Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.187 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Vraagje. Onder het motto "geduld is een schone zaak" heb ik mijzelf de moeilijke taak opgelegd om langer te wachten om hopelijk uiteindelijk alsnog de crystal face te krijgen. Heeft iemand daar nog iets van vernomen? Schijnbaar een "issue" met BMW ivm rechten op verlichte grill en / of gelijkenissen? (Met name in het donker, zie afbeelding)

Benieuwd of iemand daar nog iets van vernomen heeft. Dealer geeft simpelweg aan, productie datum op week 35. Zoals in het begin op de forum ook al gepost. Daarna niets meer van gelezen. Veel geplaatste foto's nu zonder idd.

P.s. ik snap dat je hem nu niet meer met licht plus kan bestellen maar heb november vorig jaar besteld toen dat nog wel kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_sqndV85o90MjTMEaEcnSyxZis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q8jjg1oLwLxrLN3I3zeCtLB8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ccreator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Ook dat is te regelen. In frozen wit wrappen. ;)
Dan heb ik nog een andere kleur dan die Octavia :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
DirkBouwman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:07:
Vraagje. Onder het motto "geduld is een schone zaak" heb ik mijzelf de moeilijke taak opgelegd om langer te wachten om hopelijk uiteindelijk alsnog de crystal face te krijgen. Heeft iemand daar nog iets van vernomen? Schijnbaar een "issue" met BMW ivm rechten op verlichte grill en / of gelijkenissen? (Met name in het donker, zie afbeelding)

Benieuwd of iemand daar nog iets van vernomen heeft. Dealer geeft simpelweg aan, productie datum op week 35. Zoals in het begin op de forum ook al gepost. Daarna niets meer van gelezen. Veel geplaatste foto's nu zonder idd.

P.s. ik snap dat je hem nu niet meer met licht plus kan bestellen maar heb november vorig jaar besteld toen dat nog wel kon.

[Afbeelding]
Dit topic staat er vol mee.
Mijn laatste informatie is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat ze deze dit jaar nog geleverd gaan krijgen en sommigen twijfelen er aan of het überhaupt goed gaat komen qua optie.

Bron: dealer(s) en PON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:10
ManiacScum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Dan heb ik nog een andere kleur dan die Octavia :?
U zegt wij draaien er is veel mogelijk met wrapp. En dan moest ik hem ook nog brengen toch ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024

[Afbeelding]
Ook niks meer over gehoord idd.
Ik heb het destijds zsm geannuleerd... productieweek 35 lijkt mij (als alles al meezit) de eerste week dat ze het überhaupt kunnen gaan produceren. Dan gaan ze vast niet in 1 week alle Enyaqs kunnen maken waar de crystal face wel nog op moet komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@jeroenkb : ik zag het ook. Maar ik denk dat dit een foutieve aanpassing is van diegenen die bezig zijn met de configurator. Want in brochure en prijslijst is het nog altijd een optie, zie afbeeldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRUdgAF-3V6lENRo1EgCdp-XsSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzjHZBYCInZRWYzLLuO2tvHa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv3G1m4Vi6KFri8I0R5Yi1ppLKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/elHLp6LiaZ3FUisUHenALquj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
frankdaan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:38:
[...]
Valt me nu op dat verbruik van de 60 lager ligt dan de 80 op de Duitse plaatjes.
Gevolg van verschil in koppel en vermogen, zie bijvoorbeeld sprint naar 100km/h van 80, sneller dan 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Enyaq soap is nog niet voorbij begrijp ik 😋.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
knirrebir schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Gevolg van verschil in koppel en vermogen, zie bijvoorbeeld sprint naar 100km/h van 80, sneller dan 60.
Verschil sprint.......0,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Hè? In de NL data staan weer andere 0 tot 100 tijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_caAniFOQBPNBSIEy_LGNsL1utg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pr9Qe5G9T9CCNV3CSEw7rwp0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22

[Afbeelding]
Ik las een Duitse reactie dat die leverweek is gebaseerd op een schatting wanneer het juridisch geneuzel achter de rug is, zonder zekerheid dat het dan ook daadwerkelijk achter de rug is. Iemand gaf aan dat BMW een patent heeft op een verlichte grille in algemene zin, dat zou zuur zijn voor Skoda en klanten van Skoda. Als het wordt uitgesteld of de rechtszaak langer duurt, geen Enyaq in 2021 ben ik bang..

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@goetfoud ik zeg maar zo elk verschil doet iets in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ccreator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:14:
[...]

U zegt wij draaien er is veel mogelijk met wrapp. En dan moest ik hem ook nog brengen toch ;) :)
Wrappen zal niet gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

Heel eerlijk gezegd vind ik die Crystal Face (die naam alleen al) erg lelijk, vind het ook bijzonder dat zoiets goedgekeurd wordt qua regelgeving.

Waarbij je vroeger een bekeuring kreeg voor oneigenlijk gebruik van de mistlampen vóór rijden er tegenwoordig complete kermisattracties in de rondte.....

Het wachten is op Ome Ali uit China met aftermarket Crystal Faces voor 3,95 euro. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
MLLL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Heel eerlijk gezegd vind ik die Crystal Face (die naam alleen al) erg lelijk, vind het ook bijzonder dat zoiets goedgekeurd wordt qua regelgeving.

Waarbij je vroeger een bekeuring kreeg voor oneigenlijk gebruik van de mistlampen vóór rijden er tegenwoordig complete kermisattracties in de rondte.....

Het wachten is op Ome Ali uit China met aftermarket Crystal Faces voor 3,95 euro. oOo
Klopt, die regels zijn er nog steeds. Zoals je hem op de foto's ziet is hij niet als je aan het rijden bent, dan brand hij nog maar op 10% (geschat) van de felheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

DonKui schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Klopt, die regels zijn er nog steeds. Zoals je hem op de foto's ziet is hij niet als je aan het rijden bent, dan brand hij nog maar op 10% (geschat) van de felheid
Dat verklaart al een hoop, dan blijft er weinig meerwaarde over in mijn ogen. 10 % is wel heel erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
jdbiggelaa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Yep, de helft van de waarde van de verplichte extra opties, dus 50% van €1.200.
Check. Blijft bijzonder. LM én dealer blijven bij hun verhaal :+
En toch zal het mij niet verbazen als ik toch een belletje krijg t.z.t. met het heerlijke nieuwsbericht en dan net als jij mag gaan kijken naar nieuwe opties..

21" velgen droppen voor 20" om maar assistentie + stuurwiel te nemen denk ik dan.. (mits 50%) korting zoals jij hebt. Aangezien ik lease vraag ik me af of er zo'n korting in zit 8)7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dinh088 qua lease ligt het eraan wat je moet veranderen zodat je niet boven lease bedrag uitkomt en gevolgen qua fiscale waarde, hoe hoger de fiscale waarde hoe meer bijtelling en wil je dat of niet, korting kan je gebruiken om door dealer achteraf accessoires (deels) gratis te laten monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
MLLL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Er zit nogal wat verschil tussen mistlichten of deze optie op de Enyaq, ID.4 of de ECQ van Mercedes.

Het was voor mij althans bijna een no-go toen deze optie niet meer te bestellen was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Nou het was in mijn hoofd een behoorlijk op op en neer gaan van welles/nietes, maar besluit is genomen en de mail verstuurd naar LM. Bye Bye Warmtepomp, Hello Assisitentie+, Infotainment+ én de nu gratis opberghoes.

Ik heb uiteindelijk toch gewoon de meeste adviezen obv mijn rijprofiel gevolgd, en de conclusie was dat de warmtepomp onvoldoende meerwaarde biedt voor mijn rijprofiel waarbij ik in de winter hoofdzakelijk in ons kikkerland blijf touren. De uitzonderingen zijn verwaarloosbaar en planbaar qua laden en voorverwarmen. En mocht ik voor werk in wintertijd nog eens vanuit Utrecht naar Groningen moeten dan is een pauze halverwege altijd meer dan welkom. Kortom een stukje extra onthaasten zo.

En met 19* wielen, 125kW laden en een 77kW battery pack, heb ik voldoende elementen voor optimale range in de pocket, in zomer en winter.

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 20-01-2021 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:30:
Nou het was in mijn hoofd een behoorlijk op op en neer gaan van welles/nietes, maar besluit is genomen en de mail verstuurd naar LM. Bye Bye Warmtepomp, Hello Assisitentie+, Infotainment+ én de nu gratis opberghoes.

Ik heb uiteindelijk toch gewoon de meeste adviezen obv mijn rijprofiel gevolgd, en de conclusie was dat de warmtepomp onvoldoende meerwaarde biedt voor mijn rijprofiel waarbij ik in de winter hoofdzakelijk in ons kikkerland blijf touren. De uitzonderingen zijn verwaarloosbaar en planbaar qua laden en voorverwarmen. En mocht ik voor werk in wintertijd nog eens vanuit Utrecht naar Groningen moeten dan is een pauze halverwege altijd meer dan welkom. Kortom een stukje extra onthaasten zo.

En met 19* wielen, 125kW laden en een 77kW battery pack, heb ik voldoende elementen voor optimale range in de pocket, in zomer en winter.
Vrijwel dezelfde config als de mijne, inclusief velgen en kleur! Je mag bij mij wel een bakkie komen doen in Zwolle, onderweg uit of naar Groningen. Tegen die tijd kun je op mijn parkeerplaats laden met 11kW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
basmq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Vrijwel dezelfde config als de mijne, inclusief velgen en kleur! Je mag bij mij wel een bakkie komen doen in Zwolle, onderweg uit of naar Groningen. Tegen die tijd kun je op mijn parkeerplaats laden met 11kW :)
Haha top! Als jij wel een warmtepomp hebt en ik moet in de winter huilen van mijn besluit kunnen we ook even ruilen, niemand die dat ziet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Ik zie dat ik mijn huidige configuratie nog niet gedeeld heb met jullie, dus bij deze:

Enyaq iV 80
Black Magic Metallic
Interieur stijl Loft
360 graden areaview
Panoramadak
Licht pakket
Infotainment plus pakket
Familie pakket
Comfort plus pakket
Assistentie plus pakket
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Haha top! Als jij wel een warmtepomp hebt en ik moet in de winter huilen van mijn besluit kunnen we ook even ruilen, niemand die dat ziet ;)
Ik heb ook geen warmtepomp genomen, maar jouw overwegingen op de voet gevolgd. Ik vind het een hele interessante discussie en ben heel benieuwd hoe het volgend jaar in de winter gaat uitwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
basmq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb ook geen warmtepomp genomen, maar jouw overwegingen op de voet gevolgd. Ik vind het een hele interessante discussie en ben heel benieuwd hoe het volgend jaar in de winter gaat uitwerken...
Dank en graag gedaan! Heb jij wel of geen thuislaadmogelijkheid?

In het ergste geval hebben we volgend jaar een Elfstedentocht en moeten richting Friesland een keer snelladen :), maar aan de andere kant, onder 0c lijkt de warmtepomp steeds minder effect te hebben. Of juist meer? That's the question. 8)7

Voelt nu wel prima nu de knoop doorgehakt is. Kan ik in dit topic weer op andere leuke dingen richten. Nu al benieuwd naar ieders ervaringen als we er allemaal in rondrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
_Chris_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:03:
[...]

In afwachting van leverdatum LM:

Iv60
Artic Silver
Ass +
Comfort
Licht
Sport Plus
Suite zwart
Regulus 19"
Trekhaak
Camera + parkeersensoren voor
100kw opladen
Warmtepomp
Zojuist doorgekregen dat deze in week 31 geleverd gaat worden.

@vinom mag in de startpost worden meegenomen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Wat een heerlijk leesvoer dit topic.

Ook hier eentje besteld met als verwachte leverweek 30.

Opties en uitvoering geheel door het bedrijf bepaald.

Skoda Enyaq
IV 80
Moon White metallic
Loft stof/kunstleer
Warmtepomp
Transport pakket
Elektrisch inklapbare trekhaak
125 kW laden
En als laatste rubberen matten om de auto tijdens het werk netjes te houden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Dank en graag gedaan! Heb jij wel of geen thuislaadmogelijkheid?
Tegen de tijd dat de Enyaq geleverd wordt, hangt er een 11kW walbox aan de muur om thuis te laden. Slechts enkele keren per jaar ga ik boven de 350-400km op een dag rijden. Ik verwacht dat ik dan bij de klant/bestemming kan laden. Mijn inschatting was dat een warmtepomp dan het verschil niet gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
MasterNuttie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:08:
Wat een heerlijk leesvoer dit topic.

Ook hier eentje besteld met als verwachte leverweek 30.

Opties en uitvoering geheel door het bedrijf bepaald.

Skoda Enyaq
IV 80
Moon White metallic
Loft stof/kunstleer
Warmtepomp
Transport pakket
Elektrisch inklapbare trekhaak
125 kW laden
En als laatste rubberen matten om de auto tijdens het werk netjes te houden :D
De eerste bestelling met Moon White! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVH8fiW32TLuuyyRq7CJmEAdgns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pxOzYJIgJqa02aBKlD9DurG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMj0b_js9Sgz6vl8Ma0yhFOzaJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sdzvZ5Q1LELP2jyLBdXFHak.png?f=fotoalbum_large

wel bijzonder dat de WLTP en de acceleratie afwijkt in DL ten opzichte van NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
En met mijn betrekking tot mijn eigen levering die begin januari is gedaan en gepland staat voor augustus week 32:
We gaan momenteel inderdaad uit van levering in augustus, maar het is wat onzeker door de toewijzing die volloopt. We verwachten in de loop van de komende weken meer duidelijkheid te krijgen over de beschikbare productieplekken en wat dit met de levertijden doet.

Ik zou je graag meer zekerheid geven, maar dit is nog even lastig helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:35
vinom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:
En met mijn betrekking tot mijn eigen levering die begin januari is gedaan en gepland staat voor augustus week 32:

[...]
Bepaalde LMs willen al geen orders meer aannemen. Collega moest zelf op zoek naar een dealer die nog een slot had voor dit jaar. Uitendelijk nog gelukt. Maar leveringen in 2021 begint wel een lastig verhaal te worden als je nu nog wilt bestellen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Jeroenvr72 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

wel bijzonder dat de WLTP en de acceleratie afwijkt in DL ten opzichte van NL...
De Duitse wegen hebben minder weerstand😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Inspired schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Bepaalde LMs willen al geen orders meer aannemen. Collega moest zelf op zoek naar een dealer die nog een slot had voor dit jaar. Uitendelijk nog gelukt. Maar leveringen in 2021 begint wel een lastig verhaal te worden als je nu nog wilt bestellen.
Maar daarom keek ik wel op van de post van @_Chris_ Die heeft vorige week besteld en krijgt dus nog een levertijd terug van week 31. Dat is nog ver voor eind december zeg maar. Dus of er zijn inderdaad her en der nog sloten of ze weten gewoon nog niet goed wat de levertijden gaan worden zoals ik in mijn mail had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
vinom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Maar daarom keek ik wel op van de post van @_Chris_ Die heeft vorige week besteld en krijgt dus nog een levertijd terug van week 31. Dat is nog ver voor eind december zeg maar. Dus of er zijn inderdaad her en der nog sloten of ze weten gewoon nog niet goed wat de levertijden gaan worden zoals ik in mijn mail had ontvangen.
Ja, wellicht dat bepaalde (kleinere?) LMs nog wat sloten over hebben? Alphabet cancelled bestellingen op dit moment al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
van Mossel is volgens mij niet zo heel klein.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
_Chris_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:39:
van Mossel is volgens mij niet zo heel klein.....
Niet? Tov LeasPlan/Alphabet wel denk ik. Maar maakt ook niet uit. Je had ook gewoon BTO model? Van Mossel zal dan nog wel productieplekken over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dat levering 2021 onder druk zou komen te staan had eenieder toch wel verwacht en wat ik eerder zei als je zelf nodige dealers belt of ze nog productieslot hebben waar geen klant aan gekoppeld zit heb je geluk of dat je leasemaatschappij nog geluk heeft bij een dealer.

Denk niet dat 'discussie' dient te gaan over of een dealer wel of niet groot is.
Mocht het zo zijn dat er nog enyaq's besteld worden in Q1 en levering vind nog 2021 plaats dan mooi voor diegenen en of dat dan vastgelegd productieslot betreft of niet maakt dan wat mij betreft niet uit.

Ik hoop spoedig de leveringen zien te gebeuren van full option enyaq's in Q1, de reviews en de posts hier van memebers die hun enyaq hebben opgehaald bij de dealer.

[ Voor 45% gewijzigd door knirrebir op 20-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronosair
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2024
Wellicht heb ik iets gemist maar ik heb gekozen voor de optie "Elektrisch inklapbare trekhaak" Ik ga er dan ook vanuit dat de trekhaak in ieder geval ook elektrisch inklapbaar is. Nu lees ik in de omschrijving

Met één druk op de knop is de trekhaak mechanisch uit te klappen. Na gebruik klap je hem gemakkelijk handmatig weer in.

Waarom bestel/betaal ik dan voor een elektrisch inklapbare trekhaak terwijl ik het uiteindelijk toch zelf handmatig moet doen. Ik zie de logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Inspired schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Niet? Tov LeasPlan/Alphabet wel denk ik. Maar maakt ook niet uit. Je had ook gewoon BTO model? Van Mossel zal dan nog wel productieplekken over hebben.
Heb het even gezocht. Je hebt helemaal gelijk, ze zijn inderdaad niet zo heel groot.

Aan de andere kant, het is bijna aansluitend op de afloopdatum van de huidige auto :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 wat ik eerder gepost heb, effect warmtepomp wordt per graden Celcius onder 0 minder, zie ook youtube van nextmove en bjorn nyland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Kronosair het betreft de elektrische aansturing van knopje naar trekhaak, in dit topic is al nodige over voorbij gekomen en filmpjes hoe het werkt.
Dat in ogenschouw genomen is de term elektrisch iets teveel van het goede, dat werd tijdens roadshow ook aan mij gezegd n.a.v. mijn vraag, maar dit komt niet ergens zwart op wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:55:
@Kronosair het betreft de elektrische aansturing van knopje naar trekhaak, in dit topic is al nodige over voorbij gekomen en filmpjes hoe het werkt.
Dat in ogenschouw genomen is de term elektrisch iets teveel van het goede, dat werd tijdens roadshow ook aan mij gezegd n.a.v. mijn vraag, maar dit komt niet ergens zwart op wit.
Klopt! het elektrische aspect is denk ik het feit dat het knopje verlicht is in de achterbak ;). Knopje laat hem losvallen zodat je hem zelf even vastklikt met je hand of voet. En het knopje zorgt ervoor dat de vergrendeling weer loskomt zodat je hem zelf met hand of voet kan inklappen. Een stuk beter dan dat ik nu heb met mijn afneembare trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronosair
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Klopt! het elektrische aspect is denk ik het feit dat het knopje verlicht is in de achterbak ;). Knopje laat hem losvallen zodat je hem zelf even vastklikt met je hand of voet. En het knopje zorgt ervoor dat de vergrendeling weer loskomt zodat je hem zelf met hand of voet kan inklappen. Een stuk beter dan dat ik nu heb met mijn afneembare trekhaak.
Dan begrijp ik de omschrijving elektrisch inklapbaar nog steeds niet, het zou dan toch elektrisch uitklapbaar moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnpes3kPlp6wltUUfFGNOCOhdp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gtr6THIKbThwkNLTkRVKYBlZ.png?f=fotoalbum_large

deze optie was bij mij niet bekend, die zou ik wel graag aangevinkt hebben voor de kids.... alleen in DL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
vinom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:
[...]

De eerste bestelling met Moon White! _/-\o_
Tja daar is ook weinig keus in gezien het hele wagenpark wit is :P

[ Voor 13% gewijzigd door MasterNuttie op 20-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kronosair schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Dan begrijp ik de omschrijving elektrisch inklapbaar nog steeds niet, het zou dan toch elektrisch uitklapbaar moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Jeroenvr72 niet Nederland wel in andere landen, maar misschien after-market mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Over die trekhaak, wat ik al zei terminologie is niet de meest slimste geweest.
Elektrisch inklapbaar betekent dat er elektrisch signaal gaat naar trekhaak om vergrendeling elektrisch los te koppelen.
Wil je een omschrijving maken dan zou het iets moeten zijn van 'trekhaak welke elektronisch ontgrendeld wordt vanuit bagageruimte en handmatig vast geklikt dient te worden zodat belasting op trekhaak bevestigd kan wroden, om te ontgrendelen kan dat elektrisch vanuit bagageruimte en dan trekhaak vastklikken zodat deze onder de auto vast zit'.
Maar zo uitgebreid heb ik weinig opties omschreven zien staan in auto land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:42
Kronosair schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:
Wellicht heb ik iets gemist maar ik heb gekozen voor de optie "Elektrisch inklapbare trekhaak" Ik ga er dan ook vanuit dat de trekhaak in ieder geval ook elektrisch inklapbaar is. Nu lees ik in de omschrijving

Met één druk op de knop is de trekhaak mechanisch uit te klappen. Na gebruik klap je hem gemakkelijk handmatig weer in.

Waarom bestel/betaal ik dan voor een elektrisch inklapbare trekhaak terwijl ik het uiteindelijk toch zelf handmatig moet doen. Ik zie de logica niet.
Dit verbaasde mij ook. Maar getest in de showroom en zo werkt het echt.
Je ontgrendeld hem elektronisch (met een knopje) en dan 'valt' hij onder de bodem tevoorschijn waarna je hem doorduwt en vergrendelt in de positie. De weg terug is precies hetzelfde.
Waarom dit elektronisch wordt genoemd is mij ook een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
Ach mensen, waar hebben we het over. Prima oplossing toch, deze trekhaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Ik snap niet wat er zo verwarrend is? Jullie hadden gedacht dat de aanhanger er vanzelf onder vandaan komt? ;)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed7ckgEsvw_i-wtOyLur491hodY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gMBZbSywj2uQUyopjnebAYBz.png?f=user_large

Weet ook iemand wat de bodemspeling is?
Er staan een hoop getalletjes op de tekening maar die ontbreekt er volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:00
De trekhaakdiscussie verbaasde mij ook omdat ik deze werking gewend ben van andere auto’s. Ik dacht dat het altijd zo werkte. Zie net dat bij sommige merken (in elk geval BMW) de trekhaak echt volautomatisch uitklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
MasterNuttie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[Afbeelding]

Weet ook iemand wat de bodemspeling is?
Er staan een hoop getalletjes op de tekening maar die ontbreekt er volgens mij.
Dat zal afhangen van je gekozen velgen lijkt me.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Jeroenvr72 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[Afbeelding]

deze optie was bij mij niet bekend, die zou ik wel graag aangevinkt hebben voor de kids.... alleen in DL?
Deze optie zit in het Family Plus Pakket. Niet in Nederland leverbaar (wel in België en Duitsland). Vanuit Skoda Nederland is mij ook al aangeven dat dit vooralsnog niet in Nederland komt. Maar goed, dat kan zomaar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
S.Jongsma schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Dat zal uiteraard (minimale) impact hebben, echter geven ze ook dakhoogte aan dan kan ik mij voorstellen dat daarbij ook de bodemvrijheid bekend is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 11:09
S.Jongsma schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Dat is nou juist niet het geval. Bij een grotere velg, wordt een lagere band gemonteerd. Hierdoor is de omtrek altijd gelijk en de auto dus ook even hoog. Als dat niet zo zou zijn dan zou bijvoorbeeld ook je km-teller afwijken per gekozen velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
WouterH85 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Dat is nou juist niet het geval. Bij een grotere velg, wordt een lagere band gemonteerd. Hierdoor is de omtrek altijd gelijk en de auto dus ook even hoog. Als dat niet zo zou zijn dan zou bijvoorbeeld ook je km-teller afwijken per gekozen velg.
Wat eerder veel gebeurde wanneer er veel te grote velgen werden gemonteerd onder het mom van tuning.
Zonder daarbij rekening te houden met de omtek (velg diameter vs bandhoogte).

Wel zal er altijd minimaal verschil in omvang zitten, vergelijkbaar met hoe hard je een band op druk pompt.
Bijna verwaarloosbaar.

Ik ben een beetje op zoek naar de rijhoogte omdat we voor het werk nogal eens buiten de gebane paden gaan, beetje rijhoogte is wenselijk.
Met de Peugeot 308SW word toch met enige regelmaat de bodem geraakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBlyGSFNx0nlwkNkGkwaw5DJ6UI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t23LKGb7BVR6AMSGFlSh1zwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aR4cvMnHlf5Q1K9cLWGyFsuBrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC9WKdTkLB3c0KqNkmbMJE6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnwGiYDkSrxog0qLNte8OFls7Qk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx5Zi04JsMSHrZ5LymMJu92a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_8A0qZFwAU2BiZLhRqcutpusiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPoZTcWDtpuTY77rXxbuFONl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOwGXVsFR2KjUvlSjYFld2FgQmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3C3OYq8l6VxSbWIWXOKdSjR.jpg?f=fotoalbum_large

Even bij de dealer wezen kijken. Blijft een joekel van een auto 😍

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:53
Klinkt alsof de eerste modellen daadwerkelijk bij de dealer staan (en daarmee bedoel ik niet tijdelijk).
Nog geen demo-auto, maar wel een showroom model.

YouTube: ŠKODA ENYAQ iV bij Wealer Sittard

Edit:
Deze dealer heeft 11 verschillende Enyaq's op zijn site staan, waarvan het lijkt alsof ze ook meteen te koop en leverbaar zijn. Dat gaat allemaal een stuk sneller als dat ik had gedacht.

Hoewel ik begrijp hoe de wereld in elkaar zit, steekt het toch en beetje dat wij (mannen van het eerste uur), nog tot minimaal Q2 (of zelfs de zomer) moeten wachten.
Een passant kan nu letterlijk eerder in deze beauty's rijden en ons balend achterlaten.

[ Voor 46% gewijzigd door Loepoog op 20-01-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Mooi kleurtje, zit er nou donker glas achterin of lijkt dat zo op foto?

Comfort pakket zie ik net staan in de optielijst, hopenlijk zijn ze standaard al redelijk getint :P

[ Voor 43% gewijzigd door MasterNuttie op 20-01-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Laatst online: 02-09-2022
Loepoog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:18:
Klinkt alsof de eerste modellen daadwerkelijk bij de dealer staan (en daarmee bedoel ik niet tijdelijk).

zijn dit de standaard velgen? Zien er in ieder geval erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34

Klopt, kan ook gaan bezichtigen bij mijn dealer.
PS: Ik krijg te horen dat de Skoda Sound System momenteel ook niet te leveren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Strova schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:22:
[...]

zijn dit de standaard velgen? Zien er in ieder geval erg goed uit!
Nope, dit zijn de Vega's. Mijn keuze.
Leven zou makkelijker zijn geweest als ze meteen two-tone waren, maar dat fix ik zelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Laatst online: 02-09-2022
Loepoog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Nope, dit zijn de Vega's. Mijn keuze.
Leven zou makkelijker zijn geweest als ze meteen two-tone waren, maar dat fix ik zelf wel
Ik hou niet zo van de two-tones maar dat is een kwestie van smaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Genestealer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Klopt, kan ook gaan bezichtigen bij mijn dealer.
PS: Ik krijg te horen dat de Skoda Sound System momenteel ook niet te leveren is.
Ben benieuwd waar je dat hebt gehoord, van de dealer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuiCZ_fwifKGiq0JQjepd1gwJ5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KOwR9qjOUcA84dndxgdQdwq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VktoJ-q6eZ4GBgUJg-yfqd9PjRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxkk2JB33p7ogejaI87I9YWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TZ99fJgTY1KU3oRDivtwPlMGZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uSoMwMkrmTVMJebVKQLegzj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3FhSQ2Gu1QhnPiuhcv2-HAGJIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqaVwkA4vh7K0VCjjRSmmquy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeRmGMFYcetngd9l5AJ2UoSlZHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g6Q7N6DiJlaw7qOp6uYYEvz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNNwFlhYFPXTO5YllQxlRTfjAlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8n4eTHdOMTnuxKSjflwRHoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC_FWKwSxI5nNevAp8rkDT5YVkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bfOa4uYILn10yIAzkWptHr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAb_T1n0itObQpgC1rVhZkzOzik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIQQ5rWLlH2Ea17VjJcxSeXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4BsnQbcGzu5zURTtZzDIgIUW-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPeDAUgQTDXhkd7y4HLQylG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af876IZ9axw3SIo3LwWuuQ-4IyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkrThOw2BVNUROf8py4WNFRN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly8EkbhwoAlSD6BToPrlCf0i8XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6VQvDeM8dlHWwV7laaOM6D9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URZb0TrLw_3Yp14mVZSLbu_WlJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qcK6z6pKhnqxIkEEAxCJbEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pt-VhGIeOIqTDRUUmnkldFzKXK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7gbalrZqiKiX6uE26E8wqYK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
Duncan78 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Ben benieuwd waar je dat hebt gehoord, van de dealer?
Ja, als ik auto nu via configurator samenstel dan heb je die optie er niet meer bij staan. Bij het navragen van mijn dealer bij Skoda werd aangegeven dat de sound system momenteel ook niet door hun te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronosair
pim89 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:24:
De trekhaakdiscussie verbaasde mij ook omdat ik deze werking gewend ben van andere auto’s. Ik dacht dat het altijd zo werkte. Zie net dat bij sommige merken (in elk geval BMW) de trekhaak echt volautomatisch uitklapt.
Mijn BMW 5 Touring was dit idd het geval. Knopje in de achterbak en de haak klapt automatisch in en uit. Verkeerde aanname gedaan. Maar de haak aan de Enyaq gaat het er vast niet minder om doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
@rammes leuk die foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
WouterH85 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ja dat klopt natuurlijk :X

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@MasterNuttie even plaatje uit configurator halen en met digitaal programma (bv. bluebeam) bodemspeling meten, daarnaast staat peugeot 308SW bekend dat die lang is, bijna geen bodemspeling heeft en komt helemaal laag bij de grond als er buiten bestuurder meer personen aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
je moet nu zelfs op de 80 extra optie kiezen als je de 360 area view neemt, was eerst ook niet zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKfXyLoR3qiu4PB7S0LOku-0_PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkLhEGF8qDY2ZlxK4ttLo2GN.jpg?f=fotoalbum_large
nog mooier als je de extraoptie kiest dan moet je ook een assistentie er bij nemen.. }:O

[ Voor 8% gewijzigd door patman070 op 20-01-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@rammes En kijk even of je de achtergrondkleur van het infotainment scherm ook kan aanpassen. Is dit het loft interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Oh jee een error...

[ Voor 79% gewijzigd door Loepoog op 20-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog is toch bekend in autoland eerst de full options - standaard versie de weg op en daarna pas 'maatwerk', is ook gebeurt met octavia; eerst 1st edition de weg op (nauwelijks extra keuzes-opties mogelijk) en hierna kwamen de 'maatwerk' bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ben inmiddels weer weg :(

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:51:
@Loepoog is toch bekend in autoland eerst de full options - standaard versie de weg op en daarna pas 'maatwerk', is ook gebeurt met octavia; eerst 1st edition de weg op (nauwelijks extra keuzes-opties mogelijk) en hierna kwamen de 'maatwerk' bestellingen.
Lezen is ook een vak. Dat is precies wat ik zelf al zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@vinom aan stiksels te zien op interieur denk ik dat het lodge is en geen loft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
Genestealer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja, als ik auto nu via configurator samenstel dan heb je die optie er niet meer bij staan. Bij het navragen van mijn dealer bij Skoda werd aangegeven dat de sound system momenteel ook niet door hun te bestellen is.
Ze zijn aan het bedenken of ze er toch maar Canton in gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog lezen is zeker een vak, maar ondanks dat begreep ik jou post niet, daarom mijn reply, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@patman070 stond al in prijslijst ingaande per 01-01-2021 dat bij 360 area view een comfort pakket verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:52:
[...]
Inderdaad weer ongelofelijk.....ik heb de dealer al een mail gestuurd.
Ben niet van van € 390 te betalen voor alleen 2 rolgordijntjes....
Al reactie gehad van dealer?
Hoop niet reactie van er staat 2x usb-c aansluiting op achterzijde jumbobox, maar moet zijn 2x usb-c aansluitingen voor wat genoemd staat bij standaard uitrusting in prijslijst.

Fout zit nog steeds in configurator.

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 20-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Al reactie gehad van dealer?
Hoop niet reactie van er staat 2x usb-c aansluiting op achterzijde jumbobox, maar moet zijn 2x usb-c aansluitingen voor wat genoemd staat bij standaard uitrusting in prijslijst.

Fout zit nog steeds in configurator.
Helaas nog niets mogen vernemen.....
Zodra ik antwoord heb zal ik het uiteraard meteen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kronosair schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Niet persé want ook voor het inklappen zul je eerst op het 'knopje' moeten drukken om hem elektronisch inklapbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud

Edit:
Deze dealer heeft 11 verschillende Enyaq's op zijn site staan, waarvan het lijkt alsof ze ook meteen te koop en leverbaar zijn. Dat gaat allemaal een stuk sneller als dat ik had gedacht.

Hoewel ik begrijp hoe de wereld in elkaar zit, steekt het toch en beetje dat wij (mannen van het eerste uur), nog tot minimaal Q2 (of zelfs de zomer) moeten wachten.
Een passant kan nu letterlijk eerder in deze beauty's rijden en ons balend achterlaten.
Met het laatste ben ik het roerend eens. De vroege bestellers hebben blind gekozen voor een toch niet al te goedkope auto en zitten op de 2e rij. Zou chiquer zijn als deze samen met de 1e lichting de weg op zouden gaan.
Helaas zit deze harde wereld anders in elkaar 😉😕😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@goetfoud tnhx for reply, ga vanavond ook mail sturen aan dealer, heb nog een andere vraag waar levering plaatsvindt, dealer gaat verhuizen qua locatie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Geen Augmented Reality nog zeker (zoals verwacht)?

Verder is die storing ook wel te verwachten als je iDx forum leest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:
[...]

De augmented reality heeft ie toch mooi op de foto gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Het was een demo model wat na 2 weken weer weg gaat, kon ook niet mee gereden worden heb ik begrepen, dus ik verwacht dat deze ook niet alle updates heeft gehad ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Die AR (blauwe geleidingspijlen en groene - rode strepen irt lane-assist en acc) zie je pas als je rijdt, en dat werkt zie eerder geposte video over test ID4 door Roland Tameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
Dealer heeft video van 5 minuten gemaakt in Race Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Amersfoort bedankt, mooie auto en mooi lodge interieur.
Tsjonge hij zegt ook welk interieur het is, lekker van me, maar had video gekeken zonder geluid :|.

[ Voor 46% gewijzigd door knirrebir op 20-01-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:28
Net gebeld door de dealer vanwege de elektrisch verstelbare stoel.
En ook het hier reeds vermelde aanbod gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Rogo70 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:16:
Net gebeld door de dealer vanwege de elektrisch verstelbare stoel.
En ook het hier reeds vermelde aanbod gehad.
Ik heb zelf gebeld, dealer van Udenhout in Veldhoven heeft nog niets gehoord 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Rogo70 en @frankdaan elektrische bestuurdersstoel zonder dwang verplichtingen bedoelen jullie?
Als dat zo is dan zijn jullie spekkoper daarmee, hoop ik niet dat bij levering en toch de dwang verplichtingen aanwezig zijn, blijft dus afwachten tot werkelijke levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
knirrebir schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:12:
@Rogo70 en @frankdaan elektrische bestuurdersstoel zonder dwang verplichtingen bedoelen jullie?
Als dat zo is dan zijn jullie spekkoper daarmee, hoop ik niet dat bij levering en toch de dwang verplichtingen aanwezig zijn, blijft dus afwachten tot werkelijke levering.
Tja , is de vraag spekkoper...voor halve prijs acc en side assist ook niet gek, alhoewel de wederhelft er niet helemaal hetzelfde inzit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:28
frankdaan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Tja , is de vraag spekkoper...voor halve prijs acc en side assist ook niet gek, alhoewel de wederhelft er niet helemaal hetzelfde inzit ;)
Bij mij niet anders.
Maar uiteindelijk toch maar het aanbod aangenomen.
Pagina: 1 ... 32 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2