Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.837 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:13
Het subsidieloket is weer open. Voor wie dat nog wou doen. En bedrag zal snel op zijn...

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
vinom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Wat zegt jouw leaseregeling dan?
Dat een wijziging van dealer niet mogelijk is en aangezien Broekhuis geen auto's op voorraad gaat krijgen pis je als berijder weer fijn naast de pot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjalping
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08-2021
Al eens doorgegeven maar mijn configuratie mag nog worden toegevoegd aan de beginpost:

Ik heb tweede week oktober private lease de Enyaq 60 arctic silver besteld. Geschatte levering week 21.

Ik geniet van de foto’s en videos die hier worden gedeeld, top 👍. Zie ook uit naar een echte rijtest van de enyaq!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 16:10
Het had even een maand LM/interne rompslomp nodig en ik wilde de boel vooral niet jinxen maar mijn iV60 is dan eindelijk besteld door Alphabet bij Skoda Wittebrug Den Haag.

iV60
Arctic Silver
Assistentie
Comfort
Chromen dakrailing etc.
Sport
100kw
Warmtepomp
Achteruitrijcamera + parkeersensoren
Zelf géén infotainment meegenomen in mijn offerte van begin december toen dat nog kon. Ik krijg morgen uitsluitsel of dit er toch op zit of dat ik ben doorgeschoven naar een MY22 exemplaar. Gezien de leverweek diep in het najaar acht ik dat laatste niet onmogelijk.

Besteld: 04-01-2020
Leverdatum: 04-10-2020 / week 40 😱 Als ik me nu even kwaad maak heb ik eerder een 3e kind dan mijn Enyaq 😅

Dingetje wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen maar Sport brengt dus ook progressive steering met zich mee. Dit is meer dan variabele stuurbekrachtiging, namelijk ook variabele stuurwieloverbrenging (mate van stuurwielverdraaiing ≠ verdraaiing van de wielen. Ook leverbaar op de Passat, Tiguan en T-Roc en bij Audi als Dynamic Steering. Iemand toevallig ervaring met dit systeem? Ik weet al dat er genoeg voor- en tegenstanders zijn maar ik ben gewoon benieuwd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW1bLWSZKejtKuY_7AVCB0DKeQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlN03riFCl0QdTB76Il6rgik.jpg?f=fotoalbum_large https://youtu.be/abyOREQr2w4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:55
knirrebir schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:02:
[...]
@ervh kan me niet voorstellen dat extra gewicht door passagiers, bagage en/of opties geen invloed hebben op actieradius.
Weinig in elk geval, ik stond er ook van te kijken. Maar kan zo snel niet vinden waar ik het heb gelezen.
ManiacScum schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:22:
Een Q1 levering zit er voor mij niet in, dankzij onze halsstarrige Leaseregeling.
Wederom een deksel op de neus.
Je doelt daarmee op zo'n voorraad model? Omdat jouw levering initieel op wk 29 stond, toch?

@avluijk thanks voor het delen. We wachten het af en inderdaad, laat de rijtests nu maar eens een keer komen 8)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ervh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Weinig in elk geval, ik stond er ook van te kijken. Maar kan zo snel niet vinden waar ik het heb gelezen.

[...]

Je doelt daarmee op zo'n voorraad model? Omdat jouw levering initieel op wk 29 stond, toch?
Ja en ja als ik opties laat vallen, als ik de optie Cyrstal Lights wel kies schuift deze nog een week of 7-8 naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-06 14:44
ak123 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
Dingetje wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen maar Sport brengt dus ook progressive steering met zich mee. Dit is meer dan variabele stuurbekrachtiging, namelijk ook variabele stuurwieloverbrenging (mate van stuurwielverdraaiing ≠ verdraaiing van de wielen. Ook leverbaar op de Passat, Tiguan en T-Roc en bij Audi als Dynamic Steering. Iemand toevallig ervaring met dit systeem? Ik weet al dat er genoeg voor- en tegenstanders zijn maar ik ben gewoon benieuwd. [Afbeelding] https://youtu.be/abyOREQr2w4
Ik had ook wel gelezen in de specs dat Sport ook progressive steering bevat, maar is hier dacht ik nog niet voorbij gekomen. Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel wat. Thanks voor delen van de video, ik had eerder zelf op internet gezocht, maar hier wordt het goed duidelijk uitgelegd wat de voordelen zijn. De keuze voor het Sport pakket was voor mij voornamelijk vanwege het mooiere stuurwiel, maar progressieve stuurbekrachtiging is een mooie bijkomstigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GAJQQDMaIHnj-pOMMpQwWF4mIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQ7syM2AqukfFXRIMI7H98Qx.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Belgische Skoda site www.skoda.be kun je een Enyaq in alle kleuren in 3D configureren incl. je velgkeuze! Mooiste is dat je hem zowel overdag als s'nachts kunt bekijken en vervolgens als plaatje kunt downloaden. Dit wordt de mijne!

Valt me trouwens op dat er veel meer accesoires staan op de B site dan op de NL site. Vooral de houders voor de hoofdsteunen bijv. zijn handig en goedkoop.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ervh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ben benieuwd naar resultaten daarvan bijvoorbeeld test waaruit blijkt dat beladen of niet beladen weinig verschil maakt m.b.t. actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
langevoort schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:35:

Op de Belgische Skoda site www.skoda.be kun je een Enyaq in alle kleuren in 3D configureren incl. je velgkeuze! Mooiste is dat je hem zowel overdag als s'nachts kunt bekijken en vervolgens als plaatje kunt downloaden. Dit wordt de mijne!

Valt me trouwens op dat er veel meer accesoires staan op de B site dan op de NL site. Vooral de houders voor de hoofdsteunen bijv. zijn handig en goedkoop.
Als je enyaq hebt even naar België en daar inkopen doen bij skoda dealer.
Is op Duitse site ook dat er meer keuzes zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 04-01-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Even niet zo paniek zaaien.. Als je met -5 a -10 rijdt ga je zulke waardes krijgen.

Met de nederlandse snelheidslimiet en een schepje erboven en huidige temperaturen haal ik met mn 77 kwh-pack 325km met 2 fingers in mn neus volgens mijn eigen berekeningen. Dan probeer ik het nog niet eens om "zuinig" te rijden. En dan heb ik nog geen warmtepomp..
Ik had een stukje gelezen in de Autoweek over de ID.4
Een lezer had een kleine review geschreven. 350-375 km

"Bewust een witte gekozen, 21 inch incl. adaptief onderstel. In alles is de ID4 werkelijk de overtreffende trap van een ID3. Ronduit grote auto, mooie lijnen, hoge instap. Meer binnenruimte dan in de Passat!
Ruime kofferbak, los van alle extra spulletjes die een MAX meebrengt. Fijne stoelen, ook ruimer/groter dan in een ID3, elektrisch met geheugen. Navigatiescherm is groot (12 inch), reacties niet altijd even snel, zal vast opgelost worden met een update. Koppeling met apple car play top. Voorverwarming is erg fijn, via de app keurig in te stellen. Aug. reality Head-up systeem is ronduit fijn, je wilt niet anders meer!

Rijgedrag is erg comfortabel, naar wens stug te maken.
En dan... hoe ver kom je.
Inmiddels 500 km verder. Twee keer iets bijgeladen. Gemiddeld 350-375km bij 110 onder huidige winteromstandigheden.

Al met al, deze kolos (ja, nogmaals een serieuze auto wat formaat betreft), bezorgt mij iig een dikke glimlach.

Op nieuwjaarsdag bij broerlief op visite geweest. Had net een dag zijn nieuwe TM3LR opgehaald. Leuk om te vergelijken. Tesla heeft een carrosserie om een batterij en IPAD gebouwd. VW heeft een auto met een batterij en Ipad erin gebouwd (althans dat is de inzet).

Hiermee zeg ik, los van de Tesla vs. de rest discussies of vice-versa. Het is een wereld van verschil in afwerking. Ja die Ipad in de Tesla in waanzinnig snel en goed. leuke speeltjes, alles gaat z'n beetje online. Kofferbakje open maken, via je telefoon, frunk, via de telefoon etc....
Bij VW stap je nog in een auto die ergens nog een beetje connectie maakt met de ICE generatie.

Voor ieder wat wils..
Dan maar een VW copycat"

https://www.autoweek.nl/r...ewsalert&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik heb in mijn Octavia ook twee tablethouders en een prullenbakje in de deur. Toen was het nog standaard.... Maar dat gezegd hebbende. Ze zijn verrekte handig als je kids hebt en werken goed. Prullenbakje is handig voor jezelf. Boterhamzakje erin en je kan er wat klein rotzooi in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-06 11:12
TonCoronel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:14:
Als je de brochure leest dan lijkt het het alsof Travil Assist uit de volgende onderdelen bestaat:
- Turn assist en ongevalspreventieassistent
- Park Assist
- Side Assist
- Uitstapwaarschuwing
- Predictive Cruise Control
- Traffic Jam Assist en Follow Drive
- Lane Assist+ en Narrow Passage Assist
- Emergency Assist

En 2 waarvan er staan aangegeven dat deze later beschikbaar komen:
- Uitwijkende stuurondersteuning in het stadsverkeer
- Inhaalassistent

Dan klinkt Travil Assist als iets heel erg waardevols, echter als je dan het optiepakket op de Skoda site bekijkt dan heeft het assistentie pakket al Side Assist en Traffic Jam Assist, zitten al die andere zaken dan echt in de Plus variant? Of zijn sommige onderdelen gewoon standaard?
Als al die zaken niet onder Travel Assist vallen, waarom staan ze dan wel vermeldt in de brochure terwijl die blijkbaar helemaal niet te verkrijgen zijn?

Ik snap er echt niks van van de site, brochure en prijslijst.
Informatie van de site in Belgie :?

Assisted Drive Basic:

Het Assisted Drive Pack verenigt verscheidene systemen voor comfortabelere (ACC) en veiligere (Side-Assist en Crew Protect Assistant) ritten.
Opties die in het pack inbegrepen zijn:

- Adaptieve snelheidsregelaar met stop&go-functie
- Side Assist
- Pre-Crash Assist vooraan

810 €

Assisted Drive Plus:

De versie Assisted Drive Plus doet daar nog het complete gamma veiligheidssystemen van Travel Assist bovenop, dat ook semiautomatisch rijden op de snelweg mogelijk maakt.

- Travel Assist inclusief Emergency Assist en Traffic Jam Assist
- Voorspellende adaptieve snelheidsregelaar met stop&go
- Lane Assist met Traffic Jam Assist
- Side Assist

1 080 €

Dus anders dan in Nederland gecommuniceerd wordt 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door pollekeb op 04-01-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
langevoort schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:35:
[Afbeelding]

Vet! Heb je een exacte link? Ik ben al vaak de Belgische configurator doorgelopen, maar dit kan ik zo niet vinden waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Ben benieuwd naar resultaten daarvan bijvoorbeeld test waaruit blijkt dat beladen of niet beladen weinig verschil maakt m.b.t. actieradius.
Het is niet het artikel waar ik naar zocht, maar dit geeft al een aardig beeld. Zal nog even verder zoeken of ik het kan vinden.

https://www.businessinsid...he-auto-niet-efficienter/

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 22:18
vinom schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Vet! Heb je een exacte link? Ik ben al vaak de Belgische configurator doorgelopen, maar dit kan ik zo niet vinden waar het staat.
EDIT: Je bedoeld 3D view. Die zie ik inderdaad ook niet als ik de configuratie doorloop.

[ Voor 17% gewijzigd door Genestealer op 04-01-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:32
ervh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:35:
Dat is wel weer een interessante.. ik begrijp dat gewicht nauwelijks van invloed is op de actieradius bij een EV. Als je een willekeurige EV bijv. pakt op ABRP, en een route met standaard belading en met 300+ extra belading invoert, scheelt het ook nihil aan kilometrage.
Klopt! Omdat als die massa eenmaal op snelheid is, de benodigde energie om de auto op snelheid te houden vooral afhangt van de luchtweerstand (dus CWwaarde) en de rolweerstand van de banden (beter geen grote velgen dus). De extra energie die bij het versnellen van een grotere massa in een elektrische auto wordt gestopt, komt grotendeels terug bij de recuperatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Genestealer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:19:
[...]

EDIT: Je bedoeld 3D view. Die zie ik inderdaad ook niet als ik de configuratie doorloop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s289lqYGYDbfjrvNa4K56iHwDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOALRBcNBEosaCdbrc2a9loq.png?f=fotoalbum_large

Link:

https://nl.skoda.be/models/enyaq/enyaq-iv

Halverwege de pagina ongeveer, dus niet in de configurator zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
toch absurd dat België het beter voor elkaar heeft dan Nederland. Auto is paar K goedkoper. kunt uit meer opties selecteren en meer duidelijkheid qua functies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dinh088 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:53:
toch absurd dat België het beter voor elkaar heeft dan Nederland. Auto is paar K goedkoper. kunt uit meer opties selecteren en meer duidelijkheid qua functies...
Zo kennen we PON weer toch?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
ak123 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:

Besteld: 04-01-2020
Leverdatum: 04-10-2020 / week 40 😱 Als ik me nu even kwaad maak heb ik eerder een 3e kind dan mijn Enyaq 😅
Damn! ik heb zo ongeveer dezelfde configuratie, moet ook nog besteld worden door LM en nu krijg jij al Oktober 2021 door..!?!... pfff dat is dan nog wel erg lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
jdbiggelaa schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Daar kunnen we maar beter rekening mee houden. Uit alle cijfers en reviews van auto’s op het MEB platforn blijkt dat ze niet erg efficiënt zijn, zeker niet in vergelijking met Tesla. Dat ligt zowel aan de CW waarde van de carrosserie als aan de software van de motorsturing. Aan het laatste valt nog wat te doen, ook Tesla heeft via software in de loop van de jaren verbeteringen bereikt. Als we Tesla performance hadden gewild, hadden we gewoon een S of 3 moeten bestellen :)
Maak je maar niet al te druk, ik denk dat menig iV 80 rijder verder op een lading komt, dan mijn Model 3 Long Range.

Ik red vaak genoeg maar 200km op een lading.

Een Tesla moet je in één keer leegrijden om er veel km uit te persen. Zodra je ze over meerdere ritten rijdt, zuipen ze als een gek. Die van mij in ieder geval wel.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:32
BlakHawk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Een Tesla moet je in één keer leegrijden om er veel km uit te persen. Zodra je ze over meerdere ritten rijdt, zuipen ze als een gek. Die van mij in ieder geval wel.
Kan dat liggen aan het steeds opnieuw opwarmen van accupakket en interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 22-06 11:12

Assisted Drive Basic:

Het Assisted Drive Pack verenigt verscheidene systemen voor comfortabelere (ACC) en veiligere (Side-Assist en Crew Protect Assistant) ritten.

- Side Assist

810 €

Assisted Drive Plus:

De versie Assisted Drive Plus doet daar nog het complete gamma veiligheidssystemen van Travel Assist bovenop, dat ook semiautomatisch rijden op de snelweg mogelijk maakt.

- Side Assist

1 080 €

Dus anders dan in Nederland gecommuniceerd wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
S.Jongsma schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:44:
Het subsidieloket is weer open. Voor wie dat nog wou doen. En bedrag zal snel op zijn...
Voor wie het geldt hoop ik dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pollekeb schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:32:

Assisted Drive Basic:
Het Assisted Drive Pack verenigt verscheidene systemen voor comfortabelere (ACC) en veiligere (Side-Assist en Crew Protect Assistant) ritten, opties die in het pack inbegrepen zijn:
- Side Assist
- Pre-Crash Assist vooraan 810 €

Assisted Drive Plus:
De versie Assisted Drive Plus doet daar nog het complete gamma veiligheidssystemen van Travel Assist bovenop, dat ook semiautomatisch rijden op de snelweg mogelijk maakt, opties die in het pack inbegrepen zijn:
- Side Assist 1 080 €

Dus anders dan in Nederland gecommuniceerd wordt 8)7
En dan weet je wat ze in Belgie krijgen, maar in Nederland niet, gaat lekker zo.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 04-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Link:

https://nl.skoda.be/models/enyaq/enyaq-iv

Halverwege de pagina ongeveer, dus niet in de configurator zelf
Is altijd wel met chromen omlijsting langs ramen, dakrails en licht pakket en geen loft interieur, maar zeker leuk om inzicht te krijgen hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Het is niet het artikel waar ik naar zocht, maar dit geeft al een aardig beeld. Zal nog even verder zoeken of ik het kan vinden.

https://www.businessinsid...he-auto-niet-efficienter/
Bedankt, interessant artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:22
pollekeb schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Assisted Drive Basic:

- Side Assist

810 €

Assisted Drive Plus:

- Side Assist

1 080 €

Dus anders dan in Nederland gecommuniceerd wordt 8)7 8)7
Ik ga er dan maar vanuit dat die belgische site wel gewoon klopt en daarom toch een upgrade aangevraagd naar Assistentie Plus. Ik heb nu al die systemen gehad in mijn andere autos en vindt het in de file ideaal om automatisch met het verkeer mee te kruipen.

Zag op de belgische site ook dat zij wel stoelmassage kunnen bestellen en wij niet, die had ik er ook nog graag op gewild maar helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 19:09
TonCoronel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb nu al die systemen gehad in mijn andere autos en vindt het in de file ideaal om automatisch met het verkeer mee te kruipen.
Volgens mij zit dit al in het eerste pakket hoor, dat wordt bedoeld met 'stop&go'. In de Duitse prijslijst staat het als 'Stau Assistent', tevens wordt daar de ACC als pACC omschreven (predictief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Nice deze! Wel leuk gedaan zo. Zelf heb ik de Lounge editie gekozen, erg nieuwsgierig naar in het echt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:37
ervh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Nice deze! Wel leuk gedaan zo. Zelf heb ik de Lounge editie gekozen, erg nieuwsgierig naar in het echt :)
Op de Belgische configuratie komt interieur ook beter naar voren. Ben al met al niet ontevreden met standaard Loft. Nu hopen dat het echt goed schoon te houden is met 2 peuters straks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:22
RandomNick schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Volgens mij zit dit al in het eerste pakket hoor, dat wordt bedoeld met 'stop&go'. In de Duitse prijslijst staat het als 'Stau Assistent', tevens wordt daar de ACC als pACC omschreven (predictief).
Volgens mij gaat het dan met name om dit stukje extra dat niet in de standaard zit.

Ik heb een Audi S6 uit 2018 gehad, met adaptive cruisecontrol en lane assist, echter lane assist werkt alleen boven bepaalde snelheden en die 'pingelt' tussen een rijstrook, dat is dan de basic variant denk ik.

Ook een Mercedes GLE gehad die wat meer geavanceerde systemen had, ACC van 0 tot 200, lane assist, maar ook tot 0 km/h, strak tussen de lijnen en in de file stuurt hij zelf netjes mee met de rijbanen.

Ik stel me voor dat met Assistentie Plus je dus meer de ervaring ala de Mercedes krijgt en met de stanaard Assistentie alleen zoals in de S6.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:45
Enige tijd geleden was er discussie of er nu wel of niet een lichtstrip langs het dashboard zou zitten bij de Loft uitvoering. Op het filmpje is deze duidelijk te zien en ga ik er van uit dat deze gewoon aanwezig is (hetgeen mijn dealer ook altijd al beweerd heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@ervh ik denk dat een ieder wel benieuwd is hoe elk interieur er in het echt uitziet (mits niet gezien bij een raodshow) en hoe het zich houdt in de toekomst qua slijtage en schoonmaken.

Voor degenen die het erover hebben, ik denk dat het toch echt wachten is op een test wat assistentie en assistentie plus wel en niet heeft en wat het wel en niet doet.
Er zijn diverse members in dit topic die het duidelijk omschreven hebben en ook Belgische en Duitse site geeft het duidelijk aan.
Ik hoop dat wat Belgische en Duitse site aangeeft ook voor Nederland zo wordt, zou je vanuit mogen uitgaan.

@wimvanb ik denk dat het toch afwachten is of Loft lichtstrip in dashboard heeft, als je in brochure kijkt is deze niet verlicht, tevens had iemand Duitse skoda enyaq site doorgeploegd en daar stond ook geen lichtstrip genoemd bij Loft.
Als dealer het beweerd zou ik voorstellen dat hij dat door importeur laat bevestigen, dan heb je iets om extra te vragen als het niet zo is.

Dealer kan van alles zeggen, maar er zijn diverse zaken in dit topic voorbij gekomen dat wat dealer zegt het toch niet werd als gevolg van berichtgeving vanuit importeur.

Iedereen (ik wel in ieder geval) zit met smart te wachten op de demo's en dure (nagenoeg met alle opties) enyaq's om te bekijken en proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Van Skodaforum (oktober)geplukt:
Zojuist bij dealer van Mossel in Tilburg geweest, de mannen van Skoda die daar stonden gevraagd of ze 100% zeker wisten hoe het zat, deze heeft gecheckt op handboek van 120 pagina's op zijn Ipad. Ik mocht er geen foto van maken maar: Vanaf Lodge interieur pas ambiance verlichting in het dashboard. Dus NIET op de Loft. Wisten ze zelf ook niet..... Bij Loft alleen maar in de deurpanelen.
Frankdaan, 18-10-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:
@ervh ik denk dat een ieder wel benieuwd is hoe elk interieur er in het echt uitziet (mits niet gezien bij een raodshow) en hoe het zich houdt in de toekomst qua slijtage en schoonmaken.
Ik snap dat het afwachten is. Ben gewoon erg benieuwd, in de roadshow de Eco Suite al even gezien en dat zag er keurig uit. De Lounge heb ik echter nog nergens op een filmpje o.i.d. voorbij zien komen, dus ik ben er gewoon erg benieuwd naar als de demo's er eenmaal zijn. Kan niet lang meer duren, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
ervh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Ik snap dat het afwachten is. Ben gewoon erg benieuwd, in de roadshow de Eco Suite al even gezien en dat zag er keurig uit. De Lounge heb ik echter nog nergens op een filmpje o.i.d. voorbij zien komen, dus ik ben er gewoon erg benieuwd naar als de demo's er eenmaal zijn. Kan niet lang meer duren, toch? ;)
Kijk maar eens naar dit YT filmpje, vanaf 3:30 zie je het lounge interieur :)

YouTube: all-new Skoda Enyaq iV EV REVEAL - Autogefuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05-2021
ervh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:36:
[...]

YouTube: Der NEUE Skoda ENYAQ iV | Das BESTE E-Auto in der Mittelklasse ab 24... vanaf 10:30 even kijken ( lounge )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Thanks! Ziet er goed uit wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

knirrebir schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:

Voor degenen die het erover hebben, ik denk dat het toch echt wachten is op een test wat assistentie en assistentie plus wel en niet heeft en wat het wel en niet doet.
Er zijn diverse members in dit topic die het duidelijk omschreven hebben en ook Belgische en Duitse site geeft het duidelijk aan.
Ik hoop dat wat Belgische en Duitse site aangeeft ook voor Nederland zo wordt, zou je vanuit mogen uitgaan.

@wimvanb ik denk dat het toch afwachten is of Loft lichtstrip in dashboard heeft, als je in brochure kijkt is deze niet verlicht, tevens had iemand Duitse skoda enyaq site doorgeploegd en daar stond ook geen lichtstrip genoemd bij Loft.
Als dealer het beweerd zou ik voorstellen dat hij dat door importeur laat bevestigen, dan heb je iets om extra te vragen als het niet zo is.

@knirrebir Zoals in de standaard prijslijst van januari te zien is, is de ledverlichting gewoon standaard.

Dealer kan van alles zeggen, maar er zijn diverse zaken in dit topic voorbij gekomen dat wat dealer zegt het toch niet werd als gevolg van berichtgeving vanuit importeur.

Iedereen (ik wel in ieder geval) zit met smart te wachten op de demo's en dure (nagenoeg met alle opties) enyaq's om te bekijken en proefrijden.
@knirrebir Zoals in de standaard prijslijst van januari te zien is, is de ledverlichting gewoon standaard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm0gpKCIElq3AqtuFIz4_gb1LKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfPDEhBrfKvek4mH58H1VMEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:44
Op Instagram zag ik nog een mooie real-life-foto van een Enyaq, die wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzlEcTj_7JpR_GJhtSUajSbAuSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mu3mHkI2XRDH3Y01wf7rnVB1.jpg?f=user_large

Zijn profiel is hier te vinden. Daar staan ook meer foto's bij deze posts.

Op zijn profiel heeft hij ook nog een post met daglicht-foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz4ZgwP37pTov4Xp1eUxM8iL5UU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sty1BqJEantYroUSpgjegLIo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
je kan bijna wel 2 auto's kwijt op die laadplek, wat zijn die breed zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
patman070 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:07:
je kan bijna wel 2 auto's kwijt op die laadplek, wat zijn die breed zeg!
hij staat op een deelstreep.. je kan 2 autos kwijt daar.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
pim89 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:00:
Op Instagram zag ik nog een mooie real-life-foto van een Enyaq, die wilde ik jullie niet onthouden:

[Afbeelding]

Zijn profiel is hier te vinden. Daar staan ook meer foto's bij deze posts.

Op zijn profiel heeft hij ook nog een post met daglicht-foto's.

[Afbeelding]
Erg mooi! Black Magic denk ik?

Hier nog een nieuwe video op YouTube van vandaag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Erg mooi! Black Magic denk ik?

Hier nog een nieuwe video op YouTube van vandaag:
[YouTube: De 5 stappen bij het samenstellen van de volledig elektrische SKODA Enyaq iV]
Oh ja en deze mooie neus, die kun je niet bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
wimvanb schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Enige tijd geleden was er discussie of er nu wel of niet een lichtstrip langs het dashboard zou zitten bij de Loft uitvoering. Op het filmpje is deze duidelijk te zien en ga ik er van uit dat deze gewoon aanwezig is (hetgeen mijn dealer ook altijd al beweerd heeft).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeXVo9vsJ-4MYwreDeJEMAY1Szs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd0bT7nYJKMcKEZ2GfLtIWCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me duidelijk volgens Duitse prijslijst / uitleg...
Ik wil perse een ambiente verlichting in dashboard, hopelijk zit hij in alle interieur uitvoeringen, zou kunnen maar om bij mijzelf teleurstelling te voorkomen de Lodge gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
frankdaan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt me duidelijk volgens Duitse prijslijst / uitleg...
Ik wil perse een ambiente verlichting in dashboard, hopelijk zit hij in alle interieur uitvoeringen, zou kunnen maar om bij mijzelf teleurstelling te voorkomen de Lodge gekozen.
Wat ik begreep zit er bij dashboard geen ambiance verlichting bij de Lift.
Alle andere uitvoeringen wel welke als optie vermeld worden, wel.
Helaas, ik heb de Lift. Kon geen Lodge meer bestellen. Boven leasebudget.
Dus stiekem maar hopen dat de Belgen gelijk hebben (van het filmpje) dat het toch ook op de Lift zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ga er maar vanuit dat het er niet op zit. Volgens mij zijn er her en der al eerder filmpjes over gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
Er bestaat nog een uitvoering: Studio. Waarschijnlijk komt deze uitvoering pas bij de introductie van de 50.
Op die studio zit de verlichting op het dashboard in ieder geval niet. Volgens de gegevens van de basisuitrusting van Skoda Nederland zou het bij de Loft wel aanwezig moeten zijn.
We zullen inderdaad af moeten wachten tot de eerste exemplaren in de showroom staan Afwachten dus..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vinom
Nou, als een van de laatste hier wellicht is mijn Enyaq eindelijk besteld. Het heeft heel wat tijd gekost bij alle stations (werkgever, leasemaatschappij), maar dit is 'm geworden:

Enyaq iV 80
Kleur: Quartz Grey
Velgen: Regulus 19 inch
Opties: Comfort, Assistentie Plus, Klimaat, Licht, 125 kW oplaadmogelijkheid, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, Skoda Sound System en de Rubberen kofferbakmat

Welke dealer en verwachte levertijd weet ik nog niet. Ga ik even achteraan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
wel grappig, jij bent topicstarter en besteld als laatste.. lol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:33
@vinom ik zie de mijne nog niet in de lijst terug komen
Rogo70 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:03:
Hier is er nog een voor de lijst:

IV 60
Energy Blue
Loft
Comfort Plus
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
100 KW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Elektrisch inklapbare trekhaak

Besteld 8-10-2020
Leverweek 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:54:
[...]

@knirrebir Zoals in de standaard prijslijst van januari te zien is, is de ledverlichting gewoon standaard.
Dat weet ik, mijn reactie betrof alleen het wel of niet aanwezig zijn van verlichting strip in dashboard bij Loft.
Ondertussen diverse posts over voorbij gekomen en nog geen duidelijkheid (wat een verrassing), maar binnenkort weten we het als de eerste enyaq's in nederland zijn met loft interieur of een test-review van enyaq vanuit ander land met loft interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:50:
Er bestaat nog een uitvoering: Studio. Waarschijnlijk komt deze uitvoering pas bij de introductie van de 50.
Op die studio zit de verlichting op het dashboard in ieder geval niet. Volgens de gegevens van de basisuitrusting van Skoda Nederland zou het bij de Loft wel aanwezig moeten zijn.
We zullen inderdaad af moeten wachten tot de eerste exemplaren in de showroom staan Afwachten dus..
Kijk maar in brochure (daar ga ik nu van uit) die heeft geen verlichting in portieren en ook niet bij-boven handgrepen.
Als je in brochure de diverse uitrustingen vergelijkt zie de nodige verschillen m.b.t. verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:04
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:54:
[...]

@knirrebir Zoals in de standaard prijslijst van januari te zien is, is de ledverlichting gewoon standaard.[Afbeelding]
Voor zover ik het begrepen heb, zit bij de LOFT alleen led sfeerverlichting in de 4 deuren + bij de voeten van voorstoelen. Toegegeven, een beschrijving als 'voorruimte en achter deurpanelen' is niet heel helder. Het dashboard hoort er helaas niet bij.

Ik heb zelf ook LOFT gekozen. In de auto die ik nu rijd (Nissan Qashqai) zit ook poging tot sfeerverlichting. Echter dermate verscholen dat ik er pas na een paar dagen achterkwam. Op het dashboard is natuurlijk andere koek en moeilijk te missen. Hoop wel dat je de intensiteit een beetje kunt regelen. Het liefst rijd ik met alles op nachtmodus om het rustig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Rogo70 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:38:
@vinom ik zie de mijne nog niet in de lijst terug komen
[...]
Done! Soms mis ik wat posts omdat het zo hard gaat in het topic :)
patman070 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:26:
wel grappig, jij bent topicstarter en besteld als laatste.. lol....
Haha ja. @DonKui is de echte topicstarter. Ik ben vrij snel daarna mede-auteur geworden.

Achteraf gezien blij (ondanks dat ik de levertijd nog niet weet) dat de auto wat later is besteld. Geen verplichte warmtepomp en er zijn opties zoals Skoda Sound System en Assistentie Plus bijgekomen de afgelopen tijd die ik niet had willen missen. Nu is ie nagenoeg gelijk aan mijn huidige Octavia en mis ik niks :)

Dealer is overigens Broekhuis. Meerdere hebben hem daar in bestelling staan zag ik. Morgen even bellen voor de levertijd indicatie en of de bestelling daadwerkelijk klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 05-01-2021 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Loepoog schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:56:
[...]
In de auto die ik nu rijd (Nissan Qashqai) zit ook poging tot sfeerverlichting. Echter dermate verscholen dat ik er pas na een paar dagen achterkwam. Op het dashboard is natuurlijk andere koek en moeilijk te missen. Hoop wel dat je de intensiteit een beetje kunt regelen. Het liefst rijd ik met alles op nachtmodus om het rustig te houden.
Grappig, doe ik dus ook. Ik rijd een Golf Variant met ledstrips in deuren enz maar heb ze ook zo ver mogelijk gedimd omdat het me stoort bij rijden in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDeurs
De Duitse Skoda site is toch duidelijk.
Neem nu de Klimaat Plus. Hier wordt als extra gegeven de verwarmde achterbank, Klimaatregeling in 3 zones en een verwarmde voorruit.
De Duitsers voegt er nog een zonnesensor en een vochtigheidssensor aan toe om het beslaan van de ruiten te verhinderen. Sites vergelijken loont dus toch de moeite met wat er wel en niet opzit.

"Über die Drei-Zonen-Klimaanlage Climatronic lassen sich die Temperaturen für Fahrer, Beifahrer und Fondpassagiere individuell einstellen. Sie umfasst auch einen Sonnensensor und einen Feuchtigkeitssensor, der das Beschlagen der Windschutzscheibe verhindert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
JDeurs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:27:
De Duitse Skoda site is toch duidelijk.
Neem nu de Klimaat Plus. Hier wordt als extra gegeven de verwarmde achterbank, Klimaatregeling in 3 zones en een verwarmde voorruit.
De Duitsers voegt er nog een zonnesensor en een vochtigheidssensor aan toe om het beslaan van de ruiten te verhinderen. Sites vergelijken loont dus toch de moeite met wat er wel en niet opzit.

"Über die Drei-Zonen-Klimaanlage Climatronic lassen sich die Temperaturen für Fahrer, Beifahrer und Fondpassagiere individuell einstellen. Sie umfasst auch einen Sonnensensor und einen Feuchtigkeitssensor, der das Beschlagen der Windschutzscheibe verhindert."
Misschien maar goed ook Als ik dat geweten had dan was ik waarschijnlijk wel buiten budget gegaan.... ;)

Ik hoop snel ook op meer beeldmateriaal van de standaard verlichting. Het blijft toch een beetje pijn doen als ik steeds die strakke Full Led matrix units zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Ik heb ook de standaard verlichting. Denk dat het visueel van buiten wel meevalt. Dacht al een keer een foto gezien te hebben en dat was redelijk. Het budget houdt ergens op he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Ted Hanky schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:05:
Ik heb ook de standaard verlichting. Denk dat het visueel van buiten wel meevalt. Dacht al een keer een foto gezien te hebben en dat was redelijk. Het budget houdt ergens op he..
Wat ik begrepen heb is het een wereld van verschil. Matrix led past alles automatisch aan, schakelt indien nodig gedeeltelijk uit bij verblinding, en het zicht voor bestuurder moet fenomenaal zijn.
Maar goed, ook al zou dat zo zijn moet je het geld er wel voor over hebben......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
goetfoud schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Wat ik begrepen heb is het een wereld van verschil. Matrix led past alles automatisch aan, schakelt indien nodig gedeeltelijk uit bij verblinding, en het zicht voor bestuurder moet fenomenaal zijn.
Maar goed, ook al zou dat zo zijn moet je het geld er wel voor over hebben......
Qua functie is het een groot verschil inderdaad, maar qua looks bijna niet. Bij de standaard achterlichten is het deel op de achterklep puur cosmetisch terwijl die met het licht pakket mooi meedoen als verlichting. Om een voorbeeldje te noemen.

Hier een prachtig voorbeeld van de led matrix verlichting:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Mooie feature inderdaad. Heb het zelf ook niet geselecteerd, vraag me wel af wat het doet met de "verblinding" van de tegenligger.
Ik rijd al tijden met een nachtbril omdat ik hoofdpijn krijg (en soms half verblind wordt) van die zeer scherpe (Xenon?/Led) verlichting van tegenliggers. De nachtbril haalt de scherpte uit de verlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 22:50
Als het goed is detecteert de auto de tegenligger en dimt op een specifieke plek het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ervh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:20:
Mooie feature inderdaad. Heb het zelf ook niet geselecteerd, vraag me wel af wat het doet met de "verblinding" van de tegenligger.
Ik rijd al tijden met een nachtbril omdat ik hoofdpijn krijg (en soms half verblind wordt) van die zeer scherpe (Xenon?/Led) verlichting van tegenliggers. De nachtbril haalt de scherpte uit de verlichting :)
Volgens mij zoals hieronder aangegeven gaat Matrix ook verblinding van tegenliggers tegen.
vinom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Qua functie is het een groot verschil inderdaad, maar qua looks bijna niet. Bij de standaard achterlichten is het deel op de achterklep puur cosmetisch terwijl die met het licht pakket mooi meedoen als verlichting. Om een voorbeeldje te noemen.

Hier een prachtig voorbeeld van de led matrix verlichting:
[Video: VW Id.3 - Matrix LED Headlight segments visible in the fog]
Ging mij vooral om de buitenkant. Het enkele voorbeeld dat ik heb gezien is bij de video van het productieproces op het moment dat de Enyaq de fabriekshal verlaat.
goetfoud schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:10:
[...]
Zoals in de video ziet het er zeker indrukwekkend uit, maar de beams die je ziet vind ik zelf persoonlijk minder prettig. Juist in de mist. Heb dat nu ook als mijn auto automatisch groot licht inschakelt. Zeker als het mistig is zie ik het soms minder duidelijk dan zonder groot licht. Maar dat kan aan mij liggen ;)

Het klopt dat het uiteindelijk ook de financiële afweging is. Hier speelt ook mee dat ik nu halogeen gewend ben en ik ga ervan uit dat de standaard full led (op de richtingaanwijzer na) al een hele stap voorwaarts is qua zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Lachen die licht animaties, leuke gimmick meer niet :)

De animatie van de voorkant had ik al wel gezien, van de achterkant niet. Zal wel alleen zijn in combinatie met Crystal face zijn denk ik.

EDIT: ik heb een mail gehad zie ik van de leasemaatschappij. Week 32 verwachte leverdatum. Niet de laatste ieder geval :) Een maandje te overbruggen dus, want mijn huidige auto loopt in juli af.

@Ted Hanky Ik mis nog je kleur in de startpost. Wat is het geworden?

@DypFrys @Aars @technoaddict @hansre @Jeroenvr72
Weten jullie al een verwachte levertijd?

[ Voor 38% gewijzigd door vinom op 06-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
@vinom

De mijne mag je er ook bijzetten.
Verwachte levering begin juni.

Nav de reacties op het forum en wat afwegen en nalezen toch ook de 100kw optie aangevraagd bij de dealer. Niet voor de dagelijkse ritten, maar meer voor de vakanties en om wat "ruimte" te hebben, mocht de range of laadtijd, drukte, geduld kinderen etc in de praktijk tegen vallen.
ABTE schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:26:

Enyaq 60
Kleur: Brilliant Silver Metallic
Antraciet Regulus 19 inch
N2U-EO - Bekleding: Stof/Kunstleder - Loft
PPA - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
1M6 - Elektrisch inklapbare trekhaak
YON - Infotainment online 3 jaar
5LA061500 All-weather mattenset ENYAQ, voor & achter

[ Voor 14% gewijzigd door ABTE op 05-01-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
https://www.autoweek.nl/a...-000-autos-in-het-geding/

Ik las dat Volkswagen problemen heeft met het geleverd krijgen van onderdelen als gevolg van de coronacrisis en daardoor rekening houdt met een flinke productievertraging. Het zou naar verluidt vooral om modellen op het MQB-platform gaan, waaronder de Golf, Octavia en Leon.

Hopelijk blijft dit beperkt tot het MQB platform en ontstaat er niet straks ook vertraging voor het MEB platform waar de Enyaq op gebaseerd is.

[ Voor 55% gewijzigd door Robert_ZM op 06-01-2021 06:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@vinom week 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

@vinom
verwacht week 34 in productie, zal wel week 38 in NL zijn dan.
Ik heb een voorlopige afleverweek afgesproken: week 44 dan aps is mijn huidige octavia uit de lease... wachten wachten wachten... 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Jeroenvr72 op 06-01-2021 09:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:44
Robert_ZM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:46:
https://www.autoweek.nl/a...-000-autos-in-het-geding/

Ik las dat Volkswagen problemen heeft met het geleverd krijgen van onderdelen als gevolg van de coronacrisis en daardoor rekening houdt met een flinke productievertraging. Het zou naar verluidt vooral om modellen op het MQB-platform gaan, waaronder de Golf, Octavia en Leon.

Hopelijk blijft dit beperkt tot het MQB platform en ontstaat er niet straks ook vertraging voor het MEB platform waar de Enyaq op gebaseerd is.
Ergens, als je heel opportunistisch bent, kun je dit zelfs positief draaien voor de Enyaq. Stel dat de tekorten beperkt blijven tot het MQB-platform, en dat het MEB-platform de problemen niet heeft. Dan zou Skoda minder Octavia's kunnen produceren, maar die productielijn wordt gedeeld met de Enyaq. Zouden ze dan die productieplaatsen kunnen omzetten naar Enyaq's?
Dit is natuurlijk speculeren zonder enige kennis van zaken, maar een man mag hopen toch? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:39:
Lachen die licht animaties, leuke gimmick meer niet :)
Animaties volgens mij ook als je licht pakket neemt en niet alleen bij licht plus pakket (met de crystal face).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
pim89 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Ergens, als je heel opportunistisch bent, kun je dit zelfs positief draaien voor de Enyaq. Stel dat de tekorten beperkt blijven tot het MQB-platform, en dat het MEB-platform de problemen niet heeft. Dan zou Skoda minder Octavia's kunnen produceren, maar die productielijn wordt gedeeld met de Enyaq. Zouden ze dan die productieplaatsen kunnen omzetten naar Enyaq's?
Dit is natuurlijk speculeren zonder enige kennis van zaken, maar een man mag hopen toch? O-)
Zo had ik het nog niet bekeken, dat schept dan inderdaad kansen :) We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:53

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vraag me af. De autos die bij de dealers staan dat niemand daar nog een ritje ofzo mee gemaakt heeft, zou het niet mogen? Software nog niet gereed? Als dealer zou ik toch even een rij impressie willen hebben

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
rammes schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:13:
Ik vraag me af. De autos die bij de dealers staan dat niemand daar nog een ritje ofzo mee gemaakt heeft, zou het niet mogen? Software nog niet gereed? Als dealer zou ik toch even een rij impressie willen hebben
Dat heb ik gevraagd op zo'n roadshow bij de dealer. Ze hebben geen RDW erkenning en het schijnen (overigens knap uitgevoerde) dummy's te zijn...Ze kunnen niet rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

wimvanb schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Dat heb ik gevraagd op zo'n roadshow bij de dealer. Ze hebben geen RDW erkenning en het schijnen (overigens knap uitgevoerde) dummy's te zijn...Ze kunnen niet rijden
Tijdens een van de events waar ik bij was (Tiel, oktober) vertelden ze juist dat ze er wel in reden en dat ze het zo leuk vonden dat ze zo bekeken werden toen ze langs een wat drukker winkelgebied reden. Waarschijnlijk vanwege de crystal face.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
Ik was op een van de eerste roadshows. Misschien zijn er later ook andere demo's gebruikt die wel mochten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 22:21
Gister bericht van de dealer ontvangen dat de auto geleverd gaat worden week 25 met crystal face. Ik snap er nu helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Oase schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:43:
Gister bericht van de dealer ontvangen dat de auto geleverd gaat worden week 25 met crystal face. Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Het wordt steeds gekker idd. Ik had juist gisteren te horen gekregen dat mijn bestelling met crystal face niet eerder dan week 35 geleverd zou worden 8)7

De dealer ging het nog 1 keer navragen bij de importeur en hoor het definitieve antwoord morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:53

rammes

koekebakker 1e klas

Oase schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:43:
In de Achterhoek noemen we dat een gevalletje KWW

spoiler:
Kieken wat wut :+ .

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 22:21
Ik heb voor de volledigheid maar even met ze gebeld. Blijkt miscommunicatie binnen het bedrijf. De mail kwam van de planning. Die kijken wat de verwachte leverdatum volgens importeur/fabriek is. Daar is nog niks gewijzigd nav de crystal face vertraging. Dit omdat je de keuze hoort te krijgen of je het wel of niet wilt. Als het goed is krijg ik vandaag een officieel bericht over de vertraging en de keuzemogelijkheid. Ze gaan alles nogmaals navragen en op de mail zetten. KWW dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Showroom/roadshow Enyaq is geen dummy.
Zie link naar auto Maas. YouTube: Skoda Enyaq 2021 | Sneak preview | Introduction | Range 510km | Driv...
Of er moeten dwergen achter lopen duwen.😜

[ Voor 7% gewijzigd door leenderttimmers op 06-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:04
leenderttimmers schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:55:
Showroom/roadshow Enyaq is geen dummy.
Zie link naar auto Maas. YouTube: Skoda Enyaq 2021 | Sneak preview | Introduction | Range 510km | Driv...
Of er moeten dwergen achter lopen duwen.😜
Yep, rijden doet hij, maar ik denk geen NL-kenteken voor afgegeven. Ik begreep bij de roadshow dat de auto('s) via trailer werden vervoerd.

Bij de start van het filmpje zie je buiten op de achtergrond een trailer achteruit rijden met busje er voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
johnvanderster schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Yep, rijden doet hij, maar ik denk geen NL-kenteken voor afgegeven. Ik begreep bij de roadshow dat de auto('s) via trailer werden vervoerd.

Bij de start van het filmpje zie je buiten op de achtergrond een trailer achteruit rijden met busje er voor.
Trailer klopt, dat gaf r.pellemans toen ook aan die bij roadshow aanwezig was en ook deels zaken vertelde bij roadshow.
De auto's van roadshow gaan ook naar andere landen; ze staan niet op kenteken, dus niet verzekerd, daarom ook geen review-rijtest.
Dat ze er toch rond showroom mee zijn gaan rijden is niet verstandig met oog op aanrijding.

Laatste is het zo dat roadshow auto ook voorzien is van opties welke niet in Nederland beschikbaar zijn (of dat in toekomst komt is ander verhaal); roadhow auto van filmpje maas is passagiersstoel elektrisch verstelbaar met geheugen (wel in Belgie, niet in Nederland).

[ Voor 15% gewijzigd door knirrebir op 06-01-2021 16:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vinom
Vanmiddag Broekhuis aan de lijn gehad. Bijzonder vriendelijke man en toch even leuk gepraat. Hij had zo zijn twijfels of Crystal face vanaf week 35 in productie zou gaan. Dat is namelijk de week dat er wordt doorgeschoven naar het volgende modeljaar en het was nog maar de vraag of het patent gebeuren dan al opgelost zou zijn.

Er komen volgend jaar ook andere uitvoeringen nog op de markt zoals business of sportline versie.

Hij verwacht ook dat de gegeven levertijden positiever gaan uitvallen dan nu genoemd is.

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 06-01-2021 18:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
Wanneer kunnen we een proefrit maken? Hieronder het antwoord :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Filmpje voor de liefhebbers...

https://twitter.com/i/status/1329017565444706304

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Zie linksonder:
16,7 - 18 kWh/100 km. Electric range up to 536 km in WLTP cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Toch grappig wat hij zegt over de warmtepomp. Zou haast nog overwegen om die in te ruilen voor het lichtpakket.

Misschien toch eens contact ook opnemen met LM/Dealer. Ik heb als optie nu (nog steeds) infotainment. Echter is HUD nu op de publieke Skoda site vermeld als infotainment. In de configurator is dit nog steeds Infotainment+.

Niet dat ik straks een HUD heb, die ik niet hoef en met €900,00 extra moet gaan rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Toch grappig wat hij zegt over de warmtepomp. Zou haast nog overwegen om die in te ruilen voor het lichtpakket.

Misschien toch eens contact ook opnemen met LM/Dealer. Ik heb als optie nu (nog steeds) infotainment. Echter is HUD nu op de publieke Skoda site vermeld als infotainment. In de configurator is dit nog steeds Infotainment+.

Niet dat ik straks een HUD heb, die ik niet hoef en met €900,00 extra moet gaan rekenen.
De gedachte is leuke, maar Ga daar maar niet van uit, op site staat infotainment maar met prijs van wat toen plus pakket genoemd werd en er staat ook bij wat je voor de € 900 euro krijgt.
Daarnaast staat het nog in prijslijst als plus pakket, maar wel omschreven wat je krijgt.
Simpel gezegd heb je toen optie plus (en hoe je het nu wilt noemen) niet gekozen dan komt die € 900 ook niet en ook niet head up display.
Al zal het grappig zijn dat je head up display geleverd krijgt, maar niet betaald, stof tot nadenken :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:41:
[...]

De gedachte is leuke, maar Ga daar maar niet van uit, op site staat infotainment maar met prijs van wat toen plus pakket genoemd werd en er staat ook bij wat je voor de € 900 euro krijgt.
Daarnaast staat het nog in prijslijst als plus pakket, maar wel omschreven wat je krijgt.
Simpel gezegd heb je toen optie plus (en hoe je het nu wilt noemen) niet gekozen dan komt die € 900 ook niet en ook niet head up display.
Al zal het grappig zijn dat je head up display geleverd krijgt, maar niet betaald, stof tot nadenken :P.
Dat laatste zou inderdaad grappig zijn ja!

Nog even zitten kijken naar de warmtepomp. Deze staat voor €1200,00 en Licht €1290,00. Is haast inwisselbaar. Als het rendement van een warmtepomp echt zo minimaal is stof tot nadenken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 22:50
Knoop doorgehakt en ook de vraag uitgezet of ik de warmtepomp kan verwijderen.Ik heb zelf ook nog steeds geen antwoord gekregen over de warmtepomp. Best jammer dat ze over de warmtepomp geen cijfers hebben.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Ik kwam onderstaande link tegen op Autoweek forum over de warmtepomp, hier staan wat (positieve) ervaringen op van andere EV rijders over de warmtepomp: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5968294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Robert_ZM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:50:
Ik kwam onderstaande link tegen op Autoweek forum over de warmtepomp, hier staan wat (positieve) ervaringen op van andere EV rijders over de warmtepomp: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5968294
Tnx. Ik ga het doornemen. Was aan het puzzelen geslagen wat ik anders met die €1200,00 zou gaan doen, met het doel leasetarief gelijk te houden. Mijn overwegingen tov de huidige configuratie zonder warmtepomp zijn:
  • Comfort+, Assistentie+, Areaview: meerprijs a €1240. Of
  • lichtpakket*: meerprijs onduidelijk. Website over optiepakketten zegt €1290 prijslijst/configurator €1390,00. Of
  • Infotainment+, Areaview: meerprijs a €1240,00
Misschien dat die positieve ervaringen het mij nog bij mijn huidige configuratie laten houden :)

* Lichtpakket is denk alleen met €1290,00 de onderhandelingen met de LM waard. Ik heb al een paar wat korting op leasetarief gehad zodat het precies binnen budget past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Tnx. Ik ga het doornemen. Was aan het puzzelen geslagen wat ik anders met die €1200,00 zou gaan doen, met het doel leasetarief gelijk te houden. Mijn overwegingen tov de huidige configuratie zonder warmtepomp zijn:
  • lichtpakket*: meerprijs onduidelijk. Website over optiepakketten zegt €1290 prijslijst/configurator €1390,00. Of
Misschien dat die positieve ervaringen het mij nog bij mijn huidige configuratie laten houden :)

* Lichtpakket is denk alleen met €1290,00 de onderhandelingen met de LM waard. Ik heb al een paar wat korting op leasetarief gehad zodat het precies binnen budget past
Zo welke leasemaatschapij is dat? Korting door leasemaatschappij heb ik niet vaker gehoord of lease jij op de zaak en niet via werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 18:46

Bozznl

GT: The Bozzz88

FJP84 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Ik ga hem deze week bestellen maar heb zo goed als zeker me config wel staan. Ook ik twijfelde erg tussen warmte pomp en licht. Toch voor licht gegaan.

Pas geleden een online preview deelgenomen en daar zei een skoda product specialist iets soortgelijks.

Rendement iets van 10%, en bij 0-5 graden 10 tot 20% en onder nul steeds meer. Zo ongeveer.. pin mij niet vast op die aantallen. Met een gemiddelde temp in NL van 13 graden en paar forstdagen per jaar kan je je afvragen of het die 1200 euro waard is voor maar 50km extra (op 'normale' dagen). Zeker als je thuis/in de buurt kan laden en op je werk bijv. In mijn geval had een warmtepomp mij niet zo veel gebracht aangezien die regelmatig aan de laadpaal hangt.
Ik ga wel voor de IV 80 en 125kw snelladen just in case :). Zo kan ik voor mij de keuze rechtvaardigen iig.

Begrijp mij overigens niet verkeerd, ik vind dat zo'n warmtepomp er standaard in moet zitten (part of the package voor alle IV's).

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Zo welke leasemaatschapij is dat? Korting door leasemaatschappij heb ik niet vaker gehoord of lease jij op de zaak en niet via werkgever?
Via WG, maar mag zelf kiezen uit een klein aantal LM's en zelf proberen er een goede deal uit te halen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Daarna is het aan WG en LM om alles te formaliseren. Is me prima gelukt al zeg ik het zelf ;-).
Bozznl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Rendement iets van 10%, en bij 0-5 graden 10 tot 20% en onder nul steeds meer. [...] Je kan je afvragen of het die 1200 euro waard is voor maar 50km extra (op 'normale' dagen).

Begrijp mij overigens niet verkeerd, ik vind dat zo'n warmtepomp er standaard in moet zitten (part of the package voor alle IV's).
Klopt. Hier ook iv80 met 125kw laden. Alleen mogelijkheid tot publiek laden en op kantoor. Zeg maar 7 laadpunten op acceptabele loop afstand. 50km op 'normale' dagen vind ik opzich niet heel verkeerd.

Wat me verder wel opvalt is dat veel wordt gepromoot om stuur-/stoelverwarming te gebruiken. Dat snap ik, moet het ook voor mijn partner (ook stoelverwarming) en twee koters die de komende jaren nog in een kinderstoel bivakkeren comfortabel zijn qua temperatuur. Daar lijkt vaak aan voorbij te worden gegaan.

Zelf ga ik nu ook niet veel hoger dan 19-20 graden in deze periode. Wij vinden het dan al snel te warm worden. Ik ben er nog niet uit voorlopig... Maar ik zal het even hierbij laten voordat ik teveel in herhaling treed of off-topic ga.

[ Voor 54% gewijzigd door FJP84 op 07-01-2021 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Bozznl met een 80 kan ik me deels voorstellen dat je warmtepomp laat varen, voor een 60 eigenlijk niet.
In dit topic genoeg voor en tegens voorbij gekomen en aan eenieder om zijn eigen afweging te maken, ook m.b.t. financiën (privé koop, op koop op zaak of lease).

[ Voor 28% gewijzigd door knirrebir op 07-01-2021 00:00 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2