Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jdbiggelaa schreef op maandag 11 januari 2021
Top! Dat wordt mijn auto :)
Jij had toch loft interieur en geen lodge interieur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Welke velgen zijn dit dan? Zijn iig niet te kiezen bij de configurator.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLA5cdxwY_P4O01uy8mxuElNYxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3a76ECpViZ5NVxkpXJy4yFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:56
Mazdok schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:48:
Welke velgen zijn dit dan? Zijn iig niet te kiezen bij de configurator.[Afbeelding]
Dat is de RS toch? Die is nog niet te bestellen toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Laatst online: 26-06 23:13
Thiazzz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:56:
Ik zit te denken om achteraf mijn ramen te blinderen met folie, iemand een goed adres of is het slim dit direct door de dealer te laten doen?
Ik heb het zelf sinds 2012 al voor 3 auto's laten doen bij Glasfolie Nederland in Huizen en de Enyaq gaat er ook naar toe. De folie wordt netjes aangebracht en blijft ook netjes (geen bubbels of loslaten o.i.d.). Voordeel van folie t.o.v. tinten af fabriek vind ik dat folie naar mijn idee beter warmte reflecteert en uv tegen houdt (af fabriek is volgens mij alleen een donkere laag over de ramen) en met m'n dochtertje op de achterbank vind ik het ook belangrijk dat folie bij een aanrijding de glassplinters bij elkaar houdt. Ook is het op die manier wat inbraakwerend.

Je kan ook zelf de tint kiezen, ik heb zelf steeds de een na donkerste tint gekozen i.c.m. sunscreens (zoals bij Enyaq in family pakket) in de zomer. Voordeel is dan dat je in de winter niet super donkere ramen hebt, maar het in de zomer door de combinatie van folie en sunscreens wel goed donker is (geen inkijk en houdt goed de zon tegen). Zonder sunscreens geeft de een na donkerste tint ook al een goede zon reflectie, maar zou het nog wel wat donkerder mogen vanuit de auto.

Ook een keer met een zwarte auto een combinatie gedaan waarbij op achterzijruiten de een na donkerste tint gedaan is en bij zijruiten kofferbak en achterruit de donkerste tint gebruikt is. Dan loopt het van voor naar achteren wat op in donkertint.

Zie hun website op https://www.autoruit-blinderen.com/. Deze site gaat specifiek over de autoruiten blinderen, hun reguliere website is https://www.glasfolienederland.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:40:
Qua infotainment; zijn er mensen die met hun dealer in gesprek zijn over mogelijke compensatie? Zat vluchtig even te rekenen; voor degenen die geen Infotainment hebben gekozen maar het nu wel moeten afnemen komt het op het volgende neer:

+800 fiscaal, 22% belast in bijtelling. Met standaard modaal % inkomen kom je dan op een netto (dus na aftrek belastingen) bedrag van +/- € 5,57 per maand bijtelling.

Doe dat * je leasetermijn dan weet je wat je daarvoor aan bijtelling extra betaalt. (€ 5,57)

(*36 maanden = 200,52 +BTW = € 242,60)
(*48 maanden = 267,32 +BTW = € 343,46)
(*60 maanden = 334,20 +BTW = € 404,38)
Wat ik van de dealer begrepen heb is Skoda Nederland een compensatie overweegt. In dat geval zou dat dan voor iedereen gelden die geen infotainment besteld heeft maar het wel krijgt. Je berekening klopt volgens mij niet helemaal, je hebt tegenwoordig of 37,1% belasting of 49,5%. De 800 euro is volgens mij al het inclusief BTW bedrag, dus dan hoef je niet nog eens BTW over de bijtelling te rekenen. Ik wacht zelf even af waar Skoda mee komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Mazdok en @Inspired op plaatje is founders edition en het lijkt alsof welke kleurstelling je neemt op founders edition velgen op wordt afgestemd, kijk maar naar zwarte founders editie met goudkleurige-oranje accenten.
Of ze voor re beschikbaar komen is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:17
Net bericht van dealer dat zolang ik de warmtepomp niet inwissel voor Crystal face men eigenlijk geen issues verwacht qua levertijd.

Men had ook nog bij de contactpersoon van Skoda navraag gedaan over het nut van de warmtepomp. Het zou in de winterperiode echt wel schelen. Een iV80 zonder WP zou in de winterperiode ook nog makkelijk +/- 300km moeten kunnen halen en met warmtepomp zou het haast geen verschil met zomerperiode moeten zijn. Ik ben echter vrij sceptisch over dat laatste.

Verder ben ik er denk ik wel uit qua alternatief:
- Warmtepomp: Alleen mogelijk nuttig in de winter
- Full led matrix: Alleen (heel) nuttig als het donker is, en net iets te duur verwacht ik.
- Infotainment Plus + Travel Assist hier heb ik eigenlijk altijd wat aan.

Zo maar eens met de LM schakelen. Wie weet hebben zij een ander idee qua tarief en restwaarde.

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 12-01-2021 09:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BramSchoon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
Ik krijg een vervroegde levertijd door van de dealer: "De verwachte afleverweek dat de auto bij ons aan komt van de fabriek is week 14 2021. Ongeveer 1 a 2 weken erbij optellen voor levering is reëel. (eerder dan eerst was opgegeven). De besteldatum was 1 oktober."

Duimen dus...

[ Voor 3% gewijzigd door BramSchoon op 12-01-2021 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

BramSchoon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:44:
Ik krijg een vervroegde levertijd door van de dealer: "De verwachte afleverweek dat de auto bij ons aan komt van de fabriek is week 14 2021. Ongeveer 1 a 2 weken erbij optellen voor levering is reëel. (eerder dan eerst was opgegeven). De besteldatum was 1 oktober."

Duimen dus...
Goednieuws @BramSchoon ik denk dat je dan een van de eersten bent :)
aan jou de schone taak om rij-impressie, statestieken, ervaringen etc te delen LOL :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02

Duimen dus...
Wat zou originele leverweek zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Goednieuws @BramSchoon ik denk dat je dan een van de eersten bent :)
aan jou de schone taak om rij-impressie, statestieken, ervaringen etc te delen LOL :) _/-\o_
En om de auto even rond te laten gaan hier voor een proefrit! _/-\o_ ;)

Al ben ik denk ik ook van plan om 'de eerste keer' bij moment van afleveren te laten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
FJP84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:43:
Net bericht van dealer dat zolang ik de warmtepomp niet inwissel voor Crystal face men eigenlijk geen issues verwacht qua levertijd.

Men had ook nog bij de contactpersoon van Skoda navraag gedaan over het nut van de warmtepomp. Het zou in de winterperiode echt wel schelen. Een iV80 zonder WP zou in de winterperiode ook nog makkelijk +/- 300km moeten kunnen halen en met warmtepomp zou het haast geen verschil met zomerperiode moeten zijn. Ik ben echter vrij sceptisch over dat laatste.

Verder ben ik er denk ik wel uit qua alternatief:
- Warmtepomp: Alleen mogelijk nuttig in de winter
- Full led matrix: Alleen (heel) nuttig als het donker is, en net iets te duur verwacht ik.
- Infotainment Plus + Travel Assist hier heb ik eigenlijk altijd wat aan.

Zo maar eens met de LM schakelen. Wie weet hebben zij een ander idee qua tarief en restwaarde.
Bij mijn leasemaatschappij maakte het voor de restwaarde en tarief geen klap uit met wel of geen warmtepomp of andere opties. Dat is bij mij in meerdere configuraties doorberekend.

Over het nut van de WP horen we eigenlijk alleen maar heel veel gepraat, maar iedereen zit natuurlijk te wachten op keiharde cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Mazdok schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:48:
Welke velgen zijn dit dan? Zijn iig niet te kiezen bij de configurator.[Afbeelding]
Ik vind die ook erg mooi. Ze staan op de prijslijst benoemd helemaal aan het eind als accesoire, Aquarius velgen geloof ik. Welliswaar niet die met zwart, maar gewoon alu kleur. Als ze net zo duur zouden zijn als de Betria zou ik ze er onder laten leggen denk ik.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Robert_ZM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:05:
[...]
Wat ik van de dealer begrepen heb is Skoda Nederland een compensatie overweegt. In dat geval zou dat dan voor iedereen gelden die geen infotainment besteld heeft maar het wel krijgt. Je berekening klopt volgens mij niet helemaal, je hebt tegenwoordig of 37,1% belasting of 49,5%. De 800 euro is volgens mij al het inclusief BTW bedrag, dus dan hoef je niet nog eens BTW over de bijtelling te rekenen. Ik wacht zelf even af waar Skoda mee komt.
Dat heb ik ook begrepen, al voor de kerst. Alleen verder nog nul info ontvangen.

Zou kunnen. Ik heb nu gemakshalve met 38% gerekend. Aangezien je met een netto bedrag rekent kun je er volgens mij weer BTW overheen zetten. Maargoed, eerst maar eens even afwachten waar men dan mee komt.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Robert_ZM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:57:
[...]

Ik heb het zelf sinds 2012 al voor 3 auto's laten doen bij Glasfolie Nederland in Huizen en de Enyaq gaat er ook naar toe. De folie wordt netjes aangebracht en blijft ook netjes (geen bubbels of loslaten o.i.d.). Voordeel van folie t.o.v. tinten af fabriek vind ik dat folie naar mijn idee beter warmte reflecteert en uv tegen houdt (af fabriek is volgens mij alleen een donkere laag over de ramen) en met m'n dochtertje op de achterbank vind ik het ook belangrijk dat folie bij een aanrijding de glassplinters bij elkaar houdt. Ook is het op die manier wat inbraakwerend.

Je kan ook zelf de tint kiezen, ik heb zelf steeds de een na donkerste tint gekozen i.c.m. sunscreens (zoals bij Enyaq in family pakket) in de zomer. Voordeel is dan dat je in de winter niet super donkere ramen hebt, maar het in de zomer door de combinatie van folie en sunscreens wel goed donker is (geen inkijk en houdt goed de zon tegen). Zonder sunscreens geeft de een na donkerste tint ook al een goede zon reflectie, maar zou het nog wel wat donkerder mogen vanuit de auto.

Ook een keer met een zwarte auto een combinatie gedaan waarbij op achterzijruiten de een na donkerste tint gedaan is en bij zijruiten kofferbak en achterruit de donkerste tint gebruikt is. Dan loopt het van voor naar achteren wat op in donkertint.

Zie hun website op https://www.autoruit-blinderen.com/. Deze site gaat specifiek over de autoruiten blinderen, hun reguliere website is https://www.glasfolienederland.nl/.
Mij gaat het meer erom dat ik ook verhalen lees dat je de verwarmingslijnen ziet in de folie. En dus de lijnen juist duidelijker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom

Duimen dus...
Mooi, je zat eerst op week 20 volgens de starpost, dus dat is toch een paar weekjes eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Thiazzz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Mij gaat het meer erom dat ik ook verhalen lees dat je de verwarmingslijnen ziet in de folie. En dus de lijnen juist duidelijker zijn
Ja dat klopt inderdaad. Eigenlijk hoe donkerder de folie op de achterruit, hoe meer je de verwarmingslijnen ziet. Het verschilt ook wel een beetje per auto hoe nadrukkelijk je die lijnen ziet. Zelf stoor ik me er niet aan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als het bij mijn Enyaq gedaan is kan ik wel een foto plaatsen, met de huidige planning zal dat pas in juni worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh

Duimen dus...
Nice! Wat was jouw configuratie? Dat zegt voor sommigen misschien nog wat qua onduidelijkheid over levertermijnen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Overigens als je op #enyaq zoekt staat er een gif van SkodaNL van vandaag op waar duidelijk te zien is dat de Loft geen ambiance verlichting heeft. Ik kwam hem tegen op Instagram

https://www.instagram.com/p/CJ75EoyqPZ_/?igshid=bcqt06vavjtz

[ Voor 15% gewijzigd door ervh op 12-01-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh ambienve verlichting bij loft niet onder dashboard, dat was bij menigeen al bekend en bijna voor 100% zeker op dit forum, het is hiermee nagenoeg afgerond zij het niet dat het foto's uit brochures zijn in instagram post, helaas. Hopelijk snel ergens definitief uitsluitsel met foto's of iets van geproduceerde enyaq met loft interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Robert_ZM en @Thiazzz ligt er ook aan welke ramen je doet, als je alleen achter portier ramen doet heb je geen last van verwarmingslijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:12:
Overigens als je op #enyaq zoekt staat er een gif van SkodaNL van vandaag op waar duidelijk te zien is dat de Loft geen ambiance verlichting heeft. Ik kwam hem tegen op Instagram

https://www.instagram.com/p/CJ75EoyqPZ_/?igshid=bcqt06vavjtz
Je ziet bij Ecosuite en Suite ook verlichting in de deuren zitten, waar je je flessen in kan doen laat maar zeggen. Dit zie je niet bij de andere interieuren. Als ik het mij goed herinner heeft Loft ook geen voetverlichting.

Tevens zie je bij Lodge, Ecosuite, Suite en Lodge ook Canton staan in de deuren en bij de anderen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 12-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@vinom als je diverse brochures bekijkt zijn er veel locaties waar wel-geen licht aanwezig kan zijn:
* boven deurgreep om deur te openen, alleen voor en/of achter
* in opberg mogelijkheid portier (wat vaak de flessen opslag wordt genoemd)
* verlichting voeten ruimte voor en/of achter
* verlichting voorzijde onder tunnel met bekerhouders

Bovenstaande is dan buiten ambiance strip onder dashboard wat afhankelijk van interieur keuze wel-niet standaard is.
In huidige prijslijst staat wel bij standaard uitrusting: interieurverlichting bij voeten en ambiance verlichting in voorruimte en achter deurpanelen.
Voorruimte is dan neem ik dan onder tunnel met bekerhouders en ik weet dat loft 10 kleuren ambiance verlichting heeft en andere interieurs de 30 kleuren.

Daarnaast zijn ze in brochure ook niet overal even consequent, bij zelfde interieur lijkt op ene plaatje verlichting voeten ruimte wel aanwezig en in andere plaatje niet.

Ik heb hierboven niet studio en founders edition niet meegenomen.

Al met al blijven er vraagtekens en wil je gewoon geleverde exemplaren waar ze e.e.a. uiteenzetten of het moet aan Marek (die aan het testen is) gevraagd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 12-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSchoon
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Nice! Wat was jouw configuratie? Dat zegt voor sommigen misschien nog wat qua onduidelijkheid over levertermijnen 🙂
Configuratie (privé), oorspronkelijk week 20 levering
- iV80 Arctic Silver
- 20 inch vega
- Loft
- Comfort
- Assistentie
- Family
- 125 kW
- Warmtepomp (verplicht)
- infotainment
- Panoramadak

[ Voor 4% gewijzigd door BramSchoon op 12-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Mazdok en @ervh hierbij plaatjes van velgen om het misschien wat duidelijker te maken.
Bovenste 2 plaatjes velg founders edition en mogelijk voor rs, ik heb ze zelf alleen maar gezien op plaatjes waarbij het steeds een founders edition was en elke keer two-tone kleur velg.
Onderste 2 plaatjes is informatie uit prijslijst, betreft zelfde velg alleen niet two-tone (iets wat je misschien zelf of kan laten doen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4VbwKl6DKOnRHxcxxlvCcSTh3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkYFFzK0T41ouofF0a6Zp1Ae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wWpWwEVeX0CHG03mv6-u6Yq3Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqZxwcqx3vlbeaGuvl3CAV1K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoL0FsCfzGYiLjNM3_n_suiujQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGZHOF8AQ1WZhAg2AR5WlgQA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk_3Rm7fzKtYHFisvDlb1XGyAmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zx4TiCERdKiruUTVKtNjedRo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Bij mijn leasemaatschappij maakte het voor de restwaarde en tarief geen klap uit met wel of geen warmtepomp of andere opties. Dat is bij mij in meerdere configuraties doorberekend.

Over het nut van de WP horen we eigenlijk alleen maar heel veel gepraat, maar iedereen zit natuurlijk te wachten op keiharde cijfers.
Ik krijg een voorstel, want hier heeft WP wel effect op restwaarde :? , maar goed de HUD ook. Ik ben benieuwd. men calculeert in ieder geval nu Full Led matrix en HUD+Travelassist. Eens kijken wat het wordt. En anders maar hopen dat de WP niet slechter gaat presteren. Blijft natuurlijk een mooie bolide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@BramSchoon entertainment in de zin van Skoda Sound System?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 dus je wil warmtepomp laten vervallen en daarvoor in de plaats licht pakket (niet licht plus), infotainment naar plus (dus head-up display) en assistentie naar plus (toevoeging travel assist)?

Kan me niet voorstellen dat warmetepomp slechter gaat presteren dan test gedaan door nextmove met id3 zonder warmtepomp en id3 met warmtepomp.
Daarnaast had nextmove kona zonder warmtepomp getest in vergelijking met kona met warmtepomp (temperatuur 0-10 graden Celcius) en voordeel kona met warmtepomp 5% en dan hebben ze best behoorlijk wat gereden,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:09:
@FJP84 dus je wil warmtepomp laten vervallen en daarvoor in de plaats licht pakket (niet licht plus), infotainment naar plus (dus head-up display) en assistentie naar plus (toevoeging travel assist)?

Kan me niet voorstellen dat warmetepomp slechter gaat presteren dan test gedaan door nextmove met id3 zonder warmtepomp en id3 met warmtepomp.
Daarnaast had nextmove kona zonder warmtepomp getest in vergelijking met kona met warmtepomp (temperatuur 0-10 graden Celcius) en voordeel kona met warmtepomp 5% en dan hebben ze best behoorlijk wat gereden,
@knirrebir
Ik ben aan het kijken of ik de warmtepomp kan laten vervallen. In plaats daarvan had ik of A - Lichtpakket (Full Led Matrix - Basis dus) of B - Infotainment+ én Travel Assist.

Zojuist bericht:
Optie A: + €5,00 p/m dus eigen bijdrage
Optie B: Gelijk tarief :-)

Nu nog even definitieve knoop door hakken: WP houden of voor optie B gaan, want ik kan niet blijven switchen. In een FB groep hebben meerdere de WP ook laten vervallen omdat het te weinig voordeel biedt.

Ik vind als je het voorbeeld van de Kona neemt de 5% ook verwaarloosbaar. Zeker op een 77Kw accu, of sla ik de plank volledig mis zoals ik er naar kijk?

Ik reken alsvolgt:
77kW * 80% = 69,3kW
69kW * 5% = 3,4kW
Gemiddeld vebruik: 21kW/100KM dan kom je op een winst van +/- 15km

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 12-01-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:01:
@Mazdok en @ervh hierbij plaatjes van velgen om het misschien wat duidelijker te maken.
Bovenste 2 plaatjes velg founders edition en mogelijk voor rs, ik heb ze zelf alleen maar gezien op plaatjes waarbij het steeds een founders edition was en elke keer two-tone kleur velg.
Onderste 2 plaatjes is informatie uit prijslijst, betreft zelfde velg alleen niet two-tone (iets wat je misschien zelf of kan laten doen).
Jep. Precies wat ik zei dus. Helaas niet met die zwarte accenten, anders had ik die gekozen denk ik. Mooie spielerij allemaal!

[ Voor 67% gewijzigd door ervh op 12-01-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh je hebt het eerder aangegeven, maar in plaats van tekst leek het me makkelijker om het met plaatjes te doen en ik denk daarmee wat sneller duidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronosair
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook een Enyaq heb besteld via de LM:

Skoda Enyaq iV80
Race Blue Metallic
Stof/Kunstleder - Loft
Elektrisch inklapbare trekhaak,
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk,
Navigatiesysteem;
Klimaat
3 jaar Online infotainment

Gekozen voor Race Blue omdat de kleur overeenkomt met mijn Lotus :). Ruiten achter laat ik tinten en velgen gaan waarschijnlijk in de matzwarte plastidip.

Besteld op 19 december, leverweek 29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 duidelijke terugkoppeling, hierbij filmpje van kona test YouTube: Verbrauch Hyundai Kona Trend vs Style | Lohnt sich die Wärmepumpe?.
Moet nog even kijken wel accu pakket het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSchoon
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:03:
@BramSchoon entertainment in de zin van Skoda Sound System?
Nee typefout van me. Verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 als ik kijk naar video, genoemd aankoopbedrag en wat er in beschrijving staat onder video denk ik dat het om 39kW gaat, maar voor mijn gevoel zou het de 64kW moeten zijn.
Echter als je uitgaat van 5% ongeacht accucapaciteit snap ik je berekening en maakt het qua extra kilometers niet veel uit.

[ Voor 25% gewijzigd door knirrebir op 12-01-2021 14:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ervh
Plaatjes.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeYFNnl5ZGVp5g-L3mJWzFJJKiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Klyc4twVp7pRSWO8yFcVkRdA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Duidelijk geen warmtepomp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh plaatjes en we krijgen er 1 .......

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:52:
@ervh plaatjes en we krijgen er 1 .......
Pfff zeikerd

Ff geduld he!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3XL2mYv_AFc-UlQPtGYB91cPYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgDIasWbpRSbnbEITJXnhAdt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FblkfqGVNBdJFvDAFzrs9_SX3p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnQXss24FcXzWmM5fyhT58jF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g10WZMvfl-MAtJO2E1uVcJ7Y72M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h74sX98vKVCy5jV1J3KQq8fy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qsNO_KU5MajHqDLCvmIiDSjJec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqH8cURWxJE4ZMUdPaqsUZ8D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibIflr7owZDcsTZAMhA7WhtdNBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1pqfwuqoPjS4SEceB9DssJX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG2ImKUWToODkWEd7n4U7pLudqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSiPyymNPbcLV8ZjbhRNWpp7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG-zCSG0xuAgojIEFmLq1jY_S_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vk5h2OkSPbZvfDBTbrChWczA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh was een inkoppertje en had ik gebruikt als grapje, maar heel erg bedankt voor de meerdere plaatjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Moet het toch nog eens kwijt: by far de mooiste EV op de markt.

Hoe kun je nu nog iets anders willen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Mooie foto's, bedankt! ben blij met mijn zwarte keuze, wat een stoere bak! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Zou fijn zijn dat er eens wat foto's gepost worden.....
😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Volgens mij smacht iedereen naar een video review/test....
Maar de foto's van @ervh maken tot die tijd veel goed. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Fijn dat jullie zo enthousiast zijn jongens. Ik vind die skibox ook erg mooi staan zo :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Laatst online: 04-09 17:39
Zag een aantal twijfelaars hier op het forum tussen ID.4 en Enyaq, voor hen een filmpje.

OA. vanwege stoelverstelling en wel of niet crystal front etc.

Wat ook voor de Enyaq pleit (naast het feit dat ik de Enyaq gewoon het mooiste vind) is dat deze een groter touchscreen heeft (13 ipv 12 inch, kijk maar eens goed in het filmpje naar de dikke zwarte randen in de ID.4 in display).
Verder kan je bij bedienen bij de Enyaq je pols laten rusten op de bekleding voor het scherm, bij de VW heb je geen rustpunt. Dat is in praktijk een serieus verschil in bedieningsgemak. Probeer thuis maar eens je magetron te bedienen door in een keer van afstand direkt en snel op een knop te drukken, dat is knap lastig!

YouTube: VW ID 4 2021 vs Skoda Enyaq iV 2021

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh die packline skibox is zeker erg geslaagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@langevoort ik snap je punten m.b.t. binnenzijde, maar hier bij mij in de straat staat sinds een week een mooie witte 1st ID4 en ik moet zeggen dat het qua uiterlijk echt als een enorme grote auto oogt (groter dan wat de maatvoering doet vermoeden) en ziet er totaal niet verkeerd uit, ik bedoel de ID4 even 1, 2, 3 opzij zetten vind ik iets tekort door de bocht.
En in het vergelijk gebruiken ze een Enyaq founders edition en dat is wel wat anders dan een Enyaq 80 aangekleed gebruiken om vergelijkbaar te zijn met een ID4 1st

[ Voor 18% gewijzigd door knirrebir op 12-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:39:
@ervh die packline skibox is zeker erg geslaagd!
Inderdaad. Als er nog iets van compensatie in zit mogen ze die er wel bij doen bij mij, dan doe ik nergens meer moeilijk over :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Zal me hier ook maar eens melden, sedert 2 jaar zitten wachten op het beschikbaar komen van de Enyaq, gevalletje liefde op het eerste gezicht toen de Vision IV om de hoek kwam kijken.

Ondanks Covid heb ik de auto nog van dichtbij mogen ervaren in de showroom. Foto's zijn allicht niet bijzonder maar als er interesse is gooi ik ze wel even online.

Na het nodige Excel werk uitgekomen op de onderstaande configuratie besteld (lease):
Skoda Enyaq iV60
Black Magic Metallic

Pakketten / opties;
• Assistentie (PSA)
• Comfort (PDA)
• Family (PXA)
• Klimaat (PWA)
• Sport (PFB)
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
• Infotainment online 3 jaar (YON)
• Loft (EO)

Op 15 oktober de offerte geaccordeerd en op 28 oktober de bevestiging gekregen dat de auto bij de dealer was besteld met als verwachte afleverdatum 11 juni 2021 (week 23).

We genieten nu nog even van de Octavia Combi maar kijken erg uit naar de komst van deze enorme dikke vette bak (voor ons dan iig) :D

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55
Hoppatee, de wallbox is geplaatst. Nu het lange wachten op het geluid van een Enyaq die de oprit oprijd. Dat is me trouwens een ellendig gezoem 😖

YouTube: Skoda ENYAQ iV 2021 - How it SOUNDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Is er iemand die toevallig weet welk type dakkoffer van Packline hier getoond is? ziet er strak uit zo!

[ Voor 42% gewijzigd door Duncan78 op 12-01-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is Skoda weer bezig? Ik kan het Skoda Sound System niet terug vinden in de configurator..... is het drama dan nog niet voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
sPENKMAN schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:57:
Zal me hier ook maar eens melden, sedert 2 jaar zitten wachten op het beschikbaar komen van de Enyaq, gevalletje liefde op het eerste gezicht toen de Vision IV om de hoek kwam kijken.

Ondanks Covid heb ik de auto nog van dichtbij mogen ervaren in de showroom. Foto's zijn allicht niet bijzonder maar als er interesse is gooi ik ze wel even online.

Na het nodige Excel werk uitgekomen op de onderstaande configuratie besteld (lease):
Skoda Enyaq iV60
Black Magic Metallic

Pakketten / opties;
• Assistentie (PSA)
• Comfort (PDA)
• Family (PXA)
• Klimaat (PWA)
• Sport (PFB)
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
• Infotainment online 3 jaar (YON)
• Loft (EO)

Op 15 oktober de offerte geaccordeerd en op 28 oktober de bevestiging gekregen dat de auto bij de dealer was besteld met als verwachte afleverdatum 11 juni 2021 (week 23).

We genieten nu nog even van de Octavia Combi maar kijken erg uit naar de komst van deze enorme dikke vette bak (voor ons dan iig) :D
Foto's uiteraard gewoon plaatsen👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Laatst online: 04-09 17:39
Duncan78 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:58:
Is er iemand die toevallig weet welk type dakkoffer van Packline hier getoond is? ziet er strak uit zo!
Ik denk de Packline NX Premium XL.

Voor diegene die hem al in gedachten op de Enyaq zagen, de koffer kost ca. 1200 Euries!

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
In de Skoda webshop zijn de witte en zwarte XL in de aanbieding die passen op de Enyaq. 379 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ManiacScum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:02:
Is Skoda weer bezig? Ik kan het Skoda Sound System niet terug vinden in de configurator..... is het drama dan nog niet voorbij?
Inderdaad, zag het ook. Never ending story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Inderdaad, zag het ook. Never ending story?
Blijkbaar..... zo frustrerend. Gisteravond nog 'niets' aan de hand en vandaag zonder ook maar enige communicatie is het weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
ManiacScum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:02:
Ik wil niemand teleurstellen, maar heb op FB gelezen van die Skoda medewerker dat het enige verschil tussen standaard en sound system een subwoofer wordt in de Enyaq. Das een dure subwoofer zeg maar.. 8)7

Hopen dat hij geen gelijk heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog dat geluid was eerder gepost en niet meer daarna omdat het niemand kon bekoren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
langevoort schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Ik denk de Packline NX Premium XL.

Voor diegene die hem al in gedachten op de Enyaq zagen, de koffer kost ca. 1200 Euries!
Heb zelf ook even gespeurd op het internet en lijkt veel op de NX premium XLT (en geen XL omdat het lijkt alsof de dakdragers door de dakkoffer zelf gaan). Ik zag voor de XLT al prijzen van bijna €1400 voorbijkomen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Duncan78 zie bijvoorbeeld https://packline-roofbox.com/car-brand/skoda/ en https://dakdragerspecialist.nl/Packline-Dakkoffers en https://www.facebook.com/pg/PacklineNorge/posts/ en inderdaad heel mooi en lekker prijzig.

[ Voor 13% gewijzigd door knirrebir op 12-01-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Ik wil niemand teleurstellen, maar heb op FB gelezen van die Skoda medewerker dat het enige verschil tussen standaard en sound system een subwoofer wordt in de Enyaq. Das een dure subwoofer zeg maar.. 8)7

Hopen dat hij geen gelijk heeft.
Volgens mij was het sowieso wel een feit dat het meer speakers (10) plus een subwoofer betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@vinom klopt, standaard 8 speakers zonder subwoofer i.p.v. 10 speakers en subwoofer, daarbij ook voorbij gekomen dat menigeen standaard geluid tijdens roadshow netjes vond en dat mensen die skoda sound system hebben hebben gemeld dat er zeker verschil is tussen standaard en skoda sound system; sommige hebben verschil bij dealer kunnen horen bij skoda welke ze nu rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
vinom schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Volgens mij was het sowieso wel een feit dat het meer speakers (10) plus een subwoofer betreft.
Klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
knirrebir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:11:
@Loepoog dat geluid was eerder gepost en niet meer daarna omdat het niemand kon bekoren ;).
Ik vond het wel leuk dat geluid, alsof je Star Wars film opstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
jdbiggelaa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Ik vond het wel leuk dat geluid, alsof je Star Wars film opstart ;)
Moet je voorstellen dat hier duurbetaalde geluid engineers heel lang mee bezig zijn geweest met dit als resultaat....en nog door skoda goedgekeurd ook.....
Ai....😬😬🤣🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Moet je voorstellen dat hier duurbetaalde geluid engineers heel lang mee bezig zijn geweest met dit als resultaat....en nog door skoda goedgekeurd ook.....
Ai....😬😬🤣🤣
En dan geen subwoofer kunnen bestellen om dit 'prachtige' geluid te versterken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:09:
In de Skoda webshop zijn de witte en zwarte XL in de aanbieding die passen op de Enyaq. 379 geloof ik
Wat ik zie ik de webshop zijn niet de packline koffers, welke ik zie in webshop skoda hebben niet zo'n versmalling om de dak dragers zoveel mogelijk in dak koffer te laten 'verdwijnen'.
Heb ik in verleden voor skoda rapid dak koffer besteld en die staat hoger op dak dragers dan packline koffers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Ai....😬😬🤣🤣
Simpel als je met je enyaq rijdt zit je binnen en heb je er geen last van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ervh
vinom schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Dus nóg meer geluidsdruk in zo een kleine ruimte? ;) Al die tere oortjes gaan er aan jongens..

Goed, tijd voor foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGjkNbspBogug1FdAYv6ZNfYLqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x2S86QFOrfWmDfdntwDLFctu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3pnMShP9Tp-gueUICIsYnNyInY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNv3ZndRFbPRD4cLOJwJzcqT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyWtY5fEpg4KpjggIgdUK2hEMUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JMCTf2QrTHbltk7SCB4IIM1v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1tv3vAtoxfgEBYpxorVfMKCzmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S8RSJrT6lRf07ujevUwu9kRy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd2QJFjrwOfoiFcGNHEyPrSblUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a5vo1nWq42CdqK3f1q65BUoM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08 21:13
Vette rims hierboven!

@FJP84 die WP gewoon droppen is mijn advies. De vraag die jezelf nog kan stellen. Wanneer maak ik ritten van 250 km ? Kan mij niet voorstellen dat je voor een lange afstand niet kan laden op bestemming. Dan is die 5% meer KM verwaarloosbaar. Je had een 80 toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Even terug in de post werd kort gesproken over ID4. Was benieuwd hoe die zich verhoudt tov Enyaq qua maten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pcopUT3wa6F9xLoEUlnUnfj8IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVpDot0lrfqsn8ZimQFBkqsF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:12
ervh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Dus nóg meer geluidsdruk in zo een kleine ruimte? ;) Al die tere oortjes gaan er aan jongens..

Goed, tijd voor foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor het delen! Mooi ook om dat Lodge interieur wat beter te zien. Dat krijg ik straks ook op m'n Enyaq. Ben blij met de keuze. Vind het net wat warmer ogen dan Loft, en dat is waarvoor ik het gekozen heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
oeroe.b schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:01:
Vette rims hierboven!

@FJP84 die WP gewoon droppen is mijn advies. De vraag die jezelf nog kan stellen. Wanneer maak ik ritten van 250 km ? Kan mij niet voorstellen dat je voor een lange afstand niet kan laden op bestemming. Dan is die 5% meer KM verwaarloosbaar. Je had een 80 toch?
Klopt. Ik ga hem droppen voor een hoger gadget-gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:06:
Even terug in de post werd kort gesproken over ID4. Was benieuwd hoe die zich verhoudt tov Enyaq qua maten.
En als je nog verder terug was gegaan had je de plaatjes welke jij poste ook gezien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Wat een berg bericht hier per dag!

Mooie foto's ook een pagina of 3 terug en een hele fraaie dakkoffer, erg mooi zo dicht op de auto. Maar ik heb al een Thule Pacific 200 in de schuur hangen, die gaat mooi nog een paar zomervakanties op de Enyaq. Je koopt toch niet bij iedere andere auto een nieuwe dakkoffer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLV39Pd2h-VRtJh6pmxDlSWwyIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzNmgnkxfnh854KkrkXDt1P4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0Yt0El8BgQHUW3lWxpm3MxPHIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c55tPWwfDYE6A1wRoBQFOgea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTdSAvAamUsLAbD_TO9Ofju5UgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31RCjJtUJsKlWJ9RDaJMpGmD.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat photoshop werk (2 foto's uit de showroom en 1 van het Skoda web) geconverteerd met Borbet 20" en standaard verlichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
PS. Dit waren brilliant silveren met 21" en Matrixverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epIIjCQ69X9HOEZRiRaGf-H8jMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgfU5KNEr5dygEOZHWDvNLf1.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot uit mijn mailcorrespondentie van dealer Ames. Gaat over mogelijk niet meer beschikbaar zijn van Skoda Sound system in de configurator en verwachte levertermijn welke sommige mensen delen op dit forum. Waar ligt de waarheid? We zullen het gaat zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Vet zeg, mooi gedaan zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
nwetzels schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:16:
Screenshot uit mijn mailcorrespondentie van dealer Ames. Gaat over mogelijk niet meer beschikbaar zijn van Skoda Sound system in de configurator en verwachte levertermijn welke sommige mensen delen op dit forum. Waar ligt de waarheid? We zullen het gaat zien....
Mijn dealer zegt het zelfde hoor. Nog niets bevestigd vanuit de fabriek, niets anders dan een gerucht. Hij houdt het gewoon op de eerder bevestigde leverdatum, mocht het toch eerder zijn dan is het mooi meegenomen.

Overigens een opvallend antwoord van onze vriend van Skoda zelf op een vraag over eerste leveringen..; die gaan met zekerheid naar Zweden en Noorwegen. Hou de Zweedse en Noorse youtube dus maar in de gaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 11:09
Mazdok schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:40:
Weet iemand of je veel kofferbak ruimte verliest als je kiest voor de sound system upgrade van Skoda?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcsStn7PqBmHfQ47znRi-S2KyPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLqfHjh6s1JT5gD9d3CyFxEL.png?f=fotoalbum_large

Deze foto heb ik gemaakt van een filmpje over de founders edition. Als je goed kijkt zie je in de laadkabelbox een plastic box die de helft van het vak bedekt. Ik vermoed dat dit de sub is. Verder heb ik van de dealer vernomen dat er rechtsachter de wielkast een amplifier wordt geplaatst. Die heb ik wel op een tekening, maar nog niet op een foto zien terugkomen. Dealer stuurde mij hier hetzelfde plaatje van als die ergens halverwege dit forum voorbij is gekomen.

Bij het transportpakket zit linksachter onder de bodem een plek om je kabel op te rollen, omdat hij waarschijnlijk met sub net niet goed in het bakje past onder de laadvloer. Voor twijfelaars die de laadkabel onder de vloer willen in combinatie met een sub dus de tip om optie Transport (350 euro) te bestellen. Je krijgt dan ook netten en knopjes voor omleggen achterbank. En anders kun je de kabel altijd nog in een tas linksachter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
[Afbeelding]

Ai... Hopelijk zit mijn bestelling van vorige week er dan nog wel bij voor dit jaar. Ik had medio augustus doorgekregen, maarja daar twijfel ik nu ook over na dit bericht. Al komt ie 31 december, ook goed maar hopelijk toch echt dit jaar. Ik zal morgen eens contact opnemen met Broekhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Wat ik me nog afvroeg/me opviel is dat de HUD in de Enyaq itt die van de Id3/4 (nog) zonder AR is. Krijgt de Enyaq überhaupt wel AR? Via OTA bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 als de id4 het heeft en ik neem aan de nu geleverde id3's ook dat de enyaq het ook bij levering heeft en niet achteraf hoeft te komen met over the air update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
[Afbeelding]

Dat zou jammer zijn. Ik was van plan rond maart te bestellen maar moet voor mij perse dit jaar geleverd worden vanwege 12% bijtelling (zakelijke aankoop). Mijn dealer gaf aan dat dit geen probleem is. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:36:
Wat ik me nog afvroeg/me opviel is dat de HUD in de Enyaq itt die van de Id3/4 (nog) zonder AR is. Krijgt de Enyaq überhaupt wel AR? Via OTA bijvoorbeeld.
Hoe kom je erbij dat dit zonder AR zou zijn als ik vragen mag?
Alternatief is een standaard HUD waar een projectiescherm voor nodig is.
Heb ik nog nooit op een Enyaq gezien of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
nwetzels schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:00:
[...]

@Neeler Wanneer is de auto besteld? Dit jaar of al veel eerder?
Besteld op 21/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
vinom schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:25:

Ik zal morgen eens contact opnemen met Broekhuis.
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Zit zelf ook bij Broekhuis. Heb namelijk begin vorige week de laatste wijzigingen laten doorvoeren o.a. SSS. Mijn laatste terugkoppeling was dat de leverdatum niet zou wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Zag een Duitser die postte dat die editie al uitverkocht was bij de besloten release voor genodigden in september. 8)7 Geen onderbouwing verder maar heb eerder gelezen dat deze niet in NL wordt vrijgegeven.
Ja ik had wel ergens in Dld gelezen Q2 maar weet idd niet hoe het met NL zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
FJP84 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Met of zonder warmte pomp en wat zijn je overige specs?
Zonder WP. Ik zal 90% thuis laden.
Verder met family,klimaat+,suite bekleding, infotainment, 125 kw laden en 20 inch Vega voor de winter
Ik wil straks aftermarket nog een dikke set zomervelgen doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Inspired schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:08:
[...]

Dat is de RS toch? Die is nog niet te bestellen toch?
21 inch Aquarius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
goetfoud schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit zonder AR zou zijn als ik vragen mag?
Alternatief is een standaard HUD waar een projectiescherm voor nodig is.
Heb ik nog nooit op een Enyaq gezien of heb ik iets gemist?
Met AR bedoel ik de pijlen om af te slaan die steeds dichter op je af komen, en andere indicatoren die wanneer van toepassing op de 'weg' geprojecteerd worden. Zoals bijvoorbeeld rode lijnen bij land assist, groene markers bij andere voertuigen bij ACC. Daarvwordt bij Skoda niet meer over gesproken.

Ik las elders dat een WP trouwens ook een positief effect heeft voor het laden van de accu. Klopt dat?

En kan ik preconditioneren zonder warmtepomp als ik niet aan de laadpaal hang. Kan thuis niet aan de kabel namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Met AR bedoel ik de pijlen om af te slaan die steeds dichter op je af komen, en andere indicatoren die wanneer van toepassing op de 'weg' geprojecteerd worden. Zoals bijvoorbeeld rode lijnen bij land assist, groene markers bij andere voertuigen bij ACC. Daarvwordt bij Skoda niet meer over gesproken.

Ik las elders dat een WP trouwens ook een positief effect heeft voor het laden van de accu. Klopt dat?

En kan ik preconditioneren zonder warmtepomp als ik niet aan de laadpaal hang. Kan thuis niet aan de kabel namelijk.
Bij mijn weten heeft Enyaq met infotainment plus gewoon AR

2e klopt volgens mij

Preconditioneren kan wat ik begrepen heb maar kost uiteraard wel veel stroom, dus beter vanaf paal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
lammert.duerink schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na wat photoshop werk (2 foto's uit de showroom en 1 van het Skoda web) geconverteerd met Borbet 20" en standaard verlichting.
Ik zou deze velgen zonder twijfel direct bestellen. Lijken verdomd veel op de velgen (19 inch) onder mijn huidige superb en daar ben ik 4 jaar na dato nog steeds erg tevreden over.

Morgen maar een besluit nemen of de Skoda bestelling blijft staan met aanpassingen (WP er af, licht plus er af en andere opties erbij) of ik dat ik wederom krijg te horen dat bepaalde zaken niet kunnen en dat ik er klaar mee ben en kies voor een mogelijk nog beschikbare 8% bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Nog een laatste overweging mbt de warmtepomp. Ik heb dit altijd beredeneerd vanuit de lange ritten, waarbij het voordeel uiteindelijk redelijk verwaarloosbaar is. No-brainer om hem in te wisselen.

Hoe zit het eigenlijk met bijvoorbeeld meerdere kleinere ritten van 20-30km. Stel je doet er een er 2-3 in dergelijke weersomstandigheden als nu, en je kunt dan even niet aan een laadpaal, sijpelt de range dan zonder WP als een malle weg of valt dat ook wel weer mee?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
filmpje over infotainment systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ziet er beter uit dan verwacht eerlijk gezegd, ik hoop wel dat de groene kleur aan te passen is.....
Pagina: 1 ... 26 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2