Allereerst wil ik er één die instelbaar is. Van bestemming tot bestemming variëren de omstandigheden en daar kan ik dan het laden op afstemmen.
Dus de originele viel af.
Daarna de NL webshops bekeken die opladers aanbieden. 95% biedt laders aan die je ook zelf op Aliexpress kunt halen, maar dan met een mooie marge erop 😉.
Alles wat er, naast de merkeigen laders is, is eigenlijk afkomstig uit China, zelfs op foto's van merkeigen laders zie je aan de instructies op de achterkant dat het vaak uit China komt.
Dus, dat risico dan maar nemen.
Tel erbij op dat er mij eigenlijk geen problemen bekend zijn waarbij de lader het issue is. Het is meestal de stekker bij de WCD of het verlengsnoer dat problemen heeft met warmte.
Daarna op Ali, Amazon, Bol en andere gewoon een model uitgezocht dat instelbaar is, dat alle soorten beveiliging heeft die van belang zijn (piekspanning, temperatuurchip, bliksem etc.), geen fancy lcd schermpjes heeft (kan alleen maar stuk), een redelijke redelijke prijs heeft en als laatste waarbij ik eigenlijk bijna alleen maar goede reviews kon vinden, behalve een enkele review van een lader die het gewoon in het geheel niet doet. Dat kan natuurlijk altijd.
De meeste laders worden door diverse partijen aangeboden die er allemaal een eigen naampje op plakken, dus het merk zegt daarbij niet heel veel. Wat het echte merk is, kan je eigenlijk niet achterhalen.
Al het bovenstaande in aanmerking nemende + het feit dat ik deze lader waarschijnlijk max 10* per jaar ga gebruiken, waarschijnlijk minder, heeft mij deze keuze doen maken.
[
Voor 4% gewijzigd door
RandomNick op 25-06-2021 06:38
]