Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 174 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.763.141 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
evnotify met ios werkt (nog) niet. dus android nodig. dan via ios kun je abrp gebruiken voor live data.
toevallig vandaag nog geprobeerd om te koppelen tussen evnotify en abrp met android en het werkt gewoon niet... wellicht wat tijd nodig in achtergrond tussen beide systemen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
FJP84 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:08:
De Enyaq is zeker een geweldige auto. Beste eigenlijk die ik ooit heb gereden als lease auto.

Vandaag dacht ik even een test te doen met Google Maps (AA). Ook daar opeens weer volledig de weg kwijt. Hij dacht dat ik ergens op een snelweg zat, maar dat was dus niet het geval. Bij aankomst thuis Infotainment gereset en nog een keer Maps aangezet. Je ziet hem dan eerst een paar minuten ping-pongen qua positie.

Ik hoop niet dat het aan mijn (nu Samsung A32) telefoon ligt. Die is net nieuwe om de Bluetooth problemen mee te fixen, wat perfect werkt nu overigens. Draadloos en bedraad AA werkt op zich ook gewoon goed. Alleen de Nav heeft me daar nog niet kunnen overtuigen.

Ik blijf het nog wel uitproberen AA met Maps en Waze en ik vertrouw er ook op dat dit met updates AA en Auto zelf mogelijk steeds beter wordt, maar nu geniet de interne Nav nog de voorkeur. Hier heb ik zelf weinig problemen mee gehad nog en die AR functie van de HUD vind ik nu nog wel grappig om te gebruiken.

Spotify deed ook heel raar trouwens. Hij versprong steeds van liedjes....Wat bleek thuis was een van de kinderen proberen liedjes te luisteren op mijn account 8)7. Zojuist maar even het Family account uitgebreid met specifieke accounts
Dit lijkt op een Android issue, ik heb er thuis met meerdere Androids last van (Galaxy S20 FE en A51). Het schijnt een specifieke 'bug' te zijn met Android versie xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
De Enyaq is zeker een geweldige auto. Beste eigenlijk die ik ooit heb gereden als lease auto.

Vandaag dacht ik even een test te doen met Google Maps (AA). Ook daar opeens weer volledig de weg kwijt. Hij dacht dat ik ergens op een snelweg zat, maar dat was dus niet het geval. Bij aankomst thuis Infotainment gereset en nog een keer Maps aangezet. Je ziet hem dan eerst een paar minuten ping-pongen qua positie.

Ik hoop niet dat het aan mijn (nu Samsung A32) telefoon ligt. Die is net nieuwe om de Bluetooth problemen mee te fixen, wat perfect werkt nu overigens. Draadloos en bedraad AA werkt op zich ook gewoon goed. Alleen de Nav heeft me daar nog niet kunnen overtuigen.
Lijkt me idd een Android dingetje te zijn. Heb zelf Apple en zowel Maps als Google Maps werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:19
Duncan78 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Lijkt me idd een Android dingetje te zijn. Heb zelf Apple en zowel Maps als Google Maps werkt feilloos.
Ik had er in het begin last van bij mijn kodiaq. Daarna gps locker geïnstalleerd en toen geen problemen met gehad. Je kan dat nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
goetfoud schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:48:

Voor een van die minpunten de auto vandaag naar de dealer gebracht, namelijk het kraken,inklinken,piepende geluid bij remmen tot stilstand en het daarna weer bij wegrijden.
Ben benieuwd wat hier uitkomt heb hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Ik heb ook een Apple naast mijn Android (weliswaar een oud ding) maar dat werkt inderdaad feilloos ten opzichte van de Android.
royjn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Ik had er in het begin last van bij mijn kodiaq. Daarna gps locker geïnstalleerd en toen geen problemen met gehad. Je kan dat nog proberen.
Dat zou het navigatie gedeelte wellicht oplossen, helaas spelen er ook issues met Spotify die ik op de Apple niet tegen kom.

[ Voor 35% gewijzigd door ManiacScum op 13-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:51
Dank allemaal. Reden om naar Apple over te stappen tzt nemen zo wel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-05 19:55
knirrebir schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Dank voor verduidelijking mbt verlichting.
Of het wel of geen batch weet ik niet, weet dat er toen geinventariseerd is of er wijzigingen toegepast mochten worden.
Stel je auto komt bij station verlichting en je hebt standaard besteld maar toestemming voor upgrade en alleen upgrade is aanwezig bij station verlichting wordt deze gemonteerd en gaat productie verder.
Heb je geen toestemming gegeven voor upgrade dan wordt je overgeslagen en staat productie stil.

Qua combinatie leuk dat jij dat nog wel hebt kunnen bestellen - regelen, unique selling point.

Qua HUD kan weet ik het niet.
Je hoopt dan eigenlijk op review van HUD bij Enyaq en van Q4 en bij voorkeur filmpje dat ze onderling vergeleken worden.
Toch vreemd dat zomaar andere verlichting zonder instemming geinstalleerd wordt. Dit is altijd van invloed op fiscale waarde en kan gevolgen hebben voor subsidie voor particulier en bijtelling zakelijke rijder.

Voorheen was HUD gewoon los te bestellen zonder (eco)suite interieur (zoals ondergetekende).

Zelf heb ik aanbieding gehad om standaard verlichting om te zetten naar matrix-led, trekhaak achteraf ipv af-fabriek en cancellen van de HUD om vertraging van levering te voorkomen. Gezien de vertraging bij mij slechts van week 34 naar 42 zou zijn, heb ik van deze aanpassingen afgezien (mede omdat de bijtelling zou toenemen en de montage van trekhaak bij dealer pas in 2022 zou zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:51

Ik blijf het nog wel uitproberen AA met Maps en Waze en ik vertrouw er ook op dat dit met updates AA en Auto zelf mogelijk steeds beter wordt, maar nu geniet de interne Nav nog de voorkeur. Hier heb ik zelf weinig problemen mee gehad nog en die AR functie van de HUD vind ik nu nog wel grappig om te gebruiken.

Spotify deed ook heel raar trouwens. Hij versprong steeds van liedjes....Wat bleek thuis was een van de kinderen proberen liedjes te luisteren op mijn account 8)7. Zojuist maar even het Family account uitgebreid met specifieke accounts
Hier met een S10 nooit enig probleem met Waze of Spotify of AA. Loopt altijd vlekkeloos en soepel. Direct GPX fix enzo. Wel bekabeld aangesloten, want draadloos trekt de batterij leeg en van draadloos laden wordt de boel loeiheet. Ondertussen al bijna 2000 km met Waze gereden zo, dus best wat ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:51
RandomNick schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Hier met een S10 nooit enig probleem met Waze of Spotify of AA. Loopt altijd vlekkeloos en soepel. Direct GPX fix enzo. Wel bekabeld aangesloten, want draadloos trekt de batterij leeg en van draadloos laden wordt de boel loeiheet. Ondertussen al bijna 2000 km met Waze gereden zo, dus best wat ervaring.
Zal het eens met kabel proberen. Heb je dan de draadloze optie ook uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Zie post hierboven. Hier met een Samsung S10 nooit enig issue. Altijd inpluggen en vlekkeloos draaien.
AA vraagt best wat resources en mogelijk zijn de wat meer low-end toestellen (zoals Galaxy A-serie) hier minder voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Zal het eens met kabel proberen. Heb je dan de draadloze optie ook uitgeschakeld?
Ja, want ik plug alleen AA in met langere ritten, en heb voor korte ritjes in de buurt geen zin dat 'ie steeds AA gaat opstarten. Korte ritjes alleen BT voor de telefoon, en verder niks.
Overigens werkte draadloos qua verbinding wel gewoon stabiel hoor. Weken lang prima gefunctioneerd.
Vraag me meer af of de A32 wel krachtig genoeg is om AA te draaien? (Maar ben geen expert)

Update: De A32 wordt ook niet als 'compatible' aangegeven voor de Enyaq: https://compatibilitylist.skoda-auto.com/

[ Voor 28% gewijzigd door RandomNick op 13-07-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik was van plan om in de zomermaanden een nieuwe telefoon te kopen (nu nog Moto G7), maar als ik rekening moet gaan houden met het compatibiliteitslijstje van Skoda wordt de keuze wel heel gering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
jdenijs schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Ik heb ook aangegeven dat ze de standaard verlichting evt mogen vervangen voor de led variant.
Tot op heden heeft dat de levertijd nog niet ten goede gedaan.

Zou nu stiekem eigenlijk ook wel teleurgesteld zijn als is toch de standaard verlichting krijg.
Dezelfde situatie hier. Ik heb ook de led verlichting aangegeven. Ik realiseer me wel dat het bij de aflevering straks eigenlijk alleen maar teleurstellend zal zijn als blijkt dat die led verlichting er dan toch niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Een leuk filmpje over snelladen van de ID.4 (welke ook geldt voor Enyaq):
YouTube: Volkswagen ID.4 snelladen - waar is dat het snelst?
Conclusie: overal even snel snelladen (mits je lader meer gelijk is of sneller dan 100/125 kW).
Hierbij ook de laadcurve van de Enyaq:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzAUIqC2ogmhyIpO6VyPB4G8GJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dds4o5Jf0QIB3kuYiGhEd2Ou.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
roel visseren schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:57:
[...]

Klopt,

Standaard verlichting besteld, lichtoptie zonder crystal face is nu ingebouwd. (dit werd al eerder in dit forum vermeld dat een aantal deze als verrassing bij de oplevering hadden); ik denk dat er een batch gebouwd is die allen dit hebben om de productielijn niet te stroperig te laten worden?

De combinatie lounge en hud is niet te bestellen (zowel in belgie als in nederland); deze is immers alleen verkrijgbaar met suite en eco suite.

overigens vroeg ik mij nog even iets af:
Wie is eigenlijk de leverancier van de hud bij de enyaq en is het dezelfde hud als in de audi Q4 e-tron. De e-tron zou een geavanceerdere hud hebben, maar ik zie toch wel min of meer dezelfde plaatjes...
Gewoon uit pure interesse of dit ook MEB breed gelijk is.
voor zover ik weet heeft de Q4 zijn eigen software en dubbele rekensnelheid om data te verwerken. Verder is de hardware hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
Met de ID.4 naar Oostenrijk! Een leuke impressie wat je te wachten staat met de Enyaq tijdens je vakantie:
Deel 1: YouTube: Roadtrip to Austria with ID.4! Part 1/2
Deel 2: YouTube: Roadtrip to Austria with ID.4! Part 2/2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:55:
Ik ben het wel eens met @goetfoud dat het gewoon echt een heerlijke auto is. Ik heb hem nu anderhalve week en ik heb de volgende kleine puntjes:
- Goede houding vinden in de stoel. Ik heb een elektrisch verstelbare stoel, maar ik kan voor de lange ritten nog geen ideale zitpositie vinden. Lastig te zeggen waar het aan ligt.
- Ik ben van lengte 1.98m en de hoofdsteun had van mij nog hoger gemogen. Als ik ooit een ongeluk krijg, dan raak ik precies het bovenste ijzeren frame die in de hoofdsteun zit. Geen lekkere gedachte zeg maar.
- Lifehammer zit op een vaste plek in de deuren geschroefd waardoor je minder goed spullen kwijt kan in de deuren

Voor de rest alleen maar genieten :)
grappig, ik dacht dat het aan mij lag. Ik ben slechts 174cm maar ik kon in twee dagen ook niet helemaal de juiste houding vinden. Maar de stoelen zijn wel uitgebreid in te stellen dus hopelijk komt dat bij mijn eigen Enyaq wel goed. De afstelling van de onderrug is voor mij vaak wel belangrijk, dus daar tzt ook maar wat mee prutsen. Gezien mijn geringe lengte is het scherm overigens wel een klein nadeel. Ik moest echt uit mijn rugleuning komen en rechts op het scherm iets aan te tikken. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schelle
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-11-2021
*laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door c.schelle op 13-07-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Corleone1979 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:53:
Conclusie: overal even snel snelladen (mits je lader meer gelijk is of sneller dan 100/125 kW).
[Afbeelding]
Betekend dan ook dat op lange ritten waar je vaker moet laden, het sneller is om telkens maar tot 40-50% te laden en dan vaker te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 12:46

Je kan nog 100 keer je infotainment resetten, zal het probleem niet oplossen. AA is niet het meest stabiele platform helaas.. Maar heb wel gelezen dat ze het bij Google ter harte aan het nemen zijn.. Voor wat het waard is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Voor mijn Belgische Enyaq vrienden, bij Lidl kan je gewoon gratis aan 50 kWh laden. Hier kan je de dekking in België zien. Lekker een uurtje stilgestaan(tot 100% gegaan omdat ik toch meteen vertrok) , mails en telefoons beantwoord en kon weer verder! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njGB1nStlSVaD5nKbLQAICUYWQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIjPDvUTGoyP6yNf9Gaz4qbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:32
FJP84 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:
Dank allemaal. Reden om naar Apple over te stappen tzt nemen zo wel toe :)
Was vandaag bij dealer. Die gaf aan dat verreweg de meeste problemen zich voordoen met Apple.
Android zou beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 21:11
Cloclo100 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:29:
Voor mijn Belgische Enyaq vrienden, bij Lidl kan je gewoon gratis aan 50 kWh laden. Hier kan je de dekking in België zien. Lekker een uurtje stilgestaan(tot 100% gegaan omdat ik toch meteen vertrok) , mails en telefoons beantwoord en kon weer verder! [Afbeelding]
Ssssht niet iedereen vertellen,straks hebben we geen laadplekken meer 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
(jarig!)
Huh, laadpassen... Het is toch 2021 😁

Deze meneer doet aan zelfreflectie.

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Heb A51. Ook nooit problemen, niet met waze,Google, flitsmeister, tomtom. Werkt allemaal prima.
Ik heb nooit de gsm bekabeld.
Kan makkelijk hele dag onderweg zijn en dan is accu niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:35
De problemen met CarPlay houden hier maar aan. Las net de post om hem bekabeld aan te sluiten, en ik had een kabeltje gekocht vanwege warmteontwikkeling met draadloos laden. Aangesloten en direct zijn de problemen weg.

Gekke is dat draadloos de telefoon (iPhone XR) ook helemaal vast loopt. Bluetooth uitzetten helpt niet, want CarPlay zit op WiFi schijnbaar.

Een van mijn collega’s had het nog over een bepaalde zekering eruit en er weer in, dat schijnt ook te helpen om je systeem ff een harde reset te geven..

Nog maar even aan kijken en wat dingen proberen de komende tijd.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Hier zowel draadloos Apple Carplay (iPhone 11 pro) welke ik altijd gebruik voor het werk als draadloos Android Auto (Oneplus 8t) welke ik altijd gebruik privé (bijna) zonder problemen!

Heb heel soms dat als hij direct AA opstart na instappen ik geen touch heb op display van de auto maar is een zeldzaamheid en opgelost na uit en aan zetten scherm van de auto.

4500 km op de teller met standaard een van de twee aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10
Voor mijn Belgische Enyaq vrienden, bij Lidl kan je gewoon gratis aan 50 kWh laden. Hier kan je de dekking in België zien. Lekker een uurtje stilgestaan(tot 100% gegaan omdat ik toch meteen vertrok) , mails en telefoons beantwoord en kon weer verder! [Afbeelding]
In Nederland kent Lidl deze laadpalen ook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLN_4B3d4oqyEvt3TIms8ODHvmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBiq5vpskXwEVoGNNK5rHdpP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:05
Hier vandaag de 2.5mm2 verlengkabel binnen gehad, samen met de Granny Charger. Voelt op het eerste gezicht allemaal goed en solide aan. Even getest en ook dat ging goed en het switchen tussen verschillende standen werkt makkelijk. Het is dezelfde verlengkabel en granny die @RandomNick al eerder had besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcbevGkzZPwU5bsDM_r6D8JTn9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpi73OhbeHeApu50hunjX0yt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Robbie8454 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:59:
[...]
grappig, ik dacht dat het aan mij lag. Ik ben slechts 174cm maar ik kon in twee dagen ook niet helemaal de juiste houding vinden. Maar de stoelen zijn wel uitgebreid in te stellen dus hopelijk komt dat bij mijn eigen Enyaq wel goed. De afstelling van de onderrug is voor mij vaak wel belangrijk, dus daar tzt ook maar wat mee prutsen. Gezien mijn geringe lengte is het scherm overigens wel een klein nadeel. Ik moest echt uit mijn rugleuning komen en rechts op het scherm iets aan te tikken. 😅
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat voor een niet electrische stoel zit. Met mijn 196 cm lengte is dat soms ook een probleem. Maar in de electrische stoel tijdens de testrit ging het prima. Ik neem aan dat de handmatige ook lumbar support heeft. Ik ga eens in de manual duiken.

EDIT: Ah dat zit er gelukkig op! Ben ik weer tevreden. Electrische stoel is wel fijner maar budget liever aan andere dingen besteed.

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 13-07-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11
DirkBouwman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:25:
Hier zowel draadloos Apple Carplay (iPhone 11 pro) welke ik altijd gebruik voor het werk als draadloos Android Auto (Oneplus 8t) welke ik altijd gebruik privé (bijna) zonder problemen!

Heb heel soms dat als hij direct AA opstart na instappen ik geen touch heb op display van de auto maar is een zeldzaamheid en opgelost na uit en aan zetten scherm van de auto.

Geen touch mogelijkheid heb ik sporadisch ook last van. Toevallig vandaag nog. Ik gebruik geen AA dus dit probleem is niet zozeer gerelateerd aan AA.

Ik heb overigens ook paar dagen lopen klungelen met de juiste zit stand. Met name last gehad van het dashboard wat tegen mijn rechter knie aankwam. Ik ben 202 cm. Inmiddels een prima zit stand kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Genestealer op 13-07-2021 19:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik denk niet dat jij de gebruiker bent die Lidl voor ogen had met hun laadpalen…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cloclo100
Wootism schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Ik denk niet dat jij de gebruiker bent die Lidl voor ogen had met hun laadpalen…
How How.. Ik ben een doos kinder bueno's gaan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 26-06 12:35
Remko1986 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:49:
Iemand hier last van? Beestjes in de achterlichten?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8Di0E1WrCuB_jbeIsXoUTam-_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ve5h4BjExSaAHUjFAQuChetN.jpg?f=fotoalbum_large

Yup heb er ook eentje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:43:
Hier vandaag de 2.5mm2 verlengkabel binnen gehad, samen met de Granny Charger. Voelt op het eerste gezicht allemaal goed en solide aan. Even getest en ook dat ging goed en het switchen tussen verschillende standen werkt makkelijk. Het is dezelfde verlengkabel en granny die @RandomNick al eerder had besteld.

[Afbeelding]
Kijk, benieuwd naar de ervaringen bij langer gebruik. Is bij mij voor de vakantie naar FR, die, zoals het er nu uitziet toch een beetje op losse schroeven staat 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBERT74
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-02 22:32
pim89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Is daar wat aan te doen dan? Dat geluid heb ik ook op de remmen, maar heb daar nog niets mee gedaan. Als er wat aan te doen is moet ik ook maar eens contact opnemen met de dealer
Het was bij mij in het begin ook, na twee weken rijden en een paar keer stevig remmen oor en achteruit zijn de bijgeluiden weg!
Ik denk dat de remmen door nieuwigheid wat kleven of zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:14:
[...]

How How.. Ik ben een doos kinder bueno's gaan halen!
Ok ok, meteen ook de beste reden om de Lidl te bezoeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 11:45
Iemand hier toevallig met een blauwe ? Ik ben erg benieuwd hoe dat in het echt eruit ziet.

Ik ken het blauw op andere modellen maar dat is niet zo mooi.

Maar hier best stoer: YouTube: 2021 Škoda Enyaq iV | Crystal face + welcome lights | #DrivingCars

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Vandaag de iV60 Arctic eindelijk op mogen halen. Trok het doek eraf en ik stond wel even raar te kijken toen er nog geen kentekenplaten op waren gemonteerd. Voorin lag nog een slijptol en een poetsdoek die gebruikt waren om de type-aanduiding te verwijderen. Geen simply clever vuldop, wordt nageleverd. Wel een plu en de krabber. Nou goed, blij dat ik haar heb. Wel gelijk even spiegelen met jullie. Heb t forum al doorzocht en kan het niet vinden. Ik probeerde de WiFi van het huis op te pakken maar ik kon bij het wachtwoord geen underscore _ vinden op het toetsenbord. Kunnen jullie eens checken waar ik die zou moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
WEBERT74 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Het was bij mij in het begin ook, na twee weken rijden en een paar keer stevig remmen oor en achteruit zijn de bijgeluiden weg!
Ik denk dat de remmen door nieuwigheid wat kleven of zo!
Heb er na meer dan 10.000km nog steeds erg veel last van.
Dus ben benieuwd of ze het kunnen oplossen.
Vandaag nog geen telefoontje gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Dat is toch ook echt knudde, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Reimzter schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:00:
Vandaag de iV60 Arctic eindelijk op mogen halen. Trok het doek eraf en ik stond wel even raar te kijken toen er nog geen kentekenplaten op waren gemonteerd. Voorin lag nog een slijptol en een poetsdoek die gebruikt waren om de type-aanduiding te verwijderen. Geen simply clever vuldop, wordt nageleverd. Wel een plu en de krabber. Nou goed, blij dat ik haar heb. Wel gelijk even spiegelen met jullie. Heb t forum al doorzocht en kan het niet vinden. Ik probeerde de WiFi van het huis op te pakken maar ik kon bij het wachtwoord geen underscore _ vinden op het toetsenbord. Kunnen jullie eens checken waar ik die zou moeten vinden?
Ik begrijp dat thuis verbinden met je wifi nog steeds niet. Waarom willen jullie dat toch zo graag?

Zojuist even mijn achterlamp units gecontroleerd, maar (nog) vrij van beestjes.

Net in het donker gereden en het vielt mij ineens op dat de matrix koplampen de bermen extra verlicht bij het nemen van een bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Genestealer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Ik begrijp dat thuis verbinden met je wifi nog steeds niet. Waarom willen jullie dat toch zo graag?

Zojuist even mijn achterlamp units gecontroleerd, maar (nog) vrij van beestjes.

Net in het donker gereden en het vielt mij ineens op dat de matrix koplampen de bermen extra verlicht bij het nemen van een bocht.
Heb je je grootlicht assistent al eens aangezet? Dat is pas genieten met de matrix verlichting :) Gaat dus niet vanzelf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Heb je je grootlicht assistent al eens aangezet? Dat is pas genieten met de matrix verlichting :) Gaat dus niet vanzelf helaas.
Bedoel je dat grootlicht assistent niet standaard aan staat? Hij gooit als het goed is wel zelf groot licht aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Klopt het trouwens dat je in de nieuwe versie van de app het Max. Laadpercentage niet meer kunt aanpassen?

Ik kon dit voorheen wel en heb dat ook een paar keer gebruikt, ideaal als je in bed ligt en ineens te binnen schiet dat je morgen bovengemiddeld ver moet 😅

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
SSJVegito schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Bedoel je dat grootlicht assistent niet standaard aan staat? Hij gooit als het goed is wel zelf groot licht aan toch?
Staat standaard niet aan, terwijl ik wel alle vinkjes aan heb bij de licht instellingen. Dus wil je grootlicht assistent dan duw je de hendel van je af en dan gaat pas werken. Dat is ook beter denk ik, want op een normaal verlichte snelweg werkt het uitschakelen van licht segmenten erg onrustig, omdat hij constant aan het corrigeren is. Op een wat slechter verlichte weg is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
ervh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:53:
Klopt het trouwens dat je in de nieuwe versie van de app het Max. Laadpercentage niet meer kunt aanpassen?

Ik kon dit voorheen wel en heb dat ook een paar keer gebruikt, ideaal als je in bed ligt en ineens te binnen schiet dat je morgen bovengemiddeld ver moet 😅
Zit er bij mij nog in, en ik heb ook de laatste versie zover ik weet. Android hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
vinom schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:29:
[...]

Nee, nog niet bedankt voor de tip. Morgen eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
ervh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:53:

Is bij mij ook verdwenen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ccreator schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 01:01:
[...]

Is bij mij ook verdwenen. |:(
Ik heb android. versie 4.20
Werkt nog gewoon.
Is het dan geen Apple dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
Iemand al ervaring met deze?

Nette prijs, heb enkel de auto nog niet...

https://alleskanmee.nl/Mo...TKcNfH_0am3RoCIV4QAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
Neeler schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:08:
[...]

Ik heb android. versie 4.20
Werkt nog gewoon.
Is het dan geen Apple dingetje?
In iOS versie 4.2.1 werkt het nog gewoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tg6dZ-TxEv0n-WfDIuwCrr1RY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OhFEsIejUf7nZmZBxKgKmVDy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
jdbiggelaa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:01:
De ideale navi voor de Enyaq heb ik nog niet gevonden. De eigen navigatie van de Enyaq is een aanfluiting. ABRP is goed en handig voor het plannen van laadstops, maar ik krijg hoofdpijn van die rare stem bij de begeleiding van het rijden. Google Maps werkt betrouwbaar als planner, maar daar kun je geen laadstops mee plannen.
Ik ben nu aan het kijken naar PUMP. Dat ziet er niet verkeerd uit. Die geeft ook prima info over de laadpalen. Na mijn feedback, heeft de ontwikkelaar de Enyaq standaard op snelladen gezet (100/125 kW).
Heeft iemand hier al praktijkervaring met PUMP?

[Afbeelding]
Heb hem gedownload maar nog niet 'live' getest tijdens het rijden. Ziet er goed uit, de SOC instelling bij vertrek kun je handmatig instellen dus geen noodzaak om via connectie en inloggegevens real-time met je auto te verbinden. Als je de navigatie start kun je nog kiezen om GoogleMaps te gebruiken voor werkelijke navigatie; dan worden de geplande laadstops gewoon meegenomen... Dit is dan ook een prima work-around om PUMP met Carplay op het scherm te krijgen :)
Kortom, eerste indruk ziet er veelbelovende uit... Prima tip om zonodig als ABRP alternatief te gebruiken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Scorpio_King schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:48:
[...]

In iOS versie 4.2.1 werkt het nog gewoon
[Afbeelding]
Ik heb die versie ook maar bij mij dus verdwenen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
pim89 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:02:
Dit kan ik bevestigen. Ik heb mijn auto sinds 28 mei. Heb ook alleen Assistentie basis. Verkeersbordherkenning, gekoppeld aan ACC zit er ook op. Volgens mij ook zonder Travel Assist. Die is qua rijstijl wel wat 'defensief' ingesteld (lees: remt vrij vroeg af voor rotondes).

Wel heb ik ergens gelezen dat dit niet helemaal juist is geweest bij de eerst geleverde batches van de Enyaq, maar dat ze dat niet gaan corrigeren achteraf. Of dat ook echt waar is weet ik niet. Er zijn wel vaker onwaarheden door PON de wereld in geslingerd.
Bedankt voor terugkoppeling.
Inderdaad gepost door andere member dat het om een batch zou gaan, echter als je assistentie basis hebt en multifunctioneel stuurwiel met knop travel assist en dat knopje doet niets zou dat raar zijn.
Is alleen wachten tot er model 2022 geleverd wordt met bovengenoemde zaken om te weten of er iets veranderd is; tot nu toe wat er door members is gepost met assistentie basis en multifunctioneel stuurwiel dat ze travel assist hebben, maar allemaal model 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:44:
Toch vreemd dat zomaar andere verlichting zonder instemming geinstalleerd wordt. Dit is altijd van invloed op fiscale waarde en kan gevolgen hebben voor subsidie voor particulier en bijtelling zakelijke rijder.

Voorheen was HUD gewoon los te bestellen zonder (eco)suite interieur (zoals ondergetekende).

Zelf heb ik aanbieding gehad om standaard verlichting om te zetten naar matrix-led, trekhaak achteraf ipv af-fabriek en cancellen van de HUD om vertraging van levering te voorkomen. Gezien de vertraging bij mij slechts van week 34 naar 42 zou zijn, heb ik van deze aanpassingen afgezien (mede omdat de bijtelling zou toenemen en de montage van trekhaak bij dealer pas in 2022 zou zijn).
Dank voor terugkoppeling met hud en interieur en qua wel-niet toestemming voor wijziging.
In Nederland zijn zoals ik begreep alle members (waarvoor van toepassing) benaderd door dealer m.b.t. wijziging, dit om te inventariseren hoe en wat.
Member waar het verassing was heeft als Nederlander in België besteld en importeert enyaq en ik weet niet of dealers in België klanten benaderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
knirrebir schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:39:
[...]

Dank voor terugkoppeling met hud en interieur en qua wel-niet toestemming voor wijziging.
In Nederland zijn zoals ik begreep alle members (waarvoor van toepassing) benaderd door dealer m.b.t. wijziging, dit om te inventariseren hoe en wat.
Member waar het verassing was heeft als Nederlander in België besteld en importeert enyaq en ik weet niet of dealers in België klanten benaderd heeft.
Ik heb ook zonder te zijn gevraagd het lichtpakket gekregen..(maar is lease en wellicht daarom niet gevraagd)
Maar ben er content mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:53:
[Afbeelding]
Dan straks zoeken naar hogere kw daar model 2022 130kw heeft ;).
Ga er vanuit dat gene met optie 100/125kw ook upgrade krijgen naar 130kw alleen qua berichtgeving hierover niets gezien :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
patman070 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:42:
Ik heb ook zonder te zijn gevraagd het lichtpakket gekregen..(maar is lease en wellicht daarom niet gevraagd)
Maar ben er content mee. :)
Apart, het had wel gemoeten, maar misschien gebeld en jou niet te pakken of via leasemaatschappij of werkgever gegaan, maakt verder niet meer uit en mooi dat je er blij mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
bram2700 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Heb hem gedownload maar nog niet 'live' getest tijdens het rijden. Ziet er goed uit, de SOC instelling bij vertrek kun je handmatig instellen dus geen noodzaak om via connectie en inloggegevens real-time met je auto te verbinden. Als je de navigatie start kun je nog kiezen om GoogleMaps te gebruiken voor werkelijke navigatie; dan worden de geplande laadstops gewoon meegenomen... Dit is dan ook een prima work-around om PUMP met Carplay op het scherm te krijgen :)
Kortom, eerste indruk ziet er veelbelovende uit... Prima tip om zonodig als ABRP alternatief te gebruiken. Dank!
Als ik het goed begrijp heb je hier dus geen OBD-Dongle nodig, maar kan je via VIN-gegevens de auto koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:12:
[...]

Staat standaard niet aan, terwijl ik wel alle vinkjes aan heb bij de licht instellingen. Dus wil je grootlicht assistent dan duw je de hendel van je af en dan gaat pas werken. Dat is ook beter denk ik, want op een normaal verlichte snelweg werkt het uitschakelen van licht segmenten erg onrustig, omdat hij constant aan het corrigeren is. Op een wat slechter verlichte weg is het ideaal.
Als ik het zo hoor werkt dat grootlicht assistent dus niet helemaal fantastisch? Bij mij in de Superb staat grootlicht assistent altijd aan. Heb ik via VCDS om laten programmeren zodat die aan blijft als ik het aan zet. En de grootlicht assistent werkt daar perfect. Zijn dan wel xenon lampen dus geen led matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
SSJVegito schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Als ik het zo hoor werkt dat grootlicht assistent dus niet helemaal fantastisch? Bij mij in de Superb staat grootlicht assistent altijd aan. Heb ik via VCDS om laten programmeren zodat die aan blijft als ik het aan zet. En de grootlicht assistent werkt daar perfect. Zijn dan wel xenon lampen dus geen led matrix.
Nee, dat doet me wat denken aan Kessy die alleen maar ontgrendelt als je aan komt lopen en niet als je weg loopt. Waarom in godsnaam zou je met Matrix-verlichting geen automatisch grootlicht willen.. Simply clever is ook soms ver weg :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Cloclo100 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Nee, dat doet me wat denken aan Kessy die alleen maar ontgrendelt als je aan komt lopen en niet als je weg loopt. Waarom in godsnaam zou je met Matrix-verlichting geen automatisch grootlicht willen.. Simply clever is ook soms ver weg :)!
Ja, dit snap ik ook niet helemaal. Alhoewel ik hem liever zelf op slot doe door de deur aan te raken dan erop moeten vertrouwen dat die op slot zelf. Maar dat is weer een voorkeur, op zijn minst verwacht ik bij een auto anno 2021 dat dit toch wel in te stellen is. Maargoed, het zal de pret niet drukken. Na de testrit was ik zo enthausiast dat ik meteen de auto besteld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
SSJVegito schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Ja, dit snap ik ook niet helemaal. Alhoewel ik hem liever zelf op slot doe door de deur aan te raken dan erop moeten vertrouwen dat die op slot zelf. Maar dat is weer een voorkeur, op zijn minst verwacht ik bij een auto anno 2021 dat dit toch wel in te stellen is. Maargoed, het zal de pret niet drukken. Na de testrit was ik zo enthausiast dat ik meteen de auto besteld heb.
Uiteraard wegen de voordelen zwaar op tegen de nadelen. Ik rij nu aan 1 à 1,5 euro per 100km door mijn zonnepanelen.. in een zeer stille, comfortabele rit met alles op en aan, die ook nog eens heel goed uit ziet.(ben gisteren door een klant nog gefeliciteerd bij aankomst en bij vertrek stond hij nog met de duimen omhoog goedkeurend te knikken). Nu nog aan de ontwikkelaars om zowel de bugs in infotainment en de app (liever vandaag dan morgen) aan te pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Cloclo100 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je hier dus geen OBD-Dongle nodig, maar kan je via VIN-gegevens de auto koppelen?
nee je moet dezelfde inloggegevens invullen waarmee je via de Skoda app verbinding maakt met je auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8B6mIyOooTQcfifC1G1H0psFZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tkGsaiaTuZFO2UE6fHj5U7KR.png?f=fotoalbum_large

maar het goede nieuws is voor wie dit niet wil, je kunt het ook gebruiken zonder de inloggegevens in te geven, dan moet je zelf de SOC instellen waarmee je vertrekt.
Voor wanneer je thuis vertrekt lijkt me dat geen probleem, wellicht wel als je tijdens een lange reis moet gaan herplannen (biv. omdat een laadpaal niet bleek te werken en je moet uitwijken naar een backup locatie). Maar nogmaals, nog niet getest... :|

[ Voor 24% gewijzigd door bram2700 op 14-07-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
bram2700 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:11:
[...]

nee je moet dezelfde inloggegevens invullen waarmee je via de Skoda app verbinding maakt met je aut[Afbeelding]
Is deze er ook voor Android? Ik kan er bar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
SSJVegito schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal over uit, want ik denk dat het ook een stukje gewenning is. Jouw grootlicht gaat gewoon uit als er licht op de sensor komt, maar met de led matrix krijg je een lichtbeeld wat zich continue aanpast bij elk soort licht wat langs de sensor gaat, zoals lantaarnpalen, reflecties, tegenliggers, etc.

Ik heb het pas 1 keer aangehad, omdat ik nog niet eerder 's avonds had gereden. Nogmaals, op minder verlichte wegen was die eerste ervaring fantastisch, maar op normale wegen waarbij je grootlicht sowieso niet nodig hebt vond ik het niet prettig om het aan te hebben omdat ik constant de wijzigingen in het lichtbeeld zag.
Dat zien je voorliggers ook denk ik, want daar komt ineens een bak licht op een verkeersbord bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 14-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
vinom schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Is deze er ook voor Android? Ik kan er bar weinig over vinden.
De app is van een Duitse ontwikkelaar, voor zover ik weet :? nu alleen beschikbaar voor iPhone, maar hun contact is hello (at) pumpapp.co (voor het geval je wilt informeren of/wanneer er een versie voor Android komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal over uit, want ik denk dat het ook een stukje gewenning is. Jouw grootlicht gaat gewoon uit als er licht op de sensor komt, maar met de led matrix krijg je een lichtbeeld wat zich continue aanpast bij elk soort licht wat langs de sensor gaat, zoals lantaarnpalen, reflecties, tegenliggers, etc.

Ik heb het pas 1 keer aangehad, omdat ik nog niet eerder 's avonds had gereden. Nogmaals, op minder verlichte wegen was die eerste ervaring fantastisch, maar op normale wegen waarbij je grootlicht sowieso niet nodig hebt vond ik het niet prettig om het aan te hebben omdat ik constant de wijzigingen in het lichtbeeld zag.
Dat zien je voorliggers ook denk ik, want daar komt ineens een bak licht op een verkeersbord bijvoorbeeld.
Eens, kan gewenning zijn maar ik meende dat LED matrix juist alles goed zou moeten veranderen zodat je bijvoorbeeld ook niet verblind wordt door borden etc. Zo wordt het wel gepromote dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Draadloos opladen zit er niet standaard in? Of zit dat alleen erin als je het comfort pakket neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Mazdok schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
Draadloos opladen zit er niet standaard in? Of zit dat alleen erin als je het comfort pakket neemt?
Comfort inderdaad (of comfort plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
vroeg me al af waarom het niet functioneerde in m'n Enyaq maar die optie had ik dus niet erbij genomen. Gelukkig genoeg usb-c kabeltjes tegenwoordig moest ik laden in de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
Mazdok schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:52:
vroeg me al af waarom het niet functioneerde in m'n Enyaq maar die optie had ik dus niet erbij genomen. Gelukkig genoeg usb-c kabeltjes tegenwoordig moest ik laden in de Enyaq.
Volgens mij mis je niets! Ik krijg vaker een foutmelding dan dat mijn telefoon oplaad (iPhone 12 Pro).

Is er iemand bij wie het draadloos opladen goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
Volgens mij mis je niets! Ik krijg vaker een foutmelding dan dat mijn telefoon oplaad (iPhone 12 Pro).

[/quote]
Het werkt soms wonderbaarlijk goed, maar soms wordt ik om de haverklap verbroken, ik ben van mening dat de locatie van je telefoon nogal nauwkeurig moet zijn om goed te kunnen laden.
verder vind ik de keuze tussen lichtgrijs voor aan het laden en donkergrijs voor niet laden nogal onhandig, waarom niet gewoon groen? of een bliksem schichtje in het accu symbool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
patman070 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:14:

[/quote]
Het werkt soms wonderbaarlijk goed, maar soms wordt ik om de haverklap verbroken, ik ben van mening dat de locatie van je telefoon nogal nauwkeurig moet zijn om goed te kunnen laden.
verder vind ik de keuze tussen lichtgrijs voor aan het laden en donkergrijs voor niet laden nogal onhandig, waarom niet gewoon groen? of een bliksem schichtje in het accu symbool ?
Bij mij werkt dit niet lekker. Nu een USB-C kabel in gebruik, mede omdat Apple CarPlay stukken beter werkt.

Als ik de telefoon op de oplader leg werkt het af en toe. En het meest irritante is dat er dan een melding op t scherm komt. Dus om de zoveel seconden. Wat weer irritant is voor je navigatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
SSJVegito schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Eens, kan gewenning zijn maar ik meende dat LED matrix juist alles goed zou moeten veranderen zodat je bijvoorbeeld ook niet verblind wordt door borden etc. Zo wordt het wel gepromote dacht ik.
inderdaad, dat is net de main USP, tegenliggers krijgen geen enkel streepje fel licht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
RedCellNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Bij mij werkt dit niet lekker. Nu een USB-C kabel in gebruik, mede omdat Apple CarPlay stukken beter werkt.

Als ik de telefoon op de oplader leg werkt het af en toe. En het meest irritante is dat er dan een melding op t scherm komt. Dus om de zoveel seconden. Wat weer irritant is voor je navigatie etc.
Het schijnt dat dan de telefoon te diep in het vakje ligt.
Ik heb ergens een berichtje gezien waar iemand een stukje hout onder in het vakje gelegd had waardoor de telefoon iets naar voren kwam te liggen. Hierdoor lag de telefoon op de juiste positie en werkte het wel prima. Even trial and error dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
bram2700 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:11:
[...]

nee je moet dezelfde inloggegevens invullen waarmee je via de Skoda app verbinding maakt met je auto
[Afbeelding]

maar het goede nieuws is voor wie dit niet wil, je kunt het ook gebruiken zonder de inloggegevens in te geven, dan moet je zelf de SOC instellen waarmee je vertrekt.
Voor wanneer je thuis vertrekt lijkt me dat geen probleem, wellicht wel als je tijdens een lange reis moet gaan herplannen (biv. omdat een laadpaal niet bleek te werken en je moet uitwijken naar een backup locatie). Maar nogmaals, nog niet getest... :|
Ik heb em even op de ipad opgestart, ik vind het maar behoorlijk karig qua instellingen. Gaat hij automatisch obv real time soc de laadpunten aanpassen bvb? Je kan nergens je aan te houden snelheid etc ingeven.. op dat gebied is abrp toch nog een ander verhaal..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Alex Timmermans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Ik heb ergens een berichtje gezien waar iemand een stukje hout onder in het vakje gelegd had waardoor de telefoon iets naar voren kwam te liggen. Hierdoor lag de telefoon op de juiste positie en werkte het wel prima. Even trial and error dus
Was ff zoeken maar gevonden 😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiB2n6TYW6Z3eN1PKtSDa7kRlG8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yvNmmSXaUhBzv5PRffCxb2ZR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Mijn oneplus 9 pro laadt wel zonder problemen, maar de laadsnelheid is gewoon te traag, compleet zinloos om tegelijk AA te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Cloclo100 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Mijn oneplus 9 pro laadt wel zonder problemen, maar de laadsnelheid is gewoon te traag, compleet zinloos om tegelijk AA te gebruiken.
Misschien als je een wat grotere telefoon hebt dat die het wel doet? Is het ook niet antislip? Zodat je hem goed kan leggen en blijft liggen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robbie8454
Heb even een andere leuke auto bij me😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuSdJCT0QPILbffGP_7jhN76YFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Nn2uuXl09reseX5lfXOxNav.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 18:59
Alex Timmermans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:10:
[...]

iPhone 8, zelfde issue met laden. Maar ook dat ie na 15~20 min bloedheet wordt waardoor de Apple Carplay gerelateerde zaken vast lopen (navigatie blijft hangen, Spotify gaat stotteren). Inmiddels overgestapt naar een ouderwets laadsnoertje. Maar ga nog even testen met een blokje hout van 7mm. Kijken of dat ook effect heeft op de warmte ontwikkeling (waarschijnlijk door slechte allignment tussen laad spoel en toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
Ik heb een laadpas van Alphabet (lease) en als ik zo lees op hun website is deze meer dan genoeg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOqCaP2_g6M8MXiz0MuSVon0Of4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK4bpPr8ddSv6ElLNfrNB4hN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Mazdok schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:06:
Ik heb een laadpas van Alphabet (lease) en als ik zo lees op hun website is deze meer dan genoeg.[Afbeelding]
Toch zou ik er persoonlijk niet op gokken als ik naar het buitenland ga.... ik heb liever teveel passen, die ik nooit gebruik, dan 1 pas die toch net niet wordt geaccepteerd bij een laadstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik heb een laadpas van Alphabet (lease) en als ik zo lees op hun website is deze meer dan genoeg.[Afbeelding]
Natuurlijk zeggen ze dat op hun eigen website.
Tot je met je niet werkende lease-pas bij een vage paal in Frankrijk staat met 10% accu :p

Ik bestel naast mijn lease-pas nog een shitload aan andere land-specifieke pasjes voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Pickle__Rick schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:59:
[...]

iPhone 8, zelfde issue met laden. Maar ook dat ie na 15~20 min bloedheet wordt waardoor de Apple Carplay gerelateerde zaken vast lopen (navigatie blijft hangen, Spotify gaat stotteren). Inmiddels overgestapt naar een ouderwets laadsnoertje. Maar ga nog even testen met een blokje hout van 7mm. Kijken of dat ook effect heeft op de warmte ontwikkeling (waarschijnlijk door slechte allignment tussen laad spoel en toestel).
Zal ook eens testen, even een Kapla blokje lenen van de kinderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Auto na een dag terug van dealer ivm kraken/knarsen/inklinken remmen.
Helaas zonder resultaat. Is een bekend probleem. Velen hebben er last van, sommigen niet.
Heeft met ontwerp remsysteem te maken waar helaas niets aan te veranderen/af te stellen is.
Al met al een beetje teleurstellend dit.
Wat mij betreft een zware ontwerpfout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 21:49
goetfoud schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Was vandaag bij dealer. Die gaf aan dat verreweg de meeste problemen zich voordoen met Apple.
Android zou beter werken.
Bij mij werkt Apple Carplay perfect in de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 09:43
goetfoud schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
Auto na een dag terug van dealer ivm kraken/knarsen/inklinken remmen.
Helaas zonder resultaat. Is een bekend probleem. Velen hebben er last van, sommigen niet.
Heeft met ontwerp remsysteem te maken waar helaas niets aan te veranderen/af te stellen is.
Al met al een beetje teleurstellend dit.
Wat mij betreft een zware ontwerpfout.
Ik las ergens (volgens mij op dit forum) Dat een aantal maal flink goed remmen. een paar keer als je vooruit rijd en een paar keer achteruit rijd. Dat dat de klachten doen verminderen. Dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
jdenijs schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Ik las ergens (volgens mij op dit forum) Dat een aantal maal flink goed remmen. een paar keer als vooruit rijd en een paar keer achteruit rijd. Dat dat de klachten doen verminderen. Dat al eens geprobeerd?
Dit is toch wel bijzonder. Er zijn hier tog leden die er nauwelijks last can hebben. Het moet dan dus ook zonder die bijgeluiden kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
Ben ik nou zo kritisch of staat er alleen NEDERLAND en geen buitenland >:) :P

Edit: goed lezen is het halve werk 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenribbink op 14-07-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-06 08:34
jeroenribbink schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Ben ik nou zo kritisch of staat er alleen NEDERLAND en geen buitenland >:) :P
derde regel van onderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
Net geprobeerd met een doosje van de tandenstokers maar lijkt inderdaad te werken. Telefoon ligt dan niet meer helemaal achterin het vak. Geen foutmeldingen meer en telefoon laad en warmte op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
SSJVegito schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Misschien als je een wat grotere telefoon hebt dat die het wel doet? Is het ook niet antislip? Zodat je hem goed kan leggen en blijft liggen?
Euh wat, de oneplus 9 pro is huge 😀.. Blijft perfect liggen in dat vakje.

Zijn er überhaupt mensen waar effectief de gsm draadloos opgeladen wordt? Ik bedoel als in: 20% meer na een lange rit? Hier blijft hij in t beste geval op hetzelfde percentage hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
DirkBouwman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:25:

Effe vraagje, wat is AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Eric Di schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Effe vraagje, wat is AA?
Android Auto, tegenhanger van Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
Weet iemand welke ramen nu exact getint worden bij de optie Sunset vanuit het Comfort pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 09:43
Jemig, ik zit vanaf november echt met smart te wachten op mijn ENYAQ, maar als ik alle berichten de laatste tijd zo eens lees ga ik er bijna tegen opzien om hem straks op te halen als het zo ver is.

- navigatie is ruk
- app is ruk
- apple carplay werkt zo nu en dan niet
- beestjes in de achterlichten
- remmen die kraken/piepen
- telefoon die niet oplaad of warm wordt
- deuren/kofferbak sluiten niet goed
- grootlicht assistentie werkt niet fijn
Pagina: 1 ... 174 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2