internetinfo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:03:
Ik heb contact gehad met Skoda en zij hebben mij gistermiddag teruggebeld.
De beste man gaf aan dat alles wat in de brochure onder Travel Assist staat beschreven echt voorbehouden is aan de Assistentie Plus, máár dat er in het productieproces in de eerste batch vanaf is geweken en iedereen TA erbij heeft gekregen.
Oftewel: mensen hebben achteraf "teveel betaald" voor Plus als je het vergelijkt met de Basis klanten die het er gratis bij hebben gekregen. Zou voor mij overigens lood om oud ijzer zijn, je had voor jezelf al bedacht het extra geld ervoor over te hebben.
Dank voor de info en dat van die eerste batch is (gezien deze soap) niet achteraf software matig terug te draaien?
Moet het in je rekenplaatje wel kunnen, was voor mij wel iets waar ik over getwijfeld heb, maar qua rekenplaatje niet gelukt.
Antwoord is wel weer een simpele, menigeen hier heeft kwartaal 4 vorig jaar besteld en groot deel heeft assistentie basis met de toevoeging.
Daarvan nodige geleverd en die hebben dan geluk en diegenen die nog steeds mogen wachten hebben wederom pech met iets.
Qua compensatie vraag ik me dan af, met alles wat er geweest is qua problemen (en mogelijk nog komt), wat reëel is, denk wel iets om met de dealer te overleggen.
Edit I:
Nog gekeken in instructieboekje (pagina 178 en 184) en vraag met af of het nou werkelijk over travel assist gaat of pACC.
Travel assist heeft als omschrijving 'helpt de wagen binnen de rijstrook te houden en regelt tegelijkertijd de snelheid'.
Bij pACC staat vermeld 'systeem uitbreiding van ACC', 'past de snelheid aan overeenkomstig herkende snelheidsbegrenzingen, het routeverloop (bijvoorbeeld bochten, kruisingen of rotondes)'.
Met name laatste (zelf afremmen voor rotonde) vond men met assistentie basis prettig en dat werd geactiveerd met knop travel assist op multifunctioneel stuurwiel.
Bekend dat er member is met multifunctioneel stuurwiel met knop travel assist maar zonder assistentie en daar doet knop niets.
Zou toch raar zijn als je multifunctioneel stuurwiel hebt met knop travel assist en assistentie en dat dan knop niets doet, dan moet je zorgen dat er geen symbool aanwezig is, dat is wel het geval bij stuurwiel verwarming (heb je dat niet dan geen symbool aanwezig op stuurwiel, op betreffende locatie drukken doet ook niets en heb je het wel dan wel symbool aanwezig op stuurwiel en gebeurt er ook wat als je op knop drukt).
Edit II:
Kan zijn dat assistentie basis niet alles heeft van assistentie plus en dat is voor nu bekend als verschil emergency assist, maar dat knop op stuurwiel bij beide assistentie systemen travel assist heet (ipv bij beide systemen anders) omdat het anders softwarematig weer 2 instellingen zijn en je daar rekening moet houden bij software update.
Hopelijk komt er duidelijkheid van member die gaat testen en dan heeft assistentie basis heeft, multifunctioneel stuurwiel en model jaar 2022.
[
Voor 38% gewijzigd door
knirrebir op 17-06-2021 12:22
]