Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
EngelbertDubois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:03:
[...]
Ik heb zojuist de monumentale fout gemaakt door "VAG granny" te googlen.

Done, opgelostRandomNick schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:13:
[...]
Goed nieuws! Kan je je PM box nog even checken? Ik heb je een week of twee terug mijn mailadres ge PM-t maar nooit iets ontvangen
Top! thanks voor de effort! LM heeft mij nog niet teruggekoppeld maar ga er direct nog achteraan.jdbiggelaa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:36:
Goed nieuws over de Ionity soap: Skoda NL is door de knieën en gaat iedereen ‘die daarvoor in aanmerking komt’ de Powerpass aanbieden.
Vanochtend kreeg ik van mijn dealer in reactie op mijn ingebrekestelling het volgende bericht:
“ Zojuist direct contact gezocht met Skoda Nl, en ze gaan powerpas ook beschikbaar stellen voor de klanten op wie het van toepassing. Ze gaan hem niet herintroduceren en actief aanbieden maar voor u komt hij wel beschikbaar.
De exacte communicatie volgt nog, als wij hier bericht over ontvangen dan hoort u direct van ons.
We houden u op de hoogte en we hopen dat u positief gestemd bent met de oplossing.”
Trek dus vooral aan de bel bij je eigen dealer! Overal in Europa bij snelladers van Ionity ‘tanken’ voor €0,30 per kWh is voor veel mensen toch aantrekkelijk. Succes !🤞
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
er is nu inderdaad vermelding van gratis optie 1LC gewichtsklasse...
Ik vermoed dat deze dus ook schijfremmen rondom zal krijgen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iIQqPfbjT57h9x446zPSRl09.jpg?f=user_large)
Waiting for my Enyaq...
Goed nieuws over de Ionity soap: Skoda NL is door de knieën en gaat iedereen ‘die daarvoor in aanmerking komt’ de Powerpass aanbieden.
Vanochtend kreeg ik van mijn dealer in reactie op mijn ingebrekestelling het volgende bericht:
“ Zojuist direct contact gezocht met Skoda Nl, en ze gaan powerpas ook beschikbaar stellen voor de klanten op wie het van toepassing. Ze gaan hem niet herintroduceren en actief aanbieden maar voor u komt hij wel beschikbaar.
Dat is heel goed nieuws! Heel veel dank voor alle inspanningen om dit voor elkaar te krijgen
Ik geloof dat ik er maar niet aan ga beginnen voordat ik mezelf vannacht in slaap huil...EngelbertDubois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:03:
[...]
En dat was het goede nieuws......Helaas is er iets fout gegaan in de bestelling. Op de een of andere manier is er, terwijl dat niet was afgesproken, een transportpakket als extra toegevoegd. Op zich geen probleem, maar nu komt de fiscale waarde net boven de € 45.000 en gaat de reeds toegezegde subsidie van € 4.000 niet door!
Onvoorstelbaar...In heel veel mails en gesprekken met de dealer aangegeven dat de subsidiegrens niet overschreden mag worden (het stond ook goed in de koopovereenkomsten) en dan toch buiten mijn weten en toestemming om iets extra besteld waardoor de subsidiegrens overschreden wordt. Ik baal als een stekker...
wimvanb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:26:
Ik heb van de dealer te horen gekregen dat de auto maandag 14 juni afgeleverd gaat worden. De bestelling was 15 oktober geplaatst....Negen maanden wachten dus en geen vertragende opties genomen. Maar goed, hij komt eraan! Kenteken doorgekregen en voor alle zekerheid even kijken wat de fiscale waarde is i.v.m. de toegekende subsidie.
En dat was het goede nieuws......Helaas is er iets fout gegaan in de bestelling. Op de een of andere manier is er, terwijl dat niet was afgesproken, een transportpakket als extra toegevoegd. Op zich geen probleem, maar nu komt de fiscale waarde net boven de € 45.000 en gaat de reeds toegezegde subsidie van € 4.000 niet door!
Onvoorstelbaar...In heel veel mails en gesprekken met de dealer aangegeven dat de subsidiegrens niet overschreden mag worden (het stond ook goed in de koopovereenkomsten) en dan toch buiten mijn weten en toestemming om iets extra besteld waardoor de subsidiegrens overschreden wordt. Ik baal als een stekker...
Precies.Inspired schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Nee, ik bedoel meer dat het 80% advies niks met DC of AC laden te maken heeft. Boven de 80% laden, en met name lang laten staan, zal wat meer degradatie opleveren. Iemand stelde dat het 80% advies er zou zijn ivm lagere snelheid op hogere SoC. Dat heeft met het advies niks te maken.
Om een lithium-ion batterij zo goed mogelijk te behandelen kan je hier wel redelijk wat tips vinden. Die zijn niet specifiek van toepassing op elektrische auto's maar gewoon op alle apparaten met een dergelijke batterij.
De beste tip die je denk ik kan meenemen is dat een batterij die op 100% staat eigenlijk aan het degenereren is, 100% is gewoon slecht en je wil zo min mogelijk op 100% zitten. Al eerder gezegd is 100% in je telefoon of auto niet echt 100% maar het zal er echt niet ver onder zitten. Daarom bijvoorbeeld vaak de tip om een opgeladen telefoon van de lader af te halen, zelfde geldt ook voor de auto. Daar komt dan nog bij dat hoe hoger de temperatuur, hoe slechter. Temperaturen boven 30 graden Celsius zorgen voor snelle degradatie.
Consequent snellladen van je auto\telefoon etc is ook af te raden, gelukkig bepaalt de auto zelf wel of de condities goed genoeg zijn om te snelladen zonder al te grote gevolgen maar de auto maakt voor jou geen afweging over levensduur. Als het niet nodig is kan je beter langzaam laden.
Duidelijk filmpje van Björn:Pixal schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:46:
[...]
Precies.
Om een lithium-ion batterij zo goed mogelijk te behandelen kan je hier wel redelijk wat tips vinden. Die zijn niet specifiek van toepassing op elektrische auto's maar gewoon op alle apparaten met een dergelijke batterij.
De beste tip die je denk ik kan meenemen is dat een batterij die op 100% staat eigenlijk aan het degenereren is, 100% is gewoon slecht en je wil zo min mogelijk op 100% zitten. Al eerder gezegd is 100% in je telefoon of auto niet echt 100% maar het zal er echt niet ver onder zitten. Daarom bijvoorbeeld vaak de tip om een opgeladen telefoon van de lader af te halen, zelfde geldt ook voor de auto. Daar komt dan nog bij dat hoe hoger de temperatuur, hoe slechter. Temperaturen boven 30 graden Celsius zorgen voor snelle degradatie.
Consequent snellladen van je auto\telefoon etc is ook af te raden, gelukkig bepaalt de auto zelf wel of de condities goed genoeg zijn om te snelladen zonder al te grote gevolgen maar de auto maakt voor jou geen afweging over levensduur. Als het niet nodig is kan je beter langzaam laden.
YouTube: DC fast charging degrades the battery faster
Ik vind deze niet terug via de Skoda configurator, ook niet na het aanklikken van diverse opties en packs.Mafke schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:01:
net de definitieve offerte binnen gekregen...
[Afbeelding]
Zal zo na de lunch eens met de dealer bellen of deze optie (met terug werkende kracht) automatisch wordt doorgevoerd op alle modellen die nog geproduceerd moeten worden.
Uiteraard heb ik het probleem bij de dealer neergelegd en gevraagd wat voor oplossing ze in gedachten hebben. Maar dan begint het gezeur en getouwtrek in de vorm van: We weten niet hoe dit kan? en We moeten met de importeur overleggen en dat vind ik ontzettend vervelend. Geef gewoon toe dat je een fout hebt gemaakt en vergoedt de schade of kom met een andere oplossing.sebbe_1 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:31:
Als je mailwisseling hebt en niet akkoord bent gegaan met toevoegen van dat pakket, heb je volgens mij wel een goede zaak. Zou het verhalen op de dealer.
[...]
Ondertussen heb ik, in afwachting van het voorstel van de dealer mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en hun alle stukken opgestuurd en een paar gesprekken met ze gevoerd. Afhankelijk van het voorstel van de dealer wordt besloten om er wel of niet een zaak van te maken.
Het vervelende is: Ik heb een mooie auto gekocht, daar wil ik veel plezier van hebben en dan begint het op zo'n vervelende manier.
Niet goedkoper dan de Ali-equivalanet maar wel die van die andere nederlandse website.Inspired schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:37:
[...]
Orgineel wel. Goedkoper niet. Al zou ik zelf ook voor de orginele gaan.
het zijn geen remschijven rondom maar een grotere remschijf voor met dubbele zuiger ivm enkele.Mafke schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:01:
net de definitieve offerte binnen gekregen...
[Afbeelding]
Dat is de verwijzing naar 1LC.
ID.4 77 kwh's hebben een dubbele remklauw zuiger met een grotere remschij. 52 kwh variant heeft een iets kleinere remschijf [5-10mm] met een enkele zuiger.
Wat dit betekend voor de iv60 of iv80.. geen idee. standaard iv60 enkele remzuiger en iv80 dubbele? Check je sticker in de kofferbak
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 04-06-2021 12:42 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik ben erg benieuwd naar de reactie die je krijgt.internetinfo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Ik vind deze niet terug via de Skoda configurator, ook niet na het aanklikken van diverse opties en packs.
Zal zo na de lunch eens met de dealer bellen of deze optie (met terug werkende kracht) automatisch wordt doorgevoerd op alle modellen die nog geproduceerd moeten worden.
die sticker krijg ik jammer genoeg ergens pas in feb - maart 2022 te zienWat dit betekend voor de iv60 of iv80.. geen idee. standaard iv60 enkele remzuiger en iv80 dubbele? Check je sticker in de kofferbak
Waiting for my Enyaq...
Oké, door mijn verkeerde nieuwsgierigheid hoef ik nu niet meer te lunchen. GatverdammeEngelbertDubois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:03:
[...]
Misschien interpreteer ik het verkeerd maar klinkt als "ik ben de discussie zat". Terwijl ik juist naar een discussie forum kom om te leren van ervaringen, meningen en argumenten etc (en feitengoetfoud schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:19:
Gezien alle berichtgevingen omtrent accu laden wel/niet 100% hoop ik dat alle members nu wel een goed beeld voor zichzelf hebben.....😉
Ja ik al dagen, in mijn geval doet LTE het niet meer in de auto (Verbindingsstatus)Thiazzz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:43:
Iemand deze melding al gehad, app al verwijderd maar geen succes.
[Afbeelding]
Ik kan mijn auto hierdoor ook niet meer toevoegen aan de app.
Woensdag gaan de auto naar de garage hiervoor.
Nou... niet helemaal. Wil je zo vriendelijk zijn om het nog één keer uit te leggengoetfoud schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:19:
Gezien alle berichtgevingen omtrent accu laden wel/niet 100% hoop ik dat alle members nu wel een goed beeld voor zichzelf hebben.....😉
De 'feature' wordt alleen zichtbaar bij een Sportlineinternetinfo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Ik vind deze niet terug via de Skoda configurator, ook niet na het aanklikken van diverse opties en packs.
Verwachtte levertijd ‘was’ week 35, wordt over een week tot 2 weken.
En welke besteldatum? heb het idee dat ze nu toch redelijk de maanden beginnen af te gaan, op basis van wat leveringen op o.a. facebook.TechBert schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:33:
Net na een aantal weekjes nog eens de Skoda dealer (Van Mossel) gebeld om te kijken of er al betere inzichten zijn mbt productieplanning....mijn Enyaq blijkt al in NL aangekomen te zijn!![]()
Bestelbevestiging ontvangen op 24 febrWicked-Game schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:34:
[...]
En welke besteldatum? heb het idee dat ze nu toch redelijk de maanden beginnen af te gaan, op basis van wat leveringen op o.a. facebook.
Lijkt in lijn te liggen met wat ik nu her en der zie en lees. Januari/Februari besteldatums zonder te rare configuratieopties rollen nu binnen. Uiteraard zijn er vervelende gevallen... maar het gros lijkt nu maand op maand uitgeleverd te gaan worden.
Ze hebben me gevraagd of ik de sportline nog even van binnen wilde bekijken. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Mooie stof en fijne stoelen. Ook de Carbon look vond ik mooi gedaan. Dit had ik niet verwacht. Gelijk nog even de banden bekeken. Die staan nu grotendeels op pirelli
Welke dealer was dit als ik vragen magRobbie8454 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:48:
De vraag van de remschijven ligt bij de dealer. Zij krijgen dus ook totaal geen informatie vooraf.
Ze hebben me gevraagd of ik de sportline nog even van binnen wilde bekijken. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Mooie stof en fijne stoelen. Ook de Carbon look vond ik mooi gedaan. Dit had ik niet verwacht. Gelijk nog even de banden bekeken. Die staan nu grotendeels op pirelli
Super man, ik heb net gisteren mijn auto opgehaald en tegelijk het Powerpass topic aangekaart. Dealer toonde alle begrip dus vandaag mijn ingebrekestelling naar de dealer verstuurd. Daar verwacht ik dan nu spoedig een soortgelijke reactie vanjdbiggelaa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:36:
De exacte communicatie volgt nog, als wij hier bericht over ontvangen dan hoort u direct van ons.
We houden u op de hoogte en we hopen dat u positief gestemd bent met de oplossing.”
Trek dus vooral aan de bel bij je eigen dealer! Overal in Europa bij snelladers van Ionity ‘tanken’ voor €0,30 per kWh is voor veel mensen toch aantrekkelijk. Succes !🤞
Veel dank voor je inspanningen in deze!!
Via welke Van Mossel loopt je aanvraag?TechBert schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:33:
Net na een aantal weekjes nog eens de Skoda dealer (Van Mossel) gebeld om te kijken of er al betere inzichten zijn mbt productieplanning....mijn Enyaq blijkt al in NL aangekomen te zijn!![]()
Ben benieuwd hoeveel verschil daar tussen zit.
Ik zit via Van Mossel Waalwijk. 1 april alles contractueel rond, leverdatum rond week 38.
edit: bedenk me net dat dit waarschijnlijk allemaal via de Fleet&Logistics tak in Waalwijk gaat…
[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 04-06-2021 14:10 ]
Mijn auto is ook bij van mossel Waalwijk besteld en was er binnen 9 weken, daarna nog 6 weken daar gestaan tot ik hem afgelopen maandag heb opgehaald.Wootism schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Via welke Van Mossel loopt je aanvraag?
Ik zit via Van Mossel Waalwijk. 1 april alles contractueel rond, leverdatum rond week 38.
edit: bedenk me net dat dit waarschijnlijk allemaal via de Fleet&Logistics tak in Waalwijk gaat…
Maar dat was ivm leasemaatschappij.
Loopt bij mij ook via de Waalwijk vestiging. Ze blijven wel graag concervatief in hun inschattingen, 4 weken terug was de melding dat ze bang waren dat zelfs week 35 een uitdaging zou zijn......Wootism schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Via welke Van Mossel loopt je aanvraag?

Voor de liefhebbers: het is een 60 en ik heb er Michelin CC allseason onder laten zetten (door goede samenwerking dealer en Profile buurman).
Op kenteken.tv zag ik gisteren dat er 556 model 60 zijn naast 1244 model 80...
:strip_exif()/f/image/rFOcG9GStjGaq3Y8ubueGigC.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha dat snap ik.TechBert schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:31:
[...]
Loopt bij mij ook via de Waalwijk vestiging. Ze blijven wel graag concervatief in hun inschattingen, 4 weken terug was de melding dat ze bang waren dat zelfs week 35 een uitdaging zou zijn......Maar heej je hoort mij niet klagen!
Heb ze net ook gebeld, bij mij nog steeds productieweek 33 en levering week 36
Maar hij gaf aan dat het raar kan lopen aangezien hij vandaag ook een klant aan de telefoon had die zijn auto oorspronkelijk in september zou krijgen maar de auto nu al in NL was
Werken leuke enthousiaste mensen daar in Waalwijk trouwens
Klopt, leuk team bij Van Mossel.Wootism schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Haha dat snap ik.
Heb ze net ook gebeld, bij mij nog steeds productieweek 33 en levering week 36
Maar hij gaf aan dat het raar kan lopen aangezien hij vandaag ook een klant aan de telefoon had die zijn auto oorspronkelijk in september zou krijgen maar de auto nu al in NL was
Werken leuke enthousiaste mensen daar in Waalwijk trouwens
En zojuist de Granny charger cable gekocht. We laden de Leaf al een paar jaar op met de Granny en dat gaat prima
Valt best mee. 6 november besteld en staat nu op 28 oktober leveren...Wicked-Game schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:34:
[...]
En welke besteldatum? heb het idee dat ze nu toch redelijk de maanden beginnen af te gaan, op basis van wat leveringen op o.a. facebook.
ja, een andere Enyaq zien rijden is leuk! Heb er nu twee gezien, en steeds even een soort schokje van 'Hey, kijk nou :-)"technoaddict schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:02:
Vanochtend gewoon voor het eerst een andere Enyaq zien rijden, tussen Rhenen en Veenendaal. Wist niet wat ik zag! Nu weet ik hoe anderen mij zien rijden. Indrukwekkend!!!![]()
En zojuist de Granny charger cable gekocht. We laden de Leaf al een paar jaar op met de Granny en dat gaat prima1700 euro voor een laadpaal (met installatie etc) vinden wij te prijzig. Bovendien staat de auto best vaak stil en met een beetje plannen hebben we de auto altijd vol geladen als wij een langere rit moeten rijden.
Heb de originele Skoda granny gekocht?
Klein stickertje, kunnen we naar elkaar zwaaien 🤣
Dan liever een Meet!! Hoeven we onze auto tenminste niet te verkrachtenThiazzz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Klein stickertje, kunnen we naar elkaar zwaaien 🤣
KloptManiacScum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Dan liever een Meet!! Hoeven we onze auto tenminste niet te verkrachten

Oh! Maar dat is nog niet eens een jaar! Waar heb je het over…mimalizo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Valt best mee. 6 november besteld en staat nu op 28 oktober leveren...

onzin. je wil wel maar je mag niet van de LMManiacScum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:02:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/k68kLqVpLDXqikU2jrQMoOhx.png?f=user_large)
Nu bestellen in België is bijna 300 dagen wachttijd
Maar het goede nieuws: hij is besteld geraakt
[ Voor 9% gewijzigd door Mortimerke op 04-06-2021 16:41 ]
HerkenbaarMortimerke schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:40:
[Afbeelding]

Denk dat de NL LM’s alles wegkapen, gezien het hoge aantal Enyaqs in NL al

Van waar heb je die screenshot?Mortimerke schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:40:
[Afbeelding]
30 Januarie besteld ... not geen lever datum ontvagen.
Dealer zegt mischien begin Julie ... ten laatste 2 augustus.
- Elektrische trekhaak zou voor een groot aantal auto's zorgen voor een vertraging van minimaal +8 weken.
- Er zouden opties mogelijk zijn om ipv elektrische trekhaak af fabriek, te kiezen voor een trekhaakvoorbereiding en dan als accessoires alsnog een elektrische trekhaak te monteren (?).
- Ze gaan intern overleggen over hoe daar mee om te gaan want ze verwachten hierdoor juist weer een run op accessoires oid. Daarna gaan ze alle berijders contacten.
Had zelf een bestelling staan via leasemaatschappij (modeljaar 2022 en afleverweek 37), kom er nu bij toeval achter. Eerst de noodzakelijke wijziging van het sound system en nu dit. We blijven zo wel bezig.
GT: The Bozzz88
Ik zal het melden als ik hem zelf via de dealer cq Skoda NL aangeboden heb gekregen. En zoals iemand persoonlijk aan mij meldde: “Beter via het officiële NL kanaal dan via een fake locatie in Duitsland of België, omdat zoiets snel weer kan worden teruggedraaid.”
Fijn weekend allemaal, geniet van je Enyaq en aan de anderen: sterkte met wachten, de auto is het waard!
Wat heb ik te maken met een LM?
Alle associaties met Tweakers wil ik gewoon achterwege laten. Past niet bij mijn EasyToys stickers op de zijkant
Ik heb zelf hier ook last van gehad op de Skoda Octavia icm Samsung Galaxy S8. Ik vermoed dat het te maken heeft met de Android versie. Vraag me niet welke, maar ik heb het zelf geconstateerd na de updat e van mn voormalige telefoon. Na overstappen naar Apple heb ik het probleem niet meer.FJP84 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:01:
Eerst grote minpunt ontdekt: bluetooth verbinding met telefoon ok, contacten prima. Op het moment dat ik bel of gebeld wordt en opneem, verbinding weg....totaal onbruikbaar. Xiaomi Redmi Note 8T. Iemand tips?
Aj, nieuwe telefoon kopen dus. Ik zit op miui 12 android 10.nsbrcn schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:14:
[...]
Ik heb zelf hier ook last van gehad op de Skoda Octavia icm Samsung Galaxy S8. Ik vermoed dat het te maken heeft met de Android versie. Vraag me niet welke, maar ik heb het zelf geconstateerd na de updat e van mn voormalige telefoon. Na overstappen naar Apple heb ik het probleem niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 04-06-2021 18:25 ]
Lijkt mij wel vreemd want dit is volgens mij standaard bluetooth functionaliteit. Dit zou al heel lang in Android moeten zitten en lijkt mij ook vrijwel los te staan van welke android versie je hebt. Tenzij je echt een hele oude telefoon hebt. Android auto is natuurlijk een ander verhaal.FJP84 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:01:
Eerst grote minpunt ontdekt: bluetooth verbinding met telefoon ok, contacten prima. Op het moment dat ik bel of gebeld wordt en opneem, verbinding weg....totaal onbruikbaar. Xiaomi Redmi Note 8T. Iemand tips?
Ik heb zelf Android 11 en nergens problemen mee in de Superb maar zoals gezegd kan ik me niet voorstellen dat de Android versie veel van invloed is. Volgens mij is dat namelijk gestandaardiseerd in de bluetooth standaarden. Je kan hoogstens een bluetooth verise hebben die niet matched. Maar dat is mijn gedachtengang.
EDIT:
Hier is de bluetooth versie 5.1. De Xiaomi Redmi Note 8T schijnbaar 4.2 dus misschien dat daar wat in mis gaat ook? Of het is gewoon een foutje in het systeem. Met alle bugs die er zijn zou het mij niks verbazen dat daar ook nog wat mis zit.
[ Voor 11% gewijzigd door SSJVegito op 04-06-2021 18:32 ]
- Enyaq iV80
- Quartz Grey
- Suite zwart
- Comfort
- Klimaat
- Antraciet Regulus 19 inch
- 125 kWh oplaadmogelijkheid
Ja als die uit de skoda shop de originele skoda granny is wel jaRandomNick schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:45:
[...]
ja, een andere Enyaq zien rijden is leuk! Heb er nu twee gezien, en steeds even een soort schokje van 'Hey, kijk nou :-)"
Heb de originele Skoda granny gekocht?
Ben benieuwd of die van mij via wittebrug ook een dergelijke week krijgt. Heb zelf 1 april besteld en heb week 32 als voorlopige datum toen gekregen.ArthurT schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:28:
Ik heb 12 april via Leaseplan de Enyaq iV80 besteld. Afleverdatum zou week 41 zijn volgens LM. Vandaag gebeld met de dealer Wittebrug en zij geven aan dat de auto in week 25 in productie gaat. Week 29/30 kan ik hem dan ophalen bij de dealer.
- Enyaq iV80
- Quartz Grey
- Suite zwart
- Comfort
- Klimaat
Al wel vanmiddag mijn contactpersoon maar eens een bericht gestuurd of er al meer bekend was.
Met een usb-c naar lightning kabelKlepperdeklep schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:01:
Hoe laad je een Iphone of Ipad in de Enyaq op als je niet draadloos kunt of wilt opladen?
Voor de volledigheid nog even wat specs en foto's
- Enyaq iV80
- Moon White Metallic
- Suite zwart
- Licht
- Family
- Assistentie
- Zij-airbags achter
- Comfort Plus
- Klimaat Plus
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- 20 Inch LM
:strip_exif()/f/image/wasgvkHklvsFpyU1QIL8Toq6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qAQD2sxi51h0AfO2UKtd9tF7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3RgqTu95XPNar9e9CRoFVvpT.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar zit nogal een verschil in zeg! Hoop dat er bij mij ook zo'n bericht komt!ArthurT schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:28:
Ik heb 12 april via Leaseplan de Enyaq iV80 besteld. Afleverdatum zou week 41 zijn volgens LM. Vandaag gebeld met de dealer Wittebrug en zij geven aan dat de auto in week 25 in productie gaat. Week 29/30 kan ik hem dan ophalen bij de dealer.
- Enyaq iV80
- Quartz Grey
- Suite zwart
- Comfort
- Klimaat
Met een USB-c kabeltje. Twee van deze poorten in het voorste vak middenconsole.Klepperdeklep schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:01:
Hoe laad je een Iphone of Ipad in de Enyaq op als je niet draadloos kunt of wilt opladen?
Iets ter aanvulling:
Mijn Sony laadt prima draadloos op, maar wil ook af en toe op mijn scherm kijken. Heb al even kontakt gezocht met Brodit. Een salesmeneer meldde dat er een proclip onderweg is voor de Enyaq.
Probleem bij ons (mijn vrouw een iPhone, ik een Android dat die USB-c poorten elke keer ongewild kontakt zoeken met de smartphones. Irritant! Wil alleen laden en bellen en streamen via BT. Is gelukt met dit: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Doe er je voordeel mee.
Edit: Is een datablok-adaptertje.
Edit2: Proclip al leverbaar:
[ Voor 16% gewijzigd door zumba op 04-06-2021 20:52 ]
zumba
Mooie frisse combi zo!!! Veel rijplezier. Ik moet nog 58dagen, 13 uur en 41 minuten wachten….😎logray schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:16:
Vandaag mijn Enyaq iV80 mogen ophalen bij Van Tilburg-Bastianen in Breda. Meteen even 160 kilometer naar huis ermee mogen rijden in alle omstandigheden, binnenwegen/snelwegen/files. Ik moet zeggen dat travel assist echt goed haar werk doet. Lekker optrekken en afremmen in de files en goed op de baan blijven, maar ik merkte wel dat bij een snelweg met wat bredere banen de auto wat leek te 'slingeren' van links naar rechts en weer terug.
Voor de volledigheid nog even wat specs en foto's
- Enyaq iV80
- Moon White Metallic
- Suite zwart
- Licht
- Family
- Assistentie
- Zij-airbags achter
- Comfort Plus
- Klimaat Plus
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- 20 Inch LM
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die toys zijn juist bijzonder geschikt om te tweakenManiacScum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:54:
[...]
Wat heb ik te maken met een LM?
Alle associaties met Tweakers wil ik gewoon achterwege laten. Past niet bij mijn EasyToys stickers op de zijkant
Hoe meer toeren hoe beter....
Die proclip lijkt me niet handig geplaatst. Nog een houder erop en je telefoon erin en hij gaat volgens mij in de weg zitten bij bedienen van een deel van het scherm (met name Temp. bestuurder en de touchbar).zumba schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Met een USB-c kabeltje. Twee van deze poorten in het voorste vak middenconsole.
Iets ter aanvulling:
Mijn Sony laadt prima draadloos op, maar wil ook af en toe op mijn scherm kijken. Heb al even kontakt gezocht met Brodit. Een salesmeneer meldde dat er een proclip onderweg is voor de Enyaq.
Probleem bij ons (mijn vrouw een iPhone, ik een Android dat die USB-c poorten elke keer ongewild kontakt zoeken met de smartphones. Irritant! Wil alleen laden en bellen en streamen via BT. Is gelukt met dit: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Doe er je voordeel mee.
Edit2: Proclip al leverbaar:.. https://www.brodit.com/product.html?id=655679
Heb me sowieso voorgenomen geen houder meer te nemen en de telefoon weg te leggen, kan ik er ook niet aanzitten.
Weet je zeker dat je dan 'travel assist' had geactiveerd en niet alleen 'lane assist'? LA laat je namelijk inderdaad slingeren, terwijl TA de positie op de rijbaan vrij goed zou moeten behouden (mits de lijnen goed herkenbaar zijn). Je moet TA iedere keer expliciet activeren merry het knopje op het stuur (en dus niet alleen de hendel voor de CC). Bij TA zie je in de HUD ook 2 groene lijnen verschijnen wanneer hij de lijnen herkend heeft. In het dashboard worden dan volgens mij de lijntjes oranje.logray schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:16:
Ik moet zeggen dat travel assist echt goed haar werk doet. Lekker optrekken en afremmen in de files en goed op de baan blijven, maar ik merkte wel dat bij een snelweg met wat bredere banen de auto wat leek te 'slingeren' van links naar rechts en weer terug.
Vind ik een goede insteek, ik heb mijn telefoon ook altijd in het vak liggen en ik kijk er ook niet naar. Der is niks belangrijk genoeg zodat je op telefoon moet kijken. En als dat wel zo is kunnen ze bellen en kan dat handsfree. Dan breng je jezelf niet in gevaar en nog belangrijker ook anderen niet. Als iemand op de telefoon zit te loeren en rijd zichzelf dood heb ik geen moeite mee maar vaak zijn anderen de pineut.RandomNick schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:46:
[...]
Die proclip lijkt me niet handig geplaatst. Nog een houder erop en je telefoon erin en hij gaat volgens mij in de weg zitten bij bedienen van een deel van het scherm (met name Temp. bestuurder en de touchbar).
Heb me sowieso voorgenomen geen houder meer te nemen en de telefoon weg te leggen, kan ik er ook niet aanzitten.

Ik heb er dus ook echt een hekel aan mensen die op de telefoon zitten onder het rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door SSJVegito op 04-06-2021 22:17 ]
Ben het wel met hem eens . Ik weet zeker dat TA aan staat en ik vind het erg fijn, maar hij wiebelt zeker wel heel lichtjes van links naar rechts. En dus niet van een lijn naar andere lijn, maar een kleine wiebel rondom de middellijnBulli schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:16:
[...]
Weet je zeker dat je dan 'travel assist' had geactiveerd en niet alleen 'lane assist'? LA laat je namelijk inderdaad slingeren, terwijl TA de positie op de rijbaan vrij goed zou moeten behouden (mits de lijnen goed herkenbaar zijn). Je moet TA iedere keer expliciet activeren merry het knopje op het stuur (en dus niet alleen de hendel voor de CC). Bij TA zie je in de HUD ook 2 groene lijnen verschijnen wanneer hij de lijnen herkend heeft. In het dashboard worden dan volgens mij de lijntjes oranje.
Maak je daar niet druk om. Audi heeft dit ook wel. Mij is verteld dat hierdoor het leer minder snel scheuren krijgt. De stoelen moeten nog inzitten en zullen dus zakken ( zachter worden) . De plekken zitten ook precies op de druk punten. Klinkt plausibeljeroenkb schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
Ik weet niet meer wie blij was dat hij geen Loft interieur had, omdat dat flubberig en mindere kwaliteit was.
Deze foto is van leer interieur. Lijkt me ook nogal flubberig. Het kwaliteitsniveau heeft dus niet zozeer te maken met welk interieur, maar of je pech hebt of niet met jouw specifieke set
[Afbeelding]
Die heeft in ieder geval bluetooth 5.0 en Android 11 dus zou ik geen issues van verwachten. Maar, zoals ik al eerder zei: ik vraag me af of dit de buggy software is van VAG of echt issues met de telefoon.FJP84 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:10:
Ik denk erover om maar een Samsung aan te schaffen. Enigszins on a budget dus kijkend naar de Samsung Galaxy A32 4G. Iemand hier die kan bevestigen of deze goed werkt met de Enyaq?
Krijg het idee dat jij er het beste niet in kunt rijden😂😂ManiacScum schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Afgeven op leaserijders, wasstraat uit den boze, geen stickertje......
Het is uiteindelijk maar een auto😉
Helemaal mee eens, levensgevaarlijk voor jezelf én voor anderen.SSJVegito schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:16:
[...]
Vind ik een goede insteek, ik heb mijn telefoon ook altijd in het vak liggen en ik kijk er ook niet naar. Der is niks belangrijk genoeg zodat je op telefoon moet kijken. En als dat wel zo is kunnen ze bellen en kan dat handsfree. Dan breng je jezelf niet in gevaar en nog belangrijker ook anderen niet. Als iemand op de telefoon zit te loeren en rijd zichzelf dood heb ik geen moeite mee maar vaak zijn anderen de pineut.
Ik heb er dus ook echt een hekel aan mensen die op de telefoon zitten onder het rijden.
Ik ontdekte nu iets dat wel handig is. In Apple Carplay biedt Whatsapp aan om een binnengekomen berichtje voor te lezen. Dat werkt veel beter dan je zou verwachten.
Hetzelfde in Android, vervolgens kan je er via spraak ook nog op reageren. Werkt best goed! Zelfs MS Teams berichten kan je op deze manier horen en beantwoorden. Geen enkele noodzaak meer om de telefoon vast te houden tijdens rijden.jdbiggelaa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:22:
[...]
Helemaal mee eens, levensgevaarlijk voor jezelf én voor anderen.
Ik ontdekte nu iets dat wel handig is. In Apple Carplay biedt Whatsapp aan om een binnengekomen berichtje voor te lezen. Dat werkt veel beter dan je zou verwachten.
Ik wil wel graag dat ze OP hun telefoon zitten. Zo lang ze er maar niet AAN zitten.SSJVegito schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:16:
[...]
:strip_exif()/f/image/5HMABNSt6UhI2wZIyTYPoPbH.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien geven ze de netjes tot 80% laders er steeds een klein beetje verborgen capaciteit bij en de volladers niet

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenkb op 05-06-2021 08:45 ]
Ik hoop ook over enkele weken met een Enyaq IV60 te gaan rijden.
De specs;
-Vega 20”
-Racing blue
-Comfort plus
-Assistentie plus
-Multifunctioneel tweespaaks stuurwiel
-Achteruitrijcamera
-Loft bekleding
Besteld op 16 maart, prognose levering medio september.
Laatste bericht van Ames Dordrecht in productie week 20, levering half juni!
Hoe verschillend kan het zijn!☺️
Ik heb bijna 4000 euro betaald voor mmi plus in de Audi. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor navigatie omdat dit op de virtual cockpit gaat. Voor de rest altijd Apple CarPlay. Ideaal met spotify, Flitsmeister en podcastsjdbiggelaa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:22:
[...]
Helemaal mee eens, levensgevaarlijk voor jezelf én voor anderen.
Okegoetfoud schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:52:
[...]
Krijg het idee dat jij er het beste niet in kunt rijden😂😂
Afgeven op leaserijders, wasstraat uit den boze, geen stickertje......
Het is uiteindelijk maar een auto😉
Range record??? Toch echt de te verwachten range.jeroenkb schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:44:
Nieuw range 'record '. Iv60
[Afbeelding]
Misschien geven ze de netjes tot 80% laders er steeds een klein beetje verborgen capaciteit bij en de volladers niet
Dat was naar mijn idee 360 km.goetfoud schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:55:
[...]
Range record??? Toch echt de te verwachten range.
Ik rij nu een paar dagen in mijn Enyaq 60 met multifunctioneel stuurwiel. Als het goed is kan je daar ook de drive mode op instellen maar dat lukt mij niet. Knop zit er wel, maar als ik die in druk gebeurt er niks. Moet ik dat nog ergens activeren?
Een Iv60 heeft een te verwachten range van 390km bij 100% opgeladen.goetfoud schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:55:
[...]
Range record??? Toch echt de te verwachten range.
Dit is bij 80% opgeladen. Dan zou de range bij 100% opgeladen ongeveer 466km. Toch echt wel wat meer dan 390km.
In mijn beleving kan je binnendoor meer km’s halen dan WLTP. IONIQ heeft een theoretisch bereik van 225 km met 28 kWh batterij en ik rij bij 15+ graden meestal > 8,5 km/kWh. Als je die 105% afzet tegen de Enyaq 60 dan is 410 km niet gek. Jammer dat ik nog altijd geen idee heb aangezien ik nog altijd in afwachting ben.goetfoud schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:01:
Weer tevredenheid met mijn 60!
Mooi bereik en nog 20% over.
350km haalbaar. En gewoon op mode normal en airco aan.
75% snelweg.
Persoonlijk denk ik dat als je niet op snelweg komt je aardig in de buurt van wltp zou moeten kunnen komen😉
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bericht van wittebrug gehad dat week 32 niet meer haalbaar is en hij nu verschoven is naar week 44. Als ik nu een afwijkende configuratie heb snap ik het, maar nu 12 weken verder neer gezet zonder enige reden.
Kan ik nu weer mijn laadpaal gaan verplaatsen naar een andere datum.
Ben gisteren van week 43 naar 47 verschoven. Volgens mij gaat dit een jaar van ups en downs worden.Wicked-Game schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:38:
Nou schiet mij maar in de feestverlichting.
Bericht van wittebrug gehad dat week 32 niet meer haalbaar is en hij nu verschoven is naar week 44. Als ik nu een afwijkende configuratie heb snap ik het, maar nu 12 weken verder neer gezet zonder enige reden.
Kan ik nu weer mijn laadpaal gaan verplaatsen naar een andere datum.
Ik twijfelde nog, maar nu weet ik het zeker: dat zwarte logo is echt niet mijn smaak. Ik wil ‘mijn’ Enyaq wel graag de Sportline-look laten aanmeten door Ccreator, maar vind het Skoda-logo echt mooi zoals ie is.swart schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:56:
Vandaag de mijne mogen ophalen! Super tevreden met de kleur en het ‘zwart optiek’ pakket! Wel viel mij 1 ding op in de kofferbak. Lijken 2 aluminium plaatjes (sensoren?) te zitten waarbij het draadje er onderuit komt. (Zie laatste 2 foto’s).Ik zag de dealer dit al terugdrukken bij de oplevering. Weet iemand wat dit is?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Kost dat? 😀zumba schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Met een USB-c kabeltje. Twee van deze poorten in het voorste vak middenconsole.
Iets ter aanvulling:
Doe er je voordeel mee.
Edit2: Proclip al leverbaar:.. https://www.brodit.com/product.html?id=655679
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2