Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
Rogo70 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Bij mij niet anders.
Maar uiteindelijk toch maar het aanbod aangenomen.
( Helaas )nog geen aanbod gehad, ben enige denk ik met elektrische stoel die geen aanbod heeft gehad, of zijn er nog meer niet gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
frankdaan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Ik heb zelf gebeld, dealer van Udenhout in Veldhoven heeft nog niets gehoord 7(8)7
Valt me op dat die sowieso weinig meekrijgen. Ik heb eind vorig jaar ook zelf gebeld ivm Crystal Face. Wisten ze ook niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
frankdaan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:13:
[...]

( Helaas )nog geen aanbod gehad, ben enige denk ik met elektrische stoel die geen aanbod heeft gehad, of zijn er nog meer niet gebeld?
Hier ook alleen de elektrische stoel nog geen bericht via de LM gekregen, kan de dealer morgen is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Hier ook nog geen aanbod gehad van dealer. Hij gaat mij morgen wel bellen, dus ben zeer benieuwd. Echter vindt ik dit dan meteen een goed moment om mijn bestelling aan te passen, mits dit mogelijk is en de leveringsdatum niet hierdoor wijzigt. Maar als er gewerkt wordt met productieslot en er toch een Assistentie erbij moet wil zou ik de volgende opties erbij willen:
Erbij:
Infotainment Plus (HUD)
Assistentie (eigenlijk ook plus, mij lijkt de PCC wel handig, volgens de Skoda D site zit dit in de Assistentie Plus)
Aeraview
Eruit: Clever charging cable voor 230V aansluiting uit brochure 700,- euro

Dus ik hoop dan de Assistentie Plus voor de helft te krijgen.

Verder ben ik nu online de configuratie opnieuw aan het berekenen en daar zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snkdZqIfEKOP2_XDMA0Bz-URdSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KY21hQjFjOQjww9PVhAut7m.png?f=fotoalbum_large

Daar staat de Clever Charging Cable voor 199,-. Dus die ga ik morgen ook even bespreken met de dealer.
Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
hitgew schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:51:

Daar staat de Clever Charging Cable voor 199,-. Dus die ga ik morgen ook even bespreken met de dealer.
Ben heel benieuwd!
Da's niet de clever charging cable maar een "gewone" Granny Charger (230V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
basmq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Da's niet de clever charging cable maar een "gewone" Granny Charger (230V)
En wat is dan het verschil?
Want de clever charging cable staat niet meer bij de accessoires.

[ Voor 12% gewijzigd door hitgew op 20-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
@Thiazzz en @frankdaan ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt / moet worden.

@hitgew granny lader alleen geschikt voor 230V, de duurdere (€ 700) heeft adapters zodat die geschikt is om aan te sluiten 230V, maar ook op 11kW oplaadpunt thuis of op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Oase crytal face is dan ook wel weer een heel apart onderwerp en niet te vergelijken met elektrische bestuurdersstoel vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cegra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Ik heb mijn iv60 ook bij van den Udenhout besteld en heb de elektrische bestuurdersstoel, heb het zaterdag voorgelegd en heb nog geen reactie. Wacht morgen nog af en anders maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Hier ook nog geen aanbod gehad van dealer, wordt morgen gebeld, goed moment om mijn bestelling aan te passen, mits dit mogelijk is en de leveringsdatum niet hierdoor wijzigt. Maar als er gewerkt wordt met productieslot en er toch een Assistentie erbij moet wil zou ik de volgende opties erbij willen:
Erbij:
Infotainment Plus (HUD)
Assistentie (eigenlijk ook plus, mij lijkt de PCC wel handig, volgens de Skoda D site zit dit in de Assistentie Plus)
Aeraview

Heb je dan al multifunctioneel stuurwiel in je configuratie?
Die is ook verplicht bij elektrische bestuurdersstoel samen met assistentie.
Assistentie en stuurwiel (goedkoopste van sport opties) is € 1.200, hiervan krijg je als korting € 600.
Met korting kan je dan kijken hoe en wat je regelt met dealer ook qua opties.

Assistentie plus voor de helft (ofwel de helft korting) is een idee, ik hoop dat het lukt; misschien wil dealer dat wel, maar ligt het er ook aan of importeur daarin mee gaat.
Als importeur lang op antwoord laat wachten kan het zijn dat je configuratie niet meer kan aanpassen omdat deadline voor doorgeven definitieve configuratie aan fabriek voorbij is.

PCC is inderdaad assistentie plus, zie ook inhoud - uitleg hierover in instructieboekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Assistentie en stuurwiel (goedkoopste van sport opties) is € 1.200, hiervan krijg je als korting € 600.

Assistentie plus voor de helft (ofwel de helft korting) is een idee, ik hoop dat het lukt; misschien wil dealer dat wel, maar ligt het er ook aan of importeur daarin mee gaat.
Als importeur lang op antwoord laat wachten kan het zijn dat je configuratie niet meer kan aanpassen omdat deadline voor doorgeven definitieve configuratie aan fabriek voorbij is.

PCC is inderdaad assistentie plus, zie ook inhoud - uitleg hierover in instructieboekje.
Klopt helemaal, nog één toevoeging voor lease rijders: de RDW-waarde gaat wél met €1.200 omhoog en dus ook je bijtelling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Ik heb een iv80 besteld en is dus incl. Multifunctioneel stuurwiel.

Wat ik nog niet helemaal snap. De Clever Charge kabel is naast een granny ook voor 11 kw laden, maar daar krijg je toch al een normale laadkabel bij aankoop van de Enyaq neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
hitgew schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb een iv80 besteld en is dus incl. Multifunctioneel stuurwiel.

Wat ik nog niet helemaal snap. De Clever Charge is naast een granny ook voor 11 kw laden, maar daar krijg je toch al een normale laadkabel voor bij de Enyaq neem ik aan.
Klopt, maar de clever charger kan ook direct aan een industriele 400V kracht aansluiting en daarmee zit de ‘intelligentie’ die je normaal in een eenvoudige 11 KW laadpaal hebt nu in de laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
jdbiggelaa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Klopt, maar de clever charger kan ook direct aan een industriele 400V kracht aansluiting en daarmee zit de ‘intelligentie’ die je normaal in een eenvoudige 11 KW laadpaal hebt nu in de laadkabel.
Bedankt voor je antwoord. Duidelijk. Maar die 500 euro extra heb ik daar niet voor over. En die Clever Charge is sowieso nu niet (meer) te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
frankdaan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Ik heb wel de electrische stoel maar nog niks gehoord. Ik mis even de discussie, kan iemand me even op weg helpen? Heb een Iv80 in bestelling via LM bij Ames met een aantal opties. Moet er verplicht wat bij genomen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ted Hanky schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Ik heb wel de electrische stoel maar nog niks gehoord. Ik mis even de discussie, kan iemand me even op weg helpen? Heb een Iv80 in bestelling via LM bij Ames met een aantal opties. Moet er verplicht wat bij genomen worden??
In mijn geval (en vele anderen inmiddels), ja. De elektrisch verstelbare stoel staat nu in de configurator met de verplichting om ook de Assist en Multifunctioneel stuurwiel af te nemen. Eerst was de boodschap dat die verplichting niet gold voor vroege bestellers, maar dat is afgelopen weekend veranderd. Je krijgt we 50% korting op de verplichte extra opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Ted Hanky schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Voor de iV80 geldt volgens de configurator alleen assistentie of assistentie+ want multi
-functioneel stuurwiel is op de 80 al standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
Bedankt mannen. Ik wilde Ames sowieso eens bellen dan kan ik het gelijk l checken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Ik ben ook gebeld door de dealer, in mijn originele configuratie had ik de elektrisch verstelbare stoel en het Sport pakket. Assistentie miste dus en is nu toegevoegd. Verwachtte leverdatum is vooralsnog gelijk gebleven (week 22).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:53
1800 stuks reeds verkocht en medio februari gaat de Enyaq in NL de weg op.
Met deze aantallen moet je er snel bijzijn om überhaupt nog in 2021 een levering te krijgen.
Hoeveel was het initiële aantal beschikbare auto's ook al weer, 1000 toch? Daarna dus opgehoogd en er inmiddels 800 meer verkocht.

Dit komt overigens niet van mij, maar de brave man uit dit filmpje.
YouTube: SKODA Enyaq iV nu in de showroom bij Van Tilburg-Bastianen

[ Voor 7% gewijzigd door Loepoog op 21-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
Tja garage verkoper die wellicht targets wil halen. Ik sprak twee weken geleden Auto Hoogenboom in Rotterdam die vertelde me dat het op dit moment nog geen probleem was en hij op dat moment leveringen in juli of augustus verwacht (als ik twee weken geleden had besteld). Hij verwachtte dat de levertijd pas echt significant gaat oplopen als de auto in de showroom staat en er proefritten mee gemaakt kunnen half maart.

De waarheid zal in het midden liggen.

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Net even de LM aan de lijn. Verzoek tot wijziging mbt warmtepomp is neergelegd bij dealer. Nu wordt gekeken of ik de wijziging op het eigen productieslot kan laten doorvoeren. Volgens LM zijn de productieslots nu op, dus terugvallen in een ander slot lijkt geen optie. Afwachten dus wat de fabriek zegt. Aangezien de LM niet op vertraging zit te wachten en ik ook niet, is er een kleine kans dat ik alsnog met een warmtepomp eindig. Maar goed hoe het ook zal zijn, het is en blijft een prima wagen. Fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Wees blij, ik kan hem niet wijzigen omdat het niet mag van mijn werkgever, dus ik moet dan nieuwe bestelling doen maar ja die is nu een stuk duurder door de navigatie (die had ik eerst niet genomen) waardoor ik een stuk duurder (20,- per maand) uitkom dan ik nu zit met warmte pomp, straks maar even mijn dealer bellen want die was gisteren vrij om te kijken hoe hun hier in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat heb ik ook begrepen, al voor de kerst. Alleen verder nog nul info ontvangen.

Zou kunnen. Ik heb nu gemakshalve met 38% gerekend. Aangezien je met een netto bedrag rekent kun je er volgens mij weer BTW overheen zetten. Maargoed, eerst maar eens even afwachten waar men dan mee komt.
Zojuist bericht ontvangen vanuit 'mijn dealer':

"Aangaande de stijging van jouw fiscale waarde is er helaas niks wat ik kan doen. Een stijging van €790 is maximaal €7,50 netto per maand hoger aan bijtelling."

Kortom, dit is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 we zien je bericht tegemoet of warmtepomp blijft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stengel
  • Laatst online: 16-08-2022
Net bericht gehad van de leasemaatschappij. Ik was helaas te laat om de warmtepomp in te ruilen voor andere opties. Helaas, maar we doen het er maar mee.
besteldatum door Arval bij A-point Amsterdam: 19 januari. Leverdatum staat nu op de week van 15 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Pas1 ga jij privé leasen en heeft jou reactie daar betrekking op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
stengel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:46:
Net bericht gehad van de leasemaatschappij. Ik was helaas te laat om de warmtepomp in te ruilen voor andere opties. Helaas, maar we doen het er maar mee.
besteldatum door Arval bij A-point Amsterdam: 19 januari. Leverdatum staat nu op de week van 15 juli
Ik vraag me wel af in hoeverre die leverdata in de buurt komen van de werkelijkheid. Mijn iV60 is 2 maanden eerder besteld en heeft een verwachte levertijd van eind juli. Model en opties zijn natuurlijk van invloed, maar zou er zoveel willekeur in kunnen zitten?

Zelfde LM overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stengel
bvk1983 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Ik vraag me wel af in hoeverre die leverdata in de buurt komen van de werkelijkheid. Mijn iV60 is 2 maanden eerder besteld en heeft een verwachte levertijd van eind juli. Model en opties zijn natuurlijk van invloed, maar zou er zoveel willekeur in kunnen zitten?

Zelfde LM overigens.
Tja, geen idee hoe dat zit. Kan te maken hebben met de capaciteit die dealers hebben ingekocht. Aan de andere kant lees je hier dat die slots al een tijdje vol zitten. maar goed, dit is dus wel wat de dealer gecommuniceerd heeft aan Arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Elke dealer heeft producte slots 'gekocht' en deze staan op bepaalde periode in fabriek gepland.
Dus ene dealer is eerder aan de beurt dan andere dealer, daarom kan bij zelfde dealer iemand heel vroeg bestellen en iemand veel later en toch ongeveer levering beide auto's zelfde moment.
Dit bepaald ook waarom je bij ene dealer nog 'lange' tijd kan wijzigen qua opties en bij andere dealer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Robert_ZM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:05:
[...]

Wat ik van de dealer begrepen heb is Skoda Nederland een compensatie overweegt. In dat geval zou dat dan voor iedereen gelden die geen infotainment besteld heeft maar het wel krijgt. Je berekening klopt volgens mij niet helemaal, je hebt tegenwoordig of 37,1% belasting of 49,5%. De 800 euro is volgens mij al het inclusief BTW bedrag, dus dan hoef je niet nog eens BTW over de bijtelling te rekenen. Ik wacht zelf even af waar Skoda mee komt.
@knirrebir Ik ga zakelijk leasen, en mijn opmerking was gericht op deze reactie en die berekening daarvoor. Toch gek dat er gewoon iets wordt toegevoegd aan de fiscale waarde (wel met korting op de factuur, dus niets extra te betalen) maar dat "dit het dan is..." Maar we lezen meer dat er soms gedwongen wordt bepaalde opties af te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
....
Verder ben ik nu online de configuratie opnieuw aan het berekenen en daar zie ik het volgende:
[Afbeelding]

Ben heel benieuwd!
Ik heb zelf even onderzoek proberen te doen (voor het Skoda forum), maar er lijkt toch echt verschil te zitten.
De Clever Charging Cable zou een mobiele laadpaal zijn, tot 11 kW afhankelijk van je aansluting. Doorgaans voor thuis niet nodig dus. Ter info, Skoda lijkt dit ook wel de 'iV Universal Charger' te noemen.

Dan kan je beter de Granny Charger kopen, zie kan met 2.3 kW laden op een normaal stopcontact die iedereen thuis heeft.

Het deel ik onderzocht heb staat hier incl. bronnen: https://skodaforum.eu/top...ing-cable-en-granny-lader
Ik zal hem bijwerken zodra ik her en der meer informatie vandaag krijg.

Overigens bestel ik geen van beiden, krijg gewoon een normale laadpaal aan de muur :)

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:00
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:51:
Elke dealer heeft producte slots 'gekocht' en deze staan op bepaalde periode in fabriek gepland.
Dus ene dealer is eerder aan de beurt dan andere dealer, daarom kan bij zelfde dealer iemand heel vroeg bestellen en iemand veel later en toch ongeveer levering beide auto's zelfde moment.
Dit bepaald ook waarom je bij ene dealer nog 'lange' tijd kan wijzigen qua opties en bij andere dealer niet.
Bovendien zijn er dealers die een veiligheidsmarge aanhouden bij de communicatie. De leverdatum die zij aan de LM hebben gecommuniceerd was week 25, maar van de dealer zelf begreep ik dat de geplande productieweek nu week 18 is, wat zou betekenen dat de levering rond week 21 zou plaatsvinden.
Deze marge houden ze aan omdat er natuurlijk nog verschuivingen kunnen plaatsvinden en ze liever een positieve afwijking communiceren dan een negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pim89 klopt wat je zegt qua marge, daarnaast heb je inderdaad productieweek in fabriek, tijd voor transport, levering bij dealer, aflever gereed maken; laatste punt houdt dealer ook 2-3 weken aan zodat ze daar ook marge hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz zie onderstaande afbeelding, links te zien welke output-input het omgaat.
Bovenste regel, 230V wandcontactdoos, laden met 'granny' lader, maar ook met clever charging cable.
Middelste regel, 11kW (laadpunt thuis), laden mogelijk met clever charging cable.
Onderste regel, 11kW (laadpunt wall-box thuis), laden mogelijk met mode 3 kabel (welke ook bij enyaq wordt geleverd), maar ook met clever charging cable (nodig is het niet want dan heb je regulatie van wall-box en clever charging cable).

De clever charging cable heeft adapters waardoor te laden is via 230V wandcontactdoos, maar ook via 11kW punt thuis of straat-kantoor.
Voordeel is dat reguleren van stroom verbruik naar auto in relatie tot wat in rest van huis wordt gebruikt door clever charging cable wordt gedaan en heb je niet de wall-box nodig van thuis laadpunt.

Komt erop neer dat wanneer er een krachtstroom punt aanwezig is (middelste regel, linker plaatje) je de clever charging cable kan gebruiken en geen wall-box nodig hebt.

Dat er verschil is was hier op forum al bekend en is ook al genoeg over gepost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmmMm1JK2p6Z68mj2iIAXYh-gmI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x2H34szuDncv8HVQva49YTUF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:24:
...

Komt erop neer dat wanneer er een krachtstroom punt aanwezig is (middelste regel, linker plaatje) je de clever charging cable kan gebruiken en geen wall-box nodig hebt.

Dat er verschil is was hier op forum al bekend en is ook al genoeg over gepost.
[Afbeelding]
Dank voor je toevoeging, maar juist op de laatste 2-3 pagina's (het gaat snel) doet men alsof de CCC hetzelfde is als de GC. Alles behalve dat dus, mits je de juiste aansluiting hebt (gemaakt).

Fijn dat je het nu nog even extra duidelijk maakt.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Thiazzz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:05:
Na veel twijfelen toch maar de voor de Skoda Enyaq iV 60 gekozen met de volgende opties:

Even afwachten wat de levertijd gaat worden 😒
Ook hier nu het bericht van de LM gekregen omtrent de elektrische verstelbare stoelen en de “aanbieding”. Toch ervoor gekozen om deze te laten vervallen omdat het leasebudget dit niet toeliet. Onderstaande is nu mijn bestelling geworden:

- Quartz Grey Metallic (F6F6)
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
- Sport onderstel (PFE)
- Lodge (PLA)
- Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
- Licht (PK8)
- Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 (PJF)

Nieuw toegevoegd:
Comfort
Sport
Trekhaakvoorbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Thiazzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Ook hier nu het bericht van de LM gekregen omtrent de elektrische verstelbare stoelen en de “aanbieding”. Toch ervoor gekozen om deze te laten vervallen omdat het leasebudget dit niet toeliet. Onderstaande is nu mijn bestelling geworden:

- Quartz Grey Metallic (F6F6)
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
- Sport onderstel (PFE)
- Lodge (PLA)
- Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
- Licht (PK8)
- Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 (PJF)

Nieuw toegevoegd:
Comfort
Sport
Trekhaakvoorbereiding
spijtig te lezen; de verwachtte leverdatum blijft hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik weet dat het geen skoda is, toch wellicht een leuk fimpje over verbruik/laden bij ''normale'' snelheden.
YouTube: 250 Km Autobahn im VW ID4 Elektroauto! Verbrauch und Ladeleistung??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Dinh088 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:48:
[...]

spijtig te lezen; de verwachtte leverdatum blijft hetzelfde?
Denk het wel eigenlijk niet gevraagd, eigenlijk wel content met deze configuratie 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:47:
@Pas1 ga jij privé leasen en heeft jou reactie daar betrekking op?
Het lijkt me van niet, aangezien hij het heeft over bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
stengel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:46:
Wat was de argumentatie van de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ik denk vanwege volgende: elke dealer heeft producte slots 'gekocht' en deze staan op bepaalde periode in fabriek gepland, waarschijnlijk geen tijd meer om aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stengel
FJP84 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:24:
[...]

FJP84 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Het niet meer kunnen wijzigen was meer iets van onze afdeling autobeheer. die had de bestelling al doorgezet naar Arval. Dus hadden ze die weer moeten intrekken, configuratie wijzigen, weer laten ondertekenen door mijzelf, leidinggevende en directie. dus zeiden ze gewoon: te laat, de bestelling is de deur al uit.
ik heb ook niet heel erg aangedrongen hoor. Liever dat ie al snel besteld was dan het risico lopen van te laat bestellen en niet meer kunnen leveren in 2021.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skoda Wealer
  • Laatst online: 18-02-2021
Vanwege mijn enorme enthousiasme voor deze auto heb ik dit filmpje gemaakt.

Mocht ik iemand kunnen helpen met informatie of beeldmateriaal, laat mij dit gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Mocht ik iemand kunnen helpen met informatie of beeldmateriaal, laat mij dit gerust weten.
De hamvraag, wanneer beelden en ervaringen van een rijdende enyaq?
En voor de honing op de beenham....wanneer mag de eerste auto uitgeleverd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Leuk een Skoda dealer die mee gaat praten in dit topic. Hopelijk komt er zo langzaamaan meer inside information over bepaalde data...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:53
[...]

Leuk, eindelijk een Skoda dealer die zich bijvoegt in dit topic! Ik denk dat we allemaal vooral benieuwd zijn naar informatie over levertijden die kloppen. We hebben wel een vermoeden, maar enige bevestiging zou super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Even een vraag, wellicht off topic? dan hoor ik het wel :)

Bij de optie snelladen heb je toegang tot het Ionity netwerk.
wat is hier nu het voordeel van (is het Ionity netwerk alleen voor "members"?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

Je snapt nu wel dat we je enorm gaan bestoken met vragen over levertijden, opties en foto's :*)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
stengel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:41:
[...]

[...]

Het niet meer kunnen wijzigen was meer iets van onze afdeling autobeheer. die had de bestelling al doorgezet naar Arval. Dus hadden ze die weer moeten intrekken, configuratie wijzigen, weer laten ondertekenen door mijzelf, leidinggevende en directie. dus zeiden ze gewoon: te laat, de bestelling is de deur al uit.
ik heb ook niet heel erg aangedrongen hoor. Liever dat ie al snel besteld was dan het risico lopen van te laat bestellen en niet meer kunnen leveren in 2021.
Ok dan ben ik opzich een stap verder, al ga ik ook niet forceren. Ik laat weten wat het wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skoda Wealer
@Loepoog Hier kan ik nog geen concreet antwoord op geven. Wij verachten binnen nu en 5 weken een demo te ontvangen.
Er zijn inderdaad veel auto's op voorraad besteld omdat de productieplekken inmiddels zijn verhoogd naar 2500 stuks voor NL. Deze voorraad auto's zijn bijna allemaal voor geconfigureerd op enkele na. Deze zijn nog aanpasbaar. Voor Wealer is dat nog 1 auto. Deze auto's verwachten wij in de eerste week van februari. 2 stuks zijn 19 januari in productie gegaan.
Klant bestelde auto's zullen vanaf week 19 geleverd worden bij de dealers.

@Oase Ik ga mijn best doen jullie meer in side info te geven, voor zover ik dat kan geven.

@vinom Zoals reeds is gezegd in dit topic, is dat wij als dealer liever een slag om de arm houden, omdat levertijden tegenwoordig (mede dankzij Corona) nooit gegarandeert zijn. kodiaq levertijden lopen ook aardig op. Gezien het enorme succes van de Enyaq verwacht ik hier niet teveel wijziging in. De initiele leverweek was week 23, echter is dit nu week 19. Klanten die gekozen hebben voor de optie Licht Plus, dus met de Crystal face, moeten wachten op productieweek 35.

@Jeroenvr72 dat is ook inderdaad het voordeel. Wanneer je de snellaad optie kiest, heb je toegang tot dit netwerk en krijg je ook 1 jaar gratis toegang. Hierna zal het in abbo vorm zijn.

@rammes Dat begrijp ik zeker. Klant van mij wees me erop dat mijn filmpje in dit topic stond, waar ik best een beetje trots op ben. Daarnaast lijkt het me zeker leuk om jullie vragen te beantwoorden en de verblijden met live beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-07 20:13
Hallo,

heel mooi inderdaad dat je aansluit bij dit forum.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het zit met parkeer sensoren/ camera. Ik heb dit als extra optie gekozen (sensors voor en camera achter), maar ik vraag me af wat zie ik als ik ga inparkeren? is het mogelijk om dit op een foto te zetten?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
[b]Skoda Wealer in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021

@Jeroenvr72 dat is ook inderdaad het voordeel. Wanneer je de snellaad optie kiest, heb je toegang tot dit netwerk en krijg je ook 1 jaar gratis toegang. Hierna zal het in abbo vorm zijn.
Inderdaad heel leuk en fijn dat een dealer aansluit bij dit geweldige forum.

Vraag: Ionity is toch een vrij toegankelijk netwerk van laadpalen, waar je terecht kan met veel verschillende laadpassen. Wat is dan de toegevoegde waarde van een abonnement? Kan je dan tegen een lager tarief laden? Zo ja, wat is dan het tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
th0ckx schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:26:
Hallo,

heel mooi inderdaad dat je aansluit bij dit forum.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het zit met parkeer sensoren/ camera. Ik heb dit als extra optie gekozen (sensors voor en camera achter), maar ik vraag me af wat zie ik als ik ga inparkeren? is het mogelijk om dit op een foto te zetten?

[...]
Volgens mij ziet dat er hetzelfde uit als bij elke andere Skoda/VW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skoda Wealer
@th0ckx

Bij deze 3 foto's....

Met en zonder Area view en met en zonder belijning.

Hopelijk geeft je dit wat meer zekerheid.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvVYseU3UG3ChRU59aqxy-ZENrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vh59r8HyXbFMS8aOfgtx9LKH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_XiO134Rq_h1It3HCfGlAgielA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1n3aRL2xwskaJlbiv8DTfCg6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sich1o2OFfIL5eDOaL8QKVa-4Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sczgE8YoKgDgpwOOfWhxxKTz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:17:
@Loepoog Hier kan ik nog geen concreet antwoord op geven. Wij verachten binnen nu en 5 weken een demo te ontvangen.
Er zijn inderdaad veel auto's op voorraad besteld omdat de productieplekken inmiddels zijn verhoogd naar 2500 stuks voor NL. Deze voorraad auto's zijn bijna allemaal voor geconfigureerd op enkele na. Deze zijn nog aanpasbaar. Voor Wealer is dat nog 1 auto. Deze auto's verwachten wij in de eerste week van februari. 2 stuks zijn 19 januari in productie gegaan.
Toch misschien een hele stomme vraag, maar er is/ wordt gesproken over een marktintroductie van april 2021.
De voorraadauto's die de dealers binnenkrijgen, mogen die dan wel meteen verkocht en aan klanten geleverd worden. Of moeten de uitlevering dan ook wachten tot het 'officiële' startsein in april?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenvr72 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:05:
Even een vraag, wellicht off topic? dan hoor ik het wel :)

Bij de optie snelladen heb je toegang tot het Ionity netwerk.
wat is hier nu het voordeel van (is het Ionity netwerk alleen voor "members"?)
Zie bijgaand artikel https://www.rtlnieuws.nl/...-mercedes-ford-volkswagen.
Ik vind dat het jou vraag geheel beantwoord.
Het is niet iets van members, artikel geeft aan dat elke elektrische auto er kan laden.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 21-01-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@hitgew even site van ionity raadplegen en ligt eraan wat je doet privé koop, prive lease, zakelijke koop, zakelijke lease (al dan niet via werkgever en/of leasemaatschappij).
Per situatie is er een passend aanbod, maar een kWh kost ca. € 0,23 en ga bij snellader uit van dubbele.

[ Voor 74% gewijzigd door knirrebir op 21-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog op site dealers staat bij full option auto's Q1 2021 genoemd, dus ga er vanuit dat dit dus voor april 2021 is en ook voor april 2021 de weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:02
is de auto voorzien van Isofix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stengel
[quote]Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:17:

@Oase Ik ga mijn best doen jullie meer in side info te geven, voor zover ik dat kan geven.

@vinom Zoals reeds is gezegd in dit topic, is dat wij als dealer liever een slag om de arm houden, omdat levertijden tegenwoordig (mede dankzij Corona) nooit gegarandeert zijn. kodiaq levertijden lopen ook aardig op. Gezien het enorme succes van de Enyaq verwacht ik hier niet teveel wijziging in. De initiele leverweek was week 23, echter is dit nu week 19. Klanten die gekozen hebben voor de optie Licht Plus, dus met de Crystal face, moeten wachten op productieweek 35.

Welkom, dealer wealer! het worden drukke tijden voor je denk ik met de vragen die je gaat krijgen :*)

ik heb er al eentje: je zegt eerst dat jullie de eerste demo krijgen over ongeveer 5 weken, dat is dan eind feb, begin maart. Maar even verderop zeg je dat "deze" auto's (waarmee je denk ik de voor-geconfigureerde voorraadmodellen bedoelt) in de eerste week van februari verwacht. Dus dat is over pak 'm beet 2 weken..

en.... ik begrijp dat jullie nog 1 auto in die batch kunnen verkopen waar nog opties op te bestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs Ja, zie brochure, prijslijst en instructieboekje hoe, wat en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Skoda Wealer Hoe is de de informatiestroom tussen jullie, de dealers, en PON? Krijgen jullie wekelijks een mailtje van ze met alle wijzigingen en veranderingen? Aangezien heel veel dealers afgelopen week bijvoorbeeld nog niet op de hoogte waren van bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld als je de elektrische stoel neemt, daar verplicht assistentie bij moet nemen.

Dan vraag ik mij af hoe goed is die communicatie? Kunnen jullie makkelijk contact krijgen met PON voor vragen?

Tevens lees ik in de Enyaq NL Facebook groep (aanrader om daar ook je filmpje te delen) dat er vandaag 1400 productieplekken zijn bijgekomen, die zijn vrijgekomen vanuit andere landen. Klopt dit? Zit dat aantal al in de 2500 die je eerder noemde?

[ Voor 20% gewijzigd door vinom op 21-01-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Skoda Wealer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:34:
@th0ckx

Bij deze 3 foto's....

Met en zonder Area view en met en zonder belijning.
Dank! Weet je toevallig wat de reden is dat dit - nog niet - standaard is? Ik begreep dat het vanaf 2022 vanuit de EU bij wet verplicht is op elke nieuwe auto, je zou toch zeggen dat een merk als Skoda dan voorop wil lopen (of juist nog ff een jaartje marge wil meepakken :9 )

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Pas1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:53:
[...]
@knirrebir Ik ga zakelijk leasen, en mijn opmerking was gericht op deze reactie en die berekening daarvoor. Toch gek dat er gewoon iets wordt toegevoegd aan de fiscale waarde (wel met korting op de factuur, dus niets extra te betalen) maar dat "dit het dan is..." Maar we lezen meer dat er soms gedwongen wordt bepaalde opties af te nemen...
Ik vind dit ook een rare gang van zaken.. de koper heeft er geen last van maar de bijtelling betalende berijder wel. Kan die verkoper wel doodleuk zeggen ja het is maar € 7,50 in de maand aan bijtelling maar das over 60 maanden toch dik € 450,-. Als je compenseert op verplichte opties (elektrische stoel) moet je ook de ballen hebben om dat op deze verplichte optie te doen... (is mijn gedachte)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh Wat standaard de camera achter of area view? Dacht in eerdere post van jou gelezen te hebben qua verplichting dat het ging om camera achter en niet area view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh je bedoelt niet alleen compensatie op opties die erbij genomen moeten worden, maar ook op optie welke al in configuratie stonden?
Als antwoord ja is snap ik je gedachte, maar het is toch nog steeds zaken doen en dan gaat niet de ene partij alles toegeven voor andere (nkem het gedupeerde) partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@stengel heb jij als vraag alleen of ene auto nog aan te passen is welke snel geleverd wordt of ook vraag mbt wat je voor de rest opsomt?
Persoonlijk weet ik niet waar je precies antwoord op wil.

[ Voor 17% gewijzigd door knirrebir op 21-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

@Skoda Wealer kun je ons iets uitleggen over productie slots, hoe dat in een systeem werk wanneer je wel of iets niet meer kunt aanpassen? eventueel met voorbeeld plaatjes? ben gewoon nieuwsgierig.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
@Skoda Wealer welkom! Ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit van de standaard speakers tov het skoda soundsystem (dat overigens niet meer leverbaar is).
Heb nu het canton systeem in mijn huidige octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:32:
[...]

Ik vind dit ook een rare gang van zaken.. de koper heeft er geen last van maar de bijtelling betalende berijder wel. Kan die verkoper wel doodleuk zeggen ja het is maar € 7,50 in de maand aan bijtelling maar das over 60 maanden toch dik € 450,-. Als je compenseert op verplichte opties (elektrische stoel) moet je ook de ballen hebben om dat op deze verplichte optie te doen... (is mijn gedachte)
Voor zover ik begrepen heb, gelden er strenge wettelijke regels voor het bepalen van de cataloguswaarde. Die moet in de RDW database en geldt als basis voor (oa) de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Thiazzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:38:
@Skoda Wealer welkom! Ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit van de standaard speakers tov het skoda soundsystem (dat overigens niet meer leverbaar is).
Heb nu het canton systeem in mijn huidige octavia.
Hoezo is dat niet meer leverbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Bericht op Facebook vandaag, geen idee of het waar is, maar zou wel mooi zijn.

"Vandaag zijn er 1400 productie plaatsen voor de Enyaq toegewezen aan Nederland.
Deze productie plaatsen zijn vrij gekomen uit andere landen. Dit zal de levertijden ten goede komen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:07:
Bericht op Facebook vandaag, geen idee of het waar is, maar zou wel mooi zijn.

"Vandaag zijn er 1400 productie plaatsen voor de Enyaq toegewezen aan Nederland.
Deze productie plaatsen zijn vrij gekomen uit andere landen. Dit zal de levertijden ten goede komen"
Pssst vinom in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1" :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skoda Wealer
@Loepoog In principe wel ja.... De productieplaatsen per land zijn gebaseerd op het aantal verkochte auto’s. NL was het eerste land waar de Enyaq te bestellen was. Door het grote succes zijn er meerdere productieplekken gekomen voor NL. Voor mij is dit een beetje giswerk, maar ik denk dat PON gewoon meer auto’s heeft besteld zonder k-code, om meerdere productieplekken vrij kwamen. Deze zijn dus door Pon voorgeconfigureerd. Deze auto’s zijn per direct te rijden, dus ook voor april.

@stengel

Onder voorraadauto’s horen ook onze showroom modellen. We zijn er nog niet zeker van of hier ook al een demo tussen zit. Kan dus best zijn dat de demo’s later komen...
Wij hebben inderdaad nog 1 te wijzigen auto

@vinom Zonder PON in een kwaad daglicht te zetten..... de communicatie kan beter/sneller. Ben er zelf pas vandaag achter gekomen dat het Sound System uit de configuratie is gehaald en de reden daarvoor is mij niet bekend. Specifieke vragen kunnen bij PON worden gesteld, echter zijn zij in veel gevallen weer afhankelijk van de fabriek. De fabriek bepaalt alles en PON doet zijn best om ons daarover te informeren. Ik heb zelf geen facebook, wellicht dat iemand van jullie het filmpje hier kuan plaatsen.... 😉

@rammes Zodra wij een auto bestellen, wordt er binnen een paar weken een “definitieve” bestelling geplaatst bij de fabriek. Dat gebeurt bij het ene model sneller dan het ander, afhankelijk van de hoeveelheid verkochte auto’s. Totdat wij de melding “definitief besteld” krijgen kan een auto worden aangepast

@Thiazzz dat is relatief. Persoonlijk vind ik de standaard geluidskwaliteit erg goed, maar iemand die Canton gewend is kan daar anders over denken.

Dat er 1400 productieplaatsen zijn bij gekomen is mij nog niet bekend. Laatste bericht dat ik heb gezien is een totaal van 2500, dag is ex de 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik zat nog eens te kijken naar mensen die ook bij dezelfde dealer hebben besteld als mij. Daarin zie ik niet direct een productieslot? Week 20,23 en 29. Ik heb alleen niet teruggezocht wanneer @DonKui en @Chipsoer besteld hebben. Iemand ook deze vergelijking gemaakt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05-2021
Geen Skoda maar toch mooi filmpje range test https://fb.watch/39AuJJBAa3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Hallo @Skoda Wealer , fijn dat je aansluit bij dit topic en de tijd neemt om vragen te beantwoorden.

Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over de verplichte opties die er later bijkwamen (zie Elektrische stoel soap) en of dat ook nog van toepassing is op 'definitieve' bestellingen? M.a.w. klopt het dat sommigen nog geen bericht hebben gekregen en anderen wel en gaan die dan nog bericht krijgen of verwacht jij van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
@Skoda Wealer inderdaad welkom, en alvast dank voor alle waardevolle informatie. Hierbij ook nog een vraag, puur uit nieuwsgierigheid.

Heeft de Enyaq software opzich zelf, of deelt het de software met bijvoorbeeld de VW iD4. In beide gevallen weet jij met welke softwareversie de Enyaq geleverd wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skoda Wealer
Dinh088 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:44:
Hallo @Skoda Wealer , fijn dat je aansluit bij dit topic en de tijd neemt om vragen te beantwoorden.

Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over de verplichte opties die er later bijkwamen (zie Elektrische stoel soap) en of dat ook nog van toepassing is op 'definitieve' bestellingen? M.a.w. klopt het dat sommigen nog geen bericht hebben gekregen en anderen wel en gaan die dan nog bericht krijgen of verwacht jij van niet?
Graag gedaan.... Wat ik erover kan vertellen is dat de fabriek deze beslissing maakt, waarom geen idee.
Eenmaal besteld dan ben je dit dus verplicht erbij te nemen. Dat ligt denk ik aan de dealer. Zodra wij dit persbericht ontvangen nemen we contact op met de desbetreffende klant, zodat hier tijdig actie in ondernomen kan worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skoda Wealer
FJP84 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:49:
@Skoda Wealer inderdaad welkom, en alvast dank voor alle waardevolle informatie. Hierbij ook nog een vraag, puur uit nieuwsgierigheid.

Heeft de Enyaq software opzich zelf, of deelt het de software met bijvoorbeeld de VW iD4. In beide gevallen weet jij met welke softwareversie de Enyaq geleverd wordt?
Graag gedaan... Euhm dat durf ik nu niet zeker te zeggen. Als ik morgen op de zaak ben wil ik dat wel uitzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
Hier ook nog geen aanbod gehad van dealer. Hij gaat mij morgen wel bellen, dus ben zeer benieuwd. Echter vindt ik dit dan meteen een goed moment om mijn bestelling aan te passen, mits dit mogelijk is en de leveringsdatum niet hierdoor wijzigt. Maar als er gewerkt wordt met productieslot en er toch een Assistentie erbij moet wil zou ik de volgende opties erbij willen:
Erbij:
Infotainment Plus (HUD)
Aeraview

Vanavond teruggebeld door dealer over de verplichte assistentiepakket icm de elektrische bestuurdersstoel. Gekozen voor de assistentie plus pakket met de eerder genoemde compensatie. Dit had volgens hem geen invloed op de leverdatum.
De dealer gaat nog wel navragen of de evt toevoegingen van de andere opties wel invloed hebben op de leverdatum. Afhankelijk daarvan voegen we nog de HUD en Aeraview toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
@Skoda Wealer leuk dat je er bij gekomen bent op het forum en vragen voor ons wilt beantwoorden.

Waar ik zelf benieuwd naar ben is de geadviseerde en maximale bandenspanning voor de Enyaq. Ik heb zelf een Enyaq besteld met 19 inch velgen en ben voornemens om de banden op de maximaal geadviseerde (eco) bandenspanning te zetten voor een zo laag mogelijk verbruik. Nu ben ik nieuwsgierig wat Skoda voor bandenspanning opgeeft. In het instructieboekje zag ik het niet vermeld staan, zou je een foto kunnen maken van de sticker in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:57:
@ervh Wat standaard de camera achter of area view? Dacht in eerdere post van jou gelezen te hebben qua verplichting dat het ging om camera achter en niet area view.
Nee de achteruitrij camera.
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:01:
@ervh je bedoelt niet alleen compensatie op opties die erbij genomen moeten worden, maar ook op optie welke al in configuratie stonden?
Als antwoord ja is snap ik je gedachte, maar het is toch nog steeds zaken doen en dan gaat niet de ene partij alles toegeven voor andere (nkem het gedupeerde) partij.
Nee dat bedoel ik niet. De mensen die een auto hebben besteld zonder navi krijgen hem nu met geleverd. Hardstikke mooi dat je dat er gratis bij krijgt. maar je moet er wel bijtelling voor betalen waar niet om is gevraagd. Over zakendoen: Naar mijn mening is zakendoen afspraak = afspraak, en niet eenzijdig aanpassen nadat een contract is gesloten. Dat heet in mijn wereld de boel beflikkeren.

Nog even als toevoeging: In Duitsland heeft de importeur gewoon zijn verlies genomen begrijp ik van een Duits forum. Ik vind het verbijsterend dat dat niet in NL kan.

[ Voor 6% gewijzigd door ervh op 21-01-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@skodawealer : mijn Enyaq IV60 wordt geleverd op de standaard lichtmetalen velgen. Ik wil deze velgen laten voorzien van winterbanden en ik wil vóór aflevering de auto op 20 inch velgen (zomerbanden) laten zetten. Ik lees echter nergens dat ik after market velgen voor de Enyaq kan bestellen. Weet u of dit binnenkort beschikbaar komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
FJP84 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:49:

Iemand van de fabriek heeft online gedeeld dat de ontwikkeling op basis van het software platform van de ID series is gebaseerd. Elke update die VAG uitbrengt is ook beschikbaar voor Skoda en Seat, daarop kunnen zij de software voor Enyaq aanpassen. Uit zijn posts begrijp ik dat Skoda met smart zit te wachten op de 1.2 release waarin veel klachten die nu in de ID series naar boven komen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
leenderttimmers schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:29:
@skodawealer : mijn Enyaq IV60 wordt geleverd op de standaard lichtmetalen velgen. Ik wil deze velgen laten voorzien van winterbanden en ik wil vóór aflevering de auto op 20 inch velgen (zomerbanden) laten zetten. Ik lees echter nergens dat ik after market velgen voor de Enyaq kan bestellen. Weet u of dit binnenkort beschikbaar komt?
Er zijn al wel wat aftermarket alternatieven op de markt. Ik wacht tot de zomer op meer aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh snap wat je zegt met afspraak is afspraak en in branche waarin ik werk is dat ook zo, maar auto branche is (helaas) anders, mede door vele schijven en dat importeur meer de bepalende factor is geworden ipv zelfstandige dealers vroeger.
Daarnaast Nederland is geen Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@leenderttimmers al contact opgenomen met je dealer of velgen specialist?
Vaak heeft en dealer wel diverse sets velgen liggen van iemand die bijvoorbeeld auto heeft ingeruild.
Weet niet of het perse enyaq velgen moeten zijn, maar ga er maar vanuit dat dit nog wel komt, is bij andere modellen ook geval geweest.

[ Voor 61% gewijzigd door knirrebir op 21-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
knirrebir schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:53:
@ervh snap wat je zegt met afspraak is afspraak en in branche waarin ik werk is dat ook zo, maar auto branche is (helaas) anders, mede door vele schijven en dat importeur meer de bepalende factor is geworden ipv zelfstandige dealers vroeger.
Daarnaast Nederland is geen Duitsland.
Ben het helemaal met @ervh eens.
Heeft wat mij betreft niets met branche te maken waarin je zou werken.
Een afspraak is een afspraak en dat heb je ook zwart op wit. Als dit eenzijdig aangepast wordt zou volledige compensatie dan ook normaal zijn. Eventuele extra kosten zouden dealer/importeur/producent dan ook voor hun rekening moeten nemen.
De opmerking Duitsland is geen Nederland is dan ook niet relevant wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Neeler schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:32:
Ik zat nog eens te kijken naar mensen die ook bij dezelfde dealer hebben besteld als mij. Daarin zie ik niet direct een productieslot? Week 20,23 en 29. Ik heb alleen niet teruggezocht wanneer @DonKui en @Chipsoer besteld hebben. Iemand ook deze vergelijking gemaakt toevallig?
Ik had hem op 22 oktober besteld, op 5 november werd hij bevestigd door de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:56:
[...]

Een afspraak is een afspraak en dat heb je ook zwart op wit. Als dit eenzijdig aangepast wordt zou volledige compensatie dan ook normaal zijn. Eventuele extra kosten zouden dealer/importeur/producent dan ook voor hun rekening moeten nemen.
De opmerking Duitsland is geen Nederland is dan ook niet relevant wat mij betreft.
Ik ben het hier natuurlijk ook mee eens. Heb er voor de 'lol' mijn koopcontract bijgepakt en daar staat gewoon simpelweg het volgende. Dus weinig poot om op te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vgtsPdFRo_YmGR7hZPBemSxpRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56CKt17pAQgWyGaCIVrYY5Xf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:27:
[...]

Ik ben het hier natuurlijk ook mee eens. Heb er voor de 'lol' mijn koopcontract bijgepakt en daar staat gewoon simpelweg het volgende. Dus weinig poot om op te staan.

[Afbeelding]
Ja maar ook dat hoeft geen rede te zijn, iedereen kan wel kleine lettertjes ergens onderschrijven, zou wat worden zeg, daarvoor hebben we wetten die daar boven staan.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@rammes het zijn geen kleine lettertjes en ook niet weggestopt. Een regel verder staat mijn handtekening voor de contractondertekening.

Ik (wij) kunnen dus echt niet zeggen dat we het niet wisten of dat het stiekem is. In ieder geval bij particuliere koop. Lease weet ik niet

Verwijzen naar wetten lijkt me averechts werken. Je wordt geacht te weten wat je tekent. Dat staat ook in de wet.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenkb op 22-01-2021 07:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loepoog
goetfoud schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:56:
[...]

Ik zal het nog sterker zeggen. De groep kopers die dit wel meteen mee heeft besteld (bijv door verplichting in leasecontract), voelt zich ook 'genaaid'. Het effect is misschien merkbaar in de subsidiegrens en zeker in de bijtelling, maar de optie zelf is tijdelijk gratis geweest. Hoezo moet ik er dan wel voor betalen? Ik heb in dezelfde periode besteld maar kan wel ruim 700 meer aftikken.
Ze hadden het gewoon tijdelijk voor iedereen gratis moeten maken en de fiscale waarde pas op 1-9-2021 moeten aanpassen. Dat zou netjes zijn geweest.
Heb vanaf dag 1 al geroepen dat het raar is dat een dergelijke auto zonder navi geleverd kon worden. Meteen maar gekeken of de ramen wel electrisch waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ik snap wat iedereen aangeeft, en ja er is getekend er het staat zwart op wit, maar er is een offerte en overeenkomst en daar horen algemene voorwaarden bij en die verwijzen oa naar prijslijst.
Hieronder fragment uit prijslijst en dat zegt voor mij genoeg en dat wordt vaak te pas en onpas gebruikt of zeg maar misbruikt; ik heb er al eerder naar verwezen en helaas al vaker ervaring mee gehad.
Hoe het dan wordt opgelost en of je daar persoonlijk van vindt dat het netjes is of niet is een ander verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d92n95gbeFX_U3O8d1t2chxm2Qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkF20dKmBdMOuh9RGqwXjJQY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:36:
@rammes het zijn geen kleine lettertjes en ook niet weggestopt. Een regel verder staat mijn handtekening voor de contractondertekening.

Ik (wij) kunnen dus echt niet zeggen dat we het niet wisten of dat het stiekem is. In ieder geval bij particuliere koop. Lease weet ik niet

Verwijzen naar wetten lijkt me averechts werken. Je wordt geacht te weten wat je tekent. Dat staat ook in de wet.
Omdat het er duidelijk staat betekent niet dat ze zomaar alles kunnen veranderen, er zitten ook gewoon grenzen aan. Als ik het aanpas zodat iedereen opeens alleen maar full optie auto's kunnen kopen kunnen ze je echt niet dwingen om die af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
jeroenkb schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:27:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb via een leasemaatschappij besteld. Deze hebben mijn configuratie bevestigd zonder 'kleine' letters. Gaat in jou geval in ieder geval niet op spijtig genoeg.
Overigens heb ik zelf tot nu toe nog niets te maken met verplichte pakketten en bijbetalingen. Vond het vooral erg vervelend voor anderen.
Pagina: 1 ... 33 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2