Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:00
Erg fijn alle info van de members !
Dank daar voor .
Is er iemand die Apple CarPlay heeft waarbij alleen de telefoon functie en WhatsApp werkt maar de rest niet ?
Geen Google Maps , Kaarten , Spotify .
Wel te zien maar niet werkend te krijgen .

Voor de Powerpass heb ik de vraag bij Broekhuis neergelegd na oeverloze discussies maar de verkoper blijft erbij dat er niets bekend is bij Pon …
Toch ook gezien dat er members aangeven dat Skoda Nederland dit toch gaat oplossen .
Wie weet een andere weg ?
Verder veel stil en vooral soepel rijplezier hier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 17:44
Kaaschef schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Laptop laadt op via de usb-c kabel op 1 van de 2 aansluitingen voorin in de auto. Resterende oplaadtijd was hetzelfde als met voeding.
Thanks ;)
Daarmee kunnen we voorzichtig constateren dat er meer dan 5v uitkomt en Power Delivery is dan een optie(5-9-15-20v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:16
Zijn er hier mensen met de clever charging kabel en zo ja, kunnen jullie eens op de kabel kijken of daar een aardlekbeveiliging op zit? (zal wel wat info achterop staan) Een foto is ook goed, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
jeroenribbink schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Thanks ;)
Daarmee kunnen we voorzichtig constateren dat er meer dan 5v uitkomt en Power Delivery is dan een optie(5-9-15-20v).
Klopt, alleen moet het ontvangende apparaat dit ook ondersteunen om het goede voltage te kunnen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:56
Cloclo100 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:11:
Zijn er hier mensen met de clever charging kabel en zo ja, kunnen jullie eens op de kabel kijken of daar een aardlekbeveiliging op zit? (zal wel wat info achterop staan) Een foto is ook goed, alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3zP1p_K3IWYtDK_ZDzWK5Mf_qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vnhtjlz2XiYEjkVAG29Kpmuw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtKjG92B1xXQnOnDdAPbYM5ijsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pg6OziqRfLjSCbg9DFYDAQuW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXIKKMsgWqtivvd8PFH1dahLhwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcxzFPbvHwIlVU27vExLIl9O.jpg?f=fotoalbum_large

Alstublieft.

[ Voor 34% gewijzigd door Wybster op 08-06-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
jeroenkb schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:44:
@JS-Ah

Als je in aanmerking wil komen voor de subsidie dan zul je moeten wachten tot 1-1-2022 met tekenen van contract. Anders kom je niet in aanmerking.

Dus nog voldoende tijd om een en ander uit te zoeken.
Aha, check... dacht dat je doordat hij nu op is je doorschuift naar het volgende jaar... tenminste dat maakte ik op vanaf de website mbt subsidies. De pot van 2021 was direct leeg door de doorgeschoven subsidie.
Of zijn de aanvragen van 2021 al over het budget van 2022 heen?

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
Totaal jaarbudget 2021 is € 14.400.000
Aangevraagd in 2020 (doorschuifbepaling) € 13.292.000-
Nog beschikbaar budget op 4 januari 2021 € 1.108.000
Aangevraagd op 4 januari 2021 € 1.108.000-
Nog beschikbaar jaarbudget 2021 is € 0*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
rammes schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:48:
[...]

Hallo, leuk te lezen wat je van plan bent, ik wil heel graag een cocoon aanschaffen maar twijfel een beetje. Heb straks een iv80 en wil met cocoon naar Zuid-Frankrijk kunnen, Nederland ook maar daar zie ik nog geen problemen. Ik wil best als ik de auto heb een ritje maken met jouw cocoon dan kunnen we het verbruik zien.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wybster
Hier ook een Enyaq IV60 eigenaar via de LM.
Heeft deze auto zo besteld dus was verder geen mogelijkheid tot aanpassingen.

Maar wat een heerlijke auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ7L8L8qUBrq5yl85bduF-4gzN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxMV64E5CYrLG1sLDG2dwKHc.jpg?f=fotoalbum_large

ENYAQ IV 60KWH FIRST EDITION
Afleverset
Metallic
100Kw laden +ionity
Camera Achter+sensor
Assistentie
Clever Charg.Cable
Comfort
Elektr.verst.stoel
Klimaat
Licht
velg Vega
Lodge
Multifunction.Stuur
Transport
Trekhaak voorbereid.
Warmtepomp

Bij aflevering van de auto bij de dealer(vorige week donderdag stond de range op 375km)
Na een paar dagen toeren en woon-werk verkeer (snelweg 45km enkele reis @ +- 110 a 120km/hr) valt me op dat de range aardig inkakt?
Zojuist geladen tot de ingestelde 80% en de range is nog maar 230km??

Iemand een idee wat dit kan zijn? Vind 230 wel erg karig namelijk..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgsash5ZpTZj_Bl2aQLVPYNwsqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WL23e06WCpc2VcQk3JvlWhJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk3ADxdgGOqoVPoo_zppYRmCL5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRKfFOTtPaYGkIEGwsrH9q9k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
Afgelopen weekend met een lege paardentrailer gereden a 600kg, op de terugweg was die licht beladen, gemiddeld verbruik was circa 30kwh/100km over een totale rit van 200km. Op de snelweg 90km p/u gereden ongeveer qua snelheid.
windfreak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Ik ga binnenkort wel wat testen met een grotere aanhangwagen. Laat t.z.t. wel mijn ervaringen weten.
Afgelopen weekend wel getest met 2 fietsen achterop en 2 surfplanken en een flinke tas surfzeilen op het dak. Verbruik was zelfs toen nog ~200 Wh/km dus dat viel mij erg mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Deures op 08-06-2021 22:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wybster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:53:

[Afbeelding]

Afleverset
Metallic
100Kw laden +ionity
Camera Achter+sensor
Assistentie
Clever Charg.Cable
Comfort
Elektr.verst.stoel
Klimaat
Licht
velg Vega
Lodge
Multifunction.Stuur
Transport
Trekhaak voorbereid.
Warmtepomp

Bij aflevering van de auto bij de dealer(vorige week donderdag stond de range op 375km)
Na een paar dagen toeren en woon-werk verkeer (snelweg 45km enkele reis @ +- 110 a 120km/hr) valt me op dat de range aardig inkakt?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Vind 230 wel erg karig namelijk..[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rijstijl.

Met dit weer boven de 20 uit komen betekent vlot optrekken en flink boven de 100kmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Die gewone stopcontactstekker is een aparte kabel? Hoe maak je die vast in die adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:28

[Afbeelding]

Afleverset
Metallic
100Kw laden +ionity
Camera Achter+sensor
Assistentie
Clever Charg.Cable
Comfort
Elektr.verst.stoel
Klimaat
Licht
velg Vega
Lodge
Multifunction.Stuur
Transport
Trekhaak voorbereid.
Warmtepomp

[Afbeelding]
Wat is je rijstijl? Ik heb vandaag 120 km snelweg gedaan met steeds 110-120 ongeveer, airco aan en kom niet hoger dan 18kW/100 km. Gebruik je wel iets van B stand if regenereren of steeds volgas wegspuiten en knalhard remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@JS-Ah
Doorschuiven kan niet meer. Om te voorkomen wat er vorig jaar gebeurde toen in 2020 het 2021 budget al bijna op was.

Regeling is toen aangepast naar contractdatum en aanvraagdatum moeten in hetzelfde jaar liggen

Zie bv:

https://www.keurmerkpriva...s-particulieren-gewijzigd

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenkb op 08-06-2021 22:08 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybster
Cloclo100 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:03:
[...]

Die gewone stopcontactstekker is een aparte kabel? Hoe maak je die vast in die adapter?
Is een losse kabel die je in de adapter klikt, net zoals de cee form.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo1X_cM2iq7d_LfkchfQUiGp640=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjJEm23xl0BGDzBsIBGo6Yut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybster
RandomNick schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Wat is je rijstijl? Ik heb vandaag 120 km snelweg gedaan met steeds 110-120 ongeveer, airco aan en kom niet hoger dan 18kW/100 km. Gebruik je wel iets van B stand if regenereren of steeds volgas wegspuiten en knalhard remmen?
Stand D en op cruisecontrol. Zo weinig mogelijk remmen en op tijd inhalen zodat de "flow" erin blijft.

Zaterdag ritje van 150km enkele reis gemaakt, moest op de terugweg wel aan de snellader.
Had nog 40km aan lading en moest nog 80km rijden..

Toegegeven, wel af en toe even wegspuiten...bij het stoplicht of bij het inhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Zijn er trouwens al meerdere van wie de levertijden verder zijn opgeschoven?
Ik zie er ook niet zoveel Enyaqs meer bijkomen op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybster
RandomNick schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Ik zal de komende week de rijstijl even aanpassen en kijken of ik onder de 20kW/100km kan komen.. stand B heeft alleen in de stad meer nut? De rit WW is het dorp uit, snelweg op, 40km toeren, snelweg af, 1 rotonde, en gearriveerd op plaats van bestemming. Dan is ACC de beste optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Zo weer wat km erbij :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQa9W7yMw_IrZuenjNg2LR1H274=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lN6wtXMIQ9e3oMh66s6ZjcbG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
Thiazzz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Was helaas van achter en een vaste flitser |:( , ik wist dat die daar stond en toch heeft die mij 8)7 . Laten we het op enthousiasme houden…
[Afbeelding]
Aha nijmegen, ik heb je nog niet zien rondrijden👍😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Wybster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Toegegeven, wel af en toe even wegspuiten...bij het stoplicht of bij het inhalen...
Klinkt allemaal als vrij normaal, en dit laatste doe ik ook zeker hoor 😁.
Even in de gaten houden, misschien verbeterd het nog of wordt de opgave realistischer? Ik heb hem nu 5 weken en ca. 3500 km weg en verbruik daalt nog steeds, maar dat komt zeker ook door de hogere temperaturen van de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
DirkBouwman schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Links onderin kun je "view" van Apple Carplay wijzigen. Als je daar op klikt krijg je alle apps in menu te zien. Als je dan een app selecteert is hij full screen...
Oh Apple.ik heb AA. Daar kun je het ook niet helemaal full screen zetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik moet zeggen dat ik weinig mega issues lees van jullie. Goed teken dus :)

2 juli is het voor mij zover (4 januari besteld). Auto staat bij de dealer, en kon op zijn vroegst 18 juni uitgeleverd worden, maar ik mag helaas pas 2 juli rijden. Broekhuis in dit geval.

Laadpaal is vorige week geïnstalleerd, Alfen Single Pro Line in combinatie met E-Flux back office.

De twee openstaande punten zijn bij mij nog wel Assistentie Plus. Er mag dan wel Emergency Assist op zitten tegenover de Assistentie basis, maar zo staat het niet in de prijslijsten en configurator. En dat is wel mijn bron geweest bij bestellen. Zelfde met de Skoda Powerpass, dus ik hoop hier uit te komen met de leasemij en dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Damn. Daar doe ik tegenwoordig een heel jaar over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Blownorange schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:13:
Zijn er trouwens al meerdere van wie de levertijden verder zijn opgeschoven?
Ik zie er ook niet zoveel Enyaqs meer bijkomen op kenteken.
Februari besteld iv80. Vandaag een leuk filmpje mogen ontvangen. Sneak preview van mijn bestelde Enyaq bij de dealer! Ik mag hem zeer snel ophalen! *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Genestealer op 09-06-2021 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Genestealer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Februari besteld iv80. Vandaag een leuk filmpje mogen ontvangen. Sneak preview van mijn bestelde Enyaq bij de dealer! Ik mag hem zeer snel ophalen! *O*
Dat is snel! Veel plezier ermee alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
goetfoud schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Aha nijmegen, ik heb je nog niet zien rondrijden👍😉
Ik zag laatst wel een arctic silver bij mij in de buurt staan, en paar dagen geleden een q-grey op de waalbrug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 17:40
Gartok schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:46:

Voor de Powerpass heb ik de vraag bij Broekhuis neergelegd na oeverloze discussies maar de verkoper blijft erbij dat er niets bekend is bij Pon …
Toch ook gezien dat er members aangeven dat Skoda Nederland dit toch gaat oplossen .
Wie weet een andere weg ?
Stuur ze formeel ingebrekestelling, dat vinden ze niet fijn en hielp bij mij om de dealer in beweging te krijgen. Ik wacht nog op de uitvoering van hun toezegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JS-Ah schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Aha, check... dacht dat je doordat hij nu op is je doorschuift naar het volgende jaar... tenminste dat maakte ik op vanaf de website mbt subsidies. De pot van 2021 was direct leeg door de doorgeschoven subsidie.
Of zijn de aanvragen van 2021 al over het budget van 2022 heen?

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
Totaal jaarbudget 2021 is € 14.400.000
Aangevraagd in 2020 (doorschuifbepaling) € 13.292.000-
Nog beschikbaar budget op 4 januari 2021 € 1.108.000
Aangevraagd op 4 januari 2021 € 1.108.000-
Nog beschikbaar jaarbudget 2021 is € 0*
Opschuiven kan niet meer, het budget voor 2022 komt dus pas beschikbaar in januari ‘22.
Er is een apart topic op Tweakers voor de SEPP regeling. Daar meldde iemand toch nog subsidie voor dit jaar te hebben gekregen. De reden schijnt te zijn dat de RON geld over heeft omdat nogal wat aanvragen voor dit jaar zijn afgewezen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa

[Afbeelding]
Een redelijk hoog gemiddeld gebruik wellicht? Ik heb een iV 60 en houdt na laden tot 80% een bereik van zo’n 325 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Gisteren de melding "noodoproep niet mogelijk, bezoek werkplaats". Media system opnieuw opstarten hielp niet, auto stoppen en afsluiten ook niet. Half uur later was de melding spontaan verdwenen. Meer mensen die dit hebben gehad en weten waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Thiazzz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:29:
[...]

Ik zag laatst wel een arctic silver bij mij in de buurt staan, en paar dagen geleden een q-grey op de waalbrug..
Een paar straten verderop bij mij in de buurt in Nijmegen staat ook een arctic silver, zelf heb ik ook een arctic silver. Ik heb er nu een kleine 7000km op staan en ben tot op heden nog geen Enyaq tegen gekomen. Best apart🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
jdbiggelaa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Een redelijk hoog gemiddeld gebruik wellicht? Ik heb een iV 60 en houdt na laden tot 80% een bereik van zo’n 325 km.
Doe je echt knap!
Zou betekenen dat je boven 400km uit zou komen bij laden tot 100%. Wow!
Goed bezig!!!👍👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Over verbruik gesproken, heeft iemand al ontdekt hoeveel het ongeveer scheelt om op de eco stand te rijden ipv normaal? Mits ik er aan denk zet ik de auto op de snelweg in de ecostand, maar geen idee of dat veel oplevert 🍃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bloemersmaborg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:08:
Over verbruik gesproken, heeft iemand al ontdekt hoeveel het ongeveer scheelt om op de eco stand te rijden ipv normaal? Mits ik er aan denk zet ik de auto op de snelweg in de ecostand, maar geen idee of dat veel oplevert 🍃
Eco stand zorgt er feitelijk voor dat je gaspedaal minder gevoelig wordt en dat je ook minder maximaal vermogen beschikbaar hebt. Kijk maar eens wat video's op YouTube, vooral ook van de ID.4 staan er genoeg 0-100 acceleraties in de verschillende standen. Dan zie je dat Eco stand ruim 3 seconden trager is. Doordat je dan dus gedwongen trager accelereert bespaar je stroom bij het accelereren.

Maar goed op de snelweg als je eenmaal op snelheid bent maakt het dus sowieso niets meer uit. Enkel als je bijvoorbeeld in gaat halen heb je weer minder maximaal vermogen beschikbaar, je kunt dan dus als het ware niet vol gas geven. Doe je dat echter in de normale stand zelf anders ook al niet dan is dat hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
ik222 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Eco stand zorgt er feitelijk voor dat je gaspedaal minder gevoelig wordt en dat je ook minder maximaal vermogen beschikbaar hebt. Kijk maar eens wat video's op YouTube, vooral ook van de ID.4 staan er genoeg 0-100 acceleraties in de verschillende standen. Dan zie je dat Eco stand ruim 3 seconden trager is. Doordat je dan dus gedwongen trager accelereert bespaar je stroom bij het accelereren.

Maar goed op de snelweg als je eenmaal op snelheid bent maakt het dus sowieso niets meer uit. Enkel als je bijvoorbeeld in gaat halen heb je weer minder maximaal vermogen beschikbaar, je kunt dan dus als het ware niet vol gas geven. Doe je dat echter in de normale stand zelf anders ook al niet dan is dat hetzelfde.
Ik dacht gelezen te hebben dat het ook iets met de airco doet, die krijgt denk ik ook wat minder vermogen.
Persoonlijk zie ik het nut niet zo. Heb ik eindelijk een EV die vlot kan inhalen enzo, zou ik dat kunstmatig weer gaan afknijpen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja daar heeft het naast de aandrijving ook invloed op inderdaad. Volgens mij wordt dan standaard alleen de bestuurders zone geklimatiseerd. Maar dat is natuurlijk kleingeld wat betreft impact op het verbruik t.o.v. de aandrijving.

Onder de inviduele stand kun je alles afzonderlijk instellen als je dat wilt en dan zie je dus ook waar het precies allemaal iets mee doet.

Ik vind zelf eco modus ook niet heel nuttig, wat mij betreft kun je veel beter besparen door zelf anticiperend te rijden. En als je een keer echt accu moet sparen zelf rustig accelereren en niet te hard rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
ik222 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:37:
Ja daar heeft het naast de aandrijving ook invloed op inderdaad. Volgens mij wordt dan standaard alleen de bestuurders zone geklimatiseerd. Maar dat is natuurlijk kleingeld wat betreft impact op het verbruik t.o.v. de aandrijving.

Onder de inviduele stand kun je alles afzonderlijk instellen als je dat wilt en dan zie je dus ook waar het precies allemaal iets mee doet.

Ik vind zelf eco modus ook niet heel nuttig, wat mij betreft kun je veel beter besparen door zelf anticiperend te rijden. En als je een keer echt accu moet sparen zelf rustig accelereren en niet te hard rijden.
Ik dacht wel dat die in ECO modus als er iemand niet op de stoel verwarming zit hij deze ook uitschakeld en ook met de airco inderdaad. Ik vind het zelf ook niet heel erg nuttig.

Rede waarom ik ook voor de iV 80 heb gekozen is omdat het bereik meer dan genoeg moet zijn voor mijn dagelijkse vervoer. Dan hoef ik ook niet zo te letten op het heel zuinig rijden etc. waar ik ook echt niet op zit te wachten. Het lijkt mij ook een beetje af doen aan het rijplezier als je constant op moet letten wat je doet.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met het zogenoemde "range anxiety". Ik wilde dit zoveel mogelijk minimaliseren dus vandaar de iV 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_R
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-01-2024
bvk1983 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:55:
Gisteren de melding "noodoproep niet mogelijk, bezoek werkplaats". Media system opnieuw opstarten hielp niet, auto stoppen en afsluiten ook niet. Half uur later was de melding spontaan verdwenen. Meer mensen die dit hebben gehad en weten waardoor dit komt?
heb ik enkele weken geleden ook een keer gehad. Het ging weer snel vanzelf weg en heb hierover geen contact gezocht met de dealer.

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin_R op 09-06-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Ik dacht wel dat die in ECO modus als er iemand niet op de stoel verwarming zit hij deze ook uitschakeld en ook met de airco inderdaad. Ik vind het zelf ook niet heel erg nuttig.

Rede waarom ik ook voor de iV 80 heb gekozen is omdat het bereik meer dan genoeg moet zijn voor mijn dagelijkse vervoer. Dan hoef ik ook niet zo te letten op het heel zuinig rijden etc. waar ik ook echt niet op zit te wachten. Het lijkt mij ook een beetje af doen aan het rijplezier als je constant op moet letten wat je doet.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met het zogenoemde "range anxiety". Ik wilde dit zoveel mogelijk minimaliseren dus vandaar de iV 80.
Ja voor mij geldt hetzelfde, de keuze is vooral vanuit gevoel gegaan, en ik werk in een heel team met Tesla rijders die me allemaal zeiden niet voor minder dan 70KWh te gaan. Ik denk achteraf wel dat de 80 een beetje overkill is voor 99% van mijn ritten, maar ik wil gewoon een weekendje weg kunnen of op vakantie naar Frankrijk met zo min mogelijk oponthoud.

Voor mij als leaserijder eigenlijk geen argument maar als je privé zou kopen wel, als je dagelijks maar 50% van je batterij gebruikt ipv 66% gaat je batterij in theorie langer mee en heb je er ook minder last van als je (over 8 jaar ofzo) 5 a 10% range minder hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_R
Wybster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Ik zal de komende week de rijstijl even aanpassen en kijken of ik onder de 20kW/100km kan komen.. stand B heeft alleen in de stad meer nut? De rit WW is het dorp uit, snelweg op, 40km toeren, snelweg af, 1 rotonde, en gearriveerd op plaats van bestemming. Dan is ACC de beste optie?
Ik gebruik de D stand alleen op rustige snelwegen, de rest altijd B. Met een beetje gevoel in je rechtervoet hoef je je rempedaal dan nauwelijks te gebruiken. Ik heb nu ruim 1200km gereden met een gemiddelde verbruik van 17.8kWh/100km. Dit gemiddelde is omhoog gekrikt door 150km hiervan met 130km/u te rijden. De rest is een mix van100 km/u snelwegen en stadsverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bloemersmaborg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:08:
Als je zelf je rechtervoet beheerst, maakt het geen verschil denk ik. De topsnelheid gaat naar 130 km/uur en het max vermogen wordt begrensd zodat je minder fel optrekt. Voor wie van nature een zware rechtervoet heeft, kan het wel effect hebben, denk ik. Maar dan zou de eco knop moeten blijven staan en helaas pindakaas moet die inderdaad bij elke rit opnieuw ingesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
goetfoud schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Doe je echt knap!
Zou betekenen dat je boven 400km uit zou komen bij laden tot 100%. Wow!
Goed bezig!!!👍👊
Ik rij in een iV60 en een mix van stad en snelweg (overdag). Op de snelweg zoveel mogelijk op cruise control, en in de stad op tijd voet van het “gas”pedaal en goed laten uitrollen, (de indicator werkt prima). Maar ik doe verder geen extra moeite om stroom te besparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ2jYQk8jS6WCyz3v0sngMrQetc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XF8SVUMtjKnzdm4cjdaQFkPv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb een iV60 en totaal geen last van range anxiety. Laatst een dag gaan toeren naar Antwerpen en terug. In totaal 300 km gereden en bij thuiskomst nog 30% SoC. Mijn vrouw had in onze benzine auto meer last van range anxiety dan nu met de Enyaq, want na elke lange rit direct weer aan de lader :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 20:24
Nou hier ook eens nagevraagd wanneer mijn Enyaq van begin juni zou komen, dit werd in mei al 25 juni en nu zeggen ze week 40...Dat is oktober, het gaat goed mis dus.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
jdbiggelaa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ik heb een iV60 en totaal geen last van range anxiety. Laatst een dag gaan toeren naar Antwerpen en terug. In totaal 300 km gereden en bij thuiskomst nog 30% SoC. Mijn vrouw had in onze benzine auto meer last van range anxiety dan nu met de Enyaq, want na elke lange rit direct weer aan de lader :-))
Benzine auto meer range anxiety dan in de Enyaq? Kleine benzine tank of? In de superb gaat 70 liter in dus dat gaat toch wel een verschil zijn. Maar veel mensen hier hebben een goede range nu in de zomer maar in de winter gaat er natuurlijk wel wat vanaf. Vandaar ook mijn keuze om een iV 80 te nemen en geen warmtepomp want zag er het nut niet van in.

Maar als je korte ritten maakt is natuurlijk een iV 60 voldoende en zeker als je dat range anxiety er niet bij hebt. Ik ben wel benieuwd hoe de autos het gaan doen in de winter qua range. Pure nieuwsgierigheid. Ik voelde me in ieder geval beter bij een groter accu pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:00
Venxir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
Nou hier ook eens nagevraagd wanneer mijn Enyaq van begin juni zou komen, dit werd in mei al 25 juni en nu zeggen ze week 40...Dat is oktober, het gaat goed mis dus.
Oef dat is wel heel erg... Dat voorspelt niet veel goeds voor de komende tijd :X

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Venxir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
Dat is niet best inderdaad, ik begin stiekem nou toch te denken dat die van mij er niet op tijd zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
jdbiggelaa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:45:
[...]

Stuur ze formeel ingebrekestelling, dat vinden ze niet fijn en hielp bij mij om de dealer in beweging te krijgen. Ik wacht nog op de uitvoering van hun toezegging.
Kreeg vandaag een enquete van Skoda Nederland (dhr. Tuitel, directeur) over tevredenheid dealer. Na het invullen heb ik ook nog maar even wat puntjes over de centrale organisatie die ik kwijtwilde aan hem gemaild (via info@skoda.nl) waaronder de Powerpass (met mijn ingebrekestelling van de dealer als bijlage). Ik heb gevraagd om alle Nederlandse rijders hierin alsnog tegemoet te komen.
Ben benieuwd of en zo ja wat voor reactie daarop gaat komen... :|

[ Voor 5% gewijzigd door bram2700 op 09-06-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
@ik222 en @SSJVegito als je alleen bestuurdersstoel bezet hebt dan zou in eco stand alleen die plaats verwarmd-gekoeld (afhankelijk wat van toepassing-ingesteld is) worden, als er dan ook iemand op passagiersstoel gaat zitten dan wordt die plaats ook verwarmd-gekoeld (afhankelijk wat van toepassing-ingesteld is).
Verder wordt wat door anderen ook gemeld is vermogen aangepast (acceleratie is minder) en wat ik bij huidige e-golf merk is max te rijden snelheid gelimiteerd en lager dan bij normaal modus en klimaat regeling is minder krachtig en in geval van eco+ wordt max snelheid nog lager en klimaat regeling nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Kan iemand mij op weg helpen waar ik de voorgeschreven loadindex voor 20 inch banden kan vinden voor de Enyaq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs ik zou nog met update komen.
Vorige week contact met dealer afdeling fleetsales, enyaq niet gepland voor productie, levering bij dealer eind juni 2021, aflevering dan nader te bepalen.
Gisteren gebeld door dealer en dan gene van verkoop waardoor ik offerte heb laten maken en contactpersoon voor mij is.
Productie niet gepland en niet bekend wanneer dat is-zal worden.
Komt er kort op neer dat fabriek bepaalt wat er wanneer geproduceerd wordt en dat dit afhankelijk is van opties en voorraad wat er aanwezig is.
In mijn geval (en is door anderen eerder gemeld) wordt geen productie gepland omdat: standaard velgen en standaard verlichting.
Als ik voor andere velgen ga en verlichting dan kan productie snel gepland worden en zo niet dan vertraging van (voor nu bekend) 8 weken.
De extra kosten voor velgen en verlichting wordt niet in rekening gebracht, maar fiscale waarde wordt wel duurder.
Begreep dat wittebrug nodige klanten te bellen heeft, dat dit voor andere dealers ook geldt en dat het niet alleen probleem Nederland is.
Waarschijnlijk (zou wel moeten) wordt jij gebeld (misschien al gebeurt) en is deze soap nog niet afgelopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Benzine auto meer range anxiety dan in de Enyaq? Kleine benzine tank of? In de superb gaat 70 liter in dus dat gaat toch wel een verschil zijn. Maar veel mensen hier hebben een goede range nu in de zomer maar in de winter gaat er natuurlijk wel wat vanaf. Vandaar ook mijn keuze om een iV 80 te nemen en geen warmtepomp want zag er het nut niet van in.

Maar als je korte ritten maakt is natuurlijk een iV 60 voldoende en zeker als je dat range anxiety er niet bij hebt. Ik ben wel benieuwd hoe de autos het gaan doen in de winter qua range. Pure nieuwsgierigheid. Ik voelde me in ieder geval beter bij een groter accu pakket.
Waar ik even aan moest wennen de eerste dagen was altijd <450 km aan range. Maar nu naar een paar weken begin ik me te realiseren dat ik zelfs met 150 km ik vaak de komende 3 dagen nog wel doorkom. Geen last dus van RA :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Herkent iemand dit probleem:

De bediening voor de verwarming/koeling van de zitplaatsen achterin staat op OFF. Via het menu kan je deze (ont/ver)grendelen. Echter werkt bij mij de menu-knop (REAR) niet. Wordt wel groen maar het slotje gaat er niet af en ook de bediening achter wordt niet ontgrendelt en blijft op OFF staan.

Weet iemand hoe dit ingeschakeld kan worden?

De handleiding biedt niet meer info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mpy2Ok26GKDS1aeHdXHxy-J0OKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H91GHrO6tztyjm6oCj3tgXeo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Genestealer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:36:
Kan iemand mij op weg helpen waar ik de voorgeschreven loadindex voor 20 inch banden kan vinden voor de Enyaq?
Bij 235 breedte 100T
Bij 255 breedte 101T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:46:
Vorige week contact met dealer afdeling fleetsales, enyaq niet gepland voor productie, levering bij dealer eind juni 2021, aflevering dan nader te bepalen.
Gisteren gebeld door dealer en dan gene van verkoop waardoor ik offerte heb laten maken en contactpersoon voor mij is.
Komt er kort op neer dat fabriek bepaalt wat er wanneer geproduceerd wordt en dat dit afhankelijk is van opties en voorraad wat er aanwezig is.
In mijn geval (en is door anderen eerder gemeld) wordt geen productie gepland omdat: standaard velgen en standaard verlichting.
Als ik voor andere velgen ga en verlichting dan kan productie snel gepland worden en zo niet dan vertraging van (voor nu bekend) 8 weken.
De extra kosten voor velgen en verlichting wordt niet in rekening gebracht, maar fiscale waarde wordt wel duurder.
Begreep dat wittebrug nodige klanten te bellen heeft, dat dit voor andere dealers ook geldt en dat het niet alleen probleem Nederland is.
Waarschijnlijk (zou wel moeten) wordt jij gebeld (misschien al gebeurt) en is deze soap nog niet afgelopen.
Bedankt voor de info. Top!
Dat zou dus betekenen dat ik mijn velgen zou moeten wijzigen naar bv de Antraciet REGULUS 19" a €200,-. Dat overleef ik wel..
Maar dan zou ik dus ook het licht pakket moeten nemen van €1390,-.. man man man.. duur geintje.

En je geeft aan dat Wittebrug waarschijnlijk gaat bellen met bovenstaande wijzigings voorstel en deze kosten zelf op hun nemen??

Nou ik ga er vanuit dat ik helemaal niet gebeld wordt.. kan hun het bommen wanneer die auto van mij binnenkomt, al duurt het nog 3 maanden. Ik verwacht echt geen telefoontje.. stel dat ik zeg ja wijzig maar, dan kost dat telefoontje hun €1590,-. Alleen maar omdat mijn auto dan iets eerder zal aankomen. Zelf winnen ze er niks mee..

Wat ga jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Dat zou dus betekenen dat ik mijn velgen zou moeten wijzigen naar bv de Antraciet REGULUS 19" a €200,-. Dat overleef ik wel..
Maar dan zou ik dus ook het licht pakket moeten nemen van €1390,-.. man man man.. duur geintje.

En je geeft aan dat Wittebrug waarschijnlijk gaat bellen met bovenstaande wijzigings voorstel en deze kosten zelf op hun nemen??

Nou ik ga er vanuit dat ik helemaal niet gebeld wordt.. kan hun het bommen wanneer die auto van mij binnenkomt, al duurt het nog 3 maanden. Ik verwacht echt geen telefoontje.. stel dat ik zeg ja wijzig maar, dan kost dat telefoontje hun €1590,-. Alleen maar omdat mijn auto dan iets eerder zal aankomen. Zelf winnen ze er niks mee..

Wat ga jij doen?
Ik verwacht geen reactie.. nog nooit eerder gehad namelijk..
ik ben niet van plan ook maar iets te wijzigen want ik heb er geen vertrouwen in dat ie dan wel snel geleverd wordt, dat zei men namelijk ook in februari tot ik SSS te liet vallen. " zal nu wel spoedig ingepland worden"
Ik wacht nog steeds.. men houd nog steeds 8 augustus aan, besteld half november.
Ik zou het liefste annuleren maar daar schiet ik ook niets mee op want dan begint alles weer van voor af aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Wat ga jij doen?
Geen probleem, niet mee gaan in voorstel kan ook alleen dan weet je zeker dat er vertraging is, alleen voor nu bekend 8 weken, maar ja wie zegt dat het daar bij blijft.
Opties die ik besproken heb: niet mee gaan in wijziging, alleen velgen doen, alleen verlichting doen, of velgen en verlichting doen.
Laatste heeft meeste kans van slagen om te zorgen dat productie snel wordt gepland, van of alleen velgen of alleen verlichting niet bekend.
Heb het uitgezet bij leasemaatschappij en vraag terug was waarvoor kan dat bedrag ingezet worden; opties, accessoires of contant, dus dat staat nu uit bij dealer.
Intern ook aan het na laten gaan hoe loonstrook eruit ziet als ik bijvoorbeeld velgen of verlichting zou nemen.
Voor nu neig ik toch om te laten en dan er meer op aan te gaan dringen dat levering 2021 dient te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_R
RedCellNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:09:

De bediening voor de verwarming/koeling van de zitplaatsen achterin staat op OFF. Via het menu kan je deze (ont/ver)grendelen. Echter werkt bij mij de menu-knop (REAR) niet. Wordt wel groen maar het slotje gaat er niet af en ook de bediening achter wordt niet ontgrendelt en blijft op OFF staan.

[Afbeelding]
ik herken dit probleem, net geprobeerd maar ik ken de oplossing ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:04
[...]

Wat ga jij doen?
Ik zit mogelijk in hetzelfde schuitje met een in productiedatum van week 22 via Wittebrug (nog bevestigd in week 21) en standaardverlichting. Kan natuurlijk dat PON of Skoda de €1390 voor het lichtpakket voor hun rekening neemt i.p.v. Wittebrug zelf maar dat zou gezien eerdere berichtgeving wel een konijn uit de hoge hoed zijn.
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Geen probleem, niet mee gaan in voorstel kan ook alleen dan weet je zeker dat er vertraging is, alleen voor nu bekend 8 weken, maar ja wie zegt dat het daar bij blijft.
Opties die ik besproken heb: niet mee gaan in wijziging, alleen velgen doen, alleen verlichting doen, of velgen en verlichting doen.
Laatste heeft meeste kans van slagen om te zorgen dat productie snel wordt gepland, van of alleen velgen of alleen verlichting niet bekend.
Heb het uitgezet bij leasemaatschappij en vraag terug was waarvoor kan dat bedrag ingezet worden; opties, accessoires of contant, dus dat staat nu uit bij dealer.
Intern ook aan het na laten gaan hoe loonstrook eruit ziet als ik bijvoorbeeld velgen of verlichting zou nemen.
Voor nu neig ik toch om te laten en dan er meer op aan te gaan dringen dat levering 2021 dient te gebeuren.
Ik ga blind voor niet-verblindende Matrix LED jetsers mochten ze het aanbieden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Eindelijk goed nieuws bij mij. Net gebeld met van den Udenhout. Auto is geproduceerd en is op transport naar Nederland. Gaat om een 60 met standaard velgen, standaard verlichting en trekhaak. Besteld begin december...

Vreemde is wel dat ze de auto pas in week 29 bij de dealer verwachten. Dat lijkt me wel erg veel transporttijd voor Tsjechië>Leusden>dealer... hopelijk gaat dat nog wat sneller en kan ik over paar weken eindelijk rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik heb zojuist gebeld door van mossel Waalwijk. Over mijn bestelling iv80. Heb gevraagd naar de vertragingen op de opties trekhaak, standaard velgen en verlichting.

Deze kloppen als een bus, ik ben gegaan voor upgrade verplichting pakket en trekhaak vervangen door voorbereiding en dan achteraf wordt de trekhaak er opgezet.

Kosten voor mij is een iets hogere bijtelling, maar wachten en levering in 2022 zou de bijtelling nog veel hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:32
Jasperzzz schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:39:
Eindelijk goed nieuws bij mij. Net gebeld met van den Udenhout. Auto is geproduceerd en is op transport naar Nederland. Gaat om een 60 met standaard velgen, standaard verlichting en trekhaak. Besteld begin december...

Vreemde is wel dat ze de auto pas in week 29 bij de dealer verwachten. Dat lijkt me wel erg veel transporttijd voor Tsjechië>Leusden>dealer... hopelijk gaat dat nog wat sneller en kan ik over paar weken eindelijk rijden.
Hé vreemd dan. Mijn 60 besteld begin oktober, ook standaard velgen, verlichting en trekhaak ook bij van Udenhout is uitgesteld tot eind juni. Welk smeergeld heb je betaald? :)

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Laatst online: 27-02-2022
Begreep van van mossel Waalwijk, dat ze een lijst hebben met 100 auto's waar deze vertraging invloed op heeft. De mensen op deze lijst gaan ze bellen.

Maar goed 100 auto's bij 1 dealer, gelukkig zelf initiatief genomen en hoop hiermee wellicht weer iets sneller aan de buurt ben voor levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RedCellNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:09:

[Afbeelding]
Staat de auto in ECO modus of gewoon normaal? Misschien als die op eco staat dat die dit gewoon niet toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ak123 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:36:
Ik zit mogelijk in hetzelfde schuitje met een in productiedatum van week 22 via Wittebrug (nog bevestigd in week 21) en standaardverlichting. Kan natuurlijk dat PON of Skoda de €1390 voor het lichtpakket voor hun rekening neemt i.p.v. Wittebrug zelf maar dat zou gezien eerdere berichtgeving wel een konijn uit de hoge hoed zijn.

Ik ga blind voor niet-verblindende Matrix LED jetsers mochten ze het aanbieden :P
Ze nemen de kosten voor hun rekening, ik weet (nog) niet in welke manier dit in te wisselen is; opties en/of accessoires achteraf of contant (zie ook mijn eerdere post).
Wel is het zo dat fiscale waarde omhoog gaat en dat is minder leuk is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgoldfinger
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-07-2022
Zelf ook nog even a-point adam gebeld voor mijn 60, incl standaard velgen/licht en achter camera. Lease via ALD.

Levering was week 46, nu week 45. Productieweek 39.

Einde zomer maar weer eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 12-10 14:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mZ6I2aenyxRLC8Aar9mKNOmpR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyuXwB4JrmWGO1SOGihmCWiy.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week elke dag start met 420 bij 100% lading gisteren 460 en nu 480.Wat buitentemperatuur al niet doet.
Rij gewoon vlot 110 -130 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Eergisteren nog gebeld met de Waal in Tiel. Levering was wk 45 en nu wk 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
SSJVegito schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Benzine auto meer range anxiety dan in de Enyaq? Kleine benzine tank of? In de superb gaat 70 liter in dus dat gaat toch wel een verschil zijn.
Kleine tank: klopt, ik reed een Mazda CX5 en daarvoor een VW CC met 900 km actieradius. Met de CX5 haalde ik de 500 met moeite. En eerlijk: als ik de vrije keus had gehad, zou ik ook voor de 80 hebben gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Snyper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Hé vreemd dan. Mijn 60 besteld begin oktober, ook standaard velgen, verlichting en trekhaak ook bij van Udenhout is uitgesteld tot eind juni. Welk smeergeld heb je betaald? :)
Haha geen idee. Moet ik m'n baas eens vragen :) .
Nu doet mijn werkgever door heel Europa heel veel autos en altijd allemaal VAG. En voor zover ik weet onderhandelen ze ook rechtstreeks met VAG en niet met dealers. Geen idee of dit invloed heeft op de levertijden, maar oorspronkelijke levering was gepland voor week 28 dus dat komt goed in de buurt met werkelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
jdbiggelaa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Kleine tank: klopt, ik reed een Mazda CX5 en daarvoor een VW CC met 900 km actieradius. Met de CX5 haalde ik de 500 met moeite. En eerlijk: als ik de vrije keus had gehad, zou ik ook voor de 80 hebben gekozen ;)
Altijd blij als ik bij mn maatje in Oregon ben. Die heeft onder andere een Ford F Pickup uit de Heavy Duty Series. Daar gaat "slechts" 48 gallon in. Of terwijl iets van dik 180 liter.
Nadeel?? Er ligt ook een Amerikaanse motor in. Dus echt heel zuinig is ie niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
nsbrcn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:17:
Eergisteren nog gebeld met de Waal in Tiel. Levering was wk 45 en nu wk 42.
Wat zijn je specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
nsbrcn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:11:
Eindelijk een keuze gemaakt met de volgende opties: :D
iV60
  • Brilliant Silver
  • 21" Bretia velgen
  • Panoramadak
  • 100 kW oplaadmogelijkheid
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
  • Licht pakket
Bestelling doorgegeven op 7 mei 2021. Leverdatum is nog niet bekend. Ik hoop dat de Enyaq, dit jaar nog geleverd wordt als ik de verwachte leveringen hier lees.
@SSJVegito bij deze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 20:50
Gisteren besteld!

iV80
quartz grey (waarschijnlijk in Graphite Grey geleverd)
comfort seat basic
convenience basic
regulus velgen
assisted drive basic
climate basic
family basic

trekhaak
panoramisch dak
130kw DC

@SSJVegito

geleverd tussen 24-1-2022 en 13-3-2022

het aftellen kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
[...]

[...]

Ik begin nu hoop te krijgen. 60, standaard verlichting, standaard velgen en trekhaak. Ook bij van Udenhout. (Besteld volgens mij ergens in November).
Zou week 25 in nederland moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mgoldfinger schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:03:
Zelf ook nog even a-point adam gebeld voor mijn 60, incl standaard velgen/licht en achter camera. Lease via ALD.

Levering was week 46, nu week 45. Productieweek 39.

Einde zomer maar weer eens bellen.
Mijn 80 met oa licht, standaard velgen en geen trekhaak is van wk 43 naar wk 47 gegaan. Dus even nagevraagd bij a-point almere:

"Momenteel zijn er geen extra vertragingen op de bestelde opties van uw auto."

Niks aan te doen vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
maniac_1979 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:34:
Ik begin nu hoop te krijgen. 60, standaard verlichting, standaard velgen en trekhaak. Ook bij van Udenhout. (Besteld volgens mij ergens in November).
Zou week 25 in nederland moeten zijn. :)
Het is heel verschillend, bij wittebrug den haag zijn er diverse bestellingen (waaronder ik) vertraging hebben door keuze standaard velgen en standaard verlichting, maar anderen ook met standaard velgen en standaard verlichting (vooralsnog) geen vertraging ondanks dat bestelmomenten niet ver uit elkaar liggen.
Dealer gaf bovenstaande telefonisch ook aan; geen logica aanwezig evenals uitleg waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:53
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:46:
Klopt, kreeg eergisteren al de mededeling van Wittebrug.

Heb zelf de leasemij en fleetsupport hierover gecontacteerd en beiden zijn akkoord tot het omzetten naar Licht Plus. De verlichting was mijn enige punt waardoor die vertraagd was, velgen waren al gewijzigd. Hiermee accepteer ik de hogere fiscale waarde. Fleetsupport van mijn werkgever heeft mij wel gematst door alle bedragen waarmee ik akkoord was te laten staan zoals het was. Hun uitleg was dat het hun meer tijd en energie zou kosten om aan te passen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Het is heel verschillend, bij wittebrug den haag zijn er diverse bestellingen (waaronder ik) vertraging hebben door keuze standaard velgen en standaard verlichting, maar anderen ook met standaard velgen en standaard verlichting (vooralsnog) geen vertraging ondanks dat bestelmomenten niet ver uit elkaar liggen.
Dealer gaf bovenstaande telefonisch ook aan; geen logica aanwezig evenals uitleg waarom.
Kleur speelt hierin een rol, ze doen flinke batches van kleuren achter elkaar. En nu wil grijs en artic silver nogal veel besteld worden. Die blijken toch wat voorrang te krijgen, dan mijn moon white witte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 18:33
Ben benieuwd ik zou volgens Witteburg komende week mijn auto bij de dealer mogen verwachten, want hij zou al geproduceerd zijn. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:54:
Klopt, kreeg eergisteren al de mededeling van Wittebrug.

Heb zelf de leasemij en fleetsupport hierover gecontacteerd en beiden zijn akkoord tot het omzetten naar Licht Plus. De verlichting was mijn enige punt waardoor die vertraagd was, velgen waren al gewijzigd. Hiermee accepteer ik de hogere fiscale waarde. Fleetsupport van mijn werkgever heeft mij wel gematst door alle bedragen waarmee ik akkoord was te laten staan zoals het was. Hun uitleg was dat het hun meer tijd en energie zou kosten om aan te passen.
Je gaat gelijk van standaard verlichting naar licht plus met crystal lightning?
Nette insteek van je werkgever, ik heb de vragen uitstaan hoe zij erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Truman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:59:
Ben benieuwd ik zou volgens Witteburg komende week mijn auto bij de dealer mogen verwachten, want hij zou al geproduceerd zijn. We gaan het meemaken.
Als jij geen zaken hebt die voor vertraging kunnen zorgen dan kan enyaq zeker geproduceerd zijn en ook al zal je wel zaken hebben die vertraging kunnen geven hoeft dat niet; de ene bestelling met vertragingszaken wordt geproduceerd en geleverd en de andere bestelling met vertragingszaken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:31
Ik kan online de handleiding even niet benaderen. Maar wat is het nut van de set knop met het auto icoon. Ik kan er met 2x drukken een van de opties in voor programmeren. maar veel nut zie ik er niet van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Je gaat gelijk van standaard verlichting naar licht plus met crystal lightning?
Nette insteek van je werkgever, ik heb de vragen uitstaan hoe zij erin staan.
Bedoelde naar Licht ipv Licht Plus (dus zonder Crystal Face). Ja de werkgever had zoiets van kost mij teveel moeite met al die calculaties en goedkeuringen. Dan maar lekker zo laten staan. Fiscaal is het geen punt, had mijzelf ooit de configuratie zo ingericht dat die even duur zou zijn als de huidige. Maar goed ondertussen ook financieel een stap gemaakt dan maakt die extra paar eurotjes niet heel veel uit.

Heb geen zin om nog langer te wachten, ook mede omdat de huidige er per 1 juli uit zou gaan met een voorlopige verlenging naar eind Aug. Maar met de berichtgeving zou het Oktober gaan worden, maar zekerheid konden ze niet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:13:
Ik kan online de handleiding even niet benaderen. Maar wat is het nut van de set knop met het auto icoon. Ik kan er met 2x drukken een van de opties in voor programmeren. maar veel nut zie ik er niet van
Dat is om naar het TPMS menu te gaan volgens mij. Ik vind het achterlijk dat ze daar een knop van gemaakt hebben. Dit doe je normaal nooit en had makkelijk in het infotainment gekunt.

EDIT: Voor diegene die het niet weten: TPMS staat voor Tire Pressure Monitoring System.

[ Voor 8% gewijzigd door SSJVegito op 09-06-2021 16:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• orcajoe
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OVZ0wmgDTA0DvBQEmJ06LHYaTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfWvHi6jPfqkRnvRbf4fAfLU.jpg?f=fotoalbum_large

Het aftellen kan nu echt beginnen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ook mag mij even tot de Enyaq rijders rekenen. :9 Tot vrijdag dan. Dan moet de proef auto weer terug. In vergelijking met mijn huidige auto is ie toch echt wel lekker ruim. Er stond nu ook een witte sportline. Zo kon ik mooi de kleur combinatie met interieur even live zien. Erg blij met mijn keuze. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDtEXOTseCm6xzCEvAa9hu-T_L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tk4rHuuMlLyF6ugrbFfHMqOE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEEdooUqpcNU69gAepGgia1ut4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng0tRMieEKCUCnnjv77k8tnm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU6XOdL-gYZV4ZAi4iuCzbDryJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiBvECUG2vEFl9rTOeNTOjeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N21_OcOeFWjTKxnBViCKylUwWmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/at1Hb1nrVoHGr6m8uo8MUl0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Robbie8454 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
Ook mag mij even tot de Enyaq rijders rekenen. :9 Tot vrijdag dan. Dan moet de proef auto weer terug. In vergelijking met mijn huidige auto is ie toch echt wel lekker ruim. Er stond nu ook een witte sportline. Zo kon ik mooi de kleur combinatie met interieur even live zien. Erg blij met mijn keuze. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel vet die witte sportline _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdenijs
Ik heb inmiddels een mail gehad van Wittebrug:

Goedemiddag Jerry,

Hierbij weer nieuws van SKODA.
Er zit een restrictie op de bestelde koplampen.
Mooi nieuws! Je krijgt de upgrade koplampen gratis!
Dit is al aangepast bij de fabriek.
Ik ga komende tijd even kijken wat er nog meer gewijzigd moet/ kan worden in de lopende bestellingen.
Het is echt een hele puzzel.
Maar als we dit niet doen loopt de levertijd weer verder op.
Excuus voor het ongemak. Maar dit is denk ik wel mooi nieuws!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFPtxhWzNoYj8ypwsXPlvjhqg3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e1knjfvHjU1r5zVl5TJnA1zv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
@Robbie8454 Waar staat die witte Sportline??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thiazzz
Before / After
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0iQN_wYSakgVFsJTwCV6fWqSmQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nx8YvlLpKPDuBlUum2AZJAiA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxlPkJxdJmsMGLr4JNwJ5cXmdFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpErcqalVxx7lqwZeGb3fiBW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Robbie8454 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:56:
Ook mag mij even tot de Enyaq rijders rekenen. :9 Tot vrijdag dan. Dan moet de proef auto weer terug. In vergelijking met mijn huidige auto is ie toch echt wel lekker ruim. Er stond nu ook een witte sportline. Zo kon ik mooi de kleur combinatie met interieur even live zien. Erg blij met mijn keuze. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei ik hou niet van wit maar deze ziet er wel goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Dago Doetinchem.
Ik ga denk ik tzt de “80” er wel af laten halen. Rest laat ik zitten. Ik hou niet zo van asymmetrisch 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:03:

Goedemiddag Jerry,

Ik ga komende tijd even kijken wat er nog meer gewijzigd moet/ kan worden in de lopende bestellingen.
Excuus voor het ongemak. Maar dit is denk ik wel mooi nieuws![Afbeelding]
Dank voor de update, velgen hoef jij niet te doen of had jij al andere velgen dan standaard?
Koplampen gratis dat is mij ook gemeld, maar wat is compensatie DAP?
Jij geen last van fiscale verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Wicked-Game schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Heel vet die witte sportline _/-\o_
Mooier nog in het echt. Deze was nog niet gepoetst. Stond er echt net. Maar dat zwart komt wel echt heel goed over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
jdenijs schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:03:

Goedemiddag Jerry,

Excuus voor het ongemak. Maar dit is denk ik wel mooi nieuws![Afbeelding]
Oh top…. De hud levert ook al vertraging. Ik houd mijn hart vast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Hmm, had ik de Enyaq maar in oranje besteld😜🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0HadOkAybEkFoJs69vPsQq_9CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgDsplLytt1UnOUCfmoPPAji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Dank voor de update, velgen hoef jij niet te doen of had jij al andere velgen dan standaard?
Ik heb dit bericht ook gehad, maar dan van Pon via A-Point.

2 vragen voor het geval iemand meer weet:

Genoemd wordt een upgrade van "normale" lampen naar matrixverlichting t.w.v. 1.300 euro*. Volgens de Skoda configurator kost die upgrade 1.390 euro. Dat is 90 euro verschil. De full led luxe achterlichten en koplampsproeiers worden in het bericht van Pon niet genoemd. Zouden die er wel/niet bij zitten?

Upgrade naar 20 inch Vega velgen kan in de lease het ROB-cijfer veranderen volgens het bericht van Pon. In dit geval vanwege duurdere banden denk ik. Hoe substantieel kan dat verschil uitpakken?

* Correctie, in mijn bericht staat 1.300 euro voor matrix genoemd als extra bijtelling, niet per sé als de prijs van een pakket of compensatie.

[ Voor 6% gewijzigd door mauritsams op 09-06-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
knirrebir schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Ik heb hem net gemaild dat ik akkoord ga met het wijzigen van de koplampen. Die extra €/maand neem ik wel voor lief.

Krijg ik een automatisch mailtje dat hij pas weer maandag weer aan het werk is.. lekker dan.. Eventuele wijzigen die nu aangebracht moeten worden om de levering enigszins te verspoedigen zullen pas maandag plaats vinden ben ik bang. Weer achterin de rij aansluiten dus..
Pagina: 1 ... 153 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2