Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.758.456 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Ik rij al 5 maanden in de Enyaq met alleen maar software issues.

Gelukkig heb ik een auto gekocht en geen computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:44
Maat28 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Dan blijf je toch lekker BMW of Tesla rijden😊
Jammer genoeg heeft BMW of Tesla (of zelfs Audi, daar lijkt het precies ook beter te gaan) geen alternatief in dezelfde prijsklasse.
Ik hoop vooral dat wanneer mijn Enyaq geleverd wordt (augustus 2022) die problemen toch verholpen zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
jeroenkb schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Tuurlijk mag het benoemd worden.

maar om alles en iedereen dan maar IT amateur te noemen...

Wat mij betreft is dan echt iedereen die in de IT werkt een amateur, want ik heb nog nooit software gehad die foutloos was.

Dus het ging mij vooral om de toonzetting. Maar helaas is blijkbaar ook Tweakers onderhevig aan normvervaging.

Aanvulling: en ik rij al 6 maanden in de Enyaq rond zonder software issues....
Zelf werk ik als software architect aan zeer grote softwarepakketten in industriële omgevingen en ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat hun testprocedures niet echt is wat het moet zijn.

Liever wat minder afleveren dat zeer grondig getest is, dan dat je op verschillende fora moet lezen dat er zo veel mensen problemen hebben.

Het is natuurlijk niet allemaal zo zwart-wit natuurlijk, maar de hoeveelheid problemen lijken mij toch wel significant genoeg om te zeggen dat de klant wel recht van klagen heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door this op 16-10-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
this schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Zelf werk ik als software architect aan zeer grote softwarepakketten in industriële omgevingen en ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat hun testprocedures niet echt is wat het moet zijn.

Liever wat minder afleveren dat zeer grondig getest is, dan dat je op verschillende fora moet lezen dat er zo veel mensen problemen hebben.

Het is natuurlijk niet allemaal zo zwart-wit natuurlijk, maar de hoeveelheid problemen lijken mij toch wel significant genoeg om te zeggen dat de klant wel recht van klagen heeft.
Nog minder?? We missen al zoveel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
this schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Dan wel eerst even goede analyse van de problemen.

Een tegenvallende app met niet altijd goed werkende functionaliteit vind ik nu niet echt integraal onderdeel van de AUTO en als zodanig vind ik 'recht van klagen' iets te stevig. Geldt wat mij betreft ook voor af en toe waarschuwingslampje dat vanzelf verdwijnt. Vermoed zelfs dat dat niet te voorkomen is, omdat men aan de veilige kant moet zitten, omdat het om een auto gaat.

En voor iedereen die nu gaat reageren dat de app wel essentieel (gebruik hem welgeteld nooit) is voor het gebruik van de auto: let's agree to disagree...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
jeroenkb schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Gelukkig maar dat er bij jou / jouw bedrijf nog nooit wat fout gegaan is.....

Facebook lag er laatst uit: wat een amateurs... etc etc

De wereld is niet perfect en is mensenwerk. Beetje relativeren aub
haha mooi man, wat een reacties op een kritische noot. Natuurlijk heb je gelijk dat waar software wordt gemaakt, er fouten ontstaan. Het is alleen de vraag hoe je daar dan vervolgens mee omgaat. Mijn reactie is ook deels op basis van de reactie van de verkoper die serieus zat te balen omdat dit de zoveelste keer was dat hij een potentiële koper teleurgesteld naar huis moest sturen. Hij had natuurlijk de schijn kunnen ophouden en kunnen zeggen dat dit echt voor het eerst was.

Ik rij nu in een Tesla en die techniek en laadnetwerk is serieus briljant. ECHTER Tesla is serieus minder goed in het maken van auto's en carrosserie. Ik kijk naar wat anders omdat mijn Model 3 te krap begint te worden op de achterbank voor de kinderen. Mijn ultieme droom is een VW groep/BMW koetswerk met de software etc van Tesla. Helaas niet realistisch, dus daarom de blik richting de Enyaq.

Ik heb nu twee offertes in elkaar gezet exclusief de velgen. Dan kan de dealer daar maandag eens mee gaan rekenen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
jeroenkb schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Dan wel eerst even goede analyse van de problemen.

Een tegenvallende app met niet altijd goed werkende functionaliteit vind ik nu niet echt integraal onderdeel van de AUTO en als zodanig vind ik 'recht van klagen' iets te stevig. Geldt wat mij betreft ook voor af en toe waarschuwingslampje dat vanzelf verdwijnt. Vermoed zelfs dat dat niet te voorkomen is, omdat men aan de veilige kant moet zitten, omdat het om een auto gaat.

En voor iedereen die nu gaat reageren dat de app wel essentieel (gebruik hem welgeteld nooit) is voor het gebruik van de auto: let's agree to disagree...
Voor mij is het wel een integraal onderdeel, anders moeten ze die optie maar niet aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:15
En weer 2 pagina's verder....op naar de 1000👊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
this schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Voor mij is het wel een integraal onderdeel, anders moeten ze die optie maar niet aanbieden.
Tja, als dat de logica van tegenwoordig is....

Dan kan ik hoogstens nog zeggen dat iedereen die nu klaagt dit had kunnen weten (ook al een jaar geleden; gezien de problemen bij VW) en dan een hele domme keuze gemaakt heeft door een Enyaq te kiezen als integrale onderdelen van je auto niet functioneren, waardoor je dagelijks niet meer gebruik kunt maken van de auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:16
Ik kan me voorstellen dat in 1884 toen de auto een jaar daarvoor was uitgevonden de discussie over paard en wagen versus auto op ongeveer dezelfde manier ging.
In een overgang fase zijn dingen lastig. Sommige mensen kunnen daar prima mee leven anderen hebben daar moeite mee.
Zullen we stellen dat het is wat het is en dat VAG ook liever een perfecte auto en app zouden willen en dat ze daar aan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:54
achja, bij mijn vorige skoda (en er zijn rijders in dit topic die dit ook hebben meegemaakt) was de app geweldig en na een upgrade compleet waardeloos geworden.
Dat weet je bij VAG. Dat zijn ouderwetse autoboeren, geen it'ers. Leuk dat ze die ambitie hebben maar 60+ jaar werkmentaliteit bouw je niet zomaar om.

Saab heeft het wel gedaan in de periode dat ze verplicht waren om dezelfde onderdelen te gebruiken als Opel. Maarja, waar staat Saab nu?

edit: voor nieuwe vag/skoda rijders snap ik wel dat je teleurgesteld bent. Dat ben ik ook.
Maarja ben niet meer boos. Ik ben in de acceptatiefase ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hennie-M op 16-10-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
ManiacScum schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Ja dealer gaf hier hetzelfde aan, nu heb ik gelukkig een 19" set besteld voor de winter.
Ook voor het incidentele geval dat ik op wintersport zou gaan en sneeuwkettingen wil gebruiken.
Als ik zou mogen vragen welke set heb je besteld? Ben ook zoekende naar een 19inch winterset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Als ik zou mogen vragen welke set heb je besteld? Ben ook zoekende naar een 19inch winterset
Uiteraard, ik heb deze besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NJTIH10rADZaIHBr6tO3pINr-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvYyLSmBGh1W4j0STjyqEhc3.jpg?f=fotoalbum_large

https://shop.skoda.nl/aut...n-winterset-crystal-enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Ccreator schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:35:
Eindelijk mG ik mijn gewrappte Enyaq showen. Inderdaad was hij al eerder gespot, maar ik mog nog niets op sociale media plaatsen omdat het een nieuwe kleur /product is.

Ben bewust dat niet iedereen dit mooi zal vinden, maar gezien mijn beroep als sigmaker/ wrapper val ik toch lekker op hiermee.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Netjes hoor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Aha deze, die had ik zelf ook op het oog. Vindt ze alleen een beetje prijzig als ik het vergelijk met andere velgen van bijvoorbeeld MAK. scheelt al snel €300 voor een setje incl. banden. Maar vindt ze wel erg mooi, even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Aha deze, die had ik zelf ook op het oog. Vindt ze alleen een beetje prijzig als ik het vergelijk met andere velgen van bijvoorbeeld MAK. scheelt al snel €300 voor een setje incl. banden. Maar vindt ze wel erg mooi, even over nadenken :)
Eerlijk gezegd had ik ze inderdaad niet gekozen als het geen lease zou zijn vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54
Ik heb nog nooit eerder winterbanden gehad onder mijn leaseauto's, maar het zit wel in mijn leasecontract nu. Passen er gewoon winterbanden op de 19inch Regulus velgen? Ik heb geen ervaring :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
vinom schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:19:
Ik heb nog nooit eerder winterbanden gehad onder mijn leaseauto's, maar het zit wel in mijn leasecontract nu. Passen er gewoon winterbanden op de 19inch Regulus velgen? Ik heb geen ervaring :P
Ja dat past gewoon :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Goofzzee
Mijn Enyaq wordt in de week van 25 oktober geleverd, heb de "60" laten verwijderen van de achterklep.
Verder de dealer gemaild of de paraplu en alles aanwezig is, dit is het geval.

Ondanks de vele kritiek op dealers wil ik Skoda Rotor in Heerlen toch noemen als zeer fijne dealer.
Goede communicatie en denken graag mee met de klant, en uiteindelijk zijn ze in mijn geval slechts de tussen leverancier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu7RdC4zMWxAezH-bPOb8giWXZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7w23KmMhCpuGQpmXFVK8vAh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZgEuzdNYRxhcOUT7AVcZdkkr54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRSG8HIHYE5nwaXv0Xmrp8W6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Goofzzee op 16-10-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Goofzzee schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:38:
Mijn Enyaq wordt in de week van 25 oktober geleverd, heb de "60" laten verwijderen van de achterklep.
Verder de dealer gemaild of de paraplu en alles aanwezig is, dit is het geval.

Ondanks de vele kritiek op dealers wil ik Skoda Rotor in Heerlen toch noemen als zeer fijne dealer.
Goede communicatie en denken graag mee met de klant, en uiteindelijk zijn ze in mijn geval slechts de tussen leverancier.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie bak!

De letters enyaq en iv blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
ManiacScum schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Mooie bak!

De letters enyaq en iv blijven?
Thanks!

Ja die letters laat ik staan :)
Verder komen er nog stickers van het werk op :/
En ik laat de voorste zijruiten nog tinten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Goofzzee schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Nou gezien de regelmatige bugs bij de complete VAG sites en apps, mag je gerust stellen dat het op IT gebied verre van op de rit staat bij het VAG concern :O

Ik kom uit een Tesla en BMW en geloof me die hebben het stukken beter op orde.
toch jammer. Audi heeft het ook prima op orde. Maar ja, andere software. Vw heeft vanaf dag 1 problemen met deze software/ hardware combi en toch blijven ze het overal maar inproppen. Bugs horen erbij, maar we zijn inmiddels wel anderhalf jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 11:07
Even iets anders mensen. Op mijn fietsendrager aan de Enyaq willen de richtingaanwijzers niet knipperen, ze branden wel overigens bij bedienen aan het stuur. Bij remmen brandt er aan één kant licht.
Iemand met aanhanger wellicht gemerkt dat de 13 polige aansluiting niet klopt?
Op mijn Golf werkt de fietsendrager probleemloos.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Robbie8454 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:44:
[...]
toch jammer. Audi heeft het ook prima op orde. Maar ja, andere software. Vw heeft vanaf dag 1 problemen met deze software/ hardware combi en toch blijven ze het overal maar inproppen. Bugs horen erbij, maar we zijn inmiddels wel anderhalf jaar verder.
Ik vind het ook vreemd inderdaad.
De E-tron van mijn directeur heeft nooit problemen, behalve het hoge verbruik :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Goofzzee schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Thanks!

Dat is ook wat ik heb gevraagd. Ik houd van een balans achterop de klep. 80 laat ik weg halen, maar de rest laat ik staan. Vind de zwarte letters wel mooi op een witte achtergrond. Dikke bak trouwens! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tygh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ben vandaag pas tegen dit topic aangelopen. Fijn om te zien dat er zoveel mensen net zo enthousiast zijn over deze auto. Ik heb een paar weken gelden een Enyaq besteld en kreeg vandaag dit bericht. Iemand enig idee hoeveel weken de levering duurt nadat de productie gestart is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TD_I-uctuGC3QOwpBXSVJebWPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lDCij6Pnx7FGDzqbBybOHllN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door tygh op 17-10-2021 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
tygh schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 01:18:
Ben vandaag pas tegen dit topic aangelopen. Fijn om te zien dat er zoveel mensen net zo enthousiast zijn over deze auto. Ik heb een paar weken gelden een Enyaq besteld en kreeg vandaag dit bericht. Iemand enig idee hoeveel weken de levering duurt nadat de productie gestart is?

[Afbeelding]
Ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken. Maar als je een klein stukje terugleest dan kan je constateren dat er vanaf maandag as. Dit jaar niks meer geproduceerd gaat worden. Alleen afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Snyper schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:31:
Even iets anders mensen. Op mijn fietsendrager aan de Enyaq willen de richtingaanwijzers niet knipperen, ze branden wel overigens bij bedienen aan het stuur. Bij remmen brandt er aan één kant licht.
Iemand met aanhanger wellicht gemerkt dat de 13 polige aansluiting niet klopt?
Op mijn Golf werkt de fietsendrager probleemloos.
Vanmiddag met aanhanger gereden maar alles leek gewoon te werken de de af fabriek aanhanger. Fijn systeem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 17:58
mimalizo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 02:05:
[...]

Ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken. Maar als je een klein stukje terugleest dan kan je constateren dat er vanaf maandag as. Dit jaar niks meer geproduceerd gaat worden. Alleen afgemaakt.
En als je een stukje terugleest, ook in het levertijden topic dan kun je lezen dat het allemaal wel wat genuanceerder ligt, zeker voor de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-03 20:50
[...]

Thanks!

Stickers van het werk? Ik neem aan dat je de auto dan dus niet in de bijtelling gaat nemen? Wat wel weer raar is als je voor een EV gaat……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 31-03 20:50
tygh schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 01:18:

[Afbeelding]
Ik mag hopen dat het niet klopt als je een paar weken terug pas besteld hebt en nu al een productie datum in 2021 hebt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Volgens de app moet ik de nieuwe algemene voorwaarden accepteren. De voorwaarden kan ik vinden maar ik kan niets accepteren. Als gevolg werkt de app niet.. iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Maat28 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Stickers van het werk? Ik neem aan dat je de auto dan dus niet in de bijtelling gaat nemen? Wat wel weer raar is als je voor een EV gaat……
Ik rijd de auto gewoon met bijtelling ondanks het logo van mijn werkgever op de achterklep.
Weinig keus, voor het geld dat ik nu maandelijks kwijt ben aan de Enyaq rijd je nooit zo'n auto met eigen geld.

Het zijn gelukkig redelijke subtiele stickertjes. 8)7

Overigens werk ik bij een bedrijf in de zonnepanelen, warmtepompen en laadstations dus wij zijn verplicht om elektrisch te gaan rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Goofzzee op 17-10-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Maat28 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Ook als er een logo van je werkgever op komt ben je in NL nog steeds verplicht bijtelling te betalen. Tenzij je de auto uitsluitend zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Thanks!

Maar die zijn toch al af-fabriek getint met de maximaal toegestane folie?
Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:29
Strova schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:39:
Volgens de app moet ik de nieuwe algemene voorwaarden accepteren. De voorwaarden kan ik vinden maar ik kan niets accepteren. Als gevolg werkt de app niet.. iemand de gouden tip?
Helemaal naar beneden scrollen, dan kan je accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Wootism schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Maar die zijn toch al af-fabriek getint met de maximaal toegestane folie?
Of bedoel je iets anders?
De voorste zijruiten (bestuurder en passagier voor) zijn niet getint.
Ik laat die altijd tinten tot niet legale tint >:)
De overloop is dan veel mooier en het staat dik.

En nee het mag dus eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:19:
19” is geen probleem. Ik heb ze voor de 21” besteld. Dat was wel een dingetje. Ook qua prijs kom je dan al snel op 350 euro per band en sneeuwkettingen kun je vergeten. Moet nog even bedenken hoe ik dat op ga lossen😅 ik rij al 10 jaar naar wintersport met kettingen in de kofferbak, maar nog nooit nodig gehad. Maar goed, zul je altijd zien….

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie8454 op 17-10-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Goofzzee schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

De voorste zijruiten (bestuurder en passagier voor) zijn niet getint.
Ik laat die altijd tinten tot niet legale tint >:)
De overloop is dan veel mooier en het staat dik.

En nee het mag dus eigenlijk niet.
Die zijn ook getint, alleen tot 60% als ik het me goed herinner. Doen ze bij alle moderne auto’s tegenwoordig.
Maar als je inderdaad op de illegale toer gaat boeit dat natuurlijk allemaal niet :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dat is discutabel :P

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tygh
Martinique schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:23:
[...]

En als je een stukje terugleest, ook in het levertijden topic dan kun je lezen dat het allemaal wel wat genuanceerder ligt, zeker voor de Enyaq.
Heb de auto op 28-8 besteld, Founders Edition Black iV 80 Full Options. Ik had zelf verwacht de auto ergens eind feb te krijgen maar als de productie in week 44 gestart wordt zoals bevestigd is hij dan niet eerder klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
tygh schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Heb de auto op 28-8 besteld, Founders Edition Black iV 80 Full Options. Ik had zelf verwacht de auto ergens eind feb te krijgen maar als de productie in week 44 gestart wordt zoals bevestigd is hij dan niet eerder klaar?
Alle founders editions willen ze sowieso dit jaar uitleveren. Beetje lullig wel voor mensen die al sinds oktober, november wachten en wiens auto nog op banking staat vanwege een chiptekort

[ Voor 13% gewijzigd door Robbie8454 op 17-10-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tygh
Robbie8454 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Alle founders editions willen ze sowieso dit jaar uitleveren. Beetje lullig wel voor mensen die al sinds oktober, november wachten en wiens auto nog op banking staat vanwege een chiptekort
Ik had week 7 gekregen als leverweek. Is voor mij ook geen probleem om te wachten. Ik lease de auto niet dus gaat voor mij ook niet om bijteling. Maar vroeg me af of het vanaf geplande productieweek tot levering echt 15 weken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
tygh schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Ik had week 7 gekregen als leverweek. Is voor mij ook geen probleem om te wachten. Ik lease de auto niet dus gaat voor mij ook niet om bijteling. Maar vroeg me af of het vanaf geplande productieweek tot levering echt 15 weken duurt?
Geplande productieweek zegt helaas nog niks. Die van stond op 38 en in week 39 nog steeds op 38. Vervolgens kreeg ik in week 40 te horen dat de levertijd was verzet van 41 naar 47. Veel auto’s worden gedeeltelijk geproduceerd en opzij gezet in afwachting van chips of onderdelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:40
Dank voor alle posts, ik heb mij de afgelopen periode enorm goed kunnen inlezen.
De inkt moet bij ons nog op het papier, maar nu het zo goed als rond is durf ik het wel te plaatsen.

Vanaf medio april kunnen we rijden in een zwarte Skoda Enyaq 60.
- assistentie plus
- klimaat plus
- comfort plus
- parkeren
- transport
- familie
- infotainment basis
- licht (basis)
- comfort basis (zitcomfort)
- drive/sport basis
- trekhaak
- warmtepomp
- Betria 21 LMV

We kopen de auto particulier, dus het was zoeken naar een goede samenstelling voor onze wensen. De 60 is voor woon-werk meer dan voldoende, maar ik twijfel nog wel eens over de 80 voor de vakanties naar het zuiden. Helaas is dat gelijk weer een grote stap financieel, dus we doen het eerst zo. De auto kan 100kw snelladen (productieweek 18, mei 2021). Ik kijk de afgelopen weken wel met een schuin oog naar de Kia Ev6 (800 volt) en hoop eigenlijk dat Skoda (VAG) op een of andere manier de laadsnelheid nog kan verhogen.

De auto komt uit Duitsland en met dank aan de Bafa subsidie kan ik deze met flinke korting kopen. Importeren kost nauwelijks iets (door ontbreken van BPM). Auto is recentelijk geregistreerd en moet de komen de maanden daar nog staan, voordat deze verkocht/geëxporteerd mag worden. Dus afwachten, maar ik weet in ieder geval dat de auto dan komt.
De dealer rijdt er nog een paar duizend km in tot die tijd (zit verweven in de prijs). Voor ons geen probleem, want de kinderziektes zijn er direct uit.

We wilden een ruime gezinsauto (3 kleine koters) en de keuze was tussen een Kodiaq en een Enyaq. Met de voordelen in Nederland en Duitsland (subsidies, geen wegenbelasting) kwam de Enyaq er beter uit. Plus we doen graag mee aan verduurzaming.

Ik kijk uit naar april, dan zal ik de foto's delen, maar tot die tijd blijf ik alle info volgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 18-10-2021 12:53 . Reden: Model/jaar type bekend, toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Robbie8454 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

19” is geen probleem. Ik heb ze voor de 21” besteld. Dat was wel een dingetje. Ook qua prijs kom je dan al snel op 350 euro per band en sneeuwkettingen kun je vergeten. Moet nog even bedenken hoe ik dat op ga lossen😅 ik rij al 10 jaar naar wintersport met kettingen in de kofferbak, maar nog nooit nodig gehad. Maar goed, zul je altijd zien….
Conti WinterContact?

Andere banden heb ik nog niet gevonden voor de 21”

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eindbaass
  • Laatst online: 13-11-2021
Eindbaass schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:09:
[...]

Wel bijzonder, krijg vandaag de update via honeymoonnet dat productie definitief gepland staat voor w39 en aflevering w43, betreft founders edition.
Levering w43 werd w50 en gister ineens belletje dat onze Founders bij PON in Leusden is aangekomen. Gaat in ieder geval de goede kant op
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bessenyaq
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-06-2024
Rij inmiddels ruim een maand in een witte (80 uitvoering), opgehaald in de buurt van Doetinchem. Range op het dashboard was ruim 550km. Vraag: die range krijg ik er met het laden niet meer. Ook niet wanneer ik een keer tot 100% laad, max. 480km. Ik ben geen rappe rijder, heb wel airco aan. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Bessenyaq schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:09:
Rij inmiddels ruim een maand in een witte (80 uitvoering), opgehaald in de buurt van Doetinchem. Range op het dashboard was ruim 550km. Vraag: die range krijg ik er met het laden niet meer. Ook niet wanneer ik een keer tot 100% laad, max. 480km. Ik ben geen rappe rijder, heb wel airco aan. Iemand een tip?
Dat ga je waarschijnlijk ook nooit meer halen.
Realistisch? Ergens tussen de 400 en 450.
Hoger kom ik echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bessenyaq
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-06-2024
Duidelijk Alex, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
JanHenk schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Conti WinterContact?

Andere banden heb ik nog niet gevonden voor de 21”
Correct en 235 en 255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Die 550 is zonder dat er echt mee gereden is. Tijdens de mooie maanden kom je misschien een keer richting de 500 maar dan houdt het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 18:18
Rij zelf in een 60 en ooit aan het begin gaf die een keer 405 km range aan. Dat haal ik (uiteraard) nooit en had ik ook niet verwacht.
Toch ooit nog 1 keer een hogere range gezien (meen 450km ofzo), hele lange tijd bergafwaarts rijden in Italië en vervolgens onderaan de berg tot 100% geladen :)
Uiteraard totaal geen realistische range, maar mocht je het ooit nog een hoge range willen zien in je dashboard dan moet je zoiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb van de zomer allemaal hars op m'n auto gekregen, stond in Frankrijk onder zo'n boom...

Hoe krijg je dat eraf?
Of is het wellicht handiger om m nu naar een professionele poetser te brengen dat ie gelijk een keer helemaal kan detaillen?

Wie is of kent een een goede poets service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
florabora schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:46:
Ik heb van de zomer allemaal hars op m'n auto gekregen, stond in Frankrijk onder zo'n boom...

Hoe krijg je dat eraf?
Of is het wellicht handiger om m nu naar een professionele poetser te brengen dat ie gelijk een keer helemaal kan detaillen?

Ik parkeer op het werk altijd onder een boom en ken dit probleem.

Bij mij is alles er vanaf na een wasstraat met een warmwater programma. Ik weet het dat het voor puristen geen oplossing is, maar de wasstraat is voor mij gratis met de tankpas, en ik vind het wel best ;) (en ik heb carclean toen ik de huidige Mercedes net had leeggekocht).

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique

Hoe krijg je dat eraf?

https://www.google.nl/search?q=hars+verwijderen+auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
Poorboys world bug squad + 💪

Hoe krijg je dat eraf?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:52
Nadat ik vorige week mijn Enyaq (80, standaard velgen, geen warmtepomp) heb opgehaald was het afgelopen weekend tijd voor de eerste grote test. Een weekendje naar mijn schoonouders die net onder Trier wonen, afstand net iets meer dan 400 kilometer. Van te voren gepland met A Better Route Planner en die gaf aan dat we het niet zouden redden op 1 lading dus een laadstop bij de Ionity charger bij Vervier ingepland (Aire de Tingeé). Vrijdagmiddag vertrokken en met best wel wat file en tussendoor navigeren bij Turnhout met 51% aangekomen bij de Ionity charger. Daar waar kon de maximum of aanbevolen snelheid aangehouden (NL 100, BE 120, DE 130). Nog even getwijfeld om door te rijden maar aangezien er daarna niet veel meer aan snelladers zit toch wat bijgeladen tot 80% (duurde een minuut of 20) en toen doorgereden. In de heuvels van de Ardennen ging het bereik heel snel achteruit, wat te verwachten was, maar uiteindelijk met 24% aangekomen zonder stress.

Gister terug ongeveer hetzelfde gedaan, maar de heuvels uit is het verbruik uiteraard een heel stuk gunstiger. De Enyaq is al met al een hele fijne reisauto die je comfortabel naar je bestemming brengt. Ontzettend blij met mijn keuze!

/post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:17
Vandaag eens voor de eerste keer echt in de koude gereden;

Lommel - Brussel, 100KM met de helft autostrade en het optrekken en remmen in de Brusselse jungle(110km/u cruise control met dan af en toe de gebruikelijke file, gemiddeld 52km/u). 18,4 kWh over het hele traject bij 3° tot 5° en dit in een IV80 mét warmtepomp. Prima zo, had ik niet verwacht!

[ Voor 7% gewijzigd door Cloclo100 op 18-10-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:28
[quote]Cloclo100 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:52:

Lommel - Brussel, 100KM met de helft autostrade en het optrekken en remmen in de Brusselse jungle(110km/u cruise control met dan af en toe de gebruikelijke file, gemiddeld 52km/u). 18,4 kWh over het hele traject bij 3° tot 5° en dit in een IV80 mét warmtepomp. Prima zo, had ik niet verwacht!
[/quote

Mooie cijfers. Ben benieuwd hoe het zonder WP gaat zijn. Ik merk de range na 100% laden wel langzaamaan wat minder wordt, maar nog steeds een keurige 417km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
mimalizo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 02:05:
[...]

Ik hoop toch echt dat dit bericht niet klopt of dat mijn auto afgelopen week is geproduceerd... De auto die ik heb besteld gaat over naar mijn nieuwe werkgever, waardoor ik echt amper info krijg. Afgelopen donderdag gebeld met zowel LA als dealer en beiden vertelden mij dat levering nog steeds op eind november staat. Ik hoop het. heb veel moeite gedaan om m nog in 2021 te krijgen (bijtelling enzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Volgens mij ligt het qua fabrieken iets genuanceerder. Wat ik begrepen heb is dat skoda fabrieken gaat sluiten of de productie gaan reduceren.
Ik heb nergens concreet gelezen welke fabrieken echt gaan sluiten en welke er nog door blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roaldnefs
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03-2023
Na het plaatsen van de bumperbescherming heeft afgelopen weekend ook de hond de eerste rit in de Enyaq mogen maken! Aangezien ik vooraf wat moeite had met het vinden van de kofferbak afmetingen hebben we in eerste instantie de autobench die perfect in de Renault Megane paste maar gewoon overgezet. Een grotere autobench gaat binnenkort in bestelling zodat onze Duitse Herdershond ook bij de langere ritten relaxed kan liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeWtqDB15R2RKlsB-YUuNhrFDSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvNUrgWQK9Dw6Jcobg28saMt.png?f=fotoalbum_large

De autobench afmetingen heb ik voor de geïnteresseerde hieronder toegevoegd. Door een uitstekend kunststof hoekje bij de achterbanken kan helaas niet de volledige diepte van de kofferbak benut worden. Ik vermoed dat dit met de vlakke kofferbak bodem géén probleem zal zijn.
  • Hoogte 65 cm
  • Breedte 69 cm
  • Diepte 82 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
roaldnefs schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:49:
Na het plaatsen van de bumperbescherming heeft afgelopen weekend ook de hond de eerste rit in de Enyaq mogen maken! Aangezien ik vooraf wat moeite had met het vinden van de kofferbak afmetingen hebben we in eerste instantie de autobench die perfect in de Renault Megane paste maar gewoon overgezet. Een grotere autobench gaat binnenkort in bestelling zodat onze Duitse Herdershond ook bij de langere ritten relaxed kan liggen.

[Afbeelding]

De autobench afmetingen heb ik voor de geïnteresseerde hieronder toegevoegd. Door een uitstekend kunststof hoekje bij de achterbanken kan helaas niet de volledige diepte van de kofferbak benut worden. Ik vermoed dat dit met de vlakke kofferbak bodem géén probleem zal zijn.
  • Hoogte 65 cm
  • Breedte 69 cm
  • Diepte 82 cm
Ik ben dan wel benieuwd naar welke je bensch je gaat bestellen, heb je daar al een idee van? Wij hebben ook een duitse herder en daar moet ook nog iets voor komen tegen de tijd dat ik de auto heb. Gaat hier om een oud duitse herder a 55 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Een vraagje. Hoe groot is effectief gezien het verschil tussen snelladen 100kw en 130 kW (verschil tussen 2021 en 2022 model) in de praktijk? Gezien de laadsnelheid afneemt na 35% (bron Fastned) is het niet over de gehele cyclus 30% sneller. Maar als het met dezelfde lineaire lijn naar beneden loopt wel.
Is het ook nog mogelijk (indien effectief) om een 2021 model naar 130 te krijgen?(dus eigenlijk 2 updates van 50 naar 100 en van 100 naar 130).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roaldnefs
SSJVegito schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd naar welke je bensch je gaat bestellen, heb je daar al een idee van? Wij hebben ook een duitse herder en daar moet ook nog iets voor komen tegen de tijd dat ik de auto heb. Gaat hier om een oud duitse herder a 55 kg.
We hebben zelf een reu van 36,5 kg met een schofthoogte van ~65 cm. Op de foto staat de 'Hundos Pro Autobench Max M' en we kijken nu naar de 'Hundos Pro Aluminium Autobench Giga'. I.v.m. veiligheid heb ik liever dat de hond ligt tijdens het vervoeren, dus we kiezen er bewust voor om niet een hogere bench te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
GAEvakYD schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:55:
haha mooi man, wat een reacties op een kritische noot. Natuurlijk heb je gelijk dat waar software wordt gemaakt, er fouten ontstaan. Het is alleen de vraag hoe je daar dan vervolgens mee omgaat. Mijn reactie is ook deels op basis van de reactie van de verkoper die serieus zat te balen omdat dit de zoveelste keer was dat hij een potentiële koper teleurgesteld naar huis moest sturen. Hij had natuurlijk de schijn kunnen ophouden en kunnen zeggen dat dit echt voor het eerst was.

Ik rij nu in een Tesla en die techniek en laadnetwerk is serieus briljant. ECHTER Tesla is serieus minder goed in het maken van auto's en carrosserie. Ik kijk naar wat anders omdat mijn Model 3 te krap begint te worden op de achterbank voor de kinderen. Mijn ultieme droom is een VW groep/BMW koetswerk met de software etc van Tesla. Helaas niet realistisch, dus daarom de blik richting de Enyaq.

Ik heb nu twee offertes in elkaar gezet exclusief de velgen. Dan kan de dealer daar maandag eens mee gaan rekenen.
Toch niet een model y na model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:02:
Tja, als dat de logica van tegenwoordig is....

Dan kan ik hoogstens nog zeggen dat iedereen die nu klaagt dit had kunnen weten (ook al een jaar geleden; gezien de problemen bij VW) en dan een hele domme keuze gemaakt heeft door een Enyaq te kiezen als integrale onderdelen van je auto niet functioneren, waardoor je dagelijks niet meer gebruik kunt maken van de auto 8)7
Eens, bij e-golf is de app niet veel anders en persoonlijk gesproken had ik niet de verwachting dat dit beter zou worden bij nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Tukker87 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:24:
Dank voor alle posts, ik heb mij de afgelopen periode enorm goed kunnen inlezen.
De inkt moet bij ons nog op het papier, maar nu het zo goed als rond is durf ik het wel te plaatsen.

- assistentie plus
- klimaat plus
- comfort plus
- parkeren
- transport
- familie
- infotainment basis
- licht (basis)
- drive/sport basis
- trekhaak
- warmtepomp
- Betria 21 LMV

We kopen de auto particulier, dus het was zoeken naar een goede samenstelling voor onze wensen. De 60 is voor woon-werk meer dan voldoende, maar ik twijfel nog wel eens over de 80 voor de vakanties naar het zuiden. Helaas is dat gelijk weer een grote stap financieel, dus we doen het eerst zo. De auto kan 100kw snelladen (productieweek 18, mei 2021). Ik kijk de afgelopen weken wel met een schuin oog naar de Kia Ev6 (800 volt) en hoop eigenlijk dat Skoda (VAG) op een of andere manier de laadsnelheid nog kan verhogen.

De auto komt uit Duitsland en met dank aan de Bafa subsidie kan ik deze met flinke korting kopen. Importeren kost nauwelijks iets (door ontbreken van BPM). Auto is recentelijk geregistreerd en moet de komen de maanden daar nog staan, voordat deze verkocht/geëxporteerd mag worden. Dus afwachten, maar ik weet in ieder geval dat de auto dan komt.
De dealer rijdt er nog een paar duizend km in tot die tijd (zit verweven in de prijs). Voor ons geen probleem, want de kinderziektes zijn er direct uit.

We wilden een ruime gezinsauto (3 kleine koters) en de keuze was tussen een Kodiaq en een Enyaq. Met de voordelen in Nederland en Duitsland (subsidies, geen wegenbelasting) kwam de Enyaq er beter uit. Plus we doen graag mee aan verduurzaming.

Ik kijk uit naar april, dan zal ik de foto's delen, maar tot die tijd blijf ik alle info volgen!
toon volledige bericht
Netjes, wat houdt optie parkeren in dan?
Welk interieur heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
markiep schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:29:
Poorboys world bug squad + 💪
Zeker squash ipv squad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:42:
[quote]Cloclo100 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:52:

[/quote

Mooie cijfers. Ben benieuwd hoe het zonder WP gaat zijn. Ik merk de range na 100% laden wel langzaamaan wat minder wordt, maar nog steeds een keurige 417km.
Netjes qua range en voor andere members dat is met een enyaq 80 ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
knirrebir schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Netjes, wat houdt optie parkeren in dan?
Welk interieur heb je?
Parkeersensoren v/a. Dat zit niet standaard op de 60, dus vandaar het pakket.
Loft. Grijs/zwart is voor ons een mooie rustige optie en combi met leer was moeilijk te vinden. Dit is ook goed schoon te maken.
Het is wel een 2021 model en mijn geduld wordt heel erg op de proef gesteld. Maar +10k voordeliger dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Daan8 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:23:
Volgens mij ligt het qua fabrieken iets genuanceerder. Wat ik begrepen heb is dat skoda fabrieken gaat sluiten of de productie gaan reduceren.
Ik heb nergens concreet gelezen welke fabrieken echt gaan sluiten en welke er nog door blijven draaien.
Afgelopen week bij dealer geweest en reduceren lijkt nu het eerste te zijn wat op korte termijn gaat gebeuren (en dan met name auto's afmaken in banking en/of backorders welke nog niet geproduceerd zijn) en als dat klaar / lopend is en aanvoer materialen (met name chips) blijft achter dan mogelijk sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roaldnefs schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:49:

[Afbeelding]

• Hoogte 65 cm
  • Breedte 69 cm
  • Diepte 82 cm
Jij hebt dan niet het transport pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roaldnefs
knirrebir schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Jij hebt dan niet het transport pakket?
Correct, nog wel over getwijfeld. Uiteindelijk achterwegen gelaten omdat we de ruimte onder de kofferbak vloer niet (kunnen) gebruiken door de permanente autobench. Het deurtje van de bench opent hoog genoeg om over de kofferbak rand te komen. Het grote voordeel is dat de bench daardoor wat lager staat en het zicht in de achteruitkijkspiegel dus niet meer dan nodig belemmerd.

Achteraf alleen spijt van het niet nemen van de elektrische kofferbak sluiting. Was toch wel zo prettig geweest aangezien de klep dan ook gedeeltelijk gesloten kan worden. Nu moet ik met m'n 1,70m nog even springen naar de hendel. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

roaldnefs schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:56:
[...]
Achteraf alleen spijt van het niet nemen van de elektrische kofferbak sluiting. Was toch wel zo prettig geweest aangezien de klep dan ook gedeeltelijk gesloten kan worden. Nu moet ik met m'n 1,70m nog even springen naar de hendel. 8)7
Heb je niet zo’n rubberen fallus uit je klep steken? Mijn vriendin is 1.65 en trekt dat ding zonder op d’r tenen te staan dicht.
(Desondanks ook spijt van de manuele klep. Ding is loodzwaar en een automatische was toch wat comfortabeler geweest….)

[ Voor 12% gewijzigd door Wootism op 18-10-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roaldnefs
Wootism schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

Heb je niet zo’n rubberen fallus uit je klep steken? Mijn vriendin is 1.65 en trekt dat ding zonder op d’r tenen te staan dicht.
(Desondanks ook spijt van de manuele klep. Ding is loodzwaar en een automatische was toch wat comfortabeler geweest….)
Jawel, lukt ook prima hoor! Gezien de vele andere comfortabele opties t.o.v. vorige auto mag ik eigenlijk ook niet klagen. Had achteraf liever de automatisch klep gehad en dan toegegeven op het snelladen en warmtepomp. De range anxiety bij de overstap naar elektrisch rijden heeft daar wel een grote factor in gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
Het bereik wordt op de laatste km's/rit? Gebaseerd. Probeer eens het volgende : ritje maken, waar je dan net voor de laatste paar kilometer, de dagteller reset. het laatste stuk zo zuinig mogelijk. Dat je dan onder de 10kwh/100km uitkomt. Ben benieuwd wat er dan komt te staan na het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 07:21
Nieuws uit Tsjechië
(Artikel is vertaald naar het Engels)

https://www-mladaboleslav...hl=no&_x_tr_pto=ajax,elem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Heb ik weer mijn auto staat juist deze week in de productie planning (voor wat het waard is )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-05 00:04
Daan8 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:40:
Heb ik weer mijn auto staat juist deze week in de productie planning (voor wat het waard is )
met jou vele anderen, maar blijft rot natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Mooi nieuws voor diegene wiens auto in ieder geval al een tijd gebouwd is maar nog wacht op de chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Vraagje, ik loop tegen twee dingen aan:
1. Memory functie van de electrisch verstelbare stoel werkt niet meer. Je kan de stoel nog steeds wel electrisch verstellen, maar als je op een of twee drukt (waar de standen van mij en mijn vrouw in opgeslagen zijn) gebeurt er niets. Ook niet als ik hem opnieuw wil opslaan.
2. De achterbank verwarming is niet aan te zetten. Ook niet als er mensen zitten.

Herkent iemand deze twee punten? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-05 00:04
sebari schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:07:
Vraagje, ik loop tegen twee dingen aan:
1. Memory functie van de electrisch verstelbare stoel werkt niet meer. Je kan de stoel nog steeds wel electrisch verstellen, maar als je op een of twee drukt (waar de standen van mij en mijn vrouw in opgeslagen zijn) gebeurt er niets. Ook niet als ik hem opnieuw wil opslaan.
2. De achterbank verwarming is niet aan te zetten. Ook niet als er mensen zitten.

Herkent iemand deze twee punten? Tips?
Werkt de temperatuurregelaar wel?
In de instellingen kan je de toetsen achterin vergrendelen. Via het climate menu kan je die instelling vinden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ruan21
  • Laatst online: 30-04 14:35
Hoe gaaf is zwart op zwart! Ja klopt, een mening die niet iedereen deelt maar ik vind hem gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsDw1cUaVv0owYSXooPc_dLntjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WdSamKmrowGnoPHByfXzyvwo.png?f=fotoalbum_large

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ruan21 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:08:
Hoe gaaf is zwart op zwart! Ja klopt, een mening die niet iedereen deelt maar ik vind hem gaaf!

[Afbeelding]
tijd om wat markeerstiften in te slaan en je velgen en emblemen ook maar in te kleuren. lijkt zo dat ze dat gedeelte zijn vergeten.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
Simply1337 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:34:
[...]

tijd om wat markeerstiften in te slaan en je velgen en emblemen ook maar in te kleuren. lijkt zo dat ze dat gedeelte zijn vergeten.
Hahaha, goed idee! echt helemaal zwart. Toch mooi, verschillende meningen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
OmniRocket schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:13:
[...]

Werkt de temperatuurregelaar wel?
In de instellingen kan je de toetsen achterin vergrendelen. Via het climate menu kan je die instelling vinden.
Yes achter kan wel gewoon de temperatuur aangepast worden. Alleen reageert de stoelverwarming niet op de knopjes achter (en kan je deze ook niet aanzetten op het scherm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-10-2024

[Afbeelding]
Ik heb ‘m ook zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:48
Tukker87 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:24:

- assistentie plus
- klimaat plus
- comfort plus
- parkeren
- transport
- familie
- infotainment basis
- licht (basis)
- drive/sport basis
- trekhaak
- warmtepomp
- Betria 21 LMV

toon volledige bericht
De mijne staat ook in Duitsland te wachten tot ie de grens over mag, kan niet wachten maar eind dit jaar zou die er moeten zijn. Beetje afhankelijk van hoe snel ze bij de RDW zijn. In grote lijnen dezelfde pakketten, alleen trekhaak moet nog in NL door de dealer aangebracht worden (wel voorbereiding aanwezig).

Heb je de import volledig uitbesteed of heb je dit traject zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
Cool! Foto's?
Ik wacht nog op mijn auto :( Week 43 productie)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 20:22
Voor een ieder die net als ik een “per uur variabel” elektriciteitscontract heeft, is het heel belangrijk om de goede laadmomenten te kunnen kiezen. Dat scheelt vele euro’s per laadbeurt!

Helaas is de daarvoor bestemde functie in de Enyaq (nog) niet betrouwbaar, en al helemaal niet beschikbaar in de app.

De oplossing die voor mij werkt is om het laadproces te sturen vanuit mijn domotica. Daarvoor maak ik gebruik van https://www.home-assistant.io/

Hierin heb ik de volgende plug-in geinstalleerd: https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnect Deze plug-in communiceert met de Skoda servers, net als dat de MySkoda app dat doet.

Met behulp van deze plug-in kun je bijvoorbeeld het volgende dashboard bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roqk-AU_t_lutIjyAhP0DhUzz_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TUsFGNmjYOeOPNhQq0hXUJG.jpg?f=fotoalbum_large

En ook kun je een automatisering bouwen zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLBpa2CDlS2ZRbSOXm8LB-B8d9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcE58sYPyBNeziNIsEFuqHZb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het nu een paar keer getest en deze oplossing lijkt, in tegenstelling tot de functie in de Enyaq zelf, wel betrouwbaar te werken.

Eerlijk is eerlijk, als je (nog) niet thuis bent in Home Assistant en geen IT ervaring hebt is het niet eenvoudig om het in elkaar te knutselen. Maar het kan wel een oplossing zijn totdat Skoda de functionaliteit in de Enyaq en de app op orde heeft.

Er komt geen programmeerwerk bij kijken, maar er is wel een boel te configureren. Dit is niet het forum om dat allemaal uit te leggen, maar ik wilde wel delen dat het kan, en dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique

[Afbeelding]
Gaaf inderdaad, ik ga het op mijn zwarte niet-sportline ook overwegen. Overigens ziet het er zonder kenteken altijd beter uit 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
Martinique schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Gaaf inderdaad, ik ga het op mijn zwarte niet-sportline ook overwegen. Overigens ziet het er zonder kenteken altijd beter uit 😀
Ja eens, gele nummerbord..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
mikeyzut schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

De mijne staat ook in Duitsland te wachten tot ie de grens over mag, kan niet wachten maar eind dit jaar zou die er moeten zijn. Beetje afhankelijk van hoe snel ze bij de RDW zijn. In grote lijnen dezelfde pakketten, alleen trekhaak moet nog in NL door de dealer aangebracht worden (wel voorbereiding aanwezig).

Heb je de import volledig uitbesteed of heb je dit traject zelf gedaan?
Ik las het al een stukje terug in het forum. Met je werkgever toch? :)
Niet zelf gedaan, maar via een zogenoemde auto-makelaar. Omdat hij RDW gecertificeerd is krijgen we in NL ook EV subsidie en zijn de kosten die we aan hem kwijt zijn min of meer gedekt. Kosten moet je denken aan regelwerk, transport en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Vraagje omtrent de Ionity/Powerpass.

Heeft iemand hier een laatste stand van zaken van?? Is dat nu geregeld? Kunnen we die aanvragen. Is dat nog steeds via een adres in het buitenland? Of werkt het inmiddels ook op je eigen adres??

Me een hele tijd niet in verdiept. Maar als ik vrijdag mn auto mag ophalen is het wellicht wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mimalizo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:08:
Vraagje omtrent de Ionity/Powerpass.

Heeft iemand hier een laatste stand van zaken van?? Is dat nu geregeld? Kunnen we die aanvragen. Is dat nog steeds via een adres in het buitenland? Of werkt het inmiddels ook op je eigen adres??

Me een hele tijd niet in verdiept. Maar als ik vrijdag mn auto mag ophalen is het wellicht wel handig...
Ja dat kan, via Nederland ook inmiddels.
Verdiepen was ook niet nodig, enkel het topic ff doorlezen ;)

jdbiggelaa in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 19-10-2021 16:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:22

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

=
vinom schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:21:
[...]

@Rainesh of @Antera zullen waarschijnlijk de eerste zijn die het kunnen :)
Dit is wat er tot nu toe bekend is om aan te passen

Lane assist geheugenstand activeren. Laatste stand word onthouden na afzetten contact.
· Melding Lane assist gedeactiveerd uit zetten in het display
· ACC per km omhoog en omlaag met de + en 1 knop
· ACC rechts in laten halen
· Travel assist Activeren ( werkt soms ook zonder stuur te verangen
· Aircare standaard altijd aan
· Start stop decativeren
· Automatisch Deicing voorruit
· Binnenverlichting langzaam opkomen en afvallen bij licht aan en/of uit
· Dagrijverlichting achter aan
· Dagrijverlichting instelbaar in het menu
· Dagrijverlichting voor zijde ook overdag met Comming/Leaving home
· Geheugenstand Groolicht assistent activeren
· Ramen voor 1 min blijven bedienen na deur openen
· Alarmpiep bij openen en sluiten
· Alarmpiep instelbaar in het menu
· Anti Carjacking in het menu aanpasbaar maken
· Gordelwaarschuwing uit
· Cupra/GTI sportteller activeren met turbodruk gas en rem indicator
· Stopwatch activeren
· Maximale snelheid teller aanpassen naar maximaal 320 Km/u
· Bijtankhoeveelheid activeren
· Logo in sportteller aanpassen
· Afbeelding auto aanpassen in active info display
· activeren achterspeakers
Wireless Carplay en App connect

[ Voor 29% gewijzigd door Antera op 19-10-2021 17:58 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 14:16
Klinkt goed. Komen er nog meer functies bij? Wat zijn de kosten ervan?
Antera schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:23:
=

[...]

Ik kan al het nodige coderen:

Lane assist geheugenstand activeren. Laatste stand word onthouden na afzetten contact.
· Melding Lane assist gedeactiveerd uit zetten in het display
· ACC per km omhoog en omlaag met de + en 1 knop
· ACC rechts in laten halen
· Travel assist Activeren ( werkt soms ook zonder stuur te verangen
· Aircare standaard altijd aan
· Start stop decativeren
· Automatisch Deicing voorruit
· Binnenverlichting langzaam opkomen en afvallen bij licht aan en/of uit
· Dagrijverlichting achter aan
· Dagrijverlichting instelbaar in het menu
· Dagrijverlichting voor zijde ook overdag met Comming/Leaving home
· Geheugenstand Groolicht assistent activeren
· Ramen voor 1 min blijven bedienen na deur openen
· Alarmpiep bij openen en sluiten
· Alarmpiep instelbaar in het menu
· Anti Carjacking in het menu aanpasbaar maken
· Gordelwaarschuwing uit
· Cupra/GTI sportteller activeren met turbodruk gas en rem indicator
· Stopwatch activeren
· Maximale snelheid teller aanpassen naar maximaal 320 Km/u
· Bijtankhoeveelheid activeren
· Logo in sportteller aanpassen
· Afbeelding auto aanpassen in active info display
· activeren achterspeakers
Wireless Carplay en App connect
toon volledige bericht

Hemelaar Fotografie

Pagina: 1 ... 216 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2