Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Dat is imo niet echt het punt. Hij hoeft werkelijk niets anders in hebben steken of de schakelaar slaat af. Een GSM-lader neemt bvb al 2 ampère in..

Ik neem aan dat hij aan 1,5 kWh laadt omdat net die loadbalancing actief is, er zullen andere huishoudtoestellen ingeschakeld zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Cloclo100 op 08-07-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturdygurdy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb een vraag aan de mensen die een Powerpass in Nederland hebben aangevraagd:
-Vanaf wanneer gaat het Jaarabonnement in? Is dat vanaf de aanvraag of pas vanaf het ontvangen of de ingebruikname van de pas?
-Verder vroeg ik me af hoelang het duurt voordat de pas op de mat valt: Ik zou hem namelijk vlak voor mijn Vakantie (27 juli) pas in gebruik nemen, zodat ik er volgen jaar ook nog een lange vakantierit mee kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
ThomasVanThillo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:48:
[...]

niet teveel op hopen tenzij je hem echt al veel eerder besteld hebt.
Hier besteld begin mei in België, dealer wist me te zeggen: ten vroegst 24 januari 2022 maar meer waarschijnlijk einde maart 2022. 8)7 |:(
Al veel eerder 80 besteld en toen on hold gezet om te wisselen naar 80x. We gaan het zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Dealer verschuilt zich achter leasemaatschappij lijkt het wel, raar en jammer dat dealer geen info met jou deelt :|.
Nou vandaag opeens gebeld dat ik 15 juli de auto mag komen ophalen. Redelijk onverwachts omdat ik er niet echt in geloofde maar wel fijn. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Cloclo100 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:39:
[...]

Aangezien hij gewoon Nederlands spreekt en wss in Vlaanderen woont dan, gaat dit gewoon fluvius zijn.
Dat kan ik niet opmaken uit het feit dat hij 'gewoon' Nederlands spreekt.

Dat vind ik namelijk nogal een vereiste van een NL forum ;)

Ennihoe, ik heb geen ervaring met Belgische netbeheerders, het was meer om aan te geven dat in NL de prijzen nogal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Sturdygurdy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:15:
Ik heb een vraag aan de mensen die een Powerpass in Nederland hebben aangevraagd:
-Vanaf wanneer gaat het Jaarabonnement in? Is dat vanaf de aanvraag of pas vanaf het ontvangen of de ingebruikname van de pas?
-Verder vroeg ik me af hoelang het duurt voordat de pas op de mat valt: Ik zou hem namelijk vlak voor mijn Vakantie (27 juli) pas in gebruik nemen, zodat ik er volgen jaar ook nog een lange vakantierit mee kan maken.
Dit gaat in na aanvraag van de pas..en duurt een dag of 5 voordat je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Maarten707 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:21:
Kom uit Nederland, besteld in België. 85% kans levering in 2021. Duimen.
Netjes gedaan en groot gelijk dat je het doet als het kan, is het dan lease of privé (brutaal gevraagd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
Ik zie net in Honeymoon dat mijn bestelde 80, met trekhaak, van week 47 levering ineens op week 35 staat...

Ben benieuwd! Nog meer mensen ineens een eerdere leverdatum, met trekhaak en de standaard velgen? Hier zat toch juist de beperking op?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn rubberen matjes in de auto. Scheelt zoveel tijd met schoonmaken! Even uitkloppen, natte doek erover heen en klaar. Normaal zat ik me rot te stofzuigen op die stoffen matten.

En nog een foto van mijn auto voor degene die nog wachten :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZep40toR68YK1wV_GNmunFYSIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVkOJLFkfRdhIBb5AgEPANIt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door vinom op 08-07-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Inze schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:58:
Ik zie net in Honeymoon dat mijn bestelde 80, met trekhaak, van week 47 levering ineens op week 35 staat...

Ben benieuwd! Nog meer mensen ineens een eerdere leverdatum, met trekhaak en de standaard velgen?
Hier zat toch juist de beperking op?
Ja zit 'beperking' op, echter er is geïnventariseerd en afhankelijk van beschikbare onderdelen worden de enyaq's geheel of deels geproduceerd; heb je geen toestemming gegeven voor wijziging dan kan het langer duren en wel toestemming kan het sneller, maar kan ook vice versa en in jou geval heb je geluk want voor vele members (waaronder ik) is vervroeging niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 07:20
remc1979 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:03:
Op dit moment aan het laden bij een Ionity laadpunt met de “duitse” Powerpass. Werkt perfect en maximale snelheid van 125kW wordt gehaald. Accu was wel bijna leeg (8%)[Afbeelding]

Edit: begint nu terug te lopen naar 105kW (45% vol)
Dat teruglopen klopt wel met de Fastned grafiek :-)
https://support.fastned.n...-een-%C5%A0koda-Enyaq-iV-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:27:
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn rubberen matjes in de auto. Scheelt zoveel tijd met schoonmaken! Even uitkloppen, natte doek erover heen en klaar. Normaal zat ik me rot te stofzuigen op die stoffen matten.
Eens.

Blijft alleen stom dat de achtermatten het stuk in het midden niet meepakken.
Heb zelf neutrale rubber vloermat wat verknipt en daar nu neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
vinom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:27:

En nog een foto van mijn auto voor degene die nog wachten :9
[Afbeelding]
Ik heb de rubberen matjes er na 5 minuten uitgehaald omdat mijn voet tijdens het rijden steeds wegschoof 😆 geen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
NoCO2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Dit is geen accessoire uit de shop. De serviveafdeling van de Skoda dealer kan dit als service part bestellen, maar je kunt hem niet zelf in de shop bestellen.

[Afbeelding]

De hardschuim inzet met vakken is de volgende:

[Afbeelding]

Deze heb ik, en ik heb de standaard bodemplaat erop liggen. Perfect vlakke laadvloer, alleen enkele centimeters speling tussen deze bidemplaat en de achterbank. Heeft mij €77,- excl. BTW gekost.
Bij de dealer heb ik 77,- incl ervoor moeten betalen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
funkylicious schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb de rubberen matjes er na 5 minuten uitgehaald omdat mijn voet tijdens het rijden steeds wegschoof 😆 geen last van?
Hmm, nee dat ik heb ik totaal niet. Ze zijn stroef genoeg bij mij.
jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Eens.

Ja, dat is wel een beetje stom. Maar om de stoffen vloermat daar voor te verknippen vind ik ook zonde :9

[ Voor 37% gewijzigd door vinom op 08-07-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Hmm, nee dat ik heb ik totaal niet. Ze zijn stroef genoeg bij mij.

[...]

Ja, dat is wel een beetje stom. Maar om de stoffen vloermat daar voor te verknippen vind ik ook zonde :9
Dat heb ik niet gedaan. Bij de Praxis voor 3 euro generieke rubber mat gekocht en verknipt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
funkylicious schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:45:
Geen schoenen met gladde zolen aandoen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:41:
Eens.

Dat terwijl de ID4 wel een matje levert voor het midden wat hier eerder gepost is, zal zeker wel niet zijn dat midden matje van ID4 niet past bij Enyaq.

Edit: en bij deze site (niet van volkswagen) https://www.mattenloods.n...3OogyTEAQYASABEgJ6OPD_BwE een complete lange mat voor achter, helaas nog een Enyaq in assortiment :|.

[ Voor 33% gewijzigd door knirrebir op 08-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Nieuw hier. Aan het orienteren nog.

Ik heb Assistentie Plus erin voor nu, wat ik veel terug lees is dat dit echt overbodig is?
Ik zou misschien wel een trekhaak willen, maar dan moeten er andere dingen uit. (leasebudget)

tips en advies zijn erg welkom.

Nu heb ik de volgende offerte uitstaan:
- Skoda Enyaq iV (5-d) 77kWh ev iv 80 150kW
- PPC - 360 graden areaview
- PSB - ASSISTENTIE PLUS PAKKET
- PDB - COMFORT PLUS PAKKET
- PB0 - Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
- RAB - INFOTAINMENT PLUS PAKKET
- PWA - KLIMAAT PAKKET
- PK9 - LICHT PLUS PAKKET
- 3FU - Panoramadak
- F6F6 - Quartz Grey metallic
- PFC - SPORT PLUS PAKKET / Sportline
- 6C4 - Zijairbags achter

Maar ik heb nog enkele vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen:

- Bij sportline zitten de sportstoelen erin. Maar deze zijn niet volleder. Kan dit niet met sportline?
- Bij Sportline lijkt ook geen HUD mogelijk te zijn? Klopt dit? HUD kan alleen bij Suite of Eco Suite.
(Navigatiesysteem;*3 jaar Online infotainment;*Head up display;**Let op: Alleen mogelijk i.c.m. Suite of ECO Suite)
- Ik wil hoe dan ook een zwarte hemel, maar deze kan alleen bij sportline zo lijkt het?
- Kleur ben ik nog niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door water_escape op 08-07-2021 15:27 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:22:
Nieuwe hier. Aan het orienteren nog.

Ik heb Assistentie Plus erin voor nu, wat ik veel terug lees is dat dit echt overbodig is?
Ik zou misschien wel een trekhaak willen, maar dan moeten er andere dingen uit. (leasebudget)

- Bij sportline zitten de sportstoelen erin. Maar deze zijn niet volleder. Kan dit niet met sportline?
- Bij Sportline lijkt ook geen HUD mogelijk te zijn? Klopt dit? HUD kan alleen bij Suite of Eco Suite.
- Ik wil hoe dan ook een zwarte hemel, maar deze kan alleen bij sportline zo lijkt het?
Assistentie plus even zoekterm 'travel assist' toepassen (resultaat qua pagina's is te overzien) en dan een keer zoekterm 'emergency' toepassen (resultaat zeker te overzien), als je dat gelezen hebt kan je zelf een besluit nemen is mijn mening.

Edit I:
Trekhaak heeft leverproblemen, je kan bijvoorbeeld kiezen voor trekhaak voorbereiding.
Anderzijds geef je aan misschien, zou dan eerst afwegen of je trekhaak wel-niet wilt.

[ Voor 25% gewijzigd door knirrebir op 08-07-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Assistentie plus even zoekterm 'travel assist' toepassen (resultaat qua pagina's is te overzien) en dan een keer zoekterm 'emergency' toepassen (resultaat zeker te overzien), als je dat gelezen hebt kan je zelf een besluit nemen is mijn mening.
Die had ik allemaal idd gelezen. Maar wat ik niet kon vinden is of er door updates nu wel echt verschil tussen zit of niet. Anders is het idd overbodig en zonde geld.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
Die had ik allemaal idd gelezen. Maar wat ik niet kon vinden is of er door updates nu wel echt verschil tussen zit of niet. Anders is het idd overbodig en zonde geld.
Dan weet je de verschillen, echter of er verschil komt qua updates niet bekend; updates welke tot op heden zijn geweest hebben geen wijziging van assistentie gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Dan weet je de verschillen, echter of er verschil komt qua updates niet bekend; updates welke tot op heden zijn geweest hebben geen wijziging van assistentie gerealiseerd.
Dank je, Dan wordt dat een bespaar puntje.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

tips en advies zijn erg welkom.

Nu heb ik de volgende offerte uitstaan:
- Skoda Enyaq iV (5-d) 77kWh ev iv 80 150kW
- PPC - 360 graden areaview
- PSB - ASSISTENTIE PLUS PAKKET
- PDB - COMFORT PLUS PAKKET
- PB0 - Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
- RAB - INFOTAINMENT PLUS PAKKET
- PWA - KLIMAAT PAKKET
- PK9 - LICHT PLUS PAKKET
- 3FU - Panoramadak
- F6F6 - Quartz Grey metallic
- PFC - SPORT PLUS PAKKET / Sportline
- 6C4 - Zijairbags achter

(Navigatiesysteem;*3 jaar Online infotainment;*Head up display;**Let op: Alleen mogelijk i.c.m. Suite of ECO Suite)
Open deur, tips en advies dat zijn alle voorgaande pagina's van dit topic ;).

Vol leer sportline moet je dan aftermarket doen, prijslijst is daar duidelijk in.
Zwarte hemel zit standaard bij sportline, andere uitvoering dien je het aftermarket te doen.
Kleur er komen 3 nieuwe kleuren, oranje, groen en grijs, waarvan grijs graphite grey is en komt i.p.v. quartz grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir

HUD zie prijslijst staan alleen i.c.m. suite, eco suite, sportline.

Edit: je vragen zijn allen beantwoord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Open deur, tips en advies dat zijn alle voorgaande pagina's van dit topic ;).

Vol leer sportline moet je dan aftermarket doen, prijslijst is daar duidelijk in.
Zwarte hemel zit standaard bij sportline, andere uitvoering dien je het aftermarket te doen.
Kleur er komen 3 nieuwe kleuren, oranje, groen en grijs, waarvan grijs graphite grey is en komt i.p.v. quartz grey.
Thanks. haha pagina's vol idd, en blijft uiteindelijk smaak. Maar als iets net anders kan waardoor het goedkoper is is dat mooi meegenomen. Goed over nadenken dan, volleder vs zwarte hemel.
Die kleuren, dat heb ik nog niet kunnen lezen ergens, is daar al van bekend wanneer toevallig?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:34:
[...]

HUD zie prijslijst staan alleen i.c.m. suite, eco suite, sportline.

Edit: je vragen zijn allen beantwoord ;).
:).

Bovenstaande schuingedrukte tekst stond erbij in mijn configuratie scherm aan het einde. Vandaar de twijfel.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:56:
Thanks. haha pagina's vol idd, en blijft uiteindelijk smaak. Maar als iets net anders kan waardoor het goedkoper is is dat mooi meegenomen. Goed over nadenken dan, volleder vs zwarte hemel.
Die kleuren, dat heb ik nog niet kunnen lezen ergens, is daar al van bekend wanneer toevallig?
Wanneer qua kleuren nee, ook nog geen indicatie wat ik ervan nog weet na alle pagina's, vaak is het zo dat als bijvoorbeeld in Duitsland of ander land dan Nederland het heeft het een x aantal weken later in Nederland is, daarom houden nodige members ook skoda sites andere landen in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:57:
Bovenstaande schuingedrukte tekst stond erbij in mijn configuratie scherm aan het einde. Vandaar de twijfel.
Configurator is daar onduidelijk in, prijslijst duidelijker, echter ondanks dat waren er en zijn er nog steeds wel de nodige onduidelijkheden waar we in dit topic best wel wat duidelijkheid gekregen hebben; sommige members corrigeren de dealer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van een Skoda Enyaq.
Momenteel hebben wij drie kinderen in jonge leeftijd.

In de documentatie, configuratie tool etc kan ik niks terugvinden van isofix op bijrijdersstoel (ook niet bij de standaardopties, alleen achterbank), maar toen ik proef ging rijden zat dit er wel op.

Klopt dat dit standaard op de auto zit?

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:49
Sinds 2014 is Isofix en Top Tether bevestigingspunt verplicht in alle nieuwe auto's in de EU dus ja dat zit er in. Ik heb dat zelf ook even moeten opzoeken omdat het niet stond vermeldt.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Goegol schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:08:

In de documentatie, configuratie tool etc kan ik niks terugvinden van isofix op bijrijdersstoel (ook niet bij de standaardopties, alleen achterbank), maar toen ik proef ging rijden zat dit er wel op.

Staat ook vermeld in instructieboekje dat dit aanwezig is en niet dat dit afhankelijk is van optie en/of pakket.

Edit: uit instructieboekje, denk dat dit voldoende info geeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wXVb0BunqaWpNTnq8Zdw_OzPvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/clOpGTkbHAW824Xmwp0EcoCA.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door knirrebir op 08-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 10:21
Sand0rf schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:14:
Sinds 2014 is Isofix en Top Tether bevestigingspunt verplicht in alle nieuwe auto's in de EU dus ja dat zit er in. Ik heb dat zelf ook even moeten opzoeken omdat het niet stond vermeldt.
Ja dat klopt, op de achterbank. Maar op bijrijdersstoel is het soms een optie, en zit er vaak niet op.
(Bijv skodia octavia was vroeger optie op bijrijdersstoel, maar tegenwoordig niet meer en zit er niet meer op. Wel op achterbank)

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Emergency Assist overbodig??

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Mogelijk niet, maar is in zin van afweging in relatie tot andere opties; de één vindt emergency assist een must en laat een andere optie daar graag voor schieten, de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Mogelijk niet, maar is in zin van afweging in relatie tot andere opties; de één vindt emergency assist een must en laat een andere optie daar graag voor schieten, de ander niet.
Ik hoor tot de tweede groep; door mijn achtergrond. Zeg dat het eigenlijk verplicht moet worden.. en daar wordt aan gewerkt. Tot die tijd raadt ik het iedereen van harte (!) aan. Een deel van de één- en tweezijdige ongevallen hebben een onwelwording als oorzaak.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1986
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-02-2022

Ja zit er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick

Ik kan alleen maar aangeven dat het er bij mij wel inzit, ik heb wel het family pakket (niet dat het daar vermeld staat, maar wellicht maakt dat uit). Of het standaard op iedere zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
Ik hoor tot de tweede groep; door mijn achtergrond. Zeg dat het eigenlijk verplicht moet worden.. en daar wordt aan gewerkt. Tot die tijd raadt ik het iedereen van harte (!) aan. Een deel van de één- en tweezijdige ongevallen hebben een onwelwording als oorzaak.
Qua achtergrond en qua ongevallen had je inderdaad eerder gepost.
Verplichting snap ik en gezien ongevallen zijn er in loop der jaren steeds meer zaken standaard geworden en dat zal niet meer stoppen.
In dit geval denk ik dat menig member niet een dergelijk ongeval heeft meegemaakt en daarom de optie laat en voor iets anders gaat.
Zelf heb ik BHV en EHBO diploma en ook wel wat gezien, maar gezien leasebudget en bepaalde opties was assistentie plus niet meer mogelijk, ik hoop dat achter het stuur niet iets gebeurt dat emergency assist nodig had gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:39:
Ik kan alleen maar aangeven dat het er bij mij wel inzit, ik heb wel het family pakket (niet dat het daar vermeld staat, maar wellicht maakt dat uit). Of het standaard op iedere zit weet ik niet.
Vraag was specifiek voor bijrijdersstoel, zag ik ook toen ik post nog een keer gelezen had.
Had eerst naar instructieboekje verwezen, maar na lezen post fragment uit instructieboekje toegevoegd aan mijn post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zumba schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ik vind het sowieso raar dat dit een losse optie is inderdaad, of in elk geval het enige verschil tussen assistentie en assistentie plus. Ik bedoel vrijwel niemand zal dit kiezen omdat je er in dagelijks gebruik niets aan hebt / van merkt.

Maar als de bestuurder een keer onwel wordt kan het veel ellende besparen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Vandaag weer eens nagevraagd bij de dealer wat de stand van zaken is. Auto staat op de productie planning voor week 33. Aflevering aan mij week 38.

Kortom circa 10 weken naar voren gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Naar voren is altijd goed. Ik denk dat als er deze maand een knoop wordt doorgehakt hier het hoe dan ook 2022 wordt? Dus helaas 16%

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ik222 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:23:
Ik vind het sowieso raar dat dit een losse optie is inderdaad, of in elk geval het enige verschil tussen assistentie en assistentie plus. Ik bedoel vrijwel niemand zal dit kiezen omdat je er in dagelijks gebruik niets aan hebt / van merkt.

Maar als de bestuurder een keer onwel wordt kan het veel ellende besparen...
Voor nu bekend dat dit enige verschil is tussen assistentie basis en assistentie plus.
Daarnaast ontbreekt derde icoon in infotainment bij members met assistentie plus, mogelijk wijzigt dat een keer na een update.
Kan nog gebeuren dat member met assistentie basis door update travel assist 'verliezen' en voor model 2022 is het de vraag of assistentie basis ook nog travel assist heeft (mits je voldoet aan de voorwaarden; dus assistentie basis en multifunctioneel stuurwiel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Massterboy12 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
Vandaag weer eens nagevraagd bij de dealer wat de stand van zaken is. Auto staat op de productie planning voor week 33. Aflevering aan mij week 38.

Kortom circa 10 weken naar voren gehaald
Zo dan, 10 weken naar voren gehaald. Van mij was 6 weken naar voren gehaald en staat op dezelfde weken als die van jou. Mogelijk tegelijk genieten van de auto. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Laatst online: 14-09 07:27

Op de bij rijderstoel zit ook iso fix aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Paar 1000 km verder en paar mankementen naar voren gekomen:
- Een deel van de HUD is niet zichtbaar tenzij ik de HUD schuin projecteer;
- Travel assist is kaduuk. De lijntjes op het display kleuren oranje en niet meer groen waardoor de auto binnen de lijnen gaat ping pongen zoals bij lane assist.

Dealer heeft gekeken en bevestigd. Eind augustus kunnen ze het bekijken 🤨

Verder, kunnen jullie wel op de telefoon internetten zodra je verbonden bent met Apple CarPlay? Ik wilde meedoen aan een teams overleg en kwam er achter dat ik helemaal geen internet had tenzij ik CarPlay ontkoppelde. Iemand al ervaren / opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
funkylicious schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:00:
- Travel assist is kaduuk. De lijntjes op het display kleuren oranje en niet meer groen waardoor de auto binnen de lijnen gaat ping pongen zoals bij lane assist.

Dealer heeft gekeken en bevestigd. Eind augustus kunnen ze het bekijken 🤨

Verder, kunnen jullie wel op de telefoon internetten zodra je verbonden bent met Apple CarPlay? Ik wilde meedoen aan een teams overleg en kwam er achter dat ik helemaal geen internet had tenzij ik CarPlay ontkoppelde. Iemand al ervaren / opgelost?
Travel assist: dan is die van mij ook kapot want ik heb ook altijd oranje lijntjes als ik travel assist aan heb staan dus volgens mij hoort dat, geen ping pong bij mij iig
Carplay: draadloos wordt de WiFi gebruikt dus dan heb je alleen internet via je 4G verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
__REMCO__ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:22:
[...]

Travel assist: dan is die van mij ook kapot want ik heb ook altijd oranje lijntjes als ik travel assist aan heb staan dus volgens mij hoort dat, geen ping pong bij mij iig
Carplay: draadloos wordt de WiFi gebruikt dus dan heb je alleen internet via je 4G verbinding
Hoort dit niet groen te zijn? Ik dacht groen is actief en oranje geeft aan dat die aan het corrigeren is?

Manual

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Kwam een leuke tegen in Amsterdam. Iemand van hier?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbbJ77PegE7DAeUqCdOBjByCOSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELH4SrnGV26P9iDzL2MOfGWU.jpg?f=fotoalbum_large

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
SSJVegito schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:42:
[...]Hoort dit niet groen te zijn? Ik dacht groen is actief en oranje geeft aan dat die aan het corrigeren is?

Manual
Bij mij zijn de lijnen ook oranje. Hier in dit filmpje ook. https://www.youtube.com/watch?v=kLPHtSruKro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

fewips schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:54:
Kwam een leuke tegen in Amsterdam. Iemand van hier?[Afbeelding]
Groen gewrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
knirrebir schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Netjes gedaan en groot gelijk dat je het doet als het kan, is het dan lease of privé (brutaal gevraagd)?
Het wordt een aanschaf (geen lease) maar komt wel op mijn zaak, dus bijtelling is van toepassing. Valt ie in december heb je lagere bijtelling, valt hij in 2022 dan is het in de toekomst bij verkoop een beter jaartal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ib038
  • Laatst online: 15-01-2022
Verliefd op deze kleur :) iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik zag net tijdens het wandelen een Enyaq hier aan de laadpaal staan in Arnhem Presikhaaf, toevallig iemand van hier? Wat een mooie wagen is het toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
https://www.instagram.com...sy_/?utm_medium=copy_link

Werkt dit linkje? Grappig die fiets en persoon herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik zag onderstaande op de Tsjechische site. Zal wel geen aftermarket optie worden in NL, aangezien we de bevestigingspunten missen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K78PdcX8wTFBTUNJxsf_MIniBzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSBJRv1Y7Pj30p8ewkbSRs75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-08 20:51
Robbie8454 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:23:
Ik zag onderstaande op de Tsjechische site. Zal wel geen aftermarket optie worden in NL, aangezien we de bevestigingspunten missen?

[Afbeelding]
Staat in België op de optielijst voor 165,00 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Linkje werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
Hele fraaie wrap. Kwam deze een paar weken geleden tegen op de A2. Erg mooie combinatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
_Chris_ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Hele fraaie wrap. Kwam deze een paar weken geleden tegen op de A2. Erg mooie combinatie 8)
idd, weet iemand hier meer over?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
iMoose schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Bij mij zijn de lijnen ook oranje. Hier in dit filmpje ook. https://www.youtube.com/watch?v=kLPHtSruKro
Die worden oranje als lane assist niet mogelijk is. De lijntjes bij het icoontje worden dan ook oranje. Bij mij zijn ze altijd groen indien lijnen gedetecteerd zijn, en bij het icoontje dan ook.

edit: het betreft de stippellijntjes van het icoontje. Niet van de lijnen op het dashboard, die zijn volgens mij altijd oranje.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloclo100 op 09-07-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:25:
Naar voren is altijd goed. Ik denk dat als er deze maand een knoop wordt doorgehakt hier het hoe dan ook 2022 wordt? Dus helaas 16%
Mijn Enyaq staat op 30/04 momenteel. Dus ik vrees dat leveren voor 2022 op dit moment onhaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
water_escape schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:25:
Er zijn nog wel een aantal reeds ingeplande te bestellen. Dan heb je geen vrije keus, maar wie weet of er nog iets bij zit? Wel veelal sportline. Ik heb er ook net een besteld die al ingepland stond in een productieslot. Deze was al eerder besteld door de dealer zonder klant, had ook al een KOMnummer (?).

Niet helemaal degene die ik zelf gekozen zou hebben (warmtepomp bijvoorbeeld), maar zeker mooie auto en dan speelt 12 of 16% bijtelling toch ook een rol.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
P_de_B schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:48:
[...]

Er zijn nog wel een aantal reeds ingeplande te bestellen. Dan heb je geen vrije keus, maar wie weet of er nog iets bij zit? Wel veelal sportline. Ik heb er ook net een besteld die al ingepland stond in een productieslot. Deze was al eerder besteld door de dealer zonder klant, had ook al een KOMnummer (?).

Niet helemaal degene die ik zelf gekozen zou hebben (warmtepomp bijvoorbeeld), maar zeker mooie auto en dan speelt 12 of 16% bijtelling toch ook een rol.
goed idee, gewoon dus even bij de dealer informeren?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
water_escape schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:56:
[...]

goed idee, gewoon dus even bij de dealer informeren?
Dat heb ik wel gedaan. Ze hadden nog een paar waar ik uit kon kiezen. Sowieso nog wel First Editions, maar die werden me in de iV80-uitvoering te duur, maar ook nog een aantal Sportline.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Robbie8454 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:23:

[Afbeelding]
Nice! Had ik ook gratis in m’n Hyundai i30 wagon. Waar je hem vervolgens in je gratis verhoogde laadvloer kwijt kon. 🤫 want het is best een lang ding natuurlijk. Ideaal op vakantie lekker de kofferbak vol duwen en de kids zaten veilig.

ik zie dus in de huidige verdiepte laadvloer dat je dat lange ding dus niet kwijt kan.. puntje van aandacht |:(

[ Voor 7% gewijzigd door oeroe.b op 09-07-2021 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
Mijn reparatie van de side skirt is good verlopen. Auto van buiten en buiten weer schoongemaakt. Dealer heeft wel mooi kentekenhouder gewisseld voor de eigen dealer reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Die worden oranje als lane assist niet mogelijk is. De lijntjes bij het icoontje worden dan ook oranje. Bij mij zijn ze altijd groen indien lijnen gedetecteerd zijn, en bij het icoontje dan ook.
Zijn de lijntjes bij jou groen als Travel assist is ingeschakeld? Of de lijntjes in het icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
funkylicious schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Zijn de lijntjes bij jou groen als Travel assist is ingeschakeld? Of de lijntjes in het icoontje?
De lijntjes worden pas groen als rijvak "herkend" is. In de hud zie ik dan ook kort 2 groene lijnen verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Travel Assist werkt wel net even anders dan in mijn Octavia. Minder fijn moet ik zeggen. In mijn Octavia ging automatisch (als je dit had aangevinkt in de opties) lane keeping assist aan bij 65 km/u. Bij de Enyaq heb je alleen Lane Assist die aangaat en dus gaat ping pongen tussen de lijnen. Ook bestond de Travel Assist knop nog niet in de Octavia, maar daar activeerde je het met het hendeltje waarmee je de ACC aanzet. Nu zit dat dus gescheiden in twee knoppen, ook minder fijn.

Travel Assist binnen de bebouwde kom raad ik ook van harte af, want het is gewoon niet betrouwbaar en het heeft niet mijn rijstijl, waardoor hij te hard rotondes op gaat of onvoorspelbaar reageert. Op de snelweg een ideale uitkomst, dat werkt weer heel fijn zoals vanouds. Uiteraard wel de optie uitgezet die zelf de snelheid regelt aan de hand van de borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
vinom schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:01:
Travel Assist werkt wel net even anders dan in mijn Octavia. Minder fijn moet ik zeggen. In mijn Octavia ging automatisch (als je dit had aangevinkt in de opties) lane keeping assist aan bij 65 km/u. Bij de Enyaq heb je alleen Lane Assist die aangaat en dus gaat ping pongen tussen de lijnen. Ook bestond de Travel Assist knop nog niet in de Octavia, maar daar activeerde je het met het hendeltje waarmee je de ACC aanzet. Nu zit dat dus gescheiden in twee knoppen, ook minder fijn.

Travel Assist binnen de bebouwde kom raad ik ook van harte af, want het is gewoon niet betrouwbaar en het heeft niet mijn rijstijl, waardoor hij te hard rotondes op gaat of onvoorspelbaar reageert. Op de snelweg een ideale uitkomst, dat werkt weer heel fijn zoals vanouds. Uiteraard wel de optie uitgezet die zelf de snelheid regelt aan de hand van de borden.
Dit ongemak herken ik wel. Als ik zelf heb moeten remmen en ik wil dat mijn TA herneemt, dan moet ik eerst via de hendel resumen en dan pas travel assist terug opzetten. Beetje rare workaround..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 23:32
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:55:
[...]

De lijntjes worden pas groen als rijvak "herkend" is. In de hud zie ik dan ook kort 2 groene lijnen verschijnen.
Ik heb een tijd geleden een korte video gemaakt waarin je het duidelijk ziet.

YouTube: Skoda Enyaq 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
oeroe.b schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:17:
Nice! Had ik ook gratis in m’n Hyundai i30 wagon. Waar je hem vervolgens in je gratis verhoogde laadvloer kwijt kon. 🤫 want het is best een lang ding natuurlijk. Ideaal op vakantie lekker de kofferbak vol duwen en de kids zaten veilig.

ik zie dus in de huidige verdiepte laadvloer dat je dat lange ding dus niet kwijt kan.. puntje van aandacht |:(
Zoals andere member had aangegeven staat het in optielijst Belgie, kan zijn dat als je transport optie erbij neemt er daar (buiten opbergmogelijkheid voor hoedenplank) opbergmogelijkheid bijkomt voor deze afscheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Maarten707 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:59:
Het wordt een aanschaf (geen lease) maar komt wel op mijn zaak, dus bijtelling is van toepassing. Valt ie in december heb je lagere bijtelling, valt hij in 2022 dan is het in de toekomst bij verkoop een beter jaartal.
Dat begrijp ik, als auto november/december 2021 op kenteken wordt gezet en zelfde model en specificatie in januari 2022 op kenteken dan is bij verkoop de auto van 2021 altijd de oude auto ondanks dat eind van het jaar op kenteken is gezet :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Ik heb sinds kort een airbag storing. Heeft iemand al zoiets gehad en zo ja: Wat is de oplossing?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7oQz7yBzUYhIZhQ0LVjGXkDfxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlFOtMImSLFQjUI7VTDId6GG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
na de nieuwe app update (android) is het er alleen maar slechter op geworden. Ik steek de wagen in om te laden en wil eens kijken hoever het staat.. staat dat de kabel niet aangesloten is. Even gaan kijken in de auto, is gewoon lekker aan het laden. App verschillende keren herstart.. helaas! :@

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:
na de nieuwe app update (android) is het er alleen maar slechter op geworden. Ik steek de wagen in om te laden en wil eens kijken hoever het staat.. staat dat de kabel niet aangesloten is. Even gaan kijken in de auto, is gewoon lekker aan het laden. App verschillende keren herstart.. helaas! :@
Dit herken ik niet.
Misschien opnieuw uit/inloggen of koppelen?
Laden via app werkt gewoon zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:58
wimvanb schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:34:
Ik heb sinds kort een airbag storing. Heeft iemand al zoiets gehad en zo ja: Wat is de oplossing?[Afbeelding]
Is je 12v batterijspanning een keertje te laag of nog te laag geweest dikwijls hangt airbag fout daar mee samen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

water_escape schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:38:
[...]

idd, weet iemand hier meer over?
Gewoon de foto's tonen aan je lokale wrapper. De onderliggende kleur is zwart volgens het RDW.

https://twitter.com/elect...13224737040441353/photo/1
Let wel op dat de achterkant in ander licht veel donkerder lijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenneman op 09-07-2021 12:17 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
oldie127 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Is je 12v batterijspanning een keertje te laag of nog te laag geweest dikwijls hangt airbag fout daar mee samen
Niet dat ik weet. Kunnen ze dat resetten bij de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik heb sinds kort een airbag storing. Heeft iemand al zoiets gehad en zo ja: Wat is de oplossing?[Afbeelding]
Ik zie in de manual dit staan als die buiten werking is gesteld, bijvoorbeeld bijrijders stoel:
brandt na het inschakelen van het contact 4 s en knippert vervolgens 12 s - De airbag of de gordelspanner is met het diagnoseapparaat buiten werking gesteld

Melding betreffende de buiten werking gestelde airbag of gordelspanner
Als dit niet gebeurd is en hij brand continue dan zou ik even naar de dealer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
SSJVegito schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Ik zie in de manual dit staan als die buiten werking is gesteld, bijvoorbeeld bijrijders stoel:
brandt na het inschakelen van het contact 4 s en knippert vervolgens 12 s - De airbag of de gordelspanner is met het diagnoseapparaat buiten werking gesteld

Melding betreffende de buiten werking gestelde airbag of gordelspanner
Als dit niet gebeurd is en hij brand continue dan zou ik even naar de dealer gaan?
Het lampje brandt continue en bij contact aanzetten verschijnt de tekst Airbag storing.
Dat wordt dus een bezoekje aan de dealer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
Net opgehaald, 1e indruk echt geweldig 👌

Ook TA erop terwijl alleen assistentie standaard besteld, actief radius geeft aan 650km, ben benieuwd hoe snel dat gaat. 🤔

Alleen die melding stuur vasthouden moeten ze wel gaan oplossen, dat is al een irritatie factortje 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmF1C0de3MuoyRLVvUDeM58676c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mq30CNeouE6AAWsJL6riAawo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4co8NKjUVr9ir1ZJ6kgf0I4ZUw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cw4ia3VKfS9ENMdGXc9KOf6s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door t3q op 09-07-2021 14:51 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
1x melding gehad, daarna niet meer terug gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:41
Zeker niet beter op geworden, hij loopt constant vast bij het opstarten van de app...
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Deures schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:57:
Zeker niet beter op geworden, hij loopt constant vast bij het opstarten van de app...

[...]
Ze zijn wel volop met ontwikkelingen bezig dus als de server niet reageert kan het ook zijn dat die een verkeerde status laat zien. Ik denk dat dit soort problemen nog wel even door zullen gaan. Eigenlijk hebben ze de auto te vroeg op de markt gezet naar hoever de software eigenlijk is. Niet dat ik klaag verder want die dingen neem ik ook wel voor lief tot alles geupdate is.

Volgens mij zijn heel veel merken dit gaan doen omdat Tesla al zover is met elektrische autos en hebben ze de autos maar gepushed de markt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:05
CorvanDijk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ik had ook eerst problemen met de connectie. Eerste keer pakte de auto de verbinding wel, later weer niet. Oplossing bij mij was ook, net als wat anderen aangaven, beveiliging op alleen WPA2 zetten. Stond bij mij op WPA/WPA2. Na omzetten was het probleem weg.
Ik heb hem nu ook op WPA2 alleen staan maar nog steeds het probleem. Router is Connectbox van UPC.

Daarnaast nieuwe ervaringen:
1. Gister hozen van de regen maar geen automatisch ruitenwissers. Moet ik iets doen om dat te activeren? (en ja in de wagen-instelling staan ze op automatisch).
2. Kun je zien dat je lichten automatisch aangaan? Misschien kijk ik er overheen? Bij mijn vorige auto ging bijvoorbeeld de navigatie op nachtstand.
3. Het onder de auto schoppen op de klep open te krijgen werkt voor geen meter. Daar moet ik nog wel even over bakkeleien denk ik?
4. Er zit een klep-open-knop op de sleutel? Iemand enig idee hoe dat zou moeten werken? Kom ik ook niet uit.
5. Voor de liefhebbers van de scherminstellingen: scherm 1: navigatie (links) en radio, met extra knopje radio omdat bij swipen de radio niet doorswipet op favoriet maar op alfabet (beetje jammer of kan dat anders?) Scherm 2: telefoon met favorieten (links) en rechts ritgegevens.
6. Kun je je thuis- en werkadres in de navigatie aanpassen en/of weggooien (en hoe dan?)
7. Travel assist is prettig op de autoweg en idd lastiger in de stad. Hij remt nogal laat.
8. In B rijden vind ik echt handig. Niet alleen terugwinnen maar ook snel voldoende afremmen bij stoplichten en zo, wat toch moet.
9 Navigatie via gelijk alles in typen werk vrij beroerd, hij vind nooit wat zo lijkt het? Doe liever via plaats, straat. Kun je dat default laten zijn.
10. Voice assist laat nog te wensen over. Is dan ook een vrouwenstem en die schijnen me vaker niet te begrijpen. Misschien dat meer gebruik het beter maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:55:
Ik heb hem nu ook op WPA2 alleen staan maar nog steeds het probleem. Router is Connectbox van UPC.

1. Gister hozen van de regen maar geen automatisch ruitenwissers. Moet ik iets doen om dat te activeren? (en ja in de wagen-instelling staan ze op automatisch).
2. Kun je zien dat je lichten automatisch aangaan? Misschien kijk ik er overheen? Bij mijn vorige auto ging bijvoorbeeld de navigatie op nachtstand.
3. Het onder de auto schoppen op de klep open te krijgen werkt voor geen meter. Daar moet ik nog wel even over bakkeleien denk ik?
4. Er zit een klep-open-knop op de sleutel? Iemand enig idee hoe dat zou moeten werken? Kom ik ook niet uit.
5. Voor de liefhebbers van de scherminstellingen: scherm 1: navigatie (links) en radio, met extra knopje radio omdat bij swipen de radio niet doorswipet op favoriet maar op alfabet (beetje jammer of kan dat anders?) Scherm 2: telefoon met favorieten (links) en rechts ritgegevens.
6. Kun je je thuis- en werkadres in de navigatie aanpassen en/of weggooien (en hoe dan?)
7. Travel assist is prettig op de autoweg en idd lastiger in de stad. Hij remt nogal laat.
8. In B rijden vind ik echt handig. Niet alleen terugwinnen maar ook snel voldoende afremmen bij stoplichten en zo, wat toch moet.
9 Navigatie via gelijk alles in typen werk vrij beroerd, hij vind nooit wat zo lijkt het? Doe liever via plaats, straat. Kun je dat default laten zijn.
10. Voice assist laat nog te wensen over. Is dan ook een vrouwenstem en die schijnen me vaker niet te begrijpen. Misschien dat meer gebruik het beter maakt?
Heb jij instructieboekje?
Heb deze in pdf formaat dus als pm stuurt met mailadres kan ik je die mailen.
Denk als instructieboekje hebt doorgenomen er al veel duidelijk is en je dan vragen kan posten die nog overblijven.
Als ik van het weekend tijd heb zal ik alvast in instructieboekje kijken of er antwoorden te geven zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Even door de handleiding bladeren was sneller geweest, en vollediger dan alles hier typen en wachten. RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Even door de handleiding bladeren was sneller geweest, en vollediger dan alles hier typen en wachten. RTFM.
[/quote]

Geen van bovenstaande vragen staan (simpel) in het instructieboekje ...

[ Voor 47% gewijzigd door Daan115 op 09-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:33:
[/quote]

Moet het simpel dan?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Zo dan ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:33:
[/quote]

Net hoe je leest hoor, het antwoord op de eerste vraag had ik binnen 15 seconden gevonden. Staan zeer duidelijke instructies met afbeeldingen in.
En als hier het antwoord niet staat is je vraag wellicht niet duidelijk genoeg geformuleerd. We lezen namelijk niet wat je zelf al hebt gedaan, en wat dit voor resultaten had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
[...]

Begrijp nog steeds niet waarom jullie de auto met thuis wifi willen verbinden?

1. 1 standje omhoog is auto swipen (int). Staat in de handleiding
2. Staat ook in de handleiding beschreven.
3. Niet schoppen maar swipen met je voet zeg maar.
4. Binnen ca 2 meter moet de sleutel bij de auto bevinden dacht ik zo. Staat ook in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Genestealer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Begrijp nog steeds niet waarom jullie de auto met thuis wifi willen verbinden?

1. 1 standje omhoog is auto swipen (int). Staat in de handleiding
2. Staat ook in de handleiding beschreven.
3. Niet schoppen maar swipen met je voet zeg maar.
4. Binnen ca 2 meter moet de sleutel bij de auto bevinden dacht ik zo. Staat ook in de handleiding.
Ad 3: wat ik ook doe; niets....
Ad 4; wat ik ook doe: niets....

Dan:

Thuis en werk adres:
› Favorieten Thuis aantippen.
› Het reisdoel selecteren en ingeven via het adres, eventueel de actuele wagenpositie gebruiken.

Maar hoe WIJZIG je hem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Vanmorgen een witte Enyaq tegengekomen op de A50 richting Apeldoorn :*), deze had alleen Skoda achterop.

Ook een mooi gemiddelde gehaald vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UDLa8aXEYLkBogpPaBD26tA0t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNYDvD2VL0rnEcc2pUNqPvN7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Dan:

Thuis en werk adres:
› Het reisdoel selecteren en ingeven via het adres, eventueel de actuele wagenpositie gebruiken.

Maar hoe WIJZIG je hem?
Naar favorieten > daar staat Thuis en Werk. Wil je die wijzigen swipe je naar links. Dan verschijnt er een prullenbakje en de rest wijst vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
Daan115 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Dan:

Thuis en werk adres:

Maar hoe WIJZIG je hem?
  1. Dit is de hendel 1 omhoog doen, dus niet op uit.
    Manual Link
  2. Met de auto knop bij de lichtinstellingen links naast het stuur bij het portier kun je het licht instellen en volgens mij zie je dat gewoon op die knoppen en ook in het instrumentenpaneel. Verder kijken in de manual.
    Manual Link
  3. De beweging zou meer swipen moeten zijn. Heb je volgens mij meer kans dat de sensor het pakt. Je moet uiteraard ook je sleutel bij je hebben.
    Manual Link
  4. Die knop inhouden en vrij dicht bij de auto blijven staan. Sluiten kan alleen als je binnen 2 meter staat, openen wel verder weg.
    Manual Link
Edit:
Navigatie bediening is bij de Manual te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door SSJVegito op 09-07-2021 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:04
Goedemorgen, volg dit topic al een tijdje. Gister bericht gekregen van LM dat "mijn" Enyaq besteld is, bij Broekhuis.

Skoda Enyaq iV (5-deurs) 58kWh ev iv 60 132kW aut
Interieur stijl Eco Suite
Race Blue metallic
ASSISTENTIEPAKKET
COMFORT PLUS PAKKET
FAMILY PAKKET
KLIMAAT PAKKET
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19"
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Elektrisch inklapbare trekhaak

Zal spannend worden of dit jaar nog geleverd wordt
Pagina: 1 ... 171 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2