Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@remc1979 willen de personen achterin ook warme billen en zijn het kou kleumen of niet?
Transport is ga je dubbele bodem gebruiken; heb je dat nu of in verleden een keer gehad en veel of weinig gebruikt?
Family heb je gehad dat alle usb - sigaretten pluggen vol waren en je er nog 1 bij wilde of gebruik je een adapter?
Zijn je kabels lang genoeg van voor naar achter, wil je de kabels tussen voorstoelen hebben?
Is een 230V handig; wel eens gemist?
Je hebt sunset (donkere ramen achter) en is sunset voldoende of heb je toch wel eens klagende personen gehad, dan is zonwering achter met sunset prettig en heb je geen sunset dat is zonwering toch lekker want de zon schijnt minder vol in je giechel.
Areaview zie deze reviews van id4, helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 15:53
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:
@remc1979 willen de personen achterin ook warme billen en zijn het kou kleumen of niet?
Transport is ga je dubbele bodem gebruiken; heb je dat nu of in verleden een keer gehad en veel of weinig gebruikt?
Family heb je gehad dat alle usb - sigaretten pluggen vol waren en je er nog 1 bij wilde of gebruik je een adapter?
Zijn je kabels lang genoeg van voor naar achter, wil je de kabels tussen voorstoelen hebben?
Is een 230V handig; wel eens gemist?
Je hebt sunset (donkere ramen achter) en is sunset voldoende of heb je toch wel eens klagende personen gehad, dan is zonwering achter met sunset prettig en heb je geen sunset dat is zonwering toch lekker want de zon schijnt minder vol in je giechel.
Areaview zie deze reviews van id4, helpt wellicht.
Ja, ik ben het met je eens. Het zijn allemaal luxe opties idd.
Mbt Klimaat plus: deze lijkt me dan nog echt nuttig. Kinderen klagen daar wel eens over. Zeker met de lederen bekleding die ik straks krijg.
Mbt Family: dit heb ik eigenlijk nooit gemist
Mbt Transport: de dubbele bodem heb ik in mijn huidige auto ook, deze ligt eigenlijk best vol (veiligheidshesjes, gevarendriehoek, banden reparatieset enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@bbalance welke video is dat geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:02:
Hallo allemaal,

Zit al enkele weken mee te lezen op dit forum. Ik heb op 12 oktober 2020 mijn Enyaq besteld. Verwachte levering is op dit moment week 21

De volgende configuratie heb ik besteld:

- Enyaq IV80
- Quartz Grey
- Velgen Vega 20 inch. Mogelijk dat ik er bij aflevering andere velgen op laat leggen, vind eerlijk gezegd geen enkele velg mooi
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat
- Infotainment (incl online 3 jaar)
- 125 kW oplaadmogelijkheid
- Warmtepomp
- Electrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl electrisch verstelbare lendensteun
- Trekhaarvoorbereiding
- Suite zwart
- Dakdrager
- Rubberen Kofferbakmat

Ik twijfel nu heel erg over de warmtepomp. Ik heb de dealer benaderd of ik deze kan vervangen voor andere opties. Hij gaat dit uitzoeken. Als ik de meeste reacties op dit forum lees, zou dat eigenlijk prima nog moeten kunnen, toch?

Welke optie (ipv de warmtepomp) kunnen jullie mij aanraden.

Ik koop de auto zelf zakelijk. Ben dus niet gebonden aan subsidies ed ;-).

Alvast dank voor jullie reactie(s).
Grappig, exact hetzelfde dilemma als ik had. Ik ben exact op de prijs van de warmtepomp gaan zitten en heb Assistentie+ en Infotainment+ genomen. Reden dat op deze manier leasetarief gelijk bleef.

Ook ik heb aan Lichtpakket gedacht, maar daar heb ik alleen als ik in het donker rijd wat aan en dat is minder dan 50% zeker ook rekening houdend met langer daglicht in zomerperiode. De gekozen opties heb ik elke keer dat ik rijd profijt van.

Zojuist van LM gehoord dat de wijziging succesvol is doorgevoerd en vooralsnog geen gewijzigde leverweek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@bilgy_no1 de wltp doet ook wel zoiets, maar ze gebruiken minimale zaken die aanstaan zoals verwarming-airco en dergelijke, daarom is het goed dat er ev-database is en personen zelf wat in excel maken en delen zodat er wat meer inzichtelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@remc1979 link naar video vergeten om te bepalen of areaview wat voor je is: YouTube: YouTube.
Met lederen bekleding zou ik zeker klimaat plus doen, zeker in winter voelt leer ook door spijkerbroek koud.

Family snap ik wat je zegt, ik hoop voor je dat sunset de zetels achterin goed beschermen tegen zon, want warm leer en zitten met korte broek is niet prettig.

Transport heb je keuze al gemaakt lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:31:
[...]

of zou ik voor de 360 graden view moeten gaan?
Kun je parkeren? Ja, dan nee, nee, dan ja.

Wij kunnen lastig voor jou beslissen of het toegevoegde waarde heeft.
Ik heb achteruitrijcamera maar niet voor mezelf, wat mij betreft mag die meuk allemaal uit mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:35:
Heb het eerder gepost, maar hier nog een keer overzichten van verbruik en theoretisch te halen actieradius.
Hier is ook te zien wat invloed is op actieradius als verbruik 5, 10, 20 of 30% hoger is en vergelijk dat hoger verbruik is als je geen warmtepomp hebt.
*knip*
Theoretisch is het mooi, maar met mijn ID.4 [geen warmtepomp] en rond 0 graden haal ik bij 100km een gemiddelde van 22-26 kwh/100km [even afhankelijk hoe de wind staat].

Waardes onder 20 zal ik pas boven 10-15 graden C zien.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
bbalance schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Ook ik heb mijn warmtepomp afbesteld, nav het kijken van de video over de gebruikstest in Zweden bij -25Gr
Neem vooralsnog geen andere aanvullende opties/assesoires, dus scheelt me ca 50 E/mnd in de leasekosten
VAG heeft zo langzamerhand wel een probleem met de warmtepomp lijkt mij. Als ik de verhalen hierover in het ID.x forum samenvat, is daar de belangrijkste vraag: “Hoe weet ik of ik een warmtepomp heb? Ik merk er niks van!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Simply1337 bedankt voor het delen en ja theorie is mooi, ging er meer om met overzichten om te laten zien dat als je verbruik zou hebben van 18,7kwh/100km wat dan meer verbruik zou zijn als je geen warmtepomp hebt, dat heb ik opgebouwd met 5, 10, 20 en 30% zodat eenieder voor zichzelf kon bepalen wat theoretisch verschil kan zijn in actieradius om daarmee te bepalen of warmtepomp het waard is of niet in relatie tot wat men qua afstanden het meeste rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:42

Bozznl

GT: The Bozzz88

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Bozznl bedankt, ze noemen er 5 (die we uit prijslijst kennen) en dan nog 3 die komen; studio en sportline, maar wat is de derde zou ik willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Ja idd, voor mij heeft deze optie (zeker ook gezien de prijs) niet echt een meerwaarde. Zit te denken om dan het volgende te nemen ipv de warmtepomp:
- klimaat plus
- transport
- en mogelijk family

of zou ik voor de 360 graden view moeten gaan?
Ik heb zelf 360 view niet gedaan. In de video's die ik erover heb gezien vind ik het beeld niet bepaald duidelijk, dus ik denk niet dat ik het dan ga gebruiken. Ik heb nu zelf assistent voor parallel en haaks achteruit parkeren. Ik merk dat ik dat een paar keer heb gebruikt en nu eigenlijk altijd zelf parkeer. Wel natuurlijk afgekeken hoe de auto dat zelf doet. Dat gaat nu prima. Aangezien de Enyaq het niet voor kan doen, zal het in het begin wel een paar keer steken worden, maar de achteruitrijcamera en de mogelijk om de rechterspiegel te laten kantelen is voor mij voldoende.

Heb je al aan assistentie+ gedacht. Ik lees verschillende goede berichten van de Travel Assist in de VW iD4. Dat is de reden dat ik die heb gekozen. En de HUD bij Infotainment+ vind ik gewoon een gave gadget! Zeker als daar nog wat updates op volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door FJP84 op 03-02-2021 15:06 . Reden: Zaken verwijderd die na wat teruglezen er niet toe deden. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
jdbiggelaa schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:24:
[...]

VAG heeft zo langzamerhand wel een probleem met de warmtepomp lijkt mij. Als ik de verhalen hierover in het ID.x forum samenvat, is daar de belangrijkste vraag: “Hoe weet ik of ik een warmtepomp heb? Ik merk er niks van!”
Op YouTube wordt veel gesproken over trillingen in het stuur en behoorlijk geluid buiten de auto, als de pomp draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
frankdaan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Op YouTube wordt veel gesproken over trillingen in het stuur en behoorlijk geluid buiten de auto, als de pomp draait.
Klopt! Dat was ook de tip op Nextmove.de: zet je verwarming aan en check of je een hoop lawaai hoort voor onder de auto: dan weet je zeker dat je een wp hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
FJP84 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Ik heb zelf 360 view niet gedaan. In de video's die ik erover heb gezien vind ik het beeld niet bepaald duidelijk, dus ik denk niet dat ik het dan ga gebruiken. Ik heb nu zelf assistent voor parallel en haaks achteruit parkeren. Ik merk dat ik dat een paar keer heb gebruikt en nu eigenlijk altijd zelf parkeer. Wel natuurlijk afgekeken hoe de auto dat zelf doet. Dat gaat nu prima. Aangezien de Enyaq het niet voor kan doen, zal het in het begin wel een paar keer steken worden, maar de achteruitrijcamera en de mogelijk om de rechterspiegel te laten kantelen is voor mij voldoende.

Heb je al aan assistentie+ gedacht. Ik lees verschillende goede berichten van de Travel Assist in de VW iD4. Dat is de reden dat ik die heb gekozen. En de HUD bij Infotainment+ vind ik gewoon een gave gadget! Zeker als daar nog wat updates op volgen.
Heb ook naar assistentie+ gekeken. Echter de kosten (EUR 900,00) vind ik wel behoorlijk hoor. En dat alleen voor HUD. In heb namelijk in mijn bestelling al assistentie opgenomen waarin Nav als zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
frankdaan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Dat geluid was bij mij de druppel! Dan heb je een subliem stille EV met een mooi futuristische zoom tot 30km, blaast er zo'n pomp doorheen 8)7

Luister dit maar eens aan het begin van het filmpje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@remc1979 is niet alleen HUD maar ook travelassist, zie ook deze video hoe, wat en waar YouTube: Difference between Lane Assist and Travel Assist | VW ID.4 1st Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Heb ook naar assistentie+ gekeken. Echter de kosten (EUR 900,00) vind ik wel behoorlijk hoor. En dat alleen voor HUD. In heb namelijk in mijn bestelling al assistentie opgenomen waarin Nav als zit)
assistentie+ is €300,00 meer dan assistentie. Dan heb je travel assist en volgens ook een betere lane assist. Nav zit in infotainment en infotainment+ heeft inderdaad meerprijs van €900,00, wat inderdaad wel fors is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
FJP84 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:17:
[...]

assistentie+ is €300,00 meer dan assistentie. Dan heb je travel assist en volgens ook een betere lane assist. Nav zit in infotainment en infotainment+ heeft inderdaad meerprijs van €900,00, wat inderdaad wel fors is.
Excuses, ik had me even vergist in de verschillende pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC7bLz2AiYz1nzsDfQ3DQrIv5MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GE76lqHWLgaueMdXur8PHDQn.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel in het Frans is dit grafiekje van VW redelijk duidelijk. Het betreft een VW ID.3 (accu vergelijkbaar met Enyaq 60).
Als de warmtepomp weinig oplevert qua range, heb je met dit soort grafieken en verwachtingen toch wel wat uit te leggen lijkt mij.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@langevoort daar is het genoeg over gegaan in dit topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:50:
@Bozznl bedankt, ze noemen er 5 (die we uit prijslijst kennen) en dan nog 3 die komen; studio en sportline, maar wat is de derde zou ik willen weten.
in de huidige papieren folder is die studio al wel te zien, dat was degene die wij het beste vonden passen, maar zit nog niet in de configurator helaas :(

Andere vraag: die dubbele bodem bij transport, zou die piepschuimbak er ook uit kunnen zodat je die diepte kan gebruiken tijdens vakanties bv? scheelt toch weer een x aantal cm in hoogte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dtale studio wordt zeer waarschijnlijk de standaard voor 50, ik denk dat dubbele bodem eruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@langevoort ze zijn inderdaad duidelijk. Ze stellen dat de getoonde cijfers 'exemple' zijn en dat de cijfers nog niet 'definitives' zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Wel echt een ongelooflijk slechte video (ondanks alle goede intenties) en niet precies het verschil tussen Lane Assist en Travel Assist zoals al meermaals ter sprake is gekomen. Je hebt namelijk Lane Assist, Lane Assist+ en Travel Assist die deze (en nog meer andere) functies combineert. Dit is o.a. ook bevestigd door de Skoda man in de facebook groep omdat daar dezelfde vragen voorbij kwamen.

Zie alle features, per stuk de uitleg incl. video (bij voorkeur van Skoda zelf) en wat er gecombineerd wordt om er Travel Assist van te maken.
https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=92735

Over het nut van deze functies zijn de meningen verdeeld: https://skodaforum.eu/top...sist-collision-avoidance/ (zie comments).

Overigens bestaat dit principe al jaren, ook in mijn oude Octavia (2016) bijvoorbeeld en die houdt hem gewoon netjes binnen de lijntjes tenzij het een haakse bocht is...

[ Voor 0% gewijzigd door pc-freakz op 03-02-2021 17:44 . Reden: textuele aanpassing ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
remc1979 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:15:
[...]

HUD zit niet in assistentie plus maar in infotainment plus

Edit, sorry....was al gezegd

[ Voor 3% gewijzigd door goetfoud op 03-02-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pc-freakz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Wel echt een ongelooflijk slechte video (ondanks alle goede intenties) en niet precies het verschil tussen Lane Assist en Travel Assist zoals al meermaals ter sprake is gekomen. Je hebt namelijk Lane Assist, Lane Assist+ en Travel Assist die deze (en nog meer andere) functies combineert. Dit is o.a. ook bevestigd door de Skoda man in de facebook groep omdat daar dezelfde vragen voorbij kwamen.

Zie alle features, per stuk de uitleg incl. video (bij voorkeur van Skoda zelf) en wat er gecombineerd wordt om er Travel Assist van te maken.
https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=92735
Er bestaat geen Lane Assist+ voor de ID.4. Wellicht is dat zo voor de Enyaq vanuit het Skoda gamma, maar niet met VW... Trouwens kun je mij ergens laten zien dat Lane Assist +/Plus ergens wordt geleverd bij de Enyaq?

Edit: gewoon oprecht benieuwd, want dat zou dan betekenen dat het ook kan doordruppelen naar VW en dus mensen zonder TA ook een deftigere LA kunnen krijgen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 03-02-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 welke auto heb je nu met assistent voor haaks en parallel parkeren?
Wat doet auto dan zelf?
Huidige e-golf heeft alleen achteruit rij camera maar auto doet niets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz of de video goed of slecht is weet ik niet, iemand stelt een vraag en geef ik info waarvan ik weet dat die er is en ja het is van id4 en ga ik er beetje vanuit dat het voor enyaq ook geldt.
Het klopt wat je aangeeft er is meer over assist voorbij gekomen, maar helaas is er nog geen review om duidelijkheid te krijgen; we weten bij assistentie wat er in prijslijst staat, maar wat er werkelijk inzit en hoe het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz Mooi wat je maakt hebt, viel me op dat je bij acc aangeeft dat je afstand zelf kan bepalen, dit is niet geheel zo, je kan kiezen uit voor geprogrammeerde afstanden.

Bij hud display kan je wel zelf wat instellen, maar uit geselecteerde vastgelegde zaken-items; het is wat je zegt dat alles in te stellen is; niet wat jij wil is te kiezen en toe te voegen.

[ Voor 35% gewijzigd door knirrebir op 03-02-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:35:
@pc-freakz Mooi wat je maakt hebt, viel me op dat je bij acc aangeeft dat je afstand zelf kan bepalen, dit is niet geheel zo, je kan kiezen uit voor geprogrammeerde afstanden.
Haha, bij sturen kan je ook zelf de hoek bepalen, maar wel binnen de marge van de stuurkolom en afhankelijk van de situatie… 🤣

Je snapt toch zelf zeker ook wel dat het altijd gaat om instellingen binnen de mogelijke opties? 🤨

Bij ACC van groot belang, aangezien je anders net hebt dat er steeds een auto tussen glipt bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:28:
@pc-freakz of de video goed of slecht is weet ik niet, iemand stelt een vraag en geef ik info waarvan ik weet dat die er is en ja het is van id4 en ga ik er beetje vanuit dat het voor enyaq ook geldt.
Het klopt wat je aangeeft er is meer over assist voorbij gekomen, maar helaas is er nog geen review om duidelijkheid te krijgen; we weten bij assistentie wat er in prijslijst staat, maar wat er werkelijk inzit en hoe het werkt niet.
Naja ik probeer alleen te delen waar ik de meerwaarde van in zie en vertrouwen van heb dat het naar waarheid is. Tenzij het 100% duidelijk een gerucht is, maar dan zet je dat er bij.
Bij het kijken van die video zie je al zoveel mis gaan… 2e poging was verstandiger geweest of gewoon de helft knippen. Maar goed, ik kan er helemaal geen filmpje van maken want ik heb geen id.4 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz in jou topic staat PPC, wat is dat?
Ook noem je Semi-Auto Park bedoel je daar de verder genoemde Remote Parking Control mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:18:
Wat doet auto dan zelf?
De inmiddels vaker genoemde Octavia (2016) welke ik nu rij, kan zowel file als in een vak parkeren, automatisch op het gasgeven en remmen na. Bij nieuwere modellen remt hij volgens mij ook. Heb wel het parkeren getest in de Octavia 4, maar niet of hij zelf remt.

Is echt een gimmick trouwens, hij detecteer het vak, geeft aan wanneer je moet gasgeven/remmen en stuurt verder zelf. Alleen gaat het zoooo langzaam (bij mijn auto en de test die ik in de O4 heb gedaan) dat het geen nut heeft voor het dagelijks gebruik. Wel voor de rotte plekjes in de binnenstad denk ik of voor wie het allemaal maar eng vind.

[ Voor 0% gewijzigd door pc-freakz op 03-02-2021 19:53 . Reden: zin liep wat krom. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:46:
@pc-freakz in jou topic staat PPC, wat is dat?
Ook noem je Semi-Auto Park bedoel je daar de verder genoemde Remote Parking Control mee?
Alle opties hebben een afkorting, PPC is in Nederland de 360 graden Areaview optie. In Belgie/Duitsland is/was het Park Assist Plus.

360 / Park Assist Plus (PPC) is hoe dan ook (staat er ook uitgebreid bij) geen Summon of Semi-Auto Parking. Voor meer details en argumentatie zie het forum :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:18:
Wat doet auto dan zelf?
Toyota CH-R Executive. Net als bij de beschrijving van de Octavia. Detecteert parkeerruimte en stuurt zelf in. Geeft aanwijzingen of je vooruit of achteruit moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz we weten dat enyaq standaard niet vak en file kan parkeren is er (weer) iets duidelijk.
Verder jij en @FJP84 dank voor toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:06:
@pc-freakz we weten dat enyaq standaard niet vak en file kan parketen, is er (weer) iets duidelijk.
Verder jij en @FJP84 dank voor toelichting.
|:( mij ben je kwijt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:53
FJP84 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Toyota CH-R Executive. Net als bij de beschrijving van de Octavia. Detecteert parkeerruimte en stuurt zelf in. Geeft aanwijzingen of je vooruit of achteruit moet.
Het is allemaal spielerei.
Leuk dat het technisch kan, maar het is erg langzaam in mijn ogen. Toppunt was de video van een paar dagen terug waarin iemand een paar handelingen op zn smartphone moest zodat hij daarna kon uitstappen en de auto zichzelf zag inparkeren. Why??
Op mijn Qashqai zit het ook (incl 360view) en ik gebruik het echt nooit. Zolang ik over mn schouder kan blijven kijken gaat dat nog altijd het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz jij post dit De inmiddels vaker genoemde Octavia (2016) welke ik nu rij, kan zowel file als in een vak parkeren, automatisch op het gasgeven en remmen na. Bij nieuwere modellen remt hij volgens mij ook.
Ik bedoel dat als je enyaq bestelt zonder opties dat die niet file en in vak kan parkeren wat je octavia, die je nu rijdt, wel kan ofwel de enyaq heeft dat standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pc-freakz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Naja ik probeer alleen te delen waar ik de meerwaarde van in zie en vertrouwen van heb dat het naar waarheid is. Tenzij het 100% duidelijk een gerucht is, maar dan zet je dat er bij.
Bij het kijken van die video zie je al zoveel mis gaan… 2e poging was verstandiger geweest of gewoon de helft knippen. Maar goed, ik kan er helemaal geen filmpje van maken want ik heb geen id.4 🤪
Want een enyaq gaat anders reageren met hetzelfde software :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

ik ontvolg dit topic eventjes. totdat de eerste uitleveringen er zijn tot dan!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Loepoog schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:14:
[...]

Het is allemaal spielerei.
Leuk dat het technisch kan, maar het is erg langzaam in mijn ogen. Toppunt was de video van een paar dagen terug waarin iemand een paar handelingen op zn smartphone moest zodat hij daarna kon uitstappen en de auto zichzelf zag inparkeren. Why??
Op mijn Qashqai zit het ook (incl 360view) en ik gebruik het echt nooit. Zolang ik over mn schouder kan blijven kijken gaat dat nog altijd het snelst.
Daarom zei ik ook dat de auto het een paar keer heeft voorgedaan en toen kon ik het zelf :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
Vaak wordt de software van Octavia e.a. vergeleken met de mogelijke werking in de Enyaq.
Het is wel zo dat de hardware architectuur van MEBtotaal herzien is.
Vergelijking van Enyaq met de ID3 en ID4 zal beter kloppen.
Zie bijgaand artikel voor geinteresseerden.
https://we.tl/t-qirCPmn2EX

SJoepie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
rammes schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:27:
ik ontvolg dit topic eventjes. totdat de eerste uitleveringen er zijn tot dan!
Die gedachte kwam bij mij ook op...😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Snyper een we transfer om artikel te downloaden?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snyper
knirrebir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:47:
@Snyper een we transfer om artikel te downloaden?!
Kan helaas geen pdf hier plaatsen idd dus ff via WeTransfer dan maar (sorry)...

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Misschien al aan bod gekomen hier, maar ik neem aan dat de range die nu wordt opgegeven (510 km voor een 80) al *inclusief* warmtepomp is? Dus zonder warmtepomp een range die er onder ligt? Ik twijfel tussen de 80 en 80x, maar de x gaat sowieso al 50km minder range hebben dus mocht ik daarvoor gaan dan is warmtepomp nog meer essentieel dan ie waarschijnlijk al is. Dank voor reactie ook als dat al dubbel is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Maarten707 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 01:55:
Misschien al aan bod gekomen hier, maar ik neem aan dat de range die nu wordt opgegeven (510 km voor een 80) al *inclusief* warmtepomp is? Dus zonder warmtepomp een range die er onder ligt? Ik twijfel tussen de 80 en 80x, maar de x gaat sowieso al 50km minder range hebben dus mocht ik daarvoor gaan dan is warmtepomp nog meer essentieel dan ie waarschijnlijk al is. Dank voor reactie ook als dat al dubbel is ;-)
Zover ik weet word de WLTP berekend over de versie zonder opties, aangezien de warmtepomp een optie is, is de 510 km (inmiddels 537 km) bepaald zonder de warmtepomp, dat betekent overigens niet dat het betekent dat je met warmtepomp 600 km kan rijden, naaste de warmtepomp zijn er veel andere zaken die invloed heeft op de range van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Maarten707 heb dat met mijn bestelling ook gevraagd aan dealer, opgegeven wltp waarden is zonder warmtepomp net wat @DonKui aangeeft, om nog maar te zwijgen wat effect is van warmtepomp en hoe realistisch dat is, dan kan je in dit forum je lol op qua lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
knirrebir schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:39:
@Maarten707 heb dat met mijn bestelling ook gevraagd aan dealer, opgegeven wltp waarden is zonder warmtepomp net wat @DonKui aangeeft, om nog maar te zwijgen wat effect is van warmtepomp en hoe realistisch dat is, dan kan je in dit forum je lol op qua lezen.
Ik denk dat ik er maar op moet rekenen dat de warmtepomp vooral zorgt dat je in de winter niet ver onder de WLTP komt dus een meer gelijkmatig verbruik door het hele jaar in de buurt van de WLTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Maarten707 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat ik er maar op moet rekenen dat de warmtepomp vooral zorgt dat je in de winter niet ver onder de WLTP komt dus een meer gelijkmatig verbruik door het hele jaar in de buurt van de WLTP.
Ik ben bang dat je sowieso moet rekenen dat je in de winter 40%-50% minder range hebt. Ook met warmtepomp. Weersomstandigheden, zoals wind, regen en luchtdichtheid (die in koudere perioden) hoger is, zijn belangrijkere factoren dan de binnentemperatuur. Maar goed dat is hoe ik er na mijn onderzoek er naar kijk ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:10
[...]

Ja, zo wordt het ook aangeprijsd: range optimalisatie in de winter.

De WLTP is geen echte rijtest 'in real life'. Het is een reeks gestandaardiseerde omstandigheden en snelheden met een bepaald patroon aan optrekken en afremmen en bepaalde snelheden. Daar zitten geen winteromstandigheden bij en volgens mij is het zelfs bij een temperatuur van 20*C en dus zonder airco.

De WLTP is dus een indicatie van het bereik onder redelijk gunstige omstandigheden, maar zelfs dan is het lastig te benaderen als je bijvoorbeeld op de snelweg rijdt. Fabrikanten lijken ook enige invloed te kunnen uitoefenen op de resultaten. Kia/Hyundai hebben bijvoorbeeld relatief weinig moeite de WLTP range te benaderen, maar voor de meeste fabrikanten is de afwijking veel groter.

Uiteindelijk hangt je bereik af van waar (snelweg/stad, vlak/stijl, etc.), wanneer (seizoen, weer) en hoe (agressief/behoudend) je rijdt. En of de warmtepomt voor jou relevant is hangt daar ook vanaf.

Ik zie vooral een (potentieel, want moet nog aangetoond) voordeel voor mensen die niet thuis kunnen laden en voor mensen die in de winter regelmatig langere ritten maken . Het scheelt potentieel enkele tientallen kilometers range en dan kan dat net het verschil zijn tussen wel of niet de bestemming bereiken zonder te laden. Of, als je een route met meerdere laadstops rijdt, hoef je dan iets minder ver op te laden. In de winter op de snelweg is 50km extra bereik zo'n 15-20% SOC die je minder hoeft te laden. Van 10-65% laden scheelt al significant tijd t.o.v. 10-80% laden. Volgens deze video scheelt dat bij de ID.4 dik 10 minuten laden per keer: YouTube: 1. Ladekurve für VW ID.4 + ID.3 77-kWh-Batterie von 5% auf 95%. Klap...

NB dit is een soort best case verschil in bereik, dus pin me hier niet op vast... :) YMMV

Op deze basis heb ik wel de warmtepomp genomen, want wij rijden het hele jaar door lange stukken voor een weekend weg. En als we dan op een vrijdagavond onderweg zijn wil ik maximaal 20 minuten stoppen wat we nu ook met de fossiele auto doen (toilet, koffie en benen strekken). Een paar minuten langer moeten wachten op de snellader is dan irritant, zeker met een jong kind achterin.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 04-02-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalk
  • Laatst online: 08-01-2023
[...]

Met een warmtepomp kan je met name in de koelere periodes meer km’s op een volle accu rijden dan zonder. De praktijk moet alleen uitwijzen hoeveel.

Wat vooral speelt is dat met name lease rijders aan een bepaalt budget zitten. Dan snap ik dat €1200,- voor een warmtepomp die maar tientallen km’s extra winst opleveren niet de moeite waard zijn en dat je voor dat bedrag veel andere leuke opties kan nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snyper
Wat ik nooit snap is waarom de auto een extra warmtepomp nodig zou hebben. Er is normaal gesproken toch al een Airco = warmtepomp aanwezig? Waarom kan die niet meerdere functies vervullen? In mijn huis heb ik ook de luxe van een airco en die kan zowel verwarmen als koelen.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:10
Snyper schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:47:
Wat ik nooit snap is waarom de auto een extra warmtepomp nodig zou hebben. Er is normaal gesproken toch al een Airco = warmtepomp aanwezig? Waarom kan die niet meerdere functies vervullen? In mijn huis heb ik ook de luxe van een airco en die kan zowel verwarmen als koelen.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de beschikbare standaard componenten. De airco zit er altijd in, maar de standaard airco's hebben onvoldoende capaciteit om niet alleen de cabine maar ook de batterij te verwarmen indien nodig. En de warmtepomp toevoegen als extra apparaat naast de gewone elektrische verwarming is dan waarschijnlijk minder complex dan in dat geval ook de airco te vervangen.

Dit is volgens mij waar Tesla met de warmtepomp en octovalve een totaalconcept heeft gecreëerd, waardoor de warmtepomp er standaard in zit. Maar dat weet ik niet zeker.

Overigens doet de airco nog meer dan alleen koelen. Die ontvochtigt ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Die gedachte kwam bij mij ook op...😉
Dat punt heb ik inmiddels wel bereikt.... Tot de levering dan maar ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• goetfoud
Weet iemand toevallig ook of er een Enyaq forum is? Hoop dat ik dit via dit warmtepomp forum te weten kan komen....😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
goetfoud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:27:
Weet iemand toevallig ook of er een Enyaq forum is? Hoop dat ik dit via dit warmtepomp forum te weten kan komen....😉
Dat weet ik niet, maar ik las wel dat je nu een Enyaq als optie kon nemen als je een warmtepomp aanschaft bij Skoda ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
@Maarten707 @bilgy_no1 @Snyper @Jalk over warmtepomp is echt genoeg gepost in dit topic op eerdere pagina's, dat weet @FJP84 ook.
Mag ik voorstellen om topic terug te lezen, gewoon 5 pagina's per keer en dan ben je bij over warmtepomp.
Er is genoeg over warmtepomp gepost en om opnieuw pagina's met zelfde inhoud te gaan posten nav vragen van members die net 10 pagina's meelezen gaat niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
Toch nog even een laatste post dan, omdat het wellicht relevanter is dan 20 pagina's aan warmtepomp geneuzel:

Vandaag maar eens wederom contact gehad met de dealer om te vragen of er al een productieplek in te schatten valt of een schatting van de leverdatum.

Het verhaal dat ik vervolgens te horen kreeg was dat dit niet eerder viel te vertellen dan over een maand of drie omdat er nog geen productie gaande is.

"We hebben over 3 maanden wel weer contact"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Beschikbaarheid van het Skoda Sound System gecheckt via de dealer bij de importeur. Bericht van de importeur:
"Het Sound System word later geproduceerd bij de fabriek. Deze wordt vanaf modeljaar 22 geproduceerd.
(Vanaf productieweek 25)."

Dat betekent dus óf het levertijdstip 3 maanden naar achteren óf de configuratie maar weer wijzigen. De dealer baalt hier ook stevig van. In ieder geval weer 590 euro verdiend gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hmm, voor mij geen probleem. Mijn huidige Octavia loopt tot begin juli (week 26) dus het is niet erg als het een maandje later is ofzo. Ik vind alles prima, zolang die maar dit jaar komt :)

Ik ben benieuwd hoe de productie puzzel er uiteindelijk voor iedereen uit gaat zien. Skoda Sound System vanaf 25, Crystal Grill vanaf week 35. What's more?:)

Oh, en elk nadeel heb z'n voordeel. Hoe later je de auto krijgt, hoe groter de kans is dat de kinderziektes er natuurlijk uit zijn :) Ik zou ontzettend balen als mijn auto een maand bij de garage zou moeten staan voor een probleem wat ze niet opgelost krijgen. Ondertussen betaal je wel grof geld met je bijtelling voor de auto maar krijg je een ICE leen auto mee.

[ Voor 34% gewijzigd door vinom op 05-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
ManiacScum schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:21:
Toch nog even een laatste post dan, omdat het wellicht relevanter is dan 20 pagina's aan warmtepomp geneuzel:

Vandaag maar eens wederom contact gehad met de dealer om te vragen of er al een productieplek in te schatten valt of een schatting van de leverdatum.

Het verhaal dat ik vervolgens te horen kreeg was dat dit niet eerder viel te vertellen dan over een maand of drie omdat er nog geen productie gaande is.

"We hebben over 3 maanden wel weer contact"
Dat was ook min of meer de reactie van mijn dealer. Vanaf week 14 start de productie pas. Eerder is het speculeren. Het is wachten op week 10 als de eerste journalisten auto's de weg op gaan en hopelijk wat video's die in mijn ogen relevante informatie delen. In dit topic is weinig vernieuwende informatie meer te vinden de laatste pagina's ;)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:02
andre00 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:52:
Beschikbaarheid van het Skoda Sound System gecheckt via de dealer bij de importeur. Bericht van de importeur:
"Het Sound System word later geproduceerd bij de fabriek. Deze wordt vanaf modeljaar 22 geproduceerd.
(Vanaf productieweek 25)."

Dat betekent dus óf het levertijdstip 3 maanden naar achteren óf de configuratie maar weer wijzigen. De dealer baalt hier ook stevig van. In ieder geval weer 590 euro verdiend gisteren.
Modeljaar 22 gaan ze dus vanaf week 25 2021 produceren? waarom heet het dan modeljaar 22? hoe zit dat precies.

Ook ik heb SSS besteld. 2 maanden geleden is mij week 28 doorgegeven.. ik hoef me dus geen zorgen te maken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Grappig, heb vandaag nog even contact gehad met mijn dealer maar ondanks dat ik het Skoda Sound Systeem hebt geven ze nog steeds aan dat mijn auto week 22 geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs in dit topic ga je daar geen antwoorden op krijgen of alleen maar speculatie antwoorden, wil je het weten dan je dealer bellen en laat die het bij importeur navragen en importeur kan dan, indien nodig, navraag doen bij fabriek, dealer zal je dan terugkoppeling geven en kan ook zijn dat die geen antwoord kan geven, maar dat is dan iets meer dan speculatie antwoorden hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 07:22
Jalk schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:27:
[...]

Met een warmtepomp kan je met name in de koelere periodes meer km’s op een volle accu rijden dan zonder. De praktijk moet alleen uitwijzen hoeveel.

Wat vooral speelt is dat met name lease rijders aan een bepaalt budget zitten. Dan snap ik dat €1200,- voor een warmtepomp die maar tientallen km’s extra winst opleveren niet de moeite waard zijn en dat je voor dat bedrag veel andere leuke opties kan nemen.
Dat is zo, maar je moet geen wonderen verwachten. Bij de Model 3 valt het nog best tegen hoeveel het oplevert. WLTP is sowieso iets wat je met een flinke korrel zou moet nemen. EV-Database heeft daar altijd een berekening voor die wat dichter bij de waarheid komt dan de WLTP.

https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80

Dan kom je op de 405 km uit ipv 500+ (wat ook vaak overeenkomt met de werkelijkheid). WLTP is echt een verschrikkelijke meetmethode. In de winter, ook met warmtepomp, kan je zo rekenen op 300 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@-Splash- lees hele topic maar eens terug, dan zal je zien dat er genoeg info over warmtepomp in dit topic geplaatst is waarmee eenieder echt kan bepalen of een warmtepomp de moeite waard is, of je het financieel (privé/zakelijke koop of lease privé/zakelijk of lease via leasemaatschappij) er voor over hebt en mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:49:
@-Splash- lees hele topic maar eens terug, dan zal je zien dat er genoeg info over warmtepomp in dit topic geplaatst is waarmee eenieder echt kan bepalen of een warmtepomp de moeite waard is, of je het financieel (privé/zakelijke koop of lease privé/zakelijk of lease via leasemaatschappij) er voor over hebt en mogelijk is.
:?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• langevoort
YouTube: Opplev ŠKODA ENYAQ iV digitalt nå!

Zweeds filmpje (gok ik). De binnenzijde wordt vrij uitgebreid gedemonstreerd. Ikzelf heb de optie Transport niet gekozen. Ik ben wel aangenaam verrast dat in dit filmpje (geen transport, want ik zie geen bakken onder de laadvloer) duidelijk wordt, dat je wel de laadvloer kunt verstellen op 2 hoogtes en naar hoogte laaddrempel, ook al heb je de optie transport dus niet.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Wel accepteren dat je rond 325-350 km bereik hebt met 100% in de winter [rond 0 graden] en 100 kmh
Dus 260-280 bij 80%
[Waardes zonder WP]

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 05-02-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
jdenijs schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Modeljaar 22 gaan ze dus vanaf week 25 2021 produceren? waarom heet het dan modeljaar 22? hoe zit dat precies.

Ook ik heb SSS besteld. 2 maanden geleden is mij week 28 doorgegeven.. ik hoef me dus geen zorgen te maken??
In theorie niet, lijkt me. Er zitten pakweg 3 weken tussen productie en aflevering. Week 28 leveren zou dan week 25 bouwen betekenen.
Bij de meeste automerken begint het nieuwe modeljaar al vroeg in het jaar ervoor. Anders zitten ze in het nieuwe jaar nog met het risico van ‘oude’ kleuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 20:45
Net bericht gehad van de dealer:

Goed nieuws! Uw bestelling van de nieuwe Škoda Enyaq gaat naar een volgende stap.
Wij willen u hierbij doorgeven dat uw Škoda Enyaq definitief is ingepland voor productie, wij verwachten uw Enyaq hier in week 13 bij ons binnen.

Wanneer uw nieuwe auto bij ons binnen is, zal uw auto hier in de werkplaats aflever klaar gemaakt worden en daarbij de eventueel bestelde accessoires gemonteerd worden.
Wij nemen te zijner tijd telefonisch contact met u op om een definitieve afleverafspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@Rogo70 Nice! Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
Korterink Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@langevoort het is een pre productie model, dus qua opties niet definitief, lijkt erop dat er opties op zitten maar niet als definitief pakket waar de laatste maanden meer duidelijk over geworden is.
Piepschuim bak kan eruit en dat is wellicht gedaan, andere foto's op andere site tonen zonder transport geen hoogteverschil mogelijk met laadvloer.
Hieronder afbeeldingen van toenmalige post.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvhbfGuePSAWNSj7bwDX4fAH9hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTeQh8f5ogkRkK0wrWPp90Qu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1XXZ-kfXiBXQ1jQxgw4b_namIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0kR33IjkXvkkT4CdnQJRG0L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Rogo70 helemaal top qua levering, bereid je maar voor op de nodige vragen uit dit topic.
Was jij trouwens nog ingegaan op aanbod mbt elektrische bestuurdersstoel of niet en is configuratie gebleven wat je op hebt gegeven maar dan zonder de elektrische bestuurdersstoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogo70
knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:52:
@Rogo70 helemaal top qua levering, bereid je maar voor op de nodige vragen uit dit topic.
Was jij trouwens nog ingegaan op aanbod mbt elektrische bestuurdersstoel of niet en is configuratie gebleven wat je op hebt gegeven maar dan zonder de elektrische bestuurdersstoel?
Na wat wikken en wegen ben ik wel ingegaan op het aanbod.
ik blijf hiermee net een paar honderd euri onder de subsidie grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:56
@Rogo70 wanneer is de auto besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09 15:57
Rogo70 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:38:
Net bericht gehad van de dealer:

Goed nieuws! Uw bestelling van de nieuwe Škoda Enyaq gaat naar een volgende stap.
Wij willen u hierbij doorgeven dat uw Škoda Enyaq definitief is ingepland voor productie, wij verwachten uw Enyaq hier in week 13 bij ons binnen.
Wow, dat is snel. Ik heb mijn 60 4 dagen later (12-10) besteld...wie weet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogo70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
@Rogo70 Dat is fijn nieuws. Zag dat je in eerste instantie week 20 had, dus dat is nu flink eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genoemde week is levering bij dealer, hou rekening met 1-2 weken aflevert klaar maken, valt het ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

vinom schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:16:
Ondertussen betaal je wel grof geld met je bijtelling voor de auto maar krijg je een ICE leen auto mee.
Andersom zul je bedoelen.
De leenauto met een interne verbrandingsmotor zal theoretisch meer bijtelling kosten dan een Enyaq met 12 % bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@MLLL dat ligt aan wat je afspraak is; als.mijn auto bij garage staat en ik kring vervangende auto tijdens onderhoud of reparatie dan betaal ik die periode niet de bijtelling van de vervangende auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Als meer mensen een definitieve week horen, stuur mij of @DonKui een PM. Dan kunnen we er een D achter zetten in de startpost bij je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:08:
@MLLL dat ligt aan wat je afspraak is; als.mijn auto bij garage staat en ik kring vervangende auto tijdens onderhoud of reparatie dan betaal ik die periode niet de bijtelling van de vervangende auto.
Lijkt mij niet meer dan logisch eerlijk gezegd. Dan krijgt de belastingdienst het helemaal druk met die ID3tjes die meerdere weken bij de garage staan en dan dat moet gaan verrekenen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogo70
knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:51:
Genoemde week is levering bij dealer, hou rekening met 1-2 weken aflevert klaar maken, valt het ook niet tegen.
Ik wacht (on)geduldig het telefoontje van de dealer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@MLLL is niet bij iedereen zo, dat weet jij ook.
Voormalig collega heeft regeling niet meer die ik noemde, maar daar verwerkt werkgever bijtelling van vervangende auto op loonstrook, dus Wat ruimte voor belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 07:22
knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:49:
Ik zou het sowieso doen, maar verwacht er geen wonderen van (dat wordt soms geopperd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
knirrebir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:45:
@langevoort het is een pre productie model, dus qua opties niet definitief, lijkt erop dat er opties op zitten maar niet als definitief pakket waar de laatste maanden meer duidelijk over geworden is.
Piepschuim bak kan eruit en dat is wellicht gedaan, andere foto's op andere site tonen zonder transport geen hoogteverschil mogelijk met laadvloer.
Hieronder afbeeldingen van toenmalige post.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja dat kan het geval zijn, dat ze de transportbak eruit hebben gehaald, maar waarom zou men dit doen? De foto waarna je verwijst is evenzo een preproductiemodel, dus waarom geef je aan dat dit dan wel de werkelijke situatie weergeeft. Als je iets zeker weet, mag je uiteraard een andere post corrigeren en indien niet zou ik dit persoonlijk niet doen. We brengen hier allemaal zoveel mogelijk invalshoeken vanuit het WWW in.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
-Splash- schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Ik zou het sowieso doen, maar verwacht er geen wonderen van (dat wordt soms geopperd)
Dat is algemeen wel duidelijk geworden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:53
langevoort schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:31:
[...]

Ja dat kan het geval zijn, dat ze de transportbak eruit hebben gehaald, maar waarom zou men dit doen? De foto waarna je verwijst is evenzo een preproductiemodel, dus waarom geef je aan dat dit dan wel de werkelijke situatie weergeeft. Als je iets zeker weet, mag je uiteraard een andere post corrigeren en indien niet zou ik dit persoonlijk niet doen. We brengen hier allemaal zoveel mogelijk invalshoeken vanuit het WWW in.
Mijn Noors is wat roestig, maar ik denk dat hij dit zegt 'Bagasjeromspakke' en daarna iets met variabele huppeldepup..... Enfin hij heeft het over het transportpakket.
Pagina: 1 ... 42 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2