Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.763.763 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
Ziet er goed uit! Reactie snelheid lijkt me voldoende. Die button bar is heel fijn voor veel gebruikte functies.
(Klimaat control/ achterruit verwarming) .

Icoontjes voor verwarming instelling "warm my feet" zijn grappig en duidelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:15
Reactie van Broekhuis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJZh-8XRKanurnAMvP2Z5Z3jWXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xvaYNCkW1FO7zj2hWf0p3OtZ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Dit is voer genoeg om als werknemer haast een clausule op te nemen indien een auto niet in 2021 geleverd gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 09:18
Warning light intensity aanpassen :*)
Ik kan niet ontkennen dat er genoeg opties op zitten. _O-

In elk geval ziet het er gelikt en overzichtelijk uit. Ik zal wel bevooroordeeld zijn, maar dit is beter als bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik overweeg ook de Skoda Enyaq IV 80 maar ik zie dat er al leveringen op week 48 staan. Ik kan pas over een maand of 2 a 3 beslissen, kan ik de conclusie trekken dat ik dan te laat ben met bestellen voor levering 2021?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Freezhost schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:03:
Ik overweeg ook de Skoda Enyaq IV 80 maar ik zie dat er al leveringen op week 48 staan. Ik kan pas over een maand of 2 a 3 beslissen, kan ik de conclusie trekken dat ik dan te laat ben met bestellen voor levering 2021?
Waar heb je vernomen dat de leveringen op week 48 zitten? Als je kijkt naar de startpost, staat die levering op week 48 omdat dan pas zijn leaseauto afloopt. Dat is dus geen beperking van Skoda als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
Freezhost schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:03:
De levertijden lopen op zich redelijk op, maar het is niet zo dat de bestellingen van nu al kiele kiele zijn voor einde van het jaar. Over 2/3 maanden kan dat natuurlijk spannender zijn. Waarschijnlijk kun je dit het beste met de dealer afstemmen de komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nog zeer heldere film over effect van bandenformaat op range. Video start (als het goed is) bij voorbeelden van impact op Tesla autos. Terugspoelen geeft heldere uitleg over de achterliggende principes en impact op range

Mijn snelle conclusie: iedereen die zich zo druk maakt over de warmtepomp, want wat extra km: pak de kleinste maat mogelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
Bedankt vinom en pim89 voor de reactie, de auto komt pas volgende maand bij de dealer binnen dus ik kan tegen die tijd pas een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:33
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Overigens een opvallend antwoord van onze vriend van Skoda zelf op een vraag over eerste leveringen..; die gaan met zekerheid naar Zweden en Noorwegen. Hou de Zweedse en Noorse youtube dus maar in de gaten ;-)
Verbaast mij niets, vooral Noorwegen loopt ver voorop in elektrisch rijden. De Noren gaven 15 jaar geleden al vrij baan voor elektrische auto’s op de autowegen rond Oslo. Terwijl iedereen daar in de file stond, reed je met je EV fluitend langs de meute. En of dat hielp :)

Bekendste Skandinavische EV Youtuber is TeslaBjorn. Die test momenteel veel warmtepompen van EV’s bij minus 25 graden door er in te slapen _/-\o_ Zie deze test van de ID.3 YouTube: VW ID3 camping in -25°C in Folldal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-07 21:01
jeroenkb schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:08:
Nog zeer heldere film over effect van bandenformaat op range. Video start (als het goed is) bij voorbeelden van impact op Tesla autos. Terugspoelen geeft heldere uitleg over de achterliggende principes en impact op range

Mijn snelle conclusie: iedereen die zich zo druk maakt over de warmtepomp, want wat extra km: pak de kleinste maat mogelijk ;-)

[YouTube: Why Big Wheels Are A Bad Idea On Electric Cars - Range Impact!]
Dat scheelt nog aardig inderdaad. Echter de Enyaq heeft standaard 235breed 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27
Filmpje geeft best veel uitleg, niet alleen over infotainment maar ook over hoe je bepaalde functies dient te gebruiken. (area view , recuperatie etc). De navigatie toont bij Skoda wel de laadpunten bij een lange route en je kan deze wijzigen naar een andere laadpunt in tegenstelling tot navigatie bij VW op dit moment. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

ManiacScum schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Dit is voer genoeg om als werknemer haast een clausule op te nemen indien een auto niet in 2021 geleverd gaat worden ;)
Ik heb dat dus ook opgenomen in het leasecontract. Verwachting is week 34 productie, ik mag hem toch pas in week 44 ophalen, dus voorzie nog geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Voor mij als niet regelmatige lezer is de berichten stroom hier bijna niet bij te houden :) . Mijn enthousiasme m.b.t. mijn keus voor de Enyaq groeit, ondanks de onduidelijkheden die er nog zijn. Ik zie wel wat er medio juni geleverd gaat worden ;) .

In elk geval ziet het infotainment er goed uit. Ik hoop wel dat het mogelijk is meerdere telefoons tegelijk te verbinden met de auto. Dat kan in mijn huidige O3 combi wel en is erg handig i.v.m. privé- en werktelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 20:49
jdbiggelaa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Verbaast mij niets, vooral Noorwegen loopt ver voorop in elektrisch rijden. De Noren gaven 15 jaar geleden al vrij baan voor elektrische auto’s op de autowegen rond Oslo. Terwijl iedereen daar in de file stond, reed je met je EV fluitend langs de meute. En of dat hielp :)

Bekendste Skandinavische EV Youtuber is TeslaBjorn. Die test momenteel veel warmtepompen van EV’s bij minus 25 graden door er in te slapen _/-\o_ Zie deze test van de ID.3 YouTube: VW ID3 camping in -25°C in Folldal
Heb voor de gein eens op Noorse skoda site zo goed mogelijk mijn configuratie samengesteld.
Prijzen aldaar liggen echt heel veel hoger als je kronen omzet naar euro's .
Mogelijk dat dit ook een reden is om daar te beginnen? Beter verdienmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
goetfoud schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Heb voor de gein eens op Noorse skoda site zo goed mogelijk mijn configuratie samengesteld.
Dat komt waarschijnlijk ook deels omdat heel veel dingen die bij ons opties zijn (zoals de warmtepomp) er daar standaard inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
iMoose schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:50:
In elk geval ziet het infotainment er goed uit. Ik hoop wel dat het mogelijk is meerdere telefoons tegelijk te verbinden met de auto. Dat kan in mijn huidige O3 combi wel en is erg handig i.v.m. privé- en werktelefoon.
Bedoel je 1 telefoon verbonden, maar er staan meerdere in geheugen of echt meerdere telefoons aangesloten tegelijkertijd?
Ik weet niet van wanneer jou octavia 3 is, maar als mijn e-golf nieuwer is kan ik het daar testen en als het daar werkt en wat je zegt ook op jou octavia 3 dan kan het toch niet anders dan ook bij de enyaq of gaat techniek terug in de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:34
@knir dat verschilt heel erg. Ik meen echter ergens gelezen te hebben dat de nieuwste bluetooth standaarden worden ondersteund en je dus twee telefoons tegelijkertijd aangesloten kunt hebben. Benieuwd hoe dat werkt als ik met een klant zit te bellen en mijn vrouw zit naast me (ook verbonden) en haar moeder belt :-P

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh duidelijk, misschien iemand die nog proefrijden is met id4 die kan testen wat @iMoose vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
jdbiggelaa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Hij heeft ook gereageerd dat Nederland uiterlijk 3 weken na Noorwegen/Zweden volgt, dus lang kan het nooit duren ;)

En er is iemand die heeft gevraagd om een "Modus" waarmee de auto verwarmt of koelt als er kinderen / hond aan boord zijn. De Skoda man heeft gereageerd dat hij die functie er doorheen gaat pushen, goede suggestie. Zo ontstaat er een soort feature requests, wel grappig :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
knirrebir schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Bedoel je 1 telefoon verbonden, maar er staan meerdere in geheugen of echt meerdere telefoons aangesloten tegelijkertijd?
Ik weet niet van wanneer jou octavia 3 is, maar als mijn e-golf nieuwer is kan ik het daar testen en als het daar werkt en wat je zegt ook op jou octavia 3 dan kan het toch niet anders dan ook bij de enyaq of gaat techniek terug in de tijd?
Ik bedoel twee telefoons tegelijkertijd verbonden. In mijn Octavia (maart 2017) kan dit. In het telefoonscherm kan je dan eenvoudig switchen vanaf welke je wilt bellen.

Vorige week had ik een nieuwe Fabia mee van de garage en daar kon het niet maar dit is natuurlijk een heel andere auto. Verder ook geen halszaak maar gewoon handig als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-07 21:01
Wij hoeven straks geen uitleg meer te krijgen van de dealer...;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03

rammes

koekebakker 1e klas

Thiazzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:54:
ik denk dat ik straks de dealer uitleg kan geven, stuur ik hem direct een factuur.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:00
Heeft iemand de mogelijkheid onderzocht om de Enyaq zelf te importeren uit Tsjechië?

Voor de lijst :

De 80 besteld Artic Silver met alle opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Gartok schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:26:
Heeft iemand de mogelijkheid onderzocht om de Enyaq zelf te importeren uit Tsjechië?
Ik denk niet dat je daar veel mee opschiet. Het is dezelfde auto, en ook niet veel goedkoper. De vanafprijs is, omgerekend naar euro's, 40.494 euro. Als je dan ook de kosten voor import en RDW-zaken meerekent kom je duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Hoe kunnen we aan die donkere 21# velgen komen die onder de Founders Edition zitten? Iemand een idee? Ik zie in prijslijst alleen deze velg in zilveruitvoering. En wrappen vind ik ook weer zowat...ik zie nu de resultaten al na een aantal keren wasstraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
goetfoud schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Oorzaak is de enorm hoge belasting op auto’s in Noorwegen. Een beetje ICE is daar onbetaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Thiazzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:54:
Precies! Vanochtend kreeg ik een email van mijn dealer met het antwoord op mijn vraag over de warmtepomp. Nou, die knul heeft nog niet begrepen waar dat ding voor dient :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Bij welke dealers zijn de auto's in dit topic trouwens besteld? De mijne bij PON Dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ervh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:46:
Bij welke dealers zijn de auto's in dit topic trouwens besteld? De mijne bij PON Dealer
Athlon

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:31
jdbiggelaa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Precies! Vanochtend kreeg ik een email van mijn dealer met het antwoord op mijn vraag over de warmtepomp. Nou, die knul heeft nog niet begrepen waar dat ding voor dient :(
Wat was de vraag, en wat was het antwoord?

En nog een Travel Assist vraag icm PCC.
Hoe zou de Enyaq qua cruise control reageren als je op een weg rijdt waar zowel een bord 130 met daaronder 100 staat (incl periode). Ergens klinkt dat travel assist heel mooi, maar dingen doen obv navigatie/bordenherkenning klinkt ergens ook wel redelijk irritant.

[ Voor 31% gewijzigd door FJP84 op 13-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
FJP84 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:49:
[...]

ik denk dat ik straks de dealer uitleg kan geven, stuur ik hem direct een factuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leenderttimmers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Nice speurwerk Leendert! Die gast heeft flink lopen gassen met 65kWh/100km :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Hoe zou de Enyaq qua cruise control reageren als je op een weg rijdt waar zowel een bord 130 met daaronder 100 staat (incl periode). Ergens klinkt dat travel assist heel mooi, maar dingen doen obv navigatie/bordenherkenning klinkt ergens ook wel redelijk irritant.
Op her ID.x forum lees ik dat iedereen gek wordt van deze optie en hem uitzet. Rijdt je 100, komt er een bord 130 voorbij en versnelt je auto zonder meer naar de 130 .?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
[...]

Dat zou hij goed moet herkennen. Doet mijn Octavia nu ook. Matrix borden gaat niet altijd goed.
En je kunt ook instellen dat de Predictive Cruise Control niet reageert op dit soort snelheidswijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 21:04
Ik kende hem nog niet, leuk! Ziet er mooi uit die bekleding maar man man wat zou ik bang zijn voor vlekken....
Misschien omdat ik kinderen heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door Genestealer op 13-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
ervh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:55:
De oplegger staat er nog voor. Nigelnagelneu, hup de drabsneeuw in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-07 15:00
Ziet er echt mooi uit allemaal, supersnel, logisch (meestal) en zonder lag.
Vraag me bij de navi af of het systeem nog rekening houdt met drukte bij laadstations en beschikbaarheid van daadwerkelijke laadplekken. Als dat genegeerd wordt, en het alleen een adresboek voor oplaadstations is beperkt dat de functionaliteit op sommige momenten toch wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Laatst online: 18-04 19:00
Als ik in Tsjechië configureer kom ik 5000,- goedkoper uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsvdM
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-07 18:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

de mijne komt straks bij Zijm uit Arnhem vandaan.
kan ik gelijk een stuk rijden, ik kom uit de buurt van Woerden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Gartok schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:26:

Voor de lijst :

De 80 besteld Artic Silver met alle opties
Zo zo, doe eens gek, ga je leasen of zelf kopen of kopen op de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 12:48
Die van bij bij Wittebrug uit het mooie De Lier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Gartok schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:38:
Als ik in Tsjechië configureer kom ik 5000,- goedkoper uit .
Qua transport, importkosten en keuring rdw ben je mijn inzien zeker meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Laatste vraag/overweging in mijn warmtepomp saga, en dan is dit wel welletjes geweest :)

Als ik dus puur kijk naar lange ritten ben ik eruit en laat ik zoals gezegd de WP vallen. Maar ik dacht nog aan hoe ik praktisch de Enyaq denk te gaan gebruiken. En dat is als volgt:

Als ik weet dat ik ergens heen ga, zorg ik dat de voorgaande avond de auto vol is op 80-90% door publiek te laden. Niet preconditioneren dus.

Dan zal de auto in de nacht gewoon voor de deur staan. Zonder te laden. Ik wil niet onnodig publieke laadpunten bezet houden en thuis is geen mogelijkheid om te laden.

Volgende dag instappen en direct wegrijden. Ik verwacht dan binnentemperatuur op ±19c te hebben zoals nu.

Voor kortere ritten zal het gewoon net als nu auto pakken en gaan en indien mogelijk publiek laden en snelladen indien nodig.

Standaard zal ik denk ik als bereik <80-100km uit komt publiek laden tot 80%

Met deze methode vraag ik me nog of ik de warmtepomp toch niet ga missen in de winterperiode. Als ±250km nog steeds makkelijk haalbaar is lijkt er geen issue te zijn. Dank voor de inzichten. Vrijdag ga ik de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

knirrebir schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:48:
Qua transport, importkosten en keuring rdw ben je mijn inzien zeker meer kwijt.
Zit er BPM of een andere autobelasting op een EV?

Uiteraard heb je wel BTW maar die is daar lijkt het ook 21%

RDW is iets van 110 euro+40 euro voor de te naamstelling. Dus een enkeltje met het vliegtuig en je kan zelf terugrijden. Zit je enkel met garantie, de tijd en 900km extra op de teller

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 13-01-2021 15:57 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1irisA0ZIXUtslW8Hq0Dd-MiIqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MC2kl1GWa1eaCjBkcMKsGia1.png?f=fotoalbum_large

mooi spul..

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:55:
Volgens mij wat ik zie:
eerste 'tabblad', vertaald od startu is vanaf het begin (sinds start) kort ritje gemaakt en alles aangezet qua verwarming en zo met gemiddeld verbruik 91,3kwh/100km.
tweede tabblad vertaald dlouhadobe is lange termijn, gemiddeld verbruik 35,5 kwh/100km
derde tabbald vertaald od od nabijeni is sinds laden, gemiddeld verbruik 64,2 kwh/100km.

Daarnaast staan er wat zaken aan met verbruik van ca. 8kwh/uur, zal verwarming zijn of iets.

Stevig verbruik, maar het is koud en volgens mij worden alle verbruikers gebruikt tijdens rijden en wordt er stevig door gereden.
Verder dacht ik te zien nog 84km bij stav (staat), geen idee waar dat van is en 39% accu over met nog actieradius van 177km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07 16:24
FJP84 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:49:

Met deze methode vraag ik me nog of ik de warmtepomp toch niet ga missen in de winterperiode. Als ±250km nog steeds makkelijk haalbaar is lijkt er geen issue te zijn. Dank voor de inzichten. Vrijdag ga ik de knoop doorhakken.
Wat ik in mijn overweging mee heb genomen is dat je in de winter het wat gemakkelijker comfortabel in de auto kunt maken qua temperatuur zonder veel range in te hoeven leveren. Niet koukleumen met alleen stoelverwarming. :P Met warmtepomp kost het interieur verwarmen minder energie.

Daarnaast kan een warmtepomp ook al effectiever zijn bij lagere temperaturen, niet alleen rond het vriespunt. Omdat ik mijn auto voornamelijk in de ochtend en einde middag / avond gebruik - dan is het kouder - besloten om de warmtepomp wel mee te bestellen.

In afwachting van leverdatum LM:

Iv60
Artic Silver
Ass +
Comfort
Licht
Sport Plus
Suite zwart
Regulus 19"
Trekhaak
Camera + parkeersensoren voor
100kw opladen
Warmtepomp

[ Voor 2% gewijzigd door _Chris_ op 13-01-2021 16:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Hij schijnt in Zweden te staan. GPS geeft het aan de transportbedrijf wat te zien heeft is ook Zweeds. Dus waar hebben we mee te maken. Een eerste levering aan een dealer? Maar waarom dan een CZ-kenteken?
Nogmaals, hij lijkt me nieuw (oplegger staat ervoor). De waardes op de tellers komen denken van de rollerbank in de fabriek.
Zo niet, dan mag hij mijn auto ook poetsen na een rit in de sneeuw.

edit:
Hij staat bij VW hoofdkantoor in Zweden.

[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 13-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Die van mij is uiteindelijk door Alphabet bij Muntstad besteld, in Utrecht De Meern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bombadil schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Zit er BPM of een andere autobelasting op een EV?

Uiteraard heb je wel BTW maar die is daar lijkt het ook 21%

RDW is iets van 110 euro+40 euro voor de te naamstelling. Dus een enkeltje met het vliegtuig en je kan zelf terugrijden. Zit je enkel met garantie, de tijd en 900km extra op de teller
Volgens mij geen bpm op elektrische auto wat ik gezien heb in diverse prijslijsten van diverse elektrische auto's.
Ondanks kosten van rdw (welke niet hoog zijn vind ik) denk ik niet dat je met importeren goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Jeroenvr72 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:44:
[...]

de mijne komt straks bij Zijm uit Arnhem vandaan.
kan ik gelijk een stuk rijden, ik kom uit de buurt van Woerden... :P
Valt best mee, die van mij komt straks ook bij Zijm vandaan en ik woon in Groningen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
iMoose schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Valt best mee, die van mij komt straks ook bij Zijm vandaan en ik woon in Groningen :) .
De mijne komt waarschijnlijk uit Noord Holland terwijl ik uit Drenthe kom, als ze denken dat ik hem ga halen, hebben ze het wel mis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
Broekhuis Alkmaar. Is ook een goede klant van mij, dus ik kan niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Genestealer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Ik kende hem nog niet, leuk! Ziet er mooi uit die bekleding maar man man wat zou ik bang zijn voor vlekken....
Misschien omdat ik kinderen heb :+
Snap ik. Ik heb dat nog meer met die Lodge.. Ik heb ook kleine kinderen maar de glinstering in mijn ogen heeft het gewonnen van de angst voor vlekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
De Waal Tiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Hier ook De Waal in Tiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 20:49
Pouw Deventer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Afdeling Claxon? Flinke toeters erop! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21
Wittebrug in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Misschien dat @DonKui of @vinom de de leveranciers in de lijst kan opnemen? anders heeft het niet zoveel toegevoegde waarde als t alleen opgesomd word.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 21:04
ervh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Snap ik. Ik heb dat nog meer met die Lodge.. Ik heb ook kleine kinderen maar de glinstering in mijn ogen heeft het gewonnen van de angst voor vlekken :9
Ik heb o.a. daarom voor bruin leer gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Zal kijken of ik morgen even de tijd hebt om het er in te zetten. Heb hem overigens ook besteld bij De Waal in Tiel, grappig dat hier ook een aantal heb daar besteld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Van den Udenhout in Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Van den Udenhout in Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-07 12:33
Van den Udenhout in Den Bosch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:28
Ames Škoda Centrum Dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
De mijne komt van Van Udenhout, Den Bosch.
Besteld door Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
De mijne bij Maas Gouda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
FJP84 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:49:
Laatste vraag/overweging in mijn warmtepomp saga, en dan is dit wel welletjes geweest :)

Als ik dus puur kijk naar lange ritten ben ik eruit en laat ik zoals gezegd de WP vallen. Maar ik dacht nog aan hoe ik praktisch de Enyaq denk te gaan gebruiken. En dat is als volgt:

Als ik weet dat ik ergens heen ga, zorg ik dat de voorgaande avond de auto vol is op 80-90% door publiek te laden. Niet preconditioneren dus.

Dan zal de auto in de nacht gewoon voor de deur staan. Zonder te laden. Ik wil niet onnodig publieke laadpunten bezet houden en thuis is geen mogelijkheid om te laden.

Volgende dag instappen en direct wegrijden. Ik verwacht dan binnentemperatuur op ±19c te hebben zoals nu.

Voor kortere ritten zal het gewoon net als nu auto pakken en gaan en indien mogelijk publiek laden en snelladen indien nodig.

Standaard zal ik denk ik als bereik <80-100km uit komt publiek laden tot 80%

Ik heb mijn iV 60 besteld met warmtepomp om ook in de winter een behoorlijke actieradius te houden. Echter, nu ik nog eens goed heb gekeken naar de docu van Skoda buiten NL en een paar reviews zoals van Nextmove.de ben ik ernstig gaan twijfelen. Ik heb sterk de indruk dat de performance van de VAG vér achterblijft bij de beloften (ook van Skoda) en ook bij de concurrentie, zoals Tesla en Hyundai. Die €1.200 kan ik wellicht beter besteden dan aan een ingewikkeld ding dat niet presteert.
Misschien de reviews van de eerste Enyaqs afwachten en dan de knoop doorhakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
Btw dat vraagje over die twee telefoons verbonden met Bluetooth dat werkt alleen als je Bluetooth verbonden bent. Zodra een van de telefoons op Android car of iPhone car zit onderbreekt de A2DP in mijn superb.

Zat te praten via Instagram. Alle auto’s die nu in Tsjechië rondrijden zijn voor medewerkers. Ze hebben de auto om door te testen. Zal ook wel te maken hebben met social media reclame. Beetje video’s maken etc.

Had een vraagje gesteld over alle toekomst opties zoals park assist. Oftewel nog lekker vaag!!
Definitely there will be those features added later :) on some features we are working on ourselves and some our colleagues in VW Audi and Porsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Die van mij aflevering via Ames Dordrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
jdbiggelaa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb mijn iV 60 besteld met warmtepomp om ook in de winter een behoorlijke actieradius te houden. Echter, nu ik nog eens goed heb gekeken naar de docu van Skoda buiten NL en een paar reviews zoals van Nextmove.de ben ik ernstig gaan twijfelen. Ik heb sterk de indruk dat de performance van de VAG vér achterblijft bij de beloften (ook van Skoda) en ook bij de concurrentie, zoals Tesla en Hyundai. Die €1.200 kan ik wellicht beter besteden dan aan een ingewikkeld ding dat niet presteert.
Misschien de reviews van de eerste Enyaqs afwachten en dan de knoop doorhakken :)
Ik denk er ook over in het besluit nog even op te schuiven tot de eerste tests komen. Voornaamste gevoel blijft dat het maar marginaal voordeel biedt. Ik denk ik dat de warmtepomp technologie bij Kia en Hyundai beter is doorontwikkeld. Heb ook echt geen zin in een auto waarbij continu de ramen beslaan omdat de warmtepomp niet goed werkt.

Aan de andere kant, als het werk werkt is 'gewoon de auto kunnen pakken' wel eenvoudiger. Maar goed dat kan met de iV80 zonder misschien ook wel. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-07 16:08
Bij mij van Ames Škoda Centrum Dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:32
Korterink Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-07 16:59
Ik heb hem besteld bij Vallei Auto Groep ŠKODA Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Broekhuis Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Hier ook Vallei Auto Groep ŠKODA Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
Enkele weken geleden in BE ook een Enyaq iv 80+ launch edition besteld (zo goed als elke optie aangevinkt, behalve dan denk ik Family plus). Levering voorzien voor 1ste week juni. Tot dan mijn Superb leasing verlengd, maar met dat thuiswerken, gaat die niet veel km's meer maken tot juni. 😅👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door ManiacScum op 13-01-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ManiacScum die was al eerder gepost vandaag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Dailybits besteld in België, dat is interessant, maar vraag ik me gelijk af is het lease of anders en woon je dan in Nederland en werk je voor Belgisch bedrijf of wonende in België?

En wat houdt een launch edition in?
Op Belgische skoda site geen launch edition gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door knirrebir op 13-01-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Filmpje wat je gepost had was al eerder door iemand anders gepost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Van den Udenhout Eindhoven(Veldhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Van den Udenhout ,Veldhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Die van mij lease via PON zelf en aflevering Wealer in Sittard. Vanwege crystal face nu productiewerk 35 in de systemen van Skoda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ervh
Weer tijd voor de dagelijkse portie foto's (al zijn ze niet bijster spectaculair..) het wordt steeds lastiger wat foto's op straat te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLMZx4JZmv7qmEWdMUEitabMcr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MSLy4zgYsAKkW3BDIEOoOW3d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRFz29xss-g5fIMosQTzLaPc4tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GTYxY6oIsIGa6mikQpusmOdn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_2HrCyPkVie-DpYKzrU57jKeQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4BMP6RH0ezkNNR91bJ9wOd62.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj-gXYQlicZJOunJZ_JaZAjEjkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n5lc3QoBynrmP0zI0UWcxa5m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVBDOYxDGD6h3JeoujAKQFdKpHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnpoMXj35zp3q9HcJgcIoNz1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNSryioyOsL0TYOPK9I_Ib9141s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hd6usgnwnbpOcMWKITpGKqnN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1xuAqy_Rhxkorzh65ORbyuyyS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28GArXYjEpaqj2lm5MWQpO2h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJb1Riimbl3063bJ1-XOQmtVjYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYlvM8gMYUxG7aMDSIkukC2Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwxP4FIO63boJ9Xn-KK2o0dakOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LvPXWzKMy4WiMOPR5hYLd4ou.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wla2hKZFuejuH5MSRlWdXAIMz4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olAovc7zjr08rA7dW9C1UQ1r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUToqdM-8Uvf20uz5jbltsFG8oY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A7tkqNvoLSzqPpkM219oh0VH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLgZPWfFN-sHnARU0DTqQSDdFbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9lYYrLoDRd7z1M0MKzmMFqR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3tdIYF0eXbUy4evWZutT3SgTLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlKe0xYWBq8pWcaktgPHtUsk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_TrwtghzouPhvkV0jxo3IRd_xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOMIQAowEsVErEdJf91FykWj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGlR2fjRyN3vWfS6uJs0bMHsvcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dZG2cFJ9tVhwKH30mzeba1N1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oynZ5fjM902_SXkS1kXhieLuT0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IEjWIHpOItKg0WPLtxuIwzyi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
knirrebir schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:41:
@Dailybits besteld in België, dat is interessant, maar vraag ik me gelijk af is het lease of anders en woon je dan in Nederland en werk je voor Belgisch bedrijf of wonende in België?

En wat houdt een launch edition in?
Op Belgische skoda site geen launch edition gezien.
Apart aanbod. even de pdf opgeladen

https://www.dailybits.be/...t-ENYAQ-iV-MY21_51172.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Knap dat je überhaupt foto’s vindt van Enyaq op straat! We zien natuurlijk allemaal uit naar een review met een rijdend productiemodel, maar tot die tijd .... _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oeroe.b
Loft interior, sorry bad image quality Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG9c7kFfU_ZY40bOSIA-ayFqvlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEHhsjSJ5RFkUKfBliIzu9sT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W0CjqY5IPnROp3hsCecCZZBZbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pa0QqMeXR4JpaNBRbnUtaAlH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2x12Q8Mn1ytQtj9qxityrImPWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dsC0pppnGZfvPvO31b72YaXF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APFC773nFHnoNxIvgXA0la-1C6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WOctmerKYAckdmN5BV4nYKpT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
volgens mij is dat suite...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
Pre productie model van de tester waarmee ik zat te praten. Agh ik vond de foto’s zelf onduidelijk maar goed, gegeven paard niet in de bek kijken. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:34:
Hoe kunnen we aan die donkere 21# velgen komen die onder de Founders Edition zitten? Iemand een idee? Ik zie in prijslijst alleen deze velg in zilveruitvoering. En wrappen vind ik ook weer zowat...ik zie nu de resultaten al na een aantal keren wasstraat...
Waar ze nu testen hebben ze alles staan, dus kunnen ze elke velg onder elke enyaq variant plaatsen.
Klopt dat ze niet two-tone in de prijslijst hebben staan, maar als je geld ervoor over hebt en het is het je waard kan je velgen laten spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Misschien een gekke vraag; maar zit er standaard een beveiliging op dat je niet weg kunt rijden met de stekker er nog in? Ik ben zo huiverig dat mijn vrouw dat een keer gaat vergeten (of ik zelf :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:42:
Misschien een gekke vraag; maar zit er standaard een beveiliging op dat je niet weg kunt rijden met de stekker er nog in? Ik ben zo huiverig dat mijn vrouw dat een keer gaat vergeten (of ik zelf :P )
Dacht een keer dat het inderdaad zo is en dat hier op forum te hebben gelezen, maar anders aan marek vragen misschien.
Pagina: 1 ... 27 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2