Laatste vraag/overweging in mijn warmtepomp saga, en dan is dit wel welletjes geweest
Als ik dus puur kijk naar lange ritten ben ik eruit en laat ik zoals gezegd de WP vallen. Maar ik dacht nog aan hoe ik praktisch de Enyaq denk te gaan gebruiken. En dat is als volgt:
Als ik weet dat ik ergens heen ga, zorg ik dat de voorgaande avond de auto vol is op 80-90% door publiek te laden. Niet preconditioneren dus.
Dan zal de auto in de nacht gewoon voor de deur staan. Zonder te laden. Ik wil niet onnodig publieke laadpunten bezet houden en thuis is geen mogelijkheid om te laden.
Volgende dag instappen en direct wegrijden. Ik verwacht dan binnentemperatuur op ±19c te hebben zoals nu.
Voor kortere ritten zal het gewoon net als nu auto pakken en gaan en indien mogelijk publiek laden en snelladen indien nodig.
Standaard zal ik denk ik als bereik <80-100km uit komt publiek laden tot 80%
Met deze methode vraag ik me nog of ik de warmtepomp toch niet ga missen in de winterperiode. Als ±250km nog steeds makkelijk haalbaar is lijkt er geen issue te zijn. Dank voor de inzichten. Vrijdag ga ik de knoop doorhakken.