Toon posts:

Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 205 ... 208 Laatste
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:22:
[...]

Dat zou wat zijn, dan ga ik dealer echt melden welke compensatie er komt voor een knopje op stuur dat niets doet, mede omdat ik in december 2020 heb besteld en productie nog niet gestart is en dan moet ik de dupe worden, dacht het niet, dan ga ik vragen waarom de ene serie wel en andere niet.
Het antwoord op die vraag heb je natuurlijk al, namelijk die paar batches waarbij men heeft besloten dat gratis TA voor beide assistentiepakketten qua productie nu eenmaal sneller was
De juiste vraag is natuurlijk waar die wagen in vredesnaam blijft!

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:03
knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:22:
[...]

Dat zou wat zijn, dan ga ik dealer echt melden welke compensatie er komt voor een knopje op stuur dat niets doet, mede omdat ik in december 2020 heb besteld en productie nog niet gestart is en dan moet ik de dupe worden, dacht het niet, dan ga ik vragen waarom de ene serie wel en andere niet.
We kunnen het ook omdraaien?

Ik heb blijkbaar betaald voor iets wat anderen gratis erbij hebben gekregen.

Ik wil ook compensatie, in euro's welteverstaan ;)

• internetinfo
  • Nu online
JanHenk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:05:
[...]

We kunnen het ook omdraaien?

Ik heb blijkbaar betaald voor iets wat anderen gratis erbij hebben gekregen.

Ik wil ook compensatie, in euro's welteverstaan ;)
Je hebt betaald voor wat je wilde en hebt gekregen.

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:41
In mijn Octavia (2016) zat ook een lane assist knopje die niets deed. Gevraagd waarom die niets deed, antwoord gekregen en er daarna niet meer overna gedacht. En al helemaal niet over compensatie oid..

Als er enige compensatie zou zijn, dan zou het in de enkele euro's vallen. Dus probeer er overheen te stappen en accepteer het.

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:03
internetinfo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:10:
[...]

Je hebt betaald voor wat je wilde en hebt gekregen.
Ja hoor, maar waarom is hier dan zo'n verontwaardiging als iemand iets niét heeft waar ie ook niét voor heeft betaald?

Stoere taal richting de dealer kun je gewoon vergeten en dat is ook niet fair.

• Trebor78
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 21-09 09:43
Kunnen we nu ook een appart TA-knopjes-topic starten?

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:10

Wootism

aaibaar

JanHenk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:07:
[...]
Ja hoor, maar waarom is hier dan zo'n verontwaardiging als iemand iets niét heeft waar ie ook niét voor heeft betaald?
In mijn geval omdat ik expres niet voor het Plus pakket heb gekozen omdat 100% van de eigenaren hier gewoon TA had bij hun Assistentie pakket.
En nu blijk ik de eerste te zijn die het niet heeft :D

Ach ja, you win some you lose some.

• jeroenkb
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18:04
En dan zijn er ook nog Enyaq rijders die de Navi gratis gekregen hebben >:)

• SSJVegito
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Wootism schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:41:
[...]

In mijn geval omdat ik expres niet voor het Plus pakket heb gekozen omdat 100% van de eigenaren hier gewoon TA had bij hun Assistentie pakket.

Het was sowieso ondeduidelijk of dit er in bleef zitten aangezien alles leek te vermoeden dat het ook ging verdwijnen. Daarom heb ik het er juist in laten zitten.

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:17
Arosa schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:10:
[Afbeelding]
Het wordt denk een treintje vol met Enyaq voor tweakers!
Aardig wat berichten voorbij zien komen met Enyaq's die onderweg zijn en die van mij ook!

Er werd tijd, week 40-2020 besteld en volgens de berichtgeving in week 24-2021 geproduceerd.
Vannacht een ander bericht gehad, vanuit de lease-maatschappij deze keer en vanmorgen voor de zekerheid de dealer gebeld. Ik weet 1 ding zeker, mijn Enyaq zit/zat niet op de trein. Hoe en waarom kon geen antwoord gegeven, maar mijn Enyaq komt nog eens minstens 6 weken later. Had moeite om het gesprek met de dealer netjes en vriendelijk te houden, wordt volgende week teruggebeld door degene die mijn order behartigt.

• Dinh088
  • Laatst online: 14:21
M.b.t. TA Ik had het niet besteld en ook niet gekregen, dat anderen dit wel hebben gekregen; top! Maar staat los van mij. Ik ga hier niet bij dealer om piepen.

Ik heb loft pakket en geen 'led' interieur bij dashboard zeg maar. Ziet er vet uit op plaatjes als je wel hebt, maar volgens mij ook al uitgebreid besproken ergens op een pagina 100-400 :D

Ik begreep van de dealer/verkoper trouwens dat de nieuwe Software upgrade die er aan zit te komen niet zozeer te maken heeft met hogere laadsnelheden qua piek. Maar dat hij de piek constanter kan vasthouden.
Ook werd er vermeld als je nu een enyaq besteld met panoramadak dat je +40 weken mag rekenen qua levertijd.

Anyway; fijne auto en zoals ik zei; de HUD is echt super.

[Voor 8% gewijzigd door Dinh088 op 11-09-2021 11:01]

• Martinique
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:22
Dinh088 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:00:
Ik heb loft pakket en geen 'led' interieur bij dashboard zeg maar. Ziet er vet uit op plaatjes als je wel hebt, maar volgens mij ook al uitgebreid besproken ergens op een pagina 100-400 :D
Je bedoelt het randje led verlichting in het dashboard en deuren? Dat is toch gewoon standaard? 8)7

• jeroenkb
Martinique schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:29:
[...]

Je bedoelt het randje led verlichting in het dashboard en deuren? Dat is toch gewoon standaard? 8)7
De deuren zijn standaard. In het dashboard alleen bij de luxere interieurversies. De Loft versie heeft het in ieder geval niet.

• knirrebir
  • Laatst online: 21-09 19:56
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:35:
Heb ze even gebeld, en inderdaad:
“Er zitten wel vaker knopjes in auto’s die niks doen”

“Het zat sowieso geen TA bij het Assistentie pakket”

“Waarom die andere mensen het wel hebben weet ik niet”

Tja, je hebt ook geen poot om op te staan natuurlijk. Het zat niet in je pakket en je hebt er niet voor betaald. ;(
Ik hoef geen stuurwiel met een knopje die niets doet, dan ga ik toch echt vragen om een gewijzigd stuurwiel.
In mijn geval wordt je verplicht een multifunctioneel stuurwiel te nemen, instructieboekje geeft aan dat dit voorzien is van knop travel assist, als ik een knopje krijg en doet niets ga ik daar toch een melding van maken, mede omdat instructieboekje niets aangeeft dat het knopje behoort bij optie pakket terwijl dat bij andere zaken wel staat.
Daarnaast is mijn bestelling behoorlijk geleden en doordat fabriek niet produceert ben ik de dupe dat ik niet bij uitgeleverde enyaq's zit die wel werkend knopje hebben gekregen.
Of mijn ongenoegen iets oplevert weet ik niet, maar ga het wel doen.

• knirrebir
internetinfo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 05:32:
Het antwoord op die vraag heb je natuurlijk al, namelijk die paar batches waarbij men heeft besloten dat gratis TA voor beide assistentiepakketten qua productie nu eenmaal sneller was
De juiste vraag is natuurlijk waar die wagen in vredesnaam blijft!
Antwoord weet ik, maar ik ga het toch melden ongeacht of het wat oplevert of niet.
Daarnaast ga ik vragen waarom genen die het wel gekregen hebben of dat zo blijft, niet om het anderen af te nemen, maar kan zijn dat er in toekomst software matig toch iets gecorrigeerd kan worden.
Gaat mij erom dat je betaald voor iets net als anderen, anderen krijgen iets extra zonder te betalen en ik niet, dan ga ik toch vragen wat krijg ik er als compensatie voor.

• Robbie8454
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 09:20
SkyFlyer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:08:
[...]

Ik zag het gelukkig op tijd, ook hetzelfde verhaal, 2 jarige die nog 3 jaar helemaal ingepakt in zijn stoel zit, dus niets heeft aan extra airbags, naast de gordijn/raam airbags.

Het is mij echter nog een mysterie waar de extra airbags achter wel zitten
Bij mijn weten zijn dit extra airbags direct achter de achterdeuren. Dus die komen eruit naast de raam airbags

• Robbie8454
knirrebir schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ik hoef geen stuurwiel met een knopje die niets doet, dan ga ik toch echt vragen om een gewijzigd stuurwiel.
In mijn geval wordt je verplicht een multifunctioneel stuurwiel te nemen, instructieboekje geeft aan dat dit voorzien is van knop travel assist, als ik een knopje krijg en doet niets ga ik daar toch een melding van maken, mede omdat instructieboekje niets aangeeft dat het knopje behoort bij optie pakket terwijl dat bij andere zaken wel staat.
Daarnaast is mijn bestelling behoorlijk geleden en doordat fabriek niet produceert ben ik de dupe dat ik niet bij uitgeleverde enyaq's zit die wel werkend knopje hebben gekregen.
Of mijn ongenoegen iets oplevert weet ik niet, maar ga het wel doen.
Ik zou toch echt liever een stuurwiel hebben met een knopje dat niks doet dan met een zwart vlak waar een knopje hoort te zitten. Ik vind dat er echt waardeloos uitzien

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:48

MLLL

Palm Treo 650

knirrebir schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:50:
[...]

Ik wil het knopje er wel voor je uithalen. ;)

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:14:
Ik zou toch echt liever een stuurwiel hebben met een knopje dat niks doet dan met een zwart vlak waar een knopje hoort te zitten. Ik vind dat er echt waardeloos uitzien
Het knopje zit er sowieso het gaat er om of er wel of geen plaatje op wordt aangebracht.

• Trebor78
  • Laatst online: 21-09 09:43
Mensen. Ik ben weg hier. Ik heb de Enyaq, ben geweldig blij met alle info hier. Maar er wordt hier meer gezeurd over harde knoppen en te laat komen dan op het viva-forum.

Iedereen veel plezier gewenst en hopelijk een snelle levering voor degene die nog wachten.

Houdoe!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Duidelijk signaal en iets wat ik ook weleens denk bij mezelf.

Edit: ik zou dan uit het topic stappen en niet uit Tweakers. 15 jaar geleden nooit kunnen bedenken dat EV's voor zoveel inactieve accounts zouden zorgen :X

[Voor 56% gewijzigd door Pixal op 11-09-2021 17:58]

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:48

MLLL

Palm Treo 650

knirrebir schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:41:
[...]

Het knopje zit er sowieso het gaat er om of er wel of geen plaatje op wordt aangebracht.
Een zwarte Eddingmarker of een stukje zwart tape is dé oplossing. _/-\o_

• goetfoud
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
SKODA schroeft dit jaar 100.000 minder auto's in elkaar door chiptekort https://www.nu.nl/economi...kaar-door-chiptekort.html (via @NUnl)

• Loepoog
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07:51
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:35:
[...]

Heb ze even gebeld, en inderdaad:
“Er zitten wel vaker knopjes in auto’s die niks doen”

“Het zat sowieso geen TA bij het Assistentie pakket”

“Waarom die andere mensen het wel hebben weet ik niet”

Tja, je hebt ook geen poot om op te staan natuurlijk. Het zat niet in je pakket en je hebt er niet voor betaald. ;(
Auto in de eerste week van de introductie ontvangen en inderdaad met hetzelfde loze knopje. Heb geen enkele assistentiepakket. Knopje zit namelijk standaard op het 3spaaks sportstuur wat ik wel heb. Het geeft overigens wel een melding dat de onderliggende functie niet geactiveerd kan worden.

Niet besteld, niet betaald, dus waar zou ik me druk over maken. Dat er een icoontje op staat?

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-09 22:55
Wootism schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:41:
[...]

Dus je hebt gegokt, en verloren. Was natuurlijk sowieso zeer waarschijnlijk dat ze niet gratis spullen blijven weggeven.

• Loepoog
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07:51
jeroenkb schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:59:
En dan zijn er ook nog Enyaq rijders die de Navi gratis gekregen hebben >:)
Juist. Dat was weer 700 euro down the drain.
Verplicht vanuit de werkgever moeten bestellen.

Het enige wat ik zelf fout heb gedaan was het niet bestellen van de parkeersensoren in de voorbumper.
Nooit nodig gehad, maar ik merk dat deze auto een stuk kortere neus heeft tov een auto met een motor. Bij het parkeren hou ik zelfs na 5 maanden nog steeds te veel ruimte aan. Luxe probleem en het zal uiteindelijk wel wennen.

En als ik dan nog even mag klagen.
Skoda, als het model tzt wordt geupgrade dan:
- fysieke draaiknop voor de temperatuur en de ventilator. Serieus, soms is less more maar nu is less gewoon ruk. Afgezien dat het irritant is, is het ook niet veilig om voor elke poep en scheet door een menu te moeten gaan.
- betere knop voor de telefoonbediening. Ophangen bijv of het verder gaan van spotify.
- meer snelkeuzes voor telefoonnummers. 6 is echt ontzettend karig.
- iets groter display wat achter het stuur zit
- geef op dat display het resterende % aan ipv pas vanaf 10% (of zoiets)
- geef youtube/netflix vrij als de auto stilstaat.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Loepoog schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:29:
[...]

Auto in de eerste week van de introductie ontvangen en inderdaad met hetzelfde loze knopje. Heb geen enkele assistentiepakket. Knopje zit namelijk standaard op het 3spaaks sportstuur wat ik wel heb. Het geeft overigens wel een melding dat de onderliggende functie niet geactiveerd kan worden.

Niet besteld, niet betaald, dus waar zou ik me druk over maken. Dat er een icoontje op staat?
Je drukmaken over een knopje moet je inderdaad niet doen. Maar wel interessant voor de mensen die hun auto nog moeten ontvangen zodat ze weten wat ze wel en niet kunnen verwachten.
Alle enthousiaste reacties van afgelopen maanden over die gratis TA zullen we de komende leveringen niet meer zien ben ik bang.

Tevens wel vreemd dat jij wel iets van feedback op die stuurknop krijgt en ik niet :?

• samba123
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 21-09 23:40
Avigoorn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe het comfort is met het sportonderstel, hoeveel inch velgen heb je?
Sommige vinden het te hard (komen uit Franse autos zeg maar :) ) Andere vinden het prima.
Ik vind het heerlijk, ik kom uit een Prius Wagon en die is in vergelijking behoorlijk Frans, en ik vind dit veel lekkerder. Je voelt de hobbels wel een stuk meer, maar ik kan wel 15 km harder door de bochten heen zonder dat het spannend wordt. En dat is echt een openbaring. :)

• samba123
  • Laatst online: 21-09 23:40
Robbie8454 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:55:
[...]
als je een sportonderstel heb ik denk ik niet dat die functie letterlijk werkt op je chassis.ik vermoed dat ze de chassis functie aan hebben gepast (standaard software) want als het goed is heeft het wel invloed op je stuur (progressief stuur) je stroompedaal en de topsnelheid
Ja daarvoor heeft hij ook aparte opties, maar ze maken dus ook expliciet het chassis apart instelbaar op sport...

• Martinique
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:22
jeroenkb schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:40:
[...]

De deuren zijn standaard. In het dashboard alleen bij de luxere interieurversies. De Loft versie heeft het in ieder geval niet.
Hmm, ik dacht dat ik alle ins en outs wist van mijn configuratie (o.a. Loft) maar dit punt heb ik dan toch ff gemist. De zoekfunctie bevestigt het... Ach, first world problem.

• knirrebir
Dinh088 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:54:
Nou vandaag de auto mogen ophalen. En al een whooping 40km gereden........ ben al een echte expert zeg maar ;) (enyaq 60 2022 model)

M.b.t. assistentie pakket; precies zoals offerte en samengesteld. (Helaas geen TA dus, er wordt gechecked op aftermarket mogelijkheden). Helaas missen de flippers op het stuur en is deze niet verwarmbaar.. ook dat wordt gechecked. Verder de hele auto zoals besteld. [Afbeelding]
Zat nog te kijken, maar jij had toen toch elektrische bestuurdersstoel met geheugen in jou configuratie staan en later de verplichting erbij voor assistentie basis en multifunctioneel stuurwiel, echter volgens mij had je later deze drie zaken laten vervallen, klopt voorgaande?
Als voorgaande klopt en je hebt geen multifunctioneel stuurwiel dan heeft standaard stuurwiel geen flippers en is standaard stuurwiel niet verwarmbaar.
Had je elektrische bestuurdersstoel en assistentie laten vervallen, maar wel multifunctioneel stuurwiel gekozen dat had je wel flippers en knopje om stuurwiel te verwarmen moeten hebben.

• Dinh088
Vraag m.b.t. Skoda Connect.Dag nadat ik m bij de dealer heb opgehaald is het een groot faalfest m.b.t. skoda connect en de mySkoda app. Lang verhaal kort; het werkt niet.

"services niet beschikbaar" ... "probeert u later nog een keer" enfin u kent het wel.

Ik heb dit gevonden en het werkt: https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/

Maar om dit nu om de drie dagen te doen... iemand een betere oplossing?

• bram2700
  • Laatst online: 15:20
Dinh088 schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:03:
Vraag m.b.t. Skoda Connect.Dag nadat ik m bij de dealer heb opgehaald is het een groot faalfest m.b.t. skoda connect en de mySkoda app. Lang verhaal kort; het werkt niet.

"services niet beschikbaar" ... "probeert u later nog een keer" enfin u kent het wel.

Ik heb dit gevonden en het werkt: https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/

Heb vandaag maar eens een mail gestuurd naar Skoda NL met suggesties voor een aantal verbeterpunten, waaronder deze. Ik vind het echt bizar - met alle begrip voor kinderziektes bij een nieuw model EV - dat je bij een auto van 50k+ dit soort storingen krijgt en irritante meldingen op het scherm. Gisteren weer rare fratsen in de navi toen ik op de A2 reed bij Deil, enz.enz. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we collectief gebruikt worden als beta-testers 8)7

• jdbiggelaa
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-09 14:33

Mijn oplossing: de MySkoda app helemaal niet gebruiken. Dat ding doet (Voor mij) niks nuttigs, dus je bespaart jezelf een hoop ergernis.

• jeroenkb
jdbiggelaa schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:58:
[...]

Mijn oplossing: de MySkoda app helemaal niet gebruiken. Dat ding doet (Voor mij) niks nuttigs, dus je bespaart jezelf een hoop ergernis.
Helemaal mee eens. Rij daarom ook standaard rond in Privé modus.

Kunnen ze ook niet meekijken met wat ik allemaal uitspook ;)

• Dinh088
[...]

Hehe.. maar hoe verwarm je hem dan voor in de winter?

• Enyaq
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 17:57

Vraag me echt af waar de oorzaak zit. Rij de auto sinds april, gebruik de app regelmatig en echt zelden dat het niet lukt, dan wacht ik even, probeer het nogmaals en het werkt gewoon weer. Nog geen één keer gehad dat het echt niet werkte voor meerdere dagen / uren. Zou de omgeving uitmaken? Dat de auto geen goede verbinding heeft door de locatie? Ook dat lijkt me sterk, want ik zit best in een buitengebied en de verbinding streepjes geven vrijwel altijd een beperkt signaal aan.

• Jeroenvr72
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13-09 17:28

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

ABTE schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:50:
[...]

Ik heb ook model 2022 maar geen bak?
Nog gevraagd maar dealer wist van niets?

Heb je een foto?

• dzjam
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:15

• Jeroenvr72
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13-09 17:28

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

dzjam schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:31:
[...]

Wie wordt er blij van zo'n bak?
Ach, hij zat erin, en kan eruit zonder moeite. Daaraan herkende ik dat ik een MY22 heb. De bak zelf boeit me niets..

• Wootism

Wootism

aaibaar

[...]

Jawel joh!
Heerlijk om op een warme dag vanaf het terras je airco alvast aan te slingeren op 21°.
Werkt perfect (y)

• jdbiggelaa
Dinh088 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:02:
[...]

Hehe.. maar hoe verwarm je hem dan voor in de winter?
Met mijn sleutel. Zodra ik de auto op afstand ontgrendel, start automatisch de verwarming. 10 minuten later stap ik in een warme auto (y)

• jdbiggelaa
Enyaq schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:51:
[...]

Vraag me echt af waar de oorzaak zit. Rij de auto sinds april, gebruik de app regelmatig en echt zelden dat het niet lukt, dan wacht ik even, probeer het nogmaals en het werkt gewoon weer. Nog geen één keer gehad dat het echt niet werkte voor meerdere dagen / uren. Zou de omgeving uitmaken? Dat de auto geen goede verbinding heeft door de locatie? Ook dat lijkt me sterk, want ik zit best in een buitengebied en de verbinding streepjes geven vrijwel altijd een beperkt signaal aan.
Alles wat je doet met je app verloopt via een server van VAG. Mijn stellige indruk is dat daar van alles misgaat.

• Guiermo
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21-09 20:16
Beckero schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:52:
[...]

Finally: [Afbeelding]

Na een geschatte leveringsdatum in België van 27 augustus en 18 dagen 'onderweg' geweest te zijn is em eindelijk aangekomen in Brussel.

Ik neem aan de jouwe ook Guiermo?
Yep!

Verzekering en nummerplaten heb ik nu ook al klaar. Hopljjk vind D’Ieteren en datum volgende week om hem te gaan afhalen.

kreeg je een korting of iets in compensatie van de late levering?

• goetfoud
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Enyaq schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:51:
[...]

Ook ik rijd de auto sinds april.
Nog nooit verbindings problemen gehad.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Iemand een idee op welke zekering ik mijn dashcam aan kan sluiten zodat hij aan gaat bij het instappen/starten?
Tot nu toe gaat hij op elke zekering meteen aan.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Arosa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:27:
Is er iemand die toegang heeft tot de montage instructies van een zwart grill omranding?
Bij Superskoda.com nu echt heel betaalbaar: http://www.kopacek.com/Sk...e-RS-SPORTLINE-edition-V1

Maar ik vraag mij af hoe gemakkelijk de montage is.
Vandaag geprobeerd die lijst eraf te krijgen.
Uiteindelijk opgegeven omdat die zwarte topplaat met nog flink wat schroeven vast zit.
Naast de schroeven die @Genestealer al liet zien zitten er nog twee aan de voorkant die lastig te bereiken zijn.
Daarnaast is hij niet makkelijk los te klikken en zit hij bij mij muurvast.

Uiteindelijk de sierlijst goed afgeplakt en voorzien van een metallic zwarte spraydip.
Blij met het resultaat :)

[Voor 5% gewijzigd door Wootism op 13-09-2021 08:24]

• jeroenribbink
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 06:43
Wootism schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:45:
Iemand een idee op welke zekering ik mijn dashcam aan kan sluiten zodat hij aan gaat bij het instappen/starten?
Tot nu toe gaat hij op elke zekering meteen aan.
Ik dacht dat de 12v aansluiting van de kofferbak geschakeld was. Zekering 52 uit mijn hoofd. Ik heb daar ook al even naar gekeken voor als de Enyaq geleverd wordt bij mij.

• Eindbaass
  • Laatst online: 20-09 23:17
samba123 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:12:
[...]

Ik vind het heerlijk, ik kom uit een Prius Wagon en die is in vergelijking behoorlijk Frans, en ik vind dit veel lekkerder. Je voelt de hobbels wel een stuk meer, maar ik kan wel 15 km harder door de bochten heen zonder dat het spannend wordt. En dat is echt een openbaring. :)
Voor wat het waard is. Afgelopen 6 jaar heb ik Espace V Initiale gereden en na de vele reacties gaan twijfelen over de dempers van sportonderstel. Daarom niet zo lang geleden nog een proefrit gemaakt om DCC icm 21 inch te testen. Maar vond het verschil tussen sportonderstel en de verschillende rijmodi van DCC eerlijk gezegd verwaarloosbaar.

• Wootism

Wootism

aaibaar

jeroenribbink schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:46:
[...]

Ik dacht dat de 12v aansluiting van de kofferbak geschakeld was. Zekering 52 uit mijn hoofd. Ik heb daar ook al even naar gekeken voor als de Enyaq geleverd wordt bij mij.
Is inderdaad 52, alleen die zekering zit onder de voorklep van de auto. Geen idee hoe ik daar een kabel naartoe trek.
Het liefst sluit ik hem aan op de zekeringenkast links onder het stuur.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:19
Wootism schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:22:
[...]

Is inderdaad 52, alleen die zekering zit onder de voorklep van de auto. Geen idee hoe ik daar een kabel naartoe trek.
Ik gebruikte bij mijn Octavia's de zekering van de achterruit wisser.

• jeroenribbink
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 06:43
Wootism schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:22:
[...]

Zekering 52 zit bij de bestuurder binnen. ;)
Hieronder screenshot uit de handleiding, pagina 227

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15:43
Wootism schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:05:
[...]

Vandaag geprobeerd die lijst eraf te krijgen.
Uiteindelijk opgegeven omdat die zwarte topplaat met nog flink wat schroeven vast zit.
Naast de schroeven die @Genestealer al liet zien zitten er nog twee aan de voorkant die lastig te bereiken zijn.

Daarnaast is die lijst niet makkelijk los te klikken en zit hij bij mij muurvast.

Uiteindelijk de sierlijst goed afgeplakt en voorzien van een metallic zwarte spraydip.
Blij met het resultaat :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die onderste foto lijkt een soort van brons/bruin te zijn. Doet een beetje Cupra achtig aan. Mooi gedaan wel ook als is het gewoon zwart :)

• Wootism

Wootism

aaibaar

jeroenribbink schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:39:
[...]

Zekering 52 zit bij de bestuurder binnen. ;)
Hieronder screenshot uit de handleiding, pagina 227
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk! Blijkbaar overheen gekeken ondanks het de enige is die verticaal geplaatst is. Ga hem vandaag meteen proberen, thanks!

• Wootism

Wootism

aaibaar

vinom schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:34:
[...]

Ik gebruikte bij mijn Octavia's de zekering van de achterruit wisser.
Ook een goede optie inderdaad! Thanks (y)

• Maat28
  • Laatst online: 17:33
Ter info.

Verwachte levering van Enyaq 80 van week 45 naar week 48 geschoven. Auto is in week 27 besteld.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Ter info voor de mensen die nog een Dashcam aan willen sluiten:
Uiteindelijk is het inderdaad de zekering van de achterruitenwisser (66) geworden. Werkt perfect.
Thanks guys! @vinom @jeroenribbink

(Op de zekering van de 12v aansluiting in de kofferbak (52) stond constant spanning. Die zou je dan kunnen gebruiken voor een dashcam met ‘parking mode’)

[Voor 58% gewijzigd door Wootism op 13-09-2021 12:24]

• jerring1980
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:24
Eindbaass schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:54:
[...]

Voor wat het waard is. Afgelopen 6 jaar heb ik Espace V Initiale gereden en na de vele reacties gaan twijfelen over de dempers van sportonderstel. Daarom niet zo lang geleden nog een proefrit gemaakt om DCC icm 21 inch te testen. Maar vond het verschil tussen sportonderstel en de verschillende rijmodi van DCC eerlijk gezegd verwaarloosbaar.
Hier ook een sportline met dus het sportonderstel.. ik vind hem zelf echt heerlijk rijden. Lekker strak zonder dat het oncomfortabel wordt. Met goede snelheid door de bochten zorgt voor geen enkel zijwaartse roll effect.

Ben wel benieuwd hoezo ik bij rijders profielen alsnog kan kiezen voor het chassis tussen normaal en comfort. Dit lijkt er toch op te duiden dat er een soort van chassis control op zit?

• BeaM-R
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:24

BeaM-R

Powerrrrr

Enyaq Coupe Sportline gespot. Helaas alleen de voorzijde maar die is ook net iets anders. Extra vleugeltje in de zwarte C-vormen.

https://www.autoweek.nl/a...e-iv-autoweek-lezer-spot/

2017 Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT * 2008 Mini Cooper Clubman Chili * 1998 Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Enyaqas
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 20-09 07:41
Zijn er mensen die inmiddels een oplossing hebben gevonden voor de zeer matige achteruitrijverlichting van de Enyaq (zonder lichtpakket)?
Met een zwak licht aan de linkerkant en een heg (met daarin een metalen hekje) aan de rechterkant van de oprit, is achteruit de oprit oprijden in het donker een beetje een gok geworden.
Dat de auto niet de (bijna) schijnwerper achter heeft die mn Passat ooit had, is nog daar aan toe, maar dit is wel erg slecht. Benieuwd of er slimme oplossingen zijn gevonden.
knirrebir schreef op woensdag 1 september 2021 @ 04:20:
[...]

Bedoel je dat je met achteruit tijden en dan even op rem trapt dan meer ziet dan met alleen achterlichten aan?
Daarbij de vraag of je bedoelt of dit verbeterd kan worden door andere sterkte-felheid toe te passen?

• Jitse H
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:11
Enyaqas schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:02:
Zijn er mensen die inmiddels een oplossing hebben gevonden voor de zeer matige achteruitrijverlichting van de Enyaq (zonder lichtpakket)?
Met een zwak licht aan de linkerkant en een heg (met daarin een metalen hekje) aan de rechterkant van de oprit, is achteruit de oprit oprijden in het donker een beetje een gok geworden.
Dat de auto niet de (bijna) schijnwerper achter heeft die mn Passat ooit had, is nog daar aan toe, maar dit is wel erg slecht. Benieuwd of er slimme oplossingen zijn gevonden.

[...]
Voor de oprit kun je misschien een schijnwerper en bewegingssensor plaatsen maar daar ben je in andere situaties niet mee geholpen.
Is lichtjes meeremmen dan niet voldoende om met de remlichten wel voldoende zicht te krijgen? (Hier nog geen Enyaq)

• Robbie8454
BeaM-R schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:45:
Enyaq Coupe Sportline gespot. Helaas alleen de voorzijde maar die is ook net iets anders. Extra vleugeltje in de zwarte C-vormen.

[Afbeelding]

https://www.autoweek.nl/a...e-iv-autoweek-lezer-spot/
En een pornogrill in het wild! Dat extra vinnetje heeft wel iets

• Robbie8454
Van Facebook: zelfs de paus rijdt een Enyaq

• Genestealer
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:13
Na meer dan 4000 km gereden zojuist mijn eerste foutmelding. Morgen heb ik een lange rit voor de boeg. Hopelijk dan weer weg. Iemand anders ook keer gehad?

• jeroen94704
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:32
Hallo allemaal,

Ook ik ben in afwachting van mijn Enyaq (80, met snelladen en warmtepomp). De verwachte leverdatum is op dit moment week 48. Ik weet alleen niet wanneer hij besteld is want dat heeft iemand anders (via de leasemaatschappij) gedaan die hem niet meer afneemt. Ik hoop wel heel erg dat hij dit jaar komt, want anders wordt de bijtelling meteen weer 4% hoger.

Wat ik niet snap aan de configurator op de Skoda site is dat er in de "standaard" opties gesproken wordt over een Amundsen Navigatiesysteem. Maar dat systeem wordt voor zover ik weet helemaal niet voor de Enyaq geleverd (volgens mij zou het niet eens passen). Vervolgens staat er bij het infotainment plus pakket ook nog een navigatiesysteem genoemd:

Op andere plekken op de Skoda site staat weer dat infotainment plus alleen maar de HUD bevat. Weet iemand hoe dit nou zit?

[Voor 7% gewijzigd door jeroen94704 op 13-09-2021 23:14]

• ManiacScum
  • Registratie: december 2001
jeroen94704 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:13:
Hallo allemaal,

Ook ik ben in afwachting van mijn Enyaq (80, met snelladen en warmtepomp). De verwachte leverdatum is op dit moment week 48. Ik weet alleen niet wanneer hij besteld is want dat heeft iemand anders (via de leasemaatschappij) gedaan die hem niet meer afneemt. Ik hoop wel heel erg dat hij dit jaar komt, want anders wordt de bijtelling meteen weer 4% hoger.

Wat ik niet snap aan de configurator op de Skoda site is dat er in de "standaard" opties gesproken wordt over een Amundsen Navigatiesysteem. Maar dat systeem wordt voor zover ik weet helemaal niet voor de Enyaq geleverd (volgens mij zou het niet eens passen). Vervolgens staat er bij het infotainment plus pakket ook nog een navigatiesysteem genoemd:

[Afbeelding]

Op andere plekken op de Skoda site staat weer dat infotainment plus alleen maar de HUD bevat. Weet iemand hoe dit nou zit?
Standaard is navigatie 13 inch, plus is incl HUD

Oh ja en 3 jaar Online Infotainment, waarvan ik niet weet wat ik er aan heb.

[Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 14-09-2021 00:52]

• Bixby
  • Registratie: november 2019
  • Nu online
Genestealer schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:08:
Na meer dan 4000 km gereden zojuist mijn eerste foutmelding. Morgen heb ik een lange rit voor de boeg. Hopelijk dan weer weg. Iemand anders ook keer gehad?

[Afbeelding]
Ook een keertje gehad, maar slechts 1 keertje, daarna niet meer

• Avigoorn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:56

[Afbeelding]
In mijn Octavia komt het soms voor als het te vies is geworden op de gril.
Bij sneeuw al helemaal. 8)

• jurma
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:36

jurma

simply connecting...

Door de corona mijn huidige auto een jaar langer gereden, maar mag mij nu ook hier melden.

Gisteren offerte ingedient bij onze wagenparkbeheerder voor het volgende:
- iV 60 Arctic Silver met Antraciet 19" velgen
- Licht
- Klimaat
- 120kW opladen
- comfort plus
- trekhaak
- assistentie
- family
- achteruitrijcamera en sensoren
- elektisch verstelbare bestuurdersstoel

Nu begint het wachten, aangezien mijn huidige auto pas Maart 2022 er uit moet ga ik er even vanuit dat ik er nog op tijd bij ben.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Kris
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:18

[Afbeelding]
Ik ook een keer. Was later op de dag weer weg.

• Mortimerke
  • Laatst online: 15:39
Gisteren zijn ze de laadpaal komen installeren, nu nog 6 maand wachten op de auto (besteld 3 Juni)

• iRbn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:50
Wat gebruiken jullie voor live verbruiksdata in ABRP (op iOS). Een search in dit topic levert mij Tronity op, maar is dat de enige optie momenteel met een iPhone?

• royverdegem
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 21-09 13:45
Ga daar maar niet van uit, de mijne is twee weken geleden besteld, verwachte levering week 22 (mei 2022)
jurma schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:10:
Door de corona mijn huidige auto een jaar langer gereden, maar mag mij nu ook hier melden.

Gisteren offerte ingedient bij onze wagenparkbeheerder voor het volgende:
- iV 60 Arctic Silver met Antraciet 19" velgen
- Licht
- Klimaat
- 120kW opladen
- comfort plus
- trekhaak
- assistentie
- family
- achteruitrijcamera en sensoren
- elektisch verstelbare bestuurdersstoel

Nu begint het wachten, aangezien mijn huidige auto pas Maart 2022 er uit moet ga ik er even vanuit dat ik er nog op tijd bij ben.

• jurma

jurma

simply connecting...

royverdegem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:
Ga daar maar niet van uit, de mijne is twee weken geleden besteld, verwachte levering week 22 (mei 2022)

[...]
Ja dat was ook in eerste instantie met de standaard velgen.
Daarna gaf de dealer aan, als je nu de antraciet velgen neemt dan is de levertijd zeker 8 weken eerder.
Dus op basis daarvan die velgen genomen en hoop ik dus ook dat het mogelijk is om nog in maart te kunnen leveren.

• ManiacScum
  • Registratie: december 2001
iRbn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:09:
Wat gebruiken jullie voor live verbruiksdata in ABRP (op iOS). Een search in dit topic levert mij Tronity op, maar is dat de enige optie momenteel met een iPhone?
https://www.ioniqforum.co...-abrp-or-ev-notify.35386/

EV Notify icm ODB Dongle lijkt ook te werken

• iRbn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:50
Van wat ik eruit begrijp werkt het nog steeds niet op de iPhone versie van EvNotify (die zeer outdated is). Binnenkort heb ik ook mijn Enyaq en kan ik het in elk geval testen :-).

• royverdegem
  • Laatst online: 21-09 13:45
Zijn dat die Regulus 19"? Die heb ik ook, vreemd dat ze bij mij gewoon week 22 afgeven, was eest trouwens week 18. Verder heb ik ook de trekhaak, elektr.stoelen. Verder geen lastige opties. Nou ja, gewoon ff afwachten voorlopig
jurma schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:59:
[...]

Ja dat was ook in eerste instantie met de standaard velgen.
Daarna gaf de dealer aan, als je nu de antraciet velgen neemt dan is de levertijd zeker 8 weken eerder.
Dus op basis daarvan die velgen genomen en hoop ik dus ook dat het mogelijk is om nog in maart te kunnen leveren.

• jurma

jurma

simply connecting...

royverdegem schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:47:
Zijn dat die Regulus 19"? Die heb ik ook, vreemd dat ze bij mij gewoon week 22 afgeven, was eest trouwens week 18. Verder heb ik ook de trekhaak, elektr.stoelen. Verder geen lastige opties. Nou ja, gewoon ff afwachten voorlopig

[...]
Ja, om precies te zijn gaat het om het volgende:
JA - Velgen: Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19 inch 235/55/R19

• Maat28
  • Laatst online: 17:33
jurma schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:58:
[...]

Ja, om precies te zijn gaat het om het volgende:
JA - Velgen: Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19 inch 235/55/R19
En achterwielen waarschijnlijk 255 breed? Of doen ze dat niet bij de 19inch?

• sven2829
  • Laatst online: 21-09 09:40
wat de storingen betreft, nieuwe update... Ondertussen week 4 ingegaan bij de garage.... Volledige bekabeling van de wagen moet deze week uitgelezen/nagekeken worden... Oorzaak nog altijd niet gevonden, vervangwagen opnieuw verlengd voor een week.... Bij ons wordt er dan ook nog eens gestaakt in D'ieteren Brussel.... Jeuj..... :(((

Begin er moedeloos van te worden.....

• AlphaWolf
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:40
Het moment is daar dat ik mijn Enyaq in ontvangst heb mogen nemen, ik heb er slechts 150km mee gereden maar die bevielen erg goed, hij komt vlotter van z'n plek dan ik verwacht had en de vering van het sport onderstel is helemaal niet stug, eigenlijk perfect voor mijn smaak. Kom van een VW Golf GTE af.

Hier een plaatje voor de mensen die nog moeten wachten.

Het gaat om een Enyaq 80iV in de kleur Race Blue.

Het verbruik vind ik ook erg goed, terwijl ik de airco continu aan heb. Dit weekend een langere rit gepland staan dus dan kan ik er wat meer van zeggen / delen.

Opties:
- Lichtmetalen velgen zwart Betria 21 inch voor 235/45/R21 achter 255/40/R21
- Assistentie
- Klimaat
- Sportline
- 125 kW oplaadmogelijkheid
- Warmtepomp
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Panoramadak

Enige wat mij nog niet gelukt is om in te stellen is de verkeersborden herkenning, als de ACC op 105 km/u staat en de paralel baan heeft een 80 bord dan gaat de auto in eens flink in de ankers, tot nu toe 2x gebeurd in een vrij korte rit. Ik moet nog even uitvogelen of dat ook uitgezet kan worden. Voor de rest wijst veel zichzelf.

• SSJVegito
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
AlphaWolf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:01:
Het moment is daar dat ik mijn Enyaq in ontvangst heb mogen nemen, ik heb er slechts 150km mee gereden maar die bevielen erg goed, hij komt vlotter van z'n plek dan ik verwacht had en de vering van het sport onderstel is helemaal niet stug, eigenlijk perfect voor mijn smaak. Kom van een VW Golf GTE af.

[Afbeelding]

Het verbruik vind ik ook erg goed, terwijl ik de airco continu aan heb. Dit weekend een langere rit gepland staan dus dan kan ik er wat meer van zeggen / delen.

Opties:
- Assistentie
- Klimaat
- Sportline
- Warmtepomp
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Panoramadak

Enige wat mij nog niet gelukt is om in te stellen is de verkeersborden herkenning, als de ACC op 105 km/u staat en de paralel baan heeft een 80 bord dan gaat de auto in eens flink in de ankers, tot nu toe 2x gebeurd in een vrij korte rit. Ik moet nog even uitvogelen of dat ook uitgezet kan worden. Voor de rest wijst veel zichzelf.
Mooie bak, veel plezier ermee!

Wat betreft de bordenherkenning, zoek even dit forum door is vrij recent nog wat over gezegd.

• AlphaWolf
SSJVegito schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:03:
[...]

Wat betreft de bordenherkenning, zoek even dit forum door is vrij recent nog wat over gezegd.
Even gezocht! Had het juiste menu al gevonden gelukkig, vond de omschrijven soms wat kryptisch van de verschillende configuratie opties. Ga het aanpassen :-)!

[Voor 0% gewijzigd door AlphaWolf op 14-09-2021 15:27. Reden: typo]

• TdJ75
  • Laatst online: 17:05

[Afbeelding]

Opties:
- Assistentie
- Klimaat
- Sportline
- Warmtepomp
- Panoramadak

Mooie bak. Zou ik zelf ook kiezen en heb dat gedaan. Wanneer besteld? Ik 25 juni en kan niet wachten!

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde kleur, geen seconden spijt van gehad. Mijn grille is met chrome, maar ik vind de zwarte mooier denk ik. Ga nog weleens kijken hoe ik dat anders kan doen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• jeroen94704
Ik heb dezelfde kleur, geen seconden spijt van gehad. Mijn grille is met chrome, maar ik vind de zwarte mooier denk ik. Ga nog weleens kijken hoe ik dat anders kan doen.
De mijne wordt standaard Energy Blue. Zou ik zelf niet gekozen hebben, maar ja, de enige manier om hem nog dit jaar geleverd te krijgen was om de bestelling van iemand anders over te nemen. Kon er niks meer aan veranderen. Ben benieuwd hoe die kleur er in het echt uitziet.

• AlphaWolf
TdJ75 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:23:
[...]

Mooie bak. Zou ik zelf ook kiezen en heb dat gedaan. Wanneer besteld? Ik 25 juni en kan niet wachten!
Thanks! Bestel datum is een wat complexer verhaal, de korte versie: ik heb hem in oktober besteld, deze auto was verkeerd geproduceerd, nieuwe besteld eind mei en week 37 geleverd, had door prioriteit eerder moeten gaan maar toch vertraging door chips.

• AlphaWolf
kw_nl schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:
[...]

Ik had eerder ook geen sportline pakket, maar het maakt het wel af moet ik zeggen al dat hoogglanszwart met het blauwe. De dealer had voor een andere klant de grill, spiegels en dakdragers gewrapd, ben er zelf geen fan van maar het kan dus wel.

• AlphaWolf
jeroen94704 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:43:
[...]

De mijne wordt standaard Energy Blue. Zou ik zelf niet gekozen hebben, maar ja, de enige manier om hem nog dit jaar geleverd te krijgen was om de bestelling van iemand anders over te nemen. Kon er niks meer aan veranderen. Ben benieuwd hoe die kleur er in het echt uitziet.
Energy Blue is volgens mij de standaard kleur, die heb ik nog niet in het wild gespot, ben erg benieuwd hoe die er uit komt te zien.

• knirrebir

[Afbeelding]

Opties:
- Assistentie
- Klimaat
- Sportline
- Warmtepomp
- Panoramadak

Netjes, je hebt multifunctioneel stuurwiel en als het goed onderstaand symbool op stuurwiel (rechtsboven).
Als je daar opdrukt gebeurt er dan iets?

• jeroen94704
Energy Blue is volgens mij de standaard kleur, die heb ik nog niet in het wild gespot, ben erg benieuwd hoe die er uit komt te zien.
Yep, dat is de standaard kleur. Ik denk dat ik een Octavia in die kleur heb gezien, en die vond ik echt niet mooi. Maar goed, ik zie wel. Kleur is niet mijn hoogste prioriteit, en als ik er in zit hoef ik er ook niet tegenaan te kijken :)

• AlphaWolf
knirrebir schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:59:
[...]

Netjes, je hebt multifunctioneel stuurwiel en als het goed onderstaand symbool op stuurwiel (rechtsboven).
Als je daar opdrukt gebeurt er dan iets?
[Afbeelding]
Het knopje heb ik inderdaad maar het doet niks, die is voor de TA in het Assistentie Plus pakket. In het begin heeft Skoda wat teveel TA geproduceerd waardoor er mensen zijn die deze optie er gratis op hebben zitten.

• jeroen94704
AlphaWolf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:15:
[...]
Het knopje heb ik inderdaad maar het doet niks, die is voor de TA in het Assistentie Plus pakket. In het begin heeft Skoda wat teveel TA geproduceerd waardoor er mensen zijn die deze optie er gratis op hebben zitten.
Zit er in de auto speciale hardware voor de verschillende assist functies die er niet in zitten als je geen assist pakket kiest? Met andere woorden: Zijn zaken als ACC en TA puur software features die je in principe later alsnog bij zou kunnen kopen?

• AlphaWolf
jeroen94704 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:21:
[...]

Zit er in de auto speciale hardware voor de verschillende assist functies die er niet in zitten als je geen assist pakket kiest? Met andere woorden: Zijn zaken als ACC en TA puur software features die je in principe later alsnog bij zou kunnen kopen?
Ik heb geen idee hoe dit bij Skoda zit. Je zou de stelling kunnen nemen dat TA dezelfde hardware als de lane-assist gebruikt, maar als het brein (chip) welke hiervoor verantwoordelijk is niet in de auto zit dan is het geen software unlock ondanks dat de hardware het zelfde is.

• nsbrcn
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:18
Update mbt levering:

Verwachte levering stond op wk 38/39. Nu staat de verwachte levering op wk 42/43...

• JesperdeZoete
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 14:07
Iedereen die na 1 mei een bestelling heeft geplaatst mag van mij nog even wachten op zijn levering.
Er zijn volgens mij nog mensen die op een bestellingen wachten die in 2020 is gedaan, ik zelf heb op 4 jan 2021 de Enyaq besteld.
Week 41 of 42 is nu de mogelijke datum, dus voor de andere mensen in de wachtruimte heb nog even geduld.

• Enyaq
Je kan dus ook driften met de Enyaq 🏎️.
Toen ik vanmiddag een gaatje op een rotonde wilde benutten en vol op het stroompedaal ging kreeg ik piepende banden, het vermogen naar de achteras werd duidelijk even afgeknepen (en even later weer vrijgegeven) en de auto schoof netjes over de rotonde. Wegdek was een beetje nat.
Was voor het eerst in ruim 11K km dat dit gebeurde, gebeurt dus niet vaak, maar kan wel.
Snap wel meteen dat achterwielaandrijving met gladde omstandigheden iets meer opletten is dan voorwielaandrijving.

• DirkBouwman
  • Laatst online: 21-09 19:48
Tsja, wellicht ook een (hardware matige) storing te noemen. Maar dan niet een waar Skoda wat aan kan doen.

• Enyaq
DirkBouwman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:50:
Tsja, wellicht ook een (hardware matige) storing te noemen. Maar dan niet een waar Skoda wat aan kan doen.

[Afbeelding]
Lijkt me nog wat vroeg, en ook wat zuidelijk om nu al met spijkerbanden te gaan rondrijden. :)

• basmq
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:26
DirkBouwman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:50:

[Afbeelding]
Vandaag mijn 2e nieuwe band er al onder gekregen :-(
Pagina: 1 ... 205 ... 208 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee