Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:53
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:07:
Ik snap wat iedereen aangeeft, en ja er is getekend er het staat zwart op wit, maar er is een offerte en overeenkomst en daar horen algemene voorwaarden bij en die verwijzen oa naar prijslijst.
Hieronder fragment uit prijslijst en dat zegt voor mij genoeg en dat wordt vaak te pas en onpas gebruikt of zeg maar misbruikt; ik heb er al eerder naar verwezen en helaas al vaker ervaring mee gehad.
Hoe het dan wordt opgelost en of je daar persoonlijk van vindt dat het netjes is of niet is een ander verhaal.
[Afbeelding]
Ik lees toch duidelijk in de printscreen dat er wordt verwezen naar de actuele prijslijst van Skoda die op hun website staat. Daarmee voorkomen ze dat de papieren waarheid achterhaald is en dat is logisch. Anders kan je dagelijks prijslijsten gaan drukken.
Maar nu komt de grap, ze passen met terugwerkende kracht de prijslijst en opties aan
De verplichting van Navi heeft ttv de bestelling niet in de digitale versie van Skoda gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Neeler schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:32:
Ik zat nog eens te kijken naar mensen die ook bij dezelfde dealer hebben besteld als mij. Daarin zie ik niet direct een productieslot? Week 20,23 en 29. Ik heb alleen niet teruggezocht wanneer @DonKui en @Chipsoer besteld hebben. Iemand ook deze vergelijking gemaakt toevallig?
30 oktober de leaseovereenkomst getekend, 30 december de bevestiging van de dealer ontvangen. Maar ze hadden eerder al wat gecommuniceerd over de leverdatum dus ik neem aan dat ie al wat eerder besteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
ManiacScum schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Hoezo is dat niet meer leverbaar?
Wellicht ziet bmw weer een overeenkomst? Nee zou het niet weten was niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
Vraagje: weet iemand of er in regio Nijmegen/Arnhem ergens een Enyaq buiten te bewonderen is?
Las dat er op verschillende plaatsen er al Enyaq's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Ik heb via een leasemaatschappij besteld. Deze hebben mijn configuratie bevestigd zonder 'kleine' letters. Gaat in jou geval in ieder geval niet op spijtig genoeg.
Overigens heb ik zelf tot nu toe nog niets te maken met verplichte pakketten en bijbetalingen. Vond het vooral erg vervelend voor anderen.
Gelukkig heb ik ook geen gedoe met de pakketten en extra kosten, behoudens de bijsmaak dat ik Navi al had (en dat ik mijn ogen tijdelijk 'gratis' was).
Maar ik deel de mening dat er te snel naar kleine lettertjes wordt verwezen.
Je zal maar een huis gekocht hebben zonder een optioneel stukje grond. Komt de makelaar bij je terug dat ze zich vergist hebben en je het er toch bij moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Thiazzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Wellicht ziet bmw weer een overeenkomst? Nee zou het niet weten was niet meer te bestellen.
Ja dat is af en aan, vooralsnog is deze nog steeds leverbaar. Ik zou de configurator niet als uitgangspunt nemen in deze want die is niet heel consistent. Dat verschilt bijna per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@goetfoud even dealer in jou omgeving zoeken en die bellen / mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:48:
Vraagje: weet iemand of er in regio Nijmegen/Arnhem ergens een Enyaq buiten te bewonderen is?
Tiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog wat je aangeeft qua print screen klopt, maar wat ik al eerder zei buiten wat er in prijslijst staat vermeld zijn er ook algemene voorwaarden, deze heb ik niet gezien - gekregen omdat ik lease, maar wat ik weet van algemene voorwaarden (en ik heb ze voor veel producten gezien en gelezen) is dat er altijd iets staat dat er met terugwerkende kracht iets aangepast mag worden ongetwijfeld de reden en dat afhankelijk van reden er iets gedaan wordt qua compensatie.
Ik had het graag ook anders gezien, maar het is helaas echt niet anders, als klant ben je best goed beschermd, maar niet met dit dan trek je echt helaas aan kortste eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Het is een bijzondere wereld, de wereld van skoda dealers. Zijm heeft geen demo auto staan. Volgens Zijm heeft geen enkele dealer in Nederland een demo auto staan. Wij weten, mede dankzij dit forum, wel beter. Maar omgeving arnhem nijmegen in ieder geval dus niet bij Zijm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40

rammes

koekebakker 1e klas

Doetinchem staat hij buiten. bij Dago

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
rammes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Moet je bij Dago een afspraak maken om hem te bezichtigen?
Edit: Bel ze zelf wel even gaat sneller haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Oase op 22-01-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Graag gedaan.... Wat ik erover kan vertellen is dat de fabriek deze beslissing maakt, waarom geen idee.
Eenmaal besteld dan ben je dit dus verplicht erbij te nemen. Dat ligt denk ik aan de dealer. Zodra wij dit persbericht ontvangen nemen we contact op met de desbetreffende klant, zodat hier tijdig actie in ondernomen kan worden
Hi @Skoda Wealer bedankt voor je reactie. Ik begrijp de terughoudendheid, kun je mij bevestigen of alle dealers dit persbericht hebben ontvangen? (Lees; Century.)

Ik merk dat ik wat frustraties begin te ontwikkelen over de onduidelijkheid en "halve" informatie die ik her en der krijg omtrent deze 'soap' :'(

Leasemaatschappij weet van niets, dealer weet van niets.. hier op tweakers weet iedereen het eigenlijk wel. Net verkante keer zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Oase schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:29:
[...]

Moet je bij Dago een afspraak maken om hem te bezichtigen?
Edit: Bel ze zelf wel even gaat sneller haha.
buiten kijken niet, wil je in de auto zitten zou ik even een belletje doen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
Hallo,

Ook ik ben druk bezig voor een Enyaq als nieuwe lease-auto. En blij met dit topic.

Vergeef me als ik hier vragen stel die al in de topic staan maar 133 pagina lees je niet even makkelijk door:
1) Weet iemand al of er een zonnescherm bij het panoramdak zit?
2) Warmtepomp: lees ik verschillende dingen over: eindconclusie: alleen gunstig als je veel koud rijdt (wintersport bijvoorbeeld) is die conclusie juist?
3) Als je een laadpaal bij huis krijgt, welke kabels zijn dan nog handig (voor onderweg?)

Bedankt voor de tip in Doetinchem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Daan115 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:49:
Hallo,

Ook ik ben druk bezig voor een Enyaq als nieuwe lease-auto. En blij met dit topic.

Vergeef me als ik hier vragen stel die al in de topic staan maar 133 pagina lees je niet even makkelijk door:
2) Warmtepomp: lees ik verschillende dingen over: eindconclusie: alleen gunstig als je veel koud rijdt (wintersport bijvoorbeeld) is die conclusie juist?
3) Als je een laadpaal bij huis krijgt, welke kabels zijn dan nog handig (voor onderweg?)

1 ja
2 ik heb er wel voor gekozen, wil max rijafstand.(niet het antw. op je vraag maar zolang we niet kunnen testen is het koffiedik kijken)
3 ik wil zelf een granny lader erbij dan kun je hem via het stopcontact opladen.Vooral handig als je ergens staat (overnachting) en je wilt bijladen)

[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 22-01-2021 09:57 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
@Skoda Wealer , Leuk dat je tijd en moeite neemt om alle vragen hier te beantwoorden en onduidelijkheden (voor zover mogelijk) toe te lichten.

Als toekomstige Enyaq rijden heb ik ook een vraag. Een hele praktische niet direct over de auto zelf maar over het dakdrager systeem. Ik zie dat de Enyaq geen "open dakrails" meer heeft. Ook de nieuwe Octavia Combi heeft dit niet meer.

Vraag is nu of het nieuwe bevestigingssysteem van de Enyaq en de nieuwe Octavia Combi gelijk is?

De dakdragers van de Octavia zijn namelijk Euro 89,-- voordeliger dan die van de Enyaq. Bovendien levert Thule ook al een voetenset voor de nieuwe Octavia die ik dan weer zou kunnen gebruiker op mijn Thule dragers.

Als veelvuldig dakdrager gebruiker (windsurfen) voor mij wel handig om te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:45
Welke foto van de Enyaq gebruiken jullie als bureaublad achtergrond / telefoon achtergrond?
Zelf gebruik ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqZHSWgbzhDg9azB_Hd6y_WwhIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Eb0427tMFAXjSsNaFwh9vMO.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er niet echt tevreden over, maar als ik ga google op 'backgrounds Enyaq' krijg ik nagenoeg alleen de Founders Edition te zien. Omdat ik die niet geleverd krijg ga ik die niet gebruiken.

Hebben jullie misschien betere?
voor mijn telefoon heb ik nog helemaal geen mooi achtergrondje kunnen vinden.. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Daan115 zal vandaag - morgen opnieuw mijn gemaakte verbruik overzichten posten, hopelijk geeft je dat wat meer info.
Daarnaast is zoekterm 'warmtepomp' een goede om bij te lezen (en zal ik zeker even doen).
Weet niet waar je voor gaat de 60 of 80, want met 80 is irt actieradius warmtepomp gauw overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:45
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:56:
[...]

Ben het helemaal met @ervh eens.
Heeft wat mij betreft niets met branche te maken waarin je zou werken.
Een afspraak is een afspraak en dat heb je ook zwart op wit. Als dit eenzijdig aangepast wordt zou volledige compensatie dan ook normaal zijn. Eventuele extra kosten zouden dealer/importeur/producent dan ook voor hun rekening moeten nemen.
De opmerking Duitsland is geen Nederland is dan ook niet relevant wat mij betreft.
Precies dit dus. Knir heeft het in een eerdere post over algemene voorwaarden, daar staan ongetwijfeld dit soort zaken in benoemd. Echter juridische bureau's zijn ook niet achterlijk, die schrijven die voorwaarden soms ook om af te schrikken. Zelf weten ze ook wel dat ze in de rechtszaal geen schijn van kans maken met sommige voorwaarden.

Volgens mij maakte Loepoog de opmerking over een huis met stukje grond. Je zal een huis met koopovereenkomst hebben getekend en ze besluiten achteraf de prijs omhoog te gooien 8)7 . Daardoor kom je niet in aanmerking voor NHG, om maar eens wat te noemen. Precies zo'n voorbeeld volgens mij.

Alles leuk en aardig, maar de wet en de ACM zijn er om consumenten te beschermen. Ik ben het eens met Loepoog dat ze de auto pas in prijs hadden moeten aanpassen bijv. vanaf het volgende fabricagejaar. (wij bestellen Enyaq 2021, medio september bestel je Enyaq 2022 bijv).

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs even dit topic doorzoeken van foto's roadshow, denk dat er daar wel een is die wat is voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
jdenijs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:07:
Welke foto van de Enyaq gebruiken jullie als bureaublad achtergrond / telefoon achtergrond?
Zelf gebruik ik deze:
[Afbeelding]

Ben er niet echt tevreden over, maar als ik ga google op 'backgrounds Enyaq' krijg ik nagenoeg alleen de Founders Edition te zien. Omdat ik die niet geleverd krijg ga ik die niet gebruiken.

voor mijn telefoon heb ik nog helemaal geen mooi achtergrondje kunnen vinden.. Jullie wel?
Hé das mijn foto bij de preview! :p

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh voorbeeld mbt huis wilde ik buiten beschouwing laten, maar daar heb je te maken met erratums om onvoorziene zaken te regelen, ik zal daar niet teveel op ingaan.
Wat ik al zei ik lees en begrijp de argumenten, echter heb ik helaas de ervaring dat dit gebeurt en dat je als consument (ondanks de genoemde beschermingen voor consument) helaas de dupe bent.
Mocht je er echt problemen mee hebben dan schakel je bijvoorbeeld rechtsbijstand in, mits je dat het waard is en mogelijk vertraging of geen enyaq rijden.
Wat mij betreft voldoende over gezegd en denk ik dat het weer moet gaan om enyaq en niet de omliggende frustraties m.b.t. prijsverhogingen en dwang verplichtingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:15:
@ervh
Wat mij betreft voldoende over gezegd en denk ik dat het weer moet gaan om enyaq en niet de omliggende frustraties m.b.t. prijsverhogingen en dwang verplichtingen.
@knirrebirIk heb je dit al eerder zien posten. Sorry, maar dit is toch niet jouw topic waarin jij bepaalt waar het over gaat c.q. of dit off topic is? Als je er moeite mee hebt reageer je er niet op en lees je er over heen, zodat je filtert wat voor jou interessant is.

Van de afgelopen maand aan posts gaat voor mijn gevoel zowat 30% over de verplichte opties waarmee mensen worden geconfronteerd, dus voor veel kopers is het wel degelijk van belang hier met elkaar de dialoog over te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
Alhoewel ik de frustraties begrijp rondom de prijzen en optie pakketten en al dan niet gedwongen afname hiervan denk ik dat de juridische discussie elders gevoerd moet worden. Alleen al om te voorkomen dat het niet ontspoord.

Dat gezegd O-) hebbende weet ik wel dat consumenten zeker beschermd worden maar de markt ook. Uitgangspunt van de ACM is redelijkheid. Aangezien Skoda veelvuldig vermeld dat e.e.a. onder voorbehoud is kan je er van uit gaan dat je weinig kans maakt om je gelijk te halen. Helemaal omdat Skoda de slachtoffers ook een compensatie (lees: goede wil toont) biedt. Dat dit dan nog steeds consequenties heeft voor de fiscale waarde zal door betreffende instanties bij de consument gelegd worden. De consument neemt het risico zelf door een auto te kopen die nog net binnen de marges van subsidie regelingen valt terwijl hij had kunnen weten dat de uiteindelijke prijs lager of hoger kan uitvallen. Dit staat immers expliciet benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@jdenijs ik heb een screenshot gepakt van de 'simulator' halverwege deze blz: https://nl.skoda.be/models/enyaq/enyaq-iv

Je kunt kleur en velgen kiezen en dan de auto roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@iMoose precies daarom ben ik bij bestelling iets onder de subsidiegrens blijven zitten. Daarmee heb ik gelukkig alle wijzigingen kunnen opvangen en is mijn 4000 euro subsidie veiliggesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Als we het alleen nog maar over de Enyaq an sich mogen hebben lust ik er nog wel een paar......
Plastidip......
Sheets over theoretisch verbruik....
Warmtepomp.....
Zo kan ik wel ff doorgaan.
Alleen de moderatoren hebben echter recht van spreken over van wat wel en wat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
@iMoose eens hoor, het moet zeker niet ontsporen. Maar er gewoon een redelijke dialoog over voeren moet ook kunnen, lijkt me ;)

Overigens kwam ik nog een leuke foto in de sneeuw tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4C-NF-HIURNwtP5U2LWymOuAnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C7WLEjRCQV8LAdAiepxPEnB1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:31:
Alhoewel ik de frustraties begrijp rondom de prijzen en optie pakketten en al dan niet gedwongen afname hiervan denk ik dat de juridische discussie elders gevoerd moet worden. Alleen al om te voorkomen dat het niet ontspoord.
Een nette discussie behoort wat mij betreft gewoon in dit topic hoor. Hierin wordt toch alles rondom de Enyaq besproken, niet alleen de positieve zaken? Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe auto en de Enyaq overwegen mogen toch ook weten welke negatieve punten er momenteel aan kunnen zitten, en hoe mensen daarin wel of geen uitweg vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 21:26
Daan115 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:49:
Hallo,

1. Reeds beantwoord met Ja
2. Ik heb na lang wikken en wegen (hopelijk niet te lang) o.b.v mijn rijprofiel en het feit dat ik een iV80 op 19" Regulus heb (ondanks dat ik niet thuis kan laden) verzoek gedaan de warmtepomp in te wisselen voor Infotainment+/Assistentie+. Wat ook hielp hierbij is deze post van @knirrebir. Kortom genoeg range voor 95% van het gebruik zonder, twijfels over het werkelijke voordeel van de WP dat mijn inziens marginaal is. Die 5% dat ik er extra door moet laden, zie ik als onthaasten :)
3. Ook ik ga voor een Granny die ik zelf los aanschaf. Ik verwacht dat ik ook na 5 jaar nog steeds BEV blijf rijden en in ieder geval niet terug ga naar een ICE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Wel een bijzonder nieuwtje las ik net, Tesla heeft zijn prijzen van de Model 3 omlaag gebracht. Zou het een ontwikkeling zijn door de vele europese elektrische auto's die op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:56:
[...]

Ben het helemaal met @ervh eens.
Heeft wat mij betreft niets met branche te maken waarin je zou werken.
Een afspraak is een afspraak en dat heb je ook zwart op wit. Als dit eenzijdig aangepast wordt zou volledige compensatie dan ook normaal zijn. Eventuele extra kosten zouden dealer/importeur/producent dan ook voor hun rekening moeten nemen.
De opmerking Duitsland is geen Nederland is dan ook niet relevant wat mij betreft.
Niemand leest kennelijk de kleine lettertjes van zijn opdrachtbevestiging of koopovereenkomst. Bij mij staat daarin klip en klaar dat ‘configuratie- en prijswijzigingen zijn voorbehouden’. Daar heb je voor getekend zonder het te lezen. Maar de dealer/importeur/fabrikant staat dus gewoon ‘in zijn recht’, of je dat nu leuk vindt of niet. Ik kwam er ook pas achter toen mijn configuratie éénzijdig werd aangepast.
Als je dit niet wilt, voortaan beter opletten dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:50:
Wel een bijzonder nieuwtje las ik net, Tesla heeft zijn prijzen van de Model 3 omlaag gebracht. Zou het een ontwikkeling zijn door de vele europese elektrische auto's die op de markt komen?
De verkoop van de M3 is in NL ingestort in 2020, dat zal ze heus niet zijn ontgaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
jdbiggelaa schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Niemand leest kennelijk de kleine lettertjes van zijn opdrachtbevestiging of koopovereenkomst. Bij mij staat daarin klip en klaar dat ‘configuratie- en prijswijzigingen zijn voorbehouden’. Daar heb je voor getekend zonder het te lezen. Maar de dealer/importeur/fabrikant staat dus gewoon ‘in zijn recht’, of je dat nu leuk vindt of niet. Ik kwam er ook pas achter toen mijn configuratie éénzijdig werd aangepast.
Klopt hoor, er met open ogen in stinken heet dat geloof ik? :9 Ik ben zo vrij geweest eens aan de ACM te vragen hoe ver dat mag gaan. Ik laat het wel weten als ik reactie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
bvk1983 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:41:
[...]Een nette discussie behoort wat mij betreft gewoon in dit topic hoor. Hierin wordt toch alles rondom de Enyaq besproken, niet alleen de positieve zaken? Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe auto en de Enyaq overwegen mogen toch ook weten welke negatieve punten er momenteel aan kunnen zitten, en hoe mensen daarin wel of geen uitweg vinden?
Mee eens hoor. En ik ga er ook niet over natuurlijk. Maar in veel fora zie je discussie ontsporen over juridische kwesties, ik bedoelde vooral die discussie te vermijden en dan lekker verder discussiëren/dagdromen over de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
ervh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:41:
@iMoose eens hoor, het moet zeker niet ontsporen. Maar er gewoon een redelijke dialoog over voeren moet ook kunnen, lijkt me ;)

Overigens kwam ik nog een leuke foto in de sneeuw tegen:
[Afbeelding]
Is dit nu Arctic Silver of Brilliant Silver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Loepoog schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Is dit nu Arctic Silver of Brilliant Silver?
Volgens mij is dit Artic Silver. Wat een beauty! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
jdbiggelaa schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Beter opletten dus.....als dat de strekking van het verhaal is dan zijn we zo klaar...
Iedere organisatie dekt zich in dus ja, altijd kleine letters.
Dat is wat mij betreft het probleem ook niet. Je moet in ieder geval vrij zijn om te kijken wat er gecompenseerd zou kunnen worden. En ja, dat zal per persoon anders zijn.
En in een ideale wereld had Skoda dit vanuit zichzelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:41
jdenijs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:07:
Zelf gebruik ik deze:
[Afbeelding]

Ken jij deze al: https://www.skoda-storybo...er%5Bmodel%5D%5B%5D=enyaq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh terecht wat je zegt wat ik eerder gepost heb en ik heb er geen moeite mee.
Tevens probeerde ik niet te bepalen wat er wel-niet gepost wordt.
De dialoog voeren over de dwang verplichtingen ben ik het mee eens, net als welke instanties en/of andere zaken kopers daarvoor kunnen aanwenden.
Ging mij er meer om dat ik probeerde te zeggen laten we het hier dan hebben over zaken welke relatie hebben met enyaq en daaraan gerelateerde problemen en, indien niet van toegevoegde waarde, niet zaken en problemen vanuit andere branches erbij te halen.

Daarnaast is het wat @jdbiggelaa ook aangeeft wat er in overeenkomst staat, helaas heb ik daar vaak genoeg mee te maken en probeer ik daar vanuit reactie te geven.
Hoe spijtig het ook is voor de klant zal ik de laatste zijn om te zeggen laat het maar gebeuren, ik zeg juist nee heb je en ja kan je krijgen; dus probeer het maximale voor jezelf eruit te halen.

Dat je de vraag neerlegt bij ACM vind ik leuk dat je het doet en ben benieuwd wat eruit komt.

Stiekem probeerde ik ook gewoon dat er ook weer leuks nieuws over enyaq voorbij zou komen.
Daarbij bedankt voor de foto van enyaq in de sneeuw!

Voor allen die n.a.v. van mij post heeft gereageerd en ook voor degenen die niet gereageerd hebben, zoals gezegd ik ben niet bezig te proberen wat er wel-niet gepost mag worden en/of ook niet om iemand aan te vallen en/of te laten ontsporen qua discussie laat dat duidelijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 22-01-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
hitgew schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:33:
[...]
Inderdaad heel leuk en fijn dat een dealer aansluit bij dit geweldige forum.

Vraag: Ionity is toch een vrij toegankelijk netwerk van laadpalen, waar je terecht kan met veel verschillende laadpassen. Wat is dan de toegevoegde waarde van een abonnement? Kan je dan tegen een lager tarief laden? Zo ja, wat is dan het tarief?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met korting laad bij Ionity punten. Het staat dan wat cryptisch beschreven "toegang tot het Ionity netwerk" want het is vrij toegankelijk.
Hoe dat dan zit zal in de praktijk moeten blijken, maar als je een "tankpas/laadpas" hebt denk ik dat je die toch eerder gebruikt boven de pas die je mogelijk voor Ionity er bij krijgt? Geen idee eigenlijk hoe dat werkt, @Skoda Wealer is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@goetfoud wat @jdbiggelaa aangeeft klopt helaas, ideale wereld is er helaas niet, maar wat ik aangaf nee heb je ja kan je krijgen; zorg dat je maximale eruit haalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh thnx for the thumbs-up.

Misschien een hele gekke opmerking, maar we zijn hier behoorlijk aan het posten, weten wel de tweaker namen, maar niet de eigen namen.
Om het wat persoonlijker te maken ben ik Marco.
Daarnaast een gek idee wellicht, maar is het een idee (zal waarschijnlijk nagenoeg niet lukken) wanneer eenieder zijn enyaq heeft een meeting te houden zodat iedereen de enyaq's van elkaar kan zien en ook gezichten heeft bij de tweaker namen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
rammes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:25:
[...]

En hier het bewijs :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G6iUvsqMdf7EpDwh06Knt43zoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqxyZ089Ps9MRkxrdkAhpgAa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wit staat hem goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:50:
@ervh thnx for the thumbs-up.

Misschien een hele gekke opmerking, maar we zijn hier behoorlijk aan het posten, weten wel de tweaker namen, maar niet de eigen namen.
Om het wat persoonlijker te maken ben ik Marco.
Daarnaast een gek idee wellicht, maar is het een idee (zal waarschijnlijk nagenoeg niet lukken) wanneer eenieder zijn enyaq heeft een meeting te houden zodat iedereen de enyaq's van elkaar kan zien en ook gezichten heeft bij de tweaker namen?
Hoi Marco, bij mij is het naam raden wat makkelijker gezien mijn originele tweaker handle :)

Een meetup nastreven lijkt me zeker leuk om te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skoda Wealer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Robert_ZM schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:22:
@Skoda Wealer leuk dat je er bij gekomen bent op het forum en vragen voor ons wilt beantwoorden.

Waar ik zelf benieuwd naar ben is de geadviseerde en maximale bandenspanning voor de Enyaq. Ik heb zelf een Enyaq besteld met 19 inch velgen en ben voornemens om de banden op de maximaal geadviseerde (eco) bandenspanning te zetten voor een zo laag mogelijk verbruik. Nu ben ik nieuwsgierig wat Skoda voor bandenspanning opgeeft. In het instructieboekje zag ik het niet vermeld staan, zou je een foto kunnen maken van de sticker in de auto?
Kijk eens... kun je hier wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zbsjBVpKv6H9Ty0MVqxSIZO_Iw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pt1sylJ3IH5KlS7GRBDshuOK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Hoi Marco, bij mij is het naam raden wat makkelijker gezien mijn originele tweaker handle :)

Een meetup nastreven lijkt me zeker leuk om te doen
Iemand ervaring met het uitzetten van autospeurtochten?
Leuk om te doen, leuk om elkaar eens (op gepaste afstand) te spreken, en bovendien corona-proof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Oase schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Het is een bijzondere wereld, de wereld van skoda dealers. Zijm heeft geen demo auto staan. Volgens Zijm heeft geen enkele dealer in Nederland een demo auto staan. Wij weten, mede dankzij dit forum, wel beter. Maar omgeving arnhem nijmegen in ieder geval dus niet bij Zijm.
Geen enkele dealer heeft een Demo staan, echter showroom modellen. Verschil is dat er geen proefritten mee gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Dinh088 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Hi @Skoda Wealer bedankt voor je reactie. Ik begrijp de terughoudendheid, kun je mij bevestigen of alle dealers dit persbericht hebben ontvangen? (Lees; Century.)

Ik merk dat ik wat frustraties begin te ontwikkelen over de onduidelijkheid en "halve" informatie die ik her en der krijg omtrent deze 'soap' :'(

Leasemaatschappij weet van niets, dealer weet van niets.. hier op tweakers weet iedereen het eigenlijk wel. Net verkante keer zeg maar..
Ik kan niet voor alle dealers spreken, echter is er een interne xtranet waar wij dit op lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:58:
@Skoda Wealer , Leuk dat je tijd en moeite neemt om alle vragen hier te beantwoorden en onduidelijkheden (voor zover mogelijk) toe te lichten.

Als toekomstige Enyaq rijden heb ik ook een vraag. Een hele praktische niet direct over de auto zelf maar over het dakdrager systeem. Ik zie dat de Enyaq geen "open dakrails" meer heeft. Ook de nieuwe Octavia Combi heeft dit niet meer.

Vraag is nu of het nieuwe bevestigingssysteem van de Enyaq en de nieuwe Octavia Combi gelijk is?

De dakdragers van de Octavia zijn namelijk Euro 89,-- voordeliger dan die van de Enyaq. Bovendien levert Thule ook al een voetenset voor de nieuwe Octavia die ik dan weer zou kunnen gebruiker op mijn Thule dragers.

Als veelvuldig dakdrager gebruiker (windsurfen) voor mij wel handig om te weten.
Hier durf ik je geen antwoord op te geven. Hiervoor verwijs ik je toch liever naar je eigen dealer om daar met de mensen van de onderdelen contact op te nemen. Zij zouden jou dat moeten kunnen vertellen. Je aanname klinkt logisch, echter zou ik deze aanname niet meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
ervh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met korting laad bij Ionity punten. Het staat dan wat cryptisch beschreven "toegang tot het Ionity netwerk" want het is vrij toegankelijk.
Hoe dat dan zit zal in de praktijk moeten blijken, maar als je een "tankpas/laadpas" hebt denk ik dat je die toch eerder gebruikt boven de pas die je mogelijk voor Ionity er bij krijgt? Geen idee eigenlijk hoe dat werkt, @Skoda Wealer is daar iets over bekend?
Hier ben ik totaal niet bekend mee. De informatie die ik hierover kan vinden staat daar verder niks over in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Om even terug te komen op de term "afspraak is afspraak"...

Hier ben ik het zeker mee eens, niet alleen vanuit mijn zakelijk rol, maar ook als consument.
De autobranche is de laatste jaren enorm verandert, met name door de WLT en alle regels die daar tegenwoordig aan verbonden zijn. het is voor een merk tegenwoordig zeer lastig om aan alle "regels" te voldoen, omdat vanuit Brussel veel wijzigt. Hierdoor zal een fabriek die wijzigingen moeten doorvoeren. Vaak is dit gekoppeld aan de opties.

De fabriek voert veranderingen door, de importeur wordt hierover geinformeerd en vervolgens komt deze info bij ons binnen. Wij mogen dan als sales onze klanten informeren. Soms met positieve berichten, maar zeker ook negatief. Hoort nou eenmaal bij het "vak".

Zelf ben ik erg integer naar mijn klanten, dus raak soms ook gefrustreerd om sommige berichten door te moeten spelen. Maar er weinig tot niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Wellicht kan @Skoda Wealer de demo Enyaq een keer in het weekend buiten zetten met de deurtjes open, kunnen de tweakers hem van dichtbij bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Skoda Wealer wat je aangeeft met afspraak is afspraak is denk ik iedereen met je eens en dank voor je open antwoord.
Zelfde gesprek gehad met mijn dealer, het is spijtig dat door de constructie zoals autobranche is geworden de dealer alle wind van voren krijgt en de importeur en fabriek buiten schot blijven; de toon van de muziek van een klant richting dealer kan je niet zo doorgeven aan importeur en/of fabriek.

Kan je mij nog aangeven waar afkorting WLT voor staat, zegt mij niets en op internet niets gevonden helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door knirrebir op 22-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Op zich wel een leuk artikel dat vandaag is verschenen in het AD mbt de laadpalen.
66% van de elektrische rijders heeft een laadpaal thuis. https://www.ad.nl/auto/tw...tation-aan-huis~ae151d1f/

Wie van jullie toekomst Enyaq rijders heeft ook een laadpaal thuis? Zelf wordt die van mij geïnstalleerd op het moment dat de Enyaq voor de deur staat. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Oase schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:49:
Op zich wel een leuk artikel dat vandaag is verschenen in het AD mbt de laadpalen.
66% van de elektrische rijders heeft een laadpaal thuis. https://www.ad.nl/auto/tw...tation-aan-huis~ae151d1f/

Wie van jullie toekomst Enyaq rijders heeft ook een laadpaal thuis? Zelf wordt die van mij geïnstalleerd op het moment dat de Enyaq voor de deur staat. Hoe is dat bij jullie?
Zit midden in een verhuizing, en heb zonnepanelen + Zappi V2 laadpaal laten plaatsen.
Als ik dit niet had gekund had ik ook geen Enyaq besteld, thuis kunnen laden is een must wat mij betreft.

Ben zelf wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met de Zappi V2 laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Geen laadpaal thuis (rijtjeshuis). Eerste dubbele laadpunt op 1-2min lopen andere 6 laadpunten op 5-7 min lopen. er komen waarschijnlijk nog meer laadpunten in de wijk. Als het me echt irriteert vraag of ik de gemeente aan het onderstaande idee wil :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S98K4Z0PA2U0xWrYS97tolDnh84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8DvqoDvXppIV1JCFwXhXa9kU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
frankdaan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:13:
[...]

( Helaas )nog geen aanbod gehad, ben enige denk ik met elektrische stoel die geen aanbod heeft gehad, of zijn er nog meer niet gebeld?
Soap is nu bij dealer van Udenhout ook voorbij, na 3 keer aandringen van mijn kant is er ook eindelijk duidelijkheid. Assistentie pakket er in ( voor halve prijs ), of elektrische stoel er uit ( sport had ik al ).

Zijn er ook forumleden die voor halve prijs assistentie plus hebben aangeboden gekregen of voor deze optie hebben mogen kiezen voor half geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@frankdaan volgens mij 1 iemand bezig (of dat moet jij zijn) om assistentie plus voor de helft te krijgen, heeft een 80 besteld dus dan multifunctioneel stuur aanwezig.
Je kan altijd vraag stellen of aanbod voor de helft ook geldt voor assistentie plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

frankdaan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Soap is nu bij dealer van Udenhout ook voorbij, na 3 keer aandringen van mijn kant is er ook eindelijk duidelijkheid. Assistentie pakket er in ( voor halve prijs ), of elektrische stoel er uit ( sport had ik al ).

Zijn er ook forumleden die voor halve prijs assistentie plus hebben aangeboden gekregen of voor deze optie hebben mogen kiezen voor half geld?
Ik heb gisteren contact gehad met van den Udenhout over o.a de elektrische stoel en ik word vandaag teruggebeld. Ga met de assistentie en sport over de subsidiegrens, dus ben benieuwd hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Laatst online: 03-09 10:05
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:09:
@Daan115 zal vandaag - morgen opnieuw mijn gemaakte verbruik overzichten posten, hopelijk geeft je dat wat meer info.
Daarnaast is zoekterm 'warmtepomp' een goede om bij te lezen (en zal ik zeker even doen).
Weet niet waar je voor gaat de 60 of 80, want met 80 is irt actieradius warmtepomp gauw overbodig.
Als het goed is 80. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:08:
@frankdaan volgens mij 1 iemand bezig (of dat moet jij zijn) om assistentie plus voor de helft te krijgen, heeft een 80 besteld dus dan multifunctioneel stuur aanwezig.
Je kan altijd vraag stellen of aanbod voor de helft ook geldt voor assistentie plus.
Ik heb een 60 besteld, de vraag heb ik meteen al gesteld aan de dealer ;) .
Zit nog te dubben om te upgraden naar assistentie plus voor volledige bedrag, of de plus-optie wel een feature is die je wel echt gaat gebruiken in de praktijk, of dat het meer een gimmick is. Weet niet of forumleden al ervaring hebben met deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48

Bij mij gaat er ook een laadpaal aan huis komen. Aangezien het nog wel even duurt voordat de auto er is heb ik mij er nog niet volledig in verdiept. Qua laadpaal zal het waarschijnlijk een Alfen Eve Single Pro Line worden, maar ik snap nog helemaal niks van hoe het zit met de back ends van al die laadpassen, abbo vormen, etc. Dat ga ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
vinom schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Bij mij gaat er ook een laadpaal aan huis komen. Aangezien het nog wel even duurt voordat de auto er is heb ik mij er nog niet volledig in verdiept. Qua laadpaal zal het waarschijnlijk een Alfen Eve Single Pro Line worden, maar ik snap nog helemaal niks van hoe het zit met de back ends van al die laadpassen, abbo vormen, etc. Dat ga ik nog uitzoeken.
Hier hetzelfde. Ik weet nog niet eens wat voor een laadpaal ik aan huis krijg. Wel weet ik wat voor een bedrading ik nodig heb, in verband met de bouw van de woning. Verder snap ik ook nog weinig van hoe het gaat als de laadpaal er is met verrekening van stroom icm laadpas van het werk. Hoe weet de laadpaal welk tarief ik betaal etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@frankdaan kijk eens naar YouTube: 250 Km Autobahn im VW ID4 Elektroauto! Verbrauch und Ladeleistung?? en YouTube: De Volkswagen ID.4: NU toeslaan of lekker laten staan? | HUGEcarguy ....
Lijkt mij echt wel toegevoegde waarde.
Voor mij gaat het niet, ga er met enyaq al qua nodige zaken op vooruit tov huidige auto en was upgrade van assistentie naar assistentie plus geen optie die er nog bij moest.
Anderzijds ging het ook niet qua leasebedrag en wilde ik geen optie laten vervallen voor upgrade van assistentie naar assistentie plus.
Niet vergelijken, maar het moet geen optie zijn zoals massage functie op stoel waarvan hier in topic is gezegd in begin gebruik je het diverse keren en daarna niet meer.

Vragen gingen over assistentie plus en niet over infotainment plus (head-up-display) en bovenstaande gaat met name over infotainment plus, sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door knirrebir op 22-01-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:08:
De plus optie kon ook voor half geld. Dus zo besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
frankdaan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik kon wel kiezen voor assistentie plus, maar de compensatie bleef hetzelfde: alleen de helft korting op de assistentie pakket = 425 euro. Echter wel gekozen voor de Assistentie Plus.

@frankdaan : heb je goed onderhandeld, bij mij lukte dat dus niet🤨

[ Voor 5% gewijzigd door hitgew op 22-01-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
hitgew schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik kon wel kiezen voor assistentie plus, maar de compensatie bleef hetzelfde: alleen de helft korting op de assistentie pakket = 425 euro. Echter wel gekozen voor de Assistentie Plus.

@frankdaan : heb je goed onderhandeld, bij mij lukte dat dus niet🤨
Ik heb een specificatie van opties met prijzen opgevraagd, zal dan wel duidelijk worden, even afwachten dus ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
[b]Nijverdal85 in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"Nijverdal85

Zit midden in een verhuizing, en heb zonnepanelen + Zappi V2 laadpaal laten plaatsen.
Als ik dit niet had gekund had ik ook geen Enyaq besteld, thuis kunnen laden is een must wat mij betreft.

Hier ook een Zappi V2 laadpaal, met name omdat wij ook zonnepanelen hebben. Hangt hier al ruim 2 maanden, zonder gebruikt te hebben. De app werkt prima, kan gelijk zien wat de zonnepanelen opbrengen en wat ik verbruik in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Nijverdal85 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Bij mij hangt ook een Zappi V2 aan de muur....wachtend op de Enyaq :) Voor mensen met ervaring kun je het Grote thuisladen topic raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Update: Mijn verzoek voor warmtepomp switch ligt bij PON. Nu in afwachting of en zo ja in welke mate mijn verwachte levering gewijzigd wordt. De dealer die ik sprak had ook begrepen dat er 1400 slots bijgekomen zijn. Hij zei wel dat de levering daarvan in de verwachting van eind Q3 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa

Hangt al twee maanden te wachten. Ik heb extra zonnepanelen laten plaatsen voor warmtepomp en auto en meteen ook een laadpaal laten plaatsen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iMoose
Bij Century Groningen staat gewoon mijn uitvoering (qua kleur en bekleding) in de showroom 😳:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-pOdSYasko-i-WNltrDmePmnko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTwS8nB7nyCEIAqHqRmYz0pg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dobm61dwYg0ah8H0as_TPpJxVtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAnRjhgj3PtlYfo87hAzzqHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCnrtJxaPk25sFMDrSXScfdKNRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYTVjroNfrApWDryyeQVZYo3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOHEUkAcotTwvVU1DvUCsTcTnoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tIVtRnBxcOewCXEgyawYdSG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzZyhJsfJmozJoRHsgxi-3AsWHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMkgXvkoYV8p2M086qJi3t5e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIfcWGLQt7xN1prD36ttdNOFDJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68fRVMarAPuMn2ighvwwxets.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog zes maanden wachten 🙁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:48
FJP84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:43:
Update: Mijn verzoek voor warmtepomp switch ligt bij PON. Nu in afwachting of en zo ja in welke mate mijn verwachte levering gewijzigd wordt. De dealer die ik sprak had ook begrepen dat er 1400 slots bijgekomen zijn. Hij zei wel dat de levering daarvan in de verwachting van eind Q3 ligt.
Allemaal prima. Met extra slots hebben we alleen maar meer zekerheid dat we hem ieder geval dit jaar geleverd krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste voor de meeste hier gezien de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Skoda Wealer schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Kijk eens... kun je hier wat mee?

[Afbeelding]
Bedankt voor het maken van de foto. Op de sticker viel me op dat daar ook de bandenspanning op staat voor een ruimtebesparend reservewiel. Standaard wordt de auto geleverd met een bandenreparatiekit en ik zag bij de opties ook geen mogelijkheid voor een reservewiel. Is dat wellicht een optie voor andere landen of is er wel een reservewiel mogelijk of je weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:46:
Bij Century Groningen staat gewoon mijn uitvoering (qua kleur en bekleding) in de showroom 😳:
Het is ook jouw auto, maar ze leveren hem pas in juli uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
FJP84 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Geen laadpaal thuis (rijtjeshuis). Eerste dubbele laadpunt op 1-2min lopen andere 6 laadpunten op 5-7 min lopen. er komen waarschijnlijk nog meer laadpunten in de wijk. Als het me echt irriteert vraag of ik de gemeente aan het onderstaande idee wil :) :

[Afbeelding]
heb deze ook in mijn gedachten, heb ook de prijs als je die nog niet hebt:
€41,60 excl per stuk (incl rubber), alleen afhalen en contant af te rekenen aan de balie :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
En dan nu een foto van een rijdende Skoda Enyaq (in een Noorse tunnel)😉
https://www.cdn.tv2.no/im...114&width=1060&height=597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
ervh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:10:
[...]Het is ook jouw auto, maar ze leveren hem pas in juli uit :9
😂.

Een kentekenplaat uit Tsjechië lag in de kofferbak en in de navigatie stond een plaats in Tsjechië als favoriet.

Wel mooi om de auto te zien zoals ik hem op de opties na bestelt heb. Zwart met bruin eco suite is erg mooi (vind ik). Sowieso weer overtuigd van de keuze voor de Enyaq.

Ook nog even met het menu gespeeld. Korte eerste indruk is dat het er best overzichtelijk uit ziet en mooi vlot doorklikt tussen de diverse schermen.

Verder gelijk nog even naar de dakrail van de nieuwe Octavia en de Enyaq gekeken. Zag dat deze gelijk zijn dus het systeem zal ook gelijk zijn. Maar dat komt t.z.t. wel goed.

Wel één kritisch punt. Het openen van de kofferruimte klinkt alsof je een koekblik openmaakt. Net als bij de Peugeot 107 van mijn schoonmoeder. 🙁

[ Voor 8% gewijzigd door iMoose op 22-01-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Ik heb online een laadpaal aangevraagd bij mijn gemeente.

De voorwaardes waren als volgt:
-U woont of werkt in de gemeente waarin u een laadpaal aanvraagt.
-U heeft geen eigen (bedrijfs)parkeerterrein waar u kunt opladen.
-U kunt uw auto niet in een parkeergarage opladen.
-Er is binnen 250 meter loopafstand geen laadpaal waar u gebruik van kunt maken. is bij mij 260 meter :P
-U bezit (of heeft een aankoop/leasecontract voor) een volledig elektrisch of een plug-in hybride voertuig (vierwielig).
-U bent in bezit van een parkeervergunning, indien de locatie waarvoor u de aanvraag indient een betaald parkeren gebied is.
-U rijdt minimaal 10.000 km per jaar elektrisch (dit is ongeveer 2.000 kWh geladen stroom per jaar).

Binnen een week had ik de toezegging binnen dat er bij mij in de straat een laadpaal geplaats zal worden.
Hoppa!! :)
Ik denk dat de laadpaal er straks eerder is dan de auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Verder gelijk nog even naar de dakrail van de nieuwe Octavia en de Enyaq gekeken. Zag dat deze gelijk zijn dus het systeem zal ook gelijk zijn. Maar dat komt t.z.t. wel goed.
Dat zou fijn zijn! Dat betekend dus dat die dakdragers van de Octavia a Euro 89,-- er ook oppassen?
Dat scheelt nog al.

Zijn die van €89,- originele Skoda dakdragers of van een ander merk?
Ik heb die dingen namelijk echt nodig maar €289,- volgens de prijslijst vind ik aardig aan de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
frankdaan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb een 60 besteld, de vraag heb ik meteen al gesteld aan de dealer ;) .
Zit nog te dubben om te upgraden naar assistentie plus voor volledige bedrag, of de plus-optie wel een feature is die je wel echt gaat gebruiken in de praktijk, of dat het meer een gimmick is. Weet niet of forumleden al ervaring hebben met deze optie?
Op het tweaker id x forum zijn er 2 kampen (ervanuit gaande dat werking bij Enyaq hetzelfde zal zijn):
-zalig, rijdt hele stukken bijna autonoom
-helemaal niets, veel te zenuwachtig, doet soms rare/gevaarlijke dingen

Tja

Ik doe het niet omdat ik geen garantie krijg dat levertijdstip niet gaat schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Staat ie er nu?? Ik woon ook in die omgeving namelijk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
jdenijs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:42:
[...]Dat zou fijn zijn! Dat betekend dus dat die dakdragers van de Octavia a Euro 89,-- er ook oppassen?
Dat scheelt nog al.

Zijn die van €89,- originele Skoda dakdragers of van een ander merk?
Ik heb die dingen namelijk echt nodig maar €289,- volgens de prijslijst vind ik aardig aan de prijs..
De Octavia dragers zijn €199 volgens mij. Ik vermoed na het zien van beide auto’s echter dat de dragers van de Enyaq breder zijn. Zal straks eens kijken bij de maten van beide autos.

Op de Duitse en Belgische Skoda site stonden de Enyaq dragers voor €199,—. Aanmerkelijk goedkoper dan in Nederland. Echter staan ze er al een tijdje niet meer op.

Maar ik verwacht dat Thule wel een oplossing bied. Ik heb diverse maten dragers in de garage staan dus dan hoef ik enkel de bevestiging te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Bloemersmaborg schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Staat ie er nu?? Ik woon ook in die omgeving namelijk 😀
Ja, was er vanmiddag rond 14:00uur. Wel alleen bekijken op afspraak. Ik had echter een werkplaatsafspraak voor een kleine reparatie en mocht er daarom ook even in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
iMoose schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Ja, was er vanmiddag rond 14:00uur. Wel alleen bekijken op afspraak. Ik had echter een werkplaatsafspraak voor een kleine reparatie en mocht er daarom ook even in zitten.
Ik heb nog wel een ster in mijn voorruit, dus misschien toch maar afspraak inplannen.. of kwijlen voor het raam, kan ook 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024

Nice, dat is ook de combi die ik heb besteld. Velgen kloppen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Op het tweaker id x forum zijn er 2 kampen (ervanuit gaande dat werking bij Enyaq hetzelfde zal zijn):
-zalig, rijdt hele stukken bijna autonoom
-helemaal niets, veel te zenuwachtig, doet soms rare/gevaarlijke dingen

Tja

Ik doe het niet omdat ik geen garantie krijg dat levertijdstip niet gaat schuiven
Hier een video van iemand van het idx topic:

Travel Assist is wel erg gaaf en de HUD vind ik ook wel wat. Maar ook ik ga er niet veel langer op wachten. 4-6 weken extra wachttijd is nog te overizen t.o.v. mijn huidige planning op week 22, maar ergens is de Enyaq ook wel een wagen die ik nog best zelf wil besturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Ik dacht dat de Assistentie met ACC en basis-lane assist zou komen en de Plus met PACC en de actieve-lane-assist. Maar dat lijkt niet helemaal te kloppen, het enige wat de Plus als extra heeft is "Travel Assist". Echter is dit in de brochure de naam van het hele hoofdstuk aan assistentiesystemen, dus daar wordt het niet veel duidelijker van.

Maar als je nu in de Duitse configurator kijkt dan zie je dat bij "Fahrassistenz BASIC" het volgende staat (was in december nog niet):
Adaptiver Spurhalteassistent
Der adaptive Spurhalteassistent verhindert nicht nur ein unbeabsichtigtes Verlassen der Fahrspur, sondern hält mit Hilfe der adaptiven Spurführung das Fahrzeug mittig in seiner Fahrspur.
De predictive cruise control staat verder ook niet bij de "Plus" en het enige wat je daar extra lijkt te krijgen is "Assistenzsystem Traveller inkl. Notfallassistent". Net als op de NL site wordt nergens over de Predictive cruise control gesproken, die weer wel in de NL brochure te vinden is (en op de VW ID3 in varianten zit zonder de geavanceerde lane assist...)

Edit: in BE heet het Pack Assisted Drive Basic/Plus en het enige verschil is dan "Lane Assist metTraffic Jam Assist" vs "Lane Assist met Traffic Jam Assist en Emergency Assist".

Dus wat nou waarheid is weet ik niet, maar als ik BE+DE site volg krijg je alleen de functie die in de NL brochure Emergency Assist heet extra bij de plus. Maar redelijk wat punten die onder "travel assist" staan in de brochure staan nergens in de configuratoren, dus misschien krijg je ze wel gewoon allemaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Dipsausje op 22-01-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Thiazzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:14:
[...]

heb deze ook in mijn gedachten, heb ook de prijs als je die nog niet hebt:
€41,60 excl per stuk (incl rubber), alleen afhalen en contant af te rekenen aan de balie :X
Heb mijn gemeente maar eens gemaild, of ze dit leuk vinden in de openbare ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Lane Assist [LA] met Traffic Jam Assist [TJA] = LA + ACC + Front Assist [FA]

Assistenzsystem Traveller [TRAVEL ASSIST/TA] inkl. Notfallassistent [EMERGENCY ASSIST/EA] = LA + ACC + FA + EA + SA [Side Assist/BlindSPotWarning] + TA

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 22-01-2021 16:28 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Oase schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Hier hetzelfde. Ik weet nog niet eens wat voor een laadpaal ik aan huis krijg. Wel weet ik wat voor een bedrading ik nodig heb, in verband met de bouw van de woning. Verder snap ik ook nog weinig van hoe het gaat als de laadpaal er is met verrekening van stroom icm laadpas van het werk. Hoe weet de laadpaal welk tarief ik betaal etc...
Maar eens even checken als ik jou was. Kan zijn dat je meer betaald dan dat je vergoed krijgt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Thiazzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:32:
Wellicht kan @Skoda Wealer de demo Enyaq een keer in het weekend buiten zetten met de deurtjes open, kunnen de tweakers hem van dichtbij bekijken.
Als dat zou mogen heel graag...

Ik zal jullie vandaag voorzien van een filmpje van het interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoda Wealer
knirrebir schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:38:
@Skoda Wealer wat je aangeeft met afspraak is afspraak is denk ik iedereen met je eens en dank voor je open antwoord.
Zelfde gesprek gehad met mijn dealer, het is spijtig dat door de constructie zoals autobranche is geworden de dealer alle wind van voren krijgt en de importeur en fabriek buiten schot blijven; de toon van de muziek van een klant richting dealer kan je niet zo doorgeven aan importeur en/of fabriek.

Kan je mij nog aangeven waar afkorting WLT voor staat, zegt mij niets en op internet niets gevonden helaas.
Dat klopt helemaal.... Dealer is het direct en enige aanspreek punt voor de klant, logisch ook, omdat wij het vertrouwen van de klant moeten krijgen. Ik beloof mijn klanten niets wat ik niet waar kan maken, echter als er naderhand aanpassingen komen, dan kan ik daar verder niets aan doen. Veel klanten begrijpen dat gelukkig ook wel.

Ik bedoel de afkorting WLTP, was de P vergeten..

https://www.wltp-info.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Simply1337 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:27:
Lane Assist [LA] met Traffic Jam Assist [TJA] = LA + ACC + Front Assist [FA]

Assistenzsystem Traveller [TRAVEL ASSIST/TA] inkl. Notfallassistent [EMERGENCY ASSIST/EA] = LA + ACC + FA + EA + SA [Side Assist/BlindSPotWarning] + TA
Zijn dat de opties bij de VW ID3/4? Want Side-Assist zit bijvoorbeeld al in het Assistentie pakket, dus niet pas in de Plus. Daar zijn de 3 verschillende configuratoren het wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Robert_ZM schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Bedankt voor het maken van de foto. Op de sticker viel me op dat daar ook de bandenspanning op staat voor een ruimtebesparend reservewiel. Standaard wordt de auto geleverd met een bandenreparatiekit en ik zag bij de opties ook geen mogelijkheid voor een reservewiel. Is dat wellicht een optie voor andere landen of is er wel een reservewiel mogelijk of je weet?
Voor zover ik weet is dat nu niet mogelijk nee.... wellicht in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Dipsausje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Zijn dat de opties bij de VW ID3/4? Want Side-Assist zit bijvoorbeeld al in het Assistentie pakket, dus niet pas in de Plus. Daar zijn de 3 verschillende configuratoren het wel over eens.
nee, is een soepje aan opties en skoda maakt het echt niet makelijk en ieder markt is weer net anders.

Je kunt blindspotwarning[sa]/LA/ACC/FA/TJA hebben op je auto, maar zonder de optie travel assist werken allen systemen individueel en niet gezamelijk als in TA. EA is weer mogelijk door TA.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dan is TA hopelijk alleen een software upgrade tov Assistentie en heb je met Assistentie alle hardware al in huis.

Kan het ook nog achteraf.
Pagina: 1 ... 34 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2