Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Als je de granny charger gebruikt en in de auto even goed aangeeft dat je een verlaagde laadsnelheid wil aanhouden, gebruikt hij dan minder dan 16A?

Of is dat alleen bruikbaar bij de volle snelheid (11 kW) laden of erger nog, snelladen?

Even om te zien of een instelbare lader voorkomen kan worden door de auto zelf. Zijn er hier paar met een granny charger die dat kunnen aangeven denk ik.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
RandomNick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:02:
Na wat uurtjes uitzoeken en lezen, vergelijken, lezen en nog eens nadenken heb ik wat dingen besteld voor de Enyaq om op vakantie te kunnen laden.

Laadunit instelbaar van 6-16A
Verlengsnoer (3*2,5) met degelijke stekkers (hoop ik 😁)
Kabelhaspeltje

Zat ook nog even te kijken naar een soort mof voor de stekkerovergang van de verlengkabel maar dat zie ik nog wel even. Altijd wel iets in de buurt om dat op te lossen als het nodig is.
Ik heb zelf deze snoer + stekkers, is wel iets duurder maar dan heb je wel waterdicht + onverwoestbaar.
Ik gebruik hem voor thuis waar die door de tuin en over het trottoir ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwV1Vv-2J1u4CtHXI0jv7Mwe09U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2nCLM9v6N6O47edjADmLeII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Jeroenvr72 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:21:
Vanmiddag maar even gebeld met de dealer. De verwachte productie week is week 28, maar de dealer gaf aan dat er gerust kan worden besloten als hij op de band staat dat hij niet verder wordt gebouwd omdat er onderdelen niet voorradig zijn. In mijn geval bouwen ze eerst conform optie A : de originele configuratie. Lukt dit niet dan volgt optie B : eventueel andere velgen en/of lichtpakket. dan kunnen ze hem hopelijk afbouwen. In week 29 bel ik met de dealer omtrent de laatste stand van zaken.
Noem mij maar een azijnpisser, maar als je begin december besteld wil je graag zsm rijden. En als anderen later bestellen en eerder rijden is dat aan mij niet uit te leggen. Chips tekort/onderdelen niet te verkrijgen, prima alle begrip, maar wel graag orders afhandelen op volgorde van binnenkomst svp :?
Een auto half afbouwen is echt het allerlaatste wat een producent zal doen. Er wordt gewoonweg niet aan begonnen als een onderdeel er niet is. En het aanvoeren van de onderdelen is een mega complex proces. Ik kom regelmatig bij een grote autoproducent in Nederland en neem maar van mij aan dat IEDERE fabrikant op dit moment worstelt met het onderdeelprobleem. Echt niet alleen Skoda. Het is echt dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
@Alex Timmermans waarom huurt Skoda dan ruimte op het nabij gelegen vliegveld om duizenden auto's te stallen die niet af zijn?

https://deutsch.radio.cz/...on-bei-skoda-auto-8721136

[ Voor 26% gewijzigd door _Chris_ op 25-06-2021 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pc-freakz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:18:
Als je de granny charger gebruikt en in de auto even goed aangeeft dat je een verlaagde laadsnelheid wil aanhouden, gebruikt hij dan minder dan 16A?

Of is dat alleen bruikbaar bij de volle snelheid (11 kW) laden of erger nog, snelladen?

Even om te zien of een instelbare lader voorkomen kan worden door de auto zelf. Zijn er hier paar met een granny charger die dat kunnen aangeven denk ik.
Volgens mij heeft die instelling puur betrekking op de AC boordlader (voor snel laden via DC doet het dus sowieso niets) en zorgt het er dan voor dat de maximale laadstroom die de auto accepteert van 16A per fase naar 8A per fase gaat.

Dat betekent dan dus concreet dat met die instelling aan je met een granny charger die meer dan 8A kan leveren toch slechts op 8A gaat laden en op een 3-fase laadpaal op maximaal 3 x 8A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
@ik222 dat zou perfect zijn en dan zou @RandomNick dus gewoon de normale Granny Charger kunnen kopen. Als je die op 8A (1,8kW) kan zetten via de auto ben je in de meeste gevallen toch wel zeker van een laadplekje :)

Overigens kan ik uit ervaring vertellen dat bij 16A laden, een 2,5mm2 draad wel gewoon warm wordt (40 graden ongeveer). En dan heb ik het over een afstand van 2 meter en niet van een rol/(afgerolde) haspel van 10 meter waar dit nog erger zal zijn denk ik.

# In de handleiding zie ik inderdaad dat het alleen werkt in geval van AC laden. 8A laden i.p.v. 16A wat het maximum is klinkt dan wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zag vandaag voor het eerst een Enyaq in het wild. Wat zijn ze groot!

Vanmorgen op de A2 Quartz Grey.

Kenteken begon met L-452. Wie heb ik gespot? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 25-06-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
pc-freakz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:41:

Overigens kan ik uit ervaring vertellen dat bij 16A laden, een 2,5mm2 draad wel gewoon warm wordt (40 graden ongeveer). En dan heb ik het over een afstand van 2 meter en niet van een rol/(afgerolde) haspel van 10 meter waar dit nog erger zal zijn denk ik.
Daarom heb ik die draka kabel ook genomen dit zijn kwalitatief hoogwaardige kabels. Ik zou niet op 16A laden met een ali kabel 8)7

PRODUCT BESCHRIJVING

QWPK is een soepele kabel voor extra zware omstandigheden. De kabel wordt met name toegepast in werkplaatsen en garages, op bouwlocaties en als gereedschap-aansluitsnoer. Daarnaast is de kabel geschikt om in de grond (grondspots), in water, voor dompelpompen, en als verlengsnoer toe passen. De kabel wordt met name gebruikt in OEM, infra-wegenbouw en voor tijdelijke of mobiele installaties.
De polyurethaan (PUR) buitenmantel garandeert sterke mechanische eigenschappen en een lange levensduur, ook onder extra zware omstandigheden. Door de geribbelde mantel geeft de kabel minder wrijvingsweerstand bij slepen over een oppervlak. Dankzij de UV-bestendigheid is tevens buitengebruik mogelijk. Bovendien is de kabel water- en koudebestendig. De zeer soepele geleider (Klasse 5) maakt de kabel oprolbaar en makkelijk te monteren. De kabel is halogeenvrij en beperkt dus bij brand eventuele schade door rook en gassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
_Chris_ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:31:
@Alex Timmermans waarom huurt Skoda dan ruimte op het nabij gelegen vliegveld om duizenden auto's te stallen die niet af zijn?

https://deutsch.radio.cz/...on-bei-skoda-auto-8721136
Dat is niet iets wat ze aan de band ff besluiten. Oh, we hebben het onderdeel niet, dus laat maar doorrollen.
Dat ligt allemaal van tevoren vast.
Een producent heeft zelf een buitenterrein waar men enkele dagen productie kwijt kan maar dan is het vol.
En dat kan snel gaan.
Maar niet bouwen geeft weer een enorme achterstand.

Mocht het een onderdeel zijn wat achteraf redelijk eenvoudig in te bouwen is dan wordt in het uiterste geval daarvoor besloten. Een auto moet zelf wel rijdend van de lijn kunnen anders wordt het een drama. Zo’n fabriek “spuugt” iedere 11/2 minuut een auto uit. En een incomplete auto ga je buiten op een open terrein niet ff afbouwen. Dus die moet ook weer terug naar binnen. Dit met alle risico’s op kleine schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zie ook een mooie zilvere door de straten van Doetinchem rijden. is dat een DTC'er?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Met de leasemaatschapij gemaild, ik had de vraag of ik de auto die ik besteld had kon annuleren en dan een first edition te kiezen.
Blijkt dat daar 15% kosten van de aanschafwaarde aanzitten.
Ik las onlangs iemand die ook zijn bestelling annuleerde, is dat bij iedere LM zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

maniac_1979 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:34:
Met de leasemaatschapij gemaild, ik had de vraag of ik de auto die ik besteld had kon annuleren en dan een first edition te kiezen.
Ik las onlangs iemand die ook zijn bestelling annuleerde, is dat bij iedere LM zo?
Alsof ze die auto niet kwijtraken. Ik zou de dealer eens bellen als ik jou was

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
Alex Timmermans schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Een auto half afbouwen is echt het allerlaatste wat een producent zal doen. Er wordt gewoonweg niet aan begonnen als een onderdeel er niet is. En het aanvoeren van de onderdelen is een mega complex proces. Ik kom regelmatig bij een grote autoproducent in Nederland en neem maar van mij aan dat IEDERE fabrikant op dit moment worstelt met het onderdeelprobleem. Echt niet alleen Skoda. Het is echt dramatisch.
Voorheen misschien niet omdat ze konden inschatten hoe lang nieuwe onderdelen op zich lieten wachten, gezien de vraag aan de chipfabrikanten, en alsmaar toenemende vraag vanuit de markt kunnen ze dat nu blijkbaar niet. Ik denk dat ze overigens willen voorkomen dat dit probleem zich voordoet bij de andere toeleveranciers, of de eigen warehouses straks overlopen met bepaalde onderdelen.

Het zou toch echt sneu worden wanneer er straks geen auto's meer afgeleverd kunnen worden omdat er geen, noem eens wat, versnellingspookjes meer zijn, of ruitenwisserbladen omdat fabrikanten dezelfde fout maken als met de chips. :+

Ford deed het overigens ook:
Ford bouwt duizenden auto’s zonder werkende ruitenwissers
https://www.autoblog.nl/n...ende-ruitenwissers-877081
In hun geval ging het overigens om de meest winstgevende types in de VS i.c.m. blijkbaar een beperkt aantal missende onderdelen.

Zwart wit gezegd heb je natuurlijk ook maar 3 opties:
1. Modellen produceren die je geheel kan produceren;
Waarschijnlijk kun je de modellen waar de meeste vraag naar is, of de meeste winst opleveren dus niet leveren.
2. Modellen, waar meeste vraag naar is, zoveel als mogelijk produceren en stallen, om later af te maken;
Als je ze grotendeels kunt afbouwen dan kun je ze waarschijnlijk alsnog snel afbouwen zodra de onderdelen er zijn en lopen de warehouses niet vol.
3. Productie staken.
Kost natuurlijk het meeste geld, er wordt niet uitgeleverd en je hele supply chain gaat de gevolgen dragen daarna, waarna er weer een nieuwe situatie kan ontstaan als nu met de computerchips.

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 25-06-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
maniac_1979 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:34:
Als de auto nog niet in productie is zou je dat kosteloos moeten kunnen doen lijkt me, maar dat zal per LM wel verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06
RandomNick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:02:
Na wat uurtjes uitzoeken en lezen, vergelijken, lezen en nog eens nadenken heb ik wat dingen besteld voor de Enyaq om op vakantie te kunnen laden.

Laadunit instelbaar van 6-16A
Verlengsnoer (3*2,5) met degelijke stekkers (hoop ik 😁)
Kabelhaspeltje

Zat ook nog even te kijken naar een soort mof voor de stekkerovergang van de verlengkabel maar dat zie ik nog wel even. Altijd wel iets in de buurt om dat op te lossen als het nodig is.
Wat jij laadunit noemt, wordt dat niet gewoon bij de auto geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:35
markiep schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Bij de first wel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
_JANO_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:10:
Vandaag mijn gril en vinnen op de voorbumper zwart laten maken en achter de letters laten vervangen door originelen zwarte letters.
Resultaat is echt top! 😍👌
Echt super dik! Wat een prachtige wagen is het toch. Je hebt een goede smaak :-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38
goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:36:
[...]

Dat idee heb ik ook wel. Is sowieso ook wel een stuk stugger.
Ben de laatste jaren diverse Franse auto's gewend dus even aanpassen😉
Sinds gisteren heb ik de auto in ontvangst genomen. Elke drempel en oneffenheid voelde ik direct en ook een relatief harde klap wat ik niet herkende van de demo auto van enkele maanden geleden. Vandaag langs de dealer geweest en wat blijkt: de transportblokken zaten nog op de vering :? Hele andere auto nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc-freakz
@funkylicious en hoe ziet dat er uit? Bij mij was bijv. mijn HUD niet gecalibreerd (dan blijven de haken er rondom staan), dus de afleveringcheck is (zeker bij jou) niet heel goed uitgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
funkylicious schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Sinds gisteren heb ik de auto in ontvangst genomen. Elke drempel en oneffenheid voelde ik direct en ook een relatief harde klap wat ik niet herkende van de demo auto van enkele maanden geleden. Vandaag langs de dealer geweest en wat blijkt: de transportblokken zaten nog op de vering :? Hele andere auto nu.
Haha dit is lachwekkend gewoon. Goed dat het niks ernstigs is in ieder geval maar hoe het gaat vind ik wel behoorlijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
Dit is wel een dingetje, als de park assist op springt dan staat hij altijd op nagenoeg laagste helderheid. Ik pas dit aan en volgende keer springt ie gewoon weer terug. Is hier ergens een workaround voor of hebben jullie dit niet?

Overigens vind ik de kessy sluitmethode bij uitstappen zeer stug. Soms herkent ie mijn vinger niet, ik gebruik eigenlijk gewoon de sleutel nu. Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat kessy wel de hele auto unlockt als ik aan kom, maar niet als ik weg loop van de wagen. Zit hier een logica achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:00:

Overigens vind ik de kessy sluitmethode bij uitstappen zeer stug. Soms herkent ie mijn vinger niet, ik gebruik eigenlijk gewoon de sleutel nu.
Dat herken ik niet, reageert altijd vlekkeloos bij het afsluiten via de deur, elke deur
Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat kessy wel de hele auto unlockt als ik aan kom, maar niet als ik weg loop van de wagen. Zit hier een logica achter?
Logica? Geen idee maar dit is wel default volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Dit is wel een dingetje, als de park assist op springt dan staat hij altijd op nagenoeg laagste helderheid. Ik pas dit aan en volgende keer springt ie gewoon weer terug. Is hier ergens een workaround voor of hebben jullie dit niet?

Overigens vind ik de kessy sluitmethode bij uitstappen zeer stug. Soms herkent ie mijn vinger niet, ik gebruik eigenlijk gewoon de sleutel nu. Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat kessy wel de hele auto unlockt als ik aan kom, maar niet als ik weg loop van de wagen. Zit hier een logica achter?
Het locken kun je dacht ik instellen toch? Misschien even door de settings kijken, als je dat al gedaan hebt dan weet ik ook niet hoe ik er bij kom dat dit zou kunnen.

Qua reactie op je vinger kan ik niks over zeggen behalve dat het bij de Superb fantastisch werkt en ik eigenlijk zou verwachten dit nu toch wel op dezelfde manier werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ManiacScum schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Dat herken ik niet, reageert altijd vlekkeloos bij het afsluiten via de deur, elke deur

[...]

Logica? Geen idee maar dit is wel default volgens mij.
Bij mijn Mazda was dit gewoon bij weglopen, lijkt me veel logischer. Sleutel weg van auto en niet in auto - > deuren dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
SSJVegito schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Het locken kun je dacht ik instellen toch? Misschien even door de settings kijken, als je dat al gedaan hebt dan weet ik ook niet hoe ik er bij kom dat dit zou kunnen.

Qua reactie op je vinger kan ik niks over zeggen behalve dat het bij de Superb fantastisch werkt en ik eigenlijk zou verwachten dit nu toch wel op dezelfde manier werkt?
Ik moet ooit twee keer opnieuw proberen.. Frusterend. Voorts zit het rode lampje op mijn sleutel de hele tijd te flikkeren, gaat nefast zijn voor de levensduur van de batterij. (de auto is wel aan het laden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Ik moet ooit twee keer opnieuw proberen.. Frusterend. Voorts zit het rode lampje op mijn sleutel de hele tijd te flikkeren, gaat nefast zijn voor de levensduur van de batterij. (de auto is wel aan het laden)
Bij mijn Superb met KESSY wordt de batterij ook zo'n 1 x per jaar vervangen. Beetje snel maar vind het geen probleem. Batterijduur op deze manier ruil ik wel in voor KESSY want vind dat fantastisch.

Als het echt niet werkt dan moet je misschien naar de dealer terug? @ManiacScum gaf ook aan dat het bij hem wel goed werkt dacht ik erop uit te maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• funkylicious
pc-freakz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:47:
@funkylicious en hoe ziet dat er uit? Bij mij was bijv. mijn HUD niet gecalibreerd (dan blijven de haken er rondom staan), dus de afleveringcheck is (zeker bij jou) niet heel goed uitgewerkt.
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbmTwhotWK_uAqvxID21YHAlBB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f2bYkqpP71cp5EPsKLgTdJsJ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:27
Heb er ook 1 besteld via lease maatschappij.

Huidige auto - Passat GTE - loopt t/m januari 2022, maar was al zo nieuwsgierig naar de auto dat ik een proefrit had ingepland. Toen vertelden ze direct dat ik niet te lang moet wachten met bestellen i.v.m. de levertijd.

Hij wordt nu eind 2021 geleverd en op kenteken gezet, en dan bij het verlopen van de oude auto, gaat deze op naam. Kan niet wachten en kijk er heel erg naar uit!

Heb een Moon White Enyaq IV 80 met de volgende opties :

Sportline
Transport pakket
Comfort plus pakket
Assistentiepakket
Klimaat plus pakket
Family pakket
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie
125 kW oplaadmogelijkheid
en setje dakdragers voor de koffer

Nu nog even ruim 6 maanden geduld! :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
SSJVegito schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Bij mijn Superb met KESSY wordt de batterij ook zo'n 1 x per jaar vervangen. Beetje snel maar vind het geen probleem. Batterijduur op deze manier ruil ik wel in voor KESSY want vind dat fantastisch.

Als het echt niet werkt dan moet je misschien naar de dealer terug? @ManiacScum gaf ook aan dat het bij hem wel goed werkt dacht ik erop uit te maken?
Idem voor mijn Octavia. Ik zou wel adviseren om de batterij meteen te vervangen zodra KESSY niet meer werkt. Is mij een keer gebeurd dat ik de deuren wel nog open kreeg met de knoppen op de sleutel, maar na een week of zo was het signaal te zwak dat se deuren wel nog reageerden maar dat ik de auto niet kon starten...dan voel je je wel ff lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Edwin_B schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Idem voor mijn Octavia. Ik zou wel adviseren om de batterij meteen te vervangen zodra KESSY niet meer werkt. Is mij een keer gebeurd dat ik de deuren wel nog open kreeg met de knoppen op de sleutel, maar na een week of zo was het signaal te zwak dat se deuren wel nog reageerden maar dat ik de auto niet kon starten...dan voel je je wel ff lullig.
dat heb ik ook als eens gehad, maar is op te lossen (het starten) door de sleutel TEGEN het contact aan te duwen en dus met de sleutel de knop in te drukken, Dan start hij weer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helly!
  • Laatst online: 25-05-2023
iketot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:00:
Heb er ook 1 besteld via lease maatschappij.

Huidige auto - Passat GTE - loopt t/m januari 2022, maar was al zo nieuwsgierig naar de auto dat ik een proefrit had ingepland. Toen vertelden ze direct dat ik niet te lang moet wachten met bestellen i.v.m. de levertijd.

Hij wordt nu eind 2021 geleverd en op kenteken gezet, en dan bij het verlopen van de oude auto, gaat deze op naam. Kan niet wachten en kijk er heel erg naar uit!

Heb een Moon White Enyaq IV 80 met de volgende opties :

Sportline
Transport pakket
Comfort plus pakket
Assistentiepakket
Klimaat plus pakket
Family pakket
Panoramadak
Elektrisch inklapbare trekhaak
Elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie
125 kW oplaadmogelijkheid
en setje dakdragers voor de koffer

Nu nog even ruim 6 maanden geduld! :-p
Nu besteld en nog 'garantie' op levering 2021 inclusief trekhaak? Ik denk dat veel mede-lezers hun wenkbraowen fronsen. Heb redelijk vergelijkbare bestelling lopen (medio april besteld, levering wk 41 en ik stond nog niet op de bellijst voor trekhaak-issue deze week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Toch teleurstellend dat je maar 1 jaar ver geraakt met zo een sleutel.

Ik rijd nu met een Citroën C4 Grand Picasso. Mijn sleutel werkt al 3,5 jaar perfect.
Vorige Citroën (DS 5) na 4 jaar ingeleverd, nooit een batterij moeten vervangen.
Beide met 'kessy'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielS01
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4ntvAsDhmDJgCkSoLSV0SQZRec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIM3K4zdZJfvlflJ9NxWWNQv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieKho0jOwgRRQDaSiMp9QxAEy_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnqUJSYoMlcfcxw1F2bolDSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_5j7fbdoetCYC0jNmzFWVJn4MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzgCzJcAqKN7qBX9XrT9sgM7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg net een aantal sneak preview foto’s van m’n dealer 😋 Kan niet wachten tot volgende week donderdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helly!
voor de lezers die wat meer (wacht) tijd hebben of wat minder aan 2021-bijtelling voor zakelijke lease zijn gebonden en liever toch wat meer vermogen willen: na Noorwegen is de iv 80X (4wheel en 265 pk) nu ook in Duitsland te bestellen. In sportline trim 'slechts '€ 2650 duurder dan de iv 80.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqWqwedpjfKtisMHPqu6JlmGiNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tdhtX8xvE8gaXjR4PlY9Qq9W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Helly! schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Nu besteld en nog 'garantie' op levering 2021 inclusief trekhaak? Ik denk dat veel mede-lezers hun wenkbraowen fronsen. Heb redelijk vergelijkbare bestelling lopen (medio april besteld, levering wk 41 en ik stond nog niet op de bellijst voor trekhaak-issue deze week)
Ik heb het even nagevraagd bij de dealer / leasemaatschappij.
We zullen het wel merken.. Als het wat vertraging heeft en ik mag in de huidige auto doorrijden is het geen ramp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:42

Ik gebruik nooit mijn vinger, dat werkt idd niet lekker. Achterkant van de hand werkt prima.
(of tijdens wassen de waterstraal erlangs, ging laatst wel 20x open en dicht in de wasbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
markiep schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Nee, tenzij je een 1st edition hebt. Beetje karig, maar zo is het helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ik kan er met mijn verstand ook niet bij dat kessy wel de hele auto unlockt als ik aan kom, maar niet als ik weg loop van de wagen. Zit hier een logica achter?
Dit klopt niet toch?
Er gebeurt bij aankomen lopen precies hetzelfde als bij afsluiten.
Bij aanlopen unlocked de auto bij aangrijpen van de handle (=trigger voor actie).
Bij weglopen locked de auto na aanraken van de handle (=trigger voor actie).
Of heb ik iets niet aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:34
pc-freakz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:47:
Precies hetzelfde. Had ook nog haken zichtbaar. Door even HUD aan en uit te zetten was het weg. Samen met mijn niet werkende dakraam wel slechte controle.

Los daarvan rijdt het werkelijk fantastisch. Even wennen met Travel Assist, zit nog te klungelen met deactiveren en weer eenvoudig activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Voorts zit het rode lampje op mijn sleutel de hele tijd te flikkeren, gaat nefast zijn voor de levensduur van de batterij. (de auto is wel aan het laden)
Dit is logisch. Bij deze Keyless houdt de sleutel aldoor contact met de auto en 'ziet' als het ware waar jij bent (voor, achter, zijkant). Daardoor knippert het lampje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc-freakz
Genestealer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Precies hetzelfde. Had ook nog haken zichtbaar. Door even HUD aan en uit te zetten was het weg. Samen met mijn niet werkende dakraam wel slechte controle.

Los daarvan rijdt het werkelijk fantastisch. Even wennen met Travel Assist, zit nog te klungelen met deactiveren en weer eenvoudig activeren.
Ik deactiveer nu via de ACC hendel (naar achter) en heractiveer via de knop op het stuur (alleen dan even op je snelheid letten als je die dynamische snelheid/borden lezen hebt uitgezet) Als het snelheidsverschil te groot is gebruik ik eerst SET van de ACC en dan weer TA op het stuur... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
iketot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Ik heb het even nagevraagd bij de dealer / leasemaatschappij.
We zullen het wel merken.. Als het wat vertraging heeft en ik mag in de huidige auto doorrijden is het geen ramp..
@Helly!

Zojuist bericht gekregen van de dealer
Het was inderdaad de verwachting dat de trekhaken later zouden komen.
Dit is toch weer teruggedraaid, dus nu is de verwachting dat de trekhaak geen vertraging gaat opleveren
Wellicht dat je daarom niet bent gebeld.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helly!
zojuist bericht gekregen van de dealer

[...]

[/quote]

Kijk, dat is informeel goed nieuws... er begint zich een heel eigen WIS af te te tekenen: Wandelgangen informatie Systeem (voor de kenners)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack-Daniels
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik heb nu een aantal weken mijn Enyaq. Geweldige wagen alleen wat instellingen die blijkbaar niet te wijzigen of uit te zetten zijn..

Grootste irritatie nu is dat als ik uitstap de auto op stand-by gaat en de radio en airco ermee stoppen. Op zich geen punt maar met gezin in de auto bij tankstation wel erg vervelend. Daarbij bijvoorbeeld lastig checken in je eentje of verlichting het nog doet..

Is hier een oplossing voor, los van het lostrekken van de sensor in de bestuurdersstoel.... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04

Ik gebruik niet mijn vinger maar de rug van mijn hand, werkt altijd perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Jack-Daniels schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:55:
Ik heb nu een aantal weken mijn Enyaq. Geweldige wagen alleen wat instellingen die blijkbaar niet te wijzigen of uit te zetten zijn..

Grootste irritatie nu is dat als ik uitstap de auto op stand-by gaat en de radio en airco ermee stoppen. Op zich geen punt maar met gezin in de auto bij tankstation wel erg vervelend. Daarbij bijvoorbeeld lastig checken in je eentje of verlichting het nog doet..

Is hier een oplossing voor, los van het lostrekken van de sensor in de bestuurdersstoel.... >:)
Standaard een tegel onder je stoel, die leg je er dan op als jij uitstapt 😂.
Ben ook benieuwd naar een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
@RandomNick welke granny charger heb je gekozen, heb je een link?

In het iD4 forum komen steeds meer berichten over een 2.3 update van de software die aanstaande zou zijn. Ik hoop dat de Enyaq niet veel later aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Edwin_B schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Dit heb ik ook al eens gehad maar toen de sleutel wat dichter bij de start knop gehouden en toen reageerde het nog wel. Gelijk vervangen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Dit klopt niet toch?
Bij aanlopen unlocked de auto bij aangrijpen van de handle (=trigger voor actie).
Ik denk dat hij de optie bedoeld dat de auto bij benaderen al unlocked maar bij weglopen de auto niet automatisch locked. Het unlocked is sowieso een optie maar het weglopen, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Jack-Daniels schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:55:

Uitstappen en de start/stop knop indrukken? Dan gaat die weer op het contact toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABTE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Zojuist bevestiging gekregen dat mijn auto (besteld begin december) in productie is, sinds deze week.
Na toevoegen van het lichtpakket en een trekhaak welke pas in 2022 geleverd gaat worden. Ben ik toch wel weer wat geruster...

Echter valt me wel op dat dit modeljaar 2022 is, iemand meer info (url) over de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:33:

In het iD4 forum komen steeds meer berichten over een 2.3 update van de software die aanstaande zou zijn. Ik hoop dat de Enyaq niet veel later aan de beurt is.
Wat zouden de wijzigingen zijn van deze update, weet jij dat? Ergens een log te vinden of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Laatst online: 07-10-2021
SSJVegito schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Dit heb ik ook al eens gehad maar toen de sleutel wat dichter bij de start knop gehouden en toen reageerde het nog wel. Gelijk vervangen erna.
Er zit overigens een CR2032 batterij in (voor de zaterdag boodschappen...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Edwin_B schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Er zit overigens een CR2032 batterij in (voor de zaterdag boodschappen...) ;)
Gelukkig geen exotische batterij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
ABTE schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:47:
Zojuist bevestiging gekregen dat mijn auto (besteld begin december) in productie is, sinds deze week.
Na toevoegen van het lichtpakket en een trekhaak welke pas in 2022 geleverd gaat worden. Ben ik toch wel weer wat geruster...

Echter valt me wel op dat dit modeljaar 2022 is, iemand meer info (url) over de verschillen?
130kw indien optie gekozen, bak op vloer in midden, prijsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Misschien instructieboekje lezen?
Hier nog geen enyaq en heb niet in instructieboekje gekeken wat erover bekend is nav je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
iketot schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:48:
[...]

@Helly!

Zojuist bericht gekregen van de dealer

[...]

O.b.v. bovenstaande gelijk even gebeld met muntstad om mijn bestelling aan te passen / om te zetten. Reactie muntstad; trekhaak leverproblemen alleen maar groter geworden, 12 weken vertraging bij trekhaak af fabriek.

Ik heb mijn bestelling (trekhaakvoorbereiding) lekker gelaten voor wat het is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:33:

Hier de hele update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
Mijn eerste lange rit inclusief file rijden met de Enyaq achter de rug. Toch wel een genot hoor, file assist.

Zojuist ook de powerpass mogen ontvangen uit Duitsland. Bedankt voor de tip!

Helemaal blij met mijn nieuwe 21" velgen. Ook super blij dat ik op het laatste moment nog Dynamic Chassis Control (DCC) of wel Sport Plus heb besteld. Ja, nieuwe banden zijn wat luidruchtiger maar ik vind het heerlijk rijden met de juiste DCC mode. Nog uitzoeken of ik de settings aan profiel/sleutel kan hangen want bij elke instap moment staat die weer op Normaal.

Binnenkort nog wat exterieur én interieur zaken wrappen.

[ Voor 39% gewijzigd door Genestealer op 26-06-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:56:
Mijn eerste lange rit inclusief file rijden met de Enyaq achter de rug. Toch wel een genot hoor, file assist.

Zojuist ook de powerpass mogen ontvangen uit Duitsland. Bedankt voor de tip!

Helemaal blij met mijn nieuwe 21" velgen. Ook super blij dat ik op het laatste moment nog Dynamic Chassis Control (DCC) of wel Sport Plus heb besteld. Ja, nieuwe banden zijn wat luidruchtiger maar ik vind het heerlijk rijden met de juiste DCC mode. Nog uitzoeken of ik de settings aan profiel/sleutel kan hangen want bij elke instap moment staat die weer op Normaal.

Binnenkort nog wat exterieur én interieur zaken wrappen maar zo ziet mijn nieuwe Enyaqe eruit.
Volgens mij niet in te stellen en gaat volgens mij elke keer naar normaal, mede daar andere members dat ook aangeven; kiezen eco en na uitstappen, sleutel mee en dan later instappen en staat eea weer op normaal.

Benieuwd wat er nog gewrapt gaat worden en hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Overigens vind ik de kessy sluitmethode bij uitstappen zeer stug. Soms herkent ie mijn vinger niet, ik gebruik eigenlijk gewoon de sleutel nu.
Heb precies hetzelfde. Moet soms 2 of meer keer mijn vingers op het handvat leggen om de deuren te sluiten. Werkte bij mijn vorige auto echt super. Gebruik nu idd maar de sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Heb de auto aan de laadpaal thuis staan maar in de app geeft deze aan dat het laden afgehandeld wordt door slimme plannen. Maar ik heb helemaal niets ingesteld qua laadplannen in de auto. Weten jullie waar deze melding in de app vandaan komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnqn-_jkhgCdC3HU95KGwyQKRyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3kgsFSE6F8LOlW0iVMGiBwq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Duncan78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:40:
Heb de auto aan de laadpaal thuis staan maar in de app geeft deze aan dat het laden afgehandeld wordt door slimme plannen. Maar ik heb helemaal niets ingesteld qua laadplannen in de auto. Weten jullie waar deze melding in de app vandaan komt?

[Afbeelding]
Toevallig wel een laadlocatie erin staan, Thuis bijvoorbeeld? Dan komt dit volgens mij al, zelfs al stel je verder niks in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Duncan78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Heb precies hetzelfde. Moet soms 2 of meer keer mijn vingers op het handvat leggen om de deuren te sluiten. Werkte bij mijn vorige auto echt super. Gebruik nu idd maar de sleutel
Rug van je hand, of handpalm gebruiken, vingers zijn blijkbaar te klein 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Dit klopt niet toch?
Ja, dat aanraken van de handle, totaal niet nodig imo 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Ik gebruik nooit mijn vinger, dat werkt idd niet lekker. Achterkant van de hand werkt prima.
(of tijdens wassen de waterstraal erlangs, ging laatst wel 20x open en dicht in de wasbox)
Bedankt voor de handpalm tip! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Dit is logisch. Bij deze Keyless houdt de sleutel aldoor contact met de auto en 'ziet' als het ware waar jij bent (voor, achter, zijkant). Daardoor knippert het lampje.
Euh neen ik zat 30m verder binnen achter mijn bureau 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Rug van je hand, of handpalm gebruiken, vingers zijn blijkbaar te klein 😁
Bedankt voor de tip. Ga het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Toevallig wel een laadlocatie erin staan, Thuis bijvoorbeeld? Dan komt dit volgens mij al, zelfs al stel je verder niks in.
Heb idd een thuis locatie geprogrammeerd. Hebben andere ook deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Nieuwe poging dan: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Duncan78 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Heb idd een thuis locatie geprogrammeerd. Hebben andere ook deze melding?
Ja, deze had ik, totdat ik de locatie verwijderde 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Dat is bijzonder, volgens mij is knipperen = communicatie met auto. Zeker binnen moet dat toch met 5-6 meter stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Blijft die knipperen als je de sleutel even laat liggen? Misschien als je beweegt dat die beweging detecteerd en probeerd te verbinden met de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
SSJVegito schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Wat zouden de wijzigingen zijn van deze update, weet jij dat? Ergens een log te vinden of iets dergelijks?
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Ik moet even de knoop gaan doorhakken, vanochtend ook een enyaq gereden, altijd gedacht dat een tesla mijn eerst elektrische wagen zou zijn, maar ik vind deze toch wel heel erg fijn.

Ik kom van een youngtimer XC90, dus het is wel even wennen qua ruimte, maar beter dan de polestar of model 3.

Nu moet ik echter alleen even een goede vergelijking maken met wat andere opties. Jullie weten vast een beetje hoe het zit met het verbruik (ik weet het, allemaal aannames en gemiddelden, maar ik moet toch ergens beginnen). Wat is het gemiddelde verbruik, en wat zijn de kosten per 100km als je vooral thuis oplaad? (zonder zonnepanelen).

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:09
Vandaag de Enyaq opgehaald bij A Point.
Met de dikke nummerborden, de symply clever vuldop voor de ruitenwisservloeistof (op navraag) en verder alles helemaal compleet!

Wat een heerlijke auto! Comfortabel, groot! en snel genoeg. Geluid audio goed genoeg, mooi afgewerkt en Loft echt prachtig interieur.

Als naamgever van het ‘krentenbollenvak’ uiteraard meteen een zak krentenbollen gehaald 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dHL2kFQC0-G4LrpKVpkp41gcgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTLklCbnLFtgN3cBDmoa26UZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8fYYbmGBnTys6djqGnOSWO-HRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UONjyE8ftvkR4bGDTc1ZXb9c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiXzkU1h93GyyKvz7rJnzcnwMTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SZV06HZVYXnjtkZKGBnpbpq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Thiazzz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:03:
[...]

Daarom heb ik die draka kabel ook genomen dit zijn kwalitatief hoogwaardige kabels. Ik zou niet op 16A laden met een ali kabel 8)7
Is trouwens geen ali kabel, maar van een Tsjechisch bedrijf 😉 Constant op 16A via verlengkabel zou ik langdurige met geen enkele kabel doen. Dat de lader het kan, betekent niet dat het altijd verstandig is. Waarschijnlijk meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Bij mijn Mazda was dit gewoon bij weglopen, lijkt me veel logischer. Sleutel weg van auto en niet in auto - > deuren dicht
Was bij mijn Renault ook. De dealer vertelde mij dat Skoda wil dat je bewust de auto afsluit.
Wel even wennen als voorheen weglopen voldoende was.
Nu kijk ik s avonds even uit t raam of het rode lampje aan de bestuurderskant knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
funkylicious schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Meteen even gekeken of ze die bij mij ook vergeten waren want zelfs kleine gaten in de weg voelen soms als kuilen. Maar geen blokjes tussen de vering gevonden. Hopelijk wordt het beter na wat KM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RedCellNL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Meteen even gekeken of ze die bij mij ook vergeten waren want zelfs kleine gaten in de weg voelen soms als kuilen. Maar geen blokjes tussen de vering gevonden. Hopelijk wordt het beter na wat KM's.
Ik vond hem tijdens de testrit op 21" wielen wel behoorlijk stug. Ik ben dus benieuwd hoe het met 19" velgen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-05 19:55
WouterH85 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:57:
Met de dikke nummerborden, de symply clever vuldop voor de ruitenwisservloeistof (op navraag) en verder alles helemaal compleet!

Wat een heerlijke auto! Comfortabel, groot! en snel genoeg. Geluid audio goed genoeg, mooi afgewerkt en Loft echt prachtig interieur.

Als naamgever van het ‘krentenbollenvak’ uiteraard meteen een zak krentenbollen gehaald 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit! Voor mij zelfde kleur, velgen en interieur. Helaas nog wachten tot week 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
WouterH85 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die kleur is wel echt heel mooi op de Enyac moet ik zeggen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Even een vraagje tussendoor; naast ABRP en Google Maps, wat zijn de must-have apps qua laadstations in het buitenland? Voornamelijk Frankrijk, Belgie, Duitsland en Italië zijn voor mij van belang.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Cloclo100 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Skoda is Mazda niet en voor zover mij bekend is was dit bij mijn voorgaande Superb en voorheen bij andere VW's ook niet zo.

Zoals gezegd, logica van Skoda (en VW) is niet overal even duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
ervh schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:33:
Even een vraagje tussendoor; naast ABRP en Google Maps, wat zijn de must-have apps qua laadstations in het buitenland? Voornamelijk Frankrijk, Belgie, Duitsland en Italië zijn voor mij van belang.
Ik gebruik https://abetterrouteplanner.com op de computer en de plugsurfing app en de Chargemap app op het mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
ManiacScum schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Skoda is Mazda niet en voor zover mij bekend is was dit bij mijn voorgaande Superb en voorheen bij andere VW's ook niet zo.

Zoals gezegd, logica van Skoda (en VW) is niet overal even duidelijk
Klopt. Ik heb ook een Mazda gehad. Loop je weg, verwacht je dat de deur op slot gaat. Kom je terug is de deur nog open. Met de Audi was het even wennen, maar zou nu niet meer anders willen. Ik weet zeker dat de deur op slot gaat. Even aanraken met je handpalm en je hoort de klik. En ontgrendelen, gewoon de deurhendel vastpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
RedCellNL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Je kan ze niet zomaar zien zitten. Ze keken mee en zagen ze niet, maar op de brug wel. Als je harde klappen hoort of al denkt dat je voorzichtig een drempel moet nemen (vanwege de klap), dan op de brug bekijken.

Je kan er ook na 80.000km pas achterkomen: https://www.skodaforum.nl...eveiliging-vergeten.4037/

[ Voor 9% gewijzigd door funkylicious op 25-06-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:25:
[...]

Klopt. Ik heb ook een Mazda gehad. Loop je weg, verwacht je dat de deur op slot gaat. Kom je terug is de deur nog open. Met de Audi was het even wennen, maar zou nu niet meer anders willen. Ik weet zeker dat de deur op slot gaat. Even aanraken met je handpalm en je hoort de klik. En ontgrendelen, gewoon de deurhendel vastpakken
Ik moet zeggen dat ik ook het KESSY idee ideaal vind. Als ik de auto benader wil ik niet dat die iets doet, ik pak wel een klink vast en dan mag die open. Bij de Superb vind ik dit ook ideaal werken. Sleutel zit altijd in mijn broekzak, behalve in de nacht dan doe ik hem met de sleutel op slot en raak ik de sensor nog even aan om KESSY uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thie Kamerling
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik moet zeggen dat ik ook het KESSY idee ideaal vind. Als ik de auto benader wil ik niet dat die iets doet, ik pak wel een klink vast en dan mag die open. Bij de Superb vind ik dit ook ideaal werken. Sleutel zit altijd in mijn broekzak, behalve in de nacht dan doe ik hem met de sleutel op slot en raak ik de sensor nog even aan om KESSY uit te schakelen.

Heb nu nog een Nissan Qashqai en in afwachting van mijn bestelde Enyaq.
Bij de Nissan is het ook de handgrepen aanraken en dan op of van slot met bijkomend voordeel dat de spiegels in of uitklappen, dus gelijk controle of hij wel of niet op slot is ben benieuwd of dit bij de Enyaq ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Thie Kamerling schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:05:

Heb nu nog een Nissan Qashqai en in afwachting van mijn bestelde Enyaq.
Bij de Nissan is het ook de handgrepen aanraken en dan op of van slot met bijkomend voordeel dat de spiegels in of uitklappen, dus gelijk controle of hij wel of niet op slot is ben benieuwd of dit bij de Enyaq ook zo is.
Werkt bij mij exact hetzelfde op de Enyaq. Ik heb meteen in de optie openen bij benaderen uitgezet want die stond default aan. Dat vond ik niet prettig. Mijn duim op de handgreep is voldoende om te openen of sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 11:45
DarkShadow schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:23:
Ik moet even de knoop gaan doorhakken, vanochtend ook een enyaq gereden, altijd gedacht dat een tesla mijn eerst elektrische wagen zou zijn, maar ik vind deze toch wel heel erg fijn.

Ik kom van een youngtimer XC90, dus het is wel even wennen qua ruimte, maar beter dan de polestar of model 3.

Nu moet ik echter alleen even een goede vergelijking maken met wat andere opties. Jullie weten vast een beetje hoe het zit met het verbruik (ik weet het, allemaal aannames en gemiddelden, maar ik moet toch ergens beginnen). Wat is het gemiddelde verbruik, en wat zijn de kosten per 100km als je vooral thuis oplaad? (zonder zonnepanelen).
Ik kom ook uit een xc90 en de ruimte zal zeker wennen worden.
De kosten t.o.v. een xc90 zullen zeker beter worden zeker als je thuis kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik ben het ff kwijt maar wat is de status van de Powerpass in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
ManiacScum schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 12:30:
Ik ben het ff kwijt maar wat is de status van de Powerpass in Nederland?
Bij Pon zijn ze nog bezig om te bedenken of ze het ook in NL willen .... (vorige week mij verteld door iemand van Skoda NL).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Nog 6 dagen en dan mag ik hem ook eindelijk ophalen. Hopelijk geen vervelend telefoontje een dag van te voren dat er iets niet goed is, want dan ben ik not amused. De dag ervoor de Octavia nog even mooi wassen en in de wax zetten en dan kan die ook opgehaald worden. Zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
7 juli wordt het voor mij qua ophalen. Betekent dat het traject van geproduceerd tot oplevering 8 weken in beslag nam. O.a. 5 weken tot aan pon en vervolgens 2 weken tot dealer en tot slot 1 week klaarmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
Echt een heerlijke auto. Voelt groot en luxe aan tijdens het rijden. Ik ervaar geen kraakjes of iets dergelijks tijdens het rijden. Een waar genot. Afwerking is ook om te smullen. Het is dat de auto niet in de woonkamer kan. :P

Vandaag voor het eerst geladen bij Shell snellader. Met 115 Kw van 17% naar 80% in nog geen 30 minuten.

Wat mij niet lukt is ramen sluiten via de handvat (duim tegen aan houden) of via de afstandbediening. Mis ik iets? Volgens de handleiding moet ik de slot tekentje inhouden maar er gebeurt niets.

[ Voor 9% gewijzigd door Genestealer op 26-06-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Is trouwens geen ali kabel, maar van een Tsjechisch bedrijf 😉 Constant op 16A via verlengkabel zou ik langdurige met geen enkele kabel doen. Dat de lader het kan, betekent niet dat het altijd verstandig is. Waarschijnlijk meestal niet.
De originele van Skoda doet geen 16A maar 10A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:41
RandomNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:38:
[...]

Zie reactie hierboven 🙂
De originele is helemaal niet zo duur hoor, goedkoper vindt je ze bijna niet, maar hij is wel erg beperkt.
Klopt, maar net twee weken lang met de Skoda granny lader van €200 geladen bij vakantie huisjes in Frankrijk en wel een probleemloos ding. Degelijk gemaakt, stevige kabels en stekkers, eenvoudig gebruik met enkele LED’s, kan niks mee misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Genestealer schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:59:
Echt een heerlijke auto. Voelt groot en luxe aan tijdens het rijden. Ik ervaar geen kraakjes of iets dergelijks tijdens het rijden. Een waar genot. Afwerking is ook om te smullen. Het is dat de auto niet in de woonkamer kan. :P

Vandaag voor het eerst geladen bij Shell snellader. Met 115 Kw van 17% naar 80% in nog geen 30 minuten.

Wat mij niet lukt is ramen sluiten via de handvat (duim tegen aan houden) of via de afstandbediening. Mis ik iets? Volgens de handleiding moet ik de slot tekentje inhouden maar er gebeurt niets.
Settings al nagekeken of dat misschien uit staat of iets dergelijks? Bij de superb is het hand tegen de sensor aan en vasthouden. Moet de auto wel op slot gaan en niet al op slot zijn. Nooit geprobeerd als die al op slot zit dus daar kan ik niks over zeggen. Bij de sleutel geld voor mijzelfde.
Pagina: 1 ... 164 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2