De eerste 300 km inmiddels gereden dit weekend. Wat een comfort en wat heerlijk strak op commando met sport plus. Echt een optie waar ik blij mee ben! Je kunt dan de vering nog ‘voorbij’ sport zetten, dus erg stug. De comfortstand in combinatie met DCC vind ik ook leuk: alsof je in een Fransoos rijdt!
Hulpsystemen nog wat zoeken. Ik snap de werking van Travel Assist nog onvoldoende. Soms remt hij voor rotondes en soms doet hij niets. Ook vaak weer aanzetten na zelf ingrijpen heb ik het idee, maar dat zal wel aan mij liggen. Tips zijn welkom!
Verbruik valt mij ook alles mee. Zit steeds tussen de 16 en 19 kw/100 km met ook soms stevig optrekken en testen. Dus een verbruik van 450-500 km lijkt goed haalbaar bij volledig opgeladen (iv 80, geen WP, 19 inch).
Dan nu wat afwerkingspunten:
- Afwerking vakje achter voorstoelen. Loszittendde witte stof binnenin en niet erg premium. Lekker belangrijk verder, maar toch
- Transportpakket: wat neemt dat onwijs veel ruimte in! Allemaal extra plastic geleiders en niet matchend met de dubbele kofferbakmat die ik heb besteld. Voor wie nog moet bestellen: Ik zou gaan voor dubbelzijdige mat zonder transportpakket.
- Plastic clipje naast het grote laadkabelvak met een snoertje er aan en gemonteerd op een bout zonder moer? Bijzonder!
- Zittingen achterbank zo lang dat kinderbenen (6x in mijn geval) wat naar voren steken.
(Enige voordeel is dat je onder die benen dus meer spullen kwijt kunt op vakantie
- Remmen zijn wat te soft voor mijn rijstijl. Wellicht remmen nog wat inrijden waardoor het beter wordt.
- Nog geen enkele storing of elektronica problemen. Valt mij alles mee!
Alleen wat bedoelt de auto toch met het willekeurig knipperende ‘Home’ knopje tijdens het rijden? Dat is mij nog niet duidelijk: iemand?
Heerlijke auto verder. Boven verwachting qua rij-eigenschappen. Vrijdagavond op wat natte rotondes de achterwielaandrijving wat getest. De auto geeft nog best wel iets ruimte om de achterkant te laten uitbreken. Erg fun zo op zijn tijd