Ik kreeg dus afgelopen week te horen dat de auto in week 33 geproduceerd gaat worden en dat ik hem krijg zoals besteld dus niet met eventuele velg upgrade (als je het zo wilt noemen). Als de planning vast staat zou ik het de dealer even vragen hoe het zit met de configuratie.sebbe_1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:36:
Je wordt idd nu helemaal gek wat betref de wijzigingen die ze doorvoeren mbt pakketten en opties. Ik heb in januari besteld en ben benieuwd of ik nu alles wel krijg zoals ik besteld heb. Als ik dat nu aan klik, moet ik andere opties afnemen anders krijg je het niet. Iemand al daarover gebeld oid door LM of voeren ze alles gewoon door zoals besteld?
Bij mij is de Enyaq inmiddels ook geleverd na 9 maanden levertijd. Alles zit erop + een extraatje: het lichtpakket. Hadden ze me niet over geïnformeerd en kwam ik achter toen de auto al bij de dealer stond. Die wist het ook nog niet. Voor nop erop gezet. Uiteraard wel hogere fiscale waarde.
Nu vraag ik me even af (voor de mensen die ook lichtpakket hebben): hoe krijg je die kekke animaties op de achterlichten? Ik heb ze in het menu gevonden onder verlichting (paar opties) maar ik zie niets op de achterlichten als ik ontgrendel.
Nu vraag ik me even af (voor de mensen die ook lichtpakket hebben): hoe krijg je die kekke animaties op de achterlichten? Ik heb ze in het menu gevonden onder verlichting (paar opties) maar ik zie niets op de achterlichten als ik ontgrendel.
EDIT: Ik heb niet goed gelezen, negeer het maar.FlipModeNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
Bij mij is de Enyaq inmiddels ook geleverd na 9 maanden levertijd. Alles zit erop + een extraatje: het lichtpakket. Hadden ze me niet over geïnformeerd en kwam ik achter toen de auto al bij de dealer stond. Die wist het ook nog niet. Voor nop erop gezet. Uiteraard wel hogere fiscale waarde.
[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 05-07-2021 16:24 ]
Dit werkt alleen als het donker is.FlipModeNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:14:
Ik heb er zelf maar in geïnvesteerd vanuit de gedachte dat ik deze auto toch weer 4,5 jaar rij (dus meerdere vakanties) en daarna wellicht hoogst waarschijnlijk weer een EV zal rijden. Ofwel: is niet alleen voor nood, maar meer voor lange termijn.WesleyDoorten schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:16:
Ik heb geen Laadkabel type 2 230V, mode 2 besteld bij mijn Enyaq. Kan hem nu alsnog kopen, maar is toch weer 200 euro voor een noodgeval.
Wil nu met vakantie zo'n ding eventueel huren of lenen. Iemand nog tips?
Dankje, ik vermoedde al dat het zoiets simpels was.
Overigens ook sportpakket hier. Hij is prachtig soepel en comfortabel op vrijwel alle wegen. Maar oef, wel erg stevig bij grote drempels zeg. Iemand anders ook deze ervaring?
Mijn wagen heeft inmiddels 3700 km er op zitten. Maar ik vindt dat hij nogal stuitert..lijkt wel of ik op een paard zit. Woensdag gaat ie naar de dealer waarbij ze eerst andere velgen er op gaan zetten om dat uit te sluiten en anders zei de beste man is het de aandrijf as.....ben benieuwd. Zal de uitkomst posten.
Heeft iemand anders hier last van?
Ik heb het sportonderstel maar heb totaal geen last van stuiteren..Ccreator schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:31:
Mijn wagen heeft inmiddels 3700 km er op zitten. Maar ik vindt dat hij nogal stuitert..lijkt wel of ik op een paard zit. Woensdag gaat ie naar de dealer waarbij ze eerst andere velgen er op gaan zetten om dat uit te sluiten en anders zei de beste man is het de aandrijf as.....ben benieuwd. Zal de uitkomst posten.
Je zult niet de eerste zijn waarbij ze de transportblokken tussen de veren vergeten zijn weg te halen voor de aflevering,,,,Ccreator schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:31:
Zoiets als een stang in een wasmachine?MLLL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:01:
[...]
Je zult niet de eerste zijn waarbij ze de transportblokken tussen de veren vergeten zijn weg te halen voor de aflevering,,,,

Heeft iemand enig idee hoe lang het na het bestellen duurt voordat de levertijd bekend is ? Ik heb hem ca 3 weken geleden besteld maar nog niks gehoord.
Is niet duidelijk, de een krijgt binnen een paar dagen/weken bericht de ander na maandenDaan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:17:
Heeft iemand enig idee hoe lang het na het bestellen duurt voordat de levertijd bekend is ? Ik heb hem ca 3 weken geleden besteld maar nog niks gehoord.
Lees dit topic maar even terugDaan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:31:
Dat is ook appart , je zou toch zeggen dat het allemaal hetzelfde moet gaan.

collega's hebben de auto ook ongeveer 3 week geleden besteld. Verwachting was november /december..Daan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:17:
Net wat @Jeroenvr72 en @Thiazzz aangeven, zit geen logica in, verschilt per dealer en per dealer verschilt het zelfs qua moment van bestellen, bestel jij deze week en collega volgende week of nog later) kan het zijn dat je collega eerder iets weet dan jezelf en dat geldt ook vice versa en ook voor productie, aflevering.Daan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:31:
Dat geeft in ieder geval hoopDinh088 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:53:
[...]
collega's hebben de auto ook ongeveer 3 week geleden besteld. Verwachting was november /december..
@jdenijs zojuist update vanuit leasemaatschappij m.b.t. levering en dat gaat wel even naar achteren; levering week 42.
Ga morgen dealer benaderen of dit klopt, maar denk dat ik het antwoord al weet; in ieder geval na telefonisch contact koppel ik het hier terug.
Hoop niet dat dit voor iedere member geldt dit bij wittebrug heeft besteld, mogelijk alleen voor genen die vorig jaar hebben besteld, maar zelfs daar wordt je niet vrolijk van; diverse van eerste bestellers worden één van de laatsten met levering in 2021.
Ga morgen dealer benaderen of dit klopt, maar denk dat ik het antwoord al weet; in ieder geval na telefonisch contact koppel ik het hier terug.
Hoop niet dat dit voor iedere member geldt dit bij wittebrug heeft besteld, mogelijk alleen voor genen die vorig jaar hebben besteld, maar zelfs daar wordt je niet vrolijk van; diverse van eerste bestellers worden één van de laatsten met levering in 2021.
Heeft iemand een set identieke velgen (19” of 20”) voor iV 60 over? In dat geval, graag even een PB
Mijn iV 60 heeft er nu, inclusief een vakantietrip naar midden Frankrijk zo’n 6.000 km op zitten. En waar ik bang voor was door alle software problemen met de ID.3, is niet uitgekomen. Die 6.000 km heb ik geheel probleemloos kunnen rijden.
Het gemiddelde energieverbruik ligt lager dan ik had verwacht. Over die eerste 6.000 km zit ik nu op een gemiddelde van 16 kWh/100 km. Nu ben ik geen lease rijder die dagelijks grotendeels op de autoweg zit, maar ik doe ook geen moeite om zuinig te rijden.
Kortom, tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn Enyaq en ik hoop er minstens tien jaar mee te kunnen rijden
Het gemiddelde energieverbruik ligt lager dan ik had verwacht. Over die eerste 6.000 km zit ik nu op een gemiddelde van 16 kWh/100 km. Nu ben ik geen lease rijder die dagelijks grotendeels op de autoweg zit, maar ik doe ook geen moeite om zuinig te rijden.
Kortom, tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn Enyaq en ik hoop er minstens tien jaar mee te kunnen rijden
:strip_exif()/f/image/8Svd06HcIFRjU98Tdoh3bEgA.jpg?f=fotoalbum_large)
Op MP staan wat setjes, zowel in 19 als 20, met en zonder banden.jdbiggelaa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:47:
Heeft iemand een set identieke velgen (19” of 20”) voor iV 60 over? In dat geval, graag even een PB
Sterkte ermee! Toch zonde dat één van de meest actieve helpers/posters zolang moet wachten 😒.knirrebir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:05:
@jdenijs zojuist update vanuit leasemaatschappij m.b.t. levering en dat gaat wel even naar achteren; levering week 42.
Zou dit ook niet met de (niet leverbare)opties te maken hebben ? Ik heb er een trekhaak bijbesteld en ik begreep dat daar nogal wat problemen mee zijn qua levering.knirrebir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Net wat @Jeroenvr72 en @Thiazzz aangeven, zit geen logica in, verschilt per dealer en per dealer verschilt het zelfs qua moment van bestellen, bestel jij deze week en collega volgende week of nog later) kan het zijn dat je collega eerder iets weet dan jezelf en dat geldt ook vice versa en ook voor productie, aflevering.
30 oktober besteld en was er eind april, kan dus wel goed gaan bij wittebrug. Denk gewoon pech en gezeik in Tjechie. Met deze opties, ziet er dus volledig random uit wat daar verkeerd gaat.knirrebir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:05:
:strip_exif()/f/image/Y1aL8taI21ExowBODAnGEkPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg in Mei de auto geleverd maar had hem helemaal niet besteld. Dat is pas 'appart'Daan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:31:
Dit heeft niet zozeer met de Enyaq te maken maar toch ook weer wel; het rubber van één van mijn ruitenwissers schiet er steeds uit sinds ik door die stortbuien ben gereden afgelopen dagen. Lijkt erop dat er een afdek/einddop van de ruitenwisser weg is.. iemand dit wel eens meegemaakt?
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Dat is helemaal bijzonderManiacScum schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Ik kreeg in Mei de auto geleverd maar had hem helemaal niet besteld. Dat is pas 'appart'
Mijn dealer vertelde ook dat die er geen touw aan vast konden knopen, en noemde ook dat eerder bestellingen later zijn dan later bestelde autos. Rare bedoeling is het wel.oeroe.b schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:25:
[...]
30 oktober besteld en was er eind april, kan dus wel goed gaan bij wittebrug. Denk gewoon pech en gezeik in Tjechie. Met deze opties, ziet er dus volledig random uit wat daar verkeerd gaat.
[Afbeelding]
Morgen dan eindelijk de auto ophalen. Besteld 2 dec. HUD en trekhaak niet laten vervallen.
Het was wel een soap.
Het was wel een soap.
Ik mag morgen ook..Enyaqenter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:38:
Morgen dan eindelijk de auto ophalen. Besteld 2 dec. HUD en trekhaak niet laten vervallen.
Het was wel een soap.
heb niets laten vallen (ook de vraag niet gehad) alleen SSS in maart nadat ik die in dec had toegevoegd.
@patman070 bij Wittebrug? Gezien je 070? Mag me morgen daar melden ook. Ben benieuwd.
Nee, ik mag mij melden bij 072.Truman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:04:
@patman070 bij Wittebrug? Gezien je 070? Mag me morgen daar melden ook. Ben benieuwd.
Hier staat de aflevering nog steeds op 18juli, nog niets vernomen of het wel of niet doorgaat. (Dago)
Ik zou het doen!
@rammes wel al bevestiging van productie of ontvangst werkplaats? Laatste zou toch wel het geval moeten zijn met levering de 18e.
jTruman schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:14:
@rammes wel al bevestiging van productie of ontvangst werkplaats? Laatste zou toch wel het geval moeten zijn met levering de 18e.
Ja hij zou op transport staan, productie datum na meerdere keren gevraagd te hebben nooit ontvangen, altijd een ontwijkend antwoord gekregen.
Ik zou het doen!
Heren,
Advies! Binnenkort ben ik toe aan een nieuwe auto en ik ben nog enorm in twijfel over de 60 of 80 al dan niet in combinatie met de warmptepomp. Hebben jullie wellicht ervaringen uit de praktijk?
Is de 80 écht aan te raden en heb je dan de warmtepomp nog nodig voor wat fatsoenlijk bereik? of kun je met een 60 inclusief warmtepomp prima uit de voeten?
Advies! Binnenkort ben ik toe aan een nieuwe auto en ik ben nog enorm in twijfel over de 60 of 80 al dan niet in combinatie met de warmptepomp. Hebben jullie wellicht ervaringen uit de praktijk?
Is de 80 écht aan te raden en heb je dan de warmtepomp nog nodig voor wat fatsoenlijk bereik? of kun je met een 60 inclusief warmtepomp prima uit de voeten?
PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL
WP is een relatief dure optie voor maar marginaal meer bereik. Ook heb je daar bij 15+ graden al steeds minder voordeel van. Wat zijn je kilometers, en hoeveel lange ritten maak je? Kun je thuis laden?Nedje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:28:
Heren,
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Excuus, ik had natuurlijk van te voren kunnen bedenken dat deze vragen eraan kwamen.Inspired schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:35:
[...]
WP is een relatief dure optie voor maar marginaal meer bereik. Ook heb je daar bij 15+ graden al steeds minder voordeel van. Wat zijn je kilometers, en hoeveel lange ritten maak je? Kun je thuis laden?
Door corona gaan we een stuk minder naar kantoor, op moment van schrijven is een enkele rit naar de klant zo'n 50km. Dit doe ik twee tot drie keer per week.
Op termijn hoop ik te gaan verhuizen, dan zal het zo'n 75-80km enkele reis worden.
Op klant locatie kan ik laden en ook hier in de buurt kan ik publiek laden, laadpalen in de huur garage zijn nog niet mogelijk
De langste ritten die ik maak zullen naar mijn schoonouders zijn a 100km enkele reis, ook in de buurt bij mijn schoonouders zijn meerdere publieke palen aanwezig.
PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL
Dat zou je prima moeten kunnen redden met de 60 zonder WP. Snelweg winter is volgens EV-DB 235km. Dat is echter wel bij 100%. Maar 150km in meest negatieve scenario moet echt wel lukken.Nedje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:41:
[...]
Excuus, ik had natuurlijk van te voren kunnen bedenken dat deze vragen eraan kwamen.
Door corona gaan we een stuk minder naar kantoor, op moment van schrijven is een enkele rit naar de klant zo'n 50km. Dit doe ik twee tot drie keer per week.
Op termijn hoop ik te gaan verhuizen, dan zal het zo'n 75-80km enkele reis worden.
Op klant locatie kan ik laden en ook hier in de buurt kan ik publiek laden, laadpalen in de huur garage zijn nog niet mogelijk
De langste ritten die ik maak zullen naar mijn schoonouders zijn a 100km enkele reis, ook in de buurt bij mijn schoonouders zijn meerdere publieke palen aanwezig.
Nice, dankjewel. Ik zal de dealer eens vragen en met e kennis van iemand anders in het forum kan ik eventueel kijken of een collega met een EV (polestar en tesla) een dergelijke kabel heeft.knirrebir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Wil de dealer er niet 1 lenen van een demo auto?
Je kan eventueel van mij lenen, moet je maar even pm sturen.
Bedankt!
Wanneer besteld?patman070 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:08:
[...]
Nee, ik mag mij melden bij 072.Broekhuis Alkmaar.
apart. Die ervaring heb ik dan weer niet. Ik kan ook wel zeuren moet ik zeggen. En misschien zijn ze gevoelig voor een directeurs functie, maar dat zou natuurlijk belachelijk zijn. Ik zorg wel dat ik altijd contact krijg met Markrammes schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:17:
[...]
j
Ja hij zou op transport staan, productie datum na meerdere keren gevraagd te hebben nooit ontvangen, altijd een ontwijkend antwoord gekregen.
Als ik dit zo lees, heb je ruim voldoende aan een iV 60, zeker als je thuis kunt laden en in de winter aan de paal kunt voorverwarmen. En geef die €1.200 voor een WP maar uit aan nuttiger zaken.Nedje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:41:
[...]
Excuus, ik had natuurlijk van te voren kunnen bedenken dat deze vragen eraan kwamen.
Ik heb er nu 6.000 km op zitten met een iV 60, inclusief een trip van 900 km vv naar Frankrijk en nog geen enkel moment last gehad van ‘range anxiety’. Succes met kiezen!
update vanuit de dealer.
Verwachte leverweek is 40 (besteld eind april). Oude leverweek was 42. Het kan dus ook de goede kant opgaan, al geeft de dealer natuurlijk aan dat niks zeker is...
Verwachte leverweek is 40 (besteld eind april). Oude leverweek was 42. Het kan dus ook de goede kant opgaan, al geeft de dealer natuurlijk aan dat niks zeker is...
Zojuist mijn tweede Powerpass binnen gekregen, nadat ik gisteren mijn NL kaart kreeg, heb ik ook mijn Duitse pass binnen....
Heb je ook het dynamisch onderstel bijbesteld? ik heb dezelfde ervaringen maar ik heb dan ook geen dynamisch onderstel.FlipModeNL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:14:
[...]
Dankje, ik vermoedde al dat het zoiets simpels was.
Overigens ook sportpakket hier. Hij is prachtig soepel en comfortabel op vrijwel alle wegen. Maar oef, wel erg stevig bij grote drempels zeg. Iemand anders ook deze ervaring?
Hoe heb je dat gedaan? Heb je je oude account verwijderd en vervolgens een ander e-mailadres gebruikt?ManiacScum schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:45:
Zojuist mijn tweede Powerpass binnen gekregen, nadat ik gisteren mijn NL kaart kreeg, heb ik ook mijn Duitse pass binnen....
Zo'n beetje.... ik heb het oude account niet eens verwijderd maar gewoon een nieuwe account gemaakt op een ander mailadresCegra schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Heb je je oude account verwijderd en vervolgens een ander e-mailadres gebruikt?
Ik zou wachten met activeren, als dan je abo verlopen is, de andere kaart activeren. Wie weet heb je geluk.ManiacScum schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:45:
Beetje off topic;
Iemand toevallig ook sygic premium apk gedownload en geïnstalleerd?
Werkt bij mij op gsm perfect met alle functies inclusief ev mode.
Echter......krijg het niet aan Android Auto gekoppeld.
Mis ik iets?
Mis ik iets?
Ach het is nu al een zooitje want de NL kaart is gekoppeld aan het Duitse account.Nr.10 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Ik zou wachten met activeren, als dan je abo verlopen is, de andere kaart activeren. Wie weet heb je geluk.
De tweede pass doe ik vooralsnog niets mee
Ik heb inderdaad assistentie en geen plus. Wel sport dus ook knopje op stuurwiel en HOD.knirrebir schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Statistiek hou ik zeker nog bij, maar jij had toch assistentie basis of die laten vervallen?
Volgens mij heb jij geen multifunctioneel stuur en daarmee ook geen knopje voor travel assist op stuurwiel.
Dan kan ik alleen bedenken dat je travel assist kan activeren via infotainment.
Als ik je reactie heb zal ik lijstje van assistentie basis bijwerken en posten.
Edit I: je hebt wel multifunctioneel stuurwiel a.g.v. optie sport en denk ik wel knopje op stuurwiel voor travel assist om te activeren.
Edit II: en misschien bedoelde je met 'geen assistentie besteld'; 'geen assistentie plus besteld'
Begin februari Enyaq besteld en levering is 13-07 (nog weekje :-) )
Afgelopen vrijdag de auto mogen ophalen bij Broekhuis in Alkmaar. Helaas was ik iets te verwend met het ophalen van mijn vorige leaseauto, want een echte 'tadaaa dit is hem! Trek het doek er maar af' was er niet bij. Het was meer van dit is hem en veel plezier er mee. Maargoed, het mocht de pret niet drukken, want wat een fantastisch eerste rit was het. Ik heb nog nooit eerder gereden in een elektrische auto en bewust geen proefrit gemaakt voor het ultieme eerste moment. Wat een heerlijke auto om in te rijden, zo stil, zo soepel en vlot vergeleken met een benzine auto. Echt een behoorlijke stap vooruit. Keurige afwerking van alles en de materialen en weer een stapje hoger dan dat ik gewend ben van Skoda. Andere mensen zijn ook behoorlijk onder de indruk van de auto en zijn verbaasd dat dit een Skoda is.
In plaats van foto's hier te delen, heb ik er voor gekozen om de auto te filmen met mijn drone
De B stand is ook echt een heerlijke stand en daar heb ik de afgelopen 600KM alleen maar mee gereden. Het rempaal heb ik daardoor nagenoeg niet nodig en je kan mooi gedoseerd de snelheid verlagen wat je normaal met de rem zou doen.
In plaats van foto's hier te delen, heb ik er voor gekozen om de auto te filmen met mijn drone
De B stand is ook echt een heerlijke stand en daar heb ik de afgelopen 600KM alleen maar mee gereden. Het rempaal heb ik daardoor nagenoeg niet nodig en je kan mooi gedoseerd de snelheid verlagen wat je normaal met de rem zou doen.
Wat heb je besteld precies en waar.HeiaStart schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:05:
update vanuit de dealer.
heb namelijk rond de zelfde tijd besteld maar is van week 42 nu naar uiteindelijk week 52 gegaan.
enig probleem zou de trekhaak kunnen zijn.
Goed nieuws (hoop ik) voor de wachtenden op de Enyaq!
https://www.world-today-n...a-due-to-a-lack-of-parts/
in dit artikel staat dat de Octavia niet meer geproduceerd wordt op dit moment, en dus alleen de Enyaq van de band rolt. En dat er genoeg onderdelen zijn voor de Enyaq!
hopelijk wordt die van mij dan ook echt in week 28 geproduceerd
in dit artikel staat dat de Octavia niet meer geproduceerd wordt op dit moment, en dus alleen de Enyaq van de band rolt. En dat er genoeg onderdelen zijn voor de Enyaq!
Volgens mij was deze nog niet geplaatst dus hierbij een foto van de rechterunit in de kofferklep (met lichtpakket).Jasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
Heeft iemand al uitgevogeld of het mogelijk is om bij de standaard verlichting toch de achterlicht unit in de kofferklep werkend te maken?
Kan iemand met lichtpakket eens een foto maken van de unit achter het klepje in de kofferklep?
:strip_exif()/f/image/K9jt99hV2eZfb2D872eBdoaP.jpg?f=fotoalbum_large)
Dealer is Van den Udenhout in Den Bosch. Onderstaande configuratie en idd geen trekhaak:renedg73 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:02:
[...]
Wat heb je besteld precies en waar.
heb namelijk rond de zelfde tijd besteld maar is van week 42 nu naar uiteindelijk week 52 gegaan.
enig probleem zou de trekhaak kunnen zijn.
Enyaq iV 60
Black Magic
Loft
Chroom pakket
Comfort
Klimaat
Panoramadak
Achteruitrijcamera en sensoren voor
100kW oplaadmogelijkheid
Bedankt voor deze reply, wordt zeker gewaardeerd!RandomNick schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:56:
Sterkte ermee! Toch zonde dat één van de meest actieve helpers/posters zolang moet wachten 😒.
Interessante vraag, maar waarom?jdbiggelaa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:47:
Ondanks de restricties voor 4 opties en het daarin mee gaan of niet blijft informatieverstrekking qua productie-levering alle kanten op gaan ofwel geen logica in te vinden.Daan8 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:05:
Zou dit ook niet met de (niet leverbare) opties te maken hebben? Ik heb er een trekhaak bijbesteld en ik begreep dat daar nogal wat problemen mee zijn qua levering.
Mijn bestelling is later geweest dan 30 oktober 2020 dus vanuit dat punt gezien zou die van mij sowieso later geproduceerd/geleverd worden, klopt op zich ook indicatie was eind juni 2021, echter toen kwamen de restricties.oeroe.b schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:25:
30 oktober besteld en was er eind april, kan dus wel goed gaan bij wittebrug. Denk gewoon pech en gezeik in Tjechie. Met deze opties, ziet er dus volledig random uit wat daar verkeerd gaat.
[Afbeelding]
Je hebt nodige aan opties maar heb je assistentie basis gekregen i.p.v. assistentie plus en warmtepomp terwijl die niet de bedoeling was (dit omdat je warmtepomp hebt doorgestreept en plus hebt gezet bij assistentie)?
Wat is eigenlijk lojack in jou bestelling?
Misschien komt het dat je een 80 hebt besteld en ik en @jdenijs een 60 en wij daarom later zijn
Nee ik heb de warmtepomp laten verwijderen uit de bestelling en stoelverwarming+assistentie plus (dus geupgrade, wat later blijkt voor niets).
Overigens over de plus upgrade, het blijkt dus dat de fabriek dat zelf heeft bedacht om zo het productie proces te versnellen... iedereen heeft het er dus bij gekregen als je zo'n 80 hebt of 60 met fancy stuur.
Overigens over de plus upgrade, het blijkt dus dat de fabriek dat zelf heeft bedacht om zo het productie proces te versnellen... iedereen heeft het er dus bij gekregen als je zo'n 80 hebt of 60 met fancy stuur.
Even zoekterm warmtepomp gebruiken, levert 27 pagina's resultaat, lijkt veel ben je vrij snel doorheen en kan je zeker meenemen in je afweging, succes.Nedje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:28:
Heren,
Daarnaast levert warmtepomp niet rendement wat er 'belooft' is en is daar korting op gekomen, reeds bestelde enyaq's met warmtepomp krijgen dat gecompenseerd, wat er gebeurt bij nieuwe bestellingen weet ik niet, je zou zeggen lagere prijs maar dat staat nog niet in prijslijsten.
[ Voor 18% gewijzigd door knirrebir op 06-07-2021 16:32 ]
Dank voor delen!Jeroenvr72 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:47:
Goed nieuws (hoop ik) voor de wachtenden op de Enyaq!
Vandaag wordt mijn Enjaq bestelling geplaatst.
Fingers crossed dat deze dit jaar nog op kenteken komt vanwege de bijtelling...

Heb Crystal Face/HUD/elek. trekhaak laten vervallen om volgens de dealer op de prognose van week 44 uit te komen...
[ Voor 8% gewijzigd door Jitse H op 06-07-2021 16:47 ]
hier ook geen connectie, waar hosten ze deze service?FJP84 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:44:
Ik kon de dans helaas niet ontspringen. Geen connectie hier nu met de MySkoda app....spijtig

je kon toch al niet zoveel met de app dus het maakt aan de andere kant ook niet zoveel uit

Bij mij werk de MySkoda app nog gewoon. Ben het wel eens dat je er nog niet zoveel mee kunt, iemand met een e-Mini liet me dit weekend zijn app zien, dat is een heel ander verhaal... (ander concern natuurlijkoeroe.b schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:58:
[...]
hier ook geen connectie, waar hosten ze deze service?![]()
je kon toch al niet zoveel met de app dus het maakt aan de andere kant ook niet zoveel uit![]()
Weet niet of het op Android Auto ook zo werkt, maar voor Apple Carplay moet je elke maand €5 dokken. Voor mij na 12 jaar exit Sygic.goetfoud schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:07:
Beetje off topic;
Mis ik iets?
Als je echt problemen hebt met de app werkt het 9/10 keer om de app te deïnstalleren en dan weer opnieuw installeren

Ongeveer 4 weken geleden de deal rondgemaakt en is de Enyaq 80 besteld. De dealer is toen gaan zoeken naar de beste productieweek wat eerst week 48 zou zijn en na 3 weken kreeg ik het nieuws dat de auto waarschijnlijk eerder kon worden geproduceerd, namelijk week 42, met de melding dat er nog iets in de pijplijn zat.
Gisteren bericht gekregen dat er toch problemen zijn met de trekhaak en dit zelfs zou kunnen resulteren in levering 2022. Maar toen kwam de optie om de auto te houden zoals besteld minus de trekhaak. Er kon dan na levering een afneembare trekhaak worden geplaatst, iets wat ik nu ook heb en geen probleem vond. Toen kwam het zeer positieve. Als ik hiermee akkoord ging dan kon de productieweek eerder worden en is er via Pon geregeld dat de auto al in week 29 geproduceerd kan worden. Er wordt een spot overgenomen van een auto die waarschijnlijk geannuleerd is. Dat zou betekenen half augustus rijden. Ben erg blij met dit nieuws en kan niet wachten tot het zover is.
Besteld:
- Enyaq 80 iV Sportline
- Arctic Silver
- Comfort Plus
- Family pack
- Klimaat pack
- Assistentie Plus
- 130 kw laden
- 360 graden camera
- Warmtepomp
- Alarm
Gisteren bericht gekregen dat er toch problemen zijn met de trekhaak en dit zelfs zou kunnen resulteren in levering 2022. Maar toen kwam de optie om de auto te houden zoals besteld minus de trekhaak. Er kon dan na levering een afneembare trekhaak worden geplaatst, iets wat ik nu ook heb en geen probleem vond. Toen kwam het zeer positieve. Als ik hiermee akkoord ging dan kon de productieweek eerder worden en is er via Pon geregeld dat de auto al in week 29 geproduceerd kan worden. Er wordt een spot overgenomen van een auto die waarschijnlijk geannuleerd is. Dat zou betekenen half augustus rijden. Ben erg blij met dit nieuws en kan niet wachten tot het zover is.
Besteld:
- Enyaq 80 iV Sportline
- Arctic Silver
- Comfort Plus
- Family pack
- Klimaat pack
- Assistentie Plus
- 130 kw laden
- 360 graden camera
- Warmtepomp
- Alarm
Ik heb een vraag aan de velg-experts 
Ik heb een iV 60 met 19” velgen. Ik heb overwogen om over te gaan op all-seasonbanden. Nu lees ik in een ANWB bandentest dat die in de maat voor de Enyaq noch in de zomer, noch in de winter goede prestaties leveren. Dan toch maar winter- en zomerbanden is mijn conclusie.
Steeds banden wisselen op dezelfde set velgen lijkt mij een slecht plan. De originele sets velgen van Skoda zijn in mijn optiek onbetaalbaar. Ik stel geen bijzondere eisen aan velgen, als ze maar passen en er niet te beroerd uitzien
Heeft iemand een goede en betaalbare suggestie voor mij? Ik rijd privé en heb dus geen werkgever-budget…
Ik heb een iV 60 met 19” velgen. Ik heb overwogen om over te gaan op all-seasonbanden. Nu lees ik in een ANWB bandentest dat die in de maat voor de Enyaq noch in de zomer, noch in de winter goede prestaties leveren. Dan toch maar winter- en zomerbanden is mijn conclusie.
Steeds banden wisselen op dezelfde set velgen lijkt mij een slecht plan. De originele sets velgen van Skoda zijn in mijn optiek onbetaalbaar. Ik stel geen bijzondere eisen aan velgen, als ze maar passen en er niet te beroerd uitzien
Heeft iemand een goede en betaalbare suggestie voor mij? Ik rijd privé en heb dus geen werkgever-budget…
[ Voor 6% gewijzigd door jdbiggelaa op 06-07-2021 22:32 ]
ik heb er meteen(na 100km) Bridgestone all seasons onder laten zetten hier in het dorp, moest 95 euro per band bijbetalen. Normaal zijn die 195 per stuk incl. monteren. Ik rij overigens ook privé.jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
Ik heb een iV 60 met 19” velgen. Ik heb overwogen om over te gaan op all-seasonbanden. Nu lees ik dat die voor de Enyaq moeilijk verkrijgbaar zijn, relatief duur en -vooral- noch in de zomer, noch in de winter goede prestaties leveren. Dan toch maar winter- en zomerbanden is mijn conclusie.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Ik heb ook de 19" en er Vredestein Quatrac all season onder laten zetten. Prima verkrijgbaar. Wanneer hebben wij nou echt winter met sneeuw en ijzel? Google even op test all season banden, dan zie je dat zeker 's winters de betere merken banden bijna niet onderdoen voor echte winterbanden. En het scheelt je elk jaar toch kosten en gedoe,jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
Ik heb een iV 60 met 19” velgen. Ik heb overwogen om over te gaan op all-seasonbanden. Nu lees ik dat die voor de Enyaq moeilijk verkrijgbaar zijn, relatief duur en -vooral- noch in de zomer, noch in de winter goede prestaties leveren. Dan toch maar winter- en zomerbanden is mijn conclusie.
Neem dan gewoon zomerbanden.andre00 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Ik heb ook de 19" en er Vredestein Quatrac all season onder laten zetten. Prima verkrijgbaar. Wanneer hebben wij nou echt winter met sneeuw en ijzel? Google even op test all season banden, dan zie je dat zeker 's winters de betere merken banden bijna niet onderdoen voor echte winterbanden. En het scheelt je elk jaar toch kosten en gedoe,
Staat eea op MP te koop. Anders bij de lokale bandenboer of shop eens kijken naar een mooie set.jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
Bij Givawheels.nl weten ze goed waar ze over praten. Volgens mij zijn er wel meer van het forum daar geslaagd
[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 06-07-2021 22:54 ]
Voor android moet je een add on kopen voor android auto. Kost 39,95, eenmalig. Werkt prima in mijn huidige nissan leaf. De add on kan je via de sygic app kopengoetfoud schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:07:
Beetje off topic;
Mis ik iets?
Ook ik heb een 60 met 19" velgen in privé. Voor aflevering heeft de dealer op mijn verzoek er voor gezorgd dat de naastliggende Profile vestiging de Hankook banden die er af-fabriek op waren gezet heeft gewisseld voor Michelin CC all seasons. Geen enkel probleem met verkrijgbaarheid. De offerte bij Profile heb ik zelf geregeld, maar door korting op de afleverfactuur heeft het mij netto geen extra geld gekost. Bij mijn vorige auto's was ik het hele gedoe van 2x wisselen (en de bijbehorende kosten) meer dan zat, dus voor mij was de keus snel gemaakt. Tot nu toe geniet ik van elke ritjdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
Het blijft een compromis, al zal het voor de gemiddelde bestuurder die niet (echt) de sneeuw in gaat prima zijn. Maar als je toch in NL blijft, en flexibel bent met werk, kun je ook op zomerbanden blijven. Afgelopen jaar te lui om te wisselen naar winter. Werk je twee dagen extra thuis en opgelost.bram2700 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:34:
[...]
Ook ik heb een 60 met 19" velgen in privé. Voor aflevering heeft de dealer op mijn verzoek er voor gezorgd dat de naastliggende Profile vestiging de Hankook banden die er af-fabriek op waren gezet heeft gewisseld voor Michelin CC all seasons. Geen enkel probleem met verkrijgbaarheid. De offerte bij Profile heb ik zelf geregeld, maar door korting op de afleverfactuur heeft het mij netto geen extra geld gekost. Bij mijn vorige auto's was ik het hele gedoe van 2x wisselen (en de bijbehorende kosten) meer dan zat, dus voor mij was de keus snel gemaakt. Tot nu toe geniet ik van elke rit, ik geef toe dat ik nog niet met stortbuien heb gereden, maar dat all-seasons geen goede prestaties zouden geven snap ik niet helemaal
Mijn Enyaq Iv80 zou a.s. vrijdag bij de dealer moeten verschijnen maar ik heb er een hard hoofd in...heb namelijk al weken niks meer vernomen.
If it aint broke, fix it till it is!
Moet de beelden nog bekijken, maar qua afleveren denk ik dat ze veel afleveringen hebben en geen tijd meer voor een echte onthulling, hoe jammer dat ook is.vinom schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:56:
Afgelopen vrijdag de auto mogen ophalen bij Broekhuis in Alkmaar. Helaas was ik iets te verwend met het ophalen van mijn vorige leaseauto, want een echte 'tadaaa dit is hem! Trek het doek er maar af' was er niet bij. Het was meer van dit is hem en veel plezier er mee. Maargoed, het mocht de pret niet drukken, want wat een fantastisch eerste rit was het. Ik heb nog nooit eerder gereden in een elektrische auto en bewust een proefrit gemaakt voor het ultieme eerste moment. Wat een heerlijke auto om in te rijden, zo stil, zo soepel en vlot vergeleken met een benzine auto. Echt een behoorlijke stap vooruit. Keurige afwerking van alles en de materialen en weer een stapje hoger dan dat ik gewend ben van Skoda. Andere mensen zijn ook behoorlijk onder de indruk van de auto en zijn verbaasd dat dit een Skoda is.
[YouTube: Skoda Enyaq - iV80]
Verder gefeliciteerd ermee en veel plezier.
Wel benieuwd of er veel wijzigingen zijn t.o.v. je oorspronkelijke bestelling.
Edit I: Bewust een of geen proefrit gemaakt
Edit II: da's een kek filmpje, kijk maar uit dat skoda die niet voor promotie gaat gebruiken......
[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 07-07-2021 09:13 ]
Bedankt ook al heb ik geen lichtpakket, en gezien de schroeven is denk ik unit op/in achterklep wel makkelijk te wisselen, maar is het denk ik best wel wat werk om kabel (welke jij achter afwerking hebt) zelf aan te leggen en aan te sluiten en als je dat laat doen denk wel prijzig.Scorpio_King schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:50:
Volgens mij was deze nog niet geplaatst dus hierbij een foto van de rechterunit in de kofferklep (met lichtpakket).
[Afbeelding]
Afwachten is één, maar heb je zelf hun benadert (snap ook dat je dat niet zou doen omdat bericht mogelijk niet is wat je wilt)?Venxir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:02:
Mijn Enyaq Iv80 zou a.s. vrijdag bij de dealer moeten verschijnen maar ik heb er een hard hoofd in...heb namelijk al weken niks meer vernomen.
Wat is het idee daarachter? Ik doe dit al zeker 20 jaar en nooit issues gehad. Zou ook niet weten waar zich dat in moet uiten.jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:14:
Steeds banden wisselen op dezelfde set velgen lijkt mij een slecht plan.
Hier in de buurt (Rijen) een klein bedrijfje dat ze voor een paar tientjes wisselt en 'gratis' in de opslag houdt.
Op de vraag waarom hij daar niets voor rekent, kwam het antwoord dat hij de ruimte had maar vooral hiermee aan klantenbinding doet. Dan weet hij zeker dat de volgende wissel weer voor hem is.
Mooi dat dat nog kan.
Nee, de enige wijziging is het laten vallen van Skoda Sound System, voor de rest is hij zo gebleven. Dus comfort, klimaat, licht, assistentie plus.knirrebir schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:09:
[...]
Moet de beelden nog bekijken, maar qua afleveren denk ik dat ze veel afleveringen hebben en geen tijd meer voor een echte onthulling, hoe jammer dat ook is.
Verder gefeliciteerd ermee en veel plezier.
Wel benieuwd of er veel wijzigingen zijn t.o.v. je oorspronkelijke bestelling.
Edit I: Bewust een of geen proefrit gemaakt?
Edit II: da's een kek filmpje, kijk maar uit dat skoda die niet voor promotie gaat gebruiken......
En bewust GEEN proefrit gemaakt, typo
Als dat zo is en blijft zou dat mooi zijn, echter is eerder ook andere post hier geweest en zou de upgrade van travel assist bij assistentie basis alleen bij eerste productie run geweest zijn (van wanneer tot wanneer niet bekend).oeroe.b schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:27:
Nee ik heb de warmtepomp laten verwijderen uit de bestelling en stoelverwarming+assistentie plus (dus geupgrade, wat later blijkt voor niets).
Denk dat er iets meer duidelijkheid komt als model 2022 in productie gaat (week 26 2021 ofwel vorige week) en afgeleverd wordt aan member hier met assistentie basis en multifunctioneel stuurwiel en wat dan uitkomst is als er op knopje travel assist op stuurwiel wordt gedrukt.
Echter travel assist bij assistentie basis omvat niet alles van assistentie plus.
ja je mist de emergency optie bedoel je?
Ja ik vermoed wel dat ze dit in 2022 model gaan aanpassen.. in ieder geval was het dus een productie lijn fout (zegt men).. We gaan het zien, ben ook benieuwd wat SW update gaat doen, als je het eigenlijk niet zou hebben volgens het VIN nr.
Ja ik vermoed wel dat ze dit in 2022 model gaan aanpassen.. in ieder geval was het dus een productie lijn fout (zegt men).. We gaan het zien, ben ook benieuwd wat SW update gaat doen, als je het eigenlijk niet zou hebben volgens het VIN nr.
Idee denk ik wel te weten (in ieder geval mijn ervaring in randstad), hier gaan ze wat minder netjes om met banden wisselen ofwel beschadiging van velgen; ja dat is op te lossen na klagen, maar niet zoals het hoort.Loepoog schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:19:
Wat is het idee daarachter? Ik doe dit al zeker 20 jaar en nooit issues gehad. Zou ook niet weten waar zich dat in moet uiten.
Hier in de buurt (Rijen) een klein bedrijfje dat ze voor een paar tientjes wisselt en 'gratis' in de opslag houdt.
Op de vraag waarom hij daar niets voor rekent, kwam het antwoord dat hij de ruimte had maar vooral hiermee aan klantenbinding doet. Dan weet hij zeker dat de volgende wissel weer voor hem is.
Mooi dat dat nog kan.
Rijen als in Gilze-Rijen? dan snap ik de insteek van dit bedrijf en die ervaring heb ik ook na jarenlang in Molenschot toen mij ouders daar een stacaravan hadden op de camping.
Emergency assist inderdaad en voor nu het niet hebben van 3e icoon in infotainment menu bij assistentie plus.oeroe.b schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:26:
ja je mist de emergency optie bedoel je?
Menig member met assistentie basis is hier ook benieuwd of dat een keer wijzigt na software update, echter als je multifunctioneel stuurwiel hebt en assistentie basis en dan een knopje op stuurwiel hebt wat niets doet kan je ook niet verkopen, maar dan krijg je skoda weer met dat er nergens rechten aan te ontlenen zijn en dat hebben we in dit topic al heel vaak behandeld voor de nodige zaken-opties.
het grappige is, ik mis het 3e icoon ook op mijn auto
3e icoon heb ik inderdaad ook niet in het menu, met assistentie plus.
ok, nou volg ik er helemaal niets meer van van alle berichten haha
Was onder de indruk assistentie is 2 icons en assistentie plus is 3 icons.
Niet dus
Ik zal zo in de pauze eens in de auto mijn menu onderdelen bekijken wat ik daar zie als je 'Lijst' selecteert, dat maakt het een stuk overzichtelijker
Was onder de indruk assistentie is 2 icons en assistentie plus is 3 icons.
Niet dus
Ik zal zo in de pauze eens in de auto mijn menu onderdelen bekijken wat ik daar zie als je 'Lijst' selecteert, dat maakt het een stuk overzichtelijker
Ik snap ook niet wat hier slecht aan zou zijn. Via profile gebeurd dat ook volgens mij, hou altijd dezelfde velgen (Leaseauto).Loepoog schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:19:
[...]
Wat is het idee daarachter? Ik doe dit al zeker 20 jaar en nooit issues gehad. Zou ook niet weten waar zich dat in moet uiten.
Mooi dat dat nog kan.
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?
En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?
Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
lekker dan, juist die paraplu in je deur verwerkt vond ik wel chique.
Dat betekend dus dat ik uiteindelijk model 2022 krijg? klopt dat? waarom gaan ze halverwege 2021 opeens over naar het 2022 model? hoe zit dat precies?
En is er ergens een duidelijk overzichtje van de verschillen tussen het 2021 model en 2022 model?
Ik las ergens dat de paraplu niet meer in de deur zit verwerkt maar een saai bakje onder de stoel?
Is dat niet gewoon tijdens afleveren? Kun je hem daarna niet alsnog in dat gat proppen in de deur? Ze zouden dat gat niet weg gehaald hebben toch?jdenijs schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb in 2020 mijn Enyaq besteld verwachte levertijd is nu ergens rond week 35.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2