Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
rammes schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:41:
[...]

dat ga ik ook doen. mag ik vragen wat de kosten bij jou waren?
Dit kun je nazoeken bij de netbeheerder. Het is is niet altijd vergelijkbaar met anderen. Een collega en ik heb dat gedaan omdat we beide dezelfde aanpassing nodig hebben.

Hij moest meer dan 400 euro betalen en ik ‘slechts’ 260 euro.

Beide van 1 x 35A naar 3 x 25A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
knirrebir schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:33:
@ervh als je kijkt naar Japanse merken hebben die vaak links
[Afbeelding]
In Japan rijden ze links en wij in Europa rechts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09-2023
ManiacScum schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Yep dat zijn kosten die je (meestal) zelf moet dragen.
De kosten die ik zou moeten dragen is alleen get aanpassen van 1 naar 3 fase. Maar dit had ik al. Dus geen extra kosten voor mij.
De extra groep, alamat (aardlekautomaat), wordt betaalt door degene die de paal plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

rammes

koekebakker 1e klas

ManiacScum schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Dit kun je nazoeken bij de netbeheerder. Het is is niet altijd vergelijkbaar met anderen. Een collega en ik heb dat gedaan omdat we beide dezelfde aanpassing nodig hebben.

Hij moest meer dan 400 euro betalen en ik ‘slechts’ 260 euro.

Beide van 1 x 35A naar 3 x 25A
ok, maar dat is niet je groepenkast maar je aansluiting ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:22
Dit was toch de topic over de Skoda enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55
rammes schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Netbeheer was 265.
De groepenkast aanpassen is heel variabel. Alleen een hoofdschakelaar of meteen gaan voor een uitbreiding. Ik heb het zelf gedaan en meteen de kast uitgebreid. Was rond de 300euro klaar. Totaal dus 565. Tja het kost wat dat electrische rijden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

scooper1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:08:
Dit was toch de topic over de Skoda enyaq
ja en dat heb ik zelf ook al een paar keer aangeven en dat was blijkbaar ook niet nodig. een offtopic vraag mag blijkbaar.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:18
Loepoog schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Netbeheer was 265.
De groepenkast aanpassen is heel variabel. Alleen een hoofdschakelaar of meteen gaan voor een uitbreiding. Ik heb het zelf gedaan en meteen de kast uitgebreid. Was rond de 300euro klaar. Totaal dus 565. Tja het kost wat dat electrische rijden >:)
Hier bij Tweakers bestaat het grote thuisladen topic......daar wordt echt alles uitgelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
Excuses, ik dacht oprecht dat ik in dat topic zat.

Anyhow ik ben wel benieuwd wat de redenen zijn waarom jullie bepaalde opties/uiterlijkheden hebben gekozen. Zo kon ik zelf bijvoorbeeld niet kiezen tussen Artic Silver en Quartz Grey. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw laten beslissen, die vond de Artic Silver te opzichtig :9

Ik heb ook interieur loft gelaten, en niet voor suite gekozen. Ik vind suite wel mooier, maar ik vind de pionalak delen niet fijn. Die krassen al als je er naar kijkt. Daarom niet gedaan.

Comfort pakket heb ik gekozen mede omdat hier getinte ruiten inzitten. Dat is de enige optie waarvan ik spijt had dat ik die niet had gekozen op mijn huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
vinom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:22:

Anyhow ik ben wel benieuwd wat de redenen zijn waarom jullie bepaalde opties/uiterlijkheden hebben gekozen. Zo kon ik zelf bijvoorbeeld niet kiezen tussen Artic Silver en Quartz Grey. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw laten beslissen, die vond de Artic Silver te opzichtig :9

Ik heb ook interieur loft gelaten, en niet voor suite gekozen. Ik vind suite wel mooier, maar ik vind de pionalak delen niet fijn. Die krassen al als je er naar kijkt. Daarom niet gedaan.

Comfort pakket heb ik gekozen mede omdat hier getinte ruiten inzitten. Dat is de enige optie waarvan ik spijt had dat ik die niet had gekozen op mijn huidige auto.
Ik heb juist Arctic silver gekozen omdat ik het een sprekende kleur vind. Daarnaast heb ik de standaard velgen genomen icm chromen omlijsting. Hoop dat deze combi mooi staat.
Ook heb ik de electrisch verstelbare stoel. Dit omdat ik het niet fijn vind telkens alles opnieuw in te stellen als mijn vrouw met de auto op pad is geweest.
Matrix led gekozen vanwege geweldige lichtopbrengst zonder tegenliggers te irriteren.
Automatische trekhaak omdat ik geregeld een kleine aanhanger nodig heb.
Infotainment plus voor de AR head up display. Dat puur omdat ik het een super gadget vind.
Verder nog assistentie, comfort plus, sport, family interieur Lodge en parkeercamera met sensoren voor om budget optimaal te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs

Ik heb de snelladen gekozen, ook arctic silver (vonden mij vrouw en kids ook mooi 8) ). Verder klimaat plus. Plus was niet bedoeling, klimaat wel. Nu heeft iedereen stoelverwarming, regulus velgen en trekhaak (laatste wordt betaald door werkgever).
Geen comfort pakket. Vond de donkere ramen niet donker genoeg, daarom doe ik deze achteraf. (Advies dealer), en zodoende klimaat kunnen kiezen.
Toen was budget op, anders toch voor lichtpakket en lodge bekleding. Nu loft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:13

Dit vind ik ook interessant om van anderen te weten.
Kleur (Arctic silver) heeft m’n vrouw bepaald. Was het enige waar zij iets over mocht zeggen (zij herkent auto’s toch alleen aan kleur. Op de vraag ‘wat voor auto was het’ zal ze eerder ‘een grijze’ zeggen dan ‘een Opel’). Zelf had ik deze kleur ook hoog op m’n lijstje.

Opties zijn een combinatie van wat ik wilde en wat de werkgever toestond. Ik heb comfort vanwege keyless wat ik heel fijn vind bij m’n huidige auto, lodge interieur omdat ik dat een mooie warme uitstraling vind hebben en assistentie omdat ik benieuwd ben naar ACC en lane assist en omdat ik (in elk geval voor Corona) zo’n 50.000 km per jaar rijd en het dan fijn vind om relaxed te rijden.

De wegklapbare trekhaak om de fietsen achterop mee te kunnen nemen en 125kW laden omdat dit door mijn werkgever werd verplicht sterk werd aangeraden en voor die enkele trips naar het buitenland.

Ik had zelf nog graag het Lichtpakket gewild, maar dit stond de werkgever niet toe. Zag te weinig toegevoegde waarde daarin. En ergens kan ik me dat voorstellen, al zou ik het op de donkere weggetjes bij m’n schoonfamilie in Friesland goed gebruikt kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
In Japan rijden ze links en wij in Europa rechts 8)7
Zo zie je maar wat voordeel van buitenlands merk in Nederland kan zijn en tankstations zorgen dat men aan beide kanten kunnen tanken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
Afwachtend van de nog komende reviews en mijn eigen ervaring heb ik al een voorkeur configuratie.

Gaat om de 80 versie.

Artic Silver juist om keer niet 'standaard' kleur te rijden. Al vind ik de grijze kleur hem erg mooi staan. Suite bruin. Ik heb kinderen en leer is prettig met schoonmaken. Bruin omdat ik altijd al keer een auto wil hebben met een cognac achtig leren bekleding.

Comfort plus vanwege electrische achterklep. Assistentie plus, eerste keer EV en dan wil ik van alle gadgets genieten. Klimaat, vanwege verwarmde voorstoelen. Family pakket vanwege ingebouwde zonneschermen. Sport stuur, vanwege de looks (texture) van de stuur zelf. Licht pakket, weet uit ervaring dat ik goed licht waardeer. Daarnaast zou ik mij irriteren dat een nieuwe auto nog halogeen knipperlichten zou hebben naast alle led verlichting. Infotainment plus, gadget gehalte wil ik optimaal ervaren. Head up display lijkt mij wel een aanwinst omdat de de normale cockpit display nu zo klein is (enige minpunt van de auto). 125kw oplaadmogelijkheid. 360 graden areaview. Elektrische verstelbare bestuurders stoel, altijd al mijn wenst geweest. Ik ben 2 meter en mijn vrouw stuk kleiner. Panoramadak, nooit gehad lijkt mij keer mooi om te proberen. En Skoda Sound System.

Aardig gevuld zo. Voor nu heb ik de Warmtepomp eraf gelaten. Ik denk niet dat ik de 1200 euro eruit ga halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Genestealer op 10-01-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Hoofddoelstelling bij alles keuzes: onder de 45k blijven

-Het liefst had ik velvet red willen kiezen (nu ook een rode Superb) Gezien bovenstaande echter initieel basiskleur blauw gekozen. Toen zag ik dag later een Skoda Kodiaq in die kleur in het echt en was het duidelijk dat die kleur het niet ging worden. Velvet red is echter iets van 1100 euro dus daarom uiteindelijk voor Quart Grey gegaan na uurtje bij de dealer kleuren vergelijken.
-Assistentie omdat ik al jaren ACC wil hebben
-verwarmbaar stuurwiel (verplicht icm Assistentie
-Klimaat+: was een eis van de kinderen: verwarmbare achterbank (hadden ze ontdekt na proefrit in een eNiro
-100Kw laden: spreekt voor zich
-Parkeercamera + sensoren voor: ik woon in Amsterdam. Daar moet je krap kunnen parkeren
-Electrische stoel: mijn vrouw en ik gebruiken auto beide en het dagelijks stoel opnieuw instellen is niet fijn
-Navi: Pon wilde graag dat ik niet zou verdwalen dus kreeg ik deze er zomaar bij ;-)
-en Basis interieur: gratis en toevallig vonden we dat ook nog het mooist

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkb op 10-01-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:22
Eerst wilden wij een witte maar toch gekozen voor een kwarts grijs net iets stoerder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1lnGLOhtV8cRK0PBFlvzzycwFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEAyTCYYVVVwSLpXi4ySxGmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
JDeurs schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Geen comfort pakket. Vond de donkere ramen niet donker genoeg, daarom doe ik deze achteraf. (Advies dealer), en zodoende klimaat kunnen kiezen.
Niet donker genoeg? Toen ik de auto bij de dealer zag viel het me juist op dat ze zo donker waren. Was blij verrast.
Bij de vorige Octavia was ik het vergeten te bestellen en achteraf moeten doen. Je kunt dan inderdaad voor allerlei gradaties van zwart gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de 80 besteld in brilliant silver. Die stond bij de demo en ik vond ‘m erg mooi. Veel mooier dan in de Skoda configurator, waardoor ik de rest van de plaatjes ook niet echt vertrouwde :)
Wel getwijfeld tussen arctic silver maar de plaatjes daarvan wisselden erg dus toch maar voor de veilige kleur gegaan, 1 die ik ook daadwerkelijk heb gezien.
Verder standaard velgen en Loft.
Qua opties licht, familie, comfort, 125kw snelladen en Skoda sound.
En maar wachten nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de Lounge heeft besteld. Ik vind het kleurenspel wel mooi, en deels leder wat goed is met de kleine kids.

Verder Arctic White, Betria velgen gewoon omdat ik ze er goed onder vind staan, Comfort pakket (keyless entry en wireless charging, zo fijn!), trekhaak en 100kW laden.

Als ik meer budget had had ik waarschijnlijk assistentie, pano en licht genomen, volgende keer weer. We gaan het meemaken als hij straks voor de deur staat :D

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
ervh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:09:
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de Lounge heeft besteld. Ik vind het kleurenspel wel mooi, en deels leder wat goed is met de kleine kids.
Je bent niet de enige met Lounge :) ook hier voor de Artic silver gegaan. Heel lang getwijfeld met Quartz Grey. Maar mijn vrouw gaf de doorslag ‘niet weer zo’n saaie kleur’. En daarmee was de discussie klaar. En natuurlijk de Betria velgen.

Verder comfort+ voor de elektrische achterklep anders had ik alleen het comfort pakket genomen. Daarnaast was het Skoda Sound Systeem een must have (luister veel muziek). Daarnaast eigenlijk alle mogelijke assistentie systemen gekozen incl HUD, 360 area view etc. (gadget freak).

125kW laden en de elektrische trekhaak voor de vakanties. En misschien wel het allerbelangrijkste de elektrische stoel (kan niet meer zonder). En ik had ook het Licht plus pakket maar het verhaal daaromtrent is bekend dus aangepast naar het Licht pakket.

[ Voor 5% gewijzigd door Duncan78 op 10-01-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vind het echt verbluffend te lezen hoeveel mensen een "bijna" full-option auto hebben besteld. Is jullie lease budget oneindig of hebben jullie gewoon hele slimme keuzes gemaakt? Mijn baas koopt, met een 5000-6000 euro accessoires is het wel gedaan zeg maar. Nieuwsgierig hoe het zit :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
ervh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:26:
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vind het echt verbluffend te lezen hoeveel mensen een "bijna" full-option auto hebben besteld. Is jullie lease budget oneindig of hebben jullie gewoon hele slimme keuzes gemaakt? Mijn baas koopt, met een 5000-6000 euro accessoires is het wel gedaan zeg maar. Nieuwsgierig hoe het zit :)
Koop auto zakelijk, geen lease ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Genestealer Denk met 80 versie, Nederlands klimaat en verwachte actieradius geen warmtepomp nodig is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Ik koop de auto zelf zakelijk. Dat wilt niet zeggen dat het budget oneindig is maar wilde altijd al elektrisch gaan rijden. Doordat ik diverse wensen had voor de auto, zoals voldoende actieradius, voldoende ruimte, toekomst bestendig qua hardware zodat er extra functionaliteiten later toegevoegd konden worden wist ik al op voorhand dat ik (kijkende wat er op de markt was) minimaal 55k kwijt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Je kan mazzel hebben met hoe scherp de LM het inkoopt. Wij hebben 3 LM's en dat scheelde in leasebedrag 80 euro. Dat betekent dat je bijna 4 duizend euro aan extra opties kunt kiezen. Ik heb een leasebedrag beschikbaar van 925,- (30k + 48 mnd) maar kom nu uit op 910,- inclusief laadpaal + aanleg en winterbanden + vervangend vervoer wanneer nodig (onderhoudsbeurten, pech etc). enyaq 80, 125kw, Pano, elek stoel, lounge, family, transport, 19" Regulus, elek trekhaak, licht, navi, comfort, klimaat plus, dakdragers, luxe kentekenbord en geen aanduiding enyaq etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
rammes schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Hoe dan ook, niet vergelijkbaar. Tenzij we dit allemaal bij dezelfde beunhaas laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik krijg een budget en mag daar op eigen kosten 30% boven gaan zitten.
Dus ik heb mijn eigen bijdrage tot de max.
Maar aangezien de bijtelling lager is kom ik hetzelfde uit als bijv een kodiaq ( wat ik anders had gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Truman dat is niet verkeerd, bij mijn werkgever en leasemaatschappij kom ik niet eens in de buurt van dergelijk leasebedrag per maand, maar als je het hebt gewoon doen, hopelijk niet verkeken op bijtelling fiscale bedrag waar je op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Budget is budget als het om leasen gaat. Heb je bijvoorbeeld 1000 euro budget en vallen opties daarin, dan (als je dat wit) benut je dat. Of dat nu 5K of 15K aan opties zijn maakt niet zoveel uit. Het gaat uiteindelijk om je mobiliteitsbudet/besteedbaar leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
@knirrebir

Rij nu een Mazda 6 Sportback maar wanneer ik die nu weer zou kiezen zit ik qua bijtelling hoger. Dat is ook een belangrijke reden geweest om een ev te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Truman dan snap ik je, Mazda welke jij noemt komt bij mij niet voor binnen te leasen auto's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:17
scooper1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:58:
Eerst wilden wij een witte maar toch gekozen voor een kwarts grijs net iets stoerder.[Afbeelding]
Hier dezelfde looks.

Ik wilde met nieuwe lease keuze en een paar ritjes in verschillende BEV's persé elektrisch. Mijn vriendin wilde met onze twee kinderen (±1jr en ±2jr) vooral een ruime auto. En toen was daar de Skoda Enyaq.

Qua kleur had ik zelf Arctic Silver, mijn vriendin vond die maar babygroen. En daarna zag ik het zelf op foto's ook steeds groener worden. Dus toen maar voor Quartz Grey gegaan.

Als ik zonodig elektrisch moest, dan moest ik ook maar het maximale uit de range halen. Dus het werd de iV80 met 125kw laden en warmtepomp.

- Comfort voor keyless entry
- Assistentie voor met name ACC en eindelijk een keer blind spot monitor.
- Infotainment voor de navigatie, maar dat is nu standaard.
- Family. Met name voor de zonneschermen en de stroomvoorziening
- Klimaat want ik wil niet meer zonder verwarmde voorstoelen. 3 zone klimaatregeling is een leuke extra
- Uitklapbare trekhaak: ik ga geregeld mountainbiken dus voor de fietsendrager
- Elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie want dat continu verstellen is echt bloedirritant nu :-)
- interieur: loft. Met twee kinderen zou ik nu voor het eerst voor suite of eco suite willen gaan, maar uiteindelijk is dit voor mij altijd een een eerste kostenpost om te laten vallen in binnen budget te blijven. Het statement van Skoda dat het eenvoudig te reinigen materialen zijn droeg daar aan bij.

Dit alles precies binnen leasebudget

Twijfels waren/zijn:
- Infotainment+ Ook voor het gadget gehalte. Niet gedaan omdat ik moment van keuze niet duidelijk was of het ook met AR zou zijn.
- Lichtpakket: Uiteindelijk niet gedaan ivm prijs en standaard led is al een stap vooruit met wat ik nu heb.

Op dit moment ben ik dus aan het bekijken of ik de warmtepomp ga inwisselen voor iets anders. Ik heb steeds meer het idee dat ik het hier qua range toch niet echt veel rendement/voordeel ga halen.

Mogelijk ga ik dus toch voor lichtpakket of voor de HUD icm Assistentie+ voor de travelassist. De laatste heeft denk ik de voorkeur daar maak ik altijd gebruik van namelijk (overdag en s'avonds). Lichtpakket alleen s'avonds, maar ik rijd hoofdzakelijk op goed verlichte wegen, dus of matrix voor mij wat toevoegt weet ik niet..en die halogeen knipperlichten van de basisset zie ik van binnen niet ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 10-01-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Genestealer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Koop auto zakelijk, geen lease ;)
Ik heb gekeken tot hoever ik kon gaan qua prijs om qua maandlasten ongeveer hetzelfde kwijt te zijn als een Mégane station automaat of Leon station automaat o.i.d.
En dan bleek verrassend veel te kunnen gezien verschil in bijtelling.
En dan kom je zo op ca 10k aan accessoires/pakketten/opties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacScum
Voor de grap komende woensdag even in een ID.4 rijden. Eens kijken hoe me dat gaat bevallen.
Ik hoop een beeld te krijgen hoe de Enyaq potentieel gaat 'voelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 en interieur lift of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:36:
Voor de grap komende woensdag even in een ID.4 rijden. Eens kijken hoe me dat gaat bevallen.
Ik hoop een beeld te krijgen hoe de Enyaq potentieel gaat 'voelen'.
Had hetzelfde idee om binnenkort te gaan doen.
Loft. Heb het toegevoegd aan de post hierboven. Tnx!

Zojuist nog mail gestuurd naar wat LM kan met de wijziging van Warmtepomp naar Infotainment+/Assistentie+ of Lichtpakket. Ik ben benieuwd.

[ Voor 35% gewijzigd door FJP84 op 10-01-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
knirrebir schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:29:
@Truman dan snap ik je, Mazda welke jij noemt komt bij mij niet voor binnen te leasen auto's :).
Ik rij nu een Peugeot 3008 GT-line (diesel)
Dadelijk met de Enyaq ben ik maandelijks €80,- / € 90,- goedkoper uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Had hetzelfde idee om binnenkort te gaan doen.
[...]

Loft. Heb het toegevoegd aan de post hierboven. Tnx!

Zojuist nog mail gestuurd naar wat LM kan met de wijziging van Warmtepomp naar Infotainment+/Assistentie+ of Lichtpakket. Ik ben benieuwd.
Ik zal het je sterker vertellen: ik ga waarschijnlijk niet eens proefrijden in de Enyaq. Ik ga voor het ultieme eerste gevoel van een nieuwe auto rijden en dat zal zijn als ik hem ga ophalen :) Ben benieuwd wie dat nog meer gaat doen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zal het je sterker vertellen: ik waarschijnlijk niet eens proefrijden in de Enyaq. Ik ga voor het ultieme eerste gevoel van een nieuwe auto rijden en dat zal zijn als ik hem ga ophalen :) Ben benieuwd wie dat nog meer gaat doen :9
jup hier ook! en dan rij ik direct de hele accu leeg :+ :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@JDeurs nope, staat er ook niet tussen voor mij :).

[ Voor 60% gewijzigd door knirrebir op 10-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Eerder postte ik al over het uitstellen van Duitse orders, waar ik wat over had gelezen. Ik las zojuist een comment van een Duitser, lijkt er dus op dat de importeur daar de orders zo laat zoals ze zijn zonder navi.

Situation in Germany:
Cars without at least the basic navigation package won't be scheduled for production before end of june.
So Skoda delays all orders without this package, again because of software troubles. I was "forced" to add that option to my existing order to not loose my production slot.
ID4 has the same problem but VW is more generous: they just add the missing option for free to all orders placed without it.

En in Noorwegen:
In Norway the dealers are sending out emails explaining that cars without infotainment are not produced until after week 25. So if we want the car before this, we have to add the infotainment package, which we now get for a reduced price.

[ Voor 16% gewijzigd door ervh op 10-01-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ben benieuwd wat voor compensatie skoda nederland dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
vinom schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zal het je sterker vertellen: ik ga waarschijnlijk niet eens proefrijden in de Enyaq. Ik ga voor het ultieme eerste gevoel van een nieuwe auto rijden en dat zal zijn als ik hem ga ophalen :) Ben benieuwd wie dat nog meer gaat doen :9
Hier ook😀. Het ultieme eerste gevoel beleven zodra je hem kan ophalen. Dat duurt in mijn geval niet lang meer (hoop ik).
Apart om te lezen dat bij de keuze voor Artic Zilver veelal de vrouw de doorslag geeft. In mijn geval ook, zelf vond ik de Quartz Grey ook heel mooi.

Weet iemand of je evt de ACC achteraf kan laten inbouwen? Nav de video's van Id3 en id4 lijkt met dit wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@hitgew bel eens met cartronic rijswijk, op site zie ik wel achteraf inbouw originele cruise controle, maar staat niet bij of dat ACC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
hitgew schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Weet iemand of je evt de ACC achteraf kan laten inbouwen? Nav de video's van Id3 en id4 lijkt met dit wel erg handig.
Ben ik ook wel benieuwd naar.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh zie mijn reactie aan @hitgew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
FJP84 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Qua kleur had ik zelf Arctic Silver, mijn vriendin vond die maar babygroen. En daarna zag ik het zelf op foto's ook steeds groener worden. Dus toen maar voor Quartz Grey gegaan.
Heb je niet naar foto's van de Artic Silver Metallic gekeken? De Brilliant Silver Metallic is wel echt grijsmetallic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
Vandaag een paar uurtjes kunnen sturen in de ID.4

Een aantal opvallende zaken:
  • Rij-comfort is fantastisch
  • Geen bijzonderheden gemerkt ten aanzien van het multimedia-systeem
  • Zit positie is zeer goed
  • Achterin kijk je over de bestuurder heen, zo lijkt het
  • Interieur lijkt in eerste instantie een stuk minder dan de Enyaq
Verder een mooie kleurencombinatie vind ik persoonlijk en een stoere auto
Ik ga nu rekenen, twijfelen en piekeren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnwVVv8SspVxKMJPXYue10iTwy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoZNUZuGUovjLDiL1iCg6rcF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzOOvIIvcBuRFxQBMG1BUiP7r9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7n1Y5B04eaMrK8rtnCa1QqcM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp_x_6WB1e8KlqmKo_6jhm61_fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTVScSt0bXdRTCvL0Y3lV1rC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgl1dlvABIe01exakoBk_DYRnrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdwqEBrOkxFOz43MW7UC4iga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFwT8jAO9KoKQu7i7yKR15G2lRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5To6YvFETY3KWDLf9fzrH0Kz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Psst, ga eens weg met die ID.4 foto's :9
Nee geintje, mooie bak als je het zo ziet hoor! Maar ook hier heb je geen Crystal face, dus wat zou de reden zijn om deze te kiezen over de Enyaq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ik wens je veel wijsheid toe :) ik zou op de Enyaq wachten, interieur is en blijft een persoonlijke smaak voorkeur, maar die van de ID.4 vindt ik ronduit lelijk met die pianolak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:05:
Psst, ga eens weg met die ID.4 foto's :9
Nee geintje, mooie bak als je het zo ziet hoor! Maar ook hier heb je geen Crystal face, dus wat zou de reden zijn om deze te kiezen over de Enyaq?
Geen idee, de lichtbaan bij de ID.4 Max? Toch wel een lichtbaan :P

De beschikbaarheid kan een reden zijn om toch voor de VW te gaan ipv de Skoda.
Maar zoals gezegd, ik ga nog rekenen en overwegen of ik het waard vind om nog weken te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dank voor de info. Ga je de id4 overwegen ipv de Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Zeker een mooie auto en zonder de keuzemogelijkheid van een Enyaq, had deze bij mij ook bovenaan gestaan.
De grotere kofferbak, het luxere interieur en de lagere prijs waren toch doorslaggevend.
Enyaq is toch ook nog net even een tandje groter.

Toen ik de keuze moest maken was trouwens niet bekend dat de ID4 nog in 2020 geleverd kon worden. Dat had de keuze wrs wel kunnen beïnvloeden.
@ManiacScum Ging jij ook leasen? Misschien dat er nog een dealer is die een voorraadmodel heeft. Dan ben je spekkoper.

Daarnaast bijzaak maar niet geheel onbelangrijk (voor mij dan), het infotainmentsysteem. Zoals het het nu uitziet, vind ik dat van de Skoda toch beter ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Mooi dank voor de info. Ga je de id4 overwegen ipv de Enyaq?
Nog geen idee eerlijk gezegd, ik heb wel even gekeken naar de prijzen en zelfs met dakkoffer en een winterwielen zet (20 inch) ben ik nog goedkoper uit dan mijn huidige Enyaq configuratie.

Ik vind de buitenkant qua looks erg geslaagd van de ID.4, het interieur is bij de Enyaq onovertroffen.
Loepoog schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:28:
Zeker een mooie auto en zonder de keuzemogelijkheid van een Enyaq, had deze bij mij ook bovenaan gestaan.
De grotere kofferbak, het luxere interieur en de lagere prijs waren toch doorslaggevend.
Enyaq is toch ook nog net even een tandje groter.

Toen ik de keuze moest maken was trouwens niet bekend dat de ID4 nog in 2020 geleverd kon worden. Dat had de keuze wrs wel kunnen beïnvloeden.
@ManiacScum Ging jij ook leasen? Misschien dat er nog een dealer is die een voorraadmodel heeft. Dan ben je spekkoper.

Daarnaast bijzaak maar niet geheel onbelangrijk (voor mij dan), het infotainmentsysteem. Zoals het het nu uitziet, vind ik dat van de Skoda toch beter ogen.
Ik heb me voornamelijk gericht op het gebruik van Wireless Carply en dan werkte naadloos.
En ziet er retestrak uit, het overige lijkt inderdaad iets minder dan dat van Skoda, voor zover ik me dat kan herinneren.

Beide auto's zijn voor mij ruim genoeg. Heb ik in het bijzonder op gelet tijdens de proefrit.

[ Voor 54% gewijzigd door ManiacScum op 11-01-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ManiacScum succes met berekenen en afwegen, wellicht dat dynamische aanduiding (lichtstrook) tussen voorruit en dashboard erg prettig is en mogelijk doorslaggevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:34:
@ManiacScum succes met berekenen en afwegen, wellicht dat dynamische aanduiding (lichtstrook) tussen voorruit en dashboard erg prettig is en mogelijk doorslaggevend is.
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Jeroenvr72 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:09:
vindt ik ronduit lelijk met die pianolak...
Je bedoelt piano plastic? Kon het niet laten :9

Collega van me rijd een ID.3, ik ben al jaren VW gewend maar persoonlijk wist ik niet wat ik zag in de ID.3. Plasticgehalte spat er van af, mij wat te goedkoop ogend. Ook de stoelen en het harde plastic in de deuren, ik werd er niet warm van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Je bedoelt piano plastic? Kon het niet laten :9

Collega van me rijd een ID.3, ik ben al jaren VW gewend maar persoonlijk wist ik niet wat ik zag in de ID.3. Plasticgehalte spat er van af, mij wat te goedkoop ogend. Ook de stoelen en het harde plastic in de deuren, ik werd er niet warm van...
Nu vind ik dat persoonlijk beter voor elkaar in de ID.4 maar in vergelijking met de Enyaq is het een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh ook de enyaq heeft nodige aan harde plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee?
Die dunne lichtbalk beweegt op de navigatie. Als je links moet van rechts naar links en vice versa. In video's vind ik dat er onwijs strak uitzien. Lijkt me haast prettiger dan de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@ManiacScum zie video YouTube: ID4 LED headlights, Light Assist & turning radius, in begin als verlichting aangezet wordt zie je lichtbalk aangaan, bij gebruik richtingaanwijzer geeft balk dynamisch effect opzij (net als dynamische achterlampen), alleen in filmpje is gebruik richtingaanwijzer net aan de orde :(.
Of deze vanaf 3.30 YouTube: VW ID 4 : IQ Light / Augmented HeadUp / ACC + Voice Command.
Of deze YouTube: De Volkswagen ID.4: NU toeslaan of lekker laten staan? | HUGEcarguy ... om te laten zien dat er met spraak commando's best veel mogelijk is.
Misschien staat lichtbalk nog niet in aan in exemplaar waarin je rijdt.

[ Voor 43% gewijzigd door knirrebir op 11-01-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 er moet ergens prijs verschil zijn ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Op mijn telefoon bijna pag. 100 van het topic!

En dan moet hij nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
ManiacScum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Nu vind ik dat persoonlijk beter voor elkaar in de ID.4 maar in vergelijking met de Enyaq is het een stuk minder.
Ja de ID.4 kan ik niet over oordelen want heb ik niet in het echt gezien. In de ID.3 vind ik persoonlijk dat het direct opvalt, eerste 7 seconden indruk is blijvend zeggen ze wel eens ;) .

Dat gevoel heb ik in de Enyaq preview niet gehad, uiteraard zal daar ook niet alles tiptop zijn maar het zag er in elk geval degelijk en des VAG's uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
ManiacScum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:58:

Je bent zeker niet de enige die is wezen twijfelen. Heb er de afgelopen twee weken ook serieus over nagedacht. Uiteindelijk toch voor de Skoda gekozen vanwege het mooiere interieur en toch iets grotere kofferbak. Alhoewel Broekhuis nog een mooie witte ID4 max met kenteken 2020 had staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik zit te denken om achteraf mijn ramen te blinderen met folie, iemand een goed adres of is het slim dit direct door de dealer te laten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Veel posts voorbij zien komen. Toch even een reactie vanuit mijn zijde.

Ik heb in ieder geval besloten te wachten op de crystal face. Officieel mag ik toch pas 9 oktober gaan rijden, als hij er eerder geweest was had ik dat wel kunnen regelen (om hem eerder te rijden) maar vindt hem wel vet met die gril. Zal jullie op de hoogte houden m.b.t. voortgang van levertijd verwachting. (mochten er nog meer zijn die besloten hebben of overwegen te wachten)

M.b.t. laadpaal. (al dan niet off topic) Mijn Enyaq is rechtstreeks bij PON geleased. (mijn huidige Kodiaq ook) Wealer levert hem uiteindelijk uit en bijgaand de brochure welke ik gedeeld gekregen heb. Geeft best wel een aardig beeld van wat mogelijkheden en daarbij mogelijke kosten.

https://e-mobilityenergy....-boekje-gecomprimeerd.pdf

Op naar de volgende 100 pagina's posts op mijn mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:56:
Ik zit te denken om achteraf mijn ramen te blinderen met folie, iemand een goed adres of is het slim dit direct door de dealer te laten doen?
Autotaalglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:08:
Op mijn telefoon bijna pag. 100 van het topic!

En dan moet hij nog komen
25 pagina's op 24 inch scherm, valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Geen idee wat je woonplaats is maar mijn buurman doet professioneel auto ramen blinderen. Omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Genestealer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Geen idee wat je woonplaats is maar mijn buurman doet professioneel auto ramen blinderen. Omgeving Nijmegen.
Laat ik nu net uit die omgeving komen 🙃. Heeft hij een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Zie niet op de site dat zij die dienst aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Zie niet op de site dat zij die dienst aanbieden
Klopt, maar weet het omdat ik daar een keer ruit heb laten vervangen en zag dat er binnen stond dat ze ook ruiten voorzien van folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Thiazzz schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Laat ik nu net uit die omgeving komen 🙃. Heeft hij een site?
Dat zou ik even aan hem moeten vragen. Wellicht zie ik hem zo thuis komen. Dan stuur ik je wel een persoonlijke bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn eigen voorkeur gaat uit naar losse schermpjes, in plaats van folie op de ramen. Bijvoorbeeld van Sonniboy. Ze zijn er nog niet voor de Enyaq maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren nadat de eerste autos geleverd gaan worden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Pfff. Leverweek soap gaat maar door. 1e instantie week 26. Heb daarna van dealer vernomen dat het mogelijk tot 5 weken eerder zou gaan worden.
Vandaag nog eens gecheckt......nu staat er week 28 in de computer.
We gaan het wel zien zullen we maar zeggen. Wat langer in de voorloopauto doorrijden 😉😕

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
Vandaag rijd de man weer in een andere variant, dus: weer nieuwe foto’s! 😃😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8frZdzmvty1cbfBhMubxysrFBcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxI4wXqY7zBEeId1xdjPB70f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_Pu-0KPfNR3bXis3eJbqQxNw20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtI42ezIPPNy4nrLpyKev0KT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLcNHBL20CUmQ74cgE13QH2pfZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsndKIgPkmlNYLVPay6Guiv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh Mooi met lodge interieur, bedankt weer.
Vraag nog gesteld over warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah nu weet ik waar het van komt👊👍
Marek toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Ja, maar helaas geen antwoord. Wel over bereik zonder WP wat de auto aan geeft bij start: 300+ km bij 2 graden Celsius voor de 60iV. Staat niet bij hoeveel geladen maar gok 90+% 😅. Als je daar 70% van overhoudt kom je op zo’n 210KM, vind ik netjes 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Lodge staat hem mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
goetfoud schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:28:
[...]
Ah nu weet ik waar het van komt👊👍
Marek toch?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Weet iemand of je veel kofferbak ruimte verliest als je kiest voor de sound system upgrade van Skoda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Mazdok schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:40:
Weet iemand of je veel kofferbak ruimte verliest als je kiest voor de sound system upgrade van Skoda?
iets ter grootte van een broodtrommel

ik heb t in mijn Octavia en daar is ie niet zo mega groot.

[ Voor 10% gewijzigd door rammes op 11-01-2021 19:57 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Mazdok zie video vanaf 2.15 YouTube: 2021 Skoda Enyaq iV – Interior, als je variabele vloer hebt zal je daaronder iets verliezen qua ruimte en als dat zo groot is als @rammes zegt dan weet je denk waar je aan toe bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Dat wordt mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:18
Thiazzz ook dat doe ik regelmatig bij de dealer. Ramen tinten heb ik nog vroeger bij het koninklijk huis mogen monteren op de wagens van onze royale.

Dus ik weet wel een adresje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Via dezelfde bron als @ervh het verbruik iv60
My driving, and everybody will report different numbers, because different drivers and conditions, are 20 kWh by 100 and 23 by 120 kmh. Here is around 0°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ook een quartz grey 80 met 20 inch aangeschaft.
Productieweek 17 leverweek 20 vooralsnog.

Weet iemand hoe het met die founders edition zit? Wil em misschien nog wel upgraden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Neeler schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:55:

Weet iemand hoe het met die founders edition zit? Wil em misschien nog wel upgraden 😉
@Neeler Wanneer is de auto besteld? Dit jaar of al veel eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Neeler Ga uit op zijn vroegst eind q3 2021, levering Nederland onbekend, prijs zeker merr dan 60k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
goetfoud schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:54:
Via dezelfde bron als @ervh het verbruik iv60
My driving, and everybody will report different numbers, because different drivers and conditions, are 20 kWh by 100 and 23 by 120 kmh. Here is around 0°C
En dat is dus best wel interessant want iets meer dan een maand geleden postte hij een verbruik van 28kWh bij 130, en vorige week 20,8 bij 100. Aangezien hij eerder aangaf dat hij zich o.a. met software bezig houdt, lijkt er dus verbetering in te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Mazdok schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:40:
Bij de Kodiaq ligt hij in de binnenruimte (velg) van de reserveband...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Zag een Duitser die postte dat die editie al uitverkocht was bij de besloten release voor genodigden in september. 8)7 Geen onderbouwing verder maar heb eerder gelezen dat deze niet in NL wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

Met of zonder warmte pomp en wat zijn je overige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Dit las ik op de webshop van Skoda. Volgend jaar heeft de Enyaq 60 standaard dus in elk geval een achteruitrijcamera ( en vermoedelijk een hogere prijs)

Achteruitrijcamera in 2022 verplicht
De achteruitrijcamera behoort tot de verplichte veiligheidssystemen bij elke nieuwe personenauto die vanaf 2022 verkocht wordt. Dat heeft de Europese Commissie besloten. Momenteel is voor (bijna) alle ŠKODA modellen een achteruitrijcamera beschikbaar. Zoek op jouw model auto en vind snel de juiste camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Qua infotainment; zijn er mensen die met hun dealer in gesprek zijn over mogelijke compensatie? Zat vluchtig even te rekenen; voor degenen die geen Infotainment hebben gekozen maar het nu wel moeten afnemen komt het op het volgende neer:

+800 fiscaal, 22% belast in bijtelling. Met standaard modaal % inkomen kom je dan op een netto (dus na aftrek belastingen) bedrag van +/- € 5,57 per maand bijtelling.

Doe dat * je leasetermijn dan weet je wat je daarvoor aan bijtelling extra betaalt. (€ 5,57)

(*36 maanden = 200,52 +BTW = € 242,60)
(*48 maanden = 267,32 +BTW = € 343,46)
(*60 maanden = 334,20 +BTW = € 404,38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Je bent zeker niet de enige die is wezen twijfelen. Heb er de afgelopen twee weken ook serieus over nagedacht. Uiteindelijk toch voor de Skoda gekozen vanwege het mooiere interieur en toch iets grotere kofferbak. Alhoewel Broekhuis nog een mooie witte ID4 max met kenteken 2020 had staan :*)
Yep, die heb ik ook gezien. Op kenteken gezet op 28-12-2020.
Laat ik nou net bij Broekhuis moet bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
ervh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Zag een Duitser die postte dat die editie al uitverkocht was bij de besloten release voor genodigden in september. 8)7 Geen onderbouwing verder maar heb eerder gelezen dat deze niet in NL wordt vrijgegeven.
Had ook inderdaad begrepen dat de founders edition al uitverkocht was en niet in NL leverbaar zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
ManiacScum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Yep, die heb ik ook gezien. Op kenteken gezet op 28-12-2020.
Laat ik nou net bij Broekhuis moet bestellen :P
Doe het niet! We zitten met elkaar al 3 maanden in dit avontuur en over 3 maanden kunnen we de eerste enyaqs in de verte al zien komen 8)
Het schept toch een band :*)

Nee serieus. Ik wens je alle wijsheid. Voor beide auto's en het bijbehorende fin.plaatje valt iets te zeggen.
Pagina: 1 ... 25 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2