Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
ervh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Ik heb de 26e een update gepland staan bij de dealer i.v.m. blijvend falen van div. functies in Infotainment.

Ik weet niet wat ervan klopt, maar de servicemonteur waar ik mee sprak gaf wel aan dat veel klanten de verwachting hebben dat grote updates net als bij Tesla OTA worden gedaan. De informatie die hij had is dat dat nog steeds vanuit de dealer zal moeten gebeuren, omdat de VAG groep de filosofie heeft dat OTA voornamelijk bedoeld is om functies/ online te kunnen kopen en activeren. Laten we ajb hopen dat hij geen gelijk heeft :+
Ik hoop ook dat die geen gelijk heeft.

EDIT: Dan mag iedereen dus naar de dealer toe om die update te installeren? Wat een belachelijk idee. Kunnen ze weer geld aan verdienen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door SSJVegito op 17-07-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:
Vandaag bestelling bevestigd

- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Leder cognac bruin (ecosuite)
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Light plus (met crystal face grill)
- Parking plus, 360 camera
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
- Infotainment plus (head-up display)
Levering okt / nov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Boer8 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Wij vertrekken pas eind augustus richting Toscane...
Ah! Dan zal ik het jou laten weten.... Wij gaan komende week naar Bergerac en daarna door naar Marseille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
SSJVegito schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Ik hoop ook dat die geen gelijk heeft.

EDIT: Dan mag iedereen dus naar de dealer toe om die update te installeren? Wat een belachelijk idee. Kunnen ze weer geld aan verdienen natuurlijk.
Bij mijn Audi gaan de meeste updates OTA. Grote updates gaan via de dealer en zijn kosteloos. Auto wordt gelijk even netjes gewassen. Stukje service dus. Zou vreemd zijn als ze voor een update geld gaan vragen. Een upgrade daarentegen is een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik kreeg vandaag dit in een nieuwsbrief te lezen:

Klacht over laadpas Skoda Enyag opgelost
Wij zijn altijd blij als leden zaken aan de orde stellen en zeker als vervolgens door onze bemiddeling een positief resultaat wordt bereikt. Dit keer klaagde een lid dat bij een nieuwe Skoda alleen een Shuttel-laadpas wordt geleverd en geen Powerpass. Skoda heeft dit mooi opgelost.

Wij hebben deze klacht voorgelegd aan de Nederlandse Skoda-importeur Pon. Pon is van mening dat het aan de klant is om te bepalen welke laadpas hij of zij afneemt, ook al denkt het bedrijf dat het overgrote deel van de Nederlandse Skoda-rijders met de Shuttel-pas het beste af is. Daarom biedt Pon deze pas ook standaard aan.

De importeur realiseert zich dat er uitzonderingen op de regel zijn. Het probleem met het ter beschikking stellen van de Powerpass is dat deze via Skoda Auto in Tsjechië beschikbaar moet worden gesteld voor een bepaald land en dat Pon daarin geen partij is. Pon heeft naar aanleiding van de vraag vanuit de VER contact gehad met Skoda Auto in Tsjechië, waarop de fabrikant heeft besloten om in Nederland ook de Powerpass aan te gaan bieden.

Pon verwacht in week 25 de Nederlandse versie van de Powerpass app. Vanaf dat moment kan bij elke nieuwe Skoda zo'n pass worden aangevraagd. Ook klanten die al een elektrische Skoda rijden met een Shuttel-pass kunnen dan de Powerpass aanvragen. Pon speelt in het proces rond het aanvragen van de Powerpass echter geen rol, het is een overeenkomst tussen de klant en Skoda Auto. De Skoda-dealers worden te zijner tijd wel op de hoogte gebracht van de mogelijkheden, zodat zij hun klanten goed te woord kunnen staan rond de verschillende laadopties.

Spidermellow

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
Vandaag op vakantie gegaan met een volgepakte auto (5 personen en bagage) en een goed gevulde bagage aanhangwagen inclusief fietsen.

Verbruik was netjes vond ik zelf 22 kWh/100 km had ik niet verwacht. Weg met 100% SOC bij aankomst nog 46% over, gemiddeld 95km/h gereden. Zeer blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndg7x4UuRQOPzGCfvch9qijiE1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKm52Osy9Z2GmMfZHNJg2PF0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DY_2FiYsxeecykFaBjKX8UW8E-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgCNazGIviBweosZ7rNYl8BM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_PDNqQc3y1LOoGP0DH5DOUvOx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j7Iild70r4m20eLeM4HU3e7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
langevoort schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:50:

Wij zijn altijd blij als leden zaken aan de orde stellen en zeker als vervolgens door onze bemiddeling een positief resultaat wordt bereikt. Dit keer klaagde een lid dat bij een nieuwe Skoda alleen een Shuttel-laadpas wordt geleverd en geen Powerpass. Skoda heeft dit mooi opgelost.

Wij hebben deze klacht voorgelegd aan de Nederlandse Skoda-importeur Pon. Pon is van mening dat het aan de klant is om te bepalen welke laadpas hij of zij afneemt, ook al denkt het bedrijf dat het overgrote deel van de Nederlandse Skoda-rijders met de Shuttel-pas het beste af is. Daarom biedt Pon deze pas ook standaard aan.

De importeur realiseert zich dat er uitzonderingen op de regel zijn. Het probleem met het ter beschikking stellen van de Powerpass is dat deze via Skoda Auto in Tsjechië beschikbaar moet worden gesteld voor een bepaald land en dat Pon daarin geen partij is. Pon heeft naar aanleiding van de vraag vanuit de VER contact gehad met Skoda Auto in Tsjechië, waarop de fabrikant heeft besloten om in Nederland ook de Powerpass aan te gaan bieden.

Pon verwacht in week 25 de Nederlandse versie van de Powerpass app. Vanaf dat moment kan bij elke nieuwe Skoda zo'n pass worden aangevraagd. Ook klanten die al een elektrische Skoda rijden met een Shuttel-pass kunnen dan de Powerpass aanvragen. Pon speelt in het proces rond het aanvragen van de Powerpass echter geen rol, het is een overeenkomst tussen de klant en Skoda Auto. De Skoda-dealers worden te zijner tijd wel op de hoogte gebracht van de mogelijkheden, zodat zij hun klanten goed te woord kunnen staan rond de verschillende laadopties.
Dit is toch een beetje oud nieuws?
NL'se Powerpass is er al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
Duncan78 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:50:
Vandaag op vakantie gegaan met een volgepakte auto (5 personen en bagage) en een goed gevulde bagage aanhangwagen inclusief fietsen.

Verbruik was netjes vond ik zelf 22 kWh/100 km had ik niet verwacht. Weg met 100% SOC bij aankomst nog 46% over, gemiddeld 95km/h gereden. Zeer blij mee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zelfs bezuinigd op telefoon opladen qua verbruik zie ik :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
RandomNick schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Mijn echte lange gemiddelde is helaas verdwenen met vervangen van de control unit van het entertainment na 4000km, nu na 1300 er weer bij sta ik op 17kWh/100 km.
Vrouwlief had vandaag een hele mooie 15,1 met een rit van 130 km zag ik. Kan dus prima!
die van mij haalt ook altijd een lager verbruik ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:55
Gisteren weer een paar mooie ritten gemaakt.
Totaal 360 km. Vertrokken met een SoC van 80% in mijn iV80, had liever wat meer gehad, maar de laatste trip werd wat onverwacht gepland, dus kon niet meer bijladen.

En dan ervaar je dat je heel anders gaat rijden. Met mijn Passat altijd Vmax+20 rij ik nu lekker rustig op de ACC, genietend van de auto en mooie omgeving.
Laatste terugrit gisterenavond was leuk spannend. Nog 100 km moeten rijden met 100 km range. Ik had me voorgenomen niet onderweg te gaan laden (al heb ik ca. 20 km voor huis nog een fastned optie als vangnet 😊). Uitdaging is dan met je range op de GoM hoger te blijven dan resterende afstand op de navi. Steeds 100 km/u op de ACC. Na 20 min. airco uitgezet en eco modus aan, het was toch al laat en koel buiten. Soms een stukje achter een vrachtwagen surfen om de voorsprong van ca. 10 km die ik al vrij snel had opgebouwd niet weg te geven. Uiteindelijk aangekomen met een SoC van 2% en nog 14 km range volgens de GoM.
Leuk om te doen 😁👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
JS-Ah schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Zelfs bezuinigd op telefoon opladen qua verbruik zie ik :-)
Telefoon af moeten staan aan de kids tijdens de rit, dan krijg je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:00
bij mij ook locatie ingesteld, schermafdrukken zoals hier boven.
27 ste toch maar naar de dealer.
Kijken of deze kan vinden waarom de verwarming niet start met opgegeven dagen tijd etc.

[ Voor 31% gewijzigd door fplin op 18-07-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
fplin schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:43:
bij mij ook locatie ingesteld, schermafdrukken zoals hier boven.
27 ste toch maar naar de dealer.
Kijken of deze kan vinden waarom de verwarming niet start met opgegeven dagen tijd etc.
Ik heb geen locatie ingesteld, kan me niet voorstellen dat het uitmaakt, maar probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Een vraag over de laadpaal, indien dat mag.. ik heb een alfen eve single pro-line. Dat scherm lijkt 24/7 aan te staan, wat ik niet zo fijn vind. kan dat scherm ook uit of moet dan de stroom volledig eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Strova schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:09:
Een vraag over de laadpaal, indien dat mag.. ik heb een alfen eve single pro-line. Dat scherm lijkt 24/7 aan te staan, wat ik niet zo fijn vind. kan dat scherm ook uit of moet dan de stroom volledig eraf?
Hier staat scherm ook altijd aan, zij het heel zwak (kan overdag bijna niet aflezen), tenzij ik aan het laden ben, dan wordt hij feller. Misschien kan de beheerpartij het instellen, ik kan zelf alleen via de beheeromgeving (EV Company) een restart doen en wat basisfuncties, start/stop enzo.

Ik heb elders wel eens gelezen dat ze de felheid kunnen instellen, maar ik weet niet of het ook helemaal uit kan.

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 18-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
langevoort schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:50:

Kreeg deze ook, nieuwsbrief van vereniging elektrische rijders.
Met name dank aan @jdbiggelaa.
Wat @ManiacScum aangeeft klopt, was hier al eerder bekend, maar vereniging had nu voldoende onderwerpen om terug te koppelen ondanks het voor meerderen hier oud nieuws is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
knirrebir schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Kreeg deze ook, nieuwsbrief van vereniging elektrische rijders.
Met name dank aan @jdbiggelaa.
Wat @ManiacScum aangeeft klopt, was hier al eerder bekend, maar vereniging had nu voldoende onderwerpen om terug te koppelen ondanks het voor meerderen hier oud nieuws is.
Zoals hier eerder gemeld, heb ik de VER op de hoogte gesteld van de problemen met de Powerpass. Vervolgens heeft de voorzitter contact gezocht met PON en om een verklaring gevraagd. Het verhaal van de VER is een weergave van wat PON hen heeft verteld. Dat verhaal is grotendeels bull****.

Het is mij inmiddels duidelijk geworden dat PON/Skoda-NL een spelletje speelt met de Nederlandse klanten, maar óók met de VAG in Duitsland. Skoda Tsjechië, waar PON bij de VER naar verwijst, heeft hier helemaal niets mee te maken. VAG heeft in Berlijn het onderdeel ELLI opgezet, specifiek om voor alle klanten van het VAG concern per merk een programma op te zetten voor laadfaciliteiten. PON wil daar kennelijk niet mee samenwerken om de eigen Shuttel-pas in stand te houden en schermt bij VAG en ELLI met flauwekul argumenten om de producten en diensten van ELLI buiten de deur te houden..

Ik kreeg onlangs van ELLI in reactie op mijn klacht over de Powerpass deze reactie:

"We apologise for the inconvenience with regards to the availability of the Powerpass card in Netherlands.

The information we have received by now is that there are requirements to be met and do not apply in our Dutch market yet.

The reason has not been specified, but we are sure that Volkswagen is under negotiations to resolve that in the near future.

We are sorry to inform that a specific time and date of the roll out has not been provided yet but our customers will be informed accordingly.

Registering using Germany or the UK as a country of residence should not be a valid workaround because it may affect the performance of the app.

However, we will address your inquiry to the appropriate department to receive their response regarding the future plans.

Once we receive their response, we will provide you with an update.

We apologise for the inconvenience and we would like to thank you in advance for your understanding and cooperation.
"
Die zin over het omzeilen van NL als vestigingsland (ze hebben kennelijk door dat het gebeurt), is natuurlijk flauwekul. Alsof die app niet goed zou werken als de Powerpass in een ander land geregistreerd staat. Mogelijk verstoort het de zuiverheid van hun gebruiksdata per land, maar who cares ;)?

[ Voor 11% gewijzigd door jdbiggelaa op 18-07-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:02
Boer8 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:18:
[Afbeelding]

Nu maar eens kijken wat voor een invloed de dakkoffer op de actieradius heeft...
Ben hier ook wel benieuwd naar. Hoe ging het met het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58
Iemand wel eens gehad dat het lampje naast de stekker rood - groen - wit knipperde? Vooral die rode kleur is natuurlijk niet gewenst.
We hadden wat haast omdat we te laat waren voor onze afspraak, maar de kabel had ik in de auto en "EVnetNL Charging Station" laadpaal geplugd. Pasje laten lezen, laadpaal ging op blauwe kleur, maar de auto gaf dus naast de stekker meerdere kleuren aan waaronder rood. Nooit gezien. Had ook geen idee of het laden goed ging, dus uiteindelijk de kabel maar weer in de achterbak gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 04:53
Good day all,

De kans is groot dat het al eerder genoemd is in de topic ik kan het echter niet terug vinden.
De skoda app is hevig toe aan updates en die komen er ook heb ik begrepen.
Echter had ik ok begrepen dat zaken zoals van afstand ontgrendelen of kijken of het wel op slot zit, waar het geparkeerd staat en nog een aantal al mogelijk zouden zijn.
Is dat dan een andere app of moet dat hier ook nig verwerkt worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
rieel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:11:
Good day all,

De kans is groot dat het al eerder genoemd is in de topic ik kan het echter niet terug vinden.
Echter had ik ok begrepen dat zaken zoals van afstand ontgrendelen of kijken of het wel op slot zit, waar het geparkeerd staat en nog een aantal al mogelijk zouden zijn.
Welke app heb je nu gedownload en in gebruik? Dan zijn er members die kunnen zeggen of je juiste app gebruikt om op afstand te ontgrendelen, op slot, locatie.
Enyaq heb ik nog niet dus welke app nodig is voor afstand te ontgrendelen, op slot, locatie heb ik wel voorbij zien komen maar weet niet meer welke.
Heb je trouwens zoekterm skoda app een keer geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
rieel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:11:
Good day all,

Deze functionaliteiten zijn momenteel nog niet aanwezig in de MySkoda App voor de Enyaq. Waar heb je deze informatie verkregen?

[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 18-07-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Genestealer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Deze functionaliteiten zijn momenteel nog niet aanwezig in de MySkoda App voor de Enyaq. Waar heb je deze informatie verkregen?
Blijft een misser van de ontwikkelaars om deze bestaande techniek niet standaard in te bouwen.. vanuit mijn volvo v40 (bouwjaar 2017, ontwerp uit 2012...) met volvo on-call ( vergrendeling, ramen, verlichting, claxon, standkachel, routeplanner en autostatus (brandstof, ruitenwisser vloeistof, locatie, temperatuur, onderhoud inplannen)) denk je in een nieuw tijdperk te stappen, waar dit al weer oud en standaard is....helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
Trebor78 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Blijft een misser van de ontwikkelaars om deze bestaande techniek niet standaard in te bouwen.. vanuit mijn volvo v40 (bouwjaar 2017, ontwerp uit 2012...) met volvo on-call ( vergrendeling, ramen, verlichting, claxon, standkachel, routeplanner en autostatus (brandstof, ruitenwisser vloeistof, locatie, temperatuur, onderhoud inplannen)) denk je in een nieuw tijdperk te stappen, waar dit al weer oud en standaard is....helaas.
True, en dit gedrag zie ik bij de meeste nieuwe electrische auto's helaas terug komen. App die (nog) niet goed is door ontwikkeld. Zo ook bij Volvo P8 om als een voorbeeld te geven. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3lNFukiKN13m7t61499lvnVz8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93HMG6elxMZJ8X9fDJLYLEPO.jpg?f=fotoalbum_large

Het komt vast goed, uiteindelijk. Als je voor een electrische auto met een perfect werkende app wilt gaan zou je (denk ik) momenteel alleen kunnen slagen bij Tesla. Ik vind de bouw kwaliteit echter belangrijker dan een app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
Genestealer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:34:
[...]

True, en dit gedrag zie ik bij de meeste nieuwe electrische auto's helaas terug komen. App die (nog) niet goed is door ontwikkeld. Zo ook bij Volvo P8 om als een voorbeeld te geven. [Afbeelding]

Het komt vast goed, uiteindelijk. Als je voor een electrische auto met een perfect werkende app wilt gaan zou je (denk ik) momenteel alleen kunnen slagen bij Tesla. Ik vind de bouw kwaliteit echter belangrijker dan een app.
Helemaal gelijk! En touché met je quote over Volvo. Ik vergat natuurlijk even dat die on-call al een doorontwikkeling vanuit duurdere modellen was en dat ik dus geen early adeptor was.

En als ik in een auto rij dan app ik niet :+ ... en als ik de gelukkigen hier mag geloven en terugdenkend aan de proefrit, kijk ik daar nog steeds heel erg naar uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Trebor78 op 18-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
N.v.m.

[ Voor 99% gewijzigd door SSJVegito op 18-07-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Trebor78 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Ik heb het al eerder aangegeven maar ik vermoed dat dit daadwerkelijk komt omdat Tesla zo ver vooruit loopt waardoor andere merken mee moeten. Dit heeft er denk ik toe geleid dat er een onvolledig product op de markt gezet wordt en hierdoor later dingen worden toegevoegd.

Als iemand denkt dat ik onzin vertel hoor ik graag waarom want dan weet ik ook of mijn gedachten wel goed zijn, mits legitieme redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Tja, wat ik niet snap is dat de werkende bekende functies uit de my skoda app voor mijn octavia blijkbaar niet in de Enyaq app zitten... beetje vreemd toch??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
Jeroenvr72 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:30:
Tja, wat ik niet snap is dat de werkende bekende functies uit de my skoda app voor mijn octavia blijkbaar niet in de Enyaq app zitten... beetje vreemd toch??
Ander platform, andere componenten denk ik waar ook nieuwe software voor geschreven is verwacht ik? Kan het me in ieder geval wel voorstellen. Ook de overstap gemaakt naar modernere componenten misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
SSJVegito schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Ander platform, andere componenten denk ik waar ook nieuwe software voor geschreven is verwacht ik? Kan het me in ieder geval wel voorstellen. Ook de overstap gemaakt naar modernere componenten misschien?
Dit is de verklaring die Skoda zelf ook geeft: geheel nieuw platform. De essentie is dat ze gewoon te laat begonnen zijn en met onvoldoende resources. Projectje voor een stagiaire…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
jdbiggelaa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Dit is de verklaring die Skoda zelf ook geeft: geheel nieuw platform. De essentie is dat ze gewoon te laat begonnen zijn en met onvoldoende resources. Projectje voor een stagiaire…
Nouja, te laat begonnen. Ik denk dat ze zoals gezegd moesten door Tesla. Ik denk als tesla er niet was geweest wij nog niet zoveel EVs hadden gezien. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaschef
SSJVegito schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Nouja, te laat begonnen. Ik denk dat ze zoals gezegd moesten door Tesla. Ik denk als tesla er niet was geweest wij nog niet zoveel EVs hadden gezien. Maar dat is mijn mening.
Laat een goede programmeur/ software ontwikkelaar los ,( zelfstandig) en je hebt binnen een week een betere app met meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
knirrebir schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Welke app heb je nu gedownload en in gebruik? Dan zijn er members die kunnen zeggen of je juiste app gebruikt om op afstand te ontgrendelen, op slot, locatie.
Enyaq heb ik nog niet dus welke app nodig is voor afstand te ontgrendelen, op slot, locatie heb ik wel voorbij zien komen maar weet niet meer welke.
Heb je trouwens zoekterm skoda app een keer geprobeerd?
Ik heb de MySkoda app gedownload.
Heb getracht te zoeken op skoda app maar hij laat dan elk bericht zien waar skoda of app in voorkomt en dat is best wel veel 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Wat ik bedoelde met ‘te laat begonnen’: een app is bij een moderne auto een integraal productonderdeel en de ontwikkeling start dus tegelijk met de software van de auto zèlf. En niet zoals nu gebeurt als een haastige add-on die te laat komt en niks mag kosten. Gemiste kans, ze kunnen van Tesla nog veel leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
Genestealer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Ja heb ik helaas ook ontdekt.
Ik had dit in mei van de dealer vernomen waar ik een testrit heb gemaakt met de Enyaq.
Daarnaast had ik die mogelijkheid ook met mijn Superb totdat ik een update van de app had.
Vond het daarom wel plausibel dat de Enyaq dat ook had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Laat een goede programmeur/ software ontwikkelaar los ,( zelfstandig) en je hebt binnen een week een betere app met meer functies.
Dat ligt geheel aan het project. Sommige dingen zijn inderdaad makkelijk maar het integrale gedeelte is wat minder voor de hand liggend. Software ontwikkeling kost sowieso meer tijd dan de meeste mensen denken (spreek uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
jdbiggelaa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Maar dan nog. Als je een nieuw product ontwikkeld en het is in zekere zin een doorontwikkeling op wat je tot dan toe succesvol in de markt zet (het is nog steeds een ruime gezinsauto met skoda op de motorkap) dan kijk je toch ook naar eerdere producten en neem je succesvolle functionaliteiten op in je eisenpakket?! Ik ben geen programmeur o.i.d. maar als de eisen en specs bekend zijn en de logische functies... hoe ver ben je dan van een eindproduct in verhouding tot andere functionaliteiten die wèl helemaal nieuw zijn!? Is de programmeertaal ineens "sloveens"? Zijn de interfaces tussen componenten zo anders en zo onbekend, terwijl je moedermaatschappij al aardig lang aan het pionieren is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
[...]

Ik persoonlijk denk dat de druk komt vanuit klimaat doelen o.a. Het akkoord van Parijs (aka Paris Agreement) waar uiteraard Duitsland ook aan mee doet. Dan heb je al direct behoorlijk wat grote auto fabrieken die switch gaan maken naar volledig EV. En dan heb je ineens met andere concurrenten te maken. Fabrikanten die al langer grootschalig met EV bezig zijn zoals Tesla en Kia bijvoorbeeld.

Ik vond het ook vreemd dat er nog relatief weinig functionaliteiten beschikbaar zijn. Omdat ik vele andere topics over EV's lees van andere merken, merk ik op dat dit een soort kudde gedrag betreft... "Zo snel mogelijk een nieuwe auto platform op EV uitbrengen en de app later maar verfijnen." 8)7

Ach ja, beter de app ruk en de auto perfect 8)

PS: Ik heb er wel vertrouwen in dat het beter wordt. Stiekem ook wel weer leuk als er nieuwe features gaan komen, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Genestealer op 18-07-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Beste

Iemand enige idee waar je asr of edc uit kan zetten voor de slip regeling zat wat vast met de enyaq en had slip nodig maar alles werd afgeremend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
Genestealer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Ik persoonlijk denk dat de druk komt vanuit klimaat doelen o.a. Het akkoord van Parijs (aka Paris Agreement) waar uiteraard Duitsland ook aan mee doet. Dan heb je al direct behoorlijk wat grote auto fabrieken die switch gaan maken naar volledig EV. En dan heb je ineens met andere concurrenten te maken. Fabrikanten die al langer grootschalig met EV bezig zijn zoals Tesla en Kia bijvoorbeeld.

Ik vond het ook vreemd dat er nog relatief weinig functionaliteiten beschikbaar zijn. Omdat ik vele andere topics over EV's lees van andere merken, merk ik op dat dit een soort kudde gedrag betreft... "Zo snel mogelijk een nieuwe auto platform op EV uitbrengen en de app later maar verfijnen." 8)7

Ach ja, beter de app ruk en de auto perfect 8)

PS: Ik heb er wel vertrouwen in dat het beter wordt. Stiekem ook wel weer leuk als er nieuwe features gaan komen, toch?
Zeker mee eens
Dan rij je al een heerlijke auto en komen er (hopelijk) nog leuke features aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
SSJVegito schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Dat ligt geheel aan het project. Sommige dingen zijn inderdaad makkelijk maar het integrale gedeelte is wat minder voor de hand liggend. Software ontwikkeling kost sowieso meer tijd dan de meeste mensen denken (spreek uit ervaring).
Het mag dan meer tijd vragen dan een week.
Het ontwikkelen van een auto duurt circa 4-5 jaar. Er was denk ik tijd genoeg om dat simultaan met de bouw van de auto te laten lopen. En de auto is al een maand of 5 op de markt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Alex Timmermans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Het mag dan meer tijd vragen dan een week.
Het ontwikkelen van een auto duurt circa 4-5 jaar. Er was denk ik tijd genoeg om dat simultaan met de bouw van de auto te laten lopen. En de auto is al een maand of 5 op de markt toch?
Ik ben het met iedereen eens dat het een compleet product zou moeten zijn hoor. Maar ik heb toch het idee dat ze een beetje gepushed worden door o.a. Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
SSJVegito schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Ik ben het met iedereen eens dat het een compleet product zou moeten zijn hoor. Maar ik heb toch het idee dat ze een beetje gepushed worden door o.a. Tesla.
Vergeet Zuid-Korea niet (Kia en Hyundai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Even tussendoor een wasvraagje: Wasstraat niet aan te raden over het algemeen, maar zijn die wasboxen met zo'n hogedrukreiniger een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
FJP84 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:50:
Wasstraat niet aan te raden over het algemeen, maar zijn die wasboxen met zo'n hogedrukreiniger een goed alternatief?
O, heeft iemand hier slechte ervaringen met wasstraten? En welke zijn dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Even tussendoor een wasvraagje: Wasstraat niet aan te raden over het algemeen, maar zijn die wasboxen met zo'n hogedrukreiniger een goed alternatief?
Ik vraag mij af of die borstels zo goed zijn voor de lak maar ben geen expert op dat gebied. Ik gebruik bijvoorbeeld een wasmint om de auto te wassen na een touchless was met foam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De borstels die erbij liggen ben ik geen fan van, ben altijd bang daarmee wat te beschadigen. Even de auto afspuiten in zo'n wasbox is op zich prima als er bijvoorbeeld veel modder of vogelpoep op je auto zit maar echt helemaal schoon zal hij er niet van worden zonder spons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Ga wekelijks door de wasstraat....geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
ik222 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:17:
[...]

De borstels die erbij liggen ben ik geen fan van, ben altijd bang daarmee wat te beschadigen. Even de auto afspuiten in zo'n wasbox is op zich prima als er bijvoorbeeld veel modder of vogelpoep op je auto zit maar echt helemaal schoon zal hij er niet van worden zonder spons.
Enige wat ik jammer vind is dat hoogglans zwarte accenten op den duur aardig wat wasstraat sporen kunnen krijgen. Aangezien ik de sportline heb besteld kies ik dan ook voor een coating en handwas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:45
welke dealer :) ?
JanHenk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:10:
Gisteren een proefrit gemaakt in een Enyaq. Was mijn eerste keuze, maar omdat ik meende dat het moeilijk was om er nog één te kunnen krijgen in 2021, in eerste instantie naar een XC40 gekeken.. Tot ik de Skoda dealer hier in de buurt binnen stapte en ze tot mijn verbazing een stuk of 40 op voorraad hadden, te kust en te keur!..

Afijn, proefrit beviel uitstekend. Heb nu een BMW 320i, hele fijne auto maar een heel ander type. Mijn vriendin keurde de Enyaq goed, mits voorzien van het bruine kunstleer. Daar stonden er twee van.

Lang verhaal kort; een mooie prijs voor mijn BMW gekregen en binnenkort eigenaar van een mooie Enyaq!

[Afbeelding]

Tikt eigenlijk alles (wat je niet nodig hebt) aan. De elektrische trekhaak, HUD, panodak, matrix LED, adaptief onderstel, elektrische stoel... Blij met de aankoop :)

Ik blijf hier meelezen!

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik haal mijn auto heel af en toe door de krasstraat, in de winter vooral. In de zomer was en poets ik zelf (met 2 emmers en speciale spons en droogdoeken van carclean). In de zon onder een bepaalde hoek zie je wel wat het effect is van een wasstraat, vooral op een zwarte auto goed te zien, hele kleine swirls. Je ziet dit vrijwel op alle auto's, op de enkele fanaat na die altijd met de hand staat te kleien en boenen, volgens mij trekken de meeste dealers hun auto's ook vrolijk door een wasstraat voordat ze hem afleveren maar misschien denk ik dat omdat ik altijd auto's tot max 30.000 euro heb gereden. Het is volgens mij onmogelijk om een wasstraat (micro)krasvrij te houden, die borstels gaan van auto naar auto, als er twee mini zandkorreltjes blijven plakken schuren die vrolijk door je lak.

Ik zie het wasstraat resultaat alleen als ik met mijn neus op de lak ga zitten, kan me niet voorstellen dat een wildvreemde dat ook bij mijn auto gaat doen dus ik vind het wel goed zo. Als ik een Ferrari had was het misschien een ander verhaal.

Ik rij meestal auto's die echt niet in waarde gaan stijgen dus elke winter door de wasstraat gaat mijn plezier en de waarde van de auto echt niet zo ernstig beïnvloeden dat het me tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 06:53
Ivm die spiegel die omlaag klapt aan passagierszijde; die van mij gaat niet omlaag maar omhoog als ik in Rear schakel.. wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoJ
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 22:14
Vorige week de auto in ontvangst mogen nemen! Overall dik tevreden maar ervaar nog een probleem met Android Auto.

Als ik Spotify luister en mijn telefoon oplaadt via de ingebouwde Qi charger dan krijg ik een haperende audio stream na een aantal minuten. Het lijkt erop dat dit niet voorkomt als ik de telefoon niet oplaadt. (Als ik hem van de oplader afhaal en na een paar min spotify herstart werkt het weer goed)

Iemand tips? Zou die oververhit raken? Het gaat om een galaxy S10+ dus had geen problemen verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Cloclo100 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:36:
Ivm die spiegel die omlaag klapt aan passagierszijde; die van mij gaat niet omlaag maar omhoog als ik in Rear schakel.. wat doe ik verkeerd?
Verkeerd afgesteld vermoed ik. Handleiding doorgelezen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBLvH6-S0T6JkzrfT14YSZTvHWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7sJrRSOdd9sKUGoBkQCHcbI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 06:53
mennoJ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:42:
Vorige week de auto in ontvangst mogen nemen! Overall dik tevreden maar ervaar nog een probleem met Android Auto.

Als ik Spotify luister en mijn telefoon oplaadt via de ingebouwde Qi charger dan krijg ik een haperende audio stream na een aantal minuten. Het lijkt erop dat dit niet voorkomt als ik de telefoon niet oplaadt. (Als ik hem van de oplader afhaal en na een paar min spotify herstart werkt het weer goed)

Iemand tips? Zou die oververhit raken? Het gaat om een galaxy S10+ dus had geen problemen verwacht.
Dit is me totaal onherkenbaar. Android Auto werkt hier vlekkeloos in combinatie met draadloos opladen. (oneplus 9 pro) Ik ben er wel achter gekomen dat de GSM beter laadt door hem met de laaduitgang naar onder te leggen, maar dat zou normaal geen spelbreker voor AA mogen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
mennoJ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:42:

Zelfde met de S21. Ik gebruik een USB kabeltje, geen issues meer. Gebeurt overigens niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Genestealer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik dat vertrouwen niet. De manier waarop ze nu met de app omgaan spreekt boekdelen. Neem nu de recente toevoeging van navigatie: dat is toch gewoon ruk?! Je kunt er niet eens laadpalen mee plannen? Het is gewoon een platte link naar Google Maps die je op een regenachtige namiddag even toevoegt? Neen, ik kijk gewoon niet meer om naar dat ding, ik laat me daardoor het plezier van het rijden met de Enyaq niet vergallen. Exit app.

[ Voor 48% gewijzigd door jdbiggelaa op 19-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Onvoorstelbaar... als besteller van een zelf samengestelde enyaq in april onder druk gezet via LM om snel te beslissen, want Van den Brug had alle productieslots voor 2021 eigenlijk al verkocht.. en vervolgens mag je hopen over 8 maanden je auto te ontvangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Genestealer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:49:
[...]

Zelfde met de S21. Ik gebruik een USB kabeltje, geen issues meer. Gebeurt overigens niet altijd.
Hier heb ik eerder in het draadje mijn ervaring aan toegevoegd (spotify met android-toestellen via bluetooth). Weet je zeker dat het aan het laden ligt? Blijft het probleem ook weg als je via usb laadt en streamed? Dat spotify hapert via bluetooth is bekend voor sommige combinaties van auto en android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Trebor78 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Onvoorstelbaar... als besteller van een zelf samengestelde enyaq in april onder druk gezet via LM om snel te beslissen, want Van den Brug had alle productieslots voor 2021 eigenlijk al verkocht.. en vervolgens mag je hopen over 8 maanden je auto te ontvangen. 8)7
Op zich klopt het ook wel, want ik kon geen auto meer bij ze bestellen met de garantie dat ie in 2021 geleverd zou worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 19-07-2021 10:40 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
rieel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:24:
Ik heb de MySkoda app gedownload.
Heb getracht te zoeken op skoda app maar hij laat dan elk bericht zien waar skoda of app in voorkomt en dat is best wel veel 😀
Zal altijd minder zijn dan totaal aantal pagina's, heb wel diverse keren nagenoeg alles van topic terug gelezen en ook met bepaalde zoektermen, wil niet zeggen dat je het ook moet doen, maar als je 5-10 pagina's per dag terugleest valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:07
Importeren gebeurt zo vaak bij populaire auto's.
Ik heb dit bijvoorbeeld gezien bij de Volvo V40 D4 met 14% bijtelling, vanuit het buitenland was deze nog te halen, in Nederland was de voorraad op. Mijn collega had zo'n auto, die heeft wel wat gedoe gehad bij de eerste onderhoudsbeurt, want de dealer kon de auto niet vinden in het systeem. De auto bestond namelijk niet volgens de systemen van de importeur.

Iets heel anders, zijn er ook alternatieve apps waarmee de status van de Enyaq kan worden weergegeven?
Ik heb pas een artikel gelezen over de Eevee. Lijkt mij een best interessante app, maar vooralsnog niet geschikt voor VW/Skoda.

[ Voor 26% gewijzigd door Arosa op 19-07-2021 11:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Wat ik nog wel eens doe is gewoon een emmer en washmit mee naar de wasbox.
Je kan dan goed schoonspuiten en in de shampoo zetten met de schuimlans.
Deel van de schuim ook in je emmer spuiten.
Vervolgens met de emmer en washmit lekker de auto met de hand wassen. Daarna weer afspuiten en eventueel coating o.i.d. er overheen (al houden deze van de boxen of wasstraat maar kort).
Daarna afdrogen en je bent weer klaar.
Die borstels daar zijn alleen leuk voor je velgen. Verder voor helemaal niks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51
De uitlevering van mijn Enyaq 60, besteld op 15-10-2020 is voor de derde keer nu 8 weken uitgesteld nu naar 7 september 2021. Hij staat in “banking”, dus wel geproduceerd maar wachtend op onderdelen.
Uitrusting met Comfort Plus, standaard licht en -velgen en trekhaak. Dus balen …
Iemand anders met hetzelfde probleem?

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Snyper schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:20:
De uitlevering van mijn Enyaq 60, besteld op 15-10-2020 is voor de derde keer nu 8 weken uitgesteld nu naar 7 september 2021. Hij staat in “banking”, dus wel geproduceerd maar wachtend op onderdelen.
Uitrusting met Comfort Plus, standaard licht en -velgen en trekhaak. Dus balen …
Ik heb sinds inventarisatie geen contact meer gehad met dealer, maar bij mij geen wijzigingen die akkoord waren om door te zetten (standaard verlichting en standaard velgen gekozen en bleef zo).
Dit is zo bekend bij dealer, daarmee 8 weken vertraging, levering verplaatst naar half oktober 2021 (bestelling november/december 2021, weet niet precies wanneer leasemaatschappij akkoord heeft gegeven aan dealer).
Denk in mijn geval ook 'banking' en daarop gebaseerd ja zelfde 'probleem' als jou, maar met jou ook andere members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
knirrebir schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Ik heb sinds inventarisatie geen contact meer gehad met dealer, maar bij mij geen wijzigingen die akkoord waren om door te zetten (standaard verlichting en standaard velgen gekozen en bleef zo).
Dit is zo bekend bij dealer, daarmee 8 weken vertraging, levering verplaatst naar half oktober 2021 (bestelling november/december 2021, weet niet precies wanneer leasemaatschappij akkoord heeft gegeven aan dealer).
Denk in mijn geval ook 'banking' en daarop gebaseerd ja zelfde 'probleem' als jou, maar met jou ook andere members.
Ik heb toevallig Wittebrug vandaag gesproken.

Volgens de laatste berichten lijkt mijn auto geproduceerd maar is de status nu dat die wacht op onderdelen om af te maken. Welke onderdelen dit nu precies zijn is onduidelijk, aangezien ik het upgraden naar Matrix wel heb geaccordeerd.

Verwachte leverweek staat nu op week 35 (met een onder voorbehoud). Al met al dus redelijk op schema ondanks wat mitsen en maren.

Voor de netheid de config is:

- IV80
- Moon White
- 19' Regulus
- Loft
- Comfort Plus
- Assistentie Plus
- Klimaat
- Family
- Panoramadak
- 125kw snelladen (zal 130 worden ivm MY22)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
november besteld bij Wittebrug
Van week 28 naar week 32 gegaan en van week 32 naar week 35 gegaan. 3 weken voor
het laatst contact met ze gehad, ik durf nu niet te bellen of te mailen. bang op nogmaals slecht nieuws.

- Sokda Sound Systeem op hun advies verwijdert
- Op hun advies ja gezegd tegen eventuele (gratis) updates op licht en velgen.
- Geen trekhaak
- Artic Silver

Als ik ze vraag hoe het nou komt dat ik zo lang moet wachten krijg ik allemaal k*t antwoorden in de trant van corona en omdat de orders heel lang met SSS in het systeem heeft gestaan. Als ik dan vervolgens bij hun op de website kijk bij voorraad auto's https://wittebrug.nl/occa...voertuigcategorieen=nieuw
Snap ik er echt helemaal niks meer van. Ze kunnen met op z'n minst even vragen of ik evt interesse heb in een van die wagens. toch?

[ Voor 4% gewijzigd door jdenijs op 19-07-2021 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
jdenijs schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Van week 28 naar week 32 gegaan en van week 32 naar week 35 gegaan. 3 weken voor
het laatst contact met ze gehad, ik durf nu niet te bellen of te mailen. bang op nogmaals slecht nieuws.

- Geen trekhaak
- Artic Silver

Als ik ze vraag hoe het nou komt dat ik zo lang moet wachten krijg ik allemaal k*t antwoorden in de trant van corona en omdat de orders heel lang met SSS in het systeem heeft gestaan. Als ik dan vervolgens bij hun op de website kijk bij voorraad auto's https://wittebrug.nl/occa...voertuigcategorieen=nieuw
Snap ik er al helemaal niks van.
Ik sta net als jij ook op week 35, en hij is dus blijkbaar gebouwd maar wachtende op "iets". Iets wat niet duidelijk is wat dit nu is. In principe dus net als mij heb je week 35, en dat lijkt niet af te wijken. Je hebt dus kans dat die van jou nu ook gebouwd is en ook nog wacht op "iets". Wel heerlijk dat "iets" zo lekker niks zeggende term is,

Overigens de voorraad zegt niks, dit zijn ook door de dealer als voorraad bestelde auto's. Die hebben ze nog niet staan ;)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Hier vooralsnog goed nieuws,
hij stond gepland voor week 23, daarna na de eventuele aanpassing van velgen en verlichting op week 28 in productie. Net gebeld met de dealer en hij is geproduceerd, er staat nu "Vertrek naar PON" de verwachting is dat hij in week 31 aankomt. doch uiterlijk week 36. (waarom die marge? waarschijnlijk omdat het kan dat er nog een chip ontbreekt volgens de dealer) Maar verwachte aflever datum zal uiterlijk 37 zijn. Nu maar hopen dat het eerder is :) (besteld 2 december)
Hij wordt overigens geleverd zoals besteld, standaard licht, standaard velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Bij mij bijna hetzelfde, IV60, licht en velgen mochten gewijzigd worden, trekhak is een must. Productie gewijzigd van week 24 naar week 32, binnenkomst dealer verwacht in week 36.
Als het maar dit jaar is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Zojuist maar even een werkplaats afspraak gemaakt voor de Enyaq.
Het infotainmentsysteem is vrijwel onwerkbaar (minimaal 1 reset per dag noodzakelijk om het aanraakgedeelte weer werkend te krijgen)

Daarnaast bijzonder irritant gekraak in de hemel want mij met de dag meer stoort, zeker in een auto van 2 maanden oud is dit in mijn optiek not done.

Ik hoop alleen niet dat dit net zo'n soap wordt als bij mijn Superb, waarbij na 4 jaar rijden het gekraak niet is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

- Geen trekhaak
- Artic Silver

Snap ik er echt helemaal niks meer van. Ze kunnen met op z'n minst even vragen of ik evt interesse heb in een van die wagens. toch?
Zou zo'n voorraad auto wat zijn voor je of leasetechnisch niet mogelijk of wel mogelijk maar dan bepaalde opties die je graag wilt laten varen?
Voor mij opties laten varen gaat het niet worden, dan wordt zo'n voorraad te duur qua lease, ik blijf wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:06:
Zojuist maar even een werkplaats afspraak gemaakt voor de Enyaq.
Het infotainmentsysteem is vrijwel onwerkbaar (minimaal 1 reset per dag noodzakelijk om het aanraakgedeelte weer werkend te krijgen)

Daarnaast bijzonder irritant gekraak in de hemel want mij met de dag meer stoort, zeker in een auto van 2 maanden oud is dit in mijn optiek not done.

Ik hoop alleen niet dat dit net zo'n soap wordt als bij mijn Superb, waarbij na 4 jaar rijden het gekraak niet is verholpen.
Dat gekraak had andere member ook; heeft een panoramadak, weet niet of jij dat hebt, maar uitgaande van wel is bericht van andere member dat het naar tevredenheid is hersteld, ga er vanuit dat dit ook voor jou zal gelden.
Eens wat je aangeeft het zou niet moeten kunnen na zo'n korte tijd, maar ook niet na langere tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
[...]

- Geen trekhaak
- Artic Silver

Ik zit met precies hetzelfde. En ik kan je vertellen, ik begin er behoorlijk chagrijnig van te worden.
Eerst, week 19, toen week 25, vervolgens week 30 en nu week 39.
Ik heb gevraagd of ik de order kan annuleren, dat kan tegen 15% kosten van de nieuwwaarde. Afgelopen week met de leasemaatschapij gebeld, of ze iets konden doen om die 15% te laten vervallen bij de dealer. Daar heb ik nog geen antwoord op. Ik zou dan voor een first edition kunnen gaan, want ik heb er geen vertrouwen meer in dat die dit jaar nog komt. Dan ga je van 12% naar 16% bijtelling en dat scheelt mij dan zo'n 80 euro netto per maand.
Een nieuwe auto zou iets leuks moeten zijn. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:25
maniac_1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde. En ik kan je vertellen, ik begin er behoorlijk chagrijnig van te worden.
Eerst, week 19, toen week 25, vervolgens week 30 en nu week 39.
Ik heb gevraagd of ik de order kan annuleren, dat kan tegen 15% kosten van de nieuwwaarde. Afgelopen week met de leasemaatschapij gebeld, of ze iets konden doen om die 15% te laten vervallen bij de dealer. Daar heb ik nog geen antwoord op. Ik zou dan voor een first edition kunnen gaan, want ik heb er geen vertrouwen meer in dat die dit jaar nog komt. Dan ga je van 12% naar 16% bijtelling en dat scheelt mij dan zo'n 80 euro netto per maand.
Een nieuwe auto zou iets leuks moeten zijn. 8)7
Ja bij mij is de lol er ook echt al behoorlijk af. Ben er goed klaar mee. Zeker als je nu leest dat sommige
heb veel later besteld hebben en inmiddels al rijden. Klant van mij heeft er 5 weken geleden een besteld en heeft week 40/41 doorgekregen. Dat scheelt maar 5 weken met die van mij.. snap er echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
maniac_1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Dan ga je van 12% naar 16% bijtelling en dat scheelt mij dan zo'n 80 euro netto per maand.
offtopic:
Heb je geen rekenfout gemaakt?

40.000 * 0.04 = 1.600
1.600 / 12 = 133.33
133.33 * 0.495 (hoogste belastingschijf) = €66 per maand

Nog steeds significant bedrag overigens.... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door SkyFlyer op 19-07-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
SkyFlyer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:26:
[...]

offtopic:

40.000 * 0.04 = 1.600
1.600 / 12 = 133.33

Je heb gelijk. 66 euro netto per maand. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:07
Ik hoop ook dat mijn Enyaq eindelijk een keer komt. Ik heb in week 40 - 2020 het contract met autobeheer voor die auto ondertekend. En vanaf januari dit jaar betaal ik 25% bijtelling over een auto, waarover ik voorheen slechts 14% bijtelling betaalde.

Ik heb meerdere malen getwijfeld over annuleren, maar wat dan? Een doorsnee benzine-station met automaat, meer dan 500 liter kofferbak en wat comfort is ook niet echt voordelig (in lease). Een voorraad Enyaq of ID4 heeft niet de opties die ik wil of duurder uit ben.

Ik ga er wel vanuit dit jaar te rijden in de Enyaq. Maar of ik er mee op vakantie kan half augustus? Ik betwijfel het. Wel erg jammer. Ons vakantiehuis voor dit jaar heeft een eigen laadpaal. Voor de Enyaq heb ik al dakdragers. Mijn huidige auto mag niet meer voor een beurt, want de nieuwe auto komt bijna, ondertussen zit ik dik over de kilometers heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Laatst online: 10-09 15:13
SkyFlyer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:26:
[...]

offtopic:

40.000 * 0.04 = 1.600
1.600 / 12 = 133.33

offtopic:
Vergeet de afbouw heffingskorting en arbeidskorting niet, tot € 105k. Afbouw arbeidskorting is 6% tussen 36k en 105k, heffingskorting is 6% tussen 21k en 68k. Als je pech hebt kost het je dus 61,5% belasting, 133,33*0,615 = €82 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:45
ik ga helemaal uit van 16% gezien de bestelling hopelijk deze maand final is.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Dat gekraak had andere member ook; heeft een panoramadak, weet niet of jij dat hebt, maar uitgaande van wel is bericht van andere member dat het naar tevredenheid is hersteld, ga er vanuit dat dit ook voor jou zal gelden.
Eens wat je aangeeft het zou niet moeten kunnen na zo'n korte tijd, maar ook niet na langere tijd.
ik heb inderdaad een Panodak... we gaan het zien vrijdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
krakilin schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:57:
[...]

O, heeft iemand hier slechte ervaringen met wasstraten? En welke zijn dan wel goed?
Ik hou gewoon niet zo van imperfecties in mijn lak, vandaar dat ik ervoor kies om niet te gaan 'wasstraten'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
goetfoud schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
Auto na een dag terug van dealer ivm kraken/knarsen/inklinken remmen.
Helaas zonder resultaat. Is een bekend probleem. Velen hebben er last van, sommigen niet.
Heeft met ontwerp remsysteem te maken waar helaas niets aan te veranderen/af te stellen is.
Al met al een beetje teleurstellend dit.
Wat mij betreft een zware ontwerpfout.
Vandaag mijn broer even meegereden. Ik hoor soms beetje geluiden bij het remmen zoals jij het omschrijft. Hij werkt zelf bij BMW en geeft aan dat ook hun electrische modellen precies dezelfde geluiden maakt. Was voor hen niets noemenswaardig. Is dus niet alleen bij Skoda. Ik kan zodanig remmen dat ik niets hoor. Ik erger er verder niet aan dus voor mij ook geen issue.

[ Voor 6% gewijzigd door Genestealer op 19-07-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
ManiacScum schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:08:
[...]

ik heb inderdaad een Panodak... we gaan het zien vrijdag.
Ze kunnen heel goed dakhemel eraf halen is mijn ervaring 8) . Overigens hier geen geluiden in de dakhemel. Had je dit bij het begin al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Arosa schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:42:
Ik hoop ook dat mijn Enyaq eindelijk een keer komt. Ik heb in week 40 - 2020 het contract met autobeheer voor die auto ondertekend. En vanaf januari dit jaar betaal ik 25% bijtelling over een auto, waarover ik voorheen slechts 14% bijtelling betaalde.

Ik heb meerdere malen getwijfeld over annuleren, maar wat dan? Een doorsnee benzine-station met automaat, meer dan 500 liter kofferbak en wat comfort is ook niet echt voordelig (in lease). Een voorraad Enyaq of ID4 heeft niet de opties die ik wil of duurder uit ben.

Ik ga er wel vanuit dit jaar te rijden in de Enyaq. Maar of ik er mee op vakantie kan half augustus? Ik betwijfel het. Wel erg jammer. Ons vakantiehuis voor dit jaar heeft een eigen laadpaal. Voor de Enyaq heb ik al dakdragers. Mijn huidige auto mag niet meer voor een beurt, want de nieuwe auto komt bijna, ondertussen zit ik dik over de kilometers heen.
Klote . Zou ook balen. Die levertijden zijn ook allemaal erg onduidelijk, afh. Van de opties loop je tegen hele lange vertragingen. Ik heb in Januari besteld en reed laatste week april al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
jdenijs schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Ja bij mij is de lol er ook echt al behoorlijk af. Ben er goed klaar mee. Zeker als je nu leest dat sommige
heb veel later besteld hebben en inmiddels al rijden. Klant van mij heeft er 5 weken geleden een besteld en heeft week 40/41 doorgekregen. Dat scheelt maar 5 weken met die van mij.. snap er echt niks meer van.
Je frustratie is goed te begrijpen; eerder besteld en langere wachttijden. Ik ben in juni gaan kijken omdat de leverijden 'opeens' richting eind 2021 gingen en mijn werkgever een extra leasevergoeding introduceerde van 5% voor BEV; ik had eerst niet zoveel haast en zou toch voor een tradionele auto kiezen. Nadat we een heerlijk proefrit hadden gemaakt, kregen inderdaad ook te horen van levertijden op dat moment al week 50/51 waren. Trekhaak? Begin 2022! Hmm.. tja.. misschien toch dan een andere auto? Anderhalve week later werd ik gebeld over extra productie capaciteit / extra leveringen voor Nederland; week 44/45 zou kunnen. Een week later met nog wat regelwerk WG / LM, kreeg ik het bericht terug van de dealer week 47. En nu maar hopen dat het ook een beetje uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Genestealer schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:39:
[...]

Ze kunnen heel goed dakhemel eraf halen is mijn ervaring 8) . Overigens hier geen geluiden in de dakhemel. Had je dit bij het begin al?
Vrijwel vanaf het begin, ik kan me niet herinneren of het echt vanaf dag 1 is maar dat komt misschien meer door het enthousiasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Wat houdt de optie zijairbags achter exact in?

Zijn dit gordijn airbags, of zijwaartse steun? Hebben ze toegevoegde waarde voor een kind achterin (die al helemaal is een stoel zit ingepakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
[...]

- Geen trekhaak
- Artic Silver

Als je bij skoda op de website naar de voorraad auto's kijkt zit daar dan niets bij? Dealer kan deze simpel naar zichzelf toe halen vanuit een andere dealer en zo ook binnen de lease leveren. ( ga van lease uit...)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
Nog 13dagen, 16 uur en 56 minuten en dan mag ik mijn Enyaq eindelijk gaan ophalen. 😃
Van de leasemaatschappij krijg ik een newmotion pas. Ik heb inmiddels ook een Shell pas in huis.
Welke passen adviseren jullie nog om aan te vragen? (Just in case…). Ga regelmatig naar Duitsland, België en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Even een vraag van andere orde. Waar bewaren jullie de (veel te) vele laadpassen?
Ik heb ze nu in het bakje links van het stuur liggen. Echter zou ik ze graag achterin de kofferbak ergens willen leggen. Daar pak je immers toch de laadkabel uit. Zijn hier makkelijke systemen voor?
Afgelopen weekend is me nl overkomen dat ik m’n (standaard) laadpas bij de vorige laadbeurt in m’n jaszak heb gestoken en ik zonder de laadpas bij een paal stond. Gelukkig had ik de anwb laadpas nog in de auto liggen, maar handig is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
hilbert_nl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:21:
Even een vraag van andere orde. Waar bewaren jullie de (veel te) vele laadpassen?
Ik heb ze nu in het bakje links van het stuur liggen. Echter zou ik ze graag achterin de kofferbak ergens willen leggen. Daar pak je immers toch de laadkabel uit. Zijn hier makkelijke systemen voor?
Afgelopen weekend is me nl overkomen dat ik m’n (standaard) laadpas bij de vorige laadbeurt in m’n jaszak heb gestoken en ik zonder de laadpas bij een paal stond. Gelukkig had ik de anwb laadpas nog in de auto liggen, maar handig is anders.
Bakje onder de middenarmsteun. Bevalt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trebor78
hilbert_nl schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:21:
Tweak je ijskrabber tot een pashouder in de kofferbak. Simply clevâh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Trebor78 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Tweak je ijskrabber tot een pashouder in de kofferbak. Simply clevâh
De laadpas ergens in doen wat je altijd bij je hebt zoals portemonnee is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1qEgI3h1hKym-3XTaKj1FHqfks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3uRhrfUedQq4cFQTSuazwsMb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Deze komt bijna net zo duur uit als andere uiteindelijk toch inclusief VAT en invoerrechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
knirrebir schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Zal altijd minder zijn dan totaal aantal pagina's, heb wel diverse keren nagenoeg alles van topic terug gelezen en ook met bepaalde zoektermen, wil niet zeggen dat je het ook moet doen, maar als je 5-10 pagina's per dag terugleest valt het mee.
Dat is zeker waar zal minder pagina's bevatten.
Voor nu focus ik me op het rijgenot.
En wanneer de features eindelijk beschikbaar komen zal ik me daarin verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
RedCellNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Bakje onder de middenarmsteun. Bevalt goed.
+1, doe ik ook. In mijn VW die ik hiervoor had had je "simply clever" gewoon 6 pashouders in dashboard kastje. maar dat is niet meer, schijnbaar. Al zit er wel ééntje, voor het kentekenbewijs gok ik zo.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Pagina: 1 ... 177 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2