Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
FJP84 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:29:
Dealer heeft wel mooi kentekenhouder gewisseld voor de eigen dealer reclame :)
Terwijl dit niet nodig was? Of is het alleen een sticker? Wel bijzonder

[ Voor 15% gewijzigd door Kaaschef op 10-07-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb hem nu ook op WPA2 alleen staan maar nog steeds het probleem. Router is Connectbox van UPC.

Daarnaast nieuwe ervaringen:
1. Gister hozen van de regen maar geen automatisch ruitenwissers. Moet ik iets doen om dat te activeren? (en ja in de wagen-instelling staan ze op automatisch).
2. Kun je zien dat je lichten automatisch aangaan? Misschien kijk ik er overheen? Bij mijn vorige auto ging bijvoorbeeld de navigatie op nachtstand.
3. Het onder de auto schoppen op de klep open te krijgen werkt voor geen meter. Daar moet ik nog wel even over bakkeleien denk ik?
4. Er zit een klep-open-knop op de sleutel? Iemand enig idee hoe dat zou moeten werken? Kom ik ook niet uit.
5. Voor de liefhebbers van de scherminstellingen: scherm 1: navigatie (links) en radio, met extra knopje radio omdat bij swipen de radio niet doorswipet op favoriet maar op alfabet (beetje jammer of kan dat anders?) Scherm 2: telefoon met favorieten (links) en rechts ritgegevens.
6. Kun je je thuis- en werkadres in de navigatie aanpassen en/of weggooien (en hoe dan?)
7. Travel assist is prettig op de autoweg en idd lastiger in de stad. Hij remt nogal laat.
8. In B rijden vind ik echt handig. Niet alleen terugwinnen maar ook snel voldoende afremmen bij stoplichten en zo, wat toch moet.
9 Navigatie via gelijk alles in typen werk vrij beroerd, hij vind nooit wat zo lijkt het? Doe liever via plaats, straat. Kun je dat default laten zijn.
10. Voice assist laat nog te wensen over. Is dan ook een vrouwenstem en die schijnen me vaker niet te begrijpen. Misschien dat meer gebruik het beter maakt?
3. Je moet het rustig doen en vooral een stap achteruit zetten. Als de parkeersensoren merken dat er een object is, gaat de koffer niet open om beschadiging tegen te gaan.
4. Knop inhouden, dat is toch wel bijna bij elke auto met elektrische klep. Als de auto dicht is, moet je hem wel eerst open doen.
7. Je kan de afstand tot de voorligger aanpassen door het het schakelaartje bovenop de cruisecontrol hendel te wijzigen. 5 standen geloof ik, op het dashboard zie je dan de afstand verspringen. Hij zal dan eerder remmen..
9. Ik gebruik eigenlijk enkel waze, dat werkt via spraakherkenning en imo het beste.
10. Niets meer dan een gimmick.. Laura is helemaal niet zo slim als ze doen uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Ad 3: wat ik ook doe; niets....
Ad 4; wat ik ook doe: niets....

Dan:

Thuis en werk adres:
› Favorieten Thuis aantippen.
› Het reisdoel selecteren en ingeven via het adres, eventueel de actuele wagenpositie gebruiken.

Maar hoe WIJZIG je hem?
Volgens mij moet je em eerst inhouden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08
Vorige week mjjn bestelling geplaatst;

Skoda Enyac iV 80 Sportline
Velvet Red
125kW laden
Family
Panoramadak
Transport
Klimaat Plus
Comfort Plus
Elektr. verst. best. stoel
Sport Plus
Zijairbags achter
360 graden areaview
Assistentie
Trekhaak voorbereid
Zwenkbare Trekhaak

Bewust geen crystal face/HUD/af fabr. trekhaak gekozen omdat daarmee levering in dit jaar uitgesloten is volgens dealer.

De prognose is vooralsnog week 44 2021.

[ Voor 25% gewijzigd door Jitse H op 16-07-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Kaaschef schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Helaas geen uitzondering... ik heb nu al mijn derde plaathouder door wijziging van garage voor onderhoud. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:18
Vandaag mooi bijna 400 KM voor de boeg met de iV80. Kijken met hoeveel procent we thuis gaan komen.

De Škoda app laat het wel weer af weten bij mij, logt niet in. Bij andere ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
vinom schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:34:
Vandaag mooi bijna 400 KM voor de boeg met de iV80. Kijken met hoeveel procent we thuis gaan komen.

Helaas bij mij ook. Ik heb ook dat de auto niet in online modus gaat. Waarschijnlijk weer een server storing? Hebben jullie dat ook?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Cloclo100 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:08:
[...]

3. Je moet het rustig doen en vooral een stap achteruit zetten. Als de parkeersensoren merken dat er een object is, gaat de koffer niet open om beschadiging tegen te gaan.
4. Knop inhouden, dat is toch wel bijna bij elke auto met elektrische klep. Als de auto dicht is, moet je hem wel eerst open doen.
7. Je kan de afstand tot de voorligger aanpassen door het het schakelaartje bovenop de cruisecontrol hendel te wijzigen. 5 standen geloof ik, op het dashboard zie je dan de afstand verspringen. Hij zal dan eerder remmen..
9. Ik gebruik eigenlijk enkel waze, dat werkt via spraakherkenning en imo het beste.
10. Niets meer dan een gimmick.. Laura is helemaal niet zo slim als ze doen uitschijnen.
Weet je zeker bij punt vier dat je de auto eerst open moet doen? Dit hoeft bij mijn superb namelijk niet. Die unlocked en doet hem open als ik de knop op de afstandsbediening inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Op de site van Next Move wordt aangegeven dat de eerstvolgende grote OTA update voor de Enyaq helaas pas Q1 2022 komt, waar dit voor de ID.4 veel eerder is en deze tegen die tijd al voor de 2e OTA gepland staat. Blijkbaar is er een bepaald voorang beleid of wil Skoda eerst de resultaten van VW afwachten. Het kan ook zijn dat er nieuwe goodies in de update zitten die nog getest moet worden, geeft de site aan. Afwachten dus! Voor diegenen die niet kunnen wachten , kan de auto Q4 bij de dealer ook geupdate worden. Al verwacht ik bij dat laatste dat niet iedere dealer dit zomaar aanbiedt. Kost veel tijd en die hebben ze niet allemaal.

Ik ben benieuwd of hier iemand wat gehoord heeft over een tegemoetkoming in kosten indien ze een warmtepomp hebben aangeschaft. Bij duitse VW krijgen de bestellers van begin 2021 iets van 250-300 euro retour omdat de beloofde rangeverbetering niet gehaald wordt en is de prijs van de WP gedaald naar 999.

[ Voor 0% gewijzigd door langevoort op 10-07-2021 13:01 . Reden: Typefout ]

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:03
Kan je de laadsnelheid beperken in de wagen?
In België geldt binnenkort voor het distributienettarief (significant deel van de totale elektriciteitsfactuur) dat je betaalt in functie de piekbelasting in plaats van je verbruik. Dat wil zeggen dat als je je wagen thuis aan 22kW laadt, je hiervoor maandelijks twee keer zoveel betaalt als aan 11kW.
Eneco wil mijn laadpaal echter sowieso op maximaal vermogen instellen. Daarom zou het handig zijn om de laadsnelheid zelf te kunnen beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
Cloclo100 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Dank voor deze hulp! Beter dan het "RTFM" van sommige ...

Ad 3: nog geen succes. We blijven proberen
Ad 4 je moet de knop idd lang(!) indrukken.

Aanpassen thuis en werk ook gelukt dankzij de swipe-tip (die ik niet heb kunnen vinden in de handleiding. maar dat ligt vast aan mij )

Misschien een domme vraag: wat is waze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Misschien een domme vraag, maar ben momenteel in zuid Limburg met vakantie. Wil op navi zoeken naar laadstations in de buurt, maar hij geeft wel supermarkten, restaurants en dergelijke aan maar geen laadstations. Wat doe ik fout? Hoe kan ik die tevoorschijn toveren? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-05 19:55
Robbie8454 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:23:
Ik zag onderstaande op de Tsjechische site. Zal wel geen aftermarket optie worden in NL, aangezien we de bevestigingspunten missen?

[Afbeelding]
Optie "Nettenscherm achter" (3CX) kost €200 in NL. Ik heb deze nu ook in mijn Golf 7 Variant. Veilig bagage volladen tot het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
vinom schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:34:

Zoals eerder aangeven, app deleten en herinstalleren..
Dit werkt 9/10 keer d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
mdizzy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:13:
In België geldt binnenkort voor het distributienettarief (significant deel van de totale elektriciteitsfactuur) dat je betaalt in functie de piekbelasting in plaats van je verbruik. Dat wil zeggen dat als je je wagen thuis aan 22kW laadt, je hiervoor maandelijks twee keer zoveel betaalt als aan 11kW.
Eneco wil mijn laadpaal echter sowieso op maximaal vermogen instellen. Daarom zou het handig zijn om de laadsnelheid zelf te kunnen beperken.
Je kan in de auto "reduce AC current" instellen. In dat geval laadt hij niet met 32A maar met 16A. Laadsnelheid reduceert dan voor de helft. Dit geldt niet voor DC snelladen omdat dit rechtstreeks gaat (zonder gebruik van de on-board lader).
Zie hier een filmpje bij een ID.4 hetgeen ook voor de Enyaq zal werken (zelfde software/ techniek): YouTube: AC Reduce Toggle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
leenderttimmers schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:25:
Misschien een domme vraag, maar ben momenteel in zuid Limburg met vakantie. Wil op navi zoeken naar laadstations in de buurt, maar hij geeft wel supermarkten, restaurants en dergelijke aan maar geen laadstations. Wat doe ik fout? Hoe kan ik die tevoorschijn toveren? Dank alvast.
De standaard navigatie is om te huilen, ik gebruik EV Charging en stuur de route dan naar mijn navigatie app (Waze)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vSwl58Y-apOHQZh7D-MQrA6Z7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHUuS7ENTii4YMSNa62UfZv2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Ik had net toch wel het toppunt van de software problemen.
Ik stond met m’n enyaq op zo’n wasstraat rolband, begint ie te roepen dat SOS gebeld wordt 🤨.
Je kunt ‘m gelukkig handmatig annuleren.
Daarnaast allerlei meldingen dat de veiligheidssystemen niet goed werken, ik vond het best spannend. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Is er ook ergens een ‘uservoice’-achtige website om storingen en nieuwe feature requests te melden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mafke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-03-2023
hilbert_nl schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:53:
Is er ook ergens een ‘uservoice’-achtige website om storingen en nieuwe feature requests te melden?
Ik denk het niet... Die zou alle klachten samen als een DDos attack zien :-O

Waiting for my Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Thiazzz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:18:
[...]

De standaard navigatie is om te huilen, ik gebruik EV Charging en stuur de route dan naar mijn navigatie app (Waze)

[Afbeelding]
Dezelfde ervaring zoals eerder gepost: de standaard navi van de Enyaq heeft ernstige tekortkomingen in de planning van routes. Ik gebruik ABRP voor planning van trips met laadstops en stuur de route daarna naar Google Maps op Carplay. Werkt feilloos. Voor korte trips gebruik id Google Maps direct. De interface is niet top, maar de route wel betrouwbaar en inclusief verkeersinfo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
mdizzy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:13:
De Enyaq pakt maar 11kW. Dus geen issue dan toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Daan115 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Als je rustig swiped vanuit links naar midden of midden naar links gaat ie bij mij 99 van de 100x :)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Inspired schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:49:
[...]

In Nederland betaal je ook meer als je 22kW wilt laden door een hoger vastrecht-tarief. Omdat vrijwel alle EV's maximaal 11 kW aankunnen is dit vooralsnog niet nodig.
Het klopt dat de meeste nieuwe laadpalen ook 22kW aankunnen maar dit is meer voor toekomstbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Corleone1979 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:42:
[...]

In Nederland betaal je ook meer als je 22kW wilt laden door een hoger vastrecht-tarief. Omdat vrijwel alle EV's maximaal 11 kW aankunnen is dit vooralsnog niet nodig.
Het klopt dat de meeste nieuwe laadpalen ook 22kW aankunnen maar dit is meer voor toekomstbestendigheid.
Ik zie sowieso geen noodzaak voor 22kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Dezelfde ervaring zoals eerder gepost: de standaard navi van de Enyaq heeft ernstige tekortkomingen in de planning van routes. Ik gebruik ABRP voor planning van trips met laadstops en stuur de route daarna naar Google Maps op Carplay. Werkt feilloos. Voor korte trips gebruik id Google Maps direct. De interface is niet top, maar de route wel betrouwbaar en inclusief verkeersinfo.
Eventuel kan je ook premium ABRP nemen dan heb je ook Carplay met deze app (incl. file info and optimalisatie op basis van weerinformatie). Nog beter in combinatie met EVNotify (live status batterij info in ABRP) maar dan heb je Android telefoon met OBD-donlge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Afgelopen donderdag auto opgehaald nadat dit woensdag niet kon ivm kapotte waterpomp. Nu 2 dagen verder fout in elektrisch circuit en melding dat ik naar werkplaats moet. Het lijkt de game industrie wel waar ze halffabrikaat afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08
Truman schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:55:
Afgelopen donderdag auto opgehaald nadat dit woensdag niet kon ivm kapotte waterpomp. Nu 2 dagen verder fout in elektrisch circuit en melding dat ik naar werkplaats moet. Het lijkt de game industrie wel waar ze halffabrikaat afleveren.
Wat een pech, wel voor binnenkort afspraak kunnen maken bij garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Nou ja reed vandaag vanuit Den Haag naar Friesland toen ik de melding kreeg. Hoop nu eerst nog thuis te komen :-) maandag maar even bellen met de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Truman schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:55:
Waterpomp in een elektrische auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:03
Inspired schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:49:
[...]

7kW is ook al genoeg om 's nachts te laden, en dat is dan ook al goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
@Alex Timmermans typo warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Ik dacht al 🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Kaaschef schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Was niet nodig, is een volledig nieuwe houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
Had het niet raar gevonden overigens. Er zit immers nog een traditionele radiator nog op voor het koelen van de elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Thiazzz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Zoals eerder aangeven, app deleten en herinstalleren..
Dit werkt 9/10 keer d:)b
Deze keer niet, kan nu zelfs niet inloggen....morgen weer een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Daan115 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:20:

Ad 4 je moet de knop idd lang(!) indrukken.

Aanpassen thuis en werk ook gelukt dankzij de swipe-tip (die ik niet heb kunnen vinden in de handleiding. maar dat ligt vast aan mij )

Misschien een domme vraag: wat is waze?
Waze is een navigatie app, kijk maar eens in app store van Android of Apple, weet niet wat je hebt.
Zag je pm, ga ermee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
FJP84 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Deze keer niet, kan nu zelfs niet inloggen....morgen weer een dag
Same here

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Vrouwlief heeft de eerste stoeprand schade gereden op de Betria’s ;(

Maar ook dusdanig dat een stukje van de band los zit. Had geen tijd meer om even te checken bij een banden specialist in hoeverre dit kwaad kan. Iemand hier die hierin ervaring heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgjG8yqA1f5oeuOmQootWSgAYk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/386OJwgclcogNoasI0b2i7Ea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5SILoOajpdVh1CaLFGc6E-aPOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fripse6b5sOJGKotXlpOVpM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Duncan78 balen zeg. Ik zou wel even langs een bandenboer op maandag. Ik denk dat er beter een ander bandje op kan. Ziet er niet echt lekker uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Inspired schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:59:
@Duncan78 balen zeg. Ik zou wel even langs een bandenboer op maandag. Ik denk dat er beter een ander bandje op kan. Ziet er niet echt lekker uit zo.
Ben bang dat idd de band vervangen moet worden. Een bandje kost al snel €350 €250+ zag ik. Had gehoopt het vervangen van banden nog even uit te kunnen stellen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Duncan78 op 10-07-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Duncan78 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Ben bang dat idd de band vervangen moet worden. Een bandje kost al snel €350 zag ik. Had gehoopt het vervangen van banden nog even uit te kunnen stellen :'(
Mijn grootste angst momenteel |:( , merk dat ik zelf heel erg veel gebruik maak van de 360 graden camera. Je kan met de rechter of linker view precies je velgen zien.

Geen idee welke banden merk je er op heb zitten maar ik was geen €350 kwijt.

255/40 R21 102T Bridgestone Turanza Eco C+ B-Seal € 161,80 ps: ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Duncan78 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:55:

Maar ook dusdanig dat een stukje van de band los zit. Had geen tijd meer om even te checken bij een banden specialist in hoeverre dit kwaad kan. Iemand hier die hierin ervaring heeft?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ongeveer hetzelfde. Met mijn Q3 vs een stuk oud ijzer op de weg. Plek op mijn band is iets groter maar lijkt ietsje minder diep. Ik mocht nog gewoon doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
leenderttimmers schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:25:
Toevallig met een grijze in Epen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGeKwtlb7gyhCK1-INfVm9N23_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAFnIBlfmrTebhAPhP3t3zPB.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke vergelijkingssite gevonden. Verschil met mijn huidige auto valt me mee. Enyaq voelt veeeel groter. Mijn huidige velgen staan best goed moet ik zeggen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@Robbie8454 Quartz grey, was niet in Epen, wel Nuth en omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Genestealer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:18:
[...]

Mijn grootste angst momenteel |:( , merk dat ik zelf heel erg veel gebruik maak van de 360 graden camera. Je kan met de rechter of linker view precies je velgen zien.

Geen idee welke banden merk je er op heb zitten maar ik was geen €350 kwijt.

255/40 R21 102T Bridgestone Turanza Eco C+ B-Seal € 161,80 ps: ex btw
Ook Bridgestone Turanza Eco alleen dan de 235/45 versie (voorband). Als ik even Google is kwikfit met €253 het goedkoopst en de rest al snel richting de €350. Waar heb jij je banden dan vandaan? Die prijs staat me namelijk beter aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:F ;w ik ben ook bang voor dit moment, sterkte :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
Thiazzz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:55:
[...]

:F ;w ik ben ook bang voor dit moment, sterkte :/
Vooral geen vrouwen in de auto laten rijden dan komt het goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
leenderttimmers schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:51:
@Robbie8454 Quartz grey, was niet in Epen, wel Nuth en omgeving
Dan was jij het niet. Ik zag een quartz grey van een camping afkomen in Epen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Robbie8454 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Heb ongeveer hetzelfde. Met mijn Q3 vs een stuk oud ijzer op de weg. Plek op mijn band is iets groter maar lijkt ietsje minder diep. Ik mocht nog gewoon doorrijden.
Maandag maar even snel navragen bij de banden specialist. Volgende week zaterdag op vakantie en dan wil ik me geen zorgen maken dat de band klapt of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Duncan78 op 10-07-2021 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Trucje: draai altijd de banden even helemaal naar, of weg van, de stoeprand en parkeer dan het laatste stukje in. Kun je nooit met je velg er tegenaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
SSJVegito schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Vooral geen vrouwen in de auto laten rijden dan komt het goed. :P
Mijn vrouw durft er momenteel nog niet in te rijden vanwege mijn angst op beschadigingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Duncan78 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Ook Bridgestone Turanza Eco alleen dan de 235/45 versie (voorband). Als ik even Google is kwikfit met €253 het goedkoopst en de rest al snel richting de €350. Waar heb jij je banden dan vandaan? Die prijs staat me namelijk beter aan :)
Gekocht samen met nieuwe velgen bij givawheels. Geen idee of ze ook banden los verkopen. Neem anders even contact met ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 19:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

MySkoda app heeft een probleem.. (Belangrijke waarschuwing. Er ging iets fout. We werken aan... blah bla.) Al sinds vanmiddag.
Zag al een reactie met hetzelfde probleem hier en in een Duits forum.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
zumba schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:45:
MySkoda app heeft een probleem.. (Belangrijke waarschuwing. Er ging iets fout. We werken aan... blah bla.) Al sinds vanmiddag.
Zag al een reactie met hetzelfde probleem hier en in een Duits forum.
Hier niet veel beter. Ik zie het wel weer wanneer de app het weer doet. Zullen wel iets van werkzaamheden zijn (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Duncan78 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:30:
[...]

Hier niet veel beter. Ik zie het wel weer wanneer de app het weer doet. Zullen wel iets van werkzaamheden zijn (hoop ik)
Ze zijn continue met de servers/app etc bezig dus ik vermoed dat dit inderdaad nog veel vaker voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Ook bij mij werkt de app momenteel inderdaad niet. Myskoda API interface werkt echter nog wel aangezien ik bepaalde gegevens vanuit Skoda servers nog wel ontvang. Ik kom net thuis met de auto en ik ontvang de juiste data vanuit de servers direct terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/826_XB2vPyqlZGpCwMhFJHALKyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACohYP8vu2xdrFKhlxXOFtVy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
FJP84 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Was niet nodig, is een volledig nieuwe houder.
Bizar, ik zou dat echt niet op prijs stellen. Ze moeten gewoon hun werk doen waarvoor je hem brengt.niets meer of minder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

Robbie8454 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:44:
[Afbeelding]

Leuke vergelijkingssite gevonden. Verschil met mijn huidige auto valt me mee. Enyaq voelt veeeel groter. Mijn huidige velgen staan best goed moet ik zeggen😅
En welke site is dat dan?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Komende week mag ik eindelijk mijn enyaq ontvangen. Dit is de eerste stap naar elektrisch. Daarom wil ik mijn energiecontract aanpassen en uiteraard het maandelijkse voorschot aanpassen.

Hoe kan ik het verwachte gebruik inschatten? Ik gok een wekelijkse afstand van 500 - 700km. Hoeveel kwh ga ik maandelijks extra verbruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Strova schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:05:
Komende week mag ik eindelijk mijn enyaq ontvangen. Dit is de eerste stap naar elektrisch. Daarom wil ik mijn energiecontract aanpassen en uiteraard het maandelijkse voorschot aanpassen.

Hoe kan ik het verwachte gebruik inschatten? Ik gok een wekelijkse afstand van 500 - 700km. Hoeveel kwh ga ik maandelijks extra verbruiken?
Zeg 600kWh per maand extra. Obv je kWh prijs kun je dan het voorschot ophogen. (Gemiddelde van 20kWh per 100km over een jaar is niet gek.)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 11-07-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Robbie8454 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:44:
[Afbeelding]

Welke site is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Kaaschef schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Bizar, ik zou dat echt niet op prijs stellen. Ze moeten gewoon hun werk doen waarvoor je hem brengt.niets meer of minder .
X2 ik vind zoiets echt een schande..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meteen naar de bandenboer hoor! In de wangen wil je geen beschadigingen hebben! Vorig jaar zelf een schade gereden in een wang, was wel iets serieuzer dan deze. Naar de bandenboer, band niet op voorraad. Bandenboer wilde me eigenlijk niet meer weg laten gaan, maar naar huis was maar 4 kilometer. Rustig gereden en auto in de schaduw gezet. Ik was net binnen en een enorme knal, gewoon zelf geknapt. Nogmaals, die schade was wel serieuzer, er zat een aardig ei op, maar een beschadiging in je wang is altijd link, en elke beschadiging is een verzwakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door RandomNick op 11-07-2021 10:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robbie8454
@rammes en @Cloclo100

https://autokatalog.pl/zd...id.4/9851-9757?slideId=27

Buitenlandse site. Maar als je op “zmień auto” drukt en daarna “Wszystkie” dan kun je de auto kiezen die je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag waze eens geprobeerd. Niet echt een positieve ervaring. Liep qua positionering meerdere keren compleet vast, en rotondes worden niet goed geïnterpreteerd door de aanwijzingen op cockpit en HUD. Welke afslag ik ook moet nemen, volgens de aanwijzing op cockpit/HUD moet ik een 360 maken, terwijl waze het op scherm wel goed weergeeft. Binnenkort Google Maps eens proberen en anders maar de interne nav

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik zag gisteren de Ioniq 5 rijden. In het echt toch wel veel mooier en groter dan ik had verwacht. Al denk ik wel dat ie zo strak gedesignd is dat vrij snel uit de smaak gaat vallen. Zoiets als een mode accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:32:
Ik zag gisteren de Ioniq 5 rijden. In het echt toch wel veel mooier en groter dan ik had verwacht. Al denk ik wel dat ie zo strak gedesignd is dat vrij snel uit de smaak gaat vallen. Zoiets als een mode accessoires
Vind het ook een mooie auto, zat te twijfelen tussen die en de Enyaq iV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik ben ook weer in de App en zie mijn auto, maar van de status klopt geen snars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:01
Gisteren een ritje naar Bloemendaal aan Zee gemaakt. Voor ons zo'n 110km. Inmiddels staat er 5.000+ km op de wagen en heb ik nog probleemloos kunnen rijden, tot gisteren.

Niet alleen de app deed het niet, de auto was ook helemaal de weg kwijt. Op de terugweg maakte de knipper geen geluid meer, sprong lane assist aan en uit en was de auto continue een melding aan het geven of ik voor online modus wilde kiezen (gechecked, stond niet op privé modus). Ook carplay werd meerdere malen onderbroken. We maakten even een tussenstop bij de nieuwe Lidl in Almere langs de A6 (gratis CCS 50kW laden! :D ). Laadpunt gaf netjes aan dat de auto het laadpunt niet accepteerde. Tot drie keer toe opnieuw geprobeerd, derde keer pakte hij hem pas. Gekke was dat er wel geladen werd, maar de auto nog steeds een foutmelding gaf. Pas nadat we klaar waren met de boodschappen en ik de CCS stekker verwijderde, gaf de auto aan dat er een nieuw percentage aan de batterij werd toegekend.
De knipper en lane assist kwamen na het bezoek aan de Lidl wel weer terug op het laatste stuk van de rit, maar het gezeur met carplay enz. bleef. Nu maar hopen dat dit soort gezeur niet voorkomt als we straks naar Frankrijk gaan met de auto...

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Inmiddels duidelijk dat ik sowieso het 22 model krijg. Ik heb de offerte opgevraagd en daar staat 130kwh snelladen en de optie van de remschijven. Helaas staan de 21” betria’s er nog steeds op in het antraciet. Terwijl die in het sportline pakket zitten tegen een gereduceerde prijs in het zwart. Ik laat het ze maar weer uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
ervh schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:14:
Gisteren een ritje naar Bloemendaal aan Zee gemaakt. Voor ons zo'n 110km. Inmiddels staat er 5.000+ km op de wagen en heb ik nog probleemloos kunnen rijden, tot gisteren.

Niet alleen de app deed het niet, de auto was ook helemaal de weg kwijt. Op de terugweg maakte de knipper geen geluid meer, sprong lane assist aan en uit en was de auto continue een melding aan het geven of ik voor online modus wilde kiezen (gechecked, stond niet op privé modus). Ook carplay werd meerdere malen onderbroken. We maakten even een tussenstop bij de nieuwe Lidl in Almere langs de A6 (gratis CCS 50kW laden! :D ). Laadpunt gaf netjes aan dat de auto het laadpunt niet accepteerde. Tot drie keer toe opnieuw geprobeerd, derde keer pakte hij hem pas. Gekke was dat er wel geladen werd, maar de auto nog steeds een foutmelding gaf. Pas nadat we klaar waren met de boodschappen en ik de CCS stekker verwijderde, gaf de auto aan dat er een nieuw percentage aan de batterij werd toegekend.
De knipper en lane assist kwamen na het bezoek aan de Lidl wel weer terug op het laatste stuk van de rit, maar het gezeur met carplay enz. bleef. Nu maar hopen dat dit soort gezeur niet voorkomt als we straks naar Frankrijk gaan met de auto...
Oh dat zijn wel irritante meldingen. Persoonlijk zou het gebrek aan knipperlicht geluid me een rotzorg zijn, maar de rest is wel heel irritant. Hopelijk is alles opgelost voor je vakantie 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik ben wat verder met het MySkoda probleem. Het is nu dat de auto geen dataverbinding heeft. Net na inloggen zie ik heel even de correcte actuele stand van 193km daarna springt het naar 321km :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Laatst online: 02-09-2022
Inspired schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Zeg 600kWh per maand extra. Obv je kWh prijs kun je dan het voorschot ophogen. (Gemiddelde van 20kWh per 100km over een jaar is niet gek.)
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:14:

Heel vervelend voor jullie, dit gedrag :( Een tip voor als je naar Frankrijk gaat, zoek vooraf bij elke geplande laadstop een tweede optie verderop die je kunt halen. Ik heb twee weken in Frankrijk rondgereden en de laad infrastructuur is niet betrouwbaar. Op veel plaatsen, ook langs de autoroute, niet meer dan één laadpaal (met dezelfde parkeerplaats voor AC en DC laden) en die is dan vaak ‘en panne’ of bezet door een plofauto of een hybride laadpaalklever. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Strova schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:05:

Hangt dus geheel af van het aantal kilometers per jaar dat je rijdt. De eerder genoemde 20 kW/100 km is een realistisch gemiddelde. Als je 30.000 km rijdt, dus 6.000 kWh per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Cloclo100 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:39:
[...]

X2 ik vind zoiets echt een schande..
Mijn dealer kon dat per ommgaande herstellen of vervangen voor een 'dealerloos' exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Ben na 1.800 km nog steeds heel erg blij met de Enyaq. Gisteren tijdens het rijden kreeg ik de melding dat er een software update beschikbaar was. Gelijk even een foto gemaakt van de systeemversies. Vanmiddag (nadat de auto 20 uur heeft stil gestaan) gekeken naar de systeemversies of deze veranderd waren. En wat denken jullie? Niet veranderd en ook geen updates beschikbaar en niets terug te vinden😟. Hebben jullie ook onderstaande versies? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0uGMrJNg2iMtWigJqPrfLte5QU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mP3X1Sqo4GbQQtIjnDB5GXZ.jpg?f=fotoalbum_large
Anders moet ik even contact op nemen met de dealer waarom de auto niet wil updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door hitgew op 11-07-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
hitgew schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:52:
Ben na 1.800 km nog steeds heel erg blij met de Enyaq. Gisteren tijdens het rijden kreeg ik de melding dat er een software update beschikbaar was. Gelijk even een foto gemaakt van de systeemversies. Vanmiddag (nadat de auto 20 uur heeft stil gestaan) gekeken naar de systeemversies of deze veranderd waren. En wat denken jullie? Niet veranderd en ook geen updates beschikbaar en niets terug te vinden😟. Hebben jullie ook onderstaande versies? [Afbeelding]
Is het niet zo dat de auto aan moet staan/op contact om uberhaupt een update te installeren of te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
SSJVegito schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Is het niet zo dat de auto aan moet staan/op contact om uberhaupt een update te installeren of te downloaden?
Ik had juist op het forum gelezen dat hij alleen update als de auto uit staat. En hij heeft gisteren de hele weg terug tijdens het rijden kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
hitgew schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Ik had juist op het forum gelezen dat hij alleen update als de auto uit staat. En hij heeft gisteren de hele weg terug tijdens het rijden kunnen updaten.
Ik kan me voorstellen dat die aan moet staan om te downloaden en dat je dat ook moet aangeven? Dus op accepteren drukken ofzo? Ik meende iets gelezen te hebben dat die in bepaalde fase aan moest blijven (downloaden bv) en dat die tijdens installeren sowieso aan blijft maar dat je wel de auto op slot kunt doen.

EDIT: Tijdens installeren natuurlijk aan zodat alles spanning heeft maar natuurlijk niet tijdens het rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door SSJVegito op 11-07-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGlTho0rAXKSIU1bJ6ZrsdLE-ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDA8CggGdMS9gjSRh1Okcw5O.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn versies

Life goes as it goes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

Dat er mensen zijn die zich druk maken om een een bedrijfsnaam op hun kentekenplaathouder.
Als het bedrijf goed hun werk doen draag ik graag reclame uit voor hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
MLLL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:17:
Dat er mensen zijn die zich druk maken om een een bedrijfsnaam op hun kentekenplaathouder.
Als het bedrijf goed hun werk doen draag ik graag reclame uit voor hun.
Ach, jij maakt je weer druk om andere dingen. Ieder zijn ergenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Genestealer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Ach, jij maakt je weer druk om andere dingen. Ieder zijn ergenissen.
Ik maak mij gelukkig niet zo snel druk :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
MLLL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Ik maak mij gelukkig niet zo snel druk :)
Iedereen zijn ding maar over het algemeen hebben jouw reacties in dit topic veelal een negatieve ondertoon, het valt mij al langer op. Het heeft gewoon weinig meerwaarde om reacties van 1 zin te geven, af te kraken en weer te gaan.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Venxir schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Iedereen zijn ding maar over het algemeen hebben jouw reacties in dit topic veelal een negatieve ondertoon, het valt mij al langer op. Het heeft gewoon weinig meerwaarde om reacties van 1 zin te geven, af te kraken en weer te gaan.
Dat negatieve valt wel mee hoor.
Maar wel leuk dat je mij in de gaten houdt, ben gevleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
hitgew schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:52:
Ben na 1.800 km nog steeds heel erg blij met de Enyaq. Gisteren tijdens het rijden kreeg ik de melding dat er een software update beschikbaar was. Gelijk even een foto gemaakt van de systeemversies. Vanmiddag (nadat de auto 20 uur heeft stil gestaan) gekeken naar de systeemversies of deze veranderd waren. En wat denken jullie? Niet veranderd en ook geen updates beschikbaar en niets terug te vinden😟. Hebben jullie ook onderstaande versies? [Afbeelding]
Anders moet ik even contact op nemen met de dealer waarom de auto niet wil updaten.
Is de 1 naast de tijd van de internetradio of van de update? Je kunt deze melding openen door omlaag te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
Neeler schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Is de 1 naast de tijd van de internetradio of van de update? Je kunt deze melding openen door omlaag te swipen.
Dat klopt. Deze foto was vlak na de melding genomen. Je kan dan alleen op ok drukken. Vanmiddag stond daar weer een 0, maar er was dus niets verandert qua software.
@t3q Bedankt voor het delen van jouw systeem versies. Zie dat allen de ABT software bij mij achter loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door hitgew op 11-07-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Dodelijk saai gesproken, maar wel even leuk om de drie gezusters op een rij te zien:

YouTube: Audi Q4 e-tron, Volkswagen ID 4 en de ŠKODA ENYAQ iV | Kom proefrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Robbie8454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:01:
Dodelijk saai gesproken, maar wel even leuk om de drie gezusters op een rij te zien:

YouTube: Audi Q4 e-tron, Volkswagen ID 4 en de ŠKODA ENYAQ iV | Kom proefrijd...
Leuk filmpje! 8)7 contrast tussen de spannende, vlotte auto’s en de inderdaad bijna rouwende sprekers is wel enorm opmerkelijk :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45

Jemig, wat een heltergende presentatie stijl.
Ook grappig dat de Audi man vooral benadrukt dat iedereen zal kunnen zien dat je in ‘een echte audi!’ rijdt. Duidelijk dat de 4 ringen in de neus de enige meerwaarde zijn (en ook zo door de klanten ervaren worden).
Daarnaast is de Enyaq met afstand de mooiste van de drie. Pijnlijk hoe suf de id.4 er uitziet naast de Enyaq. Ik verwacht dat met het uitleveren van de Enyaqs de verkopen van de id.4 wel in zullen storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

Die velgen op die Enyaq zijn wel echt gaaf! :P De audi is volgens hun wel echt een echte audi. Wat een presentatie! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
Smobbo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Ook grappig dat de Audi man vooral benadrukt dat iedereen zal kunnen zien dat je in ‘een echte audi!’ rijdt. Duidelijk dat de 4 ringen in de neus de enige meerwaarde zijn (en ook zo door de klanten ervaren worden).
Daarnaast is de Enyaq met afstand de mooiste van de drie. Pijnlijk hoe suf de id.4 er uitziet naast de Enyaq. Ik verwacht dat met het uitleveren van de Enyaqs de verkopen van de id.4 wel in zullen storten.
Ach smaken verschillen. Ik ben voor de Q4 gegaan (vanwege aan kunnen passen dagrijverlichting levertijd en uiterlijk), maar het interieur van de Eniaq is veruit het mooiste afgewerkt van de 3. Kijk naar details als het extra klepje over de haak waar de kofferklep in sluit, de ventilatie"module"voor de achterp[assagiers en andere gebruikte materialen overal. Hoe heeft VAG dat kunnen laten gebeuren denk je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Smobbo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:16:
[...]

Haha! Even een nuance: ik rijd nu ook Audi en ga straks naar Skoda. Ik heb de Q4 mogen bewonderen en de foto’s doen het interieur geen eer aan. Dat hebben ze toch wel weer heel mooi gedaan. Bovendien gebruiken ze niet dezelfde dramatische software wat toch echt wel een pluspunt is. Audi pronkt nu met een dubbel afgeplat stuur, een makkelijk te bereiken flessenhouder en instelbare koplampen. Allemaal een beetje onzin en het rechtvaardigt de bijna 12k meer bij lange na niet. Ik vond het verschil tussen een Q3 en een kodiaq, Karoq en tiguan nog best groot qua afwerking, geluidsdemping en rij eigenschappen. Nu hebben alle drie de auto’s echter het volledig zelfde onderstel. Maar ja, veel mensen zullen toch inderdaad wel voor de 4 ringen willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Haha! Even een nuance: ik rijd nu ook Audi en ga straks naar Skoda. Ik heb de Q4 mogen bewonderen en de foto’s doen het interieur geen eer aan. Dat hebben ze toch wel weer heel mooi gedaan. Bovendien gebruiken ze niet dezelfde dramatische software wat toch echt wel een pluspunt is. Audi pronkt nu met een dubbel afgeplat stuur, een makkelijk te bereiken flessenhouder en instelbare koplampen. Allemaal een beetje onzin en het rechtvaardigt de bijna 12k meer bij lange na niet. Ik vond het verschil tussen een Q3 en een kodiaq, Karoq en tiguan nog best groot qua afwerking, geluidsdemping en rij eigenschappen. Nu hebben alle drie de auto’s echter het volledig zelfde onderstel. Maar ja, veel mensen zullen toch inderdaad wel voor de 4 ringen willen gaan.
Ik heb eerlijk gezegd dat nooit helemaal begrepen waarom mensen voor Audi gaan ten opzichte van andere merken. Ik ken iemand met een Audi A5 en heb daar eens in mogen rijden maar als ik heel eerlijk ben, vind ik de Skoda Superb een auto die veel meer solide aan voelt en beter rijdt. Misschien dat de duurdere modellen het wel rechtvaardigen dat prijsverschil maar ik betwijfel het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Nog even een mooi vergelijk: ik rijd regelmatig in een e-tron 55. Pracht van een auto en dat ding glijdt gewoon over de weg. Echter: na twee dagen de Enyaq te hebben gehad begon ik me ineens wat te storen aan dat glijden over de weg… het gaat allemaal zo vanzelf dat het eigenlijk doodsaai begint te worden. Oké de power is leuk, maar zorgt er bij mij veel te snel voor dat mijn rijbewijs in gevaar komt. Bij de Enyaq heb je tenminste nog echt het gevoel dat je rijdt. Daarbij doet de Enyaq qua opties echt niet meer onder voor de e-tron. Oké, die is wel nog weer een stuk stiller… maar geen 40k stiller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:54
De Q4 viel buiten de prijsrange, dus niet goed bekeken.

De Id4 vind ik in de juiste kleur (blauw, geel, rood) best een mooie auto, al vind ik de Id3 mooier (maar te kleine kofferbak). Alleen onder aan de streep is de Enyaq gewoon een betere aanbieding in heel veel opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Arosa schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:33:
De Q4 viel buiten de prijsrange, dus niet goed bekeken.

De Id4 vind ik in de juiste kleur (blauw, geel, rood) best een mooie auto, al vind ik de Id3 mooier (maar te kleine kofferbak). Alleen onder aan de streep is de Enyaq gewoon een betere aanbieding in heel veel opzichten.
Die snap ik niet helemaal. De Enyaq is duurder dan een ID4. Of bedoel je dat je meer keuze hebt bij het samenstellen?
Pagina: 1 ... 172 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2