Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
FJP84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Zo'n 12jr geleden toen ik mijn eerste lease auto kon uitzoeken en ik voor de Honda Civic Hybrid ging en toevallig bij een dealer was voor een prijsopgave was de letterlijke opmerking van de verkoper dat hij lease rijders geen goede klanten vond, want het maakte hen toch niet uit waar de auto besteld zou worden....hij had gelijk _O-

Nog niet echt in het donker gereden, maar hoe zit het met de dimmende buitenspiegels? Ik heb het idee dat dit alleen aan bestuurderszijde het geval is, want daar lijkt een soort van extra laagje op de spiegel te zitten, net als op de binnenspiegel. Bij de buitenspiegel aan de bijrijder kant is dat niet het geval.
Vaak kun je aan de spiegel al zien dat die dimmend is, dan zie je een rand rondom de spiegel zelf, maar wel op de spiegel. Ik weet inet of dit standaard is, dacht eigenlijk in deze tijd voor zo'n auto toch wel maar je weet het nooit.

EDIT:

Je weet het nooit of het klopt maar volgens deze website heeft die dus geen automatisch dimmende buitenspiegels.

Autoweek

[ Voor 9% gewijzigd door SSJVegito op 18-06-2021 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvK51tJTDAUMFQpTxCAu2xYF9mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1cDtrNGfdsn8urWim3zKaSa.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen dimmende binnenspiegel in de standaarduitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:30
De linkerbuitenspiegel is dimmend, daar heb ik de sticker duidelijk gezien. Rechts volgens mij niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
n.a.v. comments en afbeeldingen op dit topic de tablethouder besteld.

Nu zie je in de webshop wel al twee artikelen.Tablethouder en 'basishouder reis- en comfortsysteem'. Maar op basis van prijs, afbeelding en productomschrijving alleen de tablethouder besteld. a 25eu incl. verzendkosten. Na openen van pakketje blijk je toch beide producten nodig te hebben... wat is dit voor onzin? Ik bestel toch een tablethouder (zoals op afbeelding inclusief dat 2e ding?!) niet een tablethouder die geen tablets kan vasthouden?. Moet ik straks ook nog de schroefjes los bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dinh088 op 18-06-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Dinh088 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:46:

Nu zie je in de webshop wel al twee artikelen.Tablethouder en 'basishouder reis- en comfortsysteem'. Maar op basis van prijs, afbeelding en productomschrijving alleen de tablethouder besteld. a 25eu incl. verzendkosten. Na openen van pakketje blijk je toch beide producten nodig te hebben... wat is dit voor onzin? Ik bestel toch een tablethouder (zoals op afbeelding inclusief dat 2e ding?!) niet een tablethouder die geen tablets kan vasthouden?. Moet ik straks ook nog de schroefjes los bestellen?
Het is inderdaad wel vreemd, er staat dat de houder voor verschillende toepassingen is, maar men laat alleen de tablethouder zien.
(overigens staat bij de omschrijving van de tablet houder wel duidelijk dat je de basishouder nodig hebt
Artikelomschrijving
Tablethouder

Handige houder welke u aan de armsteun bevestigt om op uw tablet te werken. Met de basishouder (3V0061128) is montage aan de hoofdsteun mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
patman070 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Het is inderdaad wel vreemd, er staat dat de houder voor verschillende toepassingen is, maar men laat alleen de tablethouder zien.
(overigens staat bij de omschrijving van de tablet houder wel duidelijk dat je de basishouder nodig hebt
Artikelomschrijving
Tablethouder

Handige houder welke u aan de armsteun bevestigt om op uw tablet te werken. Met de basishouder (3V0061128) is montage aan de hoofdsteun mogelijk.
Snap ik; maar ik zie bij het te bestellen product toch echt dat 'basisding' (zit hem toch echt al in het woord mijn inziens). En mijn aanname is dat je het 'basisding' los kan bestellen voor eventuele 2e hoofdsteun.

Als ik het product nu ook al zou kunnen gebruiken door los neer te zetten oid zou ik het al snappen. Maar het product is compleet onbruikbaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:40
Net contact gehad met Auto Hoogenboom naar aanleiding van de berichten hier en het overzicht van @jdenijs. Antwoord:
Goedemorgen Sand0rf,

Voor jouw Enyaq zijn er geen restricties. Levertijd blijft dus eind oktober 2021.

Gr. Auto Hoogenboom
Voor de goede orde, besteld week 16, verwachtte levering week 43. Enyaq 80, Quartz Grey, standaard velgen, standaard verlichting.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
Sand0rf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:39:
Net contact gehad met Auto Hoogenboom naar aanleiding van de berichten hier en het overzicht van @jdenijs. Antwoord:

[...]

Voor de goede orde, besteld week 16, verwachtte levering week 43. Enyaq 80, Quartz Grey, standaard velgen, standaard verlichting.
Erg opvallend want je hebt te maken met zowel de standaard velgen als de standaard verlichting. En ook nog eens Quartz Grey welke zover ik weet ook veranderd gaat worden.

Enige wat kan is dat je al week 43 had toegewezen gekregen. En daarom er geen restricties op zitten ivm toch al een wat langere levertijd.

Ik had week 32, en heb wel de restricties. Mogelijk dat daar het mee te maken heeft.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

Maar is het basis ding wel geschikt om in de cup holder op de achterbank te plaatsen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Robbie8454 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Maar is het basis ding wel geschikt om in de cup holder op de achterbank te plaatsen??
Ja, dat zeker.

De basishouder is het element dat je alleen nodig hebt om op de tablethouder op de hoofdsteunen te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK1cZFfewonNNH9AqvS_exZrNTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XE3v1tqnFoqn2qoap2NEfjYo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door RandomNick op 18-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick

Ik snap niks van je geklaag.
Op alle websites staat het duidelijk vermeld. Eveneens heb ik het heel duidelijk vermeld in mijn post in dit topic.
Je doet alsof je het allemaal goed bekeken en gelezen hebt, maar dat is overduidelijk niet het geval.
Als je je er een beetje in had verdiept zie je dat de losse klem tussen de hoofdsteun deel is van een modulair systeem waarop je of een tablethouder kan monteren, of een tassenhaak, of een kledinghanger.
Als je de tablethouder aanklikt op de website wordt eronder direct het bijbehorende product ook weergegeven als 'gerelateerd product'.

[ Voor 11% gewijzigd door RandomNick op 18-06-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Dinh088 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Als ik het product nu ook al zou kunnen gebruiken door los neer te zetten oid zou ik het al snappen. Maar het product is compleet onbruikbaar nu.
Ook dit klopt niet. Met de tablethouder alleen kan je de tablet bevestigen in de armsteun achterin.

[ Voor 8% gewijzigd door RandomNick op 18-06-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Voor het overzicht.

Net gebeld door mijn dealer. Auto besteld 6 november. Alles erop en eraan alleen geen warmtepomp of trekhaak. Dus wel een HUD en een CF. Omgezet begin mei naar Sportline uitvoering. Stond op levering week 42. Als ik de HUD en CF laat vervallen wordt het week 32. Anders wordt het week 38.

Ik bel je voor de zekerheid zegt ie, maar ik weet je antwoord al. Dat klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
mimalizo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:43:
Voor het overzicht.

Net gebeld door mijn dealer. Auto besteld 6 november. Alles erop en eraan alleen geen warmtepomp of trekhaak. Dus wel een HUD en een CF. Omgezet begin mei naar Sportline uitvoering. Stond op levering week 42. Als ik de HUD en CF laat vervallen wordt het week 32. Anders wordt het week 38.

Ik bel je voor de zekerheid zegt ie, maar ik weet je antwoord al. Dat klopt...
Welke dealer heb jij?
Mijn auto is namelijk 11 november besteld, trekhaak, en warmtepomp. Stond op week 19, ging naar 25 en nu naar 30.
Maar zelfs op 30 reken ik al niet meer.
Ik zit er zelfs aan te denken om mijn order te cancellen en voor een first edition te gaan.
Weet niet wat de nadelen daarvan zijn....

[ Voor 21% gewijzigd door maniac_1979 op 18-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Sand0rf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:39:

[...]

En ik heb hem 3 weken eerder besteld met levering week 33 en heb nu een licht upgrade moeten doen, andere kleur grijs en Hudje laten vallen. Anders levering 2022.

Ik ga net als jullie maar stoppen met het zoeken naar de logica :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Ook ik heb aanpassingen moeten doen.
Mijn Auto wordt besteld bij van Udenhout. Grote kans op levering in 2022 tenzij ik het lichtpakket en de regulus velgen neem.
Dit maar gedaan. 16% bijtelling kost me meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
qntal schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:00:
Ook ik heb aanpassingen moeten doen.
Mijn Auto wordt besteld bij van Udenhout. Grote kans op levering in 2022 tenzij ik het lichtpakket en de regulus velgen neem.
Dit maar gedaan. 16% bijtelling kost me meer.
Veldhoven of Den Bosch? En wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

maniac_1979 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Veldhoven of Den Bosch? En wanneer heb je besteld?
Ik ga er vanuit dat het Den Bosch is.
Auto gaat besteld worden. Maar bij de offerte werd dit al kenbaar gemaakt. Aflevering zou gepland zijn in week 45-46

iV 80
Racing Blue
Geen trekhaak
Geen HUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
maniac_1979 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Welke dealer heb jij?
Mijn auto is namelijk 11 november besteld, trekhaak, en warmtepomp. Stond op week 19, ging naar 25 en nu naar 30.
Ik zit er zelfs aan te denken om mijn order te cancellen en voor een first edition te gaan.
Korterink in Zwolle.

Hij zei letterlijk, jij volgt ook al die fora. Maar dit is wat we letterlijk van de importeur bevestigd krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
Bij het aanmaken van mijn Powerpass account had ik bij vergissing voor Duitsland gekozen.
Ik had nog geen laad-abonnement gekoppeld.

Ik heb support gevraagd over hoe ik het land kan corrigeren in Nederland.

Blijkt dat Powerpass dat gegeven opslaat in de Skoda ID repository, en volgens support is de enige manier om het land te wijzigen je hele Skoda ID te verwijderen, en alles op nieuw aan te maken.

Dat kan via de Skoda ID portal:
https://skodaid.vwgroup.io/landing-page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
NoCO2 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:44:
Bij het aanmaken van mijn Powerpass account had ik bij vergissing voor Duitsland gekozen.
Ik had nog geen laad-abonnement gekoppeld.

Ik heb support gevraagd over hoe ik het land kan corrigeren in Nederland.

Blijkt dat Powerpass dat gegeven opslaat in de Skoda ID repository, en volgens support is de enige manier om het land te wijzigen je hele Skoda ID te verwijderen, en alles op nieuw aan te maken.

Dat kan via de Skoda ID portal:
https://skodaid.vwgroup.io/landing-page
Thanks! Heb hetzelfde probleem namelijk

Edit: Helaas, dat werkt niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDXBzblogW3RvF-ZQf2RT2ej67U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S2z6q0iOAQkYRGYMOXuwaDGU.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 18-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
RandomNick schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Ik snap niks van je geklaag.
Op alle websites staat het duidelijk vermeld. Eveneens heb ik het heel duidelijk vermeld in mijn post in dit topic.
Je doet alsof je het allemaal goed bekeken en gelezen hebt, maar dat is overduidelijk niet het geval.
Als je je er een beetje in had verdiept zie je dat de losse klem tussen de hoofdsteun deel is van een modulair systeem waarop je of een tablethouder kan monteren, of een tassenhaak, of een kledinghanger.
Als je de tablethouder aanklikt op de website wordt eronder direct het bijbehorende product ook weergegeven als 'gerelateerd product'.
Ik ga als consument naar een Skoda-webshop met de gedachte een premium product aan te schaffen. M.a.w. je betaald meer voor betere kwaliteit/service. Als ik daar een product 'tablethouder' zie, met 1 foto waarbij de houder aan een hoofdsteun zit (niet armsteun), dan mag ik er enigsinds (ook prijs en nogmaals de skoda-webshop niet alibaba) vanuit gaan dat ik het product bestel wat is afgebeeld.

Wat nu met kennis achteraf makkelijk te extraheren valt is dat de basishouder géén onderdeel van dit product is. Vooraf gezien ga ik er vanuit dat het basisstuk dus bij dit pakket inzit én eventueel los te bestellen is voor een eventuele 2e hoofdsteun.

En je comment geeft aan; als je je er een beetje in hebt verdiept... het is een tablethouder... geen nasa raket. Ik bestel een tablethouder waar de enige afbeelding is aan een hoofdsteun. Tevens geef ik aan in mijn comment dat mijn bestelling inderdaad vol aannames zit. Maar goed, die aannames zijn wel op basis van historie...

Enfin, ja met captain hindsight klopt je verhaal. Als je de ervaring niet hebt vind ik persoonlijk (hier kan jouw mening verschillen) dat het niet allemaal obvious is.

ps. je hebt het inderdaad in jouw post wel duidelijk vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Het is gelukkig wel een premium product. Echt lekker stevig en slim vormgegeven. (Systeem om te bevestigen)

Ik laat overigens altijd gratis afleveren bij dealer, maar ja als die niet in de buurt zit...
Dinh088 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:22:
[...]

Ik ga als consument naar een Skoda-webshop met de gedachte een premium product aan te schaffen. M.a.w. je betaald meer voor betere kwaliteit/service. Als ik daar een product 'tablethouder' zie, met 1 foto waarbij de houder aan een hoofdsteun zit (niet armsteun), dan mag ik er enigsinds (ook prijs en nogmaals de skoda-webshop niet alibaba) vanuit gaan dat ik het product bestel wat is afgebeeld.

Wat nu met kennis achteraf makkelijk te extraheren valt is dat de basishouder géén onderdeel van dit product is. Vooraf gezien ga ik er vanuit dat het basisstuk dus bij dit pakket inzit én eventueel los te bestellen is voor een eventuele 2e hoofdsteun.

En je comment geeft aan; als je je er een beetje in hebt verdiept... het is een tablethouder... geen nasa raket. Ik bestel een tablethouder waar de enige afbeelding is aan een hoofdsteun. Tevens geef ik aan in mijn comment dat mijn bestelling inderdaad vol aannames zit. Maar goed, die aannames zijn wel op basis van historie...

Enfin, ja met captain hindsight klopt je verhaal. Als je de ervaring niet hebt vind ik persoonlijk (hier kan jouw mening verschillen) dat het niet allemaal obvious is.

ps. je hebt het inderdaad in jouw post wel duidelijk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
DirkBouwman schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:42:
Het is gelukkig wel een premium product. Echt lekker stevig en slim vormgegeven. (Systeem om te bevestigen)

Ik laat overigens altijd gratis afleveren bij dealer, maar ja als die niet in de buurt zit...

[...]
Eens, product zelf is van prima kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Joh, hoor ik dit nu goed en is de Crystal Face veranderd van lichten horizontal en verticaal naar enkel horizontaal? Mijn duits is niet al te best dus vandaar.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:27:
Joh, hoor ik dit nu goed en is de Crystal Face veranderd van lichten horizontal en verticaal naar enkel horizontaal? Mijn duits is niet al te best dus vandaar.

Youtube
Zo te horen wel wegens een patentgeschil met BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31

Youtube
Ik denk in de startup wel alles led, maar tijdens rijden alleen horizontaal. Want BMW heeft geklaagd dat het teveel op hun signatuur zou lijken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Yes, ik mag mijn auto a.s. donderdag ophalen! Besteld februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
Net een update gehard over vertraagde levering van mijn iV 80.
Levering is nu week 40 aan dealer (week 41/42 aan berijder).

Reden natuurlijk algemeen chip tekort en specifiek voor mijn configuratie:
Standaard LED
Trekhaak
HUD

Alternatief was omzetten naar matrix LED, skippen HUD en trekhaak omzetten naar achteraf montage (alleen voorbereiding).
Wanneer de trekhaak (accessoire) dan later komt is niet bekend (zal wel 2022 worden)
Overige wijzigingen wel gratis, maar wel verhoging fiscale waarde.
Daarom als leaserijder maar af gezien van toekomstige wijzigingen en dan maar wat meer geduld :)

Ter volledigheid:
Besteld: maart 2021
Eerste geschatte oplevering week 34
Dealer: TB Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:40
Lijkt er toch op dat Skoda verwacht dat later in het jaar de restricties minder/weg zijn aangezien ik voor levering week 43 ook geen restricties heb.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Sand0rf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:48:
Lijkt er toch op dat Skoda verwacht dat later in het jaar de restricties minder/weg zijn aangezien ik voor levering week 43 ook geen restricties heb.
Die van mij staat voor week 44 maar ik werd wel gebeld om de velgen eventueel te veranderen. Andere opties die ik heb zijn al geen probleem opties (nog niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
maniac_1979 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Welke dealer heb jij?
Wat zou het nadeel zijn van een first edition?
Volgens mij rijden er al genoeg rond.

Ik heb zelf een first edition besteld die op 2 augustus geleverd gaat worden. Staat al op kenteken en was door een belastingtechnisch truukje ook nog eens 5000,- goedkoper. Ook voor de bijtelling. Daarnaast ben ik verzekerd van een trekhaak 😜. 100% de auto die ik wilde hebben? Nee, misschien niet. Had graag een sunroof gehad. Eigenlijk tegen beter weten in want bij mijn 2 vorige auto’s (opel en bmw) wat het open rijden niet echt optimaal. Teveel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Alex Timmermans schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf een first edition besteld die op 2 augustus geleverd gaat worden. Staat al op kenteken en was door een belastingtechnisch truukje ook nog eens 5000,- goedkoper. Ook voor de bijtelling. Daarnaast ben ik verzekerd van een trekhaak 😜. 100% de auto die ik wilde hebben? Nee, misschien niet. Had graag een sunroof gehad. Eigenlijk tegen beter weten in want bij mijn 2 vorige auto’s (opel en bmw) wat het open rijden niet echt optimaal. Teveel herrie.
Ik vind het ook altijd zo apart dat sommige leveranciers van autos zo'n sunroof als standaard in een pakket zetten, de rest van het pakket is dan interessant maar dat sunroof moet je inleveren op hoogte en wordt het vaak te klein voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Leuk al die opgaven van wijzigen agv restricties, maar helaas geen garantie dat je wijzigingen ook krijgt, het is inventariseren wat ze doen en dat ze afhankelijk van aanwezig componenten wijziging dien door te voeren of niet, zie ook eerdere posts van andere members welke reactie ze gekregen hebben van dealer.
Als het lukt en je krijgt de wijzigingen dan is het meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Weet er overigens eimand hier een goede afscherming voor de kofferbak i.v.m. hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
[...]

Je moet er ook niet mee op de autoweg of snelweg mee gaan rijden in open toestand..... boven de 60 km/uur wordt het al een aardige herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
ManiacScum schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:22:
[...]

Je moet er ook niet mee op de autoweg of snelweg mee gaan rijden in open toestand..... boven de 60 km/uur wordt het al een aardige herrie.
Dat bedoel ik. Je hebt er relatief weinig aan.
Mijn vrouw heeft een 500 Abarth cabrio.
De kan je volledig open superfijn rijden en ook op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
ManiacScum schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Thanks! Heb hetzelfde probleem namelijk

Edit: Helaas, dat werkt niet

[Afbeelding]
Yep hier hetzelfde, onmogelijk om het account te wissen. Kon overigens wel Nederland als land kiezen in de portal.

Daarna in de portal de toegang voor de Powerpass app ingetrokken en Powerpass app opnieuw geinstalleerd, in de hoop om hem opnieuw de profielgegevens uit de portal te laten lezen. De Powerpass app blijft nu, ook naar herhaaldeijk wissen en installeren, echter hangen op het opstartscherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4L7MufNHiaLApg4yr81ijccO0NY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIkzryAgkbNvTNmJM5c58TkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Jonge, jonge wat een bras die Skoda apps en portals. Ik zou hopen dat dit onderdeel van de Enyaq wat meer in de reviews van autobladen en -sites zou worden meegenomen, dat zou de druk op Skoda en VW verhogen om er een paar tandjes bij te zetten.

Een moderne “EV mobility solution” is echt meer dan alleen de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:16:
Weet er overigens eimand hier een goede afscherming voor de kofferbak i.v.m. hond?
Zelf geen hond, maar ben dan benieuwd bedoel je afscherming vloer en/of achterbank en/of ook deel boven achterbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Zelf geen hond, maar ben dan benieuwd bedoel je afscherming vloer en/of achterbank en/of ook deel boven achterbank?
Ik doel op een afscherming dat meer een kuip is zodat de zijkanten ook afgeschermd zijn en dan voor de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

Youtube
Vet! Zo krijg ik m! Lijkt er wel op dat hij dat zegt. Vind t nog niet eens zo heel erg. In een ander filmpje lijkt. Het alsof de ribben alleen minder fel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Wicked-Game schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Ik denk in de startup wel alles led, maar tijdens rijden alleen horizontaal. Want BMW heeft geklaagd dat het teveel op hun signatuur zou lijken.
Joh dan had de cf inmiddels vanaf de motorkap tot aan de grond moeten lopen 🤢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Vet! Zo krijg ik m! Lijkt er wel op dat hij dat zegt. Vind t nog niet eens zo heel erg. In een ander filmpje lijkt. Het alsof de ribben alleen minder fel zijn.
Ik denk dat het nogsteeds wel lijkt of ze licht geven door verstrooiing in die ramen, of hoe je die ook noemt, en dat dan licht naar buiten komt uiteindelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Weet niet of dat al bekend was, maar het schuifje van de ventilatorroosters (dat in mijn vorige auto's de links - rechts bediening van de luchtstroom was) is alleen om het rooster open of dicht te zetten.

Je kunt dus niet de richting van de lucht sturen...apart

Je moet ook niet testen tijdens het rijden.

Heb nu in stilstaand een en ander uitgeprobeerd. Ik moet mijn woorden terugnemen. Het is uiteindelijk redelijk Simply Clever.

Je kunt wel de ventilatieroosters naar links en rechts sturen. Bij de laatste halve centimeter naar rechts schuiven voel je echter lichte weerstand en dan gaat hij dicht.

Dus ingenieuze manier om apart open/dicht schuifje weg te kunnen laten

[ Voor 45% gewijzigd door jeroenkb op 18-06-2021 16:38 . Reden: beter testen van functionaliteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:48:
Weet niet of dat al bekend was, maar het schuifje van de ventilatorroosters (dat in mijn vorige auto's de links - rechts bediening van de luchtstroom was) is alleen om het rooster open of dicht te zetten.

Dit viel mij tijdens de testrit ook op inderdaad. Aan de andere kant, als die goed verwarmt/koelt is het ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:54
Vandaag met 100% accu weer huiswaarts gekeerd. Bij vertrek 525km range. Op de snelweg 115 en 110km aangehouden en met een gemiddelde van 15.2kWh/100km nog 73% over met 373km range over. De totale afstand van 144km en uiteindelijk 152km range minder. Niet verkeerd.

Ik heb wel geregeld dat ik het infotainment moet resetten omdat het niet reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
jeroenkb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:48:

Is dit bij alle roosters zo? Ik meende alleen gelezen te hebben dat het bij de middelste zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Dit viel mij tijdens de testrit ook op inderdaad. Aan de andere kant, als die goed verwarmt/koelt is het ook niet nodig.
Eens.

Behalve als je een partner hebt die nogal precies is qua waar ze een koudestroom wil voelen.
Resultaat is het continue schuiven met de roosters van aan naar uit en vice versa |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Is dit bij alle roosters zo? Ik meende alleen gelezen te hebben dat het bij de middelste zo was.
Ik dacht alle, maar zal het dadelijk nog even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Dat zou ik dan best wel een minpunt vinden als het op alle is. Ik of mijn vrouw schuif ze toch regelmatig van mij af op juist op mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Denk dat we met de Enyaq nog relatief blij mogen zijn. Nu wel de vertragingsperikelen, maar nog geen hele grote technische issues of slechte built quality.

Als ik dan het Mach E forum lees. Anderhalf tot 2 jaar wachten. Kieren en gaten, slechte software en bij laden ongelofelijke herriebakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2xDPrEO5wMcA9Tr6DlPlVUgiXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/on1TowNY9uX3q0qvz85aeDKO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jeroenkb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:23:
Denk dat we met de Enyaq nog relatief blij mogen zijn. Nu wel de vertragingsperikelen, maar nog geen hele grote technische issues of slechte built quality.

Als ik dan het Mach E forum lees. Anderhalf tot 2 jaar wachten. Kieren en gaten, slechte software en bij laden ongelofelijke herriebakken.

[Afbeelding]
Haha dit is inderdaad wel bizar ja. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Je moet ook niet testen tijdens het rijden.

Heb nu in stilstaand een en ander uitgeprobeerd. Ik moet mijn woorden terugnemen. Het is uiteindelijk redelijk Simply Clever.

Je kunt wel de ventilatieroosters naar links en rechts sturen. Bij de laatste halve centimeter naar rechts schuiven voel je echter lichte weerstand en dan gaat hij dicht.

Dus ingenieuze manier om apart open/dicht schuifje weg te kunnen laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Wootism schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:32:
[...]

Haha dit is inderdaad wel bizar ja. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

[YouTube: Insane Mustang Mach E charging noise!!!]
Dan ben ik benieuwd of je bij de Enyaq iets hoort als ie op laad ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Gisteren in de volle zon aan de laadpaal. Heel licht zoemen. Niet te horen vanaf meer dan 3 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Normaal niet, maar vorige week met ca. 25 graden in de zon en opladende hoorde ik ook wel een licht zoemend geluid van een soort ventilator of ander koelproces. Echter niet meer herrie dan de airco maakt bij het vooraf koelen. Zeker niet van het niveau dat je buren je post gaan sturen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Zonet gebeld door iemand van Skoda Customer Care die reageerde op mijn ingebrekestellingsbrief die ik o.a. vanwege de Powerpass had gestuurd naar de dealer en die ik in kopie naar de directeur van Skoda Nederland had gezonden.

Wat betreft de Powerpass is het verhaal: "Wij zijn bezig om te onderzoeken of het mogelijk is deze pas beschikbaar te maken voor Nederlandse rijders. Op dit moment is nog niet te zeggen of en, zo ja, wanneer dit het geval zal zijn".

Op zich attent dat dit wordt meegedeeld, maar we moeten dus nog even geduld hebben totdat er (hopelijk) witte rook bij Pon opstijgt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
jeroenkb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Eens.

Behalve als je een partner hebt die nogal precies is qua waar ze een koudestroom wil voelen.
Resultaat is het continue schuiven met de roosters van aan naar uit en vice versa |:(
Dacht al dat mijn vriendin als enige die 'tik' had.. ;) . Eerste actie als die in de auto stapt is alle roosters dicht zetten zodat ik aan 'mijn' kant de volle laag krijg... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Geluidsniveau bij opladen: zachte zoem, idd wrsch een ventilator. Keurig op de achtergrond en nooit hinderlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Eens.

Haha, die moeten niet lopen zeuren. :P Koude lucht is koude lucht. Aan de andere kant, ze kunnen er nu niet meer mee prutsen dus ben je daar ook vanaf! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Wootism schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:32:
[...]

[YouTube: Insane Mustang Mach E charging noise!!!]
Haha, klinkt alsof er een compressor aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-10 16:42
fz1971 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:56:
Ook ik ben vandaag gebeld door PON.
Of ik mijn HUD wilt laten vervallen anders zal het 2022 gaan worden.
Levering stond gepland voor eind oktober. Had de Enyaq full options besteld en 3 weken geleden om laten zetten naar Sportline maar nu dus vragen ze of ik de HUD wilt laten vervallen ander minimaal 8 weken vertraging

Twijfel HUD laten vervallen of Cancelen.
Heb HUD laten vervallen en daar voor in de plaats maar CF genomen.
Nu geen vertraging meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Haha, klinkt alsof er een compressor aan staat.
Dit zal hopelijk toch wel een defect zijn?
Dan doen anders de buten geen oog meer dicht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:05
Bestelling vorige week donderdag gedaan via LM. Heen en weer sturen van contracten heeft even geduurd.

Nadat aankoopopdracht drie dagen bij Muntstad heeft gelegen dan vandaag toch echt officieel bericht; auto is besteld!

Gelijk ook een voorlopige leverdatum doorgekregen: 31 dec '21.

Laten we hopen op een gevalletje underpromise, overdeliver. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7OarejtnvUMXlaDObrcXvXRVgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPpbBa2Yt136HUDJydb70IDi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Alex Timmermans schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:35:
[...]

Dit zal hopelijk toch wel een defect zijn?
Dan doen anders de buten geen oog meer dicht
Oplossing vanuit Ford op dit moment: met minder vermogen laden. Nog geen oplossing bekend. Dus niet direct een defect.

Tot zo ver het offtopic uitstapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Weet iemand of je de parkeersensoren aan de voorkant kunt afstellen in gevoeligheid? Kan het niet vinden in instructieboekje. Sensoren reageren pas op een afstand van 15 cm van obstakel zodra de eerste piep ontstaat moet je meteen op de rem…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
frankdaan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:01:
Weet iemand of je de parkeersensoren aan de voorkant kunt afstellen in gevoeligheid? Kan het niet vinden in instructieboekje. Sensoren reageren pas op een afstand van 15 cm van obstakel zodra de eerste piep ontstaat moet je meteen op de rem…
Als die pas zo laat begint zou ik naar de dealer gaan. En de voorwaarden checken, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d9Xvnxw25gr9Vic_cuDgVMLc6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WiVzrPuUH6yCydu45szzjuUl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Als die pas zo laat begint zou ik naar de dealer gaan. En de voorwaarden checken, zie hieronder.

[Afbeelding]
Heb maandag afspraak staan om storingen mbt travel assist uit te lezen, kunnen ze meteen hier naar kijken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
frankdaan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:17:
[...]

Heb maandag afspraak staan om storingen mbt travel assist uit te lezen, kunnen ze meteen hier naar kijken idd.
Goed plan! Ik zou de instellingen nog nakijken of daar iets in te stellen is en anders zoeken ze het maar uit.

Ik vind het wel een beetje jammer dat er nog zoveel probelemen zijn met de autos en alle onduidelijkheden eromheen. Hele andere ervaring dan toen ik de Superb heb besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
FJP84 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:11:
Vandaag met 100% accu weer huiswaarts gekeerd. Bij vertrek 525km range. Op de snelweg 115 en 110km aangehouden en met een gemiddelde van 15.2kWh/100km nog 73% over met 373km range over. De totale afstand van 144km en uiteindelijk 152km range minder. Niet verkeerd.

Ik heb wel geregeld dat ik het infotainment moet resetten omdat het niet reageert
Keurig, ik zit nu op 556km bij 100% en dan rij ik nog helemaal niet bijzonder zuinig oid voor mijn gevoel. Wel altijd in de meest regeneratieve stand en met TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pas1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Keurig, ik zit nu op 556km bij 100% en dan rij ik nog helemaal niet bijzonder zuinig oid voor mijn gevoel. Wel altijd in de meest regeneratieve stand en met TA.
Rij jij dan ook in Normaal modus of wel in eco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Rij jij dan ook in Normaal modus of wel in eco?
Ook nog eens normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pas1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Ook nog eens normaal...
Klinkt goed, ben wel benieuwd hoe die het met mijn rijstijl doet. Kan niet wachten om het uit te testen! :P

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:56
OMG morgen is het zover, IV 80 launch+. Nog een sneak preview van de verkoper gekregen vandaag. Toch maar even het obligate mopje gemaakt dat dit de eerste keer ooit is dat ik een volgetankte auto mee krijg uit een garage 😅.

Op anderhalve week tijd ook het onmogelijke gebeurd, zeg maar een mirakel: elektriciteitskast verzwaard, laadpunt gezet én vooral.. Fluvius die gewoon dezelfde week de aansluiting kwam verzwaren naar 32A. (normaal is dit een echte belgenmop van weken/maanden) Vandaag nog een energiemonitor + enkele kWh-meters geplaatst voor de facturatie. Heb ik al gezegd dat ik helumoal klaar ben 😀?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsU1dp5_IIp-3jzJnjPSbtnCDi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuRyy1ZqaWDUEJwp4PiHdi1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
[...]

Bedoel je de B stand of D met max regeneratie? Hoe zet je die D van auto recuperatie af? Want ik moet nu steeds met de flippers in de weer wanneer ik het stroompedaal loslaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Bedoel je de B stand of D met max regeneratie? Hoe zet je die D van auto recuperatie af? Want ik moet nu steeds met de flippers in de weer wanneer ik het stroompedaal loslaat
Wat probeer jij te doen? D is juist dat die remt naar gelang de omstandigheden. Gaat dit nogsteeds te hard voor jou? Je kan automatische recuperatie uitzetten door de eco assistent uit te zetten. Als het niet hard genoeg is zul je denk ik in standje B moeten rijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NarLOfkWavif5ndYH3m5hnIbTXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tFMLfeRS0F0IjXkTONRVOxtB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Welk trucje voor belasting en bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:11:

Waarschijnlijk enyaq 80, misschien iets om te vermelden en wel-geen warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
markiep schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:46:
Bestelling vorige week donderdag gedaan via LM. Heen en weer sturen van contracten heeft even geduurd.

Nadat aankoopopdracht drie dagen bij Muntstad heeft gelegen dan vandaag toch echt officieel bericht; auto is besteld!

Gelijk ook een voorlopige leverdatum doorgekregen: 31 dec '21.

Laten we hopen op een gevalletje underpromise, overdeliver. ;-)

[Afbeelding]
En de foto is van demo tijdens testrit of is je enyaq stiekem al geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:20:
Goed plan! Ik zou de instellingen nog nakijken of daar iets in te stellen is en anders zoeken ze het maar uit.

Ik vind het wel een beetje jammer dat er nog zoveel probelemen zijn met de autos en alle onduidelijkheden eromheen. Hele andere ervaring dan toen ik de Superb heb besteld.
Bestelde superb was denk ik geen eerste generatie en daarmee meeste kinderziektes er al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Enyaq 80 waarschijnlijk?
Wel-geen warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:18:
[...]

Bestelde superb was denk ik geen eerste generatie en daarmee meeste kinderziektes er al uit?
Van mij was wel de eerste met het nieuwe touchscreen er in, zonder die knoppen eraan. Facelift is niet eens noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:09:
[...]

Welk trucje voor belasting en bijtelling?
De auto is reeds op kenteken gezet maar mag pas 3 maanden daarna de weg op. Schijnt te maken te hebben met afkoop van co2. Maar de echte precieze details weet ik ook niet.
In die 3 maanden mag men reeds op de auto afschrijven.
Is een v80 first edition die normaal 61500,- kost maar hierdoor een fiscale bijtelling heeft van 57500,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
Alex Timmermans schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 06:41:
[...]

De auto is reeds op kenteken gezet maar mag pas 3 maanden daarna de weg op. Schijnt te maken te hebben met afkoop van co2. Maar de echte precieze details weet ik ook niet.
Is een v80 first edition die normaal 61500,- kost maar hierdoor een fiscale bijtelling heeft van 57500,-.
Lijkt me eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Fiscale bijtelling gaat voor zover ik weet over de catalogus waarde, niet over de boekwaarde van een auto. Tenzij de auto ouder is dan 15 jaar dan geldt de dagwaarde. Over een 2e hands auto betaal je ook gewoon bijtelling over de cataloguswaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:12:
[...]

Waarschijnlijk enyaq 80, misschien iets om te vermelden en wel-geen warmtepomp?
Ik had dat er wel instaan eerst. Perongeluk verwijderd denk ik. iV80 inderdaad zonder WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:13:
Van mij was wel de eerste met het nieuwe touchscreen er in, zonder die knoppen eraan. Facelift is niet eens noemenswaardig.
Op die manier, dan is het spijtig dat het bij superb wel zonder veel kinderziektes gelukt is en bij enyaq het er meer zijn.
Misschien bij enyaq toch veel nieuwere componenten gebruikt waar, ondanks ik aan neem getest, toch wat meer kinderziektes uitkomen dan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Op die manier, dan is het spijtig dat het bij superb wel zonder veel kinderziektes gelukt is en bij enyaq het er meer zijn.
Misschien bij enyaq toch veel nieuwere componenten gebruikt waar, ondanks ik aan neem getest, toch wat meer kinderziektes uitkomen dan gedacht.
Klopt, plus ook dat de opties gewoon duidelijk waren.

Er zal wel iets getest zijn maar ik heb gehoord dat er zoveel problemen waren met de VW software dat ze software engineers van Mercedes erbij hebben gehaald. Of het waar is weet ik niet, maar dat is wat ik gehoord/gelezen heb. Het zal ongetwijfeld nog beter worden maar dat er zulke onduidelijkheden zijn over de pakketten/opties, daar kan ik echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik lees op de Facebook groep dat de geheugenstand van de zetels gekoppeld is aan sleutel 1 en sleutel 2? Als je dan de klink aanraakt, gaat hij automatisch de zetel instellen. Er was wel wat onduidelijkheid over de werking in die Facebookpost.Kan iemand me dit bevestigen, lijkt me wel een leuke gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:03:
Ik lees op de Facebook groep dat de geheugenstand van de zetels gekoppeld is aan sleutel 1 en sleutel 2? Als je dan de klink aanraakt, gaat hij automatisch de zetel instellen. Er was wel wat onduidelijkheid over de werking in die Facebookpost.Kan iemand me dit bevestigen, lijkt me wel een leuke gimmick.
Volgens mij had een member hier daar ook iets over gezegd dat het bij hem ook werkte. Ik weet alleen niet meer wie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henyaq
  • Laatst online: 19-03-2024
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:03:
Openen met sleutel 1 (knopje op sleutel, niet handvat aanraken) instappen & instellen. Dan set & 1 indrukken.
Dan uitstappen en afsluiten.
Openen met knopje op sleutel 2 en herhalen wat hier boven staat.
Wel de knop op sleutel gebruiken en niet handvat aanraken bij gebruik van 'eigen instelling.
Zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Henyaq schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Openen met sleutel 1 (knopje op sleutel, niet handvat aanraken) instappen & instellen. Dan set & 1 indrukken.
Dan uitstappen en afsluiten.
Openen met knopje op sleutel 2 en herhalen wat hier boven staat.
Wel de knop op sleutel gebruiken en niet handvat aanraken bij gebruik van 'eigen instelling.
Zoiets
Cool! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
knirrebir schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Ben zelf nu in het bezit van een Octavia met touch screen Navi systeem maar ook die loopt regelmatig vast of valt uit.
Dus ook dat systeem is absoluut niet feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Blownorange schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Ben zelf nu in het bezit van een Octavia met touch screen Navi systeem maar ook die loopt regelmatig vast of valt uit.
Apart dat er zo'n verschil in zit dan, bij mijn Superb loopt die echt nooit vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Interessante regelgeving! In welk land woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-10 10:18

t3q

Say yes to teq

Zag net een Enyaq artic silver de afslag naar Schollevaar nemen in Capelle. Richting tankstation Haan. Iemand van hier? :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Blownorange schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:02:
[...]

In Mijn Octavia met TC afgelopen 4,5 jaar 1x vastlopergehad, daarna nooit meer een probleem gehad.. massaproductie in hardware kan wellicht kleine oneffenheden veroorzaken waardoor software vastloopt....wel jammer dat dit met deze dure auto ook het geval is...ik hoop op een goed werkend exemplaar oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
[...]

Ik heb exact hetzelfde met mijn aangekochte ‘demo’ model Enyaq. Deze wordt fiscaal bijgesteld.
Ik mag ‘m donderdag halen.

iv80/Black Magic/21”/comfort plus/ass plus/sport plus/transport/climate plus/warmte pomp/125kw laden

Het is m’n eerste EV. Ben heel nieuwsgierig hoe het me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Wootism schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Interessante regelgeving! In welk land woon je?
In het mooie Nederland 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Edwin_B schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:05:
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Fiscale bijtelling gaat voor zover ik weet over de catalogus waarde, niet over de boekwaarde van een auto. Tenzij de auto ouder is dan 15 jaar dan geldt de dagwaarde. Over een 2e hands auto betaal je ook gewoon bijtelling over de cataloguswaarde.
En toch is het zo. De lagere waarde is ook zichtbaar in het kentekenregister. Ik was ook verrast door deze constructie.
Pagina: 1 ... 160 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2