@pc-freakz led strip dashboard zie je niet op foto, led strip zit lager; onder ventilatie roosters.
Zal even de film zoeken waarmee ze rijden in duitsland met de enyaq.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:21:
[...]
En in Duitsland mag hij wel op de weg dan?
Bedoel meer, als ze in Duitsland op de weg mogen dan mag dat in elke EU lidstaat toch? Typegoedkeuring hoeft maar in één land van de EU.mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:27:
[...]
Zal even de film zoeken waarmee ze rijden in duitsland met de enyaq.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hier een duidelijk filmpje wat we mogelijk straks kunnen verwachten van het parking plus:
In Duitsland worden er andere voorwaarden gesteld voor rijden met handelaars platen.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Bedoel meer, als ze in Duitsland op de weg mogen dan mag dat in elke EU lidstaat toch? Typegoedkeuring hoeft maar in één land van de EU.
je ziet het aan de elektrische step in Duitsland toegestaan in Nederland niet we zijn allemaal EU hier dus niet.
[YouTube: Diess testet den ŠKODA ENYAQ iV¹]mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:27:
[...]
Zal even de film zoeken waarmee ze rijden in duitsland met de enyaq.
Hierbij de film dat ze ook rijden met de auto.
was dus al in 2020
Thanks! Maar het lijkt me toch dat die lessen binnen het concern worden gedeeld. Zeker als het software/aansturing van de hardware is. Het zal omgekeerd ook zo zijn dat ze bij Skoda profiteren van de lessen die VW nu hard aan het leren is met de auto's die al op de weg zijn. Anders is het niet echt efficiënt...mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:51:
[...]
Dat klopt alleen moet de skoda boven de id4 uitkomen heeft de grote baas van skoda medegedeeld ze hebben een ingenieuze manier gevonden ik ben ook zeer benieuwd naar de 60 versie.
Zoals je ziet in bovenstaande filmpje is de Volkswagen man zeer onder de indruk.bilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:53:
[...]
Thanks! Maar het lijkt me toch dat die lessen binnen het concern worden gedeeld. Zeker als het software/aansturing van de hardware is. Het zal omgekeerd ook zo zijn dat ze bij Skoda profiteren van de lessen die VW nu hard aan het leren is met de auto's die al op de weg zijn. Anders is het niet echt efficiënt...
Volkswagen AG CEO Herbert Diess in nieuw ENYAQ gereden
[ Voor 5% gewijzigd door mibkiller op 01-02-2021 19:56 ]
Ik kwam net deze tegen: YouTube: De SKODA ENYAQ bewonderen bij Ames
Ben snel nog heen gescheurd maar was helaas al te laat.
/f/image/qRWRf1QLRXf33fhc6wWxPER3.png?f=fotoalbum_large)
So close yet so far
Morgen tijdens de lunch nog maar eens proberen!
/f/image/qRWRf1QLRXf33fhc6wWxPER3.png?f=fotoalbum_large)
So close yet so far
Tja ze staan al bij veel dealers om te kijken hoor op meerdere plaatsen kan je ze zien.CrashKonijn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:57:
Ik kwam net deze tegen: YouTube: De SKODA ENYAQ bewonderen bij Ames
[Afbeelding]
So close yet so far
Begreep van mijn dealer dat het chassisnummer dat op die Tsjechische Enyaq's zit die in de showroom staan niet toelaatbaar zijn voor de weg, in geen enkel Europees land. En dus ook niet te verzekeren zijn. Deze gaan allemaal terug naar Tsjechie.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Bedoel meer, als ze in Duitsland op de weg mogen dan mag dat in elke EU lidstaat toch? Typegoedkeuring hoeft maar in één land van de EU.
De "berijdbare" modellen worden in maart uitgegeven, zo'n +/- 100 stuks voor alle NL dealers die op het zelfde moment rijklaar moeten zijn etc.
[ Voor 12% gewijzigd door ervh op 01-02-2021 20:03 ]
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Dat klopt alleen gelden er uitzonderingen voor rijden met H platen in andere landen.ervh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:02:
[...]
Begreep van mijn dealer dat het chassisnummer dat op die Tsjechische Enyaq's zit die in de showroom staan niet toelaatbaar zijn voor de weg, in geen enkel Europees land. En dus ook niet te verzekeren zijn. Deze gaan allemaal terug naar Tsjechie.
waar je bijvoorbeeld wel mag rijden.
In Nederland is alles met regels gedaan van de ene regel mag je rijden maar dan is er weer een andere regel die het verbied welkom in Nederland niet minder regels maar meer.
True, maar ze staan niet overal buiten. Ik woon bij een dealer om de hoek maar daar mag je dus niet naar binnen. Deze was 20 minuutjes rijden maar helaas.mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
[...]
Tja ze staan al bij veel dealers om te kijken hoor op meerdere plaatsen kan je ze zien.
Man man man. Als ik dit gehannes met die smartphone zie, dan kan je beter investeren in wat rijlessen.vinom schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:38:
Hier een duidelijk filmpje wat we mogelijk straks kunnen verwachten van het parking plus:
[YouTube: Ferngesteuertes Parken von VW im Test: Park Assist Plus mit Fernbedienung / Smartphone im Detail]
Heb het hier ook op de auto zitten. Automatisch parkeren en 360gr view. Gebruik het geen van allen. Gewoon lekker ouderwets over je schouder kijken
ze zijn open tot 18 uur en de auto staat er tot 17:30/17:45CrashKonijn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:05:
[...]
True, maar ze staan niet overal buiten. Ik woon bij een dealer om de hoek maar daar mag je dus niet naar binnen. Deze was 20 minuutjes rijden maar helaas.
Het wijzigingsverzoek van mijn configuratie ligt sinds einde werkdag bij de dealer..... tromgeroffel. Heel benieuwd wat er uit gaat komen
Ik ga hem bekijken, maar Diess is de topman van het concern waar de merken VW, Skoda, Seat, Audi etc onder vallen. Niet alleen maar van VW. En die sjoemelsoftware werd ook gedeeld, dus dit zal vast ook wel goed komen... 😁mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:55:
[...]
Zoals je ziet in bovenstaande filmpje is de Volkswagen man zeer onder de indruk.
Volkswagen AG CEO Herbert Diess in nieuw ENYAQ gereden
Ja dat is dan lekker zegbilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:09:
[...]
Ik ga hem bekijken, maar Diess is de topman van het concern waar de merken VW, Skoda, Seat, Audi etc onder vallen. Niet alleen maar van VW. En die sjoemelsoftware werd ook gedeeld, dus dit zal vast ook wel goed komen... 😁

Bij ons is de ID 4 voor de directie en de Enyaq voor de gewone man.
Ik ben er blij mee gewoon een normale auto met mooie scherm in het midden en de automaat op de tunnel.
wanneer was jouw lever datum dan?FJP84 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:09:
Het wijzigingsverzoek van mijn configuratie ligt sinds einde werkdag bij de dealer..... tromgeroffel. Heel benieuwd wat er uit gaat komen
Week 22. Die stond nog wel in potlood volgens de dealer. We gaan het zien, anders eventueel nieuwe order. Wachten moet ik toch. En wil nu gewoon de technische gadgets ipv de warmtepomp
Oke gelukkig kan ik de laatste opties achteraf toevoegenFJP84 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:16:
[...]
Week 22. Die stond nog wel in potlood volgens de dealer. We gaan het zien, anders eventueel nieuwe order. Wachten moet ik toch. En wil nu gewoon de technische gadgets ipv de warmtepomp
Ik verwacht niet zoveel verschillen tussen de Enyaq en ID.4 eigenlijk. Zelfde platform, accu, motoren en veel (software) zaken delen ze natuurlijk. Het lijkt me gek dat er schokkende verschillen gaan zitten in de range tussen de modellen.
tja de auto heeft wel een lagere lucht weerstand en dat kan soms wel veel uitmaken.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:17:
Ik verwacht niet zoveel verschillen tussen de Enyaq en ID.4 eigenlijk. Zelfde platform, accu, motoren en veel (software) zaken delen ze natuurlijk. Het lijkt me gek dat er schokkende verschillen gaan zitten in de range tussen de modellen.
Ja, Cw waarde zal wat verschil maken maar voor rest zijn het natuurlijk grotendeels dezelfde auto's. ID.4 zou 0.28 hebben en de Enyaq 0.27. Dit zal een paar km schelen op een "tank" maar zoveel zal het niet zijn. Verschil tussen 19 inch en 21 inch zal bijvoorbeeld meer impact hebben.mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:19:
[...]
tja de auto heeft wel een lagere lucht weerstand en dat kan soms wel veel uitmaken.
En zelfs dat is maar 3% heb ik onlangs gelezen.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Tja je weet het niet er spellen met elektrische auto's veel factoren maar ik ben benieuwd wat de eind stand wordt.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:28:
[...]
Ja, Cw waarde zal wat verschil maken maar voor rest zijn het natuurlijk grotendeels dezelfde auto's. ID.4 zou 0.28 hebben en de Enyaq 0.27. Dit zal een paar km schelen op een "tank" maar zoveel zal het niet zijn. Verschil tussen 19 inch en 21 inch zal bijvoorbeeld meer impact hebben.
het is jammer van de lockdown anders kon je wellicht rijden in een andere land.
Grappig dat onderscheid. Als je de basisversie een beetje op mag leuken kun je met de Enyaq uiteindelijk een geweldige auto hebben voor minder geld. Ik vond zelf de Travel Assist een must, die kun je bij Skoda apart configureren. Bij VW moet je dan naar de Tech uitvoering. Bij die versie zit dan wel bijna alles erop en eraan en als je dat weer à la carte bij Skoda erbij zet is de Enyaq weer flink duurder. Ook zou het Skoda sieren om gewoon 125 kW laden standaard te leveren, want zo'n auto met 50 kW gaat hun merk geen goed doen...mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:13:
[...]
Ja dat is dan lekker zegwellicht maken ze nu wel een goed product.
Bij ons is de ID 4 voor de directie en de Enyaq voor de gewone man.
Ik ben er blij mee gewoon een normale auto met mooie scherm in het midden en de automaat op de tunnel.
Maar mooi dat jullie bedrijf vol elektrisch gaat!
3% is wel ongeveer het verschil tussen 522 en 537...ervh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:29:
En zelfs dat is maar 3% heb ik onlangs gelezen.
Kon ook nog benzine alleen dan kwam ik uit op Leon FR.bilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:40:
[...]
Grappig dat onderscheid. Als je de basisversie een beetje op mag leuken kun je met de Enyaq uiteindelijk een geweldige auto hebben voor minder geld. Ik vond zelf de Travel Assist een must, die kun je bij Skoda apart configureren. Bij VW moet je dan naar de Tech uitvoering. Bij die versie zit dan wel bijna alles erop en eraan en als je dat weer à la carte bij Skoda erbij zet is de Enyaq weer flink duurder. Ook zou het Skoda sieren om gewoon 125 kW laden standaard te leveren, want zo'n auto met 50 kW gaat hun merk geen goed doen...
Maar mooi dat jullie bedrijf vol elektrisch gaat!
Dus ik dacht bij elektrische auto's mocht je wat meer uitgeven maar ja er is altijd een grens.
Tja en dat voor 51K dan ook nog eens onduidelijkheid.
maar goed we gaan het zien hoe het bevalt.
[ Voor 8% gewijzigd door mibkiller op 01-02-2021 20:51 ]
Maar veel factoren zijn identiek. Beide zitten nu ook rond een max WLTP van 537 dacht ik? We gaan het zien maar ik denk dat er maar weinig verschil gaat zijn in bereik tussen de ID4 & Enyaq. Verschil zal met name gemaakt worden door de bestuurder en de omstandigheden.mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:30:
[...]
Tja je weet het niet er spellen met elektrische auto's veel factoren maar ik ben benieuwd wat de eind stand wordt.
het is jammer van de lockdown anders kon je wellicht rijden in een andere land.
tja dat het anders gaat zijn gaan we wel zien ik ga gelukkig minder rijden dan 63k per jaarInspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:10:
[...]
Maar veel factoren zijn identiek. Beide zitten nu ook rond een max WLTP van 537 dacht ik? We gaan het zien maar ik denk dat er maar weinig verschil gaat zijn in bereik tussen de ID4 & Enyaq. Verschil zal met name gemaakt worden door de bestuurder en de omstandigheden.
anders maar werken als de auto aan de laadpaal staat.
Gelukkig de kachel kan dan tenminste aan
bij de 80 versie kon ik maar paar opties dus je we gaan het zien.
[ Voor 5% gewijzigd door mibkiller op 01-02-2021 21:16 ]
63k is wat veel met een 60 wellicht.mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:15:
[...]
tja dat het anders gaat zijn gaan we wel zien ik ga gelukkig minder rijden dan 63k per jaar![]()
anders maar werken als de auto aan de laadpaal staat.
Gelukkig de kachel kan dan tenminste aan
bij de 80 versie kon ik maar paar opties dus je we gaan het zien.
Wat ik aangaf ik ga minder rijden wellicht 30kInspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:41:
[...]
63k is wat veel met een 60 wellicht.Obv de ID4 (en andere SUV BEVs) is het met 60% van de WLTP wel over in de “winter”.
In de zomer meer naar het buitenland en de winter niet veel.
Wordt auto rijden weer een avontuur
ik kreeg vandaag deze mail ;-)
Ben jij, nu onze showrooms tijdelijk dicht zijn, nog niet in staat geweest om kennis te maken met de ENYAQ iV? We starten vanaf 12 februari 2021 met een aantal ENYAQ iV bezichtigingen aan huis. Heb je hier interesse in? Laat je motivatie, gegevens en voorkeursdag achter, dan laten we zo snel mogelijk weten of we bij je langs kunnen komen. Uiteraard houden we hierbij rekening met de RIVM richtlijnen rondom COVID-19.
Wat gaan we doen?
Op 12 februari 2021 starten de bezichtigingen aan huis. De ENYAQ iV rijdt weliswaar zelf nog niet, maar je kunt er wel in zitten en ‘m goed bekijken. Daarnaast beantwoordt onze productexpert graag al je vragen.
In het inschrijfformulier zie je precies wanneer we in welk provincie zijn. Geef jouw motivatie, provincie, voorkeursdag –en datum door, dan laten we zo snel mogelijk weten of we bij je langs kunnen komen. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met je dichtstbijzijnde ŠKODA dealer om verdere mogelijkheden te bespreken.
ik denk dat ze hem op een trailer komen langsbrengen als hij nog niet kan rijden
Ben jij, nu onze showrooms tijdelijk dicht zijn, nog niet in staat geweest om kennis te maken met de ENYAQ iV? We starten vanaf 12 februari 2021 met een aantal ENYAQ iV bezichtigingen aan huis. Heb je hier interesse in? Laat je motivatie, gegevens en voorkeursdag achter, dan laten we zo snel mogelijk weten of we bij je langs kunnen komen. Uiteraard houden we hierbij rekening met de RIVM richtlijnen rondom COVID-19.
Wat gaan we doen?
Op 12 februari 2021 starten de bezichtigingen aan huis. De ENYAQ iV rijdt weliswaar zelf nog niet, maar je kunt er wel in zitten en ‘m goed bekijken. Daarnaast beantwoordt onze productexpert graag al je vragen.
In het inschrijfformulier zie je precies wanneer we in welk provincie zijn. Geef jouw motivatie, provincie, voorkeursdag –en datum door, dan laten we zo snel mogelijk weten of we bij je langs kunnen komen. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met je dichtstbijzijnde ŠKODA dealer om verdere mogelijkheden te bespreken.
ik denk dat ze hem op een trailer komen langsbrengen als hij nog niet kan rijden
[ Voor 42% gewijzigd door rammes op 02-02-2021 11:02 ]
Ik zou het doen!
Vanaf 12 februari is bezichtiging aan huis van de Enyaq ook mogelijk. Inschrijving op https://forms.skoda.nl/site/enyaq-iv-bezichtiging-aan-huis
Ingeschreven!Amersfoort schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:01:
Vanaf 12 februari is bezichtiging aan huis van de Enyaq ook mogelijk. Inschrijving op https://forms.skoda.nl/site/enyaq-iv-bezichtiging-aan-huis
Kijken of ik mijn Valentijn mag bezichtigen
Leuk initiatief! Ik laat het aan mij voorbij gaan, ik gun anderen hun pleziertje en ik zie het wel als de auto geleverd gaat worden
Ik heb het stiekem toch geprobeerd om te kijken of ze langs willen komen ondanks dat ik hem al besteld heb
Zouden ze echt met een trailer langskomen?? Ik hoop toch op een ritje!
Ik niet, des te meer kans dat ik heb dat hij dit jaar nog wordt geleverdvinom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:41:
Leuk initiatief! Ik laat het aan mij voorbij gaan, ik gun anderen hun pleziertje en ik zie het wel als de auto geleverd gaat worden
Ik heb juist aangegeven dat ik hem hem besteld..... en ik graag wil zien wat ik heb besteldDypFrys schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:43:
Ik heb het stiekem toch geprobeerd om te kijken of ze langs willen komen ondanks dat ik hem al besteld hebZouden ze echt met een trailer langskomen?? Ik hoop toch op een ritje!
[ Voor 37% gewijzigd door ManiacScum op 02-02-2021 11:44 ]
Ik kreeg ook deze mail. Maar ik heb me niet ingeschreven. Heb de auto in oktober tijdens de introductie al live mogen zien.
Wacht nu liever iets langer totdat Ik een proefrit kan maken. De dealer heeft mij al op de lijst hiervoor gezet. En dan willen ze hem ook thuis komen brengen hebben ze gezegd 🙂.
Wacht nu liever iets langer totdat Ik een proefrit kan maken. De dealer heeft mij al op de lijst hiervoor gezet. En dan willen ze hem ook thuis komen brengen hebben ze gezegd 🙂.
Dat doen de meeste dealer in deze periode, zo brachten ze mij de ID.4 ook thuis toen ik daar een rit in heb gemaakt.hitgew schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:04:
Ik kreeg ook deze mail. Maar ik heb me niet ingeschreven. Heb de auto in oktober tijdens de introductie al live mogen zien.
wel een mooie kans om de vrouw des huizes ook warm te laten draaien voor deze auto want tijdens de bezichting moest ik alleen komen naar de showroom
zo, net de Enyaq in de showroom mogen bewonderen in Magic Black (mijn bestelde kleur).
wat is hij mooi, en GROOT. mijn octavia is weliswaar langer, maar qua binnenruimte is de Enyaq een stukje groter, en qua beleving VEEL groter. ik ben 186 lang en kan heel ruim (ruimer dan bij de ruim voldoende scorende octavia) achter mezelf zitten. De bagageruimte achterin meet vanaf de achterbank tot de klepsluiting 91 cm. Dit is 14 cm korter dan de octavia.
de hoogte van de (met transportvloer uitgeruste) bodem tot het roldekje is 51 cm bij de octavia (met verdiepte vloer) 56 cm.
Ik ben zeer verrast door de afwerking, echt netjes!, en als er dan toch een minpuntje mag worden genoemd..:het hoekje bij de "A" stijl hadden ze beter uit 1 stuk kunnen maken, dit sluit niet mooi aan... Maar ja, als dit het enige minpuntje is...
Wel jammer dat de verkoper het had over een warmtepomp die zeker 30% efficiënter is, de 80 een actieradius WLTP heeft van, nou hij dacht wel zo'n 480 km. en dat de transport laadvloer standaard was. (heb verder maar geen vragen gesteld
)
wat is hij mooi, en GROOT. mijn octavia is weliswaar langer, maar qua binnenruimte is de Enyaq een stukje groter, en qua beleving VEEL groter. ik ben 186 lang en kan heel ruim (ruimer dan bij de ruim voldoende scorende octavia) achter mezelf zitten. De bagageruimte achterin meet vanaf de achterbank tot de klepsluiting 91 cm. Dit is 14 cm korter dan de octavia.
de hoogte van de (met transportvloer uitgeruste) bodem tot het roldekje is 51 cm bij de octavia (met verdiepte vloer) 56 cm.
Ik ben zeer verrast door de afwerking, echt netjes!, en als er dan toch een minpuntje mag worden genoemd..:het hoekje bij de "A" stijl hadden ze beter uit 1 stuk kunnen maken, dit sluit niet mooi aan... Maar ja, als dit het enige minpuntje is...
Wel jammer dat de verkoper het had over een warmtepomp die zeker 30% efficiënter is, de 80 een actieradius WLTP heeft van, nou hij dacht wel zo'n 480 km. en dat de transport laadvloer standaard was. (heb verder maar geen vragen gesteld
:fill(white):strip_exif()/f/image/lwcFk4D7HOGX7ZPqiZmc3qM1.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroenvr72 op 02-02-2021 13:24 ]
Op 12 februari 2021 starten de bezichtigingen aan huis. De ENYAQ iV rijdt weliswaar zelf nog niet, maar je kunt er wel in zitten en ‘m goed bekijken. Daarnaast beantwoordt onze productexpert graag al je vragen.DypFrys schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:43:
Ik heb het stiekem toch geprobeerd om te kijken of ze langs willen komen ondanks dat ik hem al besteld hebZouden ze echt met een trailer langskomen?? Ik hoop toch op een ritje!
Verwacht dus niet dat je mag rijden, zal wel een grote reclame trailer worden, dan weet de buurt ook gelijk wie er een nieuwe auto besteld dit jaar!

Spidermellow
Grappig, je hoort het geluid dat ie maakt bij achteruit rijden.
Ik werd net door ze gebeld om langs te komen, grappig.
[ Voor 56% gewijzigd door Genestealer op 02-02-2021 15:20 ]
Erg gaaf, als ik die auto zo zie, ben ik maar wat content dat ik voor het extra gadget gehalte gegaan ben i.p.v. de warmtepomp. Hoort gewoon bij zo'n auto als dit :-)
Vandaag van LM de bevestiging gekregen dat het doorgezet is naar de dealer, nu in afwachting vanuit hun met de reactie van de importeur. Ik hoop en verwacht deze week uitsluitselknirrebir schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:45:
@FJP84 is je voorgestelde wijziging akkoord bevonden en doorgevoerd?
:strip_exif()/f/image/YVU8ZOeqNTKERV1VWlsHgnHF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb me vorige week ingeschreven bij onze regio-dealer voor de 'Roadshow'. Kwamen ze vandaag langs, met een WITTE! Ik moet eerlijk zeggen, mooie auto, 'dikke bak' en de witte kleur kan hij wel goed hebben (hoewel ik meer naar het silver neig).
Auto kwam aan op de trailer, zelfde verhaal als eerder vermeld; auto uit Tsjechië, mag hier niet de straat op etc...
Welke kleur is het eigenlijk? In de buitenlucht leek het wel op Artic Silver maar zodra deze binnenstond was het meer Brilliant Silver
Arctic silverDuncan78 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:08:
[...]
Welke kleur is het eigenlijk? In de buitenlucht leek het wel op Artic Silver maar zodra deze binnenstond was het meer Brilliant Silver
Het is inderdaad Arctic Silver
Deze had overigens de Lounge bekleding. Erg mooi kwaliteit. Jammer dat bij de leren bekleding de panelen op de dashboard en deur piano glanzend zwart zijn. De Lounge heeft geborsteld alu achtig structuur wat ik persoonlijk minder goedkoop vind ogen. Vanwege kinderen ga ik toch voor volledig (bruin) leer.
Middenconsole bij de schakelpookje is wel kras gevoelig. Ik denk eraan dat stukje in de toekomst te wrappen als dat mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/VDpjFoRPCnFs8UPPuT1Ldfai.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mrXD74xsPQ0WZw0Rq7zHK0lX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EqkY85k8mn8d2Ab17tlrWGhB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJhjGFlKsxmRTuOuIwY24lcy.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze had overigens de Lounge bekleding. Erg mooi kwaliteit. Jammer dat bij de leren bekleding de panelen op de dashboard en deur piano glanzend zwart zijn. De Lounge heeft geborsteld alu achtig structuur wat ik persoonlijk minder goedkoop vind ogen. Vanwege kinderen ga ik toch voor volledig (bruin) leer.
Middenconsole bij de schakelpookje is wel kras gevoelig. Ik denk eraan dat stukje in de toekomst te wrappen als dat mogelijk is.
:strip_exif()/f/image/VDpjFoRPCnFs8UPPuT1Ldfai.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mrXD74xsPQ0WZw0Rq7zHK0lX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EqkY85k8mn8d2Ab17tlrWGhB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJhjGFlKsxmRTuOuIwY24lcy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nss48e3NQ6qeZ86pe4DKMHAk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Genestealer op 02-02-2021 19:00 ]
Ik was op 29 september 2020 in de gelukkige omstandigheid dat ik samen wat met andere gasten een exclusieve bezichtiging kreeg aangeboden bij auto Hoogenboom te Rotterdam. Het lag in de planning dat er een dealer tour zou volgen echter gooide Corona roet in het eten en was dat de enige en laatste fysieke bezichtiging die werd georganiseerd.
Ik was overtuigd...dat moest hem gaan worden! Vandaag officieel het leasecontract ondertekend en besteld. Levering gepland voor week 29. Nu geduld en aftellen....
Nog wat foto's die ik destijds gemaakt heb:
Ik was overtuigd...dat moest hem gaan worden! Vandaag officieel het leasecontract ondertekend en besteld. Levering gepland voor week 29. Nu geduld en aftellen....
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 27% gewijzigd door A3-D op 02-02-2021 18:35 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Vandaag, 2 febr de auto besteld?A3-D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:32:
Ik was op 29 september 2020 in de gelukkige omstandigheid dat ik samen wat met andere gasten een exclusieve bezichtiging kreeg aangeboden bij auto Hoogenboom te Rotterdam. Het lag in de planning dat er een dealer tour zou volgen echter gooide Corona roet in het eten en was dat de enige en laatste fysieke bezichtiging die werd georganiseerd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En levering wk 29 ?
De mijne is eind november 2020 besteld en levering wk 28. Toch maar ff de dealer bellen..
[ Voor 6% gewijzigd door JDeurs op 02-02-2021 19:17 ]
De mijne is ook ook eind november besteld en staat op levering week 32. Ik denk dat er een heleboel geschat is en dat men het echt nog niet zeker weet
Ik zag vandaag voor het eerst de Enyaq reclame op tv! Was met de crystal face in dit geval.
Dat heb ik als optie laten vervallen. Volgens verkoop moest ik rekening houden met 14 extra weken levertijd bovenop de geplande levertijd. Dat werd me wat te lang wachten. Dat was overigens hetzelfde met het 10 speaker soundsysteem. Ik laat ik achteraf wel iets door een carhifi specialist inbouwen.vinom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:48:
Ik zag vandaag voor het eerst de Enyaq reclame op tv! Was met de crystal face in dit geval.
Klopt, vandaag in orde gemaakt en is wat het leasebedrijf mij heeft aangegeven nadat zij navraag gedaan hebben bij een Skoda dealer in Amsterdam waar de auto afgeleverd gaat worden. Wij leasen overigens bij MisterGreenJDeurs schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:15:
[...]
Vandaag, 2 febr de auto besteld?
En levering wk 29 ?
De mijne is eind november 2020 besteld en levering wk 28. Toch maar ff de dealer bellen..
[ Voor 36% gewijzigd door A3-D op 02-02-2021 20:02 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Je bedoeld het Skoda Sound System? Die staat nog steeds in mijn bestellingA3-D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:57:
[...]
Dat heb ik als optie laten vervallen. Volgens verkoop moest ik rekening houden met 14 extra weken levertijd bovenop de geplande levertijd. Dat werd me wat te lang wachten. Dat was overigens hetzelfde met het 10 speaker soundsysteem. Ik laat ik achteraf wel iets door een carhifi specialist inbouwen.
[...]
Klopt, vandaag in orde gemaakt en is wat het leasebedrijf mij heeft aangegeven nadat zij navraag gedaan hebben bij een Skoda dealer in Amsterdam waar de auto afgeleverd gaat worden. Wij leasen overigens bij MisterGreen
Het is niet te hopen we allemaal zoveel langer moeten wachten die het Skoda Sound System gekozen hebben. Er zijn hier toch aardig wat bestellingen die die optie hebben, maar geen 14 weken extra hebben gekregen daardoor. Myself included.A3-D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:57:
[...]
Dat heb ik als optie laten vervallen. Volgens verkoop moest ik rekening houden met 14 extra weken levertijd bovenop de geplande levertijd. Dat werd me wat te lang wachten. Dat was overigens hetzelfde met het 10 speaker soundsysteem. Ik laat ik achteraf wel iets door een carhifi specialist inbouwen.
[...]
Heb je ook foto's van de binnenkant? Dit is mijn wagen, kleur, velgen en loungeGenestealer schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:23:
Het is inderdaad Arctic Silver
----
Over levertijden het blijft allemaal speculeren; maar speculeren is leuk
Ik ben er ook wel verbaasd over dat mensen die nu bestellen een voorlopige levertijd krijgen die nagenoeg gelijk is aan de leverweek die mensen kregen die in oktober/november hebben besteld. We moeten alleen niet vergeten dat er inmiddels bijna twee keer zoveel productieslots aan NL zijn toegekend als in eerste instantie de bedoeling was. Dat gaat af van productieslots van andere landen waar de verkoop nog niet zo hard gaat, als ik het goed heb begrepen.
Dan hebben we nog het gegeven dat mensen die een Crystal Face hebben besteld hun bestelling minimaal naar wk35 verplaatst zien worden, in Duitsland gaat het gerucht dat een zelfde situatie geldt voor mensen die vast houden aan een bestelling zonder Infotainment.
Ik denk dan dat er twee mogelijkheden over blijven die wel plausibel klinken:
1. De voorlopige leverweek van "early adopters" wordt naar voren getrokken, omdat er meer productieruimte vrij komt.
2. De productieslots worden pas echt ingedeeld op het moment dat fabricage voor consumenten daadwerkelijk begint. Slots die vrijkomen (door bijv. bovengenoemde redenen) worden ingevuld met auto's die later in bestelling zijn gezet.
Ik hoop dat het eerste klopt, maar het blijft spekulaaaaatieeeeee!

qua bestellingen, dealer hebben productieslots kunnen reserveren eind september 2020
deze productieslots staan per dealer in fabriek geregistreerd wanneer te produceren
als daar een klant voor is worden de specificaties vastgelegd en doorgegeven aan importeur en van importeur naar fabriek
is er geen klant dan kan iemand die vandaag besteld dat producttieslot krijgen en is er (zie hierboven) al bekend wanneer levering plaatsvindt, dat verklaart ook tot wanneer er qua configuratie gewijzigd kan worden; dealer met productieslots welke als eerste aan de beurt is in fabriek zal eerder aangeven wijzigingen niet meer mogelijk dan dealer welke later aan de beurt is in fabriek
onbekende is de extra producteslot die erbij zijn gekomen; wordt dan aandeel van dealer groter en worden dan alle productieslots (reservering eind september 2020) en extra proucieslots van ene dealer eerst door fabriek afgehandeld en hierna andere dealer of van ene dealer eerst gereserveerde productieslots dan van andere dealer en na afhandeling alle gereserveerde productieslots productie extra productieslot
deze productieslots staan per dealer in fabriek geregistreerd wanneer te produceren
als daar een klant voor is worden de specificaties vastgelegd en doorgegeven aan importeur en van importeur naar fabriek
is er geen klant dan kan iemand die vandaag besteld dat producttieslot krijgen en is er (zie hierboven) al bekend wanneer levering plaatsvindt, dat verklaart ook tot wanneer er qua configuratie gewijzigd kan worden; dealer met productieslots welke als eerste aan de beurt is in fabriek zal eerder aangeven wijzigingen niet meer mogelijk dan dealer welke later aan de beurt is in fabriek
onbekende is de extra producteslot die erbij zijn gekomen; wordt dan aandeel van dealer groter en worden dan alle productieslots (reservering eind september 2020) en extra proucieslots van ene dealer eerst door fabriek afgehandeld en hierna andere dealer of van ene dealer eerst gereserveerde productieslots dan van andere dealer en na afhandeling alle gereserveerde productieslots productie extra productieslot
Ik zou even informeren bij je Skoda dealer. Bij Hoogenboom werd mij gisteren letterlijk aangegeven dat de Crystal Face optie 14 weken extra levertijd zou opleveren. Het Skoda Soundsystem zou pas leverbaar zijn eind dit jaar. Beide opties zijn overigens ook niet meer beschikbaar in de configurator op de website van Skoda.vinom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:17:
[...]
Het is niet te hopen we allemaal zoveel langer moeten wachten die het Skoda Sound System gekozen hebben. Er zijn hier toch aardig wat bestellingen die die optie hebben, maar geen 14 weken extra hebben gekregen daardoor. Myself included.
Mwah, ik wacht dit keer wel even af. Heb ze vorige week ook al aan de lijn gehad. Toen was overigens de laatste status van het Skoda Sound System dat het inderdaad uit de configurator is, vanwege een bug met de Co2 berekening, maar dat het door de dealer wel handmatig toe te voegen is.A3-D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:17:
[...]
Ik zou even informeren bij je Skoda dealer. Bij Hoogenboom werd mij gisteren letterlijk aangegeven dat de Crystal Face optie 14 weken extra levertijd zou opleveren. Het Skoda Soundsystem zou pas leverbaar zijn eind dit jaar. Beide opties zijn overigens ook niet meer beschikbaar in de configurator op de website van Skoda.
Dusja, wie heeft er gelijk. Zoals al vaker hier is gezegd, de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden
[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 02-02-2021 21:32 ]
Misschien wordt skoda sound system weer net zoiets als verplichte optie bij bepaalde optie, maar in dit geval dat fabriek het voor productie tot q3 of q4 niet wil doen en misschien wel iets wordt voor modeljaar 2022.
Hoop het niet voor genen dienst besteld hebben, maar we hebben al meer gekke dingen mee gemaakt in de 100 plus pagina's hiervoor.
Hoop het niet voor genen dienst besteld hebben, maar we hebben al meer gekke dingen mee gemaakt in de 100 plus pagina's hiervoor.
En toch zit SSS in mijn bestelling die nog steeds voor week 29 staat...A3-D schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:17:
[...]
Ik zou even informeren bij je Skoda dealer. Bij Hoogenboom werd mij gisteren letterlijk aangegeven dat de Crystal Face optie 14 weken extra levertijd zou opleveren. Het Skoda Soundsystem zou pas leverbaar zijn eind dit jaar. Beide opties zijn overigens ook niet meer beschikbaar in de configurator op de website van Skoda.
Bijvoorbeeld dat er maar X beschikbaar waren en de rest later komt?vinom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:30:
[...]
Mwah, ik wacht dit keer wel even af. Heb ze vorige week ook al aan de lijn gehad. Toen was overigens de laatste status van het Skoda Sound System dat het inderdaad uit de configurator is, vanwege een bug met de Co2 berekening, maar dat het door de dealer wel handmatig toe te voegen is.
Dusja, wie heeft er gelijk. Zoals al vaker hier is gezegd, de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het middenEn anders @Skoda Wealer heeft vast het verlossende antwoord!
Ben wel benieuwd. Het is in ieder geval niet dermate urgent om de prijslijst aan te passen per 1 feb, die is sinds eind december (met ingang van 1 jan 2021) gelijk wat inhoud betreft.
@A3-D brutaal gevraagd maar wat besteld; 60 of 80 en welke extra's?
Afgelopen zaterdag een update gekregen van mijn levertijd. Stond op week 28 en blijft week 28. En ook ik heb het skoda sound system besteld.
Dus niks vernomen over vertragingen o.i.d.
Dus niks vernomen over vertragingen o.i.d.
IV60knirrebir schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:08:
@A3-D brutaal gevraagd maar wat besteld; 60 of 80 en welke extra's?
Moon White metallic
Assistentiepakket
Comfortpakket
Klimaat Plus pakket
Sportpakket
100kW oplaadmogelijkheid
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
21” Betria velgen
All weather mattenset
Rubberen kofferbakmat
Toen ik begin januari zat te kijken naar de Enyaq en ID.4 werd me over de Enyaq verteld dat levering ergens in augustus zou zijn en dat het pakket met de Infotainment (en navigatie geloof ik) verplicht waren.knirrebir schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:56:
Misschien wordt skoda sound system weer net zoiets als verplichte optie bij bepaalde optie, maar in dit geval dat fabriek het voor productie tot q3 of q4 niet wil doen en misschien wel iets wordt voor modeljaar 2022.
ID.4 heeft in de basisuitvoering Life 77 kWh een WLTP van 521. De First uitvoeringen hebben 501 WLTP. De versies Business (518), Family (513), Tech (509) en Max (506) hebben waardes daar tussenin.Inspired schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:10:
[...]
Maar veel factoren zijn identiek. Beide zitten nu ook rond een max WLTP van 537 dacht ik? We gaan het zien maar ik denk dat er maar weinig verschil gaat zijn in bereik tussen de ID4 & Enyaq. Verschil zal met name gemaakt worden door de bestuurder en de omstandigheden.
Best wel grote verschillen adhv de uitvoering dus. Waarschijnlijk zal dit ook bij de Enyaq spelen, maar het is onduidelijk welke optie hoeveel invloed heeft. Banden snap ik nog wel. Zelf overweeg ik om voor de winter smallere banden te nemen (255 achter is echt niet nodig) en dat zou dan moeten schelen in de winter range. Maar het verschil tussen Family en Tech is gewoon vreemd. Daar zitten een paar extra sensoren in voor de Travel Assist en nog wat kleine zaken.
[ Voor 35% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-02-2021 09:58 ]
Dat is zeker een goede manier om het te benaderen. Dat in 1 dag doorjakkeren naar Zuid-Frankrijk is niet echt relaxed...mibkiller schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:44:
[...]
Wat ik aangaf ik ga minder rijden wellicht 30k
In de zomer meer naar het buitenland en de winter niet veel.
Wordt auto rijden weer een avontuur
Bij gelijke uitvoering zal de WLTP dus redelijk gelijk zijn.bilgy_no1 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:41:
[...]
ID.4 heeft in de basisuitvoering Life 77 kWh een WLTP van 521. De First uitvoeringen hebben 501 WLTP. De versies Business (518), Family (513), Tech (509) en Max (506) hebben waardes daar tussenin.
Hallo allemaal,
Zit al enkele weken mee te lezen op dit forum. Ik heb op 12 oktober 2020 mijn Enyaq besteld. Verwachte levering is op dit moment week 21
De volgende configuratie heb ik besteld:
- Enyaq IV80
- Quartz Grey
- Velgen Vega 20 inch. Mogelijk dat ik er bij aflevering andere velgen op laat leggen, vind eerlijk gezegd geen enkele velg mooi
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat
- Infotainment (incl online 3 jaar)
- 125 kW oplaadmogelijkheid
- Warmtepomp
- Electrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl electrisch verstelbare lendensteun
- Trekhaarvoorbereiding
- Suite zwart
- Dakdrager
- Rubberen Kofferbakmat
Ik twijfel nu heel erg over de warmtepomp. Ik heb de dealer benaderd of ik deze kan vervangen voor andere opties. Hij gaat dit uitzoeken. Als ik de meeste reacties op dit forum lees, zou dat eigenlijk prima nog moeten kunnen, toch?
Welke optie (ipv de warmtepomp) kunnen jullie mij aanraden.
Ik koop de auto zelf zakelijk. Ben dus niet gebonden aan subsidies ed ;-).
Alvast dank voor jullie reactie(s).
Zit al enkele weken mee te lezen op dit forum. Ik heb op 12 oktober 2020 mijn Enyaq besteld. Verwachte levering is op dit moment week 21
- Enyaq IV80
- Quartz Grey
- Velgen Vega 20 inch. Mogelijk dat ik er bij aflevering andere velgen op laat leggen, vind eerlijk gezegd geen enkele velg mooi
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat
- Warmtepomp
- Electrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl electrisch verstelbare lendensteun
- Trekhaarvoorbereiding
- Suite zwart
- Dakdrager
- Rubberen Kofferbakmat
Ik twijfel nu heel erg over de warmtepomp. Ik heb de dealer benaderd of ik deze kan vervangen voor andere opties. Hij gaat dit uitzoeken. Als ik de meeste reacties op dit forum lees, zou dat eigenlijk prima nog moeten kunnen, toch?
@bilgy_no1 qua verplichtingen en zaken welke optie waren en nu standaard klopt, ga ik je niet mee lastig vallen, maar is terug te lezen in dit topic.
WLTP hangt ook af van aandrijving alleen elektro aandrijving achter of aandrijving voor en achter, daarnaast heeft elk elektronisch component invloed op actieradius, praktijk zal het uitwijzen.
Impact smallere banden is niet veel zie bijgaande video YouTube: Why Big Wheels Are A Bad Idea On Electric Cars - Range Impact!.
WLTP hangt ook af van aandrijving alleen elektro aandrijving achter of aandrijving voor en achter, daarnaast heeft elk elektronisch component invloed op actieradius, praktijk zal het uitwijzen.
Impact smallere banden is niet veel zie bijgaande video YouTube: Why Big Wheels Are A Bad Idea On Electric Cars - Range Impact!.
Lijkt me ook vrij persoonlijk. Volgens mij heb je al een vrij complete configuratie. Je kunt die euros ook lekker in de zak houden. Zelf ben ik in mijn huidige auto zeer gewend geraakt aan de 360 graden view. Als je geen kinderzitjes achter in hebt zou je ook de klimaat plus kunnen overwegen. Dan hebben ook je achterpassasiers een lekkere warme stoel. Zelf vind ik een panoramadakje heerlijk dus heb me laten verleiden die te kiezen toen ik de warmtepomp er uit heb gehaald.remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
Hallo allemaal,
- Enyaq IV80
- Quartz Grey
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat
- Warmtepomp
- Trekhaarvoorbereiding
- Suite zwart
- Dakdrager
- Rubberen Kofferbakmat
@remc1979 afhankelijk wanneer productieslots van jou dealer in fabriek uitgevoerd worden bepaalt of je nog kan wijzigen en tot wanneer.
Dank voor de info over banden. Ga ik me in verdiepen.knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:33:
@bilgy_no1
Zal kloppen idd dat een elektronisch component wat elektriciteit verbruikt, maar dat lijkt me een minieme impact. Stel dat de Travel Assist 50 Watt extra trekt (wat heel ruim geschat is), dan moet ie 5 uur draaien om 1 kWh te verbruiken. Dan zou het ongeveer 5 km schelen (op 5 uur rijden). In de WLTP speelt dit echter niet mee lijkt me, want daar kunnen ze zaken uitschakelen.
Verder zijn alle genoemde versies gelijk qua batterij, motor, vermogen en de hele aandrijflijn. Het is wat verwonderlijk allemaal waar die verschillen vandaan komen...
@bilgy_no1 er zal zeker een verklaring voor verschillen zijn, maar uiteindelijk bepaalt je eigen rijgedrag hoe, wat en waar en externe factoren spelen ook mee, dat is met ICE ook zo, je kan beide keren nagenoeg hetzelfde rijden qua optrekken en afremmen, maar als je ene keer iets langer airco gebruikt en er is meer wind is er toch verschil qua range, het is wat het is.
Voor mij is het allemaal theoretisch en ik probeer met huidige ICE en BVE per tank-/oplaadbeurt gemiddeld zelfde verbruik te halen, daarmee ongeveer elke keer zelfde range en kijk verder niet naar mogelijk te behalen waarden-opgaven.
Voor mij is het allemaal theoretisch en ik probeer met huidige ICE en BVE per tank-/oplaadbeurt gemiddeld zelfde verbruik te halen, daarmee ongeveer elke keer zelfde range en kijk verder niet naar mogelijk te behalen waarden-opgaven.
Heb het eerder gepost, maar hier nog een keer overzichten van verbruik en theoretisch te halen actieradius.
Hier is ook te zien wat invloed is op actieradius als verbruik 5, 10, 20 of 30% hoger is en vergelijk dat hoger verbruik is als je geen warmtepomp hebt.
Daarnaast werkt warmtepomp goed tussen 0-10 graden Celsius en wordt werking per graad minder naar mate temperatuur lager wordt dan 0 graden Celsius, zie hiervoor ook videos van nextmove en bjron nyland.
Overzichten voor 70% en 80% gebruik van netto accu capaciteit en ook info impact actieradius bij korte ritten.
:strip_exif()/f/image/akZi8MhPDwVDnRzcDiQ8KNIM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ZMXa4CCU6fyoEw4N97GPCr2.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier is ook te zien wat invloed is op actieradius als verbruik 5, 10, 20 of 30% hoger is en vergelijk dat hoger verbruik is als je geen warmtepomp hebt.
Daarnaast werkt warmtepomp goed tussen 0-10 graden Celsius en wordt werking per graad minder naar mate temperatuur lager wordt dan 0 graden Celsius, zie hiervoor ook videos van nextmove en bjron nyland.
Overzichten voor 70% en 80% gebruik van netto accu capaciteit en ook info impact actieradius bij korte ritten.
:strip_exif()/f/image/akZi8MhPDwVDnRzcDiQ8KNIM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ZMXa4CCU6fyoEw4N97GPCr2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iu0rkQPNr2w3dXtxWP1V70NL.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren ook de comfort plus toegevoegd.
Vandaag geaccepteerd door Skoda en leverweek hetzelfde. Verwachting is dat ze in Maart/April definitief worden en ingepland worden.
Vandaag geaccepteerd door Skoda en leverweek hetzelfde. Verwachting is dat ze in Maart/April definitief worden en ingepland worden.
@Neeler , dat gevoel heb ik ook. Even afwachten wat mijn dealer zegt.
Net met Broekhuis contact gehad ivm levertijden en die vertelde mij dat de definitieve slots in Q2 worden toegewezen, dus volgens mij kan er nu nog zonder problemen gewijzigd worden.remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:23:
@Neeler , dat gevoel heb ik ook. Even afwachten wat mijn dealer zegt.
Wat het definitief wordt zal binnenkort duidelijk worden, denk wel dat volgorde wanneer welke productieslots van welke dealer wordt uitgevoerd in fabriek bepaald is.
Ik zou voor Licht gaan, mooie optie en ook voor veilgheid ( continu groot licht ).remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
Hallo allemaal,
- Enyaq IV80
- Quartz Grey
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat
- Warmtepomp
- Trekhaarvoorbereiding
- Suite zwart
- Dakdrager
- Rubberen Kofferbakmat
Klopt helemaal: uiteindelijk telt het verbruik in de praktijk en dat hangt sterk af van externe factoren en je rijgedrag.knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:27:
@bilgy_no1 er zal zeker een verklaring voor verschillen zijn, maar uiteindelijk bepaalt je eigen rijgedrag hoe, wat en waar en externe factoren spelen ook mee, dat is met ICE ook zo, je kan beide keren nagenoeg hetzelfde rijden qua optrekken en afremmen, maar als je ene keer iets langer airco gebruikt en er is meer wind is er toch verschil qua range, het is wat het is.
Ik kijk zelf naar de totale verwachte reistijd, onder worst case omstandigheden (winter, nat wegdek, beetje wind tegen) op de route die we het meest zullen rijden en of die lukt met maximaal 20 minuten snelladen. (dit zal ongeveer 80-90% van onze kilometers zijn).
Het gaat mij dus om de combinatie snelwegbereik en snelladen. En daarbij speelt mee: hoe groter het bereik, hoe minder ver ik hoef te laden. En dat is tijdwinst op de lange ritten.
@bilgy_no1 ik begrijp wat je aangeeft, ik denk dat wat in Excel gemaakt is al kan helpen.
Mocht je deze willen om zelf aan te passen laat maar weten.
Daarnaast is door anderen volgende routeplanner https://abetterrouteplanner.com/ gepost, hier kan je ook type auto, wel/geen warmtepomp en verbruik invullen, misschien heb je er wat aan.
Daarnaast is door anderen volgende routeplanner https://abetterrouteplanner.com/ gepost, hier kan je ook type auto, wel/geen warmtepomp en verbruik invullen, misschien heb je er wat aan.
ik las ergens dat de clever charging cable met een app komt, weet iemand hier meer over? Dit ivm met declareren van gemaakte stroomkosten.
@Thiazzz heb je dealer en/of skode nederland al gebeld?
Je weet hoeveel de dealer weetknirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:27:
@Thiazzz heb je dealer en/of skode nederland al gebeld?

Dat is wat te lezen is in de brochure al kunnen ze ook bedoelen dat de app werkt met de auto die de oplader 'aanstuurt'. Alleen zal dit naar mijn weten niet zijn om je declaratie te doen (en dan ook nog conform belastingdienstregeltjes). Zal eerder zijn om te zien of hij aan het laden is en hoe snel bijv.Thiazzz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:25:
ik las ergens dat de clever charging cable met een app komt, weet iemand hier meer over? Dit ivm met declareren van gemaakte stroomkosten.
Dank voor het aanbod. Ik heb bij mijn keuze ook wat gebouwd in Excel en verschillende routes doorgerekend met ABRP inderdaad.knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:24:
@bilgy_no1 ik begrijp wat je aangeeft, ik denk dat wat in Excel gemaakt is al kan helpen.
Eigenlijk zouden fabrikanten een genormeerde inschatting van verbruik en bereik onder verschillende omstandigheden moeten geven: winter/zomer en dan voor stad/snelweg/mixed. Een beetje zoals jouw Model. Die WLTP zegt maar weinig en zal veel mensen negatief verrassen in de winter.
Ja idd, voor mij heeft deze optie (zeker ook gezien de prijs) niet echt een meerwaarde. Zit te denken om dan het volgende te nemen ipv de warmtepomp:knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:27:
@frankdaan dan moet het wel iets zijn waar @remc1979 iets aan heeft, sommige members gaven al aan dit graag te willen vanwege donkere wegen war weinig verlichting is.
- klimaat plus
- transport
- en mogelijk family
of zou ik voor de 360 graden view moeten gaan?
Ook ik heb mijn warmtepomp afbesteld, nav het kijken van de video over de gebruikstest in Zweden bij -25Grfrankdaan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Ik zou voor Licht gaan, mooie optie en ook voor veilgheid ( continu groot licht ).
Neem vooralsnog geen andere aanvullende opties/assesoires, dus scheelt me ca 50 E/mnd in de leasekosten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2