Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.773.820 views

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
goetfoud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:21:
[...]
Netjes! Bij welke dealer heb jij besteld?
Dat heeft de leasemaatschappij inderdaad bij A-Point gedaan. Daar doen zij blijkbaar rechtstreeks zaken mee. Het onderhoud gaat straks naar mijn lokale Skoda dealer.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V154 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
ManiacScum schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:20:
[...]

Collega @DypFrys kan wellicht ook nog wat foto's delen. Hij had in ieder geval het genoegen om een zwarte te mogen bezichtigen en in te zitten.
Ja, die bezichtiging was leuk maar de auto kwam niet uit de trailer. Heb inderdaad paar foto's gemaakt die ik jou heb gestuurd. Vind je die nog de moeite waard om te posten @ManiacScum ?

Ik ben trouwens van het zwart afgestapt.... :/ het viel me tikkeltje tegen in het echt en ook op basis van de foto's hier. Ben nu overgestapt naar arctic silver. De donkere details en lijnen van de auto komen mooier uit. Daarmee bedoel ik de grills, lampen, de roostertjes, zwarte delen onderkant auto, het panodak, velgen en de donkere ramen springen er mooier uit met zilver.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
DypFrys schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Ja, die bezichtiging was leuk maar de auto kwam niet uit de trailer. Heb inderdaad paar foto's gemaakt die ik jou heb gestuurd. Vind je die nog de moeite waard om te posten @ManiacScum ?

Ik ben trouwens van het zwart afgestapt.... :/ het viel me tikkeltje tegen in het echt en ook op basis van de foto's hier. Ben nu overgestapt naar arctic silver. De donkere details en lijnen van de auto komen mooier uit. Daarmee bedoel ik de grills, lampen, de roostertjes, zwarte delen onderkant auto, het panodak, velgen en de donkere ramen springen er mooier uit met zilver.
Dan stap je in ieder geval niet in de verkeerde als we op kantoor zijn....

• BvvB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:00
A3-D schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:14:
Zojuist een keurige mail ontvangen dat er een persoonlijke Skoda pagina is aangemaakt (honeymoonnet) waarop de verwachte afleverweek 30 wordt vermeld. Nog "maar" 164 dagen wachten....

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! wanneer had jij je auto besteld?

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
ManiacScum schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Dan stap je in ieder geval niet in de verkeerde als we op kantoor zijn....
8) ik zie jou nooit op kantoor ...

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:38
A3-D schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Dat heeft de leasemaatschappij inderdaad bij A-Point gedaan. Daar doen zij blijkbaar rechtstreeks zaken mee. Het onderhoud gaat straks naar mijn lokale Skoda dealer.
Ik heb een soortgelijke constructie (ook A-Point), alleen al in oktober besteld en al langere tijd staat de levering in week 24.

@knirrebir en @jdbiggelaa : Aldus Skoda's eigen website zijn ze in November 2020 gestart met produceren, tot 350 per dag. Aangezien de productielijn gedeeld wordt met de Octavia en Karoq, zal die 350 per dag nooit gehaald zijn, maar je zou toch verwachten dat er ondertussen de nodige klaar staan.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
goetfoud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Ga er toch echt maar vanuit dat er al duizenden geproduceerd zijn. Alleen nog geen bestelde configuraties voor klanten.
In alle landen zullen er immers test auto's bij de dealers moeten komen. Tevens worden de 'voorraad' auto's al geproduceerd.
Ik had het daarover met de dealer. Voor NL hebben ze zo'n 120 demo/showroom auto's nodig. Verder zo'n 2.000 verkochte slots? Als de productielijn klopt en ze 300 wagens per dag kunnen produceren, is dat max 7 dagen werk. Zo klaar dus ;)

Ik denk persoonlijk dat de productielijn er wel is, maar dat hier voorlopig nog vooral Octavia's van af lopen. Pas zodra men zo ver is en de software van VW op orde is, dan gaat Skoda keihard productie draaien.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@Arosa dat is precies wat ik bedoel, er wordt genoeg gecommuniceerd, daarop gebaseerd zouden er inderdaad al genoeg enyaq's klaar moeten zijn, alleen nog niet te zien.
Als eerste demo en full option enyaq's bij de showroom zijn in Nederland, de eerste klanten (waar ook in Europa) hebben hun enyaq en/of hier meldingen komen dat men afleverdatum heeft gekregen dan is dat soort van bevestiging dat er inderdaad genoeg enyaq's klaar zijn ook al is er geen foto of iets van.

• knirrebir
@ervh wat er van de productielijn afkomt is wat het is, punt van software is ook iets, paar pagina's geleden ging het over leverproblemen van chips en hoop niet dat dit ook invloed heeft, kan best zijn dat er genoeg enyaq's klaar staan (ondanks we er nog niets van gezien hebben), maar nog niet weg kunnen vanwege leverproblemen chips.

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Inderdaad blijkt nergens uit dat er al voorraden Enyaqs klaarstaan. En dan komt Skoda nu wel met een sportieve -extra- versie op de proppen....
Laat ze eerst maar eens gaan leveren. Ik vrees -mede gelet op de chipproblematiek en de actuele Coronapiek in Tsjechië- dat de leveringen naar achteren worden geschoven en dat ze het nieuws ‘hot’ houden om geen klanten te verliezen of af te stoten.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
Oase schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:23:
[...]

Gezien de foto's vermoed ik A-Point
Ach....zie het nu ook. Thanks 😂

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
leenderttimmers schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:09:
Inderdaad blijkt nergens uit dat er al voorraden Enyaqs klaarstaan. En dan komt Skoda nu wel met een sportieve -extra- versie op de proppen....
Laat ze eerst maar eens gaan leveren. Ik vrees -mede gelet op de chipproblematiek en de actuele Coronapiek in Tsjechië- dat de leveringen naar achteren worden geschoven en dat ze het nieuws ‘hot’ houden om geen klanten te verliezen of af te stoten.
Mja, ik denk dat het een combinatie zal zijn van factoren. Allereerst zal inderdaad de productie echt nog niet op 350 auto’s per dag zitten. Dat zal het pas worden als alles 100% is ingeregeld en afgesteld, op het moment dat leveringen gaan starten.
De demo-auto’s worden natuurlijk niet alleen voor Nederland gemaakt. Ik weet dat de levering niet overal op hetzelfde moment start, maar er zijn meerdere landen die ‘tegelijk’ beginnen.

Ik vond nog wel een foto van een parkeerplaats met enyaqs, maar dat zijn er slechts een stuk of 40, eind januari was dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0v615XxID8tCPmyRsxmQYX9i6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8bLbAAWwqj18bW8ygOBXndG.jpg?f=fotoalbum_large

• ManiacScum
Ik heb zoals gezegd vandaag een concurrent van de Enyaq gereden en me blij laten verrassen door het rijcomfort alleen de ruimte is wel geringer dan in de Enyaq en dat is wat betreft een deel van het gezin 'best jammer'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzX-WmgQH99crjbJWxEGovZXgko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg0k6sfnscYqVO2yHt4cKdoO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga maar eens navragen wat de mogelijkheden zijn van de Enyaq Sportline

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:46:
Ik heb zoals gezegd vandaag een concurrent van de Enyaq gereden en me blij laten verrassen door het rijcomfort alleen de ruimte is wel geringer dan in de Enyaq en dat is wat betreft een deel van het gezin 'best jammer'

[Afbeelding]

Heb je een verbod op het typen van de merknaam of zo?

• ManiacScum
Wootism schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Heb je een verbod op het typen van de merknaam of zo?
Want jij bent niet in staat om het plaatje te bekijken en te zien dat dit een Ford is?

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Want jij bent niet in staat om het plaatje te bekijken en te zien dat dit een Ford is?
Afgaande op je eerdere berichten dat je het alleen maar hebt over een ‘concurrent’ en ook niet meteen wil prijsgeven dat je gaat proefrijden in een Mach-E.

Achja, je moet het een beetje spannend maken in deze tijden hè :p

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
BvvB schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:56:
[...]
Nice! wanneer had jij je auto besteld?
Woensdag 3 februari

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V154 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
ManiacScum schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:46:

De mustang Mach E is zeker een mooie auto. Maar ben bang dat de levering daarvan niet sneller zal gaan dan de Enyaq als ik zo het mustang forum lees, misschien zelfs langer :'(

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-11 21:46
heb nog even goed gekeken wat de sportline meer heeft dan mijn huidige bestelling.
- zwarte hemel..................heb ik helaas niet
- zwarte grill......................ga ik zeker doen en ook logo (zie eerdere foto).
- zwarte diffuser................check kan ook gewrappt worden dus no problem,
- 20 inch............................ check ik krijg 20 inch black velgen.
- lederlook dahsboard........ heb de suite besteld dus leder dashboard en volledig leer stoelen.
- Skoda light....................... ik kan ook wel zonder leven;)
dus ik denk dat het verschil niet zo veel is met mijn huidige configuratie en dan het risico nemen om veel later geleverd te krijgen....en waarschijnlijk duurder, maar dat hoor ik gauw genoeg.
o ja heb de zwarte besteld dus zijkskirts zijn al zwart...

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 14:24
Auto besteldt eind November, vandaag maar weer eens om een update gevraagd, helaas weinig informatief of hoopgevend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/078YcwSVzIGVA4I5ApuRNx0_pe4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j3rTG9NdQVkMBPQ2AL2lWzYW.png?f=user_large

iRacing Profiel

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ook ik heb vandaag de levertijd even opgevraagd, Althans of er een bevestiging is van de productie week.
het antwoord: op dit moment staat de productie week nog op week 24, echter is dit nog geen vastgestelde datum. we verwachten over ca 8 weken de definitieve planningen door te krijgen. Aldus de dealer.
Ze werken overigens niet met Honeymoon, ze informeren liever de klanten zelf.

• ManiacScum
Duncan78 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:22:
[...]

De mustang Mach E is zeker een mooie auto. Maar ben bang dat de levering daarvan niet sneller zal gaan dan de Enyaq als ik zo het mustang forum lees, misschien zelfs langer :'(
Volgens de dealer niet, 3-4 maanden ongeveer.

Voor mij is dat in ieder geval sneller dan de Enyaq.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Mooi filmpje om het verschil te zien tussen Lane Assist en Travel Assist, maar ook hoe het allemaal weergeven is op je display en op de HUD. Met Travel Assist aan is het echt wel relaxed rijden. Mooi om te zien dat er eindelijk ook sensoren in het stuur zitten. Ik heb nu ook travel assist op mijn Octavia maar daar moet ik het sturen een klein beetje bewegen, omdat ie anders begint te mekkeren.

@Simply1337 Dit is jouw filmpje toch?

• Duncan78
ManiacScum schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Volgens de dealer niet, 3-4 maanden ongeveer.

Voor mij is dat in ieder geval sneller dan de Enyaq.
Dat zou mooi zijn.

Wel balen voor de mensen die in begin 2020 reeds de Mustang gereserveerd hadden en als laatste levertijd ergens eind eind Mei begin Juli te horen hebben gekregen (was eerst ergens februari namelijk), en mensen die eventueel nu zouden bestellen en over 3 a 4 maanden al kunnen rijden.

Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze gaat worden :)

• Duncan78
Ccreator schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:35:
heb nog even goed gekeken wat de sportline meer heeft dan mijn huidige bestelling.
- zwarte grill......................ga ik zeker doen en ook logo (zie eerdere foto).
- lederlook dahsboard........ heb de suite besteld dus leder dashboard en volledig leer stoelen.
dus ik denk dat het verschil niet zo veel is met mijn huidige configuratie en dan het risico nemen om veel later geleverd te krijgen....en waarschijnlijk duurder, maar dat hoor ik gauw genoeg.
Mee eens met wat je stelt. Ik ben ook van plan het e.a. te laten wrappen om dezelfde zwarte accenten te krijgen. Alleen die voorbumper is toch echt wel anders dan de standaard versie en geeft wel smoel aan de auto vind ik. De keuze om wel te kiezen voor de sportline versie is voor mijn volledig afhankelijk van:
- Wat zijn de extra kosten, en is dat het mij het waard?
- En hoeveel langer moet ik gaan wachten totdat ik eindelijk eens mag rijden :)

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
vinom schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:09:
[YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Max]
Mooi filmpje om het verschil te zien tussen Lane Assist en Travel Assist, maar ook hoe het allemaal weergeven is op je display en op de HUD. Met Travel Assist aan is het echt wel relaxed rijden. Mooi om te zien dat er eindelijk ook sensoren in het stuur zitten. Ik heb nu ook travel assist op mijn Octavia maar daar moet ik het sturen een klein beetje bewegen, omdat ie anders begint te mekkeren.

@Simply1337 Dit is jouw filmpje toch?
Ja, dat is mijn filmpje. Na commentaar op de testwijze in mijn vorige video even anders aangepakt.

Als jullie iets anders willen zien zeg het maar. Op een recht stuk gaat LA kleven aan de markering totdat er een bocht komt en weer heen en weer deinst. plakt aan een markering.

Met TA kun je met handen aan het stuur bijna indutten, maar met LA is het echt een hulpmiddel die je binnen lijntjes probeert te houden als de bocht niet scherp is

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 17-02-2021 16:50 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• ManiacScum
Duncan78 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Dat zou mooi zijn.

Wel balen voor de mensen die in begin 2020 reeds de Mustang gereserveerd hadden en als laatste levertijd ergens eind eind Mei begin Juli te horen hebben gekregen (was eerst ergens februari namelijk), en mensen die eventueel nu zouden bestellen en over 3 a 4 maanden al kunnen rijden.

Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze gaat worden :)
Ik heb al een Enyaq besteld dus dat blijft vooralsnog steeds het geval.
Ik ga echter wel ff wat informatie inwinnen voor de Sportline, de enige voorwaarde die ik daar heb is levering in 2021 waar ik vrij sceptisch over ben.

• goetfoud
Ik heb ook eens contact met dealer gezocht omtrent honeymoon.net
Onderstaand het antwoord:
Wij zijn op dit moment aan het proefdraaien met honeymoon, wanneer het programma bij ons is uitgerold zal ik u direct toevoegen. In dit stadium is dit voor ons nog niet mogelijk

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Ben ook benieuwd hoe de crystal face in negatieve zin invloed heeft op de sportline. Wordt nu overal afgebeeld met de crystal face. Zou de zwarte omlijsting ook mooi zijn met een (standaard) zwarte grill erin?

Als rechtzaak / patent kwestie vertraagd raakt dan kan de levering van een sportline zo maar eens ook vertragen.

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Chipsoer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Skoda laat ik wel staan. De rest gaat eraf.
Haal jij de letters er zelf af?

• knirrebir
@DirkBouwman denk dat er vanzelf wel een plaatje volgt waar iemand een plaatje van sportline bewerkt en er zwarte gril van maakt en naar mijn idee is dat zeker mooi.
Je kan om beetje idee te krijgen skoda octavia sport opzoeken, dan heb je idee hoe zwarte grill met zwarte omlijsting eruit ziet.
Vertraging zie ik niet gebeuren, doen ze waarschijnlijk zelfde als huidige enyaq's; wil je wachten op crystal face dan kan dat maar duurt nog wel even voor er duidelijkheid is of crystal face door skoda gevoerd mag worden of niet of niet wachten op crystal face.
Nadeel van wachten op crystal face is dat uitkomst kan zijn dat het niet gevoerd mag worden door skoda en dan heb je langer gewacht, toch gen crystal face en mogelijk geen levering in 2021.

• goetfoud
Da's apart....in Denemarken kom je wat verder met een iv60 😉 doe maar een Deense dan😂😂
Heb namelijk geen warmtepomp.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDN9gJCy43wQx7iFbUshZ8CQHNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbjy9UdgulIyIPvDtoOGhbSY.jpg?f=fotoalbum_large

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
[quote]knirrebir schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:25:
@DirkBouwman denk dat er vanzelf wel een plaatje volgt waar iemand een plaatje van sportline bewerkt en er zwarte gril van maakt en naar mijn idee is dat zeker mooi.
Op 10 januari was deze al gemaakt...https://tweakers.net/i/Ae1-hTpN1thfgb-NZZrO5NzufgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM6AmFzIRG6cEegh8FNm9Yz5.jpg?f=fotoalbum_large

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Helaas krijg ik de foto niet verstuurd, maar op 10 januari staat de zwarte grill

• knirrebir
@wimvanb Ik wist dat iemand het al gedaan had, maar niet meer wie, nu wel.
Bedankt voor je reactie.

• knirrebir
@goetfoud interessant, maar beide zijn 60 zonder warmtepomp?
De plus heeft mijn inzien de snellaad functie tov andere en dat scheelt je 2km actieradius.
Bij de 80 was al eerder aangegegevn dat actieradius volgens wltp meer was geworden (software en inzet accu capaciteit verbeterd was dat volgens mij waardoor dat kwam) hopelijk is dit nu ook voor de 60 bepaald en zijn de Denen die het posten.

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:33
De Duitse en Belgische configurator vermelden beide ook 412km voor de iV60.

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Nee, dat doet de dealer. Bij de vorige twee leaseauto’s waren ze het, ondanks vantevoren gevraagd, vergeten maar toen hebben ze het er ter plekke afgehaald, was zo gebeurd.

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:47
Weer nieuw voer voor de warmtepomp discussie |-)
Hier zijn we tot de eerste demo auto's wel even zoet mee.

[ Voor 44% gewijzigd door ak123 op 17-02-2021 22:04 ]

• goetfoud
ak123 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:58:
Weer nieuw voer voor de warmtepomp discussie |-)
Hier zijn we tot de eerste demo auto's wel even zoet mee.

[YouTube: VW Id.3 - How much more range with heat pump at -9°C]
Tja, bij -9 23km in het voordeel van de warmtepomp.......ik vind het persoonlijk niet de moeite waard.

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:01

zumba

De eAmbu is onderweg!

Wij dus wel. En het wordt alleen maar meer...

zumba

• vinom
  • Nu online
Mijn bevindingen van het filmpje:
- Warmtepomp maakt herrie. Merk je vooral wanneer je stilstaat en je voelt de trilling van de warmtepomp in je stuur.
- Met warmtepomp is 20.2 kWh/100km
- Zonder warmtepomp is 22.1 kWh/100km
- Met warmtepomp zou hij 22km verder hebben kunnen rijden met deze statistieken.

En dat bij een temperatuur van +- min 8 graden.

In my opinion, not worth it :)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 08:17

t3q

Say yes to teq

Vandaag de email gekregen van LM dat de verwachte afleverdatum nu gepland staat voor 31.03.2021.
De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.

Dat is 4 weken later dan de initiele verwachte afleverdatum van week 9.

We zullen zien wat de werkelijkheid doet, keep you posted :)

Life goes as it goes.

• goetfoud
t3q schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:53:
Vandaag de email gekregen van LM dat de verwachte afleverdatum nu gepland staat voor 31.03.2021.

Op pagina 1 staat anders week 19 als verwachte leverdatum......
Tussentijds veel veranderd?

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Ik heb even navraag gedaan en mocht je vierwiel aandrijving willen (de 80X) dan kom je bij de sportline uit. (of later Vrs) Wat dus bijvoorbeeld niet kan is de normale versie met bijv. her bruine interieur in combinatie met x-drive.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten707 op 17-02-2021 23:49 ]

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
goetfoud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Het kan ook zijn dat ik er per ongeluk een 1 voor geknald heb :+

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 08:17

t3q

Say yes to teq

goetfoud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Niet aan mijn kant, denk dat iemand van week 9 week 19 heeft gemaakt?

Ah , je was me al voor, lezen is een vak :s

[ Voor 7% gewijzigd door t3q op 18-02-2021 07:06 ]

Life goes as it goes.

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
1e artic silver vd lijst via welke dealer ?
t3q schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:53:

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:20
goetfoud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Tja, bij -9 23km in het voordeel van de warmtepomp.......ik vind het persoonlijk niet de moeite waard.
Tja, 30% meer range belooft Skoda in de Enyaq brochure. Rekenen is niet hun sterkste kant blijkbaar.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vinom schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:44:
Mijn bevindingen van het filmpje:
- Warmtepomp maakt herrie. Merk je vooral wanneer je stilstaat en je voelt de trilling van de warmtepomp in je stuur.
- Met warmtepomp is 20.2 kWh/100km
- Zonder warmtepomp is 22.1 kWh/100km
- Met warmtepomp zou hij 22km verder hebben kunnen rijden met deze statistieken.

En dat bij een temperatuur van +- min 8 graden.

In my opinion, not worth it :)
Je lijkt in de veronderstelling dat dit een soort "best-case" is voor de warmtepomp.

Ik ben best verbaasd dat bij een temp van -8 de warmtepomp nog zo'n verschil maakt. Bij normale temperaturen van rond de 10-15 graden, is zo'n warmtepomp prima nog twee keer zo efficiënt. Denk dat je in het grootste gedeelte van het jaar dus eerder tegen een verschil van zo'n 40-60km aan gaat kijken. En dat is bij een range van +/- 300km toch een behoorlijke extra marge.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DonKui
jdbiggelaa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Tja, 30% meer range belooft Skoda in de Enyaq brochure. Rekenen is niet hun sterkste kant blijkbaar.
Ze gebruiken het politiek correcte "tot 30%" wat hij natuurlijk in 99% van de gevallen niet haalt.

• Skoda Wealer
  • Laatst online: 18-02-2021
Genestealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:29:
Wat ik nou nog niet gezien heb (en vergeten zelf te checken bij de dealer) hoe het onder de voorklep eruit ziet. Wellicht kan @Skoda Wealer een foto delen?
Ben ff afwezig geweest, excuus...

Onze Enyaq is 2 weken geleden opgehaald en naar een andere dealer gegaan.
Maandag is ie er weer, dan kan ik zeker een foto maken.

• Skoda Wealer
ervh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Dus zonder comfort plus moet je hem met een koevoet openen? ;)
Nee hoor, gewoon lekker ouderwets met je handen

• Skoda Wealer
FJP84 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:11:
Ik lees toch behoorlijk wat berichten her en der waarbij configuraties gewijzigd worden zonder impact op levering. Hebben jullie dealers direct contact met de fabriek of loopt alles net als bij mij via de importeur? Mijn dealer heeft nogmaals aangegeven dat zei echt niet kunnen zien of er consequenties aan levertijd hangen. Ik blijf dat toch vreemd vinden? @Skoda Wealer hebben jullie direct contact met de fabriek?
Niet direct met de fabriek. Skoda Nl is voor ons de tussenpersoon.

• Skoda Wealer
vinom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Mwah, ik wacht dit keer wel even af. Heb ze vorige week ook al aan de lijn gehad. Toen was overigens de laatste status van het Skoda Sound System dat het inderdaad uit de configurator is, vanwege een bug met de Co2 berekening, maar dat het door de dealer wel handmatig toe te voegen is.

Dusja, wie heeft er gelijk. Zoals al vaker hier is gezegd, de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden :) En anders @Skoda Wealer heeft vast het verlossende antwoord! :D
Beide opties hebben een langere levertermijn. Waar dit precies aan ligt kan ik jullie helaas niet vertellen, aangezien ons dit ook niet wordt verteld... >:)

• Skoda Wealer
Maarten707 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Hey @Skoda Wealer

Denk je dat die Crystal face ook in de toekomst aftermarket gemonteerd kan worden? Mijn zorg is dat als je in het najaar alsnog een vertraging krijgt, je naar 2022 gaat met weer een ongunstiger bijtelling regime. Levering zou voor mij dus uiterlijk december 2021 moeten zijn.
Geen enkel idee... Als dat zo is, zou het een veel verkochte optie worden denk ik.

Over levertermijnen durf ik echt geen uitspraak te doen en ik wil niemand bang maken over zijn bestelde auto, echter krijgen wij onze demo's en voorraad auto's ook later dan verwacht.
Op dit moment staat de leverweek op week 14, terwijl ze er eigenlijk nu al hadden moeten zijn.

• vinom
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:55:
[...]

Je lijkt in de veronderstelling dat dit een soort "best-case" is voor de warmtepomp.

Ik ben best verbaasd dat bij een temp van -8 de warmtepomp nog zo'n verschil maakt. Bij normale temperaturen van rond de 10-15 graden, is zo'n warmtepomp prima nog twee keer zo efficiënt. Denk dat je in het grootste gedeelte van het jaar dus eerder tegen een verschil van zo'n 40-60km aan gaat kijken. En dat is bij een range van +/- 300km toch een behoorlijke extra marge.
Nouja, ik denk dat het zeker een goede test is. Bij 10-15 graden kost het zonder WP ook minder elektriciteit om alles op te warmen, en ja dan moet de WP ook minder hard werken. Natuurlijk duikt de COP enorm van een WP bij zo'n lage temperatuur, maar ik vind het verschil te klein met en zonder WP bij deze temperaturen.

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 18:33
YouTube: Skoda Enyaq 2021_Walk Around & Detail inside

Was reeds gedeeld excuus.

[ Voor 15% gewijzigd door Truman op 18-02-2021 09:50 ]

• jdbiggelaa
DonKui schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Ze gebruiken het politiek correcte "tot 30%" wat hij natuurlijk in 99% van de gevallen niet haalt.
Quote uit de NL brochuretekst: “ waardoor je profiteert van een ten minste 30% grotere actieradius”

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

5 Jaar rijden en 5 jaar denken "had ik maar...". Dat wil ik voorkomen. 😁.
En de winst van een wp is beperkt (in de toekomst minder beperkt) maar niet 0.

zumba

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:20
jdbiggelaa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Quote uit de NL brochuretekst: “ waardoor je profiteert van een ten minste 30% grotere actieradius”
Brakke vertaling waarschijnlijk. Blijft lastig, een goede brochure maken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Inspired
zumba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:01:
Tja, je kunt het wel redelijk inschatten. Ik ga niet op wintersport en rij eigenlijk nooit meer dan 50% van mijn accu leeg op een dag. WP mis ik niet. Lange trips doe ik alleen in de zomer. Dan heeft een WP eigenlijk 0% toegevoegde waarde.

• Hilberts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-11 14:20
Hier nog een kleine toelichting daarover YouTube: Virtuele Škoda ENYAQ preview bij DAGO #3: Accu, laders en range Echter is deze specialist bij mij aan huis geweest afgelopen dinsdag namens Skoda( werkt ook met andere merken) met een trailer om hem te bekijken ( rijden kon niet want pre-productie). Nuancering is dus dat de WLTP niet anders zou zijn maar het verlies in koude weersomstandigheden minder. De warmtepomp werkt automatisch en niet bij warm weer.
Range van 510 zal nooit 663 worden door gebruik van de pomp. Gebruik pedaal heeft grote impact op jouw verbruik.

• DonKui
jdbiggelaa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Ah ja, in elke andere taal zeggen ze tot 30%

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Hilberts schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:08:
Hier nog een kleine toelichting daarover YouTube: Virtuele Škoda ENYAQ preview bij DAGO #3: Accu, laders en range Echter is deze specialist bij mij aan huis geweest afgelopen dinsdag namens Skoda( werkt ook met andere merken) met een trailer om hem te bekijken ( rijden kon niet want pre-productie). Nuancering is dus dat de WLTP niet anders zou zijn maar het verlies in koude weersomstandigheden minder. De warmtepomp werkt automatisch en niet bij warm weer.
Range van 510 zal nooit 663 worden door gebruik van de pomp. Gebruik pedaal heeft grote impact op jouw verbruik.
Dat snapt iedereen hier. Het gaat erom de range in koudere omstandigheden te optimaliseren.

zumba

• ervh
Andere vraag; weet niet of dat al voorbij gekomen is hier. Mijn overbuurman heeft een nieuwe Model 3 Performance op de oprit staan. Hij heeft het steeds over dat hij helemaal lyrisch is van one-pedal drive. Is dat ook op de Enyaq beschikbaar of komen we daar pas achter als de demo's de weg op gaan?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

ervh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:11:
Andere vraag; weet niet of dat al voorbij gekomen is hier. Mijn overbuurman heeft een nieuwe Model 3 Performance op de oprit staan. Hij heeft het steeds over dat hij helemaal lyrisch is van one-pedal drive. Is dat ook op de Enyaq beschikbaar of komen we daar pas achter als de demo's de weg op gaan?
Zeker! Na proefritten in id.3 en 4 kan ik dit bevestigen. 😁

zumba

• DonKui
Hoop dat ze, net zoals op mijn Model 3, profielen gaan maken die je kan koppelen aan sleutels en/of telefoons zodat hij bepaalde instellingen overneemt. Ik ben namelijk ook heel erg fan van one-pedal driving maar mijn vrouw is nog niet helemaal overtuigd

• ervh
Herinner me ineens dat ik er al eens een video over had gezien in de ID4. Hopelijk verbetert er nog het e.e.a. aan persoonlijke settings inderdaad.

YouTube: Possible to One-Pedal Driving? | VW ID.4 1st Max

• Inspired
DonKui schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Ah ja, in elke andere taal zeggen ze tot 30%
In de Duitse brochure niet hoor. Welke taal wel?
Dadurch wird weniger Energie aus der Batterie zum Heizen des Innenraums verbraucht und Sie profitieren von einer mindestens 30 % höheren Reichweite im Vergleich zu Elektrofahrzeugen ohne Wärmepumpe.

[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 18-02-2021 10:52 ]

• Inspired
DonKui schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:17:
Hoop dat ze, net zoals op mijn Model 3, profielen gaan maken die je kan koppelen aan sleutels en/of telefoons zodat hij bepaalde instellingen overneemt. Ik ben namelijk ook heel erg fan van one-pedal driving maar mijn vrouw is nog niet helemaal overtuigd
Zal op termijn wellicht komen. Ze hebben eerst nog wel wat andere uitdagingen qua software. Bij de Tesla/Model 3 kwam dit overigens ook pas later.

• fz1971
  • Laatst online: 14:47
Ccreator schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:35:
Sportonderstel, heb je dat ook nu bij je bestelde Enyaq?

• knirrebir
@Inspired duitse taal staat ook tot 30%, zie onderstaand fragment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_SFZbFyNCm92uwlo30ThHuWC_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qLuADTFE0kjs2z5UIgLlp0L5.jpg?f=user_large

• Inspired
knirrebir schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:52:
@Inspired duitse taal staat ook tot 30%, zie onderstaand fragment.
[Afbeelding]
In de brochure niet. Zie mijn edit.

• knirrebir
@Inspired in brochure staat altijd een disclaimer, helaas mag en kan je er geen rechten aan ontlenen.

• Inspired
knirrebir schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:55:
@Inspired in brochure staat altijd een disclaimer, helaas mag en kan je er geen rechten aan ontlenen.
Ja. Zo lus ik er ook nog wel een paar. Die disclaimer staat op de site ook. Blijft gewoon slecht toch?

• knirrebir
@Inspired daar gaat het 180 pagina's al over.

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 21:17
Weet iemand of deze indeling onder de koffervloer standaard is, of deel van het Transport pakket? Mijn dealer kon het niet meteen zeggen... Dit is de afbeelding die online getoond wordt bij "variabele koffervloer" als deel van het Transport pakket. Echter lijkt de variabele koffervloer iets anders te zijn, namelijk het feit dat je de koffervloer iets kan verhogen zodat deze gelijk ligt met de neergeklapte achterzetels. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jI5fEoxwwpuvb4aXrl8JOrzIaWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iaiaJ0MYiNHg6BOuO8K3CJ61.png?f=fotoalbum_large

edit: belgische configurator

• knirrebir
@iRbn niet standaard.

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
iRbn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:57:
Weet iemand of deze indeling onder de koffervloer standaard is, of deel van het Transport pakket? Mijn dealer kon het niet meteen zeggen... Dit is de afbeelding die online getoond wordt bij "variabele koffervloer" als deel van het Transport pakket. Echter lijkt de variabele koffervloer iets anders te zijn, namelijk het feit dat je de koffervloer iets kan verhogen zodat deze gelijk ligt met de neergeklapte achterzetels. [Afbeelding]

edit: belgische configurator
Die ene grote bak onderin waar de kabel in kan is standaard maar de rest dus niet. Er ligt gewoon een bodembedekking over die je niet in de hoogte kan verstellen. De kofferruimte wordt daar geloof ik een 7-tal cm lager door als je die optie weglaat.

• knirrebir
zonder transport:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1XXZ-kfXiBXQ1jQxgw4b_namIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0kR33IjkXvkkT4CdnQJRG0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvhbfGuePSAWNSj7bwDX4fAH9hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTeQh8f5ogkRkK0wrWPp90Qu.jpg?f=fotoalbum_large

met transport:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RToGjVnnRNjuYgHR0EAz-eLbyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On4gvZ9FirJAY8BWkZMDzQGo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxc37I2tWO7SjH4wLXlIvSt9QJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEczU1GhdLFcRD6Aog3VYpB2.jpg?f=user_large

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 21:17
@knirrebir @WhyTea ,
Hartelijk dank! Helemaal de info die ik zocht!

Ik heb de indruk dat hier meer kennis is dan bij de dealers zelf :-).

• knirrebir
Dat was inderdaad test van warmtepomp die ik wilde posten, maar is al gedaan helemaal super.
Het is voor iedereen eigen keuze als je het waard vindt en je kan het doen qua privé-zakelijke koop/lease eventueel zonder andere opties op te geven-niet te kunnen kiezen moet je het doen.
Zeker gezien commentaar bij filmpje, als insteek is om kosten van € 1.200 eruit te halen, moet je behoorlijk wat kilometers rijden.

Op dit moment bekend warmtepomp meest gunstig tussen 0-10 graden, hoger dan 10 en lager dan 0 garden is effect minder.
Wat ik in Excel heb berekend zou je uitgaande van 30% met warmtepomp het volgende leveren; bij 70%-80% gebruik accu theoretisch 70km voor 80 en 55km voor 60 meer range, afhankelijk van rijgedrag, omstandigheden, gebruik-inzet klimaatvoorzieningen.

Dit jaar, na vele jaren niet, echt koud weer gehad en dan zal warmtepomp zeker zijn nut hebben, maar qua gemiddelde temperatuur in Nederland 6 maanden boven 10 graden (10-18 graden) en 6 maanden onder 10 (3-8) graden waar warmtepomp het meest gunstige werkt en ja het zijn gemiddelden en zullen er ook zeker dagen zijn van 0 graden en lager.

Hierop gebaseerd vind de een het dat waard (wil het hebben voor maximale range, mogelijk wat minder stops en/of korter stilstaan om te laden) en de ander niet (een of twee stops en/of iets langer stilstaan niet erg).

• knirrebir
Maarten707 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:48:
Ik heb even navraag gedaan en mocht je vierwiel aandrijving willen (de 80X) dan kom je bij de sportline uit. (of later Vrs) wat dus bijvoorbeeld niet kan is de normale versie met bijv. her bruine interieur in combinatie met x-drive.
Dus voor nu; wil je 80x dan zit je vast aan sportline uitvoering en geen keuze qua interieur, kan maar duidelijk zijn.
Eerst maar wachten totdat sportline te bestellen is en of daar buiten de 60 en 80 dan ook de 80x genoemd wordt, kan daarna altijd nog komen dat 80x wel samen te stellen en niet automatisch sportline enige mogelijkheid is.

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Als ik het goed begrijp is de optie "Transport" vooral een stuk styrofoam met vakindeling waar je 350 Euro voor betaald? Oh ja, en een nettenset en de optie om de achterbank vanuit de koffer op te klappen.

• ManiacScum
iMoose schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Als ik het goed begrijp is de optie "Transport" vooral een stuk styrofoam met vakindeling waar je 350 Euro voor betaald? Oh ja, en een nettenset en de optie om de achterbank vanuit de koffer op te klappen.
Say no more! Besteld!

• knirrebir
@iMoose deels, piepschuim bak kan eruit gehaald worden en heb je dubbele bodem effect, kan je 'bodem' op verschillende hoogtes plaatsen (zullen er gebaseerd op andere skoda's 2hoogtes zijn), ene hoogte is gelijk met bovenkant 'til'drempel en lager.

• ervh
iMoose schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Inderdaad. Waarschijnlijk over enkele maanden voor 12,50 op Aliexpress te koop, incl verzenden. 8)

• iMoose
Ik snap het dubbele bodem effect maar wat levert het op? Naar mijn persoonlijke mening heeft dit geen 350 Euro meerwaarde. Dit is natuurlijk hetzelfde voor elk model met deze optie maar als je aan de subsidie regeling wil voldoen dan is dit wel een heel voor de hand liggende optie om niet te nemen ;)

• ManiacScum
iMoose schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:08:
Ik snap het dubbele bodem effect maar wat levert het op?
Een gelijke laadvloer, geen drempel....

• iMoose
ManiacScum schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:09:
[...]Een gelijke laadvloer, geen drempel....
Kan inderdaad een voordeel zijn.

• ervh
ManiacScum schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Een gelijke laadvloer, geen drempel....
Ik zou dan aan een transporter of een caddy denken, als je een gelijke laadvloer wilt ;) 8)7

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:29
zumba schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:01:
Die overweging had ik ook, alleen precies daarom de WP weggehaald en voor HUD en Travelassist gekozen.

• knirrebir
@iMoose zie dit filmpje vanaf 1.15 YouTube: Škoda Octavia Combi 2013 - INT & EXT.
Dan heb je idee hoe en wat en kan je jou eigen afweging maken.

• jdbiggelaa
Inspired schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:45:
[...]

In de Duitse brochure niet hoor. Welke taal wel?

[...]
Zie mijn quote uit de NL brochure.

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Chipsoer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Nee, dat doet de dealer. Bij de vorige twee leaseauto’s waren ze het, ondanks vantevoren gevraagd, vergeten maar toen hebben ze het er ter plekke afgehaald, was zo gebeurd.
Zeiden ze bij jou ook dat 80 en IV er beide op moet blijven zitten?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een 7-zitter Enyaq, zit dat misschien nog in de pipeline?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DonKui
Voor Volkswagen gaan ze dat alleen doen in de grote variant, de ID.5. Verwacht eigenlijk hetzelfde voor de Enyaq maar wie weet.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
DonKui schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:12:
Voor Volkswagen gaan ze dat alleen doen in de grote variant, de ID.5. Verwacht eigenlijk hetzelfde voor de Enyaq maar wie weet.
ID.5 wordt de coupe variant. 7-zitter wordt de ID.6. Chinese versie is op internet te vinden. lijkt ook gewoon op de chinese id.4, alleen wat langer en blijft hoog

https://www.autoweek.nl/a...n-id6-vanuit-alle-hoeken/

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Pagina: 1 ... 46 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2