Heb hetzelfde euvel gehad, maar nadat ik het volume van de piepers hoger heb gezet was het oké.frankdaan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:01:
Weet iemand of je de parkeersensoren aan de voorkant kunt afstellen in gevoeligheid? Kan het niet vinden in instructieboekje. Sensoren reageren pas op een afstand van 15 cm van obstakel zodra de eerste piep ontstaat moet je meteen op de rem…
En zakelijke lease ofwel werknemer die van werkgever mag leasen en met leasemaatschappij betrokken?Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:32:
In het mooie Nederland 😜
Leasemaatschappij. Maar dat maakt helemaal niets uit. Kan ook particulier zijnknirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:51:
[...]
En zakelijke lease ofwel werknemer die van werkgever mag leasen en met leasemaatschappij betrokken?
Ik heb sinds een aantal weken een Enyaq 80 first Edition High Magic Black. Auto bevalt goed behalve het grote aantal software bugs. Een van de meest irritante is het LTE modem dat vaak vastloopt. De enige manier die ik heb gevonden om dat te resetten is om zekering 19 in het dashboard kastje eruit te halen en de auto in slaap te laten vallen. Hierna komt het modem wel weer online. Heeft iemand hier ook last van of een eenvoudigere oplossing? Ik schat dat een software update pas echt de oplossing gaat bieden.
Oké vreemd, zo ver ik weet wordt de bijtelling altijd berekend over de fiscale waarde / cataloguswaarde van de auto. Waardoor een tweedehands auto leasen ook geen voordeel heeft qua bijtelling.
Wel interessant!
Bedankt, wie heeft het voor jou geregeld; leasemaatschappij en/of andere partij?Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:03:
Leasemaatschappij. Maar dat maakt helemaal niets uit. Kan ook particulier zijn
Ga na jou antwoord denk ook balletje opgooien.
Ff navragen bij maas autogroep en dan Richard Verbeek.knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:37:
[...]
Bedankt, wie heeft het voor jou geregeld; leasemaatschappij en/of andere partij?
Heb je wel de laatste versie. Heb deze klachten bij Enyaq rijders nog niet veel gehoord, wel bij VW ID voordat de meest recente updates werden uitgerold.hosewol schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:05:
Ik heb sinds een aantal weken een Enyaq 80 first Edition High Magic Black. Auto bevalt goed behalve het grote aantal software bugs. Een van de meest irritante is het LTE modem dat vaak vastloopt. De enige manier die ik heb gevonden om dat te resetten is om zekering 19 in het dashboard kastje eruit te halen en de auto in slaap te laten vallen. Hierna komt het modem wel weer online. Heeft iemand hier ook last van of een eenvoudigere oplossing? Ik schat dat een software update pas echt de oplossing gaat bieden.
Weet overigens niet welke versie de meest recente is want mijn scherm staat al een week op zwart 🤪
Een leasemaatschappij die de fiscale waarde kan verlagen,dream on.knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:37:
[...]
Bedankt, wie heeft het voor jou geregeld; leasemaatschappij en/of andere partij?
Auto is ooit ingevoerd met een fiscale waarde en dat blijft zo
-
[ Voor 105% gewijzigd door RandomNick op 19-06-2021 23:00 ]
Vandaag retour uit het altijd mooie Zuid-Limburg. Met granny geladen tot 100%. Vakantiehuis met buitenstopcontact.. altijd handig.
80iv Met wp. Geen eco-stand. Aardig wat extra kilootjes achterin, ik gok op zo'n 200. Racefiets achterin op de bagage. Fietsendrager met één e-bike en één tourfiets.
Thuiskomst na 355 km. Rest: 39 km./9%.
Lekker doorgereden; 110/120 km./u.
Ook dit viel mij in het geheel niet tegen.
80iv Met wp. Geen eco-stand. Aardig wat extra kilootjes achterin, ik gok op zo'n 200. Racefiets achterin op de bagage. Fietsendrager met één e-bike en één tourfiets.
Thuiskomst na 355 km. Rest: 39 km./9%.
Lekker doorgereden; 110/120 km./u.
Ook dit viel mij in het geheel niet tegen.
zumba
Het is niet de leasemaatschappij die de waarde verlaagt. Maar goed, je hoeft het niet te geloven.MLLL schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:32:
[...]
Een leasemaatschappij die de fiscale waarde kan verlagen,dream on.
Auto is ooit ingevoerd met een fiscale waarde en dat blijft zo
Ik krijg 2 augustus een v80 first edition voor 56735.- met 10km op de teller. Dream on.
Werkt dit nu weer bij je? Ik heb dit ook sinds gisteren. Range gegevens in de app zijn niet meer synchroon met de auto en ook remote airco werkt niet. De standaard IT oplossing (Infotainment opnieuw opstarten) heeft nog geen effect gehadManiacScum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:
[...]
Ja ik al dagen, in mijn geval doet LTE het niet meer in de auto (Verbindingsstatus)
Ik kan mijn auto hierdoor ook niet meer toevoegen aan de app.
Woensdag gaan de auto naar de garage hiervoor.
Deze dus.Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:29:
[...]
Het is niet de leasemaatschappij die de waarde verlaagt. Maar goed, je hoeft het niet te geloven.
Ik krijg 2 augustus een v80 first edition voor 56735.- met 10km op de teller. Dream on.
:strip_exif()/f/image/QWiTXvCceVuxjk625nLQK0VH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben erg verbaasd maar blijkbaar werkt het zo. Is toch weer mooi meegenomen.Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:35:
[...]
En toch is het zo. De lagere waarde is ook zichtbaar in het kentekenregister. Ik was ook verrast door deze constructie.
Hier idem. Sinds vrijdagochtend geen contact meer. Opstarten infotainment duurt nu ook veel langer en moet dan een melding wegklikken.Edwin_B schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Werkt dit nu weer bij je? Ik heb dit ook sinds gisteren. Range gegevens in de app zijn niet meer synchroon met de auto en ook remote airco werkt niet. De standaard IT oplossing (Infotainment opnieuw opstarten) heeft nog geen effect gehad
Zo, de eerste kilometers achter de kiezen. Voorlopig alles dik ok,wat een verademing! Moet natuurlijk alles nog wat uitpluizen, maar 1 vraag heb ik alvast. Ik heb dus het lichtpakket en kan bij de instellingen van comfortverlichting drie opties kiezen voor de begroeting door achterlichten. Pulse, Fly in en rising. Echter, bij geen enkel van de drie gekozen mogelijkheden wijzigt er iets.. Wat doe ik verkeerd?
Een 80 inderdaad, en met Anna aan boord en nog veel meer. Het maakt ook echt niet uit hoor groot de auto is... hij raakt altijd afgeladen vol...knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:19:
[...]
Enyaq 80 waarschijnlijk?
Wel-geen warmtepomp?
Hier ook een S10. Start meteen met laden, maar stop ook vrij snel weer. Met/zonder hoesje, rechtop/onderste boven, maakt niet uit. Telefoon wordt ook loeiheet. Ga denk ik ook maar een kabeltje halen.RandomNick schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:30:
[...]
Ik krijg niet de foutmelding, maar sinds vorige week wel elke 10-15 minuten opnieuw de melding dat laden gestart is (en dan dus ook even daarvoor gestopt lijkt me).
Overigens met een Samsung Galaxy S10. Nu maar een USB C kabel besteld en daarmee laden.

Heerlijke auto verder, maar dit soort kleine dingen zijn toch wel jammer, maar goed, mijn octovia uit 2014 had dit allemaal niet en daar was ik ook happy mee. First world problems...

Beschouw de reacties op jouw posts over die lagere waarde niet als een aanval op je, maar als compleet ongeloof dat dit klopt. De dealer kan je best de auto voor minder meegeven, maar de site van de belastingdienst zegt toch echt:Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:29:
[...]
Het is niet de leasemaatschappij die de waarde verlaagt. Maar goed, je hoeft het niet te geloven.
"De waarde van de auto is de oorspronkelijke cataloguswaarde inclusief btw en bpm, en inclusief de accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór het toekennen van het kenteken aan de auto....Als een auto ouder is dan 15 jaar, geldt vanaf dat moment de waarde in het economische verkeer. "
Dus of deze dealer heeft de loophole van de eeuw gevonden of jij gaat binnenkort een niet prettige verrassing krijgen.
Ik hoop het eerste
Gaat allemaal wat offtopic maar waarschijnlijk een import auto. Daar mag afschrijving meegenomen worden wanneer hij hier een fiscale waarde krijgt.jeroenkb schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:06:
[...]
Beschouw de reacties op jouw posts over die lagere waarde niet als een aanval op je, maar als compleet ongeloof dat dit klopt. De dealer kan je best de auto voor minder meegeven, maar de site van de belastingdienst zegt toch echt:
"De waarde van de auto is de oorspronkelijke cataloguswaarde inclusief btw en bpm, en inclusief de accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór het toekennen van het kenteken aan de auto....Als een auto ouder is dan 15 jaar, geldt vanaf dat moment de waarde in het economische verkeer. "
Dus of deze dealer heeft de loophole van de eeuw gevonden of jij gaat binnenkort een niet prettige verrassing krijgen.
Ik hoop het eerste
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
klopt beetje off topic, maar ik begin nu wel intriged te raken:Inspired schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Gaat allemaal wat offtopic maar waarschijnlijk een import auto. Daar mag afschrijving meegenomen worden wanneer hij hier een fiscale waarde krijgt.
Wat ik zie is dat je op de BPM mag afschrijven bij import. Maar die is 0 bij een BEV.
Heb nog niet gevonden dat je de auto zelf kan afschrijven en dat deze dan een lagere fiscale waarde krijgt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VFj1YsiHCqvR8Klb3ldIPxeM.jpg?f=user_large)
Heb je coming/leaving home optie aan staan? Als je in het donker de auto ontgrendeld dat je lichten automatisch aan gaan en dus de animatie doen?Cloclo100 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:04:
Zo, de eerste kilometers achter de kiezen. Voorlopig alles dik ok,wat een verademing! Moet natuurlijk alles nog wat uitpluizen, maar 1 vraag heb ik alvast. Ik heb dus het lichtpakket en kan bij de instellingen van comfortverlichting drie opties kiezen voor de begroeting door achterlichten. Pulse, Fly in en rising. Echter, bij geen enkel van de drie gekozen mogelijkheden wijzigt er iets.. Wat doe ik verkeerd?
Bedoel je dat dit énkel werkt als het donker is, én je de coming/leaving home optie hebt aan?vinom schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Heb je coming/leaving home optie aan staan? Als je in het donker de auto ontgrendeld dat je lichten automatisch aan gaan en dus de animatie doen?
Dat vermoed ik wel ja. Mijn Octavia heeft dan niet de animatie, maar mijn lichten gaan pas aan als ik de auto ontgrendel én het is donker.Cloclo100 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Bedoel je dat dit énkel werkt als het donker is, én je de coming/leaving home optie hebt aan?
O nee, dat is wel heel heel teleurstellend.vinom schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Dat vermoed ik wel ja. Mijn Octavia heeft dan niet de animatie, maar mijn lichten gaan pas aan als ik de auto ontgrendel én het is donker.
Heb net allemaal Enyaq lichtshows overdag gepland met familie en vrienden om uurtje naar die LED's te kijken.
Wordt dan nu verplaatsen naar 11 uur 's avonds.
Ik heb nog een Enyaq (nog 2 weken) dus als iemand mijn vermoeden kan bevestigen, zou dat mooi zijnjeroenkb schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:40:
[...]
O nee, dat is wel heel heel teleurstellend.
Heb net allemaal Enyaq lichtshows overdag gepland met familie en vrienden om uurtje naar die LED's te kijken.
Zondagssarcasme? Is maar gewoon een vraagje hoor, ik zie die optie en het werkt precies niet dus dan vraag ik even na op een forum. (wat dan ook nog samengesteld is uit eigenaars van hetzelde model)jeroenkb schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:40:
[...]
O nee, dat is wel heel heel teleurstellend.
Dat en bepaalde taalgevoeligheid. Door het streepje op het woord 'enkel' in je post wordt die zin, voor mij, meer dan alleen informatief en spreekt daar dan ook negatieve verbazing in door.Cloclo100 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:48:
[...]
Zondagssarcasme? Is maar gewoon een vraagje hoor, ik zie die optie en het werkt precies niet dus dan vraag ik even na op een forum. (wat dan ook nog samengesteld is uit eigenaars van hetzelde model)
Dat gekoppeld aan sommige tweakers die hun Enyaq cancellen omdat ze geen lichtorgel kunnen krijgen...
That's all.
Ik vraag mij trouwens ook af je je lichten gewoon permanent aan kunt doen? Dus de LED verlichting achter en de dagrijverlichting voor. Ik heb dit toen bij mijn Superb ook aan laten zetten maar verbaas me er altijd nog over dat ik dat niet gewoon aan kan vinken. Iemand die hier een antwoord op weet?
Dat zou je uiteindelijk allemaal met VCDS kunnen aanpassen maar vooralsnog is dat met de Enyaq nog niet mogelijk.SSJVegito schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:37:
Ik vraag mij trouwens ook af je je lichten gewoon permanent aan kunt doen? Dus de LED verlichting achter en de dagrijverlichting voor. Ik heb dit toen bij mijn Superb ook aan laten zetten maar verbaas me er altijd nog over dat ik dat niet gewoon aan kan vinken. Iemand die hier een antwoord op weet?
Simply1337 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:59:toon volledige bericht
[...]
er zijn zoveel interessante dingen wat mogelijk aangepast kan worden in vcds/obd11/hex net..... maar hey..
SFD protected![]()
https://voltas-it.helpshi...1611749918&l=en&p=android
What is SFD Protection?
SFD - Schutz Fahrzeug Diagnose (Vehicle Diagnostic Protection).
What vehicles does it impact and what does it mean?
Some of the vehicles manufactured from 2020 have SFD protection. It means that this protection does not allow you to code or adapt most of the control units in the vehicle. Functions that will not work on the control unit that has SFD protection (please note that clearing faults / seeing data will still work):
*Basic Settings;
*Long Coding;
*Adaptations;
*One-Click Applications.
Will this be fixed? Will I be able to use it in the future?
The negotiation regarding the support of these models is in progress.
We already received the needed documentation from Volkswagen AG and we are testing it now.
Full SFD implementation will be possible after Volkswagen AG will finish the installation of the application programming interface (API).
To meet the high standard requirements of Volkswagen AG the SFD implementation may take until the 4th Quarter of 2021.
We are completely dependent on Volkswagen AG and will be ready when they are ready.
We will keep you updated on the situation.
As far as we know these are the cars that have the SFD protection:
Audi A3 from 2020;
Audi Q4 from 2021;
Volkswagen ID3 from 2020;
Volkswagen ID4 from 2021;
Volkswagen Golf 8 from 2020;
Volkswagen Caddy from 2021;
Volkswagen Transporter from 2022;
Volkswagen T-Roc from 2020;
Škoda Octavia from 2020;
Škoda Enyaq from 2021;
Seat Leon from 2020;
Cupra Leon from 2020;
Cupra el-Born from 2021;
Cupra Formentor from 2020.
The list is incomplete. We are working on completing the list - keep in mind that your car might be SFD protected even if it is not in the list.
Ja dat heb ik toen der tijd ook laten doen via VCDS bij mijn Superb. Maar er is dus geen optie om dit gewoon netjes aan te kunnen zetten via het infotainment?Genestealer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:00:
[...]
Dat zou je uiteindelijk allemaal met VCDS kunnen aanpassen maar vooralsnog is dat met de Enyaq nog niet mogelijk.
[...]
Goedemiddag hier weer eens een bericht.
Ik rij nu 3 weken met een Enyaq IV60.
En ik kan zeggen dat het een geweldige auto is!!!!
:strip_exif()/f/image/GHxg7bpJcADTTDft7Kjd60Px.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iedereen die nog aan het wachten is en in onzekerheid over de levertijd het is het wachten meer dan waard!!!!
Na 3 weken kan ik zeggen dat het een superfijne auto is om in te rijden.
Maar natuurlijk zijn er wel wat puntjes naar boven gekomen.
Zo als bij vele loopt het systeem wel eens vast en moet het opnieuw op gestart worden.
Verder is het geluid van de banden (pirelli) behoorlijk aanwezig.
Ook vindt ik dat je de elektromotor erg goed hoorbaar is, dit is mij in maart niet opgevallen toen ik een testrit heb gemaakt.
Mijn vriendin vindt de auto te stug en dat je er teveel in voelt als je er bijvoorbeeld mee over klinkers rijdt.
Ik zelf stoor me er niet aan en ja dat weet je met 21inch velgen.
Maar ja mijn vorige auto had 17inch met een 65 dikke band erop dus ja begrijpelijk….
Ik vindt de afstelling gewoon goed zeker voor een auto met dit gewicht.
Ja dan de remmen….. pff dat had echt beter moeten zijn!
Gevoelloos en te weinig vertraging.
Ik rij het meeste in de B stand wat ik zelf erg prettig vindt maar als je dan bij moet remmen dan moet je echt wel trappen….
Ik heb gelezen dat ze na een tijdje wat beter zouden bijten als je begint met remmen.
Ik heb er nu 1400 km mee gereden maar nog geen verschil….
En ja de remmen maken echt veel geluid als je tot stilstand komt of weer wegrijdt en ze dan weer los gaan.
Dit lijkt alleen maar erger te worden.
Ook een keer storing gehad in de achteruitrij sensoren die bleven op vol vermogen aan en kreeg het niet uit. 20 minuten moeten rijden met vol gepiep en geen radio en de telefoon ging wel over maar die persoon hoorde me niet.
Zelfs toen ik de auto geparkeerd had ging het door en hoorde ik het zelfs binnen nog…..
Zekering eruit en na 10 minuten was de oplossing.
Zoals ik hier al eerder heb omschreven ben ik wel onder de indruk van of het feit dat de auto zelf een nood stop kan maken en dan gelijk de hulp diensten (112) belt.
Verder erg tevreden en natuurlijk zijn er dingen waar we aan moeten wennen…..
Ik rij nu 3 weken met een Enyaq IV60.
En ik kan zeggen dat het een geweldige auto is!!!!
:strip_exif()/f/image/GHxg7bpJcADTTDft7Kjd60Px.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor iedereen die nog aan het wachten is en in onzekerheid over de levertijd het is het wachten meer dan waard!!!!
Na 3 weken kan ik zeggen dat het een superfijne auto is om in te rijden.
Maar natuurlijk zijn er wel wat puntjes naar boven gekomen.
Zo als bij vele loopt het systeem wel eens vast en moet het opnieuw op gestart worden.
Verder is het geluid van de banden (pirelli) behoorlijk aanwezig.
Ook vindt ik dat je de elektromotor erg goed hoorbaar is, dit is mij in maart niet opgevallen toen ik een testrit heb gemaakt.
Mijn vriendin vindt de auto te stug en dat je er teveel in voelt als je er bijvoorbeeld mee over klinkers rijdt.
Ik zelf stoor me er niet aan en ja dat weet je met 21inch velgen.
Maar ja mijn vorige auto had 17inch met een 65 dikke band erop dus ja begrijpelijk….
Ik vindt de afstelling gewoon goed zeker voor een auto met dit gewicht.
Ik rij het meeste in de B stand wat ik zelf erg prettig vindt maar als je dan bij moet remmen dan moet je echt wel trappen….
Ik heb gelezen dat ze na een tijdje wat beter zouden bijten als je begint met remmen.
En ja de remmen maken echt veel geluid als je tot stilstand komt of weer wegrijdt en ze dan weer los gaan.
Ook een keer storing gehad in de achteruitrij sensoren die bleven op vol vermogen aan en kreeg het niet uit. 20 minuten moeten rijden met vol gepiep en geen radio en de telefoon ging wel over maar die persoon hoorde me niet.
Zelfs toen ik de auto geparkeerd had ging het door en hoorde ik het zelfs binnen nog…..
Zekering eruit en na 10 minuten was de oplossing.
Zoals ik hier al eerder heb omschreven ben ik wel onder de indruk van of het feit dat de auto zelf een nood stop kan maken en dan gelijk de hulp diensten (112) belt.
Verder erg tevreden en natuurlijk zijn er dingen waar we aan moeten wennen…..
Afgelopen nacht hier in Frankrijk een vervelende ervaring opgedaan. Mijn Enyaq hing aan de Skoda granny lader en laadde keurig toen ik naar bed ging.
Toen ik vanochtend bij de auto kwam, stonden 3 van de vier ramen half open! Omdat het hier flink geregend heeft, was de auto van binnen goed nat. Bovendien was het laden bij 51% gestopt.
Heeft één van jullie al zoiets meegemaakt? Mogelijk door onweer kon ik bedenken, maar verder niets. We zitten hier in the middle of nowhere in de Morvan, dus geen storingsbronnen die ik kan bedenken.
Toen ik vanochtend bij de auto kwam, stonden 3 van de vier ramen half open! Omdat het hier flink geregend heeft, was de auto van binnen goed nat. Bovendien was het laden bij 51% gestopt.
Heeft één van jullie al zoiets meegemaakt? Mogelijk door onweer kon ik bedenken, maar verder niets. We zitten hier in the middle of nowhere in de Morvan, dus geen storingsbronnen die ik kan bedenken.
:strip_exif()/f/image/2UMVTla1dc62JNtAi3ybWO2t.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoever lig je van de auto af met de autosleutel? Lag de autosleutel los of houd je die in je broekzak soms? Als de sleutel unlock ingedrukt wordt en blijft gaan de ramen open. De auto zal na verloop van tijd echter wel weer op slot gaan dan. Ik heb hier ook al regelmatig gehad dat de kofferbak klep open stond etc.jdbiggelaa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:59:
Afgelopen nacht hier in Frankrijk een vervelende ervaring opgedaan. Mijn Enyaq hing aan de Skoda granny lader en laadde keurig toen ik naar bed ging.
[Afbeelding]
Ik weet niet of het plausibel is bij jou maar dat is wat ik nog kan bedenken.
Wel een vervelende ervaring. Is je interieur echt helemaal nat?
Je bent niet de enige. Ik heb dit ook sinds eergisteren, restarten werkt niet, accesspoint in de auto heeft ook geen internet meer.Edwin_B schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Werkt dit nu weer bij je? Ik heb dit ook sinds gisteren. Range gegevens in de app zijn niet meer synchroon met de auto en ook remote airco werkt niet. De standaard IT oplossing (Infotainment opnieuw opstarten) heeft nog geen effect gehad
Bewust even niet meer te veel meer naar dit topic gekeken de afgelopen dagen, mijn geduld wordt al genoeg op de proef gesteld.
Dinsdag is het zover, de voorloop auto wordt opgehaald en de Enyaq geleverd.
Ik heb direct de inzetbak van het transport pakket erbij besteld zoals Loepoog had getest!
Ik deel tegen dan mijn eerste ervaringen wel even met wat snapshots.
Dinsdag is het zover, de voorloop auto wordt opgehaald en de Enyaq geleverd.

Ik heb direct de inzetbak van het transport pakket erbij besteld zoals Loepoog had getest!
Edwin_B schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:23:
[...]
Hier ook een S10. Start meteen met laden, maar stop ook vrij snel weer. Met/zonder hoesje, rechtop/onderste boven, maakt niet uit. Telefoon wordt ook loeiheet. Ga denk ik ook maar een kabeltje halen.![]()
Heerlijke auto verder, maar dit soort kleine dingen zijn toch wel jammer, maar goed, mijn octovia uit 2014 had dit allemaal niet en daar was ik ook happy mee. First world problems...
Inductief laden is sowieso slecht voor je telefoon.
Wordt veels te warm en dat is killing voor de accu.
Ik snap dat het geen persoonlijke aanval is.jeroenkb schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:06:
[...]
Beschouw de reacties op jouw posts over die lagere waarde niet als een aanval op je, maar als compleet ongeloof dat dit klopt. De dealer kan je best de auto voor minder meegeven, maar de site van de belastingdienst zegt toch echt:
Ik hoop het eerste
Ik weet ook niet hoe het precies in elkaar zit maar het heeft te maken met afkoop van co2. Details weet ik niet.
Hierbij de kentekenregistratie
/f/image/7jUPQppis6HzJzwFZkrX8Q8R.png?f=fotoalbum_large)
Nee, is geen importInspired schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Gaat allemaal wat offtopic maar waarschijnlijk een import auto. Daar mag afschrijving meegenomen worden wanneer hij hier een fiscale waarde krijgt.
Weet iemand wat de laatste versie is van de Enyaq software. Dan kan ik het nazoeken.RandomNick schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Heb je wel de laatste versie. Heb deze klachten bij Enyaq rijders nog niet veel gehoord, wel bij VW ID voordat de meest recente updates werden uitgerold.
Weet overigens niet welke versie de meest recente is want mijn scherm staat al een week op zwart 🤪
Weet iemand wat de laatste versie is van de Enyaq software. Dan kan ik het nazoeken.RandomNick schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Heb je wel de laatste versie. Heb deze klachten bij Enyaq rijders nog niet veel gehoord, wel bij VW ID voordat de meest recente updates werden uitgerold.
Ik heb dit probleem ook regelmatig. Het komt doordat het modem vastloopt. Infotainment systeem opstarten helpt niet. Alleen zekering 19 verwijderen en auto in slaap laten vallen. Daarna komt het modem weer terug.Edwin_B schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Mijn sleutel houd ik inderdaad in mijn broekzak. Ik heb het bij mijn Audi’s wel meegemaakt dat daardoor de ramen open gingen, maar heeft de Enyaq dat ook? ! Ik heb eerder geprobeerd om de ramen met de sleutel te openen, maar dat werkte niet. Bovendien zouden dan alle vier de ramen moeten openen en nu was één raam helemaal dicht. Delen van de stoelen en de binnenkant van de deuren waren nat. Gelukkig geen plassen water op de vloer…SSJVegito schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Hoever lig je van de auto af met de autosleutel? Lag de autosleutel los of houd je die in je broekzak soms? Als de sleutel unlock ingedrukt wordt en blijft gaan de ramen open. De auto zal na verloop van tijd echter wel weer op slot gaan dan. Ik heb hier ook al regelmatig gehad dat de kofferbak klep open stond etc.
Ik weet niet of het plausibel is bij jou maar dat is wat ik nog kan bedenken.
Wel een vervelende ervaring. Is je interieur echt helemaal nat?
Ik vermoed dat de Enyaq dit soort basis functionaliteit wel heeft inderdaad. En afhankelijk van welke kant van de auto je bent en ook de instellingen gaat misschien niet alles open. Maar ik kan dit niet testen helaas omdat ik de auto niet heb.jdbiggelaa schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:00:
[...]
Mijn sleutel houd ik inderdaad in mijn broekzak. Ik heb het bij mijn Audi’s wel meegemaakt dat daardoor de ramen open gingen, maar heeft de Enyaq dat ook? ! Ik heb eerder geprobeerd om de ramen met de sleutel te openen, maar dat werkte niet. Bovendien zouden dan alle vier de ramen moeten openen en nu was één raam helemaal dicht. Delen van de stoelen en de binnenkant van de deuren waren nat. Gelukkig geen plassen water op de vloer…
Ik leg tegenwoordig de sleutel altijd aan de kant want al veel te vaak gehad dat alles ineens open stond, kofferbak open en ramen open

Gelukkig dat er geen plassen water in staan. Dat is helemaal vervelend.
[ Voor 3% gewijzigd door SSJVegito op 20-06-2021 14:02 ]
De Enyaq kan het inderdaad ook. Je kan 1 raam open doen of alle 4. Ik heb zelf amper gebruikt op mijn Octavia dus ik ga het uitzetten op mijn Enyaq.
Ben benieuwd en veel plezier alvast.TechBert schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:24:
Bewust even niet meer te veel meer naar dit topic gekeken de afgelopen dagen, mijn geduld wordt al genoeg op de proef gesteld.![]()
Dinsdag is het zover, de voorloop auto wordt opgehaald en de Enyaq geleverd.![]()
![]()
Krijg jij model 2022 en zo ja wat zijn je specs?
Ben met name benieuwd (indien je multifunctioneel stuurwiel en assistentie hebt) travel assist knop op multifunctioneel stuurwiel het doet, en dan hoop ik stiekem dat je assistentie basis hebt.
Inmiddels werkt het weer, op de dag dag ik naar de garage zou gaan, werkte het ineens weer na anderhalf week zonder LTEEdwin_B schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Mijn LTE modem is ook een paar dagen offline, en ik wil die reset eens proberen. Ik heb net met de hand geprobeerd het klepje links bij de bestuurder te openen, maar dat ging nog niet heel makkelijk. Is er een three-finger-salute die ik mis, of een kwestie van meer kracht?hosewol schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:05:
Auto bevalt goed behalve het grote aantal software bugs. Een van de meest irritante is het LTE modem dat vaak vastloopt. De enige manier die ik heb gevonden om dat te resetten is om zekering 19 in het dashboard kastje eruit te halen en de auto in slaap te laten vallen. Hierna komt het modem wel weer online. Heeft iemand hier ook last van of een eenvoudigere oplossing? Ik schat dat een software update pas echt de oplossing gaat bieden.
Ik vermoed mijn eerste serieuze defect. Opeens vandaag weigert de HUD. Geen enkele info in de voorruit en volgens systeem staat het wel gewoon aan. Iemand ervaring mee?
Al een reboot van het media systeem geprobeerd?FJP84 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:09:
Ik vermoed mijn eerste serieuze defect. Opeens vandaag weigert de HUD. Geen enkele info in de voorruit en volgens systeem staat het wel gewoon aan. Iemand ervaring mee?
Heb je de handleiding gecheckt? Klepje open doen en twee nokjes indrukken en dan komt het klepje los.Mescaline schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:51:
[...]
Mijn LTE modem is ook een paar dagen offline, en ik wil die reset eens proberen. Ik heb net met de hand geprobeerd het klepje links bij de bestuurder te openen, maar dat ging nog niet heel makkelijk. Is er een three-finger-salute die ik mis, of een kwestie van meer kracht?
Bij dichtgooien van het kofferbakdeksel rammelt de kentekenplaathouder. Hij zit wel goed vast, maar de achterklep loopt een soort rond en de houder is recht, waardoor deze niet helemaal goed draagt en aanligt. Dat veroorzaakt een rammel. Iemand anders die dit herkent en een oplossing heeft?
Herkennen ja, oplossing nee, of comfort+ afterbuildRandomNick schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:45:
Bij dichtgooien van het kofferbakdeksel rammelt de kentekenplaathouder. Hij zit wel goed vast, maar de achterklep loopt een soort rond en de houder is recht, waardoor deze niet helemaal goed draagt en aanligt. Dat veroorzaakt een rammel. Iemand anders die dit herkent en een oplossing heeft?
Ik kreeg vandaag indicatie dat achterklep nog open was, had hem te hard dicht gegooid....m

Dubbelzijdig tape, elektrische achterklepRandomNick schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:45:
Goed idee, hier handmatig dus valt wat harder dicht denk ik. Ga er ook dubbelzijdige tape opdoen.
Ik heb op basis van diverse Posts op internet/fb en hier een handleiding gemaakt. Met name om dat de mijne ook al een paar dagen zonder LTE zat…
Resetten Skoda Connect Services / LTE:
https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/
Moest zelf ook echt opnieuw koppelen, bleef onbereikbaar namelijk. Al kan dat ook timing zijn, backend van Skoda is niet heel vlot. Al heb ik best een poosje gewacht.
Resetten Skoda Connect Services / LTE:
https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/
Moest zelf ook echt opnieuw koppelen, bleef onbereikbaar namelijk. Al kan dat ook timing zijn, backend van Skoda is niet heel vlot. Al heb ik best een poosje gewacht.
[ Voor 1% gewijzigd door pc-freakz op 20-06-2021 17:28 . Reden: Niet overdrijven, de mijne was 3 dagen offline haha ]
Geen idee wat het model haar is maar ik denk 2021…Ik heb idd assistentie basis en multifinctioneel stuur met de recuperatie peddels, let’s see!knirrebir schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Ben benieuwd en veel plezier alvast.
Krijg jij model 2022 en zo ja wat zijn je specs?
Ben met name benieuwd (indien je multifunctioneel stuurwiel en assistentie hebt) travel assist knop op multifunctioneel stuurwiel het doet, en dan hoop ik stiekem dat je assistentie basis hebt.
Uiteindelijk gewoon harder gedrukt inderdaad, en het klepje komt los 👍RandomNick schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:43:
[...]
Heb je de handleiding gecheckt? Klepje open doen en twee nokjes indrukken en dan komt het klepje los.
Heel irritant idd, klinkt erg goedkoop zo
6 weken in bezit en als ik dan het slechtste moet benoemen dan hoef ik er niet lang over na te denken. Absoluut de remmen._JANO_ schreef op zondag 20 juni 2021 @ 12:48:
Het zal allemaal wel uitgerekend zijn en zoveel mogelijk regenereren, maar het voelt nog steeds alsof ik een tanker met roeispanen probeer te stoppen.
Gevoelsmatig is de remweg bij gedoseerd remmen langer.
Ik durf met deze auto niet te rijden zoals ik met mn vorige diesels met schijfremmen rondom deed.
@Loepoog Hoe remt ie dan als je hem flink intrapt? Zal toch wel gewoon veilig zijn.
Reboot via aan/uit knop heeft het waarschijnlijk doen verhelpen. Dat moest weer omdat het scherm wederom niet reageerde.FJP84 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:09:
Moet wel naar dealer want kunststof rand aan kant van bijrijder komt los.
:strip_exif()/f/image/JwkvgBEfraeQ2lXKz0hoBMtC.jpg?f=fotoalbum_large)
Een harde stop lukt wel, het is meer dat het lijkt alsof je met een volle aanhanger rijdt.vinom schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:41:
@Loepoog Hoe remt ie dan als je hem flink intrapt? Zal toch wel gewoon veilig zijn.
Het hoge gewicht komt gewoon langzamer tot stilstand.
Een beetje comfortabel remmen...tja.....het zal wel weer wennen zijn maar smooth is het niet.
Settings wel gecontroleerd dat die niet perongeluk op inactief is gegaan?FJP84 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:09:
Menu -> Wagen -> Interieur -> Head-up Display
Ik moet zeggen dat ik het tijdens de testrit ook wennen vond dat gigantische gewicht dat je tot stilstand moet brengen maar na er 10 minuten mee gereden te hebben vond ik het wel weer redelijk gewend eigenlijk.Loepoog schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:13:
[...]
Een harde stop lukt wel, het is meer dat het lijkt alsof je met een volle aanhanger rijdt.
Het hoge gewicht komt gewoon langzamer tot stilstand.
Een beetje comfortabel remmen...tja.....het zal wel weer wennen zijn maar smooth is het niet.
Niet schokkerig of iets dergelijks maar gewoon vloeiend.
[ Voor 4% gewijzigd door SSJVegito op 20-06-2021 22:12 ]
Heb ook wel het idee dat het wennen van remmen aan de recuperatie ligt. Hij probeert zo slim mogelijk te remmen (voorkomt te hard remmen waardoor je meteen weer zou willen accelereren) en doet dat soms veel te licht voor de situatie.
Binnen de bebouwde kom rij nu vaak op de B stand, de rest D. Anders wil hij bijv ook met 35 over de drempels en rotondes…
Zodra je wisselt tussen D en B past hij ook de verhouding (hoek intrappen vs vermogen) van je stroompedaal aan, idem voor rempedaal denk ik zo.
Binnen de bebouwde kom rij nu vaak op de B stand, de rest D. Anders wil hij bijv ook met 35 over de drempels en rotondes…
Zodra je wisselt tussen D en B past hij ook de verhouding (hoek intrappen vs vermogen) van je stroompedaal aan, idem voor rempedaal denk ik zo.
Ben hard aan het zoeken op het forum maar kan het antwoord helaas niet vinden... :
Hoe zet ik uit dat de ACC op basis van snelheidsborden/navigatie informatie zijn snelheid aanpast?
Heb vandaag op de A2 bij Eindhoven gehad dat hij opeens 30 herkende waar ik 120 reed....
Hoe zet ik uit dat de ACC op basis van snelheidsborden/navigatie informatie zijn snelheid aanpast?
Heb vandaag op de A2 bij Eindhoven gehad dat hij opeens 30 herkende waar ik 120 reed....
Viltjes voor onder je meubelsFJP84 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:04:
[...]
Herkennen ja, oplossing nee, of comfort+ afterbuild![]()
Ik kreeg vandaag indicatie dat achterklep nog open was, had hem te hard dicht gegooid....m
Bij hulpsystemen dacht ik, moest ook even zoeken. Heb nu 2 opties uitgezet, 1 bij ACC meen ik en 1 in de navigatie app. Hoop dat het nu klaar is met die remmen en gas acties uit het niks (voor niks)…sebari schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:50:
Ben hard aan het zoeken op het forum maar kan het antwoord helaas niet vinden... :
Als ik zeker weet dat het de oplossing is zal ik het wat beter documenteren.
Ik heb de snelheid voorspelling uit gezet.pc-freakz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:56:
[...]
Bij hulpsystemen dacht ik, moest ook even zoeken. Heb nu 2 opties uitgezet, 1 bij ACC meen ik en 1 in de navigatie app. Hoop dat het nu klaar is met die remmen en gas acties uit het niks (voor niks)…
Als ik zeker weet dat het de oplossing is zal ik het wat beter documenteren.
Moet je niet deze hebben?sebari schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:50:
/f/image/WVBzwd98d90ZF6Xbg5xJBWFs.png?f=fotoalbum_large)
EDIT:
Bij nader inzien moet je misschien toch deze hebben:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DjP5fOTzMJeshLfE9QzwcXHh.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door SSJVegito op 20-06-2021 23:31 ]
Ik vertrek 16 augustus richting het Gardameer (zuid west) voor onze zomervakantie, ook met 1 overnachting halverwege. Heel benieuwd naar je ervaringen! Eens kijken in hoeverre ik mijn plan nog kan bijsturen.Jeroenberger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:20:
[...]
Ha jdbiggelaa, ik ga straks in juli naar Italië met de IV 60 (vakantie) en wil ook met ABRP die kant op gaan..
Mag ik vragen wat jij invult bij de instellingen bij REFERENTIEVERBRUIK? Wat is dit precies?
En tot hoeveel procent laat jij de accu minimaal gaan tot een laadpunt?
Verder pak ik ook maar 300 kg extra gewicht mee voor vrouw, kleine kids en een gevulde kofferbak :-)
Ik zal halverwege de reis overnachten in een hotel met laadpunt, dat scheelt weer!
Het is 98% zeker de kentekenplaat die in de houder rammelt. Deze fixeer je dus met tape tegen de houder aan. Op de lak plakken lijkt me idd niet echt lekker 😁Chipsoer schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:10:
[...]
Heel irritant idd, klinkt erg goedkoop zoIs dubbelzijdige tape niet slecht voor de lak?
Alex, zou je misschien kunnen delen wat dat belastingtechnisch truukje was? Ben ik wel benieuwd naar...Alex Timmermans schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Wat zou het nadeel zijn van een first edition?
Volgens mij rijden er al genoeg rond.
Ik heb zelf een first edition besteld die op 2 augustus geleverd gaat worden. Staat al op kenteken en was door een belastingtechnisch truukje ook nog eens 5000,- goedkoper. Ook voor de bijtelling. Daarnaast ben ik verzekerd van een trekhaak 😜. 100% de auto die ik wilde hebben? Nee, misschien niet. Had graag een sunroof gehad. Eigenlijk tegen beter weten in want bij mijn 2 vorige auto’s (opel en bmw) wat het open rijden niet echt optimaal. Teveel herrie.
Of een setje luxe kentekenplaten met opgelegde letters, die zijn kunststof en hebben aan de achterkant ook bevestiging zitten, waardoor ie beter klemt. of nog mooier, geen goedkope kentekenplaathoudersRandomNick schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:39:
[...]
Het is 98% zeker de kentekenplaat die in de houder rammelt. Deze fixeer je dus met tape tegen de houder aan. Op de lak plakken lijkt me idd niet echt lekker 😁
Ik heb de luxe variant en die rammelt ookAlexZuH schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:43:
[...]
Of een setje luxe kentekenplaten met opgelegde letters, die zijn kunststof en hebben aan de achterkant ook bevestiging zitten, waardoor ie beter klemt. of nog mooier, geen goedkope kentekenplaathouders
Heeft dealer voor hem gedaan, naam dealer en contactpersoon heeft hij gepost.maniac_1979 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:41:
Alex, zou je misschien kunnen delen wat dat belastingtechnisch truukje was? Ben ik wel benieuwd naar...
Ik ga de beste man vandaag een mail sturen, kijken of mijn dealer hem mag benaderen om wat te regelen.
Als je hier informatie van hebt, zou je dit dan willen delen?knirrebir schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:48:
[...]
Heeft dealer voor hem gedaan, naam dealer en contactpersoon heeft hij gepost.
Ik ga de beste man vandaag een mail sturen, kijken of mijn dealer hem mag benaderen om wat te regelen.
Ik heb de luxe kentekenplaten. Maar wellicht idd de goedkope houders...AlexZuH schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:43:
[...]
Of een setje luxe kentekenplaten met opgelegde letters, die zijn kunststof en hebben aan de achterkant ook bevestiging zitten, waardoor ie beter klemt. of nog mooier, geen goedkope kentekenplaathouders
Linksom of rechtsom is het plastic en (dun) metaal, dus gaat het klapperen tenzij je het klemt / dempt. Dus dubbelzijdig tape, plakviltjes, rubberen ringen of weet ik wat.
Heeft hij hierboven toch al verteld?maniac_1979 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:41:
[...]
Alex, zou je misschien kunnen delen wat dat belastingtechnisch truukje was? Ben ik wel benieuwd naar...
Iets met een aangepaste fiscale waarde door 5k afschrijving over 3 maanden. Waarvan ik nog steeds niet begrijp hoe dit er doorheen komt bij de belastingdienst.
[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 21-06-2021 11:09 ]
Zie vaak dat wanneer ik rem de motor in eerste instantie niet mee remt. Nogmaals indrukken van rempedaal wel😬😬Loepoog schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:26:
[...]
6 weken in bezit en als ik dan het slechtste moet benoemen dan hoef ik er niet lang over na te denken. Absoluut de remmen.
Het zal allemaal wel uitgerekend zijn en zoveel mogelijk regenereren, maar het voelt nog steeds alsof ik een tanker met roeispanen probeer te stoppen.
Gevoelsmatig is de remweg bij gedoseerd remmen langer.
Ik durf met deze auto niet te rijden zoals ik met mn vorige diesels met schijfremmen rondom deed.
Hier zou ik toch voor terug naar de dealer gaan? Dit lijkt me niet helemaal normaal.pollekeb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Zie vaak dat wanneer ik rem de motor in eerste instantie niet mee remt. Nogmaals indrukken van rempedaal wel😬😬
Dit wisselt bij mij een beetje, ik kan nog niet m'n vinger erop leggen waar het door komt. Het lijkt soms alsof het komt doordat ik 'm direct wat verder intrap, en dat hij wel op de motor afremt als ik het rempedaal heel rustigaan steeds dieper intrap.pollekeb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Zie vaak dat wanneer ik rem de motor in eerste instantie niet mee remt. Nogmaals indrukken van rempedaal wel😬😬
Overigens heb ik inmiddels ook de modus dat als dit gebeurt, ik direct met de flippers het regenereren activeer. Dat werkt best aardig.
Dit is normaal en hoe VAG het systeem ontwikkelt heeft. Ik weet niet meer waar, maar ik heb er een video over gezien of erover gelezen. In eerste instantie probeert de voetrem door middel van recuperatie de auto af te remmen. Pas wanneer blijkt dat dit niet afdoende is (jij drukt het pedaal dieper in, of de sensoren bemerken een obstakel (laatste kan ik niet meer terugvinden) dan komen de normale remmen erbij. Dus als je de rem doordrukt of nog een keer stevig remt zal de echte rem erbij komen.pollekeb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Update: artikel gevonden waarin het wordt uitgelegd.
[ Voor 13% gewijzigd door RandomNick op 21-06-2021 13:28 . Reden: Linkje erbij gezet, tekst geupdated ]
Klopt wat jij zegt, maar wat @pollekeb zegt is precies het tegenovergestelde, namelijk dat de motor niet meeremt.RandomNick schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Dit is normaal en hoe VAG het systeem ontwikkelt heeft. Ik weet niet meer waar, maar ik heb er een video over gezien of erover gelezen. In eerste instantie probeert de voetrem door middel van recuperatie de auto af te remmen. Pas wanneer blijkt dat dit niet afdoende is (jij drukt het pedaal dieper in, of de sensoren bemerken een obstakel) dan komen de normale remmen erbij. Dus als je de rem doordrukt of nog een keer stevig remt zal de echte rem erbij komen.
Je hebt gelijk, niet goed gelezen. Wat @pollekeb heeft lijkt me idd niet correct, zeker bij normaal/rustig remmen moet je eerst de recuperatie indicator zien reageren (blauwe lijn).pim89 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Klopt wat jij zegt, maar wat @pollekeb zegt is precies het tegenovergestelde, namelijk dat de motor niet meeremt.
Enyaq was hier eerst eind mei, toen eind juni, toen eind oktober en nu weer 9 juli. Samenvatting, elke keer als ik 1 a 2 weken tegen de beloofde leverdatum aanhik dat gebeurd er wat pff. Zulke grapjes kan je als klant niet flikken maar andersom we moeten wel dit soort levertijden en communicatie pikken....
If it aint broke, fix it till it is!
Die van mij stuitert ook heen en weer van 36/37 naar 42 en weer terug. Sinds vanmorgen staat hij echter op week 50. Afgelopen week nog bericht gekregen dat ze met de bouw zouden gaan beginnen...

Zal wel iets met de HUD te maken hebben, al heb ik daar van niemand nog iets over gehoord. De leasepartner wist ook van niks.

Zal wel iets met de HUD te maken hebben, al heb ik daar van niemand nog iets over gehoord. De leasepartner wist ook van niks.
Ik had hem graag in april besteld, maar intern gedoe over het leasebeleid dat net aan een revisie toe was heeft voor vertraging gezorgd. Mijn voorkeursdealer heeft uiteindelijk - logischerwijs - het productieslot moeten vrijgeven. Ik hoop dat ik nog een voorraadmodel kan regelen, want ik zie het niet meer gebeuren dat er nog een plek vrijkomt voor levering dit jaar. Wordt nog best lastig denk ik, veel voorraadmodellen zijn first editions en die vind ik in de 80-uitvoering toch wel even te duur worden.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Hier hetzelfde. Wordt steeds verder uitgesteld naar achteren.
Net de leasemaatschappij gebeld met de vraag of er een demo of voorraad model in plaats mag worden genomen en anders laten ze hem maar vervallen.
Net de leasemaatschappij gebeld met de vraag of er een demo of voorraad model in plaats mag worden genomen en anders laten ze hem maar vervallen.
Goed, voor de liefhebbers heb ik het nog even uitgezocht hoe het nou precies zit met het prijsverschil. Het blijken “demo” auto’s te zijn.
Men schrijft daar 3 maanden op af en ook de fiscale waarde wordt aangepast. Geheel legaal dus.
Men heeft nog een paar v80 en v60 staan die onder deze constructie vallen.
Even voor de goede orde. Mijn auto is dus splinternieuw en wordt NIET als demo gebruikt.
Ook niet die ze nu nog hebben staan. Doe er je voordeel mee.
Men schrijft daar 3 maanden op af en ook de fiscale waarde wordt aangepast. Geheel legaal dus.
Even voor de goede orde. Mijn auto is dus splinternieuw en wordt NIET als demo gebruikt.
Blijf dit apart vinden, want op basis van kentekenregistratie is de fiscale waarde bepaald. Of rijden al die demo's op dealerplaten en staan ze nog niet als definitief geregistreerd? Ben het nooit eerder tegen gekomen, maar goed als er een maas is in het systeem is dit een lucratieveAlex Timmermans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:03:
Goed, voor de liefhebbers heb ik het nog even uitgezocht hoe het nou precies zit met het prijsverschil. Het blijken “demo” auto’s te zijn.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik blijf erbij dit is onmogelijk.Alex Timmermans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:03:
Wel gek. Deze: https://www.maasautogroep...-inch-trekhaak-27548246#/ staat op kenteken en als je dat kenteken opzoekt bij de RDW wordt een fiscale waarde van € 56735 weergegeven. Dat is weinig voor een 80 First Edition.
Ik snap het ook niet, en het riekt wel. Aan de andere kant, als het juist bij de RDW staat...
Ik snap het ook niet, en het riekt wel. Aan de andere kant, als het juist bij de RDW staat...
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Voor de Arctic Silver bezitters. Welke kleur staat er bij jullie aangegeven op rdw?
Vanochtend bij dealer geweest ivm veelvoudige storingsmelding op travel assist en soms op side assist. Na uitlezen auto besloten om een nieuw stuur te bestellen, nette snelle service vindt ik, blij dat het goed en serieus opgepakt wordt.
Grijs 😂Genestealer schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:39:
Voor de Arctic Silver bezitters. Welke kleur staat er bij jullie aangegeven op rdw?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2