Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:16
Ik weet niet of ik het zo moet interpreteren, maar als de Crystal Face bestellingen tot wk 35 on hold zijn gezet is het vrij logisch dat de non-crystal face orders eerder aan de beurt zijn.. ?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
ervh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:20:
Ik weet niet of ik het zo moet interpreteren, maar als de Crystal Face bestellingen tot wk 35 on hold zijn gezet is het vrij logisch dat de non-crystal face orders eerder aan de beurt zijn.. ?
Tja, ik mag hopen voor de betreffende besteller dat ze de productieslots nog heel even vasthouden voor als ze besluiten van Chrystal Face af te zien. Maar anders kunnen ze inderdaad wat bestellingen eerder in de rij zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik kreeg vandaag onderstaande beschrijving doorgestuurd van het Skoda Sound System over de plaatsing van de luidsprekers en subwoofer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_x7SG9U9TYmLf6SZ-R1slonq5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/trNRMxl84lQNI3ZzQ8cLxZ2a.jpg?f=user_large

Doe er je voordeel mee 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:37
Super! A-point Amsterdam had ik deze vraag ook uitstaan en mailt nog een foto door hoe het wordt. Zal deze delen als hij binnen is.

Ik heb Transport en Sound upgrade. Die zouden eerst niet samen kunnen, maar nu blijkt dat ze juist samen horen. Er zit ook een andere (gratis) kabeltas bij, die handmatig moet worden toegevoegd aan de bestelling.
Ik ben nog wel benieuwd of de sub in de plastic laadkabel-bak of in het piepschuim frame van het Transportpakket komt. Dit ivm laadruimte met vakanties. (Piepschuim eruit = meer ruimte)

Ook nogmaals gevraagd naar de Taurus velgen. Die zijn voorlopig nog niet leverbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:33
Geen center dus meer, ben benieuwd hoe het gaat klinken. De center is in mijn huidige Octavia echt een enorme toevoeging.

@WouterH85 Bedoel je als je of Transport hebt of Sound System dat je de andere er verplicht bij moet nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWWEeae5H-6J6acdXqxz39RgX80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RYVOiodEmNxLh3hnYdFuTEfx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCseJp9DB751Ol66KiNi_hbVlJo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1orOV6S6PG63EMHk9j4Tczrp.png?f=fotoalbum_tile

Ja de verwarring zit in de laadkabeltas. Bij transportpakket krijg je een andere laadkabeltas dan bij Sound System. Als je dus beiden aanklikt, moet je wisselen van gratis tas. Dan is het probleem opgelost 😅 Er lijkt geen sprake te zijn van verplichte combi transport en sound. Wel van verplicht het juiste tasje aankruisen (nooit gedacht dat het bij een Tsjechisch VAG product zo vaak over tasjes zou gaan) 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:33
Duncan78 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:58:
[...]

Vind de LED grill wel het USP van de Skoda en heeft voor mijn, gecombineerd met het mooie interieur, de doorslag gegeven om voor de Skoda te kiezen.

Wat de ID4 betreft ben ik het me je eens dat het interieur minder is. Wat betreft de buitenkant vind ik de ID4 wel aardig gelukt. Voorkeur blijft de Skoda, alleen wordt je af en toe moedeloos van het geknoei.
Je denkt dat dit bij het bestellen van een ID4 minder 'geknoei' gaat zijn? Is precies hetzelfde dealer netwerk (PON en consorten)
Joh ik had dit zelfde gezeik al met het bestellen van een VW Golf (je weet wel, zo'n aardolie verbrandend apparaat) en dat is alweer 4 jaar geleden.
Ook bij aflevering miste er gewoon opties die wél op de offerte én orderbevestiging stonden omschreven.

Nee de overstap van Skoda naar VW gaat echt niet beter zijn hoor..

*sowieso

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

t3q

Say yes to teq

WouterH85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:49:
Super! A-point Amsterdam had ik deze vraag ook uitstaan en mailt nog een foto door hoe het wordt. Zal deze delen als hij binnen is.

Ik heb Transport en Sound upgrade. Die zouden eerst niet samen kunnen, maar nu blijkt dat ze juist samen horen. Er zit ook een andere (gratis) kabeltas bij, die handmatig moet worden toegevoegd aan de bestelling.
Ik ben nog wel benieuwd of de sub in de plastic laadkabel-bak of in het piepschuim frame van het Transportpakket komt. Dit ivm laadruimte met vakanties. (Piepschuim eruit = meer ruimte)

Ook nogmaals gevraagd naar de Taurus velgen. Die zijn voorlopig nog niet leverbaar helaas.
Top, ben benieuwd naar de diameter van de subwoofer(s) . Had in mijn vorige auto , Peugeot 308 2x7" maar dat kon niet echt de lage frequenties doorgeven, hopelijk deze keer beter. Ik lees 2 subwoofer dus ben bang dat het vergelijkbaar word, zou liever dan 1 subwoofer hebben met grotere diameter

Life goes as it goes.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

t3q

Say yes to teq

https://www.skodaforum.nl...blijkt-toch-canton.41691/

Zou volgens dit artikel om 2 x6" gaan wat volgens de poster niet echt best is.

We gaan het zien

Life goes as it goes.

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Type tas voor laadkabel kan dus afgestemd zijn op ruimte welke beschikbaar is, met transport optie is ruimte onder bodem anders dan zonder transport optie.
Kan ook zijn dat bij transport optie hoogte vloer anders is dan zonder transport optie dat lengte van lussen aan tas verschillend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:25:
[...]

Tja, ik mag hopen voor de betreffende besteller dat ze de productieslots nog heel even vasthouden voor als ze besluiten van Chrystal Face af te zien. Maar anders kunnen ze inderdaad wat bestellingen eerder in de rij zetten.
Of orders eerder zijn ligt eraan, als iemand afziet van licht plus pakket maar wel licht pakket houdt dan komt er geen plek vrij om daarmee andere order naar voren te halen.
Als iemand wel licht plus pakket wil dan gaat die plek naar achter, alleen plek welke gereserveerd is kan gebruikt worden om andere order naar voren te halen, maar ze kunnen ook de auto produceren zonder licht plus pakket, maar verder wel zoals gedane bestelling omdat ze daar in tussen tjid koper voor hebben of ze weten dat ze auto zonder licht plus pakket, maar verder wel zoals gedane bestelling toch wel kwijt raken.

• knirrebir
ManiacScum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:10:
Ik kreeg vandaag onderstaande beschrijving doorgestuurd van het Skoda Sound System over de plaatsing van de luidsprekers en subwoofer:

[Afbeelding]

Doe er je voordeel mee 😉
Helaas op zoeken op canton met type nummers geen specificaties te vinden op internet m.b.t. bijvoorbeeld diameter.

• knirrebir
Loepoog schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:15:
[...]

Dat lijkt me nu typisch iets wat ze achteraf nog wel in kunnen bouwen.
Ik zou dan her en der gaan navragen of dit inderdaad zo is, licht units wisselen dat is beetje normaal geworden, maar een grille weet ik niet.
Bij de skoda octavia doet de dealer niet een chromen rand rond grille vervangen door zwarte rand, mede omdat dealer zwarte rand niet kan bestellen.
Je kan laten spuiten of wrappen, maar dat is geen grille voorzien van LED verlichting ala crystal light.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinom
Tussen al het wachten, geruchten en onduidelijkheid is het weer eens tijd voor iets wat wel helder en duidelijk is: de tussenstand van de Enyaq!

Momenteel hebben maarliefst 61 Tweakers de auto in bestelling staan, waarvan 32 keer de iV80 en 29 keer de iV60. De meest populaire kleur is tot nu toe Arctic Silver die 24 keer gekozen is, gevolgd door Quartz Grey die 18 keer gekozen is. Black Magic heeft een flinke inhaalslag gemaakt vergeleken met vorige keer. Deze kleur is 12 keer gekozen. Brilliant Silver komt erachteraan met 5 en als laatste eindigt Race Blue die slechts 2 keer is gekozen.

Mocht je ook in de startpost erbij willen, of klopt jouw vermelding niet? Laat het even weten :)

• knirrebir
Dinh088 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:09:
Blijft bijzonder dit. Je besteld een product van 40-60k en je krijgt geen duidelijkheid. Zo slecht. (Maakt niet uit wat de reden is). Je zou als consument in de watten mogen worden gelegd voor zoveel geld. Hallo dealers? Doe eens een kritisch belletje met je importeur.

En als de dealers het echt zo krap hebben... waarom dan altijd via dezelfde importeur handelen? (En veel dealers zijn al van importeur zelf... dus marges....)

Ik zie trouwens ook dat de 360 camera optie inmiddels is toegevoegd. Die ik naast mijn infotainment plus van 1700 euro en achteruitrijcamera + sensoren (650) nog even erbij mag bestellen voor 990 euro..

Gelukkig is de opbergzak van de kabel dan weer gratis ;)
Het is niet de dealers waar je moet zijn, maar importeur.
Vroeger kon elke dealer rechtstreeks bij fabriek bestellen en ook meer voor je betekenen, nu gaat alles via 1 importeur en de dealers zijn afhankelijk wat importeur doet.

Importeur heeft contract waar in staat alles gaat via mij en niet via dealers en zoveel importeurs zijn er niet.
Marge welke dealer heeft is 3%, daar is in dit topic ook al nodige over voorbij gekomen.
Doordat importeur dergelijk contract heeft zie je dat kleine dealers overgenomen worden door grotere dealers om te kunnen overleven.
Vroeger was Kamsteeg grote VAG dealer, maar daarvan is deel ondergebracht bij Wittebrug, zelfde zie je bij Ford, daar was Ardea een aanzienlijke dealer, maar is nu ook opgenomen binnen Stern en heet nu ook Stern.

Dealer bellen zeker (die van mij in ieder geval) met importeur, maar worden toch van kastje naar muur gestuurd.
Importeur heb ik ook gebeld, maar daar waren ze niet van gediend.
De dealers krijgen boze klanten en importeur blijft buiten slagveld, te gek voor woorden.
Hopelijk lezen dealers en mogelijk importeur dit forum om het te verbeteren voor de klanten-berijders.

[ Voor 16% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03 11:55
vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:18:
Tussen al het wachten, geruchten en onduidelijkheid is het weer eens tijd voor iets wat wel helder en duidelijk is: de tussenstand van de Enyaq!

Momenteel hebben maarliefst 61 Tweakers de auto in bestelling staan, waarvan 32 keer de iV80 en 29 keer de iV60. De meest populaire kleur is tot nu toe Arctic Silver die 24 keer gekozen is, gevolgd door Quartz Grey die 18 keer gekozen is. Black Magic heeft een flinke inhaalslag gemaakt vergeleken met vorige keer. Deze kleur is 12 keer gekozen. Brilliant Silver komt erachteraan met 5 en als laatste eindigt Race Blue die slechts 2 keer is gekozen.

Mocht je ook in de startpost erbij willen, of klopt jouw vermelding niet? Laat het even weten :)
@vinom Je kunt mij nog toevoegen in de lijst:
Enyaq 80 (via LM)
Levertijd wk 26 (Ames)

Had het vlgs mij al eens gemeld maar soms gaan de posts zo snel:)

• knirrebir
Bengelsdorp schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:09:
Volg deze thread al een tijd. Echter hier nog geen posts geplaats. Nu met het Crystal Face gedoe wil ik de update vanuit de dealer met jullie delen. Dat deze inderdaad tot week 35 niet leverbaar zal zijn. Onderstaande is wat de LM vanmiddag heeft doorgegeven.

[Afbeelding]
Ook weer mooi dat er staat 'de verwachte productiedatum is uitgesteld naar week 35-2021' ofwel nog geen zekerheid.
Kan nog steeds zijn dat er week 35 geproduceerd wordt, maar dat er nog bericht komt licht pakket plus mag - kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ted Hanky schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:22:
[...]

@vinom Je kunt mij nog toevoegen in de lijst:
Enyaq 80 (via LM)
Levertijd wk 26 (Ames)

Had het vlgs mij al eens gemeld maar soms gaan de posts zo snel:)
Het gaat inderdaad soms vrij hard dat ik het niet altijd mee krijg. Ik heb je toegevoegd! Heb je de kleur ook nog voor me?

Overigens super om te zien dat dit topic zo actief is. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd aangezien er ook een Skoda forum is waar het super rustig is omtrent de Enyaq.

• knirrebir
Noreaga_no1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:27:
[...]

En waar kan ik deze bericht terug vinden? En als je geen crystal face meer neemt krijg je dan de standaard lichten of toch de optie “lichtpakket”?
Als je licht plus pakket hebt gekozen en je ziet er vanaf dat mag je er vanuit gaan dat je dan licht pakket krijgt en niet standaard verlichting.
Wil je het zeker weten neem contact met je dealer, ene dealer neemt wel contact met je op om het af te stemmen en andere niet.
Je wil voorkomen dat dealer licht plus pakket eruit haalt en licht pakket dan niet in de plaats zet en je standaard verlichting krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
[...]

Overigens super om te zien dat dit topic zo actief is. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd aangezien er ook een Skoda forum is waar het super rustig is omtrent de Enyaq.
dat komt (in mijn geval) doordat er op dat andere forum direct een modje op je af komt met het verzoek je voor te stellen op het forum. niet iedereen zijn ding.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:25:
[...]

Het gaat inderdaad soms vrij hard dat ik het niet altijd mee krijg. Ik heb je toegevoegd! Heb je de kleur ook nog voor me?

Heel simpel, dit is het forum waar je moet zijn! Betrokken deelnemers die veel info delen.
Bedankt voor het starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janjeroen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 19:45
@vinom Je kan mij ook nog toevoegen.

Enyaq 60 Artic Silver, besteld via LM.
Besteldatum 30-11-2020, verwachte leverdatum 16-07-2021

• knirrebir
goetfoud schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:30:
[...]

Heel simpel, dit is het forum waar je moet zijn! Betrokken deelnemers die veel info delen.
Bedankt voor het starten.
Tweakers is sowieso actiever qua forums en reviews.

• knirrebir
pim89 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:43:
[...]

Vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat de matrix led lampen niet leverbaar zijn. Dat zou dus het meest logische alternatief zijn.
Als je licht plus pakket hebt gekozen en je ziet er vanaf dat mag je er vanuit gaan dat je dan licht pakket krijgt en niet standaard verlichting.
Wil je het zeker weten neem contact met je dealer, ene dealer neemt wel contact met je op om het af te stemmen en andere niet.
Je wil voorkomen dat dealer licht plus pakket eruit haalt en licht pakket dan niet in de plaats zet en je standaard verlichting krijgt.

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:20:
[...]

Het is niet de dealers waar je moet zijn, maar importeur.
Vroeger kon elke dealer rechtstreeks bij fabriek bestellen en ook meer voor je betekenen, nu gaat alles via 1 importeur en de dealers zijn afhankelijk wat importeur doet.
Dealer bellen zeker (die van mij in ieder geval) met importeur, maar worden toch van kastje naar muur gestuurd.
Importeur heb ik ook gebeld, maar daar waren ze niet van gediend.
De dealers krijgen boze klanten en importeur blijft buiten slagveld, te gek voor woorden.
Hopelijk lezen dealers en mogelijk importeur dit forum om het te verbeteren voor de klanten-berijders.
Dat zou monopoly betekenen. Punt is en blijft; anno 2020(1) zijn forums als deze waarin klanten onderling hun ervaringen delen geen nieuwtje meer. Het is bijna een nieuw klantcontact stroom voor de business. Het heeft impact op brand-beeld wat impact kan hebben op afname van product. (Zie bijv. de ID3 afname stagnatie.. een beetje de cyberpunk2077 van de auto's.)

Het idee dat je een product gebiedgebonden aanbiedt kanzeker; met name als dit met wetgeving handig uitkomt. Ik denk aan de 14% / 99g co2 uitstoot. Zoals de peugeot308 en de auris destijds. Maar het idee dat je klanten niet over de grenzen kijken hoe het product daar wordt aangeboden is echt wel passé. Waarom zouden Nederlanders geen family+ pakket willen en duitsers wel?

De auto business blijft een aparte; waarom kan mijn LM geen auto via een Duitse dealer bestellen? Ben ik goedkoper uit en heb meer op de auto zitten. Iets met Europa en vrijhandel..

• knirrebir
Noreaga_no1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:49:
[...]

Ik heb net Skoda.nl gesproken en die zegt weer dat je gewoon je bestelling krijgt (incl crystal face). De dealer zou dan laatste info hebben over je auto en bestelling.
Dus is het straks een verassing wat je krijgt?
Denk als je bevestiging - linkje van dealer hebt (wat andere gepost hebben) je weet wat je krijgt, daar zal als het goed is niets in veranderen ofwel het kan inderdaad een verassing zijn wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Dinh088 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:35:
[...]

Dat zou monopoly betekenen. Punt is en blijft; anno 2020(1) zijn forums als deze waarin klanten onderling hun ervaringen delen geen nieuwtje meer. Het is bijna een nieuw klantcontact stroom voor de business. Het heeft impact op brand-beeld wat impact kan hebben op afname van product. (Zie bijv. de ID3 afname stagnatie.. een beetje de cyberpunk2077 van de auto's.)

Het idee dat je een product gebied gebonden aanbiedt kan zeker; met name als dit met wetgeving handig uitkomt. Ik denk aan de 14% / 99g co2 uitstoot. Zoals de peugeot308 en de auris destijds. Maar het idee dat je klanten niet over de grenzen kijken hoe het product daar wordt aangeboden is echt wel passé. Waarom zouden Nederlanders geen family+ pakket willen en duitsers wel?

De auto business blijft een aparte; waarom kan mijn LM geen auto via een Duitse dealer bestellen? Ben ik goedkoper uit en heb meer op de auto zitten. Iets met Europa en vrijhandel..
Monopoly is niet allen in auto business, maar op heel veel fronten, jammer maar helaas is het zo.
Niets de hele auto business zit al in de social media qua forums om daar fulltime mee bezig te zijn, kijk maar naar youtube, eerst kon je alles plaatsen en dan moeten er personen komen om inhoud te beoordelen.
Social media is nog niet gemeengoed in de auto business.

Cyberpunk 2077 zegt mij niets en kan niets met vergelijking welke je bedoelt.

Ik zeg niet dat wij en andere landen niet hetzelfde willen, maar die vrijheid is weg sinds importeurs het nagenoeg voor de volle 100% bepalen.
Importeur kijkt onder andere vanuit verleden welke opties veel gekozen worden en stelt daar e.e.a. op samen.

Leasemaatschappij heb ik benaderd om in België te bestellen, echter wat je vergeet zijn importkosten (afgezien van het feit welke deze gaat betalen), kosten keuring RDW om fiscale waarde te bepalen (afgezien van het feit welke deze gaat betalen), als je bepaalde opties kiest welke in Nederland niet te kiezen zijn wie geeft daar garantie op en wie repareert dat; dealer kan zeggen optie kennen we niet, repareren we niet, moet auto dan terug naar Belgie of fabriek van Skoda, zegt het maar.
Voor leasemaatschappij teveel risico, doen ze niet.

• knirrebir
goetfoud schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:01:
Voorzichtig goed nieuws....productie schijnt ietwat voor te lopen op planning.
Leverweek dus ook eerder.....
Zou mooi zijn.
Er zit altijd wat marge in wat opgegeven wordt als leverweek; tussen start productie en levering zit ca. 3 weken, dan houdt dealer nog ca. 2 weken voor rijklaar maken aan, maar of ze genoemde weken ook nodig hebben is de vraag.
Voorlopen is leuk, als het maar niet ten koste van kwaliteit is.

Daarnaast heb ik de informatie liever vanuit de fabriek of importeur dan van dealer.
Dealer kan wel meer zeggen wat niet klopt, kijk maar naar de voorbeelden op dit forum; dealer zegt iets, maar moet later zeggen dat het anders is als gevolg van informatie van importeur ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 10:55 ]

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

rijklaarmaken, dat is toch ook een totale onzin.

Ik zou het doen!

• knirrebir
rammes schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:54:
rijklaarmaken, dat is toch ook een totale onzin.
Helaas niet, aanwezige folie verwijderen, accu opladen (accu is niet vol bij levering), op naam zetten en dergelijke, staat ook in configuratie wat afleverkosten inhoudt.
Daarbij is het ruimte wat de dealer zichzelf geeft, ze willen ruimte houden in agenda voor calamiteiten.

• knirrebir
ervh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:20:
Leuke foto's van die Founders edition. Valt me op dat deze een zwarte hemel heeft, ook zo'n optie die ik niet heb gezien op de prijslijst. Had ik wel graag willen hebben :-)
Aftermarket laten doen of zelf spuiten.

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
Die Founders editions.. zijn dat die auto's welke alleen in de showrooms gekocht kunnen worden?
Op de Skoda site is daar helemaal niets over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
patman070 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:01:
Die Founders editions.. zijn dat die auto's welke alleen in de showrooms gekocht kunnen worden?
founders editions zijn enyaq's fully loaded, vergelijkbaar met 1st editions van VW. Deze komen niet naar NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansre
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09-2022
vandaag bij LP besteld;
Enyaq 80Iv

Black Magic
19 inch Regulus
Ecosuite
125 KW oplaadmogelijkheid
Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
klimaat ( stoelverwarming )
Infotainment ( navigatie blijkt toch niet standaard te zijn volgens LP, en is een vereiste vanuit werkgever ?? )

zodra de definitieve bevestiging van de bestelling binnen is, zal ik deze met jullie delen, zoals eventuele leverdatum e.d.

Zelf ook enorm zitten twijfelen over wel of geen warmtepomp, maar goed, dan maar een keertje extra stoppen onderweg indien nodig...

heb eigenlijk ook een variabele laadvloer nodig, echter hoop ik dat achteraf wel op één of andere manier op zelf te improviseren, mede omdat de laadvloer hoog moet zijn voor de hond om er makkelijk in te kunnen springen, nét geen leasebudget meer helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:47
@vinom Je kan mij ook nog toevoegen.

Enyaq 80 Artic Silver, particulier
Besteldatum 9-10-2020, verwachte leverdatum 18-2-21

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 13:24
oeroe.b schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:11:
[...]

founders editions zijn enyaq's fully loaded, vergelijkbaar met 1st editions van VW. Deze komen niet naar NL.
En laten die nu net de meegespoten bumpers en sideskirts hebben. Dat maakt de auto helemaal af.
Consument lekker maken met een auto die niet naar NL komt.
Ik snap dat ze iets speciaals willen doen, maar had het dan in de opties gezocht (zoals bij een first edition Octavia, ID3, ID4, etc). Dat was wrs wel nadeliger geweest voor de portemonnee, maar ik 'baal' er van dat je vanuit de fabriek dus vastzit aan deze look.
Ik krijg het er sowieso druk mee:
- Vega velgen two tone maken
- Buitenspiegels, type aanduiding en rand om de grill zwart maken. Al zou dat laatste volgens de configurator en prijslijst bij een IV60 zwart zijn --> daar geloof ik geen barst van. Ik ga uit van Chrom en wederom een slechte verwoording van wat je krijgt
Of ik nog iets met de bumpers en sideskirts doe weet ik nog niet. De kleur moet namelijk wel overeenkomen met de lak. Iemand hier toevallig al over nagedacht (liever niet permanent lakken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
hansre schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
heb eigenlijk ook een variabele laadvloer nodig, echter hoop ik dat achteraf wel op één of andere manier op zelf te improviseren, mede omdat de laadvloer hoog moet zijn voor de hond om er makkelijk in te kunnen springen, nét geen leasebudget meer helaas...
superskoda.com gaat je tzt wel kunnen helpen. Hebben veel originele accessoires voor een lagere prijs als bij de dealer.

[ Voor 11% gewijzigd door Loepoog op 24-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterH85
De mijne staat nog niet in de lijst; bij deze nogmaals de specs. Thanks voor de overview!

Enyaq IV 80. Besteld 7 december, levering week 32.
Race blue (nummer 3!), Regulus wielen, transport, comfort, infotainment, trekhaak, ionity, assistentie, klimaat en Sport Plus.
En met nog een heel klein beetje lease-bedrag gespaard om hopelijk de Taurus velgen te kunnen bestellen als die later nog komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
hansre schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:

Infotainment ( navigatie blijkt toch niet standaard te zijn volgens LP, en is een vereiste vanuit werkgever ?? )
Ik weet niet waar jouw LM zijn informatie vandaan haalt, maar sinds een paar weken is navigatie toch echt standaard. Zie onderstaand uit de configurator:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku6yFKBrDzM-fwN7IGIN89CCti8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob66qkHmfyDDfc37KNDUxwqJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 22:26
Voor de gene die financial lease hebben gekozen ben ik benieuwd naar de slottermijn bepaling.

• knirrebir
patman070 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:01:
Gelimiteerde oplage (1000 stuks) dus als je goede connecties hebt kan je er denk wel 1 bemachtigen en naar Nederland krijgen als je genoegd geld hebt.

• knirrebir
Genestealer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:45:
Voor de gene die financial lease hebben gekozen ben ik benieuwd naar de slottermijn bepaling.
Wat bedoel je daarmee?
Geldt dit voor lease via leasemaatschappij of als je zelf private lease doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:04:
[...]

superskoda.com gaat je tzt wel kunnen helpen. Hebben veel originele accessoires voor een lagere prijs als bij de dealer.
Even gekeken bij diverse modellen, maar nog niets gevonden voor variabele vloer in kofferbak.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 13:10 ]

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:00:
[...]

En laten die nu net de meegespoten bumpers en sideskirts hebben. Dat maakt de auto helemaal af.
Ik snap dat ze iets speciaals willen doen, maar had het dan in de opties gezocht (zoals bij een first edition Octavia, ID3, ID4, etc). Dat was wrs wel nadeliger geweest voor de portemonnee, maar ik 'baal' er van dat je vanuit de fabriek dus vastzit aan deze look.
- Buitenspiegels, type aanduiding en rand om de grill zwart maken. Al zou dat laatste volgens de configurator en prijslijst bij een IV60 zwart zijn --> daar geloof ik geen barst van. Ik ga uit van Chrom en wederom een slechte verwoording van wat je krijgt
Of ik nog iets met de bumpers en sideskirts doe weet ik nog niet. De kleur moet namelijk wel overeenkomen met de lak. Iemand hier toevallig al over nagedacht (liever niet permanent lakken)?
Was in begin al bekend over fouders edition en dat het een speciale versie was, genoeg over gezegd op youtube en social media toen introductie van skoda enyaq begon.

Vergelijk het maar met de concept art, heel mooi en fraai, maar wordt het uiteindelijk niet, dus vastzitten aan een look is meer een gegeven.

Gril is chroom kijk maar in prijslijst bij opsomming standaard uitrusting.

Er is 1 iemand op het forum die aan wrappen doet, als die zich weer meldt dan kan je daar mee overleggen.
Zelf niet iets wat ik ga doen, zelf kosten maken voor lease en dan na termijn inleveren niet terug zien, niet voor mij het geval.

• Genestealer
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:09:
[...]

Wat bedoel je daarmee?
Geldt dit voor lease via leasemaatschappij of als je zelf private lease doet?
Zakelijk financial lease direct via dealer.

• knirrebir
Iedereen nog bedankt voor reactie m.b.t. dat elektrische bestuurdersstoel niet alleen besteld kan worden, maar assistentie en multifunctioneel stuurwiel ook gekozen dienen te worden.
Dealer geeft aan dat offerte al besteld is met alleen elektrische bestuurdersstoel en geen andere verplichte optie(s) erbij (was toen prijslijsten en zo er net waren) en dat dit probleem importeur / Pon / fabriek is.

Auto is besteld, maar dealer wil mijn wijziging doorgeven comfort naar comfort plus en vervallen trekhaak voorbereiding en krijgt melding dat elektrische bestuurdersstoel niet op zichzelf staand doorgevoerd kan worden.
Probleem is gemeld bij importeur / Pon / fabriek en terugkoppeling zal volgen, ondertussen blijft het stil.

Ik denk dat doorvoeren wijziging doorgegeven is nadat configurator is aangepast en vraag ik me af of dealer het voor elkaar krijgt of dat het moet blijven zoals bestelling was; comfort en trekhaak voorbereiding.

• knirrebir
Genestealer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:20:
[...]

Zakelijk financial lease direct via dealer.
Heb ik niet dus kan ik je niet voorzien van een antwoord.

• Loepoog
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:14:
[...]

Bij een IV60 is het denk ik niet standaard. Kan zijn dat ik het weer eens verkeerd interpreteer, maar dit staat in de prijslijst van 1-jan-2021
Wellicht zit het in het stukje van "op de grille" maar wat dat dan is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMaJIWyJL5UPQYxQDnyhjvP-O18=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0JXZl1a5A6FTdMXt0i3zp4rv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRWgc5BwanpYuQu5zqnozvcjnbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/siNQViF0IdSlJbq8mhqn77cc.png?f=user_large

• hansre
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb dus vanuit wagenparkbeheer ( werkgever ) en leaseplan te horen gekregen dat ik navigatie ( infotainment ) dus expliciet moest aanvinken, en derhalve heb ik dus mijn panoramadak laten vervallen en infotainment + electrische bestuurdersstoel aangevinkt ( dus zonder assistentiepakket ) en suite zwart leder gewijzigd naar ecosuite bruin...

ben benieuwd of deze configuratie er dan wel doorheen komt :-)

verder dank voor de info m.b.t. variabele laadvloer, welke wellicht in de toekomst zelf is te regelen via superskoda.com...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:34
vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:18:

Mijn Enyaq wordt in week 29 geleverd.

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:14:
[...]

Was in begin al bekend over fouders edition en dat het een speciale versie was, genoeg over gezegd op youtube en social media toen introductie van skoda enyaq begon.

Vergelijk het maar met de concept art, heel mooi en fraai, maar wordt het uiteindelijk niet, dus vastzitten aan een look is meer een gegeven.

Er is 1 iemand op het forum die aan wrappen doet, als die zich weer meldt dan kan je daar mee overleggen.
Zelf niet iets wat ik ga doen, zelf kosten maken voor lease en dan na termijn inleveren niet terug zien, niet voor mij het geval.
Ik ben degene die aan wrappen doet en ik ga zeker mijn grill en logo ook doen heb hem in Black besteld.

• vinom
Ccreator schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik ben degene die aan wrappen doet en ik ga zeker mijn grill en logo ook doen heb hem in Black besteld.
Quanto costa? Voor de grill en logo bijvoorbeeld. Dat weet men hier ook een beetje wat zoiets mag kosten :)
Als je het wilt prijsgeven uiteraard.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Loepoog schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:00:
[...]

Meegespoten bumpers en sideskirts zullen er wel bij de facelift bijkomen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ccreator
Genestealer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:45:
Ik heb financial lease. Mijn slottermijn na 5 jaar is gezet op maximaal 7000

• Genestealer
Ccreator schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:51:
[...]

Ik heb financial lease. Mijn slottermijn na 5 jaar is gezet op maximaal 7000
Heb je bewust gekozen voor 7000?

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:24:
[...]

Bij een IV60 is het denk ik niet standaard. Kan zijn dat ik het weer eens verkeerd interpreteer, maar dit staat in de prijslijst van 1-jan-2021
Wellicht zit het in het stukje van "op de grille" maar wat dat dan is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik bedoel wat staat in prijslijst zie fragment hieronder.
Woord interieur maakt het onduidelijk.
Ook de configurator laat verschil zien tussen 60 en 80, vergelijk ze maar als je de 60 in ene tabbald hebt en 80 in andere.
Wat jij post staat duidelijk chromen accenten op de grill niet rond de grill.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7WUEVMKo_9S1WfPsdP-krBAnBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a8dWsj4psWNxLoRAa6Jy9Eea.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 14:26 ]

• knirrebir
Jeroenneman schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:47:
[...]

Meegespoten bumpers en sideskirts zullen er wel bij de facelift bijkomen.
Hoeft van mij niet, vind het persoonlijk wel wat hebben en het is juist op locatie waar vuil altijd blijft zitten en als het meegespoten is krijg je het (vind ik) altijd wat lastig af met wassen.
Hoop alleen dat het niet zo verkleurd als oude zwarte bumpers met die witte uitslag er soms in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Nog wat video's die op Honeymoonnet stonden. Lijkt om de Enyaq te gaan die gespoten wordt :-)

YouTube: Skoda Technical My Machine – The New Paint Shop

YouTube: Skoda Technical My Machine – The Ultrasonic Welding Check

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• knirrebir
vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:42:
[...]

Quanto costa? Voor de grill en logo bijvoorbeeld. Dat weet men hier ook een beetje wat zoiets mag kosten :)
Denk even een pm sturen.

• Loepoog
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ik bedoel wat staat in prijslijst zie fragment hieronder.
Woord interieur maakt het onduidelijk.
Ook de configurator laat verschil zien tussen 60 en 80, vergelijk ze maar als je de 60 in ene tabbald hebt en 80 in andere.

[Afbeelding]
Wat is bedoel is de grill aan de buitenkant (good old radiatoromlijsting). Binnen zal het wel hetzelfde zijn

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:25:
[...]

Wat is bedoel is de grill aan de buitenkant (good old radiatoromlijsting). Binnen zal het wel hetzelfde zijn
Net een post gemaakt, bij de 80 is het chromen accenten op de grill en niet rond de grill of de omlijsting als je het wil noemen.
Ook in configurator zie je het zowel de 60 als 80 heeft chromen omlijsting en dat staat ook in prijslijst (zie eerdere post van mij met fragment) alleen woord 'interieur' snap ik er net bij, maar kan nog aangepast worden net als zoveel zaken m.b.t. de enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Hmm. Er was ook wat onduidelijkheid over de koplampen enz. Op Honeymoonnet kan ik precies zien hoe mijn configuratie er uit komt te zien. Ik heb een 60 met weinig poespas besteld, die heeft dus chromen grille omlijsting en zo zou de koplampunit er uit moeten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InNM2UiDCXFHbeXLuIqpPtUFSRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CIntiBb8Fehh89Yze5FLXkLZ.png?f=fotoalbum_large

• knirrebir
Milieu vriendelijk zo te zien en qua kwaliteitscontrole lijkt het allemaal oké, wel hopen dat kwaliteit in orde blijft als productie voor op schema loopt :P .

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 14:32 ]

• knirrebir
ervh schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:30:
Hmm. Er was ook wat onduidelijkheid over de koplampen enz. Op Honeymoonnet kan ik precies zien hoe mijn configuratie er uit komt te zien. Ik heb een 60 met weinig poespas besteld, die heeft dus chromen grille omlijsting en zo zou de koplampunit er uit moeten zien.

[Afbeelding]
Klopt helemaal, vandaar dat ik zei zet configurator aan met in ene tabblad de 60 en andere tabblad de 80 en vergelijk het dan zie je verschil van chroom qua grille, accenten en dergelijke.
Je ziet ook verschil aan einde configuratie als je licht pakket kiest of niet, dan is verschil in lichtunits voor en achter ook te zien.

Nog een keer gedaan met configurator en met licht pakket worden ook de koplampsproeiers toegevoegd.

Is gelukkig één van de weinige zaken die het goed laat zien ;) .

[ Voor 16% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 14:43 ]

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Ccreator schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:39:
[...]

Gaaf! Ben ook benieuwd naar de kosten! En of je het ook voor anderen doet 😉 ik overweeg overigens alle letters van de achterkant te laten verwijderen, staat altijd strak 😀

• knirrebir
Bloemersmaborg schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:42:
[...]

Gaaf! Ben ook benieuwd naar de kosten! En of je het ook voor anderen doet 😉 ik overweeg overigens alle letters van de achterkant te laten verwijderen, staat altijd strak 😀
Even een pm sturen zou ik zeggen voor kosten zaken naar zwart maken.

Alles van achterzijde (merk, model, type aanduiding) heb ik ook gevraagd aan dealer.
Ligt het er wel aan of e.e.a. gelijmd is of vastgezet / vastgeklikt in gaatjes welke zitten in plaatmetaal.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 24-12-2020 14:46 ]

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:46:
[...]

Even een pm sturen zou ik zeggen voor kosten zaken naar zwart maken.

Alles van achterzijde (merk, model, type aanduiding) heb ik ook gevraagd aan dealer.
Ligt het er wel aan of e.e.a. gelijmd is of vastgezet / vastgeklikt in gaatjes welke zitten in plaatmetaal.
Meestal moet dat wel lukken en kunnen ze dat idd gewoon bij de dealer doen

• knirrebir
Bloemersmaborg schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:57:
[...]

Meestal moet dat wel lukken en kunnen ze dat idd gewoon bij de dealer doen
Klopt als het gelijmd is, maar er zijn nog steeds zaken welk vastgezet worden in gaatjes in plaatwerk, met name logo's.
Wat er lukt door dealer is meegenomen zal ik maar zeggen.

• TPJ87
  • Laatst online: 06-08-2023
@vinom je kan mij er ook opzetten
Leverweek 25 (1e week dec besteld)
IV 80
Black magic
Lodge
Comfort
Klimaat
Family
Infotainment
Sport
21” Betria velgen
Licht (plus afbesteld, geen zin om weer achter in de wachtrij te gaan- en weinig vertrouwen in dat de crystal face nog gaat komen. Zag online ook opeens een founders edition zonder crystal face voorbij komen..)

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Om de verwarring nog iets te vergroten: Heb nog even bij mijn dealer (Broekhuis) geïnformeerd naar het verhaal omtrent crytal face, onderstaand hun letterlijke reactie:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw mail. Mij zegt het niets maar ik heb het gelijk even nagevraagd bij de dealer en die zegt het volgende:

Skoda heeft een klein probleempje omdat er patent op was.
Verder niks over vertragingen of dat het niet op de auto komt.

Dus nog niks aan de hand of bekent.

Ik denk dus dat het allemaal meevalt

• vinom
Ik denk dat we niet echt meer kunnen vertrouwen op informatie van de dealer. Dat zie je maar weer. De importeur zal het denk ik het beste weten.

• knirrebir
Eens wat vinom zegt, dealers kunnen van alles zeggen, maar die worden door importeur / Pon / fabriek ook van links naar rechts geslingerd.
Als het gaat om berichtgeving dan wil je iets vanuit importeur of fabriek.
Ik vertrouw dan meer op post van @Bengelsdorp omdat bericht is van leasemaatschappij die bericht uit fabriek heeft gekregen, zie onderstaande fragment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6idVAem87RFR6vI3GQNZ--3h2tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu0IF1mJy8CsHqy3es7niTFV.jpg?f=fotoalbum_large

Liefste heb je dat importeur / Pon meeleest met dit forum en dat je kan zeggen hier heb je alle vragen en onduidelijkheden en over 2 weken willen we reactie zodat we kunnen bepalen of we bij bestelling blijven of niet.
Of de leasemaatschappijen er blij mee zijn of niet weet ik niet, maar als ik volgende week niets gehoord heb van dealer ga ik het neerleggen bij leasemaatschappij, misschien hebben zij andere ingang bij importeur / Pon en kunnen ze meer bereiken; als je niets doet weet je het niet.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:30
Even een heel andere vraag: ik had voorheen een postreminder voor dit topic actief. Alleen out of the blue krijg ik geen notificaties meer van nieuwe posts. De bookmark heeft postreminder aangevinkt. Iemand een idee hoe dit weer te activeren is?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:23:
Even een heel andere vraag: ik had voorheen een postreminder voor dit topic actief. Alleen out of the blue krijg ik geen notificaties meer van nieuwe posts. De bookmark heeft postreminder aangevinkt. Iemand een idee hoe dit weer te activeren is?
cookies wissen, cache wissen, herstarten :+

Ik zou het doen!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Mijn Enyaq is afgelopen woensdag ook besteld. Krijg je dan vanzelf iets te horen van de dealer als hij een levertijd weet? Sommigen hier hadden 't over de mogelijkheid dat je het online kan volgen, het proces?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUfvhB29043LJj4W8tDHhU8PTXY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/mP9ht7sOlHRgIalbncg7SrH7.gif?f=user_large

Fijne kerstdagen allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
knirrebir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb mijn vraag gelijk uitgezet.. ik wil
Inderdaad voorkomen dat ik standaard verlichting ga krijgen.

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:04

André

Analytics dude

Ik zit als ZZP'er naar deze Enyaq te kijken, erg mooie auto. Gelukkig gaat een kennis van mij hem leasen, dus kan ik hem even in het echt zien ergens in Q1. Al onderzoekend heb ik hem eens in de Carbase vergelijker van Autoweek gegooid en vergeleken met mijn XC60. Het is gewoon dezelfde maat...alleen 10cm lager. Perfect zou ik zeggen, goede buitenmaat, iets lager wat goed is voor het bochtenwerk (lees: rotondes), vlakke achtervloer waardoor 3e kind achterin ook beter zit. Ik zie alleen maar voordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
André schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:17:
Ik zit als ZZP'er naar deze Enyaq te kijken, erg mooie auto. Gelukkig gaat een kennis van mij hem leasen, dus kan ik hem even in het echt zien ergens in Q1. Al onderzoekend heb ik hem eens in de Carbase vergelijker van Autoweek gegooid en vergeleken met mijn XC60. Het is gewoon dezelfde maat...alleen 10cm lager. Perfect zou ik zeggen, goede buitenmaat, iets lager wat goed is voor het bochtenwerk (lees: rotondes), vlakke achtervloer waardoor 3e kind achterin ook beter zit. Ik zie alleen maar voordelen :P
Q2 minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:04

André

Analytics dude

Ja echt, zo lang nog, hmm. Ik heb gelukkig geen haast, de D5 loopt nog wel even door, maar uiteindelijk wordt dit wel mijn stap naar volledig elektrisch denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
vinom schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:42:
[...]

Ik reken bij voor het logo €.95,00 Euro En voor de grill €.255,00 Euro. Inclusief montage en btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
André schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:23:
[...]

Ja echt, zo lang nog, hmm. Ik heb gelukkig geen haast, de D5 loopt nog wel even door, maar uiteindelijk wordt dit wel mijn stap naar volledig elektrisch denk ik.
Er zijn wel wat mensen in dit topic waarbij de levering nog in Q1 plaatsvinden. Dus misschien heb je geluk. Ook bij de dealers zou hij in Q1 (februari) moeten staan voor proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
[...]

Kan weg...

[ Voor 5% gewijzigd door jdbiggelaa op 25-12-2020 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Nijverdal85 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:34:
Om de verwarring nog iets te vergroten: Heb nog even bij mijn dealer (Broekhuis) geïnformeerd naar het verhaal omtrent crytal face, onderstaand hun letterlijke reactie:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw mail. Mij zegt het niets maar ik heb het gelijk even nagevraagd bij de dealer en die zegt het volgende:

Skoda heeft een klein probleempje omdat er patent op was.
Verder niks over vertragingen of dat het niet op de auto komt.

Dus nog niks aan de hand of bekent.

Ik denk dus dat het allemaal meevalt
Ik denk dat jouw Dealer eens contact op moet nemen met het hoofdkantoor in Harderwijk. De informatie die ik heb over de optie Light Plus komt daar namelijk vandaan en zij hebben contact gehad met Skoda Nederland en PON.

Zou wel duidelijkheid verschaffen als de individuele dealers hiervan op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:41:
[...]

Standaard 50kW snelladen, thuis 11kW, 100/125kW als optie te bestellen.
Ik heb hem ook zonder de optie 125kw snelladen besteld, maar begin nu te twijfelen.

Is deze optie ook achteraf te bestellen/activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
swart schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb hem ook zonder de optie 125kw snelladen besteld, maar begin nu te twijfelen.

Is deze optie ook achteraf te bestellen/activeren?
Voor zover nu bekend niet achteraf te bestellen / activeren, is eerder gemeld door @r.pellemans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ccreator schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 07:30:
[...]

Ik reken bij voor het logo €.95,00 Euro En voor de grill €.255,00 Euro. Inclusief montage en btw.
Gracias, en waar moeten we dan naar toe of ga jij op de weg naar klanten toe en kom je graag bij de mensen thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
[...]

Laatste info voor zover bekend en uitgaande dat het ook klopt in februari 2021 levering demo's voor proefritten en enyaq's om te kopen, maar dan geen keuze qua opties, deze zijn al gekozen en af fabriek gerealiseerd en gaan zullen € 50.000 en duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:21:
Goed nieuws! De productie van de ENYAQ iV is gestart! Kennelijk hoorde dat filmpje dat ik gisteren deelde daarbij.

Wat mij opvalt in het persbericht gaat over de range. Ik was bekend met deze tabel:
[Afbeelding]

Hier heeft de iV80 de grootste range, namelijk 510km. Mooie range, dunkt mij. Nu zie ik in het persbericht onderstaande alinea:

[Afbeelding]

Daar staat dus dat de range kan oplopen tot zo'n 536km volgens WLTP. Nu ben ik benieuwd: hebben de iV80-bestellers mazzel dat de range hoger uit blijkt te pakken dan oorspronkelijk verwacht? Of is er een andere reden te omschrijven. Bijvoorbeeld als je de warmtepomp hebt..
Is volgens mij al voorbij gekomen in dit topic, had gelezen dat ze capaciteit accu's iets kunnen vergroten, meer opslag in accu is meer actieradius.
Hou er wel rekening mee hoe WLTP wordt berekend, erg gunstig en geen grootverbruikers aan in auto, google maar op bepaling WLTP actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:28:
[...]

Eens wat @ManiacScum aangeeft.

Ik denk dat jouw Dealer eens contact op moet nemen met het hoofdkantoor in Harderwijk. De informatie die ik heb over de optie Light Plus komt daar namelijk vandaan en zij hebben contact gehad met Skoda Nederland en PON.

Zou wel duidelijkheid verschaffen als de individuele dealers hiervan op de hoogte zijn.
Als het gaat om berichtgeving dan wil je iets vanuit importeur of fabriek.
Ik vertrouw dan meer op post van @Bengelsdorp omdat bericht is van leasemaatschappij die bericht uit fabriek heeft gekregen, zie onderstaande fragment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vl8eJ84sI6RQhY-GkDV5TOFXEd0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G9xoxBDAglX06KXsLJUY12n7.png?f=user_large

Liefste heb je dat importeur / Pon meeleest met dit forum en dat je kan zeggen hier heb je alle vragen en onduidelijkheden en over 2 weken willen we reactie zodat we kunnen bepalen of we bij bestelling blijven of niet.
Of de leasemaatschappijen er blij mee zijn of niet weet ik niet, maar als ik volgende week niets gehoord heb van dealer ga ik het neerleggen bij leasemaatschappij, misschien hebben zij andere ingang bij importeur / Pon en kunnen ze meer bereiken; als je niets doet weet je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
knirrebir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:36:
[...]

Is volgens mij al voorbij gekomen in dit topic, had gelezen dat ze capaciteit accu's iets kunnen vergroten, meer opslag in accu is meer actieradius.
Hou er wel rekening mee hoe WLTP wordt berekend, erg gunstig en geen grootverbruikers aan in auto, google maar op bepaling WLTP actieradius.
EV-database geeft een goede, reële waarde af. Tenminste, mijn collega's met een Tesla Model 3 halen de waarde die EV-database afgeeft ook wel.

60: https://ev-database.nl/auto/1279/Skoda-Enyaq-iV-60
80: https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:48:
[...]

EV-database geeft een goede, reële waarde af. Tenminste, mijn collega's met een Tesla Model 3 halen de waarde die EV-database afgeeft ook wel.

60: https://ev-database.nl/auto/1279/Skoda-Enyaq-iV-60
80: https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80
Klopt alleen dit zijn nog de geschatte waarden, pas als er ritten gemaakt zijn is er meer bekend en zal ev-database ook e.e.a. aanpassen, vaak is ev-database zonder ritten gemaakt te hebben iets te positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:28
Via teams een coronaproef preview van de Enyaq https://wittebrug.nl/skoda/modellen/enyaq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 09:34
Hier is er nog een voor de lijst:

IV 60
Energy Blue
Loft
Comfort Plus
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
100 KW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Elektrisch inklapbare trekhaak

Besteld 8-10-2020
Leverweek 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Dat 100 KW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk, wat houd die "toegang" in precies? en met name voor leaserijders.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 09:34
rammes schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:11:
Dat 100 KW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk, wat houd die "toegang" in precies? en met name voor leaserijders.
Ik vraag mij dat ook af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:47
Deze vraag heb ik nog uitstaan bij de dealer. Inmiddels twee maanden. Zelf denk ik dat je een jaar het abonnement gratis krijgt, waarbij je tegen een lager tarief kan laden. Hoe hoog dit tarief is weet ik niet, bij BMW is dit volgens mij 0,29 /KWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:30
knirrebir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:57:
[...]

Klopt alleen dit zijn nog de geschatte waarden, pas als er ritten gemaakt zijn is er meer bekend en zal ev-database ook e.e.a. aanpassen, vaak is ev-database zonder ritten gemaakt te hebben iets te positief.
Wel apart dat ze gebruik.maken van slechtste geval winter en beste geval zomer. Zou qua zomer dan beter gemiddelde van 25c juist met gebruik airco willen zien, dan zijn beide seizoenen tenminste onderling vergelijkbaar qua comfort.

Weet iemand of PON park assist nog beschikbaar gaat stellen? Dat is de enige optie waarbij ik overweeg aanpassingen te doen, maar aan de andere kant; ik heb het nu ook, en als de auto het paar keer voorgedaan doe ik het zelf ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:44:
[...]

Wel apart dat ze gebruik.maken van slechtste geval winter en beste geval zomer. Zou qua zomer dan beter gemiddelde van 25c juist met gebruik airco willen zien, dan zijn beide seizoenen tenminste onderling vergelijkbaar qua comfort.

Weet iemand of PON park assist nog beschikbaar gaat stellen? Dat is de enige optie waarbij ik overweeg aanpassingen te doen, maar aan de andere kant; ik heb het nu ook, en als de auto het paar keer voorgedaan doe ik het zelf ook niet verkeerd.
Dat is de WLTP methode en ja of je het ermee eens bent hoe ze het doen of niet, het is op hogerhand besloten dus we hebben het ermee te doen, helaas.

Zie brochure m.b.t. park asssist, is iets wat in toekomst beschikbaar gaat komen.
Ofwel wat eerder voorbij is gekomen in dit topic, gaat er om dat je nu de goede hardware kiest (camera's, sensoren en dergelijke) en dan is het voor zover ik begreep software die toegevoegd wordt, mits je juiste hardware hebt.

Andere gebruiker had het al gepost m.b.t. audi; dat je software kan toevoegen tegen betaling zoals bijvoorbeeld side assist.

Hopelijk heeft dealer al voldoende en juiste info om te zeggen of jou bestelling juiste hardware heeft om in toekomst park assist toe te voegen.
Ik denk persoonlijk dat het niet toe te voegen is voor Q2 en al zou dat wel zo zijn weet ik niet of het nog aan jou bestelling toegevoegd kan worden, zeker gezien wat over toevoegen - wijzigen opties bekend is op dit forum.

[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 25-12-2020 14:18 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2