Ja dat vraag ik me dus ook af.SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Is dat niet gewoon tijdens afleveren? Kun je hem daarna niet alsnog in dat gat proppen in de deur? Ze zouden dat gat niet weg gehaald hebben toch?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja dat vraag ik me dus ook af.SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Is dat niet gewoon tijdens afleveren? Kun je hem daarna niet alsnog in dat gat proppen in de deur? Ze zouden dat gat niet weg gehaald hebben toch?
Je weet toch dat er naast een chiptekort ook een gatentekort is......SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:42:
[...]
MY wissels gebeuren bij VAG vrijwel altijd halverwege een lopend jaar. Geen idee waarom dat is, maar had dat destijds met een Audi A3 ook.jdenijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?
En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?
Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
lekker dan, juist die paraplu in je deur verwerkt vond ik wel chique.
[ Voor 9% gewijzigd door Wicked-Game op 07-07-2021 10:32 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Lijkt me niet dat gaten in deur vervallen, dan moet je weer andere mal maken.jdenijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?
En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?
Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
lekker dan, juist die paraplu in je deur verwerkt vond ik wel chique.
[ Voor 9% gewijzigd door RandomNick op 07-07-2021 10:55 ]
Snelladen hogere waarde met software update is de melding (of het gebeurt kan pas getest worden als update is geweest, hopelijk doet een member dat en koppelt hier terug), echter dan moet je wel snellaad optie hebben af fabriek.Truman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:46:
Alhoewel ik verwacht dat het snelladen ook voor de huidige modellen zal veranderen met een software update. Dan zijn het uiteindelijk het bakje en de paraplu plek. Niet heel spannend dus.
Ja ik heb ze 3 keer benaderd en dat wordt elke keer gevolgt door een brief van de leasemaatschappij dat er 2 weken uitstel is. Officieel zou de auto eind mei verschijnen.knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:17:
[...]
Afwachten is één, maar heb je zelf hun benadert (snap ook dat je dat niet zou doen omdat bericht mogelijk niet is wat je wilt)?
If it aint broke, fix it till it is!
Dealer verschuilt zich achter leasemaatschappij lijkt het wel, raar en jammer dat dealer geen info met jou deeltVenxir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:54:
Ja ik heb ze 3 keer benaderd en dat wordt elke keer gevolgt door een brief van de leasemaatschappij dat er 2 weken uitstel is. Officieel zou de auto eind mei verschijnen.
We vergeten nog dat Quartz Grey eruit gaat en Graphite Grey terug komt.knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Lijkt me niet dat gaten in deur vervallen, dan moet je weer andere mal maken.
Model 2022 wel € 700 duurder en heeft bak op vloer in midden en 130kw snellaad optie, meer niet bekend.
Wijzigen van model gebeurt nagenoeg bij elk merk/model en dat klein een hele kleine wijziging zijn qua ander rooster in bumper en/of iets in interieur en/of alleen software wijziging.
Hangt af van je configuratie.ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
Zojuist gebeld met Wittebrug voor status update. Hij zou in week 26 geproduceerd en in week 30 geleverd worden. Nu blijkt ie al een chassisnummer te hebben, dus deels geproduceerd, maar naast de band te zijn gezet vanwege missende onderdelen. Dealer kon niet aangeven om welke onderdelen het gaat. Ik heb standaard verlichting dus miss dat het dat is. Verwachte levering is nu week 34 maar is niet betrouwbaar volgens dealer. Nu iedere week even bellen voor een update en afwachten.
pfff. vervelend om te horen..ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
Zojuist gebeld met Wittebrug voor status update. Hij zou in week 26 geproduceerd en in week 30 geleverd worden. Nu blijkt ie al een chassisnummer te hebben, dus deels geproduceerd, maar naast de band te zijn gezet vanwege missende onderdelen. Dealer kon niet aangeven om welke onderdelen het gaat. Ik heb standaard verlichting dus miss dat het dat is. Verwachte levering is nu week 34 maar is niet betrouwbaar volgens dealer. Nu iedere week even bellen voor een update en afwachten.
Ik heb enkel standaard verlichting dat eventueel een issue kan opleveren… heb nog gevraagd naar die upgrade naar matrix maar die inventarisatie heeft al plaatsgevonden en was niet mogelijk.Wicked-Game schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
[...]
Hangt af van je configuratie.
Kan inderdaad de standaard verlichting zijn, trekhaak of de standaard 19" velgen. Maar heb je de dealer akkoord gegeven tot wijziging?
Ohw dat is zuur...ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Ik heb enkel standaard verlichting dat eventueel een issue kan opleveren… heb nog gevraagd naar die upgrade naar matrix maar die inventarisatie heeft al plaatsgevonden en was niet mogelijk.
Tjonge, dat is vervelend zeg.. waarschijnlijk net geproduceerd voor de inventarisatie.ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
Slecht dit... inventarisatie heeft al plaatsgevonden... ja, en daarbij zijn ze jou even vergeten te bellen?ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Ik heb enkel standaard verlichting dat eventueel een issue kan opleveren… heb nog gevraagd naar die upgrade naar matrix maar die inventarisatie heeft al plaatsgevonden en was niet mogelijk.
Ik heb het idee dat dit voor mijn auto ook het geval is 30 juni zou deze geproduceerd worden. Maar tot op heden nog niks vernomen dat hij op transport is. Mijn config is inc trekhaak en basis lichtpakket. De trekhaak is voor mij een must en heb ik dan ook niet laten vallen.ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
Vergeet de HUD niet, restricties op:Wicked-Game schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:
Hangt af van je configuratie.
Kan inderdaad de standaard verlichting zijn, trekhaak of de standaard 19" velgen. Maar heb je de dealer akkoord gegeven tot wijziging?
[ Voor 13% gewijzigd door knirrebir op 07-07-2021 13:13 ]
Geen enyaq hier, dus hou nog niets bij.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:51:
Zijn er mensen die het daadwerkelijk verbruik van de Enyaq bijhouden?
Ik heb net een lange rit van 224 km gehad, waar het kon steeds 120 gereden.
Boordcomputer geeft over de hele rit een gemiddelde van 19,1 kWh/100 km aan.
Dit zou betekenen voor deze rit een verbruik van 42,8 kW aan verbruik, immers: (19,1/100)*224.
Als ik het echter zelf nareken op basis van de SOC bij vertrek (90%) en de SOC bij aankomst (30%) van de 78 KW batterij, komt het gemiddelde verbruik veel hoger uit, namelijk 20,9 kWh/100 km.
Nogal een significant verschil!
Ben maar een Excel logje begonnen om het bij te houden. Benieuwd naar andere ervaringen, ofdat mijn manier van denken / rekenen niet klopt.
ThanksArosa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:17:
@Gupper Vanuit mijn gesprek met de dealer afgelopen week, normaal gesproken anderhalf tot twee weken tussen start productie en gereed voor transport. Tussen gereed transport en daadwerkelijk transport kan zomaar nog wel eens een week (of meer) zitten.
Echter door de onderdelen problematiek duurt het productieproces soms langer. Met mijn Enyaq is bijvoorbeeld in week 24 gestart, maar deze week wordt de productie pas afgerond. Aldus het informatiesysteem van A-Point. In daadzelfde systeem staat mijn auto voor transport naar Nederland in week 29.
Vervolgens van importeur naar dealer: 1 tot 2 weken
Vervolgens in de werkplaatsplanning tijd vinden voor het rijklaar maken: 1 tot 2 weken
De verwachting voor mijn Enyaq is momenteel week 32, met standaard verlichting en 19"-velgen. Heb nooit een HUD of trekhaak in bestelling gehad.
Bedankt, hierbij bijgewerkt lijstje van assistentie basis en wel-geen travel assist aanwezig.Jasperzzz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:09:
Ik heb inderdaad assistentie en geen plus. Wel sport dus ook knopje op stuurwiel en HOD.
Duidelijk en dank voor terugkoppeling-update, nieuwe inzichten en informatie is altijd welkom.Arosa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:17:
@Gupper Vanuit mijn gesprek met de dealer afgelopen week, normaal gesproken anderhalf tot twee weken tussen start productie en gereed voor transport. Tussen gereed transport en daadwerkelijk transport kan zomaar nog wel eens een week (of meer) zitten.
Echter door de onderdelen problematiek duurt het productieproces soms langer. Met mijn Enyaq is bijvoorbeeld in week 24 gestart, maar deze week wordt de productie pas afgerond. Aldus het informatiesysteem van A-Point. In daadzelfde systeem staat mijn auto voor transport naar Nederland in week 29.
Vervolgens van importeur naar dealer: 1 tot 2 weken
Vervolgens in de werkplaatsplanning tijd vinden voor het rijklaar maken: 1 tot 2 weken
De verwachting voor mijn Enyaq is momenteel week 32, met standaard verlichting en 19"-velgen. Heb nooit een HUD of trekhaak in bestelling gehad.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen zo zuinig mogelijk probeer te rijden maar ik hou niets bij.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:51:
Zijn er mensen die het daadwerkelijk verbruik van de Enyaq bijhouden?
Ik heb net een lange rit van 224 km gehad, waar het kon steeds 120 gereden.
Boordcomputer geeft over de hele rit een gemiddelde van 19,1 kWh/100 km aan.
Dit zou betekenen voor deze rit een verbruik van 42,8 kW aan verbruik, immers: (19,1/100)*224.
Als ik het echter zelf nareken op basis van de SOC bij vertrek (90%) en de SOC bij aankomst (30%) van de 78 KW batterij, komt het gemiddelde verbruik veel hoger uit, namelijk 20,9 kWh/100 km.
Nogal een significant verschil!
Ben maar een Excel logje begonnen om het bij te houden. Benieuwd naar andere ervaringen, ofdat mijn manier van denken / rekenen niet klopt.
Inderdaad standaard 19" velgen.knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Duidelijk en dank voor terugkoppeling-update, nieuwe inzichten en informatie is altijd welkom.
Bedoel je 19 inch standaard velgen?
350goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen zo zuinig mogelijk probeer te rijden maar ik hou niets bij.
Na iets meer dan 10.000km kan ik goed inschatten wat range is bij welk rijgedrag.
En ik zit nu zo ongeveer op 320-350km met volle accu, iV60.
Laatst in DLD continue 165km/h gereden. Dan kom ik op ca. 200km.....
Een ding telt bij mij, zo inplannen dat hij thuis einde dag weer aan lader kan.
Heb nu 3x onderweg een fastned moeten gebruiken.
Altijd 100% laden, niet leeg echter.markiep schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:44:
[...]
350Da's nog best ver... Maar dan rij je 'm van 100% naar leeg!?
Hoe was het rijcomfort op die snelheid?goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Laatst in DLD continue 165km/h gereden. Dan kom ik op ca. 200km.....
En een paar weken terug nog de mededeling bij de dealer dat de levertijd een maand of wat opgeschoven ging worden (naar september) om twee weken later te horen dat hij op transport stond?!FlipModeNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
Bij mij is de Enyaq inmiddels ook geleverd na 9 maanden levertijd. Alles zit erop + een extraatje: het lichtpakket. Hadden ze me niet over geïnformeerd en kwam ik achter toen de auto al bij de dealer stond. Die wist het ook nog niet. Voor nop erop gezet. Uiteraard wel hogere fiscale waarde.
[ Voor 38% gewijzigd door Daan115 op 07-07-2021 17:06 ]
Ligt eerder aan je laadpaal vermoed ik die niet goed ingesteld is. Even bellen met de installateur dus, want ze zijn op afstand te beheren.sven2829 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:toon volledige bericht
Hey iedereen,
Sinds een 2-tal weken de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60, Quartz Grey en hij rijdt super ! Configuratie :
Anti-diefstal alarm
- Design Selection Lounge
- Laadfunctie supersnel laden op gelijkstroom (DC) 100kW. Inclusief 1 jaar lidmaatschap voor het Ionity laadnetwerk
- Lichtmetalen velgen, 19" REGULUS, Anthracite Metallic
- Metaalkleur
- NAVI Basic pack
- Pack Assisted Drive Plus
- Pack Chrome Optic
- Pack Climate Plus
- Pack Convencience Plus Pro Alarm
- Pack Drive Sport Basic
- Pack Light & View Basic
- Pack Parking Plus
- Quartz Grey
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- pack comfort
Maar zit met een vraagje omtrent het laden van mijn auto.... Ik merk dat ik op een openbare laadpaal perfect kan laden met 10,5KV en heb thuis een Alfen Pro Single laadpaal met load balancing.... (monofase 40A) Ik merk echter op dat 's nachts de auto steeds laadt op 1,8KV wat eindeloos lang duurt...... Iemand anders ook deze effecten bij het laden ?
Of zou hij tot 80% hoger laden om dan nadien zo laag terug te schakelen ? Volgens mij niet, want bij publieke paal blijft hij netjes doorladen op 10,5 Kv, ook op 89% en meer....
Wat @vinom ook al zei qua instellen, ik neem aan dat je in België woont gezien omschrijving van opties; weet niet of ze in België laadpaal thuis anders instellen qua capaciteit met oog op openbare leidingnetwerk.sven2829 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:38:toon volledige bericht
Hey iedereen,
Sinds een 2-tal weken de trotse eigenaar van een Skoda Enyaq IV60, Quartz Grey en hij rijdt super ! Configuratie :
Anti-diefstal alarm
- Design Selection Lounge
- Laadfunctie supersnel laden op gelijkstroom (DC) 100kW. Inclusief 1 jaar lidmaatschap voor het Ionity laadnetwerk
- Lichtmetalen velgen, 19" REGULUS, Anthracite Metallic
- Metaalkleur
- NAVI Basic pack
- Pack Assisted Drive Plus
- Pack Chrome Optic
- Pack Climate Plus
- Pack Convencience Plus Pro Alarm
- Pack Drive Sport Basic
- Pack Light & View Basic
- Pack Parking Plus
- Quartz Grey
- Trekhaakvoorbereiding
- Warmtepomp
- pack comfort
Maar zit met een vraagje omtrent het laden van mijn auto.... Ik merk dat ik op een openbare laadpaal perfect kan laden met 10,5KV en heb thuis een Alfen Pro Single laadpaal met load balancing.... (monofase 40A) Ik merk echter op dat 's nachts de auto steeds laadt op 1,8KV wat eindeloos lang duurt...... Iemand anders ook deze effecten bij het laden ?
Of zou hij tot 80% hoger laden om dan nadien zo laag terug te schakelen ? Volgens mij niet, want bij publieke paal blijft hij netjes doorladen op 10,5 Kv, ook op 89% en meer....
[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 07-07-2021 16:57 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Heb echt mijn vraagtekens bij die 200 km op dit soort snelheden bij een iV60. Zal vast heel even op de GoM staan, maar je gaat ze echt niet uit kunnen rijden.internetinfo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:toon volledige bericht
[...]
Hoe was het rijcomfort op die snelheid?
En wat is continu? Kwartiertje, uurtje, ...
Want op het eerste gezicht vallen dit soort cijfers me eigenlijk nog 100% mee. Dit betekent eigenlijk dat, zolang je thuis en op je werkplek kan laden, je zelfs een redelijke woon-werkafstand prima door kan kachelen en je niet perse tot de rechterbaan bent veroordeeld.
Amsterdam - Enschede: ±165km
Zwolle - Tilburg: ±152km
Leeuwarden - Almere: ±183km
Allemaal willekeurige uit de lucht gegrepen ritten waarbij je dus lekker kan zoeven, ook als het een keer iets harder dan 130km/h moet (blabla mag niet, het gaat nu om de auto).
Euhm. Hij kan gewoon tot en met 32A laden op 1F hoor.ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:22:
@sven2829 Dat zou kunnen als je nu 8A maximaal haalt maar de Enyac kan op een 1-fase laadpaal nooit meer dan 16A, dus 3,6kW halen. De boordlader ondersteunt namelijk simpelweg niet meer dan 16A per fase.
Dus om de 10,8 kW te halen moet je de laadpaal en je meterkast laten aanpassen naar 3-fase.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
2.4 GHz reikt een stuk verder dan je 5 GHz verbinding, dus afhankelijk van waar je je router hebt staan zou dit goed kunnen kloppen.Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:toon volledige bericht
Hij is binnen. Gelijk vragen die vast hier op Tweakers iemand weet:
- Ik probeer de auto met mijn thuisnetwerk te connecten. Ik zie alleen mijn 2.4 netwerk en niet mijn 5GHz
netwerkt. Klopt dat?
- Nu geeft mijn netwerkt een ikoontje met een rode streep erdoor heen en de mededeling dat hij niet aan de
veiligheidseisen voldoet? iemand enig idee?
- Dan proberen we een tweede telefoon met google auto (zonder kabel) aan te sluiten maar hij sluit de telefoon
alleen maar aan als "normaal" bluetooth device? iemand enig idee?
- Als ik toch via usb kabel zo willen proberen, waar zit die aansluiting?
O misschien leuk om te weten: geleverd met een (ongevraagd) extra lichtpakket, verder precies zoals besteld. Zoals dit:
[...]
En een paar weken terug nog de mededeling bij de dealer dat de levertijd een maand of wat opgeschoven ging worden (naar september) om twee weken later te horen dat hij op transport stond?!
Hmmm nooit geweten, even opgezocht en dat klopt inderdaad. Geldt blijkbaar ook voor mijn ID.4.Inspired schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Euhm. Hij kan gewoon tot en met 32A laden op 1F hoor.
Ja, de meeste VAG BEVs kunnen dat wel. Intern koppelen ze dan twee laders. Tesla doet dit ook zo.ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:12:
[...]
Hmmm nooit geweten, even opgezocht en dat klopt inderdaad. Geldt blijkbaar ook voor mijn ID.4.
Dat was vanaf achter Dortmund naar grens, bijna continue 165. Was 150km .internetinfo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:toon volledige bericht
[...]
Want op het eerste gezicht vallen dit soort cijfers me eigenlijk nog 100% mee. Dit betekent eigenlijk dat, zolang je thuis en op je werkplek kan laden, je zelfs een redelijke woon-werkafstand prima door kan kachelen en je niet perse tot de rechterbaan bent veroordeeld.
Allemaal willekeurige uit de lucht gegrepen ritten waarbij je dus lekker kan zoeven, ook als het een keer iets harder dan 130km/h moet (blabla mag niet, het gaat nu om de auto).
Je hebt dan uiteraard wel een laadkabel voor 32A nodig. De standaard meegeleverde 3-fase kabel (in ieder geval in NL) laadt max 16 of 20A per fase.Inspired schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Zie nu nog je vraag over rijcomfort.internetinfo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:toon volledige bericht
[...]
Toch echt het geval. Thuis zat ik op 198 gereden kilometers. Accu op 6%. Vertrokken op 100%RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:55:
[...]
Heb echt mijn vraagtekens bij die 200 km op dit soort snelheden bij een iV60. Zal vast heel even op de GoM staan, maar je gaat ze echt niet uit kunnen rijden.
Ik rij met enige regelmaat naar een werklocatie die enkele reis 220 km is. Ik denk dat als ik de hele tijd 100 rij, en de weeromstandigheden gunstig zijn, ik net aan heen en weer zou kunnen op een volledig opgeladen batterij. Aangezien ik sinds kort op de bestemming ook kan bijladen rij ik lekker 120 en is verbruik geen issue. En zelfs als zou dit niet kunnen rij ik liever wat lekkerder door en maak dan een 10 min stop bij Fastned, voordat je 5 emails hebt beantwoord of geplast heb je alweer 100 km range erbij (met snellaadoptie)
Vreemd dat ze niet een 3x32A kabel bij de auto leveren.NoCO2 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Je hebt dan uiteraard wel een laadkabel voor 32A nodig. De standaard meegeleverde 3-fase kabel (in ieder geval in NL) laadt max 16 of 20A per fase.
In de stekker zit een bepaalde weerstand. Deze wordt door de laadpaal gemeten en dan weet de lader de maximale stroom die de kabel per fase aankan.
Ja, android auto werkt via Bluetooth verbinding zonder kabel.SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:10:
[...]
2.4 GHz reikt een stuk verder dan je 5 GHz verbinding, dus afhankelijk van waar je je router hebt staan zou dit goed kunnen kloppen.
Veiligheidseisen kan zijn dat die geen wachtwoord heeft, verkeerde versleuteling (b.v. WPA en WPA2).
Ondersteund de auto android auto draadloos uberhaupt? Kabel kun je voorin erin steken en ook in je telefoon dan moet het goed gaan, mits je android auto ook op de telefoon hebt staan. Maar dat laatste geld voor beide denk ik.
Mooie prestatie dan! Netjes hoor. Valt me mee!goetfoud schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:51:
[...]
Toch echt het geval. Thuis zat ik op 198 gereden kilometers. Accu op 6%. Vertrokken op 100%
Volgens mij gaat AA draadloos niet via BT maar via Wifi!Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:12:
[...]
Ja, android auto werkt via Bluetooth verbinding zonder kabel.
Ik dacht ook dat Bluetooth te traag is voor Android Auto en alleen via WiFi kan.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Volgens mij gaat AA draadloos niet via BT maar via Wifi!
Bluetooth te traag voor Bluetooth?SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:21:
[...]
Ik dacht ook dat Bluetooth te traag is voor BT en alleen via WiFi kan.
Dat klinkt aannemelijkSSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:10:
[...]
2.4 GHz reikt een stuk verder dan je 5 GHz verbinding, dus afhankelijk van waar je je router hebt staan zou dit goed kunnen kloppen.
Staat op WPA-PSK/WPA2-PSK? Kan niet veel anders ...SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:10:
[...]
Veiligheidseisen kan zijn dat die geen wachtwoord heeft, verkeerde versleuteling (b.v. WPA en WPA2).
Ik heb nog nooit wifi ingesteld in de auto, verbind met Bluetooth en heb Android Auto.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:15:
[...]
WPA3?Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Dat klinkt aannemelijk
[...]
Staat op WPA-PSK/WPA2-PSK? Kan niet veel anders ...
[/quote]
Misschien even op WPA2 zetten, dit lijkt me zo'n geval dat die kan kiezen welke. Zie ook het plaatje hieronder.Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Dat klinkt aannemelijk
[...]
Staat op WPA-PSK/WPA2-PSK? Kan niet veel anders ...
[/quote]
[ Voor 21% gewijzigd door SSJVegito op 07-07-2021 21:13 ]
Viel me uiteraard ook mee.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:14:
[...]
Mooie prestatie dan! Netjes hoor. Valt me mee!
Klopt.RandomNick schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Mijn eigen fout maar even verbeteren. Zodra je een Android telefoon koppelt met de Enyaq via Bluetooth zit er gewoon een zeer eenvoudig koppeling proces op om Android Auto te verbinden via Wi-Fi. Tijdens dit proces wordt er inderdaad gebruik gemaakt van je telefoon wifi kanaal, maar dat viel mij niet op. Weer wat geleerd.Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:46:
[...]
Ik heb nog nooit wifi ingesteld in de auto, verbind met Bluetooth en heb Android Auto.
Zojuist nog de volgende reactie gekregen van Wittebrug waarom auto naast de band is gezet. Ze hebben hiervoor contact opgenomen met Skoda. Moet zeggen dat dealer er wel achteraan zit dus pluim voor Wittebrug in deze. Ik heb btw de regulus 19 inch velgen en geen trekhaak, HUD of iets dergelijks.ArthurT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurT op 07-07-2021 21:36 ]
Zo kan je toch kaarten laten updaten? Of heb ik dat mis?Genestealer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:11:
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je je auto willen verbinden met je thuis netwerk?
Zie mijn bericht hierboven. Had ik nog erbij geedit. Ik dacht dat die zelfs alleen op 4G van de auto werkt en als je een telefoon als hotspot gebruikt het neit werkt. Maar kan hetmis hebben.Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Zo kan je toch kaarten laten updaten? Of heb ik dat mis?
[ Voor 22% gewijzigd door SSJVegito op 07-07-2021 21:49 ]
Ik las van de week bij de instructies voor de ID.x updates die eraan komen dat deze uitsluitend over de eigen 4G verbinding van de auto zullen worden binnengehaald. Je hoeft dus niets met Wifi te verbinden.Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Zo kan je toch kaarten laten updaten? Of heb ik dat mis?
[ Voor 61% gewijzigd door Defense.71 op 07-07-2021 22:35 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Maarten707 op 07-07-2021 22:28 ]
Dat is lekker volgepakt, en met een heel mooi interieur! Vind die kleur echt super gaaf.Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:toon volledige bericht
Vandaag bestelling bevestigd
- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Leder cognac bruin (ecosuite)
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Light plus (met crystal face grill)
- Parking plus, 360 camera
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
- Infotainment plus (head-up display)
Ja, wilde per se bruin. In combinatie met panodak heb je dan niet zo'n donker interieur en meer ruimtegevoel. Heb nu een Kodiaq met beige interieur en panodak. Dat voelt nog ruimer, want lichtere kleur en meer hoofdruimte. Verder dus gewacht op de 80X (iets sneller) en de crystal face grill.SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:26:
[...]
Dat is lekker volgepakt, en met een heel mooi interieur! Vind die kleur echt super gaaf.
Ja klopt, en lichte kleuren, of andere kleuren dan zwart/grijs, ogen vaak wat meer luxe. Ik vind het in ieder geval super mooi. Had er helaas het budget niet meer voor maar achteraf gezien had ik beter Assistentie Plus kunnen laten vervallen en wat duurder interieur nemen misschien. Ben benieuwd wat je van de 80X vind, leek mij ook wel wat. Vind het toch jammer dat ze er niet standaard snellere motoren in hebben zitten. Ik zelf hou er wel van als een auto lekker vlot is.Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:36:
[...]
Ja, wilde per se bruin. In combinatie met panodak heb je dan niet zo'n donker interieur en meer ruimtegevoel. Heb nu een Kodiaq met beige interieur en panodak. Dat voelt nog ruimer, want lichtere kleur en meer hoofdruimte. Verder dus gewacht op de 80X (iets sneller) en de crystal face grill.
Dit ja.. Dat moet de installateur van die laadpaal toch gezegd hebben... 🤔. Verzwaring 3 x 25A kost 275 euro, naar 3 x 32A kost 550 euro. Let wel op, als je nog een analoge teller hebt.. Die moet vervangen worden naar een digitale.ik222 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:22:
@sven2829 Dat zou kunnen als je nu 8A maximaal haalt maar de Enyac kan op een 1-fase laadpaal nooit meer dan 16A, dus 3,6kW halen. De boordlader ondersteunt namelijk simpelweg niet meer dan 16A per fase.
Dus om de 10,8 kW te halen moet je de laadpaal en je meterkast laten aanpassen naar 3-fase.
Tijd geleden foto van het artikelnummer gemaakt. Een dealer kan het voor je bestellen.Reimzter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:01:
Hi, ik zoek me helemaal suf naar de ‘transport bodem’ in de Skoda-webshop. Ook via de zoekfunctie in dit forum kan ik het niet vinden. Iemand?
Genestealer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:44:
[...]
Kan er geen misverstand meer zijn. Vandaag foto gemaakt van het artikelnummer van de kofferbakbodem uit een Enyaq met het transportpakket.
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Genestealer op 07-07-2021 23:12 ]
Erg netjes.Maarten707 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:toon volledige bericht
Vandaag bestelling bevestigd
- 80X (vierwiel)
- Arctic silver
- Leder cognac bruin (ecosuite)
- Panodak
- Comfort seats basic
- Convenience basic
- Sport plus (DCC)
- 19" regulus
- Light plus (met crystal face grill)
- Parking plus, 360 camera
- Assisted drive plus
- Climate basic
- Family basic
- Infotainment plus (head-up display)
Ik vind lichtere kleuren juist totaal niet luxe ogen. Eerder heel erg basis. Smaken verschillen nu eenmaal.SSJVegito schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:03:
[...]
Ja klopt, en lichte kleuren, of andere kleuren dan zwart/grijs, ogen vaak wat meer luxe.
Die prijzen zitten niet in beton hoor, hangt af van je netwerkbeheerder. Tussen collega's al enorme prijsverschillen geconstateerd ivm verschil beheerders..Cloclo100 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:09:
[...]
Dit ja.. Dat moet de installateur van die laadpaal toch gezegd hebben... 🤔. Verzwaring 3 x 25A kost 275 euro, naar 3 x 32A kost 550 euro. Let wel op, als je nog een analoge teller hebt.. Die moet vervangen worden naar een digitale.
Aangezien hij gewoon Nederlands spreekt en wss in Vlaanderen woont dan, gaat dit gewoon fluvius zijn.ManiacScum schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:07:
[...]
Die prijzen zitten niet in beton hoor, hangt af van je netwerkbeheerder. Tussen collega's al enorme prijsverschillen geconstateerd ivm verschil beheerders..
Iemand? Moet daar vandaag een beslissing in nemenAlex Timmermans schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:14:
Zijn er voor de 21” velgen inmiddels ook allweatherbanden te verkrijgen?
Ik heb zelf de 20 inch Vega. Heb van de dealer begrepen dat daar nog geen all season banden voor zijn. Heb deze wel besteld, worden wanneer ze beschikbaar komen kosteloos omgezet. Misschien kun je ook zo'n afspraak maken met de dealerAlex Timmermans schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:08:
[...]
Iemand? Moet daar vandaag een beslissing in nemen
Die 235 is met name lastig. Volgens mij zetten andere dealers er gewoon 245 op. Zelfde is eigenlijk ook aan de orde voor de 21. Dat zijn gewoon niet echt courante maten. Dus dat blijft lastig de komende tijd.remc1979 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:29:
[...]
Ik heb zelf de 20 inch Vega. Heb van de dealer begrepen dat daar nog geen all season banden voor zijn. Heb deze wel besteld, worden wanneer ze beschikbaar komen kosteloos omgezet. Misschien kun je ook zo'n afspraak maken met de dealer
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 08-07-2021 08:50 ]
[ Voor 55% gewijzigd door jeroenkb op 08-07-2021 09:30 . Reden: foto toegevoegd ]
Routeplanner doet niet veel meer dan door verwijzen naar Google Maps. Je zou toch verwachten dat je de route kan zenden naar je auto...jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:
Nieuwe versie van MySkoda voor Android in de Playstore.
Zit nu routeplanner bij de diensten. Nog niet geprobeerd.
NB: je moet weer opnieuw inloggen...
[Afbeelding]
Ik doe bij die functie de aanname dat dit een voorbode is van een functie om een route naar de auto te sturen. Toegegeven: deze aanname berust puur op hoopGenestealer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Routeplanner doet niet veel meer dan door verwijzen naar Google Maps. Je zou toch verwachten dat je de route kan zenden naar je auto...
Dat is wel erg tegenvallend....Genestealer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Routeplanner doet niet veel meer dan door verwijzen naar Google Maps. Je zou toch verwachten dat je de route kan zenden naar je auto...
Ik had ook eerst problemen met de connectie. Eerste keer pakte de auto de verbinding wel, later weer niet. Oplossing bij mij was ook, net als wat anderen aangaven, beveiliging op alleen WPA2 zetten. Stond bij mij op WPA/WPA2. Na omzetten was het probleem weg.Daan115 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:
- Nu geeft mijn netwerkt een ikoontje met een rode streep erdoor heen en de mededeling dat hij niet aan de
veiligheidseisen voldoet? iemand enig idee?
PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL
Ik zie nu, onder accu laden, ook puntjes met optie om laadvermogen te regelen. Zat dit al in de app? Was mij niet eerder opgevallen...jeroenkb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:28:
Nieuwe versie van MySkoda voor Android in de Playstore.
Dat was alCorvanDijk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
[...]
Ik zie nu, onder accu laden, ook puntjes met optie om laadvermogen te regelen. Zat dit al in de app? Was mij niet eerder opgevallen...
Kom uit Nederland, besteld in België. 85% kans levering in 2021. Duimen.knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:12:
[...]
Erg netjes.
Gezien omschrijvingen bestelling België of Nederland?
Nog levering 2021?
op 1 fase toch echter max aan 7.4kW https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80Inspired schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:57:
[...]
niet teveel op hopen tenzij je hem echt al veel eerder besteld hebt.Maarten707 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Kom uit Nederland, besteld in België. 85% kans levering in 2021. Duimen.
Dat is toch 32A?ThomasVanThillo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]
op 1 fase toch echter max aan 7.4kW https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
"Opladen van Skoda Enyaq iV 80 (0 -> 100%)"
Dit is geen accessoire uit de shop. De serviveafdeling van de Skoda dealer kan dit als service part bestellen, maar je kunt hem niet zelf in de shop bestellen.Reimzter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:01:
Hi, ik zoek me helemaal suf naar de ‘transport bodem’ in de Skoda-webshop. Ook via de zoekfunctie in dit forum kan ik het niet vinden. Iemand?
[ Voor 26% gewijzigd door NoCO2 op 08-07-2021 16:48 ]
[ Voor 6% gewijzigd door remc1979 op 08-07-2021 19:56 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq