Heb je een breedset genomen zoals die oorspronkelijk ook erop zit?wimvanb schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Geen idee welke maat velgen je wil hebben, maar ik heb ze bij Wheelpoint in Uden besteld. 20 inch en met de goede naafmaat.
GMP MATISSE 8.50X20 5X112 ET40 NB57.1
Black polished
Ze ruilen eventueel ook velgen in.
Net geprobeerd, maar helaas... geeft dezelfde zoetige kleuren. Is kennelijk iets van VAG of Skoda en ik zie ook geen enkele mogelijkheid om iets aan de weergave (kleurstelling of wijzigen venstergrootte) te doen. Gemiste kans wat mij betreft...knirrebir schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:39:
[...]
Dat laatste kan en zou me niet verbazen als het zo is.
En trucje wat @jdbiggelaa heeft gepost door ABRP te delen via google maps, dat al geporbeert; geeft misschien fraaier beeld zonder zoetige kleuren.
Is er hier al iemand die de iv80 sportline heeft besteld?
komt deze standaard met crystal face of is dit (tijdelijk) niet meer beschikbaar met dat geschil over patent?
upgrade van iv80 naar sportline voor enkel leder, kessy en matrix lichten en kleine cosmetische changes twv 3,8K upgrade lijkt het in een keer dan ook niet meer waard?
zou deze week willen bestellen maar garage doet er ook maar vaag over of dit er nu effectief op zou zitten al dan niet
komt deze standaard met crystal face of is dit (tijdelijk) niet meer beschikbaar met dat geschil over patent?
upgrade van iv80 naar sportline voor enkel leder, kessy en matrix lichten en kleine cosmetische changes twv 3,8K upgrade lijkt het in een keer dan ook niet meer waard?
zou deze week willen bestellen maar garage doet er ook maar vaag over of dit er nu effectief op zou zitten al dan niet
Crystal Face zit niet standaard bij Sportline, hier zal je nog een optie voor moeten aanvinken. Qua leveringen is het nog onduidelijk.ThomasVanThillo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:07:
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Nee hoor, er zit standaard 19 inch op, voor en achter dezelfde maat velgen en banden.Genestealer schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Heb je een breedset genomen zoals die oorspronkelijk ook erop zit?
Er komt 20 inch rondom met voor en achter 235/50/20 banden.
ja hier in belgië is de optie er momenteel precies nietWicked-Game schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Crystal Face zit niet standaard bij Sportline, hier zal je nog een optie voor moeten aanvinken. Qua leveringen is het nog onduidelijk.
Ohw voor belgië kan ik er niets over zeggen. In NL is die nu wel in de prijslijst/configurator te krijgen. Er dan maar vanuit gaan dat die dan ook leverbaar zal zijn.ThomasVanThillo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:17:
[...]
ja hier in belgië is de optie er momenteel precies niet
Dan heb je waarschijnlijk de 60? De 80 heeft namelijk een breedset standaard.wimvanb schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Nee hoor, er zit standaard 19 inch op, voor en achter dezelfde maat velgen en banden.
Er komt 20 inch rondom met voor en achter 235/50/20 banden.
Praktisch vraagje, de auto nog niet in mijn bezit, hopelijk later deze week;
Ik heb dus die 11KW lader, die fungeert als mobiele laadbox, bij mijn Launch+ editie. Daarvoor heb ik vandaag nog heel mijn elektriciteitskast voor laten verbouwen, maar ik wacht nu nog op de keuring en dan verzwaring naar 3-fase door Fluvius.
Ik zie ook bij de standaardopties van de Enyaq Laadkabel MODE 3 Typ2 3 16A staan. Wat voor kabel is dit dan juist? Voor een gewoon stopcontact, de befaamde granny lader?
Ik heb dus die 11KW lader, die fungeert als mobiele laadbox, bij mijn Launch+ editie. Daarvoor heb ik vandaag nog heel mijn elektriciteitskast voor laten verbouwen, maar ik wacht nu nog op de keuring en dan verzwaring naar 3-fase door Fluvius.
Ik zie ook bij de standaardopties van de Enyaq Laadkabel MODE 3 Typ2 3 16A staan. Wat voor kabel is dit dan juist? Voor een gewoon stopcontact, de befaamde granny lader?
Wat bedoel je precies met zoetige kleuren. Ik rij met Waze via Android Auto en die kleuren zijn gewoon prima en realistisch als in water is helder blauw en weilanden zachtgroen.bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Net geprobeerd, maar helaas... geeft dezelfde zoetige kleuren. Is kennelijk iets van VAG of Skoda en ik zie ook geen enkele mogelijkheid om iets aan de weergave (kleurstelling of wijzigen venstergrootte) te doen. Gemiste kans wat mij betreft...
Ja hier. Crystal face is inderdaad een extra optie, maar wel te bestellen. Volgens mij kun je deze in de configuratie nu ook aanklikken. Zie foto. De 21” velgen hebben een meerprijs van 600 euro. Ze worden dan in het zwart geleverd ipv antraciet. Ik heb de auto aardig vol zitten en kwam door de toevoeging van de sportline zelfs goedkoper uitThomasVanThillo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:07:
/f/image/mBvfRykCGvIFT02CZ2OGE99y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Robbie8454 op 07-06-2021 17:20 ]
Nog even een filmpje van de sportline in diverse kleuren:
YouTube: Škoda Enyaq iV [Sportline]🚘on the road: All-electric crossover SUV I...
YouTube: Škoda Enyaq iV [Sportline]🚘on the road: All-electric crossover SUV I...
Voor wie wil weten hoe de elektromotor van het MEB platform er van binnen uitziet en werkt. Munro Live heeft die van een ID.4 uit elkaar gehaald en legt alles in detail uit. Op zijn kanaal staan meerdere recensies over EV’s. Waarbij sommige volledig tot de laatste bout/puntlas uit elkaar gaan.
YouTube: Volkswagen ID.4: Electric Motor Teardown and Analysis
YouTube: Volkswagen ID.4: Electric Motor Teardown and Analysis
Nachtmodus een optie?bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Net geprobeerd, maar helaas... geeft dezelfde zoetige kleuren. Is kennelijk iets van VAG of Skoda en ik zie ook geen enkele mogelijkheid om iets aan de weergave (kleurstelling of wijzigen venstergrootte) te doen. Gemiste kans wat mij betreft...
Had het reeds aangegeven. Op 5 juni.Dinh088 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:32:
Gebeld door de dealer; oorspronkelijke productieweek 19, afleverweek 24. Vorige week zou de auto zelfs binnenkomen volgens de dealer..
toch niet.. magisch is productiedatum verplaatst naar eind juni en levering eind juli.... ah joh ik wacht pas 8 maanden... 2 maanden extra... en je betaalt gelukkig ook maar een paar tientjes =)
Wel lastig i.c.m. werk zonder leaseauto.... de vakantie naar italië gaat met het gezin maar op de fiets dan denk ik
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67590164
Diverse onderdelen zijn lastig of niet verkrijgbaar.... bij mij ook +8 weken.
Lijkt er op of andere landen betere afspraken hebben betreffende leveringen en wij (NL) de left over productie plekken krijgen.
Wat geeft nu precies (welke app?) deze kleuren eigenlijk?bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Dank je wel voor je reactie. Die knop die jij noemt heb ik inderdaad en maak ik ook gebruik van. Ik had aangenomen dat de drive mode op het stuur gekozen zou kunnen worden, maar dat blijkt niet zo te zijn.knirrebir schreef op maanden 7 juni 2021 @ 15:29:
[...]
Ik zou nog terugkomen op drive mode select, onder infotainment scherm heb je balk met knoppen.
Eén knop heeft autosymbool en woord 'mode' eronder, als je deze indrukt zal infotainment menu laten zien waar je rij modes kan kiezen.
Gebaseerd op jou specs zou jij die knop moeten hebben.
Nog een plaatje van multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel die overeen zou moeten komen met wat jij hebt.
[Afbeelding]
ik bedoelde deze kleuren langs de randen; identiek met Google Maps als ik dat via CarPlay op mijn telefoon zet (overigens idemdito een simpelere kaart dan de satellietweergave op mijn phone). Ik vermoed dus dat het in CarPlay zit, maar omdat ik dat niet in een andere auto heb gebruikt weet ik niet of het nu aan Skoda/VAG ligt of dat dit de standaard kleuren zijn (buiten de inhoud van navigatievenster, die zijn mogelijk verschillend per nav-systeem).RandomNick schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Wat bedoel je precies met zoetige kleuren. Ik rij met Waze via Android Auto en die kleuren zijn gewoon prima en realistisch als in water is helder blauw en weilanden zachtgroen.
Ik kan er in elk geval niet aan wennen en omdat ik ook niet zie hoe je de kleurstelling kunt veranderen (of evt. het navigatievenster groter kunt maken) denk ik dat ik vooralsnog bij de Enyaq navi blijf...in de hoop dat die niet te vaak verkeerde info geeft.
:strip_exif()/f/image/Ss153iFg9pvk5EmcmOsXK8Yw.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet op tijddzjam schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Dag John, is het misschien nog gelukt foto's van de zekeringkast te maken?
De aansluitingen zitten op zekering 52 12 volt stopcontact in bagageruimte (permanent dacht ik, moet ik nog verder checken maar ik gebruik parkeeropname nog niet) en
66 Achterruitwisser (via contact).
:strip_exif()/f/image/w1LDuRMgFEyjo1xWz05FKiZK.jpg?f=fotoalbum_large)
@bram2700
Is gewoon een instelling in zowel android auto alswel de Skoda interface.
Zie voorbeelden hieronder ( net zelf even in de auto gedaan)
:strip_exif()/f/image/xZvfJcofFJiMZH1AwO5ESNne.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zarBzwECchrG1scm6dEADjV0.jpg?f=fotoalbum_large)
In menu Enyaq staat ergens instellingen. Dan beeldschermen dan achtergrond. Die rozige kleur is 'bloemen
In android auto moet je doorzichtigheid kunnen stellen.
Edit: zie net dat je Apple gebruikt. Ligt het toch echt daar aan.
Ooit ook gelezen dat Apple zich ontwerp technisch op vrouwen richt
:strip_exif()/f/image/xZvfJcofFJiMZH1AwO5ESNne.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zarBzwECchrG1scm6dEADjV0.jpg?f=fotoalbum_large)
In menu Enyaq staat ergens instellingen. Dan beeldschermen dan achtergrond. Die rozige kleur is 'bloemen
[ Voor 6% gewijzigd door jeroenkb op 07-06-2021 19:43 ]
Nou zeer bedankt voor de suggestie met illustraties. Ziet er veel beter uitjeroenkb schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:41:
@bram2700
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kunt een achtergrond instellen in Apple Carplay met minder 'zoete' kleuren.bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:10:
[...]
Nou zeer bedankt voor de suggestie met illustraties. Ziet er veel beter uitIk ga even kijken of ik wat via de Enyaq instellingen kan verbeteren, op hoop van zegen...
Dus in de auto zeg maar.
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 07-06-2021 20:14 ]
Ik ben benieuwd wat tot zover de ervaringen zijn met 21 inch velgen? Ik twijfel nog erg tussen 20 en 21. Ik heb de dynamische onderstel. Voornamelijk angst voor sneller schade aan stoeprand omdat de 21 meer lager ligt. Misschien angst voor niets.
Dank je maar dat kon ik tot nu toe niet vinden waar die instelling zit. Echter: ik heb via CarPlay de Google Maps app gestart en die kreeg ik schermbreedManiacScum schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:13:
[...]
Je kunt een achtergrond instellen in Apple Carplay met minder 'zoete' kleuren.
Dus in de auto zeg maar.
Met een ABRP route gedeeld naar GM op mijn phone moet het dus wel goedkomen
bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Dank je maar dat kon ik tot nu toe niet vinden waar die instelling zit. Echter: ik heb via CarPlay de Google Maps app gestart en die kreeg ik schermbreeden zowaar, zelfs de satellietweergave
![]()
Met een ABRP route gedeeld naar GM op mijn phone moet het dus wel goedkomen![]()
Dank voor jullie suggesties, top!

Laptop laadt op via de usb-c kabel op 1 van de 2 aansluitingen voorin in de auto. Resterende oplaadtijd was hetzelfde als met voeding.jeroenribbink schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:23:
Is er iemand die de usb-c al getest heeft of kan testen? Leveren deze alleen 5v of ook andere voltages volgens het PD(Power Delibery) protocol. Ik heb in mijn huidige auto een Blackvue dashcam en vereist 12v. De enyaq heeft alleen 12v in de kofferbak (toch?)
Iemand? 😅Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:36:
Praktisch vraagje, de auto nog niet in mijn bezit, hopelijk later deze week;
Volgens mij gewoon een standaard laadpaal kabel zeg maar. Granny kost 199 euro, die bestellen de meeste hier appart.
Type 2 is de standaard laad kabel voor aan een publieke lader of iets dergelijken. Stopcontact is de granny charger dacht ik.
Ik snap nog niet echt wat mensen met achtergrond enz bedoelen. Zie hieronder, deze foto genomen met Waze en het zelfde met Google Maps op satellietManiacScum schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:13:
[...]
Je kunt een achtergrond instellen in Apple Carplay met minder 'zoete' kleuren.
Dus in de auto zeg maar.
/f/image/SYhe1z2qT9AOXVhZ6CX2sEsZ.png?f=fotoalbum_large)
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Dus nu mijn verzwaring nog niet in orde is, kan ik thuis voorlopig niet op een gewoon stopcontact laden? Ow lord dat is wel een dingetje, normaal einde deze week/begin volgende week de autoSSJVegito schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:50:
[...]
Type 2 is de standaard laad kabel voor aan een publieke lader of iets dergelijken. Stopcontact is de granny charger dacht ik.

Een gewoon stopcontact gaat met die type 2 kabel niet lukken nee, ook niet als je hem verzwaard want het is gewoon een andere aansluiting. Daar heb je die Granny charger voor nodig of van een niet skoda merk. Volgens mij kun je dan zo'n krachstroom aansluiting gebruiken of gewoon een stopcontact. Meerdere members hebben geloof ik het niet bij Skoda gekocht, maar dat kan ik mis hebben.Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Dus nu mijn verzwaring nog niet in orde is, kan ik thuis voorlopig niet op een gewoon stopcontact laden? Ow lord dat is wel een dingetje, normaal einde deze week/begin volgende week de auto
Ik heb zelf de auto nog niet etc. dus ik weet niet alle details hiervan maar dit is wat ik ongeveer weet ervan.
Of zou dat 3-fase stopcontact voorlopig ook monofase kunnen laden, tot hij verzwaard is? Maar dat is wishful thinking wss.SSJVegito schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:32:
[...]
Een gewoon stopcontact gaat met die type 2 kabel niet lukken nee, ook niet als je hem verzwaard want het is gewoon een andere aansluiting. Daar heb je die Granny charger voor nodig of van een niet skoda merk. Volgens mij kun je dan zo'n krachstroom aansluiting gebruiken of gewoon een stopcontact. Meerdere members hebben geloof ik het niet bij Skoda gekocht, maar dat kan ik mis hebben.
Ik heb zelf de auto nog niet etc. dus ik weet niet alle details hiervan maar dit is wat ik ongeveer weet ervan.
Feit blijft dat je de kabel er niet voor hebt he? Type 2 kabel is wat anders dan voor aan je stopcontact/krachtstroom aansluiting.Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:38:
[...]
Of zou dat 3-fase stopcontact voorlopig ook monofase kunnen laden, tot hij verzwaard is? Maar dat is wishful thinking wss.
Maar ik kan ook wat missen natuurlijk.
@Cloclo100 Je krijgt toch de Clever Charging Cable bij je Launch + editie? Dan zou je in principe genoeg hebben aan de juiste Skoda 230V Schuko adapter om tijdelijk gewoon via een normaal stopcontact (weliswaar langzaam met 2.3 kW) op te laden.
Eigenlijk zou die adapter erbij horen te worden geleverd.
https://cdn.skoda-storybo.../ENYAQ_iV_EN_Charging.pdf
Deze krijg ik erbij ja. Zit daar een adapter op ja?SSJVegito schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:45:
[...]
Feit blijft dat je de kabel er niet voor hebt he? Type 2 kabel is wat anders dan voor aan je stopcontact/krachtstroom aansluiting.
Maar ik kan ook wat missen natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/S9UXrL5wwlEDxglnqSHYkkyJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah, je krijgt dus die kabel gewoon! Dan moet dat goed komen. Je kan in de Enyaq een optie aanzetten waardoor die het net minder belast geloof ik misschien dat dat voldoende is voor nu?Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:48:
[...]
Deze krijg ik erbij ja. Zit daar een adapter op ja?
[Afbeelding]
Aha dat is eigenlijk de info die ik nodig had. Lijkt me dan dat die er idd gewoon bij zit. Bedankt!mauritsams schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:47:
@Cloclo100 Je krijgt toch de Clever Charging Cable bij je Launch + editie? Dan zou je in principe genoeg hebben aan de juiste Skoda 230V Schuko adapter om tijdelijk gewoon via een normaal stopcontact (weliswaar langzaam met 2.3 kW) op te laden.
Idd, want fluvius en snel in 1 zin.. dat vloekt watSSJVegito schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:49:
[...]
Ah, je krijgt dus die kabel gewoon! Dan moet dat goed komen. Je kan in de Enyaq een optie aanzetten waardoor die het net minder belast geloof ik misschien dat dat voldoende is voor nu?
Haha, die rivier heeft idd geen stroomversnelling, of is aan het einde van zijn latijnCloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:51:
[...]
Idd, want fluvius en snel in 1 zin.. dat vloekt wat
Iemand al sygic navigatie geprobeerd in de enyaq, via android auto? Heb het al jaren op mijn mobiel. Niet gratis, maar wel de beste navigatie app die ik ken.
[quote]Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:28:
[...]
Dus nu mijn verzwaring nog niet in orde is, kan ik thuis voorlopig niet op een gewoon stopcontact laden? Ow lord dat is wel een dingetje, normaal einde deze week/begin volgende week de auto
[/quote
Je wilt eigenlijk ook niet op een gewoon stopcontact laden. Dat gaat dan met ca 3kw/h max. Leg hem dan gewoon even een publieke paal.
[...]

[/quote
Je wilt eigenlijk ook niet op een gewoon stopcontact laden. Dat gaat dan met ca 3kw/h max. Leg hem dan gewoon even een publieke paal.
[ Voor 9% gewijzigd door Kaaschef op 08-06-2021 03:39 ]
Met jullie hulp dit nu ook voor elkaar. Top! En nogmaals dank!!ervh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Ik snap nog niet echt wat mensen met achtergrond enz bedoelen. Zie hieronder, deze foto genomen met Waze en het zelfde met Google Maps op satelliet[Afbeelding], gewoon screen wide navi. Niets mis mee, geen last van achtergrond kleuren.
Gebruik Sygic met een onbeperkte licentie op reis al 10 jaar, maar niet meer in de Enyaq. Ze vragen nu ineens €5 p/mnd extra voor Carplaymgoldfinger schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:57:
Iemand al sygic navigatie geprobeerd in de enyaq, via android auto? Heb het al jaren op mijn mobiel. Niet gratis, maar wel de beste navigatie app die ik ken.
[ Voor 6% gewijzigd door jdbiggelaa op 08-06-2021 08:11 ]
Omdat er Laadkabel MODE 3 Typ2 3 16A staat is het een beetje gokken.
Mode 3 is gecontroleerd laden
Type 2 is het type aansluiting dat oa Enyaq heeft
Deze zijn er voor 1 en voor 3 fase aansluitingen. De 3 na de type aanduiding zou dus kunnen duiden op de mode 3 of 3 fasen,
De 16A is zeer waarschijnlijk de maximale laadstroom.
Samenvattend zou ik denken de grootste kans: een laadkabel voor de Enyaq 3 fase 16 A, voor gebruik op laadpalen van 11kW kan laden...
Slechtste geval een 1 fase variant van zo'n kabel zijn, dan zou je 3,7kW kunnen laden
Maar als de kabel je verkocht is samen met de auto en of de laadpaal, verwacht ik eigenlijk het eerste!
Dus op gewoon 'stopcontact' gaat niet met zo'n kabel...
[ Voor 5% gewijzigd door CorvanDijk op 09-06-2021 08:33 ]
Letterlijk geen enkele paal binnen 7-8km hier.. In België waren einde vorig jaar nog geen 5000 palen!Kaaschef schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 03:38:
[quote]Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:28:
[...]
[/quote
gefelicteerd.. zo te zien woon je ook lekker.. mooi stekkie hoor.Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Gisteravond opgehaald! De vrachtwagenchauffeur met de oplegger woonde in de buurt.. scheelde hem weer een ritje naar mijn adres en ik kon gisteravond de auto al mooi configureren. Wat rijdt dat lekker!
Ik ben nog meer onder de indruk van je woning 😍Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Gisteravond opgehaald! De vrachtwagenchauffeur met de oplegger woonde in de buurt.. scheelde hem weer een ritje naar mijn adres en ik kon gisteravond de auto al mooi configureren. Wat rijdt dat lekker!
Heb je er bezwaar tegen als ik deze prachtige foto als mijn desktop achtergrond gebruik?Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
- Het is precies de auto zoals ik hem besteld heb en ooit in ontvangst hoopt te mogen nemen.
- Het is precies zo soort huis wat ik ooit hoop te kunnen kopen.
Audi’s zijn relatief compact. Vergelijk bijv binnenruimte A4 met een Passat, zelfde onderstel, veel minder ruimte.Robbie8454 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:55:
Vanochtend een Enyaq gespot op de apeldoornseweg in Arnhem. Arctic silver. Iemand van hier?
Even later een vrachtwagen met een id4 en een Q4 e-tron. Opvallend dat de Q4 echt kleiner lijkt. Zal denk ik meer aan de vormgeving liggen
Haha, ga je gangjdenijs schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Heb je er bezwaar tegen als ik deze prachtige foto als mijn desktop achtergrond gebruik?
- Het is precies de auto zoals ik hem besteld heb en ooit in ontvangst hoopt te mogen nemen.
In de Achterhoek staan nog veel meer van dit soort mooie optrekjes. Gelukkig nog net voor de huizengekte gekocht.
-
Off topic. Klopt ik ben hier naar aan het kijken. De vriendin wil echter nog niet weg uit Arnhem🤪Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:07:
[...]
Haha, ga je gang
In de Achterhoek staan nog veel meer van dit soort mooie optrekjes. Gelukkig nog net voor de huizengekte gekocht.
Zijn er meer die 'last' hebben van het infotainmentsysteem?
Nadat ik vorige week enkele dagen geen LTE verbinding had, werkte deze gisteravond 'ineens' wel weer.
Maar ik merk de afgelopen dagen/weken dat het systeem, bij mij in ieder geval, erg buggy is.
Regelmatig dat het scherm niet reageert op aanraking en Spotify via Android Auto werkt eigenlijk 8 van de 10 keer niet goed en begint te happeren of versneld af te spelen.
Ik zal mijn oude iPhone eens gebruiken, kijken of dat beter werkt, al zal dat het eerste probleem uiteraard niet oplossen.
Nadat ik vorige week enkele dagen geen LTE verbinding had, werkte deze gisteravond 'ineens' wel weer.
Maar ik merk de afgelopen dagen/weken dat het systeem, bij mij in ieder geval, erg buggy is.
Regelmatig dat het scherm niet reageert op aanraking en Spotify via Android Auto werkt eigenlijk 8 van de 10 keer niet goed en begint te happeren of versneld af te spelen.
Ik zal mijn oude iPhone eens gebruiken, kijken of dat beter werkt, al zal dat het eerste probleem uiteraard niet oplossen.
Wat een huis, je woont daar wel heel erg prima of niet?Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Achterhoek is erg mooi inderdaad. Kom ik vandaan, woon nu helaas in Arnhem en de huizenprijzen zijn een beetje te hoog omhoog geschoten.Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:07:
[...]
Haha, ga je gang
Hier nog weinig last van gehad. Eén keer dat het systeem vast liep (de parkeersensoren bleven piepen terwijl ik al aan het rijden was). 15 sec de powerknop aangeraakt houden en het systeem herstart weer.ManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
Zelf gebruik ik een iPhone. Nog geen problemen gehad met Carplay. Over Android Auto lees ik op wel meer plekken problemen in combinatie met de Enyaq.
je hoort mij niet klagenSSJVegito schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:25:
[...]
Wat een huis, je woont daar wel heel erg prima of niet?
Maar goed, het gaat over de Enyaq in dit topic
-
Het huis is mooier dan de auto 
Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Heeft de Enyaq ook de optie 'maaier'? ...... mijn hemel, je houdt niet eens tijd over om te genieten van je EnyaqAars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:41:
[...]
je hoort mij niet klagen10.000m2 weiland en 5000m2 tuin erbij.. prima!
Maar goed, het gaat over de Enyaq in dit topicweer terug naar dit onderwerp
Stel koeien en schapen erin, is ook goed voor de co2 footprintManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:03:
[...]
Heeft de Enyaq ook de optie 'maaier'? ...... mijn hemel, je houdt niet eens tijd over om te genieten van je Enyaq
Ja, dat wilde ik ook zeggen. Prachtig huis, prachtige auto! Veel rijplezierpatman070 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:46:
[...]
gefelicteerd.. zo te zien woon je ook lekker.. mooi stekkie hoor.
Trouwens: De Samsung Galaxy A32 4G, werkt als een malle. Erg lekker hoor dat wireless Android auto.
[ Voor 16% gewijzigd door FJP84 op 08-06-2021 11:29 ]
Lijkt me heerlijk om weg te rijden met je ramen open met enkel het geluid van ruisende bomen, vogeltjes en het knarsen van je banden op het grind….Aars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]
Groetjes uit een stadsappartement
ok, en weer ontopic…
Helemaal 100% vlekkeloos werkt hij bij mij niet. Auto sinds vrijdag in bezit en 1x helemaal geen geluid en 1x geen reactie op toetsbediening.ManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
Geen ramp maar vergeleken met mijn vorige auto zijn dat in een paar dagen tijd net zoveel problemen met het mediasysteem als ik in 5 jaar met de Superb had.
Ik dacht mogelijk niet bekend voor alle members dat het niet alleen Nederland betreft, daarom de toevoeging.Wicked-Game schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:48:
Ja is niet alleen NL uiteraard.
In principe zouden de restricties helder moeten zijn, of als importeur daar slim mee omspringen. En daar lijkt de schoen te wringen. Duitsland bijv. upgrade de standaard 19" velg naar de 20" velg bijvoorbeeld. Dit zal PON niet doen, dus zal je automatisch verplaatst worden naar een ander slot.
En de dealers weten het zelf ook niet meer, maakt het gewoon lastig op het moment.
Eens dat het helder zou moeten zijn, maar net wat je aangeeft dealers willen misschien wel zaken regelen voor klanten, maar doordat ze niets horen vanuit importeur of wel iets horen maar daarmee niet weten waar ze aan toe zijn en wat wel-niet aan klanten toezeggen is het inderdaad lastig en importeur blijft lekker buiten schot
Erg jammer dat het niet werkt......bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
Bedankt voor proberen.
Nope helaas, denk dat stuur al vol genoeg zat met knopjes om dit nog toe te voegenCavalier23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:27:
Dank je wel voor je reactie. Die knop die jij noemt heb ik inderdaad en maak ik ook gebruik van. Ik had aangenomen dat de drive mode op het stuur gekozen zou kunnen worden, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Heb de Enyaq nu 3 weken en het rijden is echt genieten😀. En het gemiddelde verbruik is ook zeer positief. Zo'n 700 km op de teller, waarvan 200 km met snelheid 130, 300 km met snelheid 100 km en de rest binnenwegen. De auto (Enyaq 80) geeft nu aan bij 100% geladen: 515 km🥳
Mooie waarden, in de zomer haal je alleen wel een stuk meer range denk ik dan in de winter.hitgew schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
Heb de Enyaq nu 3 weken en het rijden is echt genieten😀. En het gemiddelde verbruik is ook zeer positief. Zo'n 700 km op de teller, waarvan 200 km met snelheid 130, 300 km met snelheid 100 km en de rest binnenwegen. De auto geeft nu aan bij 100% geladen: 515 km🥳
Is zeker een enyaq 80, misschien iets voor members om erbij te melden bij opgave verbruik/actieradiushitgew schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
Heb de Enyaq nu 3 weken en het rijden is echt genieten😀. En het gemiddelde verbruik is ook zeer positief. Zo'n 700 km op de teller, waarvan 200 km met snelheid 130, 300 km met snelheid 100 km en de rest binnenwegen. De auto geeft nu aan bij 100% geladen: 515 km🥳
Wel leuk om te vernemen dat je geniet en verbruik niet tegenvalt.
Sorry. Inderdaad een Enyaq 80.knirrebir schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:28:
[...]
Is zeker een enyaq 80, misschien iets voor members om erbij te melden bij opgave verbruik/actieradius.
Wel leuk om te vernemen dat je geniet en verbruik niet tegenvalt.

Zojuist bij de dealer geweest om te overleggen over de trekhaak die ik besteld had maar die er bij aflevering niet op zat. Drie keer raden waar het mee te maken heeft....: chipstekort
Er moet een regelunit tussen en die heeft een chip nodig. Tja...
Ze durfden niet te zeggen wanneer de leveringen voor inbouw achteraf komen; augustus??? september? oktober?
Geen fietsen mee op vakantie, dus dat wordt wandelen ;-)
Ze durfden niet te zeggen wanneer de leveringen voor inbouw achteraf komen; augustus??? september? oktober?
Dat is erg vervelend. Ze bieden geen oplossing? Aangezien ze niet geleverd hebben waarvoor je betaald hebt. Bijvoorbeeld een leenauto met trekhaak voor de vakantieperiode?bram2700 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:55:
Zojuist bij de dealer geweest om te overleggen over de trekhaak die ik besteld had maar die er bij aflevering niet op zat. Drie keer raden waar het mee te maken heeft....: chipstekortEr moet een regelunit tussen en die heeft een chip nodig. Tja...
[ Voor 3% gewijzigd door hitgew op 08-06-2021 14:04 ]
Nou er zat alleen trekhaakvoorbereiding op, de dealer zou de trekhaak erop zetten. Eerst stuurden ze een factuur waar die wel op stond, al heel snel gevolgd door een factuur zonder trekhaak. Dus niet superverbaasd dat bij de aflevering niets opzat, maar toch gek als je dat duidelijk hebt afgesprokenhitgew schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:02:
[...]
Dat is erg vervelend. Ze bieden geen oplossing? Aangezien ze niet geleverd hebben waarvoor je betaald hebt. Bijvoorbeeld een leenauto met trekhaak voor de vakantieperiode?
Ik snap wel door het chipstekort er een overmacht situatieis, maar ik snap niet dat er zo lang omheen wordt gedraaid en zulke mistige communicatie vanuit de dealer over is. Liever 'upfront' duidelijk zeggen waar het op staat, dan weet je waar je aan toe bent, i.p.v. achteraf met onduidelijke verhalen komen.
Ze kunnen trouwens ook nog niet zeggen hoeveel het gaat kosten...
[ Voor 3% gewijzigd door bram2700 op 08-06-2021 14:14 ]
@bram2700 Balen!
Kreeg zelf ook eerst een onjuiste factuur. Een onderdeel wat ik tussentijds geannuleerd heb stond er vrolijk nog op (700 euro), zelf gebeld en is toen aangepast. Dus opletten iedereen🤔😉
Kreeg zelf ook eerst een onjuiste factuur. Een onderdeel wat ik tussentijds geannuleerd heb stond er vrolijk nog op (700 euro), zelf gebeld en is toen aangepast. Dus opletten iedereen🤔😉
hitgew schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:27:
@bram2700 Balen!
Kreeg zelf ook eerst een onjuiste factuur. Een onderdeel wat ik tussentijds geannuleerd had stond er vrolijk nog op (700 euro), zelf gebeld en is toen aangepast. Dus opletten iedereen🤔😉
Betreft voor de iv80:
Ik wil toch heel graag 21 inch velgen aftermarket. Nou bestaan er geen breedset op 21 inch behalve de standaard Skoda Betria die op de Skoda past. Al diverse velgenboeren benaderd.
Bij 21 inch wordt 235/45 voor en 255/40 vanuit fabriek aanbevolen. Ik wil graag de breedte houden achter. Zou het mogelijk zijn om ook voor 255/40 te plaatsen?
Ik wil toch heel graag 21 inch velgen aftermarket. Nou bestaan er geen breedset op 21 inch behalve de standaard Skoda Betria die op de Skoda past. Al diverse velgenboeren benaderd.
Bij 21 inch wordt 235/45 voor en 255/40 vanuit fabriek aanbevolen. Ik wil graag de breedte houden achter. Zou het mogelijk zijn om ook voor 255/40 te plaatsen?
[ Voor 7% gewijzigd door Genestealer op 08-06-2021 14:32 ]
Wel even de foto opvragen, waarschijnlijk zit je stralend in je nieuwe autoThiazzz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:27:
Verdorie ik had hem nog geen 30min, had er iemand al een foto van gemaakt….
[Afbeelding]
Ik gebruik een iPhone XR met Carplay en dat werkt tot nu toe (na 3.000 km) geheel stabiel. De ontbrekende LTE verbinding gedurende enkele dagen had ik ook, maar daar heb je verder geen last van. Kwam ook vanzelf goed. Een probleem met een VAG server schat ik in.ManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
De 80 is vrij rap van 0 tot 60. Daarna topt het iets af, terwijl de 80X meer lineair doortrekt in acceleratie. Op zich is de vraag hoe vaak je zoiets gebruikt, 0-100 tijden zeggen niet zoveel. Een tussenacceleratie van 50 naar 80 of 80-100/120 wel of even snel iemand inhalen.
Het is precies wat je zegt. Hoe vaak ga je dit gebruiken. Het is leuk om een keer te proberen. Misschien een keer om je vrouw te laten schrikken. Nou zijn mijn kinderen al ouder, en ik heb het hier al eens eerder gezegd, hoe vaak denk je dat je kinderen hun maaginhoud binnen gaan houden als jij denkt weg te moeten rijden als een bliksemschicht. Na de eerste keer brokken rapen in je auto ben je daar ook wel klaar mee.Maarten707 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:33:
[...]
De 80 is vrij rap van 0 tot 60. Daarna topt het iets af, terwijl de 80X meer lineair doortrekt in acceleratie. Op zich is de vraag hoe vaak je zoiets gebruikt, 0-100 tijden zeggen niet zoveel. Een tussenacceleratie van 50 naar 80 of 80-100/120 wel of even snel iemand inhalen.
Ook een goeie remedie?? Mocht je toevallig ooit in Las Vegas komen. Of een ander plek waar ze een oval hebben. Boek een dagje Race Experience. Tikkie prijzig. Maar daarna hoef je het nooit meer te hebben over hard optrekken, tussenacceleratie, bochtensnelheid of het geluid wat een auto wel/niet maakt. Alles wat daarna komt, komt niet eens in de buurt van wat je daar gereden hebt.
Nou, net ook maar even A-Point Amsterdam gebeld over mijn verwachte levertijd., Besteld eind januari, en sindsdien stond de aflevering gepland in week 28.
ik kreeg nu te horen dat de aflevering bij hun gepland staat op week 33, aflevering aan mij week 35. Onder voorbehoud want "de auto stond nog niet op definitief". Daar bedoelde hij de productiedatum mee.
Hij bevestigde inderdaad dat de hier eerder genoemde standaard verlichting, originele velgen en trekhaak de oorzaken zijn. Maar ook de achteruitrijcamera. Laat ik nou net 3 van die 4 hebben (de trekhaak niet).
hij heeft wel een paar keer gezegd dat zij er ook niets aan kunnen doen, overmacht, geen invloed op, weten ook niet waar het naartoe gaat allemaal in deze coronatijden.
ik gaf aan dat het eigenlijk wel wenselijk was dat ik dit pro-actief hoor, in plaats van zelf moeten bellen. Maar, zei hij, onze binnendienst heeft een lijst meet 300 mensen die gebeld moeten worden omdat de levertijd niet gehaald wordt. Schijnt trouwens bij andere merken net zo te gaan, Peugeot, Mercedes...
Dus..... de Octavia maar weer door de APK laten gaan, onderhoudsbeurtje (is bij mij maar 1x per jaar, net voor de vakantie) en ermee op zomervakantie.... Kan het gezin eerst nog een jaar wennen voordat we 1.000+ km met een EV gaan
ik kreeg nu te horen dat de aflevering bij hun gepland staat op week 33, aflevering aan mij week 35. Onder voorbehoud want "de auto stond nog niet op definitief". Daar bedoelde hij de productiedatum mee.
Hij bevestigde inderdaad dat de hier eerder genoemde standaard verlichting, originele velgen en trekhaak de oorzaken zijn. Maar ook de achteruitrijcamera. Laat ik nou net 3 van die 4 hebben (de trekhaak niet).
hij heeft wel een paar keer gezegd dat zij er ook niets aan kunnen doen, overmacht, geen invloed op, weten ook niet waar het naartoe gaat allemaal in deze coronatijden.
ik gaf aan dat het eigenlijk wel wenselijk was dat ik dit pro-actief hoor, in plaats van zelf moeten bellen. Maar, zei hij, onze binnendienst heeft een lijst meet 300 mensen die gebeld moeten worden omdat de levertijd niet gehaald wordt. Schijnt trouwens bij andere merken net zo te gaan, Peugeot, Mercedes...
Dus..... de Octavia maar weer door de APK laten gaan, onderhoudsbeurtje (is bij mij maar 1x per jaar, net voor de vakantie) en ermee op zomervakantie.... Kan het gezin eerst nog een jaar wennen voordat we 1.000+ km met een EV gaan
In 5 weken tijd en ca. 3500 km 1x op de eerste dag een freeze gehad. Daarna nooit meer iets, draait allemaal vlekkeloos, gebruik ook AA, telefoon wel via USB-C aangesloten. Spotify werkt vlekkeloos, zowel met muziek of podcasts.ManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
Hoi forumleden,
Al een hele tijd aan het meelezen, nu uiteindelijk zelf bezig met de stappen zetten voor een particuliere aanschaf van een Iv60 met trekhaak, dit om mijn Holtkamper Cocoon door NL maar vooral ook af en toe door NL te kunnen sturen!
Voorgenomen aanschaf van de Iv60 omdat deze voor ons voldoende bereik heeft en met de laadmogelijkheid voor het 2022 model van 130Kw is een stop van 25 min voldoende om weer 200km verder te rijden (lijkt het voor nu
)
Is er al iemand met een Iv60 en trekhaak die met een vouwwagen gereden heeft?
Zo niet.... is er iemand die een verbruikstest wel doen met zijn Iv60 en een Holkamper Cocoon erachter ;-)
Bij de dealer zijn namelijk geen demo-modellen met trekhaak beschikbaar.... zou het wel intressant vinden om een ronde van km of 75 te rijden met de Holkamper achter een Iv60! Dit kan voor ons net het extra zetje zijn om gerust met de wetenschap van het verbruik tot aanschaf over te gaan.
Daarnaast kan deze ervaring/data ook andere potentiele kopers helpen! Of wellicht eigenaren van een Iv60 die ook overwegen om een vouwwagen te kopen!
Zelf woon ik in Arnhem, dus als er iemand geintresseerd is verneem ik het graag.
En ja, als ik twijfel over voldoende bereik dan zou ik voor de Iv80 kunnen gaan... alleen door de particuliere aanschaf wil ik aanspraak maken, of in iedergeval een poging wagen op de overheidssubsidie.... en mn Iv60 offerte geeft voor alsnog die mogelijkheid. Buiten dat de Iv60 in het dagelijks verbruik ruim voldoende voorziet in rijbereik en het snel bijladen van 50% zo gedaan is met de piek van 130Kw!
Al een hele tijd aan het meelezen, nu uiteindelijk zelf bezig met de stappen zetten voor een particuliere aanschaf van een Iv60 met trekhaak, dit om mijn Holtkamper Cocoon door NL maar vooral ook af en toe door NL te kunnen sturen!
Voorgenomen aanschaf van de Iv60 omdat deze voor ons voldoende bereik heeft en met de laadmogelijkheid voor het 2022 model van 130Kw is een stop van 25 min voldoende om weer 200km verder te rijden (lijkt het voor nu
Zo niet.... is er iemand die een verbruikstest wel doen met zijn Iv60 en een Holkamper Cocoon erachter ;-)
Bij de dealer zijn namelijk geen demo-modellen met trekhaak beschikbaar.... zou het wel intressant vinden om een ronde van km of 75 te rijden met de Holkamper achter een Iv60! Dit kan voor ons net het extra zetje zijn om gerust met de wetenschap van het verbruik tot aanschaf over te gaan.
Daarnaast kan deze ervaring/data ook andere potentiele kopers helpen! Of wellicht eigenaren van een Iv60 die ook overwegen om een vouwwagen te kopen!
Zelf woon ik in Arnhem, dus als er iemand geintresseerd is verneem ik het graag.
En ja, als ik twijfel over voldoende bereik dan zou ik voor de Iv80 kunnen gaan... alleen door de particuliere aanschaf wil ik aanspraak maken, of in iedergeval een poging wagen op de overheidssubsidie.... en mn Iv60 offerte geeft voor alsnog die mogelijkheid. Buiten dat de Iv60 in het dagelijks verbruik ruim voldoende voorziet in rijbereik en het snel bijladen van 50% zo gedaan is met de piek van 130Kw!
Waar stel je screen wide navi in?ervh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Ik snap nog niet echt wat mensen met achtergrond enz bedoelen. Zie hieronder, deze foto genomen met Waze en het zelfde met Google Maps op satelliet[Afbeelding], gewoon screen wide navi. Niets mis mee, geen last van achtergrond kleuren.
Ik ga binnenkort wel wat testen met een grotere aanhangwagen. Laat t.z.t. wel mijn ervaringen weten.JS-Ah schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:21:
en Iv60! Dit kan voor ons net het extra zetje zijn om gerust met de wetenschap van het verbruik tot aanschaf over te gaan.
Afgelopen weekend wel getest met 2 fietsen achterop en 2 surfplanken en een flinke tas surfzeilen op het dak. Verbruik was zelfs toen nog ~200 Wh/km dus dat viel mij erg mee.
Ligt eraan waar je woont 🤣🤣jdenijs schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Heb je er bezwaar tegen als ik deze prachtige foto als mijn desktop achtergrond gebruik?
Een hoekwoning in de stad is vaak duurder dan vrijstaande woning op het platteland.
Moet je wel op het platteland willen wonen...
Dat met Spotify heb ik ook af en toe. Irritant!ManiacScum schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:22:
Was helaas van achter en een vaste flitserWootism schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Wel even de foto opvragen, waarschijnlijk zit je stralend in je nieuwe auto

:strip_exif()/f/image/XKVit9g0x8bKP2RnfnP4ztwX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ging je naar skoda ZijmThiazzz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:36:
[...]
Was helaas van achter en een vaste flitser, ik wist dat die daar stond en toch heeft die mij
. Laten we het op enthousiasme houden…
[Afbeelding]
@JS-Ah
Als je in aanmerking wil komen voor de subsidie dan zul je moeten wachten tot 1-1-2022 met tekenen van contract. Anders kom je niet in aanmerking.
Dus nog voldoende tijd om een en ander uit te zoeken.
Als je in aanmerking wil komen voor de subsidie dan zul je moeten wachten tot 1-1-2022 met tekenen van contract. Anders kom je niet in aanmerking.
Dus nog voldoende tijd om een en ander uit te zoeken.
Hallo, leuk te lezen wat je van plan bent, ik wil heel graag een cocoon aanschaffen maar twijfel een beetje. Heb straks een iv80 en wil met cocoon naar Zuid-Frankrijk kunnen, Nederland ook maar daar zie ik nog geen problemen. Ik wil best als ik de auto heb een ritje maken met jouw cocoon dan kunnen we het verbruik zien.JS-Ah schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:21:
Hoi forumleden,
Voorgenomen aanschaf van de Iv60 omdat deze voor ons voldoende bereik heeft en met de laadmogelijkheid voor het 2022 model van 130Kw is een stop van 25 min voldoende om weer 200km verder te rijden (lijkt het voor nu)
Ik zou het doen!
Links onderin kun je "view" van Apple Carplay wijzigen. Als je daar op klikt krijg je alle apps in menu te zien. Als je dan een app selecteert is hij full screen...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2