Toon posts:

Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 204 ... 207 Laatste
Acties:

• Jasperzzz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:50
markiep schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:30:
[...]

HOD is een optie toch? Op mijn sportline zit ie standaard maar voor de gewone uitvoering moet je volgens mij minimaal de 'Sport' optie nemen voor HOD [Afbeelding]
Ja HOD is inderdaad een optie, maar ik vraag me nu wel af of je wel TA kan hebben als je geen HOD hebt?
Lijkt mij niet, als dat wel zo is dan klinkt dat als de beste combinatie :)

• SSJVegito
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13:56
makebrco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:35:
[...]

Te vroeg gejuicht, levering uitgesteld naar eind oktober wegens wachten op een chip :(
Weet jij toevallig ook welke chip? Of waarvoor kan ik beter vragen.

• nsbrcn
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:54
makebrco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:35:
[...]

Te vroeg gejuicht, levering uitgesteld naar eind oktober wegens wachten op een chip :(
Wel bizar van de dealer dat ze aangeven dat de auto onderweg is en nu dat het wachten is op een chip.
Die van mij is nu ook in productie en hoop niet dat ze zeggen dat het wachten is op een chip...

[Voor 13% gewijzigd door nsbrcn op 09-09-2021 14:15]

• Dinh088
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 11:02
Is het mogelijk om aftermarket van assistentie naar assistentie plus te gaan? (ivm travel assist)

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:24
Dinh088 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:17:
Is het mogelijk om aftermarket van assistentie naar assistentie plus te gaan? (ivm travel assist)
Ik weet niet of de basis assistentie al een TA knopje heeft op het stuur. Als die er niet zit, dan wordt het lastig denk ik.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Dinh088
kw_nl schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:19:
[...]

Ik weet niet of de basis assistentie al een TA knopje heeft op het stuur. Als die er niet zit, dan wordt het lastig denk ik.
Dat is een goeie, kom ik morgen pas achter :) :)

• WineshA
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 14:48
Vandaag contact gehad met de dealer in Dordrecht,
1e leverdatum was 10 Sept
die was al verschoven naar 1 oktober.

De auto is al geproduceerd met alle opties die ik wou en staat klaar in de fabrioek
Ze wachten nu op een Chip in de fabriek en dan kan deze op transport.

Verwachting nu is 1 November leveren.

• Jasperzzz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:50
Je zou de eerste zijn die geen TA heeft bij assistentie basis.
@knirrebir heeft het een tijdje bijgehouden en iedereen die de auto geleverd kreeg met assistentie basis had het TA knopje op het stuur en dat werkte ook gewoon...
Mogelijk dat MY 2022 anders is?

• kw_nl
Jasperzzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:02:
[...]

Je zou de eerste zijn die geen TA heeft bij assistentie basis.
@knirrebir heeft het een tijdje bijgehouden en iedereen die de auto geleverd kreeg met assistentie basis had het TA knopje op het stuur en dat werkte ook gewoon...
Mogelijk dat MY 2022 anders is?
Zoiets vertelde de dealer bij mij. Dat de nieuwe versies het niet meer gaan hebben.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:00
knirrebir schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:48:
[...]

Uit interesse 60 of 80, wel-geen warmtepomp?
Uitlijning, stoeprand of iets anders gebruiken als referentie zou ik zeggen.
80 geen WP

• knirrebir
  • Laatst online: 17-09 09:59
Hopelijk heb je modeljaar 2022 met assistentie basis, als je dan travel assist (niet de complete zoals bij assistentie plus) hebt met assistentie basis weten we ook of dit gebleven is bij modeljaar 2022 of niet.
Terugkoppeling of je modeljaar 2022 hebt en travel assist bij assistentie basis zien we graag tegemoet.

• jdenijs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05:37
Wacht even..
ik sta nu voor het eerst uit nood bij een snel lader ergens aan de snelweg. Ik moet van 10% naar 80%.

Klopt het dat de airco gewoon NIET aan kan als je staat te laden? Als ik op de knop CLIMA druk komt er niks naar voren, zelf niet een melding van jo je staat te laden dan kan ik de auto niet op 21 graden houden voor je. Zelf niet als ik aan een lader van 75km/uur sta.

Klopt dit? Als dit dit klopt vind ik het wel een heeel groot min punt zeg..

• SSJVegito
jdenijs schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:12:
Wacht even..
ik sta nu voor het eerst uit nood bij een snel lader ergens aan de snelweg. Ik moet van 10% naar 80%.

Klopt het dat de airco gewoon NIET aan kan als je staat te laden? Als ik op de knop CLIMA druk komt er niks naar voren, zelf niet een melding van jo je staat te laden dan kan ik de auto niet op 21 graden houden voor je. Zelf niet als ik aan een lader van 75km/uur sta.

Is het contact wel aan? En anders via de app remote airconditioning? Noem maar even wat. 8)7

• jdenijs
SSJVegito schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:18:
[...]

Is het contact wel aan? En anders via de app remote airconditioning? Noem maar even wat. 8)7
Yep contact is aan. Via de app krijg ik de melding het is niet gelukt uw verzoek op te slaan....

• iRbn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:30
Wacht even..

Ik geloof dat het via dit menu kan (Screenshot is van een ID.4 maar zou gelijkaardig moeten zijn bij de Enyaq). Dit krijg je te zien bij afzetten/uitstappen geloof ik (De Aircondition now knop). Ik geloof dat de airco dan 30min blijft aanstaan.

edit: zelf nog geen ID.4 of Enyaq. Bron: Youtube filmpjes :+

• Remko1986
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 15-09 13:51
Wacht even..

Je kunt toch via de app de airco ook aanzetten...

• jdenijs
Ik ben maar even naar een ander oplaadstation gereden. Hier doet alles het wel goed gelukkig. Laden 840 km/h is een stuk beter, en ook de airco doet het.. pff wat een opluchting..

• Robbie8454
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 17-09 23:06
Hoe staat het momenteel met @rammes eigenlijk??

• Robbie8454
Inmiddels met de audio boer afgesproken dat ik kom luisteren op het moment dat ze mijn Enyaq klaar hebben. Zo kan ik ter plekke nog wijzigingen doorgeven mocht het niet helemaal naar mijn wens zijn. Top service 👍🏻

• Pretorian_
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:13

Pretorian_

It's time to burn

hilbert_nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Het probleem is toch ook vaak omdat het 4G modem geen verbinding heeft?
Ik had het zelf afgelopen week ook. Opgelost door zekering 19 even te trekken.
nog ff terugkoppeling: het probleem was echt dat hij niet uit prive modus wilde met geen mogelijkheid. Dat was meteen al bij ophalen. De 4g verbinding kwam ook niet. (stond alleen een 'e' ipv LTE en wereldbolletje bleef grijs). Dealer heeft het verholpen na 5 dagen door waarschijnlijk iets met die zekering én het aan de computer te hangen. Ik ben blij iig, alles werkt.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Of HOD goed werkt ligt ook aan hoe droog je handen zijn. Het werkt namelijk met een kleine lekstroom voor zover ik weet waardoor vochtige en dus beter geleidende handen veel beter gedetecteerd worden dan hele droge handen.

• -Wing-
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:15
Filmpje van een rijimpressie Enyaq Coupe
https://www.youtube.com/watch?v=JHlhLflE5pM

[Voor 9% gewijzigd door -Wing- op 09-09-2021 17:23]

Expecting Q4 E-Tron 50 Edition One Typhoon Grey

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 21:23

rammes

koekebakker 1e klas

Robbie8454 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:56:
Hoe staat het momenteel met @rammes eigenlijk??
Goed hoor! 3000km op de teller en geen issue's meer _/-\o_

Ik zou het doen!

• Maat28
  • Registratie: augustus 2021
  • Nu online
Vandaag (in Arnhem) de eerste Enyaq met een flinke caravan erachter gespot. Ben benieuwd wat de actieradius dan gaat doen🥴

• Genestealer
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:51
Gaaf, vind hem een van de fijnste auto reviewer. Overigens, vanaf 10:10 komt er een zeer interessante verhaal over een mogelijke software update waarbij de laadsnelheid significant omhoog zou gaan. Vanwege de grote van deze update gaat die niet via OTA en zou je dus bij de dealer langs moeten gaan. Ik ben eigenlijk benieuwd wat er van waar is.

[Voor 13% gewijzigd door Genestealer op 09-09-2021 19:32]

• jeroenkb
  • Laatst online: 15:58
My two cents in de discussie of je het stuur nu moet bewegen of alleen aanraken als je tijdje handsfree hebt gereden: Heb het maar getest (in de file) en gefilmd.

En het stuur is capacitief. Dus alleen aanraken is voldoende. En de plek maakt niet uit.

• Maat28
  • Nu online
Genestealer schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:31:
[...]

Gaaf, vind hem een van de fijnste auto reviewer. Overigens, vanaf 10:10 komt er een zeer interessante verhaal over een mogelijke software update waarbij de laadsnelheid significant omhoog zou gaan. Vanwege de grote van deze update gaat die niet via OTA en zou je dus bij de dealer langs moeten gaan. Ik ben eigenlijk benieuwd wat er van waar is.
Gaaf dat er een grote update aan zit te komen die het DC laden gaat upgraden naar wellicht 150kwh (of meer). Maar hoe kan dit eigenlijk zomaar terwijl het 125kwh laden een optie is die ik heb moeten kiezen….en betalen!? De software update betreft dan ook een update waar een prijskaartje aan hangt ofzo?

• Trebor78
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 15:23
knirrebir schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:44:
[...]

Hopelijk heb je modeljaar 2022 met assistentie basis, als je dan travel assist (niet de complete zoals bij assistentie plus) hebt met assistentie basis weten we ook of dit gebleven is bij modeljaar 2022 of niet.
Terugkoppeling of je modeljaar 2022 hebt en travel assist bij assistentie basis zien we graag tegemoet.
Mij duizeld het inmiddels met wel/geen TA met wel/geen knopje in wel/geen 2022 model..

Ik heb mijn 80 sinds vrijdag. Geen bak achter dus dacht 2021... maar laden gaat met 132kw...dus toch 2022? Ik heb geen assistentie als optie, maar weer wel het knopje op stuur. Daarmee open ik dan weer geen menu. Maar ga ik via de snelkop naar assistentie het ik wel heul veul icoontjes.

Andere vraag ik heb ontzettend ge-rtfm-ed. Maar kan met de beste wil van de wereld niet vinden of en zo ja, hoe je een telefoongesprek starr/beeindig/weigert via het stuurwiel. Het zal toch niet zijn dat ik voor die actie altijd naar het scherm moet?! Ik had gedacht dat het rechter wieltje hier perfect voor was: scroll door optie en klik om te kiezen. Iemand?

[Voor 13% gewijzigd door Trebor78 op 09-09-2021 21:15]

• Gupper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:11
Gisteren is mijn auto, van de inmiddels beruchte trein, bij de dealer aangekomen. Vandaag ben ik meteen uitgenodigd om naar mijn auto te kijken. Helaas duurt het nog wel een 2,5 weken voordat hij gereed is voor uitlevering. Maar hij is in ieder geval in NL en al bij de dealer.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Trebor78 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:11:
[...]

Mij duizeld het inmiddels met wel/geen TA met wel/geen knopje in wel/geen 2022 model..

Ik heb mijn 80 sinds vrijdag. Geen bak achter dus dacht 2021... maar laden gaat met 132kw...dus toch 2022? Ik heb geen assistentie als optie, maar weer wel het knopje op stuur. Daarmee open ik dan weer geen menu. Maar ga ik via de snelkop naar assistentie het ik wel heul veul icoontjes.[Afbeelding]

Andere vraag ik heb ontzettend ge-rtfm-ed. Maar kan met de beste wil van de wereld niet vinden of en zo ja, hoe je een telefoongesprek starr/beeindig/weigert via het stuurwiel. Het zal toch niet zijn dat ik voor die actie altijd naar het scherm moet?! Ik had gedacht dat het rechter wieltje hier perfect voor was: scroll door optie en klik om te kiezen. Iemand?
Opnemen kan met het rechter wiel, door die in te drukken.

• ManiacScum
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:30
Zojuist te horen gekregen dat ik een nog niet geleverde accessoire (Winter wielenset) mag annuleren bij de leverende dealer en dit budget een nieuwe invulling mag geven bij de lokale dealer.

Ik zit er aan te denken om wellicht een goedkopere 19 inch set aan te schaffen en het restant te besteden ontchromen.

• Trebor78
vinom schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]

Opnemen kan met het rechter wiel, door die in te drukken.
Fijn!!! Soms is ATFF toch handiger dan RTFM!

• m.jongbreur
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20:51
knirrebir schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:44:
[...]

Hopelijk heb je modeljaar 2022 met assistentie basis...
Hmm. Hoe zit dat dan met assistentie pakket waar ik voor betaald heb (levering verwacht week 51). Wordt dat dan terug gestort?

• kw_nl
m.jongbreur schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:04:
[...]

Hmm. Hoe zit dat dan met assistentie pakket waar ik voor betaald heb (levering verwacht week 51). Wordt dat dan terug gestort?
Het gaat erom dat basis assistent pakket toch werd geleverd met TA. Dat zou eigenlijk in assistent plus moeten zitten.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:00
Leuk voor over 5 jaar :) Dat glazen dak is wel heel gaaf.

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:45
Is er iemand die toegang heeft tot de montage instructies van een zwart grill omranding?
Bij Superskoda.com nu echt heel betaalbaar: http://www.kopacek.com/Sk...e-RS-SPORTLINE-edition-V1

Maar ik vraag mij af hoe gemakkelijk de montage is.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:05

Wootism

aaibaar

Arosa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:27:
Is er iemand die toegang heeft tot de montage instructies van een zwart grill omranding?
Bij Superskoda.com nu echt heel betaalbaar: http://www.kopacek.com/Sk...e-RS-SPORTLINE-edition-V1

Aan het plaatje te zien is het gewoon een klikmeganisme. Ik wil mijn grilomlijsting gaan wrappen, zal vandaag eens kijken of ik hem eraf kan klikken.

• ABTE
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 11:28
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:01:
[...]

Aan het plaatje te zien is het gewoon een klikmeganisme. Ik wil mijn grilomlijsting gaan wrappen, zal vandaag eens kijken of ik hem eraf kan klikken.
Ik lees mee, ben benieuwd.

• Genestealer

Blijft achterlijk dat die webshop op HTTP verbind en niet HTTPS. Wees daarvan bewust dat de verbinding van jouw naar die website niet versleuteld is en alles wat je daar invoert meegekeken of gemanipuleerd kan worden.

• renedg73
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:29
Hoe snel raakt je accu leeg als je een uur in de file staat met een elektrische auto?

https://www.ad.nl/auto/ho...lektrische-auto~a93d7305/

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 13-09 17:28

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

[...]

Ik heb mijn 80 sinds vrijdag. Geen bak achter dus dacht 2021... maar laden gaat met 132kw...dus toch 2022? Ik heb geen assistentie als optie, maar weer wel het knopje op stuur. Daarmee open ik dan weer geen menu. Maar ga ik via de snelkop naar assistentie het ik wel heul veul icoontjes.[Afbeelding]

Grappig, ik heb de auto inmiddels 3 weken en wel de bak achter de middenconsole achterin. dus wel MY22 en snelladen 1x gedaan maar kwam tot 119 Kw/h (misschien was de accu nog niet op temperatuur, had maar 10 min. gereden) 8)7 (Iv80)

• Wootism

Wootism

aaibaar

Blijkbaar ben ik trouwens de eerste hier waarbij Travel Assist NIET werkt bij het Assistentie basis pakket :(

Of ik ben gewoon te stom om hem aan de praat te krijgen.
Lane assist aan + ACC en als ik op het TA knopje op mijn stuur druk gebeurd er niks…

Ik neem aan dat ik toch onderstaand symbool ergens moet terugzien?

• vinom
  • Nu online
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:56:
Blijkbaar ben ik trouwens de eerste hier waarbij Travel Assist NIET werkt bij het Assistentie basis pakket :(

Of ik ben gewoon te stom om hem aan de praat te krijgen.
Lane assist aan + ACC en als ik op het TA knopje op mijn stuur druk gebeurd er niks…

Ik neem aan dat ik toch onderstaand symbool ergens moet terugzien?
[Afbeelding]
Als je op die knop drukt op je stuur moet er ook in beeld komen te staan 'Travel Assist geactiveerd'.

• -Wing-
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:15
Genestealer schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:31:
[...]

Ja, in een andere topic (topic waar ik een auto van heb besteld) heb ik deze ook gepost en daar was het nieuws over de ME3 update natuurlijk het grote nieuws. Dit gerucht gaat al wat langer, maar ik mag wel aannemen dat deze reviewer wat meer info hierover heeft gekregen en dat het klopt.

Expecting Q4 E-Tron 50 Edition One Typhoon Grey

• Wootism

Wootism

aaibaar

vinom schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:59:
[...]

Als je op die knop drukt op je stuur moet er ook in beeld komen te staan 'Travel Assist geactiveerd'.
Ja dat leek mij ook, maar er gebeurd precies niks.
Ook geen melding dat hij niet beschikbaar is zoals hier al eerder voorbij is gekomen.
Wel balen dit. En vreemd gezien ik gewoon een 2021 model heb.

• vinom
  • Nu online
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:03:
[...]

Ook geen melding dat hij niet beschikbaar is zoals hier al eerder voorbij is gekomen.
Je drukt het juiste knopje in? Meest rechter knop op je stuur?

• Wootism

Wootism

aaibaar

vinom schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:07:
[...]

Je drukt het juiste knopje in? Meest rechter knop op je stuur?
Yup, kan niet missen. :(
Bah, heb bewust niet het Plus-pakket gekozen omdat het blijkbaar in de Basis zou zitten. (Althans bij tot nu toe 100% van de rijders)

[Voor 4% gewijzigd door Wootism op 10-09-2021 09:32]

• SSJVegito
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:32:
[...]

Bah, heb bewust niet het Plus-pakket gekozen omdat het blijkbaar in de Basis zou zitten. (Althans bij tot nu toe 100% van de rijders)

[Afbeelding]
Precies om deze reden heb ik het juist maar laten staan omdat de kans aanwezig was dat dit zou verdwijnen bij nieuwere modellen. Wel zuur.

• pim89
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-09 13:04
knirrebir schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:56:
[...]

Bedankt, maar 60 of 80, wel-geen warmtepomp?
Oei, rijkelijk laat, maar: iV 80, geen warmtepomp

• Trebor78
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]
Best een zooitje eigenlijk... Vandaag heb ik het nog eens getest... En ik weet: ik heb helemaal geen Assistentiepakket dus mag niet klagen... MAAR WAAROM DOE JE DAN WEL HET KNOPJE MONTEREN EN ALLERLEI ICOONTJES IN HET SCHERM, maar geen meldingen geven dat een functie er niet is!?

Bij mij werkt travel assist dus sowieso niet (had ik ook niet verwacht) en is het knopje op het stuur functieloos. Maar als ik ACC aanzet MET verkeersbordherkenning is er wel sprake van een vorm van PCC (remt af voor rotondes en bochten, gaat eerder recupereren voor langzamer verkeer en aankomende langzamere zones). En... remt volledig tot stilstand achter auto's en trekt ook weer op (traffic jam assist?). Het is best onduidelijk wat de auto wel en niet kan en in welke situatie ik wel of niet op welke systemen kan vertrouwen.

Overigens verder niets dan lof over deze auto. Nu 7 dagen in bezit en 1500km verder.

• Pimmr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:59
Maat28 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:37:
[...]

Gaaf dat er een grote update aan zit te komen die het DC laden gaat upgraden naar wellicht 150kwh (of meer). Maar hoe kan dit eigenlijk zomaar terwijl het 125kwh laden een optie is die ik heb moeten kiezen….en betalen!? De software update betreft dan ook een update waar een prijskaartje aan hangt ofzo?
Daar heb je een goed punt. Die ME3 update klinkt zeker interessant, het lijkt mij dat diegene die voor de DC snellaad upgrade eerder al betaald hebben op een bepaalde manier gecompenseerd worden, óf dat de upgrade voor de 50kW gebruikers dan betaald wordt, maar dat laatste zullen ze niet snel doen lijkt me.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Trebor78 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:46:
[...]

Best een zooitje eigenlijk... Vandaag heb ik het nog eens getest... En ik weet: ik heb helemaal geen Assistentiepakket dus mag niet klagen... MAAR WAAROM DOE JE DAN WEL HET KNOPJE MONTEREN EN ALLERLEI ICOONTJES IN HET SCHERM, maar geen meldingen geven dat een functie er niet is!?

Bij mij werkt travel assist dus sowieso niet (had ik ook niet verwacht) en is het knopje op het stuur functieloos. Maar als ik ACC aanzet MET verkeersbordherkenning is er wel sprake van een vorm van PCC (remt af voor rotondes en bochten, gaat eerder recupereren voor langzamer verkeer en aankomende langzamere zones). En... remt volledig tot stilstand achter auto's en trekt ook weer op (traffic jam assist?). Het is best onduidelijk wat de auto wel en niet kan en in welke situatie ik wel of niet op welke systemen kan vertrouwen.

Overigens verder niets dan lof over deze auto. Nu 7 dagen in bezit en 1500km verder.
Huh? Dus jij hebt helemaal geen assistentiepakket maar wél Adaptive Cruise Control en zelfs PCC en Traffic Jam Assist?

Nouja, ik mag eigenlijk niet zeuren aangezien ik precies hetgeen heb waar ik voor betaald heb.
Maar wel balen als een ander hetzelfde heeft voor €850,- minder.

• m.jongbreur
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:10:
[...]

Huh? Dus jij hebt helemaal geen assistentiepakket maar wél Adaptive Cruise Control en zelfs PCC en Traffic Jam Assist?

Nouja, ik mag eigenlijk niet zeuren aangezien ik precies hetgeen heb waar ik voor betaald heb.
Hier was ik ook benieuwd naar. Je moet toch het hele assistentiepakket nemen voor CC? reguliere CC bestaat niet, dus is ACC.

Ik ben ook getuind in 'zijairbags achter'. Zitten gewoon al (raam)airbags standaard achter in. Met kinderen die in een opgepompte maxi cosi zitten niet heel nuttig. Had ik liever voor hetzelfde geld het 2 spaaks stuurwiel gehad met peddels. Helaas niks meer aan te wijzigen... :(

• jeroenkb
m.jongbreur schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:54:
[...]

. Had ik liever voor hetzelfde geld het 2 spaaks stuurwiel gehad met peddels. Helaas niks meer aan te wijzigen... :(
Nu mis je gelukkig niets aan dat stuurwiel. Heb het ook en die peddels 1 keer op dag 1 gebruikt. Daarna alles op stand B en 'remmen' met het stroompedaal.

• (Johan)
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17-09 00:31
Genestealer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
Zojuist weer mijn Enyaq opgehaald en nu met een werkend panoramadak!!

[Afbeelding]

Ze hebben het keurig gedaan bij de garage. Probleem; een stekker vanuit fabriek wat niet goed was vast geklikt.

[Afbeelding]

Nu werkt ook het sluiten van ramen en dak met de deur of afstandsbediening. Super blij!
Waar zit dat stekkertje? Mijn dakje heeft altijd gewerkt maar gaat sinds 3 dagen ook niet meer open :'(

• Martinique
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:47
[...]

Hier was ik ook benieuwd naar. Je moet toch het hele assistentiepakket nemen voor CC? reguliere CC bestaat niet, dus is ACC.
Huh, wat bedoel je precies? Bij de meest kale versie is dit standaard inbegrepen qua 'assistentiesystemen':
  • Cruise control met speedlimiter
  • Front Assistant
  • Lane Assist, actieve rijbaanassistent
  • Lichtsensor met coming home/leaving home functie, tunnellicht en daglicht en regensensor

• Trebor78
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:10:
[...]

Nou ja... dat is het hem een beetje. Ik weet niet of ik het heb. Ik weet wel dat de auto op een bepaalde manier reageert in situaties, waardoor het zo lijkt. Wellicht zijn er situaties dat het niet zo werkt of was in de situatie die leek op Traffic Jam Assist dat de auto nog heeeel licht kroop en daarna weer versnelde vanuit de ACC.
Overigens is ACC standaard op de 80. En wat nu de scheidslijn is tussen ACC en PCC???

Ik doe er overigens in Nederland weinig mee, want de verkeersbordherkenning gaat hier uit. Zeker op snelwegen (zie ook eerdere post over bijzondere remacties..)

• Wootism

Wootism

aaibaar

[...]

Jawel standaard zit er de reguliere CC op met speedlimiter.
Het assistentiepakket voegt daar Adaptive CC aan toe en het Pluspakket voegt daar Pedictive CC aan toe.

Daarom dat ik ook extra verrast ben dat iemand zonder enig assistentiepakket de predictive-variant lijkt te hebben

• Trebor78
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:26:
[...]

Jawel standaard zit er de reguliere CC op met speedlimiter.
Het assistentiepakket voegt daar Adaptive CC aan toe en het Pluspakket voegt daar Pedictive CC aan toe.

Daarom dat ik ook extra verrast ben dat iemand zonder enig assistentiepakket de predictive-variant lijkt te hebben
In de 80 zit ACC al standaard. Assistentiepakket voegt daar TA en PCC aan toe.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Trebor78 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:25:
[...]

Overigens is ACC standaard op de 80.
Toch niet? :?
Althans, niet volgens de configurator op de Skoda website.

[Voor 14% gewijzigd door Wootism op 10-09-2021 12:29]

• knirrebir

80 heeft standaard multifunctioneel stuurwiel dus knopje op stuurwiel snap ik dan wel.
Als je op knopje drukt als je rijdt kom je dan alleen in menu of komt er melding travel assist geactiveerd?
Daarnaast in menu inderdaad nodige symbolen, als je daar op drukt staat er dan functie beschikbaar of niet?

• TdJ75
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 21:32
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:28:
[...]

Inderdaad geen ACC standaard wel CC

Assistentiesystemen
Cruise control met speedlimiter
Front Assistant
Lane Assist, actieve rijbaanassistent
Lichtsensor met coming home/leaving home functie, tunnellicht en daglicht en regensensor

• Genestealer
(Johan) schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:08:
[...]

Waar zit dat stekkertje? Mijn dakje heeft altijd gewerkt maar gaat sinds 3 dagen ook niet meer open :'(
Onder de dakhemel bij de panaromadak. Om bij de stekker/motor te kunnen zal dus de gehele dakhemel eruit gehaald moeten worden. Dat is dus bij mij destijds gedaan.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Trebor78 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:28:
[...]

In de 80 zit ACC al standaard. Assistentiepakket voegt daar TA en PCC aan toe.
Nee, dat is het Assistentie PLUS pakket.
Dus je hebt zelf dus wél het Assistentiepakket?

• knirrebir
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:28:
Ook niet volgens prijslijst, acc wordt genoemd bij assistentie opties.
Standaard op 60 en 80 alleen cruise control aanwezig, geen adaptieve.

[Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 10-09-2021 12:34]

• (Johan)
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17-09 00:31
Genestealer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:31:
[...]

Onder de dakhemel bij de panaromadak. Om bij de stekker/motor te kunnen zal dus de gehele dakhemel eruit gehaald moeten worden. Dat is dus bij mij destijds gedaan.
Dat is minder fijn nieuws, hoopte even dat ik het zelf even kon nakijken zonder meteen weer naar de dealer te hoeven. Helaas... bedankt in elk geval.

• m.jongbreur
knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:33:
[...]
Standaard op 60 en 80 alleen cruise control aanwezig, geen adaptieve.
Meen je niet. Dus ik heb zowel airbags achter als assistentie pakket voor Jan lul. Dat krijg je als je binnen een paar dagen moet beslissen omdat ie anders niet te leveren is....

• bram2700
  • Laatst online: 17-09 08:57
Momenteel ruim 3500 km gereden in mijn 60 zonder wp. Verbruik 16.1 kWh/100 km met relatief veel snelweggebruik en gedeeltelijk gebruik van Eco-mode.

Plus 3:
1. Ruime, stille auto die echt een premium indruk geeft en heerlijk rijdt; elke keer weer genieten :) Verbruik en laden vallen me alleszins mee, maar benieuwd naar de winterse verbruiksresultaten
2. Met ACC en TA op de snelweg vind ik het heel ontspannen rijden. Wel verkeersbordherkenning uit (wat een drama!) en ik denk dat TA en LA een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning is
3. Kessy: tot nu toe slechts 1 keer gehad dat het systeem even weigerde

Min 3:
1. App: belooft veel doet weinig, en sinds een paar dagen doet het helemaal niets meer (is bevroren tijdens een oplaadsessie; herinstallatie van de app geeft geen soelaas). Daardoor is de live verbinding met Tronity en ABRP ook verbroken. Echt een majeure misser van Skoda! En ik heb er een hard hoofd in hoe lang het gaat duren voordat er substantiële verbeteringen komen |:(
2. Het niet vasthouden van menukeuzes (de Eco mode moet steeds opnieuw worden ingesteld)
3. Wat trage start van het infortainment systeem, het duurt gewoon even voordat alles beschiukbaar is

• Trebor78
m.jongbreur schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:56:
[...]

Meen je niet. Dus ik heb zowel airbags achter als assistentie pakket voor Jan lul. Dat krijg je als je binnen een paar dagen moet beslissen omdat ie anders niet te leveren is....
Dat lijkt mij een te snelle conclusie voor assistentie... Ik heb de configurator er op na geslagen en klopt wat hierboven staat... ACC niet standaard en traffic jam ook in assistentie basis. Ik vermoed een fout van mij (geen actieve herinnering meer) vanuit het feit dat ik meerdere auto's van verschillende merken aan het configureren was in April en heel snel moest beslissen ivm bestelstop bij toegewezen dealer. (sorry sorry sorry sorry, iedereen een virtueel kalmeringstabletje van me)..

Als ik de huidige configurator erbij pak lijkt het inderdaad dat ik assistentie basis heb en kan ik het gedrag van mijn auto beter plaatsen. Wellicht een foutje in het bestelproces hier, maar kan de laatste, ondertekende offerte zo even niet vinden.

Nog een kleine postnote: Ik heb mijn allereerste post hier erop nagekeken. Daar stond mijn configuratie gekopieerd uit de offerte... wel Assistentie dus (echt... dikke sorry)

[Voor 7% gewijzigd door Trebor78 op 10-09-2021 13:07]

• knirrebir
Meen ik wel, en welkom bij de club van velen waarvoor dit geldt in dit topic.

• knirrebir

Ik ben ook getuind in 'zijairbags achter'. Zitten gewoon al (raam)airbags standaard achter in. Met kinderen die in een opgepompte maxi cosi zitten niet heel nuttig. Had ik liever voor hetzelfde geld het 2 spaaks stuurwiel gehad met peddels. Helaas niks meer aan te wijzigen... :(
Bertje last voor nu, maar zie instructieboekje wat er standaard aan airbags aanwezig is.

• knirrebir
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:03:
Aan dealer vragen waarom je knopje hebt die niets doet; net wat je zegt bij anderen doet die het wel.

• knirrebir

Denk dat de site bewust geen montage prijzen geeft voor nodige onderdelen, omdat het voor dit onderdeel denk wat arbeid inhoudt.
Jammer dat ze geen partners in diverse landen die het kunnen benoemen.

• knirrebir
Trebor78 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:43:
Fijn!!! Soms is ATFF toch handiger dan RTFM!
ATFF betekent? Zegt mij niets.

• Trebor78
knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:19:
[...]

ATFF betekent? Zegt mij niets.
Ask The F#$king Forum

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik neem aan: Ask The Friendly Forum

Met wellicht een ander f-woord op nummer 3.

• Genestealer

Ik ben zelf even gaan kijken voor je onder de motorkap-wat-geen-motorkap-is. Het ziet er relatief eenvoudig uit, paar schroeven en een hoop klik spul.

Geduld en rustig per onderdeel los halen zou prima te doen moeten zijn. Genoeg ruimte ook! Nou ben ik zelf wel behoorlijk technisch, dus het kan voor een ander natuurlijk ingewikkelder zijn.

Wat fotos:

Zie de twee pijlen links en rechts, onder deze kap zitten wat lastig te bereiken schroeven die je ook moet loshalen. Wat ik zo 123 zag tel ik 6 schroeven voor de kap.

En als je erin kijkt zie je de bevestiging (klik) mechanisme van de grill.

Succes!

• SSJVegito
[...]

Misschien heb ik wat gemist maar hoezo airbags?

• Nico1984
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-09 22:27
Wootism schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Dat is toch gewoon een kwestie van de dealer bellen en deze vraag stellen?
Los bestellen kan uiteraard ook, deze bedoel je volgens mij: https://shop.skoda.nl/aut...-antraciet?q=vega&o=score
De website en dealer geeft aan dat deze velgen alleen voor de kodiaq geschikt zijn.... Ik hoor deze week nog wat er mogelijk is.

Wie weet er nog leuke velgen antraciet /lm 20 inch voor onder een brilliant silver Enyaq?

[Voor 8% gewijzigd door Nico1984 op 10-09-2021 14:20]

• Genestealer
Nico1984 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
[...]

De website en dealer geeft aan dat deze velgen alleen voor de kodiaq geschikt zijn.... Ik hoor deze week nog wat er mogelijk is.

Wie weet er nog leuke velgen antraciet /lm 20 inch voor onder een brilliant silver Enyaq?
Als je een 80 hebt moet je breedset selecteren. Wellicht zit hier wat tussen? Ik heb de filter op wintervelgen + breedset al staan.

https://www.givawheels.nl...r=1&rim_has_wide_rear_d=1

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:31
Nico1984 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
[...]

Via de Duitse Facebook Enyaq site werd er gemeld dat borbet met Enyaq velgen komt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Wootism

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:14:
[...]

Aan dealer vragen waarom je knopje hebt die niets doet; net wat je zegt bij anderen doet die het wel.
Heb al een mailtje gestuurd.
Ik bereid me voor op een antwoord dat te maken heeft met Assistentie Plus en dat de anderen dan erg veel geluk hebben gehad…..

• JesperdeZoete
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-09 23:34
SSJVegito schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:38:
[...]

Die van mij stond definiet productieweek 33 dacht ik. En zou dus week 38 geleverd worden maar dat gaat helaas niet door. Ik heb werkelijk geen idee wat nou de precieze status is. Ik vroeg of de auto al wel geproduceerd is en of die dus staat te wachten op een chip. Ik kreeg als antwoord dat de vertraging waarschijnlijk inderdaad te wijten is aan een tekort aan een bepaalde chip. 8)7
Ik had dezelfde mededeling qua productie dagen, echter is die van mij van eind juli naar eind aug naar eind september naar half oktober gegaan. Besteld op 4 januari 2021

• water_escape
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:12
Zit er niet een "bug" in de configurator? Zodra ik andere velgen (bij de 80) selecteer dan de standaard, mag je geen panoramadak als optie nemen.... wat hebben wielen met panodak te maken :). En bij sportline mag het weer wel...

Ook mag je geen 125kw optie nemen als je pano neemt, of andersom...

[Voor 13% gewijzigd door water_escape op 10-09-2021 16:13]

Water-Escape [ www.bunkerbusterforum.com ]

• kw_nl
water_escape schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:12:
Zit er niet een "bug" in de configurator? Zodra ik andere velgen (bij de 80) selecteer dan de standaard, mag je geen panoramadak als optie nemen.... wat hebben wielen met panodak te maken :). En bij sportline mag het weer wel...
Het kunnen ook de ondoorgrondelijke wegen van PON zijn...

• Trebor78
water_escape schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:12:

Ook mag je geen 125kw optie nemen als je pano neemt, of andersom...
Daar zit wel iets raars. toen ik vanochtend nog eens configureerde kon ik met 21"velgen geen comfort pakket kiezen. Heb de site toen gerefreshed en daarna deed ze het wel...

• Artskeohnaj
  • Laatst online: 17-09 09:32
Lees net in Autoweek dat na week 48 een nieuw gebouwde Enyaq wordt voorzien van het nieuwe softwarepakket ME3. Vanaf dat moment kunnen ook alle reeds geleverde Enyaq’s met ME2 geupdate worden bij de dealer. in de update oa het omhoog gaan van de laadsnelheid voor Enyaq’s met 120 en 125KW laden.

• ABTE
  • Laatst online: 11:28
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:48:
[...]

Grappig, ik heb de auto inmiddels 3 weken en wel de bak achter de middenconsole achterin. dus wel MY22 en snelladen 1x gedaan maar kwam tot 119 Kw/h (misschien was de accu nog niet op temperatuur, had maar 10 min. gereden) 8)7 (Iv80)
Ik heb ook model 2022 maar geen bak?
Nog gevraagd maar dealer wist van niets?

Heb je een foto?

• Roger86
  • Laatst online: 13:21
Auto is in Nederland, over 2 weken ophalen ( wrapper had geen tijd ) maar goed dat kan er ook wel bij! Maar welke vragen moet ik niet vergeten te vragen bij het ophalen van de auto bij de dealer?!?

• Dinh088
Nou vandaag de auto mogen ophalen. En al een whooping 40km gereden........ ben al een echte expert zeg maar ;) (enyaq 60 2022 model)

M.b.t. assistentie pakket; precies zoals offerte en samengesteld. (Helaas geen TA dus, er wordt gechecked op aftermarket mogelijkheden). Helaas missen de flippers op het stuur en is deze niet verwarmbaar.. ook dat wordt gechecked. Verder de hele auto zoals besteld.

Wat mij verder opviel;
  • de HUD is echt wel een toevoeging! Wauw!
  • ivm niet nemen kofferbak opties etc dus meer ruimte maar geen vlakke kofferbak..
  • opties voor interieur lampen zijn niet selecteerbaar? behalve kleur en felheid
  • Dakraam gaat idd niet helemaal dicht als je al op stop drukt en uitstapt..
  • snap geen snars van die klep bediening met voet, elke keer weer iets anders proberen....
  • het bijvuldopje voor ruitenwisservloeistof heeft niet zo'n handig schenk tuitje
verder.. wauw.. echt wauw

• ManiacScum
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:30
Dinh088 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:54:

De stopknop?? Of de knop om af te sluiten op de sleutel?

Bij mij gaat alles namelijk potdicht als ik op de sluitknop van de sleutel druk.

• Robbie8454
Nou vandaag de auto mogen ophalen. En al een whooping 40km gereden........ ben al een echte expert zeg maar ;) (enyaq 60 2022 model)

M.b.t. assistentie pakket; precies zoals offerte en samengesteld. (Helaas geen TA dus, er wordt gechecked op aftermarket mogelijkheden). Helaas missen de flippers op het stuur en is deze niet verwarmbaar.. ook dat wordt gechecked. Verder de hele auto zoals besteld. [Afbeelding]

Wat mij verder opviel;
  • [
  • opties voor interieur lampen zijn niet selecteerbaar? behalve kleur en felheid
Dan heb je loft of lodge?

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:35
[...]

Ik zag het gelukkig op tijd, ook hetzelfde verhaal, 2 jarige die nog 3 jaar helemaal ingepakt in zijn stoel zit, dus niets heeft aan extra airbags, naast de gordijn/raam airbags.

Het is mij echter nog een mysterie waar de extra airbags achter wel zitten

• knirrebir
Wootism schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:12:
Heb al een mailtje gestuurd.
Ik bereid me voor op een antwoord dat te maken heeft met Assistentie Plus en dat de anderen dan erg veel geluk hebben gehad…..
Dat zou wat zijn, dan ga ik dealer echt melden welke compensatie er komt voor een knopje op stuur dat niets doet, mede omdat ik in december 2020 heb besteld en productie nog niet gestart is en dan moet ik de dupe worden, dacht het niet, dan ga ik vragen waarom de ene serie wel en andere niet.

• knirrebir
SkyFlyer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:08:
Ik zag het gelukkig op tijd, ook hetzelfde verhaal, 2 jarige die nog 3 jaar helemaal ingepakt in zijn stoel zit, dus niets heeft aan extra airbags, naast de gordijn/raam airbags.

Het is mij echter nog een mysterie waar de extra airbags achter wel zitten
Zie instructieboekje.

• knirrebir

M.b.t. assistentie pakket; precies zoals offerte en samengesteld. (Helaas geen TA dus, er wordt gechecked op aftermarket mogelijkheden). Helaas missen de flippers op het stuur en is deze niet verwarmbaar.. ook dat wordt gechecked. Verder de hele auto zoals besteld. [Afbeelding]

Wat mij verder opviel;
  • de HUD is echt wel een toevoeging! Wauw!
  • ivm niet nemen kofferbak opties etc dus meer ruimte maar geen vlakke kofferbak..
  • snap geen snars van die klep bediening met voet, elke keer weer iets anders proberen....
  • het bijvuldopje voor ruitenwisservloeistof heeft niet zo'n handig schenk tuitje
Heb je alleen assistentie basis en ook multifunctioneel stuurwiel of alleen assistentie basis gekozen?
Elektrische achterklep bedoel je? Volgens mij rustig van rechts naar links bewegen wat hier gepost was.
Welke interieur lampen bedoel je, dashboard, die bij deurgrepen en/of andere?

• Trebor78
ManiacScum schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:14:
[...]

De stopknop?? Of de knop om af te sluiten op de sleutel?

Bij mij gaat alles namelijk potdicht als ik op de sluitknop van de sleutel druk.
Als je kessy hebt werkt het ook om de greep wat langer aan te raken. Werkt erg goed!

• SSJVegito
Ik weet niet hoe het met de rest hier zit maar ik krijg er bijna geen zin meer in met al dat gezeik. De lol is er wel vanaf. Of ben ik de enige die zo klaar is met dat geschuif etc.?

• jeroenkb
SSJVegito schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:14:
Ik weet niet hoe het met de rest hier zit maar ik krijg er bijna geen zin meer in met al dat gezeik. De lol is er wel vanaf. Of ben ik de enige die zo klaar is met dat geschuif etc.?
Misschien dit in het nieuwe levertijden topic plaatsen?

Alhoewel ik meeleef met de leverproblemen weet ik het nu wel. Topic wordt echter meer support groepje dan informatie uitwisselen. (Vandaar ook de afsplitsing)

• Wootism

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:22:
[...]

Dat zou wat zijn, dan ga ik dealer echt melden welke compensatie er komt voor een knopje op stuur dat niets doet, mede omdat ik in december 2020 heb besteld en productie nog niet gestart is en dan moet ik de dupe worden, dacht het niet, dan ga ik vragen waarom de ene serie wel en andere niet.
Heb ze even gebeld, en inderdaad:
“Er zitten wel vaker knopjes in auto’s die niks doen”

“Het zat sowieso geen TA bij het Assistentie pakket”

“Waarom die andere mensen het wel hebben weet ik niet”

Tja, je hebt ook geen poot om op te staan natuurlijk. Het zat niet in je pakket en je hebt er niet voor betaald. ;(
Pagina: 1 ... 204 ... 207 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee