de dealer

Goedemiddag meneer Mibkiller,

De fabriek is gestart met de productie van uw auto! J

Dit betekend dat als alles volgens planning verloopt de auto in week 12 bij ons gelost zal worden, wij moeten de auto dan nog rijklaar maken en natuurlijk poetsen.

Op basis van de bovenstaande verwachting zouden wij de auto dan vanaf 13 april aan u kunnen leveren.

Helaas hebben wij geen invloed op de productie en het transport van de auto tot deze bij ons gelost is, zodra de auto gelost is nemen wij contact met u op voor de definitieve afleverafspraak.

Mochten er nog vragen ontstaan verneem ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Mich.........

Commercieel medewerker skoda

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 07:25
mibkiller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:44:
[...]

Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- Lichtmetalen velgen Vega 20" 235/50/R20
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
- Clever charging cable voor industriële aansluiting
- ASSISTENTIEPAKKET
- COMFORT PAKKET
- KLIMAAT PAKKET
- LICHT PAKKET
- TRANSPORT PAKKET

De trekhaak komt achteraf dat ging niet meer lukken.
Verdomme, eentje met warmtepomp. Die gaan dus voor. Hadden we dat dan toch maar genomen _O- .

Nee serieus gefeliciteerd. Levertijden, dat is mooi en willen we horen. Stiekem een beetje jaloers.

[ Voor 8% gewijzigd door Loepoog op 25-02-2021 20:37 ]

• mibkiller
th0ckx schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:25:
Nice! Wanneer heb je besteld?
Januari 2021.

[...]

• mibkiller
Loepoog schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Verdomme, eentje met warmtepomp. Die gaan dus voor. Hadden we dat dan toch maar genomen _O- .

Nee serieus gefeliciteerd. Levertijden, dat is mooi en willen we horen. Stiekem een beetje jaloers.
Nou was heel gedoe moest er zelf achteraan zelf bellen met dealers achter offerte aan bellen en de baas achter heen zitten om te tekenen was in 2 weken geregeld ;)
Hij werd er gek van >:)

• Loepoog
mibkiller schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Nou was heel gedoe moest er zelf achteraan zelf bellen met dealers achter offerte aan bellen en de baas achter heen zitten om te tekenen was in 2 weken geregeld ;)
Hij werd er gek van >:)
Ik herken het. Heb ze bij Alphabet, Fleetsupport, de dealer en mijn werkgever ook opgejaagd. Op het laatste moment de andere leaseauto kunnen annuleren en dat van de Enyaq binnen een week kunnen regelen. Ik was natuurlijk naïef door te denken 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.
Bestelling is van 15 oktober en kreeg toen al een levertijd van week 26.
Als je dan leest wanneer andere hebben besteld en misschien geleverd krijgen dan snap je mijn scepsis wel.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
Kreeg vandaag telefoon van de dealer waarom ik de Enyaq niet kwam ophalen, staat al klaar.
Ik zei....week 26 is week 26.

• mibkiller
Loepoog schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Ik herken het. Heb ze bij Alphabet, Fleetsupport, de dealer en mijn werkgever ook opgejaagd. Op het laatste moment de andere leaseauto kunnen annuleren en dat van de Enyaq binnen een week kunnen regelen. Ik was natuurlijk naïef door te denken 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.
Bestelling is van 15 oktober en kreeg toen al een levertijd van week 26.
Als je dan leest wanneer andere hebben besteld en misschien geleverd krijgen dan snap je mijn scepsis wel.
Ik had besteld toen zei de dealer je krijgt hem pas in 2022 productie plekke zijn op dus ik toe alles op alles gezet om er een te vinden die nog geleverd kon worden.
Wilde graag een trekhaak maar die moet nu achteraf dus das nog weten weer.
Later belde de dealer weer dat er nog slots over zijn.
Lekker weer

Wij moeten altijd meerdere handtekening halen dus ja is altijd heel gedoe.

[ Voor 4% gewijzigd door mibkiller op 25-02-2021 21:15 ]

• mibkiller
goetfoud schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:09:
Kreeg vandaag telefoon van de dealer waarom ik de Enyaq niet kwam ophalen, staat al klaar.
Ik zei....week 26 is week 26.
Dan had ik hem gelijk opgehaald.
Ik krijg hem ook een maand eerder.

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-11 22:10
bvk1983 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Hoe kan dat een laag verschil in maandkosten zijn? Of ga je hem kopen i.p.v. leasen?
De werkgever rekent ook een x percentage eigen bijdrage. Als je onder het leasebudget gaat zitten dan wordt het resterende deel in mindering gebracht op de eigen bijdrage. Enyaq zat er niet onder, Tarraco wel. Daardoor is het netto verschil stuk lager.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ted Hanky schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:58:
[...]

De werkgever rekent ook een x percentage eigen bijdrage. Als je onder het leasebudget gaat zitten dan wordt het resterende deel in mindering gebracht op de eigen bijdrage. Enyaq zat er niet onder, Tarraco wel. Daardoor is het netto verschil stuk lager.
Ondanks dat de Tarraco fors goedkoper is in de lease dan de Enyaq voor mij (ik heb naar aanleiding van jouw bericht ook ff gekeken) kan dit voor mij nooit uit, ondanks dat ik geld terug krijg voor de Tarraco, omdat deze onder budget blijft. De bijtelling trekt dit volledig over de schreef waardoor de Tarraco echt fors duurder is.

Wel een prima auto die Tarraco.... lekker ruim

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 25-02-2021 23:05 ]

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:20
Zoals we weten is de levering van demo Enyaqs aan de dealers vertraagd tot april. Vandaag meldde mijn dealer ook de reden:
“ Inderdaad zou onze demo Enyaq hier in februari binnenkomen, helaas is dit vertraagd.
Dit heeft te maken met een update die ze moeten uitvoeren alvorens hij naar Nederland toekomt.
De verwachting is nu dan ook dat hij hier in april binnenkomt…. Helaas L.”

Kennelijk wacht Škoda met de levering van Enyaqs aan dealers, media en klanten tot de eerste stabiele versie van de software (2.1) beschikbaar is. Die wordt sinds gisteren in Duitsland beschikbaar gesteld aan ID.3 klanten. Naar verluidt is vanaf deze versie alle software in de auto OTA (over the air) te updaten.

Nog een paar maanden geduld dus en hopenlijk bllijft ons daarmee de ellende van de ID.3-rijders bespaard :)

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Niet spectaculaire promo, maar toch weer eens een rijdende Enyaq (sportuitvoering):

YouTube: ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV: sportski i dinamičan

• ManiacScum
leenderttimmers schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:42:
Niet spectaculaire promo, maar toch weer eens een rijdende Enyaq (sportuitvoering):

YouTube: ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV: sportski i dinamičan
Ah er gaat niets boven je kinderen in een werkkamp stoppen zodat je zelf lekker in je ultra-luxe woning kan verblijven om te genieten van de extra ruimte :+

Ontopic, die zwarte delen vind ik er persoonlijk superstrak uitzien. Helaas dat het naar alle waarschijnlijkheid gepaard gaat met een levering in 2022 en dus extra kosten.

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Vandaag de dealer nog even gesproken aangaande mijn configuratie wijziging (verwijderen sss).

Hij vertelde nog een nieuwtje dat Crystal Face beschikbaar komt vanaf modeljaar 2022 (vanaf week 35 a 36). Maar dat je wel rekening moet houden met 14 weken doorlooptijd dus levering ergens begin januari 2022.

Had nog een stille hoop dat het eventueel eerder zou zijn. Had mijn configuratie al reeds aangepast naar alleen Licht en dat laten we dus lekker zo.

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:47
Ik zag net op Skoda.nl de prijslijst voor de First Edition, leverbaar uit voorraad, op is op:

https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=enyaq%20iv

• vinom
  • Nu online
Dus daar komen de voor geconfigureerde modellen vandaan :) Dat is ook wel te zien aan de prijs en uitrusting. De brochure staat er inderdaad nog niet lang op. Ik heb eerder deze week nog gekeken en toen stond het er nog niet bij.

[ Voor 41% gewijzigd door vinom op 26-02-2021 21:10 ]

• Loepoog
50k voor een IV60..... Zeg maar gerust 25% aan accessoires op de basisprijs. Maar dan heb je wel mooi een clever charging cable.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:29
Weet iemand of een Thule Euroride 940 (4jr geleden aangeschaft) op de Enyaq met iV80 kan. Meestal vervker ik 1 mountainbike, soms twee en soms twee reguliere stadsfietsen. Ik begreep dat de kogeldruk 75kg is voor de iV80. Maar ik kan niet zo snel wat vinden wat nodig is voor mij toepassing?

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:16
Ik verbaas mij (positief) over de CW waarde van de Enyaq met 0,25. Zijn zusje bij VW, ID.4 ziet er toch veel meer uit alsof deze ontworpen is in de windtunnel , en die heeft een CW van 0,28!

Nou moet je ook het frontale oppervlak van de twee meenemen in de berekening hoe de invloed is op het verbruik, maar het zou dus maar zo kunnen dat een Enyaq met gelijke accu verder komt dan een ID.4. Ik ben nu al benieuwd naar de eerste rijtesten en vergelijken tussen de twee.

Spidermellow

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
FJP84 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:53:
Weet iemand of een Thule Euroride 940 (4jr geleden aangeschaft) op de Enyaq met iV80 kan. Meestal vervker ik 1 mountainbike, soms twee en soms twee reguliere stadsfietsen. Ik begreep dat de kogeldruk 75kg is voor de iV80. Maar ik kan niet zo snel wat vinden wat nodig is voor mij toepassing?
Het lijkt mij dat die fietsendrager prima past op de trekhaak. Een kogeldruk van 75kg is een normale kogeldruk die je bij veel auto's ziet. De fietsendrager weegt 14kg en is geschikt voor een max gewicht van 20kg per fiets, dus dan zit je in totaal met 2 fietsen op max 54kg en dus ruim onder de maximale kogeldruk.

Het enige wat je nodig hebt is een trekhaak op je Enyaq, maar dat had je zelf ook vast al bedacht ;)

• vinom
  • Nu online
Om een beetje een idee te krijgen wat de 2.1 update waarschijnlijk straks op de Enyaq zal inhouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cucpj6s-_169C2rN0zaWQ03NGKY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WP35NcKNp1btaPTmsQOTt0Mp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDUHdt_ZVC8ZjwQxfWn0LBdnwJE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jjw6sTcWITE9gQk6bowhMqZC.png?f=fotoalbum_tile

Waarschijnlijk zal deze update al op de Enyaq zitten voordat ze uitgeleverd zullen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 27-02-2021 10:35 ]

• Loepoog
johnvanderster schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:02:
Ik zag net op Skoda.nl de prijslijst voor de First Edition, leverbaar uit voorraad, op is op:

https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=enyaq%20iv
Mag toch hopen dat dit niet hetzelfde gaat als bij de Octavia van vorig jaar. First Editions kwamen toen ook in april. De versies die je zelf kon samenstellen pas later dat jaar.
Het zal wel niet helemaal te vergelijken zijn (Enyaq is al wel los te configureren), maar om de hype uit te knijpen en voorraad te verkopen, kan ik het vervolg wel uittekenen....

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Was toen vanuit markt wel wat aan commentaar bij ocatvia dat eerst first edition kwam en behoorlijk later de meer zelf te configureren ocatvia, misschien skoda iets van meegenomen en nu gekozen eerste zelf configureren en hierna pas first edition presenteren.
Qua vervolg hoop ik niet dat er gebeurt wat je uitgetekend hebt loepoog.
Zelf even voor de 60 first edition vergeleken met 60 en alle opties prijstechnisch erbij opgeteld en de first edition is dan € 1.000 goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 27-02-2021 12:03 ]

• FJP84
vinom schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:27:
Om een beetje een idee te krijgen wat de 2.1 update waarschijnlijk straks op de Enyaq zal inhouden:
[Afbeelding][Afbeelding]

Waarschijnlijk zal deze update al op de Enyaq zitten voordat ze uitgeleverd zullen worden.
Hopelijk komt er nu wat concrete vaart in de productie

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-11 12:18
Loepoog schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:16:
50k voor een IV60..... Zeg maar gerust 25% aan accessoires op de basisprijs. Maar dan heb je wel mooi een clever charging cable.
Mooi komen er straks aardig wat van die kabels op marktplaats voor weinig 😄!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb vandaag ook definitieve bevestiging gehad. Is definitief ingepland.
Verwachte afleverweek 202121 afleverklaar als ik het zo begrijp.
Dus week 21. Mooi op schema.

[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 27-02-2021 15:10 ]

• Neeler
Aangaande de demo auto's en de auto van @capellio 😉

Van de dealer:

Planning Op dit moment zijn de eerste ENYAQ iV’s voor Nederland geproduceerd, alle auto’s moeten voorzien worden van een belangrijke software update voordat deze naar Nederland kunnen komen. Deze update is naar verwachting gereed omstreeks week 11. De update zal per auto 8 uur in beslag nemen en moet vervolgens door een strenge kwaliteitscontrole heen voordat de auto naar Nederland mag. De meest recente verwachting is dat de eerste showroom / demo auto’s omstreeks week 14 in Nederland zijn. Uiteraard zullen de auto’s zo spoedig mogelijk jouw kant op komen

• TPJ87
  • Laatst online: 06-08-2023
Mijn verwachte leverweek in Honeymoon is net met 7 weken vervroegd naar week 18..
Verder nog geen bevestiging van productie etc ontvangen, maar hoopvol nieuws in iedergeval..

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:29
Mooi nieuws TPJ87! Ik zit er ook op te wachten :-P

Dit biedt overigens hoop dat er toch wat video content te kijken is in de Enyaq.

YouTube: Movies on Infotainment | VW ID.4 1st Max

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Heb dit filmpje gelinkt vanaf 4:03 minuten. Enyaq heeft een kortere draaicirkel dan de (kleinere) ID4 en zelfs korter dan een VW UP YouTube: Turning Circle | VW ID.4 1st Max

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Neeler schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:19:
Aangaande de demo auto's en de auto van @capellio 😉

Van de dealer:

Planning Op dit moment zijn de eerste ENYAQ iV’s voor Nederland geproduceerd, alle auto’s moeten voorzien worden van een belangrijke software update voordat deze naar Nederland kunnen komen. Deze update is naar verwachting gereed omstreeks week 11. De update zal per auto 8 uur in beslag nemen en moet vervolgens door een strenge kwaliteitscontrole heen voordat de auto naar Nederland mag. De meest recente verwachting is dat de eerste showroom / demo auto’s omstreeks week 14 in Nederland zijn. Uiteraard zullen de auto’s zo spoedig mogelijk jouw kant op komen
Niks mis mee denk ik. Nog even 6 weken langer in de Kamiq rondrijden.

• WouterH85
  • Laatst online: 08-11 20:28
Duncan78 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:29:
Vandaag de dealer nog even gesproken aangaande mijn configuratie wijziging (verwijderen sss).

Hij vertelde nog een nieuwtje dat Crystal Face beschikbaar komt vanaf modeljaar 2022 (vanaf week 35 a 36). Maar dat je wel rekening moet houden met 14 weken doorlooptijd dus levering ergens begin januari 2022.

Had nog een stille hoop dat het eventueel eerder zou zijn. Had mijn configuratie al reeds aangepast naar alleen Licht en dat laten we dus lekker zo.
Zijn er meer mensen die twijfelen over Skoda Sound System verwijderen uit bestelling?
Mijn dealer gaf aan dat deze vanaf week 24 met sss geproduceerd kan worden, maar dat het dus ook later kan worden. Omdat levering is afgesproken rond week 29 durf ik het we aan, maar geen enkele garantie dat het niet nog verder vertraagd. Als ik het nu liet cancelen dan zou levering in april (!) al mogelijk zijn!
@Duncan78 wat was jouw motivatie voor de aanpassing?

Zijn er anderen die vanuit dealer of importeur al meer duidelijkheid hebben over definitief sss? En zijn er ook andere reacties van dealers op het verhaal sss vanaf week 24?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:20
Hoe goed/slecht is het standaard geluid? Vier jaar rijden met k** geluid zou ik niet willen. Standaard geluid in Superb die ik tijdelijk had was niet best.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• goetfoud
Inspired schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:30:
Hoe goed/slecht is het standaard geluid? Vier jaar rijden met k** geluid zou ik niet willen. Standaard geluid in Superb die ik tijdelijk had was niet best.
Blijft altijd subjectief....
Maar ik heb het onlangs uitgeprobeerd bij een dealer waar er 1 stond en vond het voor standaard geluid zeer behoorlijk. Ter vergelijk, heb nu Bose sound system in Talisman. Kan niet zeggen dat ik het geluid in de Enyaq slechter vond klinken.....

• Duncan78
WouterH85 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:18:
[...]

@Duncan78 wat was jouw motivatie voor de aanpassing?
De voornaamste motivatie was de onzekerheid qua levering. Heb nu levering staan voor week 24 en wachten op SSS zou dus zeker een vertraging inhouden. Maar de onduidelijkheid hoeveel dit uiteindelijk echt gaat worden had ik geen zin in.

Heb net zoals @goetfoud het standaard geluid aangehoord en vond het zeker niet verkeerd klinken. Heb in mijn huidige auto een JBL installatie en ik bemerkte niet meteen een heel groot verschil.

Als de dealer had gezegd levering is maximaal 4 weken langer dan nu dan had ik SSS wel gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Duncan78 op 28-02-2021 16:25 ]

• Duncan78

[ Voor 69% gewijzigd door Duncan78 op 28-02-2021 16:24 ]

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10 15:54
Neeler schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:19: Deze update is naar verwachting gereed omstreeks week 11. De update zal per auto 8 uur in beslag nemen en moet vervolgens door een strenge kwaliteitscontrole heen voordat de auto naar Nederland mag.
Ik mag hopen dat ze de software snel onder controle krijgen. dat een update invloed zou hebben op de basis rij functies en daarmee type goedkeuring test vind ik vreemd..

En 8 uur voor een software update ?
Waarom? Maak ik me wel wat zorgen....

Ik heb ook geen zin om voor elke update langs de dealer te moeten gaan

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
Kaaschef schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Ik mag hopen dat ze de software snel onder controle krijgen. dat een update invloed zou hebben op de basis rij functies en daarmee type goedkeuring test vind ik vreemd..

Dit is wel een vrij paniekerige reactie. Skoda zorgt er met deze update juist voor dat de software op orde is voordat de auto wordt uitgeleverd.

Als je ziet wat voor ellende de ID.3 gehad heeft met software, dan mag je blij zijn dat dat allemaal is opgelost als de Enyaq komt. Deze lange update zorgt ervoor dat daarna alles OTA gaat. Dus dan hoef je juist niet naar de dealer voor een update.

Oprecht, ik zie dit als iets positiefs. Zelfs als het ertoe zou leiden dat mijn Enyaq een of twee weken later komt.

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14
Heb het standaard audio pakket genomen...had liever SSS maar indien ik anders wil dan kan ik voor niet al teveel geld een Focal aftermarket kit erin zetten (aangeraden door andere member)

• jdbiggelaa
[...]

Eens met @pim89 : zie dit als een positieve stap van Skoda. Ik waardeer het juist dat ze nu de tijd nemen om de Enyaq af te leveren met een stabiele versie van de software ipv de bèta versies waarmee duizenden ID.3’s in NL zijn uitgeleverd. Het MEB platform is niet alleen de zichtbare en tastbare aandrijving van de auto met het accupakket, maar ook de hele IT-architectuur en software van alle auto’s die hierop gebaseerd zijn, inclusief alle hulpsystemen zoals ACC e.d. Dat betekent dat alle verbeteringen die in de afgelopen maanden zijn gemaakt voor de ID.3 en .4 nu direct voor ons als Enyaq kopers beschikbaar zijn.
De lange duur van het updaten wordt waarschijnlijk veroorzaakt omdat de drie MEB-kernsystemen nieuwe versies van de firmware krijgen en wel op EPROM, dat kost tijd. En ja, dat moet je grondig testen omdat veel rij-eigenschappen worden bepaald door deze software.
Inderdaad, nog even en je auto rijdt vanzelf :)

• ervh
[...]

Misschien zit er wel iemand met 84 floppy’s en een Windows 3.11 computer de hele dag te klooien om die update gedaan te krijgen 😬🤪

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• ervh
Even serieus: natuurlijk is dit iets positiefs. Liever een auto die vanaf dag 1 degelijk wordt uitgeleverd dan een model dat om de haverklap wordt teruggeroepen omdat het zoveelste mankement uit het misbaksel moet worden verholpen. Geduld is een schone zaak!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Ik heb vrijdag even contact opgenomen met Udenhout in Den Bosch.
Levertijd is opgeschoven van week 19 naar week 21.

• goetfoud
Een trosje Enyaq's 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJZ4Sy41h-cP5Gqlm2xJQ_kxKqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1QuaPwPwAzejtX5HKr2ZZar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S0I0y2Ev_150KMXmEacsI8e6cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpVIMvuywwd4uLNlj8w6Fv82.jpg?f=fotoalbum_large

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
Ziet er stoer uit zoveel bij elkaar met Betria velgen!
Weet je ook welke richting deze combinatie op reed? NL in of uit? Want zijn dit niet de demoauto's met Tsjechisch kenteken die afgelopen weken in NL her en der stonden?

[ Voor 4% gewijzigd door ak123 op 01-03-2021 10:33 ]

• jdbiggelaa
Dit zijn inderdaad geen nieuwe import auto's: ze staan al op kenteken (Tsjechisch?)

• ervh
Die gaan terug denk. Ze zijn gespot bij Apeldoorn las ik, dus wel in NL. Je zou zeggen dat het dan niet lang meer kan duren dat er ook Enyaqs het land in komen, als deze niet meer nodig zijn 😅

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
In configurator duikt plotseling een nieuwe 19 inch velg op:
19 inch lichtmetalen winterset Crystal, ENYAQ
Er zijn nergens afbeeldingen te vinden voor zover ik kon nagaan. Iemand?

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 22:03
maniac_1979 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:32:
Ikzelf zit ook bij van Udenhout. Ben benieuwd of ze voor mij ook nog een vertraging in het verschiet hebben. Nu staat ie nog op week 26. Maar goed een weekje meer of minder maakt ook niet meer uit.

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:41
Ik heb zelf SSS besteld (Noorwegen), maar ga SSS juist afbestellen. Het neemt een groot deel van de extra kofferruimte onder de afdekplaat in beslag die ik liever voor laadkabels en andere zaken wil gebruiken.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
leenderttimmers schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:14:
In configurator duikt plotseling een nieuwe 19 inch velg op:
19 inch lichtmetalen winterset Crystal, ENYAQ
Er zijn nergens afbeeldingen te vinden voor zover ik kon nagaan. Iemand?
De 17" versie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQu3Dy-yFzlqugwLfHEP1ZK23xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAVlreXQv654Zjs4AowzCnfe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MlFG2G1X13_MDiY4XGIwPoHHqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KUAmqrGB5nXclI5FHCQxV3f.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 24% gewijzigd door A3-D op 01-03-2021 11:33 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V154 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• jdbiggelaa
maniac_1979 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:32:
Ik heb dezelfde dealer, mijn levering blijft staan op week 21. Kunnen we tegelijk onze auto ophalen ;)

• Rich81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-06-2021
De eerste foto ever van een Skoda Enyaq kleur quartz grey en 19 inch regular velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_UaH7X0zySnuEzznUZHz2GTS4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rFyEpRIiExX050AAhFQ24NPE.jpg?f=user_large

Via iemand die een Skoda Enyaq test en dit deelt op Insta

https://instagram.com/enyaq.skoda?igshid=184sr4icfddcl

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Twee weken geleden Enyaq besteld en kreeg door levering week 50, dus bijna 11 maanden wachten op auto. :(. Mijn ervaring is dat het meestal uitloopt... Wordt nog spannend met bijtelling :).

Andere ook zo'n lange levertijd?

[ Voor 17% gewijzigd door sebbe_1 op 01-03-2021 12:44 . Reden: tekstueel ]

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Bij mij is de Enyaq besteld door LM bij de dealer op 18-02-2021 en ik heb een leverweek ontvangen van week 41.
Als hij dit jaar maar komt ivm bijtelling dan vindt ik het goed.

• sebbe_1
Wat een verschil dan in levertijd. Kan dat te maken hebben met opties? Ik heb aardig wat opties aangevinkt.

• jdbiggelaa
sebbe_1 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:53:
Wat een verschil dan in levertijd. Kan dat te maken hebben met opties? Ik heb aardig wat opties aangevinkt.
Productieslots van de dealer? Die liggen vooraf vast, naar het schijnt...

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:34
Mijn auto is op 16-02-2021 door de leasemaatschappij besteld bij de dealer, verwachte levering week 32.
Ik heb zelf op voorhand enkele dealers benaderd voor een vrij productieslot en daar de auto door de leasemaatschappij laten bestellen.

• _JANO_
@sebbe_1 Ik heb hem als volgt besteld:

Enyaq IV60

Quartz Grey
Interieur stijl Lounge
Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview
100 kW oplaadmogelijkheid
Comfort
Family
sport
Licht
Assistentie plus
Infotainment plus
Klimaat plus
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak

Dus ook wel met een paar optie's

• sebbe_1
@_JANO_

Ja, mooie opties zo te lezen. Zat erg te twijfelen, maar heb dezelfde kleur gekozen. Hieronder mijn opties.

Enyaq iV 80 5d
Quartz Grey
Loft

125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Comfort Plus
Sport Plus
Infotainment Plus
Infotainment online 3 jaar
Klimaat
Licht Plus
Family
Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 voor, 255/40/R21 achter
Nettenscherm achter
Zijairbags achter

• _JANO_
@sebbe_1

Zeer mooie configuratie maar ik zie Licht Plus, dat zou inhouden dat er Crystal Face inzit, en ja dan mag je nog blij zijn als hij dit jaar komt.
Volgens planning wordt Crystal Face pas vanaf week 36 in productie genomen en dan zijn er dus al veel voor.
Maar volgens de dealer komen ze dan dit jaar niet meer......

Ik had eerst een zwarte in de offerte staan maar op het laatst toch naar Quartz Grey gegaan dan komen de lijnen toch mooier uit vindt ik......

• sebbe_1
@_JANO_

Zal dat het dan zijn van optie licht plus. Zag het idd ook al niet meer staan op de configuratiesite van Skoda.
Hopen maar dat ik geluk heb :).
Had eerst Artic silver, maar ben bang dat deze wat te groen wordt (vond het lastig in te schatten).

• _JANO_
@sebbe_1

Dan heb je al een tijd geleden een een offerte aangevraagd als jij nog licht plus erin heb staan.
Is namelijk volgens mijn dealer al vanaf januari niet meer te bestellen.
Artic silver is wel gaaf maar ik denk zelf dat ik daar eerder op uitgekeken ben, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 18:48
Hey, ik overweeg ook 'n Enyaq, maar ik twijfel nog, vooral vanwege de mogelijkheden om op te laden. Geen eigen oprit, gemeente/Vattenfall doen wazig over of ik in de straat/nabije buurt een laadpaal kan verwachten - 300m voor 'n 11kwh lader lijkt me totaal niet praktisch. Aan de deur met de kabel over de stoep is ook weer niet toegestaan...

Hoe vaak en waar laden jullie je enyaq?

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• sebbe_1
_JANO_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:39:
@sebbe_1

Dan heb je al een tijd geleden een een offerte aangevraagd als jij nog licht plus erin heb staan.
Is namelijk volgens mijn dealer al vanaf januari niet meer te bestellen.
Artic silver is wel gaaf maar ik denk zelf dat ik daar eerder op uitgekeken ben, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Klopt in december offerte aangevraagd, pas in januari getekend.

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ariejan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:42:
Hey, ik overweeg ook 'n Enyaq, maar ik twijfel nog, vooral vanwege de mogelijkheden om op te laden. Geen eigen oprit, gemeente/Vattenfall doen wazig over of ik in de straat/nabije buurt een laadpaal kan verwachten - 300m voor 'n 11kwh lader lijkt me totaal niet praktisch. Aan de deur met de kabel over de stoep is ook weer niet toegestaan...

Op dit moment kan helaas nog niemand zijn Enyaq laden, ze zijn er nog niet. :+ Maar als je de site van https://abetterrouteplanner.com/ bezoekt kun je zien waar er snelladers bij jou in de buurt zijn. In de randstad (ik woon vlak bij Utrecht) zijn er genoeg in de omgeving om binnen 30 minuten weer op 80% te zitten.
Succes met je keuze! ;)

• TPJ87
  • Laatst online: 06-08-2023
TPJ87 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:03:
Mijn verwachte leverweek in Honeymoon is net met 7 weken vervroegd naar week 18..
Verder nog geen bevestiging van productie etc ontvangen, maar hoopvol nieuws in iedergeval..
Net bevestiging via Honeymoon dat mijn Enyaq geproduceerd wordt in week 12. Verwachte levering wel nog op week 18.

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Bericht van de dealer: mijn Enyaq staat geboekt voor productie in week 17. Dat is een vertraging van pakweg 6 weken t.o.v. prognose bij aankoop eerste week oktober 2020. Ook de levering van de demo's van de dealer is met dezelfde periode vertraagd. Levering is inclusief software update.

• vinom
  • Nu online
Wel fijn om te zien dat er mondjesmaat definitieve productieweken langs komen. Ik zal eerdaags ook maar weer eens een belletje er aan wagen. Al heb ik het Skoda Sound System, dus heel concreet zullen ze bij mij nog niet kunnen zijn denk ik.

• ManiacScum
vinom schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:08:
Wel fijn om te zien dat er mondjesmaat definitieve productieweken langs komen. Ik zal eerdaags ook maar weer eens een belletje er aan wagen. Al heb ik het Skoda Sound System, dus heel concreet zullen ze bij mij nog niet kunnen zijn denk ik.
Dat was mijn idee naar aanleiding van de positieve berichten over productieweken, vandaag ook.
Helaas ben ik niet veel wijzer geworden, immers nog steeds geen planning.

Ik kreeg te horen dat combinaties als Sport Pakket ook niet bijdragen aan de planning. 8)7
Skoda Sound System werd overigens niet concreet gemeld als vertraging, zelfs na navraag.

Het goeie bericht is dat dat dealer aangaf niet later dat medio juli verwacht te leveren, mogelijks zelfs eind juni.
Nu hoop ik maar dat dit geen brainfart is en dat hij daarmee stiekem de productie bedoelt.

Afgesproken dat we op wekelijkse basis kijken wat er voor nieuws is.

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik heb vorige week het Skoda Sound System ingeruild voor de 360 graden camera en vandaag het bericht gekregen dat de auto ingepland is voor productie en dat er dus geen wijzigingen meer doorgegeven kunnen worden. Wellicht dat ze mijn wijzigingen zat zijn en dat ze daarom dit roepen, maar het zou ook zo kunnen zijn dat ze zonder SSS in kunnen plannen.

Heerlijk dat speculeren :)

• pollekeb
  • Laatst online: 01-12 21:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIbiam9psua83-PQFUBQL7Wltaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsrCBYptSn7YCRIztkrAnrYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDuxvG97YEqq6r_dAkjGKqXC22A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zMuln0ga76fXsD2IYU17Twx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zql0sPmzhDn46Y4Mqw-Hozj53hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSPQuncyV6BRjq4DACJrqjfn.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op de A27 van Breda naar Utrecht

• Neeler
Heeft er al iemand een soort track-en-trace van de productie auto's kunnen vinden?

In de tijd van de Mitsubitsi PHEV kon je deze volgen op welk schip ze stonden vanuit Japan 😀. Toen kon het forum de dealer instrueren ipv andersom😉. We wisten eerder als de dealer wanneer de auto aankwam.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:43

rammes

koekebakker 1e klas

Neeler schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:
Heeft er al iemand een soort track-en-trace van de productie auto's kunnen vinden?

In de tijd van de Mitsubitsi PHEV kon je deze volgen op welk schip ze stonden vanuit Japan 😀. Toen kon het forum de dealer instrueren ipv andersom😉. We wisten eerder als de dealer wanneer de auto aankwam.
ik denk dat ze niet met een schip komen :o :+

[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 01-03-2021 20:41 ]

Ik zou het doen!

• mibkiller
Jammer dat je geen foto heb van de voorkant die er boven staat die heeft 20 inch velgen.

• goetfoud
rammes schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:40:
[...]

ik denk dat ze niet met een schip komen :o :+
Of toch wel.....vandaar dat we zo lang moeten wachten.

• vinom
  • Nu online
The company started production of the all-new Skoda Enyaq iV model in November 2020, but as it turns out, the ramp-up is not particularly quick.

According to the latest data, the company so far produced only about 1,100 units:

Yeti - 684,500
Kodiaq - 593,600
Karoq - 454,800
Kamiq - 266,000 (Including Kamiq GT in China)
Enyaq iV - 1,100
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/custom/skoda-production-suvs-20210301.jpg
Anyway, the Skoda Enyaq iV is the only MEB-base all-electric model produced in Europe outside Germany, at Skoda's main plant in Mladá Boleslav, Czech Republic.

We guess that with 40% of brand sales being crossovers/SUVs, and the electrification megatrend combined, it's just a matter of time when we will see a higher volume for the Enyaq iV.

[ Voor 28% gewijzigd door vinom op 01-03-2021 21:31 ]

• FJP84

Nu nog nergens ;), maar ik kan ook niet thuis laden. Ik heb 2 publieke punten op 1-2 min lopen. en een stuk of 8 punten op 5-7min lopen. Verder kan ik op kantoor laden. Acceptabel allemaal.

• Thiazzz
Neeler schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:35:

De dealer krijgt een kom-nummer maar die kan je bij Skoda niet tracen helaas :?

• Neeler
Thiazzz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:40:
[...]

De dealer krijgt een kom-nummer maar die kan je bij Skoda niet tracen helaas :?
Komnummer heb ik idd. Maar had gehoopt dat iemand wel iets wist om te tracen.
Kan bij VW wel in sommige landen.

• Thiazzz
Neeler schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:06:
[...]

Komnummer heb ik idd. Maar had gehoopt dat iemand wel iets wist om te tracen.
Kan bij VW wel in sommige landen.
Misschien rechtstreeks bij PON vragen?

• pollekeb
  • Laatst online: 01-12 21:58
https://www.autoweek.nl/a...5-razendsnel-uitverkocht/

Het gaat niet alleen met de verkoop van de Enyaq goed, de eerste serie van de Ioniq-5 is al uitverkocht.
Persoonlijk nog mooier alleen kofferbak Enyaq is groter.

• capellio

Over 2 weken komen ze bij mij een laadpaal installeren (eigen oprit), de afspraak stond eigenlijk voor 2 weken terug maar in overleg hebben we het verschoven (installateur kwam met de planning in de knoei vanwege de sneeuw).

Mijn paal kan in theorie 22kwh laden (met loadbalancer), geen idee wat voor effect dat heeft met de auto (ik verwacht dat hij geknepen wordt tot 11kwh).

Wij rijden 2 á 3 dagen per week 320+km per dag (overige dagen alleen regionaal), opladen doe ik tegen daltarief zolang terug leveren meer dan dat oplevert.

Zonder eigen laadpaal staan er in mijn wijk meerdere publieke palen (2 binnen 100m) die ik als backup kan gebruiken.

Geen idee of mijn strategie goed is maar ik heb 4 laadpassen bij elkaar verzameld die per situatie het beste tarief hanteren. Daar hoop ik de komende 10 jaar niet meer in te hoeven duiken want wat een drama is dat. Het uitgangspunt is dat on-the-road laden geminimaliseerd zal worden maar je kunt nooit weten. 1x per week Nijmegen-Groningen (heen en weer 386 km) is toch wel het maximale aan range opzoeken :)

• remc1979
  • Laatst online: 18:08
capellio schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Over 2 weken komen ze bij mij een laadpaal installeren (eigen oprit), de afspraak stond eigenlijk voor 2 weken terug maar in overleg hebben we het verschoven (installateur kwam met de planning in de knoei vanwege de sneeuw).

Mijn paal kan in theorie 22kwh laden (met loadbalancer), geen idee wat voor effect dat heeft met de auto (ik verwacht dat hij geknepen wordt tot 11kwh).

Wij rijden 2 á 3 dagen per week 320+km per dag (overige dagen alleen regionaal), opladen doe ik tegen daltarief zolang terug leveren meer dan dat oplevert.

Zonder eigen laadpaal staan er in mijn wijk meerdere publieke palen (2 binnen 100m) die ik als backup kan gebruiken.

Geen idee of mijn strategie goed is maar ik heb 4 laadpassen bij elkaar verzameld die per situatie het beste tarief hanteren. Daar hoop ik de komende 10 jaar niet meer in te hoeven duiken want wat een drama is dat. Het uitgangspunt is dat on-the-road laden geminimaliseerd zal worden maar je kunt nooit weten. 1x per week Nijmegen-Groningen (heen en weer 386 km) is toch wel het maximale aan range opzoeken :)
Mag ik je vragen (mag ook in een PB) welke soorten laadpassen je hebt verzameld? Ik ben hier ook mee bezig, maar dat is idd een drama. Dank voor je reactie.

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 11:05
Vraagje over het plaatsen van een laadpaal.

1. Ik heb een 1 fase (1x35A) aansluiting in de meterkast. Moet je nu perse over naar een 3 fase voor het laden van de Enyaq? Ik had gekeken bij Stedin en daar zou ik best wat geld voor kwijt zijn. Ook maandelijks betaal je bij 3 fase meer.
2. Heeft iemand een goede ervaring met een bedrijf die laadpalen plaatst? Wij hebben een parkeerplek op een gedeeld parkeerterrein wat zo 15-20 meter van de meterkast ligt. Er moet ook best wat graafwerk gedaan worden.

Dank

• capellio
remc1979 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Mag ik je vragen (mag ook in een PB) welke soorten laadpassen je hebt verzameld? Ik ben hier ook mee bezig, maar dat is idd een drama. Dank voor je reactie.
Ik weet niet of dat in dit forum hoort maar dat merken we snel genoeg. Ik heb de volgende passen:
  • Maingau - fastned & EU
  • Engie - regio Rotterdam (1x per week)
  • ChargePoint - goedkoopst voor 11- en 22kwh palen (Allego)
  • NewMotion (Shell) - backup, zou overal (EU) moeten werken en goedkoopst bij Shell Recharge + NewMotion

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
zokiz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:

1. Ik heb een 1 fase (1x35A) aansluiting in de meterkast. Moet je nu perse over naar een 3 fase voor het laden van de Enyaq? Ik had gekeken bij Stedin en daar zou ik best wat geld voor kwijt zijn. Ook maandelijks betaal je bij 3 fase meer.
2. Heeft iemand een goede ervaring met een bedrijf die laadpalen plaatst? Wij hebben een parkeerplek op een gedeeld parkeerterrein wat zo 15-20 meter van de meterkast ligt. Er moet ook best wat graafwerk gedaan worden.

Dank
Tarief per maand blijft gelijk > 1 x 10A t/m 3 x 25A
Eenmalige kosten zijn er echter wel om naar 3 fasen te gaan, zo ook de aanpassing in de meterkast uiteraard.

• Neeler

Dank
3x25A is zeker nodig. Wij zijn van 1x40A naar 3x 25A gegaan. Krijg je een nieuwe hoofdschakelaar en groepen verdelen. Liander vroeg €367.

Een goed bedrijf? Ik heb wel goede ervaringen met ecoleon.

• capellio

Dank
1) Een 3x25 (3 fasen) betaal je maandelijks niet meer voor, 3x35 wel (wel kosten voor de verzwaring, éénmalig).
2) De ervaring die ik nu heb is dat iedere installateur (zonnepanelen, CV ketel, etc..), wegenbouwer, aannemer, en ieder ander die de juiste draadjes weet te vinden dit kan en wil doen.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Stedin vraagt standaard eenmalig bijna €300 voor verzwaring van 1x35A naar 3x25A als er geen aanvullende (graaf-)werkzaamheden moeten plaatsvinden.
De huidige wachttijd voor deze werkzaamheden bedraagt overigens 12 weken.

[ Voor 23% gewijzigd door Amersfoort op 02-03-2021 10:05 ]

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 11:05
Amersfoort schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:03:
Stedin vraagt standaard eenmalig bijna €300 voor verzwaring van 1x35A naar 3x25A als er geen aanvullende (graaf-)werkzaamheden moeten plaatsvinden.
De huidige wachttijd voor deze werkzaamheden bedraagt overigens 12 weken.
12 weken?! Dan ga ik dit snel aanvragen. Dank

• Kronosair
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb een laadpaal via New Motion. Let wel dat hier maandelijkse kosten aan verbonden zijn (worden bij mij door de werkgever betaald)

Omdat ik al een Hyundai Kona Electric (1-fase) als voorloop auto heb, heb ik inmiddels ook een laadpaal die is aangesloten op 3-fase (3x25a) Omdat de Kona een 1-fase auto is leverde dit problemen op in de meterkast met als gevolgd een harde brom tijdens het laden. Men heeft het laadpunt nu eerst als 1-fase geconfigureerd en zal straks weer teruggezet worden naar 3-fase als de Enyaq er is.

Laden van een 3-fase auto aan een 1-fase lader zou prima moeten kunnen, het gaat alleen een stuk langzamer. (3,7kw ipv 11kw)

Laadpas heb ik via Leaseplan maar als nood heb ik zelf een gratis pas van Engie waarbij je alleen per Kwh betaald.

• FJP84
capellio schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Ik weet niet of dat in dit forum hoort maar dat merken we snel genoeg. Ik heb de volgende passen:
  • Maingau - fastned & EU
  • Engie - regio Rotterdam (1x per week)
  • ChargePoint - goedkoopst voor 11- en 22kwh palen (Allego)
  • NewMotion (Shell) - backup, zou overal (EU) moeten werken en goedkoopst bij Shell Recharge + NewMotion
Dank! Interessant. Ik heb schijnbaar een laadpas bij het lease contract zitten dat dekkend is voor Europa. WG heeft de regel om buitenlandse "tank"beurten op eigen rekening te doen, maar ik kon bij sporadisch gebruik ook van de LM pas gebruik maken. Wel goed om te weten dat ik zelf een Maingau pas kan aanvragen voor langere vakantietrips

• ManiacScum
Heb je ook een laadpaal nodig of laadpas als je geen warmtepomp hebt? Nee toch?
Pagina: 1 ... 49 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2