All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Handleiding bekijken, link staat ook op dit forum👍Strova schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:32:
Ik ben vandaag al een tijd aan het zoeken naar een video waarin het panoramadak beter zichtbaar is/wordt uitgelegd. Ben in de veronderstelling dat er een filmpje is waarin je ziet hoe dit dak open is/gaat. Weet iemand welke ik bedoel?
:strip_exif()/f/image/I9gmWrTByj225yRzYvx5VLoY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door goetfoud op 18-01-2021 14:56 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Thanks! Ik bedoelde eigenlijk vooral visueel, in het echtgoetfoud schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:49:
[...]
Handleiding bekijken, link staat ook op dit forum👍
[Afbeelding]
Als ik het goed gevolgd heb zijn er in Q1 alleen voorraad auto's beschikbaar. Alles wat op maat besteld wordt vanaf Q2.Inspired schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:53:
Iemand toevallig nog ergens een dealer tegen gekomen die productieplekken heeft voor Q2 dit jaar..? Neem aan dat Q1 productie sowieso vol zit of al niet meer aangepast kan worden.
Pin me er niet op vast, maar het zag er dacht ik hetzelfde uit als bij een Octavia 4.Strova schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:00:
[...]
Thanks! Ik bedoelde eigenlijk vooral visueel, in het echt
YouTube: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI (150 PS) First Edition - POV Review...
Met van die sliders, vanaf 13.45 te zien
Je moet skoda dealers bellen of ze nog een geclaimde productie slot hebben welke niet is toegewezen aan klant welke jij kan gebruiken om jou configuratie door te geven en zo te laten produceren.
Je gaat dan uit dat voor verwarmen 1,5 kW verbruikt, maar van welke tijdsduur ga je dan uit?FJP84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:42:
[...]
Top dus +/- 1-1.5kW voor op te warmen op een 77kW accu die tot 70% gebruikt wordt (10-80%) = 53,9kW, dan hou je na verwarmen nog +/- 52Kw over. Met een verbruik tijdens rijden van 21 a 22 kWh/100 km heb je 240-250km over.
En dat is verbruik per uur?Simply1337 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:33:
[...]
Ventilatie verbruikt tussen 600 en 1500 watt en dan staat AC nog uit.
Hierbij de link welke strat vanaf het moment dat het panoramadak uitgelegd wordt.
Ik zou het doen!
Heb je het zwart op wit vanuit fabriek? Zo niet dan hoop ik voor je dat het zo blijft zoals je besteld hebt; bij mij had ik per mail akkoord van dealer en importeur voor elektrische stoel zonder andere verplichtingen, echter niet van fabriek en fabriek overruled ze allebei.Thiazzz schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Apart vrijdag nog contact gehad met de dealer en die gaf aan dit niet het geval is
Was even geleden nog dat op Belgische skoda site je elektrische stoel kon kiezen zonder andere verplichtingen in configurator, maar dat is nu ook niet meer net als Duitse, Nederlandse en Engelse skoda site.
Extra gewicht is gunstiger, meer gewicht zorgt voor meer opbrengst bij recuperatie, was al een keer eerder op forum voorbij gekomen.Strova schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:10:
haha, gewicht doet volgens mij niet gek veel met de range. Ik twijfel vooral om bv. het snelladen + lodge te kiezen. Is 50 meer dan een warmtepomp zonder deze opties..
Mijn dealer is (naar ik aanneem met alle andere dealers) afgelopen zaterdag geïnformeerd dat ook bestellingen in retro moeten worden aangepast en dat bij keuze elektrisch verstelbare stoel Assistentie en Verwarmbaar stuur verplicht moet worden afgenomen. Zie eerdere posts hierover van gisteren. Ik heb het inmiddels geregeld: warmtepomp eruit, dat past precies qua budgetknirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:15:
[...]
Heb je het zwart op wit vanuit fabriek? Zo niet dan hoop ik voor je dat het zo blijft zoals je besteld hebt; bij mij had ik per mail akkoord van dealer en importeur voor elektrische stoel zonder andere verplichtingen, echter niet van fabriek en fabriek overruled ze allebei.
Was even geleden nog dat op Belgische skoda site je elektrische stoel kon kiezen zonder andere verplichtingen in configurator, maar dat is nu ook niet meer net als Duitse, Nederlandse en Engelse skoda site.
Gaat niet alleen of het moeite waard is, maar ook of je vrijheid wil hebben om te kiezen welk laadpunt je gebruikt.Strova schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:09:
Hmm, ik vraag me af of snelladen dan de moeite is voor mij. Ik heb geregeld ritjes van 270km (afstand is de retourafstand). Dan zou ik praktisch gezien aan het einde van de heenrit opladen. Dan zit ik rond 40-50% en kan ik dus eigenlijk ook met 50kwh laden..
Hou je alleen 50kW en zijn die allemaal bezet zal je moeten wachten, heb je snel laadoptie hoef je niet te wachten want je kan ook andere dan 50kW gebruiken.
Heb nu een e-golf met 50kW, een keer geprobeerd om hogere oplaad snelheid te gebruiken en dat werkte niet.
Mmmm, meer gewicht kost ook meer energie om op snelheid te brengen. Een hoger gewicht zal iets ongunstiger zijn: hogere rolweerstand van de banden. Voor windweerstand maakt het niet uit, tenzij je het dak open zet!knirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Extra gewicht is gunstiger, meer gewicht zorgt voor meer opbrengst bij recuperatie, was al een keer eerder op forum voorbij gekomen.
Eerdere posts had ik ook gelezen en mooi dat je jou keuze gemaakt hebt m.b.t. warmtepomp.
Meer gewicht om op snelheid te komen verbruikt nauwelijks meer energie, is hier in topic ook al uitvoering aan de orde gekomen.
Loepoog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Pin me er niet op vast, maar het zag er dacht ik hetzelfde uit als bij een Octavia 4.
YouTube: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI (150 PS) First Edition - POV Review...
Met van die sliders, vanaf 13.45 te zien
thanks! had niet verwacht dat het dak zo ver open zou gaanrammes schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:10:
[YouTube: 2020 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI (150 PS) First Edition - POV Review, Fahrbericht]
Hierbij de link welke strat vanaf het moment dat het panoramadak uitgelegd wordt.
Is iets wat een merk - fabriek kan besluiten zonder toelichting, staat ook in prijslijst en brochure; 'er kunnen geen rechten aan ontleend worden en recht voorbehouden om te wijzigen'.andre00 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:45:
N.B. Kan iemand mij uitleggen waarom stoelverstelling, stuurwiel en assistentiepakket samen geleverd zouden moeten worden?
In dit geval denk ik dat het te maken heeft qua koppeling van systemen en niet te veel losse componenten en kabelbomen te hebben, hoe meer ze kunnen standaardiseren hoe prettiger het is.
Of iemand in fabriek nou moet kijken welke hij van de 20 onderdelen moet pakken voor gekozen bestelling of dat het er 1 van de 5 is.
Hoe meer concept naar productie fase gaat hoe meer ze kijken wat kunnen we standaardiseren en dat is wat hier ook gebeurt is en als klant - dealer - importeur heb je daar geen invloed op.
Daar zit dus een adder onder het gras.Strova schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:32:
[...]
[...]
thanks! had niet verwacht dat het dak zo ver open zou gaan
De functionaliteit is hetzelfde, maar de afmeting van het panoramadak is bij een Octavia groter. Het viel me in de Enyaq tegen en daarom niet gekozen. Scheelt gevoelsmatig 25% qua lengtemaatvoering.
Of het bij een Enyaq dan ook zover open kan? Dat weet ik niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Loepoog op 18-01-2021 17:41 ]
Hmm, oke. Lastige keuze merk ik. Warmtepomp annuleren bespaart €1.200. Panoramadak en snelladen samen zit weer een stuk boven dat bedrag..Loepoog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:40:
[...]
Daar zit dus een adder onder het gras.
De functionaliteit is hetzelfde, maar de afmeting van het panoramadak is bij een Octavia groter. Het viel me in de Enyaq tegen en daarom niet gekozen. Scheelt gevoelsmatig 25% qua lengtemaatvoering.
Begrijp ik nu goed dat als je aan een snellaad punt staat van bijv 125 kWh je de auto niet kunt laden als deze een 50 kWh aansluiting heeft?knirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Gaat niet alleen of het moeite waard is, maar ook of je vrijheid wil hebben om te kiezen welk laadpunt je gebruikt.
Hou je alleen 50kW en zijn die allemaal bezet zal je moeten wachten, heb je snel laadoptie hoef je niet te wachten want je kan ook andere dan 50kW gebruiken.
Heb nu een e-golf met 50kW, een keer geprobeerd om hogere oplaad snelheid te gebruiken en dat werkte niet.
M.a.w. past zo'n laadpunt zich niet aan?
In mijn geval met e-golf wel maar @tiguan heeft daar geen last van met zijn e-golf.goetfoud schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Begrijp ik nu goed dat als je aan een snellaad punt staat van bijv 125 kWh je de auto niet kunt laden als deze een 50 kWh aansluiting heeft?
M.a.w. past zo'n laadpunt zich niet aan?
Even brochure enyaq en octavia bekijken en dan bovenaanzicht van dakraam.Strova schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Hmm, oke. Lastige keuze merk ik. Warmtepomp annuleren bespaart €1.200. Panoramadak en snelladen samen zit weer een stuk boven dat bedrag..
Dan zie je dat het in 2 delen gedeeld is, ene deel schuift open, andere niet.
Dan kan je verschil zien qua grootte en wat ik gezien heb bij roadshow is die van enyaq niet enorm groot, deel wat open ging was volgens mij ca. 50cm in richting voor- naar achterkant.
Misschien is grootte net zoiets als bij kodiaq of karoq.
Hier bij staat een kodiaq en lijkt ongeveer zelfde afmeting als enyaq.
Kan de grootte van het Panodak ook niet te maken hebben met de constructie? Las meer mensen die er opmerkingen over hebben gemaakt, maar deze wagen staat natuurlijk op een ander platform. Mij zou het enigszins logisch klinken als ze gewoon niet groter kunnen omdat ze met bepaalde veiligheidsaspecten m.b.t. de constructie zitten..Loepoog schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:40:
[...]
Daar zit dus een adder onder het gras.
Zie ook de uitsparing in het dak op div. filmpjes, waar het erop lijkt dat er bij een panodak een extra balk tussen is gelast voor de stevigheid..?
(ik zeg maar wat overigens, is puur giswerk
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
de keuze was voor mij niet moeilijk, ik rijd nu een octavia met panoramadak, en heb er in 4 jaar tijd misschien 12x mee open gereden, en vaak de zonnehemel dichtgedaan omdat er veel licht binnenkwam, wat ik persoonlijk niet prettig heb ervaren. voor mij dus lekker weer een dichte hemelStrova schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Hmm, oke. Lastige keuze merk ik. Warmtepomp annuleren bespaart €1.200. Panoramadak en snelladen samen zit weer een stuk boven dat bedrag..
Ik zou het doen!
Ik dacht dat het verbruik rond de 3kW per uur is dan. En dan 20 min voorverwarmen maakt 1kW dus 1-1,5kW. Vraag is of het eerste kloptknirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:09:
[...]
Je gaat dan uit dat voor verwarmen 1,5 kW verbruikt, maar van welke tijdsduur ga je dan uit?
Interessant, die discussie heb ik gemist. Volgens gangare natuurkunde heb je voor versnelling van een grotere massa toch heus meer energie nodig. Wat duw jij gemakkelijker vooruit: een kinderwagen of een auto? Juist, een grotere massa vraagt meer energie om op snelheid te komen.knirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
@jdbiggelaa
Meer gewicht om op snelheid te komen verbruikt nauwelijks meer energie, is hier in topic ook al uitvoering aan de orde gekomen.
De iv80 is in belgie ongeveer 3000 euro goedkoper en er is tot 1 feb nog een extra korting van 1500 op de iv80. Doordat we geen bpm hoeven te betalen kun je dus de belgische prijs = nederlandse prijs rekenen. Vandaag nog een gesprek gehad met een dealer in belgie voor een optie voor een enyaq voor mijzelf.
Nu is in België alleen er wel een optie: navigatie basis en navigatie full.
In Nederland hebben we alleen de full als optie (navigatie basis zit er al in).
Nu vroeg ik mij natuurlijk als zuinige hollander af: die navigatie basis is inclusief skoda connect voor 2 jaar (dus na 2 jaar moet je dan een abbo afnemen? of zit er stiekem al gewoon navigatie op de enyaq, maar is de basis alleen voor de remote connect.)
iemand die dat toevallig weet?
Volgens de metingen van Bjørn Nyland klopt dat voor de ID.3, dus dat zal bij de Enyaq niet zoveel afwijken?FJP84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Ik dacht dat het verbruik rond de 3kW per uur is dan. En dan 20 min voorverwarmen maakt 1kW dus 1-1,5kW. Vraag is of het eerste klopt

Ik snap wat je aangeeft, maar bij elektrische auto's is dat anders n.a.v. wat in dit topic voorbij is gekomen.jdbiggelaa schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Interessant, die discussie heb ik gemist. Volgens gangare natuurkunde heb je voor versnelling van een grotere massa toch heus meer energie nodig. Wat duw jij gemakkelijker vooruit: een kinderwagen of een auto? Juist, een grotere massa vraagt meer energie om op snelheid te komen.
Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Als uit België met importkosten, keuring en dergelijke goedkoper is dan is het een optie.
Hoop niet, omdat het nieuwe auto betreft, dat dealer auto niet in onderhoud neemt en/of bepaalde voorwaarden stelt, bijvoorbeeld met onderhoud of garantie.
Schijnen er al 600 geleverd te zijn? Zeker demo modellen..
https://www.dago.nl/skoda...lT6E6o44EoyJrqb5UtH13Rk1I
Uniek: wij hebben de hand weten te leggen op een beperkt aantal ŠKODA Enyaq iV 60 modellen welke naar verwachting vanaf maart 2021 geleverd kunnen worden! Wil je weten welke dat zijn? Bekijk dan hier de voorraad: http://bit.ly/enyaq-dago
:strip_exif()/f/image/Ozjq0urE0SiYund6cTJikPTh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HbmondIEpOHQM6uUr2pMVYkH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AC3QusWryIPnvQENBB91eBR7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bKs1t51ADwOrvGSNi9ainLog.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kf6Txi0Ao9la3wlfsmWKiwRU.jpg?f=fotoalbum_large)
Grappig dat als je ze inhoudelijk bekijkt dat er bij allemaal ook het configurator plaatje (artist impression) voor de woning op de oprit erbij zit.
Ik heb op 6 oktober besteld, dus best vroeg, en moest ook al aanpassen.knirrebir schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
@jdbiggelaa duidelijk wat je aangeeft qua elektrische stoel, maar er zijn aantal die heel vroeg productie slot hebben bij dealer (sommige dealer hebben productie slots begin Q2 en andere verder in Q2) en daar schijnt het (volgens die forum members) nog wel te gaan zonder andere verplichtingen.
Of misschien full option en/of door klanten samengesteld en levering alleen in Tsjechië.ervh schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:43:
https://www.google.de/amp...v2ixhY_mCnb5ycPWGcRQ5F7_M
Schijnen er al 600 geleverd te zijn? Zeker demo modellen..
Wel grappig en jammer dat Nederland niet in top 10 staat voor levering qua aantallen.
/f/image/S7NAUeHZcrOoAjiWmvEVquz7.png?f=fotoalbum_large)
En nog twee. Filmploeg is in Portugal de lanceringsfilm wezen filmen.
/f/image/deyl7hDP6ITvTnWIYxWzVaqJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dDQrjdaPzSn22Jf9WQQ3vxht.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door ervh op 18-01-2021 22:53 ]
Zoom is in linksboven hier staat grutbroek in de navigatie... Dago Doetinchem zit op de grutbroek.goetfoud schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:03:
Skoda dago
Uniek: wij hebben de hand weten te leggen op een beperkt aantal ŠKODA Enyaq iV 60 modellen welke naar verwachting vanaf maart 2021 geleverd kunnen worden! Wil je weten welke dat zijn? Bekijk dan hier de voorraad: http://bit.ly/enyaq-dago
[Afbeelding]
Hij staat daar dus gewoon te wachten
Scherp gezien. Als je op de site van Dago kijkt zie je zelfs het hele navigatiescherm met de locatie van Dago.Thiazzz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Zoom is in linksboven hier staat grutbroek in de navigatie... Dago Doetinchem zit op de grutbroek.
:strip_exif()/f/image/hW3ICUBgso7gSITZ9lVHYPJ1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door iMoose op 18-01-2021 23:26 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Luciano V op 19-01-2021 08:41 ]
Dit is Quartz Grey denk ik? Mooie kleur, beetje een Mercedes grijsgoetfoud schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 06:48:
Roadshow België deze week:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/post
Dit is natuurlijk niet wat we allemaal willen lezen, maar volgens mij is die foto gewoon gemaakt toen ze het demo-model in de dealer hadden. Het is namelijk de enige uitvoering die ze op 'echte' eigen foto's hebben, en toevallig dezelfde uitvoering als de auto die ze als demo-model hadden. Slim dus om die foto's te hergebruiken.Thiazzz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Zoom is in linksboven hier staat grutbroek in de navigatie... Dago Doetinchem zit op de grutbroek.
Ah, prachtige foto's! Ik dacht dat ie donkerder zou zijn, maar hij is hier juist wat lichter en dat is mooi!goetfoud schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 06:48:
Roadshow België deze week:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er gewoon dik uit zo

[ Voor 6% gewijzigd door Ccreator op 19-01-2021 09:53 ]
De kleur van de auto rechtsachter de Enyaq vind ik vele malen mooier en had dit graag op de Enyaq gehad.
Maar helaas is het kleurenpalet net zo consistent bij Skoda als ons kabinet
handig een lijstje te maken met welke levertijden jullie hebben doorgekregen / wat jullie productie slot is?
Mijn dealer houdt vol; niets verandert.
Leverweek 24.
Mijn auto is besteld op 10-10 en heeft vanaf het begin productieweek 19 en als leverweek 22 gehad (week 24 mei). Volgens mijn dealer is daarin nog niets veranderd. Bij mijn dealer, de vestiging van Van den Udenhout uit Den Bosch moeten alle 8 klanten met deze configuratie de bestelling aanpassen.Dinh088 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:22:
Vraag aan de mensen die aangeven bericht te hebben gehad van dealer mbt stoelen / assistentie / stuur soap.
handig een lijstje te maken met welke levertijden jullie hebben doorgekregen / wat jullie productie slot is?
Mijn dealer houdt vol; niets verandert.
Leverweek 24.
[ Voor 10% gewijzigd door jdbiggelaa op 19-01-2021 10:28 ]
Mee eens, had ook graag die kleur gehad.ManiacScum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:17:
[...]
De kleur van de auto rechtsachter de Enyaq vind ik vele malen mooier en had dit graag op de Enyaq gehad.
kreeg je nog iets van een tegemoetkoming?jdbiggelaa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Mijn auto is besteld op 10-10 en heeft vanaf het begin productieweek 19 en als leverweek 22 gehad (week 24 mei). Volgens mijn dealer is daarin nog niets veranderd. Bij mijn dealer, de vestiging van Van den Udenhout uit Den Bosch moeten alle 8 klanten met deze configuratie de bestelling aanpassen.
Wit is niet mijn ding, 2x witte auto gehad en man je bent alleen maar aan het wassen; alles qua vuil zie je.
Dit komt omdat het productie slots betreft, x aantal weken voordat productie start in fabriek dient alles definitief bekend te zijn, tot die tijd kan er gewijzigd worden.
Dat is geen witknirrebir schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
@ManiacScum die witte kleur van octavia combi rs?
Wit is niet mijn ding, 2x witte auto gehad en man je bent alleen maar aan het wassen; alles qua vuil zie je.
dat is de grondverf
Ik zou het doen!
Okerammes schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:22:
[...]
dat is de grondverfwaren ze vergeten af te spuiten
Discussie om niks dit, zullen we het gewoon afkappen?knirrebir schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:31:
Ik weet niet welke kleur jij het vindt @ManiacScum, maar in mijn perceptie is het wit, maar kan zijn dat ik het qua instelling kleuren monitor anders zie.
Yep, de helft van de waarde van de verplichte extra opties, dus 50% van €1.200.
Ik twijfel nog steeds over 1 aanpassing, maar mijn contactpersoon stelt dat hij niet kan garanderen dat een aanpassing niet leidt tot naar achter schuiven in de productie
Als dat wit is, dan mag ie best eens gewassen wordenknirrebir schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
@ManiacScum die witte kleur van octavia combi rs?

Maar zoals eerder gemeld is het Steel Grey en vaak beschikbaar op sportline uitvoeringen. Geen van allen van toepassing hier, maar wel een hippe kleur. I like it.
Had hem uiteindelijk toch niet mogen kiezen omdat het leaseregelement een metallic lak voorschrijft.
Of is het rood? 😂 mooi grijs. Kijk maar eens naar de karoq sportline....staat m prachtig.ManiacScum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Discussie om niks dit, zullen we het gewoon afkappen?
Beetje de Audi RS kleur ....
Besteld bij vd Udenhout Veldhoven, oa elektrische stoel besteld op 12 Oktober , tot heden niets gehoord. Heb verkoper app gestuurd of er nog mededelingen vanuit fabriek of importeur zijn met de auto. Hoop morgen iets vernemen.jdbiggelaa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Mijn auto is besteld op 10-10 en heeft vanaf het begin productieweek 19 en als leverweek 22 gehad (week 24 mei). Volgens mijn dealer is daarin nog niets veranderd. Bij mijn dealer, de vestiging van Van den Udenhout uit Den Bosch moeten alle 8 klanten met deze configuratie de bestelling aanpassen.
De nieuwe ‘vanafprijs’ is identiek aan de oude prijs plus navigatie.DonKui schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:56:
Al een aantal dagen bezig om mijn bestelling te wijzigen om de warmtepomp eraf te halen en assistentie+ en 360 area view toe te voegen. Werd ik vandaag gebeld dat ik vanuit mijn werkgever geen order mag wijzigen en dat ik dus een nieuwe bestelling moet doen. Hierdoor zit ik dan met de nieuwe vanaf prijs en ben ik per maand 40 euro meer kwijt dan met de warmtepomp. Morgen maar eens de dealer bellen of hij nog iets kan betekenen maar weer leuk dit
Heel herkenbaar, was tijdens de bestelling van mijn superb destijds ook mbt dezelfde optie. In mijn versie zaten ze er standaard niet in, maar vanaf maand X wel standaard...jeroenkb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Ze zijn weer bezig op de configurator: ik wilde kijken of er nog wijzigingen waren. Ik stelde een kale Enyaq 60 samen en kreeg toen onderstaande te zien (terwijl die USB-C aansluitingen achter toch echt in een optiepakket zitten). Maar screendump maken en meenemen bij de levering ;-)
[Afbeelding]
Klopt inderdaad, maar ik had voorheen de navigatie niet dus jajdbiggelaa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:07:
[...]
De nieuwe ‘vanafprijs’ is identiek aan de oude prijs plus navigatie.
Valt me nu op dat verbruik van de 60 lager ligt dan de 80 op de Duitse plaatjes.pim89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:17:
Oh ze zijn er inderdaad mee bezig denk ik. De range in de Nederlandse configurator is nu voor de iV80 aangepast (gek genoeg, toch nog steeds iets anders dan bijvoorbeeld de Duitse configurator), maar die van de iV60 niet:
NL:
[Afbeelding]
DE:
[Afbeelding]
Volgens EV Database komt de IV60 uit tussen de mid-weather uit op 460KM.pim89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:17:
Oh ze zijn er inderdaad mee bezig denk ik. De range in de Nederlandse configurator is nu voor de iV80 aangepast (gek genoeg, toch nog steeds iets anders dan bijvoorbeeld de Duitse configurator), maar die van de iV60 niet:
NL:
[Afbeelding]
DE:
[Afbeelding]
https://ev-database.org/car/1279/Skoda-Enyaq-iV-60
City - Mild Weather * 460 km
Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.
Ben zelf benieuwd wat het in praktijk zal zijn, ik heb hem in ieder geval ook besteld!
Beste meneer / mevrouw,
Goed nieuws! Geheel onverwacht beschikken wij tijdelijk over de elektrische Enyaq iV. De auto is buiten voor onze showroom te bewonderen.
Nu te bewonderen
De auto staat gepresenteerd voor de ŠKODA showroom in Doetinchem. Wij nodigen u van harte uit om de Enyaq iV te komen bekijken. Gezien de COVID-19 maatregelen mogen wij de auto zelf niet aan u presenteren, wel kunnen wij ervoor zorgen dat de auto open is, zodat u de auto in alle rust van binnen en buiten kunt bekijken. Let op: het is belangrijk dat u hier vooraf een afspraak voor maakt. Een proefrit is nog niet mogelijk, dat kan vanaf medio maart.
Ik zou het doen!
Op de onderste afbeelding is ook de verwarmde achterbank bediening te zien.jeroenkb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Ze zijn weer bezig op de configurator: ik wilde kijken of er nog wijzigingen waren. Ik stelde een kale Enyaq 60 samen en kreeg toen onderstaande te zien (terwijl die USB-C aansluitingen achter toch echt in een optiepakket zitten). Maar screendump maken en meenemen bij de levering ;-)
[Afbeelding]
Dit zit in het klimaat plus pakket.
Inderdaad weer ongelofelijk.....ik heb de dealer al een mail gestuurd.jeroenkb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
[Afbeelding]
Ben niet van van € 390 te betalen voor alleen 2 rolgordijntjes....
Proefrit vanaf medio maart......!!!! Pfframmes schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:16:
Bekijk de Enyaq iV bij DAGO
Beste meneer / mevrouw,
Goed nieuws! Geheel onverwacht beschikken wij tijdelijk over de elektrische Enyaq iV. De auto is buiten voor onze showroom te bewonderen.
Nu te bewonderen
De auto staat gepresenteerd voor de ŠKODA showroom in Doetinchem. Wij nodigen u van harte uit om de Enyaq iV te komen bekijken. Gezien de COVID-19 maatregelen mogen wij de auto zelf niet aan u presenteren, wel kunnen wij ervoor zorgen dat de auto open is, zodat u de auto in alle rust van binnen en buiten kunt bekijken. Let op: het is belangrijk dat u hier vooraf een afspraak voor maakt. Een proefrit is nog niet mogelijk, dat kan vanaf medio maart.
Ook dat is te regelen. In frozen wit wrappen.ManiacScum schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:17:
[...]
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2