Ik zeg dat ik heel erg blij ben ben met een wit dak met panoRobbie8454 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:16:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het dak tzt zwart zal laten wrappen. Wat zeggen jullie? Kleine impressie getekend door een 8 jarige:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha! Dat heb je mooi verwoord 🤣ManiacScum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:26:
[...]
Ik zeg dat ik heel erg blij ben ben met een wit dak met pano
Nee, bij mij na ruim 2 maanden, staat nu op 81% met een range van nog 325. Had vandaag geladen tot 90 en daarvan 9% verbruikt voor 40 km.bram2700 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:56:
Vraagje: ik heb het idee dat mijn range bij het opladen al minder is (nu 290 km bij 80%, na aflevering was dat ca. 320 zeg ik uit herinnering). Ik heb model 60 zonder wp
Herkennen meer mensen dit ??
[Afbeelding]
Het heeft even geduurd, maar ze zijn de belofte nagekomen...eerlijk, is eerlijk.
Powerpass App op iPhone is up to date en ik kon nu koppelen aan mijn VIN.
Is 12 maanden geldig en wordt niet automatisch verlengd.
![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door A3-D op 02-07-2021 00:00 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Zouden die founder edition wagens niet ook van vorig jaar zijn? Maar tot nu toe niet uitgeleverd vanwege het akkefietje met CF wat erop zit?Robbie8454 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:12:
Bestellen in juli. Levering in september…. Eh eerst maar eens die van vorig jaar uitleveren?
Fijn dat dit nu ook voor NL mogelijk is.A3-D schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:59:
Het heeft even geduurd, maar ze zijn de belofte nagekomen...eerlijk, is eerlijk.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zijn er al mensen die hun BE of DE registratie hebben omgezet naar NL?
Ik heb in de app gekeken maar daar kan ik qua adres/land wel mijn gegevens zien, maar niet wijzigen.
Online via het web kan ik sowieso niks vinden om deze gegevens in te zien.
Wat heeft het voor voordeel/nadeel als ik het omzet naar een NL registratie?RandomNick schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:22:
[...]
Zijn er al mensen die hun BE of DE registratie hebben omgezet naar NL?
De MySkoda app heeft een nieuwe versie in de iPhone app-store, 4.2.0
Er is nu een optie Routeplanner beschikbaar:
:strip_exif()/f/image/osydoH1tzFAiBTVVWrMwt7z9.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze lijkt echter alleen een route te plannen op je eigen telefoon via Apple Maps en Google Maps, maar ik zie geen optie om de navigatieopdracht door te sturen naar het infotainment systeem van de auto.
Verder zie ik geen verschillen met de versie 4.1.1
:strip_exif()/f/image/osydoH1tzFAiBTVVWrMwt7z9.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze lijkt echter alleen een route te plannen op je eigen telefoon via Apple Maps en Google Maps, maar ik zie geen optie om de navigatieopdracht door te sturen naar het infotainment systeem van de auto.
WTF, dat zou pas extreem lame zijnNoCO2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:21:
De MySkoda app heeft een nieuwe versie in de iPhone app-store, 4.2.0
[Afbeelding]
Deze lijkt echter alleen een route te plannen op je eigen telefoon via Apple Maps en Google Maps, maar ik zie geen optie om de navigatieopdracht te sturen naar het infotainment systeem van de auto.
Zou het niet kunnen zeggen want ik heb een Android phone en daar is geen update te bespeuren
[ Voor 6% gewijzigd door Cloclo100 op 02-07-2021 08:53 ]
hoera! bedanktFJP84 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Mooie review. Probeer bij Android auto de spraakknop eens even in te houden. Dan werkt het wel. Weer een minpuntje minder ;-)
Bij travelassist gaat het bij mij wel piepen als ik mijn stuur niet goed vast heb.
Inloggen op myskoda website krijg je, onder je account, ook al een routeplanner optie maar ook daar geen mogelijkheid om naar de auto te zenden. Vond ik ook vreemd.Cloclo100 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:53:
[...]
WTF, dat zou pas extreem lame zijn
Zou het niet kunnen zeggen want ik heb een Android phone en daar is geen update te bespeuren
Gezien je de auto nog zelf kunt configureren met opties lijkt me dat van niet.....Dipsausje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:12:
[...]
Zouden die founder edition wagens niet ook van vorig jaar zijn? Maar tot nu toe niet uitgeleverd vanwege het akkefietje met CF wat erop zit?
Kan lame zijn, maar je weet niet of er iets speelt als bijvoorbeeld copyright met bepaalde interface.Cloclo100 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:53:
WTF, dat zou pas extreem lame zijn
Geen idee, iets meer future proof misschien 🙂SgtDoggie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:13:
[...]
Wat heeft het voor voordeel/nadeel als ik het omzet naar een NL registratie?
Ik kreeg net een telefoontje van de dealer dat mijn auto in week 33 geproduceerd gaat worden. Is ergens begin mei besteld. Stond eerst op afleveren week 44 en dat is nu verwacht op week 38. Dus 6 weken eerder.
EDIT: En hij wordt geproduceerd zoals ik hem ook besteld heb dus niet de andere velgen maar de standaard.
EDIT: En hij wordt geproduceerd zoals ik hem ook besteld heb dus niet de andere velgen maar de standaard.
[ Voor 22% gewijzigd door SSJVegito op 02-07-2021 11:33 ]
Is het comfortpakket bij deze sportline versie afwijkend dan ?Je kunt nu bij deze versie toch ook nog comfort plus bestellen, dat blijft qua samenstelling toch hetzelfde pakket, of kijk ik er nu helemaal naast?BigGreen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:14:
[Afbeelding]
De Sportline is nu ook als aparte versie te bestellen ipv een pakket.
Zag wel dat delen van het comfortpakket er nu niet bij zitten en je die er apart bij kan bestellen.
Fijn dat het weer netjes gemaakt is! Stekkertje los kan altijd.Genestealer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
Zojuist weer mijn Enyaq opgehaald en nu met een werkend panoramadak!!
[Afbeelding]
Ze hebben het keurig gedaan bij de garage. Probleem; een stekker vanuit fabriek wat niet goed was vast geklikt.
[Afbeelding]
Nu werkt ook het sluiten van ramen en dak met de deur of afstandsbediening. Super blij!
Heb het met een Mondeo een keer gehad met de airco die het na 3 maanden niet meer deed.
Ze zijn toen 3 dagen aan het zoeken geweest, daarna waren ze pas bij de goede stekker die niet lekker zat en losgetrild was.
Wat zou dat Webasto onderdeel zijn wat we op de foto met de stekker zien. Onderdeel van de airco, of heb je een warmtepomp?
Bij het oude pakket zit b.v. Kessy, draadloos laden en geblindeerde ramen erbij en in de nieuwe niet.JustTrying schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Is het comfortpakket bij deze sportline versie afwijkend dan ?Je kunt nu bij deze versie toch ook nog comfort plus bestellen, dat blijft qua samenstelling toch hetzelfde pakket, of kijk ik er nu helemaal naast?
Het comfort plus is alleen de automatische achterklep (of hoe het ook mogen heten) als optie erbij.
Oh geweldig dit geeft hoop voor mij.....mijn auto staat voor week 43 gepland (heeft sportline, assistentie, klimaat)SSJVegito schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:32:
Ik kreeg net een telefoontje van de dealer dat mijn auto in week 33 geproduceerd gaat worden. Is ergens begin mei besteld. Stond eerst op afleveren week 44 en dat is nu verwacht op week 38. Dus 6 weken eerder.
bepaalde interface? Die gps-module is van VAG en die app ook, ik snap niet wat copyright daarmee te maken zou hebben. Het is gewoonweg een half afgewerkt product(de app an sich) wat niet doet wat het geafficheerd had op de website. Bij andere Skoda's werkt het wel naar behoren, behalve voor hun vlaggenschip. #doorontwikkelenpotverdekke!knirrebir schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:20:
[...]
Kan lame zijn, maar je weet niet of er iets speelt als bijvoorbeeld copyright met bepaalde interface.
Dat is nog eens lekker nieuws om het weekend mee in te gaan!SSJVegito schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:32:
Die van mij is, uiteindelijk, op 17-06 besteld; iV80 Sportline + th voorbereiding + 21". Zit al 2 weken naar mn telefoon te staren hopend op het telefoontje dat jij zojuist hebt gehad ;-)
Webasto maakt ook schuiframen voor auto's.RandomNick schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Fijn dat het weer netjes gemaakt is! Stekkertje los kan altijd.
Heb het met een Mondeo een keer gehad met de airco die het na 3 maanden niet meer deed.
Ze zijn toen 3 dagen aan het zoeken geweest, daarna waren ze pas bij de goede stekker die niet lekker zat en losgetrild was.
Wat zou dat Webasto onderdeel zijn wat we op de foto met de stekker zien. Onderdeel van de airco, of heb je een warmtepomp?
Ja dat is mooi nieuws. Hoop dat het voor jullie ook zo gaat. Mijn configuratie is:BigGreen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:31:
[...]
Oh geweldig dit geeft hoop voor mij.....mijn auto staat voor week 43 gepland (heeft sportline, assistentie, klimaat)
iV 80
- Assistentie Plus
- Comfort Plus
- Klimaat
- Licht
- 360 area view
mooi dat het bij andere skoda's wel werkt en helaas bij nieuwste modellen is dat (bijna) altijd niet het gevalCloclo100 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:42:
bepaalde interface? Die gps-module is van VAG en die app ook, ik snap niet wat copyright daarmee te maken zou hebben. Het is gewoonweg een half afgewerkt product(de app an sich) wat niet doet wat het geafficheerd had op de website. Bij andere Skoda's werkt het wel naar behoren, behalve voor hun vlaggenschip. #doorontwikkelenpotverdekke!
qua copyright bedoel ik dat ene app niet meer toestaat op gebruikt te worden via/op andere app behalve wanneer er onderling betaald wordt
De onderdelen van comfort zijn toch standaard op de sportline? Daarom kun je alleen comfort plus kiezen denk ikBigGreen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:28:
[...]
Bij het oude pakket zit b.v. Kessy, draadloos laden en geblindeerde ramen erbij en in de nieuwe niet.
Het comfort plus is alleen de automatische achterklep (of hoe het ook mogen heten) als optie erbij.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Na 7 maanden wachten en elke dag een bezoek brengen aan dit forum, heb ik ‘m eindelijk in ontvangst mogen nemen 😁 Het is het wachten waard! Gelukkig al wat km’s gereden zonder echte uitdagingen of kraakjes. Even had ik wat issues met het draadloos connecten met CarPlay, maar na het opnieuw opstarten van beide systemen, werkte dat ook weer. Tot nu toe 400 km op een volle batterij kunnen rijden.
:strip_exif()/f/image/iRqqjqSm8LOqOJFKjw3Sz4ie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17bblOlJL7Dco6CE3frwAbJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iRqqjqSm8LOqOJFKjw3Sz4ie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17bblOlJL7Dco6CE3frwAbJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4QP6RfqJHSlXioXebjg9Zx3O.jpg?f=fotoalbum_large)
heb ik dan verkeerd gekeken?P_de_B schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:08:
[...]
De onderdelen van comfort zijn toch standaard op de sportline? Daarom kun je alleen comfort plus kiezen denk ik
Dat hoop ik, anders mis ik onderdelen die ik wel zou willen...
als je in de configurator kijkt zie je wat standaard is bij de sportline en de optie die je kunt kiezen is Comfort plus. Sunset, Kessy en telefoon zijn standaard
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Comfort is standaard bij sportline.P_de_B schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:18:
[...]
Dat hoop ik, anders mis ik onderdelen die ik wel zou willen...
als je in de configurator kijkt zie je wat standaard is bij de sportline en de optie die je kunt kiezen is Comfort plus. Sunset, Kessy en telefoon zijn standaard
:fill(white):strip_exif()/f/image/5yVwgVAAFzUXN4R0GJdr0b5M.png?f=user_large)
Ik moet zeggen dat ik die standaard velgen toch helemaal niet verkeerd vind. Al had ik liever de 20 inch velgen gehad maar toch.DanielS01 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:09:
Na 7 maanden wachten en elke dag een bezoek brengen aan dit forum, heb ik ‘m eindelijk in ontvangst mogen nemen 😁 Het is het wachten waard! Gelukkig al wat km’s gereden zonder echte uitdagingen of kraakjes. Even had ik wat issues met het draadloos connecten met CarPlay, maar na het opnieuw opstarten van beide systemen, werkte dat ook weer. Tot nu toe 400 km op een volle batterij kunnen rijden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat interieur is wel echt mega mooi!Genestealer schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:04:
Zojuist weer mijn Enyaq opgehaald en nu met een werkend panoramadak!!
[Afbeelding]
Ze hebben het keurig gedaan bij de garage. Probleem; een stekker vanuit fabriek wat niet goed was vast geklikt.
[Afbeelding]
Nu werkt ook het sluiten van ramen en dak met de deur of afstandsbediening. Super blij!
Heb je inmiddels de draad aan de achterzijde binnendoor getrokken? Zojuist gedaan. Enig idee hoe je de draad nu verder brengt?johnvanderster schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Via Google veel info terug te vinden. De draad aan de achterzijde moet ik nog binnendoor trekken maar had nog geen zin om bekleding los te maken. De draad naar achteren loopt via de stijl (tussen glas en bekleding) en langs de deurrubbers en hemel naar achteren. Naar de zekeringenkast idem. Op skodaforum.nl is ook het e.e.a. terug te vinden.
:strip_exif()/f/image/xNA85MpgK9EIRwJ89MIqRfSQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi, nog niet gedaanfunkylicious schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:01:
[...]
@funkylicious
Heb je inmiddels de draad aan de achterzijde binnendoor getrokken? Zojuist gedaan. Enig idee hoe je de draad nu verder brengt?
[Afbeelding]
Bij mijn Kodiaq destijds de bekleding achterklep deel los gemaakt om draad via de binnenkomst rond raamopening naar bovenkant te leiden en daar er weer uit naar camera.
Of kijken of je de draad tussen raam en bekleding door er uit kan vissen met stuk electradraad.
[ Voor 11% gewijzigd door johnvanderster op 02-07-2021 21:43 ]
@SSJVegito Voor mij was het niet interessant als leaserijder om grotere velgen te gaan rijden ivm leasebudget en bijtelling. En het liefst had ik net als jij ook die 20 inch willen hebben. Maar nu helemaal van binnen volgebouwd met opties 😁 En na de lease periode kan ik dan m’n eigen velgen eronder zetten.SSJVegito schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik die standaard velgen toch helemaal niet verkeerd vind. Al had ik liever de 20 inch velgen gehad maar toch.
Ja ik had mijn budget al opgebruikt aan alle opties helaas!DanielS01 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:52:
[...]
@SSJVegito Voor mij was het niet interessant als leaserijder om grotere velgen te gaan rijden ivm leasebudget en bijtelling. En het liefst had ik net als jij ook die 20 inch willen hebben. Maar nu helemaal van binnen volgebouwd met opties 😁 En na de lease periode kan ik dan m’n eigen velgen eronder zetten.

Jij bent van plan de auto na de lease over te nemen?
@SSJVegito Je ziet toch het meest van de opties als je binnen zit, dus je gaat ook zeker genieten. Wanneer verwacht je de auto? Ik wil ‘m zeker overnemen. Aangezien ik een laadpaal in de tuin krijg, is het ook handig voor later met m’n zonnepanelen. Lekker goedkoop rijden. Ik heb m’n vorige leaseauto ook overgenomen en je kent de historie. Vrouwlief is daar nu blij mee 😂SSJVegito schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:04:
[...]
Ja ik had mijn budget al opgebruikt aan alle opties helaas!Maar dus ook daar zoveel mogelijk van gekozen en de velgen maar gelaten voor wat het is.
Jij bent van plan de auto na de lease over te nemen?
Zit wat in, ik heb niet de mogelijkheid om een laadpaal thuis te hebben. Parkeren aan de straat helaas. Anders had ik het ook wel willen doen inderdaad.DanielS01 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 00:42:
[...]
@SSJVegito Je ziet toch het meest van de opties als je binnen zit, dus je gaat ook zeker genieten. Wanneer verwacht je de auto? Ik wil ‘m zeker overnemen. Aangezien ik een laadpaal in de tuin krijg, is het ook handig voor later met m’n zonnepanelen. Lekker goedkoop rijden. Ik heb m’n vorige leaseauto ook overgenomen en je kent de historie. Vrouwlief is daar nu blij mee 😂
Ik heb toevallig vandaag bericht gekregen dat die week 33 geproduceerd gaat worden en dan week 38 bij mij zou zijn. Dat is 6 weken eerder dan eerst gedacht.
In playstore staat nog steeds versie van 7 mei.FJP84 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:53:
Android heeft nu ook 4.2.0 van de app....niet dat het doet maar toch
Gezien alleen routeplanner erbij die niets doet, en nu kan je het laden niet aanpassenFJP84 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:53:
Android heeft nu ook 4.2.0 van de app....niet dat het doet maar toch

Ik heb nu ook de update, datum 24-6. Enige dat nieuw is is een routeplanner, waarbij geen voorkeuren of parameters kunnen worden meegegeven 😭, die geen laadstops meeneemt 😭 en de routr niet naar de auto gestuurd kan worden 😭.goetfoud schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:23:
[...]
In playstore staat nog steeds versie van 7 mei.
Voegt echt HELEMAAL NIETS toe.
In the Apple Appstore zie ik nog steeds alleen maar de oude versie staan... maar ik begrijp dat ik nog niet veel mis qua functionaliteitCcreator schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Gezien alleen routeplanner erbij die niets doet, en nu kan je het laden niet aanpassen![]()

Het is mij gelukt. Wat een gedoe om de bekleding op de achterklep los te krijgen. Ik wens je veel succes!! Er is wel een klemmetje afgebroken. Kijken of ik die nog ergens vandaan kan halen.johnvanderster schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Hoi, nog niet gedaan![]()
Bij mijn Kodiaq destijds de bekleding achterklep deel los gemaakt om draad via de binnenkomst rond raamopening naar bovenkant te leiden en daar er weer uit naar camera.
Of kijken of je de draad tussen raam en bekleding door er uit kan vissen met stuk electradraad.
:strip_exif()/f/image/SvPR4qgaRw2LRbQZ7TAed25E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XhwUrdY08Vrvs2Y85Amfjgxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben op zoek naar een tooltje of app waarmee ik data kan inzien omtrent laden, hoeveel en wanneer enzo. Lijkt me interessant bij te houden over langere tijd. Lijkt me dat de Enyaq dit wel registreert en mogelijk zelfs opslaat. Iemand al eens zoiets gezien?
Heb eveb Tronity geprobeerd maar die werkt nog niet echt lekker met de Enyaq, registreert niet altijd alles.
Heb eveb Tronity geprobeerd maar die werkt nog niet echt lekker met de Enyaq, registreert niet altijd alles.
Al een tijdje dit topic aan het volgen.
Voor de mensen die nog willen bestellen met leverdatum 2021;
Vanochtend bij dealer in het noorden gehoord dat de leverdatum op week 44 verwacht wordt, zolang je niet onderstaande opties kiest:
- HUD
- Elektr. trekhaak (voorbereiding kan wel)
- Standaard velgen op de niet-sportline versie.
Deze opties hierboven zorgen namelijk voor 8 of 12 weken vertraging (=2022)
Vanochtend bij dealer in het noorden gehoord dat de leverdatum op week 44 verwacht wordt, zolang je niet onderstaande opties kiest:
- HUD
Ging de (rol)deur niet open?oeroe.b schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:42:
Nadat ik bevrijd was, lekker ontspannen naar huis gereden.

Aha... mijn nieuwe skoda octavia in 2010... zware rookontwikkeling, 1 kilometer na leveringoeroe.b schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:42:
Een nieuwe auto in ontvangst nemen is altijd een bijzonder moment 🤣🤣
[Afbeelding]
Nadat ik bevrijd was, lekker ontspannen naar huis gereden.

Gewoon nog een keer op Clima drukken, dan verschijnt Carplay weer.oeroe.b schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:54:
Langste zit ooit! Gelukkig niets mis met de Enyaq !! Nog wel even wennen, veel menuutjes waar ze dingen in weg stoppen. Klopt het dat Apple car play niet terug komt op maps als je even iets weg klikt om bijvoorbeeld de temp te stellen?
[Afbeelding]
Haha wtf man, ging je nog ff naar de wc tijdens de levering? 😂oeroe.b schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:54:
Langste zit ooit! Gelukkig niets mis met de Enyaq !! Nog wel even wennen, veel menuutjes waar ze dingen in weg stoppen. Klopt het dat Apple car play niet terug komt op maps als je even iets weg klikt om bijvoorbeeld de temp te stellen?
[Afbeelding]
Paar vraagjes en hier:
-Hoe kun je waar instellen als standaard navigatie op Android auto ipv maps?
- Verder heb ik nu ter lering en vermaak de interne nav een reis naar Oostenrijk (±950km) laten berekenen icm actieradius optie. Ik kreeg twee laadmomenten. Een op ±314km van de route de ander weer rond ±700km. Sowieso niet echt realistisch want ik zou zeker wat vaker pauzeren maar goed. Zowel ABRP als Chargemaps geven 5 laadpunten op. Toch wel een verschil. Ik vraag me nu af of de Skoda nav de laadadviezen en de voorgestelde laadpunten aanpast tijdens het rijden?
- In waze is er wel een optie om benzine stations te zoeken, weet iemand of dit tzt ook mogelijk wordt voor laadpunten. Zoeken op naam lukt, maar een lijst weergave is er volgens mij niet.
Ik heb nog even om het e.e.a. qua verre reizen uit te zoeken. Dit en volgend jaar nog niet op de planning, maar het jaar daarna zou ik het toch wel eens mooi vinden om met de Enyaq in de zomer richting Oostenrijk te gaan. Benieuwd dus naar alle ervaringen hier komende tijd.
-Hoe kun je waar instellen als standaard navigatie op Android auto ipv maps?
- Verder heb ik nu ter lering en vermaak de interne nav een reis naar Oostenrijk (±950km) laten berekenen icm actieradius optie. Ik kreeg twee laadmomenten. Een op ±314km van de route de ander weer rond ±700km. Sowieso niet echt realistisch want ik zou zeker wat vaker pauzeren maar goed. Zowel ABRP als Chargemaps geven 5 laadpunten op. Toch wel een verschil. Ik vraag me nu af of de Skoda nav de laadadviezen en de voorgestelde laadpunten aanpast tijdens het rijden?
- In waze is er wel een optie om benzine stations te zoeken, weet iemand of dit tzt ook mogelijk wordt voor laadpunten. Zoeken op naam lukt, maar een lijst weergave is er volgens mij niet.
Ik heb nog even om het e.e.a. qua verre reizen uit te zoeken. Dit en volgend jaar nog niet op de planning, maar het jaar daarna zou ik het toch wel eens mooi vinden om met de Enyaq in de zomer richting Oostenrijk te gaan. Benieuwd dus naar alle ervaringen hier komende tijd.
Ha allen,
Ik heb even wat inspiratie nodig.
Ik vind het ontzettend handig dat je de infotainment zelf kan instellen met widgets en knoppen, maar ben nog een beetje op zoek naar het optimum.
Wellicht een idee als een ieder hun "pagina's" ter inspiratie voor de anderen deelt?
Alvast bedankt!
Ik vind het ontzettend handig dat je de infotainment zelf kan instellen met widgets en knoppen, maar ben nog een beetje op zoek naar het optimum.
Wellicht een idee als een ieder hun "pagina's" ter inspiratie voor de anderen deelt?
Alvast bedankt!
Ik weet nu al dat dat bij mij muziek en navigatie gaat zijn. Dat zijn bronnen waar ik het meeste naar kijk in de Superb. Acculading zie je ook in dat ding voor je neus dus die hoef ik niet daar op te hebben. En de rest zoals ambilight etc pas je 1 x aan en dan blijft het daar ook op staan, althans voor mij.sebari schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:21:
Ha allen,
Wellicht een idee als een ieder hun "pagina's" ter inspiratie voor de anderen?
Alvast bedankt!
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe de rest dit ingedeeld heeft.
Default instellingen.sebari schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:21:
Ha allen,
Wellicht een idee als een ieder hun "pagina's" ter inspiratie voor de anderen?
Alvast bedankt!
Wat niet goed werkt, besteed ik zo weinig mogelijk aandacht aan
Spanning voor de nieuwe auto was te groot? 😉oeroe.b schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:54:
[Afbeelding]
Dealer waar de auto vandaan komt is iets te ver van mijn huis af. Toevallig zo gelopen!
Interessante vraag. De standaard instellingen zijn al vrij goed. Alleen zit de navigatie dan rechts en de muziek links. Dat heb ik omgewisseld. En ik heb de knop ‘telefoon’ vervangen door ‘Carplay’sebari schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:21:
Ha allen,
Alvast bedankt!
@RandomNick Hoe is de ervaring met je gekochte laadkabel en verlengkabel van Amazon?
1 x even een uurtje op 12A getest, dat ging allemaal prima. Tijdens laden kan je de stroomsterkte gewoon aanpassen. Werkt allemaal lekker simpel.vinom schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:32:
@RandomNick Hoe is de ervaring met je gekochte laadkabel en verlengkabel van Amazon?
Daarna weer in de doos gedaan, en opgeruimd voor vakantie 😁.
Thuis hangt een 11kW lader aan de muur, dus de Granny zal ik weinig gebruiken.
- binnencirculatiesebari schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:21:
Ha allen,
Alvast bedankt!
- navigeer naar huis
- favoriete radiozenders
Die drie hebben mijn voorkeur om zo dicht mogelijk binnen handbereik te hebben.
Navigeer naar huis zou ik er persoonlijk niet zo snel in zetten. Zou dan wel kiezen voor een adres in de buurt. Als je auto gestolen wordt weten ze gelijk waar ze moeten zijn voor de rest. 🙃WouterH85 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 15:14:
[...]
- binnencirculatie
- navigeer naar huis
- favoriete radiozenders
Die drie hebben mijn voorkeur om zo dicht mogelijk binnen handbereik te hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Robbie8454 op 04-07-2021 17:13 ]
Scherm 1: Navi, Verbruiksinfosebari schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:21:
Ha allen,
Alvast bedankt!
Scherm 2: Telefoon, Radio/Media, 3 knoppen (moet ik nog even doorlopen of deze optimaal zijn)
Favorieten: Navi Enyaq, Android Auto, Auto Hold aan/uit
Ik heb draadloze Android Auto uitgezet, want die sprong steeds aan, en voor veel korte ritjes is dat niet nodig. Langere ritten maak ik wel met AA + waze.
Ziet er eigenlijk nog mooier uit dan de eigen Enyaq schermen 😁
Scherm 1:
:strip_exif()/f/image/MglV3N03HwDhAuJ5v1nXD94W.jpg?f=fotoalbum_large)
Scherm 2:
:strip_exif()/f/image/uojsVnvoLJUsyBrtJIuzt9Mz.jpg?f=fotoalbum_large)
Android Auto met Waze en Spotify:
:strip_exif()/f/image/C07OwpRSR9UG1TtXtJigpblF.jpg?f=fotoalbum_large)
De NL Powerpass werkt. Ben nu aan het DC laden bij een Ionity lader langs de A7.
De snelheid is niet wat ik ervan had verwacht, het begon met 89kwh, maar hij zakt langzaam naar 70kwh.
Maar voor 0,30eur mag je ook niet teveel zeuren 😅
De snelheid is niet wat ik ervan had verwacht, het begon met 89kwh, maar hij zakt langzaam naar 70kwh.
/f/image/X6TppFaHz81yDAGAKx07klBd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door hilbert_nl op 04-07-2021 19:50 ]
Dank voor de inspiratie rijgegevens op eerste scherm heeft ook wel wat. Heb jij waze als standaard ingesteld ipv maps en zo ja, hoe heb je dat gedaan?RandomNick schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Scherm 1: Navi, Verbruiksinfo
Scherm 2: Telefoon, Radio/Media, 3 knoppen (moet ik nog even doorlopen of deze optimaal zijn)
Ik heb draadloze Android Auto uitgezet, want die sprong steeds aan, en voor veel korte ritjes is dat niet nodig. Langere ritten maak ik wel met AA + waze.
Scherm 1:
[Afbeelding]
Scherm 2:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op welke percentage van de accu begon je met laden?hilbert_nl schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:49:
De NL Powerpass werkt. Ben nu aan het DC laden bij een Ionity lader langs de A7.
[Afbeelding]
Het is bekend dat er een hogere laadsnelheid gehaald kan worden als de het percentage laag is. Er zijn eerder voorbeelden gedeeld van +/-10%. Daarna bouwt de auto de snelheid redelijk snel af.
Op https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80 staat een laadcurve als je een indicatie wilt hebben.
Als bij mij AA opent pakt hij standaard Waze. De laatst gebruikte wordt denk ik gewoon steeds gekozen. Hoef Waze nooit actief te kiezen.FJP84 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Dank voor de inspiratie rijgegevens op eerste scherm heeft ook wel wat. Heb jij waze als standaard ingesteld ipv maps en zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Eerder sprak ik mijn dealer (van Mossel) die mij vertelde dat deze vertraging vooralsnog zat op auto's met een productiedatum in of voor week 36. Mijn Sportline met elektrische trekhaak staat nog steeds voor 17 decemberJitse H schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:14:
Al een tijdje dit topic aan het volgen.
- HUD
2021 gepland

Valt me trouwens nu zelf op dat ik geen melding van Internetradio heb gezien vandaag, op de foto staat de gebruikelijke "1" er ook niet. Misschien iets veranderd bij Skoda?RandomNick schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Scherm 1:
[Afbeelding]
Scherm 2:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind AA echt een gedrocht... Veel te weinig configuratie mogelijkheden, opgescheept zitten met een kwart scherm Spotify.... Ik hoef muziek niet te zien ofzo.RandomNick schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:17:
[...]
Scherm 1:
[Afbeelding]
Scherm 2:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan de navigatiemeldingen.... Hoe bijziend denkt Google dat ik ben? Effectief blijft er maar zeer weinig ruimte over voor de kaart.
Het stoort mij zo dat ik een iphone ga aanschaffen voor Carplay

zo zie je 0 enyaq's sinds levering in nederland [wat niet rondom een dealer rijdt]. spot je de eerste in oostenrijk en op de terugweg zie je doodleuk 2 enyaqs 30 minuten na elkaar in nederland... kleine wereld
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 04-07-2021 22:58 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Was je toevallig ook in Sölden? Hier al meerdere Enyaqjes rond zien rijden.Simply1337 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:46:
zo zie je 0 enyaq's sinds levering in nederland [wat niet rondom een dealer rijdt]. spot je de eerste in oostenrijk en op de terugweg zie je doodleuk 2 enyaqs 30 minuten na elkaar in nederland... kleine wereld
Gezien de verkoopcijfers wordt de Enyaq waarschijnlijk net zo’n unieke auto als de Model 3
nee, was gegaan naar de zon rondom Worthersee.Wootism schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:00:
[...]
Was je toevallig ook in Sölden? Hier al meerdere Enyaqjes rond zien rijden.
Gezien de verkoopcijfers wordt de Enyaq waarschijnlijk net zo’n unieke auto als de Model 3Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ok en als je via spraak (Ok Google) wil navigeren, pakt hij dan ook waze? Daar ging het bij mij mis en viel het terug naar mapsRandomNick schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:22:
[...]
Als bij mij AA opent pakt hij standaard Waze. De laatst gebruikte wordt denk ik gewoon steeds gekozen. Hoef Waze nooit actief te kiezen.
Volkswagen is begonnen met uitrollen van de 2.3 software versie voor de ID Familie „First Movers Club“. Daarna volgen de gewone ID gebruikers. Later iedere 12 weken een OTA update. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze update naar de Skoda komt.
Neue Funktionen und mehr Komfort: Volkswagen startet Over-the-Air Updates für die ID. Familie
Neue Funktionen und mehr Komfort: Volkswagen startet Over-the-Air Updates für die ID. Familie
Ja, dan zegt ie "ok, navigeren via waze"FJP84 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Ok en als je via spraak (Ok Google) wil navigeren, pakt hij dan ook waze? Daar ging het bij mij mis en viel het terug naar maps
Ondertussen de auto enkele dagen in bezit en tot op heden zeer blij mee. Rijd echt super comfortabel, stuk rustiger rijden dan met de Ibiza FR uit 2018 die ik hiervoor had.
Gelukkig had ik geen extra budget over om grotere velgen te nemen, dus nu comfortabel op de 19 inch :-).
@knirrebir ; geen idee of je de statistieken nog bijhoudt, maar ook hier TA aanwezig terwijl ik GEEN assistentie besteld had.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe gevonden heb is de HOD (Hand Off Detection). Ik ben gewend om (zeker op de snelweg) mijn stuur heel lichtjes vast te houden. Maar de HOD verwacht dat je redelijk wat druk uitoefent op het stuur.
Even kijken of ik er aan kan gaan wennen, maar tot op heden vindt ik TA door de HOD de niet fijn rijden. Moet elke 10 seconden weer knijpen in m'n stuur.
Andere die dit ook zo ervaren?
Heeft iemand al uitgevogeld of het mogelijk is om bij de standaard verlichting toch de achterlicht unit in de kofferklep werkend te maken?
Kan iemand met lichtpakket eens een foto maken van de unit achter het klepje in de kofferklep?
Gelukkig had ik geen extra budget over om grotere velgen te nemen, dus nu comfortabel op de 19 inch :-).
@knirrebir ; geen idee of je de statistieken nog bijhoudt, maar ook hier TA aanwezig terwijl ik GEEN assistentie besteld had.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe gevonden heb is de HOD (Hand Off Detection). Ik ben gewend om (zeker op de snelweg) mijn stuur heel lichtjes vast te houden. Maar de HOD verwacht dat je redelijk wat druk uitoefent op het stuur.
Even kijken of ik er aan kan gaan wennen, maar tot op heden vindt ik TA door de HOD de niet fijn rijden. Moet elke 10 seconden weer knijpen in m'n stuur.
Heeft iemand al uitgevogeld of het mogelijk is om bij de standaard verlichting toch de achterlicht unit in de kofferklep werkend te maken?
Kan iemand met lichtpakket eens een foto maken van de unit achter het klepje in de kofferklep?
Weet niet hoveel korting ze verstaan onder 'preferential price ' doe er je voordeel meeJasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
https://www.kufatec.com/e...-for-skoda-enyaq-5a-46460
Ik heb zojuist de dealer (A-point) weer gebeld en een klein beetje goed nieuws gekregen.
Er was week 24 gestart met productie (15 juni) en volgens de communicatie vanuit de fabriek naar de dealer wordt de productie van mijn auto deze week afgerond. Het productieproces van mijn auto is wel langer geweest dan gebruikelijk, maar aldus de systemen zouden er geen belemmeringen (meer??) zijn met betrekking tot onderdelen.
Ben benieuwd, maar er lijkt eindelijk zicht te zijn op mijn Enyaq!
(Mag ook wel, in week 40 - 2020 al besteld bij autobeheer).
Er was week 24 gestart met productie (15 juni) en volgens de communicatie vanuit de fabriek naar de dealer wordt de productie van mijn auto deze week afgerond. Het productieproces van mijn auto is wel langer geweest dan gebruikelijk, maar aldus de systemen zouden er geen belemmeringen (meer??) zijn met betrekking tot onderdelen.
Bij VW worden er eindelijk wat stappen gemaakt:
https://www.autoblog.nl/n...swagen-id-modellen-905924
https://www.autoblog.nl/n...swagen-id-modellen-905924
Zal idd nu wel snel komen..Arosa schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:24:
Ik heb zojuist de dealer (A-point) weer gebeld en een klein beetje goed nieuws gekregen.
Ik kreeg ook vorige week bericht dat ik as woensdag mijn Enyaq mag ophalen, besteld eind november 2020
Datum was sinds dag 1 gezet op 6 augustus, dus ben toch nog blij verrast (al heeft het natuurlijk veeel te lang geduurd)
Ter info voor degene die hier regelmatig gemeld hebben dat ze een update scherm kregen maar dit op dat moment wegdrukte en vervolgens nergens meer dat scherm konden vinden:
Als je lang op de Home knop drukt kom je in een scherm waarbij je kan zoeken naar updates. Mogelijk dat dat werkt om de update alsnog te installeren!/
Als je lang op de Home knop drukt kom je in een scherm waarbij je kan zoeken naar updates. Mogelijk dat dat werkt om de update alsnog te installeren!/
Als dit nou een bedrijf in Nederland was geweest had ik ze nog wel eens een mail willen sturenjeroenkb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Weet niet hoveel korting ze verstaan onder 'preferential price ' doe er je voordeel mee![]()
https://www.kufatec.com/e...-for-skoda-enyaq-5a-46460
Ik heb geen Laadkabel type 2 230V, mode 2 besteld bij mijn Enyaq. Kan hem nu alsnog kopen, maar is toch weer 200 euro voor een noodgeval.
Wil nu met vakantie zo'n ding eventueel huren of lenen. Iemand nog tips?
Heb het klepje eens losgehaald (vrij eenvoudig) en zie dat er totaal geen kabel naar 1 van de units loopt. Denk dat het daarmee kansloos is om het achteraf aan de praat te krijgenJasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
Zou je niet zelf een klein gaatje kunnen maken om daar een klein led-stripje met snoertje in te monteren?Loepoog schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Heb het klepje eens losgehaald (vrij eenvoudig) en zie dat er totaal geen kabel naar 1 van de units loopt. Denk dat het daarmee kansloos is om het achteraf aan de praat te krijgen
Geen collega/vriend/kennis met een BEV waarvan je hem even mag lenen?WesleyDoorten schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:16:
Ik heb geen Laadkabel type 2 230V, mode 2 besteld bij mijn Enyaq. Kan hem nu alsnog kopen, maar is toch weer 200 euro voor een noodgeval.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Helaas niet. Degene die er één hebben gaan gelijktijdig op vakantie en in mijn kenniskring ben ik de eerste met een EV. Zijn de kabels ook uitwisselbaar met eventuele hybride's van VW, Skoda of Audi?
Ik zeg niet OK Google maar druk gewoon de spraakknop op het scherm in en zeg 'navigeer naar...'. Dan opent hij idd ook Waze.FJP84 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Ok en als je via spraak (Ok Google) wil navigeren, pakt hij dan ook waze? Daar ging het bij mij mis en viel het terug naar maps
Helaas niet. Degene die er één hebben gaan gelijktijdig op vakantie en in mijn kenniskring ben ik de eerste met een EV. Zijn de kabels ook uitwisselbaar met eventuele hybride's van VW, Skoda of Audi?Inspired schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:51:
[...]
Geen collega/vriend/kennis met een BEV waarvan je hem even mag lenen?
Had zelf ook het klepje weggehaald en aan de bestuurderszijde loopt er onder het klepje wel een kabeltje en zit er ook een connector. Andere zijde zit inderdaad helemaal niks achter het klepje. Daarom was ik even benieuwd wat er bij lichtpakket zou zitten.Loepoog schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Heb het klepje eens losgehaald (vrij eenvoudig) en zie dat er totaal geen kabel naar 1 van de units loopt. Denk dat het daarmee kansloos is om het achteraf aan de praat te krijgen
Yep! Zeker, daarom gebruik ik TA nauwelijks. Het rijdt lekkerder op de ACC, met handen op schoot en lichtjes aan het stuur, dan met TA en steeds het stuur moeten beetpakken / bewegen / knijpen.Jasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
Ik heb al eens gekeken (geen lichtpakket). Volgens mij fysiek hele andere units.Jasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
Het 2e achteruitrijlicht (lichtpakket heeft er één links en één rechts, geen lichtpakket slechts één) kan je bijvoorbeeld ook niet bijplaatsen, unit zit gewoon anders in elkaar als je geen lichtpakket hebt.
Je zal dan denk ik de hele lampunits moeten uitwisselen, en dan nog vraag ik me af of het gaat werken, wellicht dat de auto ze niet herkend en dat ze op één of andere manier nog geactiveerd moeten worden.
Ja, elke type 2 granny werkt gewoon. VAG/Tesla etc.WesleyDoorten schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Helaas niet. Degene die er één hebben gaan gelijktijdig op vakantie en in mijn kenniskring ben ik de eerste met een EV. Zijn de kabels ook uitwisselbaar met eventuele hybride's van VW, Skoda of Audi?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nou toch weer geen verandering laten doorvoeren.fz1971 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Heb HUD laten vervallen en daar voor in de plaats maar CF genomen.
Nu geen vertraging meer
Weet het allemaal niet meer hoor wat ze bij Skoda willen en vertellen.
dit is wat Pon mij schreef nadat ik head voorgesteld om het te wisselen de HUD voor CF om onder de vertraging uit te komen
Na meerdere malen contact met Skoda Nederland is de conclusie om de bestelling onveranderd te laten ten opzichte van de reeds geaccordeerde bestelling / Honeymoon samenstelling.
Volgens Skoda Nederland is de kans op ongewijzigde levering groter met HUD / Infotainment Plus dan met Crystal Face/Licht Plus. Derhalve laat Skoda Nederland de bestelling onveranderd staan daar zij nog geen enkele toezegging kunnen doen over welke opties wel of niet geleverd gaan worden. Omdat de Enyaq vroeg is besteld (maart) verwachten zij dat uw Enyaq wellicht ontkomt aan de restricties en beperkte hinder zal ondervinden van de wereldwijde onderdelen tekorten.
Uiteraard zullen wij de status nauwlettend monitoren en u direct op de hoogte stellen indien er meer informatie beschikbaar komt. Vooralsnog kan Skoda Nederland pas op het moment van bouwen vanuit de fabriek een update verwachten omtrent definitieve uitrusting.
Onze excuses voor het ongemak inzake de (ook voor ons) zeer ongebruikelijke onzekerheid op dit moment. Helaas hebben wij hier als dealer geen enkele invloed op en zijn wij afhankelijk van welke onderdelen de Skoda fabriek geleverd krijgt van zijn toeleveranciers.
Met vriendelijke groet,
Wil de dealer er niet 1 lenen van een demo auto?WesleyDoorten schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:16:
Je kan eventueel van mij lenen, moet je maar even pm sturen.
Qua verlichting zie startpost en dan link naar post lammert duerink, met lichtpakket zijn units in/op achterklep behoorlijk anders t.o.v. zonder lichtpakket.Jasperzzz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:12:
Ondertussen de auto enkele dagen in bezit en tot op heden zeer blij mee. Rijd echt super comfortabel, stuk rustiger rijden dan met de Ibiza FR uit 2018 die ik hiervoor had.
Wat er nu bekend is dat bestaande units in/op achterklep zonder lichtpakket geen lampen of iets heeft qua voorbereiding, net wat andere members ook gemeld hebben.
Mocht er wel wat zijn dan weer afhankelijk of bepaalde software het doet om wijzigingen aan te brengen in VAG software, maar dat is nog niet gelukt.
Qua HOD dacht ik dat er andere members waren die daarover iets gepost hadden, maar weet niet meer wat en heb met aantal zoektermijn niets kunnen vinden, maar wellicht volgt er nog info.
Statistiek hou ik zeker nog bij, maar jij had toch assistentie basis of die laten vervallen?
Volgens mij heb jij geen multifunctioneel stuur en daarmee ook geen knopje voor travel assist op stuurwiel.
Dan kan ik alleen bedenken dat je travel assist kan activeren via infotainment.
Als ik je reactie heb zal ik lijstje van assistentie basis bijwerken en posten.
Edit I: je hebt wel multifunctioneel stuurwiel a.g.v. optie sport en denk ik wel knopje op stuurwiel voor travel assist om te activeren.
Edit II: en misschien bedoelde je met 'geen assistentie besteld'; 'geen assistentie plus besteld'
[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 05-07-2021 14:33 ]
Je wordt idd nu helemaal gek wat betref de wijzigingen die ze doorvoeren mbt pakketten en opties. Ik heb in januari besteld en ben benieuwd of ik nu alles wel krijg zoals ik besteld heb. Als ik dat nu aan klik, moet ik andere opties afnemen anders krijg je het niet. Iemand al daarover gebeld oid door LM of voeren ze alles gewoon door zoals besteld?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2