Gisteren ook nog even in Tilburg langs geweest. Toch eens benieuwd hoe het in het echt oogde ipv foto's en video's. Het is nogal een apparaat

. Als ik 1 nadeel zou mogen benoemen dan is het kleine display. Dat had best wat groter gemogen. Niet iedereen zit te wachten op een HUD-display.
Wat iemand anders al meldde, levertijd eind kwartaal 2, waarbij de verkoper er niet van op zou kijken als het later wordt. Mijn bestelling is bij dezelfde dealer 'bevestigd' voor week 26. Levering in 2021 zou wel zeker zijn.
Verwachting was dat de 1000 stuks die voor Nederland beschikbaar zijn, binnen 1,5 maand uitverkocht zouden zijn. PON gaat uiteraard nog proberen om dat op te hogen. Ik vraag me dan af wat je straks als dealer in april nog gaat presenteren aan een potentiële klant. Leuke auto, maar reken vast op 2022??
Potje voor subsidie is ook al op dus weinig positieve berichten.
Ik heb een IV60 in bestelling met:
- Comfort Plus
- Sport
- 20inch Vega
- Navigatie
- 100Kw laden
- Rubberen mat
- Briljant Silver
- Klimaat
- Loft
Ik heb over een hoop opties nagedacht en bekijk het vaak in frequentie van gebruik en de kosten.
HUD- display heb ik mogen ervaren in de nieuwe Octavia en dat beviel me niet. Uiteraard persoonlijk.
Met een paar kinderen op de achterbank is zonsverduistering zo ongeveer het eerste wat ik aanvink.
De Sunset van de Enyaq is zeer donker. Helemaal top en ik denk dat de rolgordijntjes niet perse nodig zijn.
Voor wat betreft opties als assistentie ben ik denk ik ouderwets. Ik gebruik geen cruise control en lane assist moest ik ook aan wennen. Ik ben niet zo braaf met het knipperlicht bij inhalen namelijk.
Parkeren gaat op de oprit. De keren dat ik langs de weg inparkeer zijn op 1 hand te tellen.
En zo zijn er nog wel wat afwegingen. Uiteindelijk is alles persoonlijk en kun je denk ik geen verkeerde keuze maken.
Er werd mij trouwens verteld dat je bij het Comfort Plus pakket op moet letten als je een elektrische trekhaak neemt. Dan werkt de optie Virtual Pedal niet meer. De sensor zit op de plaats van de trekhaak.
Daarnaast kan je geen losse optie bestellen voor een elektrische kofferbak. Deze zou niet standaard zijn en kan je alleen in het Comfort Plus pakket bestellen met daarbij meteen Virtual Pedal.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden, maar ik heb het nu van 2 verschillende verkopers gehoord dus het zal wel zo zijn.