Heeft dat geen impact voor de mensen die subsidie hebben aangevraagd en boven de grens komen? Voor de leasers zal het voornamelijk hogere bijtelling zijn.
Ja zeker! Hetzelfde hebben we de vorige keer al meegemaakt toen de basisprijs verhoogd werd door het verplicht stellen van de navigatie. Toen heb ik de configuratie aan moeten passen om onder de grens van de subsidie te blijven en heb meteen de vraag gesteld of er nog een prijsverhoging aan zat te komen. Het antwoord van Skoda was dat het niet te verwachten viel voor de zomer van 2021.vinom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:09:
Heeft dat geen impact voor de mensen die subsidie hebben aangevraagd en boven de grens komen? Voor de leasers zal het voornamelijk hogere bijtelling zijn.
En nu doen ze het weer? Nee toch...
Speculatie zolang het niet bekend is; maar zou het niet vanaf modeljaar 22 zijn? Ik bedoel volgend jaar wordt achteruitrijcamera vanuit de EU verplicht op elke auto, laat die nou tussen de 1 & 2% van de prijs zijn 
Twee prijsverhogingen (navigatie kwam standaard erbij) voordat de levering gestart is lijkt me wat onaannemelijk, maargoed. Allemaal spekulasie!
Twee prijsverhogingen (navigatie kwam standaard erbij) voordat de levering gestart is lijkt me wat onaannemelijk, maargoed. Allemaal spekulasie!
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Volgens bovenstaand bericht per overmorgen,.erwtjevz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:56:
Misschien interessant, maar ik verneem van Alphabet dat de Enyaq prijzen omhoog gaan per 24-02.
Maar laten we inderdaad eerst even afwachten.
Lekker dan, een nieuw hoofdstuk in de soap (niet verrassend).
Jammer dat het gaat om hogere bijtelling of overschrijding subsidie grens (ik weet dat sommige met configuratie geen rekening hielden met deze grens en naar eigen zin hebben samengesteld).
Mogelijk ook nog irritant voor genen die op de zaak kopen.
Als het klopt, liever helemaal geen prijsverhoging in 2021, wijken ze wel af van meeste prijsverhogingen die jaarlijks 1 juli worden doorgevoerd.
Jammer dat het gaat om hogere bijtelling of overschrijding subsidie grens (ik weet dat sommige met configuratie geen rekening hielden met deze grens en naar eigen zin hebben samengesteld).
Mogelijk ook nog irritant voor genen die op de zaak kopen.
Als het klopt, liever helemaal geen prijsverhoging in 2021, wijken ze wel af van meeste prijsverhogingen die jaarlijks 1 juli worden doorgevoerd.
Is het een idee om een extra kolom op de startpagina toe te voegen en daarin de gecommuniceerde afleverdatum naast de bevestigde leverdatum te zetten? Op die manier kunnen we misschien een indicatie krijgen hoe ver de productie achter/voor zal gaan lopen.
Besteld.
- IV 80
Plus pakketten:
- Light plus (dus verwachte levering ergens oktober, onder voorbehoud)
- Assisted drive plus
- Infotainment Plus - Head-Up Display
- Parking Plus - 360° Camera
- Drive Sport Plus
Basic pakketten:
- Comfort seat
- Family pakket
- Climate Basic
Overigen:
- Metallic lak Brilliant silver
- Design Selection EcoSuite bruin
- Panoramisch open dak
- DC acculading 125kW
- 19" REGULUS, anthraciet metallic lichtmetalen velgen
- SKODA CONNECT - Infotainment online +2 jaar
- IV 80
Plus pakketten:
- Light plus (dus verwachte levering ergens oktober, onder voorbehoud)
- Assisted drive plus
- Infotainment Plus - Head-Up Display
- Parking Plus - 360° Camera
- Drive Sport Plus
Basic pakketten:
- Comfort seat
- Family pakket
- Climate Basic
Overigen:
- Metallic lak Brilliant silver
- Design Selection EcoSuite bruin
- Panoramisch open dak
- DC acculading 125kW
- 19" REGULUS, anthraciet metallic lichtmetalen velgen
- SKODA CONNECT - Infotainment online +2 jaar
Waar een D achter staat is definitief. Zijn er pas twee.Pickle__Rick schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:55:
Is het een idee om een extra kolom op de startpagina toe te voegen en daarin de gecommuniceerde afleverdatum naast de bevestigde leverdatum te zetten? Op die manier kunnen we misschien een indicatie krijgen hoe ver de productie achter/voor zal gaan lopen.
Nice!AlexZuH schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:09:
Zojuist bevestiging dat de door mij samengestelde Enyaq ook besteld is door de werkgever;
Skoda Enyaq IV 80
• Race Blue Metallic
• Antraciet Bestria 21” velgen
• Suite leder zwart bekleding
Opties;
• Comfort Plus
• Assistentie
• Klimaat
• Family
• Sport
• Licht
• Infotainment plus
• 125KW Ionity toegang
• Warmtepomp
• Panoramadak
• Skoda Sound System (incl de dan verplichte opbergzak voor laadkabel)
Nu fingers crossed naar een mogelijke leverdatum/tijd
Wat was voor jou de reden om ‘sport’ te kiezen?
Stuurwiel verwarming i.c.m. peddels en die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Vooral de stuurwiel verwarming.Wootism schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:34:
[...]
Nice!![]()
Wat was voor jou de reden om ‘sport’ te kiezen?
Daar had je het sport-stuur niet voor hoeven nemen, die is namelijk standaard op de IV80, evenals de peddels.
[ Voor 54% gewijzigd door ManiacScum op 22-02-2021 23:02 ]
Skerp, had ik even niet bij stilgestaan. Oh well na 7 weken klooien ga ik niet die offerte opnieuw openbreken...
Ik ken het gevoel min of meer, ik had dezelfde overweging namelijk. Ik heb uiteindelijk ook voor de Sport Optie gekozen wetende dat dit al standaard zou zijn, de 3-spaaks heeft mij toch deze optie doen selecteren omdat ik niet kon wennen aan het standaard stuur.....AlexZuH schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:36:
Skerp, had ik even niet bij stilgestaan. Oh well na 7 weken klooien ga ik niet die offerte opnieuw openbreken...
Kan iemand mij vertellen hoe ik op de lijst kom voor de levertijden?
Mijn auto: besteld op 3 november.
Merk/type SKODA ENYAQ IV 80
Kleur: Brilliant Silver Metallic
Interieur: Loft
Opties en accessoires:
• Brilliant Silver Metallic
• Loft
• Metallic lak
• Family
• Assistentie
• Warmtepomp
• Elektrisch inklapbare trekhaak
• Infotainment
Opties en accessoires:
• Loft
• Metallic lak
• Family
• Assistentie
• Warmtepomp
• Infotainment
@vinom @DonKui kunnen jullie hem erbij zetten?5700 Helmond schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:
Kan iemand mij vertellen hoe ik op de lijst kom voor de levertijden?
Opties en accessoires:
• Loft
• Metallic lak
• Family
• Assistentie
• Warmtepomp
• Infotainment
mooie configuratie, het grote wachten kan beginnen
Toegevoegd.Jeroenvr72 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:40:
[...]
@vinom @DonKui kunnen jullie hem erbij zetten?
mooie configuratie, het grote wachten kan beginnen
Graag in het vervolg even een PM naar @DonKui of mij
EDIT: @capellio Hoe zit het met jouw Enyaq? Jij staat voor week 8
[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 23-02-2021 12:31 ]
Vandaag even tijd gehad om de Enyaq bij Broekhuis Alkmaar te bekijken. Was weer onder de indruk van de verschijning van de auto en de ruimte binnenin. We hebben meteen nog even gehad over de levering van het Skoda Sound System.
Conclusie is dat er vanuit de fabriek nog geen duidelijk is wanneer deze exact leverbaar is. Doordat ze dus niet met zekerheid kunnen aangegeven wanneer deze wel uitgeleverd gaat worden met SSS en ik niet het risico wil lopen mijn plekje in de rij kwijt te raken toch maar besloten de optie te laten vervallen nadat ik even goed het standaard geluid heb aangehoord.
Voeg nog even wat foto's bij.
Conclusie is dat er vanuit de fabriek nog geen duidelijk is wanneer deze exact leverbaar is. Doordat ze dus niet met zekerheid kunnen aangegeven wanneer deze wel uitgeleverd gaat worden met SSS en ik niet het risico wil lopen mijn plekje in de rij kwijt te raken toch maar besloten de optie te laten vervallen nadat ik even goed het standaard geluid heb aangehoord.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Kan iemand de softwareversie van de infotainment melden/fotograferen? ben benieuwd wat de huidige software is en wat dit brengt met de release
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik heb mijn bestelling kunnen aanpassen van assistent naar assistent plus.
Op de vraag of het nog invloed had op mijn beloofde week 28 kreeg ik als antwoord; “we hebben echt geen flauw idee, niks is momenteel zeker, we kunnen nul toezeggingen doen.”
Op de vraag of het nog invloed had op mijn beloofde week 28 kreeg ik als antwoord; “we hebben echt geen flauw idee, niks is momenteel zeker, we kunnen nul toezeggingen doen.”
Mooi! Nu twijfel ik weer tussen zwart of grijsDuncan78 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:
Vandaag even tijd gehad om de Enyaq bij Broekhuis Alkmaar te bekijken...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
@vinomvinom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Waar een D achter staat is definitief. Zijn er pas twee.
Helder. Maar we zouden ook een aparte kolom op kunnen nemen met de definitieve/bevestigde leverdatum:
| Leverweek | Leverweek definitief |
| week 27 | week 28 |
In bovengenoemd voorbeeld is te zien dat de uiteindelijke levertijd een week later is dan in eerste instantie is afgegeven. Op die moment kunnen we gaandeweg inzicht krijgen in hoeverre men achter dan wel voorop loopt in de leveringen.
Heb dezelfde twijfel maar dan tussen Artic Silver (mijn huidige keuze) of toch Quartz Grey. Quartz Grey zag er mooi uit. Artic Silver is afhankelijk van de foto's heel mooi maar soms ook niet zo mooi.iRbn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:24:
[...]
Mooi! Nu twijfel ik weer tussen zwart of grijs
Alhoewel ik van plan ben het e.a. te gaan ontchromen (wrappen) denk ik juist wel weer dat het contrast tussen licht en donker bij Artic Silver er weer mooier uitkomt..... keuzes keuzes
Leuk topic dit.
De mijn is besteld op : 15-10
Model en type Enyaq iV 60 5d
Transmissie Automaat
Kleur Black Magic Metallic
Bekleding Loft
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Clever charging cable voor 230V aansluiting
Elektrisch inklapbare trekhaak
Family
Infotainment
Klimaat
Metallic lak
Warmtepomp
Levering staat gepland op week 19.
@vinom @DonKui , kunnen jullie hem toevoegen aub?
De mijn is besteld op : 15-10
Model en type Enyaq iV 60 5d
Transmissie Automaat
Kleur Black Magic Metallic
Bekleding Loft
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Clever charging cable voor 230V aansluiting
Elektrisch inklapbare trekhaak
Family
Infotainment
Klimaat
Metallic lak
Warmtepomp
Levering staat gepland op week 19.
Toevallig hebben we vandaag contact gehad met de dealer. We hebben gebeld naar aanleiding van het volgende filmpje:vinom schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:42:
[...]
EDIT: @capellio Hoe zit het met jouw Enyaq? Jij staat voor week 8
Niet een super spannend filmpje maar wel opgenomen bij de dealer in Arnhem waar ik hem besteld heb. Dit blijkt een demo-wagen te zijn die langs alle dealers in NL langs gaat en daar het afgelopen weekeind dus even was (had ik graag even geweten, dan was ik wezen kijken
Het is nu inderdaad week 8 en hij stond voor deze week. De dealer vermoed dat de wagens opgehouden worden door de importeur om meerdere voertuigen tegelijkertijd vrij te geven i.p.v. sporadisch één wagen. Geen idee of dat waar is of niet of dat het een gevoel is wat hij heeft. Het zal me niks verbazen als mijn wagen tegelijkertijd met de eerstvolgende definitieve leverdatum ook geleverd wordt en niet eerder (dat is week 14 dacht ik?). En heel erg is het ook niet, ik mag nog wat langer in de leenauto rijden (Skoda Kamiq) wat al een supergrote vooruitgang is met wat we hadden.
Ik kijk nog altijd iedere dag een paar keer of ik een kenteken-aanvraag langs zie komen maar tot nu toe tevergeefs.
Die beste man in Arnhem bij Zijm dus heeft mij in oktober voorgehouden dat alle dealers die leveringen in Maart riepen ongeloofwaardig waren en zijn systeem toch echt wel week 17 ( destijds) aangaf. Toch knap dat hij jou dan week 8 heeft voorgehouden...
capellio schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:44:
[...]
Toevallig hebben we vandaag contact gehad met de dealer. We hebben gebeld naar aanleiding van het volgende filmpje:
[YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV80 Artic Silver Metallic 21 Inch Betria Walk Around & Detail inside]
Niet een super spannend filmpje maar wel opgenomen bij de dealer in Arnhem waar ik hem besteld heb. Dit blijkt een demo-wagen te zijn die langs alle dealers in NL langs gaat en daar het afgelopen weekeind dus even was (had ik graag even geweten, dan was ik wezen kijken)
Het is nu inderdaad week 8 en hij stond voor deze week. De dealer vermoed dat de wagens opgehouden worden door de importeur om meerdere voertuigen tegelijkertijd vrij te geven i.p.v. sporadisch één wagen. Geen idee of dat waar is of niet of dat het een gevoel is wat hij heeft. Het zal me niks verbazen als mijn wagen tegelijkertijd met de eerstvolgende definitieve leverdatum ook geleverd wordt en niet eerder (dat is week 14 dacht ik?). En heel erg is het ook niet, ik mag nog wat langer in de leenauto rijden (Skoda Kamiq) wat al een supergrote vooruitgang is met wat we hadden.
Ik kijk nog altijd iedere dag een paar keer of ik een kenteken-aanvraag langs zie komen maar tot nu toe tevergeefs.
Dan zou ik als ik jou was een skoda dealer bellen, afspraak maken, langs gaan en dan zelf foto maken.Simply1337 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:30:
Kan iemand de softwareversie van de infotainment melden/fotograferen? ben benieuwd wat de huidige software is en wat dit brengt met de release
Nog niet lang geleden overzicht geplaatst bij welke dealers er een enyaq staat en tot en met wanneer.
Mogelijk gaan er nog mensen naar een dealer, maar of ze onthouden foto te maken hiervan weet ik niet.
Daarnaast zijn de auto's die in Nederland zijn voor roadshow - tonen van auto in showroom, deze gaan weer terug naar land van herkomst dus of software versie relevant is op dit moment betwijfel ik.
Lijkt mij om foto te maken hiervan als demo's en full-option versies bij dealer staan en hierna foto als er iemand in dit forum zijn enyaq geleverd heeft gekregen, denk dat dit beter vergelijk is.
@maniac_1979 als je toegevoegd wil hebben dan een pm sturen naar vinom of donkui.
wat toevallig dat jij weer zo negatief reageertknirrebir schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:56:
[...]
Dan zou ik als ik jou was een skoda dealer bellen, afspraak maken, langs gaan en dan zelf foto maken.
Nog niet lang geleden overzicht geplaatst bij welke dealers er een enyaq staat en tot en met wanneer.
Mogelijk gaan er nog mensen naar een dealer, maar of ze onthouden foto te maken hiervan weet ik niet.
Daarnaast zijn de auto's die in Nederland zijn voor roadshow - tonen van auto in showroom, deze gaan weer terug naar land van herkomst dus of software versie relevant is op dit moment betwijfel ik.
Lijkt mij om foto te maken hiervan als demo's en full-option versies bij dealer staan en hierna foto als er iemand in dit forum zijn enyaq geleverd heeft gekregen, denk dat dit beter vergelijk is.
maar om toch te laten zien dat ik moeite heb gedaan.. adhv je lijst ben ik naar mijn dichtbijzijnde skoda dealer geweest, maar mocht niet in de auto zitten want de auto was reeds "ontsmet" omdat het de volgende dag weer terug naar tsjechie ging. dit was een woensdag fyi. daar gaat je tabel met info.
Daarnaast ga ik geen slot innemen van een roadshow als er daadwerkelijk andere geinteresseerden zijn in de auto die wellicht de knoop nog willen doorhakken en de auto in het echt willen zien.
er zijn echt zoveel videos/afbeeldingen van de instelling alleen niemand heeft tot nu de softwareversie gefilmt/gefotografeerd. sommige waren wel heel dichtbij.
Tot de volgende keer dat ik een vraag heb over de Enyaq en @knirrebir reageert
EDIT:
En waarschijnlijk geloof je mijn woorden niet, maar hier ben ik dan 1 meter verwijderd van mijn doel
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 23-02-2021 17:15 ]
Ik heb ook letterlijk de auto gekocht die hij in de showroom wilde neerzetten, wellicht maakt dat nog wel wat verschil qua levertijd. En ik heb deze zelf in het computersysteem bij hem geselecteerd (onder het mom: jij bent handiger met computers dan ik) en daar stond inderdaad week 8 als levertijd. Week 8 is dus niet zomaar uit de lucht geroepen maar wel ergens op gebaseerd.Neeler schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:49:
Die beste man in Arnhem bij Zijm dus heeft mij in oktober voorgehouden dat alle dealers die leveringen in Maart riepen ongeloofwaardig waren en zijn systeem toch echt wel week 17 ( destijds) aangaf. Toch knap dat hij jou dan week 8 heeft voorgehouden...
[...]
Aan de andere kant is hij blij wat verkocht te hebben en ik denk dat het hem een rotzorg zal zijn hoe lang ik in de Kamiq rond rij, als hij mij lekker heeft gemaakt met week 8 terwijl hij weet dat het week 17 is heb ik daar ook vrede mee (want de Kamiq rijd wel door
Mocht ik de volgende keer weer plaats nemen in de Enyaq zal ik een foto maken. ps waar kan ik zo snel die gegevens terugvinden in het infotainment systeem?Simply1337 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:30:
Home -> instellingen -> software informatieDuncan78 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:08:
[...]
Mocht ik de volgende keer weer plaats nemen in de Enyaq zal ik een foto maken. ps waar kan ik zo snel die gegevens terugvinden in het infotainment systeem?
YouTube: 2021 Skoda Enyaq iV (204hp) - Visual Review!
8:34
Ik weet niet of het komt doordat mensen gewoon geen leven meer hebben in tijden van een lockdown. Maar het valt ook mij op dat sommige specifieke mensen zich tamelijk vervelen dat ze domweg overal op reageren. En tot overmaat van ramp ook nog eens gaan bepalen wat iemand wel of niet mag zeggen/vragen.Simply1337 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:07:
[...]
wat toevallig dat jij weer zo negatief reageert![]()
....
Tot de volgende keer dat ik een vraag heb over de Enyaq en @knirrebir reageert
...
Reden voor mij om hier een stuk terughoudender te zijn, het is gewoon ongelooflijk irritant en echt dodelijk voor de sfeer hier. Ik kan in ieder geval het lolletje van de herhaalde vragen van de afgelopen pagina's wel waarderen 😂
En nu je me toch over gehaald hebt weer eens te reageren (en meteen ontopic), tof dat je het lane assist filmpje opnieuw hebt gemaakt. Ik was een van de mensen met kritiek
Dank voor de foto's, ben wel zeer positief gestemd dat ik voor Quartz Grey ben gegaanDuncan78 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:
Vandaag even tijd gehad om de Enyaq bij Broekhuis Alkmaar te bekijken. Was weer onder de indruk van de verschijning van de auto en de ruimte binnenin. We hebben meteen nog even gehad over de levering van het Skoda Sound System.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik was met kerst reeds tot deze conclusie gekomen.pc-freakz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:49:
[...]
Ik weet niet of het komt doordat mensen gewoon geen leven meer hebben in tijden van een lockdown. Maar het valt ook mij op dat sommige specifieke mensen zich tamelijk vervelen dat ze domweg overal op reageren. En tot overmaat van ramp ook nog eens gaan bepalen wat iemand wel of niet mag zeggen/vragen.
Reden voor mij om hier een stuk terughoudender te zijn, het is gewoon ongelooflijk irritant en echt dodelijk voor de sfeer hier. Ik kan in ieder geval het lolletje van de herhaalde vragen van de afgelopen pagina's wel waarderen 😂
En nu je me toch over gehaald hebt weer eens te reageren (en meteen ontopic), tof dat je het lane assist filmpje opnieuw hebt gemaakt. Ik was een van de mensen met kritiek(het idee was super, maar het verliep in de eerste versie niet zoals gewenst denk ik
)
Onder het mom van 'je hoeft niet overal op te reageren'. Jammer maar de fun gaat er zo wel uit
(Kreeg er overigens nog commentaar op maar dat terzijde
Ik denk oprecht dat hij het goed bedoeld, maar het saldo veelgebruikte 'one liners' dat uit de losse heup komt....
@ManiacScum jij had laatst
contact opgenomen met de dealer over de Sportsline toch? Benieuwd of je nog iets te weten bent gekomen..
contact opgenomen met de dealer over de Sportsline toch? Benieuwd of je nog iets te weten bent gekomen..
Ehm,... daar is al genoeg over geschreven. Zie de 180 pagina's in dit topic.Loepoog schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Ik was met kerst reeds tot deze conclusie gekomen.
Onder het mom van 'je hoeft niet overal op te reageren'. Jammer maar de fun gaat er zo wel uit
(Kreeg er overigens nog commentaar op maar dat terzijde)
Ik denk oprecht dat hij het goed bedoeld, maar het saldo veelgebruikte 'one liners' dat uit de losse heup komt....
Ik quote mezelf nog even:
daar is al genoeg over geschreven
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Spannende wending weer vandaag mbt Skoda Sound System. Bij dealer nagevraagd of zij zich herkennen in de geluiden mbt levering. De mijne zou rond week 29 (besteld eind november) uitgeleverd worden, dus productie vanaf week 24 zag ik niet als een groot probleem. Mogelijk dan iets later, maar wel met goed geluid.
Nou kreeg ik een belletje dat als ik Sound laat vallen, de kans groot is dat de auto al in april geleverd kan worden, omdat de levertijden veel rooskleuriger zouden zijn dan verwacht.
Gevraagd bij importeur na te vragen wat wordt bedoeld met ‘vanaf week 24’. Kan dat ook week 40 zijn? Als ze meteen in week 24/25 aan de slag gaan durf ik het wel aan. Als er alsnog kans is op uitstel dan ruil ik Sound om voor elektrische stoel 🪑😅
(Dat kan nog zonder problemen, omdat er door keuze van Sound nog steeds ‘error’ achter de bestelling staat en hij dus toch nog wordt uitgesteld of moet worden aangepast.
Speelt dit voor anderen ook en hoe interpreteren jullie de communicatie?
Verder meteen gevraagd of ze kunnen nagaan wanneer er extra (wel mooie) velgen beschikbaar komen (bijvoorbeeld Taurus).
Nou kreeg ik een belletje dat als ik Sound laat vallen, de kans groot is dat de auto al in april geleverd kan worden, omdat de levertijden veel rooskleuriger zouden zijn dan verwacht.
Gevraagd bij importeur na te vragen wat wordt bedoeld met ‘vanaf week 24’. Kan dat ook week 40 zijn? Als ze meteen in week 24/25 aan de slag gaan durf ik het wel aan. Als er alsnog kans is op uitstel dan ruil ik Sound om voor elektrische stoel 🪑😅
(Dat kan nog zonder problemen, omdat er door keuze van Sound nog steeds ‘error’ achter de bestelling staat en hij dus toch nog wordt uitgesteld of moet worden aangepast.
Speelt dit voor anderen ook en hoe interpreteren jullie de communicatie?
Verder meteen gevraagd of ze kunnen nagaan wanneer er extra (wel mooie) velgen beschikbaar komen (bijvoorbeeld Taurus).
Ik heb ervoor gekozen om toch de Enyaq te annuleren en voor de Tarraco PHEV te gaan. Combinatie van redenen zoals de levertijd, range angst, ruimte en trekkracht, smaak en uiteindelijk relatief laag verschil in maandkosten.
Wellicht over een aantal maanden spijt als de Enyaqs echt gaan rijden, maar goed tegen de tijd dat we 5j verder zijn vast klaar voor full electric. Kan alvast wennen want werkgever houdt terecht track op het laadgedrag.
Dank voor alle info. Was echt top, incl de grappen van afgelopen weekend.
Wellicht over een aantal maanden spijt als de Enyaqs echt gaan rijden, maar goed tegen de tijd dat we 5j verder zijn vast klaar voor full electric. Kan alvast wennen want werkgever houdt terecht track op het laadgedrag.
Dank voor alle info. Was echt top, incl de grappen van afgelopen weekend.
Ga ik morgen (vandaag inmiddels) doen.TPJ87 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:22:
@ManiacScum jij had laatst
Door een aflopende klus op het werk nog niet aan toe gekomen. I'll keep you on the altitude.
Hoe kan dat een laag verschil in maandkosten zijn? Of ga je hem kopen i.p.v. leasen?Ted Hanky schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:43:
Ik heb ervoor gekozen om toch de Enyaq te annuleren en voor de Tarraco PHEV te gaan. Combinatie van redenen zoals de levertijd, range angst, ruimte en trekkracht, smaak en uiteindelijk relatief laag verschil in maandkosten.
Ik zie in de Facebook groep een post van iemand van zojuist dat zijn/haar Enyaq gestart is met de bouw ervan. Via honeymoon. Zou het dan eindelijk beginnen?
@Simply1337 als jij reactie negatief ziet geen probleem, insteek was niet negatief bedoelt, meer van wat kan ik zelf doen om antwoord op vraag te krijgen en als dat niet lukt vraag in topic stellen.
Heb dealer gebeld, er is geen roadshow meer en geen slot die je kan reserveren, het is nu waar enyaq's staan in/bij showroom je dealer moet bellen om datum en tijd af te spreken, verder is lijst niet van mij.
Welke software versie in enyaq's aanwezig is, welke in showroom staan en terug gaan, vind ik niet interessant, ben zelf benieuwd welke software versie aanwezig is bij enyaq's welke op straks Nederlands kenteken staan.
Dat je dichtbij bij je doel was geloof ik, en het niet mocht is spijtig, hopelijk kan het bij andere dealer of wordt het gepost door andere member.
Heb dealer gebeld, er is geen roadshow meer en geen slot die je kan reserveren, het is nu waar enyaq's staan in/bij showroom je dealer moet bellen om datum en tijd af te spreken, verder is lijst niet van mij.
Welke software versie in enyaq's aanwezig is, welke in showroom staan en terug gaan, vind ik niet interessant, ben zelf benieuwd welke software versie aanwezig is bij enyaq's welke op straks Nederlands kenteken staan.
Dat je dichtbij bij je doel was geloof ik, en het niet mocht is spijtig, hopelijk kan het bij andere dealer of wordt het gepost door andere member.
@vinom mijn enyaq iv 80 quartz grey staat voor week 21
If it aint broke, fix it till it is!
Voor de volledigheid en ontwikkelingen rond de levertijd van mijn bestelling lijkt het me wel handig om deze ook te laten toevoegen als dat kan.
Skoda Enyaq IV 80
Exterieur: Artic Silver
Fabrieksopties: 125kW oplaadmogelijkheid en toegang tot lonity netwerk
*Verwachte afleverweek 28
Na telefonisch contact in januari met de dealer Van den Udenhout werd mij verteld dat de verwachting was dat levering naar voren zou worden gehaald ergens eind juni.
Skoda Enyaq IV 80
Na telefonisch contact in januari met de dealer Van den Udenhout werd mij verteld dat de verwachting was dat levering naar voren zou worden gehaald ergens eind juni.
Heb het ook gezien. Ze zit bij dezelfde accountmanager als ik, dus heb even navraag gedaan. Ze was niet de eerste die de bestelling heeft geplaatst, maar wel de eerste (en tot op heden enige) die een update uit de fabriek heeft gekregen (die gecommuniceerd worden via Honeymoonnet). Doet dus nogmaals vermoeden in zekere zin dat het nog volstrekte willekeur is wanneer je wagen in productie gaat, dat is aan de fabriek (en staat mogelijk in verband met de optiepakketten die je hebt geselecteerd).vinom schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:58:
Ik zie in de Facebook groep een post van iemand van zojuist dat zijn/haar Enyaq gestart is met de bouw ervan. Via honeymoon. Zou het dan eindelijk beginnen?
Ik hou mijn mail in elk geval scherp in de gaten, kan ook wel zo'n Honeymoonnet update gebruiken
Navraag gedaan m.b.t. de sportline uitvoering:
Doorgaans is dat bij aflopende voordelige bijtelling wel het geval. Zo zijn er in 2020 nog genoeg auto's afgeleverd door LMs. Al blijft het wel een gok of de auto daadwerkelijk in 2021 komt. Maar met de LM is dit wel te regelen doorgaans.Thiazzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:26:
Voor de meeste leaserijders zou dit betekenen uitlevering pas in 2022 dit omdat de meeste LM niet uitleveren tussen 1nov en 31dec.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Standaard doen ze dat inderdaad niet maar als een auto het volgende jaar in de bijtelling omhoog gaat zijn ze vaak wel wat makkelijker. Zo heb ik ook mijn vorige auto, een Peugeot 308 op 31 december geleverd gekregen (bijtelling ging van 21 naar 22%)Thiazzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:26:
Voor de meeste leaserijders zou dit betekenen uitlevering pas in 2022 dit omdat de meeste LM niet uitleveren tussen 1nov en 31dec.
Een beetje off-topic; aan de andere kant gaat het over meerdere Enyaqs aanschaffen;
Bovenstaande Posts gaan over leasemaatschappijen. Mijn werkgever overweegt een nieuwe maatschappij voor enkel en alleen elektrische voertuigen, zijn er tips/ervaringen op het gebied van leasemaatschappijen die we absoluut moeten overwegen en qua elektrisch voorop lopen?
Bovenstaande Posts gaan over leasemaatschappijen. Mijn werkgever overweegt een nieuwe maatschappij voor enkel en alleen elektrische voertuigen, zijn er tips/ervaringen op het gebied van leasemaatschappijen die we absoluut moeten overwegen en qua elektrisch voorop lopen?
Waarom zou een WG dat willen? Een auto is een auto toch? Ken verder alleen Mr Green. Maar geen idee of dat nou beter is dan gewoon een Leaseplan oid. Ik zie zelf even niet in waarom je dit zou willen scheiden. Doorgaans is het qua volume handig om alles bij één LM te houden. Ook als je gaat shoppen wat handiger.ervh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:01:
Een beetje off-topic; aan de andere kant gaat het over meerdere Enyaqs aanschaffen;
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Weet iemand of de navigatie van de Enyaq automatisch OTA updates krijgt? Of moet je eens in de zoveel tijd zelf (laten) updaten?
Ik kan je aanraden om de zoekfunctie te gebruiken. Als je zoekt op OTA kom je onder andere onderstaande bericht van @ervh tegen. Die heeft vorige maand regelmatig berichten die door een medewerker van Skoda in een Facebook-groep zijn geplaatst gedeeld in dit topic. Eén van die berichten is dat bijvoorbeeld de maximale laad-snelheid met OTA-updates verhoogd gaat worden. Daaruit kun je opmaken dat er OTA updates beschikbaar komen.leenderttimmers schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:37:
Weet iemand of de navigatie van de Enyaq automatisch OTA updates krijgt? Of moet je eens in de zoveel tijd zelf (laten) updaten?
ervh schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:42:
[...]
Zoals ik al zei. Het is bevestigd door onze Skoda maat (productiemanager elektrische voertuigen bij Skoda) dat dit er gaat komen en dat ze hier aan werken. Zodra het kan wordt het vrijgegeven middels een OTA update. 130 nog dit jaar, 170 later.
Klopt, maar in ons geval is alles ook gelijk alles elektrisch. Dus we kappen met brandstofauto's. Er schijnen leasemaatschappijen te zijn die zich specialiseren op elektrisch, maar ik ken ze niet persoonlijk omdat we voorheen alles kochten.Inspired schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:29:
[...]
Waarom zou een WG dat willen? Een auto is een auto toch? Ken verder alleen Mr Green. Maar geen idee of dat nou beter is dan gewoon een Leaseplan oid. Ik zie zelf even niet in waarom je dit zou willen scheiden. Doorgaans is het qua volume handig om alles bij één LM te houden. Ook als je gaat shoppen wat handiger.
Ons bedrijf maakt gebruik van Leasecompany.nlervh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:01:
Is een soort van bemiddelaar die kijkt bij welke leasemaatschappij de beste deal gehaald kan worden. Zo ver ik weet zijn de ervaringen goed.
Ik heb het voor nu even iets aangepast in de huidige kolom. Als ik kolom erbij moet gaan maken en de opmaak netjes wil houden gaat daar aardig wat tijd in zitten. Dus ik denk dat het zo ook nog overzichtelijk is. Mocht iemand zich geroepen voelen en de tijd hebben om een extra kolom netjes te maken, laat het even weten.Pickle__Rick schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:30:
[...]
@vinom
Helder. Maar we zouden ook een aparte kolom op kunnen nemen met de definitieve/bevestigde leverdatum:
Leverweek Leverweek definitief week 27 week 28
In bovengenoemd voorbeeld is te zien dat de uiteindelijke levertijd een week later is dan in eerste instantie is afgegeven. Op die moment kunnen we gaandeweg inzicht krijgen in hoeverre men achter dan wel voorop loopt in de leveringen.
@pc-freakz zou toch de startpost pimpenvinom schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:31:
[...]
Ik heb het voor nu even iets aangepast in de huidige kolom. Als ik kolom erbij moet gaan maken en de opmaak netjes wil houden gaat daar aardig wat tijd in zitten. Dus ik denk dat het zo ook nog overzichtelijk is. Mocht iemand zich geroepen voelen en de tijd hebben om een extra kolom netjes te maken, laat het even weten.
Lekker slow-paced video van Wealer
Kwamen toch nog wel wat dingen voorbij die ik niet wist
Kwamen toch nog wel wat dingen voorbij die ik niet wist
Gelukkig doen ze bij ons niet moeilijk over dit geheel.Thiazzz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:26:
Ik heb overigens vandaag hetzelfde te horen gekregen maar nog geen uitspraak of het wisselen nog mogelijk is en aangezien er nog geen prijzen bekend zijn, zal ik dat nog even afwachten/overleggen.
Nou ik heb ook even contact gehad met de dealer maar die zegt dat de configuratie nog wel aangepast naar een sprtline maar hij er eigelijk vanuit gaat dat hij dan echt pas in 2022 geleverd gaat worden.
Dit heeft te maken volgens hem dat de sportline een crystal face krijgt en deze pas in week 35 in productie gaat als het allemaal doorgaat.
Nou staat mijn Enyaq pas gepland voor levering in week 41 dus een paar weken schuiven zou ik niet erg vinden maar 2022 is toch echt niet de bedoeling.....
Trouwens 9 januari zijn hier in het forum al foto's geplaatst van een zwarte Enyaq sportline alleen staat deze op 19'' velgen en daarom niet direct bij iedereen opgevallen.
Je kan het zien aan de zwarte type aanduiding meegespoten bumpers en verlaagd onderstel...
Dit heeft te maken volgens hem dat de sportline een crystal face krijgt en deze pas in week 35 in productie gaat als het allemaal doorgaat.
Nou staat mijn Enyaq pas gepland voor levering in week 41 dus een paar weken schuiven zou ik niet erg vinden maar 2022 is toch echt niet de bedoeling.....
Trouwens 9 januari zijn hier in het forum al foto's geplaatst van een zwarte Enyaq sportline alleen staat deze op 19'' velgen en daarom niet direct bij iedereen opgevallen.
Je kan het zien aan de zwarte type aanduiding meegespoten bumpers en verlaagd onderstel...
@ManiacScum Ik weet niet of de Hyundai Ioniq 5 nog wat voor je is, vind die er persoonlijk ook wel mooi uitzien maar ik heb natuurlijk geen smaak
Que? Alternnatieven voor mij liggen niet in de Aziatische hoek maar je hebt me in ieder geval zover gekregen om even te gaan kijkenDonKui schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:48:
@ManiacScum Ik weet niet of de Hyundai Ioniq 5 nog wat voor je is, vind die er persoonlijk ook wel mooi uitzien maar ik heb natuurlijk geen smaak
Tot nu toe blijft de Enyaq gewoon in bestelling staan.
https://mobilityservice.nl/ Verstand van EV's, snelle communicatie.ervh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:01:
De eerlijkheid gebied te zeggen dat hun offerte voor ons niet interessant genoeg was. Wij zijn bij onze huidige blijven hangen, XLlease. Zes LM'en vergeleken..
Misschien zijn we met ons één auto- eenmansbedrijf niet interessant genoeg. Of wellicht kan XL (onderdeel van Pon) goedkoper inkopen.
zumba
Heel scherp. Was me op die foto's inderdaad niet opgevallen. Als een sportline is dan komt dat hele zwarte accenten effect niet heel goed tot z'n recht op een zwarte lak (mijn mening). Dit effect kun je van buiten ook aardig benaderen door dechromen/plastidip en desnoods wat wrappen._JANO_ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:34:
Nou ik heb ook even contact gehad met de dealer maar die zegt dat de configuratie nog wel aangepast naar een sprtline maar hij er eigelijk vanuit gaat dat hij dan echt pas in 2022 geleverd gaat worden.
Hadden we het daar al eerder over gehad
De velgen maken ook wel een flink onderscheidt.
Wel opvallend dat er dus een crystal face icm het sportline pakket komt. Dan kan je dus toch een IV60 met een verlichte smoel krijgen.
Zag net nog een Mercedes EQC rijden. Flinke verlichte streep onder de moterkap. Het zag er maar vreemd uit.....En als dat in NL wel mag dan mag de zonnebank van de Enyaq ook.
Edit:
Ik snap trouwens niet zo goed wat dat met die datum van week 35 is mbt de Crystal Face.
Als het gedoe is met BMW of regelgeving, dan is de uitkomst toch onbekend en week 35 toch ook natte vingerwerk?
Het zit volgens mij meer in de hoek van de componenten. Er zal vast een deel uit China komen en het is momenteel verrekte moeilijk om nog containers voor vervoer te vinden. Tel daar het probleem van de chips bij op en dan heb je al snel vertragingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Loepoog op 24-02-2021 20:33 ]
slow-paced, is dat een ander woord voor tenenkrommend?Wootism schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:48:
Lekker slow-paced video van Wealer
Kwamen toch nog wel wat dingen voorbij die ik niet wist![]()
[YouTube: ŠKODA ENYAQ iV Facebook Live Wealer]
Ik zou het doen!
@Loepoog als je de foto goed bekijk dan is onderlangs alles gelakt in de kleur van de auto en de inzet aan de achterzijde aan de onderkant van de bumper is ook glanzend zwart zoals bij de sportline
Bij een zwarte auto valt het ook minder op en sportline in het zwart zou ook niet mijn voorkeur hebben.
En ja ook ik wil graag de rand om de gril en letters achterop zwart laten maken, dus moet eens gaan informeren wie dat goed kan doen.
En ja ik dacht dus ook al de sportline is ook als IV60 dus dan kan daar ook een Crystal Face in dus dat moet dus ook bij een gewone IV60 kunnen.
Ik heb de artikel nummers al om een losse Crystal Face te bestellen als deze er is en ga zeker kijken deze aangesloten zit in een sportline IV60, en dan waarschijnlijk de gok wagen om het te bestellen en te kijken of het werkt.
Ik geloof ook niet dat het aan patenten ligt maar aan aanlevering problemen van Crystal Face, maar de toekomst zou het uitwijzen.
Maar eerst maar eens wachten tot hij bij mij op de oprit staat 😉
Bij een zwarte auto valt het ook minder op en sportline in het zwart zou ook niet mijn voorkeur hebben.
En ja ook ik wil graag de rand om de gril en letters achterop zwart laten maken, dus moet eens gaan informeren wie dat goed kan doen.
En ja ik dacht dus ook al de sportline is ook als IV60 dus dan kan daar ook een Crystal Face in dus dat moet dus ook bij een gewone IV60 kunnen.
Ik heb de artikel nummers al om een losse Crystal Face te bestellen als deze er is en ga zeker kijken deze aangesloten zit in een sportline IV60, en dan waarschijnlijk de gok wagen om het te bestellen en te kijken of het werkt.
Ik geloof ook niet dat het aan patenten ligt maar aan aanlevering problemen van Crystal Face, maar de toekomst zou het uitwijzen.
Maar eerst maar eens wachten tot hij bij mij op de oprit staat 😉
Nee man, toch mooi dat ze hun eerste livestreampje opzetten om zo mensen te helpen met vragen etc. Heb hem helemaal afgekekenrammes schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:12:
[...]
slow-paced, is dat een ander woord voor tenenkrommend?
Tip voor de volgende keer, niet verticaal filmen.... verder niet gekeken naar het filmpje overigens
@_JANO_ mede actief in dit topic is @Ccreator die doet als business wrappen en spuiten van bv chromen onderdelen naar zwart, is ook kind aan huis bij 'zijn' skoda dealer om dat bij menig skoda uit te voeren, wil je meer info dan een pm sturen naar hem.
Qua verlichting begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, maar in startpost pagina 1 is volgende geplaatst:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwV8nk76tQUtmcTHf6aOk6me.jpg?f=user_large)
Als je op link klikt kom je bij post waar e.e.a. staat uitgelegd qua verlichting en verschil tussen standaard en licht pakket, misschien post al gezien en zo niet geeft het misschien antwoord op je vraag.
Qua verlichting begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt, maar in startpost pagina 1 is volgende geplaatst:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwV8nk76tQUtmcTHf6aOk6me.jpg?f=user_large)
Als je op link klikt kom je bij post waar e.e.a. staat uitgelegd qua verlichting en verschil tussen standaard en licht pakket, misschien post al gezien en zo niet geeft het misschien antwoord op je vraag.
@knirrebir Bedankt voor de tip ik zou eens contact met hem opnemen om te kijken wat mogelijk is.
Qua verlichting zou ik graag later een Crystal Face toevoegen, nu gaat het niet omdat ik een IV 60 in bestelling heb staan.
De sportline IV 60 zou wel leverbaar zijn met Crystal Face (afwachten of dit ook zo is) dus daarom is het misschien ook mogelijk om het nog later in te bouwen.
Op internet zijn al de losse artikelnummers te vinden van de Crystal Face dus die zouden in de toekomst besteld kunnen worden.
Crystal Face is wel alleen maar in combinatie met Matrix Led koplampen en die heb ik besteld.
Alleen is nog nergens te vinden waar hoe de Crystal Face aangesloten moet worden qua stroomvoorziening.
Dus zodra er IV 60 sportline uitvoeringen zijn met Crystal Face dan maar eens gaan kijken hoe het daarbij aangesloten is en dan zouden er als het goed is ook werkplaats beschrijvingen te verkrijgen moeten zijn.
Maar eerst maar eens wachten dat ze geleverd gaan worden en misschien is er al iemand tzt in dit forum die dit dan al weet.
Qua verlichting zou ik graag later een Crystal Face toevoegen, nu gaat het niet omdat ik een IV 60 in bestelling heb staan.
De sportline IV 60 zou wel leverbaar zijn met Crystal Face (afwachten of dit ook zo is) dus daarom is het misschien ook mogelijk om het nog later in te bouwen.
Op internet zijn al de losse artikelnummers te vinden van de Crystal Face dus die zouden in de toekomst besteld kunnen worden.
Crystal Face is wel alleen maar in combinatie met Matrix Led koplampen en die heb ik besteld.
Alleen is nog nergens te vinden waar hoe de Crystal Face aangesloten moet worden qua stroomvoorziening.
Dus zodra er IV 60 sportline uitvoeringen zijn met Crystal Face dan maar eens gaan kijken hoe het daarbij aangesloten is en dan zouden er als het goed is ook werkplaats beschrijvingen te verkrijgen moeten zijn.
Maar eerst maar eens wachten dat ze geleverd gaan worden en misschien is er al iemand tzt in dit forum die dit dan al weet.
@_JANO_ wat je aangeeft mbt crystal face duidelijk, ik had wat in startpost staat benoemd omdat het mogelijk antwoord kon geven nav jou opmerking 'welke 3 annexaties mogelijk voor achterlichten', maar of dat ook zo is durf ik niet te zeggen.
@Fairplay92 ik heb mijn Enyaq ook eind november bij Van den Udenhout besteld, met bijna dezelfde configuratie (trekhaak en Klimaat plus er extra bij) en mij werd op 19 feb gemaild dat de verwachte leerwerk ongewijzigd is tov laatste berichtgeving begin januari.Fairplay92 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:00:
Voor de volledigheid en ontwikkelingen rond de levertijd van mijn bestelling lijkt het me wel handig om deze ook te laten toevoegen als dat kan.![]()
Skoda Enyaq IV 80
Ik wacht met spanning af
Hoi allemaal,
Gisteren contract getekend. Zojuist de bestelbevestiging ontvangen. Gaat om ingekochte modellen bij de LM. Dus denk vandaar dat ik geluk heb qua levertijd. Ik lees dat sommigen langer moeten wachten terwijl ze eerder besteld hebben.
Er is gekozen voor een Skoda Enyaq iV iV 80 5D 150kW. Kleur: Black Magic Metallic
De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 25 2021. Of dit realistisch is? geen idee.
Gisteren contract getekend. Zojuist de bestelbevestiging ontvangen. Gaat om ingekochte modellen bij de LM. Dus denk vandaar dat ik geluk heb qua levertijd. Ik lees dat sommigen langer moeten wachten terwijl ze eerder besteld hebben.
Er is gekozen voor een Skoda Enyaq iV iV 80 5D 150kW. Kleur: Black Magic Metallic
De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 25 2021. Of dit realistisch is? geen idee.
Mijn bestelling is geplaatst op 4 december (en dus verwachte leverweek 28). Ik heb alleen per email een update gekregen op 8 januari. Daarna niet meer dus.JDeurs schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:51:
[...]
@Fairplay92 ik heb mijn Enyaq ook eind november bij Van den Udenhout besteld, met bijna dezelfde configuratie (trekhaak en Klimaat plus er extra bij) en mij werd op 19 feb gemaild dat de verwachte leerwerk ongewijzigd is tov laatste berichtgeving begin januari.
Ik wacht met spanning af
Wanneer is jouw verwachte leverweek dan?
Ik heb toch nog even de dealer gebeld voor een update en die geeft aan dat afleverweek 28 ongewijzigd is. Om de een of andere reden heb ik geen update per email in februari ontvangen. Dus ook bij mij geen wijziging.JDeurs schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:51:
[...]
@Fairplay92 ik heb mijn Enyaq ook eind november bij Van den Udenhout besteld, met bijna dezelfde configuratie (trekhaak en Klimaat plus er extra bij) en mij werd op 19 feb gemaild dat de verwachte leerwerk ongewijzigd is tov laatste berichtgeving begin januari.
Ik wacht met spanning af
Ons zonnetje in huisManiacScum schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:53:
Tip voor de volgende keer, niet verticaal filmen.... verder niet gekeken naar het filmpje overigens
Mijn leverweek zou nl ook week 28 zijn.Fairplay92 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:07:
[...]
Mijn bestelling is geplaatst op 4 december (en dus verwachte leverweek 28). Ik heb alleen per email een update gekregen op 8 januari. Daarna niet meer dus.
Wanneer is jouw verwachte leverweek dan?
Wel in februari zelf email gestuurd.
Van dealer hoor je anders niks van.
Welkom bij de lange lijst, weet je specificaties - opties - pakketten al qua ingekocht model of niet?zokiz schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:00:
Hoi allemaal,
Mooi filmpje en ze hebben het over het Canton soundsysteem met 12 speakers (voor de liefhebbers..)
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV 50 - RS 2021 | Zahlen Daten Preise Fakten Information...
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV 50 - RS 2021 | Zahlen Daten Preise Fakten Information...
Dank.knirrebir schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:55:
[...]
Welkom bij de lange lijst, weet je specificaties - opties - pakketten al qua ingekocht model of niet?
Gaat om de volgende opties:
Metaallak, LM velgen Vega 20", Comfort Plus, Assistentie Plus, Klimaat, Licht pakket, 125k w oplaadmogelijkheid, Warmtepomp, Panorama dak.
Ja het is wat als je een teer zieltje hebt.....
Dat is het Skoda Sound System bij mijn weten toch?Jeroenvr72 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:18:
Mooi filmpje en ze hebben het over het Canton soundsysteem met 12 speakers (voor de liefhebbers..)
Volgens mij stond in de Duitse brochure dat Skoda Sound System 12 speakers is, maar ik betwijfel of dat klopt. Overal lees je 9 speakers en een sub.AlexZuH schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:58:
[...]
Dat is het Skoda Sound System bij mijn weten toch?
Volgens het filmpje heeft de iV50 dus 4 speakers van 20 Watt, de iV50/80 heeft standaard 8 speakers.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je als upgrade kunt kiezen voor het Skoda Sound system incl. 10 luidsprekers & subwoofer en later ook als upgrade uit het Canton Sound System incl. 12 luidsprekers & subwoofer?
Zou het niet zo kunnen zijn dat je als upgrade kunt kiezen voor het Skoda Sound system incl. 10 luidsprekers & subwoofer en later ook als upgrade uit het Canton Sound System incl. 12 luidsprekers & subwoofer?
Filmpje gaat over de founders edition die heeft idd Canton,
Het SSS wat wij normale sterveling krijgen (als er genoeg chips voor zijn) heeft 10 speakers.
Het SSS wat wij normale sterveling krijgen (als er genoeg chips voor zijn) heeft 10 speakers.
Ik ben zojuist gebeld door de dealer. Had mijn bestelling voor de iV60 een maand geleden doorgegeven aan de LM, het lijkt er op dat het daar een maand is blijven liggen. Levertijd: februari 2022...
Je hebt gelijk, was even in de war en dacht dat Skoda Sound System ook Canton was.patman070 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:48:
Filmpje gaat over de founders edition die heeft idd Canton,
Ik hoop voor je dat het geen lease is? en Koekoek of je ff een jaar wilt wachtenTdebassie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:54:
Ik ben zojuist gebeld door de dealer. Had mijn bestelling voor de iV60 een maand geleden doorgegeven aan de LM, het lijkt er op dat het daar een maand is blijven liggen. Levertijd: februari 2022...
[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 25-02-2021 16:38 ]
Dat zijn geen fijne berichten.....Tdebassie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:41:
jawel. lease...
zeer zeker niet nee. moet t nog maar ff laten bezinken.
Mijn Enyaq is eind januari door de garage besteld.
23 februari heb ik bericht gekregen dat de auto nu definitief ingepland is voor productie en hij ook een productienummer heeft. Verder heb ik dus geen idee wanneer de auto gaat komen. De dealer geeft aan dat hij nog geen productie week heeft. Ik begin me nu een beetje zorgen te maken.
23 februari heb ik bericht gekregen dat de auto nu definitief ingepland is voor productie en hij ook een productienummer heeft. Verder heb ik dus geen idee wanneer de auto gaat komen. De dealer geeft aan dat hij nog geen productie week heeft. Ik begin me nu een beetje zorgen te maken.
Mij werd verteld dat het op basis van de huidige mogelijke productie, het februari 2022 wordt. Mocht Skoda besluiten meer productiecapaciteit te creeren dan kan het eerder worden. Of dit gaat gebeuren, kon de LM me niet vertellen
Mooi! Probeer er nog maar achter te komen of je een productieweek kan achterhalen. Je bent dan nummer 3 met een definitieve datum!r_uudd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:49:
Mijn Enyaq is eind januari door de garage besteld.
Ik zou daar niet teveel achterzoeken. Mijn bestelling van oktober had niet snel daarna ook een productienummer. Ik denk dat al onze bestellingen dat hebben. Dat maakt dat je ook vrij snel wijzigingen kunt doorvoeren. Waar het inderdaad om gaat is de 'definitieve' planning.vinom schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Mooi! Probeer er nog maar achter te komen of je een productieweek kan achterhalen. Je bent dan nummer 3 met een definitieve datum!
Ik verwacht zelf geen enkele uitlevering voor week 14. En dat is puur gebaseerd op het feit dat op dit forum misschien wel 100+ bestellingen zijn gemeld en er pas 2 met een levertijd zijn gekomen. Ik gun het iedereen (uiteraard net iets minder als mezelf
Edit:
Wacht ik maak mss een fout. Ik haal productienummer en bestelnummer mss door elkaar. Volgens de dealer heeft de auto een bestelnummer. Excusez moi
[ Voor 12% gewijzigd door Loepoog op 25-02-2021 18:54 ]
De dealer heeft net gebeld de enyaq is in productie en hij komt in week 12
Betreft Enyaq 60 zonder sss
Betreft Enyaq 60 zonder sss
[ Voor 17% gewijzigd door mibkiller op 25-02-2021 19:09 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
:strip_exif()/f/image/yONT26rtJRdvKHfjlqWx1Stl.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bHILtz2BAqfibqogxOxciWvN.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1QScgzOZoHuFjppQpYKB03WZ.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HdoktHndziXtbB1ntFFg4rFH.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LJJWOIgAVcy1y6uFYDDEMJTp.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uKWN0uaTcpj0cIHsdqejDC7f.gif?f=fotoalbum_tile)