Na het kijken van vele YouTube-video's dacht ik: dat moet niet zo moeilijk zijn en als het niet lukt kan het er altijd nog vanaf. Dus toen het wat aangenamer weer was (ik heb geen mogelijkheid om het binnen te doen) heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Eerst de auto goed gewassen en gezorgd dat deze droog is, ook achter/tussen de letters en logo. Het meeste werk is vervolgens het afplakken van de auto om te voorkomen dat de zogenaamde overspray op de auto komt waar deze niet hoort. Dit heb ik met kranten en vuilniszakken gedaan. Toen heb ik met schoonmaakspiritus (had ik nog staan) de letters en logo vetvrij gemaakt. Vervolgens 5 lagen aangebracht (tussenpozen van 15 min om te drogen) met in mijn geval rubber comp van Maston (te koop bij Hornbach). Er zijn verschillende merken in de handel, denk niet dat ze elkaar veel ontlopen, de bekendste is denk ik wel Plasti dip. Al met al ben ik er een zaterdagmiddag mee kwijt geweest en ben er nog steeds erg trots op. Vooral het logo heeft me aangenaam verrast. Was nl. vooraf van plan om deze helemaal te doen, maar uiteindelijk toch het originele (glanzende) zwart terug laten komen.logray schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:34:
Heb jij het plasti-dippen zelf gedaan of laten doen? Als je het zelf hebt gedaan, hoeveel werk was dat en welke spullen heb je daarvoor gebruikt? Ziet er echt heel mooi uit!
[...]
En nu nog de grille en de velgen...