Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 154 ... 157 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 17:31
patman070 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Ik verwacht geen reactie.. nog nooit eerder gehad namelijk..
ik ben niet van plan ook maar iets te wijzigen want ik heb er geen vertrouwen in dat ie dan wel snel geleverd wordt, dat zei men namelijk ook in februari tot ik SSS te liet vallen. " zal nu wel spoedig ingepland worden"
Ik wacht nog steeds.. men houd nog steeds 8 augustus aan, besteld half november.
Ik zou het liefste annuleren maar daar schiet ik ook niets mee op want dan begint alles weer van voor af aan
Ik ben vandaag netjes gebeld door A-Point. Inderdaad leveringsproblemen door gebrek aan 19" velgen, standaard led lampen, trekhaak en head up display.
Keuze gekregen om bestelling aan te passen of de huidige bestelling aan te houden.
Verwachte leverweek 42. Maar geen garantie hier op...

• jdenijs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:55
Ziet er veel beter uit!! Dat ga ik zeker weten ook (laten) doen.

laten wrappen of de letters zwart besteld? Wat waren de kosten?

Volgens mijn dealer zijn de zwarte letters nog niet beschikbaar..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13-06 10:31
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Ik heb hem net gemaild dat ik akkoord ga met het wijzigen van de koplampen. Die extra €/maand neem ik wel voor lief.

Krijg ik een automatisch mailtje dat hij pas weer maandag weer aan het werk is.. lekker dan.. Eventuele wijzigen die nu aangebracht moeten worden om de levering enigszins te verspoedigen zullen pas maandag plaats vinden ben ik bang. Weer achterin de rij aansluiten dus..
Je hebt dezelfde contactpersoon bij wittebrug als ik. Heb de order doorgestuurd naar zijn collega’s. Dan regelen die het maar 🤣

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19:15
Wicked-Game schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Klopt, kreeg eergisteren al de mededeling van Wittebrug.

Heb zelf de leasemij en fleetsupport hierover gecontacteerd en beiden zijn akkoord tot het omzetten naar Licht Plus. De verlichting was mijn enige punt waardoor die vertraagd was, velgen waren al gewijzigd. Hiermee accepteer ik de hogere fiscale waarde. Fleetsupport van mijn werkgever heeft mij wel gematst door alle bedragen waarmee ik akkoord was te laten staan zoals het was. Hun uitleg was dat het hun meer tijd en energie zou kosten om aan te passen.
Ik heb vandaag hetzeflde te horen gekregen dat met standaard verlichting en velgen de levering is opgelopen van week 28 naar week 31 naar nu week 40. Ik heb nu dus lichtpakket genomen en andere 19 inch velgen tegen alleen de fiscale bijtelling. Hopelijk komt de levering nu eerder. :|

• jdenijs
Wicked-Game schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Je hebt dezelfde contactpersoon bij wittebrug als ik. Heb de order doorgestuurd naar zijn collega’s. Dan regelen die het maar 🤣
Die vervanger die hij in zn mail aangeeft werkt daar pas 2 maanden zie ik op Linkedin, daarvoor nog nooit bij een autozaak gewerkt. Durf het eigenlijk niet door te sturen naar hem..

• Thiazzz
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13-06 22:34
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:13:
[...]

Ziet er veel beter uit!! Dat ga ik zeker weten ook (laten) doen.

laten wrappen of de letters zwart besteld? Wat waren de kosten?

Volgens mijn dealer zijn de zwarte letters nog niet beschikbaar..
dit zijn de originele vanuit Skoda, en hebben de zelfde prijs als de chromen variant.
Ik denk dat ze de 2020 letters erop hebben gedaan, en dat zijn waarschijnlijk de letters van de kodiaq/karoq..

• knirrebir
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 16:47
mauritsams schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:57:
Ik heb dit bericht ook gehad, maar dan van Pon via A-Point.

2 vragen voor het geval iemand meer weet:

Genoemd wordt een upgrade van "normale" lampen naar matrixverlichting t.w.v. 1.300 euro*. Volgens de Skoda configurator kost die upgrade 1.390 euro. Dat is 90 euro verschil. De full led luxe achterlichten en koplampsproeiers worden in het bericht van Pon niet genoemd. Zouden die er wel/niet bij zitten?

Upgrade naar 20 inch Vega velgen kan in de lease het ROB-cijfer veranderen volgens het bericht van Pon. In dit geval vanwege duurdere banden denk ik. Hoe substantieel kan dat verschil uitpakken?

* Correctie, in mijn bericht staat 1.300 euro voor matrix genoemd als extra bijtelling, niet per sé als de prijs van een pakket of compensatie.
Als je het leest mbt lampen gaat het inderdaad alleen om koplampen vanwege halogeen, blijven achterunits standaard lijkt mij en koplampsproeiers wel-niet durf ik niet te zeggen.

• Cloclo100
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:33
Wat een miserie lees ik hier allemaal zeg, en mijn auto staat al 3 weken te wachten. Volgende week eindelijk nieuwe werkgever en inwisselen die hap. Het lijkt me wel dat vooral Nederlanders "gedupeerd" zijn, of zijn er ook Belgen met die frustrerende vertragingen?

• knirrebir
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:10:
Ik heb hem net gemaild dat ik akkoord ga met het wijzigen van de koplampen. Die extra €/maand neem ik wel voor lief.

Krijg ik een automatisch mailtje dat hij pas weer maandag weer aan het werk is.. lekker dan.. Eventuele wijzigen die nu aangebracht moeten worden om de levering enigszins te verspoedigen zullen pas maandag plaats vinden ben ik bang. Weer achterin de rij aansluiten dus..
Snap ik, denk alleen dat hij nog terugkomt met melding over de velgen (uitgaande dat je standaard velgen hebt in oorspronkelijke bestelling).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16:44
NoCO2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ik rij in een iV60 en een mix van stad en snelweg (overdag). Op de snelweg zoveel mogelijk op cruise control, en in de stad op tijd voet van het “gas”pedaal en goed laten uitrollen, (de indicator werkt prima). Maar ik doe verder geen extra moeite om stroom te besparen.

[Afbeelding]
Die indicatie doet het meer dan prima. Hij remt zelf af als het nodig is. Houdt rekening met andere auto's , etc. Valt mij altijd op hoe veel eerder je eigenlijk al het gaspedaal los kan laten.

• mauritsams
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18:29
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Als je het leest mbt lampen gaat het inderdaad alleen om koplampen vanwege halogeen, blijven achterunits standaard lijkt mij en koplampsproeiers wel-niet durf ik niet te zeggen.
Da's net wat ik raar zou vinden. Want als je alleen de matrixlampen vóór krijgt tegen 1300 euro verhoging van de fiscale waarde van je voertuig (zeg maar voor vrijwel hetzelfde bedrag als het complete Licht-pakket), dan betaal je relatief erg veel bijtelling voor wat je krijgt. Of eigenlijk voor wat de leasemaatschappij krijgt, de restwaarde van de auto zal zonder meer hoger zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blownorange
mauritsams schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Da's net wat ik raar zou vinden. Want als je alleen de matrixlampen vóór krijgt tegen 1300 euro verhoging van de fiscale waarde van je voertuig (zeg maar voor vrijwel hetzelfde bedrag als het complete Licht-pakket), dan betaal je relatief erg veel bijtelling voor wat je krijgt. Of eigenlijk voor wat de leasemaatschappij krijgt, de restwaarde van de auto zal zonder meer hoger zijn.
Volgens A-Point is het het complete licht pakket inclusief led achterlichten

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:56
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:03:
Ik heb inmiddels een mail gehad van Wittebrug:

Goedemiddag Jerry,

Hierbij weer nieuws van SKODA.
Er zit een restrictie op de bestelde koplampen.
Mooi nieuws! Je krijgt de upgrade koplampen gratis!
Dit is al aangepast bij de fabriek.
Ik ga komende tijd even kijken wat er nog meer gewijzigd moet/ kan worden in de lopende bestellingen.
Het is echt een hele puzzel.
Maar als we dit niet doen loopt de levertijd weer verder op.
Excuus voor het ongemak. Maar dit is denk ik wel mooi nieuws![Afbeelding]
Nu ben ik extra content met mijn HUD en Inklapbare trekhaak. Gratis led matrix was leuk geweest maar had die andere twee opties niet willen missen.

• mauritsams
Blownorange schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Volgens A-Point is het het complete licht pakket inclusief led achterlichten
Top, thx! Dan is upgraden een no-brainer voor mij. Wel een beetje zuur voor mensen die ervoor betaald hebben.

• knirrebir
@Blownorange zo zie ik het ook en dan ook met koplampsproeiers, maar in bericht van @jdenijs staat € 1.300 en alleen koplampen genoemd.
@mauritsams als € 90 extra is voor koplampsproeiers en units achterzijde ook brandend op klep dan is dat inderdaad een laag bedrag en kan eigenlijk niet kloppen.
Als je least dan betaal je er uiteindelijk toch voor, fiscale waarde gaat omhoog.

• SSJVegito
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19:25
Wat een gezeik met die leveringen joh, ik zie de bui al hangen dat ik de auto moet gaan cancelen als sommige al 8 weken vertraging hebben. Dan zou ik van week 44 naar 52 gaan en dat is wel heel erg kantje boord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: juni 2021
  • Nu online
Hi,

Lees al een tijdje mee dus nu ook maar eens wat posten.

Keuze was snel gemaakt; toen ik mijn keuze voor een Enyaq 80 aan onze fleetmanager voorlegde gaf hij aan dat hij met een afbestelling (lees vertrokken collega) voor een 80 First Edition in zijn maag zat en of ik daar dan interesse in had...

Onder normale omstandigheden had ik een aantal opties niet genomen (bijv warmtepomp). Zit nu ook iets boven mijn leasebudget maar ik heb goede afspraken kunnen maken over mijn eigen bijdrage.

Bovendien is deze FE met eigen bijdrage zelf iets goedkoper dan de 'kalere' versie die ik zelf had samengesteld met verwachte levering in 2022. Dus toch maar voor de FE gegaan. Kleine nadeel; hij is zwart (had zelf een Quartz Grey willen bestellen) en die pianolak....hoop dat ik me daar niet te veel aan ga ergeren...

Dus so far so good en was me al aan het verheugen om hem morgen op te halen bij van Udenhout. Kreeg echter vanmiddag een mail dat ze bij het gereedmaken vd auto een storing hadden gevonden in de aandrijflijn...nieuw onderdeel nodig en dat hebben ze niet op tijd binnen. Aflevering uitgesteld.

Dus vlak voor de finish toch nog door Skoda getackeld...;-). Nog geen meter gereden en nu al een nieuw onderdeel nodig. Hoop niet dat dit een 'maandagmorgen' productie is en daarmee een voorbode voor 5 jaar ellende...

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:32
Ook maar eens nagevraagd, aangezien ik standaard velgen heb bij de Hoogenboom. Reactie: standaardvelgen en heads up display geven 8 weken vertraging (van de opties die ik had). Nu even bedenken wat ik ga doen, sportline is nu volgens mij zelfs goedkoper voor mij.

• Duncan78
  • Laatst online: 14:26
Wie van de mede tweakers heeft reeds de rubberen kofferbakmat in gebruik in combinatie met het transport pakket? Ben benieuwd als (voor zover ik kan zien) de opstaande rand van mat boven de tildrempel uit gaat steken bij de verhoogde vloer van het transport pakket

• knirrebir
Duncan78 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:15:
Wie van de mede tweakers heeft reeds de rubberen kofferbakmat in gebruik in combinatie met het transport pakket? Ben benieuwd als (voor zover ik kan zien) de opstaande rand van mat boven de tildrempel uit gaat steken bij de verhoogde vloer van het transport pakket
[Afbeelding]
Volgens mij een member een foto hiervan gemaakt en daarop volgens mij te zien opstaande rand steekt iets uit boven tildrempel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DirkBouwman
Duncan78 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:15:
[Afbeelding]
Astu!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:29:
@Blownorange zo zie ik het ook en dan ook met koplampsproeiers, maar in bericht van @jdenijs staat € 1.300 en alleen koplampen genoemd.
@mauritsams als € 90 extra is voor koplampsproeiers en units achterzijde ook brandend op klep dan is dat inderdaad een laag bedrag en kan eigenlijk niet kloppen.
Als je least dan betaal je er uiteindelijk toch voor, fiscale waarde gaat omhoog.
Het is het omzetten naar licht pakket ipv standaard. Dus zowel voor als achter zoals het pakket ook beschrijft. Enige wat er nu veranderd is de fiscale waarde. Anders had je ook nog te maken gehad met een hogere leaseprijs.

• Duncan78
  • Laatst online: 14:26
Bedankt voor de foto’s. Nog even bedenken als ik het doe, vlak met de tildrempel heeft mijn voorkeur.

• SSJVegito
Wicked-Game schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Het is het omzetten naar licht pakket ipv standaard. Dus zowel voor als achter zoals het pakket ook beschrijft. Enige wat er nu veranderd is de fiscale waarde. Anders had je ook nog te maken gehad met een hogere leaseprijs.
Deze snap ik even niet met mijn simpele hersenen, fiscale waarde is toch juist wat je aan bijtelling gaat betalen en dus waar het om gaat voor iemand die een auto leased?

• D-tje84
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18:05
Blownorange schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:13:
Zijn er trouwens al meerdere van wie de levertijden verder zijn opgeschoven?
Ik zie er ook niet zoveel Enyaqs meer bijkomen op kenteken.
Vandaag (na zelf bellen) te horen gekregen dat hij vertraagd is . Productie naar eind augustus (was Week 26)
leveren ergens in September. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdenijs
Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:03:
Ook maar eens nagevraagd, aangezien ik standaard velgen heb bij de Hoogenboom. Reactie: standaardvelgen en heads up display geven 8 weken vertraging (van de opties die ik had). Nu even bedenken wat ik ga doen, sportline is nu volgens mij zelfs goedkoper voor mij.
Standaard velgen toch ook vertraging?? Maar dag geeft onderstaand overzichtje niet aan.
Daar geven ze alleen de Proteus 19inch aan, en dat is niet de standaard velg toch?

Acties:
  • +23Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:59
Jaaaaaaaa! Daar istie dan!
Met een draagtijd van ongeveer 9 maanden heb ik vandaag de mooie Enyaq mogen ophalen! 20 oktober besteld maar het was het wachten waard.

Wat een feest om de wagen te onthullen bij de dealer (Ames in Dordrecht).

En als ie dan zo ik het avond zonnetje voor je deur staat, man man man... Het blijft uiteraard maar gewoon een auto en speelgoed maar wel prachtig speelgoed!

#zoblijalseenkind #zoblijalsmnkind

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16:32
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Standaard velgen toch ook vertraging?? Maar dag geeft onderstaand overzichtje niet aan.
Daar geven ze alleen de Proteus 19inch aan, en dat is niet de standaard velg toch?
[Afbeelding]
Yes Proteus is de standaard

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mauritsams
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Deze snap ik even niet met mijn simpele hersenen, fiscale waarde is toch juist wat je aan bijtelling gaat betalen en dus waar het om gaat voor iemand die een auto leased?
Je leasebedrag per maand verandert niet omdat je de upgrades als het ware "krijgt" van Skoda. Dus voor mensen die bijvoorbeeld matrix verlichting of grotere velgen hadden willen hebben, maar dat niet konden doen omdat het normbedrag van de lease dat niet toestond, is dat goed nieuws.

Wat in dat geval wel verandert is dat de belastingdienst van mening is dat je voertuig nu meer waard is, al heb je die extra's van Skoda gekregen ipv van je werkgever. Dus de fiscale waarde stijgt en daarover betaal je weer wat meer bijtelling. Meestal ook 22% ipv 12% omdat je hoe dan ook boven de 40.000 euro zit met die extra's.

Voor leasers is het daardoor een soort van relatief kleine eigen bedrage voor die extra's geworden zonder dat je je normbedrag overschrijdt. Voor de leasemaatschappij is het zo dat ze meer auto voor hetzelfde bedrag krijgen, waardoor de restwaarde hoger is. Daarover zou je eventueel nog met je leasemaatschappij kunnen onderhandelen omdat niet alle voordeel per sé naar hen hoeft te gaan. Voor kopers is het pure winst.

En als je als leaser daardoor de auto in 2021 op kenteken krijgt ipv het jaar daarna scheelt het helemaal qua bijtelling.

[Voor 4% gewijzigd door mauritsams op 09-06-2021 22:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SSJVegito
mauritsams schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:43:
[...]

Je leasebedrag per maand verandert niet omdat je de upgrades als het ware "krijgt" van Skoda. Dus voor mensen die bijvoorbeeld matrix verlichting of grotere velgen hadden willen hebben, maar dat niet konden doen omdat het normbedrag van de lease dat niet toestond, is dat goed nieuws.

Wat in dat geval wel verandert is dat de belastingdienst van mening is dat je voertuig nu meer waard is, al heb je die extra's van Skoda gekregen ipv van je werkgever. Dus de fiscale waarde stijgt en daarover betaal je weer wat meer bijtelling. Meestal ook 22% ipv 12% omdat je hoe dan ook boven de 40.000 euro zit met die extra's.

Voor leasers is het daardoor een soort van relatief kleine eigen bedrage voor die extra's geworden zonder dat je je normbedrag overschrijdt. Voor de leasemaatschappij is het zo dat ze meer auto voor hetzelfde bedrag krijgen, waardoor de restwaarde hoger is. Daarover zou je eventueel nog met je leasemaatschappij kunnen onderhandelen omdat niet alle voordeel per sé naar hen hoeft te gaan. Voor kopers is het pure winst.

En als je als leaser daardoor de auto in 2021 op kenteken krijgt ipv het jaar daarna scheelt het helemaal qua bijtelling.
Ah zo bedoel je dat, thanks voor de uitleg. Ik ben heel benieuwd met dit gezeik of ik 2021 nog ga halen. Anders maar wat anders uitzoeken wat ik liever niet doe.

• andre00
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12-06 20:16
internetinfo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Je hebt je antwoord volgens mij al gekregen, maar ik kwam er pas na de proefrit achter dat creep in het menu in te schakelen is slash auto-hold in het menu uit te schakelen is ;)
Weet je nog waar die functie zit? Ik kon hem nog niet vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SSJVegito
andre00 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:12:
[...]

Weet je nog waar die functie zit? Ik kon hem nog niet vinden.
Menu -> Wagen -> Instellingen -> Buiten -> Remmen.

• jeroenkb
  • Laatst online: 17:44
[...]

Voor kopers is het pure winst.
Behalve als je in aanmerking komt voor 4000 euro subsidie en door deze aanpassingen niet meer voldoet aan de voorwaarden ( max 45000 fiscale waarde)

• pc-freakz
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:12
Wacht je 6 maanden op je auto, heeft de trailer waarmee hij uitgeleverd wordt onderweg pech gekregen :'(

• Scorpio_King
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:50
[...]
Voor de grotere maat velg wijzigt het leasebedrag in dit geval niet maar voor de grotere band wel. De meeste leasemaatschappijen zullen dit wel doorrekenen en dat gaat meestal niet om enkele Euros.

Make that the cat wise, I'm crazy Henky not!

• Wicked-Game
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Het is afhankelijk hoe je lease uiteraard geregeld is. Maar even dan mijn eigen voorbeeld:

Ik heb een leasebudget van 850,- p/maand.

De geconfigureerde enyaq is inclusief laadpaal aan huis 951,- euro. Een overschrijding van 101,- euro welke als eigen bijdrage verrekend zal worden in je loon.

Dan heb je uiteraard nog de bijtelling over de fiscale waarde.

In principe is het zo dat de leaseprijs bij elke optie dus stijgt. Als je het hebt over licht pakket is dat al snel 10 euro er bovenop per maand. In mijn geval had dat betekend dat het 961,- euro zou worden, en dus een eigen bijdrage van 111,- euro per maand.

Nu veranderd er op leasebudget niks door het "cadeautje" van de importeur. Wat wel veranderd is de bijtelling uiteraard. Want uitgangspunt is voor de fiscus de cataloguswaarde minus de rijklaarmaakkosten.

Dus ja het gaat iets meer kosten, maar het had nog wat meer kunnen zijn als ze de optie niet gratis zouden upgraden.

• Wicked-Game
Scorpio_King schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Voor de grotere maat velg wijzigt het leasebedrag in dit geval niet maar voor de grotere band wel. De meeste leasemaatschappijen zullen dit wel doorrekenen en dat gaat meestal niet om enkele Euros.
Klopt, hier zou ik als je de standaardvelg had, de 19" regulus pakken. De 20" Vega is mooi maar je winterbanden en zomerbanden kosten krijg je doordleuk doorberekend. Veel minder interessant.

• josverweij
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:58
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Menu -> Wagen -> Instellingen -> Buiten -> Remmen.
Wat betreft die 'creep' merkte ik dat ie dat wel gewoon blijft doen zolang je de rem niet diep genoeg ingetrapt hebt gehad. Als je dus voldoende gedoseerd remt, kun je de auto tot stilstand brengen, zonder dat auto hold geactiveerd wordt; de rem op laten komen zorgt er dan voor dat de auto weer rustig gaat rollen. En dat geldt zelfs wanneer je dan naar achteruit schakelt en de rem weer op laat komen. Maar het luistert nauw :9

• mauritsams
Scorpio_King schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Klopt, hier zou ik als je de standaardvelg had, de 19" regulus pakken. De 20" Vega is mooi maar je winterbanden en zomerbanden kosten krijg je doordleuk doorberekend. Veel minder interessant.
Mijn voorkeur zou ook de 19" velg zijn.

Het probleem met de oplossing van Pon/Skoda is dat je niet de keuze hebt tussen 19" of 20". Je geeft alleen toestemming om een andere velg dan de standaardvelg te laten monteren als bij aanvang van de productie blijkt dat Proteus niet voorradig is. Het wordt dan óf Regulus, óf Vega.

• Wicked-Game
mauritsams schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:15:
[...]

[...]

Mijn voorkeur zou ook de 19" velg zijn.

Het probleem met de oplossing van Pon/Skoda is dat je niet de keuze hebt tussen 19" of 20". Je geeft alleen toestemming om een andere velg dan de standaardvelg te laten monteren als bij aanvang van de productie blijkt dat Proteus niet voorradig is. Het wordt dan óf Regulus, óf Vega.
Wat ik begreep van de dealer is de switch naar de 19" Regulus nog gewoon mogelijk. Ik weet wel dat in Duitsland de 20" Vega erop geschroefd zal worden. Daar waren een 1,5 maand geleden al berichten over. Als de fabriek het erop zet zal ik hier wel iets over gaan roepen, want de 20" (hoe mooi ook), wil ik in ieder geval niet.

• mauritsams
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Wat ik begreep van de dealer is de switch naar de 19" Regulus nog gewoon mogelijk. Ik weet wel dat in Duitsland de 20" Vega erop geschroefd zal worden. Daar waren een 1,5 maand geleden al berichten over. Als de fabriek het erop zet zal ik hier wel iets over gaan roepen, want de 20" (hoe mooi ook), wil ik in ieder geval niet.
Zelfs in het geval van Regulus 19" loop ik in de configurator van de LM tegen de melding aan dat, wanneer voor die velg gekozen ipv Proteus, de bandenmaat verandert naar 235/55/TR19S. Het maandbedrag stijgt daardoor met ruwweg 10 euro per maand voor 48 maanden. Voor Vega is dat zelfs 35 euro per maand. Die bedragen zijn wel inclusief de lease van de velgen (wat dan nog verrekend zou moeten worden).

Ik kan nergens terugvinden wat de exacte bandenmaat is voor Proteus, anders dan 19". Je zou denken dat om Regulus dezelfde banden gaan als om Proteus en dat er daarmee geen prijsverschil zou moeten zijn? Ik ga het maar ff bij de LM neerleggen.

• knirrebir
pc-freakz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:16:
Wacht je 6 maanden op je auto, heeft de trailer waarmee hij uitgeleverd wordt onderweg pech gekregen :'(
Erg spijtig, komt zeker door zware gewicht van alle enyaq's, is die trailer niet op berekend (is geen trailer voor transport elektrische auto's) ;).

• Wicked-Game
mauritsams schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Zelfs in het geval van Regulus 19" loop ik in de configurator van de LM tegen de melding aan dat, wanneer voor die velg gekozen ipv Proteus, de bandenmaat verandert naar 235/55/TR19S. Het maandbedrag stijgt daardoor met ruwweg 10 euro per maand voor 48 maanden. Voor Vega is dat zelfs 35 euro per maand. Die bedragen zijn wel inclusief de lease van de velgen (wat dan nog verrekend zou moeten worden).

Ik kan nergens terugvinden wat de exacte bandenmaat is voor Proteus, anders dan 19". Je zou denken dat om Regulus dezelfde banden gaan als om Proteus en dat er daarmee geen prijsverschil zou moeten zijn? Ik ga het maar ff bij de LM neerleggen.
Alphabet zeker als calculator?

Heb daar destijds al een opmerking over gemaakt dat ik de stijging belachelijk vond. En dit hebben ze op de uiteindelijke offerte aangepast omdat de bandenmaat bij een iv80 in ieder geval niet wijzigt met de upgrade naar de Regulus.

• mauritsams
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Alphabet zeker als calculator?
Yep!

• sQuare8
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-06 15:58
Cloclo100 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:46:
Wat een miserie lees ik hier allemaal zeg, en mijn auto staat al 3 weken te wachten. Volgende week eindelijk nieuwe werkgever en inwisselen die hap. Het lijkt me wel dat vooral Nederlanders "gedupeerd" zijn, of zijn er ook Belgen met die frustrerende vertragingen?
Enyaq werd besteld in februari, verwachtte leverperiode tussen september - november (lease). Dus aan deze kant is het niet veel beter. Dit geldt trouwens voor alle bestelde auto's bij ons (10 stuks), allemaal andere configs.

• GregoryVG
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 16:59
sQuare8 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Enyaq werd besteld in februari, verwachtte leverperiode tussen september - november (lease). Dus aan deze kant is het niet veel beter. Dit geldt trouwens voor alle bestelde auto's bij ons (10 stuks), allemaal andere configs.
Bij mij net hetzelfde.

• malderhout
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-06 20:51
Hier ook vertraging in het leverproces.

Besteld (lease) vrij basis uitvoering begin december 2020:

Enqaq iv 60 Black Magic Metallic, Loft, Family, Klimaat

Eind juli verwacht.

Ik kreeg net te horen dat het op zijn vroegst half september gaat worden :-(

• Wootism
  • Laatst online: 16:21

Wootism

aaibaar

Net gebeld door Van Mossel;

In mijn geval het headsup-display moeten cancellen en lichtpakket moeten toevoegen. Anders vrijwel zeker geen levering meer in 2021.

Auto besteld in april, initiële productiedatum was week 33.
Ben benieuwd of hier nog iets aan veranderd.
Lichtpakket gaat me netto iets van €80/jaar extra kosten. Dus een no-brainer natuurlijk :)

• Alex Timmermans
  • Registratie: mei 2021
Wat ben ik blij dat een first edition ga krijgen die op voorraad staat. Wel hopen dat er niet teveel kinderziektes in zullen zitten😜.

• Blownorange
Alex Timmermans schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:05:
Wat ben ik blij dat een first edition ga krijgen die op voorraad staat. Wel hopen dat er niet teveel kinderziektes in zullen zitten😜.
Daar had ik ook beter voor kunnen gaan. Zeker gezien de “verplichte” aanvulling nu..

• JS-Ah
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17:59
JS-Ah schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:21:
Hoi forumleden,
Al een hele tijd aan het meelezen, nu uiteindelijk zelf bezig met de stappen zetten voor een particuliere aanschaf van een Iv60 met trekhaak, dit om mijn Holtkamper Cocoon door NL maar vooral ook af en toe door NL te kunnen sturen!

Voorgenomen aanschaf van de Iv60 omdat deze voor ons voldoende bereik heeft en met de laadmogelijkheid voor het 2022 model van 130Kw is een stop van 25 min voldoende om weer 200km verder te rijden (lijkt het voor nu 8) )

Is er al iemand met een Iv60 en trekhaak die met een vouwwagen gereden heeft?

Zo niet.... is er iemand die een verbruikstest wel doen met zijn Iv60 en een Holkamper Cocoon erachter ;-)

Bij de dealer zijn namelijk geen demo-modellen met trekhaak beschikbaar.... zou het wel intressant vinden om een ronde van km of 75 te rijden met de Holkamper achter een Iv60! Dit kan voor ons net het extra zetje zijn om gerust met de wetenschap van het verbruik tot aanschaf over te gaan.

Daarnaast kan deze ervaring/data ook andere potentiele kopers helpen! Of wellicht eigenaren van een Iv60 die ook overwegen om een vouwwagen te kopen!

Zelf woon ik in Arnhem, dus als er iemand geintresseerd is verneem ik het graag.

En ja, als ik twijfel over voldoende bereik dan zou ik voor de Iv80 kunnen gaan... alleen door de particuliere aanschaf wil ik aanspraak maken, of in iedergeval een poging wagen op de overheidssubsidie.... en mn Iv60 offerte geeft voor alsnog die mogelijkheid. Buiten dat de Iv60 in het dagelijks verbruik ruim voldoende voorziet in rijbereik en het snel bijladen van 50% zo gedaan is met de piek van 130Kw!
Als vervolg op m'n eigen post.

Offerte en gesprek van Zijm gaf aan dat ze geen demo met trekhaak hebben en dat alle dealers alleen demo zonder zouden hebben...

Dago gebeld, van vrijdagavond tot zaterdag ochtend Enyaq voor testrit... met trekhaak. Weliswaar de 80 maar zal 2 runs doen met en zonder vouwwagen van 75km snelweg en klein stukje binnendoor. Dan mooi vergelijkend verbruik. Dit zal ik posten, kan iedereen wat aan hebben.

Wat een verschil dan per dealer, ook in reactie naar de klant.

• Jeroenvr72
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 17:58

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ook ik ben net gebeld door de dealer, verwachte productie week 27. nu restrictie op de genoemde zaken.
hoe ik erin stond als er upgrades werden toegevoegd, en als de fabriek dan toch standaard het bestelde zou uitleveren?
ik heb aangegeven alle upgrades zijn prima, als het blijft zoals besteld, ook prima, als ik de auto maar zsm kan rijden.
ik hoop volgende week een terugkoppelingte ontvangen wat het nu gaat worden...
waarschijnlijk wel zeker 4 weken vertraging, zou dan productie week 31 worden... balen!

• maniac_1979
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10:58
Jeroenvr72 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:13:
Ook ik ben net gebeld door de dealer, verwachte productie week 27. nu restrictie op de genoemde zaken.
hoe ik erin stond als er upgrades werden toegevoegd, en als de fabriek dan toch standaard het bestelde zou uitleveren?
ik heb aangegeven alle upgrades zijn prima, als het blijft zoals besteld, ook prima, als ik de auto maar zsm kan rijden.
ik hoop volgende week een terugkoppelingte ontvangen wat het nu gaat worden...
waarschijnlijk wel zeker 4 weken vertraging, zou dan productie week 31 worden... balen!
Welke dealer? :*)

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:49
Die leveringen zijn echt niet te volgen.
Kom er achter dat een collega ook een Enyaq heeft besteld, levering net als de mijne via A-Point.
Ik heb al een productieweek doorgekregen (week 24), hij niet. Wel hadden we allebei dezelfde leverweek (week 29). Mijn collega is benaderd dat zijn auto vertraagd is en het wijzigen van de configuratie kan helpen. We hebben beide zelfde velgen, verlichting. Hij heeft wel een trekhaak, ik niet.

Zou mijn Enyaq de laatste worden met standaard velgen en verlichting? Mijn productie- en leverweek is onveranderd (vooralsnog).

• SSJVegito
Ik kreeg ook bericht van de dealer na een vraag van mij. Enige punt zouden de banden zijn, standaard velg, maar ze hadden van productie nog niks gehoord.

P.S. Reed er net iemand van hier op de A15 bij Dordrecht? Eerste keer dat ik hem in het 'wild' zie!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Auto Zijm Arnhem

• SSJVegito
Arosa schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:31:
Kom er achter dat een collega ook een Enyaq heeft besteld, levering net als de mijne via A-Point.
Ik heb al een productieweek doorgekregen (week 24), hij niet. Wel hadden we allebei dezelfde leverweek (week 29). Mijn collega is benaderd dat zijn auto vertraagd is en het wijzigen van de configuratie kan helpen. We hebben beide zelfde velgen, verlichting. Hij heeft wel een trekhaak, ik niet.

Zou mijn Enyaq de laatste worden met standaard velgen en verlichting? Mijn productie- en leverweek is onveranderd (vooralsnog).
Misschien door de trekhaak?

• Dinh088
  • Laatst online: 10-06 13:35

Bel er maar achteraan.. vaak blijken de 'geruchten' al snel waarheid en is wat er vanuit Tsjechië gemeld wordt toch wet en hebben de dealers er maar mee te dealen (ja ja)..

De vertraging van informatie zit vaak dan ook ergens tussen Tsjechië, tussenpartijen en je dealer in. Maar ik denk dat je aan de beurt bent :'(

• Wootism

Wootism

aaibaar

Als ik dit van een collega zou horen zou ik echt meteen de dealer bellen…
In ieder geval niet de aanname maken dat ik de laatste der Mohikanen zal zijn met de gewenste configuratie :p

• Wicked-Game
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Die vervanger die hij in zn mail aangeeft werkt daar pas 2 maanden zie ik op Linkedin, daarvoor nog nooit bij een autozaak gewerkt. Durf het eigenlijk niet door te sturen naar hem..
Heb bevestiging ontvangen van Wittebrug door een van zijn collega's. Dus ik zou zeggen neem het risico en neem hem in de CC mee. Dan lijkt me het geen issue.

• jdenijs
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Heb bevestiging ontvangen van Wittebrug door een van zijn collega's. Dus ik zou zeggen neem het risico en neem hem in de CC mee. Dan lijkt me het geen issue.
Ik kreeg vandaag dit mailtje van de collega van mijn contactpersoon (die vandaag vrij is):
Ik heb onlangs contact gehad met N*** en heb vernomen dat dit wel even kan wachten. N** komt hier zsm bij je op terug.

Daarna nog een mailtje van N*** zelf gehad:
Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ga het morgen gelijk verwerken.

Zal dus morgen verwerkt worden. morgen pas.. nadat heel Nederland hun voorkeur al heeft kunnen doorvoeren en inmiddels het licht pakket ook uitverkocht is.. |:(

[Voor 4% gewijzigd door jdenijs op 10-06-2021 14:46]

• JDeurs
  • Laatst online: 13-06 14:28
Weet er iemand of bij de standaard verlichting in de achterklep ook leds zitten? En / of deze makkelijk te monteren zijn achteraf?

• jdenijs
@Wicked-Game zit je ook bij Wittebrug De Lier?

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

JDeurs schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:47:
Weet er iemand of bij de standaard verlichting in de achterklep ook leds zitten? En / of deze makkelijk te monteren zijn achteraf?
De leds zijn standaard niet aanwezig. Of achteraf montage mogelijk is is nog niet uitgezocht (volgens mij.) heeft ook te maken met de kabel voorbereiding denk ik

• DanielS01
  • Laatst online: 11:00
Bevestiging dat de auto onderweg naar NL is 🥳 De dealer verwacht de auto eind juni af te leveren.

Nb: De auto is voorzien van een trekhaak

• Wicked-Game
Yup! Is de preffered supplier voor alle VAG wagens.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Is toch niet relevant aangezien iedereen het lichtpakket krijgt? :p

• Robbie8454
  • Laatst online: 19:17
Nu een dag met de Enyaq op pad geweest. Wat een fijne auto. Nog steeds erg blij met mijn keuze. Auto is erg stil en lekker vlot. Niet vlot als de e tron 55 maar snel genoeg. Mijn hond vliegt nu tenminste niet door de kofferbak😅. Ik merk dat ik veel rustiger rijdt dan in mijn Q3. Dit gaat vanzelf. Je zit heerlijk relaxed. Omdat ik maar 1.74 ben heb ik een zee aan ruimte voorin. Ik heb kom met mijn knie niet eens in de buurt van het dashboard.
Wel 3 kleine nadelen ontdekt. Draadloos laden werkt voor geen meter. Dit is bij de Q3 echt beter. De Hill hold functie heb ik er gelijk afgegooid. Super irritant. En ik mis toch een beetje een tweede scherm. Vaak gebruik ik scherm 1 voor de navi of spotify en scherm 2 voor FM. Dit is denk ik gewoon een kwestie van wennen. Kessy heb ik gelukkig geen last van, aangezien ik al gewend ben om de auto met mijn handpalm op slot te doen.

• knirrebir
jdenijs schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:45:
Ik kreeg vandaag dit mailtje van de collega van mijn contactpersoon (die vandaag vrij is):
Ik heb onlangs contact gehad met N*** en heb vernomen dat dit wel even kan wachten. N** komt hier zsm bij je op terug.

Zal dus morgen verwerkt worden. morgen pas.. nadat heel Nederland hun voorkeur al heeft kunnen doorvoeren en inmiddels het licht pakket ook uitverkocht is.. |:(
Lichtpakket uitverkocht dat zal toch niet, neem aan dat het worst case denken is wat je post maar niet de werkelijkheid is?

• knirrebir
Standaard niet, uitleg verlichting zie pagina 1 topic en dan post van lammer duerink klikken.
Dan weet je ins en outs van verlichting en verschillen.
Voor zover nu bekend is dit achter niet makkelijk te doen; standaard niets aanwezig en als je units in achterklep eraf haalt kan je er iets anders op zetten maar je moet wel alle bekabeling nog regelen (vin dik niet makkelijk, maar kan voor een ander wel zo zijn).

• Wicked-Game
jdenijs schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Geloof mij maar, PON is er alles aan gelegen om de auto's die al besteld zijn zo snel mogelijk in de configuraties te gooien dat die dit jaar geleverd gaan worden. Zij kunnen het ook niet veroorloven dat alles naar 2022 gaat en een deel van de orders gecanceld gaan worden als dat de prognose gaat worden.

Heb dus wel goede hoop dat PON heel duidelijk samenwerkt met Skoda(fabriek).

• knirrebir
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:13:
Geloof mij maar, PON is er alles aan gelegen om de auto's die al besteld zijn zo snel mogelijk in de configuraties te gooien dat die dit jaar geleverd gaan worden. Zij kunnen het ook niet veroorloven dat alles naar 2022 gaat en een deel van de orders gecanceld gaan worden als dat de prognose gaat worden.

Heb dus wel goede hoop dat PON heel duidelijk samenwerkt met Skoda(fabriek).
Hoop wel dat het nonchalante er een beetje af is, merkte in begin wel erg dat als je cancelt er zoiets was van 'is goed, er zijn nog genoeg anderen'.

• jdenijs
knirrebir schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
[...]

Lichtpakket uitverkocht dat zal toch niet, neem aan dat het worst case denken is wat je post maar niet de werkelijkheid is?
Ja sorry. Worst-case scenario inderdaad.
Als een soort geintje zeg maar. Mag toch niet hopen dat niet waarheid wordt.

• Dellavia13
  • Laatst online: 10-06 15:54
Kreeg 28-5 melding van Wittebrug dat de Enyaq 'deze week wordt gebouwd' en waarschijnlijk binnen 3 weken opgehaald zou kunnen worden.
Heb ook het rampenpakket (geen licht, wel trekhaak, standaard velgen). Betekent dit volgens jullie dat de auto dus sowieso wordt gebouwd, of kan het zijn dat de productie stil wordt gelegd wegens geen velgen/trekhaak etc. Of krijgt een auto dan sowieso geen productieslot toegewezen? Ben een NOOB op dit gebied dus mogelijk is hier iemand met kennis die hier licht op kan schijnen :)

• bvk1983
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:55
Wat ik overigens wel opvallend vond; er zit geen automatische inparkeerfunctie op de Enyaq, toch? Niet dat ik die veel zou gaan gebruiken maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat standaard zou zijn of onderdeel van het assistentie pakket.

• AlexZuH
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:37

AlexZuH

Braaaap sutututu!

Zojuist belletje vanuit A-Point dat inderdaad voor mijn configuratie de HUD voor een vertraging van 8 weken zou zorgen, uiteraard geen garanties dat het daarbij blijft, dus na het SSS die ook maar uit de config laten slopen.

Zwarte Band Kama Sutra!

• Snyper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:03
Dellavia13 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:54:
Kreeg 28-5 melding van Wittebrug dat de Enyaq 'deze week wordt gebouwd' en waarschijnlijk binnen 3 weken opgehaald zou kunnen worden.
Heb ook het rampenpakket (geen licht, wel trekhaak, standaard velgen). Betekent dit volgens jullie dat de auto dus sowieso wordt gebouwd, of kan het zijn dat de productie stil wordt gelegd wegens geen velgen/trekhaak etc. Of krijgt een auto dan sowieso geen productieslot toegewezen? Ben een NOOB op dit gebied dus mogelijk is hier iemand met kennis die hier licht op kan schijnen :)
Mijn dealer van Udenhout vertelde dat een vaststaande productiedatum nog niet betekent dat de auto dan snel geleverd wordt. Komt de laatste tijd vaak voor dat de auto na productie (de specifieke kleur was aan de beurt o.i.d.) geparkeerd wordt en wacht op bepaalde chips, velgen etc.. wat best nog 4 weken extra kan kosten.

SJoepie

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
bvk1983 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:00:
Wat ik overigens wel opvallend vond; er zit geen automatische inparkeerfunctie op de Enyaq, toch? Niet dat ik die veel zou gaan gebruiken maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat standaard zou zijn of onderdeel van het assistentie pakket.
Zit er niet op inderdaad. Je mist nog wat sensoren onder andere.

• Cloclo100
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:33
AlexZuH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:04:
Zojuist belletje vanuit A-Point dat inderdaad voor mijn configuratie de HUD voor een vertraging van 8 weken zou zorgen, uiteraard geen garanties dat het daarbij blijft, dus na het SSS die ook maar uit de config laten slopen.
Wel wat zuur want die HUD vind ik persoonlijk 1 van de meest praktische opties..

• Blownorange
DanielS01 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:51:
Bevestiging dat de auto onderweg naar NL is 🥳 De dealer verwacht de auto eind juni af te leveren.

Nb: De auto is voorzien van een trekhaak

[Afbeelding]
De mijne staat op 83 dagen en nog steeds op bolletje 1 in honeymoon

• NMG_!
  • Laatst online: 10-06 16:38
Eerder deze week liet de dealer waar ik mijn ENYAQ80 in bestelling heb staan weten dat de productieweek opnieuw was opgeschoven, in dit geval van week 23 naar week 34.

Zojuist ben ik opnieuw gebeld met het advies om de Crystal Face te laten vervallen, zou ik hieraan vasthouden dan zal de auto naar verwachting pas ergens in 2022 geleverd gaan worden. Het e.e.a. hangt direct samen met het wereldwijde tekort aan chips. Naar blijkt wordt met name de automotive industrie hier momenteel hard door geraakt. Ook de automatische trekhaak is hiermee komen te vervallen.

• DanielS01
  • Laatst online: 11:00
Blownorange schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:33:
[...]

De mijne staat op 83 dagen en nog steeds op bolletje 1 in honeymoon
Die 100 dagen heeft het systeem opnieuw berekend, omdat initieel Crystal Lighting en SSS er nog in zaten. Maar deze opties heb ik(met tegenzin) eruit moeten halen. Daarna werd door de LM week 26 doorgegeven en dat klopt aardig.

• Genestealer
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:01
Wellicht zijn hier wat velgen kenners aanwezig die mijn vraag kunnen beantwoorden. Mijn velgenleverancier heeft mij 21 inch velgen aanbevolen die, volgens hem, onder de iv80 past. Nou zie ik dat de velg waardes wat afwijkt van de originele 21 inch velgen . Ik twijfel nu of dit te extreme afwijking betreft en de auto straks nog goedgekeurd wordt? Dat ik wellicht wat verlies op verbruik neem ik voor lief.

Wielen voor 8,5J ET43 met band 235/45
Wielen achter 9,5J ET37 met band 255/40

• Wicked-Game
NMG_! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:37:
Eerder deze week liet de dealer waar ik mijn ENYAQ80 in bestelling heb staan weten dat de productieweek opnieuw was opgeschoven, in dit geval van week 23 naar week 34.

Zojuist ben ik opnieuw gebeld met het advies om de Crystal Face te laten vervallen, zou ik hieraan vasthouden dan zal de auto naar verwachting pas ergens in 2022 geleverd gaan worden. Het e.e.a. hangt direct samen met het wereldwijde tekort aan chips. Naar blijkt wordt met name de automotive industrie hier momenteel hard door geraakt. Ook de automatische trekhaak is hiermee komen te vervallen.
Kan dit beamen, vriend van mij heeft een nieuwe BMW X5 besteld in maart. Deze had initieel een leverdatum van Juli/Augustus. Dit is nu verschoven naar December i.v.m. chiptekorten.

• Bengelsdorp
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:45
Na eerder uitstel door Crystal Face. Vandaag het te verwachten telefoon gesprek van de leasemaatschappij ontvangen. Of ik deze keer de HUD wou laten vervallen. Zo niet, dan geen levering meer voor dit jaar. Volgend jaar uitleveren is vanwege de bijtelling geen optie. En de HUD voegt voor mij veel toe. Deze wou ik er dan ook graag bij.

Vorig jaar op vrijdag 30 oktober al besteld met als leverdatum eind juli (einddatum huidig leasecontract). Vind het van de zotte dat er tussen bestellen en uitleveren 16 maanden, en wellicht nog meer maanden tussen zitten.

Denk er dit weekend nog even over na. Maar waarschijnlijk ga ik de Enyaq cancelen.

• Alex Timmermans
Bengelsdorp schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:07:
Na eerder uitstel door Crystal Face. Vandaag het te verwachten telefoon gesprek van de leasemaatschappij ontvangen. Of ik deze keer de HUD wou laten vervallen. Zo niet, dan geen levering meer voor dit jaar. Volgend jaar uitleveren is vanwege de bijtelling geen optie. En de HUD voegt voor mij veel toe. Deze wou ik er dan ook graag bij.

Vorig jaar op vrijdag 30 oktober al besteld met als leverdatum eind juli (einddatum huidig leasecontract). Vind het van de zotte dat er tussen bestellen en uitleveren 16 maanden, en wellicht nog meer maanden tussen zitten.

Denk er dit weekend nog even over na. Maar waarschijnlijk ga ik de Enyaq cancelen.
Ik heb nu hud in mijn bmw en kijk daar veel op. Echter het kleine display in de Enyaq zit relatief hoog. Ik miste het tijdens het testrijden eerlijk gezegd niet.

• Alex Timmermans
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Kan dit beamen, vriend van mij heeft een nieuwe BMW X5 besteld in maart. Deze had initieel een leverdatum van Juli/Augustus. Dit is nu verschoven naar December i.v.m. chiptekorten.
Er is een heel breed gebrek aan goederen.
Bepaalde soorten hout is 21/2 keer zo duur geworden.
Staal is momenteel een drama, karton begint schaars te worden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel productiebedrijven hebben echt megaproblemen.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Poeh, zag vandaag een Enyaq staan in donkergrijs, debadged, met de mooiste (en grootste) velgen, en dat is toch wel een bak van een auto.

Véél mooier in het echt dan de ID.4.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• JDeurs
  • Laatst online: 13-06 14:28
Wootism schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:58:
[...]

Is toch niet relevant aangezien iedereen het lichtpakket krijgt? :p
Ik heb de auto al sinds eind mei.
Met standaard verlichting, Regulus velgen en trekhaak

• Trebor78
  • Laatst online: 18:56
Ja hoor. Ook hier vandaag bericht van LM. Standaard verlichting... levering stond voor oktober/november. Andere merken zullen ook last hebben, maar na 12 jaar vol tevredenheid volvo was de overstap naar VAG al 'spannend' en dat wordt zo niet beter.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:
Poeh, zag vandaag een Enyaq staan in donkergrijs, debadged, met de mooiste (en grootste) velgen, en dat is toch wel een bak van een auto.

Véél mooier in het echt dan de ID.4.
Mijn ideaal plaatje zou eigenlijk een combinatie zijn, de voorkant van de Enyac met de achterkant van de ID.4 :)

Ik vind de voorkant van de Enyac echt heel mooi maar de achterkant een stuk minder. Bij de ID.4 precies omgekeerd.

• Enyaq
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
Even een positief berichtje, tussen al de teleurstelling over levertijden: de planning van klimaatregeling via de app werkt perfect. Stap steeds in een lekker koele auto deze dagen.

Overigens is een collega bezig met bestellen van een XC40 hybrid en ook daar kreeg hij te horen dat er diverse opties nu niet geleverd konden worden.

• knirrebir
Wicked-Game schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:41:
Het is afhankelijk hoe je lease uiteraard geregeld is. Maar even dan mijn eigen voorbeeld:

Ik heb een leasebudget van 850,- p/maand.

De geconfigureerde enyaq is inclusief laadpaal aan huis 951,- euro. Een overschrijding van 101,- euro welke als eigen bijdrage verrekend zal worden in je loon.

Dan heb je uiteraard nog de bijtelling over de fiscale waarde.

In principe is het zo dat de leaseprijs bij elke optie dus stijgt. Als je het hebt over licht pakket is dat al snel 10 euro er bovenop per maand. In mijn geval had dat betekend dat het 961,- euro zou worden, en dus een eigen bijdrage van 111,- euro per maand.

Nu veranderd er op leasebudget niks door het "cadeautje" van de importeur. Wat wel veranderd is de bijtelling uiteraard. Want uitgangspunt is voor de fiscus de cataloguswaarde minus de rijklaarmaakkosten.

Dus ja het gaat iets meer kosten, maar het had nog wat meer kunnen zijn als ze de optie niet gratis zouden upgraden.
In mijn geval contact gehad met leasemaatschappij, geeft aan bespreken met werkgever en dan erachter komen dat je variabele eigen bijdrage hebt, ben benieuwd of ze dat aanpassen of niet :|.

• bram2700
  • Laatst online: 13-06 07:35
Enyaq schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:53:
Even een positief berichtje, tussen al de teleurstelling over levertijden: de planning van klimaatregeling via de app werkt perfect. Stap steeds in een lekker koele auto deze dagen.

Overigens is een collega bezig met bestellen van een XC40 hybrid en ook daar kreeg hij te horen dat er diverse opties nu niet geleverd konden worden.
Goed te lezen dat het via de app goed werkt. Het staat er nl. nog als 'beta' in dus ik neem aan dat het nog niet helemaal uitontwikkels is.

Maar ik zie niet hoe je er een tijd bij kunt instellen.

Misschien komt dat als de app verder wordt ontwikkeld (????), misschien dan ook met instellingen voor laden tijdens de nacht (wat volgens dealer nu alleen via infotainmentsysteem kan worden ingesteld)....

• knirrebir
bvk1983 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:00:
Al eerder gemeld maar nope, is een functie die in toekomst beschikbaar komt, zie brochure maar moet je nu wel de juiste opties kiezen, maar er is niet bekend welke dat zijn om in toekomst automatisch inparkeren mogelijk te maken.
Daarnaast is er hier filmpje gepost van volkswagen (dacht tiguan) die automatisch parkeert; als je geduld hebt is het wat want zelf parkeren doe je sneller.

• goetfoud
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:07
bram2700 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Goed te lezen dat het via de app goed werkt. Het staat er nl. nog als 'beta' in dus ik neem aan dat het nog niet helemaal uitontwikkels is.

Maar ik zie niet hoe je er een tijd bij kunt instellen. [Afbeelding]

Misschien komt dat als de app verder wordt ontwikkeld (????), misschien dan ook met instellingen voor laden tijdens de nacht (wat volgens dealer nu alleen via infotainmentsysteem kan worden ingesteld)....
Vandaag contact gehad met skoda Nederland over de beperkte mogelijkheden van de App.
Word voorlopig niets aan gedaan was de koele opmerking. Verteld dat ik het niet van deze tijd vind.
Het is niet anders, je moet het er maar mee doen was het antwoord...

• goetfoud
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:07
Een gevalletje serieus billen knijpen.....😅
Lader net gehaald. Kwam zelfs op 0% en melding nu laden anders mogelijk batterij schade.....
Maar niet meer doen....

• Bulli
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:44
goetfoud schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:17:
Lader net gehaald. Kwam zelfs op 0% en melding nu laden anders mogelijk batterij schade.....
Maar niet meer doen....
Maar wél gewoon 103 km/u doorrijden? Ik denk dat ik dan naar 90 of 80 zou zijn afgezakt 😇

Gelukkig is het goed gekomen!

• Nr.10
  • Registratie: januari 2021
  • Nu online
goetfoud schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:17:
Maar niet meer doen....

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar het aantal km wat je nu gehaald hebt?

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:56
Morgen op vakantie. We gaan niet al te ver gewoon in NL en ongeveer 160km enkele reis, maar toch zin om er lekker heen te cruisen. 90% geladen en 412km aan range (iV80).

Mooi om te zien hoeveel je kwijt kan in de auto. Naast de kinderwagen en IKEA kinderstoel nog genoeg ruimte voor onze standaard bagage. De kinderwagen past er in de lengte precies in. Had geen cm langer moeten zijn volgens mij.

De HUD vind ik echt veel toegevoewaarde hebben. Ik heb soms het idee dat deze zelf wat van positie wijzigt qua rotatie. Ik ben elke keer de positie met een paar stapjes aan het finetunen. Als het voor mijn gevoel recht staat, lijkt het even later weer een heel klein beetje schuin te staan. Kan ook opties bedrog zijn, maar ik kan daar nog niet helemaal aan wennen. Wat zijn jullie ervaringen met de HUD?
Pagina: 1 ... 154 ... 157 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True