Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.767.178 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 11:37
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Is dat niet gewoon tijdens afleveren? Kun je hem daarna niet alsnog in dat gat proppen in de deur? Ze zouden dat gat niet weg gehaald hebben toch? 8)7
Ja dat vraag ik me dus ook af. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Is dat niet gewoon tijdens afleveren? Kun je hem daarna niet alsnog in dat gat proppen in de deur? Ze zouden dat gat niet weg gehaald hebben toch? 8)7
Je weet toch dat er naast een chiptekort ook een gatentekort is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-08 17:25
jdenijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?

En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?

Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
lekker dan, juist die paraplu in je deur verwerkt vond ik wel chique.
MY wissels gebeuren bij VAG vrijwel altijd halverwege een lopend jaar. Geen idee waarom dat is, maar had dat destijds met een Audi A3 ook.

De verschillen zitten hem in:

- 125 Kw gaat naar 130Kw snelladen
- Uitneembaar bakje bij de achterbank
- Paraplu had ik nog niet gelezen, maar zou wel stom zijn. Ik zie ook liever in de deur. Maar mogelijk zit dat gat er nog wel.

Ik ga Wittebrug deze week nog eens lastig vallen om te zien of er wat bekend is rondom de auto. Want de november indicatie was in ieder geval niet juist, maar een nieuwe indicatie had men ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Wicked-Game op 07-07-2021 10:32 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 09:18
Alhoewel ik verwacht dat het snelladen ook voor de huidige modellen zal veranderen met een software update. Dan zijn het uiteindelijk het bakje en de paraplu plek. Niet heel spannend dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
jdenijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?

En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?

Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
lekker dan, juist die paraplu in je deur verwerkt vond ik wel chique.
Lijkt me niet dat gaten in deur vervallen, dan moet je weer andere mal maken.
Model 2022 wel € 700 duurder en heeft bak op vloer in midden en 130kw snellaad optie, meer niet bekend.
Wijzigen van model gebeurt nagenoeg bij elk merk/model en dat klein een hele kleine wijziging zijn qua ander rooster in bumper en/of iets in interieur en/of alleen software wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Zijn er mensen die het daadwerkelijk verbruik van de Enyaq bijhouden?
Ik heb net een lange rit van 224 km gehad, waar het kon steeds 120 gereden.
Boordcomputer geeft over de hele rit een gemiddelde van 19,1 kWh/100 km aan.
Dit zou betekenen voor deze rit een verbruik van 42,8 kW aan verbruik, immers: (19,1/100)*224.

Als ik het echter zelf nareken op basis van de SOC bij vertrek (90%) en de SOC bij aankomst (30%) van de 78 KW batterij, komt het gemiddelde verbruik veel hoger uit, namelijk 20,9 kWh/100 km.
Nogal een significant verschil!

Ben maar een Excel logje begonnen om het bij te houden. Benieuwd naar andere ervaringen, ofdat mijn manier van denken / rekenen niet klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door RandomNick op 07-07-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Truman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:46:
Alhoewel ik verwacht dat het snelladen ook voor de huidige modellen zal veranderen met een software update. Dan zijn het uiteindelijk het bakje en de paraplu plek. Niet heel spannend dus.
Snelladen hogere waarde met software update is de melding (of het gebeurt kan pas getest worden als update is geweest, hopelijk doet een member dat en koppelt hier terug), echter dan moet je wel snellaad optie hebben af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18
knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Afwachten is één, maar heb je zelf hun benadert (snap ook dat je dat niet zou doen omdat bericht mogelijk niet is wat je wilt)?
Ja ik heb ze 3 keer benaderd en dat wordt elke keer gevolgt door een brief van de leasemaatschappij dat er 2 weken uitstel is. Officieel zou de auto eind mei verschijnen.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Venxir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
Ja ik heb ze 3 keer benaderd en dat wordt elke keer gevolgt door een brief van de leasemaatschappij dat er 2 weken uitstel is. Officieel zou de auto eind mei verschijnen.
Dealer verschuilt zich achter leasemaatschappij lijkt het wel, raar en jammer dat dealer geen info met jou deelt :|.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Lijkt me niet dat gaten in deur vervallen, dan moet je weer andere mal maken.
Model 2022 wel € 700 duurder en heeft bak op vloer in midden en 130kw snellaad optie, meer niet bekend.
Wijzigen van model gebeurt nagenoeg bij elk merk/model en dat klein een hele kleine wijziging zijn qua ander rooster in bumper en/of iets in interieur en/of alleen software wijziging.
We vergeten nog dat Quartz Grey eruit gaat en Graphite Grey terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Zojuist gebeld met Wittebrug voor status update. Hij zou in week 26 geproduceerd en in week 30 geleverd worden. Nu blijkt ie al een chassisnummer te hebben, dus deels geproduceerd, maar naast de band te zijn gezet vanwege missende onderdelen. Dealer kon niet aangeven om welke onderdelen het gaat. Ik heb standaard verlichting dus miss dat het dat is. Verwachte levering is nu week 34 maar is niet betrouwbaar volgens dealer. Nu iedere week even bellen voor een update en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
Zojuist gebeld met Wittebrug voor status update. Hij zou in week 26 geproduceerd en in week 30 geleverd worden. Nu blijkt ie al een chassisnummer te hebben, dus deels geproduceerd, maar naast de band te zijn gezet vanwege missende onderdelen. Dealer kon niet aangeven om welke onderdelen het gaat. Ik heb standaard verlichting dus miss dat het dat is. Verwachte levering is nu week 34 maar is niet betrouwbaar volgens dealer. Nu iedere week even bellen voor een update en afwachten.
Hangt af van je configuratie.

Kan inderdaad de standaard verlichting zijn, trekhaak of de standaard 19" velgen. Maar heb je de dealer akkoord gegeven tot wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 11:37
pfff. vervelend om te horen..
Heb je gebruikt gemaakt van die (gratis) update/alternatief?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFPtxhWzNoYj8ypwsXPlvjhqg3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e1knjfvHjU1r5zVl5TJnA1zv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
Wicked-Game schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Kan inderdaad de standaard verlichting zijn, trekhaak of de standaard 19" velgen. Maar heb je de dealer akkoord gegeven tot wijziging?
Ik heb enkel standaard verlichting dat eventueel een issue kan opleveren… heb nog gevraagd naar die upgrade naar matrix maar die inventarisatie heeft al plaatsgevonden en was niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Ik heb enkel standaard verlichting dat eventueel een issue kan opleveren… heb nog gevraagd naar die upgrade naar matrix maar die inventarisatie heeft al plaatsgevonden en was niet mogelijk.
Ohw dat is zuur...

Dus in principe is het dan wachten tot iets geleverd gaat worden waar het issue is ontstaan(wat verlichting dan lijkt te zijn). Beetje raar lijkt mij, tenzij PON niet teveel cadeautjes wil geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Tjonge, dat is vervelend zeg.. waarschijnlijk net geproduceerd voor de inventarisatie.
ik hoop voor je dat hij snel wordt afgebouwd en op transport naar NL wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 12:31
ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Slecht dit... inventarisatie heeft al plaatsgevonden... ja, en daarbij zijn ze jou even vergeten te bellen?

Toch het gevoel dat wanneer de krabbel gezet is, de heren verkopers (LM+dealer) iets minder hard hun best doen.
Naast wachten heb ik ook een hekel aan het afhankelijk zijn van mensen die een goede en snelle afhandeling niets kan schelen. LM en dealer wordt er niet beter van, maar ook niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Ik heb het idee dat dit voor mijn auto ook het geval is 30 juni zou deze geproduceerd worden. Maar tot op heden nog niks vernomen dat hij op transport is. Mijn config is inc trekhaak en basis lichtpakket. De trekhaak is voor mij een must en heb ik dan ook niet laten vallen.

Iemand een idee wat de tijd is tussen dag van productie en transport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:

Vergeet de HUD niet, restricties op:
HUD
Standaard velgen
Standaard verlichting
Trekhaak

Bovenstaande ook voor @ArthurT.

Edit: zie ook lijst van @jdenijs, bedankt voor opnieuw posten, zag het net te laat.

[ Voor 13% gewijzigd door knirrebir op 07-07-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:51:
Dit zou betekenen voor deze rit een verbruik van 42,8 kW aan verbruik, immers: (19,1/100)*224.

Als ik het echter zelf nareken op basis van de SOC bij vertrek (90%) en de SOC bij aankomst (30%) van de 78 KW batterij, komt het gemiddelde verbruik veel hoger uit, namelijk 20,9 kWh/100 km.

Ben maar een Excel logje begonnen om het bij te houden. Benieuwd naar andere ervaringen, ofdat mijn manier van denken / rekenen niet klopt.
Geen enyaq hier, dus hou nog niets bij.
Gebaseerd op wat ik eerder heb gelezen wordt bij gemiddelde verbruik ook rekening gehouden met eerdere (zuinigere) ritten en als dat geëxtrapoleerd wordt dan levert dat een voordeliger verbruik dan wat je berekent gebaseerd op soc ofwel berekening niet op basis van soc.
Volgens mij zit software zo in elkaar en ook al reset je alle tellers is er nog wel de data van eerdere ritten om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@Gupper Vanuit mijn gesprek met de dealer afgelopen week, normaal gesproken anderhalf tot twee weken tussen start productie en gereed voor transport. Tussen gereed transport en daadwerkelijk transport kan zomaar nog wel eens een week (of meer) zitten.

Echter door de onderdelen problematiek duurt het productieproces soms langer. Met mijn Enyaq is bijvoorbeeld in week 24 gestart, maar deze week wordt de productie pas afgerond. Aldus het informatiesysteem van A-Point. In daadzelfde systeem staat mijn auto voor transport naar Nederland in week 29.

Vervolgens van importeur naar dealer: 1 tot 2 weken
Vervolgens in de werkplaatsplanning tijd vinden voor het rijklaar maken: 1 tot 2 weken

De verwachting voor mijn Enyaq is momenteel week 32, met standaard verlichting en 19"-velgen. Heb nooit een HUD of trekhaak in bestelling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Arosa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:17:
@Gupper Vanuit mijn gesprek met de dealer afgelopen week, normaal gesproken anderhalf tot twee weken tussen start productie en gereed voor transport. Tussen gereed transport en daadwerkelijk transport kan zomaar nog wel eens een week (of meer) zitten.

Echter door de onderdelen problematiek duurt het productieproces soms langer. Met mijn Enyaq is bijvoorbeeld in week 24 gestart, maar deze week wordt de productie pas afgerond. Aldus het informatiesysteem van A-Point. In daadzelfde systeem staat mijn auto voor transport naar Nederland in week 29.

Vervolgens in de werkplaatsplanning tijd vinden voor het rijklaar maken: 1 tot 2 weken

De verwachting voor mijn Enyaq is momenteel week 32, met standaard verlichting en 19"-velgen. Heb nooit een HUD of trekhaak in bestelling gehad.
Thanks (y)

Had al een vermoede dat het langer duurt dan ik verwacht had.

Mijn dealer had in het verleden aangegeven dat vanaf moment dat hij in productie is het een week of 6 duurt dat hij op gehaald kan worden.

Blijkbaar is dat door o.a. de tekorten niet haalbaar en zal ik enkele weken langer moeten wachten.

Vandaag eerst maar is de laadpaal laten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Jasperzzz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:09:
Ik heb inderdaad assistentie en geen plus. Wel sport dus ook knopje op stuurwiel en HOD.
Bedankt, hierbij bijgewerkt lijstje van assistentie basis en wel-geen travel assist aanwezig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk91QrYJHpTIansOl0NmPFYHXiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AmakMDb0TZgIuQR2z6oSrhGJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Arosa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:17:

Duidelijk en dank voor terugkoppeling-update, nieuwe inzichten en informatie is altijd welkom.
Bedoel je 19 inch standaard velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:51:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen zo zuinig mogelijk probeer te rijden maar ik hou niets bij.
Na iets meer dan 10.000km kan ik goed inschatten wat range is bij welk rijgedrag.
En ik zit nu zo ongeveer op 320-350km met volle accu, iV60.
Laatst in DLD continue 165km/h gereden. Dan kom ik op ca. 200km.....
Een ding telt bij mij, zo inplannen dat hij thuis einde dag weer aan lader kan.
Heb nu 3x onderweg een fastned moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Met dit weer is 20% ongeveer 100KM bij mij, iV80. Dat is met de snelheid die toegestaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Duidelijk en dank voor terugkoppeling-update, nieuwe inzichten en informatie is altijd welkom.
Bedoel je 19 inch standaard velgen?
Inderdaad standaard 19" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 12:31
goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen zo zuinig mogelijk probeer te rijden maar ik hou niets bij.
Na iets meer dan 10.000km kan ik goed inschatten wat range is bij welk rijgedrag.
En ik zit nu zo ongeveer op 320-350km met volle accu, iV60.
Een ding telt bij mij, zo inplannen dat hij thuis einde dag weer aan lader kan.
Heb nu 3x onderweg een fastned moeten gebruiken.
350 _/-\o_ Da's nog best ver... Maar dan rij je 'm van 100% naar leeg!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
markiep schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:44:
[...]

350 _/-\o_ Da's nog best ver... Maar dan rij je 'm van 100% naar leeg!?
Altijd 100% laden, niet leeg echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:23
goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Hoe was het rijcomfort op die snelheid?

En wat is continu? Kwartiertje, uurtje, ...
Want op het eerste gezicht vallen dit soort cijfers me eigenlijk nog 100% mee. Dit betekent eigenlijk dat, zolang je thuis en op je werkplek kan laden, je zelfs een redelijke woon-werkafstand prima door kan kachelen en je niet perse tot de rechterbaan bent veroordeeld.

Amsterdam - Enschede: ±165km
Zwolle - Tilburg: ±152km
Leeuwarden - Almere: ±183km

Allemaal willekeurige uit de lucht gegrepen ritten waarbij je dus lekker kan zoeven, ook als het een keer iets harder dan 130km/h moet (blabla mag niet, het gaat nu om de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 12:42
Hij is binnen. Gelijk vragen die vast hier op Tweakers iemand weet:

- Ik probeer de auto met mijn thuisnetwerk te connecten. Ik zie alleen mijn 2.4 netwerk en niet mijn 5GHz
netwerkt. Klopt dat?
- Nu geeft mijn netwerkt een ikoontje met een rode streep erdoor heen en de mededeling dat hij niet aan de
veiligheidseisen voldoet? iemand enig idee?
- Dan proberen we een tweede telefoon met google auto (zonder kabel) aan te sluiten maar hij sluit de telefoon
alleen maar aan als "normaal" bluetooth device? iemand enig idee?
- Als ik toch via usb kabel zo willen proberen, waar zit die aansluiting?

O misschien leuk om te weten: geleverd met een (ongevraagd) extra lichtpakket, verder precies zoals besteld. Zoals dit:
FlipModeNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
Bij mij is de Enyaq inmiddels ook geleverd na 9 maanden levertijd. Alles zit erop + een extraatje: het lichtpakket. Hadden ze me niet over geïnformeerd en kwam ik achter toen de auto al bij de dealer stond. Die wist het ook nog niet. Voor nop erop gezet. Uiteraard wel hogere fiscale waarde.
En een paar weken terug nog de mededeling bij de dealer dat de levertijd een maand of wat opgeschoven ging worden (naar september) om twee weken later te horen dat hij op transport stond?!

[ Voor 38% gewijzigd door Daan115 op 07-07-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
Hey iedereen,

Sinds een 2-tal weken de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60, Quartz Grey en hij rijdt super ! Configuratie :

Anti-diefstal alarm
- Design Selection Lounge
- Laadfunctie supersnel laden op gelijkstroom (DC) 100kW. Inclusief 1 jaar lidmaatschap voor het Ionity laadnetwerk
- Lichtmetalen velgen, 19" REGULUS, Anthracite Metallic
- Metaalkleur
- NAVI Basic pack
- Pack Assisted Drive Plus
- Pack Chrome Optic
- Pack Climate Plus
- Pack Convencience Plus Pro Alarm
- Pack Drive Sport Basic
- Pack Light & View Basic
- Pack Parking Plus
- Quartz Grey
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- pack comfort

Maar zit met een vraagje omtrent het laden van mijn auto.... Ik merk dat ik op een openbare laadpaal perfect kan laden met 10,5KV en heb thuis een Alfen Pro Single laadpaal met load balancing.... (monofase 40A) Ik merk echter op dat 's nachts de auto steeds laadt op 1,8KV wat eindeloos lang duurt...... Iemand anders ook deze effecten bij het laden ?

Of zou hij tot 80% hoger laden om dan nadien zo laag terug te schakelen ? Volgens mij niet, want bij publieke paal blijft hij netjes doorladen op 10,5 Kv, ook op 89% en meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
sven2829 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
Hey iedereen,

Sinds een 2-tal weken de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60, Quartz Grey en hij rijdt super ! Configuratie :

Anti-diefstal alarm
- Laadfunctie supersnel laden op gelijkstroom (DC) 100kW. Inclusief 1 jaar lidmaatschap voor het Ionity laadnetwerk
- Metaalkleur
- NAVI Basic pack
- Pack Chrome Optic
- Pack Climate Plus
- Pack Drive Sport Basic
- Pack Parking Plus
- Quartz Grey
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- pack comfort

Maar zit met een vraagje omtrent het laden van mijn auto.... Ik merk dat ik op een openbare laadpaal perfect kan laden met 10,5KV en heb thuis een Alfen Pro Single laadpaal met load balancing.... (monofase 40A) Ik merk echter op dat 's nachts de auto steeds laadt op 1,8KV wat eindeloos lang duurt...... Iemand anders ook deze effecten bij het laden ?

Of zou hij tot 80% hoger laden om dan nadien zo laag terug te schakelen ? Volgens mij niet, want bij publieke paal blijft hij netjes doorladen op 10,5 Kv, ook op 89% en meer....
toon volledige bericht
Ligt eerder aan je laadpaal vermoed ik die niet goed ingesteld is. Even bellen met de installateur dus, want ze zijn op afstand te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
sven2829 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:
Hey iedereen,

Anti-diefstal alarm
- Metaalkleur
- NAVI Basic pack
- Pack Chrome Optic
- Pack Climate Plus
- Pack Drive Sport Basic
- Pack Parking Plus
- Quartz Grey
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- pack comfort

toon volledige bericht
Wat @vinom ook al zei qua instellen, ik neem aan dat je in België woont gezien omschrijving van opties; weet niet of ze in België laadpaal thuis anders instellen qua capaciteit met oog op openbare leidingnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 09:18
Zojuist mocht ik mijn auto ophalen. Eerst nog even de oude inleveren bij een innamepunt en toen ik dit gedaan had kreeg ik een telefoontje, Tja ik heb vervelend nieuws voor je er doet zich een storing voor en we gaan de auto niet uitleveren. Bleek dat de warmtepomp (niet besteld), maar kennelijk is er nog een andere, is kapot. We hebben direct een nieuwe besteld en dat is een nieuwere versie. Ze verwachten dat dit probleem zich bij meer auto's gaat voordoen. Dus wees gewaarschuwd.

Mocht uiteindelijk langs komen want ze regelden netjes vervoer en mocht alvast wel even de auto zien. Morgen hopelijk alsnog mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
1.8 kw? dat is dus op 1 fase laden op 8a.. heb je AC reductie aangevinkt? uitvinken en dan laad je op 3.6kw.

en als je ook thuis 10.5kw wilt laden moet je je lader verwisselen voor een 3x16a lader.

[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 07-07-2021 16:57 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sven2829
Bedankt voor de tips... Inderdaad in België, maar geen bijzondere beperkingen wat het net betreft.... Ik informeer mij bij de installateur...

Wat @Simply1337 betreft : ik veronderstel dat je de optie bedoelt die ik in de auto kan aanvinken als 'verlaagd laden ' ? Dit staat bij mij uit, dus vermoed inderdaad dat de afstelling van de laadpaal niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@sven2829 Dat zou kunnen als je nu 8A maximaal haalt maar de Enyac kan op een 1-fase laadpaal nooit meer dan 16A, dus 3,6kW halen. De boordlader ondersteunt namelijk simpelweg niet meer dan 16A per fase.

Dus om de 10,8 kW te halen moet je de laadpaal en je meterkast laten aanpassen naar 3-fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
internetinfo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Want op het eerste gezicht vallen dit soort cijfers me eigenlijk nog 100% mee. Dit betekent eigenlijk dat, zolang je thuis en op je werkplek kan laden, je zelfs een redelijke woon-werkafstand prima door kan kachelen en je niet perse tot de rechterbaan bent veroordeeld.

Allemaal willekeurige uit de lucht gegrepen ritten waarbij je dus lekker kan zoeven, ook als het een keer iets harder dan 130km/h moet (blabla mag niet, het gaat nu om de auto).
toon volledige bericht
Heb echt mijn vraagtekens bij die 200 km op dit soort snelheden bij een iV60. Zal vast heel even op de GoM staan, maar je gaat ze echt niet uit kunnen rijden.

Ik rij met enige regelmaat naar een werklocatie die enkele reis 220 km is. Ik denk dat als ik de hele tijd 100 rij, en de weeromstandigheden gunstig zijn, ik net aan heen en weer zou kunnen op een volledig opgeladen batterij. Aangezien ik sinds kort op de bestemming ook kan bijladen rij ik lekker 120 en is verbruik geen issue. En zelfs als zou dit niet kunnen rij ik liever wat lekkerder door en maak dan een 10 min stop bij Fastned, voordat je 5 emails hebt beantwoord of geplast heb je alweer 100 km range erbij (met snellaadoptie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:22:
@sven2829 Dat zou kunnen als je nu 8A maximaal haalt maar de Enyac kan op een 1-fase laadpaal nooit meer dan 16A, dus 3,6kW halen. De boordlader ondersteunt namelijk simpelweg niet meer dan 16A per fase.

Dus om de 10,8 kW te halen moet je de laadpaal en je meterkast laten aanpassen naar 3-fase.
Euhm. Hij kan gewoon tot en met 32A laden op 1F hoor.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:
Hij is binnen. Gelijk vragen die vast hier op Tweakers iemand weet:

- Ik probeer de auto met mijn thuisnetwerk te connecten. Ik zie alleen mijn 2.4 netwerk en niet mijn 5GHz
netwerkt. Klopt dat?
- Nu geeft mijn netwerkt een ikoontje met een rode streep erdoor heen en de mededeling dat hij niet aan de
- Dan proberen we een tweede telefoon met google auto (zonder kabel) aan te sluiten maar hij sluit de telefoon
alleen maar aan als "normaal" bluetooth device? iemand enig idee?
- Als ik toch via usb kabel zo willen proberen, waar zit die aansluiting?

O misschien leuk om te weten: geleverd met een (ongevraagd) extra lichtpakket, verder precies zoals besteld. Zoals dit:

[...]

En een paar weken terug nog de mededeling bij de dealer dat de levertijd een maand of wat opgeschoven ging worden (naar september) om twee weken later te horen dat hij op transport stond?!
toon volledige bericht
2.4 GHz reikt een stuk verder dan je 5 GHz verbinding, dus afhankelijk van waar je je router hebt staan zou dit goed kunnen kloppen.

Veiligheidseisen kan zijn dat die geen wachtwoord heeft, verkeerde versleuteling (b.v. WPA en WPA2).

Ondersteund de auto android auto draadloos uberhaupt? Kabel kun je voorin erin steken en ook in je telefoon dan moet het goed gaan, mits je android auto ook op de telefoon hebt staan. Maar dat laatste geld voor beide denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Hmmm nooit geweten, even opgezocht en dat klopt inderdaad. Geldt blijkbaar ook voor mijn ID.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
tja, op dag één ook de laadpaal zien laden op 7,4 Kv gedurende een tijdje, de volgende laadbeurten allemaal op 1,8... Dus moet toch inderdaad mogelijk zijn....

Als hij volgeladen is (100%) zou ik normaliter 410 km moeten mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Hmmm nooit geweten, even opgezocht en dat klopt inderdaad. Geldt blijkbaar ook voor mijn ID.4.
Ja, de meeste VAG BEVs kunnen dat wel. Intern koppelen ze dan twee laders. Tesla doet dit ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

toon volledige bericht
Dat was vanaf achter Dortmund naar grens, bijna continue 165. Was 150km .
Klopt inderdaad, als je na 200km altijd weer kunt snelladen en weer vol hebt als je weg moet kun je dus lekker door kachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-08 07:42
[...]

Je hebt dan uiteraard wel een laadkabel voor 32A nodig. De standaard meegeleverde 3-fase kabel (in ieder geval in NL) laadt max 16 of 20A per fase.
In de stekker zit een bepaalde weerstand. Deze wordt door de laadpaal gemeten en dan weet de lader de maximale stroom die de kabel per fase aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

toon volledige bericht
Zie nu nog je vraag over rijcomfort.
Dat blijft top. Auto ligt heerlijk op de weg, met een vinger te besturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Heb echt mijn vraagtekens bij die 200 km op dit soort snelheden bij een iV60. Zal vast heel even op de GoM staan, maar je gaat ze echt niet uit kunnen rijden.

Ik rij met enige regelmaat naar een werklocatie die enkele reis 220 km is. Ik denk dat als ik de hele tijd 100 rij, en de weeromstandigheden gunstig zijn, ik net aan heen en weer zou kunnen op een volledig opgeladen batterij. Aangezien ik sinds kort op de bestemming ook kan bijladen rij ik lekker 120 en is verbruik geen issue. En zelfs als zou dit niet kunnen rij ik liever wat lekkerder door en maak dan een 10 min stop bij Fastned, voordat je 5 emails hebt beantwoord of geplast heb je alweer 100 km range erbij (met snellaadoptie)
Toch echt het geval. Thuis zat ik op 198 gereden kilometers. Accu op 6%. Vertrokken op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
NoCO2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Je hebt dan uiteraard wel een laadkabel voor 32A nodig. De standaard meegeleverde 3-fase kabel (in ieder geval in NL) laadt max 16 of 20A per fase.
In de stekker zit een bepaalde weerstand. Deze wordt door de laadpaal gemeten en dan weet de lader de maximale stroom die de kabel per fase aankan.
Vreemd dat ze niet een 3x32A kabel bij de auto leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 08:38
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:10:
[...]

2.4 GHz reikt een stuk verder dan je 5 GHz verbinding, dus afhankelijk van waar je je router hebt staan zou dit goed kunnen kloppen.

Veiligheidseisen kan zijn dat die geen wachtwoord heeft, verkeerde versleuteling (b.v. WPA en WPA2).

Ondersteund de auto android auto draadloos uberhaupt? Kabel kun je voorin erin steken en ook in je telefoon dan moet het goed gaan, mits je android auto ook op de telefoon hebt staan. Maar dat laatste geld voor beide denk ik.
Ja, android auto werkt via Bluetooth verbinding zonder kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Toch echt het geval. Thuis zat ik op 198 gereden kilometers. Accu op 6%. Vertrokken op 100%
Mooie prestatie dan! Netjes hoor. Valt me mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Zijn er voor de 21” velgen inmiddels ook allweatherbanden te verkrijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Ja, android auto werkt via Bluetooth verbinding zonder kabel.
Volgens mij gaat AA draadloos niet via BT maar via Wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Ik dacht ook dat Bluetooth te traag is voor Android Auto en alleen via WiFi kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik dacht ook dat Bluetooth te traag is voor BT en alleen via WiFi kan.
Bluetooth te traag voor Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
[...]

Dat klinkt aannemelijk
[...]
Staat op WPA-PSK/WPA2-PSK? Kan niet veel anders ...

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
[...]

Ik heb nog nooit wifi ingesteld in de auto, verbind met Bluetooth en heb Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Dat klinkt aannemelijk

[...]

[/quote]
WPA3? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
ManiacScum schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Bluetooth te traag voor Bluetooth?
Android Auto en heb het gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Dat klinkt aannemelijk

[...]

[/quote]
Misschien even op WPA2 zetten, dit lijkt me zo'n geval dat die kan kiezen welke. Zie ook het plaatje hieronder.

Wat voor router heb je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB17310dReWaclxYhTHFhgBhN4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GVl2HXGgUKEK0TV5RLF8q3Jq.png?f=user_large

EDIT: Naar aanleiding van @Genestealer Dan ook de vraag waarom je dit zou willen? Normaal is dat iets voor onderweg en dus om je telefoon als hotspot te gebruiken. Updates worden toch niet binnen gehaald via wifi, dat moet namelijk via de interne ingebouwde 4G verbinding.

[ Voor 21% gewijzigd door SSJVegito op 07-07-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Mooie prestatie dan! Netjes hoor. Valt me mee!
Viel me uiteraard ook mee.
Qua weer wel ideaal. Mogelijk wind mee? Schijnt ook veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je je auto willen verbinden met je thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog nooit wifi ingesteld in de auto, verbind met Bluetooth en heb Android Auto.
Mijn eigen fout maar even verbeteren. Zodra je een Android telefoon koppelt met de Enyaq via Bluetooth zit er gewoon een zeer eenvoudig koppeling proces op om Android Auto te verbinden via Wi-Fi. Tijdens dit proces wordt er inderdaad gebruik gemaakt van je telefoon wifi kanaal, maar dat viel mij niet op. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
Zojuist nog de volgende reactie gekregen van Wittebrug waarom auto naast de band is gezet. Ze hebben hiervoor contact opgenomen met Skoda. Moet zeggen dat dealer er wel achteraan zit dus pluim voor Wittebrug in deze. Ik heb btw de regulus 19 inch velgen en geen trekhaak, HUD of iets dergelijks.

Beste Arthur,
Reactie van Skoda gekregen, het zit hem in dit geval in een tekort aan de 19” velgen en aan een tekort aan microchips.
Ook is de gratis update naar matrix verlichting niet meer actueel dit was een beperkte serie die daar voor in aanmerking kwam.
Het devies is even geduld te hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurT op 07-07-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan115
Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:11:
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je je auto willen verbinden met je thuis netwerk?
Zo kan je toch kaarten laten updaten? Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Zie mijn bericht hierboven. Had ik nog erbij geedit. Ik dacht dat die zelfs alleen op 4G van de auto werkt en als je een telefoon als hotspot gebruikt het neit werkt. Maar kan hetmis hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door SSJVegito op 07-07-2021 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Ik las van de week bij de instructies voor de ID.x updates die eraan komen dat deze uitsluitend over de eigen 4G verbinding van de auto zullen worden binnengehaald. Je hoeft dus niets met Wifi te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:10
Yes, eindelijk goed nieuws. Vandaag de bevestiging gehad dat mijn Enyaq volgende week vrijdag thuis wordt afgeleverd! In februari besteld. Nog paar dagen geduld.
Overigens vanuit Van Mossel / Leaseplan vanaf februari tot vandaag geen enkel berichtje ontvangen omtrent voortgang of status. Alleen door zelf actief te bellen en mailen kreeg ik te horen dat de auto al enkele weken in Waalwijk stond…
Oja als ik in de ‘Leaseplan app’ kijk staat er nu nog levering week 39. Voegt werkelijk niks toe die app

[ Voor 61% gewijzigd door Defense.71 op 07-07-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Laatst online: 26-03 12:07
Vandaag kon ik opeens op beide telefoons via het infotainment niet meer bellen. Beller hoorde mij niet en ik hoorde de beller niet. Voor de rest kreeg ik de audio van bijvoorbeeld Spotify wel binnen en AA werkte ook. Toen ik gestopt was en daarna weer instapge was het probleem over.
Herkent iemand dit?

En verder merk ik dat de auto op de meest rare momenten af en toe vindt dat ik moet gaan remmen. Hij gaat dan hard piepen en in het rood licht op dat ik moet remmen. De afstand tot de voorganger is dan ruim voldoende (rijd ook op ta) en een aantal keer was er überhaupt geen voorganger. Herkennen jullie dit? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Vandaag bestelling bevestigd

- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Leder cognac bruin (ecosuite)
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Light plus (met crystal face grill)
- Parking plus, 360 camera
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
- Infotainment plus (head-up display)

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten707 op 07-07-2021 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:

- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
toon volledige bericht
Dat is lekker volgepakt, en met een heel mooi interieur! Vind die kleur echt super gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Hier ook een update vanuit Wittebrug.

Levering eind juli naar eind augustus verschoven.
Besteld begin jan 2021.

Wittebrug communiceert hier goed over, alleen wil je dit natuurlijk niet horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:26:
[...]

Dat is lekker volgepakt, en met een heel mooi interieur! Vind die kleur echt super gaaf.
Ja, wilde per se bruin. In combinatie met panodak heb je dan niet zo'n donker interieur en meer ruimtegevoel. Heb nu een Kodiaq met beige interieur en panodak. Dat voelt nog ruimer, want lichtere kleur en meer hoofdruimte. Verder dus gewacht op de 80X (iets sneller) en de crystal face grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Laatst online: 27-10-2023
Hi, ik zoek me helemaal suf naar de ‘transport bodem’ in de Skoda-webshop. Ook via de zoekfunctie in dit forum kan ik het niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:36:
[...]

Ja, wilde per se bruin. In combinatie met panodak heb je dan niet zo'n donker interieur en meer ruimtegevoel. Heb nu een Kodiaq met beige interieur en panodak. Dat voelt nog ruimer, want lichtere kleur en meer hoofdruimte. Verder dus gewacht op de 80X (iets sneller) en de crystal face grill.
Ja klopt, en lichte kleuren, of andere kleuren dan zwart/grijs, ogen vaak wat meer luxe. Ik vind het in ieder geval super mooi. Had er helaas het budget niet meer voor maar achteraf gezien had ik beter Assistentie Plus kunnen laten vervallen en wat duurder interieur nemen misschien. Ben benieuwd wat je van de 80X vind, leek mij ook wel wat. Vind het toch jammer dat ze er niet standaard snellere motoren in hebben zitten. Ik zelf hou er wel van als een auto lekker vlot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:55
ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:22:

Dit ja.. Dat moet de installateur van die laadpaal toch gezegd hebben... 🤔. Verzwaring 3 x 25A kost 275 euro, naar 3 x 32A kost 550 euro. Let wel op, als je nog een analoge teller hebt.. Die moet vervangen worden naar een digitale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Reimzter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:01:
Hi, ik zoek me helemaal suf naar de ‘transport bodem’ in de Skoda-webshop. Ook via de zoekfunctie in dit forum kan ik het niet vinden. Iemand?
Tijd geleden foto van het artikelnummer gemaakt. Een dealer kan het voor je bestellen.
Genestealer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Kan er geen misverstand meer zijn. Vandaag foto gemaakt van het artikelnummer van de kofferbakbodem uit een Enyaq met het transportpakket.

[Afbeelding]

[ Voor 18% gewijzigd door Genestealer op 07-07-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:

- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
toon volledige bericht
Erg netjes.
Gezien omschrijvingen bestelling België of Nederland?
Nog levering 2021?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:03:
[...]

Ja klopt, en lichte kleuren, of andere kleuren dan zwart/grijs, ogen vaak wat meer luxe.
Ik vind lichtere kleuren juist totaal niet luxe ogen. Eerder heel erg basis. Smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Cloclo100 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Dit ja.. Dat moet de installateur van die laadpaal toch gezegd hebben... 🤔. Verzwaring 3 x 25A kost 275 euro, naar 3 x 32A kost 550 euro. Let wel op, als je nog een analoge teller hebt.. Die moet vervangen worden naar een digitale.
Die prijzen zitten niet in beton hoor, hangt af van je netwerkbeheerder. Tussen collega's al enorme prijsverschillen geconstateerd ivm verschil beheerders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:55
ManiacScum schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:07:
[...]

Die prijzen zitten niet in beton hoor, hangt af van je netwerkbeheerder. Tussen collega's al enorme prijsverschillen geconstateerd ivm verschil beheerders..
Aangezien hij gewoon Nederlands spreekt en wss in Vlaanderen woont dan, gaat dit gewoon fluvius zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Alex Timmermans schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:14:
Zijn er voor de 21” velgen inmiddels ook allweatherbanden te verkrijgen?
Iemand? Moet daar vandaag een beslissing in nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 09:12
Alex Timmermans schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:08:
[...]

Iemand? Moet daar vandaag een beslissing in nemen
Ik heb zelf de 20 inch Vega. Heb van de dealer begrepen dat daar nog geen all season banden voor zijn. Heb deze wel besteld, worden wanneer ze beschikbaar komen kosteloos omgezet. Misschien kun je ook zo'n afspraak maken met de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
remc1979 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb zelf de 20 inch Vega. Heb van de dealer begrepen dat daar nog geen all season banden voor zijn. Heb deze wel besteld, worden wanneer ze beschikbaar komen kosteloos omgezet. Misschien kun je ook zo'n afspraak maken met de dealer
Die 235 is met name lastig. Volgens mij zetten andere dealers er gewoon 245 op. Zelfde is eigenlijk ook aan de orde voor de 21. Dat zijn gewoon niet echt courante maten. Dus dat blijft lastig de komende tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 08-07-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Nieuwe versie van MySkoda voor Android in de Playstore.

Zit nu routeplanner bij de diensten. Nog niet geprobeerd.

NB: je moet weer opnieuw inloggen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kbue33uNKY7nuCXTmDO4YzHIMvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUESpBEqqAuo02cIFYceOZU0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door jeroenkb op 08-07-2021 09:30 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:

Zit nu routeplanner bij de diensten. Nog niet geprobeerd.

NB: je moet weer opnieuw inloggen...

[Afbeelding]
Routeplanner doet niet veel meer dan door verwijzen naar Google Maps. Je zou toch verwachten dat je de route kan zenden naar je auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:50
Genestealer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Routeplanner doet niet veel meer dan door verwijzen naar Google Maps. Je zou toch verwachten dat je de route kan zenden naar je auto...
Ik doe bij die functie de aanname dat dit een voorbode is van een functie om een route naar de auto te sturen. Toegegeven: deze aanname berust puur op hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Genestealer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Dat is wel erg tegenvallend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:
Ik had ook eerst problemen met de connectie. Eerste keer pakte de auto de verbinding wel, later weer niet. Oplossing bij mij was ook, net als wat anderen aangaven, beveiliging op alleen WPA2 zetten. Stond bij mij op WPA/WPA2. Na omzetten was het probleem weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:16
Allen,

Dank voor de adviezen! Over 2 weken heb ik een proefrit op de planning staan en zal ik waarschijnlijk in overleg gaan met de dealer om te kijken wat de geschatte levertijd gaat worden. Ik mag pas een nieuwe auto eind maart 2022 dus daar zou nog wel wat ruimte moeten zitten.

De huidige verwachting is dat het een Enyaq 60 gaat worden met de volgende configuratie:

Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select (PFA)
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 (PJC)
Family (PXA)
Assistentie (PSA)
Comfort (PDA)
Metallic lak (JATOCL01)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview (PPC)
Artic Silver Metallic (H6H6)
130 kW oplaadmogelijkheid (LH2)

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:
Ik zie nu, onder accu laden, ook puntjes met optie om laadvermogen te regelen. Zat dit al in de app? Was mij niet eerder opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-08 20:59
CorvanDijk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Ik zie nu, onder accu laden, ook puntjes met optie om laadvermogen te regelen. Zat dit al in de app? Was mij niet eerder opgevallen...
Dat was al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:12:
[...]

Erg netjes.
Gezien omschrijvingen bestelling België of Nederland?
Nog levering 2021?
Kom uit Nederland, besteld in België. 85% kans levering in 2021. Duimen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik mocht gisteren (eindelijk) mijn Eyaq 80 ophalen bij Broekhuis Alkmaar.
Ging allemaal heel soepel..
De verkoper nam echt de tijd, na de onthulling van onder het doek zag ik dat upgrade naar licht had gekregen (is mij nooit gevraagd) maar helemaal top want dat kon net niet meer binnen mijn budget.
Daarna zo'n 2 uur! uitleg gehad over alle functies en meteen de telefoons gekoppeld..
Toen alles klaar was kregen we zelfs nog een heerlijk taartje mee..
Al met al. top service! zo zie ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-08 11:03
[...]

op 1 fase toch echter max aan 7.4kW https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
"Opladen van Skoda Enyaq iV 80 (0 -> 100%)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-08 11:03
Maarten707 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Kom uit Nederland, besteld in België. 85% kans levering in 2021. Duimen.
niet teveel op hopen tenzij je hem echt al veel eerder besteld hebt.
Hier besteld begin mei in België, dealer wist me te zeggen: ten vroegst 24 januari 2022 maar meer waarschijnlijk einde maart 2022. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ThomasVanThillo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]

op 1 fase toch echter max aan 7.4kW https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
"Opladen van Skoda Enyaq iV 80 (0 -> 100%)"
Dat is toch 32A?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-08 07:42
Reimzter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:01:
Dit is geen accessoire uit de shop. De serviveafdeling van de Skoda dealer kan dit als service part bestellen, maar je kunt hem niet zelf in de shop bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fUgmlNIfI7V89XekiwDOvp91F0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2AgJszPI2NnX43HVbO1QPiQa.jpg?f=user_large

De hardschuim inzet met vakken is de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdRqX4Pt2sGoCbIdxHe5JxsC6gY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9rO3f7TuVTPGB2Se9KlLEhfk.jpg?f=user_large

Deze heb ik, en ik heb de standaard bodemplaat erop liggen. Perfect vlakke laadvloer, alleen enkele centimeters speling tussen deze bodemplaat en de achterbank. Heeft mij €77,- excl. BTW gekost.

[ Voor 26% gewijzigd door NoCO2 op 08-07-2021 16:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 09:12
Op dit moment aan het laden bij een Ionity laadpunt met de “duitse” Powerpass. Werkt perfect en maximale snelheid van 125kW wordt gehaald. Accu was wel bijna leeg (8%)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8zCdBHMikzkF3dCeyr9sgRf-78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNv79bW1StXXAEk4iZdcMymd.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: begint nu terug te lopen naar 105kW (45% vol)

Oh ja, en tegen 30 cnt per kW

[ Voor 6% gewijzigd door remc1979 op 08-07-2021 19:56 ]

Pagina: 1 ... 170 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2