Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.132 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:45
Fietsendrager en aanhanger hier. Gebruik de aanhanger regelmatig, vaker dan een jaarlijks ritje naar de gemeentewerf ;).

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
rammes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:53:
pas maar op, straks staat het bosje bloemen ook nog op de offerte.
frankdaan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:03:
[...]
Gaat nergens over 200 euro, geldklopperij.
wimvanb schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:08:
[...]
Ja hoor, ik heb deze vraag aan de dealer gesteld. Ik heb de Loft uitvoering en de dealer heeft meerdere malen bevestigd dat de matten niet worden meegeleverd. Volgens mij klopt dat niet, want in de beschrijving staat dat er zwarte matten meegeleverd worden bij Loft. Ik wacht het gewoon af...
frankdaan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:30:
[...]
Bij mij dezelfde boodschap, anders geen matten.
Setje matten kost 60 euro, toch maar geaccepteerd voor 100 euro afleverkosten....
Raar toch? Er staat duidelijk in de brochure dat er matten bij geleverd worden, bij de Suite zelfs dat de bies/stiksels identiek zijn in de matten als ik me niet vergis. Klinkt mij als een ordinair stukje marge creëren. Maarja moeilijk doen over die 6 tientjes is ook weer zo wat, al kun je er wel een rubberen kofferbak mat voor hebben, geloof ik 8)7

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik heb de afleverchecklist van mijn werkgever al gekregen, als er geen mattensetje in ligt mag ik de auto niet eens meenemen. Moet ook een lampensetje en gevarendriehoek erbij krijgen. Tot een enkel jaar terug was zelfs een reservewiel een verplichting. Heerlijk zo'n werkgever met vooral lijstjes voor, de checklist voor het inleveren van mijn huidige auto heb ik ook al binnen. Alleen nog zo'n 20 weken wachten.
Mijn leverweek varieert op het portaal van A-point tussen week 21 en 24, dit verandert tot nu toe iedere week.

Mijn wishlist voor accessoires wordt wel steeds langer:
- Dakdragers (koffer heb ik zelf al)
- Granny Charger (voor vakanties of nachtje bij zwager 200 km verderop)
- Skoda Veiligheidsvestjes Ultra, voor onder voetmatten
- SIMPLY CLEVER cargo trunk folding bag
.. en nu dus ook de rubbere kofferbakmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
rammes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:28:
Ik ben wel benieuwd waarvoor je de trekhaak hebt gekozen, tijd voor een poll.

Poll: waarvoor gebruik jij de trekhaak?
voor de fietsdrager
voor de caravan
voor de tenttrailer
het jaarlijks ritje gemeentewerf
anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Fietsendrager
Aanhanger
Eventueel caravan/vouwwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Tweakers Enyaq meeting doe ik aan mee 😄☝🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
ervh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:50:
Viel me trouwens op dat in de brochure de omschrijvingen van de verschillende interieurstijlen ook details in de vloermatten zijn verwerkt. Dat betekent dus dat de vloermatten worden meegeleverd af fabriek.

Zie dat mijn dealer er nog een "afleverpakket" inclusief mattenset bij heeft gezet op mijn order. Maar vraag me af wat ik daarvoor meer krijg dan bij de standaard matten die bij mijn gekozen interieur (Lounge) zitten. Iemand toevallig de vraag aan de dealer gesteld?
Een paar auto's terug werd mijn auto geleverd door De Waal, toen nog niet zo een grote groep. Die leverde de luxe mattenset ook zelf, met eigen logo er in geborduurd. Zag er heel netjes uit. Maar een groot nadeel, de kwaliteit was echt beroerd. Sleet super snel door aan de onderkant, rubber kwam los zeg maar.
Na klagen kreeg ik de echte set...

Dus, je hebt me er net aan herinnerd de dealer te vertellen dat ik van alles de 100% originele door Skoda meegeleverde onderdelen/accessoires e.d. meegeleverd krijg.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:45
In de Enyaq Facebook groep werd de vraag gesteld of je later nog kunt upgraden naar de 120/125 kW snellaad als je die nu niet besteld en dus gelimiteerd bent tot 50 kW. Het antwoord door de Skoda man:

It is still not decided, but it is technically possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:48

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:13:
In de Enyaq Facebook groep werd de vraag gesteld of je later nog kunt upgraden naar de 120/125 kW snellaad als je die nu niet besteld en dus gelimiteerd bent tot 50 kW. Het antwoord door de Skoda man:

It is still not decided, but it is technically possible.
kun je de link eens delen naar die groep?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
MasterNuttie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:44:
Weet iemand of die elektrische klep nu standaard komt op de iv80 ?

Zie dealer info in de showroom.

[Afbeelding]

En ja sorry kompleet vergeten te vragen😅
Oh god, daar gaan we weer :-D Zover ik weet, weet niemand het zeker maar vermoed iedereen dat het bij comfort plus zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
DonKui schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Oh god, daar gaan we weer :-D Zover ik weet, weet niemand het zeker maar vermoed iedereen dat het bij comfort plus zit
Sorry😅. Maar ik was er al stiekem van uitgegaan dat het inderdaad in een pakket zat. Tot ik dus bij de dealer dit zag 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@MasterNuttie vergeten te vragen kan, maar heb je dealer een mail gestuurd over achterklep?
Er staan wel meer zaken op de lijst die mijn inzien niet standaard zijn, wel als standaard staan genoemd, maar in optie pakket zitten.
Zie verder prijslijst, daar staat elektrische klep genoemd bij comfort plus pakket; dit staat niet genoemd bij plus pakket en auto bij dealer staat op info comfort pakket genoemd en niet comfort plus.
Kan ook zijn dat op dealer info comfort plus moet staan maar er comfort is gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 24-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
knirrebir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:53:
@MasterNuttie vergeten te vragen kan, maar heb je dealer een mail gestuurd over achterklep?
Er staan wel meer zaken op de lijst die mijn inzien niet standaard zijn, wel als standaard staan genoemd, maar in optie pakket zitten.
Zie verder prijslijst, daar staat elektrische klep genoemd bij comfort plus pakket; dit staat niet genoemd bij plus pakket en auto bij dealer staat op info comfort pakket genoemd en niet comfort plus.
Wanneer ik de dealer mail krijg ik al snel een prijslijst opgestuurd. Stiekem bekruipt mij het gevoel dat de dealers het zelf ook niet 100% zeker weten.

Maar ik heb het nogmaals geprobeerd.

Ik zal ook onze wagenpark beheerder eens benaderen, wellicht kan hij gezien de hoeveelheid auto's die mijn werkgever besteld jaarlijks een wat dringender verzoek indienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
MasterNuttie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Wanneer ik de dealer mail krijg ik al snel een prijslijst opgestuurd. Stiekem bekruipt mij het gevoel dat de dealers het zelf ook niet 100% zeker weten.

Maar ik heb het nogmaals geprobeerd.

Ik zal ook onze wagenpark beheerder eens benaderen, wellicht kan hij gezien de hoeveelheid auto's die mijn werkgever besteld jaarlijks een wat dringender verzoek indienen.
Paar berichten terug heb ik gemeld dat mijn dealer, die wat dichter bij de importeur staat, heeft bevestigd dat de elektrische klep alleen aanwezig is bij de plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
Genestealer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Paar berichten terug heb ik gemeld dat mijn dealer, die wat dichter bij de importeur staat, heeft bevestigd dat de elektrische klep alleen aanwezig is bij de plus.
Dit klopt helemaal. Heb daarom de optie genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterNuttie
Genestealer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Ok duidelijk, wel jammer dat er zoveel onduidelijkheid is bij de dealers onderling. De informatie zuilen kloppen dan ook vaak niet zover ik heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07

voor de fietsdrager
voor de caravan
voor de tenttrailer
anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik kan maar voor één optie stemmen maar daar red ik het niet mee :)

- Fietsendrager
- Bagagerek met bagagetas (scheelt weer luchtweerstand)
- Aanhanger vakantie
- Boottrailer
- Ritjes naar de stort.
- Aanhanger algemeen gebruik (spullen vervoeren die niet in de auto passen/die ik niet in de auto wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
iMoose schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:31:
[...]

- Fietsendrager
- Aanhanger vakantie
- Boottrailer
- Ritjes naar de stort.
- Aanhanger algemeen gebruik (spullen vervoeren die niet in de auto passen/die ik niet in de auto wil)
Sluit ik me volledig bij aan 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

voor de fietsdrager
voor de caravan
voor de tenttrailer
anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Op al mijn lease-voorgangers zat nooit een trekhaak, dit keer voor het eerst een trekhaak gekozen en ik heb werkelijk geen idee of ik hem ook daadwerkelijk ga gebruiken :+

Een aanhanger heb ik niet, een caravan zal ik nooit gaan trekken.

Op auto nummer 2 hier op de oprit zit een trekhaak en die heb ik ook nog nooit gebruikt.

Nu heb ik wel een fietsendrager 'gekregen' maar ik zie mij dat ding hooguit 1 à 2 keer per jaar gebruiken voor mijn kinderen. Of mijn mountainbike moet ineens een onherroepelijke aantrekkingskracht krijgen dat ik het niet kan weerstaan om deze te gaan gebruiken anders dan in mijn eigen woonplaats.

Misschien is het net zoals de keuze voor een automaat op mijn huidige auto, dat ik nooit meer terug wil ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pc-freakz
@ManiacScum gewoon gebruiken als bumper-verlenging in drukke straatjes in de binnenstad.

Echt een extra voordeel van een trekhaak, alle *PIEP* lui die tegen je auto aantikken hebben grote kans eerst m'n trekhaak tegen te komen...

Jammer dat ik ook niet een trekhaak aan de zijkanten van de auto heb, asociale deur-open-kieperaars... grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
iMoose schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:31:
[...]

- Fietsendrager
- Aanhanger vakantie
- Boottrailer
- Ritjes naar de stort.
Bagagerek met tas, altijd al over nagedacht... scheelt bij een EV zeker wel t.o.v. dakkoffer.. misschien toch overwegen waard. Lucht weerstand is veel minder, maar nog geen idee hoeveel het gaat uitmaken die 1xper jaar met de campeerspullen naar Frankrijk :?

Hoeveel kan er in zo'n bagagerek/tas? want op het dak (ondanks max belasting 50-75kilo) , kun je een hoop wegstouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterNuttie
pc-freakz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:23:
@ManiacScum gewoon gebruiken als bumper-verlenging in drukke straatjes in de binnenstad.

Echt een extra voordeel van een trekhaak, alle *PIEP* lui die tegen je auto aantikken hebben grote kans eerst m'n trekhaak tegen te komen...

Jammer dat ik ook niet een trekhaak aan de zijkanten van de auto heb, asociale deur-open-kieperaars... grrr
Ik krijg (kleine) logo's van het bedrijf op de auto, dit werkt echt afschikwekkend en men parkeerd vaak op ruime afstand van de auto omdat men juist van een bedrijfsauto dit soort k.. acties verwacht.

Laat ik nu juist degene zijn die een hekel heeft aan dit soort (geaccepteerde?) parkeer deukjes en ben ik altijd zuinig op een auto.

Kleine tip is wel op vakantie een huur auto te nemen in Frankrijk, anders heb je continu ruzie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ManiacScum schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Met de flippers achter het stuur kun je dat instellen.

Wederom net zoals bij de ID.4 en bijvoorbeeld de XC40 P8
ID.4 heeft geen flippers.
1 stand. B. en dat is afgesteld op een specifieke vertraging wat hetzelfde is voor alle modus.

Enyaq heeft pedals en 3 standen.

Persoonlijke verwachting: ze zullen netals bij de kona werken. licht/midden[id4]/zwaar en waarbij als je pedaal ingedrukt houdt het zwaarder remt en dus kan stoppen.
Wat ook niet kan met de id.4 want je rijdt onneidig 5kmh. mits je op ACC/TA zit en verkeer voor je hebt :*)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pc-freakz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:23:

Trekhaak nemen en ik probeer zoveel mogelijk file te parkeren ipv tussen 2 auto's in.
Ook met file parkeren zijn er mensen die dan langs je auto gaan met bijvoorbeeld een winkel wagen, dus hoe je ook parkeert kans op geen krassen-deukjes elimineer je niet.
Zelfs heb je auto op je eigen oprit dan zijn er nog je kinderen of je partner of je kijkt zelf niet uit en ergste geval er komen andere kinderen op je oprit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@MasterNuttie laat ik nou me juist niet laten afschrikken door dat soort stickers, voor mij is het zo ik ben zuinig op mijn privé en zakelijke auto dus hou ik rekening mee hoe ik parkeer zodat ik voldoende ruimte hou en mijn inzien ook voor de ander om krassen - deukjes te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Simply1337 ben ik wel benieuwd nav wat eerder ook gepost door @tiguan werd hoe de vertraging werkt en of dat afhankelijk is van de capaciteit van batterij.
Ik heb ook een e-golf en vertraging is afhankelijk van capaciteit batterij, hoe minder capaciteit hoe meer vertraging er is.
One pedal driving kan wel en daar kan je wel rekening mee houden door bij hogere capaciteit batterij gas eerder los te laten en bij mindere capaciteit gas later los te laten.
Wat @ManiacScum aangeeft klopt ook, als je stand op D1 hebt staan kan je (indien je het hebt) met flippers aan stuur dat over rulen en tijdelijk kiezen voor D2 of D3 of B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Dtale schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Bagagerek met tas, altijd al over nagedacht... scheelt bij een EV zeker wel t.o.v. dakkoffer.. misschien toch overwegen waard. Lucht weerstand is veel minder, maar nog geen idee hoeveel het gaat uitmaken die 1xper jaar met de campeerspullen naar Frankrijk :?

Hoeveel kan er in zo'n bagagerek/tas? want op het dak (ondanks max belasting 50-75kilo) , kun je een hoop wegstouwen!
Enkele jaren geleden had ik een Ford Focus als tijdelijke auto. Die Focus had wel een trekhaak maar mocht geen aanhanger trekken. Nu kon hij dat wel maar je bent natuurlijk niet verzekerd en daardoor automatisch (terecht) de sjaak als er iets gebeurt terwijl je een aanhanger trekt.

Ik heb toen een Thule Easy Base gekocht met de bijpassende tas. Eigenlijk wilde ik de koffer die hier ook voor te krijgen is maar dat gaf praktische bezwaren (opbergen). De tas is van zeer stevig materiaal en klein op te vouwen en op te bergen. Later heb ik via M.P. nog de bijbehorende fietsgootjes gekocht zodat ik de Easy Base ook als fietsendrager kan gebruiken.

Handig ding en ik gebruik hem best wel eens. Maar er zijn ook nadelen. De Thule Easy Base wordt niet meer gemaakt (maar is hier en daar online nog wel te koop en Marktplaats heeft ook enkele staan). Daarnaast is het ontwerp wat ouderwets. Dit uit zich met name in het feit dat je de achterklep niet meer kan openen als de Easy Base op de auto zit. Hier bewijst het nut van de tas t.o.v. de harde koffer zich. De tas is flexibel en als je de opstaande beugel losdraait en naar achteren duwt kan de klep wel open. Er bestaan tegenwoordig ook oplossingen van andere merken met een harde koffer die, net als bij sommige fietsenrekken, naar achteren kunnen klappen als ze op de trekhaak zitten.

Qua volume is het toch wel een flinke dakkoffer. Op vakantie hebben wij, net als bij een dakkoffer, alle lichtere spullen er in (slaapzakken, etc.). Je hebt dan minder druk op de kogel (bij de meeste auto's ook max 75kg) en je kan de tas bij aankomst snel losmaken en er gemakkelijk aftillen zodat de kofferruimte vrij toegankelijk is.

Een collega van mij heeft op zijn model 3 een speciaal rek voor snowboards op de trekhaak, Voor de snowboardende, EV rijdende, wintersporter ook een mooie oplossing. Nadeel is dat je dat ding niet voor andere zaken kan gebruiken.

Voor de handige klusser die denkt een oud fietsenrek tot bagagedrager om te kunnen bouwen een kleine waarschuwing. Volgens de wegenverkeerswet is het niet toegestaan een "installatie voor gebruik op de trekhaak voor andere doeleinden te gebruiken dan waar deze voor bedoeld is". M.a.w. je bent dan in overtreding. De pakkans is natuurlijk minimaal maar mocht er iets gebeuren ben je verzekeringstechnisch wederom de sjaak.

Dergelijke trekhaakoplossingen zijn denk ik zeer nuttig voor EV als de Enyaq, zeker op vakantie. In de webshop van Skoda staat de Easybase volgens mij ook nog als te bestellen optie maar als je zoiets overweegt zou ik ook zeker naar de alternatieven van andere merken kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
Simply1337 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:12:
[...]

ID.4 heeft geen flippers.
1 stand. B. en dat is afgesteld op een specifieke vertraging wat hetzelfde is voor alle modus.

Enyaq heeft pedals en 3 standen.

Persoonlijke verwachting: ze zullen netals bij de kona werken. licht/midden[id4]/zwaar en waarbij als je pedaal ingedrukt houdt het zwaarder remt en dus kan stoppen.
Wat ook niet kan met de id.4 want je rijdt onneidig 5kmh. mits je op ACC/TA zit en verkeer voor je hebt :*)
Ik begreep van de dealer dat de standaard recuperatie ( B ) op de enyaq best wel pittig is en dat daarbij je remlichten ook spontaan aan gaan, zo hard remt ie af.. geen idee in hoeverre dat waar is maar hij raadde sterk aan de flippers te nemen en een stand te zoeken die fijner is, afhankelijk van je situatie.

Geen idee of hij dit weet, want niemand heeft nog proefgereden, maar wellicht gebasseerd op de ID4 ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
Dtale schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik begreep van de dealer dat de standaard recuperatie ( B ) op de enyaq best wel pittig is en dat daarbij je remlichten ook spontaan aan gaan, zo hard remt ie af.. geen idee in hoeverre dat waar is maar hij raadde sterk aan de flippers te nemen en een stand te zoeken die fijner is, afhankelijk van je situatie.

Geen idee of hij dit weet, want niemand heeft nog proefgereden, maar wellicht gebasseerd op de ID4 ervaringen?
Je kunt toch gewoon met het "gas" spelen? De remlichten zullen aan gaan obv vertraging. Hoeveel meter heeft de verkoper al in de auto gereden?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
Inspired schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Je kunt toch gewoon met het "gas" spelen? De remlichten zullen aan gaan obv vertraging. Hoeveel meter heeft de verkoper al in de auto gereden?
ja dat dacht ik dus ook, dat is toch het hele one-pedal-driving idee?

oh en de thule easy base bestaat nog gewoon, mooie oplossing voor het kamperen idd!
dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@MasterNuttie zie onderstaande afbeeldingen van prijslijst en site, in prijslijst staat elektrische klep niet genoemd, maar dit staat wel op site als je skoda enyaq bekijkt.
In configurator staat zelfde als in prijslijst.
Wat site vermeld is hoe het is; comfort plus is met elektrische klep, zie ook wat @Genestealer aangaf dat hij dat ook zo bevestigd heeft gekregen van dealer.
In dit topic heb ik een post gedaan waar je volgens instructieboekje zou kunnen denken dat bij Kessy (comfort pakket) ook elektrische achterklep hoort, echter is daarna duidelijkheid gekomen dat dit niet zo is, enerzijds door reactie van verschillende members in dit topic nav contact met dealer en omdat skoda elektrische achterklep heeft toegevoegd bij omschrijving virtual pedal op site.

Fragment prijslijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfX1_BGh5VpfRQjgtaQ4CDJEjaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BElKQYGQC0h5G9EXVtZKzfmZ.jpg?f=user_large

Fragment site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-6k53QbtcibxZTgmBz-km2cCv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GD3bVifBToVXqUo1lOnlh3se.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nog over de vloermatten, in de brochure worden vloermatten genoemd, echter niet bij de studio.
Daarnaast staan de vloermatten niet genoemd in de prijslijst bij interieur en dan weet je al wat dealer gaat aanhouden en daarop ook het antwoord.
En dan niet om dealer als kwade persoon aan te wijzen, want als je vraag stelt aan dealer mbt vloermatten kan dealer het doorzetten naar importeur en/of fabriek en als reactie importeur en/of fabriek is dat brochure niet maatgevend is dan is dealer doorgeef luik om antwoord door te geven.

Dan zag ik in brochure dat alleen bij suite en eco suite vloermatten met stiksels in kleur staan genoemd, bij loft, lodge en lounge staan alleen zwarte vloermatten genoemd.

[ Voor 14% gewijzigd door knirrebir op 25-01-2021 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:09
knirrebir schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:06:
@MasterNuttie zie onderstaande afbeeldingen van prijslijst en site, in prijslijst staat elektrische klep niet genoemd, maar dit staat wel op site als je skoda enyaq bekijkt.
In configurator staat zelfde als in prijslijst.
Wat site vermeld is hoe het is; comfort plus is met elektrische klep, zie ook wat @Genestealer aangaf dat hij dat ook zo bevestigd heeft gekregen van dealer.
In dit topic heb ik een post gedaan waar je volgens instructieboekje zou kunnen denken dat bij Kessy (comfort pakket) ook elektrische achterklep hoort, echter is daarna duidelijkheid gekomen dat dit niet zo is, enerzijds door reactie van verschillende members in dit topic nav contact met dealer en omdat skoda elektrische achterklep heeft toegevoegd bij omschrijving virtual pedal op site.

Fragment prijslijst:
[Afbeelding]

Fragment site:
[Afbeelding]
De Duitse prijslijst is wat duidelijker hierover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvPnNDq76dnDaVzBswYUxa8-Vp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ni3K0JvUrAJWhMRva5nbTaQV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:15:
Nog over de vloermatten, in de brochure worden vloermatten genoemd, echter niet bij de studio.
Daarnaast staan de vloermatten niet genoemd in de prijslijst bij interieur en dan weet je al wat dealer gaat aanhouden en daarop ook het antwoord.
En dan niet om dealer als kwade persoon aan te wijzen, want als je vraag stelt aan dealer mbt vloermatten kan dealer het doorzetten naar importeur en/of fabriek en als reactie importeur en/of fabriek is dat brochure niet maatgevend is dan is dealer doorgeef luik om antwoord door te geven.

Dan zag ik in brochure dat alleen bij suite en eco suite vloermatten met stiksels in kleur staan genoemd, bij loft, lodge en lounge staan alleen zwarte vloermatten genoemd.
Dat is een aanname dan, toch? Ik neem een optie waarin in de brochure duidelijk staat dat er bijpassende zwarte vloermatten bij zitten. In de prijslijst kan ik geen losse (standaard) vloermatten vinden, dacht ik.
Het is inderdaad niet benoemd bij interieur, maar dat zijn natuurlijk wel meer dingen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh helaas geen aanname, heb met de enyaq, maar ook met eerdere leaseauto's vaker gesprek gehad met dealer over onder andere vloermatten. Helaas is dan bijna altijd (je moet echt lullen als brugman om de vloermatten gratis of goedkoper te krijgen) dat prijslijst leidend wordt gesteld, mede omdat daar juist de vloermatten niet in genoemd staan.
Dit was lang geleden niet het geval, maar er is een soort uniformiteit gekomen in prijslijsten waarvan ik vind staat het niet genoemd dan zit het niet in prijs, of het bewust of onbewust is laat ik in het midden.
Eens wat je aangeeft dat er meer dingen niet en/of niet duidelijk zijn benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Rogo70 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:25:
[...]

De Duitse prijslijst is wat duidelijker hierover

[Afbeelding]
Die Duitse prijslijst is inderdaad een stuk duidelijker d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Mijn dealer gaf aan dat vloermatten bij het dealer-afleveringspakket zitten...dus verwacht ik nu deze vloermatten plus de vloermatten ‘af fabriek ‘. We gaan het zien. Blijft een ondoorzichtig verhaal, die afleveringskosten. Doen ze bewust. Bij mij zat er zelfs een tank benzine bij .....!!! Huh?
Ik heb gezegd dat ik die niet hoef. Dealer heeft vervolgens een tank benzine afgetrokken. Wat een verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
leenderttimmers schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:58:
Mijn dealer gaf aan dat vloermatten bij het dealer-afleveringspakket zitten...dus verwacht ik nu deze vloermatten plus de vloermatten ‘af fabriek ‘. We gaan het zien. Blijft een ondoorzichtig verhaal, die afleveringskosten. Doen ze bewust. Bij mij zat er zelfs een tank benzine bij .....!!! Huh?
Ik heb gezegd dat ik die niet hoef. Dealer heeft vervolgens een tank benzine afgetrokken.
Wat een verhaal!
Dan zal je zien dat je bij aflevering nu een lege accu krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik heb daar vanochtend nog met de dealer Broekhuis over gehad. Vloermatten komen nooit af fabriek, maar zitten in het afleverpakket van de dealer. In dit afleverpakket zit o.a. de gevarendriehoek, hesjes, vloermatten, etc.

En oh ja, de aantallen zijn inmiddels opgehoogd naar 2200 Enyaqs voor Nederland. PON is nog in onderhandeling voor meer. Een deel van die 2200 zal wel modeljaar 2022 zijn, die switch gebeurd van juli. In februari zal het duidelijk zijn wat de exacte levertijden gaan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 25-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
vinom schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:05:
En oh ja, de aantallen zijn inmiddels opgehoogd naar 2200 Enyaqs voor Nederland. PON is nog in onderhandeling voor meer. Een deel van die 2200 zal wel modeljaar 2022 zijn, die switch gebeurd van juli. In februari zal het duidelijk zijn wat de exacte levertijden gaan worden.
Neeler schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:49:
[...]
...
In totaal zijn er 2900 auto's beschikbaar voor NL.
...
Nog geen 3 dagen geleden zouden het er 2900 zijn... Hoe is dit nu verlopen dan? eerder kwamen er 400 slots bij geloof ik. Waar begin het op en waar zitten we nu dan echt?

Ben echt wel benieuwd naar het lijstje geleverde auto's eind 2020. Ergens moet een autotype minder gaan verkopen als deze het zo goed doet toch?
De 4000 Octavia's geleverd in 2020 misschien? Al is 2200/2900 niks op de 358.000 per jaar natuurlijk (bron)

[ Voor 0% gewijzigd door pc-freakz op 25-01-2021 14:18 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:29
Ik heb daar vanochtend nog met de dealer Broekhuis over gehad. Vloermatten komen nooit af fabriek, maar zitten in het afleverpakket van de dealer. In dit afleverpakket zit o.a. de gevarendriehoek, hesjes, vloermatten, etc.

Iemand enig idee wat het modeljaar 2022 inhoudt? Ik las iets van 3 extra kleuren. Verder nog aanpassingen?
Bij mijn bestelling op 14oktober kreeg ik al leverweek 26 door. Weekje verder en ik zit al in juli :)
Zo'n feest zal het wel weer niet worden, maar ik ben eens benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
pc-freakz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:17:
[...]

[...]

Nog geen 3 dagen geleden zouden het er 2900 zijn... Hoe is dit nu verlopen dan? eerder kwamen er 400 slots bij geloof ik. Waar begin het op en waar zitten we nu dan echt?

Ben echt wel benieuwd naar het lijstje geleverde auto's eind 2020. Ergens moet een autotype minder gaan verkopen als deze het zo goed doet toch?
De 4000 Octavia's geleverd in 2020 misschien? Al is 2200/2900 niks op de 358.000 per jaar natuurlijk (bron)
Ik dacht echt 2200 gehoord te hebben, maar nu twijfel ik weer of ik het wel goed gehoord heb...
@Skoda Wealer Welk aantal is bij jou bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Loepoog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Iemand enig idee wat het modeljaar 2022 inhoudt? Ik las iets van 3 extra kleuren. Verder nog aanpassingen?
Bij mijn bestelling op 14oktober kreeg ik al leverweek 26 door. Weekje verder en ik zit al in juli :)
Zo'n feest zal het wel weer niet worden, maar ik ben eens benieuwd.
Dat was ook mijn gedachte. Mijn verwachte leverdatum staat op augustus, maar dat zou nog wel MY2021 zijn. Als je in juli besteld, krijg je MY2022. Zo heb ik het begrepen. Wellicht kan @Skoda Wealer dat ook weer bevestigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum

Broekhuis kennende na meerdere auto's maak ik me daar inderdaad geen zorgen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtale
My2021 of 22 als die maar dit jaar op de oprit staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik krijg nu medio oktober te horen als levering maar met een enorme slag om de arm.

Het is zelfs zo erg dat ik tussen de regels door twijfel over een levering in 2021.

Ik heb zo enorm veel kopzorgen om deze auto dat het gewoon niet leuk meer is.
Dit is by far de moeilijkste bestelling ooit die heb ik heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:29
ManiacScum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:12:
Ik krijg nu medio oktober te horen als levering maar met een enorme slag om de arm.

Het is zelfs zo erg dat ik tussen de regels door twijfel over een levering in 2021.

Dit is precies de reden dat ik geen enkele wijziging heb doorgevoerd. Ik neem geen enkel risico. Als het idd 2022 zou gaan worden dan heb ik welgeteld 15maanden moeten wachten terwijl er nu dus voorraadauto's zijn. Gelukkig zegt het gezonde verstand dat me geen zorgen hoef te maken, maar ik zoek het dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom

Wacht februari af en dan weten we allemaal meer. Het is nu gewoonweg gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Loepoog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Dit is precies de reden dat ik geen enkele wijziging heb doorgevoerd. Ik neem geen enkel risico. Als het idd 2022 zou gaan worden dan heb ik welgeteld 15maanden moeten wachten terwijl er nu dus voorraadauto's zijn. Gelukkig zegt het gezonde verstand dat me geen zorgen hoef te maken, maar ik zoek het dus ook niet op.
Het zal maar ik wil niet een auto rijden en betalen waar ik achteraf spijt van krijg. Ik heb al concessies moeten doen ten aanzien van de Crystal Lights en nog meer concessies en ik had net zo goed kunnen annuleren.
vinom schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Wacht februari af en dan weten we allemaal meer. Het is nu gewoonweg gissen.
Dat betwijfel ik ten zeerste omdat Broekhuis nu aangeeft dat ze medio april/mei pas meer zekerheid hebben kunnen leveren over de daadwerkelijke levertermijnen.

[ Voor 21% gewijzigd door ManiacScum op 25-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
ManiacScum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Het zal maar ik wil niet een auto rijden en betalen waar ik achteraf spijt van krijg. Ik heb al concessies moeten doen ten aanzien van de Crystal Lights en nog meer concessies en ik had net zo goed kunnen annuleren.

[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste omdat Broekhuis nu aangeeft dat ze medio april/mei pas meer zekerheid hebben kunnen leveren over de daadwerkelijke levertermijnen.
Dat is balen, heeft de dealer uit zichzelf contact met je opgenomen?
Hebben ze nog een reden opgegeven voor de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Dat is balen, heeft de dealer uit zichzelf contact met je opgenomen?
Hebben ze nog een reden opgegeven voor de vertraging?
Dat zal ongetwijfeld de wijziging zijn aan mijn bestelling.
Ik belde ze vanochtend op om na te vragen of de 'voorraad' die op hun site staat ook een optie is voor de leaserijders, dat was helaas niet zo.

Daarop stelde ik de vraag of ze aan konden geven wat nu de levertijd is aangezien ik voor het laatst een datum hoor ik eind vorig jaar en ik een laadpaal moet bestellen en deze wilde afstemmen met de levering.

Teleurstellend verhaal dit. Dit betekent onder andere dat ik bijna 7 maanden een tussenoplossing moet krijgen want mijn huidige lease eindigt in april.

Even een quote van de uitspraak van de dealer:
Momenteel houden wij rekening met een levertijd van oktober. Dit is nog wel onzeker zolang de auto niet definitief wordt ingedeeld voor productie. Wij denken medio april meer duidelijkheid te kunnen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 25-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Dat zal ongetwijfeld de wijziging zijn aan mijn bestelling.
Ik belde ze vanochtend op om na te vragen of de 'voorraad' die op hun site staat ook een optie is voor de leaserijders, dat was helaas niet zo.

Daarop stelde ik de vraag of ze aan konden geven wat nu de levertijd is aangezien ik voor het laatst een datum hoor ik eind vorig jaar en ik een laadpaal moet bestellen en deze wilde afstemmen met de levering.

Teleurstellend verhaal dit. Dit betekent onder andere dat ik bijna 7 maanden een tussenoplossing moet krijgen want mijn huidige lease eindigt in april.

Even een quote van de uitspraak van de dealer:

[...]
Wat gek dan, tegen mij zeiden dus dat ze in februari specifekere levertijden konden afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Dan ga ik ook maar even contact opnemen met Broekhuis in hoeverre mijn doorgevoerde wijzigingen van begin dit jaar geen vertraagde levertijd gaat opleveren (bij het doorgeven van de wijziging was dit volgens hun niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
ik wacht toch februari even af.
De productie gaat nog opschalen, er komen voorraad auto's vol met opties dus ik wacht nog heel even af, hoe moeilijk ook.

Het zou kunnen dat het dan toch een 60 wordt ipv een 80 of in het slechtste geval weer 4 jaar met een octavia combi de weg op maar ik hoop het niet. Het is voor het eerst dat ik echt helemaal verkocht ben van een auto.
helaas loopt lease nog tot oktober.. dus ik moet toch nog wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@vinom wat je aangeeft snap ik wel, maar @ManiacScum heeft al heel veel overleg gehad en wijzigingen gedaan om tegemoet te komen richting dealer n.a.v. alle onduidelijkheden wat bekend is in dit topic.
Dan wil je niet een dergelijk antwoord van een dealer, waar ze het beetje laten overkomen dat het schuld van bestuurder is ofwel jij wijzigt dus plekje in fabriek qua productie ook en levering kunnen we niets over zeggen.
Je verwacht dat dealer importeur en fabriek (voor zover ze dat kunnen richting fabriek) spreekwoordelijk de huid vol scheld en aangeeft, luister jullie creëren onduidelijkheid daarvan gaat mijn klant niet de dupe worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
@ManiacScum Teleurstellend verhaal dit. Dit betekent onder andere dat ik bijna 7 maanden een tussenoplossing moet krijgen want mijn huidige lease eindigt in april.

Tussenoplossing heb ik ook, mijn leasecontract liep eind vorig jaar af.
Nu voor 6-7 maanden een talisman estate automaat gekregen als voorloopauto.
Het is niet anders. Ik denk dat wel meerdere leaserijders ermee te maken hebben of zullen krijgen.

Roeien met de riemen die we hebben.....Ik hoop echt dat ze snel uitgeleverd zullen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dtale jij hebt nog geen bestelling gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
@ManiacScum @goetfoud of gewoon je LM bellen en de boel uitleggen. Bij mij was het geen enkel probleem om een aantal (bij mij 3 tot 4) maanden langer door te rijden. O.a. omdat 2020 veel minder KM gereden zijn dan normaal bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
pc-freakz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:15:
@ManiacScum @goetfoud of gewoon je LM bellen en de boel uitleggen. Bij mij was het geen enkel probleem om een aantal (bij mij 3 tot 4) maanden langer door te rijden. O.a. omdat 2020 veel minder KM gereden zijn dan normaal bijv.
Ik weet hoe het werkt ;) Overigens zat ik voor de hele Corona toestanden al over mijn kilometers.
Doorrijden is overigens geen optie vanuit beheer perspectief. Het zal echt een poolauto worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz dat zou misschien iets zijn voor @goetfoud om te doen, maar geloof me dat gaat voor @ManiacScum echt niet op, maar dan moet je topic teruglezen om te weten hoe, wat en waarom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
Hier een artikel (via Google translatie)uit een Noors automagazine. Waaruit blijkt dat de geschatte km range afwijkt van de metingen. Metingen zouden wijzen op een iets betere range voor zowel de 60 als de 80.
https://motor.no/elbil-en...kevidde-enn-antatt/190326

[ Voor 4% gewijzigd door leenderttimmers op 25-01-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@leenderttimmers leuk artikel, maar bij de 60 met toevoeging warmtepomp, wat dan uit test komt (bijvoorbeeld vanuit Noorwegen) qua bereik met 60 zonder warmtepomp en 60 met warmtepomp ben ik benieuwd naar en daar wacht ik geduldig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Wat gek dan, tegen mij zeiden dus dat ze in februari specifekere levertijden konden afgeven.
Ik baal zo van die afwijkende communicatie.
Wat denken ze nu bij de dealers dat het internet niet bestaat ofzo of dat er geen communicatie is tussen toekomstige leaserijders?

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
@ManiacScum denk dat het wel goed komt. Bij mij was het eerst ook vaag en kwamen ze aan met week 46 qua inschatting. Later kwamen ze terug met meer details en werd het hele traject van productie tot uitlevering gemeld en was het week 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Truman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:34:
@ManiacScum denk dat het wel goed komt. Bij mij was het eerst ook vaag en kwamen ze aan met week 46 qua inschatting. Later kwamen ze terug met meer details en werd het hele traject van productie tot uitlevering gemeld en was het week 28.
Ik hoop het...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
pc-freakz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:15:
Ook ik weet hoe het werkt😉
Mijn lease contract was al verlengd vanwege corona vanaf mei tot einde 2020.
Maar wij maken gebruik van meerdere leasemaatschappijen. De Enyaq ga ik via een andere leasemaatschappij rijden dus moest ik mijn vorige auto inleveren.
Niet zo erg hoor.......Ik vind het veel erger zo lang op de Enyaq te moeten wachten😂😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39

Mijn Enyaq staat (wegens afloop leasecontract) pas op WK39 gepland, dus MY2022 ga ik dan vanuit. Ik had excl. navigatie besteld. Ik lees dat het nu incl. navi geworden is omdat men oa. zoveel mogelijk standaard wil uitleveren vanwege de grote vraag. Enig idee of dit ook opgaat voor MY2022, of bestaat de mogelijkheid dat de Enyaq dan weer leverbaar is zonder navigatie (en heb ik dus toch weer pech...)

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@langevoort ga maar uit van laatste, maar wil je iets meer informatie (voor zover dat ook wat waard is) mail sturen naar je dealer, die stuurt het door naar importeur, dan wel-niet overleg met fabriek en komt er via importeur reactie bij dealer en dan bij jou.
Hier in topic blijft het gissen wat de waarheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
In configurator zijn de 'standaard' 2 usb-c achterzijde niet meer aanwezig als je configuratie maakt zonder opties te kiezen.
Had het opgenomen met dealer en die gaf aan dat het fout is in configurator en dat het aangepast zou worden, dat is dus gebeurd.
Staat nu wel weer iets anders niet goed, maak je configuratie zonder opties te kiezen worden Led koplampen genoemd, maar dan met plaatjes van Led matrix koplampen uit optie licht.
Zie ook fragment hieronder, maar ik ga niets melden aan dealer want ik weet al het antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCVWxMfVPzVYpUGW2pWIw_pxsZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hp02zCxp13awX7QWWxT3YqaI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-07 20:13

Had je iets aangepast dan of waarom is de datum nu verschoven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
ManiacScum schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:25:
[...]
Ik baal zo van die afwijkende communicatie.
Wat denken ze nu bij de dealers dat het internet niet bestaat ofzo of dat er geen communicatie is tussen toekomstige leaserijders?
:+
Snap ik wel. Je kunt veel zeggen over Tesla, maar ergens vind ik het online bestellen met kleur, velg en Max. 2 of 3 opties wel geniaal gevonden. Geen incapabele medewerkers er tussen die alleen maar ruis veroorzaken, geen 80 verschillende drukversies van brochures en prijslijsten (ja ik overdrijf) en geen flut verkooppraatjes.

Sprak van het weekend mijn buurman, model 3 donderdag besteld.
Krijgt vrijdag bericht dat zijn auto binnen twee weken onderweg gaat vanaf de fabriek, allemaal digitaal en duidelijk gecommuniceerd. Kan alles online volgen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh Is die 80 drukversies bewust gekozen met knipoog naar enyaq 80 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
leenderttimmers schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:19:
Hier een artikel (via Google translatie)uit een Noors automagazine. Waaruit blijkt dat de geschatte km range afwijkt van de metingen. Metingen zouden wijzen op een iets betere range voor zowel de 60 als de 80.
https://motor.no/elbil-en...kevidde-enn-antatt/190326
Ik had inderdaad ook al eerder gemeld in deze topic dat er op de Duitse site van Skoda een andere range gemeld staat, dan op de Nederlandse site.

Daar staat dat de range 412 is.
Echter moet dit in praktijk nog blijken, kan in ieder geval niet wachten!

Zelf vandaag contact gehad met de dealer, Broekhuis. Zij gaven aan dat ze verwachten rond juli tussen september te kunnen leveren wanneer mijn order is bevestigd.

Verwacht dat het binnen 2 weken is afgerond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:29

MLLL

Palm Treo 650

ervh schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Snap ik wel. Je kunt veel zeggen over Tesla, maar ergens vind ik het online bestellen met kleur, velg en Max. 2 of 3 opties wel geniaal gevonden. Geen incapabele medewerkers er tussen die alleen maar ruis veroorzaken, geen 80 verschillende drukversies van brochures en prijslijsten (ja ik overdrijf) en geen flut verkooppraatjes.

Sprak van het weekend mijn buurman, model 3 donderdag besteld.
Krijgt vrijdag bericht dat zijn auto binnen twee weken onderweg gaat vanaf de fabriek, allemaal digitaal en duidelijk gecommuniceerd. Kan alles online volgen etc.
Net als Henry Ford ooit zei, je mag alle kleuren kiezen zolang het maar zwart is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Krishh in artikel staat wel dat bij de 60 met toevoeging warmtepomp is om genoemde (theoretische) actieradius te halen.
Misschien hebben de Duitsers hun info ook hierop gebaseerd.
Wat dan uit test komt (bijvoorbeeld vanuit Noorwegen) qua bereik met 60 zonder warmtepomp en 60 met warmtepomp ben ik benieuwd naar en daar wacht ik geduldig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
knirrebir schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:13:
@Dtale jij hebt nog geen bestelling gedaan dan?
Nee offertes worden aangevraagd, dan puzzelen en indienen nog... ik vrees het ergste maar ga het zeker wel proberen!

Gelukkig zit ik niet vast aan een LM maar mogen we shoppen bij een aantal.
Helaas alleen geen motivatie vanuit bedrijf voor ev rijden :(

[ Voor 20% gewijzigd door Dtale op 25-01-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:26
Loepoog schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik ga morgen voor de zekerheid mijn dealer en/of LM maar eens bellen. Ik heb begrepen dat de dealer eerst bij PON navraag heeft gedaan welk effect mijn wijzigingen hebben voordat ik en ook LM akkoord kan geven. Want anders laat ik het ook lekker bij het oude. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dtale jammer dat stimulatie er niet is. Misschien idee om bij dealers te vragen of er iemand nog productie slot over heeft waarvan bekend is dat levering dit jaar plaats vindt, die bestellen en dan staat die maar paar maanden bij dealer te wachten voordat jij ophaalt of huidige auto eerder inleveren zodat die ingezet kan worden als pool auto voor bijvoorbeeld nieuwe of tijdelijke werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
knirrebir schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:44:
@Dtale jammer dat stimulatie er niet is. Misschien idee om bij dealers te vragen of er iemand nog productie slot over heeft waarvan bekend is dat levering dit jaar plaats vindt, die bestellen en dan staat die maar paar maanden bij dealer te wachten voordat jij ophaalt of huidige auto eerder inleveren zodat die ingezet kan worden als pool auto voor bijvoorbeeld nieuwe of tijdelijke werknemer.
jups, zaterdag bij lokale dealer geweest en die hadden net nieuwe slots gekregen dus met hen al bezig.
Nu hopen dat LM hem overneemt, dat weet je nooit

Als ik het zo hoor blijven er toch slots bij komen. schijnt dat ze die vrij maken door andere landen minder toe te bedelen omdat het hier zo'n (lease??) succes is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

langevoort schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Mijn Enyaq staat (wegens afloop leasecontract) pas op WK39 gepland, dus MY2022 ga ik dan vanuit. Ik had excl. navigatie besteld. Ik lees dat het nu incl. navi geworden is omdat men oa. zoveel mogelijk standaard wil uitleveren vanwege de grote vraag. Enig idee of dit ook opgaat voor MY2022, of bestaat de mogelijkheid dat de Enyaq dan weer leverbaar is zonder navigatie (en heb ik dus toch weer pech...)
Bij mij precies hetzelfde, echter ik heb begrepen dat "mijn" Enyaq gewoon in week 24 gepland staat voor productie, is besteld voor juli (MY2022 besteldatum) en wordt in week 44 afgeleverd met de (niet bestelde) Navi erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ik ben aan het kijken of mijn huidige velgen met winterbanden ook op de Enyaq gaan passen. Ik heb alleen onderstaande info kunnen vinden. alleen niet de steekmaat. Heeft iemand die Informatie kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI1lnh2oS63wdxeEMDFREXrqfEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YUL1Rh1sbiRWZjCc7apiUHQY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyQBczd-fXj8pgnjZ5BMFOvTTOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qYkNTgkBhOt2UoAC6dRpMrQ8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gia6Og-Z7iSN13bcSBfn2qe0Svw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jidehqwwf6Op9e2nlI8ZgHqH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer

Ik heb laatst bij een dealer de opties laten opvragen van de Enyaq die ze in de showroom hadden staan. Vooral omdat er twijfels was wat voor audio in de demo auto zat. Bleek dus standaard geluid te zijn wat echt prima geluid is, ik dacht dat ik een subwoofer hoorde :) (Kom namelijk van Bose geluidsinstallatie af met mijn vorige auto).

De dealer vraagt de voertuiggegevens op en krijgt dan een lijst te zien met welke pakketten en opties de auto vanuit fabriek is geleverd. Dit stond er ook bij:

0TP Vloermatten vóór en achter

Betreft de uitvoering met zwart leer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
@jeroenkb naar mijn weten is het gewoon 5x112, zoals ook bij de Octavia, SuperB, Kodiaq en Karoq bijv. (de Kamiq overigens niet, die heeft 5x110)

Dit kan je ook checken door na te gaan welke velgen op welke auto passen. De 20 inch Vega velg zoals beschikbaar voor de Enyaq staat bijv. ook in de Kodiaq prijslijst, eveneens 5x122.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Net een update ontvangen: PON zegt dat het meestal goed gaat wat betreft de wijziging van configuratie en behoudt van verwachte levering. Echter kan men daar geen garantie op geven. Ik vermoed dat de LM hier geen onnodig risico wil lopen en ik zelf denk ik ook niet als hier het bericht van @ManiacScum lees. Ik vind het behoorlijk tricky.

Komt er denk ik toch op neer, dat het bij de waterpomp zal (moeten) houden, zonder HUD en met enkel assistentie basis. Ergens toch wel jammer, maar het blijft een mooie bolide. Even afwachten wat de LM zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:45:
Net een update ontvangen: PON zegt dat het meestal goed gaat wat betreft de wijziging van configuratie en behoudt van verwachte levering. Echter kan men daar geen garantie op geven. Ik vermoed dat de LM hier geen onnodig risico wil lopen en ik zelf denk ik ook niet als hier het bericht van @ManiacScum lees. Ik vind het behoorlijk tricky.

Komt er denk ik toch op neer, dat het bij de waterpomp zal (moeten) houden, zonder HUD en met enkel assistentie basis. Ergens toch wel jammer, maar het blijft een mooie bolide. Even afwachten wat de LM zegt.
In mijn geval ligt dat niet aan PON maar is het een fuck-up van de dealer en een stuk miscommunicatie van hen.

EDIT:

De dealer gaf aan dat de bestelling nog niet formeel was wat complete onzin is want ik had al een mail van de leasemaatschappij en Eneco voor de laadpaal en die krijg je pas wanneer de bestelling is geplaatst. Zij hebben vervolgens de bestelling on-hold geplaatst naar aanleiding van de Cystal Lights discussie en destijds aangegeven dat de productieslot bewaard bleef.

Nu verdraaien zij dit en is mijn bestelling dus minimaal 3 maanden vertraagd.

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacScum op 26-01-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

ManiacScum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:53:
[...]

In mijn geval ligt dat niet aan PON maar is het een fuck-up van de dealer en een stuk miscommunicatie van hen.

EDIT:

De dealer gaf aan dat de bestelling nog niet formeel was wat complete onzin is want ik had al een mail van de leasemaatschappij en Eneco voor de laadpaal en die krijg je pas wanneer de bestelling is geplaatst. Zij hebben vervolgens de bestelling on-hold geplaatst naar aanleiding van de Cystal Lights discussie en destijds aangegeven dat de productieslot bewaard bleef.

Nu verdraaien zij dit en is mijn bestelling dus minimaal 3 maanden vertraagd.
Zou je de bestelling dan niet kunnen annuleren? en bij een andere dealer een productie slot dat nog vrij is kunnen laten vullen? (als die er nog zijn natuurlijk) Ik zou bij deze dealer geen auto meer willen afnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Zou je de bestelling dan niet kunnen annuleren? en bij een andere dealer een productie slot dat nog vrij is kunnen laten vullen? (als die er nog zijn natuurlijk) Ik zou bij deze dealer geen auto meer willen afnemen...
Ik mag van de dealer nog steeds de wijziging doen en verder prettig contact en goede support. Het is de dealerkeuze van de LM en daar hangt ook het leasetarief aan.

Het is nu de vraag of LM nog steeds de wijziging toestaat. Ook ivm clausule voor levering 2021. 4-6wk extra zou ik geen probleem vinden. Levering vanaf oktober wordt wel een dingetje.

Het zou dus een gokje worden. Het liefste zou ik uitspraak vanuit fabriek ontvangen wat deze wijziging planningstechnisch gaat doen, maar ik verwacht niet dat dat mogelijk gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
[...]

Krijg de indruk dat die er niet meer zijn. Maar als iemand nog wat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Daan115 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Krijg de indruk dat die er niet meer zijn. Maar als iemand nog wat weet?
hier is nog wat vrij:
https://www.activlease.nl...ring-in-2021-bestel-snel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Als jij de overeenkomst tussen werkgever en dealer ongedaan kan maken, houd ik me aanbevolen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

ManiacScum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Als jij de overeenkomst tussen werkgever en dealer ongedaan kan maken, houd ik me aanbevolen. ;)
Volgens mij kun je als consument (of werkgever in dit geval) altijd onder een opdracht uit als er wijzigingen plaatsvinden die na plaatsen van een order plaatsvinden, die nadelige consequenties voor jou (als opdrachtgever) met zich meebrengen. Kleine lettertjes doen niets af aan het recht dat je als consument hebt. Zou lekker worden...de fabriek heeft een wijziging doorgevoerd, de auto kost 5.000,- meer en de klant mag niet annuleren? volgens mij werkt het zo niet :) Maar ik ben geen jurist.
Ik snap wel je enorme teleurstelling!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Volgens mij kun je als consument (of werkgever in dit geval) altijd onder een opdracht uit als er wijzigingen plaatsvinden die na plaatsen van een order plaatsvinden, die nadelige consequenties voor jou (als opdrachtgever) met zich meebrengen. Kleine lettertjes doen niets af aan het recht dat je als consument hebt. Zou lekker worden...de fabriek heeft een wijziging doorgevoerd, de auto kost 5.000,- meer en de klant mag niet annuleren? volgens mij werkt het zo niet :) Maar ik ben geen jurist.
Ik snap wel je enorme teleurstelling!!
Annuleren kan ik altijd, maar elke andere auto die ik bestel heeft dezelfde dealer als die ik nu heb.
Alleen een andere merkspecialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Ik heb laatst bij een dealer de opties laten opvragen van de Enyaq die ze in de showroom hadden staan. Vooral omdat er twijfels was wat voor audio in de demo auto zat. Bleek dus standaard geluid te zijn wat echt prima geluid is, ik dacht dat ik een subwoofer hoorde :) (Kom namelijk van Bose geluidsinstallatie af met mijn vorige auto).

De dealer vraagt de voertuiggegevens op en krijgt dan een lijst te zien met welke pakketten en opties de auto vanuit fabriek is geleverd. Dit stond er ook bij:

0TP Vloermatten vóór en achter

Betreft de uitvoering met zwart leer.
Dat zou dan kunnen kloppen met wat ik eerder gepost had mbt zwart leer (suite) qua interieur:
In brochure worden vloermatten genoemd, echter niet bij de studio.
Daarnaast staan vloermatten niet genoemd in prijslijst bij interieur, dan weet je al wat dealer gaat aanhouden en daarop ook het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dtale zo snel mogelijk doorpakken en zorgen dat je bestelling en alles zsm rond hebt zodat er dit jaar nog een enyaq geleverd wordt, succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 we wachten je berichtgeving af of het wel-niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Met alles wat er voorbij gekomen is qua verplichte toevoegingen bij bepaalde opties en standaard navigatie (infotainment) verwacht ik niet dat modeljaar 2022 vrijheid krijgt qua bestelling - mogelijkheden, blijft mijn inzien met standaard navigatie en verplichte toevoegingen bij bepaalde opties; lijkt me niet dat ze productielijn gaan aanpassen zodat er modeljaar 2022 wel navigatie kan vervallen en verplichte toevoegingen niet meer toegepat worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• leenderttimmers
Rijdende beelden, let op draaicirkel
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV first drive - drone footage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterNuttie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Herkennen jullie dat, maar geen besluit kunnen nemen tussen Arctic Silver en Quartz Grey? Laatste kleur heb ik in het echt mogen bewonderen en die staat echt prachtig. Nu even nog wachten op de Arctic Silver demo auto om knoop door te hakken.
Pagina: 1 ... 36 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2