Ah, dan ligt het niet aan mij.
Het RDW heeft maar een (zeer) beperkt kleurenpallet al registratie. Op zich ook wel logisch voor statistiek doeleinden. En dan is het denk ik logisch dat Artic Silver grijs wordt genoemd.
Hebben ze daar geen babyblauw dan 😂😂Jasperzzz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Het RDW heeft maar een (zeer) beperkt kleurenpallet al registratie. Op zich ook wel logisch voor statistiek doeleinden. En dan is het denk ik logisch dat Artic Silver grijs wordt genoemd.
Ergens gelezen dat fiscale waarde gebeurt op basis van gegevens van de importeur. Zou PON bepaalde auto's 'verkeerd' opgeven, terwijl ze dezelfde configuratie als andere hebben met hogere fiscale waarde?P_de_B schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:18:
Wel gek. Deze: https://www.maasautogroep...-inch-trekhaak-27548246#/ staat op kenteken en als je dat kenteken opzoekt bij de RDW wordt een fiscale waarde van € 56735 weergegeven. Dat is weinig voor een 80 First Edition.
Ik snap het ook niet, en het riekt wel. Aan de andere kant, als het juist bij de RDW staat...
Ik heb in ieder geval nog nergens het 'afschrijfmechanisme' beschreven zien staat mbt fiscale waarde. Behalve bij auto's ouder dan 15 jaar.
Precies.jeroenkb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:34:
[...]
Ergens gelezen dat fiscale waarde gebeurt op basis van gegevens van de importeur. Zou PON bepaalde auto's 'verkeerd' opgeven, terwijl ze dezelfde configuratie als andere hebben met hogere fiscale waarde?
Ik heb in ieder geval nog nergens het 'afschrijfmechanisme' beschreven zien staat mbt fiscale waarde. Behalve bij auto's ouder dan 15 jaar.
Als je mazzel hebt blijft deze waarde komende 4 jaar 'geldig', maar je kunt ook zomaar pech hebben en een naheffing krijgen, houdt hier dus wel rekening mee !
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Het is ook niet altijd dat dit gebeurt, kan er ook nog niet de vinger op leggen wanneer.RandomNick schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Je hebt gelijk, niet goed gelezen. Wat @pollekeb heeft lijkt me idd niet correct, zeker bij normaal/rustig remmen moet je eerst de recuperatie indicator zien reageren (blauwe lijn).
Maar heb het al regelmatig meegemaakt dat als ik aan het remmen ben en persoonlijk vind dat hij ni lekker remt de blauwe balk ook niet uit komt.
Rij al jaren rond de 70.000 km per jaar en heb dit slechte remmen nog nooit gehad. Krijg het idéé dat de software soms niet goed functioneerd. Denk ook dat het ni slim was om trommelremmen achter te plaatsen. Zeker wanneer ik straks nog eens max 1000km aan de trekhaak heb hangen 😬😬
Denk dat ze daarom bij het 2022 model er de optie om schijfremmen te nemen in zitDenk ook dat het ni slim was om trommelremmen achter te plaatsen. Zeker wanneer ik straks nog eens max 1000km aan de trekhaak heb hangen 😬😬
De optie die jij bedoeld zijn enkel de schijfremmen voor. Deze worden verzwaard.BigGreen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Denk dat ze daarom bij het 2022 model er de optie om schijfremmen te nemen in zit
Ik heb het weken geleden nagevraagd bij de dealer met betrekking tot trekhaak + remmen.
Heb letterlijk gevraagd of op alle assen dan schijfremmen komen, antwoord was ja.
Heb letterlijk gevraagd of op alle assen dan schijfremmen komen, antwoord was ja.
Graag verwijs ik je naar onderstaande mail van SkodaMassterboy12 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:50:
Ik heb het weken geleden nagevraagd bij de dealer met betrekking tot trekhaak + remmen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hbsSsPe4Q6qtytOdtww9uTxd.png?f=user_large)
Ah oké bijzonder wat de dealer dan zegt. Maar goed, zoals al vaker op het forum. Is er meer kennis in de community dan bij de dealers
Heeft iemand al zijwindschermen voor de Enyaq ergens te koop zien staan ?
Als roker wil je graag je raampje op een kiertje hebben, zonder dat de hele boel zeiknat wordt van bijvoorbeeld regen...
Ben benieuwd....
Als roker wil je graag je raampje op een kiertje hebben, zonder dat de hele boel zeiknat wordt van bijvoorbeeld regen...
Ben benieuwd....
Mijn dealer wist het ook niet daarom de vraag uitgezet bij DealersupportMassterboy12 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:08:
Ah oké bijzonder wat de dealer dan zegt. Maar goed, zoals al vaker op het forum. Is er meer kennis in de community dan bij de dealers
Wanneer ik mijn dealer aan de lijn heb ben ik altijd beter op de hoogte dan hem. Veel info van hier maar hij zoekt ook zaken voor me uit. Zeer tevreden over mijn dealer.
Hij belt me zelfs binnen 10 minuten na een update van mijn bestel status
Of je rookt gewoon niet in je autohansre schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:09:
Heeft iemand al zijwindschermen voor de Enyaq ergens te koop zien staan ?
Ben benieuwd....
Net weer 150km prima km achter de rug en nu rustig publiek bijladen samen met een andere EV dus met 7kWh.
Ik had eerst AC laadstroom aangezet, maar dat zou me toch te lang gaan duren en toen via de auto laden stoppen geselecteerd om die optie uit te schakelen. Dat had ik denk ik beter niet via het infotainment kunnen doen want de laadkabel bleef vergrendeld in de publieke laadpaal. Laadpas er voor gehouden en toen werd de laadindicator op de paal groen, maar bleef vergrendeld. Uiteindelijk de kabel opnieuw in de auto gedaan en laden met pas gestart. De auto is nu aan het laden maar ik vraag me af of ik zonder support de kabel uit de publieke laadpaal ga krijgen. Als ik de laadpaal voor de paal houd is de indicator even wit (wat ontgrendeld zou moeten betekenen dus misschien dat het als ik snel handel gaat lukken, maar een beetje vaag is het wel.
Ik had eerst AC laadstroom aangezet, maar dat zou me toch te lang gaan duren en toen via de auto laden stoppen geselecteerd om die optie uit te schakelen. Dat had ik denk ik beter niet via het infotainment kunnen doen want de laadkabel bleef vergrendeld in de publieke laadpaal. Laadpas er voor gehouden en toen werd de laadindicator op de paal groen, maar bleef vergrendeld. Uiteindelijk de kabel opnieuw in de auto gedaan en laden met pas gestart. De auto is nu aan het laden maar ik vraag me af of ik zonder support de kabel uit de publieke laadpaal ga krijgen. Als ik de laadpaal voor de paal houd is de indicator even wit (wat ontgrendeld zou moeten betekenen dus misschien dat het als ik snel handel gaat lukken, maar een beetje vaag is het wel.
Ok verkeerd begrepen denk ik....Gupper schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:22:
[...]
De optie die jij bedoeld zijn enkel de schijfremmen voor. Deze worden verzwaard.
Je moet de snelheidsvoorspelling in de ACC uitzetten.SSJVegito schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:25:
[...]
Moet je niet deze hebben?
[Afbeelding]
EDIT:
Bij nader inzien moet je misschien toch deze hebben:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/8xd4bchvQtTzIDYZznlXRGPy.jpg?f=fotoalbum_large)
Werd ook een keer verrast door deze functie. Rij je met 80 op een stoplicht af en wil je hem laten uitrollen, staat er 200m voor het stoplicht een 50km bord; auto remt (best stevig) af en je achterliggers verwachten dat (terecht) niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Edwin_B op 21-06-2021 22:31 ]
Heeft iemand Android auto met Google Assistent via 'Hey Google' werkend? Ik moet nu steeds op het microfoon icon drukken voor een spraak opdracht. 'hey Google' werkt bij mij niet vanuit mijn home screen, maar ook niet vanuit Android Auto
Bedankt allemaal voor de tip mbt de zekering; net gedaan en auto is weer online.pc-freakz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:26:
Ik heb op basis van diverse Posts op internet/fb en hier een handleiding gemaakt. Met name om dat de mijne ook al een paar dagen zonder LTE zat…
Resetten Skoda Connect Services / LTE:
https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/
Moest zelf ook echt opnieuw koppelen, bleef onbereikbaar namelijk. Al kan dat ook timing zijn, backend van Skoda is niet heel vlot. Al heb ik best een poosje gewacht.
Zeker.SSJVegito schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:53:
Als je hier informatie van hebt, zou je dit dan willen delen?
Yes dit is hem inderdaad. Heb het gisteren uitgezet en rijdt aanzienlijk fijner...Edwin_B schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Je moet de snelheidsvoorspelling in de ACC uitzetten.[Afbeelding]
Werd ook een keer verrast door deze functie. Rij je met 80 op een stoplicht af en wil je hem laten uitrollen, staat er 200m voor het stoplicht een 50km bord; auto remt (best stevig) af en je achterliggers verwachten dat (terecht) niet.
Zo echt he, vind ik ook. Het viel mij net op dat de snelheid nu ook veel soepeler af lijkt te nemen als je de CC snelheid hebt aangepast.
Waarschijnlijk het verschil tussen direct na het bord naar de goede snelheid te moeten en mensen die het uitrollen prima vinden. Denk dat skoda problemen gaat krijgen als de auto nog lang op een bepaalde snelheid blijft rijden die hoger is dan de toegestane snelheid.pc-freakz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:52:
Zo echt he, vind ik ook. Het viel mij net op dat de snelheid nu ook veel soepeler af lijkt te nemen als je de CC snelheid hebt aangepast.
Ze moeten bij heel V AG die functie uitzetten, hij is levensgevaarlijk. Elke 130 bord klapt ie naar 130 overdag, en bij elk 90 bord bij glad klapt ie ineens naar 90 met die functie aan. Hij heeft denk ik 50% van de tijd door wat de correcte snelheid is.... Heb zelfs eens gezien dat ie op de snelweg dacht dat we 15 mochten rijden... Deze ervaring is (helaas) in een ID.3 in afwachten van mijn Enyaq, maar het is allemaal dezelfde software.SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:11:
[...]
Waarschijnlijk het verschil tussen direct na het bord naar de goede snelheid te moeten en mensen die het uitrollen prima vinden. Denk dat skoda problemen gaat krijgen als de auto nog lang op een bepaalde snelheid blijft rijden die hoger is dan de toegestane snelheid.
Ow shit, dan hoop ik wel dat dit uit te zetten is maar de pACC op basis van navigatie, zoals voor rotondes etc dat die dat wel kan behouden.CrashKonijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
[...]
Ze moeten bij heel V AG die functie uitzetten, hij is levensgevaarlijk. Elke 130 bord klapt ie naar 130 overdag, en bij elk 90 bord bij glad klapt ie ineens naar 90 met die functie aan. Hij heeft denk ik 50% van de tijd door wat de correcte snelheid is.... Heb zelfs eens gezien dat ie op de snelweg dacht dat we 15 mochten rijden... Deze ervaring is (helaas) in een ID.3 in afwachten van mijn Enyaq, maar het is allemaal dezelfde software.
Dat werkt prima, al vind ik persoonlijk dat hij bochten en rotondes net wat harder neemt dan ik dat zelf zou willen.SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:20:
[...]
Ow shit, dan hoop ik wel dat dit uit te zetten is maar de pACC op basis van navigatie, zoals voor rotondes etc dat die dat wel kan behouden.
Is daar nog wat aan in te stellen? Of helemaal niks?CrashKonijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Dat werkt prima, al vind ik persoonlijk dat hij bochten en rotondes net wat harder neemt dan ik dat zelf zou willen.
In de MySkoda app kan je notificaties instellen. Voor Airco en Laden.
Ik had verwacht dat ik dan een melding krijg als het laden voltooid is. Maar dit komt niet. Wellicht is het een notificatie om te gaan laden.
Weet iemand waarvoor deze opties zijn?
Ik had verwacht dat ik dan een melding krijg als het laden voltooid is. Maar dit komt niet. Wellicht is het een notificatie om te gaan laden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zVX1iwcBTHb8IPEB7WVzPRyM.png?f=user_large)
Zijn dat niet meldingen dat die aan het laden is bijvoorbeeld? Mits je de app niet open hebt? Dus als je het laden start vanuit de app dan komt de melding niet?RedCellNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:27:
[Afbeelding]
Volgens mij was het iets in het klimaat 'profiel'. Heb wat zitten tikken op verschillende opties en toen was het van het slot af.Edwin_R schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:33:
[...]
ik herken dit probleem, net geprobeerd maar ik ken de oplossing ook niet.
Laden voltooid krijg ik soms, niet altijd. Werkt nog wat onbetrouwbaar dusRedCellNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:27:
[Afbeelding]

Voor wat betreft airco heb ik nog geen melding gezien, maar zou ook niet weten wat hij zou moeten melden...
[ Voor 12% gewijzigd door RandomNick op 22-06-2021 10:51 ]
Even een ervaring van een geproduceerde auto totdat deze bij dealer wordt gelost. Bij Wittebrug duurt dit 5 weken en de verwachting is dan week 2 weken tot oplevering aan klant. @knirrebir al gehoord dat je auto geproduceerd is?
Niet op de ID.3 (op dit moment?). Hopelijk komen er meer instellingen, zoals het niet direct uitzetten van muziek als ik van mijn stoel ga (helemaal met andere mensen in de auto)SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Is daar nog wat aan in te stellen? Of helemaal niks?
Bij de Enyaq gaat de muziek pas uit als de bestuurdersdeur gesloten wordt :-)CrashKonijn schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Niet op de ID.3 (op dit moment?). Hopelijk komen er meer instellingen, zoals het niet direct uitzetten van muziek als ik van mijn stoel ga (helemaal met andere mensen in de auto)
In mijn versie 4.1.1 van de MySkoda app zie ik helemaal geen optie om notificaties aan/uit te zetten... Hebben we het over dezelfde app ?RedCellNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:27:
[Afbeelding]
Bij mij niet, echt als je van de stoel af gaat.RandomNick schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:05:
[...]
Bij de Enyaq gaat de muziek pas uit als de bestuurdersdeur gesloten wordt :-)
Deur is dan nog open.
Denk dat jij de deur gewoon snel dicht doet😉
Ik heb ook 4.1.1 op de iPhone.bram2700 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:11:
[...]
In mijn versie 4.1.1 van de MySkoda app zie ik helemaal geen optie om notificaties aan/uit te zetten... Hebben we het over dezelfde app ?
Na de Service Partner komt Notifications. Als je Notifications opent en dan rechts boven op de puntjes tikt komen die opties.
Til weleens m'n kont op als ik aankom zodat de radio uit gaat. Maar als je dan weer gaat zitten schiet ie weer aan.goetfoud schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Bij mij niet, echt als je van de stoel af gaat.
Deur is dan nog open.
Ik vroeg me trouwens af, iemand die recent de auto geleverd heeft gekregen of die de volgende dingen hebben zoals de configurator ook aangeeft?
- Paraplu in opbergvak onder passagiersstoel
- Lifehammers, 2 stuks
Bij mij zit de paraplu in de deur, niet onder de stoel.SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:34:
Ik vroeg me trouwens af, iemand die recent de auto geleverd heeft gekregen of die de volgende dingen hebben zoals de configurator ook aangeeft?
- Lifehammers, 2 stuks
Lifehammer bij beide voorstoelen bij de voeten.
Paraplu in de deur (werd wel nageleverd want vergeten te plaatsen door de dealer) en twee lifehammers bij de voorstoelen/voeten.SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:34:
- Lifehammers, 2 stuks
Tevens een Simply Clever vuldop, gevarendriehoek, zo'n bagagesteun voor in de kofferbak en een beschermkap voor de laadpoort.
Thanks voor de info. Ook ik heb m'n auto bij Wittebrug besteld.Truman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53:
Even een ervaring van een geproduceerde auto totdat deze bij dealer wordt gelost. Bij Wittebrug duurt dit 5 weken en de verwachting is dan week 2 weken tot oplevering aan klant. @knirrebir al gehoord dat je auto geproduceerd is?
Wat mij echt heel erg verbaast en behoorlijk boos maakt zijn die 2 weken die ze dan zogenaamd nodig hebben om die auto rijklaar te maken. Lijkt me dat ze daar max 1 dag voor nodig hebben toch?? Waar zijn die 2 weken voor nodig dan? Ik wacht gloeiende gloeiende straks meer dan 9 maanden om die auto. Hun krijgen toch zeker wel een seintje zodra dat ding naar Nederland komt. Dan hebben ze tijd genoeg om het e.e.a. dusdanig in te plannen dat die auto dag A binnen komt en max dag D door mij opgehaald kan worden. Of njet? wat mis ik?
Als mijn entertainment het ooit weer gaat doen dan zal ik er eens op letten hoe het precies gaat :-)goetfoud schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Bij mij niet, echt als je van de stoel af gaat.
Deur is dan nog open.
Nog niet opgelost???RandomNick schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:
[...]
Als mijn entertainment het ooit weer gaat doen dan zal ik er eens op letten hoe het precies gaat :-)
Niet accepteren dit! Terug naar dealer en eisen dat er met urgentie vervangen moet worden.
Lijkt me een behoorlijk essentieel gedeelte van de auto.
Het is geen paraplu of vuldop waar we het over hebben....
Ik ging hier niet rustig op wachten. Ze regelen maar wat met spoed. Dure auto en dan iets krijgen dat niet werkt.RandomNick schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:
[...]
Als mijn entertainment het ooit weer gaat doen dan zal ik er eens op letten hoe het precies gaat :-)
Afspraak voor volgende week. Auto staat deze weken toch bijna alleen maar stil, dus paniek maken heeft niet zoveel zin. Misschien was ik harder geweest als het de leverende dealer was geweest, maar die is 100 km sturen enkele reis, dus heb er één dichter bij buis gezocht.goetfoud schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Nog niet opgelost???
Niet accepteren dit! Terug naar dealer en eisen dat er met urgentie vervangen moet worden.
Lijkt me een behoorlijk essentieel gedeelte van de auto.
Het is geen paraplu of vuldop waar we het over hebben....
mijn leasemaatschappij heeft me vandaag een update gestuurd zonder dat ik daarom vroeg
Geachte heer,
Voor u is een nieuwe Skoda Enyaq iV door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 18 juli 2021.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
even wat details.
besteldatum nov.2020
destijds leverdatum gekregen juni/juli
twee weken geleden telefoontje gehad over velgen/trekhaak/hud. Aangegeven dat hub moet blijven rest maakt me niet uit. (had de standaard velgen)
nu dus out of the blue een mail van de LM dat levering 18juli is, we gaan het zien.
Geachte heer,
Voor u is een nieuwe Skoda Enyaq iV door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 18 juli 2021.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
even wat details.
besteldatum nov.2020
twee weken geleden telefoontje gehad over velgen/trekhaak/hud. Aangegeven dat hub moet blijven rest maakt me niet uit. (had de standaard velgen)
nu dus out of the blue een mail van de LM dat levering 18juli is, we gaan het zien.
Ik zou het doen!
Wow goed bericht man!! gefeliciteerd!!rammes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:06:
mijn leasemaatschappij heeft me vandaag een update gestuurd zonder dat ik daarom vroeg![]()
Geachte heer,
even wat details.
besteldatum nov.2020
dat geeft mij ook weer een klein beetje hoop.
@jdenijs Voor mijn auto hebben ze één dag nodig. Auto is op transport richting de dealer en volgende week woensdag wordt de auto technisch klaargemaakt en donderdag kan ik de auto ophalen.jdenijs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:53:
[...]
Thanks voor de info. Ook ik heb m'n auto bij Wittebrug besteld.
Wat mij echt heel erg verbaast en behoorlijk boos maakt zijn die 2 weken die ze dan zogenaamd nodig hebben om die auto rijklaar te maken. Lijkt me dat ze daar max 1 dag voor nodig hebben toch?? Waar zijn die 2 weken voor nodig dan? Ik wacht gloeiende gloeiende straks meer dan 9 maanden om die auto. Hun krijgen toch zeker wel een seintje zodra dat ding naar Nederland komt. Dan hebben ze tijd genoeg om het e.e.a. dusdanig in te plannen dat die auto dag A binnen komt en max dag D door mij opgehaald kan worden. Of njet? wat mis ik?
Daarom zit ik ook nog wel een beetje in spanning. Leverdatum is een twee weken terug vast gelegd voor over anderhalve week, maar ik weet gewoon dat ze pas 1 a 2 dagen ervoor de auto gaan klaarmaken. Zul je zien dat er dan dingen boven water komen die niet werken ofzo en niet op tijd klaar hebben. Terwijl als ze hem eerder klaar hadden gemaakt, er nog genoeg tijd zou zijn mocht er iets niet werken.jdenijs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:53:
[...]
Thanks voor de info. Ook ik heb m'n auto bij Wittebrug besteld.
Bij mij is het bijna zover. Nog 2 dagen wachten en dan kan ik hem ophalen. Ik heb deze week alles besproken hoe ik de auto afgeleverd verwacht zodat er geen miscommunicatie op kan treden. De Simply-Clever vuldop zat er blijkbaar bij mij er niet op maar dat gaan ze voor donderdag nog regelen. Luxe kenteken platen en kentekenplaathouder zonder reclame. Type aanduiding verwijderen etc.
Ik heb de VIN code en kenteken al ontvangen dus vandaag even powerpass aangevraagd (benieuwd of die komt als Duitser
) en verzekering zojuist geregeld. Ik heb diverse verzekeraars vergeleken en kwam uiteindelijk het beste uit bij Skoda zelf. Via hun website binnen 10 minuten geregeld. Onderwater is dat bij Allianz. Ik was nog bang dat ik wellicht nog type 3 alarm in moest bouwen maar alleen startonderbreking is voldoende.
Vrijdag naar velgenboer om andere 21" velgen eronder te laten plaatsen. Super benieuwd hoe het eruit gaat zien! Ik heb het gevoel dat ik jarig ben
Al met al blij met de snelle communicatie van deze dealer. Ik vind het echter wel zuur dat sommige leden hier zo lang nog aan het wachten zijn. Ik heb in februari besteld en heb nooit de vraag over velgen/trekhaak/hud gekregen.
Bestelling:
IV80
Arctic silver metallic
Trekhaakvoorbereiding
Panoramadak
Zijairbags achter
125 kw oplaadmogelijkheid
Elek. best.stoel + geheugen
Comfort plus
Sport plus
Licht
Suite bruin
360 graden areaview
Assistentie plus
Klimaat
Family
Infotainment plus
Ik heb de VIN code en kenteken al ontvangen dus vandaag even powerpass aangevraagd (benieuwd of die komt als Duitser
Vrijdag naar velgenboer om andere 21" velgen eronder te laten plaatsen. Super benieuwd hoe het eruit gaat zien! Ik heb het gevoel dat ik jarig ben

Al met al blij met de snelle communicatie van deze dealer. Ik vind het echter wel zuur dat sommige leden hier zo lang nog aan het wachten zijn. Ik heb in februari besteld en heb nooit de vraag over velgen/trekhaak/hud gekregen.
Bestelling:
IV80
Arctic silver metallic
Trekhaakvoorbereiding
Panoramadak
Zijairbags achter
Comfort plus
Sport plus
Licht
Suite bruin
360 graden areaview
Assistentie plus
Klimaat
Family
Infotainment plus
[ Voor 10% gewijzigd door Genestealer op 22-06-2021 14:03 ]
Ik had vorige week nog een berichtje ontvangen dat mijn auto in productie is (week 24), maar sinds vandaag is de levering vertraagd van week 29 naar week 32. Wat een soap! Ik hoop nog steeds dat mijn Enyaq daadwerkelijk geproduceerd is en een dezer dagen op de trein wordt gezet en niet ergens in een hoekje staat zonder velgen of koplampen of zelfs nog gemaakt moet worden.
Dealer zal er niet alles aan kunnen doen denk ik, maar ik twijfel zeer aan de betrouwbaarheid van hun informatie(bron).
Nu zal de wereld er ongetwijfeld weer anders uitzien over 4 jaar, maar ik denk niet dat ik nog een keer een auto ga bestellen die nog in productie moet. Gewoon iets uit voorraad en lekker snel kunnen rijden.
Dealer zal er niet alles aan kunnen doen denk ik, maar ik twijfel zeer aan de betrouwbaarheid van hun informatie(bron).
Nu zal de wereld er ongetwijfeld weer anders uitzien over 4 jaar, maar ik denk niet dat ik nog een keer een auto ga bestellen die nog in productie moet. Gewoon iets uit voorraad en lekker snel kunnen rijden.
Toevallig heb ik daar zelf ook over nagedacht. Voor mij als zakelijke koper ook veel gunstiger. Ik denk dat ik na de Enyaq voor een demo/voorraad auto ga. Ik wil niet ervaren wat vele van jullie nu ervaren. Wat een onrust...Arosa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:06:
Ik had vorige week nog een berichtje ontvangen dat mijn auto in productie is (week 24), maar sinds vandaag is de levering vertraagd van week 29 naar week 32. Wat een soap! Ik hoop nog steeds dat mijn Enyaq daadwerkelijk geproduceerd is en een dezer dagen op de trein wordt gezet en niet ergens in een hoekje staat zonder velgen of koplampen of zelfs nog gemaakt moet worden.
Dit is een trucje wat al jaren gebeurd. Ik (en een paar van mijn collega's die ik het uitgelegd) maken er handig gebruik van. Na mijn idee gebeurdt het veel bij VAG auto's (PON). Auto's worden gepushed door VW Duitsland naar PON en daarna na de dealers. Het is aantrekkelijk voor PON (of dealer?) om de auto's na enige tijd op voorraad op kenteken te zetten. Dit gebeurd vaak voor een lagere fiscale waarde. Dit noemt men herwaarderen. Voor lease rijders betekend dit over minder fiscale waarde bijtelling betalen. Scheelde bijv. bij één van mijn vorige auto's een Audi A3SB zo'n 6000euro aan fiscale waarde. Tikt aardig door met 22% bijtelling.Het nadeel is dat je een auto op voorraad moet pakken zoals deze is.jeroenkb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:34:
[...]
Ergens gelezen dat fiscale waarde gebeurt op basis van gegevens van de importeur. Zou PON bepaalde auto's 'verkeerd' opgeven, terwijl ze dezelfde configuratie als andere hebben met hogere fiscale waarde?
Inmiddels heb de auto al bijna 2 maanden, heb ik 2326 KM afgelegd en heb ik 447 kWh geladen (met nog 456KM range) waarmee ik op een gemiddeld verbruik van 160 W/km uit kom. Vanwege thuis werken maak ik niet heel veel kilometers en is de hoofdmoot stadsverkeer met af en toe een provinciale weg.
De wagen blijft een waar genot om in te rijden en levert een boel praatjes en goedkeurende blikken op. Een kleine onhandigheid welke ik regelmatig bemerk is dat bij het voorverwarmen (of koelen) een timer van 30 minuten start. Als je binnen die 30 minuten gaat rijden en de auto parkeert (en de auto verlaat) dan blijft die door koelen/verwarmen totdat die 30 minuten voorbij zijn. Ik zou toch verwachten dat die automatisch af breekt (wat die volgens mij eerder altijd wel deed), hebben anderen deze ervaring ook?
De Home Assistent integratie doet het in ieder geval prima, zijn echt die kleine dingen waar ik gewoon erg blij van kan worden!
/f/image/BWArLh5muzNQ6SIizzMbfvcr.png?f=fotoalbum_large)
De wagen blijft een waar genot om in te rijden en levert een boel praatjes en goedkeurende blikken op. Een kleine onhandigheid welke ik regelmatig bemerk is dat bij het voorverwarmen (of koelen) een timer van 30 minuten start. Als je binnen die 30 minuten gaat rijden en de auto parkeert (en de auto verlaat) dan blijft die door koelen/verwarmen totdat die 30 minuten voorbij zijn. Ik zou toch verwachten dat die automatisch af breekt (wat die volgens mij eerder altijd wel deed), hebben anderen deze ervaring ook?
De Home Assistent integratie doet het in ieder geval prima, zijn echt die kleine dingen waar ik gewoon erg blij van kan worden!
/f/image/BWArLh5muzNQ6SIizzMbfvcr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LPIHV1zRbdoJTOLXHPmEQBwX.jpg?f=fotoalbum_large)
Eve char: Warock <TEST>
Gebruik je voor HA deze plugin? https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnectsPENKMAN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:15:
Inmiddels heb de auto al bijna 2 maanden, heb ik 2326 KM afgelegd en heb ik 447 kWh geladen (met nog 456KM range) waarmee ik op een gemiddeld verbruik van 160 W/km uit kom. Vanwege thuis werken maak ik niet heel veel kilometers en is de hoofdmoot stadsverkeer met af en toe een provinciale weg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoi gisteren ritje richting Tilburg, en bij aanvang terug naar huis melding over een beschikbare update. Melding bleef bij waarachuwingen staan, maar wilde pas vandaag de update installeren. Nu kan ik de update alleen nergens meer terugvinden. Weet iemand hoe ik de beschikbare update weer terug kan krijgen? In de omschrijving las ik iets van juridische aspecten, handleidingen een iets met pech/alarmering of zoiets...
Jup, dat is de plugin inderdaad.Genestealer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:21:
[...]
Gebruik je voor HA deze plugin? https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnect
Eve char: Warock <TEST>
Week 22 werd 24
Week 24 werd 25/26
Week 25/26 is nader te bepalen geworden...
Leasemaatschappij heeft vandaag gebeld. De hier omschreven problemen gelden ook voor mij. Skoda heeft leverproblemen met o.a. de standaard verlichting, standaard velgen en de trekhaak.
Opdracht is gewijzigd naar;
Standaard velgen --> Regulus
Trekhaak --> trekhaakvoorbereiding
Moet opnieuw worden ingepland. Nieuwe productieweek moet ik nog krijgen. Als ik de berichten hier lees hou ik rekening met ongeveer week 33...
Week 24 werd 25/26
Week 25/26 is nader te bepalen geworden...

Leasemaatschappij heeft vandaag gebeld. De hier omschreven problemen gelden ook voor mij. Skoda heeft leverproblemen met o.a. de standaard verlichting, standaard velgen en de trekhaak.
Opdracht is gewijzigd naar;
Standaard velgen --> Regulus
Trekhaak --> trekhaakvoorbereiding
Moet opnieuw worden ingepland. Nieuwe productieweek moet ik nog krijgen. Als ik de berichten hier lees hou ik rekening met ongeveer week 33...

Zit er interessant uit, maar voor een niet ICT-er nog een behoorlijke uitdaging om dit werkend te krijgen volgens mij
Goed nieuws! Vraagje.. krijg jij een modeljaar 2022 auto of is dit ook nog 2021?rammes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:06:
mijn leasemaatschappij heeft me vandaag een update gestuurd zonder dat ik daarom vroeg![]()
Geachte heer,
even wat details.
besteldatum nov.2020
Edit: oh besteldatum nov 2020.. zal wel gewoon 2021 zijn nog.
[ Voor 3% gewijzigd door Bozznl op 22-06-2021 15:38 ]
GT: The Bozzz88
ik heb werkelijk geen idee, en als ik DIT de dealer vraag zal die me ook met een glazen-oog aan kijkenBozznl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:36:
[...]
Goed nieuws! Vraagje.. krijg jij een modeljaar 2022 auto of is dit ook nog 2021?
Edit: oh besteldatum nov 2020.. zal wel gewoon 2021 zijn nog.
Ik zou het doen!
Het kan soms snel gaan! Dit bericht kreeg ik van de dealer:rammes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:06:
Geachte heer,
even wat details.
besteldatum nov.2020
Zojuist heb ik bericht ontvangen dat de auto op transport staat.
Dit zou nog paar weken kunnen duren voordat hij hier is. Dus half juli is zeker mogelijk.
Ik houd je op de hoogte.
Whohoooo
Ik zou het doen!
Nee niets bekend, op dit moment geen akkoord van werkgever en/of leasemaatschappij om voor bij mij van toepassing zijnde restricties te wijzigen door fabriek.Truman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53:
Dit is bekend bij dealer en daarmee sowieso 8 weken verschuiving.
Ik mis misschien nog opgave van de velgen welke je besteld had?Genestealer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:01:
Bij mij is het bijna zover. Nog 2 dagen wachten en dan kan ik hem ophalen. Ik heb deze week alles besproken hoe ik de auto afgeleverd verwacht zodat er geen miscommunicatie op kan treden. De Simply-Clever vuldop zat er blijkbaar bij mij er niet op maar dat gaan ze voor donderdag nog regelen. Luxe kenteken platen en kentekenplaathouder zonder reclame. Type aanduiding verwijderen etc.
Al met al blij met de snelle communicatie van deze dealer.
Ik vind het echter wel zuur dat sommige leden hier zo lang nog aan het wachten zijn.
Ik heb in februari besteld en heb nooit de vraag over velgen/trekhaak/hud gekregen.
Bestelling:
IV80
Arctic silver metallic
Trekhaakvoorbereiding
Panoramadak
Zijairbags achter
Comfort plus
Sport plus
Licht
Suite bruin
360 graden areaview
Assistentie plus
Klimaat
Family
Infotainment plus
Jij hebt zoals ik kan zien geen zaken waarvoor de restricties gelden.
Mooi dat het bijna zover is mbt aflevering.
Hier ook net gebeld door de dealer, auto staat op transport chassisnummer is bekend. Het moet gek gaan willen we niet met de Enyaq op vakantie kunnen !!! Niets te horen gekregen over trekhaak of HUD !!!
Curieus, bij Servipartner staan alleen de contactgegevens van mijn dealer, openingstijden en een knop 'maak een afspraak'; als ik op de puntjes tik krijg ik contact delen / wissen / annuleren. Geen notificaties dus, maar als dit het enige wat er mist kan ik er goed mee levenRedCellNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:20:
[...]
Ik heb ook 4.1.1 op de iPhone.
Na de Service Partner komt Notifications. Als je Notifications opent en dan rechts boven op de puntjes tikt komen die opties.
Ik had dit ook, kwam door mijn navigatiue heen dus ik vond het nogal irritant en heb het weggeklikt, maar kan hem nu ook niet meer oproepen. Wordt dit soort dingen soms automatisch geinstalleerd ? Of moet eerst accoord gaan met allerlei voorwaarden ?FJP84 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:25:
Hoi gisteren ritje richting Tilburg, en bij aanvang terug naar huis melding over een beschikbare update. Melding bleef bij waarachuwingen staan, maar wilde pas vandaag de update installeren. Nu kan ik de update alleen nergens meer terugvinden. Weet iemand hoe ik de beschikbare update weer terug kan krijgen? In de omschrijving las ik iets van juridische aspecten, handleidingen een iets met pech/alarmering of zoiets...
Standaard velgen (19 inch) en HUD.knirrebir schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Ik mis misschien nog opgave van de velgen welke je besteld had?
Jij hebt zoals ik kan zien geen zaken waarvoor de restricties gelden.
Mooi dat het bijna zover is mbt aflevering.
Vandaag was het eindelijk zover! 
Rond de lunch met wat vertraging de trotse bezitter van een zwarte Enyaq.
Tot zover werkt alles soepel maar nog weinig tijd gehad om even goed alles door te lopen.
Wat wel direct opvalt, het bereik staat boven de 450km voor een IV60.Ik heb een 40 km gereden en het schommelt tussen de 415 en 450. Dat is veel meer dan ik had verwacht!
Hier al wat snapshots van de voiture.
:strip_exif()/f/image/NaPsCyPduVdcNDFuMfPMWU9m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfyT2vND06VcoNtQs6FW60Jv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xuWnxbZiissSItyuYck3aX7D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WTZdqgGBcvfLG3JItJeUTXCd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan het assistentiepakket, zonder plus. Het lijkt er toch idd echt op dat je volledige assistentie krijgt. De auto stuurt volledig zelfstandig, houdt snelheid aan en reageert op alles in het verkeer.
Hier een snapshot van stuur en scherm.
:strip_exif()/f/image/aY0UKZosiXkzAoTmq8hrMgpM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V7lp8ZzbEc3ek5gEX61LaPMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Over een paar dagen kom ik wel met een verdere update, eerst even wat tijd met de wagen doorbrengen.
Rond de lunch met wat vertraging de trotse bezitter van een zwarte Enyaq.
Tot zover werkt alles soepel maar nog weinig tijd gehad om even goed alles door te lopen.
Wat wel direct opvalt, het bereik staat boven de 450km voor een IV60.Ik heb een 40 km gereden en het schommelt tussen de 415 en 450. Dat is veel meer dan ik had verwacht!
Hier al wat snapshots van de voiture.
:strip_exif()/f/image/NaPsCyPduVdcNDFuMfPMWU9m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfyT2vND06VcoNtQs6FW60Jv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xuWnxbZiissSItyuYck3aX7D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WTZdqgGBcvfLG3JItJeUTXCd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan het assistentiepakket, zonder plus. Het lijkt er toch idd echt op dat je volledige assistentie krijgt. De auto stuurt volledig zelfstandig, houdt snelheid aan en reageert op alles in het verkeer.
Hier een snapshot van stuur en scherm.
:strip_exif()/f/image/aY0UKZosiXkzAoTmq8hrMgpM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V7lp8ZzbEc3ek5gEX61LaPMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Over een paar dagen kom ik wel met een verdere update, eerst even wat tijd met de wagen doorbrengen.
Ik merkte vandaag dat de voorbumper links naast de koplamp los begint te laten
, heb hem terug kunnen drukken.
Ook lijkt er iets los gekomen zijn binnen in de achterklep
.
Toch maar is naar de dealer..

Ook lijkt er iets los gekomen zijn binnen in de achterklep

Toch maar is naar de dealer..
Kan iemand me in een notendop uitleggen wat deze doet?
Als je de github locatie opent dan zie je de beschrijving. Ik zou daar even naar kijken.Cloclo100 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:54:
[...]
Maakt toch geen drol uit. Ik heb wel akkoord gegeven op andere velgen/matrixverlichting.knirrebir schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:36:
[...]
Nee niets bekend, op dit moment geen akkoord van werkgever en/of leasemaatschappij om voor bij mij van toepassing zijnde restricties te wijzigen door fabriek.
Dit is bekend bij dealer en daarmee sowieso 8 weken verschuiving.
4 dagen later verschoof desondanks de verwachte leveringsdatum op honeymoonnet dik 8 weken verder de toekomst in.

Het is een plugin die je toepast op je Home Assistant omgeving. Home Assistant is een Domotica software die je gratis kan gebruiken voor het slim maken van je huis. Leercurve is echter vrij stijl, vooral als je geen IT kennis hebt.Cloclo100 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:54:
[...]
De plugin, special ontworpen voor de Enyaq, koppel je aan de servers van MySkoda (API) en die leest, doormiddel van jouw account, de gegevens uit van de auto. Je bent dus wel afhankelijk van de data die jouw auto naar de servers van Skoda stuurt. Het is geen directe koppeling met de auto (helaas).
Mijn hele huis is slim doormiddel van Home assistant. Denk aan verlichting, openhaard, verwarming, zonneschermen etc. Allemaal logische regels die je maakt. Maar ik lees ook alle data van zaken wat ik graag wil weten. Zoals opbrengst zonnepanelen en verbruik laadpaal. Auto is daarom ook fijn te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Genestealer op 22-06-2021 19:27 ]
Hier precies hetzelfde. Als ik de veranderingen niet door zou voeren zou de levering opschuiven van week 36 naar week 43. Dus akkoord gegeven.mauritsams schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:15:
[...]
Maakt toch geen drol uit. Ik heb wel akkoord gegeven op andere velgen/matrixverlichting.
4 dagen later verschoof desondanks de verwachte leveringsdatum op honeymoonnet dik 8 weken verder de toekomst in.
En twee weken later wordt de oplevering alsnog doorgeschoven naar week 44...
Geef je het bij de HUD ook daadwerkelijk op, of, is het net als bij de andree dingen dat die wel erin gezet wordt als die er is? Zo niet, dan niet.Blownorange schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:28:
[...]
Hier precies hetzelfde. Als ik de veranderingen niet door zou voeren zou de levering opschuiven van week 36 naar week 43. Dus akkoord gegeven.
En twee weken later wordt de oplevering alsnog doorgeschoven naar week 44...
Bedankt voor de duiding. Is maar de vraag of ik hiervoor speciaal een raspberry pi voor ga aanschaffen.. 🤑Genestealer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:24:
[...]
Het is een plugin die je toepast op je Home Assistant omgeving. Home Assistant is een Domotica software die je gratis kan gebruiken voor het slim maken van je huis. Leercurve is echter vrij stijl, vooral als je geen IT kennis hebt.
De plugin, special ontworpen voor de Enyaq, koppel je aan de servers van MySkoda (API) en die leest, doormiddel van jouw account, de gegevens uit van de auto. Je bent dus wel afhankelijk van de data die jouw auto naar de servers van Skoda stuurt. Het is geen directe koppeling met de auto (helaas).
Mijn hele huis is slim doormiddel van Home assistant. Denk aan verlichting, openhaard, verwarming, zonneschermen etc. Allemaal logische regels die je maakt. Maar ik lees ook alle data van zaken wat ik graag wil weten. Zoals opbrengst zonnepanelen en verbruik laadpaal. Auto is daarom ook fijn te hebben.
JOEPIEEEE! Nog geen enkele update gehad over de productie/levering sinds december. Het is altijd wk 24/27 geweest. Bij statuswijziging zou ik van Honeymoonnet een mail krijgen; tot op heden niet gebeurd.
Zelf gebeld om aan te geven dat week 24 inmiddels voorbij was en ik nog altijd niets wist. Vandaag teruggebeld en hij blijkt op transport te zijn! Ccreator alvast gevraagd hoe z’n agenda eruit ziet de komende tijd..
Na deze week twee weekjes op vakantie (IONIQ tijdelijk geruild met Tiguan van collega) en als ik terug kom dan mag ik eindelijk!
Man, man, man, ik was echt bang voor prijsverhogingen, want dan zou de hele deal worden afgeblazen. De vlag kan uit!!
Zelf gebeld om aan te geven dat week 24 inmiddels voorbij was en ik nog altijd niets wist. Vandaag teruggebeld en hij blijkt op transport te zijn! Ccreator alvast gevraagd hoe z’n agenda eruit ziet de komende tijd..
Na deze week twee weekjes op vakantie (IONIQ tijdelijk geruild met Tiguan van collega) en als ik terug kom dan mag ik eindelijk!
Man, man, man, ik was echt bang voor prijsverhogingen, want dan zou de hele deal worden afgeblazen. De vlag kan uit!!
Bij HUD stond in het bericht van Pon als geboden alternatief letterlijk: "HUD verwijderen of wachten."SSJVegito schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Geef je het bij de HUD ook daadwerkelijk op, of, is het net als bij de andree dingen dat die wel erin gezet wordt als die er is? Zo niet, dan niet.
Mooi dat je geen last hebt gehad van restricties.Genestealer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:34:
Standaard velgen (19 inch) en HUD.
Heeft er beetje schijn van dat merendeel bestellingen welke last hebben van restricties van vorig jaar zijn en niet - minder van dit jaar en denk ook dat het afhangt welke dealer het is mede in combinatie relatie met pon en/of grootte van dealer en/of aantal verkopen.
Dat klopt, had je post gezien dat je akkoord had gegeven en toch verschuiven, tsja meer zeggen dan de soap gaat door kan ik nietmauritsams schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:15:
Maakt toch geen drol uit. Ik heb wel akkoord gegeven op andere velgen/matrixverlichting.
Precies dat, ze willen gewoon ruimte in de agenda, maar je hoopt dat als enyaq binnen is ze toch even snel een check doen en als er iets is ze dan die 2 weken gebruiken om het in orde te krijgen.vinom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:36:
Daarom zit ik ook nog wel een beetje in spanning.
Leverdatum is een twee weken terug vast gelegd voor over anderhalve week, maar ik weet gewoon dat ze pas 1 a 2 dagen ervoor de auto gaan klaarmaken.
Zul je zien dat er dan dingen boven water komen die niet werken ofzo en niet op tijd klaar hebben.
Terwijl als ze hem eerder klaar hadden gemaakt, er nog genoeg tijd zou zijn mocht er iets niet werken.
Daarnaast hebben nodige dealers ook nog niet genoeg laadpalen om het laden in een zo snel mogelijk tempo voor elkaar te krijgen, dat vertraagt ook helaas.
Ik heb vandaag ook nog maar eens gebeld. Productie datum staat nog steeds op 38 en de leverdatum nog steeds op 41. In ieder geval niet achteruit geschoven. Goede nieuws is wel dat er geen foutmeldingen meer verschenen. Dit zou dus inhouden dat het lichtorgel ook een Go heeft.
Ik verschoot overigens nog even toen werd gezegd: panoramadak? Ehm… ik zie hem zo niet staan. Eind conclusie: ja je hebt hebt m zo bomvol, ik moest doorscrollen naar de volgende pagina. Gelukkig maar 😅
Ik verschoot overigens nog even toen werd gezegd: panoramadak? Ehm… ik zie hem zo niet staan. Eind conclusie: ja je hebt hebt m zo bomvol, ik moest doorscrollen naar de volgende pagina. Gelukkig maar 😅
[ Voor 27% gewijzigd door Robbie8454 op 22-06-2021 22:47 ]
Net van de LM een berichtje gekregen...
Uw Enyaq is besteld... Verwachte leveringsdatum 28/4/2021...
EDIT : 2022 dus 😥😭😭😭😭☠️🤦🏽♂️
Iv80
Standaard velgen
Black Magic
Assistant basic
Comfort seat basic
Drive sport basic
Transport pack
Familie pack
Climate basic
130kw laden
Electr. Trekhaak
Toch wel wat geschrokken dat ik bijna een jaar ouder zal zijn al de auto komt...
Nu maar bidden dat die chips sneller geleverd geraken en Skoda beslist om de standaard lichten gewoon niet meer te maken 🤣😍
EDIT : 2022 dus 😥😭😭😭😭☠️🤦🏽♂️
Iv80
Standaard velgen
Black Magic
Assistant basic
Comfort seat basic
Drive sport basic
Transport pack
Familie pack
Climate basic
130kw laden
Electr. Trekhaak
Toch wel wat geschrokken dat ik bijna een jaar ouder zal zijn al de auto komt...
Nu maar bidden dat die chips sneller geleverd geraken en Skoda beslist om de standaard lichten gewoon niet meer te maken 🤣😍
[ Voor 5% gewijzigd door Mafke op 22-06-2021 23:03 ]
Waiting for my Enyaq...
2022 dan?Mafke schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:53:
Net van de LM een berichtje gekregen...
Iv80
Standaard velgen
Black Magic
Assistant basic
Comfort seat basic
Drive sport basic
Transport pack
Familie pack
Climate basic
130kw laden
Electr. Trekhaak

2022 dus... 😭🤦🏽♂️☠️Pixal schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:57:
kwam de mijne maar in april 2021
@Mafke Hoe kreeg je hem zo snel in de TS?
Mijne wordt week 47 geleverd.
80 arctic silver
Waiting for my Enyaq...
Dat begreep ik
Met TS bedoel ik topicstart, je naam en leverdatum staan al in de tabel. Ik zal even hele topic doorspitten wie het onderhouden van de tabel op zich heeft genomen.
Een tijdje terug al besteld en in de TS laten toevoegen. Dan bestelling misgelopen. Nu definitief in orde en dus reactie van de LM...Pixal schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:26:
[...]
Dat begreep ik![]()
Met TS bedoel ik topicstart, je naam en leverdatum staan al in de tabel. Ik zal even hele topic doorspitten wie het onderhouden van de tabel op zich heeft genomen.
Toevoeging via pb aan de topicstarter gedaan toen...
Waiting for my Enyaq...
Zou er in BE ook een soort site bestaan waar je zelf die datum van aflevering kan opvolgen.
NL is altijd veel transparanter in die dingen...
Iemand?
Iemand?
Waiting for my Enyaq...
Ik denk van niet.Mafke schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:24:
Zou er in BE ook een soort site bestaan waar je zelf die datum van aflevering kan opvolgen.
Iemand?
Je van Skoda import België direct proberen te contacteren, maar ze zullen je meest waarschijnlijk naar je dealer terug wijzen.
Ik heb hem eind januari besteld, sinds 0 nieuws gehad alhoewel ik elke maand mijn dealer opbelt of mailt. Ze verwijzen naar de maximum datum in de bestelbon als afleverdatum ...
Slechte service
Hier ook eindelijk goed nieuws. Auto (met trekhaak) is inmiddels in NL. Helaas nog wachten tot 2 augustus ivm looptijd huidige lease auto, maar ook hier lijkt het dus goed te komen. (besteld in januari)
[ Voor 5% gewijzigd door _Chris_ op 23-06-2021 08:31 ]
Even een tussentijdse update. Heb de Enyaq nu iets meer dan een weekje en de eerste 1000+ km staat er op. Wat meerdere aangegeven wat een heerlijke auto om in te rijden stil, vlot (snel genoeg voor mij in ieder geval) en het gevoel dat je een premium merk rijdt.
Natuurlijk zijn er zo na een weekje rijden wel wat puntjes die me opvielen.
Ook een rit gemaakt van 160km met een lege bagagewagen (aanhanger) die ik had gekocht met een gemiddelde gebruik van 19,9kWh/100km bij 95km/h. Dit was een mooi test voor de vakantie om te kijken waarmee ik ongeveer rekening moet houden. Ik denk met volgeladen bagagewagen en 5 personen incl. bagage een verbruik van 21 a 22kWh/100km mogelijk moet zijn.
Natuurlijk zijn er zo na een weekje rijden wel wat puntjes die me opvielen.
- Veercomfort van een Enyaq op 21inch wielen zonder adaptieve demping valt tegen, je voelt de oneffenheden in de weg aardig door. Ik neem aan dat dit bij kleinere velgen en adaptieve demping mee zal vallen.
- De remmen, daar moet ik nog even aan wennen. Heb het gevoel dat de remmen het soms zwaar hebben met het gewicht van de auto. Ook het geluid van de losschietende rem bij het wegrijden met gebruik van auto hold is niet echt prettig.
- Geluidsinstallatie valt me heel erg mee. Had in mijn oude auto een JBL installatie en vindt het standaard geluid zeker niet slecht
- Lane assist, ik hoor er veel klachten over. Mijn ervaring is dat vooral op wegen met bijvoorbeeld een gecombineerd fietspad (zoals polderweggetjes) het zeer vervelend is dat er constant aan het stuur gerukt wordt verder geen last van gehad.
- De ruimte en afwerking van het interieur is echt super!
Ook een rit gemaakt van 160km met een lege bagagewagen (aanhanger) die ik had gekocht met een gemiddelde gebruik van 19,9kWh/100km bij 95km/h. Dit was een mooi test voor de vakantie om te kijken waarmee ik ongeveer rekening moet houden. Ik denk met volgeladen bagagewagen en 5 personen incl. bagage een verbruik van 21 a 22kWh/100km mogelijk moet zijn.
:strip_exif()/f/image/EMflwz3sK5iQpxMce98X6R4z.gif?f=fotoalbum_large)
Zelfde ervaring hier, ondanks een zeer meedenkende verkoper bij de lokale dealer, maar ze lijken (nog) minder inzicht te krijgen van D’Ieteren dan in NL Pon…Guiermo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:08:
[...]
Ik denk van niet.
Je van Skoda import België direct proberen te contacteren, maar ze zullen je meest waarschijnlijk naar je dealer terug wijzen.
Ik heb hem eind januari besteld, sinds 0 nieuws gehad alhoewel ik elke maand mijn dealer opbelt of mailt. Ze verwijzen naar de maximum datum in de bestelbon als afleverdatum ...
Slechte service
This file contains all the information for people to be able to extract live data from their VW MEB based cars like ID.3 ID.4, Enyaq etc and implement it in other tools like EVNotify, Leafspy, OVMS etc.
https://github.com/spot2000/Volkswagen-MEB-EV-CAN-parameters
https://github.com/spot2000/Volkswagen-MEB-EV-CAN-parameters
Waarom je cruisecontrol slechts op 110 km/h gezet als je 120 mag? Puur voor het verbruik?Cloclo100 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:00:
Vandaag naar Brussel vanuit Lommel gependeld als eerste echte test. Een dikke 75km autostrade in echt Belgisch rotweer à 13°. Tussendoor wat wegenwerken gehad en bijhorende file, en voor de rest cruise control op 110. Iv80 warmtepomp, 21 inch velgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We moeten trouwens eens carpoolen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2