Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.140 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:45
@Skoda Wealer Top die filmpjes en antwoorden op vragen! Erg gaaf om de Enyaq zo te zien!

Ik ben benieuwd of de andere Skoda SUV’s ook (snel) iV motorisering gaan krijgen. Maar dat zal nog wel even duren!

Groeten van een tevreden Kamiq rijder (en ja bij jullie gekocht)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:58:
Dan is TA hopelijk alleen een software upgrade tov Assistentie en heb je met Assistentie alle hardware al in huis.

Kan het ook nog achteraf.
Durf je die gok te nemen? Blijft een duitser

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
Ik krijg te horen dat via universele leasemaatschappijen er geen Enyaq's meer te bestellen zijn dit jaar. Dus dat wordt hem niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Daan115 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:29:
Ik krijg te horen dat via universele leasemaatschappijen er geen Enyaq's meer te bestellen zijn dit jaar. Dus dat wordt hem niet ...
De voorraad auto's kunnen gewoon aan universele dealers gekocht worden, tenminste bij ons wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:46:
Bij Century Groningen staat gewoon mijn uitvoering (qua kleur en bekleding) in de showroom 😳:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog zes maanden wachten 🙁
Bedankt voor de toffe foto's (ik heb alleen het standaard interieur) ! Kan bijna niet wachten tot het bericht komt dat hij daadwerkelijk geleverd wordt B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Skoda Wealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:33:
[...]

De voorraad auto's kunnen gewoon aan universele dealers gekocht worden, tenminste bij ons wel ;)
Ik heb wel een lijst van voorraadauto's maar daar zitten alle opties op waar ik niet op zite te wachten en die hem ook nog eens te duur maken. Ben bang dat ik over moet naar een ID.4 of zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Neeler schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:32:
Ik zat nog eens te kijken naar mensen die ook bij dezelfde dealer hebben besteld als mij. Daarin zie ik niet direct een productieslot? Week 20,23 en 29. Ik heb alleen niet teruggezocht wanneer @DonKui en @Chipsoer besteld hebben. Iemand ook deze vergelijking gemaakt toevallig?
Ik heb vandaag de auto ook maar eens live bekeken in Tiel. Productieslot klopt wel. De Waal heeft verspreid over 8 weken ongeveer 100 plekken.
Aangaande de extra productie hebben ze er nu nog 4 ofzo over die bestelbaar zijn.

In totaal zijn er 2900 auto's beschikbaar voor NL.

Verder hele mooie auto. Quartz grey is ook echt wel mooi. Het hele multimedia systeem is idd goed bedienbaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xWWWwoPHWG47PwKwrbhAD_RnlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mz6m6QdzZOtqs890v4K4RhA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Neeler op 23-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Ook ik heb me mogen verlekkeren in Groningen aan de Enyaq.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuO6T52rBvTCI4ab8H7z49n6_zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKwJytuOL1H8JDMDucP4Qc8z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks8PsrT6apOtvz0jD6R26d9JA4g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7YyhB6CxdeEa7oGn9JOAZky.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90ba3MatUnylfyib7oGbUHyneQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPeFK0QorlAylt5v2w9fEDY0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTBC3UuJT6AkpJUwM5h6zLuMyKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Gb640r3Myv0UDSrTnX4H5j0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t51R9cxDMKWWoLZWRROLjfRTtGs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQcdkwek8zVESTQKaXrSJVSb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-OC0vx4DjITymia__Y95Js07i0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibOne0QbCIE9gDA888xH9hbC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qmb2BuFjA_G4J251KalKeA2rJ7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VaWPsiGyAUvVPtA0QsNo26c.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNZg8FtzGHhVmZDKNZsGxFqTQtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMUIngdff57X4dhiTlS3AfJJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0L5Wry9DX-_lki3tsS4koMzz8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Onz779SBVpsgSTyuX0qXyzox.jpg?f=fotoalbum_tile

let wel doe dit enkel op afspraak en is puur voor zakelijke rijders werd mij vertellen.

Mooie auto, ik ga mijn 308 SW zeker zonder spijt inwisselen hiervoor.

Bodemvrijheid lijkt ongeveer 20 a 22 cm, wat overeenkomt met de ID4. Helaas geen duimstok maar 1 1/2 smartphone hoogte 😋

[ Voor 36% gewijzigd door MasterNuttie op 22-01-2021 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
Blijft een beauty in het zwart.
Ben ook benieuwd of er mensen zijn die zonder de optie transport hebben genomen. Ik moet weleens rollen mee in de auto en nu is het zo handig in mijn huidige passant dat ik vanaf de achterzijde de bank kan neerklappen. Maar ik vindt die 350 euro het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Eigenaardig: “alleen voor zakelijke rijders”. Privé kopers zijn niet interessant genoeg(?)
Kan echt niet (als dit echt zo is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
leenderttimmers schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:07:
Eigenaardig: “alleen voor zakelijke rijders”. Privé kopers zijn niet interessant genoeg(?)
Ach ja, vervolgens wordt je als zakelijke rijder heel anders (ongeïnteresseerder) behandeld bij onderhoudsbeurten...omdat daar dan niets aan te verdienen valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:45
Ccreator schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:06:
Blijft een beauty in het zwart.
Ben ook benieuwd of er mensen zijn die zonder de optie transport hebben genomen. Ik moet weleens rollen mee in de auto en nu is het zo handig in mijn huidige passant dat ik vanaf de achterzijde de bank kan neerklappen. Maar ik vindt die 350 euro het niet waard.
Inderdaad hier zonder genomen. Persoonlijk vind ik het jammer dat het er niet op zit, volgens mij zijn dat soort dingen bij bijv een VW weer min of meer standaard (in elk geval bij die van mij nooit meerprijs voor betaald). Maargoed ik zag geen reden dat ik het zoveel gebruikte dat ik er extra voor wilde betalen 😅

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:21

rammes

koekebakker 1e klas

Pas1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Ach ja, vervolgens wordt je als zakelijke rijder heel anders (ongeïnteresseerder) behandeld bij onderhoudsbeurten...omdat daar dan niets aan te verdienen valt
OH dit is echt zo!
maargoed ik hoop dat ik straks met de Enyaq en stuk minder naar de garage hoef voor onderhoud.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
rammes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:18:
[...]

OH dit is echt zo!
maargoed ik hoop dat ik straks met de Enyaq en stuk minder naar de garage hoef voor onderhoud.
Bij de eerste leaseauto dacht ik nog dat het aan het merk lag. Maar of het nu Opel, Peugeot, Volvo of Alfa Romeo was...overal hetzelfde "probleem". Als ik het zo teruglees wel alleen maar Europese merken, nu ook weer... zou dit anders zijn bij niet-Europese merken? ;) Maar even ontopic, inderdaad, ik verwacht toch praktisch nooit naar de dealer te hoeven. Want updates moeten ook net als de benchmark ook OTA geregeld worden natuurlijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
[...]

Gelukkig geen last van bij Century. Elke keer weer even vriendelijk en enthousiast begroet als ik voor onderhoud kom. Zelfs een specifieke leenauto is geen probleem in overleg.

Ook bij Broekhuis hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Eens maar zou een regel zijn, heren ter plaatse excuseerden zich daarvoor. Weet niet of het een bedrijfs keus is of een regel (overheid?), neem het de lokale medewerkers zeker niet kwalijk 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
ik heb de warmtepomp laten vallen en snelladen gekozen. Laadplek komt op de oprit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
Neeler schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Ik heb vandaag de auto ook maar eens live bekeken in Tiel. Productieslot klopt wel. De Waal heeft verspreid over 8 weken ongeveer 100 plekken.
Aangaande de extra productie hebben ze er nu nog 4 ofzo over die bestelbaar zijn.

In totaal zijn er 2900 auto's beschikbaar voor NL.

Verder hele mooie auto. Quartz grey is ook echt wel mooi. Het hele multimedia systeem is idd goed bedienbaar.
Ook ik heb hem in Tiel mogen bewonderen. Erg mooie auto. Groter dan ik had verwacht en met mijn 2 meter 2 paste ik er goed in, zelfs met de panoramadak.

Nou ben ik van plan om de auto zakelijk te kopen. Maar ik twijfel over kwaliteit aftersales bij Skoda / Volkswagen group.

Gezien de issues die bij de id3 en 4 voorbij komen (zie aparte forum topic) heb ik gevraagd wat voor service er door Skoda wordt aangeboden als er, in het ergste geval, de auto terug moet naar fabriek voor reparatie. Kreeg te horen dat er dan geen vervangend vervoer wordt geregeld. Daar schok ik nogal van gezien er iemand in de id forum al twee maanden zijn auto kwijt is.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Genestealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Ook ik heb hem in Tiel mogen bewonderen. Erg mooie auto. Groter dan ik had verwacht en met mijn 2 meter 2 paste ik er goed in, zelfs met de panoramadak.

Nou ben ik van plan om de auto zakelijk te kopen. Maar ik twijfel over kwaliteit aftersales bij Skoda / Volkswagen group.

Gezien de issues die bij de id3 en 4 voorbij komen (zie aparte forum topic) heb ik gevraagd wat voor service er door Skoda wordt aangeboden als er, in het ergste geval, de auto terug moet naar fabriek voor reparatie. Kreeg te horen dat er dan geen vervangend vervoer wordt geregeld. Daar schok ik nogal van gezien er iemand in de id forum al twee maanden zijn auto kwijt is.

Wat is jullie ervaring?
rij lease en dat is misschien niet vergelijkbaar maar er was altijd een auto beschikbaar voor me

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
rammes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:17:
[...]

rij lease en dat is misschien niet vergelijkbaar maar er was altijd een auto beschikbaar voor me
Om persoonlijke redenen vind ik operational lease niet meer aantrekkelijk. Wel overwogen hoor. Ik weet dat ik zelf wat meer risico's moet dragen maar tijdens garantie periode wellicht geen leen auto krijgen voor een auto van 60k schok ik wel even van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Genestealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:
[...]

Om persoonlijke redenen vind ik operational lease niet meer aantrekkelijk. Wel overwogen hoor. Ik weet dat ik zelf wat meer risico's moet dragen maar tijdens garantie periode wellicht geen leen auto krijgen voor een auto van 60k schok ik wel even van..
het is denk ik ook hoe je er in staat, ik wil nog wel eens op mijn strepen gaan staan, en heb dan een lange adem. uiteindelijk kan er dan vanalles geregeld worden

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MasterNuttie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Eens maar zou een regel zijn, heren ter plaatse excuseerden zich daarvoor. Weet niet of het een bedrijfs keus is of een regel (overheid?), neem het de lokale medewerkers zeker niet kwalijk 😋
Rijksoverheid.ml:
Autodealers

De werkplaats is open voor reparatie en onderhoud. Het tankstation en de wasstraat zijn open. De showroom is gesloten voor publiek.
Lease en verkoop aan zakelijke rijders is mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Mijn ervaring met Skoda is tot op heden goed. In het begin had ik met mijn Octavia een probleem met de cruise control en de auto is daar een paar keer meerdere dagen voor terug geweest. In ons leasecontract zit geen vervangend vervoer maar omdat het garantie was kreeg ik altijd een auto mee.

Kan mij wel voorstellen dat dit per dealer kan verschillen en geen algemeen Skoda/VAG beleid is.

[ Voor 4% gewijzigd door iMoose op 22-01-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Is niet helemaal goed gegaan maar quote van @Genestealer

Wat is jullie ervaring?
[/quote]

Dat zou wel heel extreem zijn terug naar Skoda.
Neem aan dat er vanuit skoda NL toch echt wel een vervangend vervoer geregeld zal worden. Ook ik koop deze zakelijk maar dit is nu niet iets waar ik wakker van zou liggen. Dit lijkt me wel vergezocht...

Mijn ervaring met de waal groep is op zich ook prima. Ook in vervangend vervoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Neeler schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:21:
Is niet helemaal goed gegaan maar quote van @Genestealer

Wat is jullie ervaring?
[/quote]

Dat zou wel heel extreem zijn terug naar Skoda.
Neem aan dat er vanuit skoda NL toch echt wel een vervangend vervoer geregeld zal worden. Ook ik koop deze zakelijk maar dit is nu niet iets waar ik wakker van zou liggen. Dit lijkt me wel vergezocht...

Mijn ervaring met de waal groep is op zich ook prima. Ook in vervangend vervoer
Ok, het zijn niet mijn woorden maar die van de waal groep dealer die ik vandaag hierover heb gesproken tijdens bezoek aan de enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:31
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:57:
Mijn ervaring met Skoda is tot op heden goed. In het begin had ik met mijn Octavia een probleem met de cruise control en de auto is daar een paar keer meerdere dagen voor terug geweest. In ons leasecontract zit geen vervangend vervoer maar omdat het garantie was kreeg ik altijd een auto mee.

Kan mij wel voorstellen dat dit per dealer kan verschillen en geen algemeen Skoda/VAG beleid is.
Probleem kan natuurlijk wel gaan spelen als een dealer veel Enyaq’s afleverd die dan lang stil moeten staan. Ze hebben maar een aantal leenauto’s. Maar goed, met wat geluk zijn de issues met de ID.x voor de tijd opgelost en zitten de updates ook in de software van de Enyaq.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Inspired schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:43:
[...]Probleem kan natuurlijk wel gaan spelen als een dealer veel Enyaq’s afleverd die dan lang stil moeten staan. Ze hebben maar een aantal leenauto’s. Maar goed, met wat geluk zijn de issues met de ID.x voor de tijd opgelost en zitten de updates ook in de software van de Enyaq.
Dat is inderdaad een mogelijkheid die kan voorkomen. Vanuit mijn werkgever is dan ook het beleid dat EV wel vervangend vervoer in het leasecontract heeft. Bij brandstofauto’s is er geen vervangend vervoer geregeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
Ook ik een Enyaq iV 80 besteld:
Black Magic Metallic
Interieur stijl Loft
Comfort plus pakket
Assistentie plus pakket
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Warmtepomp
Thuislaadpunt
Leverdatum volgt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:29
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Dat is inderdaad een mogelijkheid die kan voorkomen. Vanuit mijn werkgever is dan ook het beleid dat EV wel vervangend vervoer in het leasecontract heeft. Bij brandstofauto’s is er geen vervangend vervoer geregeld.
Hier is het zo geregeld dat je bij reparaties die langer als 24uur duren, er vervangend vervoer komt. Echter geen garantie dat het een EV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
Voor wie Arctic Silver i.c.m. standaard velgen besteld heeft.....staat hem ook goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1Ys0dx80Fp5hw0mOHavCNYSo0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cdVGPZioF5PwxKp7My54F8gc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIu70uE99LolghzPrDqx9cTYCrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQPyIMt39524b4Fwbpmcn9tW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY6vDKmKczmRGH2F-DQXvJFMFNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FgiS61n3wJSt4ETP6L8NcWD4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
  • Laatst online: 02-09-2022
Dat is mijn config, blij met mijn keuze als ik het zo zie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Dat bepaalt de regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
[...]

Snel een andere dealer kiezen.

Alle klanten zijn even belangrijk. Een zakelijke rijder heeft ook vrienden en familie die wel een praticuliere auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zit nu bij een hele fijne Dago. (maak geen reclame) geen gezeik al heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn auto.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ik zit met onderhoud bij een Skoda service partner. Doen geen verkoop, maar wel formeel onderhoud / garantie. Klein en lokaal familiebedrijf

Een verademing na A-point Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J6SCoj4SxW4JMtAIw0o6wImPd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBn86fSTwetOWJ6fdsrO0lxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:45
Op het forum van GoingElectric.de kwam ik tegen dat in de loop van dit jaar er drie nieuwe kleuren bijkomen voor de Enyaq:

- Phoenix Orange
- Graphite Grey
- Mamba Green

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
Ik zie dat ze op de Duitse fora tegen dezelfde problemen aanlopen als die wij hebben. In de configurator moet daar de elektrische stoel gecombineerd worden met assistentie. En dit moet ook als je Area view wilt hebben. Dan moet je comfort pack erbij nemen.

Uiteindelijk zal Skoda denk ik zoveel mogelijk auto's eruit willen pompen en dat zal alleen maar gaan als je zoveel min mogelijk verschillende combinaties kan kiezen. Parking plus is in de Duitse configurator nog wel te kiezen maar op de fora lees ik dat voorlopig niet geleverd kan worden. Skoda Sound System is daar ook eruit. Hopen dat degene die het Sound System toentertijd nog wel konden kiezen geluk hebben. Waaronder mijzelf.

Ook lees ik van de bekende Tsjechische Skoda persoon die hier al eerder genoemd is dat je met het parking plus pakket NIET bent voorbereid op auto summon, etc. omdat je daarvoor de hardware mist. Die komt later dit jaar.

En volgens een Franse dame die product manager is bij Skoda begint volgende week de productie voor de consumenten auto's.

[ Voor 21% gewijzigd door vinom op 23-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
@vinom mooi speurwerk al deze insights :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Configuratie verplichtingen geldt ook voor België en Engeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
goetfoud schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:27:
Voor wie Arctic Silver i.c.m. standaard velgen besteld heeft.....staat hem ook goed.
Ik vind dat er standaard erg mooie velgen geleverd worden. direct 19" , waar je bij andere modellen 15 of 16 inch als standaard ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
bbalance schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:08:
Ook ik een Enyaq iV 80 besteld:
Black Magic Metallic
Interieur stijl Loft
Comfort plus pakket
Assistentie plus pakket
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Warmtepomp
Thuislaadpunt
Leverdatum volgt nog
Privé of Zakelijk?

Vraag in het algemeen: is ie dit jaar nog te bestellen met zelfgekozen opties? Ik kreeg van mijn dealer(s) de indruk van niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Wie snel een samenvatting (en nog veel meer) zoekt van o.a. deze (op dit moment) 138 pagina's, maar geen zin heeft om het allemaal van voor af aan door te spitten...

Enyaq iV - Alle details, opties en uitleg op 1 pagina

Bovendien wordt uitgelegd wat elk van de pakketten inhouden en vervolgens hoe die functies in zijn werk gaan. Voor de vaste poster gesneden koek ik weet het, maar op een dag rijden ze overal in het wild rond en willen meer mensen dit kunnen teruglezen (dan is er vast een deel 2 of 3 ;) ).

Wat betreft de inhoud, dank aan jullie zelf! Want hier op tweakers is verrassend veel interesse voor de Enyaq.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luciano V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05-2021
Zoals verwacht maar ter info a point Amsterdam heeft weer nieuwe slots gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

pc-freakz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:21:
Wie snel een samenvatting (en nog veel meer) zoekt van o.a. deze (op dit moment) 138 pagina's, maar geen zin heeft om het allemaal van voor af aan door te spitten...

Bovendien wordt uitgelegd wat elk van de pakketten inhouden en vervolgens hoe die functies in zijn werk gaan. Voor de vaste poster gesneden koek ik weet het, maar op een dag rijden ze overal in het wild rond en willen meer mensen dit kunnen teruglezen (dan is er vast een deel 2 of 3 ;) ).

Wat betreft de inhoud, dank aan jullie zelf! Want hier op tweakers is verrassend veel interesse voor de Enyaq.
top werk! en iemand had het over een meet/tocht daar heb ik ook wel oren na ergens in Juni als de early adopters de Enyaq hebben.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:
Ik zie dat ze op de Duitse fora tegen dezelfde problemen aanlopen als die wij hebben. In de configurator moet daar de elektrische stoel gecombineerd worden met assistentie. En dit moet ook als je Area view wilt hebben. Dan moet je comfort pack erbij nemen.

Uiteindelijk zal Skoda denk ik zoveel mogelijk auto's eruit willen pompen en dat zal alleen maar gaan als je zoveel min mogelijk verschillende combinaties kan kiezen. Parking plus is in de Duitse configurator nog wel te kiezen maar op de fora lees ik dat voorlopig niet geleverd kan worden. Skoda Sound System is daar ook eruit. Hopen dat degene die het Sound System toentertijd nog wel konden kiezen geluk hebben. Waaronder mijzelf.

Ook lees ik van de bekende Tsjechische Skoda persoon die hier al eerder genoemd is dat je met het parking plus pakket NIET bent voorbereid op auto summon, etc. omdat je daarvoor de hardware mist. Die komt later dit jaar.

En volgens een Franse dame die product manager is bij Skoda begint volgende week de productie voor de consumenten auto's.
Als er wat gewijzigd wordt aan mijn configuratie, zoals het SSS, mogen ze van de bliksemse bende houden. Zo speciaal is deze auto niet om er nog een keer de molen voor door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Daan115 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Privé of Zakelijk?

Vraag in het algemeen: is ie dit jaar nog te bestellen met zelfgekozen opties? Ik kreeg van mijn dealer(s) de indruk van niet.
Bij mijn dealer in Tiel waren er nog igg 4 extra die vrij in te vullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:05:

maar als de eerste lichting voor dealers en pers was, dan moeten er nu toch ook reviews op Youtube komen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:18
rammes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:33:
[...]

maar als de eerste lichting voor dealers en pers was, dan moeten er nu toch ook reviews op Youtube komen?
Volgens mij zit er nog een verschil tussen de showroom modellen die nu her en der staan en demo-modellen. De showroom modellen die er nu zijn mogen de weg niet op. Hier wordt dus ook niet mee gereden (behalve van trailer naar showroom).

De demo-modellen zijn ook om proefritten mee te maken. Ik verwacht dat dat de modellen zijn waar ook de pers mee de weg op gestuurd wordt. Dat zou februari zijn volgens mij. Nog een paar weken wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
pc-freakz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:21:

Wellicht kun je dit samen met de topicstarters aanpassen op dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Als er wat gewijzigd wordt aan mijn configuratie, zoals het SSS, mogen ze van de bliksemse bende houden. Zo speciaal is deze auto niet om er nog een keer de molen voor door te gaan.
Tja, het is afwachten en gokken wat het gaat worden. Er is nog niks bekend voor degene die het hebben kunnen bestellen of het niet geleverd zou worden, dus ik ga er vanuit dat ze een bepaalde voorraad hebben van SSS, maar niet genoeg voor duizenden Enyaq's.

Ik zou ontzettend balen als het er niet op zou zitten, maar zou voor mij geen reden tot annulering zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
vinom schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:16:
[...]

...
Er is nog niks bekend voor degene die het hebben kunnen bestellen of het niet geleverd zou worden, dus ik ga er vanuit dat ze een bepaalde voorraad hebben van SSS, maar niet genoeg voor duizenden Enyaq's.
...
Wat betreft SSS, dit is bij mij afgelopen dinsdag (19 januari) nog toegevoegd, samen met PPC (360 Area View) op de iV 60. Op dat moment was SSS al uit de Skoda Configurator verdwenen. Moet wel meegeven dat ik alle noodzakelijke opties toch al had, dus de voorwaardelijke zaken zaten al in de originele bestelling.

Na het toevoegen door je dealer/PON moet je wachten op de nachtelijke verwerking door de fabriek. De dag erna werd dan ook bevestigd dat het correct is doorgevoerd en ook nog eens zonder vertraging van de levertijd (zoals verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
rammes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:33:
[...]
pim89 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:03:
[...]
Volgens mij zit er nog een verschil tussen de showroom modellen die nu her en der staan en demo-modellen. De showroom modellen die er nu zijn mogen de weg niet op. Hier wordt dus ook niet mee gereden (behalve van trailer naar showroom).

De demo-modellen zijn ook om proefritten mee te maken. Ik verwacht dat dat de modellen zijn waar ook de pers mee de weg op gestuurd wordt. Dat zou februari zijn volgens mij. Nog een paar weken wachten dus.
Correct. Volgens mij heeft dezelfde persoon als waar @vinom het eerder over had (betreffende Parkassist Plus) gemeld dat journalisten de auto vanaf week 10 ter beschikking hebben. Nog een paar weken geduld dus :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
@Skoda Wealer ik heb de trekhaakvoorbereiding genomen om wat ruimte te krijgen in mijn leasebudget, als ik later een trekhaak laat monteren werkt die dan op de zelfde manier als de trekhaak die er vanaf de fabriek op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Thiazzz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:15:
[...]

Wellicht kun je dit samen met de topicstarters aanpassen op dit forum..
Ik dacht precies hetzelfde, zal vanmiddag als ik wat meer tijd de topicstarter wel even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Thiazzz Ja, kan bijvoorbeeld bij cartronic uit Rijswijk, kijk maar op hun site dan zie je dat ze het doen voor kodiaq achteraf.
Onderdelen voor enyaq qua trekhaak nog niet te bestelllen, maaf dat komt wel.
Hou rekening met prijs € 1.200 qua kosten; dit zijn kosten voor kodiaq en enyaq is redelijk vergelijkbaar.
Informatie weet omdat ik ze gebeld heb omdat ik eea voor mezelf wilde weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:29
Off topic maar dit zijn natuurlijk de berichten waar we als EV rijders blij van worden. Hoop dat we over een jaar of 4 dit al op de auto's terug kunnen zien.

https://www.ad.nl/auto/ni...ilometer-rijden~a12eab6b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
Afgelopen week besteld (als Belg) in België, als tweede volgens onze dealer. Versie 80 Quartz Grey met uiterste leverdatum week 18.

Kleur
Quartz Grey 640 €
Velgen
Lichtmetalen velgen 8J x 19", REGULUS 120 €
Interieur
Stof/Simili-Leder - Grijs (Loft)Pack Assisted Drive Plus 1 080 €
– CREW PROTECT ASSIST - proactief en uitgebreid beschermsysteem
van de inzittenden
– ACC - Adaptieve Cruise Control - met Follow to Stop en Speed Limiter
– Lane Assist met Traffic Jam Assist en Emergency Assist
– SIDE ASSIST
Pack Convenience Plus 1 450 €
– Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel met Virtual Pedal
– DRIVER ALERT - Vermoeidheidsherkenning
– Uitgebreide geluidsisolatie interieur
– KESSY Advanced: Openen/Sluiten en starten zonder sleutel
– Comforttelefonie (Bluetooth) met LTE en Wireless Charging
– Zijdelingse ruiten vooraan met geluidsdemping - SUNSET achteraan
Pack Drive Sport Basic 240 €
– Dynamische stuurbekrachtiging
– 3-spakig multifunctioneel en verwarmbaar lederen sportstuur met
peddels
Pack Family Plus 530 €
– USB-aansluiting (Type-C) met laadmogelijkheid voor- en achteraan
– Pack Sleep
– Rolgordijnen voor zijruiten, manuele bediening
– Beveiliging kindersloten achteraan, elektrisch bediend
– Opklapbaar talfeltje op de rug van de voorzetels
Pack Parking Plus 900 €
– AREA VIEW - 360° Camera
Veiligheid en Assistenten
Zijdelingse airbags voor- en achteraan, met hoofdairbag en interactie-airbag
vooraan
390 €
Functioneel en Accessoires
Inklapbare trekhaak 910 €
Lichtmetalen velgen, 8Jx19" REGULUS, anthraciet metallic 120 €
Laden en diensten
DC acculading 125kW 510 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
@SoulShot mooie config (goede kleur ook haha) en bijzonder snelle levering! Je staat meteen in top 10 leveringen van dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@SoulShot zakelijke of privé lease of is het zakelijke of privé koop?
Ben benieuw naar je redenen om in België aan te schaffen en ga je auto importeren of komt deze Belgisch kenteken?
Als je importeert en op Nederlands kenteken zet komen en dan veel kosten bij en zo hoeveel is dat dan, brutaal gevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Ik denk dat @soulshot gewoon in Belgie woont als ik het zo lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
Ik weet het wel zeker, zie zijn profiel/overige posts ;)

Trouwens (on-topic) grappig dat je in België wel die Sleep Pack kan bestellen, waarbij er 2 armpjes in de hoofdsteun zitten om je hoofd te ondersteunen als je achterin wilt slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 01:29

MLLL

Palm Treo 650

Loepoog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:14:
Off topic maar dit zijn natuurlijk de berichten waar we als EV rijders blij van worden. Hoop dat we over een jaar of 4 dit al op de auto's terug kunnen zien.

https://www.ad.nl/auto/ni...ilometer-rijden~a12eab6b/
Tien jaar geleden doken zulke berichten ook al op, zo'n accu is er nog steeds niet.

Ben benieuwd naar de accutechnologie waar Toyota mee bezig is , de solid state accu.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
knirrebir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:46:
@SoulShot zakelijke of privé lease of is het zakelijke of privé koop?
Ben benieuw naar je redenen om in België aan te schaffen en ga je auto importeren of komt deze Belgisch kenteken?
Als je importeert en op Nederlands kenteken zet komen en dan veel kosten bij en zo hoeveel is dat dan, brutaal gevraagd?
Als Belg leek me bestellen in BE het meest voordehandliggend ;-) Aangekocht in BV op lease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
Hierbij nog even een bestelling voor het overzicht:

bestelbevestiging LM: 23-11-2020
Verwachte leverweek: week 30 (2021)
Woonplaats Amersfoort, levering dealer bij Ames Dordrecht

Merk/type: Skoda Enyaq iV 60 132kW/ 62kWh
Kleur: Artic Silver H6H6
Bekleding: Loft EO

Toebehoren:
Metallic lak (JATOCL01)
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
Panoramadak (3FU)
Infotainment (RAA)
Infotainment online 3 jaar (YON)
Family (PXA)
Lichtmetalen velgen Vega 20" 235/50/R20 (PJG)
Dakdragers Enyaq

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenberger op 24-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik volg nu al een paar dagen een enthousiaste Nederlander die wel leuke filmpjes maakt over zijn ID.4, die uiteraard ook straks van toepassing zijn op onze Enyaq:

Area View (hier zit een leuk detail in wat ik nog niet wist bij de camera's. Kijken of jullie het weten :)

Difference Lane Assist vs Travel Assist

Kun je One Pedal Driving doen met de ID.4/Enyaq?

AR HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dank voor input, had zijn profiel niet bekeken, hoeft ook niet meer nav geposte reacties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:21:
Ik volg nu al een paar dagen een enthousiaste Nederlander die wel leuke filmpjes maakt over zijn ID.4, die uiteraard ook straks van toepassing zijn op onze Enyaq:

Area View (hier zit een leuk detail in wat ik nog niet wist bij de camera's. Kijken of jullie het weten :)
[YouTube: Area view / 360 degree camera | VW ID.4 1st Max]

Difference Lane Assist vs Travel Assist
[YouTube: Area view / 360 degree camera | VW ID.4 1st Max]

Kun je One Pedal Driving doen met de ID.4/Enyaq?
[YouTube: Possible to One-Pedal Driving? | VW ID.4 1st Max]

AR HUD
[YouTube: Augmented Reality Hud [AR HUD] | VW ID.4 1st Max]
Ja je kunt one Pedal driving op de Enyaq. Er zit immer instelbare recuperatie op de auto. Net als de ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Ja je kunt one Pedal driving op de Enyaq. Er zit immer instelbare recuperatie op de auto. Net als de ID.4
Maar B stand is maximale recuperatie toch? En dan is het nog maar minimaal. Dus ik zou zeggen dat one Pedal driving niet echt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Maar B stand is maximale recuperatie toch? En dan is het nog maar minimaal. Dus ik zou zeggen dat one Pedal driving niet echt kan.
Met de flippers achter het stuur kun je dat instellen.

Wederom net zoals bij de ID.4 en bijvoorbeeld de XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Weet niet hoe vol de batterij zit bij dit filmpje. Maar hoe voller de batterij is, hoe minder goed de B-stand werkt. Naarmate de batterij leger raakt, zal hij ook agressiever vertragen. Dit merk ik iig ook bij de e-Golf.

Dit verschil merk je vooral in de top 80%-100% SoC.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 24-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
ManiacScum schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:13:
[...]

De ID.4 heeft toch geen flippers? Toch alleen B mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
DonKui schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:15:
[...]

De ID.4 heeft toch geen flippers? Toch alleen B mode?
Ik zou zweren dat ik die had tijdens mij proefrit.

Maar de enyaq sowieso. Ik weet wel zeker dat de recuperatie in te stellen was bij de id.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:20
Vandaag ook een mail gehad van ames Dordrecht waar ik nu ook het PSA Assistentiepakket moet nemen.
Een voordeel krijg hem voor de helft van de optie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
Weet iemand of je in de enyaq ook een variable vloer heb in de kofferruimte?
Wat ik tot nu toe zie is dat de vloer gelijk loopt aan de achterbumper zeg maar.

bij mijn huidige octavia scheelt dat nog eens 5-10cm hoogte.
Iemand enig idee of dit kan?

ik lees namelijk wel dat je bij transport een variabele kofferbak vloer hebt, maar kan nergens zien wat ze ermee bedoelen, en het lijkt er sterk op dat alleen dat wat onder de vloer zit een handige verdeel-plastic-inleg heeft ipv helemaal dicht met 1 open bak.. verwarrend voor mij..en ook de dealer kon er nog niets over zeggen want had het ook nog niet gezien.. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Dtale op 24-01-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dtale schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:06:
Wat ik tot nu toe zie is dat de vloer gelijk loopt aan de achterbumper zeg maar.

ik lees namelijk wel dat je bij transport een variabele kofferbak vloer hebt, maar kan nergens zien wat ze ermee bedoelen, en het lijkt er sterk op dat alleen dat wat onder de vloer zit een handige verdeel-plastic-inleg heeft ipv helemaal dicht met 1 open bak.. verwarrend voor mij..en ook de dealer kon er nog niets over zeggen want had het ook nog niet gezien.. :(
Ik denk juist dat het standaard is dat je 10/5 cm ruimte hebt tot aan de 'loading lip'. Tot nu hebben we alleen maar auto's gezien met variable vloer. Wellicht staat het in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 18:46
ManiacScum schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Flippers alleen bij sportstuur (standaard op de iV 80 en optie in assistentie op iV 60)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Flippers alleen bij sportstuur (standaard op de iV 80 en optie in assistentie op iV 60)
Dat weet ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
vinom schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik denk juist dat het standaard is dat je 10/5 cm ruimte hebt tot aan de 'loading lip'. Tot nu hebben we alleen maar auto's gezien met variable vloer. Wellicht staat het in de handleiding.
oops goed punt... ff gekeken en er staat inderdaad iets achterin over de vloer.
enige overgebleven vraag is nu, wat is variabel en wat is normaal...
is normaal gelijk aan de lip of is dat nou jusit variabel... nog even doorpuzelen dus of ik transport optie nodig heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuhukon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 14:34
Dtale schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:06:

Hier vind he een voorbeeld met en zonder variabele vloer, hopelijk geeft dat enig idee;

knirrebir in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"

En op deze review zie je vanaf minuut 20 de vlakke vloer van het transport pakket; YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut... .. vakjes indeling kun je er uiteraard ook (tijdelijk) uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronosair
  • Laatst online: 16-01-2024
pc-freakz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:53:
Ik weet het wel zeker, zie zijn profiel/overige posts ;)

Trouwens (on-topic) grappig dat je in België wel die Sleep Pack kan bestellen, waarbij er 2 armpjes in de hoofdsteun zitten om je hoofd te ondersteunen als je achterin wilt slapen.
Steuntjes kosten los iets van 250 euro per stuk en dan heb je ze helaas niet in de kleur. Op Amazon is er genoeg als alternatief te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtale
chuhukon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Hier vind he een voorbeeld met en zonder variabele vloer, hopelijk geeft dat enig idee;

En op deze review zie je vanaf minuut 20 de vlakke vloer van het transport pakket; YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut... .. vakjes indeling kun je er uiteraard ook (tijdelijk) uithalen.
thnx, die had ik gemist inderdaad, al was dat een tijd geleden al.. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
chuhukon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:28:
[...]
Wat dan wel weer opvalt is dat de auto zonder wel die "inkepingen/voorbereiding" heeft voor die transport indeling. Dit lijkt me dus een optie die je aftermarket toe kunt voegen door zo'n stuk schuim te bestellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb in mijn Octavia een grote rubberen "bak"er in liggen, en zit te denken om dat bij de Enyaq ook aan te schaffen.
https://shop.skoda.nl/aut...bberen-kofferbakmat-enyaq

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
rammes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:49:
ik heb in mijn Octavia een grote rubberen "bak"er in liggen, en zit te denken om dat bij de Enyaq ook aan te schaffen.
Ik heb hem inderdaad ook gekozen voor de Enyaq, omdat ik het een fijne toevoeging vind in mijn Octavia. Spul gaat minder snel schuiven, en heel makkelijk schoon te maken. Heb je hem niet mee besteld bij je Enyaq? Het kost de wereld niet, maar als je hem mee least scheelt het toch weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chuhukon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 14:34
ervh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Wat dan wel weer opvalt is dat de auto zonder wel die "inkepingen/voorbereiding" heeft voor die transport indeling. Dit lijkt me dus een optie die je aftermarket toe kunt voegen door zo'n stuk schuim te bestellen
Ik weet niet wat jij bedoelt met “inkeping/voorbereiding”, maar die blauwe auto heeft het niet. Alle overige fotos zijn van auto’s die het wel hebben. Als je niet voor transport kiest mis je m.i. dan dus het plastic beschermstuk tegen de achterstoelen en die “schappenhouder” die daar weer onderdeel van is. Ik heb ook gekeken en aftermarket zal er denk ik best wat beschikbaar komen, maar het is maar afwachten wat dat dan is en tegen welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook gekozen voor de Enyaq, omdat ik het een fijne toevoeging vind in mijn Octavia. Spul gaat minder snel schuiven, en heel makkelijk schoon te maken. Heb je hem niet mee besteld bij je Enyaq? Het kost de wereld niet, maar als je hem mee least scheelt het toch weer.
nee toen was dat nog niet leverbaar. helaas, ik heb trouwens in mijn Ocativa ook zo'n "hangmat" zitten waar bv een paraplu e.d. in gelegd kan worden. dat heb ik nog niet gezien voor de Enyaq

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:26
rammes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:49:
Tnx. Die komt naast de granny Charger op de shoplist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:14:
[...]

ik heb regelmatig mijn wandel-gear achter in de auto liggen met modder. dan is die bak zo schoon te maken. Dat lukt niet met de stoffen mat, het enige nadeel is dat je die fixeer-plastic-stukken niet kunt gebruiken, die zitten nog als nieuw in mijn auto vast geklikt.

offtopic, ik stond vandaag nog even te kijken naar een model3 maar dat is echt niets voor iemand die practisch ingesteld is zoals ik, daar past mijn camping-gear absoluut niet in :D

[ Voor 17% gewijzigd door rammes op 24-01-2021 17:18 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Ja, die kon ik toen nog niet kiezen in de config, want dan had ik dat wel erbij geklikt. In tegenstelling tot de rubberen map is zo'n granny charger is universeel en kan ik na deze auto zelf houden en bij mijn volgende auto's gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 24-01-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Viel me trouwens op dat in de brochure de omschrijvingen van de verschillende interieurstijlen ook details in de vloermatten zijn verwerkt. Dat betekent dus dat de vloermatten worden meegeleverd af fabriek.

Zie dat mijn dealer er nog een "afleverpakket" inclusief mattenset bij heeft gezet op mijn order. Maar vraag me af wat ik daarvoor meer krijg dan bij de standaard matten die bij mijn gekozen interieur (Lounge) zitten. Iemand toevallig de vraag aan de dealer gesteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

pas maar op, straks staat het bosje bloemen ook nog op de offerte.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
ervh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:50:
Viel me trouwens op dat in de brochure de omschrijvingen van de verschillende interieurstijlen ook details in de vloermatten zijn verwerkt. Dat betekent dus dat de vloermatten worden meegeleverd af fabriek.

Zie dat mijn dealer er nog een "afleverpakket" inclusief mattenset bij heeft gezet op mijn order. Maar vraag me af wat ik daarvoor meer krijg dan bij de standaard matten die bij mijn gekozen interieur (Lounge) zitten. Iemand toevallig de vraag aan de dealer gesteld?
Gaat nergens over 200 euro, geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
ervh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:50:

Ja hoor, ik heb deze vraag aan de dealer gesteld. Ik heb de Loft uitvoering en de dealer heeft meerdere malen bevestigd dat de matten niet worden meegeleverd. Volgens mij klopt dat niet, want in de beschrijving staat dat er zwarte matten meegeleverd worden bij Loft. Ik wacht het gewoon af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
wimvanb schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:08:
[...]

Ja hoor, ik heb deze vraag aan de dealer gesteld. Ik heb de Loft uitvoering en de dealer heeft meerdere malen bevestigd dat de matten niet worden meegeleverd. Volgens mij klopt dat niet, want in de beschrijving staat dat er zwarte matten meegeleverd worden bij Loft. Ik wacht het gewoon af...
Bij mij dezelfde boodschap, anders geen matten.
Setje matten kost 60 euro, toch maar geaccepteerd voor 100 euro afleverkosten....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Guiermo
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik ging langs in Autoworld in Brussel (België).
Enkele fotos genomen van de 3 Enyaqs die er waren (kon maar in één van de 3 binnen zitten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjNDwlcufMQPQrLhtJsF3flLD2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1B0edf7BUn2J6LZaQz6S0J2l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/takW6b_yMH2xibn3QTBnYL0i5iY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGqC5KbDmXoDezEgNtBKqVBt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRkLK_SL2hbb-replndd8ZAKkic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0J8lMQO9ZSQRJ8ZkNyTiICGf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHScfivuj19F6uM4rSz-GpFBhD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttEmQ5ogkTJvBpzfZB5aw7v5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-fT-iVo6UKlrwTqMqsaS8Tbwk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGbosp9LYnAakm1hFQ3ChVyV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Uu0DlF7El72VGs1k8v0NLCdYc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9QUl27zs661TZMtiSoFXSMY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yv2L-V9RQby7V-g1XrqzSYSPrKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DdIa1LsnOqhKupv4d9rCQ1x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CShSkrnlRbq5fADautlvqpeCoZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPUXuLjVSkioy8X8uL0xFmK9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXb6xurTBGswoZlye85roSwo_v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZAj3YeFyq2zyrVRSS7KNOa8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_JFxyTmrizjw-WeUBKbRxPFlig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JUtrrruSaw4gFOL00AcR8VY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8M8dEKdNJCw1If07wZsrj-0tb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFdEgHF7sELbEZHSR37YCQH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXp7Zdg-Yt8riQp-UpeCf2qcRxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTkdqRRIF2GqYcPA8LxCCEQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWXOP3uJvNjniKsRtuFE5ocr1WQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFVbKNVSIY17gyOtvKpAvOi9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvdBXikUX__yQlrR0tTJjzQLeCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIX365rdCZl8neGO1dnxjj2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeGylFK0EL8-XsBkZkcuLukqfyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw2DH7g40hAl8o0IItFPCiAT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBlIr63s2mJWiJR8TiGVqZ7D4fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieE9phk3IsHoihblZxpfJuKo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Slgw8IIEpKJ3DJURyKLgZjkBCdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRWAqPcorsLmFvI3AkmBFIKb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwu0OvR6MrAswuumEokbJzLr52Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DwlyrK2g1Sl5OoSbP5wt1w8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZD9HQIDVuikM_tnD2QBjR6p6Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoUFBWlGOFp0iY3zJ8NX8UYC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
frankdaan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Bij mij dezelfde boodschap, anders geen matten.
Setje matten kost 60 euro, toch maar geaccepteerd voor 100 euro afleverkosten....
Ach meen je dat nou? Dat vind ik dan toch echt wel heel erg schraal, geen vloermatjes erin. Dat zijn nou van die dingen er gewoon standaard in horen.

En dan nog durven te strooien met de zin 'Uw Skoda is standaard heel compleet'.

Edit: in de brochure staat:
BEKLEDING, INTERIEURLIJSTEN EN MATTEN
De Design Selection Loft biedt bekleding in
een combinatie van stof/kunstleer. Het dashboard wordt gecompleteerd door stof met stiksels. Andere karakteristieke kenmerken zijn de Alu Brushed interieurlijsten (dashboard en portieren), stoffen portierinzetstukken en zwarte vloermatten.

[ Voor 38% gewijzigd door vinom op 24-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Thiazzz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:48:
@Skoda Wealer ik heb de trekhaakvoorbereiding genomen om wat ruimte te krijgen in mijn leasebudget, als ik later een trekhaak laat monteren werkt die dan op de zelfde manier als de trekhaak die er vanaf de fabriek op zit?
Dat is nu nog onduidelijk, omdat er nog geen trekhaken achteraf beschikbaar zijn. Bij andere modellen, werkt een zwenkbare trekhaak achteraf, exact hetzelfde als een af fabriek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben wel benieuwd waarvoor je de trekhaak hebt gekozen, tijd voor een poll.

Poll: waarvoor gebruik jij de trekhaak?
voor de fietsdrager
voor de caravan
voor de tenttrailer
het jaarlijks ritje gemeentewerf
anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403284&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Weet iemand of die elektrische klep nu standaard komt op de iv80 ?

Zie dealer info in de showroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqZf28UBL7sjQ4X874pDKSWy8Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GMbWWlngDu0P8muM7qkDzwF.jpg?f=fotoalbum_large

En ja sorry kompleet vergeten te vragen😅
Pagina: 1 ... 35 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2