Wel handig bij pech onderweg.
Hi guys, ik lig weer drie weken achter met lezen, maar mijn Enyaq is in NL en wordt volgende week geleverd. Ik zie hier dat er gratis lichtpakketten worden uitgedeeld. Hier heb ik niets over gehoord en ik heb de standaardverlichting. Misschien kom ik het nog tegen in de komende 60 pagina’s maar is deze vertraging inmiddels opgelost of heb ik misschien ook het lichtpakket gekregen zonder bericht?jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:03:
Ik heb inmiddels een mail gehad van Wittebrug:
Goedemiddag Jerry,
Hierbij weer nieuws van SKODA.
Er zit een restrictie op de bestelde koplampen.
Mooi nieuws! Je krijgt de upgrade koplampen gratis!
Dit is al aangepast bij de fabriek.
Ik ga komende tijd even kijken wat er nog meer gewijzigd moet/ kan worden in de lopende bestellingen.
Het is echt een hele puzzel.
Maar als we dit niet doen loopt de levertijd weer verder op.
Excuus voor het ongemak. Maar dit is denk ik wel mooi nieuws![Afbeelding]
Op verschillende plaatsen word wat anders geschreven door Skoda.
Bv https://www.skoda.nl/service/garanties/mobiliteitsservice
YouTube: ŠKODA Mobiliteitsservice ( 1:26)
Dit is alleen interessant voor de particuliere rijder. Voor zakelijke rijders zal dit gewoon impact hebben op de bijtelling omdat de fiscale waarde wel toeneemt.Reimzter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:09:
[...]
Hi guys, ik lig weer drie weken achter met lezen, maar mijn Enyaq is in NL en wordt volgende week geleverd. Ik zie hier dat er gratis lichtpakketten worden uitgedeeld. Hier heb ik niets over gehoord en ik heb de standaardverlichting. Misschien kom ik het nog tegen in de komende 60 pagina’s maar is deze vertraging inmiddels opgelost of heb ik misschien ook het lichtpakket gekregen zonder bericht?
Offff voor degene die eigenlijk wel lichtpakket hadden gewild, maar het leasebudget dit niet toeliet. Dit is dan een mooie back-door.Corleone1979 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Dit is alleen interessant voor de particuliere rijder. Voor zakelijke rijders zal dit gewoon impact hebben op de bijtelling omdat de fiscale waarde wel toeneemt.
YES! Ik heb weer beeld! Nooit geweten dat je met zoiets gewoons zo blij kan zijn 😁.
De nieuwe control unit is supersnel binnengekomen, ingebouwd en alles draait weer naar behoren. Superblij mee.
:strip_exif()/f/image/C07OwpRSR9UG1TtXtJigpblF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. De leen Karoq had een Canton audio systeem, maar het standaard Enyaq audio systeem is echt veel beter, veel voller!
De nieuwe control unit is supersnel binnengekomen, ingebouwd en alles draait weer naar behoren. Superblij mee.
:strip_exif()/f/image/C07OwpRSR9UG1TtXtJigpblF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. De leen Karoq had een Canton audio systeem, maar het standaard Enyaq audio systeem is echt veel beter, veel voller!
Ik bedoelde idd in hoeverre het e.a. gekoppeld is met het Powerpass systeemSSJVegito schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Ik neem toch aan dat ze dit wel bij houden anders kan iedereen later vertellen dat de 100/125 kW niet meer werkt ineens. Dan weten zij niet of het er uberhaupt op hoort te zitten of niet.
Nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk de auto.
Heb niet veel tijd om alles rustig uit zoeken want moet komende dagen gelijk veel op pad/rijden. Dus wel lekker genieten hopelijk.
Heb niet veel tijd om alles rustig uit zoeken want moet komende dagen gelijk veel op pad/rijden. Dus wel lekker genieten hopelijk.
Volgende week vrijdag kan ik hem ophalen, eindelijk!
[ Voor 8% gewijzigd door t3q op 30-06-2021 22:49 ]
Life goes as it goes.
Moet zeggen dat ik wel blij wordt van jouw bericht dat het een snelle reparatie betreft (als een dealer tijd heeft). Geeft mij beetje moed voor morgen, dan breng ik die van mij ter reparatie weg.RandomNick schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:48:
YES! Ik heb weer beeld! Nooit geweten dat je met zoiets gewoons zo blij kan zijn 😁.
[Afbeelding]
Momenteel nog veel onduidelijk omtrent mijn bestelling.
Verwachting was eerst midden/eind juli.
Echter weer opgeschoven naar augustus met ook nog eens de vraag of ik de matrix verlichting erbij wil nemen om te voorkomen dat ik anders een langere levertijd zou krijgen.
Ook nu is het nog steeds onduidelijk, wanneer ik de auto kan verwachten. Over 3-4 weken weten ze meer erover.
Mocht het uiteindelijk dit jaar niet lukken, dan houdt het helaas op.
En al helemaal als ik dit lees, raak ik er niet vorlijker van:
https://www.reuters.com/b...plants-unions-2021-06-24/
Verwachting was eerst midden/eind juli.
Echter weer opgeschoven naar augustus met ook nog eens de vraag of ik de matrix verlichting erbij wil nemen om te voorkomen dat ik anders een langere levertijd zou krijgen.
Ook nu is het nog steeds onduidelijk, wanneer ik de auto kan verwachten. Over 3-4 weken weten ze meer erover.
Mocht het uiteindelijk dit jaar niet lukken, dan houdt het helaas op.
En al helemaal als ik dit lees, raak ik er niet vorlijker van:
https://www.reuters.com/b...plants-unions-2021-06-24/
Laaste nieuws van Wittebrug.
Volgens de fabriek zal de auto rond week 35 bij ons binnen komen.
November besteld, alle hun adviezen opgevolgd om de levertijd ten goede te doen.
Dit er af, dat er op, dit updaten blablabla..
Van week 28 naar week 33 en nu weer naar week 35.. en onder tussen hier lezen dat mensen hem al lang rijden terwijl ze later besteld hebben.
Ik snap er helemaal geen f*ck meer van en ben er ook echt behoorlijk klaar mee. Voor mij is de lol er behoorlijk af.
Volgens de fabriek zal de auto rond week 35 bij ons binnen komen.
November besteld, alle hun adviezen opgevolgd om de levertijd ten goede te doen.
Dit er af, dat er op, dit updaten blablabla..
Van week 28 naar week 33 en nu weer naar week 35.. en onder tussen hier lezen dat mensen hem al lang rijden terwijl ze later besteld hebben.
Ik snap er helemaal geen f*ck meer van en ben er ook echt behoorlijk klaar mee. Voor mij is de lol er behoorlijk af.
Nou, zijn dinsdag al een paar uurtjes bezig geweest, maar dat was nog met de oude unit die blijkbaar overleden is. Daarna hebben ze een unit uit een voorraad Enyaq gehaald en even aangesloten om te kijken of dat de oplossing zou zijn. Dit bleek zo te zijn, dus toen voor de mijne een nieuwe besteld, en die was er dus binnen 24u, waar men rekende op komende vrijdag pas binnen.Genestealer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:59:
[...]
Moet zeggen dat ik wel blij wordt van jouw bericht dat het een snelle reparatie betreft (als een dealer tijd heeft). Geeft mij beetje moed voor morgen, dan breng ik die van mij ter reparatie weg.
Hopelijk heb jij ook een snelle en nette fix van je dak.
Moet zeggen dat ik nu bij een relatief kleine lokale dealer zat, en echt weer even het ouderwetse service gevoel kreeg. Korte lijnen en goede updates, en belangrijker nog, mensen die snappen dat je er niet om staat te springen je nieuwe bolide weer in te leveren bij een dealer.
[ Voor 19% gewijzigd door RandomNick op 30-06-2021 20:37 ]
Veel rijplezier weer. Welke navigatie app heb je draaien?RandomNick schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:48:
[Afbeelding]
Dat is wazeFJP84 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:48:
[...]
Veel rijplezier weer. Welke navigatie app heb je draaien?
Thanks! Waze idd.
Wil de standaard ook best gebruiken, maar de Spotify integratie via AA is gewoon beter dan in de Enyaq's eigen systeem, en Waze neemt standaard flitsers en andere wegsituatie's perfect mee.
Oja, dan vergeet ik nog het beantwoorden van WA en Teams berichten via spraak, dat best heel aardig werkt, en invoeren van reisdoelen of 'bel die en die' wat veel beter werkt dan in het Skoda eigen eco systeem. En had ik al gezegd dat routes vanuit ABRP heel makkelijk naar Google Maps of Waze kunnen, maar niet naar Skoda's systeem?
Bijna alleen maar plussen.
[ Voor 34% gewijzigd door RandomNick op 30-06-2021 22:55 ]
Opgelost met een reset. Dus dat is mooi.Genestealer schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:02:
@Neeler
Als je het entertainment systeem al gereset hebt zou ik eens de zekering van airco controleren. Zowel de zekeringen in het dashboard als in de motorruimte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook deze week via de dealer de 230v en usb net als in het family pakket in laten bouwen.
Hier had men zich wel lelijk op verkeken. Auto 2 dagen kwijt geweest. Wel een leenauto meegehad. Men heeft uiteindelijk uit een showroom auto een afdekkap gehaald en daarvoor opnieuw besteld.
Resultaat is netjes verder. En de kinderen ook blij.
Goedemorgen! Veel plezier met je auto 👍🏻Jasperzzz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:30:
Nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk de auto.
Hey die heb ik net even snel ingehaald om te kijken hoe die neus er in mijn spiegel uitzag. Antwoord: dik!!rammes schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:12:
[Afbeelding]
Ik kwam deze in Doetinchem tegen, mooie zwarte letters! 👍
Hoi allemaal,
Heb een mooie Enyaq bijna via de lease besteld, ben alleen beetje bang voor de levertijd, de verkoper in de showroom vertelde me dat de kans erg aanwezig is dat de auto pas in 2022 komt, de grootste kans op levering in 2021 zou zijn een sportline uitvoering bestellen (die ik ook overigens erg mooi vind, zeker ook in combinatie met brilliant silver metallic lak)..
Zijn er meer mensen hier die een vergelijkbaar verhaal hebben gehoord of is levering in 2021 gewoon niet meer mogelijk?
Ik zie op de prijslijst overigens geen optie om het type en uitvoering qua belettering van de auto af te laten, weet iemand of dat mogelijk is?
Heb een mooie Enyaq bijna via de lease besteld, ben alleen beetje bang voor de levertijd, de verkoper in de showroom vertelde me dat de kans erg aanwezig is dat de auto pas in 2022 komt, de grootste kans op levering in 2021 zou zijn een sportline uitvoering bestellen (die ik ook overigens erg mooi vind, zeker ook in combinatie met brilliant silver metallic lak)..
Zijn er meer mensen hier die een vergelijkbaar verhaal hebben gehoord of is levering in 2021 gewoon niet meer mogelijk?
Ik zie op de prijslijst overigens geen optie om het type en uitvoering qua belettering van de auto af te laten, weet iemand of dat mogelijk is?
:strip_exif()/f/image/XAY1yY8Cf3yhM2LRqcS1NjzB.jpg?f=fotoalbum_large)
Die ziet er wel heel gaaf uit! Ik heb geen idee met betrekking tot levertijden. Lijkt mij zelf heel vreemd dat sportline ineens voorrang krijgt? Of hebben ze daar slots voor gereserveerd?JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:22:
Hoi allemaal,
[Afbeelding]
Ik zat zelf te bedenken dat dat wellicht de minst bestelde uitvoering is (is toch een 'optie' van 4100 euro op de Enyaq 80, en dat daar wel capaciteit voor is gereserveerd, dat wellicht daardoor je kans groter is op levering in 2021..SSJVegito schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Die ziet er wel heel gaaf uit! Ik heb geen idee met betrekking tot levertijden. Lijkt mij zelf heel vreemd dat sportline ineens voorrang krijgt? Of hebben ze daar slots voor gereserveerd?
Eind mei heb ik ook een 80 sportline besteld en ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik klik mijn toekomstige Enyaq regelmatig opnieuw bij elkaar om te zien of er ook iets is veranderd qua pakketten, prijs, etc.
Nou is mij opgevallen dat sinds gisteren de Sportline optie helemaal is verdwenen in de configurator van Skoda, zowel bij de 60 als bij de 80.
Nou is mij opgevallen dat sinds gisteren de Sportline optie helemaal is verdwenen in de configurator van Skoda, zowel bij de 60 als bij de 80.
@JustTrying ik denk dat de dealers meer inzicht hebben in productiesloten dan mensen hier op het forum. Ze kunnen gewoon een slot reserveren en dan weet je gewoon wat de verwachting is qua levertijd. Dit kan nog wel wat uitlopen, maar als het bijvoorbeeld week 45 voor een Sportline is dan zit je redelijk veilig zou ik zeggen. Mocht levering in 2021 een harde voorwaarde voor je zijn kun je altijd kijken of dit als voorbehoud in het (lease) contract is op te nemen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
moet je eens kijken als je een 80 selecteert en dan infotainment plus selecteert. raaaaarrrr. (dus ook geen keuze voor lounge meer?)SierdW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:
Eind mei heb ik ook een 80 sportline besteld en ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik klik mijn toekomstige Enyaq regelmatig opnieuw bij elkaar om te zien of er ook iets is veranderd qua pakketten, prijs, etc.
:strip_exif()/f/image/anFfIkWjh2ZHkHnWGaB3hm5q.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe snel ga je nu in de praktijk van bvb 10 naar 80% (stel dat ik op ski verlof wil naar frankrijk?)
Hier ook inderdaad, vreemd.SierdW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:
Dat is wel vreemd, ik zie dat je nu voorraad prijslijsten en prijslijsten per 1 juli kunt downloaden vanaf de Skoda website. Het bestand wat je download als prijslijst heet : SKO1833-01 SKODA prijslijsten per 1 juli 2021 - ENYAQ iV zonder Sportline.pdf, alleen staat daar wel nog gewoon de sportline in als optie..
en de brochure heet PON2120_ENYAQIV_SPORTLINE_230621.pdf (althans gisteren)JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
Dat is wel vreemd, ik zie dat je nu voorraad prijslijsten en prijslijsten per 1 juli kunt downloaden vanaf de Skoda website. Het bestand wat je download als prijslijst heet : SKO1833-01 SKODA prijslijsten per 1 juli 2021 - ENYAQ iV zonder Sportline.pdf, alleen staat daar wel nog gewoon de sportline in als optie..
Waar vind ik die brochure?patman070 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:05:
[...]
en de brochure heet PON2120_ENYAQIV_SPORTLINE_230621.pdf (althans gisteren)
Jij hebt nog niet op de Skoda site gekeken, want daar staat ie..
Kijk even op EV DB.blinded schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:54:
Hoe snel ga je nu in de praktijk van bvb 10 naar 80% (stel dat ik op ski verlof wil naar frankrijk?)
Bedankt! Ik dacht dat die er niet stond net zoals afgelopen weken. Had ik toch even moeten checken!

Zo, na twee weken met de Enyaq ga ik even een korte review geven o.b.v. plus -en minpunten. Voel je vrij om bepaalde zaken te contesteren, veel zaken zijn voor mening vatbaar.
+ 1100km gereden, 15,9 kWh verbruik waarvan 1/3e snelweg. Ik rij overal op de snelheid of 5 km/u sneller. Op autostrade probeer ik wat ecologischer te rijden door cruise control op 110. Al bij al ENORM tevreden van het verbruik. Ik heb de 80 versie, warmtepomp, rij vooral in ecostand en heb de 21" velgen. Meestal rij ik in de B-stand, maar ik wissel af door wat te coasten in D als ik bvb een rood licht zie in de verte.
+ Afwerking/uitstraling. Niets dan complimenten ontvangen van (on)bekenden. Het comfort is werkelijk uitstekend, zetels zitten goed en opbergruimte à volonté. Not to mention de simply clever toepassingen.
+ Rijgedrag. Ik had er wat schrik voor na een paar reviews gezien te hebben, dat de auto te log was. Maar ik persoonlijk ervaar dit totaal niet zo, ik vind de weghandeling en stuurgedrag uitstekend. Ook de korte draaicirkel is verrassend handig. De 21" velgen vind ik ook niet te stug bij oneffenheden (ik heb ook wel de DCC-optie)
+ HUD . Ik had dit al op mijn Mazda, ook hier zeer handig en fijn geïntegreerd. Dat Android Auto nu ook in de hud te zien is, is een absolute meerwaarde
+ Ruimte. Spreekt voor zich, ik ben 1m96 en kan achter mezelf zitten met nog knieruimte.
+ Stilte in de wagen. Soms mute ik de muziek en geniet ik van de stilte, hoe ontzettend goed is deze wagen geïsoleerd!
+ Travel assist. Hoewel er. nog verbetering mogelijk moet zijn via upgrades geef ik het de voordeel van de twijfel. Ik rij bijna altijd via travel assist.
+ Verlichting. Ook hier was ik wat verwend bij mijn vorige auto, die ook een soortgelijk matrix-systeem had. Dat ook reflecterende verkeersborden uitgeschakeld worden is zeer handig.
- Geen geluid side assist. Beetje raar als je links pinkt op autostrade dat enkel het lampje flikkert. Een geluidssignaal in combinatie is imo veel veiliger, vooral bij veel zonlicht zie je dat lampje amper.
- Helderheid van het scherm bij park assist verspringt altijd naar een lage helderheid.
- Hoewel ik het lichtpakket heb en alles ingesteld staat zoals het zou moeten werken, moet ik altijd weer de hendel vooruit duwen voor automatisch grootlicht. Vervelend!
- zeer beperkte app, hallucinant eigenlijk voor het "digitale/elektrische" vlaggenschip van het merk.
- zeer karige info tijdens laden, je ziet enkel de kilometers per uur. Echter geen overzicht van hoe lang je geladen hebt of tegen welke gemiddelde snelheid, andere laadsessies slaat hij ook niet op.
- Bij Android Auto werkt de spraakfunctie op het stuur niet, hij gaat steeds naar Laura.
- Parkeerassist gaat wel heel erg laat aan, soms zit ik al om minder dan een meter van een muur als ze aanspringt
- Laura is totaal niet snel of slim. Dit ga ik nooit van mijn leven nog gebruiken tenzij deftige update.
- Bestuurdersdeur valt soms niet goed dicht. Dit viel me ook al op bij de testwagen.
- 360 camera prima beeld grafisch gezien, maar de omgeving rond de auto is zeer beperkt. Bij mijn Mazda was er een tweetal meter rondom te zien in birdview, hier pakweg een halve meter. Totaal zinloos om daarop te vertrouwen, enkel handig om te zien of je in het midden van een parkeerplaats staat
- Als ik mijn stuur even niet vast houdt, of lane assist valt uit in een bocht en ik heb net mijn stuur niet vast, komt er in het rood op het dashboard "stuur vasthouden!", echter niet in de HUD en hier ook totaal geen audiovisuele waarschuwingstonen.. slaat nergens op.
- Geen default eco mode mogelijk(of degene die jij wilt). Er is wel degelijk een verschil met "normaal" als je bij info kijkt.
- Draadloos laden van de gsm is eigenlijk om hardop mee te lachen. Een uur naar Brussel gereden om 1% meer batterij te hebben bij uitstappen.. not premium at all.
- Kessy: zoals hier eerder al gezegd, ik vind het op niks slaan dat de auto unlockt als ik aan kom gelopen maar niet sluit als ik weg loop (met sleutel in mijn zakken natuurlijk). Dat dit ook zo bij andere Skoda-modellen is, vind ik niet relevant, de logica ontgaat me.
- Park assist: onaangenaam verrast dat er standaard geen optie is dat de auto zelf een parkeerplaats inrijdt. Ik mag hopen dat dit er gratis bij komt bij volgende updates. We spreken hier over een full option auto van 62k..
Al bij al veel zaken die met een softwareupdate kunnen verholpen worden en wij zijn zeer tevreden met deze aankoop waarbij de pluspunten ook veel zwaarder doorwegen dan de minpunten.
+ 1100km gereden, 15,9 kWh verbruik waarvan 1/3e snelweg. Ik rij overal op de snelheid of 5 km/u sneller. Op autostrade probeer ik wat ecologischer te rijden door cruise control op 110. Al bij al ENORM tevreden van het verbruik. Ik heb de 80 versie, warmtepomp, rij vooral in ecostand en heb de 21" velgen. Meestal rij ik in de B-stand, maar ik wissel af door wat te coasten in D als ik bvb een rood licht zie in de verte.
+ Afwerking/uitstraling. Niets dan complimenten ontvangen van (on)bekenden. Het comfort is werkelijk uitstekend, zetels zitten goed en opbergruimte à volonté. Not to mention de simply clever toepassingen.
+ Rijgedrag. Ik had er wat schrik voor na een paar reviews gezien te hebben, dat de auto te log was. Maar ik persoonlijk ervaar dit totaal niet zo, ik vind de weghandeling en stuurgedrag uitstekend. Ook de korte draaicirkel is verrassend handig. De 21" velgen vind ik ook niet te stug bij oneffenheden (ik heb ook wel de DCC-optie)
+ HUD . Ik had dit al op mijn Mazda, ook hier zeer handig en fijn geïntegreerd. Dat Android Auto nu ook in de hud te zien is, is een absolute meerwaarde
+ Ruimte. Spreekt voor zich, ik ben 1m96 en kan achter mezelf zitten met nog knieruimte.
+ Stilte in de wagen. Soms mute ik de muziek en geniet ik van de stilte, hoe ontzettend goed is deze wagen geïsoleerd!
+ Travel assist. Hoewel er. nog verbetering mogelijk moet zijn via upgrades geef ik het de voordeel van de twijfel. Ik rij bijna altijd via travel assist.
+ Verlichting. Ook hier was ik wat verwend bij mijn vorige auto, die ook een soortgelijk matrix-systeem had. Dat ook reflecterende verkeersborden uitgeschakeld worden is zeer handig.
- Geen geluid side assist. Beetje raar als je links pinkt op autostrade dat enkel het lampje flikkert. Een geluidssignaal in combinatie is imo veel veiliger, vooral bij veel zonlicht zie je dat lampje amper.
- Helderheid van het scherm bij park assist verspringt altijd naar een lage helderheid.
- Hoewel ik het lichtpakket heb en alles ingesteld staat zoals het zou moeten werken, moet ik altijd weer de hendel vooruit duwen voor automatisch grootlicht. Vervelend!
- zeer beperkte app, hallucinant eigenlijk voor het "digitale/elektrische" vlaggenschip van het merk.
- zeer karige info tijdens laden, je ziet enkel de kilometers per uur. Echter geen overzicht van hoe lang je geladen hebt of tegen welke gemiddelde snelheid, andere laadsessies slaat hij ook niet op.
- Bij Android Auto werkt de spraakfunctie op het stuur niet, hij gaat steeds naar Laura.
- Parkeerassist gaat wel heel erg laat aan, soms zit ik al om minder dan een meter van een muur als ze aanspringt
- Laura is totaal niet snel of slim. Dit ga ik nooit van mijn leven nog gebruiken tenzij deftige update.
- Bestuurdersdeur valt soms niet goed dicht. Dit viel me ook al op bij de testwagen.
- 360 camera prima beeld grafisch gezien, maar de omgeving rond de auto is zeer beperkt. Bij mijn Mazda was er een tweetal meter rondom te zien in birdview, hier pakweg een halve meter. Totaal zinloos om daarop te vertrouwen, enkel handig om te zien of je in het midden van een parkeerplaats staat
- Als ik mijn stuur even niet vast houdt, of lane assist valt uit in een bocht en ik heb net mijn stuur niet vast, komt er in het rood op het dashboard "stuur vasthouden!", echter niet in de HUD en hier ook totaal geen audiovisuele waarschuwingstonen.. slaat nergens op.
- Geen default eco mode mogelijk(of degene die jij wilt). Er is wel degelijk een verschil met "normaal" als je bij info kijkt.
- Draadloos laden van de gsm is eigenlijk om hardop mee te lachen. Een uur naar Brussel gereden om 1% meer batterij te hebben bij uitstappen.. not premium at all.
- Kessy: zoals hier eerder al gezegd, ik vind het op niks slaan dat de auto unlockt als ik aan kom gelopen maar niet sluit als ik weg loop (met sleutel in mijn zakken natuurlijk). Dat dit ook zo bij andere Skoda-modellen is, vind ik niet relevant, de logica ontgaat me.
- Park assist: onaangenaam verrast dat er standaard geen optie is dat de auto zelf een parkeerplaats inrijdt. Ik mag hopen dat dit er gratis bij komt bij volgende updates. We spreken hier over een full option auto van 62k..
Al bij al veel zaken die met een softwareupdate kunnen verholpen worden en wij zijn zeer tevreden met deze aankoop waarbij de pluspunten ook veel zwaarder doorwegen dan de minpunten.
Denk in grote lijnen dat je wel goed aangeeft waar de plussen en minnen zitten. Bij de minpunten zitten er wel een paar tussen die ik niet direct als minpunt zie maar meer als neutraal/fabrikant keuze zoals.Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:15:
Zo, na twee weken met de Enyaq ga ik even een korte review geven o.b.v. plus -en minpunten. Voel je vrij om bepaalde zaken te contesteren, veel zaken zijn voor mening vatbaar.
- Geen geluid side assist.
Dit hebben meer merken, heeft mijn Renault ook niet bijvoorbeeld. En ook de Mini van de vrouw niet. Is echt een fabrikant keuze.
- Kessy.
Ook dit is een fabrikant keuze. Mini en BMW doen dit ook bijvoorbeeld zo. Renault is net als jouw Mazda dat weglopen ook vergrendelen betekend met een piep ter bevestiging.
De rest van de minpunten snap ik wel. Waarbij de App/Software er nog veel gesleuteld gaat worden, daar verwacht ik nog wel updates op den duur. Andere punten zijn vervelender te noemen. En wat betreft voice assistenten (Laura hier dan), die blijven irritant. Er zijn er niet veel die dat onder controle hebben. Mercedes is wel een van de weinige met hun eigen MBUX die dit goed kan. En de auto's met Google erin doen dit uitstekend. De rest is behelpen... of dramatisch.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Trilt je stuur niet als er iemand in je dode hoek zit, maar toch wilt opschuiven? Doet mijn Octavia wel.
Dit heb ik bij mijn superb aan laten passen ook achteraf. Vond dit ook gruwelijk irritant en snap ook niet waarom dit standaard weer uit gaat.Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:15:
...
Geen geluid side assist. Beetje raar als je links pinkt op autostrade dat enkel het lampje flikkert. Een geluidssignaal in combinatie is imo veel veiliger, vooral bij veel zonlicht zie je dat lampje amper.
Hoewel ik het lichtpakket heb en alles ingesteld staat zoals het zou moeten werken, moet ik altijd weer de hendel vooruit duwen voor automatisch grootlicht. Vervelend!
...
Bij mijn Superb begint de auto toch stevig tegen te sturen als je toch naar links wilt blijven gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door SSJVegito op 01-07-2021 11:44 ]
Het lijkt me toch wat veiliger van op het moment dat je je pinker aan zet, er een piepje komt. Als je gewoon begint in te sturen kan de andere bestuurder die van links komt misschien een verkeerd manoeuvre maken uit paniek.SSJVegito schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:41:
[...]
Dit heb ik bij mijn superb aan laten passen ook achteraf. Vond dit ook gruwelijk irritant en snap ook niet waarom dit standaard weer uit gaat.
Bij mijn Superb begint de auto toch stevig tegen te sturen als je toch naar links wilt blijven gaan.
Hoe heb je dat automatisch licht dan laten aanpassen?
Dat is door iemand gedaan via VCDS dacht ik. Hij heeft toen ook de piepjes uitgezet van de kofferbak, stoelverwarming laten zoals die voorheen stond (werd gereset). En nog meer.Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Het lijkt me toch wat veiliger van op het moment dat je je pinker aan zet, er een piepje komt. Als je gewoon begint in te sturen kan de andere bestuurder die van links komt misschien een verkeerd manoeuvre maken uit paniek.
Hoe heb je dat automatisch licht dan laten aanpassen?
Ik vind het zelf niet verkeerd werken dat die tegen stuurt en in de spiegel kun je het ook gewoon zien. Je hoort altijd in de spiegel te kijken denk ik zo dus dat zou voldoende moeten zijn? En die keer dat je het toch mist, gaat die tegen sturen. Werkt perfect vind ik. Ik hoef niet nog meer van die irritante geluiden in de auto!
Ja zo valt er wel over elk rijhulpsysteem wel iets te zeggen, wat je zou kunnen doen om ingrijpen van dat systeem te vermijden 😀. Ik bedoelde het meer als een én-én verhaal.SSJVegito schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:56:
[...]
Dat is door iemand gedaan via VCDS dacht ik. Hij heeft toen ook de piepjes uitgezet van de kofferbak, stoelverwarming laten zoals die voorheen stond (werd gereset). En nog meer.
Ik vind het zelf niet verkeerd werken dat die tegen stuurt en in de spiegel kun je het ook gewoon zien. Je hoort altijd in de spiegel te kijken denk ik zo dus dat zou voldoende moeten zijn? En die keer dat je het toch mist, gaat die tegen sturen. Werkt perfect vind ik. Ik hoef niet nog meer van die irritante geluiden in de auto!
Vorige week is de Enyaq afgeleverd. Op de bestellijst was de optie gratis laadkabeltas aangevinkt en deze zou er dus bij moeten zitten. Helaas was dat niet het geval.
Nu vertelt de dealer dat deze tas helemaal niet meer afgeleverd wordt. Mijn vraag aan jullie is wat de ervaringen van jullie zijn wat betreft de tas voor de oplaadkabel. Hebben jullie deze ook niet gekregen?
Nu vertelt de dealer dat deze tas helemaal niet meer afgeleverd wordt. Mijn vraag aan jullie is wat de ervaringen van jullie zijn wat betreft de tas voor de oplaadkabel. Hebben jullie deze ook niet gekregen?
Ik heb 'm meteen binnen gehaald, maar dat werd een anti-climax. Ze zijn de servers ook aan het updaten, dus de app doet momenteel helemaal niks...jeroenribbink schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:48:
Vanochtend een update van de MyŠKODA app (4.2.0) gekregen op mijn iPhone. Ik heb de Enyaq nog lang niet, maar het viel me op dat er stond “extension of services for the ENYAQ iV”. Iemand dat al opgevallen? Ik ben vooral benieuwd of er daadwerkelijk functie in de app bijgekomen zijn.
[Afbeelding]
Edit: en na nog een keer de app starten mag ik opnieuw inloggen, en na een paar keer weer alles toestaan werkt het weer. Er zit nu een routeplanner in de app. En er zijn meer AC opties in de app, aantal instellingen uit het infotainment menu kun je nu in de app bij.
[ Voor 14% gewijzigd door Dipsausje op 01-07-2021 12:55 ]
Vreemd, in BE geen update beschikbaar. Laatste versie is van 7 mei..
edit: het betreft een Android telefoon bij mij, dan heb je dat weer..
edit: het betreft een Android telefoon bij mij, dan heb je dat weer..
[ Voor 35% gewijzigd door Cloclo100 op 01-07-2021 12:58 ]
Jammer dat het weer met hotten en stoten gaat.Dipsausje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:52:
[...]
Ik heb 'm meteen binnen gehaald, maar dat werd een anti-climax. Ze zijn de servers ook aan het updaten, dus de app doet momenteel helemaal niks...
Edit: en na nog een keer de app starten mag ik opnieuw inloggen, en na een paar keer weer alles toestaan werkt het weer. Er zit nu een routeplanner in de app. En er zijn meer AC opties in de app, aantal instellingen uit het infotainment menu kun je nu in de app bij.
Wel nice dat er daadwerkelijk al nieuwe functies bij zijn gekomen. Thanks voor het checken.
Hoe dan?Dipsausje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:52:
[...]
Ik heb 'm meteen binnen gehaald, maar dat werd een anti-climax. Ze zijn de servers ook aan het updaten, dus de app doet momenteel helemaal niks...
Jep, hier ook de update
Zie alleen niet hoe je zaken uit het infotainment menu kunt inzien
[ Voor 18% gewijzigd door remc1979 op 01-07-2021 13:03 ]
Werkt de AA microfoon ook niet wanneer je de spraakknop lang ingedrukt houdt? Bij mij is kort het Audi systeem en lang dan gaat ie naar SiriCloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:15:
Will try en kom er op terug.Robbie8454 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:32:
[...]
Werkt de AA microfoon ook niet wanneer je de spraakknop lang ingedrukt houdt? Bij mij is kort het Audi systeem en lang dan gaat ie naar Siri
Inzake de app en functionaliteit, zie hier hoe het ook kan...
Moet je voor de gein de 21" zwarte velgen aanklikken... Je moet sportline toevoegen, oke... je moet sportline verwijderen, oke.... je moet sportline toevoegen, oke...SierdW schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:41:
Ik heb vandaag nog een vast kunnen leggen voor levering in 2021, inderdaad ook een Sportline. Deze was al in het bestelproces gezet door de dealer, maar nog niet verkocht.JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:22:
Hoi allemaal,
Er waren verder nog enkele First Editions. Deze zijn mij te duur. Sportline hoefde al niet echt van mij, maar andere heb ik niet kunnen vinden.
Het is dus een
IV80 Black Magic
Sportline
130KW oplaadmogelijkheid
Assistentie
Klimaat
Warmtepomp
Net niet helemaal de versie die ik zelf zou hebben gekozen, maar daar kan ik wel overheen stappen voor 12 ipv 16 procent bijtelling
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
De leasemij heeft vandaag een aantal dealers gebeld en deze geven allemaal aan dat de levering inderdaad pas jan/feb 2022 gaat zijn, 16% bijtelling dus ipv 12%.. twijfel twijfel.. ID4 en Q4 zijn leverbaar in oktober.. q4 zit zo goed als geen optie op voor 53k, en de ID4 heeft wel een echt lelijk interieur.. dan toch maar 60-70 euro netto pm meer betalen? de Kia EV6 met grote accu was zelfs te duur, die zou wel kunnen met kleine accu, maar dan sta ik weer vaak te laden ben ik bang.. wat dan wel weer redelijk rap gaat als het goed is...P_de_B schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:01:
[...]
Ik heb vandaag nog een vast kunnen leggen voor levering in 2021, inderdaad ook een Sportline. Deze was al in het bestelproces gezet door de dealer, maar nog niet verkocht.
Er waren verder nog enkele First Editions. Deze zijn mij te duur. Sportline hoefde al niet echt van mij, maar andere heb ik niet kunnen vinden.
Het is dus een
IV80 Black Magic
Sportline
130KW oplaadmogelijkheid
Assistentie
Klimaat
Warmtepomp
Net niet helemaal de versie die ik zelf zou hebben gekozen, maar daar kan ik wel overheen stappen voor 12 ipv 16 procent bijtelling
[ Voor 8% gewijzigd door JustTrying op 01-07-2021 14:10 ]
De link geeft een helder inzicht in de weg die de softwareontwikkelaars bij VAG/Skoda nog te gaan hebben... dank daarvoor. Ik vrees dat we nog een tijd moeten wachten alvorens dit soort 'goodies' ons bereiken.Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Will try en kom er op terug.
Inzake de app en functionaliteit, zie hier hoe het ook kan...
Maar aan de andere kant: ik zou mijn Enyaq echt niet willen ruilen voor zo'n paard
Ik zou niet naar Frankrijk gaan als ik jou wasblinded schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:54:
De planner toont een mooie route vol palen?Remko1986 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Ik zou niet naar Frankrijk gaan als ik jou was
ik zou die bijtelling pakken echt.JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:08:
[...]
De leasemij heeft vandaag een aantal dealers gebeld en deze geven allemaal aan dat de levering inderdaad pas jan/feb 2022 gaat zijn, 16% bijtelling dus ipv 12%.. twijfel twijfel.. ID4 en Q4 zijn leverbaar in oktober.. q4 zit zo goed als geen optie op voor 53k, en de ID4 heeft wel een echt lelijk interieur.. dan toch maar 60-70 euro netto pm meer betalen? de Kia EV6 met grote accu was zelfs te duur, die zou wel kunnen met kleine accu, maar dan sta ik weer vaak te laden ben ik bang.. wat dan wel weer redelijk rap gaat als het goed is...
Ik zou het doen!
Vanmorgen kwam mijn app niet verder dan het Skoda logo (maar ik begrijp dat de servers aan het updaten waren). Nu staat de auto te laden, dus ik ga niet onderbreken. Ben wel benieuwd eigenlijk of de nieuwe versie automatisch gedownload wordt zoals al mijn apps of dat het alleen kan door opnieuw installeren (hoop van niet...Dipsausje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]
Die bedoelde ik, die opties zaten eerst wel in het infotainment menu voor de AC maar zag ik de laatste tijd niet in de app.

Ioniq 5?JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:08:
[...]
De leasemij heeft vandaag een aantal dealers gebeld en deze geven allemaal aan dat de levering inderdaad pas jan/feb 2022 gaat zijn, 16% bijtelling dus ipv 12%.. twijfel twijfel.. ID4 en Q4 zijn leverbaar in oktober.. q4 zit zo goed als geen optie op voor 53k, en de ID4 heeft wel een echt lelijk interieur.. dan toch maar 60-70 euro netto pm meer betalen? de Kia EV6 met grote accu was zelfs te duur, die zou wel kunnen met kleine accu, maar dan sta ik weer vaak te laden ben ik bang.. wat dan wel weer redelijk rap gaat als het goed is...
Heb ik ook in de showroom mogen aanschouwen, en die past inderdaad ook in het budget, maar daar vond ik laadruimte achterin heel vreemd. de achterbank kon een stuk naar voren, maar dan nog lijkt de ruimte echt niet in de buurt te komen van de 500+ liter waar ze mee adverteren, de bagageruimte van de Skoda ziet er in ieder geval een stuk praktischer uit.. verder wel een heel futuristische auto, ook nog even de vraag of die wel in 2021 nog geleverd gaat worden..
Wat ik niet begrijp is, in de stocklocator op de site van Skoda staan toch echt nog wel heel wat auto's. Zijn die allemaal nog niet geleverd? Als ik zou mogen kiezen, wat ik helaas niet mag (een werkgever die er nog steeds van overtuigd is dat electrisch duurder is dan diesel), zou ik er daar wel één tussen weten te vinden die genoeg aan mijn wensen voldoet (eigenlijk alleen assistentie pakket is voor mij echt een must).JustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Trouwens wel helemaal mee eens dat de Skoda een mooiere auto is dan de ID4. ID3 heb ik gereden, Max uitvoering, en geen moment het idee dat je in een auto van 50.000 euro zit...
[ Voor 7% gewijzigd door ThatGuy2303 op 01-07-2021 14:34 ]
Daar heb ik net ook gekeken, maar er staan maar een handjevol Enyaq 80's op, en bijna allemaal zijn het daar de erg dure first editions, of kijk ik dan verkeerd?ThatGuy2303 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Wat ik niet begrijp is, in de stocklocator op de site van Skoda staan toch echt nog wel heel wat auto's. Zijn die allemaal nog niet geleverd? Als ik zou mogen kiezen, wat ik helaas niet mag (een werkgever die er nog steeds van overtuigd is dat electrisch duurder is dan diesel), zou ik er daar wel één tussen weten te vinden die genoeg aan mijn wensen voldoet (eigenlijk alleen assistentie pakket is voor mij echt een must).
Maar er staan toch genoeg auto’s op voorraad? Op sport uitvoering. Check anders ff de Maas groepJustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:08:
[...]
https://www.skoda.nl/stoc...737408/80-204-pk-automaatJustTrying schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:33:
[...]
Daar heb ik net ook gekeken, maar er staan maar een handjevol Enyaq 80's op, en bijna allemaal zijn het daar de erg dure first editions, of kijk ik dan verkeerd?
https://www.skoda.nl/stoc...318-ex-btw-12--bijtelling (vergeet deze maar, is ex BTW zie ik nu)
[ Voor 16% gewijzigd door ThatGuy2303 op 01-07-2021 14:38 ]
Gebruik je dan abrp?blinded schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:13:
De planner toont een mooie route vol palen?
Heb hier begrepen dat het qua laadpalen in Frankrijk niet je van het is en diverse passen bij je hebben is ook geen overbodig iets, daarnaast hier gelezen dat ook al laad je bij paal welke meer dan 50kw zou moeten geven het niet veel hoger wordt dan 50kw.
als je sportline kiest kan je geen ander interieur kiezen, dit wordt automatisch sportline interieur; als je geen sportline kiest van je wel interieur keuze veranderenpatman070 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:48:
moet je eens kijken als je een 80 selecteert en dan infotainment plus selecteert. raaaaarrrr. (dus ook geen keuze voor lounge meer?)
[Afbeelding]
nope, vanuit werkgever en leasemaatschappij geen terrugkoppeling n.a.v. restricties wat ik ze gemaild hebt, heb ik dealer ook gemeld en die gaf aan als je niets weet - teruggekoppeld hebt gekregen laten we configuratie zoals die is en gaat er geen melding richting skoda dat verlichting - velgen aangepast mag worden
edit: bij jou wel wat meer bekend of eveneens niet?
[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 01-07-2021 15:02 ]
Dit kan in de Android app al vanaf dat ik de auto heb, eind april. Werkt prima hoor.Dipsausje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]
Die bedoelde ik, die opties zaten eerst wel in het infotainment menu voor de AC maar zag ik de laatste tijd niet in de app.
De bovenste had Android al 2 maanden, de onderste lijkt nieuw te zijn.hilbert_nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
Nieuwe My skoda app heeft wel leuke verbeteringen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas nog geen laadplanning via app. Dat lijkt me toch prio 1!
Check even het openbare laadpaal topic. Afgelopen week aardig wat over FR geschreven. Valt allemaal wel mee volgens mij. Zeker dat van de laadsnelheid.knirrebir schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Gebruik je dan abrp?
Heb hier begrepen dat het qua laadpalen in Frankrijk niet je van het is en diverse passen bij je hebben is ook geen overbodig iets, daarnaast hier gelezen dat ook al laad je bij paal welke meer dan 50kw zou moeten geven het niet veel hoger wordt dan 50kw.
Vanochtend mijn Enyaq van 1 week oud aan de Skoda werkplaats aangeboden vanwege het niet functioneren van mijn panoramadak. Ik ben zojuist gebeld, schijnbaar een los stekker wat vanuit fabriek niet (goed) is aangesloten. Dak werkt weer en kan de auto morgen weer ophalen. Vanuit gaande dat alles netjes wordt ingebouwd ben ik erg blij dat het geen echte defect betreft.
Wat wen je overigens snel aan een EV zeg! Ik kan niet wachten om de benzine leen auto weer in te leveren.
Wat wen je overigens snel aan een EV zeg! Ik kan niet wachten om de benzine leen auto weer in te leveren.
Er is zeker wat voor elk systeem bij elk merk wat te noemen, echter daar zijn fabrikanten vrij in.Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:28:
Ja zo valt er wel over elk rijhulpsysteem wel iets te zeggen, wat je zou kunnen doen om ingrijpen van dat systeem te vermijden 😀. Ik bedoelde het meer als een én-én verhaal.
Dat de één het geluid prettig kan ervaren bij side assist hoeft dat voor een ander niet zo te zijn ofwel het is jou mening maar niet die ook voor alle anderen geldt.
Daarnaast lijkt het mij niet iets om een auto niet te nemen omdat er geen piepje is bij side assist en daarbi jga ik er vanuit dat enyaq tegenstuurt net als huidige e-golf welke ik nu ter beschikking heb en de eerder genoemde octavia en superb van andere members.
Stel dat het piepje erbij komt, levert ook extra kosten en moet deze dan wel of niet uitgezet kunnen worden; is lastig verhaal fabrikanten bepalen en afhankelijk van feedback doen ze er wel iets mee of niet, daarnaast gaf andere member het ook goed aan, zelf ook de spiegels gebruiken; je bent zelf verantwoordelijk niet de hulpsystemen.
buitentemperatuur gevoeligheid; door wind toch kouder.bram2700 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:56:
Vraagje: ik heb het idee dat mijn range bij het opladen al minder is (nu 290 km bij 80%, na aflevering was dat ca. 320 zeg ik uit herinnering). Ik heb model 60 zonder wp
Herkennen meer mensen dit ??
[Afbeelding]
Daar krijg je toch een punthoofd van of nie..knirrebir schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:46:
[...]
nope, vanuit werkgever en leasemaatschappij geen terrugkoppeling n.a.v. restricties wat ik ze gemaild hebt, heb ik dealer ook gemeld en die gaf aan als je niets weet - teruggekoppeld hebt gekregen laten we configuratie zoals die is en gaat er geen melding richting skoda dat verlichting - velgen aangepast mag worden

Maarja wat kan je er aan doen... ham and eggs..
Hij doet het obv je verbruik. Dus, zuiniger rijden.bram2700 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:56:
Vraagje: ik heb het idee dat mijn range bij het opladen al minder is (nu 290 km bij 80%, na aflevering was dat ca. 320 zeg ik uit herinnering). Ik heb model 60 zonder wp
[Afbeelding]
Nou, dat is toch al 10% minder bij een niet al te groot temperatuurverschil... dat kan leuk worden van de winterknirrebir schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:
[...]
buitentemperatuur gevoeligheid; door wind toch kouder.

Ok, ik heb inderdaad redelijk veel snelweg gereden (100 op de cruise control).... Gisteren nog een traject: heen 16 kWh, terug 19.5 kWh... komt toch redelijk overeen met wat ik hier van anderen voorbij heb zien komen. Maar Oké, er is altijd ruimte voor verbeteringInspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Hij doet het obv je verbruik. Dus, zuiniger rijden.
Ter info: https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/founders-edition
Dus toch te bestellen in NL....
[ Voor 22% gewijzigd door ABTE op 01-07-2021 16:00 ]
Dat is jammer voor een aantal tweakers die dat graag hadden willen hebbenABTE schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:56:
Ter info: https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/founders-edition

Ik zou het doen!
Ik krijg net een email van Skoda dat de Founders editions te bestellen zijn! het wordt steeds gekker...
Edit.. forum was een beetje traag met updaten denk ik.. zie ineens allemaal berichten over de founders edition
Edit.. forum was een beetje traag met updaten denk ik.. zie ineens allemaal berichten over de founders edition
[ Voor 35% gewijzigd door patman070 op 01-07-2021 17:59 ]
Bestellen in juli. Levering in september…. Eh eerst maar eens die van vorig jaar uitleveren?
Dat van winter was al bekend en kan inderdaad heel wat minder zijn, zie bijvoorbeeld ev database voor referentie, is behoorlijk realistisch en wat @Inspired aangeeft computer bepaald actieradius aan de hand van rijgedrag van eerdere keren.bram2700 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:48:
Nou, dat is toch al 10% minder bij een niet al te groot temperatuurverschil... dat kan leuk worden van de winter
en het dakraam is bij de FE niet te bestellen😑BigGreen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:14:
[Afbeelding]
De Sportline is nu ook als aparte versie te bestellen ipv een pakket.
Zag wel dat delen van het comfortpakket er nu niet bij zitten en je die er apart bij kan bestellen.
Wat een sof die Founders Edition..... of eerder lachwekkend!
sof?ManiacScum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:24:
Wat een sof die Founders Edition..... of eerder lachwekkend!

Mooie review. Probeer bij Android auto de spraakknop eens even in te houden. Dan werkt het wel. Weer een minpuntje minder ;-)Cloclo100 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:15:
Bij travelassist gaat het bij mij wel piepen als ik mijn stuur niet goed vast heb.
Ja kan soms maar 200 km rijden bij 80 procent de auto rekend het uit als je lang stukken snelweg rijd valt de range ook lager uit.bram2700 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:56:
[Afbeelding]
September 2022 waarschijnlijk.Robbie8454 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:12:
Bestellen in juli. Levering in september…. Eh eerst maar eens die van vorig jaar uitleveren?
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het dak tzt zwart zal laten wrappen. Wat zeggen jullie? Kleine impressie getekend door een 8 jarige:
:strip_exif()/f/image/VsaxF79W3WIffvK6bAgdnFmK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VsaxF79W3WIffvK6bAgdnFmK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3P4YoKWmt3ifnjawnCQx3xx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Robbie8454 op 01-07-2021 22:25 ]
Nou ik zou direct een zwarte founders edition bestellen….
Maar niet meer nodig ik rij al een maand in rond en heel tervreden.
Maar wat schets mijn verbazing de founders edition is als IV 60 te krijgen met CF 🤔
Maar niet meer nodig ik rij al een maand in rond en heel tervreden.
Maar wat schets mijn verbazing de founders edition is als IV 60 te krijgen met CF 🤔
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2