Gisteren een ritje naar Bloemendaal aan Zee gemaakt. Voor ons zo'n 110km. Inmiddels staat er 5.000+ km op de wagen en heb ik nog probleemloos kunnen rijden, tot gisteren.
Niet alleen de app deed het niet, de auto was ook helemaal de weg kwijt. Op de terugweg maakte de knipper geen geluid meer, sprong lane assist aan en uit en was de auto continue een melding aan het geven of ik voor online modus wilde kiezen (gechecked, stond niet op privé modus). Ook carplay werd meerdere malen onderbroken. We maakten even een tussenstop bij de nieuwe Lidl in Almere langs de A6 (gratis CCS 50kW laden!

). Laadpunt gaf netjes aan dat de auto het laadpunt niet accepteerde. Tot drie keer toe opnieuw geprobeerd, derde keer pakte hij hem pas. Gekke was dat er wel geladen werd, maar de auto nog steeds een foutmelding gaf. Pas nadat we klaar waren met de boodschappen en ik de CCS stekker verwijderde, gaf de auto aan dat er een nieuw percentage aan de batterij werd toegekend.
De knipper en lane assist kwamen na het bezoek aan de Lidl wel weer terug op het laatste stuk van de rit, maar het gezeur met carplay enz. bleef. Nu maar hopen dat dit soort gezeur niet voorkomt als we straks naar Frankrijk gaan met de auto...
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh