Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.767.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

royjn schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Yup hetzelfde hier. Productie week staat voor week 25.
Ik wil geen wijzigingen (HUD), het bedrijf belde gelijk nadat ik dat terugmailde.
Waarschijnlijk gaan ze de autos met probleem opties naar achter schuiven.

Voor mij is het belangrijkste dat de auto dit jaar binnen is. Anders mogen ze hem houden.
Dus je neemt het risico enkel voor de HUD?
Ik vind de auto te tof om het af te laten hangen van die gimmick. Heb die HUD echt zonder twijfel meteen laten vallen toen ze belde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jeroenkb schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:14:
[...]

In principe kost hij toch niets; alleen als je hem prive zou willen rijden?

En al dat cancellen kost de werkgever geen geld?
Klopt, maar volgens mij rijdt vrijwel elke leaserijder dat ding ook privé. Je kan voor die bijtelling geen auto privé rijden namelijk.
Truman schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:20:
Al rij je hem enkel zakelijk kost het je al geld. Immers anders zou je waarschijnlijk bruto je leasebedrag erbij krijgen wat dan niet het geval is. Kortom niemand rijdt gratis zakelijk.
Nee hoor, met enkel zakelijk gebruik betaal je geen bijtelling. Dan heb je enkel 500 privé kilometers.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die zijn leaseauto zo gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door Wootism op 16-06-2021 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:53
Wootism schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Ik vind de auto te tof om het af te laten hangen van die gimmick. Die HUD echt zonder twijfel laten vallen :p
Ik heb al begin van het jaar de crystal face los moeten laten onder het mom dan wordt het op zijn vroegst week 34-38. Daarbij vond Skoda het ook leuk om alle pakketten (overdreven) door elkaar te gooien. Dus mijn halve config moest opnieuw.

De HUD is een onderdeel van het info plus pakket waarbij ik niets voor terug krijg als ik dit laat vallen.

Het is maar een lease auto maar het is al niet meer de lwaeauto zoals ik hem besteld had. Als ik dit ook nog laat vallen dan rij ik 4 jaar in een auto waar ik niet tevreden mee ben.

Dan maar iets langer wachten en als hij dit jaar niet geleverd kan worden dan kijken ik dan wat er op voorraad staat bij de dealers.

En ik ken genoeg leaserijders binnen ons bedrijf die de auto echt alleen maar zakelijk gebruiken. Het is geen mythe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 12:31
[...]

Nee hoor, met enkel zakelijk gebruik betaal je geen bijtelling. Dan heb je enkel 500 privé kilometers.
Truman bedoeld dat je voor je zakelijke kilometers een vergoeding krijgt die je niet meer krijgt als je gaat leasen.

Ik heb de berekening voor mezelf gemaakt; alle kosten voor zakelijk en privé op 1 hoop, vergoeding voor zakelijke kilometers eraf, dan kan ik mijn Golf variant uit 2014 voor 100 euro per maand blijven rijden. Ga ik de Enyaq leasen, dan gaat deze mij 320 euro in de maand kosten... lease kost duur qua geld.

[ Voor 7% gewijzigd door markiep op 16-06-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
[...]

Ik vind de auto te tof om het af te laten hangen van die gimmick. Heb die HUD echt zonder twijfel meteen laten vallen toen ze belde :p
Voor mij een rustgevend item, hoef niet meer naar beneden op mijn display te kijken voor de snelheid, voor mij zeker geen gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgJsHqPkzMLySY6dzqEHkPVabN8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dnuRDQY2O8947qtPd85cAjRO.png?f=fotoalbum_large

Zit op theoretisch bereik van 410km met woon/werk verkeer 😄 v60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 09:18
markiep schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Truman bedoeld dat je voor je zakelijke kilometers een vergoeding krijgt die je niet meer krijgt als je gaat leasen.

Ik heb de berekening voor mezelf gemaakt; alle kosten voor zakelijk en privé op 1 hoop, vergoeding voor zakelijke kilometers eraf, dan kan ik mijn Golf variant uit 2014 voor 100 euro per maand blijven rijden. Ga ik de Enyaq leasen, dan gaat deze mij 320 euro in de maand kosten... lease kost duur qua geld.
Als ik ervoor kies om geen auto van de zaak te krijgen dan krijg ik mijn leasebedrag bovenop mijn salaris. Immers auto van de zaak is gewoon verkapt loon in wezen. Dus bij leasen van een auto en er privé ermee rijden kost me dat zeg 700,- netto wat ik anders op mijn bankrekening krijg. Rij ik enkel zakelijk Dani’s dat netto zeg maar de helft.

Kortom zou ik een eigen auto al hebben dan is dat voordeliger dan zakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Truman op 16-06-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:36
frankdaan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Voor mij een rustgevend item, hoef niet meer naar beneden op mijn display te kijken voor de snelheid, voor mij zeker geen gimmick.
Ik ben ook fan van het eerste uur van de HUD. Heb het op mijn Mazda CX5 en zou nooit nog iets anders willen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurT
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Gelet op alle vertragingen toch nog even gebeld met Wittebrug over levering van de iv80, quartz grey, suite zwart, standaard verlichting, regulus 19 inch, geen trekhaak. Productiedatum is definitief week 25 en levering rond week 30. Zal volgens dealer ook niet meer veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 09:18
Ben benieuwd mijn auto zou deze week komen volgen Wittebrug. Het is nog angstvallig stil, maar goed de week is nog niet voorbij. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:53

MLLL

Palm Treo 650

Nico1984 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Dit kan momenteel ook bij een woonhuis. De wereldwijde markt van bouwstoffen staat op zijn kop.... Kun je skoda niet kwalijk nemen toch? Ze zoeken naar een oplossing.
Afgelopen januari 2 Skantrae binnendeuren besteld, levering eind september .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
[...]

Klopt, maar volgens mij rijdt vrijwel elke leaserijder dat ding ook privé. Je kan voor die bijtelling geen auto privé rijden namelijk.

[...]

Ik zou nog een keer terugrekenen als ik jou was. Denk alleen even wat je aan inruil krijgt als je na 3, 4 of 5 jaar een nieuwe leaseauto krijgt/moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 09:57
ArthurT schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:49:
Gelet op alle vertragingen toch nog even gebeld met Wittebrug over levering van de iv80, quartz grey, suite zwart, standaard verlichting, regulus 19 inch, geen trekhaak. Productiedatum is definitief week 25 en levering rond week 30. Zal volgens dealer ook niet meer veranderen.
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

markiep schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:05:
[...]

dan kan ik mijn Golf variant uit 2014 voor 100 euro per maand blijven rijdend.
Dat kost ie al bijna aan wegenbelasting en verzekering....

Heb je nog geen meter gereden en geen afschrijving gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 12:31
MLLL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Dat kost ie al bijna aan wegenbelasting en verzekering....

Heb je nog geen meter gereden en geen afschrijving gerekend.
Zeker wel... vul deze eens in: https://www.berekenhet.nl...kilometer-vergoeding.html

Privé rij je vaak niet nieuw. In mijn geval is een eigen auto, zakelijk rijden echt wel voordeliger. Wij krijgen bijvoorbeeld 0,35 Euro / km (bruto)

https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=RgkZH1WRWs

Maar hé, dan rij je geen Enyaq d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door markiep op 16-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

markiep schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Zeker wel... vul deze eens in: https://www.berekenhet.nl...kilometer-vergoeding.html

Privé rij je vaak niet nieuw. In mijn geval is een eigen auto, zakelijk rijden echt wel voordeliger. Wij krijgen bijvoorbeeld 0,35 Euro / km (bruto)

https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=RgkZH1WRWs

Maar hé, dan rij je geen Enyaq d:)b
Ik ga dat niet invullen ik rijd privé een 5,7 liter V8 en iets zegt mij dat ik ga huilen als ik daar mijn zakelijke kilometers mee ga rijden. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Ik ben vanmorgen ook gebeld, heb nu (naast SSS) ook de HUD maar laten gaan, risico op 2022 wil ik echt vermijden. Heb ook de gratis upgrade naar LED+ gehad.

Heb wel ook nog gevraagd of hij niet alsnog naar een sportline omgezet kan worden, daar hij blijkbaar toch nog niet zo productievast staat... Alleen als dat geen extra vertraging opleverd uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
  • Laatst online: 14-08-2023
dzjam schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Wanneer had je besteld?
12 april heb ik de auto besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
CrashKonijn schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:05:
Ik ben vanmorgen ook gebeld, heb nu (naast SSS) ook de HUD maar laten gaan, risico op 2022 wil ik echt vermijden. Heb ook de gratis upgrade naar LED+ gehad.

Heb wel ook nog gevraagd of hij niet alsnog naar een sportline omgezet kan worden, daar hij blijkbaar toch nog niet zo productievast staat... Alleen als dat geen extra vertraging opleverd uiteraard :)
Laat je de HUD nu volledig varen of onder voorbehoud dat als die niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
SSJVegito schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:52:
[...]

Laat je de HUD nu volledig varen of onder voorbehoud dat als die niet beschikbaar is?
Zoals ik het begrepen heb is er sowieso vertraging met HUD, en dat wil ik niet. Dus ik laat hem varen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:07
Aan al degenen die nu in onzekerheid zitten over de levering van jullie Enyaq: sterkte! Ik ben even met vakantie - met mijn Enyaq en ik herhaal het nog maar eens: het is een heerlijke (reis-) auto! Ook nu na zo’n 3.500 km blijft elke rit een feestje, dus het wachten waard. Tot over een paar weken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mafke
  • Laatst online: 11-03-2023
Kunnen we zo'n mensen nie bannen?😝

Voor een paar weken bvb😇
jdbiggelaa schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:14:
Aan al degenen die nu in onzekerheid zitten over de levering van jullie Enyaq: sterkte! Ik ben even met vakantie - met mijn Enyaq en ik herhaal het nog maar eens: het is een heerlijke (reis-) auto! Ook nu na zo’n 3.500 km blijft elke rit een feestje, dus het wachten waard. Tot over een paar weken!

Waiting for my Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Bulli schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Dat had ik ook... als je de eerste registratie doet met als land 'Nederland', dan houdt het op (voor dat account).

Wat ik vervolgens heb gedaan, is een nieuw account aanmaken in de Powerpass app, en daarbij aangegeven 'Duitsland' als land van origine. Dan kun je vervolgens je auto koppelen en een pas aanvragen. Bij deze aanvraag kun je vervolgens weer zonder problemen aangeven dat deze naar Nederland gestuurd moet worden.
Dat heb ik ook reeds geprobeerd. Krijg alleen nergens de optie om een land te kiezen of een kaart aan te vragen. Ook niet met een nieuw account.

Wellicht heeft dit te maken met dat ik nog geen VIN heb. En dit zal waarschijnlijk nog wel even duren. Levering uitgesteld IVM de welbekende problemen. Voor mijn auto betreft dat de trekhaak, en de verlichting. De upgrade van de verlichting is geen probleem echter de trekhaak wel. Kortom +8 weken wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
Hier ook een Enyaq 60 en ook hier de laatste 500 km een haalbare actieradius bij 100% van boven de 400 km. Max 30% van deze km's op de snelweg (max 110), de rest van de snelweg af. Opzich ook een redelijk sportieve rijstijl en deze periode veel de airco aan. Kortom, valt me erg mee allemaal!

Oja, ik heb de Powerpass inmiddels ook in huis, maar bij de gewone openbare laadpaal werkt ie niet, klopt dat? Werkt ie alleen bij Ionity snelladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxClvKG74RCX4ntxcO2nIu2uYck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMUVWWZi0CIdoIaYVOPWNCty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Gupper schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Dat heb ik ook reeds geprobeerd. Krijg alleen nergens de optie om een land te kiezen of een kaart aan te vragen. Ook niet met een nieuw account.

Wellicht heeft dit te maken met dat ik nog geen VIN heb. En dit zal waarschijnlijk nog wel even duren. Levering uitgesteld IVM de welbekende problemen. Voor mijn auto betreft dat de trekhaak, en de verlichting. De upgrade van de verlichting is geen probleem echter de trekhaak wel. Kortom +8 weken wachten 8)7
Heb je nieuwe account met helemaal nieuwe emailadres gedaan?

Ik heb de land keuze kunnen maken zonder VIN code. Dat komt pas in volgende stap.

Of het is dus toch dichtgezet. Ga maar even de appniet updaten

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 16-06-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Truman schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:57:
Ben benieuwd mijn auto zou deze week komen volgen Wittebrug. Het is nog angstvallig stil, maar goed de week is nog niet voorbij. Geduld is een schone zaak.
Lastig om geduldig te blijven dan inderdaad, ik zit in dezelfde situatie maar dan met de Volkswagen ID.4 die ook deze week bij de dealer zou staan. Je hoopt de hele dag dat ze bellen maar dat is hier ook nog niet gebeurd helaas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
MLLL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Ik ga dat niet invullen ik rijd privé een 5,7 liter V8 en iets zegt mij dat ik ga huilen als ik daar mijn zakelijke kilometers mee ga rijden. _/-\o_
Wat rijd je dan? Een A8 ofzo??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:15

zumba

De eAmbu is onderweg!

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Gezien zijn avatar dacht ik aan een Audi. Chevy zou ook kunnen, of een Mercedes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
@jdenijs

De merken die gebruikt gaan worden voor de audio zijn Match en audison. Even een snelle check laat zien dat dit niet de goedkoopste merken zijn, maar ze maken wel producten voor het lagere segment. Overigens goed beoordeeld. Eind juni, begin juli verwachten ze ermee klaar te zijn.

Dan hoef ik nog maar 5 maand te wachten….

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie8454 op 16-06-2021 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Robbie8454 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Wat rijd je dan? Een A8 ofzo??
Een Jeep Grand Cherokee 5,7 Hemi
Nu kan het nog... Over 10 jaar is alles EV en je moet ooit een V8 gehad hebben in je leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvos
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-07 14:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:39
[...]

Hier voor mij is de HUD ook geen gimmick, ik kijk haast nooit op het display achter het stuur, voelt heel natuurlijk nu de positie van de HUD. Ook merk ik dat ik eigenlijk nooit op de navigatie kaart kijk. De aanwijzingen op de HUD (en ook display) werken erg prettig. De AR aanwijzingen zijn dan mijn inziens wel een gimmick, maar wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp3H-DKuKq0dpj3-g2PbBn5kDDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0cZwtLPS2EmuN8KwApSiTr4.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn dus ook gewone openbare granny laders .. terwijl overal stond aangegeven dat deze laders 22kw zijn.. en ja, hij is goed aangesloten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
MLLL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Een Jeep Grand Cherokee 5,7 Hemi
Nu kan het nog... Over 10 jaar is alles EV en je moet ooit een V8 gehad hebben in je leven :)
Nice!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Pas1 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:16:
[Afbeelding]

Er zijn dus ook gewone openbare granny laders .. terwijl overal stond aangegeven dat deze laders 22kw zijn.. en ja, hij is goed aangesloten 😉
Heb ik ook op mijn vakantieadres. Een 22kw paal die laadt met 4kWh. Het is een 1-fase laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik zie nu overigens in de configurator staan dat assistentie adaptieve cruise control heeft en plus predictive cruise control heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-08 10:32
Yes! Na regelmatig even bellen met de dealer kan ik volgende week vrijdag mijn blauwe bolide ophalen om 16 uur bij A-Point in Amsterdam. Positief over de communicatie met A-Point. Wel regelmatig even zelf gebeld om de feitjes vanuit dit forum te toetsen. Vrij veel was hier eerder bekend dan bij de dealer, maar ze gingen met iedere vraag serieus aan de slag en kwamen snel met oplossingen. De eerst genoemde datum zou eind juli zijn. Nu dus 5 weken eerder en in lijn met de prognose die ik in mei heb gekregen.

Wel gevraagd of ze nog even checken of de simply clever ruitenwisservloeistof-dop nog even er op kan worden gezet, want dat waren ze in Tsjechië inderdaad vergeten 😇

Ik krijg ineens trek in Krentenbollen nu de Enyaq bijna klaar is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TStLYxdQSiY1WoUHkaU2ahOubNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PWfUSqujQHMaXcpgZXnFMLgv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

frankdaan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:14:
[...]

FJP84 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Hier voor mij is de HUD ook geen gimmick, ik kijk haast nooit op het display achter het stuur, voelt heel natuurlijk nu de positie van de HUD. Ook merk ik dat ik eigenlijk nooit op de navigatie kaart kijk. De aanwijzingen op de HUD (en ook display) werken erg prettig. De AR aanwijzingen zijn dan mijn inziens wel een gimmick, maar wel een leuke.
Ik probeerde mezelf te overtuigen dat het maar een ‘gimmick’ was die ik moet laten vallen. Jullie reacties helpen natuurlijk niet…. Ik wil verdorie ook een Hudje ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
FJP84 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Heb ik ook op mijn vakantieadres. Een 22kw paal die laadt met 4kWh. Het is een 1-fase laadpaal
Toch wel een beetje kansloos....want daardoor moet ik hem bijna 15uur laten staan om 73% bij te laden en dus onnodig een plek bezet houdt... Je zou toch zeggen dat het commerciëel interessant is om sneller op.dit soort punten te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
Robbie8454 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:17:
Ik zie nu overigens in de configurator staan dat assistentie adaptieve cruise control heeft en plus predictive cruise control heeft
Als het goed is zit dat ook al op Assistentie Basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pas1 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:40:
[...]

Toch wel een beetje kansloos....want daardoor moet ik hem bijna 15uur laten staan om 73% bij te laden en dus onnodig een plek bezet houdt... Je zou toch zeggen dat het commerciëel interessant is om sneller op.dit soort punten te kunnen laden?
Er zijn ook nog steeds auto's die juist met een hoger vermogen op 1 fase kunnen laden maar niet op 3 fase. Tegenwoordig zijn de meeste nieuwe EV's wel 3 fase zoals dus ook de Enyac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 08:02
Tsja ik denk dat ze er zelf bij PON nog steeds niet over uit zijn wat er nu wel of niet in het assistentie pakket zit. Zelf loopt mijn protest bij de dealer nog steeds vanwege de onnodige upgrade naar assistentie plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik heb het even gechecked en klopt, bij mij staat dat er nu ook zo in. Predictive dus volgens de configurator alleen bij Assistentie Plus. En dat vage Travel Assist dan dat bij Assistentie Plus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
YouTube: Volkswagen Arteon Predictive Cruise Control

Uitleg acc met pcc. Klinkt toch wel als iets wat sommige tweakers al in de basis hebben zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17
@WouterH85 Vraagje: Mijn Enyaq komt ook via A-Point Amsterdam, werd jij ook via Honymoonnet geïnformeerd? Zoja, wanneer is jouw mooie blauwe bolide geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:50:
[...]

Ik heb het even gechecked en klopt, bij mij staat dat er nu ook zo in. Predictive dus volgens de configurator alleen bij Assistentie Plus. En dat vage Travel Assist dan dat bij Assistentie Plus zit.
En toch heb ik predictive op mijn Enyaq met Assistentie basis.

Weliswaar gelijk uitgezet want niet prettig rijden in de stad. Bij kleine wegwerkzaamheden waar je 30 mag die na 20 meter alweer voorbij zijn, blijft hij nog wel 100 meter of meer doorrijden met 30. Wordt je niet in dank afgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-08 10:32
Arosa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:45:
@WouterH85 Vraagje: Mijn Enyaq komt ook via A-Point Amsterdam, werd jij ook via Honymoonnet geïnformeerd? Zoja, wanneer is jouw mooie blauwe bolide geproduceerd?
Honeymoon gaf aan dat op 25 mei is gestart met de productie en dat hij op 1 juni op transport ging naar Nederland. Vanaf dat moment iedere week gebeld, want Honeymoon wordt volgens mij gewoon handmatig aangepast en loopt soms achter. Volgens Honeymoon was mijn auto tot gisteren ‘onderweg naar Nederland’. Dit terwijl hij al bij Pon was geweest twee weken en nu dus al bij de dealer was geleverd.

Nu de aflevering is gepland is de teller ook aangepast naar 8 dagen eerder. Ik vermoed dus dat alles rond die dagteller handmatig wordt gedaan, aangezien de tekst nog staat op ‘onderweg naar Nederland’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
WouterH85 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:36:
[...]

Honeymoon gaf aan dat op 25 mei is gestart met de productie en dat hij op 1 juni op transport ging naar Nederland. Vanaf dat moment iedere week gebeld, want Honeymoon wordt volgens mij gewoon handmatig aangepast en loopt soms achter. Volgens Honeymoon was mijn auto tot gisteren ‘onderweg naar Nederland’. Dit terwijl hij al bij Pon was geweest twee weken en nu dus al bij de dealer was geleverd.

Nu de aflevering is gepland is de teller ook aangepast naar 8 dagen eerder. Ik vermoed dus dat alles rond die dagteller handmatig wordt gedaan, aangezien de tekst nog staat op ‘onderweg naar Nederland’.
Na hoeveel dagen gaf Honeymoon aan dat de auto geproduceerd zou worden. Bij mij staat er 75 dagen, maar nog steeds op het eerste bolletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
jeroenkb schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:56:
[...]

Heb je nieuwe account met helemaal nieuwe emailadres gedaan?

Ik heb de land keuze kunnen maken zonder VIN code. Dat komt pas in volgende stap.

Of het is dus toch dichtgezet. Ga maar even de appniet updaten
Nu kan het wel weer een land kiezen in de app.

Heel wazig.... ik wacht wel op de auto voor ik de pass bestel of een account aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17
oeroe.b schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:09:
[...]

Tsja ik denk dat ze er zelf bij PON nog steeds niet over uit zijn wat er nu wel of niet in het assistentie pakket zit. Zelf loopt mijn protest bij de dealer nog steeds vanwege de onnodige upgrade naar assistentie plus.
SSJVegito schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:50:
[...]

jeroenkb schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:51:
[...]

Weliswaar gelijk uitgezet want niet prettig rijden in de stad. Bij kleine wegwerkzaamheden waar je 30 mag die na 20 meter alweer voorbij zijn, blijft hij nog wel 100 meter of meer doorrijden met 30. Wordt je niet in dank afgenomen
Ik heb contact gehad met Skoda en zij hebben mij gistermiddag teruggebeld.
De beste man gaf aan dat alles wat in de brochure onder Travel Assist staat beschreven echt voorbehouden is aan de Assistentie Plus, máár dat er in het productieproces in de eerste batch vanaf is geweken en iedereen TA erbij heeft gekregen.

Oftewel: mensen hebben achteraf "teveel betaald" voor Plus als je het vergelijkt met de Basis klanten die het er gratis bij hebben gekregen. Zou voor mij overigens lood om oud ijzer zijn, je had voor jezelf al bedacht het extra geld ervoor over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
internetinfo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:03:
[...]

[...]

[...]

De beste man gaf aan dat alles wat in de brochure onder Travel Assist staat beschreven echt voorbehouden is aan de Assistentie Plus, máár dat er in het productieproces in de eerste batch vanaf is geweken en iedereen TA erbij heeft gekregen.

Oftewel: mensen hebben achteraf "teveel betaald" voor Plus als je het vergelijkt met de Basis klanten die het er gratis bij hebben gekregen. Zou voor mij overigens lood om oud ijzer zijn, je had voor jezelf al bedacht het extra geld ervoor over te hebben.
Dan is die eerste batch wel heel groot. Volgens mij hebben de auto's die nu van de band rollen met assistentie ook gewoon Travel Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Laatst online: 12-08 19:40
Volgens mij is nu begonnen met MY22 productie en kan er worden afgeweken.
Er zijn dus geen garanties dat de opties blijven zoals ze zijn/waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:48
vinom schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Dan is die eerste batch wel heel groot. Volgens mij hebben de auto's die nu van de band rollen met assistentie ook gewoon Travel Assist.
In principe wel de batch van MY21, nu is de productie start van MY22 en kan de kans bestaan dat het recht getrokken gaat worden. Maar goed dat is nu afwachten wanneer de eerste MY22 er komen. Die zou je moeten herkennen aan o.a. dat bakje oid voor de achterbank.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wicked-Game schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:11:
[...]

In principe wel de batch van MY21, nu is de productie start van MY22 en kan de kans bestaan dat het recht getrokken gaat worden. Maar goed dat is nu afwachten wanneer de eerste MY22 er komen. Die zou je moeten herkennen aan o.a. dat bakje oid voor de achterbank.
Welk bakje? :?
Kan er zo snel niks over terugvinden in het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:48
Wootism schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Welk bakje? :?
Kan er zo snel niks over terugvinden in het topic
Het stond ergens in dit topic gepost door Robbie

Edit: gevonden: vanaf 17:25

YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
van dealer begrepen start model 2022 modellen week 26 2021 (28 juni 2021)

[ Voor 11% gewijzigd door knirrebir op 17-06-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:03:

Dank voor de info en dat van die eerste batch is (gezien deze soap) niet achteraf software matig terug te draaien?
Moet het in je rekenplaatje wel kunnen, was voor mij wel iets waar ik over getwijfeld heb, maar qua rekenplaatje niet gelukt.
Antwoord is wel weer een simpele, menigeen hier heeft kwartaal 4 vorig jaar besteld en groot deel heeft assistentie basis met de toevoeging.
Daarvan nodige geleverd en die hebben dan geluk en diegenen die nog steeds mogen wachten hebben wederom pech met iets.
Qua compensatie vraag ik me dan af, met alles wat er geweest is qua problemen (en mogelijk nog komt), wat reëel is, denk wel iets om met de dealer te overleggen.

Edit I:
Nog gekeken in instructieboekje (pagina 178 en 184) en vraag met af of het nou werkelijk over travel assist gaat of pACC.
Travel assist heeft als omschrijving 'helpt de wagen binnen de rijstrook te houden en regelt tegelijkertijd de snelheid'.
Bij pACC staat vermeld 'systeem uitbreiding van ACC', 'past de snelheid aan overeenkomstig herkende snelheidsbegrenzingen, het routeverloop (bijvoorbeeld bochten, kruisingen of rotondes)'.
Met name laatste (zelf afremmen voor rotonde) vond men met assistentie basis prettig en dat werd geactiveerd met knop travel assist op multifunctioneel stuurwiel.

Bekend dat er member is met multifunctioneel stuurwiel met knop travel assist maar zonder assistentie en daar doet knop niets.
Zou toch raar zijn als je multifunctioneel stuurwiel hebt met knop travel assist en assistentie en dat dan knop niets doet, dan moet je zorgen dat er geen symbool aanwezig is, dat is wel het geval bij stuurwiel verwarming (heb je dat niet dan geen symbool aanwezig op stuurwiel, op betreffende locatie drukken doet ook niets en heb je het wel dan wel symbool aanwezig op stuurwiel en gebeurt er ook wat als je op knop drukt).

Edit II:
Kan zijn dat assistentie basis niet alles heeft van assistentie plus en dat is voor nu bekend als verschil emergency assist, maar dat knop op stuurwiel bij beide assistentie systemen travel assist heet (ipv bij beide systemen anders) omdat het anders softwarematig weer 2 instellingen zijn en je daar rekening moet houden bij software update.
Hopelijk komt er duidelijkheid van member die gaat testen en dan heeft assistentie basis heeft, multifunctioneel stuurwiel en model jaar 2022.

[ Voor 38% gewijzigd door knirrebir op 17-06-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:14:
Het stond ergens in dit topic gepost door Robbie

Edit: gevonden: vanaf 17:25

YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...
Linkje klopt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Er was hier toch meermaals gewag gemaakt van sommige eigenaars die het Travel Assist icoontje niet hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:47:
Er was hier toch meermaals gewag gemaakt van sommige eigenaars die het Travel Assist icoontje niet hadden?
Dat ging over aanwezige symbolen in infotainment, gaat nu wat specifieker over knop travel assist op stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
knirrebir schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Dat ging over aanwezige symbolen in infotainment, gaat nu wat specifieker over knop travel assist op stuurwiel.
Dus m.a.w. het systeem zegt dat je het niet hebt, maar als je op het knopje duwt werkt het alsnog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:51:
Dus m.a.w. het systeem zegt dat je het niet hebt, maar als je op het knopje duwt werkt het alsnog?
Was het maar zo, maar nee.
Knopje travel assist op stuurwiel is ene deel van verhaal in gebeuren mbt assistentie vs assistentie plus en andere deel is welke knoppen wel-niet aanwezig in infotainment bij assistentie vs assistentie plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:18
jeroenkb schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:51:
[...]

Wat jij omschrijft is maar een deel van pACC, namelijk het deel snelheidsaanpassing op basis van verkeersborden. Het andere deel is aanpassen op basis van kaartinformatie bij bochten en rotondes waarvan het navigatiesysteem weet dat je er bijv. met maximaal 0 km/u doorheen zou moeten gaan.
Dat heb ik ook gewoon in het basis pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Het is ook echt een mooie wagen he! Elke keer als ik hem zie denk ik het weer. Kan niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
RandomNick schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Wat jij omschrijft is maar een deel van pACC, namelijk het deel snelheidsaanpassing op basis van verkeersborden. Het andere deel is aanpassen op basis van kaartinformatie bij bochten en rotondes waarvan het navigatiesysteem weet dat je er bijv. met maximaal 0 km/u doorheen zou moeten gaan.
Dat heb ik ook gewoon in het basis pakket zitten.
Klopt. Dat doet hij ook. Heb ik echter ook uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dank!
Dus als ik het goed begrijp is dat rare bakje een optie in de MY21 en standaard in de MY22 waardoor je het nieuwe modeljaar kan herkennen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SSJVegito
Wootism schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Dank!
Dus als ik het goed begrijp is dat rare bakje een optie in de MY21 en standaard in de MY22 waardoor je het nieuwe modeljaar kan herkennen?
is dat bakje serieus iets standaards? Ik vind die vlakke vloer 100 keer beter dan dat achterlijke bakje. Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:34:
Dank!
Dus als ik het goed begrijp is dat rare bakje een optie in de FY21 en standaard in de FY22 waardoor je het nieuwe modeljaar kan herkennen?
Voor nu geen optie op 2021 model.
Qua herkennen kan, maar als men het eruit haalt dan is herkenning weg.
Daarnaast krijgt model 2022 130kw laden af fabriek (lastiger te herkennen, maar een herkenning), maar als genen die nu 100/125kw hebben gekozen en update hiervan krijgen dan is die herkenning ook weg.
Dan kan je nog fiscale verhoging aanhalen per 1-7-2021 als herkenning, maar is een lastige ;).
Misschien dat vin nummers of iets anders duidelijkheid gaat brengen wat een makkelijkere herkenning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:36:
is dat bakje serieus iets standaards? Ik vind die vlakke vloer 100 keer beter dan dat achterlijke bakje. Of begrijp ik dit nu verkeerd?
ja dat wordt standaard en niet voor iedereen logisch, maar je moet wat in deze soap om 2022 model duidelijk te maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:38:
[...]

ja dat wordt standaard en niet voor iedereen logisch, maar je moet wat in deze soap om 2022 model duidelijk te maken :P.
Eerst adverteerde ze nog dat het een vlakke vloer heeft en dat dat dus makkelijk is voor een passagier in het midden en dan doen ze deze domme actie? Kan dat bakje eruit? :P

Ik vind het echt geen logische keus maar ben benieuwd wie dat wel wat vind eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:40:
Eerst adverteerde ze nog dat het een vlakke vloer heeft en dat dat dus makkelijk is voor een passagier in het midden en dan doen ze deze domme actie? Kan dat bakje eruit? :P

Ik vind het echt geen logische keus maar ben benieuwd wie dat wel wat vind eigenlijk.
Yep bakje kan er eruit, er zijn members die bij dealer al plaatjes hebben gezien en dat was plaatje van losse bak en niet vast in auto.

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 17-06-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Yep bakje kan er eruit, er zijn members die bij dealer al plaatjes hebben gezien en dat was plaatje van losse bak en niet vast in auto.
Oh, dan valt het mee! :P Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Laatst online: 12-08 19:40
Yep bakje is idd los.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08 13:50
Bengelsdorp schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:07:
Na eerder uitstel door Crystal Face. Vandaag het te verwachten telefoon gesprek van de leasemaatschappij ontvangen. Of ik deze keer de HUD wou laten vervallen. Zo niet, dan geen levering meer voor dit jaar. Volgend jaar uitleveren is vanwege de bijtelling geen optie. En de HUD voegt voor mij veel toe. Deze wou ik er dan ook graag bij.

Vorig jaar op vrijdag 30 oktober al besteld met als leverdatum eind juli (einddatum huidig leasecontract). Vind het van de zotte dat er tussen bestellen en uitleveren 16 maanden, en wellicht nog meer maanden tussen zitten.

Denk er dit weekend nog even over na. Maar waarschijnlijk ga ik de Enyaq cancelen.
De tijd van het denken is geweest en het is besluit is genomen en gemaakt om de Enyaq te annuleren… Niet alleen vanwege de Crystal Face en de HUD maar ook de hele soap eromheen. Normaal gesproken bestel je een auto en na x maanden mag je deze ophalen. Er zijn echter al zoveel andere zaken (SSS, Navigatie upgrade, TA, etc) de revue gepasseerd. Dat ik niet meer het vertrouwen heb dat deze soap na de Restricties en Alternatieve Configuratie nu echt ten einde is gekomen. En dat je zoals ik dan al in oktober had besteld, ook niks uit maakt in dit alles.

Bij het maken van mijn keuze vorig jaar oktober stond de Polestar 2 ook op de shortlist. Deze is het toen niet geworden omdat die alleen als AWD beschikbaar was, wat op basis van de WLTP 60 km minder bereik betekend t.o.v. van de FWD die sinds kort beschikbaar is. Een snelle 0 tot 100 is wellicht leuk, maar ik geef meer om bereik.

Dus ja, het is de Polestar 2 Single Motor Long Range geworden met het Pilot pakket, Plus pakket en een trekhaak. Qua ruimte ga ik er wel 1/3 op achteruit t.o.v. de Enyaq. Dan maar een keer een skibox of trekhaakkoffer gebruiken.

Bij deze wil ik iedereen veel rijplezier toewensen die de Enyaq al heeft ontvangen. En een spannende tijd toewensen voor diegene die nog in afwachting zijn of de auto dit jaar nog geleverd wordt, dit met name voor de leaserijders. Het Enyaq forum blijf ik uit nieuwsgierigheid nog een tijdje volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 23:17
Breaking news
Naar aanleiding van mijn vraag aan het Skoda callcenter of kon worden uitgezocht waneer functies zoals automatisch inparkeren, summon, etc. beschikbaar komen, kreeg ik zojuist per e-mail het volgende bericht:
Geachte heer internetinfo,
U had vragen over Automatisch in en uit parkeren.

Het automatisch in- en uitparkeren is een functie die in de toekomst beschikbaar komt. Dit komt waarschijnlijk in 2022 beschikbaar. Deze functie zal dan als extra optie aangeschaft kunnen worden, de dealer moet hiervoor iets inbouwen in de auto

Met vriendelijke groet,

-naam medewerker-
SKODA Customer Care
Zo kan ik ook wel een brochure maken -O-

Heb er maar even snel een antwoord aan gewaagd:
Beste -naam medewerker-, beste SKODA,

Als dit waar is, dan is dit een zeer teleurstellend antwoord.
Dit brengt mij naar mijn volgende vraag.

In de brochure staat onder meerdere opties aangegeven “* Op een later tijdstip leverbaar.”

Kunt u mij een sluitend overzicht geven, voor alle auto’s die tot en met vandaag 17 juni 2021 zijn besteld, welke opties wel en niet leverbaar zijn ZONDER dat hiervoor nog apart bijbetaald dient te worden dan wel werkzaamheden door de dealer benodigd zijn?

Met hartelijke groet,

internetinfo

[ Voor 30% gewijzigd door internetinfo op 17-06-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Wij kunnen hier met zijn allen sowieso een betere brochure maken dan PON. Alleen is hij dan wel realistisch ;)

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
internetinfo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:57:
Breaking news
Naar aanleiding van mijn vraag aan het Skoda callcenter of kon worden uitgezocht waneer functies zoals automatisch inparkeren, summon, etc. beschikbaar komen, kreeg ik zojuist per e-mail het volgende bericht:

[...]

Dit is toch niet normaal. In de brochure lijkt het alsof het later toegevoegd wordt maar wel onderdeel is van bepaalde pakketten. Je wordt gewoon genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bengelsdorp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:23:
[...]

De tijd van het denken is geweest en het is besluit is genomen en gemaakt om de Enyaq te annuleren… Niet alleen vanwege de Crystal Face en de HUD maar ook de hele soap eromheen. Normaal gesproken bestel je een auto en na x maanden mag je deze ophalen. Er zijn echter al zoveel andere zaken (SSS, Navigatie upgrade, TA, etc) de revue gepasseerd. Dat ik niet meer het vertrouwen heb dat deze soap na de Restricties en Alternatieve Configuratie nu echt ten einde is gekomen. En dat je zoals ik dan al in oktober had besteld, ook niks uit maakt in dit alles.

Bij het maken van mijn keuze vorig jaar oktober stond de Polestar 2 ook op de shortlist. Deze is het toen niet geworden omdat die alleen als AWD beschikbaar was, wat op basis van de WLTP 60 km minder bereik betekend t.o.v. van de FWD die sinds kort beschikbaar is. Een snelle 0 tot 100 is wellicht leuk, maar ik geef meer om bereik.

Dus ja, het is de Polestar 2 Single Motor Long Range geworden met het Pilot pakket, Plus pakket en een trekhaak. Qua ruimte ga ik er wel 1/3 op achteruit t.o.v. de Enyaq. Dan maar een keer een skibox of trekhaakkoffer gebruiken.

Bij deze wil ik iedereen veel rijplezier toewensen die de Enyaq al heeft ontvangen. En een spannende tijd toewensen voor diegene die nog in afwachting zijn of de auto dit jaar nog geleverd wordt, dit met name voor de leaserijders. Het Enyaq forum blijf ik uit nieuwsgierigheid nog een tijdje volgen.
Spijtig doch begrijpelijk. Polestar 2 ook een heel erg mooie bolide. Veel plezier daarvan, wanneer krijg je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17
Bengelsdorp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Ik rij inmiddels alweer met heel veel plezier rond in de Enyaq, ik vermoed dat ik bij de 1e 3 zat in NL die hem geleverd kregen. En toen nog met alles erop en eraan.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik in jou situatie precies hetzelfde gedaan had.
Groot gelijk alles te annuleren. Heel veel plezier met je alternatief. Ook een prachtige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-08 13:50
FJP84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Spijtig doch begrijpelijk. Polestar 2 ook een heel erg mooie bolide. Veel plezier daarvan, wanneer krijg je hem?
Thanks, En dat zou dan oktober worden. Vooralsnog geeft Polestar aan dat er geen leveringsproblemen n.a.v. chiptekorten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
internetinfo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:57:
Breaking news

[...]

Heb er maar even snel een antwoord aan gewaagd:

[...]
Interessante actie van je, dank daarvoor. Maar ik ben dan eigenlijk wel geinteresseerd in welke modellen kunnen welke extra opties krijgen en in hoeverre is dat afhankelijk van reeds aanwezige paketten?
Dat er mogelijk iets extras moet worden ingebouwd door de dealer vind ik niet zo boeiend en ieder kan dan afwegen of de extra functionaliteit de extra kosten waard zijn.

Overigens, 2022 kan ook nog heel lang duren, maar het zou fijn zijn als er eens helder gecommuniceerd werd vanuit Skoda/Pon... Ik noem het altijd maar verwachtingenmanagement ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Mijn Focus uit 2016 parkeert zichzelf bijna dagelijks in, met enkel wat parkeersensoren rondom, natuurlijk een ouderwets systeem waarbij ik zelf in R of D moet zetten en een beetje doseren met de rem maar wat moeten ze nu nog in een Enyaq gaan zetten om zoiets werkend te krijgen?

Volgens mij behoor ik tot de 1 % die die functie heel vaak gebruikt en niet alleen om indruk te maken op oma dus wel jammer, was een beetje een aanname dat dit op zo'n soort auto wel standaard zou komen.

Verder zal het wel allemaal ok zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pixal schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:02:
Mijn Focus uit 2016 parkeert zichzelf bijna dagelijks in, met enkel wat parkeersensoren rondom, natuurlijk een ouderwets systeem waarbij ik zelf in R of D moet zetten en een beetje doseren met de rem maar wat moeten ze nu nog in een Enyaq gaan zetten om zoiets werkend te krijgen?

Volgens mij behoor ik tot de 1 % die die functie heel vaak gebruikt en niet alleen om indruk te maken op oma dus wel jammer, was een beetje een aanname dat dit op zo'n soort auto wel standaard zou komen.

Ik gebruik het in mijn Superb eigenlijk nooit omdat ik het zelf sneller kan maar ik had dus ook verwacht dat het er wel standaard in zou zitten en anders toch zeker wel met de 360 area view/parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
De bedoeling van de ENYAQ was volledig zelfstandig parkeren. Terwijl jij niet eens in de auto zit…

https://skodaforum.eu/top...emote%20Parking%20Control

[ Voor 28% gewijzigd door pc-freakz op 17-06-2021 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pc-freakz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:06:
De bedoeling van de ENYAQ was volledig zelfstandig parkeren. Terwijl jij niet eens in de auto zit…
Dan begin ik te vermoeden dat ze rondom stootrubbers gaan monteren als de optie klaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pc-freakz
ENYAQ cactus edition 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Iemand een idee waar die brochures ook alweer staan? Ik kan hem niet meer weer vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Klein knuppeltje...

Bekijk het eens van de andere kant. 95% is leaserijders. Marge bij dealer voor lease is minimaal. Merkentrouw is 0 (wordt door meerdere tweakers ook ruiterlijk toegegeven) en cancellen van auto's en wisselen gebeurt blijkbaar regelmatig.

Daarnaast extreem veel vraag naar de Enyaq.

Ik zou persoonlijk dan ook niet zoveel aandacht hebben voor het informeren van deze populatie.

Zou ook interessant zijn om te zien wie in de ogen van dealers de 'lastige' klanten zijn: particulier of lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.Rutgers
  • Laatst online: 28-06-2021
Vandaag ook mijn Enyaq 60 besteld. Kon kiezen tussen een zwarte of een artic zilver sportsline. Toch maar voor de artic gekozen, net wat specialer. Eerste keer elektrisch, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pixal schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:02:

Ik zie nu overigens in een oude brochure die ik heb dat park assist erin moet zitten maar dat getraind park assist er nog niet in zit en later pas volgt. Evenals remote parking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
R.Rutgers schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:52:
Vandaag ook mijn Enyaq 60 besteld. Kon kiezen tussen een zwarte of een artic zilver sportsline. Toch maar voor de artic gekozen, net wat specialer. Eerste keer elektrisch, dus ik ben benieuwd!
Die heb ik in het echhie gezien. Erg mooi!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edvIDXkWQmWAWizZQ31JyPB330o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb4Cw8xmRsdU5m1GzMtQP5gO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ9vozyaj1hl_Gm_jYBAn4yqOaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnKfDKhgRyAPv1bUbJj2fBla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:21:
Iemand een idee waar die brochures ook alweer staan? Ik kan hem niet meer weer vinden.
https://www.skoda.nl/modellen/enyaq

Onderaan de pagina

Edit: de brochure staat er niet meer bij🤨

Edit2: staat nu wel duidelijk geluidsdemping in de zij ruiten vermeld in de prijslijst

[ Voor 20% gewijzigd door Robbie8454 op 17-06-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Die heb ik in het echhie gezien. Erg mooi!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja ik dacht ook al is die nou ineens verdwenen. Maar ja dus. Ik heb de oude nog wel. Ik krijg wel een beetje de kriebels van deze manier van zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jeroenkb schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:33:
Klein knuppeltje...

Bekijk het eens van de andere kant. 95% is leaserijders. Marge bij dealer voor lease is minimaal. Merkentrouw is 0 (wordt door meerdere tweakers ook ruiterlijk toegegeven) en cancellen van auto's en wisselen gebeurt blijkbaar regelmatig.

Daarnaast extreem veel vraag naar de Enyaq.

Ik zou persoonlijk dan ook niet zoveel aandacht hebben voor het informeren van deze populatie.

Zou ook interessant zijn om te zien wie in de ogen van dealers de 'lastige' klanten zijn: particulier of lease.
Zo'n 12jr geleden toen ik mijn eerste lease auto kon uitzoeken en ik voor de Honda Civic Hybrid ging en toevallig bij een dealer was voor een prijsopgave was de letterlijke opmerking van de verkoper dat hij lease rijders geen goede klanten vond, want het maakte hen toch niet uit waar de auto besteld zou worden....hij had gelijk _O-

Nog niet echt in het donker gereden, maar hoe zit het met de dimmende buitenspiegels? Ik heb het idee dat dit alleen aan bestuurderszijde het geval is, want daar lijkt een soort van extra laagje op de spiegel te zitten, net als op de binnenspiegel. Bij de buitenspiegel aan de bijrijder kant is dat niet het geval.

[ Voor 14% gewijzigd door FJP84 op 17-06-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
  • Laatst online: 22-08 15:12
Ook ik ben vandaag gebeld door PON.
Of ik mijn HUD wilt laten vervallen anders zal het 2022 gaan worden.
Levering stond gepland voor eind oktober. Had de Enyaq full options besteld en 3 weken geleden om laten zetten naar Sportline maar nu dus vragen ze of ik de HUD wilt laten vervallen ander minimaal 8 weken vertraging

Twijfel HUD laten vervallen of Cancelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 12:23

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxsuv0R9B_6ixlVw292fm__wKQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUOUq1Z54NTZbci9S7RYsImD.jpg?f=fotoalbum_large

iemand moet de eerste zijn.

(van facebook)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:51
rammes schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:31:
[Afbeelding]

iemand moet de eerste zijn.

(van facebook)
Ouch.
Pagina: 1 ... 159 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2