Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.761.035 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
BaZZeHH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:01:
Vandaag de aanvraag bij Athlon neergelegd voor de iV60. Nu wachten tot de werkgever de offerte goedkeurt! :)

De uitvoering is als volgt:

Opties:
Infotainment online 3 jaar (YON)
Skoda Sound system (9VS)
Panoramadak (3FU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01) Briljant silver
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Licht (PK8)
Sport (PFB)
Sport onderstel (PFE)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 (PJC)

Geselecteerde accessoires
Skoda iV pakket PI99 002
All weather matten 5LA061500
Geen typeaanduiding
Geen merkaanduiding

Geselecteerde diensten
All Season banden
Mooie keuze. Gaan nu alle S K O D A letters van de achterklep? Ik heb ook over Skoda IV pakket nagedacht, maar voor 100 euro koop ik die denk ik zelf los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:36
@BaZZeHH geen verhogen van DC snelheid? Ook al verwacht je het niet veel te gebruiken, 100kW is toch net een stuk lekkerder dan 50kW.

[ Voor 53% gewijzigd door Inspired op 21-10-2020 14:43 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Mooie keuze. Gaan nu alle S K O D A letters van de achterklep? Ik heb ook over Skoda IV pakket nagedacht, maar voor 100 euro koop ik die denk ik zelf los.
Ja klopt de gehele achterkant is vrij. Ik vind dat persoonlijk mooier i.c.m. de verlichting.
Ik had nog wat euro's over in mijn budget, dus heb dat maar zoveel mogelijk opgevuld met accessoires waaronder het IV pakket >:)
Je bedoelt de oplaadsnelheid volgens mij? Bij mij in de wijk en op kantoor kan ik maximaal 11kW laden. Mocht ik snel willen laden kan dat tot 50 kW langs de snelweg bijvoorbeeld. Ik heb ook weinig lange reisafstanden. Naar m'n werk is 20 km en 20 terug. Ik heb nu een e-Golf (bereik ongeveer 200 km) en daar kom ik ook prima mee uit doordat ik op mijn werk continu kan laden. De keren dat ik die aan de Fastned heb gehangen is ook op 1 hand te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
BaZZeHH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Je bedoelt de oplaadsnelheid volgens mij? Bij mij in de wijk en op kantoor kan ik maximaal 11kW laden. Mocht ik snel willen laden kan dat tot 50 kW langs de snelweg bijvoorbeeld. Ik heb ook weinig lange reisafstanden. Naar m'n werk is 20 km en 20 terug. Ik heb nu een e-Golf (bereik ongeveer 200 km) en daar kom ik ook prima mee uit doordat ik op mijn werk continu kan laden. De keren dat ik die aan de Fastned heb gehangen is ook op 1 hand te tellen.
Ah, OK. Helder. Ik ga zelf nog wel eens op vakantie of weekendjes weg. Bij 300+ enkele rit zul je toch moeten laden en dan is 100kW vs 50kW toch wel een flink verschil. Maar als je nooit lange afstanden rijdt dan is het niet nodig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:57
funkylicious schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:55:
Mooie configuraties allemaal! Ik heb een 80 met standaard velgen en interieur. Opties: comfort, assistentie, klimaat, family, transport, licht, infotainment, 125kW laden, panoramadak, trekhaak voorbereiding, rubberen mattenset voor en achter + kofferbak. Daarnaast een Car Tec Ceramic guard.
Week 18 productie en week 22 aflevering doorgekregen 👍🏻 Quartz Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Ik kreeg uiteindelijk week 13 door voor onze bestelling, maar ik ga ervan uit dat daar iets niet klopt.
edit: voor de volledigheid: arctic silver

[ Voor 17% gewijzigd door windfreak op 21-10-2020 20:11 ]

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Ik zal de lijst morgen weer even updaten. Versie en kleur ook erbij vermelden in jullie posts aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
vinom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:27:
Ik zal de lijst morgen weer even updaten. Versie en kleur ook erbij vermelden in jullie posts aub :)
Versie: 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Bij mij is het de 60 versie en kleur Artic Silver. Zie ook eerdere post 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:19
IV60, Brilliant Silver, week 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
IV 60. Race blue metallic. week 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel...
  • Laatst online: 21-11-2020
Ik heb hem ook besteld: IV 80 , Quartz grijs

Comfort plus
21 inch velgen
Pano dak
Suite bekleding
Infotainment
Sport
Elektrische bestuurdersstoel
125 kw laden
Klimaat
Licht plus

Productie week 17 levering week 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik twijfel nog over deze auto met name omdat ik geen idee heb hoe het navigatie systeem zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Polestart 2 of de welbekende Model3 van Tesla.

Persoonlijk vind ik het fijne aan een Polestar dat Google Maps Native is en dus ook zichtbaar in het scherm recht voor je ogen.

Ik ga er vanuit dat dit niet het geval is bij Skoda en je vast zit aan VW groep navi... waar ik geen groot voorstander van ben (Mijn Superb Navi is namelijk nog nooit gebruikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
ManiacScum schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:58:
Ik twijfel nog over deze auto met name omdat ik geen idee heb hoe het navigatie systeem zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Polestart 2 of de welbekende Model3 van Tesla.

Persoonlijk vind ik het fijne aan een Polestar dat Google Maps Native is en dus ook zichtbaar in het scherm recht voor je ogen.

Ik ga er vanuit dat dit niet het geval is bij Skoda en je vast zit aan VW groep navi... waar ik geen groot voorstander van ben (Mijn Superb Navi is namelijk nog nooit gebruikt)
Ik ga voor Apple car play en stream mijn navigatie via mijn telefoon. Gebruik al jaren mijn telefoon navigatie ( Google maps) en gebruik dus nooit de auto navigatie. Ik heb dus ook niet gekozen voor het navigatie pakket. Misschien is de software wel zo geschreven dat zelfs met Apple CarPlay the navi aanwijzingen ook op het scherm voor de bestuurder worden weergegeven. Zou zomaar kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Arosa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:33:
@DonKui Voor de openingspost ik heb een Enyaq 60 in Arctic Silver besteld.
....
Zojuist bericht gekregen, de afdeling autobeheer haalt mijn Skoda Enyaq via Athlon en de levering wordt verwacht medio week 23 - 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 09:24
ManiacScum schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:58:

Wat bevalt je niet aan de VW navi? Ben zelf gehecht aan de Discover Pro in mijn VW Passat, zeker met de online module en het Active Info Display (AID). Rij eigenlijk standaard met de kaart 2D op 5km zoom op de Discover Pro en met autozoom op het AID. Overzicht en detail weergave, supersnel en met real-time verkeersinfo. Heb ook wel geexperimenteerd met Google, maar vond dat kwalitatief echt minder (nog los van het dataverbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier net op de bestelknop richting leasemaatschappij geklikt. Nu wachten op de bevestiging en leverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
RandomNick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Wat bevalt je niet aan de VW navi? Ben zelf gehecht aan de Discover Pro in mijn VW Passat, zeker met de online module en het Active Info Display (AID). Rij eigenlijk standaard met de kaart 2D op 5km zoom op de Discover Pro en met autozoom op het AID. Overzicht en detail weergave, supersnel en met real-time verkeersinfo. Heb ook wel geexperimenteerd met Google, maar vond dat kwalitatief echt minder (nog los van het dataverbruik).
Dataverbruik is geen issue, ik vind het vrij omslachtig om de navi te updaten waardoor ik regelmatig merk dat de navi niet up to date is.

Ik vind ook de routebepaling niet optimaal, iets wat ik standaard beter vind bij Google/Waze.
Daarnaast vind ik de filemeldingen ook beter dan bij de standaard navi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
De levertijd lijst is zo goed mogelijk bijgewerkt in de startpost.
We missen nog van:
@loepzuiver De gekozen kleur
@Yordi- Of je inmiddels besteld hebt. Zo ja, welke versie, levertijd en kleur
@Stofmeister Welke versie en levertijd
@windfreak Welke levertijd en kleur

Dan is ie helemaal compleet :)

[ Voor 11% gewijzigd door vinom op 22-10-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 19:00
nwetzels schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Ik ga voor Apple car play en stream mijn navigatie via mijn telefoon. Gebruik al jaren mijn telefoon navigatie ( Google maps) en gebruik dus nooit de auto navigatie. Ik heb dus ook niet gekozen voor het navigatie pakket. Misschien is de software wel zo geschreven dat zelfs met Apple CarPlay the navi aanwijzingen ook op het scherm voor de bestuurder worden weergegeven. Zou zomaar kunnen....
Ik ben er even ingedoken (https://www.skoda.nl/skoda-connect) hoe dat nu zit met 3 jaar remote Access en 3 jaar online infotainment. Op de website staat er wel het een en ander en de vraag zal zijn in hoeverre dit nog aangescherpt wordt met dit model. Beiden zijn onderdeel van Skoda Connect, waar je 39,- respectievelijk 49,- per jaar voor betaalt. Kortom dit is al veel minder dan wat infotainment kost 790,-. Echter dit zal wel te maken hebben met dat de kaarten eenmalig betaald moeten worden. Onnodig mijn inziens wanneer je gebruik maakt van Google binnen dat pakket. Remote acces is vooral bedoeld om je auto op afstand dingen te laten doen als claxonneren, opladen, lichten, etc (dit doe je met de app) en Infotainment zijn vooral zaken als weer en nieuws wat het toevoegt naar kaarten die worden bijgewerkt met de laatste laadstations. Dat laatste is natuurlijk wel interessant i.c.m. lange ritten. Alternatieven die er zijn hiervoor is bv de koppeling van apple kaarten met de app, waarmee de accu wordt uitgelezen en de website: https://abetterrouteplanner.com

Mijn dealer gaf tot op heden aan dat verwarmen op afstand sowieso kan. Hoe dat dan gaat is mij een vraag? Gaat dat via dezelfde app van Remote Access (https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app)? Verder is voor mij naast verwarmen op afstand vooral zien of je auto oplaadt van belang. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
Trouwens met a better routeplanner kun je de auto selecteren met en zonder warmtepomp. Op een route naar Berlijn 700km met vrieskou -10 graden scheelt het je 10 minuten opladen. Dat zet niet heel veel zoden aan de dijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Heb het akkoord gegeven aan LM, nog wat formaliteiten en dan zal ik de levertijd delen. Ga voor 80 in brilliant silver met opties:
Trekhaak, pano dak, 20inch, comfort, infotainment, elec stoel, klimaat, family, 125kw, lounge. Pano dak toch maar gedaan..

Lets wait and see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 22:55
Zojuist aanvraag bij de werkgever gedaan voor de 80 in Arctic Silver, 19 inch regulus, Lounge interieur, Comfort Plus, Klimaat, Family, Skoda Soundsystem, Licht, 125kw, Elektrisch verstelbare stoel, infotainment en Assistentie.

Ik ben erg benieuwd aangezien het allemaal niet goedkoop is...

[ Voor 12% gewijzigd door Venxir op 22-10-2020 14:25 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Truman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:07:
Trouwens met a better routeplanner kun je de auto selecteren met en zonder warmtepomp. Op een route naar Berlijn 700km met vrieskou -10 graden scheelt het je 10 minuten opladen. Dat zet niet heel veel zoden aan de dijk.
ABRP gaat ervanuit dat je altijd die 125 kW haalt bijv, dat wil zeggen dat er dan altijd best snel, volgens ABRP, geladen kan worden. Dat is niet altijd het geval met een EV helaas. Verder hebben ze nog niet zoveel data van de Enyaq om dit goed te kunnen bepalen.. ben benieuwd hoe dat met de tijd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

vinom schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
We missen nog van:

Kleur arctic silver. Weeknummer wat mij doorgegeven is, is nog steeds week 13. Lijkt mij sterk, maar staat er echt.`
NiroNiro schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

ABRP gaat ervanuit dat je altijd die 125 kW haalt bijv, dat wil zeggen dat er dan altijd best snel, volgens ABRP, geladen kan worden. Dat is niet altijd het geval met een EV helaas. Verder hebben ze nog niet zoveel data van de Enyaq om dit goed te kunnen bepalen.. ben benieuwd hoe dat met de tijd wordt.
Ook wordt er in ABRP een aanname gedaan v.w.b. het energieverbruik. Dat geschatte energieverbruik is nu vrij pessimistisch en een stuk minder zuinig dan het praktijkverbruik van de Model 3

[ Voor 39% gewijzigd door windfreak op 22-10-2020 15:21 ]

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ja, ABRP is best pessimistisch ingesteld, maar naarmate de tijd gaat leer je zelf je auto beter kennen en kun je zelf het verbruik ongeveer bepalen. Mooiste is natuurlijk dat hij dat live meepakt (dat kon toch al met de model 3 bijv?) maar daarvoor moet je wel een abonnement nemen of zelf iets knutselen dat de data naar ABRP stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSchoon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
Ik krijg net de mail van mijn dealer: productie week 17 en levering in week 20.

Voor een 80 in Arctic Silver besteld op 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Nu online
BramSchoon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:44:
Ik krijg net de mail van mijn dealer: productie week 17 en levering in week 20.

Voor een 80 in Arctic Silver besteld op 1 oktober.
Zou je je configuratie kunnen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramSchoon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
basmq schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Zou je je configuratie kunnen delen?
80, arctic silver, 20 inch, loft, comfort, family, infotainment, 125kW, warmtepomp en Panoramadak.

[ Voor 3% gewijzigd door BramSchoon op 22-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
We missen nog van:
@loepzuiver De gekozen kleur
@Yordi- Of je inmiddels besteld hebt. Zo ja, welke versie, levertijd en kleur
@Stofmeister Welke versie en levertijd

Ah! Ik zie dat ik in de lijst bestellers sta. Ik heb niet besteld, ik kreeg slechts een levertijdsindicatie bij de offerte. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik denk toch dat het iets anders wordt.

Mijn auto loopt al in februari af dus ik had dan al iets voor de overbrugging gemoeten. Tel daarbij op dat ik toch liever eerst een proefrit maak en dat de auto met alle opties die ik wilde toch wel heel duur werd zie ik er zeer waarschijnlijk vanaf. Veel van die opties zijn ook betaalbaarder, of zitten in een pakket/zijn standaard, bij andere auto's/merken.

Het wordt nu hopelijk plug-in hybride, wat ik nu ook al rijd, van een ander merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Yordi- op 22-10-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41

rammes

koekebakker 1e klas

weet iemand hoe het zit met trekhaken?
je hebt:

*voorbereiding 199e
*inklapbaar 990

wat moet je achteraf dan precies kopen als je alleen de voorbereiding hebt? is de trekhaak dan nog inklapbaar? en wat kost dat dan?

[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 22-10-2020 18:39 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 23:22
rammes schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:38:
je hebt:

*voorbereiding 199e
*inklapbaar 990

wat moet je achteraf dan precies kopen als je alleen de voorbereiding hebt? is de trekhaak dan nog inklapbaar? en wat kost dat dan?
Ik gok dat je dan nog een vaste trekhaak achteraf kan monteren? Vast trekhaak met montage bij een dealer, gok tussen 400 en 650 euro?

Zal het niet iets zijn dat die kabel er dan er al ligt. Achteraf gok ik dat het complex is in de arbeid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
je hebt:

*voorbereiding 199e
*inklapbaar 990

Bij trekhaak voorbereiding worden de kabels op de juist plek geplaatst waardoor de trekhaak sneller geïnstalleerd kan worden. Scheelt aanzienlijk in kosten ten opzichte op een later moment de kabels op de juiste plek plaatsen. Meer weet ik niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Maar je hebt doorgaans nog wel een speciale module met korte kabelboom nodig a iets van 200 EUR. Plus dus nog de kosten van de trekhaak en eventuele montage. Als de kans groot is dat je een haak wilt zou ik hem meteen laten monteren. Qua kosten is het maar de vraag of het achteraf goedkoper is. Helemaal als je ook nog een wegklapbaar model wilt.

Mocht je het precies willen weten wat de kosten achteraf zijn met voorbereiding zul je even een trekhaaktoko moeten bellen. Die kunnen binnen een paar minuten wel een indicatie geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
je hebt:

*voorbereiding 199e
*inklapbaar 990

Ik heb dit een week of twee terug uitgevraagd. Dealer had nog geen prijzen voor later te monteren trekhaken. Prijzen voor een Octavia of Kodiaq had hij wel. Octavia was iets van 1200 en Kodiaq 1600 o.i.d. Waren wel inklapbaar. Het wordt dus veel duurder. Alleen interessant als je ruimte over hebt in je leasebudget en de bijtelling wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
@Venxir
Venxir schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:24:
Zojuist aanvraag bij de werkgever gedaan voor de 80 in Arctic Silver, 19 inch regulus, Lounge interieur, Comfort Plus, Klimaat, Family, Skoda Soundsystem, Licht, 125kw, Elektrisch verstelbare stoel, infotainment en Assistentie.
Volgens mij is het Skoda Soundsystem niet leverbaar, ik ben hem nl. net aan het configureren en mijn Leasmy geeft aan dat het niet mogelijk is evenals de SKODA website.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
Gelezen op een ander forum:

Zojuist bij dealer van Mossel in Tilburg geweest, de mannen van Skoda die daar stonden gevraagd of ze 100% zeker wisten hoe het zat, deze heeft gecheckt op handboek van 120 pagina's op zijn Ipad. Ik mocht er geen foto van maken maar: Vanaf Lodge interieur pas ambiance verlichting in het dashboard. Dus NIET op de Loft. Wisten ze zelf ook niet..... Bij Loft alleen maar in de deurpanelen.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
langevoort schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:20:
@Venxir
[...]

Volgens mij is het Skoda Soundsystem niet leverbaar, ik ben hem nl. net aan het configureren en mijn Leasmy geeft aan dat het niet mogelijk is evenals de SKODA website.
Bij Skoda staat hij er gewoon bij hoor, dit kan sinds een paar weken.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
Venxir schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Bij Skoda staat hij er gewoon bij hoor, dit kan sinds een paar weken.
Ik zie het niet staan op skoda.nl en deze week nog gehoord dat het op de 1e 1000 auto's niet leverbaar is.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Vandaag ook mijn Enyaq besteld
iV80 Arctic Silver
Ecosuite
Assistentie
Comfort
Family
Licht Plus
Warmtepomp
125 kW
Klimaat
Automagische trekhaak
Regulus 19" velgen

Ben heel benieuwd naar de levertijd...
Mijn huidige Passat GTE variant moet er in principe 31/12 uit. Dan zit ik nog wel een maand of 5 met een voorloop auto ben ik bang. Hopelijk kan ik m'n Passerati nog even verlengen totdat de nieuwe 'bron van leven' geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
langevoort schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Ik zie het niet staan op skoda.nl en deze week nog gehoord dat het op de 1e 1000 auto's niet leverbaar is.
Volgens mij hebben ze het er weer afgehaald inderdaad, hij stond eerst ook in de prijslijst en bij mijn leasemaatschappij kon je het ook als optie aanvinken maar inderdaad mijn dealer kon hem dan weer niet kiezen in zijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
florabora schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:55:
Vandaag ook mijn Enyaq besteld
iV80 Arctic Silver
Ecosuite
Assistentie
Comfort
Family
Licht Plus
Warmtepomp
125 kW
Klimaat
Automagische trekhaak
Regulus 19" velgen

Ben heel benieuwd naar de levertijd...
Mijn huidige Passat GTE variant moet er in principe 31/12 uit. Dan zit ik nog wel een maand of 5 met een voorloop auto ben ik bang. Hopelijk kan ik m'n Passerati nog even verlengen totdat de nieuwe 'bron van leven' geleverd wordt.
Mooi. De eerste met de diamond led grille hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Nu online
DonKui schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

Volgens mij hebben ze het er weer afgehaald inderdaad, hij stond eerst ook in de prijslijst en bij mijn leasemaatschappij kon je het ook als optie aanvinken maar inderdaad mijn dealer kon hem dan weer niet kiezen in zijn systeem.
Wellicht dat dat ook de lange levertijd voor in ieder geval mijn auto verklaart...
FJP84 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:55:
[...]

Crystal, de diamond is nog veeeeel duurder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:18
[...]

Awesome. Ben benieuwd hoeveel we er daarvan gaan zien op de Nederlandse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
Ik krijg zojuist van de dealer te horen dat het Skoda audio system er niet in zal zitten bij aflevering. Ook al stond de optie mogelijkheid bij de leasemaatschappij, bij de uiteindelijke bestelling kon deze er niet bij gezet worden. De bestelling is definitief en kan niet meer aangepast worden. Jammer, had me er wel stiekem op verheugd. Hopelijk is de standaard audio met & luidsprekers ook goed. Misschien kan het achteraf door de dealer nog geïnstalleerd worden? Weet iemand dat, of dat mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Jammer! Maar was te verwachten. Ik heb de audio wel aangehad tijdens de preview, maar het was voor mij lastig te beoordelen hoe goed het was omdat alle deuren open stonden en veel omgevingsgeluid. Maar als ik dan toch iets erover zou moeten zeggen: het klonk niet slecht of heel blikkerig. Ik heb zelf Canton audio in mijn O3 Facelift model, dus dat is mijn referentie.

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 23-10-2020 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Laatst online: 09:07
Ik zag dit topic pas net na mijn bestelling van de Enyaq, alles doorgelezen en ik ben nog steeds blij met mijn configuratie (gelukkig :)) en wil mijn configuratie hierbij ook met jullie delen. De auto is afgelopen woensdag besteld/doorgezet door de Skoda dealer en de verwachte afleverweek die ik in het portaal zie staan is week 22.

Het is een Enyaq 60, kleur Artic Silver, bekleding Loft en de volgende opties er op:
Elektrisch inklapbare trekhaak
Nettenscherm achter
Zijairbags achter
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
Sport
Warmtepomp
Family
Klimaat
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19 inch 235/55/R19
Infotainment online 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ik had gisteren nog even contact met de dealer en die gaf aan dat de levertijden rond week 20-26 volgend jaar min of meer gegokt is, of een hele grove schatting. Met de elektrische Citigo hadden ze dat ook. Vorig jaar oktober besteld en veel ervan dit jaar oktober geleverd. Natuurlijk wel met Corona vertraging, met name in het voorjaar.

Hij verwacht pas rond maart een echte levertijd te kunnen afgeven als de productieplanning definitief wordt. Kijk er dus niet van op als het (veel) later wordt dan nu aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
RandomNick schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:15:
Ik had gisteren nog even contact met de dealer en die gaf aan dat de levertijden rond week 20-26 volgend jaar min of meer gegokt is, of een hele grove schatting. Met de elektrische Citigo hadden ze dat ook. Vorig jaar oktober besteld en veel ervan dit jaar oktober geleverd. Natuurlijk wel met Corona vertraging, met name in het voorjaar.

Hij verwacht pas rond maart een echte levertijd te kunnen afgeven als de productieplanning definitief wordt. Kijk er dus niet van op als het (veel) later wordt dan nu aangegeven.
We gaan het zien inderdaad. Ik kan mijn huidige auto doorrijden want nog lang niet aan kilometrage en bij levering 2022 ervan zien. Want dan kan het wagenpark van elektrische gezinswagen er toch weer anders uitzien. Hier moet WG nog wat administratie met LM afronden en dan wordt medio volgende week de gok genomen en de bestelling geplaatst :) . Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:18
pim89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Ik heb mijn configuratie na overleg met m'n werkgever iets aangepast. Ik had Klimaat er nog in zitten, terwijl dat wat ons betreft te weinig meerwaarde biedt. Ook het Lichtpakket heb ik eruit gehaald. Hoewel ik daar erg blij van zou worden, is het een vrij kostbaar pakket voor alleen verlichting.

Dus nu ligt voor mij de volgende bij de wagenparkbeheerder:

- Enyaq iV 80
- Arctic Silver
- Lodge Interieur
- 125 kW Laden en toegang tot Ionity netwerk
- Standaard 19" Proteus velgen
- Assistentie
- Comfort
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Infotainment
@vinom @DonKui voor het lijstje:
Ook mijn bestelling is erdoor. Geplande leverdatum 25-6 (week 25). Maar het moet dus maar blijken hoe realistisch dat is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
Na lang wikken en wegen is mijn configuratie die naar de LM is gegaan:

Skoda Enyaq iV 80 - puur omdat het voor buitenland tripjes net wat minder stops is
Metallic lak Artic Silver
Velgen Regulus 19" - Mijn huidige velgen zitten onder de beschadigingen dus 21" is gevaarlijk ;-)
125 kW - ivm buitenland tripjes
Warmtepomp - Gokje
Lounge interieur - voorkeur voor leer ivm kinderen en schoonhouden
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel - 2 bestuurders geen zin in elke keer instellen
Infotainment - Ivm de laadpalen plannen
Comfort - gewoon praktisch
Klimaat - comfort in de winter
Licht - de plus is net te gortig en meer een gimmick (wel een hele gave)
Family - Kids op de achterbank
Transport - handig met kids en spullen
Elektrisch inklapbare trekhaak - voor de mountainbikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
[...]

[...]

Ja dat was echt wel een must voor mij! Zo dik hey die 130 ledjes. Heb je op YouTube al eens gezien? Ze zijn nog enigszins dynamisch ook! Je moet er niet te lang bij nadenken dat je voor 2000€ een gimmick koopt (40€ per maand). Maar dit maakte hem voor mij wel echt af.

Uiteindelijk is de warmtepomp er toch nog vanaf gegaan dankzij de uitvoerige gedachten van andere forum posters hier. Scheelt weer in budget en bijtelling.

Mijn LM zei dat ze wellicht productie slots hadden ingekocht om zodoende snellere levertijden te kunnen aanbieden. Laten we het hopen/horen.

Hij stuurde me ook nog wat fraaie foto's van een collega die op een van de roadshow meetings was geweest. Dit is precies de configuratie zoals ik hem ook heb besteld.

Is die led strip trouwens aanpasbaar in kleuren? De rode op deze foto herken ik als een blauw groenige ik de brochure.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR7rEoPXQceDBobOmgK42DyZ3Pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZrWZSKRAXx080dxt9JMr5UyI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8cwjUU0ZKkHRPtUtPtlr4Zg4V0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VBF1iYoXuKzIqF6xqY5dAgkD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUTKMO7fJzpBliv_d5DAEdeDKos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Eeeka76gI4KFTRoFYNyPr4Y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_bh3-l4Aezc-ua398oWNZwsOG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NiA2yUiv7GuHe0RoF4OQcpxc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1R5WTS2oWa7WQbBz8ZazeqIzuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDNOpQQ9wB9f2mc5crQvbmds.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
Ja de led strip is aanpasbaar. Staat in de brochure.

Ik heb de warmtepomp alsnog toegevoegd na het zien van een vergelijking tussen een id3 met warmtepomp en zonder warmtepomp. Lijkt toch wel een significant verschil in range uit te maken, en dan vooral bij een temperatuur van 10 graden en lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWcBRyYVwIMy1B_Vo3X_rLfc6QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04rOPTpFD4QX2P5OTdpGzeFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bij VAG doet hij vrij veel inderdaad. Zou hem zelf ook kiezen al rij ik eigenlijk niet vaak 300+ op een dag. We zijn geen wintersporters. Lange ritten doen we doorgaans in de zomer. Maar goed, wel lekker om te hebben. Al hangt het dus een beetje van je profiel af of het echt veel meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
funkylicious schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:13:
Ja de led strip is aanpasbaar. Staat in de brochure.

Ik heb de warmtepomp alsnog toegevoegd na het zien van een vergelijking tussen een id3 met warmtepomp en zonder warmtepomp. Lijkt toch wel een significant verschil in range uit te maken, en dan vooral bij een temperatuur van 10 graden en lager.

[Afbeelding]
Goeie info!
Ik heb ervoor gekozen om het achterwege te laten omdat ik op eigen terrein kan laden en dus op de stekker kan voorverwarmen.
Ik rij veel voor m'n werk, 200-300 per dag.
Bovendien is er bij alle klanten waar ik kom wel te laden, met 300+ in de tank en 2-3 laadmogelijkheden bij klanten kom ik de dag ruimschoots door.

Voor wintersport is het echter wél een ding... Maar ja voor die ene week in het jaar huur ik dan wel een XC90 of een Range Rover ofzo haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
florabora schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:01:
Ja dat was echt wel een must voor mij! Zo dik hey die 130 ledjes. Heb je op YouTube al eens gezien? Ze zijn nog enigszins dynamisch ook! Je moet er niet te lang bij nadenken dat je voor 2000€ een gimmick koopt (40€ per maand). Maar dit maakte hem voor mij wel echt af.
Ja dat klopt. Het ziet echt ontzettend gaaf uit! Ik heb er denk ik toch te lang over nagedacht, maar uiteindelijk zeer tevreden met de config.

Hoe zit het eigenlijk met die zij airbags achter? Als je ze niet hebt is het dan compleet onveilig achter? Ik heb ze niet gedaan omdat ik verwacht gros van de looptijd met flinke kinderstoelen achter te zitten.
Ook de reden dat ik niet voor transport pack gekozen heb. Mij leek een zij airbag en bank vanuit achterbak neerklappen dan niet perse handig/nuttig, maar heb ik ook geen verstand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Mooi he die warmtepomp en eigenlijk geen juiste specificaties wat het wel of niet biedt (30% beter verbruik qua tekst in de folder geeft mij iig niet meer inzichten). Weet iemand eigenlijk de vraag waarom de eerste productie dit verplicht wel heeft? (maand later niet meer?)

Overigens kies ik wel voor de warmtepomp. Het feit dat ik 100 km langer kan uitstellen om te laden geeft mij als EV n00b een veilig gevoel. Plus dan krijgt mijn vrouw niet gelijk over EV rijden dat het niets is... dus het is vooral een veilige keuze. Die 650 euro over 4 jaar zijn de kosten niet... en zit ik er warmpjes bij in de winter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
oeroe.b schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:18:
Mooi he die warmtepomp en eigenlijk geen juiste specificaties wat het wel of niet biedt (30% beter verbruik qua tekst in de folder geeft mij iig niet meer inzichten). Weet iemand eigenlijk de vraag waarom de eerste productie dit verplicht wel heeft? (maand later niet meer?)

Overigens kies ik wel voor de warmtepomp. Het feit dat ik 100 km langer kan uitstellen om te laden geeft mij als EV n00b een veilig gevoel. Plus dan krijgt mijn vrouw niet gelijk over EV rijden dat het niets is... dus het is vooral een veilige keuze. Die 650 euro over 4 jaar zijn de kosten niet... en zit ik er warmpjes bij in de winter ;-)
Bij de introductie sprak ik met een voormalig verslaggever van Autoweek en ook EV rijder. Hij adviseerde mij om de warmtepomp niet te nemen. Volgens hem zit het voordeel hem vooral in de verwarming van de auto en de accu en aangezien je thuis aan de paal laad en ook verwarmt is de warmtepomp grotendeels overbodig. Ook hebben we zeker steeds meer zachtere winters. Als je op wintersport gaat is het een ander verhaal. 30% meer range zou je er ook niet mee realiseren. Dat zou betekenen dat je dezelfde actieradius ongeveer zou hebben als een iV80 wanneer je een iV60 kiest. €1200 versus €7000 meer betalen zou marketing technisch en financieel niet slim zijn voor Skoda. Dus voor mij een reden om hem te skippen en voor andere accessoires te kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

verkeerde topic

[ Voor 75% gewijzigd door rammes op 24-10-2020 16:11 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
nwetzels schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Bij de introductie sprak ik met een voormalig verslaggever van Autoweek en ook EV rijder. Hij adviseerde mij om de warmtepomp niet te nemen. Volgens hem zit het voordeel hem vooral in de verwarming van de auto en de accu en aangezien je thuis aan de paal laad en ook verwarmt is de warmtepomp grotendeels overbodig. Ook hebben we zeker steeds meer zachtere winters. Als je op wintersport gaat is het een ander verhaal. 30% meer range zou je er ook niet mee realiseren. Dat zou betekenen dat je dezelfde actieradius ongeveer zou hebben als een iV80 wanneer je een iV60 kiest. €1200 versus €7000 meer betalen zou marketing technisch en financieel niet slim zijn voor Skoda. Dus voor mij een reden om hem te skippen en voor andere accessoires te kussen.
Beetje vreemd advies. Zou hem zeker nemen als het budget het toe zou laten. Voorverwarmen is prima maar bij <10 graden pak je gewoon zo 15-20% extra range. Ook na voorverwarmen. Het verwarmen met een weerstand kost je gewoon veel energie. Ook al rij je weg met 21 graden in de cabine. Hij moet toch vrij snel weer verwarmen. Als je niet op wintersport gaat en niet vaak 250+ op een dag moet hoeft het idd niet. Maar ik zou hem toch snel aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
De besparing in % is geheel afhankelijk van je rit en rijgedrag.
De elektrische kachel die normaal verwarmt heeft een hoger verbruik dan de warmtepomp die hetzelfde doet. De warmtepomp is dus efficiënter. Dat verschil in verbruik lijkt me altijd gelijk. Het enige dat kan verschillen is de mate waarin er verwarmt moet worden en dat is afhankelijk van de buitentemperatuur.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit verschil ca. 2kWh is. Als je nu in de stad rijd is je verbruik praktisch niks en is 2 kWh een enorm verschil procentueel gezien. Als je op de snelweg doorrijd, is het veel minder. Zaken als wind, belading, rijstijl en eventueel dakbox hebben allemaal invloed en een vast percentage is er daarom niet. Die 30% zal in het meest gunstige geval zijn. Ik denk dat het met snelwegrijden max 10% is, wellicht nog wat lager.

[ Voor 0% gewijzigd door RandomNick op 24-10-2020 17:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ja. Alles heeft invloed. Neemt niet weg dat je met een warmtepomp altijd beter uit bent. Dus advies om hem niet te nemen snap ik niet. Tenzij budget op is of max bijtelling bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de warmtepomp in de offerte zitten en er bewust voor gekozen, ik ga elektrisch rijden, dan wil ik optimaal maximaal gebruik kunnen maken van accu etc. En winter of niet, als ik t koud/warm heb gaat de verarming/airco aan period.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Inspired schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:49:
Ja. Alles heeft invloed. Neemt niet weg dat je met een warmtepomp altijd beter uit bent. Dus advies om hem niet te nemen snap ik niet. Tenzij budget op is of max bijtelling bereikt is.
In basis heb je gelijk, kleine maar: als je in de koudere periode niet je 80-90% van je maximum range aanspreekt is het een onnodig dure optie 😀.
Bij de iV60 zou ik het eerder aankruisen dan bij de iV80.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 24-10-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
Inspired schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:49:
Hij adviseerde mij om hem niet te nemen gezien de investering versus verwachtingen. Dus het zal zeker nut hebben. Is dus voor iedereen anders. Ik heb er uiteindelijk dus niet voor gekozen vanwege, voorverwarmen aan de thuis laadpaal, minder strenge winters, niet op wintersport en daardoor meer ruimte in leasebudget voor andere opties die ik graag wilde hebben. Hij had het ook over de water gekoelde accu die in Enyaq zit, weet even niet precies hoe dat technisch in elkaar zit. Maar er zal vast iemand zijn die dat weet. 😁

Het liefste wilde ik een 80 maar kwam gewoon niet uit met leasebudget. Nu dus een rijkelijk aangeklede 60 en iets vaker laden. Wie mooi wilt zijn moet iets meer pijn lijden 🤣😉 Die actieradius van 390km zal wel gemiddeld op 300km uitkomen in de praktijk. Op en neer naar Amsterdam zal dus even met wat snel laden moeten gebeuren. Vakantie ben ik ook wel benieuwd naar. Ook wel spannend denk ik. Hopelijk valt dat mee en komen er flink meer laadpalen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Met 15+ graden en max 100km/h moet 300km wel lukken met 100 naar 0. Bij lagere temps verlies je nog wel wat, helemaal zonder wp. Maar goed. Ik rij dit zelf amper dus zou niet vaak een issue moeten zijn. Ook wil je niet op 0 aankomen ergens dus in de praktijk nog iets minder. Zo’n grote auto pakt snel 20kWh per 100km bij zacht weer en max 100km/h.

Elke inch groter die je pakt tov 18 kost je ook weer 5-10km range.

Met andere woorden. 300km (met de 60) is best te halen met een lagere gemiddelde snelheid. Als je echt 300km op de snelweg zit is het wel een uitdaging als je richting de 100kmh gaat. Daarom sowieso de DC upgrade nemen naar 100kW.

WLTP is obv 23 graden zonder climate met een gemiddelde snelheid van 48kmh oid. Dat is dus niet te vergelijken met 10 graden, verwarming op 21, nog eens met 20 of 21 inch eronder en 90-100 kmh gemiddeld. Dan ben je echt zo 30% kwijt van de WLTP.

[ Voor 46% gewijzigd door Inspired op 24-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Leuke input en bedankt mensen, leerzaam. Met mijn werkzaamheden rij ik doorgaans aardig wat km. Echter hou ik wel van doorrijden en liefst rij ik boven de max snelheid. Dus 100 rijden en op de teller rijden doe ik niet echt 🙃 oftewel ik wil er eigenlijk niet mee bezig zijn. Ook weet ik niet of ik altijd kan laden in de straat. Ik krijg een laadpaal in m’n tuin maar heb geen garantie of ik daar kan staan. Dus dit alles is denk ik alsnog handig om te gaan voor de warmtepomp.

Wat betreft statistieken, kan de auto ook iets
Uploaden om verbruik te controleren tegen over de gereden snelheid? Die verbruikscijfers van benzine auto’s kloppen normaal ook voor geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
oeroe.b schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:18:

Overigens kies ik wel voor de warmtepomp. [...]Plus dan krijgt mijn vrouw niet gelijk over EV rijden dat het niets is... dus het is vooral een veilige keuze. Die 650 euro over 4 jaar zijn de kosten niet... en zit ik er warmpjes bij in de winter ;-)
Ik kies met exact dezelfde reden wel voor de warmtepomp. Ik wil thuis ook geen ' Told you so' dus alles voor het maximale aan range :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
RandomNick schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:35:
Hierbij wat afbeeldingen van Brilliant Silver metallic en het interieur Loft.
Beide onderdeel van de door mij gekozen setup en ben blij om te zien dat het er netjes uitziet!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je deze auto bekeken? Ik vind loft interieur wel heel licht vergeleken met de fotos in de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
funkylicious schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Waar heb je deze auto bekeken? Ik vind loft interieur wel heel licht vergeleken met de fotos in de brochure.
Foto's van een Zweedse website. Weet niet meer precies welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 09:00
florabora schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:01:
[...]

[...]

Uiteindelijk is de warmtepomp er toch nog vanaf gegaan dankzij de uitvoerige gedachten van andere forum posters hier. Scheelt weer in budget en bijtelling.

Mijn LM zei dat ze wellicht productie slots hadden ingekocht om zodoende snellere levertijden te kunnen aanbieden. Laten we het hopen/horen.

Hij stuurde me ook nog wat fraaie foto's van een collega die op een van de roadshow meetings was geweest. Dit is precies de configuratie zoals ik hem ook heb besteld.

Is die led strip trouwens aanpasbaar in kleuren? De rode op deze foto herken ik als een blauw groenige ik de brochure.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toffe foto's. Ook wel grappig, die typische start stop Engine knop. Beetje overbodig, maar wel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

-Splash- schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Toffe foto's. Ook wel grappig, die typische start stop Engine knop. Beetje overbodig, maar wel leuk. :)
goeie! hoe gaat dat starten eigenlijk.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rammes schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

goeie! hoe gaat dat starten eigenlijk.
Gewoon op een knop drukken, waar normaal het contact slot zit voor je sleutel, net als bij huidige Keyless Entry en Start systemen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

redfoxert schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

Gewoon op een knop drukken, waar normaal het contact slot zit voor je sleutel, net als bij huidige Keyless Entry en Start systemen :)
ja ok maar het is dus nu een aan-uit knop ofzo

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
rammes schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
ja ok maar het is dus nu een aan-uit knop ofzo
Correct, mijn huidige auto (ook een Skoda overigens) heeft zo'n knop. Aan- en uitzetten gaat met dezelfde knop.

Of je laat de motor lopen, handrem erop en in de versnelling en je laat de koppeling los, dan gaat ie ook wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
redfoxert schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Correct, mijn huidige auto (ook een Skoda overigens) heeft zo'n knop. Aan- en uitzetten gaat met dezelfde knop.

Of je laat de motor lopen, handrem erop en in de versnelling en je laat de koppeling los, dan gaat ie ook wel uit ;)
Ik denk niet met deze auto. ;)
Het woordje Engine is niet perse onjuist, maar het geeft wel aan hoe conservatief Skoda is om daaraan vast te houden.

Maar ik kan de touch toch wel waarderen (al jaren lang keyless gereden met een Octavia combi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
-Splash- schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Ik denk niet met deze auto. ;)
Het woordje Engine is niet perse onjuist, maar het geeft wel aan hoe conservatief Skoda is om daaraan vast te houden.

Maar ik kan de touch toch wel waarderen (al jaren lang keyless gereden met een Octavia combi).
Klopt inderdaad, de Enyaq zal niet zoveel doen wrs. Ik denk dat ik die knop wel begrijp overigens. De modellen die nu rondgaan zijn wellicht "pre-productie" auto's en daarin hebben ze gewoon het standaard voorhanden materiaal in gebruikt waar mogelijk. Dus nog knoppen met de opdruk "Engine". Het is de vraag wat er dan op de definitieve productie modellen zal staan. Misschien ook wel "Engine" maar dan is het vooral om niet twee verschillende knoppen op voorraad te hoeven houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
redfoxert schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Klopt inderdaad, de Enyaq zal niet zoveel doen wrs. Ik denk dat ik die knop wel begrijp overigens. De modellen die nu rondgaan zijn wellicht "pre-productie" auto's en daarin hebben ze gewoon het standaard voorhanden materiaal in gebruikt waar mogelijk. Dus nog knoppen met de opdruk "Engine". Het is de vraag wat er dan op de definitieve productie modellen zal staan. Misschien ook wel "Engine" maar dan is het vooral om niet twee verschillende knoppen op voorraad te hoeven houden :)
Het blijven motoren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Dan zou er moeten staan "Engines" want twee (minimaal) electromotoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
Ik ben op zoek naar een laadpaal aan huis voor de Enyaq. Er zijn er zoveel, ik zoek gewoon de meest eenvoudige laadpaal zonder abonnement en (poes)pasjes.

Ik heb nu voor m'n GTE een 3,7kwh lader, die moet dan vervangen worden voor een snellere. Bovendien worden binnenkort zonnepanelen aangelegd op m'n dak.

Willen jullie even meedenken? Max vermogen voor thuis laden van de Enyaq is 11 kWh. Er zijn veel palen beschikbaar met allerlei eigenschappen maar ook hoge prijzen vanaf €600++

De Tesla Wall Connector lijkt ook goed geschikt en is voor €375 op marktplaats goed verkrijgbaar. Ik zit hier aan te denken.

Wat zou ik dan over hoofd zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Ik zie veel discussie over de warmtepomp. Wij hebben gekozen voor de Enyaq 80 zonder warmtepomp. We gaan nooit op wintersport en op hoge uitzondering na rijden we niet meer dan 250km op een dag. Ik kan thuis laden en op kantoor, in principe bijna altijd vol weg.

Dat moet volgens mij toch geen enkel probleem zijn dan, of mis ik dan wat? Ook in de winter bij enigszins normaal gebruik moet 320km toch wel lukken hoop ik. Hoe meer mensen in de auto hoe warmer het wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ted Hanky schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:50:
Ik zie veel discussie over de warmtepomp. Wij hebben gekozen voor de Enyaq 80 zonder warmtepomp. We gaan nooit op wintersport en op hoge uitzondering na rijden we niet meer dan 250km op een dag. Ik kan thuis laden en op kantoor, in principe bijna altijd vol weg.

Dat moet volgens mij toch geen enkel probleem zijn dan, of mis ik dan wat? Ook in de winter bij enigszins normaal gebruik moet 320km toch wel lukken hoop ik. Hoe meer mensen in de auto hoe warmer het wordt
Precies dezelfde afweging hier. Liever wat meer luxe 😀. Daar geniet ik elke dag van het jaar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
florabora schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:09:
Ik ben op zoek naar een laadpaal aan huis voor de Enyaq. Er zijn er zoveel, ik zoek gewoon de meest eenvoudige laadpaal zonder abonnement en (poes)pasjes.

Ik heb nu voor m'n GTE een 3,7kwh lader, die moet dan vervangen worden voor een snellere. Bovendien worden binnenkort zonnepanelen aangelegd op m'n dak.

Willen jullie even meedenken? Max vermogen voor thuis laden van de Enyaq is 11 kWh. Er zijn veel palen beschikbaar met allerlei eigenschappen maar ook hoge prijzen vanaf €600++

De Tesla Wall Connector lijkt ook goed geschikt en is voor €375 op marktplaats goed verkrijgbaar. Ik zit hier aan te denken.

Wat zou ik dan over hoofd zien?
Er is een topic over laadpalen. Staat veel info in. Die zou ik er even op naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired

250 moet wel lukken lijkt me in het slechtste geval met de 80. Max 100 helpt ook enorm in NL. Het is ook wat afwachten natuurlijk. Houveel verbruikt de auto, en is de accu voor te verwarmen aan de paal etc.

Ik weet alleen dat +/- 0 graden bv en gemiddelde snelheid van 100 echt wel killing is als je gewoon warm wilt zitten. Range bij mijn Model 3 kun je dan rustig halveren bij alleen snelweg kilometers. Dat is met voorverwarmen van cabine en accu. Maar goed, rij zelf ook weinig en afgezien van vakanties eigenlijk nooit een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
oeroe.b schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:06:
[...]Ik krijg een laadpaal in m’n tuin maar heb geen garantie of ik daar kan staan. [...]
Hoe is je woonsituatie? Tussen woning met daarvoor een trottoir en dan een parkeerhaven? Zo ja. Hoe doe je dat dan qua laadkabel over het trottoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
FJP84 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Hoe is je woonsituatie? Tussen woning met daarvoor een trottoir en dan een parkeerhaven? Zo ja. Hoe doe je dat dan qua laadkabel over het trottoir?
Ja ik zet de auto half op de stoep voor m'n oprit naar de schuur, die kabel gaat gewoon over de stoep. Mag niet maar doe ik al 4,5 jaar nu. Als ie vol is haal ik m eruit. Alleen met koude dagen laat ik hem liggen.

Wil nu wel een opvallende kleur kabel, m'n huidige is gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Goede kabelmat is dan beter denk ik? Sommige gemeentes gedogen dat ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey.kuiper
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik wil voor de iV 60 gaan. Nu zit ik te twijfelen om een warmtepomp toe te voegen. €1.200 is toch veel geld daarvoor.
Ik vraag me af hoe een verwarming werkt bij een EV? Waar komt die warmte vandaan? En zou het uitmaken als ik ipv die warmtepomp bv Klimaatplus en Sport als optie erbij neem? Dan heb ik verwarmde stoelen voor en achter én een verwarmd stuurwiel. Zou je daar genoeg aan hebben in de winter?
Kom je ongeveer op dezelfde prijs uit aan opties maar voor mijn gevoel heb je dan ook iets ‘extra’s’ ipv een warmtepomp die je toch nooit ziet..

P.S. Ik werk nu in dezelfde stad waar ik woon dus ik gebruik mijn auto alleen privé en zal niet heel veel km gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Als afstand geen rol speelt is een iV 60 zonder warmtepomp een prima plan. Dan heb je wellicht meer ruimte om je auto leuk aan te kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
Ik heb de iV60 zonder warmtepomp gekozen. Moet voor mijn werk gemiddeld 2 keer per week zo’n 200km heen en 200 km terug rijden. Meestal kan ik bij mijn klanten ( ziekenhuizen) bijladen. In sommige ( winterse ) omstandigheden zal ik soms een kwartier moeten snel laden op weg terug. Op zich vind ik dat niet zo’n probleem. Daarnaast heb ik thuis een 11kw laadpaal en zal ik thuis de auto altijd ook laden inclusief voorverwarmen. Nog meer mensen die deze keuze hebben gemaakt in ruil voor €7000 meer luxe aan opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@joey.kuiper warmte komt van een verwarming met een weerstand. Niet efficient dus. Je moet ook geen wonderen verwachten van een warmtepomp. Als je nooit meer dan 200 per dag rijdt heb je hem eigenlijk niet nodig. Stoelverwarming en stuurverwarming kan wel ervoor zorgen dat je de cabine iets minder warm hoeft te stoken. Maar goed, max 200 haal je zelfs in de winter wel met een 60. Dus je hoeft niet in de kou te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:19
IV60 zonder warmtepomp genomen. Rijdt alleen in vakantietijd grotere afstanden. Rest van het jaar is het dagelijks max100km. Inclusief laadpaal aan huis.

Iemand nog tips over het opladen? Kan de auto na elk ritje aan de lader of is het beter om de accu ver leeg te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Loepoog schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:02:
IV60 zonder warmtepomp genomen. Rijdt alleen in vakantietijd grotere afstanden. Rest van het jaar is het dagelijks max100km. Inclusief laadpaal aan huis.

Iemand nog tips over het opladen? Kan de auto na elk ritje aan de lader of is het beter om de accu ver leeg te rijden?
Bij voorkeur accu tussen de ~ 30-80 procent houden. Dagelijks laden kan of om de paar dagen afhankelijk van hoeveel km je maakt.

In de winter elke dag aan de paal is wel handig ivm voorverwarmen. Komt dan uit de paal en niet uit de accu.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 25-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Inspired schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:04:
[...]
In de winter elke dag aan de paal is wel handig ivm voorverwarmen. Komt dan uit de paal en niet uit de accu.
Maar als je weinig rijd hoeft dit niet toch? Kan ook zonder aan de paal te staan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16

Als je je eigen stroom moet betalen betaal je het in je verbruik over enkele jaren ander alsnog (meerprijs warmtepomp) door het hogere stroomverbruik.

Kachel vol aan kost je tot 4 a 5 keer meer stroom in de winter tijdens het verwarmen. (Tikt heel hard aan)

Ik zou persoonlijk eerder 60 mét kopen dan een 80 zonder. Ik zou eerder bezuinigen op velgen/kleur. (Zuinigste velgen kiezen, vaak de standaard of goedkoopste optie)

*edit: onze Model 3 SR+ kan in de winter minder ver rijden dan onze voormalige Renault Zoe uit 2016 met een 40kWh batterij (want die hebben standaard allemaal een warmtepomp). In de zomer rijden wij gerust wel 100km verder dan wij met de Renault konden.

Alles onder de 15c heb je al een groot voordeel mét wp.

[ Voor 14% gewijzigd door Stef87 op 25-10-2020 17:30 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RandomNick schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Maar als je weinig rijd hoeft dit niet toch? Kan ook zonder aan de paal te staan neem ik aan?
Ja. Kan wel. Maar scheelt weer ontladen/opladen van de cellen. Al is dat allemaal geneuzel in de marge wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
FJP84 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Aan het einde van mijn kavel staat m’n schutting en schuur. Exact erachter is een parkeerplaats met zeven plaatsen waar men achter mijn schuur parkeert. De kabel past dus achter de varkensruggen en ligt dan ook niet in de weg. Zeg maar tussen het beton en mijn schuur + die van de buurman. Er loopt dus niemand achter en niemand die struikelt.

Laadpaal plaats ik wel op eigen grond. Tegen vandalisme, en dat niemand hem gaat gebruiken. Kabel gaat via de onderkant van de schutting de straat op. Feit blijft wel dat iemand op de kabel kan staan , daar wil ik mijzelf nog even over laten informeren door evcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey.kuiper
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet iemand hoe die standaard lakkleur (energy blue) eruit ziet in het echt? Op de foto’s ziet het er niet uit namelijk.
En blijkbaar kiest iedereen toch een andere kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
joey.kuiper schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:53:
Weet iemand hoe die standaard lakkleur (energy blue) eruit ziet in het echt? Op de foto’s ziet het er niet uit namelijk.
Even wat dealers bellen of ze een ander model hebben staan met deze kleur? Bij meer modellen is dit een standaard kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeroe.b
joey.kuiper schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:53:
ja het is echt heeeeeul lelijk (maar kleur is subjectief, moet ik dan schrijven)
Pagina: 1 ... 5 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2