Hier dezelfde looks.
Ik wilde met nieuwe lease keuze en een paar ritjes in verschillende BEV's persé elektrisch. Mijn vriendin wilde met onze twee kinderen (±1jr en ±2jr) vooral een ruime auto. En toen was daar de Skoda Enyaq.
Qua kleur had ik zelf Arctic Silver, mijn vriendin vond die maar babygroen. En daarna zag ik het zelf op foto's ook steeds groener worden. Dus toen maar voor Quartz Grey gegaan.
Als ik zonodig elektrisch moest, dan moest ik ook maar het maximale uit de range halen. Dus het werd de iV80 met 125kw laden en warmtepomp.
- Comfort voor keyless entry
- Assistentie voor met name ACC en eindelijk een keer blind spot monitor.
- Infotainment voor de navigatie, maar dat is nu standaard.
- Family. Met name voor de zonneschermen en de stroomvoorziening
- Klimaat want ik wil niet meer zonder verwarmde voorstoelen. 3 zone klimaatregeling is een leuke extra
- Uitklapbare trekhaak: ik ga geregeld mountainbiken dus voor de fietsendrager
- Elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie want dat continu verstellen is echt bloedirritant nu :-)
- interieur: loft. Met twee kinderen zou ik nu voor het eerst voor suite of eco suite willen gaan, maar uiteindelijk is dit voor mij altijd een een eerste kostenpost om te laten vallen in binnen budget te blijven. Het statement van Skoda dat het eenvoudig te reinigen materialen zijn droeg daar aan bij.
Dit alles precies binnen leasebudget
Twijfels waren/zijn:
- Infotainment+ Ook voor het gadget gehalte. Niet gedaan omdat ik moment van keuze niet duidelijk was of het ook met AR zou zijn.
- Lichtpakket: Uiteindelijk niet gedaan ivm prijs en standaard led is al een stap vooruit met wat ik nu heb.
Op dit moment ben ik dus aan het bekijken of ik de warmtepomp ga inwisselen voor iets anders. Ik heb steeds meer het idee dat ik het hier qua range toch niet echt veel rendement/voordeel ga halen.
Mogelijk ga ik dus toch voor lichtpakket of voor de HUD icm Assistentie+ voor de travelassist. De laatste heeft denk ik de voorkeur daar maak ik altijd gebruik van namelijk (overdag en s'avonds). Lichtpakket alleen s'avonds, maar ik rijd hoofdzakelijk op goed verlichte wegen, dus of matrix voor mij wat toevoegt weet ik niet..en die halogeen knipperlichten van de basisset zie ik van binnen niet ;-)
[
Voor 5% gewijzigd door
FJP84 op 10-01-2021 22:05
]