Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:56
Blij dat ik gewoon Silver heb gekozen, Quartz Grey wordt dus de kleur die iedereen gaat kiezen :-)
Heb overigens al eerder twee octavia's met een dergelijke kleur gehad en wilde dat niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Wat hebben jullie besteld? de 60 of 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen voor Quartz Grey kiezen. Eén van de redenen dat ik voor Arctic Silver heb gekozen is omdat ik vind dat er al te veel grijze auto's op de weg rijden. Ik heb dus ook de blauwe kleur overwogen. De Arctic Silver vind ik dan net wat bijzonderder. Toen ik de auto in die kleur vorige week in Dordrecht zag raakte ik ervan overtuigd dat dat 'm ging worden.

Bij mij hangt de bestelling nu bij de wagenparkbeheerder die nog akkoord moet geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
RandomNick schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:52:
Wat hebben jullie besteld? de 60 of 80?
Ik ga voor de 80, Lodge Interieur, met Assistentie, Comfort, Navigatie, Licht, Klimaat, trekhaak en 125 kW laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
De 60 met 20" Vega, Loft, Comfort, assistentie, klimaat, Navi, 100kw laden, achteruitrijcamera, trekhaak.

En dat voor de prijs van een kale 80.....

[ Voor 17% gewijzigd door _Chris_ op 16-10-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ik heb in bestelling de 80 met 20" Vega, Loft, Assistentie, Family, Infotainment, Klimaat, Comfort, Transport, Trekhaak, zijairbags achter en 125KW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik zie niemand Comfort Plus doen teriwjl die juist toegang lijkt te geven tot remote opwarmen e.d. via telefoon?
Datzelfde geldt ovor wartmepomp, iedereen lijkt die te dumpen hier? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Venxir op 16-10-2020 14:29 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:43
Venxir schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:24:
Ik zie niemand Comfort Plus doen teriwjl die juist toegang lijkt te geven tot remote opwarmen e.d. via telefoon?
Remote airco zit er standaard al op, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
vinom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Remote airco zit er standaard al op, vandaar :)
Hmm wat voegt connected care dan nog toe? Ik hoef de lokatie niet te weten en op afstand statistieken of toteren boeit mij na de 1e maand gebruik ook niet meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Venxir schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:24:
Remote airco/verwarmen kan inderdaad sowieso al.

Voor mij was dumpen van de wamtepomp vrij logisch en een combinatie van beperkte meerwaarde en een erg hoge prijs:
A. Ben geen geen fervente wintersporter, dus zelden afstanden in de winter langer dan 200 km.
B. In de winter kan ik al voorverwarmen terwijl de auto nog thuis aan de lader hangt.
C. Echte winters hebben we de laatste jaren sowieso niet.

Alles bij elkaar viel 'ie daarom af. Meerwaarde t.o.v. de prijs totaal uit balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 14:50
Wanneer je opwaardeert naar 100/125 kW laadsnelheid krijg je toegang tot het Ionity netwerk.
Weet iemand wat dit precies inhoudt? Is dat een gratis pasje? Betaal je een gereduceerd tarief? Mag je (het eerste jaar) gratis laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:57
Heb wel voor Comfort Plus gekozen. Verkoper wist niet zeker te vertellen (info eind september) of de kofferbak standaard electrisch is. In het plus-pakket is het meteen virtual pedal. Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen optie zonder virtual pedal is, maar ik lees er nergens iets over. Ach en als het wel standaard is, ik kan voortaan een trap tegen de bumper geven :). Op de een af andere manier heb ik altijd de sleutel in de verkeerde broekzak als ik aan kom lopen en sta ik als een circusartiest met boodschappen te jongleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
wimvanb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:43:
Wanneer je opwaardeert naar 100/125 kW laadsnelheid krijg je toegang tot het Ionity netwerk.
Weet iemand wat dit precies inhoudt? Is dat een gratis pasje? Betaal je een gereduceerd tarief? Mag je (het eerste jaar) gratis laden?
Gratis laden lijkt me niet. Ik dacht wel een "normaal" tarief. Ionity is sinds begin dit jaar van prijskoers gewijzigd. Tarief is skyhigh gegaan.
Aangezien het tanken hier via de werkgever betaald wordt en het merendeels vanuit huis wordt opgeladen, ga ik er waarschijnlijk nauwelijks gebruik van maken.
Heb de optie van 100Kw wel genomen en dan eigenlijk alleen voor de vakantie ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 23:30
Eindelijk contact gehad met de dealer over een aantal zaken. Hopelijk helpt het andere met het maken van keuzes.

Assistentie lijkt nu erg beperkt, maar ik begrijp dat er later meer mogelijkheden komen. komt dit dan via een software update beschikbaar?

Deze vraag moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Het kan zijn dat het als een update komt maar ook als losse optie en helaas weet de importeur hier ook nog geen antwoord op.

Comfort plus optie, klopt het dat je dat nodig hebt om je auto bv voor te verwarmen wanneer je dat via je mobiel instelt? Het verwarrende is dat bij infotainment staat voorverwarming ook met de opmerking dat dit via de app gaat.

De voorverwarmingsoptie is altijd standaard los van comfort of comfort plus. Deze pakketten voegen wel extra optie toe.

Voor de klimaat opties verwacht ik dat wanneer je comfort plus hebt de toegevoegde waarde minimaal is omdat je auto op afstand voorverwarmd kan worden en een verwarmbare ruit en stoelen niet nodig zijn. Klopt dat? Toegevoegde waarde zit hem met name in 3 zones.

Dat klopt daar zit het grote voordeel.

Infotainment is in basis dan enkel navigatie? en dat heb je anders helemaal niet en ben je aangewezen op bv apple car play via je telefoon? Tevens zit in de navigatie de link met alle oplaadstations en dit wordt 3 jaar lang OTA geupdate, nietwaar?

Ook dit klopt, zonder Infotainment heb je geen navigatie en dus ook geen actuele lijst met laadpalen.

Sport onderstel?

Is een verlaging en stuggere afstelling van de auto.

Tot slot heb ik nog uitstaan hoe het zit met getinte ramen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Hier nog iemand die ook op het punt staat een Enyaq te bestellen. Ik heb de auto vorige week in Leeuwarden bekeken, dezelfde zilver uitvoering op 21 inch die ik ook in dit topic voorbij zie komen. Ik heb zelf een 80 in de configuratie met veel toeters en bellen. Kom op ongeveer 60,5K. Wel erg veel geld en alleen te betalen door de 12% over 40K. Ik heb nu een Volvo V60 met 15% en kom dan met de nieuwe Skoda een paar tientjes hoger uit per maand, is dus te overzien.

Zal mijn configuratie hier nog wel even delen.

Ik vind het trouwens ook echt jammer dat er geen zwarte hemel is te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
@DypFrys vraagje t.a.v. je velgen. Afgezien dat ze ontzettend mooi zijn. Wat denk je dat het doet voor het rijcomfort en schade bij stoepjes. Valt het mee qua comfort of is dat met een dynamisch chassis optie op te lossen wanneer nodig (lang ritten bv)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
De mijne: 80 met Loft, Quartz Grey, Regulus 19", comfort plus, klimaat, assistentie, family, licht, infotainment plus, trekhaak, elektrische betuurdersstoel, panoramadak en 125kW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
basmq schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:11:
De mijne: 80 met Loft, Quartz Grey, Regulus 19", comfort plus, klimaat, assistentie, family, licht, infotainment plus, trekhaak, elektrische betuurdersstoel, panoramadak en 125kW laden.
Je betaald met die infotainment plus alleen voor de HUD, vindt je dat €900 extra waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:47
basmq schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:11:
Lijkt erg op mijn config:
80 met Loft, Quartz Grey, Regulus 19", comfort, klimaat, assistentie, family, infotainment, trekhaak, elektrische bsetuurdersstoel, warmtepomp en 125kW laden.
Truman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:00:
Tot slot heb ik nog uitstaan hoe het zit met getinte ramen achter.
In pakket: Comfort zit Sunset (getinte ruiten achter en zijruiten voor met geluidsdemping)

Ik heb de zij-airbags achter nog even over het hoofd gezien en uiteindelijk niet meer toegevoegd. Ergens nog wel een twijfel met 2 jonge kids, maar die zitten de komende jaren nog wel in een flinke kinderstoel. Ik weet eigenlijk niet of zij-airbags dan zo slim is.

Nog wel hier een daar zitten kijken of een panaromadak of een plusje hier en daar nog een optie is, maar nu zit het eigenlijk 100% op mijn leasebudget en heb ik geen eigen bijdrage. Ergens is ook wel goed.

Zit er trouwens Android Auto voorbereiding op?

[ Voor 11% gewijzigd door FJP84 op 16-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
FJP84 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Lijkt erg op mijn config:
80 met Loft, Quartz Grey, Regulus 19", comfort, klimaat, assistentie, family, infotainment, trekhaak, elektrische bsetuurdersstoel, warmtepomp en 125kW laden.

[...]

In pakket: Comfort zit Sunset (getinte ruiten achter en zijruiten voor met geluidsdemping)

[...]

Zit er trouwens Android Auto voorbereiding op?
toon volledige bericht
Mooie selectie heb je gemaakt!

Ik vroeg me nog af waar de geluiddempende ramen in de Nederlandse configuratie zaten. Maar die zitten dus in het Comfort pakket. Mooi, want dan heb ik die er ook op zitten.

Android auto en Apple CarPlay is standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:42
Mooie configuraties allemaal! Ik heb een 80 met standaard velgen en interieur. Opties: comfort, assistentie, klimaat, family, transport, licht, infotainment, 125kW laden, panoramadak, trekhaak voorbereiding, rubberen mattenset voor en achter + kofferbak. Daarnaast een Car Tec Ceramic guard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Venxir schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Je betaald met die infotainment plus alleen voor de HUD, vindt je dat €900 extra waard?
Ik heb de auto samengesteld en gekeken of dat in het leasebudget paste. Heb niet op de individuele prijzen gelet. Maar HUD lijkt me wel een heel erg gave toevoeging. Toevallig na het bestellen voor het eerst in een auto met HUD gereden. Ik vind het zeker wat toevoegen, zeker als AR gaat doen wat het belooft...

Comfort plus ook gedaan om dat ik er niet zeker van was dat de elektrische achterklep er anders in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

vandaag hoorde ik bij de dealer dat het (nog) niet mogelijk is om de auto op te laden via het normale stopcontact. de lader die er bij zat had een krachtstroom aansluiting.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
Het is wel duidelijk doordat we hier in NL met een importeur werken de informatie gebrekkig is zo ook de volledigheid van de pakketten waar dit in de omringende landen op orde is. Ben benieuwd wat dat betekent voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:41
rammes schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:26:
vandaag hoorde ik bij de dealer dat het (nog) niet mogelijk is om de auto op te laden via het normale stopcontact. de lader die er bij zat had een krachtstroom aansluiting.
Voor thuisladen is de Skoda Clever Charging Cable nodig, voor 230V wordt inderdaad niet standaard een kabel geleverd.

Ik heb begrepen dat de 230V-kabel van Volkswagen ook gaat werken, staat voor 200 euro op de accessoire-lijst van de id4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Ik ga voor de 80 met Lodge, family, comfort, infotainment, trekhaak, 20 inch, elec stoel. Twijfel nog over het pano dak, zie het hier niet veel langs komen.

Ook in Dordrecht geweest. Prachtige auto maar wel een beetje te groen. De quarz Grey op het filmpje is prachtig. Zit nog in dubio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ted Hanky schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:40:
Ik ga voor de 80 met Lodge, family, comfort, infotainment, trekhaak, 20 inch, elec stoel. Twijfel nog over het pano dak, zie het hier niet veel langs komen.

Ook in Dordrecht geweest. Prachtige auto maar wel een beetje te groen. De quarz Grey op het filmpje is prachtig. Zit nog in dubio
Mooie samenstelling op de velgen na gelijk aan die van mij :-). Ik heb uiteindelijk niet voor het panoramadak gekozen omdat ik het een relatief klein panoramadak vind. Verder heb ik eerder een panoramadak gehad, terwijl ik het nu niet heb en ik mis het eigenlijk niet echt.

Ben heel benieuwd hoe de standaard Full Led verlichting is. Aangezien ik de lampen van binnen niet zie ;) vind ik de mooie luxe/matrix led ook niet perse nodig. Ik heb nu halogeen en ben wel heel benieuwd of de verlichting van full led verschil gaat maken. Automatisch groot licht wat ik nu heb, gebruik ik eigenlijk nooit dus dat mis ik straks ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Mooie samenstelling op de velgen na gelijk aan die van mij :-). Ik heb uiteindelijk niet voor het panoramadak gekozen omdat ik het een relatief klein panoramadak vind. Verder heb ik eerder een panoramadak gehad, terwijl ik het nu niet heb en ik mis het eigenlijk niet echt.

Ben heel benieuwd hoe de standaard Full Led verlichting is. Aangezien ik de lampen van binnen niet zie ;) vind ik de mooie luxe/matrix led ook niet perse nodig. Ik heb nu halogeen en ben wel heel benieuwd of de verlichting van full led verschil gaat maken. Automatisch groot licht wat ik nu heb, gebruik ik eigenlijk nooit dus dat mis ik straks ook niet.
Hoe het er nagenoeg uit gaat zien de standaard led verlichting kun je hier zien op de Octavia 4 ambition. Beetje doorheen spoelen: YouTube: Škoda Octavia 4 Ambition 2020 - First full review in 4K | Interior ...

Toch jammer dat de richtingaanwijzer voor nog wel halogeen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Hoe het er nagenoeg uit gaat zien de standaard led verlichting kun je hier zien op de Octavia 4 ambition. Beetje doorheen spoelen: YouTube: Škoda Octavia 4 Ambition 2020 - First full review in 4K | Interior ...

Toch jammer dat de richtingaanwijzer voor nog wel halogeen is.
Niet verkeerd, ja die richting aanwijzer halogeen is wel jammer. Led zou ook energiezuiniger zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Niet verkeerd, ja die richting aanwijzer halogeen is wel jammer. Led zou ook energiezuiniger zijn geweest :)
Ik kan me niet voorstellen dat er ergens halogeen in een nieuwe BEV zit. Wellicht is het zoals met mijn passat waar bij de normale led koplampen de DRL strip naar oranje veranderd bij bedienen van richtingaanwijzer.

Overigens heb ik ook het lichpakket niet genomen, enigzins met pijn in het hart. Maar goed, comfort binnen is uiteindelijk belangrijker dan verlichting die je zelf niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
RandomNick schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er ergens halogeen in een nieuwe BEV zit. Wellicht is het zoals met mijn passat waar bij de normale led koplampen de DRL strip naar oranje veranderd bij bedienen van richtingaanwijzer.

Overigens heb ik ook het lichpakket niet genomen, enigzins met pijn in het hart. Maar goed, comfort binnen is uiteindelijk belangrijker dan verlichting die je zelf niet ziet.
Zou ik ook bijzonder vinden... maar je weet maar nooit wat ze verzinnen.

Sinds ik Friese schoonfamilie heb ben ik de waarde van ‘duurdere’ verlichting gaan inzien. Veel donkere provinciale wegen daar. Vandaar dat ik nu ook het lichtpakket heb gekozen. Al komt dat wel bovenop comfort binnen.

Daarover gesproken, het viel mij bij het bekijken van de Enyaq op dat de stoelen heel fijn zitten. Beter dan in m’n huidige Golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
RandomNick schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat het exact zo is zoals in het Octavia filmpje. De vorm en uiterlijk van de voorlichten komen exact overeen met wat je ziet in de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:49
Vanochtend proefrit in de Kona gereden. Als je dan de kofferbak zie passen daar net een paar tassen met boodschappen in. Misschien is het toch beter om te wachten tot de Enyaq er is. Levering begin 2e kwartaal 2021 volgens een medewerker van Skoda (via website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat het exact zo is zoals in het Octavia filmpje. De vorm en uiterlijk van de voorlichten komen exact overeen met wat je ziet in de brochure.
Ik zag vandaag toevallig een karoq of kodiaq afslaan, met volgens mij normale verlichting en een dlr strip die richting aangaf. We zullen zien.

Ik heb ook met enige tegenzin het lichtpakket gelaten voor wat het is. Ik heb toch de voorkeur voor een warmtepomp mbt range (ook al is die misschien overpriced) en toelen met geheugenfunctie. Dus inderdaad meer focus op comfort binnenin met het doel binnen budget te blijven. Bijbetalen kan en mag maar ergens moet toch de grens getrokken worden. Netto kosten zijn straks heel erg prima. En volgens mij ga ik wel content zijn als ie eenmaal voor de deur geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Ik heb juist wel gekozen voor de licht optie vanwege een verhoogde veiligheid, maar dat komt ook omdat ik in het donker moeilijker zie. Het is wel degelijk meer dan alleen een esthetische verbetering... ik ben benieuwd wat er precies onder de optie assistentie valt.

In belgie is er ook een alarm als optie. Iemand een idee waarom dit in NL niet wordt aangeboden?

[ Voor 16% gewijzigd door funkylicious op 17-10-2020 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand of je die chromen strips rond de ramen ook in het zwart kunt krijgen. ik vind dat chrome echt niet mooi.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
rammes schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:41:
Weet iemand of je die chromen strips rond de ramen ook in het zwart kunt krijgen. ik vind dat chrome echt niet mooi.
Ik gok dat je glanzend zwart bedoelt (pianolak). Dat gaat ongetwijfeld nog wel een keer komen ja. De persfoto’s hebben dat ook. Misschien wel voorbehouden aan bepaalde versies.

Als je mat zwart wil, moet je de iV60 nemen. Die heeft dat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

pim89 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Ik gok dat je glanzend zwart bedoelt (pianolak). Dat gaat ongetwijfeld nog wel een keer komen ja. De persfoto’s hebben dat ook. Misschien wel voorbehouden aan bepaalde versies.

Als je mat zwart wil, moet je de iV60 nemen. Die heeft dat standaard.
haha ja dat vertelde de man van SKODA ook bij de presentatie, hij heel enthousiast, bij de 80 is het standaard! ik vroeg hem direct, kan het er ook af 8) . Het duurde even voordat hij het door had.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwetzels
  • Laatst online: 20-09-2022
Besteld!!

Enyaq iV60
Metallic lak Artic Silver
Panoramadak
Skoda Sound system
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19"
235/55/R19
100 kW oplaadmogelijkheid
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor Assistentie pakket
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
Comfort pakket
Eco suite interieur
Klimaat pakket
Licht pakket
Sport pakket

Ben benieuwd naar de uiteindelijke levertijd. Als ik de geluiden hoor dan moet ik nog heel wat geduld hebben. Hoop op het beste. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Vandaag nog even wezen kijken in Tilburg bij Van Mossel. Daar stond ie in Brilliant Silver. Wat een mooie bak, was groter dan ik had gedacht. Blind bestellen was ergens toch een beetje spannend, maar na vandaag nog meer overtuigd van deze keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipqit9QcOQ0kJyb_nOnoO5jU4mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvchFwKp96Pxk08p7DwhdOrJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HV6f8K7ZgJlfcypPuAmfdy8J15I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KHmZripyYpKTlBxvSvhBjHA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Oh, die kleur staat 'm goed!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hier toch sterk erover aan het denken om alsnog het lichtpakket erbij te nemen. Iets buiten budget dus eigen bijdrage is dan van toepassing maar ik verwacht iets van netto €20/mnd, wat uiteindelijk toch €1200,00 op de totale looptijd betekent.

Dat matrix biedt toch qua zicht en comfort wel voordelen. En het smoelt toch ook wel beter. Zonder halogeen knipperlicht ook.
Vanavond maar een de knoop door hakken. Want er moet dan wel wat administratie worden aangepast.

Zijn er nog meer mensen die bewust dit lichtpakket niet gekozen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
technoaddict schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:19:
Levering begin 2e kwartaal 2021 volgens een medewerker van Skoda (via website).
Vandaag ook in Tilburg gaan kijken en nog even met een medewerker gesproken. Daarin kwam o.a. de levertijd ter sprake waarbij ik vroeg of het klopt dat levering rond april/mei zou gaan plaatsvinden. Volgens deze medewerker gingen zij zelf uit van juli. Op zich geen probleem, ware het niet dat deze medewerker mij vertelde dat de verwachting is dat er slechts een beperkte beschikbaarheid is, en dat zodra ik kan gaan bestellen (medio november) een levering in 2021 al niet meer te garanderen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:09:
Hier toch sterk erover aan het denken om alsnog het lichtpakket erbij te nemen. Iets buiten budget dus eigen bijdrage is dan van toepassing maar ik verwacht iets van netto €20/mnd, wat uiteindelijk toch €1200,00 op de totale looptijd betekent.

Dat matrix biedt toch qua zicht en comfort wel voordelen. En het smoelt toch ook wel beter. Zonder halogeen knipperlicht ook.
Vanavond maar een de knoop door hakken. Want er moet dan wel wat administratie worden aangepast.

Zijn er nog meer mensen die bewust dit lichtpakket niet gekozen hebben
Bij mij een bewuste keuze om veiligheidsopties als eerste te nemen, daarna praktisch en daarna comfort. Een velgenupgrade naar 20" kon toen nog wel, licht helaas niet meer. Heb geen mogelijkheid tot eigen bijdrage, en potje was leeg. E1200,- komt bijna neer op zelf los betalen 😀. Toch zou ik het denk ik wel doen als het 20 per maand was.
Rij nu zelf ruim 4 jaar met normale led koplampen en dat is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
bvk1983 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Vandaag ook in Tilburg gaan kijken en nog even met een medewerker gesproken. Daarin kwam o.a. de levertijd ter sprake waarbij ik vroeg of het klopt dat levering rond april/mei zou gaan plaatsvinden. Volgens deze medewerker gingen zij zelf uit van juli. Op zich geen probleem, ware het niet dat deze medewerker mij vertelde dat de verwachting is dat er slechts een beperkte beschikbaarheid is, en dat zodra ik kan gaan bestellen (medio november) een levering in 2021 al niet meer te garanderen is.
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Dealer in Den Bosch vertelde dat er genoeg naar NL komen dit jaar en de Tweakers die tot nu toe hebben besteld zitten tot nu toe met een levertijd van week 25 of eerder. Als meer mensen gaan bestellen kunnen we in de gaten houden of de levertijd op loopt. Dealers willen natuurlijk maar wat graag dat je snel besteld en proberen dat soms met dit soort praatjes.

Ik mag zelf ook pas in december bestellen, dus ik maak me er maar niet te druk om.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 18-10-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
vinom schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:09:
[...]
Dealers willen natuurlijk maar wat graag dat je snel besteld en proberen dat soms met dit soort praatjes.
Was ook het eerste wat ik in de auto op de terugweg tegen mijn vrouw zei maar toch, het scheelt wel 5 jaar lang € 70,- netto per maand. Zou toch zonde zijn.

Inderdaad dit topic maar in de gaten houden en afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
Het is ook even de vraag of VAG nu echt EVs wil verkopen, of alleen maar quota wil halen ivm uitstoot.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Truman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:09:
@DypFrys vraagje t.a.v. je velgen. Afgezien dat ze ontzettend mooi zijn. Wat denk je dat het doet voor het rijcomfort en schade bij stoepjes. Valt het mee qua comfort of is dat met een dynamisch chassis optie op te lossen wanneer nodig (lang ritten bv)?
Hmm, ja goed punt. Mijn ervaring is wel hoe groter de auto hoe minder je voelt dat je op grotere velgen rijdt. Pas nog in een e-tron van een vriend van me gereden op 21 inch en in zo'n formaat auto voel je daar eigenlijk niks van. Ik verwacht, gezien de omvang van de Enyaq, dat dit bij deze auto ook wel goed zit. Stoeprandschade is wel een ding ja,maar dat is me op mijn huidige V60 ook overkomen dus dat blijft slikken.

Die dynamisch chassis optie heb ik nu niet op mijn lijstje. Ik ben al veel te duur uit :) Dit maakt het hele bestelproces overigens wel lastig. Ik sta op het punt mijn duurste auto ooit te bestellen maar op basis van alleen 1 bezichtiging en geen rij ervaring. Als eén van de weinigen hier overweeg ik een zwarte auto te bestellen en daar staan die 21 inch gewoon erg goed bij. De 19 inch is ook een donkere velg maar vind ik qua design minder mooi. Had die dan liever in 20 inch gezien. Wel een minpuntje is het velgen aanbod.

Heeft iemand al een antwoord op hoe je privacy glass kan bestellen?

[ Voor 12% gewijzigd door DypFrys op 19-10-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:20:
[...]
Heeft iemand al een antwoord op hoe je privacy glass kan bestellen?
Privacy glas is volgens mij Sunset in het Comfort pakket. Volgens de Belgische configurator "Zijruiten vooraan met geluidsdemping, incl. getinte ruiten achteraan (SUNSET)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Heeft er iemand al een filmpje of foto's gezien in de witte uitvoering.

Net als vele anderen vind ik de chroom strip ook jammer en idd staat het eigenlijk alleen goed op een lichtere kleur. Zelfde als met de velgen.

Twijfel tussen arctic silver en brilliant silver al zag dat blauwgrijs er ook goed uit. Kortom, kleur ben ik nog niet uit.

Verwacht offerte LM vandaag en dan door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
basmq schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Privacy glas is volgens mij Sunset in het Comfort pakket. Volgens de Belgische configurator "Zijruiten vooraan met geluidsdemping, incl. getinte ruiten achteraan (SUNSET)"
Ah dat klinkt logisch ja. Ik heb de volgende configuratie. Een iV80 op de 21 inch met deze opties:

Infotainment online 3 jaar
Skoda Sound system
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
Black Magic Metallic
Ecosuite
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Metallic lak
Assistentie
Comfort Plus
Eco suite
Family
Infotainment Plus
Klimaat Plus
Licht
Sport
Transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Ah dat klinkt logisch ja. Ik heb de volgende configuratie. Een iV80 op de 21 inch met deze opties:

Infotainment online 3 jaar
Skoda Sound system
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
Black Magic Metallic
Ecosuite
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Metallic lak
Assistentie
Comfort Plus
Eco suite
Family
Infotainment Plus
Klimaat Plus
Licht
Sport
Transport
toon volledige bericht
Mooie wagen! Heb je al een indicatie van de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
basmq schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Mooie wagen! Heb je al een indicatie van de levertijd?
Ik moet nog op het knopje bestellen klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Gisteren ook nog even in Tilburg langs geweest. Toch eens benieuwd hoe het in het echt oogde ipv foto's en video's. Het is nogal een apparaat ;). Als ik 1 nadeel zou mogen benoemen dan is het kleine display. Dat had best wat groter gemogen. Niet iedereen zit te wachten op een HUD-display.
Wat iemand anders al meldde, levertijd eind kwartaal 2, waarbij de verkoper er niet van op zou kijken als het later wordt. Mijn bestelling is bij dezelfde dealer 'bevestigd' voor week 26. Levering in 2021 zou wel zeker zijn.
Verwachting was dat de 1000 stuks die voor Nederland beschikbaar zijn, binnen 1,5 maand uitverkocht zouden zijn. PON gaat uiteraard nog proberen om dat op te hogen. Ik vraag me dan af wat je straks als dealer in april nog gaat presenteren aan een potentiële klant. Leuke auto, maar reken vast op 2022??
Potje voor subsidie is ook al op dus weinig positieve berichten.

Ik heb een IV60 in bestelling met:
- Comfort Plus
- Sport
- 20inch Vega
- Navigatie
- 100Kw laden
- Rubberen mat
- Briljant Silver
- Klimaat
- Loft

Ik heb over een hoop opties nagedacht en bekijk het vaak in frequentie van gebruik en de kosten.
HUD- display heb ik mogen ervaren in de nieuwe Octavia en dat beviel me niet. Uiteraard persoonlijk.
Met een paar kinderen op de achterbank is zonsverduistering zo ongeveer het eerste wat ik aanvink.
De Sunset van de Enyaq is zeer donker. Helemaal top en ik denk dat de rolgordijntjes niet perse nodig zijn.
Voor wat betreft opties als assistentie ben ik denk ik ouderwets. Ik gebruik geen cruise control en lane assist moest ik ook aan wennen. Ik ben niet zo braaf met het knipperlicht bij inhalen namelijk.
Parkeren gaat op de oprit. De keren dat ik langs de weg inparkeer zijn op 1 hand te tellen.
En zo zijn er nog wel wat afwegingen. Uiteindelijk is alles persoonlijk en kun je denk ik geen verkeerde keuze maken.

Er werd mij trouwens verteld dat je bij het Comfort Plus pakket op moet letten als je een elektrische trekhaak neemt. Dan werkt de optie Virtual Pedal niet meer. De sensor zit op de plaats van de trekhaak.
Daarnaast kan je geen losse optie bestellen voor een elektrische kofferbak. Deze zou niet standaard zijn en kan je alleen in het Comfort Plus pakket bestellen met daarbij meteen Virtual Pedal.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden, maar ik heb het nu van 2 verschillende verkopers gehoord dus het zal wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Loepoog schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:30:
Er werd mij trouwens verteld dat jij bij het Comfort Plus pakket op moet letten als je een elektrische trekhaak neemt. Dan werkt de optie Virtual Pedal niet meer. De sensor zit op de plaats van de trekhaak.
Daarnaast kan je geen losse optie bestellen voor een elektrische kofferbak. Deze zou niet standaard zijn en kan je alleen in het Comfort Plus pakket bestellen met daarbij meteen Virtual Pedal.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden, maar ik heb het nu van 2 verschillende verkopers gehoord dus het zal wel zo zijn.
Werkt dat helemaal niet meer, of alleen bij uitgeklapte trekhaak?

Blij dat ik toch Comfort Plus heb gedaan. Heb lang getwijfeld, maar wilde heel graag elektrische kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Er werd mij trouwens verteld dat jij bij het Comfort Plus pakket op moet letten als je een elektrische trekhaak neemt. Dan werkt de optie Virtual Pedal niet meer. De sensor zit op de plaats van de trekhaak.
Huh? Dat is vreemd. Wat is uberhaupt die virtual pedal eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
basmq schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Werkt dat helemaal niet meer, of alleen bij uitgeklapte trekhaak?

Blij dat ik toch Comfort Plus heb gedaan. Heb lang getwijfeld, maar wilde heel graag elektrische kofferbak.
Ik vermoed dat de vaste plaats van de sensor, precies op de plek zit waar de elektrische trekhaak heen zwaait (als ik het zo goed uitleg). Dus zelfs als de trekhaak is ingeklapt, zal er geen sensor zijn.
Nogmaals, ik gok het.
Ik heb zelf geen trekhaak, maar de man van de roadshow vertelde het uit zichzelf. Klonk ergens wel logisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Huh? Dat is vreemd. Wat is uberhaupt die virtual pedal eigenlijk? :)
Met een zwaaibeweging van de voet onder de bumper, gaat de kofferbak automatisch open.
Mij ging het eigenlijk om de elektrische kofferbak en zit dit er domweg bij. Geen idee of ik dit veel ga gebruiken, al liep ik gisteren weer eens met de handen vol en had het nut gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Loepoog schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:30:

Oei, ik zou die combinatie ook gaan bestellen. De trekhaak is voor mij noodzaak, de Virtual Pedal een hele leuke gadget. Vreemd dat de configurator daar geen waarschuwing over geeft. Ik vermoed dat er wat mensen onaangenaam verrast gaan worden bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
bvk1983 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Oei, ik zou die combinatie ook gaan bestellen. De trekhaak is voor mij noodzaak, de Virtual Pedal een hele leuke gadget. Vreemd dat de configurator daar geen waarschuwing over geeft. Ik vermoed dat er wat mensen onaangenaam verrast gaan worden bij levering.
Ik wil de laatste zijn die de pret gaat bederven, dus je kunt er beter een belletje aan wagen. Voor mij was het geen issue en als het voor de rest misschien nog eens nagevraagd kan worden dan zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
De man van Skoda die er gisteren rondliep (in Tilburg) vertelde mij desgevraagd dat de kofferbak opening en sluiting altijd elektrisch is op alle uitvoeringen.

@Loepoog De manier waarop jij het bekijkt doe ik precies hetzelfde, frequentie gebruik afzetten tegen kosten. En vervolgens prioriteiten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
RandomNick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:28:
De man van Skoda die er gisteren rondliep (in Tilburg) vertelde mij desgevraagd dat de kofferbak opening en sluiting altijd elektrisch is op alle uitvoeringen.

@Loepoog De manier waarop jij het bekijkt doe ik precies hetzelfde, frequentie gebruik afzetten tegen kosten. En vervolgens prioriteiten stellen.
Ookal heb je comfort plus niet, dan is ie toch elektrisch wil je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
[quote]RandomNick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:28:

Dat bedoel ik dus. Tegenstrijdigheden. Het is zo knullig. Wat jou verteld is leek mij ook logisch, maar als er dan 2 verkopers zijn die anders beweren ga je toch mee in het verhaal.
Hetzelfde geldt voor de optie van remote access. Pas in het Plus-pakket wordt het vermeld. Blijkt volgens andere hier ook standaard op de auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilosFromMipos
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-07-2021
De Remote Acces zit voor laden/airco in de standaard opties volgens de configurator op de website. Welke functies er dan nog missen vind ik wel vaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmOFvGJN4_XVfHWqTsq9nBuKhFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQ0XDlEJgpnJFY7vsG2f5EjY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Hier laatste fase voor bestelling. LM bereid contact voor ter akkoord door werkgever. Spannend! Ik heb in ieder geval recht op annuleren als er niet in 2021 geleverd kan worden.

Ik heb de verlichting gelaten op standaard LED. Nu eigenlijk geen behoefte om het administratieve proces te verstoren en toch een prima vooruitgang tov mijn huidige auto denk ik.

Als ik echt nog van gedachten verander kan ik kijken of een addendum mogelijk is. Want tussen bestelling en productie zal ook nog wel even wat tijd zitten En als dat niet kan ook goed, want ook zonder full led matrix is het een prachtige wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik ga Sport dumpen aangezien de drie spaakjes in mijn stuurwiel geen spannende optie is haha. Scheelt weer, de rest is namelijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Venxir schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:32:
Ik ga Sport dumpen aangezien de dire spaakjes in mijn stuurwiel geen spannende optie is haha. Scheelt weer, de rest is namelijk standaard.
Ja ik vind dat 2-spaaks stuurwiel ook wel gaaf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Venxir schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:32:
Ik ga Sport dumpen aangezien de drie spaakjes in mijn stuurwiel geen spannende optie is haha. Scheelt weer, de rest is namelijk standaard.
Ik heb even geen beeld van het standaard stuur maar naast dat stuur heb je met sport ook een verwarmd stuur. Dit zie ik niet als onderdeel van een ander pakket. Wel erg fijn! Had dit laatst een keer mee in een XC40, verwennerij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
MilosFromMipos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:57:
De Remote Acces zit voor laden/airco in de standaard opties volgens de configurator op de website. Welke functies er dan nog missen vind ik wel vaag.

[Afbeelding]
Er staat wel een sterretje bij maar dat sterretje wordt vervolgens nergens uitgelegd. Er wordt alleen onderaan een toelichting gegeven over het sterretje bij de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb even geen beeld van het standaard stuur maar naast dat stuur heb je met sport ook een verwarmd stuur. Dit zie ik niet als onderdeel van een ander pakket. Wel erg fijn! Had dit laatst een keer mee in een XC40, verwennerij :)
Verwarmd stuur is standaard op de iV80 en een optie op de iV60:
PFA - Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilosFromMipos
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-07-2021
Dipsausje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Verwarmd stuur is standaard op de iV80 en een optie op de iV60:
PFA - Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Die opties zijn wel tricky: ik zie nu pas dat het stuur van de iV80 inderdaad al verwarmbaar is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Ik heb even een overzicht gemaakt van de Tweakers die hem besteld hebben met de verwachte levertijd:

@nwetzels Week 17 / Artic Silver
@loepzuiver Week 20
@pollekeb Week 20
@Yordi- Week 21
@basmq Week 23 / Brilliant Silver
@RandomNick Week 23 / iV 80 / Brilliant Silver
@Loepoog Week 26

Als er meer Tweakers zijn die hem al besteld hebben, laat het even weten dan zet ik hem erbij. Ik dacht dat we er al meer hadden dan vier namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door vinom op 20-10-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Ook verwarmd stuur met hands-off detectie is standaard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
vinom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:43:
Ik heb even een overzicht gemaakt van de Tweakers die hem besteld hebben met de verwachte levertijd:

@loepzuiver Week 20
@Yordi- Week 21
@basmq Week 23
@Loepoog Week 26

Als er meer Tweakers zijn die hem al besteld hebben, laat het even weten dan zet ik hem erbij. Ik dacht dat we er al meer hadden dan vier namelijk
Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling gedaan maar nog geen indicatie qua leverdatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DypFrys
Venxir schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Ook verwarmd stuur met hands-off detectie is standaard :)
Meen je! dus je betaald dan echt alleen voor een ander vorm stuur. Ik heb zelf deze foto's nog gemaakt van de sessie in Leeuwarden:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Svxb39H/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-35.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p1pqs8V/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-34-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YfG0cby/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-34-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zZ6YgtF/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-34-3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RYJDdHm/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-34.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8Mhrdb5/Whats-App-Image-2020-10-09-at-17-16-35-1.jpg

Verschil zit hem ook in geperforeerd stuur dan zeker? Dit is het standaard stuur:
https://www.motor1.com/ph...-iv-live-photo/full-size/

[ Voor 8% gewijzigd door DypFrys op 19-10-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Meen je! dus je betaald dan echt alleen voor een ander vorm stuur. Ik heb zelf deze foto's nog gemaakt van de sessie in Leeuwarden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm dat Lodge interieur is ook netjes en scheelt toch weer €700 tegenover lounge :). Twijfels Twijfels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Venxir schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Hmm dat Lodge interieur is ook netjes en scheelt toch weer €700 tegenover lounge :). Twijfels Twijfels :P
Ja, zag er zeker netjes uit, niet heel spannend misschien maar wel netjes. Lounge heb ik niet helemaal scherp voor de bril hoe dat eruit ziet.

Dat is dit toch?
YouTube: 2021 Skoda Enyaq iV – Interior

Ik heb zojuist op bestellen geklikt! Nu duurt het nog even voor hij echt het proces in gaat, ik hou jullie op de hoogte. Heb Sport ook laten vallen omdat 590,- voor alleen een geperforeerd stuur en een extra spaakje wat veel geld is.

[ Voor 19% gewijzigd door DypFrys op 19-10-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
pim89 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik ga voor de 80, Lodge Interieur, met Assistentie, Comfort, Navigatie, Licht, Klimaat, trekhaak en 125 kW laden
Ik heb mijn configuratie na overleg met m'n werkgever iets aangepast. Ik had Klimaat er nog in zitten, terwijl dat wat ons betreft te weinig meerwaarde biedt. Ook het Lichtpakket heb ik eruit gehaald. Hoewel ik daar erg blij van zou worden, is het een vrij kostbaar pakket voor alleen verlichting.

Dus nu ligt voor mij de volgende bij de wagenparkbeheerder:

- Enyaq iV 80
- Arctic Silver
- Lodge Interieur
- 125 kW Laden en toegang tot Ionity netwerk
- Standaard 19" Proteus velgen
- Assistentie
- Comfort
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Infotainment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ik heb ook besteld, alleen nog geen levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022

@loepzuiver Week 20
@Yordi- Week 21
@basmq Week 23
@Loepoog Week 26

Ik zal het wel gelijk even in de start post zetten, voeg ik ook nog wat toe :-D
Loepoog schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:41:
[quote]RandomNick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:28:

Dat bedoel ik dus. Tegenstrijdigheden. Het is zo knullig. Wat jou verteld is leek mij ook logisch, maar als er dan 2 verkopers zijn die anders beweren ga je toch mee in het verhaal.
Hetzelfde geldt voor de optie van remote access. Pas in het Plus-pakket wordt het vermeld. Blijkt volgens andere hier ook standaard op de auto te zitten.
Ga morgen wel even contact opnemen met PON wat ik wou juist de comfort plus voor de elektrische kofferbak maar als dat standaard is dan hoeft dat niet, kan ik weer andere optie nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
  • Laatst online: 20-09-2022

@loepzuiver Week 20
@Yordi- Week 21
@basmq Week 23
@Loepoog Week 26

@vinom Hier week 17 doorgekregen, 28 april. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-06 21:47
Hoi, vorige week door LM besteld bij dealer. Nog geen leverdatum, geef ik nog door.

Enyaq iV 80
Black Magic
125 kW Laden
Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
@vinom Wellicht ook ff 60/80 vermelden? De mijne wordt Quartz Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Onze bestelling ligt ook bij de dealer (iV 80, 125KW) maar we hebben nog geen levertijd indicatie.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Ik heb de bestelknop nog niet ingedrukt of ik krijg al twijfels of ik de warmtepomp niet alsnog erbij moet bestellen. De dealer was er beetje non-chalant over want wat stelden onze winters nu tenslotte nog voor? Maar ik zie dat de Teslas en Polestars van deze wereld niet voor niks zo ver komen want die hebben allemaal wel zo'n pomp, toch? Wel weer 1200,- zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:01:
Ik heb de bestelknop nog niet ingedrukt of ik krijg al twijfels of ik de warmtepomp niet alsnog erbij moet bestellen. De dealer was er beetje non-chalant over want wat stelden onze winters nu tenslotte nog voor? Maar ik zie dat de Teslas en Polestars van deze wereld niet voor niks zo ver komen want die hebben allemaal wel zo'n pomp, toch? Wel weer 1200,- zucht..
Nope, mijn Tesla Model 3 heeft geen warmtepomp. De Model Y heeft wel tegenwoordig een warmtepomp though, maar geen ervaring mee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-06 21:47
DypFrys schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:01:
Mijn overweging was, bij het ontbreken van test gegevens, better safe than sorry. Rij nogal eens om 06:00 weg en dan is het van Okt tot Maart toch vaak rond het vriespunt. Rij dan op een dag 340 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Stofmeister schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Mijn overweging was, bij het ontbreken van test gegevens, better safe than sorry. Rij nogal eens om 06:00 weg en dan is het van Okt tot Maart toch vaak rond het vriespunt. Rij dan op een dag 340 km.
Hier ook better safe than sorry. Ik heb hier na overleg thuis ook de keuzes gemaakt voor zoveel mogelijk range. Want niet iedereen is hier al overtuigd van elektrisch rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Al eerder gemeld, maar ook ik heb m'n Enyaq besteld.
Levertijd weet ik helaas ook nog niet. Hoe eerder, hoe beter, na november ga ik immers 22% bijtelling betalen over m'n Auris. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik eerder in mijn leven iets gekozen heb, waarop ik zolang moest wachten. Ik had ook gewoon voor een nieuwe Corolla kunnen ga, dan had ik komende week de auto al kunnen rijden in de gewenste kleur en uitvoering. In de Corolla heb ik meermaals in gereden, nu heb ik een auto besteld grotendeels op basis van plaatjes op internet, etc. :o Best spannend! Ik zit er toch 48 maanden aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 23:09
Beste tweakers,

Hier is de Enyaq 80 ook besteld.

SKODA ENYAQ IV 80
- Assistentie
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Infotainment
- Comfort
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- Lounge
- Brilliant Silver

17 mei 2021 staat de nu deleverdatum

[ Voor 4% gewijzigd door pollekeb op 20-10-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Stofmeister schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Ja, dat kan een redenatie zijn. Ik heb op mijn huidige Volvo V60 een standkachel en die heb ik altijd in de koudere periode via de timer aan staan. Echt zo'n heerlijkheid dat je auto dan ontdooid is en warm klaar staat. Zo zie ik het ook voor mij met de Skoda terwijl de auto aan de lader hangt, dan zou je theoretisch ook minder range kwijt zijn. Maar die pomp zal wel degelijk wat doen... dus ik denk er toch nog even over na en zoek nog even contact met een dealer.
Arosa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:29:
Levertijd weet ik helaas ook nog niet. Hoe eerder, hoe beter, na november ga ik immers 22% bijtelling betalen over m'n Auris. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik eerder in mijn leven iets gekozen heb, waarop ik zolang moest wachten. Ik had ook gewoon voor een nieuwe Corolla kunnen ga, dan had ik komende week de auto al kunnen rijden in de gewenste kleur en uitvoering. In de Corolla heb ik meermaals in gereden, nu heb ik een auto besteld grotendeels op basis van plaatjes op internet, etc. :o Best spannend! Ik zit er toch 48 maanden aan vast.
Zo herkenbaar! Wij hebben nu ook een volledig digitale omgeving om je auto te bestellen. Komt eigenlijk geen mens meer aan te pas. Gelukkig heb ik de Enyaq nog wel kunnen bekijken en dat gaf voor mij wel de doorslag. Het wordt hoe dan ook een geweldige auto!

Oh ja! Dit weekend nog een ritje kunnen maken in een Id3. Dan voel je toch even hoe zoiets rijdt en dat vond ik behoorlijk overtuigend. Stuurde zoveel fijner dan mijn Volvo V60 en ook de aandrijflijn is gewoon heerlijk soepel en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick

@nwetzels Week 17
@loepzuiver Week 20
@pollekeb Week 20
@Yordi- Week 21
@basmq Week 23
@Loepoog Week 26

Ik heb mijn levertijd nu ook doorgekregen: Week 23

IV80 in Brilliant Silver Metallic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
Ik vrees dat ik verder naar achteren ga vanwege het aantal opties op de auto, die werken vaak vertragend. Ze zeiden April bij de presentatie maar als ik week 23 zie dan zitten we al in Juni!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
Levertijd van mijn IV60 is inclusief 5 weken speling. Auto gaat week 18 in productie en zou dan week 21 geleverd worden. De termijn van week 26 heeft de dealer bewust genoemd om er wat voorzichtiger/realistischer in te staan. Ik kan hem hierin wel volgen

Toch nog maar eens gevraagd naar het pakket Comfort Plus. De elektrische achterklep is alleen standaard als het zodanig dan ook in de prijslijst staat. We kunnen het er allebei niet in ontdekken, maar wel uitrusting als....ABS en ruitenwissers (ik was al bang dat ik iets vergeten was :)). Mocht je dit soort voor de hand liggende zaken vermelden dan zou ik zeker iets als een elektrische kofferbaksluiting vermelden.....just my thoughts.

Bovendien zie ik dit in de Tsjechische prijslijst. De code 4E0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7UrjIbXZfdcxQ7xc4HTfT--8lM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lP9j3Iixl7PLZWSu0os3uoum.png?f=fotoalbum_large

Op de vraag wat Remote Access toevoegd aangezien dit wel in de standaard lijst staat, moeten we dat zien in de looptijd. In het pakket staat het vermeld als Remote Access (3 jaar care connect). Net als in het Navigatie pakket met 3 jaar online infotainment.
Standaard zouden deze (net als bij andere Skoda modellen) een looptijd hebben van 1 jaar. Je koopt dus 2 extra jaren.
Hij dacht dat dat ook gold voor het voorverwarmen, maar als ik de prijslijst nalees dan is dat ook anders te interpreteren.

De verkoper waar ik contact mee heb, zou er op een puntje best naast kunnen zitten. Ik denk dat dit de last is van een nieuwe model waarbij er toch nog onduidelijke punten zijn. Hij probeert het echter naar eer en geweten te beantwoorden en zegt me eerlijk als het voor hem ook niet helemaal duidelijk is. Dat is me ook wat waard.
Ik wilde zsm de bestelling de deur uit hebben en dan loop je wel eens een risicootje.

Ik lees trouwens meerdere tweakers over de kleine meerwaarde van het sport pakket. Voor een IV80 is het verschil idd kleiner als een IV60. Als je al een verwarmd stuurwiel hebt, waarom zou je dan voor 3 ipv 2 spaaks gaan. Dat klopt en er is zelfs geen prijsverschil tussen de modellen.
Ik ga echter voor een IV60. Mijn vrouw is een koukleum, dus verwarmbare voorstoelen en stuur zijn zeer welkom.
Ik ben ook benieuwd naar de progressieve stuurbekrachtiging. Iemand ervaringen mee? Wat kan ik daar van verwachten?

[ Voor 8% gewijzigd door Loepoog op 20-10-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Ik had progressieve stuurbekrachtiging op mijn vorige auto op de ‘sport’ stand. Op zich een fijne toevoeging en dan vooral bij het sturen bij hogere snelheden, maar op mijn huidige auto mis ik het absoluut niet. Het maakt het sturen zwaarder op hogere snelheden. Ik weet niet of deze optie alleen geactiveerd wordt bij de sport modus, maar dan gaat je verbruik dus ook omhoog. Ik vond het overbodig om te nemen, te meer ook omdat de rest al in de 80 versie zit.

[ Voor 6% gewijzigd door funkylicious op 20-10-2020 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
@DonKui Voor de openingspost ik heb een Enyaq 60 in Arctic Silver besteld.

Om het volledig te maken:
- Comfort Pakket
- Family Pakket
- Infotainment Pakket
- Infotainment online 3 jaar
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- 100kW oplaagmogelijkheid
- Warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:05
De enyaq in velvet red 80x (Noorwegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7ZQhVqOh_-plZ0j98-m8x6IsCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOOi8pSUwAl7zP8yxxX7gt2b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMElkh77mrl8HZ-LxwOtNDaDeWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC571KPmV6NvakRrHw73gSU5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myr3viaWObGejTgWuNZ82gEmczY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/up9jJLfQj6DrpURpLmWZmJ6r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiOF2XnQFn3ifvdDoFTYP1RK9oY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VYcmvGOXX6n7FXr0jUqoqyE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbLcGZuMdDWAd987C8UNJreyiUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgHkpb8LjxFEzdwAL63uw4FS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VqO7k2FNfru7N9Xw-AlWpa3puA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvShITWd9uDNhHZLVrQE6D11.jpg?f=fotoalbum_tile

Wie weet of skoda een app heeft de samen werkt met apple car play zijn EV routing:

https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Arosa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:29:
Levertijd weet ik helaas ook nog niet. Hoe eerder, hoe beter, na november ga ik immers 22% bijtelling betalen over m'n Auris.
Ik hoorde gisteren van iemand dat dat net iets anders zit, en helaas een stukje ongunstiger. Je vervalt niet in het huidige algemene bijtellingstarief maar in het algemene bijtellingstarief van het moment van op kenteken zetten. Dat wordt dus 25%. Even opgezocht en het klopt:

"We hebben gemerkt dat veel rijders niet weten of het dan 22% of 25% is. Vanaf 2017 is het standaard bijtellingstarief namelijk vastgesteld op 22%. Daarom wordt vaak aangenomen dat dat het huidige bijtellingspercentage is. Maar helaas, 22% bijtelling geldt alleen voor auto’s die vanaf 1 januari 2017 tenaamgesteld zijn. Voor auto’s die vóór 2017 tenaamgesteld zijn, is het algemene bijtellingspercentage 25%."

https://www.vzr.nl/nieuws...lling_22_of_25_bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hier heeft Terberg Lease een fout gemaakt waardoor mijn kosten permaand even met €80 stijgen, wordt toch wachten op Athlon maar die reageren amper meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag de aanvraag bij Athlon neergelegd voor de iV60. Nu wachten tot de werkgever de offerte goedkeurt! :)

De uitvoering is als volgt:

Opties:
Infotainment online 3 jaar (YON)
Skoda Sound system (9VS)
Panoramadak (3FU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01) Briljant silver
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Licht (PK8)
Sport (PFB)
Sport onderstel (PFE)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 (PJC)

Geselecteerde accessoires
Skoda iV pakket PI99 002
All weather matten 5LA061500
Geen typeaanduiding
Geen merkaanduiding

Geselecteerde diensten
All Season banden
Pagina: 1 ... 4 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2