Gisteren terug gekomen van vakantie, waar we in frankrijk, zwitserland, italie, oostenrijk en duitsland zijn geweest. In totaal zo'n 4,5-5k aan kilometers gemaakt. Aantal ervaringen:
1. Ja je moet je stops plannen. Frankrijk was oke. Zwitserland is geen enkel punt, Italie is wel echt goed plannen. Oostenrijk weer goed te doen en Duitsland geen probleem.
2. Navigatie van de auto is wel een beetje een drama. Verkeersituaties niet altijd actueel. Planning van laadstops heel raar. Soms hele trage waarmee je reistijd drastisch omhoog schiet terwijl hij dit weergeeft als de beste. Hoe kun je uberhaupt een selectie maken op >50kw laders? Dus je hulp moet je vooral krijgen vanuit ABRP en Chargemap.
3. In de bergen vond ik de auto erg fijn. Omhoog is geen probleem, want power genoeg zelfs wanneer zwaar beladen. Heerlijk bij inhalen. Ook het verbruik is laag ivm regeneratie.
4. Gemiddelde over de bijna 5k aan kilometers met volle auto (4p) en grote dakkoffer (530l) bedroeg 19kw daar waar we ook wel 130 hebben gereden waar kon.
5. Bij optrekken voelde ik ook wel de trilling in de aandrijving door de zware last.
6. travelassist is in de bergen met scherpe bochten in het begin best spannend, maar kan wel. Anders is ACC heerlijk want voor scherpe bochten neemt het wat snelheid terug zo ook voor rotondes en daar heb je er best wat van wanneer je de dorpjes inschiet wara je ook de flitspalen tegenkomt.
7. Laadpas van Skoda. Powerpass werkt vrijwel altijd. Anders creditcard wat vaak wel kon als het in de steden betrof. Mijn LM laaddruppel (Shuttel) werkte eigenlijk enkel met de grote bekenden aanbieders zoals IONITY shell en allegro.
Al met al was het een fijne reis, met weinig stress t.a.v. laden en veel comfort door de auto, die heerlijk rijdt en genoeg power heeft wanneer je dat nodig hebt.
[
Voor 6% gewijzigd door
Truman op 26-08-2021 15:30
]