Zoals hier eerder gemeld, heb ik de VER op de hoogte gesteld van de problemen met de Powerpass. Vervolgens heeft de voorzitter contact gezocht met PON en om een verklaring gevraagd. Het verhaal van de VER is een weergave van wat PON hen heeft verteld. Dat verhaal is grotendeels bull****.
Het is mij inmiddels duidelijk geworden dat PON/Skoda-NL een spelletje speelt met de Nederlandse klanten, maar óók met de VAG in Duitsland. Skoda Tsjechië, waar PON bij de VER naar verwijst, heeft hier helemaal niets mee te maken. VAG heeft in Berlijn het onderdeel ELLI opgezet, specifiek om voor alle klanten van het VAG concern per merk een programma op te zetten voor laadfaciliteiten. PON wil daar kennelijk niet mee samenwerken om de eigen Shuttel-pas in stand te houden en schermt bij VAG en ELLI met flauwekul argumenten om de producten en diensten van ELLI buiten de deur te houden..
Ik kreeg onlangs van ELLI in reactie op mijn klacht over de Powerpass deze reactie:
"We apologise for the inconvenience with regards to the availability of the Powerpass card in Netherlands.
The information we have received by now is that there are requirements to be met and do not apply in our Dutch market yet.
The reason has not been specified, but we are sure that Volkswagen is under negotiations to resolve that in the near future.
We are sorry to inform that a specific time and date of the roll out has not been provided yet but our customers will be informed accordingly.
Registering using Germany or the UK as a country of residence should not be a valid workaround because it may affect the performance of the app.
However, we will address your inquiry to the appropriate department to receive their response regarding the future plans.
Once we receive their response, we will provide you with an update.
We apologise for the inconvenience and we would like to thank you in advance for your understanding and cooperation.
"
Die zin over het omzeilen van NL als vestigingsland (ze hebben kennelijk door dat het gebeurt), is natuurlijk flauwekul. Alsof die app niet goed zou werken als de Powerpass in een ander land geregistreerd staat. Mogelijk verstoort het de zuiverheid van hun gebruiksdata per land, maar who cares

?
[
Voor 11% gewijzigd door
jdbiggelaa op 18-07-2021 13:16
]