Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.200 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Vandaag 2 allego laders langs de snelweg (10km tussen beide) waarbij de laadsessie na 1.5/2min afbrak, de helpdesk gaf aan geen fouten in de logs te kunnen vinden, daarna fastned zonder problemen.
Iemand zoiets eerder meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Ik heb net onderweg de melding gekregen voor een software update. Eens kijken zodra we thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

TechBert schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:06:
Ik heb net onderweg de melding gekregen voor een software update. Eens kijken zodra we thuis zijn.
Zeer benieuwd!

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
TechBert schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:06:
Vorige week had ik tijdens het rijden dat de navigatie werd onderbroken door een software-update. Ik heb dat maar even genegeerd want het kwam zogezegd niet uit, maar toen ik daarna thuis probeerde die software=update te vinden...nergens! Daarna ook niet meer opnieuw gezien.

Ergo: of het gaat toch gewoon op de achtergrond, of we missen iets zonder het echt te kunnen vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
bram2700 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Vorige week had ik tijdens het rijden dat de navigatie werd onderbroken door een software-update. Ik heb dat maar even genegeerd want het kwam zogezegd niet uit, maar toen ik daarna thuis probeerde die software=update te vinden...nergens! Daarna ook niet meer opnieuw gezien.

Ergo: of het gaat toch gewoon op de achtergrond, of we missen iets zonder het echt te kunnen vinden 8)
Ik heb nu identiek hetzelfde, de update staat bij thuiskomst niet meer bij de waarschuwingen en bij de methode waarbij je de servicestand aanzet en daarna een paar seconden op de home knop drukt om vervolgens de update manueel te starten doet ook niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
bram2700 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Ik heb de update nog een keer gehad en toen wel geïnstalleerd. Niks bijzonders volgens mij. Ik ga zit qua navigatie nu op 21.5 volgens mij. Geen idee meer of dat anders is dan voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
FJP84 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:52:
[...]

Ik heb de update nog een keer gehad en toen wel geïnstalleerd. Niks bijzonders volgens mij. Ik ga zit qua navigatie nu op 21.5 volgens mij. Geen idee meer of dat anders is dan voorheen
Krijg je in het scherm ook netjes te zien wat er gewijzigd is of is dat enkel we hebben een update en dat is het?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WEBERT74
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-02 22:32
Deze week mijn Enyaq op mogen halen bij de garage.
Half maart besteld, week 20 in productie.
Wat een genot om mee te rijden en wat een mooie techniek! (Assistentie plus) en het loft interieur ziet er ook echt mooi uit.
Ben ook heel blij met de kleur, vond ik nog best spannend om het alleen in de configurator gezien te hebben!
Ik heb wel 2 dingen die mij irriteren, de kloenk die je achter hoort als je vanuit stilstand wegrijd en de achterklep reageerd niet op mijn voetbewegingen om open te gaan hoewel ik wel het comfort plus pakket heb!
Hebben anderen dit ook al opgemerkt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLFh5ab70E3xBkZakiz6OtqNWgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fpGaRJE9fW42HH96i4KUAQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3inpfWJcDzlXckR-yYrClkEBXh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svpWkiyTLf9JDuXOHxuVUN9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhUYGT91qlC6ARLB0rE6l8IcWOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00mbIE4KJRsBMosIr7aLhvkz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door WEBERT74 op 26-06-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:41
ManiacScum schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:30:
Ik ben het ff kwijt maar wat is de status van de Powerpass in Nederland?
Via twee betrouwbare bronnen weet ik dat Skoda NL akkoord is met Skoda Tsjechië om ‘eind juni’ de Powerpass ook in NL te introduceren. Het wachten is nu op een nieuwe versie van de Powerpass app die voor NL werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:42
Vandaag gooide ik de kofferbak dicht met de sleutels nog in de auto.
Auto waarschuwt netjes door een paar keer extra te knipperen met de alarmlichten, en vervolgens een zachte toon te laten horen.
Volgens de handleiding heb je 2 min. om de sleutel er nog uit te vissen voordat de auto vergrendelt blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
WEBERT74 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:53:
Wat een genot om mee te rijden en wat een mooie techniek! (Assistentie plus) en het loft interieur ziet er ook echt mooi uit.
Ben ook heel blij met de kleur, vond ik nog best spannend om het alleen in de configurator gezien te hebben![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! Racing of de basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
jdbiggelaa schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Via twee betrouwbare bronnen weet ik dat Skoda NL akkoord is met Skoda Tsjechië om ‘eind juni’ de Powerpass ook in NL te introduceren. Het wachten is nu op een nieuwe versie van de Powerpass app die voor NL werkt…
Werkte jouw pas met Duitsland registratie gewoon in Frankrijk? Dan zou er nml. geen reden zijn om straks nog een keer de aanvraag cyclus te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBERT74
RandomNick schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:59:
[...]

Mooie kleur! Racing of de basis?
Racing Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Thiazzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 19:00:
Vandaag 2 allego laders langs de snelweg (10km tussen beide) waarbij de laadsessie na 1.5/2min afbrak, de helpdesk gaf aan geen fouten in de logs te kunnen vinden, daarna fastned zonder problemen.
Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Precies dat! Vandaag aan de A1 bij de McDonald in de buurt… wat een bagger! 3x opnieuw aangesloten, kapte er elke keer weer mee.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Ben ook heel blij met de kleur, vond ik nog best spannend om het alleen in de configurator gezien te hebben!
Ik heb wel 2 dingen die mij irriteren, de kloenk die je achter hoort als je vanuit stilstand wegrijd en de achterklep reageerd niet op mijn voetbewegingen om open te gaan hoewel ik wel het comfort plus pakket heb!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn Enyaq heeft een trekhaak en daar werkt de voetbeweging bij de achterklep probleemloos. Inmiddels ontdekt dat een voorwaartse beweging aan rechterkant van de bumper voldoende is om de achterklep te laten openen. Echter als de trekhaak uitgeklapt is, dan werkt dit logischerwijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
pc-freakz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Precies dat! Vandaag aan de A1 bij de McDonald in de buurt… wat een bagger! 3x opnieuw aangesloten, kapte er elke keer weer mee.
Is bij mij ook al meermaals gebeurd. Ik vermoed dat er ook zoiets is als een "handshake" waarbij de Enyaq nog niet door elke laadpaal wordt herkend.. Ik meen dat ik daar eerder al iets over heb gelezen maar kan het zo snel niet vinden.

Zelf heb ik in augustus geboekt in Frankrijk, dik 900km rijden. Ben erg benieuwd en nu bezig me wat in te lezen in laadpalen/passen en methodes. Nog wel even een 230V lader scoren 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ervh op 26-06-2021 22:20 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Allego is ook niet echt een aanbieder die heel goed bekend staat. In Duitsland is daar volgens mij ook best e.a. over te doen.

Ik heb ze in elk geval op mijn avoid lijst staan in ABRP voor de reis naar Oostenrijk deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
ik222 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:23:
Allego is ook niet echt een aanbieder die heel goed bekend staat. In Duitsland is daar volgens mij ook best e.a. over te doen.

Ik heb ze in elk geval op mijn avoid lijst staan in ABRP voor de reis naar Oostenrijk deze zomer.
Beloofd wat goeds, hier staan allemaal publieke laadpalen van allego dacht ik ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
SSJVegito schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Krijg je in het scherm ook netjes te zien wat er gewijzigd is of is dat enkel we hebben een update en dat is het?
Ja, maar het enige dat ik onthouden heb was een update van de juridische aspecten en iets met de onboard handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBERT74
hitgew schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Mijn Enyaq heeft een trekhaak en daar werkt de voetbeweging bij de achterklep probleemloos. Inmiddels ontdekt dat een voorwaartse beweging aan rechterkant van de bumper voldoende is om de achterklep te laten openen. Echter als de trekhaak uitgeklapt is, dan werkt dit logischerwijs niet.
Bedankt voor de tip, ga ik het eerst op rechts proberen voordat ik er mee naar de dealer ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat kloenk geluid komt mij idd bekend voor. Lijkt op het losschoten van de mechanische rem of iets dergelijks. Ik hoop dat het beter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
ervh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:19:
[...]

Is bij mij ook al meermaals gebeurd. Ik vermoed dat er ook zoiets is als een "handshake" waarbij de Enyaq nog niet door elke laadpaal wordt herkend.. Ik meen dat ik daar eerder al iets over heb gelezen maar kan het zo snel niet vinden.

Zelf heb ik in augustus geboekt in Frankrijk, dik 900km rijden. Ben erg benieuwd en nu bezig me wat in te lezen in laadpalen/passen en methodes. Nog wel even een 230V lader scoren 8)7
Eon in Duitsland ook weigering om te laden, daarna naar IONITY laadpaal met Powerpass werkte perfect. Ik ga alleen nog voor IONITY palen in Duitsland.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:09
De eerste 300 km inmiddels gereden dit weekend. Wat een comfort en wat heerlijk strak op commando met sport plus. Echt een optie waar ik blij mee ben! Je kunt dan de vering nog ‘voorbij’ sport zetten, dus erg stug. De comfortstand in combinatie met DCC vind ik ook leuk: alsof je in een Fransoos rijdt!

Hulpsystemen nog wat zoeken. Ik snap de werking van Travel Assist nog onvoldoende. Soms remt hij voor rotondes en soms doet hij niets. Ook vaak weer aanzetten na zelf ingrijpen heb ik het idee, maar dat zal wel aan mij liggen. Tips zijn welkom!

Verbruik valt mij ook alles mee. Zit steeds tussen de 16 en 19 kw/100 km met ook soms stevig optrekken en testen. Dus een verbruik van 450-500 km lijkt goed haalbaar bij volledig opgeladen (iv 80, geen WP, 19 inch).

Dan nu wat afwerkingspunten:

- Afwerking vakje achter voorstoelen. Loszittendde witte stof binnenin en niet erg premium. Lekker belangrijk verder, maar toch :)

- Transportpakket: wat neemt dat onwijs veel ruimte in! Allemaal extra plastic geleiders en niet matchend met de dubbele kofferbakmat die ik heb besteld. Voor wie nog moet bestellen: Ik zou gaan voor dubbelzijdige mat zonder transportpakket.

- Plastic clipje naast het grote laadkabelvak met een snoertje er aan en gemonteerd op een bout zonder moer? Bijzonder!

- Zittingen achterbank zo lang dat kinderbenen (6x in mijn geval) wat naar voren steken.
(Enige voordeel is dat je onder die benen dus meer spullen kwijt kunt op vakantie :)

- Remmen zijn wat te soft voor mijn rijstijl. Wellicht remmen nog wat inrijden waardoor het beter wordt.

- Nog geen enkele storing of elektronica problemen. Valt mij alles mee!
Alleen wat bedoelt de auto toch met het willekeurig knipperende ‘Home’ knopje tijdens het rijden? Dat is mij nog niet duidelijk: iemand?

Heerlijke auto verder. Boven verwachting qua rij-eigenschappen. Vrijdagavond op wat natte rotondes de achterwielaandrijving wat getest. De auto geeft nog best wel iets ruimte om de achterkant te laten uitbreken. Erg fun zo op zijn tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13ZJBeCTqFnkj2i3Pmp60-q8GFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cnue1SIz5oM3TDRkVKJ2DfFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMJ-U3UyQM5gGtbCyvwqHtTBiCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GWYjsQiOTQliwSYcayiQ006.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zuqb79qQUbVEpByS6ydCpt7Nns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQbgm6eYNpLu8JW6kOj2AgKA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_F3l_PG6dpeToJwU0TzU-pPYZuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zh3f8MGD4McQqzzGZ4MXeuw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
15 oktober besteld, 24 juni afgeleverd. Het duurt even, maar dan heb je ook wel wat!
Heerlijke auto, moet er nog veel aan ontdekken en uitproberen maar dat doe ik met veel plezier!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxtBMKgFA7X1BnFUQ7Aiw9XIpDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEOiyBZPvVX8HyEVYYfbQiY6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkFIjlh_DzapA4jyEJa6XTysjyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wTOle9UfLBSaGLdeFI9vFpM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxjjxWv08rgI2OD2GAeYxIQlDn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T1MpARo6F2h9MR3WoKAQf9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RandomNick schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Werkte jouw pas met Duitsland registratie gewoon in Frankrijk? Dan zou er nml. geen reden zijn om straks nog een keer de aanvraag cyclus te doorlopen.
Alleen in NL geprobeerd een paar dagen na ontvangst (Ionity Best). Werkte toen niet. In Frankrijk verder geen Ionity laders gehad, dus niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:19:
[...]

Tip: check het laadpalen en laadpassen topic, veel aandacht voor Frankrijk momenteel. Ben zelf net terug uit midden Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
jdbiggelaa schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Alleen in NL geprobeerd een paar dagen na ontvangst (Ionity Best). Werkte toen niet. In Frankrijk verder geen Ionity laders gehad, dus niet kunnen proberen.
De mijne ook in Best geprobeerd werkte gelukkig wel 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZaQQFKwZ4ejzP1drIx43O1t6oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsqZpcGd235f8QmjvbtBlXfF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWDyPBK2sT-tK-BOqgaUUGJkhAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq5gvtYEicQYevXwgmKJv02M.jpg?f=fotoalbum_large
Met fietsendrager achterop ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door Jeroenberger op 27-06-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
frankdaan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:51:
[...]

De mijne ook in Best geprobeerd werkte gelukkig wel 👍
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrLGwRarvY9JYrFFtXRak6NAyWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHzFgn2Z2w440UEStrjXUcer.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Netjes! Wat voor een rijstijl hoort hier bij? Gemiddelde snelheid best hoog, dus ik vermoed 120-130 op stukken waar dat kon? Of was het gewoon rustig en alleen maar snelweg en dus 100 op cruise control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Duncan78 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Dat kloenk geluid komt mij idd bekend voor. Lijkt op het losschoten van de mechanische rem of iets dergelijks. Ik hoop dat het beter gaat worden.
Gaat helaas niet beter worden. Echt verschrikkelijk.
Mensen bij verkeerslichten kijken gewoon om....
Kom je met je spiksplinternieuwe auto....
Snap ik van Skoda ook niet. Komt bij testen toch maar voren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
goetfoud schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Hadden jullie hier meteen last van? Ik hoor namelijk nauwelijks tot niets. 400km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Dat zou toch best te verbeteren kunnen zijn met een software update? Kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld iets met de timing tussen gas geven en het lossen van de rem te maken heeft. Dat de rem een fractie te laat los laat.

Sowieso herken ik het bij de ID.4 niet, dat is toch hetzelfde platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Al naar de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Ben ik benieuwd of dat bij id van vw ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Zoals ik begrijp is het een gegeven (mede door wat andere members gepost hebben) en denk dat er niets aangedaan kan worden, mogelijk wel als er genoeg geklaagd wordt.
Misschien dat model 2022 met andere schijfremmen voor dit dan niet meer zo is en mogelijk terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:20:
Hadden jullie hier meteen last van? Ik hoor namelijk nauwelijks tot niets. 400km op de teller.
Menig member wel meteen last van, mooi dat er uitzonderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Net wat @Jasperzzz vraagt qua rijstijl, snelheid, enzovoort, maar daarbij enyaq 60 of 80 al dan niet met warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
knirrebir schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Ben ik benieuwd of dat bij id van vw ook zo is.
Mijn ID.4 die ik gisteren opgehaald heb heeft er in elk geval geen last van dus.

Maar blijkbaar heeft ook niet elke Enyac er last van dus.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 27-06-2021 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Ach ja, ik merk dat ik erg last van heb dat mijn dakhemel eraf moet omdat mijn panaromadak niet werkt sinds aflevering. Ik heb gewoon geen vertrouwen in het loshalen van wat momenteel superstrak vanuit fabriek is geplaatst. Laat staan op eventuele vlekken op witte dakhemel. Ook wel jammer want als ik er even niet aan denk geniet ik best veel van deze wagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Ik herken het niet. Hoor nauwelijks iets, hele lichte kraak als de rem aangrijpt of loslaat, maar goed, dat is mijn perceptie van binnen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
[...]

dit herken ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
[...]

Ik herken het geluid alleen als je wegrijdt nadat ie een nacht op de oprit heeft gestaan, maar na een keer goed remmen is dat weg. Ik had hier ook last van met m’n vorige Superb Combi (2016)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilbert_nl
Ik krijg alleen de achterdeuren niet van de kinderbeveiliging. Heel vreemd, normaal gesproken draai je met je sleutel aan een ‘schroefje’. Maar deze kan ik niet volledig draaien.
Meer mensen dit probleem ervaren?

Vandaag een dagje naar de Marker wadden geweest. We hebben de auto geparkeerd bij bataviastad en daar de auto weer volgeladen tot 100%, en nog gratis ook. Wat een service.
Ik kwam er wel achter dat het bereik heel snel minder wordt wanneer je 120 rijdt (uiteraard waren we te laat weggegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
hilbert_nl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:31:
Ik krijg alleen de achterdeuren niet van de kinderbeveiliging. Heel vreemd, normaal gesproken draai je met je sleutel aan een ‘schroefje’. Maar deze kan ik niet volledig draaien.
Meer mensen dit probleem ervaren?

Vandaag een dagje naar de Marker wadden geweest. We hebben de auto geparkeerd bij bataviastad en daar de auto weer volgeladen tot 100%, en nog gratis ook. Wat een service.
Ik kwam er wel achter dat het bereik heel snel minder wordt wanneer je 120 rijdt (uiteraard waren we te laat weggegaan ;)
Volgens het plaatje is het ook maar 90 graden draaien. Tenzij je natuurlijk elektrisch hebt dan doe je het waar je je raam ook mee opent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8qaWBZxih_-ij3Ii0MQNOEszQc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z72ysJJE3fOHIFgfsCRb6RRi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Zoals ik begrijp is het een gegeven (mede door wat andere members gepost hebben) en denk dat er niets aangedaan kan worden, mogelijk wel als er genoeg geklaagd wordt.
Misschien dat model 2022 met andere schijfremmen voor dit dan niet meer zo is en mogelijk terugroep actie.
Gegeven? De auto waar ik een testrit in gemaakt heb had dit ook absoluut niet. Ik zou er hoe dan ook meteen mee naar de garage gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Grappig gegeven, misschien iets om te testen: de auto die ik heb gereden had dit wel. Heb de keer erop autohold eraf gehaald. Toen was dat geluid ook weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hilbert_nl
SSJVegito schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Volgens het plaatje is het ook maar 90 graden draaien. Tenzij je natuurlijk elektrisch hebt dan doe je het waar je je raam ook mee opent.

[Afbeelding]
Damn! Inderdaad, dat was het probleem. M’n kinderen zaten vanmiddag te spelen met de ramen, dus die heb ik geblokkeerd. Nooit over na gedacht dat dan ook de deuren blokkeren.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Vanaf begin al, nu bijna 9000km verder.

YouTube: Skoda Enyaq 2021 in-depth EV review

Dit geluid dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
goetfoud schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Vanaf begin al, nu bijna 9000km verder.

YouTube: Skoda Enyaq 2021 in-depth EV review

Dit geluid dus....
Wat is 'dit' geluid precies? Enige wat ik hoor is hem klagen over de fake grill.

EDIT: Bedoel je dit? Youtube

[ Voor 10% gewijzigd door SSJVegito op 27-06-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBERT74
[...]

Gelijk vanaf de eerste dag, doet wel afbreuk aan het wat mij betreft “premium” gevoel!
Heeft iemand hier al vragen over gesteld bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
SSJVegito schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Wat is 'dit' geluid precies? Enige wat ik hoor is hem klagen over de fake grill.

EDIT: Bedoel je dit? Youtube
Dat is dezelfde link ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
WEBERT74 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Gelijk vanaf de eerste dag, doet wel afbreuk aan het wat mij betreft “premium” gevoel!
Ja, ik heb dit bij dealer aangekaart maar nog niets vernomen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik doelde op het tijdstip. En dan ook specifiek dat stukje dus. Wel vreemd dat die zo'n geluid maakt. Mijn superb heeft ook auto hold maar daar hoor je dat echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
Jasperzzz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Netjes! Wat voor een rijstijl hoort hier bij? Gemiddelde snelheid best hoog, dus ik vermoed 120-130 op stukken waar dat kon? Of was het gewoon rustig en alleen maar snelweg en dus 100 op cruise control?
110 - 120 stukje 140 - 150 terug in Nederland accu bijna leeg netjes 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
WEBERT74 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Je quote mij maar ik heb juist geen probleem met de remmen. Of bedoel je mijn panaromadak issue?

Als mijn panaromadak gefixed is ben ik helemaal happy. Ik kom van een Renault Megane uit 2018 met alle toeters en bellen maar, dit is toch echt wel een andere niveau hoor. Voelt en rijd zoveel beter. Ik krijg wel een 'premium' gevoel van deze auto. Zo had ik bij mijn Megane wel last van piepjes en kraakjes al vanaf begin. Hier niets. Vooral ook blij met de geïsoleerde ramen. Ik reed laatst in de stad, hoop herrie van muziek en mensen. Raam dicht, ongelooflijk hoe stil het dan is.

Wat niet premium is is de service die je zou verwachten bij dit soort bedragen...

[ Voor 44% gewijzigd door Genestealer op 28-06-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kloenk is mij nog nooit opgevallen.... Ik ben ook veel te druk met andere ergenissen in de auto of als spotify wel een keer werkt met het luisteren naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
ManiacScum schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:17:
Kloenk is mij nog nooit opgevallen.... Ik ben ook veel te druk met andere ergenissen in de auto of als spotify wel een keer werkt met het luisteren naar muziek.
Niet zo blij met de auto dus? Hoop dat de update die eraan zit te komen, zoals het lijkt, wat dingen verbeterd.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 11:09
Hebben jullie al gehoord van de optie SISB?
Kan hem van harte aanbevelen!
(Skoda’s Inklapbare Saladebar Bak)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5_EE_fMwzF0oa8PZE_kT7FnUds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlgPifGt3BWINlh8OGRtk1XS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
SSJVegito schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:31:
[...]

Niet zo blij met de auto dus? Hoop dat de update die eraan zit te komen, zoals het lijkt, wat dingen verbeterd.
Oh niet blij is een groot woord, hij rijdt nog steeds fantastisch maar veel kleine dingen die gewoon niet optimaal zijn die steeds storender worden, ik noem een Carplay/Android Auto wat zo stabiel is als een klodder snot op open zee, het feit dat ik bijvoorbeeld Lane Assist niet standaard uit kan zetten (gedrocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:14:
Gegeven? De auto waar ik een testrit in gemaakt heb had dit ook absoluut niet. Ik zou er hoe dan ook meteen mee naar de garage gaan.
Misschien 'gegeven' niet juiste woord, bedoelde ermee dat als meerderheid er last van heeft dan wordt gauw vanuit andere partij geredeneerd dat iets een gegeven is (het is zoals het is).
Omdat minderheid er geen last van heeft, en wat je aangeeft testrit auto ook niet, dan is het apart dat meerderheid er last van heeft, daarom erbij gezet dat er mogelijk terugroepactie komt als het structureel blijkt ofwel heb je er last van meldt het dan bij dealer; hoe meer er melden hoe meer kans er is dat het als structureel probleem wordt gezien en er terugroepactie volgt; ermee doorrijden met kans op vervolgschade lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ManiacScum schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Oh niet blij is een groot woord, hij rijdt nog steeds fantastisch maar veel kleine dingen die gewoon niet optimaal zijn die steeds storender worden, ik noem een Carplay/Android Auto wat zo stabiel is als een klodder snot op open zee, het feit dat ik bijvoorbeeld Lane Assist niet standaard uit kan zetten (gedrocht)
Lane Assist is wettelijke verplichting. Ben maar blij dat je het nog uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
jeroenkb schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Lane Assist is wettelijke verplichting. Ben maar blij dat je het nog uit kan zetten.
Nog niet….
Onder meer AEB, lane assist en een alcoholslot worden vanaf mei 2022 verplicht voor nieuw ontwikkelde automodellen. ... Noodremsystemen (AEB), lane assist, automatische snelheidsbeperking en een alcoholslot worden vanaf mei 2022 verplicht in nieuw ontworpen automodellen, vanaf mei 2024 in alle nieuw geregistreerde auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
SSJVegito schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Ik doelde op het tijdstip. En dan ook specifiek dat stukje dus. Wel vreemd dat die zo'n geluid maakt. Mijn superb heeft ook auto hold maar daar hoor je dat echt niet bij.
Heeft ook niets met auto hold te maken.
Als ik dit uitschakel doet ie het ook.
Wat ik zo vreemd vind is dat niet iedereen er last van heeft.
Ligt echt aan het systeem dus ik zou verwachten dat iedereen er last van zou hebben.
Heb de dealer dus ook maar weer een mail gestuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
Ik heb mijn Enyaq besteld zonder comfort-pakket, dus geen sunset (donkere achterruiten).
Iemand toevallig een foto zonder deze optie? Ik ben benieuwd of de achterruiten standaard ook donkerder zijn...

Zit te twijfelen of ik ze nog wil laten verduisteren en of ik alvast een afspraak ga maken, graag zsm als de auto er is.

Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
ABTE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:51:
Ik heb mijn Enyaq besteld zonder comfort-pakket, dus geen sunset (donkere achterruiten).
Iemand toevallig een foto zonder deze optie? Ik ben benieuwd of de achterruiten standaard ook donkerder zijn...

Zit te twijfelen of ik ze nog wil laten verduisteren en of ik alvast een afspraak ga maken, graag zsm als de auto er is.

Thanks.
Zonder comfort pakket zijn de achterruiten niet getint. Ik heb deze optie ook niet. Op de foto mijn Enyaq van opzij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjkf5PyrsGsyHwzwaSZ3eDvlGjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5b9uAitbo27T63mcrrPBaK6e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
WouterH85 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:27:
Hebben jullie al gehoord van de optie SISB?
Kan hem van harte aanbevelen!
(Skoda’s Inklapbare Saladebar Bak)

[Afbeelding]
Ziet er prima uit idd, hij glijdt niet door de kofferbak tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
Wellicht dat jullie het zo weten??

1. Kan ik gewoon een normaal verlengsnoer gebruiken aan de Skoda Laadkabel type 2 230V, mode 2 indien de 6 meter niet lang genoeg is?

2. M'n Powerpass werkt prima op de Ionity laadpalen, maar dus niet bij andere openbare laadpalen?

3. Hoe check je welke versie software je Enyaq heeft en wat de laatste versie is die er op dit moment is?

dank weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Beetje offtopic, maar wel al eerder hier aangehaald: geluid bij opladen
https://www.geenstijl.nl/...kker-door-lawaailaadpaal/

Is dit bij Enyaq gebruikers een bekend fenomeen? Of is dit eerder de laadpaal icm de Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
hosttech schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:14:

Is dit bij Enyaq gebruikers een bekend fenomeen? Of is dit eerder de laadpaal icm de Ford?
Is een issue van de Ford Mustang. Niet alle mustangs hebben dat, maar een aantal zeker, en dan met name als het warm weer is waarbij de koeling van het accupakket draait.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroenkb schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Het gaat me ook niet om verplichting of wat dan ook maar om de verschrikkelijke implementatie ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenberger schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:14:
Wellicht dat jullie het zo weten??

1. Kan ik gewoon een normaal verlengsnoer gebruiken aan de Skoda Laadkabel type 2 230V, mode 2 indien de 6 meter niet lang genoeg is?

2. M'n Powerpass werkt prima op de Ionity laadpalen, maar dus niet bij andere openbare laadpalen?

3. Hoe check je welke versie software je Enyaq heeft en wat de laatste versie is die er op dit moment is?

dank weer :-)
1. Even afgelopen 10 pagina's doornemen, daar is gepost welke verlengsnoer er gebruikt wordt, wat ik begreep wel wat zwaarder dan standaard verlengsnoer met oog op warmteontwikkeling.
Als je zoekterm haspel gebruikt kom je het tegen en anders is @jdbiggelaa samen met wat andere members wel op de hoogte wat wel-niet te doen.

2. Volgens mij is het juist de samenwerking van powerpass en ionity en daarom niet werkend bij andere laadpalen.

3. Enyaq moet nog geleverd worden, dus deze kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ManiacScum schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Het gaat me ook niet om verplichting of wat dan ook maar om de verschrikkelijke implementatie ervan.
Dat begrijp ik.

Mijn aanname is alleen dat de wet stelt dat Lane Assist altijd bij start auto aan moet staan. Dan kun je Skoda hoogstens verwijten dat ze niet een makkelijk uitknopje maken.

Nu lees ik net dat het pas per 2022 verplicht is.

Dus sluit ik me helemaal bij je aan: Waarom kan het niet definitief uit. Slecht geregeld door Skoda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
[...]

Ik had er meteen last van in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Duncan78 op 28-06-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
ManiacScum schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Yep, een snelkoppeling in het infotainment zou fijn zijn om het snel uit te zetten. Dit kan ook voor auto-hold dus waarom niet voor LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Yep, een snelkoppeling in het infotainment zou fijn zijn om het snel uit te zetten. Dit kan ook voor auto-hold dus waarop niet voor LA.
je kunt in je infotainment wel wat knoppen als favorieten instellen waar bijvoorbeeld ook het menuknop zit. Kun je daar niet LA inzetten? Of is dat wat je bedoeld dat wel lukt met auto-hold?

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
SSJVegito schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:01:
[...]

je kunt in je infotainment wel wat knoppen als favorieten instellen waar bijvoorbeeld ook het menuknop zit. Kun je daar niet LA inzetten? Of is dat wat je bedoeld dat wel lukt met auto-hold?

YouTube
Autohold kan daar wel in (of in de favorietenbalk bovenaan), LA helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
hosttech schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:14:

Gisterenmorgen nog even aangehoord bij de Enyaq. Klinkt even hard als mijn afzuigkap op de laagste stand.
Echt verwaarloosbaar. Vooraf koelen met de airco maakt veel meer geluid, en dat is ook nog beschaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:34
Is er ook op internet een overzicht te vinden van Ionity laadlocaties. Of ik zoek niet goed, of het is er niet.
Dank je wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankdaan
remc1979 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:08:
Is er ook op internet een overzicht te vinden van Ionity laadlocaties. Of ik zoek niet goed, of het is er niet.
Dank je wel!
Op de app van IONITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
remc1979 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:08:
Dank je wel!
Overizcht zit in de app die je moet downloaden: https://ionity.eu/en/access-payment.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 11:34
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
ManiacScum schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Ook met kabel dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Hier ook geen geluiden bij de auto hold, vandaag speciaal op gelet.. Zou me daar ook niet teveel zorgen over maken. Mijn vader zijn Mercedes cls van 60k maakte die geluiden ook. Het is en blijft een slagschip van 2 ton. Als je nog maar 2% helling hebt gaat ie al goed in de ankers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Enyaq IV80 medio maart besteld, daarna SSS gecanceld, daarna opties trekhaak, standaard verlichting en standaard velgen vrij gegeven. Nu nog steeds geen definitieve productiedatum. Ik wordt er een beetje triest van. Van Mossel kan ook niks aangeven en is in afwachting van definitieve inplanning door de fabriek. Afwachten maar is het advies. Voorlopige levering staat nog steeds op wk39. Wachten duurt lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Cloclo100 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:46:
Hier ook geen geluiden bij de auto hold, vandaag speciaal op gelet.. Zou me daar ook niet teveel zorgen over maken. Mijn vader zijn Mercedes cls van 60k maakte die geluiden ook. Het is en blijft een slagschip van 2 ton. Als je nog maar 2% helling hebt gaat ie al goed in de ankers zitten.
Maak me absoluut geen zorgen hoor. Maar klopt gewoon niet. Zeker als anderen zoals er helemaal geen last van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Zojuist een update van de powerpass app gehad en het lijkt er op dat je nu een via NL een pass kan bestellen.

Is er iemand die dit reeds gedaan heeft en al bevestiging heeft ontvangen dat zijn pas onderweg is.

Zelf helaas nog geen vin nummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Is VIN nummer hetzelfde als chassisnummer? Sinds vanmorgen heeft mijn Enyaq op Honeymoonnet een chassisnummer.

Aanvulling:
Zojuist de Powerpass App geïnstalleerd, maar ik kom nergens een locatie tegen waar in een VIN-nummer of iets dergelijks kan invullen. Kan dan wel een laadpas aanvragen en daarbij kiezen uit verschillende tariefplannen (Charge Free, Simply Charge, Charge Faster)

[ Voor 57% gewijzigd door Arosa op 28-06-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Arosa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:16:
Is VIN nummer hetzelfde als chassisnummer? Sinds vanmorgen heeft mijn Enyaq op Honeymoonnet een chassisnummer.
RDW Website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
PeMo1965 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:55:
Enyaq IV80 medio maart besteld, daarna SSS gecanceld, daarna opties trekhaak, standaard verlichting en standaard velgen vrij gegeven. Nu nog steeds geen definitieve productiedatum. Ik wordt er een beetje triest van. Van Mossel kan ook niks aangeven en is in afwachting van definitieve inplanning door de fabriek. Afwachten maar is het advies. Voorlopige levering staat nog steeds op wk39. Wachten duurt lang :(
Beetje raar dat iedereen hier "lang" moet wachten, dit is mijn 4e leasewagen ondertussen en allemaal tot nu toe minimaal 6 maanden levertermijn (kortste) tot 11 maanden langste (WLTP hervorming en stopzetting fabricage motoren voor herkeuringen)
momenteel mei 2021 besteld en levering staat gepland februari 2022, ja oke het is jammer dat ze niet binnen de 6 maanden leveren maar met covid en het chiptekort genomen al bij al nog proper qua verwachte termijnen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Net even de powerpass geïnstalleerd en kan idd Nederland als land kiezen. Vervolgens krijg ik de onderstaande mogelijkheden:
  • Charge Free
  • Simply Charge
  • Charge Faster
In hoeverre verschilt dit met bijvoorbeeld Duitsland? Heb je bij het gratis profiel bijvoorbeeld de IONITY korting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvevUehBgf61egnOAUobwk0HQV8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ME4rSPIB2E65ZPdUNBHkQgJR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNLnxc54FQfVdxhDuxAvfKJrx14=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9xnMRdHlA4d7d1n5FvHoL1cU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnj2HRyI0Dh7rPFnu2-r7vgNtdo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g4D8LIxL3M7yGiwDwSM9LiaF.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 66% gewijzigd door Duncan78 op 28-06-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
ps aangezien ik reeds een SKODA ID had vanwege de Enyaq App hoefde ik nergens mijn VIN nummer in te vullen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 18:38
Bij het gratis profiel heb je geen enyaq korting. Dat krijg je pas wanneer je het vinnummer / chassisnummer toevoegt als auto. Dat werkte althans zo voor de "België" route. Ik kan zelf ook in mijn Nederlandse account nergens een auto toevoegen op vin, dus ik denk dat het nog niet volledig werkt voor enyaq via Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Duncan78 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:05:
Net even de powerpass geïnstalleerd en kan idd Nederland als land kiezen. Vervolgens krijg ik de onderstaande mogelijkheden:
  • Charge Free
  • Simply Charge
  • Charge Faster
In hoeverre verschilt dit met bijvoorbeeld Duitsland? Heb je bij het gratis profiel bijvoorbeeld de IONITY korting?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het voordeel, gekoppeld aan je VIN is het Faster abonnement voor 1 jaar gratis. Let op: alleen indien snel laden als optie gekozen. Aan dit Faster abonnement hangt dan weer het voordeel te kunnen laden voor EUR 0,30 per kWH.

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 28-06-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Laatst online: 26-02-2024
Nou powerpas app geïnstalleerd en probeer de pas aan te vragen.
Alleen bij Charge Faster Booster herkent hij mijn VIN maar daarna krijg je niet meer te zien of je abonnement dan ook € 0,-- is, en er staat bij dat er administratie kosten in rekening gebracht kunnen worden?
Is er al iemand die het gelukt is om hem te bestellen gewoon in een Nederlands account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
_JANO_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:20:
Nou powerpas app geïnstalleerd en probeer de pas aan te vragen.
Alleen bij Charge Faster Booster herkent hij mijn VIN maar daarna krijg je niet meer te zien of je abonnement dan ook € 0,-- is, en er staat bij dat er administratie kosten in rekening gebracht kunnen worden?
Is er al iemand die het gelukt is om hem te bestellen gewoon in een Nederlands account?
Nou er zijn nu 3 abonnementen speciaal voor Enyaq IV rijders:
*Charge Faster DC BOOSTER € 0,--
*Simply Charge BOOSTER € 4,99
*Charge Faster Booster € 9,99

Overal staat de zelfde omschrijving bij en nergens kan je zien tegen welke tarieven je gaat laden....

Niet echt duidelijk zo als dit werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
_JANO_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Overal staat de zelfde omschrijving bij en nergens kan je zien tegen welke tarieven je gaat laden....

Zoek eens op "power pass tariffs" in dit forum, er is meermaals een pdf-bestand gedeeld, waarin alle voordelen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
Cloclo100 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Zoek eens op "power pass tariffs" in dit forum, er is meermaals een pdf-bestand gedeeld, waarin alle voordelen staan.
Op de Skoda site staat Nederland er niet tussen met de tarieven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
_JANO_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Charge Faster DC BOOSTER € 0,-- moet je hebben.
Pagina: 1 ... 165 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2