Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.655 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
logray schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:34:
Heb jij het plasti-dippen zelf gedaan of laten doen? Als je het zelf hebt gedaan, hoeveel werk was dat en welke spullen heb je daarvoor gebruikt? Ziet er echt heel mooi uit!

[...]
Na het kijken van vele YouTube-video's dacht ik: dat moet niet zo moeilijk zijn en als het niet lukt kan het er altijd nog vanaf. Dus toen het wat aangenamer weer was (ik heb geen mogelijkheid om het binnen te doen) heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Eerst de auto goed gewassen en gezorgd dat deze droog is, ook achter/tussen de letters en logo. Het meeste werk is vervolgens het afplakken van de auto om te voorkomen dat de zogenaamde overspray op de auto komt waar deze niet hoort. Dit heb ik met kranten en vuilniszakken gedaan. Toen heb ik met schoonmaakspiritus (had ik nog staan) de letters en logo vetvrij gemaakt. Vervolgens 5 lagen aangebracht (tussenpozen van 15 min om te drogen) met in mijn geval rubber comp van Maston (te koop bij Hornbach). Er zijn verschillende merken in de handel, denk niet dat ze elkaar veel ontlopen, de bekendste is denk ik wel Plasti dip. Al met al ben ik er een zaterdagmiddag mee kwijt geweest en ben er nog steeds erg trots op. Vooral het logo heeft me aangenaam verrast. Was nl. vooraf van plan om deze helemaal te doen, maar uiteindelijk toch het originele (glanzende) zwart terug laten komen.

En nu nog de grille en de velgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26
jeroenkb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Een Iv60 heeft een te verwachten range van 390km bij 100% opgeladen.

Dit is bij 80% opgeladen. Dan zou de range bij 100% opgeladen ongeveer 466km. Toch echt wel wat meer dan 390km.
Laat maar weten wanneer je de 466km hebt gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jeroenkb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:44:
Nieuw range 'record '. Iv60

[Afbeelding]

Misschien geven ze de netjes tot 80% laders er steeds een klein beetje verborgen capaciteit bij en de volladers niet _O-
Of warmere temperaturen en dat is gunstig voor verbruik, temperatuur accu en range die accu potentieel kan halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
Ik weet niet meer wie blij was dat hij geen Loft interieur had, omdat dat flubberig en mindere kwaliteit was.

Deze foto is van leer interieur. Lijkt me ook nogal flubberig. Het kwaliteitsniveau heeft dus niet zozeer te maken met welk interieur, maar of je pech hebt of niet met jouw specifieke set

[Afbeelding]
Is dat niet foto van member logray?
Leer wordt sowieso ruimer, kijk maar naar leren bankstellen, echter bij leren bankstel kan je steeds een aantal centimeter ergens anders zitten om ruimer worden gelijkmatiger te verdelen.
Verder is het wat robbie8454 aangeeft, is leer te strak gespannen, is er geen rek aanwezig en heb je kans op scheuren/kapot gaan leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cavalier23 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:05:
Hallo Tweakers,
Ik rij nu een paar dagen in mijn Enyaq 60 met multifunctioneel stuurwiel. Als het goed is kan je daar ook de drive mode op instellen maar dat lukt mij niet. Knop zit er wel, maar als ik die in druk gebeurt er niks. Moet ik dat nog ergens activeren?
Instructieboekje al gelezen?
Wat zijn je specs dan wil ik kijken in Instructieboekje wat er staat en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Cavalier23 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:05:
Hallo Tweakers,
Ik rij nu een paar dagen in mijn Enyaq 60 met multifunctioneel stuurwiel. Als het goed is kan je daar ook de drive mode op instellen maar dat lukt mij niet. Knop zit er wel, maar als ik die in druk gebeurt er niks. Moet ik dat nog ergens activeren?
De drive mode gaat niet via het stuurwiel toch?

Als ik dit terugzoek in het instructieboekje dan vind ik dit niet terug.

Zie hier

Rijmodus info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Is dat niet foto van member logray?
Leer wordt sowieso ruimer, kijk maar naar leren bankstellen, echter bij leren bankstel kan je steeds een aantal centimeter ergens anders zitten om ruimer worden gelijkmatiger te verdelen.
Verder is het wat robbie8454 aangeeft, is leer te strak gespannen, is er geen rek aanwezig en heb je kans op scheuren/kapot gaan leer.
Ok.

Dus als stof een beetje flubberig is, dan is de kwaliteit minder. Als leer dat is dan hoort het zo :?

In ieder geval bij mijn Superb met leer was dat niet zo. Ach ja, ik heb gelukkig niet flubberig stof Loft interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Reimzter schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Ik twijfelde nog, maar nu weet ik het zeker: dat zwarte logo is echt niet mijn smaak. Ik wil ‘mijn’ Enyaq wel graag de Sportline-look laten aanmeten door Ccreator, maar vind het Skoda-logo echt mooi zoals ie is.
Ik ben aan het kijken of ik het logo en de ring zwart kan laten maken en het omliggende deel in de kleur van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Of warmere temperaturen en dat is gunstig voor verbruik, temperatuur accu en range die accu potentieel kan halen ;).
Daar ga ik ook van uit. Was een beetje tong-in-cheek....

Weet ook zeker dat die range niet echt te halen is. Zodra je een meter gereden hebt ben je al tientallen kilometers kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

SSJVegito schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Vind ik een goede insteek, ik heb mijn telefoon ook altijd in het vak liggen en ik kijk er ook niet naar. Der is niks belangrijk genoeg zodat je op telefoon moet kijken. En als dat wel zo is kunnen ze bellen en kan dat handsfree. Dan breng je jezelf niet in gevaar en nog belangrijker ook anderen niet. Als iemand op de telefoon zit te loeren en rijd zichzelf dood heb ik geen moeite mee maar vaak zijn anderen de pineut. 8)7

Ik heb er dus ook echt een hekel aan mensen die op de telefoon zitten onder het rijden.
Ik heb een hekel aan mensen die altijd iets van anderen vinden, zonder details te kennen.
En ik kijk net zo vaak op mijn telefoon als op het navischerm/rechter buitenspiegel/enz.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
zumba schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb een hekel aan mensen die altijd iets van anderen vinden, zonder details te kennen.
En ik kijk net zo vaak op mijn telefoon als op het navischerm/rechter buitenspiegel/enz.
Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Dat is je goed recht. Maar ik betwijfel of je telefoon dezelfde zinvolle rij informatie verschaft als je buitenspiegels. Helemaal als je ook al navi hebt. Dan levert de telefoon verder alleen maar niet rijgerelateerde input. En dat is onnodige afleiding. En dat is een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Als je telefoon in een houder zit is dat geen probleem, als je hem echter in je hand houdt gaat het mis.
Je haalt die slingerende telefoonzombies er zo uit op de snelweg. Maar die mensen hebben vast een goed excuus waar ik de details niet van ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ben zo blij dat de Enyaq mijn eerste auto wordt waar juist geen rammelende aftermarket, ventilatierooster belemmerende, zuignap vlek achterlatende terwijl in volle zon lostrillende, zaterdag middag verspillende want kutkabeldoortrekken achter dashboard en al je handen open en afbrekende plastic lipjes zooi meer in hoeft.

Gebruikte bovenstaande troep dan ook alleen voor navigatie, muziek en opladen van de telefoon maar hoppa allemaal opgelost in moderne auto's. Min of meer mijn diepste wens sinds het behalen van mijn rijbewijs. Ga inderdaad maar niet bemoeien met andermans use cases maar wat mij betreft heeft de telefoon echt niets meer op of rond het dashboard te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Yes, maar dan de ring en het logo in glans en het glans gedeelte in wit (kleur auto) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Je vergeet een 1, het is eigenlijk € 731,67

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Spam schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Ik had dit ook tijdens de proefrit met mijn Iphone 12
En, reed de iPhone lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:56:
Ok.

Dus als stof een beetje flubberig is, dan is de kwaliteit minder. Als leer dat is dan hoort het zo :?

In ieder geval bij mijn Superb met leer was dat niet zo. Ach ja, ik heb gelukkig niet flubberig stof Loft interieur
Stof is flexibeler dan leer en kan daarmee strakker aangebracht worden.
Flubberig wil niet zeggen dat kwaliteit minder is, flubberig wil zeggen of stof te lang gehouden en/of niet goed strak getrokken en vast gemaakt.
Qua leer zal dit in begin niet flubbberig ogen, maar dat gebeurt vrij snel is mijn ervaring met banken en tweedehands auto's met leren bekleding, niet dat het daarmee slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:57:
Daar ga ik ook van uit. Was een beetje tong-in-cheek....

Weet ook zeker dat die range niet echt te halen is. Zodra je een meter gereden hebt ben je al tientallen kilometers kwijt.
Eens, bij huidige e-golf gaat het vaak met twintigtal kilometers :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 23:32
De Samsung telefoon is besteld. En ik dacht als ik toch geen Freebees kan sparen kan ik degene die ik de afgelopen 12jr bij elkaar getankt heb maar beter inleggen voor de complete Enyaq experience. Zometeen maar voor het eerst aan de publieke laadpaal. Qua tijdstip denk ik dat ik hem een nacht laad ;) staan als de plek naast me nog vrij is. Anders over een paar uur maar ophalen en morgenochtend nog een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalier23
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
knirrebir schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Instructieboekje al gelezen?
Wat zijn je specs dan wil ik kijken in Instructieboekje wat er staat en posten.
IV60
Arctic Silver
Regulus
Loft
Family
Infotainment
Chromen dakrailing
100kw opladen
Warmtepomp
Achteruitrijcamera
Elektrisch inklapbare trekhaak
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals en Drive Mode Select.

Ik heb in het boekje gezocht inderdaad. Zie het niet specifiek staan. Dacht dat het knop 'auto met 4 haakjes eromheen' of knop 'auto + CC/lane assist' zou zijn.

In de beschrijving staat duidelijke bij het stuur ook Drive Mode Select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalier23
SSJVegito schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:54:
[...]

De drive mode gaat niet via het stuurwiel toch?

Als ik dit terugzoek in het instructieboekje dan vind ik dit niet terug.

Zie hier

Rijmodus info
Volgens de beschrijving van het multifunctioneel stuurwiel wel. Is inclusief peddals en Drive Mode Select, zie ook mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Cavalier23 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Volgens de beschrijving van het multifunctioneel stuurwiel wel. Is inclusief peddals en Drive Mode Select, zie ook mijn vorige post.
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Ik vind het hier ook wel vaag staan maar ze kunnen hier ook bedoelen dat je drive mode select er bij krijgt want dat heeft de iV 60 niet standaard dacht ik. Dus ik denk mutlifunctioneel incl pedals en HOD en daarnaast nog drive mode select maar dan los van het stuurwiel?

EDIT: Bij het pakket sport staat het namelijk ook lost van elkaar. Dan staat er dit:
Multifunctioneel 3 spaaks sportstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Drive mode select

[ Voor 15% gewijzigd door SSJVegito op 05-06-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalier23
SSJVegito schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:58:
[...]
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Ik vind het hier ook wel vaag staan maar ze kunnen hier ook bedoelen dat je drive mode select er bij krijgt want dat heeft de iV 60 niet standaard dacht ik. Dus ik denk mutlifunctioneel incl pedals en HOD en daarnaast nog drive mode select maar dan los van het stuurwiel?

EDIT: Bij het pakket sport staat het namelijk ook lost van elkaar. Dan staat er dit:
Multifunctioneel 3 spaaks sportstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Drive mode select
Dat zou goed kunnen inderdaad. Thanks.

Verder eerste ervaringen super. Mijn eerste elektrische auto en eerste SUV. Auto rijdt heerlijk, het rijden met recuperatie bevalt me ook erg goed. En acceleratie (m.n. 0 tot 60-70) vind ik ook vrij indrukwekkend voor zo'n grote en zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enyaqas
  • Laatst online: 20-09-2021
Inmiddels lees ik al een tijdje mee op het forum, nu toch zelf ook maar iets schrijven. De Enyaq iV 60 die ik midden november heb besteld (bij een Pon dealer) zou in juni geleverd worden maar de afleverdatum is vorige week verschoven naar begin augustus. :( Ik heb geen spannende extras gekozen maar wel een trekhaak. Was daarom benieuwd of er meer bekend is over de berichtgeving over de trekhaak, of dat ik ook daar ' gewoon' geduld moet hebben.
Bozznl schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:34:
Hoorde vandaag bij navraag leverdatum van de dealer dat er sinds gisteren berichtgeving rondgaat naar dealers over de elektrische trekhaak, ook over mijn bestelling. Wat ik er van heb begrepen:

- Elektrische trekhaak zou voor een groot aantal auto's zorgen voor een vertraging van minimaal +8 weken.
- Er zouden opties mogelijk zijn om ipv elektrische trekhaak af fabriek, te kiezen voor een trekhaakvoorbereiding en dan als accessoires alsnog een elektrische trekhaak te monteren (?).
- Ze gaan intern overleggen over hoe daar mee om te gaan want ze verwachten hierdoor juist weer een run op accessoires oid. Daarna gaan ze alle berijders contacten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:44
Goedenavond allemaal,

Vandaag bij dealer Pouw in Harderwijk een onderhandelingsgesprek gehad voor de Enyaq gezeten.
Uiteindelijk bij een goede deal, ja gezegd.
Ik koop hem particulier en heb voor de volgende uitvoering gekozen:

IV60
Race blue
19 inch Proteus
Loft
Trekhaak
Family
2 spaak verwarmd stuur, HOD, pedals, drive mode select
Panoramadak
Transport
130kW oplaad + Ionity
Klimaat
Comfort plus
Achteruitrijcamera + sensoren voor
Assistentie

Voorlopige indicatie levering feb 2022, maar ik volg dit topic al tijden en zie wisselende berichten.
We gaan het zien. Ik hoop vooral op een wat meer complete ervaring. Daarbij doel ik (ook) op de App.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Nou de wagen is aan het laden. Niet op de beoogde plek. Een of andere laten we zeggen persoon (ik houd me netjes) dacht zijn of haar "gepimpte" Subaru achtige ICE slurper even dubbel te parkeren bij de dichtsbijzijnde laadpaal. Dat je een ICE op een laadpaal kwakt is al niet heel netjes,maar dat ook nog dubbel te doen.... :( maar goed meer mogelijkheden in de buurt hier.

Op dit moment netjes aan het laden op 10.5kW/h en volgens de app over 5u en 15min zou de 90% bereikt moeten zijn. Morgenochtend maar even oppikken dus. Het slaat natuurlijk nergens op maar ik moet nog wel even wennen dat de auto een nacht enkele honderden meters elders aan het laden is in plaats dat ie voor de deur staat. Alles went en is ook niet altijd het geval natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door FJP84 op 05-06-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Enyaqas schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:38:
Inmiddels lees ik al een tijdje mee op het forum, nu toch zelf ook maar iets schrijven. De Enyaq iV 60 die ik midden november heb besteld (bij een Pon dealer) zou in juni geleverd worden maar de afleverdatum is vorige week verschoven naar begin augustus. :( Ik heb geen spannende extras gekozen maar wel een trekhaak. Was daarom benieuwd of er meer bekend is over de berichtgeving over de trekhaak, of dat ik ook daar ' gewoon' geduld moet hebben.

[...]
Geen idee van wat er klopt van de verhalen m.b.t. de trekhaak maar mijn Enyaq met “elektrische” trekhaak kwam een week of 6 eerder. Begin november 2020 besteld met eerst levering 2e week juni, toen verschoven naar 2e helft juli en nu dus geleverd in de eerste week van juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:07
Vandaag een leuk ritje met volgeladen auto, vrouw en kids. Mooi gemiddelde al zeg ik het zelf 😃

En wat betreft de kofferbak. Daar gaat het nodige in zoals te zien is 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqIPrD72hgh-fvo-tjVOc4ACbBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJLyeMYaBYgsnFpUZ7ORRyuK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6ZQtr7sjV6315oemlTnrKOLJwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6BVuRhBPaHqtNVJbZztkiUg.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Vandaag weer een ritje gehad van Arnhem naar Epen en weer terug. Zowaar 2 Enyaqs gespot. Een donkergrijze bij Epen en een blauwe bij de mcdrive in Uden. Als ie bij een drive staat lijkt ie toch best fors😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
FJP84 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:41:
Nou de wagen is aan het laden. Niet op de beoogde plek. Een of andere laten we zeggen persoon (ik houd me netjes) dacht zijn of haar "gepimpte" Subaru achtige ICE slurper even dubbel te parkeren bij de dichtsbijzijnde laadpaal. Dat je een ICE op een laadpaal kwakt is al niet heel netjes,maar dat ook nog dubbel te doen.... :( maar goed meer mogelijkheden in de buurt hier.

Op dit moment netjes aan het laden op 10.5kW/h en volgens de app over 5u en 15min zou de 90% bereikt moeten zijn. Morgenochtend maar even oppikken dus. Het slaat natuurlijk nergens op maar ik moet nog wel even wennen dat de auto een nacht enkele honderden meters elders aan het laden is in plaats dat ie voor de deur staat. Alles went en is ook niet altijd het geval natuurlijk.
Laadpaalklevers zijn erg, maar die Subaru maakt het helemaal bont, daar werkt alleen handhaving tegen, dus melding van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:09

Bozznl

GT: The Bozzz88

Enyaqas schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:38:

[...]
Geen idee wat er van klopt. Kan je alleen 1 op 1 vertellen wat de dealer mij heeft gezegd. Ben benieuwd naar het telefoontje daarover komende week.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Vanmiddag gebeld door de dealer over mijn auto. Er schijnt weer een berg aan uitstellingen aan te komen.

Hij melde mij dat er problemen zijn met onderstaande opties, en welke oplossing ze er voor hebben:

De standaard velgen ==>> gratis upgrade naar andere
Trekhaak ==>> laten vervallen of trekhaak voorbereiding
Standaard verlichting ==>> upgrade naar lichtpakket

Voor mij persoonlijk gelden enkel de laatste laatste 2 opties. Hierbij is de upgrade van de verlichting natuurlijk niet het probleem. Echter de trekhaak is in mijn geval wel een MUST wat voor mij neerkomt op het wachten dat er trekhaken binnen komen op de fabriek

. Hoop dat de levering van mijn auto en alle mede tweakers niet heel veel vertraging oplevert.

EDIT: Inderdaad de standaard verlichting welke aanwezig is op de auto

EDIT2: Het klinkt inderdaad heel RAAR... maar dit is wat mijn dealer mij gemeld heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Gupper op 05-06-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Gupper schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:34:
Vanmiddag gebeld door de dealer over mijn auto. Er schijnt weer een berg aan uitstellingen aan te komen.

Hij melde mij dat er problemen zijn met onderstaande opties, en welke oplossing ze er voor hebben:

Voor mij persoonlijk gelden enkel de laatste laatste 2 opties. Hierbij is de upgrade van de verlichting natuurlijk niet het probleem. Echter de trekhaak is in mijn geval wel een MUST wat voor mij neerkomt op het wachten dat er trekhaken binnen komen op de fabriek

. Hoop dat de levering van mijn auto en alle mede tweakers niet heel veel vertraging oplevert.
Dus het lichtpakket zorgt volgens hun voor vertragingen? Ik hoop het toch niet. Vind het wachten al lang zat duren.

EDIT:
Bij nader inzien bedoel je denk ik dat de standaard verlichting vertraging heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door SSJVegito op 05-06-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
ManiacScum schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Wacht wat?? Hoort die bij een First Edition erbij te zitten? Evanals die trechter/dop??

Welke dingen mis ik nog meer?
Ja heb nu de tas nagestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19

EDIT2: Het klinkt inderdaad heel RAAR... maar dit is wat mijn dealer mij gemeld heeft.
Benieuwd welke dealer dit gemeld heeft. Want heb wel standaard verlichting van het lijstje, logisch want wilde niet nog meer betalen op de leaseprijs

Maar heb ook een vertraging te horen gekregen. En enige onderdeel van het lijstje zou de verlichting dan zijn.

Wacht het maar weer af, irritante is dat ik de laadpaal installatie datum moet gaan verplaatsen. En mogelijk een poolauto moet gaan zoeken omdat die te laat komt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 23:03
Vrijdag gaan kijken en er direct 1 samengesteld.
Maar als ik de verhalen zo lees hier moet ik haast maken als ik hem Maart volgend jaar wil hebben.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Net de auto opgehaald bij de laadpaal. Met 90% een range van 435km. Niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28

Als dat de punten zijn die vertraging opleveren dan kan ik nog wel even wachten denk ik. Ik heb ze allemaal 😁.
Van de week maar weer eens bellen met van den Udenhout...

Andere velgen vind ik prima. Trekhaak voorbereiding ook goed, als ze maar snel achteraf trekhaak monteren. Upgrade naar licht pakket is leuk maar gaat fiscale waarde en dus bijtelling wel weer omhoog...

[ Voor 7% gewijzigd door Jasperzzz op 06-06-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26
Een aantal vragen, mogelijk al gesteld....

1. Zijn er mensen die (zonder bijbetaling) in beide deuren een paraplu hebben zitten?
2. In de navigatie van enyaq zelf zie ik alleen maar 11kw en 22kw laadpunten. Ik wil juist de snellaad stations langs snelwegen zien. Is dit in te stellen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
3. Is het mogelijk om in waze laadstations te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Over de navigatie: ik heb nog niet kunnen ontdekken dat je een route met tussenstops kunnen inplannen. Zoals ik het nu zie kan je alleen van A naar B en dan moet als je in B bent opnieuw B -> C inplannen. Klopt dit?

Het alternatief van ABRP via CarPlay even geprobeerd, maar ik vind die zoetige kleurtjes die om de vensters staan NIET mooi en het navigatieventer te klein. Bovendien heb ik in mijn mobiel kaartweergave o.b.v. satelliet ingesteld, maar op het infotainment systeem verschijnt gewoon de standaard weergave. :-(
Tenzij iemand een goede workaround suggestie heeft, denk ik dat ik ABRP maar thuis plan en met de Enyaq nav blijf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:40
bram2700 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:53:
Over de navigatie: ik heb nog niet kunnen ontdekken dat je een route met tussenstops kunnen inplannen. Zoals ik het nu zie kan je alleen van A naar B en dan moet als je in B bent opnieuw B -> C inplannen. Klopt dit?

Het alternatief van ABRP via CarPlay even geprobeerd, maar ik vind die zoetige kleurtjes die om de vensters staan NIET mooi en het navigatieventer te klein. Bovendien heb ik in mijn mobiel kaartweergave o.b.v. satelliet ingesteld, maar op het infotainment systeem verschijnt gewoon de standaard weergave. :-(
Tenzij iemand een goede workaround suggestie heeft, denk ik dat ik ABRP maar thuis plan en met de Enyaq nav blijf rijden.
Ik heb de standaard navigatie in de Enyaq na drie totaal fout geplande doelen definitief afgeschoten. Voor langere trips gebruik ik ABRP voor de laadstations en die route kopieer ik vervolgens, inclusief de tussenstops, naar Google Maps. Dat werkt op Apple Carplay tien keer beter dan op mijn iPhone.
De routebegeleiding van ABRP op Carplay is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

Dat lijkt me toch sterk dat dat niet kan? Bij mijn superb kan ik ook gewoon van A -> D doen en dan tussenstops toevoegen. Je kan dan ook nog weer de locaties verschuiven in de zin dat B eerst komt dan C dan D bijvoorbeeld.

Locatie toevoegen gaat gewoon door te zoeken naar een locatie en deze toe te voegen bij de Superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
goetfoud schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:13:
Een aantal vragen, mogelijk al gesteld....

1. Zijn er mensen die (zonder bijbetaling) in beide deuren een paraplu hebben zitten?
2. In de navigatie van enyaq zelf zie ik alleen maar 11kw en 22kw laadpunten. Ik wil juist de snellaad stations langs snelwegen zien. Is dit in te stellen? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
3. Is het mogelijk om in waze laadstations te importeren?
1. Er zit maar een paraplu standaard bij de auto, dus heb er maar één gekregen
2. Dit was mij ook opgevallen. Bij istellingen kun je alleen 'Laadstation' kiezen, maar dan krijg je allen de 11 of 22 kw laders te zien.
Terwijl bij de id3 en id4 zijn de snelladers wel zichtbaar en in te plannen😟

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:09
jdbiggelaa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb de standaard navigatie in de Enyaq na drie totaal fout geplande doelen definitief afgeschoten. Voor langere trips gebruik ik ABRP voor de laadstations en die route kopieer ik vervolgens, inclusief de tussenstops, naar Google Maps. Dat werkt op Apple Carplay tien keer beter dan op mijn iPhone.
En wat als dan een laadstation bezet is, dan stuurt hij normaal je naar een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Cloclo100 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:40:
[...]

En wat als dan een laadstation bezet is, dan stuurt hij normaal je naar een andere?
Wishful thinking :-) Zover zijn ze nog niet. Sommige laadstations geven de info over actuele bezetting online (Ionity bijv) ,maar anderen, niet. Om de actuele status te zien is Chargemap de meest betrouwbare bron lees ik overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
[...]

Ja. Bij mij heeft hij ook al een paar hele verkeerde routes bedacht. Zo maakt hij steevast een omweg vanuit mijn huis van 3 km. om een ( volgens de nav.) 30km weg te omzeilen. Terwijl je daar gewoon 50 mag. Zelfs met 30km/u is de kortere weg sneller maar hij pakt hem niet.
Wat ging bij jou niet goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Iemand al krassen op de velgen (ik net niet) 8)7, ze komen net ook op stoep hoogte :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ4NqqsATLd_ytbprDOk6M95_Is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ua4EolVpTMwn6pawRStwkZAZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3dVw2jYUGwkGJj1JaPeLBbzQqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szumDc7tOTTnyT3WFGFEYSE3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Kaaschef schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Ja. Bij mij heeft hij ook al een paar hele verkeerde routes bedacht. Zo maakt hij steevast een omweg vanuit mijn huis van 3 km. om een ( volgens de nav.) 30km weg te omzeilen. Terwijl je daar gewoon 50 mag. Zelfs met 30km/u is de kortere weg sneller maar hij pakt hem niet.
Wat ging bij jou niet goed?
Vorige week in Tilburg op weg naar het nieuwe huis van vrienden de verkeerde afslag, waardoor we midden in een industriegebied terechtkwamen en vastliepen op een verboden route met alleen fietspad. Een paar dagen ervoor op weg naar Oss wilde de navigatie ons veel te ver laten doorrijden op de A59 bij Den Bosch en dan laten keren, de normale afslag A2/A59 negerend. Ik zie zoiets fout gaan, maar mijn vrouw raakt dan in paniek :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb op vrijdagavond 28/5 mijn Skoda Enyaq IV 80 besteld bij Van den Udenhout Lease.
Op maandag 31/5 hebben ze de order ingeboekt en kwam de bevestiging.

Verwachte levertijd staat op week 45-2021.

Artic Silver
20 inch lichtm. velgen
Suite zwart
Sport pakket
125kw snelladen
Klimaatpakket
Comfort plus pakket
Waterpomp

*blij*

@DonKui deze mag ook in de OP erbij gezet worden als je wilt :)

[ Voor 9% gewijzigd door schwarzenegger op 12-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
FJP84 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:41:
Nou de wagen is aan het laden.
Op dit moment netjes aan het laden op 10.5kW/h en volgens de app over 5u en 15min zou de 90% bereikt moeten zijn. Morgenochtend maar even oppikken dus..
Is het nu niet beter om altijd de optie ' verminderde laadstroom' te kiezen als je de tijd hebt, zoals jij nu had, kan je heel de nacht opladen.
Dat is dan beter voor de accu?

Het is ook handig bij een publieke laadpunt. Je bent dan langer aan het laden en kan daarmee niet als laadpaalklever geassocieerd worden. (Dit is wel weer de 'evil me' die dan zo denkt. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Even iets heel anders, de originele zwarte letters “Skoda” zijn voor de Enyaq nog niet leverbaar degene die hem via de dealer hebben dit zijn waarschijnlijk de 2020 Kodiaq letters :P.
Zijn volgens mij wel even groot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kaaschef schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Is het nu niet beter om altijd de optie ' verminderde laadstroom' te kiezen als je de tijd hebt, zoals jij nu had, kan je heel de nacht opladen.

Het is ook handig bij een publieke laadpunt. Je bent dan langer aan het laden en kan daarmee niet als laadpaalklever geassocieerd worden. (Dit is wel weer de 'evil me' die dan zo denkt. })
Ik heb die optie nog niet gezien, maar zeker een goed idee. In de app had ik die optie niet en ik ben gisteren niet meer in de auto gaan zitten bij het laden. Waar stel je die optie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:11:
Vandaag een leuk ritje met volgeladen auto, vrouw en kids. Mooi gemiddelde al zeg ik het zelf 😃

En wat betreft de kofferbak. Daar gaat het nodige in zoals te zien is 😆

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gemiddelde vind ik minder interessant, vind het als iemand in de bouw dan interessanter wat je in kofferruimte hebt staan, mooi kwalitatief spul man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Bedoel je toch niet centrale display neem ik aan, bedoel je dan display 'achter' stuur of head up display?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Vrijdag m’n Enyaq 60 opgehaald. Kom uit een Audi a6 2 liter diesel. Wat een fantastische auto is de Enyaq, snel, comfortabel, stil. Ben echt verrast door de snelheid had ik niet verwacht omdat tot 100 km 8 tot 8,5 sec opgegeven is. Lijkt echt veel sneller. Enige minpunt voor lange mensen vind ik hem toch erg krap voorin, al eerder door anderen gemeld dat rechterknie tegen dashboard oncomfortabel zit. Moet echt rechtop in m’n stoel gaan zitten om dit te voorkomen. Maar supertevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
frankdaan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:46:
Vrijdag m’n Enyaq 60 opgehaald. Kom uit een Audi a6 2 liter diesel. Wat een fantastische auto is de Enyaq, snel, comfortabel, stil. Ben echt verrast door de snelheid had ik niet verwacht omdat tot 100 km 8 tot 8,5 sec opgegeven is. Lijkt echt veel sneller. Enige minpunt voor lange mensen vind ik hem toch erg krap voorin, al eerder door anderen gemeld dat rechterknie tegen dashboard oncomfortabel zit. Moet echt rechtop in m’n stoel gaan zitten om dit te voorkomen. Maar supertevreden.
Het is inderdaad even wennen als je vanuit een A6 komt, maar rechtop zitten is na gewenning veel prettiger. Ik kreeg in de A6 bij lange ritten last van mijn rug, maar sinds ik SUV rijd en rechtop ben gaan zitten, geen last meer. Geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Kaaschef schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Lijkt mij niet nodig. De accu kan die 11 kW prima continue verdragen. En mocht de accu toch te warm worden (laden bij heet weer in de zon bijvoorbeeld), dan regelt de auto de laadstroom automatisch terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
knirrebir schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Bedoel je toch niet centrale display neem ik aan, bedoel je dan display 'achter' stuur of head up display?
Nee een HUD heb ik niet, het komt op het 'centrale' scherm.

Dit staat op mijn telefoon in ABRP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv48MmIDknlqDQda_qdBtXb_CaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qANOqIbxPUAc10mTSI8MHMe.jpg?f=fotoalbum_large

Deze 'vereenvoudigde' versie via CarPlay, compleet met zoetige kleurtjes 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JAEdh2FouFaSk5LKPFRb2jAszs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ss153iFg9pvk5EmcmOsXK8Yw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Na heeeel lang wachten (8 oktober 2020 besteld) is hij er dan. Blij mee. Juist ook met de standaard velgen, de audio en met de zwarte letters op de achterklep. Omdat er op zijkant en achterkant verder nergens chroom te vinden is, vond ik die chromen letters niet erg passen. Zwart staat op een lichte auto overigens wel een stuk beter dan op een donkere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfaGLJiJNsWAi9hVnGpLl7WUGHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdP1XMqHXsag0E2z0bOQYH2C.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wq9EIo01skChPcIOhb7aCaDIYls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T62M9RKtCfxcrB0qYe5bHR40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
Is er iemand die de usb-c al getest heeft of kan testen? Leveren deze alleen 5v of ook andere voltages volgens het PD(Power Delibery) protocol. Ik heb in mijn huidige auto een Blackvue dashcam en vereist 12v. De enyaq heeft alleen 12v in de kofferbak (toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
jdbiggelaa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Wishful thinking :-) Zover zijn ze nog niet. Sommige laadstations geven de info over actuele bezetting online (Ionity bijv) ,maar anderen, niet. Om de actuele status te zien is Chargemap de meest betrouwbare bron lees ik overal.
En lijkt mij ook niet praktisch. Of er laadplekken beschikbaar zijn kan 5 minuten later ook weer anders zijn. Lijkt mij lastig om continu de routering op aan te moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
jeroenribbink schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:23:
Is er iemand die de usb-c al getest heeft of kan testen? Leveren deze alleen 5v of ook andere voltages volgens het PD(Power Delibery) protocol. Ik heb in mijn huidige auto een Blackvue dashcam en vereist 12v. De enyaq heeft alleen 12v in de kofferbak (toch?)
Ik zal morgen mijn laptop eraan hangen, kijken of hij dan laadt. ( Dat doet hij wel via een docking station via usb-c)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:46
Toffe auto @andre00 , mijn Enyaq gaat er vrijwel hetzelfde uitzien. In ieder geval de velgen en lakkleur.
Zwarte letters achterop is wel mooi, maar mijne is wel een auto van de baas, dus daar kan/mag/wil ik niet veel aan veranderen. Overigens in dezelfde week besteld als jij, maar de mijne wordt in week 24 geproduceerd (met levering in week 29, aldus Honeymoonnet).

Komend weekend wel alvast mijn nieuwe Thule dakdragers ophalen. Had een goede deal met een leverancier hier in de buurt met betrekking tot inruil van mijn huidige set. Met zwarte Wingbars!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
USB-C is normaal gewoon 5 V dacht ik. Waarbij USB-PD weer een andere variant is die wel wat meer aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:07
[...]

Hoe doe je dat kopiëren naar Google Maps? Ik vind maps op satelliet met CarPlay geniaal en overzichtelijk. De infotainment navigatiemenu Skoda is bagger. :|

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
SSJVegito schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:23:
[...]

USB-C is normaal gewoon 5 V dacht ik. Waarbij USB-PD weer een andere variant is die wel wat meer aan kan.
Klopt. (y)

Dat is helaas wel te weinig om een dashcam zoals de dr750s van BlackVue eraan te hangen. En anders zal ik eens moeten kijken naar een vaste aansluiting op de 12v accu.

Goed, levering van mijn enyaq is toch pas 2022 dus ik heb nog wel tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Hoe doe je dat kopiëren naar Google Maps? Ik vind maps op satelliet met CarPlay geniaal en overzichtelijk. De infotainment navigatiemenu Skoda is bagger. :|
Als je in het menu van ABRP klikt op ‘delen’, kun je kiezen voor (oa) Google Maps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvSHOxuRMvdo4nhHgK6N6oXnX-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvLFmk058U8sAAiwRaX67AG8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ervh schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Ben nog wel bang dat ik dat heel erg ga missen. Ik heb nu Google maps navi in mijn Audi. Dit geeft een mooi satelliet beeld op het scherm en de virtual cockpit. Ik vind het beeld van de Enyaq maar karig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

jdbiggelaa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Als je in het menu van ABRP klikt op ‘delen’, kun je kiezen voor (oa) Google Maps.

[Afbeelding]
Wist je dat de lader vóór Paris die je deelt op dit moment geheel gratis is?
Zie Chargemap.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:03
Zijn er meer mensen die wanneer je TA aan hebt staan en jezelf remt de motor niet mee remt de eerste keer.Door nogmaals het rempedaal in te drukken zie je dat de motor wel mee remt 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
Robbie8454 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Ben nog wel bang dat ik dat heel erg ga missen. Ik heb nu Google maps navi in mijn Audi. Dit geeft een mooi satelliet beeld op het scherm en de virtual cockpit. Ik vind het beeld van de Enyaq maar karig
Waarom dan niet met apple car play?
Ik vond dat super werken tijdens mijn testrit met de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Apple CarPlay is ook top. Werkt wel weer net iets anders dan de Audi MMi. Alleen is het dan wel jammer dat de AR niet meewerkt via Google. Hopelijk komt daar ook nog een update voor, maar ik ben er bang voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
fewips schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Wist je dat de lader vóór Paris die je deelt op dit moment geheel gratis is?
Zie Chargemap.
@fewips Neen, dat wist ik niet, dankje voor je tip! Ik lees momenteel je gids voor elektrisch rijden in Frankrijk. Dat doe je heel goed, érg nuttig voor een beginner zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:09
jdbiggelaa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:48:
[...]

@fewips Neen, dat wist ik niet, dankje voor je tip! Ik lees momenteel je gids voor elektrisch rijden in Frankrijk. Dat doe je heel goed, érg nuttig voor een beginner zoals ik :)
die gids zou ik ook wel eens willen zien, heb je een link? :)
Waarom zou je trouwens überhaubt gratis kunnen laden aan zo een snelheden, wat is de "catch"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Enyaq voor mij nog niet geleverd en kan aantal te leveren volt niet beantwoorden, maar qua 12volt wel; inderdaad alleen in bagageruimte,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 23:11
johnvanderster schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Ik gebruik de cloud service niet, dacht i.d.d. dat er voor betaald moest worden.

Ik heb er een goed 128GB kaartje in zitten en indien nodig kan ik de filmpjes er af halen (software voor beschikbaar), bijvoorbeeld als ik op vakantie ben. 2 jaar geleden in Noorwegen op vakantie geweest, erg mooi om terug te kijken. Bij een schok in de auto registreert de camera dat ook en stuurt een foto naar de app op de telefoon.

Via Google veel info terug te vinden. De draad aan de achterzijde moet ik nog binnendoor trekken maar had nog geen zin om bekleding los te maken. De draad naar achteren loopt via de stijl (tussen glas en bekleding) en langs de deurrubbers en hemel naar achteren. Naar de zekeringenkast idem. Op skodaforum.nl is ook het e.e.a. terug te vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dag John, is het misschien nog gelukt foto's van de zekeringkast te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bram2700 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:41:
Nee een HUD heb ik niet, het komt op het 'centrale' scherm.

Dit staat op mijn telefoon in ABRP
[Afbeelding]

Deze 'vereenvoudigde' versie via CarPlay, compleet met zoetige kleurtjes
[Afbeelding]
Duidelijk, dat is inderdaad een stuk minder fraai op 'centrale' scherm dan op telefoon scherm, bedankt voor toelichting-plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:20:
Er moet ergens verschil blijven binnen vag groep om verschil in prijzen te 'verantwoorden' ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Cloclo100 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:28:
[...]

die gids zou ik ook wel eens willen zien, heb je een link? :)
Waarom zou je trouwens überhaubt gratis kunnen laden aan zo een snelheden, wat is de "catch"?
Ja, ElectricFelix is een veelgelezen blog die veel nuttige info geeft als je buiten NL onderweg gaat met je BEV.
Hier vindt je zijn handboek over elektrisch rijden in Frankrijk: https://www.electricfelix.com/frankrijk
Tegen een kleine vergoeding zijn ook handboeken voor andere landen verkrijgbaar. De auteur is ook tweaker en actief op dit forum: @fewips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Ik ben benieuwd of iemand al een aftermarket velg op zijn Enyaq heeft geplaatst met een centreerring? Ik ben nog steeds druk aan het zoeken voor aftermarket velgen maar ik loop continue tegen beperkingen aan niet zeker weten of bepaalde velgen nou past.

Velg met 57.1 naaf zijn er momenteel niet veel van. Andere velgen kan uiteraard wel maar dan moet je gebruik maken van centreerringen. Ik heb hier geen ervaring mee en weet dus ook niet of dit zomaar kan op zo zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
knirrebir schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Duidelijk, dat is inderdaad een stuk minder fraai op 'centrale' scherm dan op telefoon scherm, bedankt voor toelichting-plaatjes.
Ik had nog niet eerder ervaring met CarPlay (in m'n vorige auto werkte ik met Tomtom voor nav en met Bluetooth voor muziek), dus die zoetige kleurtjes verbazen me hogelijk. Is dit normaal of ook een typisch VAG trucje om 'mindere merken' net wat minder chique te laten zijn? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bram2700 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:19:
Ik had nog niet eerder ervaring met CarPlay (in m'n vorige auto werkte ik met Tomtom voor nav en met Bluetooth voor muziek), dus die zoetige kleurtjes verbazen me hogelijk. Is dit normaal of ook een typisch VAG trucje om 'mindere merken' net wat minder chique te laten zijn? :|
Dat laatste kan en zou me niet verbazen als het zo is.
En trucje wat @jdbiggelaa heeft gepost door ABRP te delen via google maps, dat al geporbeert; geeft misschien fraaier beeld zonder zoetige kleuren.

[ Voor 14% gewijzigd door knirrebir op 07-06-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Reimzter schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:46:
[...]

En, reed de iPhone lekker?
Nee, zat best wel hard ;)

Maar even zonder dollen; het is wel vreemd dat het QI laden al niet goed gaat met een dun silocone hoesje ertussen? Beetje bummer

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Spam schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Nee, zat best wel hard ;)

Maar even zonder dollen; het is wel vreemd dat het QI laden al niet goed gaat met een dun silocone hoesje ertussen? Beetje bummer
Dat herken ik totaal niet, zowel de iPhones in huis als de Androids zijn allemaal voorzien van redelijk bulky hoesjes en die laden allemaal zonder aarzeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Genestealer schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:03:
Ik ben benieuwd of iemand al een aftermarket velg op zijn Enyaq heeft geplaatst met een centreerring? Ik ben nog steeds druk aan het zoeken voor aftermarket velgen maar ik loop continue tegen beperkingen aan niet zeker weten of bepaalde velgen nou past.

Velg met 57.1 naaf zijn er momenteel niet veel van. Andere velgen kan uiteraard wel maar dan moet je gebruik maken van centreerringen. Ik heb hier geen ervaring mee en weet dus ook niet of dit zomaar kan op zo zware auto.
Bij Dago Doetinchem zag ik toevallig een Enyaq staan met aftermarket velgen. Misschien kun je het bedrijf even benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26

Geen idee welke maat velgen je wil hebben, maar ik heb ze bij Wheelpoint in Uden besteld. 20 inch en met de goede naafmaat.

GMP MATISSE 8.50X20 5X112 ET40 NB57.1
Black polished

Ze ruilen eventueel ook velgen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Net dealer a-point gesproken

iv 60 Quartz Grey
suite
verwarmbaar stuur
comfort plus
elektrische trekhaak
snelladen
regulus velgen

stond eerst op week 43 toen 47 nu 52
bevestigde ook dat Quartz grey vanaf week 43 niet meer geleverd word
had nog geen voorbeeld van graphite grey.

week 52 word spannend dus

gaf wel aan de skoda voor hun co2 doelen wel veel autos moet verkopen dus worden dan waarschijnlijk voor productie nog opties geboden om toch nog dit jaar te kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021

Ik ga ze donderdag ook wisselen. Met centreerringen. Je hebt gewoon ringen van xxx naar 57.1 nodig.
Importeur MAK = Megatyre =PON staat hier uiteraard niet voor in maar bij mij in dit geval de leverende velgenboer wel.

Het probleem is dat ze zelf geen naafringen bij kunnen leveren en nu wachten totdat de fabrikanten zelf een velg met de juiste naafdiameter maken als merkspecieke velg.
Standaard 57.1 is er idd ook wel van sommige merken maar ik wil altijd meer keus hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
renedg73 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:51:
Net dealer a-point gesproken

iv 60 Quartz Grey
suite
verwarmbaar stuur
comfort plus
elektrische trekhaak
snelladen
regulus velgen

stond eerst op week 43 toen 47 nu 52
bevestigde ook dat Quartz grey vanaf week 43 niet meer geleverd word
had nog geen voorbeeld van graphite grey.

week 52 word spannend dus

gaf wel aan de skoda voor hun co2 doelen wel veel autos moet verkopen dus worden dan waarschijnlijk voor productie nog opties geboden om toch nog dit jaar te kunnen leveren.
En je besteldatum is?

Er is weer flink geschoven in de weken, en de dealers weten ondertussen ook niet meer waar ze aan toe zijn. Je zou toch verwachten anno 2021 dat planning voor auto's gewoon inzichtelijk zou moeten zijn, en op basis van data te zien moet zijn hoe alles schuift. Misschien niet voor de klant, maar wel voor de dealers.

Nu zitten zowel dealers als kopers in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Skoda zoeft Tesla voorbij en meest populaire elektrische auto 😁https://www.nu.nl/economie/6138013/skoda-zoeft-tesla-voorbij-als-meest-verkochte-elektrische-auto.html

[ Voor 24% gewijzigd door JDeurs op 07-06-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Wicked-Game schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:57:
[...]

En je besteldatum is?

Er is weer flink geschoven in de weken, en de dealers weten ondertussen ook niet meer waar ze aan toe zijn. Je zou toch verwachten anno 2021 dat planning voor auto's gewoon inzichtelijk zou moeten zijn, en op basis van data te zien moet zijn hoe alles schuift. Misschien niet voor de klant, maar wel voor de dealers.

Nu zitten zowel dealers als kopers in hetzelfde schuitje.
week van 21 mei
week 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Gebeld door de dealer; oorspronkelijke productieweek 19, afleverweek 24. Vorige week zou de auto zelfs binnenkomen volgens de dealer..

toch niet.. magisch is productiedatum verplaatst naar eind juni en levering eind juli.... ah joh ik wacht pas 8 maanden... 2 maanden extra... en je betaalt gelukkig ook maar een paar tientjes =)

Wel lastig i.c.m. werk zonder leaseauto.... de vakantie naar italië gaat met het gezin maar op de fiets dan denk ik O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Dinh088 op 07-06-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cavalier23 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:50:
IV60
Arctic Silver
Regulus
Loft
Family
Infotainment
Chromen dakrailing
100kw opladen
Warmtepomp
Achteruitrijcamera
Elektrisch inklapbare trekhaak
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals en Drive Mode Select.

Ik heb in het boekje gezocht inderdaad. Zie het niet specifiek staan. Dacht dat het knop 'auto met 4 haakjes eromheen' of knop 'auto + CC/lane assist' zou zijn.
Zie verder ook pagina 162 instructieboekje.

In de beschrijving staat duidelijke bij het stuur ook Drive Mode Select.
Ik zou nog terugkomen op drive mode select, onder infotainment scherm heb je balk met knoppen.
Eén knop heeft autosymbool en woord 'mode' eronder, als je deze indrukt zal infotainment menu laten zien waar je rij modes kan kiezen.
Gebaseerd op jou specs zou jij die knop moeten hebben.
Nog een plaatje van multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel die overeen zou moeten komen met wat jij hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOFZ5kaJKtWoEeoZ9izURbHAZPA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nW7znzTN7Up9w26iFAiaxjv3.webp?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door knirrebir op 07-06-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Dinh088 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:32:
Gebeld door de dealer; oorspronkelijke productieweek 19, afleverweek 24. Vorige week zou de auto zelfs binnenkomen volgens de dealer..

toch niet.. magisch is productiedatum verplaatst naar eind juni en levering eind juli.... ah joh ik wacht pas 8 maanden... 2 maanden extra... en je betaalt gelukkig ook maar een paar tientjes =)

Wel lastig i.c.m. werk zonder leaseauto.... de vakantie naar italië gaat met het gezin maar op de fiets dan denk ik O-)
Om te janken dit soort berichtgevingen. Het geeft je toch best te denken lijkt mij waarom je dan zo vroeg een auto besteld. En dan doodleuk 10 maanden verder een keer (hopelijk) een auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:36:
Om te janken dit soort berichtgevingen. Het geeft je toch best te denken lijkt mij waarom je dan zo vroeg een auto besteld. En dan doodleuk 10 maanden verder een keer (hopelijk) een auto hebt.
Ook contact gehad met dealer (zal later nog update plaatsen voor @jdenijs), die heeft contact gehad met importeur en berichtgeving gekregen dat fabriek beetje doet waar ze zelf zin in hebben en wat beste uitkomt.
Was al eerder gepost geloof ik maar er zijn restricties die invloed hebben of auto wel-niet gebouwd wordt en inderdaad opgave welke ik kreeg ook interieur, verlichting en velgen.
Daarbij is het niet alleen dealer wittebrug die er last van heeft, ook andere dealers maar ook andere landen :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:42:
[...]

Ook contact gehad met dealer (zal later nog update plaatsen voor @jdenijs), die heeft contact gehad met importeur en berichtgeving gekregen dat fabriek beetje doet waar ze zelf zin in hebben en wat beste uitkomt.
Was al eerder gepost geloof ik maar er zijn restricties die invloed hebben of auto wel-niet gebouwd wordt en inderdaad opgave welke ik kreeg ook interieur, verlichting en velgen.
Daarbij is het niet alleen dealer wittebrug die er last van heeft, ook andere dealers maar ook andere landen :|.
Ja is niet alleen NL uiteraard.

In principe zouden de restricties helder moeten zijn, of als importeur daar slim mee omspringen. En daar lijkt de schoen te wringen. Duitsland bijv. upgrade de standaard 19" velg naar de 20" velg bijvoorbeeld. Dit zal PON niet doen, dus zal je automatisch verplaatst worden naar een ander slot.

En de dealers weten het zelf ook niet meer, maakt het gewoon lastig op het moment.

Pagina: 1 ... 151 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2