Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.760.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:23:
[...]

Ik had hem besteld met Transport maar deze is komen te vervallen omdat SSS niet samen met het Transport pakket besteld kon worden. Dit heeft de dealer wel goed uitgezocht en terug gekoppeld.
Dan maar zonder Transport, vind een beetje 'knap' geluid belangrijker dan een variabele vloer waar ik toch bijna geen gebruik van zal maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:22:
[...]

Vraagje aangaande het Skoda Sound System, heb je die met of zonder Transport pakket besteld?
Vraag dit omdat ik deze ook wil toevoegen aan mijn bestelling maar in de configurator van pakweg week geleden was SSS niet te combineren met Transport en nu weer wel? (wil eigelijk beide ;) )
Makkelijkste is dealer bellen en of ze voor jou al order bij fabriek hebben geplaatst en een bestelnummer aan is gekoppeld.
Wat ik begreep van mijn dealer zijn dit orders welke 2e kwartaal 2021 geleverd worden en waar 'vrijheid' is om opties te kiezen zonder dat je verplicht andere optie erbij dient te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:25:
[...]

Dan maar zonder Transport, vind een beetje 'knap' geluid belangrijker dan een variabele vloer waar ik toch bijna geen gebruik van zal maken :)
Ja die was ook een No-brainer voor mij, ik heb nu ook een Canton met Subwoofer in mijn Superb (Als extra optie) en daar ben ik na de Volvo V40 Harman Kardon zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:23:
[...]

Nee hoor, je hebt er niet overheen gekeken. Skoda heeft de gegevens in de prijslijst veranderd zonder het te melden. Ik heb het opgezocht in de oude prijslijst en daar wordt niets gezegd over halogeen, alleen maar LED koplampen... :(
Heb gelijk oude prijslijst (welke ik nog in downloads had staan) bekeken en inderdaad daar stond halogeen nog niet, lekker dan maar ze kunnen altijd zeggen in de lijst staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 19:41
Wat is het verschil tussen de led knipperlichten en de halogeen variant?
Ik snap het verschil in de techniek wel, maar is de koplamp in zn geheel dan anders? Op de foto lijkt het dan toch nog steeds als een horizontale streep die via halogeen wordt aangestuurd.
Dynamisch zal het standaard niet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BB9PNBrteYCaqH301aWuEb4HOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7DkoZ0F6roBqww4dPWs9Vw9C.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Loepoog schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:02:
[...]

Alternatieven vond ik ook niet. Als ze er al waren vielen ze af vanwege de vorm. ID4 en E-mach zijn allebei groot, maar die golvende vrouwelijke vormen... Nee het moet stoer en strak zijn.
Daarnaast is de prijs gewoon goed, flinke kofferbak en een prima interieur (ID4 valt gewoon tegen).
Als ik dan toch minpunten moet noemen, dan is het het aanzien van de achterkant. Daar had misschien wat spannenders mogen gebeuren.
Het grootste minpunt is eigenlijk het infotainment systeem. Ik hoopte op wat Tesla inspiratie met mooie visuals, maar oogt erg simpel. Als ik naar ID3 en 4 kijk dan zie ik steeds van die grote uniforme pictogrammen en dan hoop ik oprecht dat daar verandering in komt. Stabiliteit van de software zal prioriteit hebben gehad, maar laat ze dit aub eens naar een hoger niveau brengen.
Ach, misschien ben ik een nerd op dit gebied.
Sluit me hierbij aan. Interieur ID4 valt me tegen, had zelf eerst een reservering voor een Mach-E maar nadat ik enkele maanden geleden erin heb mogen zitten viel mij de zitpositie erg tegen. Ook is de kofferbak erg klein voor een gezin van 5, helemaal aangezien er ook geen dakdragers op kunnen!
De Skoda was voor mij de ideale oplossing en nog steeds blij van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:31:
Ik snap het verschil in de techniek wel, maar is de koplamp in zn geheel dan anders? Op de foto lijkt het dan toch nog steeds als een horizontale streep die via halogeen wordt aangestuurd.

[Afbeelding]
Check de brochure, daar is verschil qua koplampen duidelijk te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:23

[Afbeelding]
Dit is een foto van de Full LED Matrixverlichting. Bij de 'basic' verlichting is het knipperlicht een 'vakje' in de koplampunit waar een halogeenlampje in zit. Ja, het is minder mooi dan LED, maar ieder moet voor zich afvragen hoe erg hij/zij dat vindt. Ik heb er niet zo veel moeite mee. Er zit nog wel een witte LED-strip voor de dagrijverlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTBe_FFnLR6ZG3HnCvc92smBq_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sTmk83p4qt2EcdPu1zyEPLDI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:31:
[...]

Sluit me hierbij aan. Interieur ID4 valt me tegen, had zelf eerst een reservering voor een Mach-E maar nadat ik enkele maanden geleden erin heb mogen zitten viel mij de zitpositie erg tegen. Ook is de kofferbak erg klein voor een gezin van 5, helemaal aangezien er ook geen dakdragers op kunnen!
De Skoda was voor mij de ideale oplossing en nog steeds blij van mijn keuze.
Ik heb mijn oog wel laten vallen op de Mach E maar persoonlijk een mindere keuze qua looks dan de Enyaq.

Wellicht dat ik mijn initiële keuze (de XC40 P8) nog eens goed ga bekijken maar de prijs daarvan is schrikbarend hoog.
pim89 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:35:
[...]

Dit is een foto van de Full LED Matrixverlichting. Bij de 'basic' verlichting is het knipperlicht een 'vakje' in de koplampunit waar een halogeenlampje in zit. Ja, het is minder mooi dan LED, maar ieder moet voor zich afvragen hoe erg hij/zij dat vindt. Ik heb er niet zo veel moeite mee. Er zit nog wel een witte LED-strip voor de dagrijverlichting.
[Afbeelding]
Persoonlijk (met mijn zicht) is Led een absolute must.

[ Voor 33% gewijzigd door ManiacScum op 22-12-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
De 'gevechten' tussen dealer en importeur / Pon / fabriek zijn begonnen.
Mijn dealer had bestelling gedaan volgens offerte en ook bestelnummer erbij waarmee ze in fabriek weten hoe en wat qua specificaties.
Nu komt reactie terug dat elektrische bestuurdersstoel niet alleen besteld kan worden, maar assistentie en multifunctioneel stuurwiel ook gekozen dienen te worden.
Dealer geeft aan dat offerte al besteld is met alleen elektrische bestuurdersstoel en geen andere verplichte optie(s) erbij (was toen prijslijsten en zo er net waren) en dat dit probleem importeur / Pon / fabriek is.
Terugkoppeling volgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

[Afbeelding]
Tja, met LED is mooier. Maar voor mij geen dealbreaker. Als ik mn vrouw mag geloven gebruik ik het knipperlicht toch maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:12:
[...]

Achterkant zie je toch niet als je rijdt ;) .

Qua infotainment heeft dat denk ik te maken met Duitse degelijkheid ofwel simpel en functioneel i.p.v. visueel heel mooi en niet werkend (bijvoorbeeld Peugeot).
Qua stabiliteit werkt het al jaren naar behoren (eigen ervaring) dus waarom afwijken, ze hebben nu grotere schermen toegepast en dat is voor de VAG groep best al een sprong in het diepe.

Heeft niets te maken met nerd zijn, maar je verwachting en/of wat je graag zou willen.
Maar als je apple link gebruikt ziet het er toch al fraaier uit, zie fragment hieronder.

[Afbeelding]
Naja, functioneel is nog maar de vraag. Ze stoppen heel veel fysieke knoppen nu in het infotainment gedeelte. Daar is niet iedereen heel blij mee. Knoppen zijn overzichtelijk en degelijk, dat is nu nog maar vraag :D

[Afbeelding]
Standaard LED heeft inderdaad ook de DRL verlichting strip, maar het knipperlicht is een halogeen lampje en is dus geen led strip. Plus de lamp unit is iets anders. Hier goed te zien op 4:31:
YouTube: Skoda Production of the Electric ENYAQ iV Factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:00
@knirrebir PON heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Wat een gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:41:
[...]

Naja, functioneel is nog maar de vraag. Ze stoppen heel veel fysieke knoppen nu in het infotainment gedeelte. Daar is niet iedereen heel blij mee. Knoppen zijn overzichtelijk en degelijk, dat is nu nog maar vraag :D

[...]
Knoppen is wat ik gewend ben vanuit skoda rapid, volkswagen e-golf, volkswagen polo dus als het zo blijft vind ik het goed en voor mij is het functioneel, maar het is persoonlijk.
Maar bedoel je nu 'vraag' of 'vaag' en als het vraag is bedoel je dan of het nog moet blijken of knoppen overzichtelijk zijn geplaatst en degelijk zijn?
Levert wel als vraag van mij bedoel je dan knoppen op display?
Denk knoppen op display want ik zie geen fysieke knoppen meer naast display en dat had infotainment admundsen (wat ik meeste keren gehad heb) wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ach, Ik heb heel wat bedrijven van binnen gezien. Ik ken er weinig die een nieuw produkt launch van een dergelijk formaat helemaal vlekkeloos laten verlopen.

Ik lees ook mee op de ID3/4, Polestar, Volvo etc EV fora. Allemaal hetzelfde.

Komt misschien wel dat ze in de autosector nu ook zo nodig met scrum, sprints en ik weet niet wat aan de slag zijn gegaan ;) De verkoop al starten, voordat het product volledig uitontwikkeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Truman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:41:
@knirrebir PON heeft duidelijk zijn zaakjes niet op orde. Wat een gepruts.
Klopt, maar dat is tijdje al bekend op dit forum, zelf nog niet mee te maken gehad tot nu.
Stiekem gehoopt dat ik er geen last van zou hebben, maar wist zelf wel dat het zou gebeuren, was ook zo met elektrische achterklep, daar was instructie en omschrijving kessy op meerdere manieren ter interpreteren, maar alleen blijkt dat het niet mijn manier van interpreteren was.

Pon wil veel opties af fabriek standaard, levert hun meer geld op en dealer kan alleen maar slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:47:
[...]

Knoppen is wat ik gewend ben vanuit skoda rapid, volkswagen e-golf, volkswagen polo dus als het zo blijft vind ik het goed en voor mij is het functioneel, maar het is persoonlijk.
Maar bedoel je nu 'vraag' of 'vaag' en als het vraag is bedoel je dan of het nog moet blijken of knoppen overzichtelijk zijn geplaatst en degelijk zijn?
Denk knoppen op display want ik zie geen fysieke knoppen meer naast display en dat had infotainment admundsen (wat ik meeste keren gehad heb) wel.
De neiging om alles in beeldscherm te moeten benaderen. Enyaq heeft er dacht ik iets minder last van als een ID3/4 (daar is het echt doorgeslagen).
Om het een beetje veilig te houden (mijn mening) wil je tijdens het rijden niet door allerlei menu's moeten om de bijv de stoelverwarming aan te passen (ik chargeer mss). Gewoon een good-old knopje doet toch geen inbreuk af aan het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:53:
[...]

De neiging om alles in beeldscherm te moeten benaderen. Enyaq heeft er dacht ik iets minder last van als een ID3/4 (daar is het echt doorgeslagen).
Om het een beetje veilig te houden (mijn mening) wil je tijdens het rijden niet door allerlei menu's moeten om de bijv de stoelverwarming aan te passen (ik chargeer mss). Gewoon een good-old knopje doet toch geen inbreuk af aan het interieur.
Als ik in brochure en op dit forum kijk welke fysieke knoppen er aanwezig zijn vind ik het een goede mix van wat er aan fysieke knoppen is en waarvoor en wat er in infotainment (display) gedaan dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:47:
[...]

knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:58:
[...]

Als ik in brochure en op dit forum kijk welke fysieke knoppen er aanwezig zijn vind ik het een goede mix van wat er aan fysieke knoppen is en waarvoor en wat er in infotainment (display) gedaan dient te worden.
Ik bedoelde vraag :) Je merkt dat men steeds meer zaken die eerst onder fysieke knoppen zaten naar het infotainment brengen. Bij de Enyaq lijkt het nog wel okay te zijn en heb je nog een slider bijvoorbeeld voor de temp en volume. Het voordeel is wel dat als het softwarematige knoppen zijn, je daar in de toekomst nog iets mee kan. Bijvoorbeeld functies toevoegen, verplaatsen, groter/kleiner maken. Ik kan er zelf allemaal aan wennen, ben nog jong, maar ik snap dat anderen hier moeite mee kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
De knopjes zoals ik ze heb kunnen vinden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgESs50865yYuH12eKhmgvsOLp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tT32b7NC120fJZ8LulxqmvpB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d05_BSARIlVfIDsAun9_GvrMNU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7Qv81HdTyKCZpSQlE52YDr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sX9XCKHgP6eMRAYT_eEr_Ehil2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wffd5UlJ4NJOS59l6h7260n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2awRqqBcunHqm7KQIiaCar_P3Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G8oF5z4psqfVtsqaXfpJmnp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:02:
[...]

[...]

Ik bedoelde vraag :) Je merkt dat men steeds meer zaken die eerst onder fysieke knoppen zaten naar het infotainment brengen. Bij de Enyaq lijkt het nog wel okay te zijn en heb je nog een slider bijvoorbeeld voor de temp en volume. Het voordeel is wel dat als het softwarematige knoppen zijn, je daar in de toekomst nog iets mee kan. Bijvoorbeeld functies toevoegen, verplaatsen, groter/kleiner maken. Ik kan er zelf allemaal aan wennen, ben nog jong, maar ik snap dat anderen hier moeite mee kunnen hebben.
Wat ik in post hiervoor aangaf: als ik in brochure en op dit forum kijk welke fysieke knoppen er aanwezig zijn vind ik het een goede mix van wat er aan fysieke knoppen is en waarvoor en wat er in infotainment (display) gedaan dient te worden.
Voor mij voldoende als je in menu van infotainment zaken kan aanpassen m.b.t. software knoppen.

Wat is jong zal ik maar zeggen, mannen worden nooit oud in hun hoofd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Volgens mij zijn dit de full led matrix lampen :
Deze zaten ook op alle showmodellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxxpeyApreQW0xwwS6xc02xSlq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyYwwB8HcjbBY2ZbLhwWEpG1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
frankdaan schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:43:
Volgens mij zijn dit de full led matrix lampen :
Deze zaten ook op alle showmodellen.
[Afbeelding]
Klopt, er zijn ook diverse foto's van roadshow in dit forum geplaatst waar de full led te zien zijn.
Inderdaad elke auto van roadshow had full led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 21:24
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:08:
[...]

Wat is jong zal ik maar zeggen, mannen worden nooit oud in hun hoofd :) .
En wie jong is in zijn hoofd wordt nooit oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:25:
[...]

Dit is toch gewoon mogelijk? (bij de 80 in iedergeval)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cI4kqqVqEWrpBAG7m78JVdriDpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWJ1hkvRg06xpipJ8NCVqg2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
patman070 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]
Verrek, dat was vorige week nog niet zo. En de dealer gaf ook aan dat dit niet te combineren viel.

Zucht, wat een soap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
patman070 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]
Je afbeelding klopt. Maar dit was vorige week nog niet mogelijk in de configurator, zodoende de vraag.
Ik heb de vraag nog open staan bij de dealer, even wachten op het antwoord. Mocht het niet mogelijk zijn vindt ik het geen groot probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Duncan78 op 22-12-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:25:
[...]

Je afbeelding klopt. Maar dit was vorige week nog niet mogelijk in de configurator, zodoende de vraag.
Ik heb de vraag nog open staan bij de dealer, even wachten op het antwoord. Mocht het niet mogelijk zijn vindt ik het geen groot probleem.
Vorige week kreeg ik de melding dat ik wanneer ik de Transport Optie had aangeklikt en vervolgens Sound System aanklikte dat dit niet mogelijk was en ik deze optie moest verwijderen. Nu is het wel mogelijk en als ik Transport nog niet aan heb geklikt, krijg ik de melding die hierboven staan in de screenshot.

Het is geen groot probleem maar wel storend dat dit zo vaak veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Mijn dealer gaf aan dat eind deze week/begin volgende week PON met een officieel bericht gaat komen omtrent het Lichtpakket Plus en dus Crystal Light.

[ Voor 26% gewijzigd door ManiacScum op 22-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
funkylicious schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:55:
Ik heb een aantal opties toegevoegd: assistent plus, 360 graden camera’s en alarm. De dealer heeft aangegeven dat de opties door de importeur zijn bevestigd en dat de leverdatum ongewijzigd is..
Op basis van jouw reactie heb ik mijn dealer benaderd om ook Assistentie plus toe te voegen als de leverdatumniet wijzigt. Hij antwoordt echter het volgende:

" Pon zal nooit bevestigen dat een wijziging geen invloed heeft op een eventuele levertijd.
Ik werk inmiddels al meer dan dan 10 jaar samen met Pon en zij hebben dit tot nu toe nog nooit gedaan.
Pon bepaald namelijk niet zelf of dit invloed heeft op de levertijd, maar dit gebeurt door Škoda.

Het aanpassen van een bestelling is altijd op eigen risico dat de levertijd kan oplopen"

Ik hoop dat jij gelijk krijgt,maar ik he besloten om van mijn besteling af te blijven. Wil niet het risico lopen om mijn auto maanden later te krijgen, omdat ik voor de leuk Travel Assist wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

[Afbeelding]
Toch wel jammer dat dit nog een optie is. Halogeen anno 2020 op een dure EV vind ik echt niet mooi. Hoeveel zou het schelen in overheadkosten om simpelweg één lamp in alle modellen te zetten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Je kunt nog beter gaan gokken in het Holland Casino dan een Enyaq bestellen :D Echt vreselijk al die onduidelijkheid voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 09:17
mmm voor agile product development moet je niet bij auto fabrikanten / dealers zijn.. wat een zooitje.
Dit komt niet alleen door Skoda he, ook door ons dealer netwerk en de importeur, die maar wat graag auto's wil verkopen. Het momentum van 2021 met alle belastingvoordelen, zien niet alleen wij, maar ook in de auto verkoop zelf.

even iets anders:
Kreeg vandaag dit terug: op de vraag van lane assist + ACC.
Ook heb ik de manual meegestuurd met screenshot omtrent adaptieve rijstrookgeleiding.

Tot mijn verbazing was dit het antwoord.
Op dit moment is adaptive lane assist nog helemaal niet mogelijk op de enyaq. Ook niet i.c.m het plus pakket.
Voor nu is enkel de gewone lane assist te bestellen. In de toekomst komt de adaptive lane assist wel, maar op dit moment dus nog niet.
De brochure is hierin wat onduidelijk, want er staan meerdere dingen in die er wel aan gaan komen, maar welke nog niet beschikbaar zijn.
Sterker nog, per land verschilt het ook nog.
Conclusie: ik ga niets wijzigen, bestelling staat bij de dealer en ik geloof het allemaal wel. met of zonder warmtepomp / adaptieve lane assist. 8)7 ik denk dat ik er namelijk toch niets mee opschiet. ik blijf wel zelf sturen :+ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door oeroe.b op 22-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb het gevoel dat ze het zelf ook niet weten. Ik denk niet dat Skoda die opties er voor de lol in gooit in de configurator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@oeroe.b Goed punt.

Assistentie plus tov van Assisentie is alleen maar Travel Assist. Onze (mijn) aanname was / is dat Travel Assist ACC en Lane assist adaptief maakt en dus de auto binnen de lijnen houdt (en niet slechts waarschuwt bij over de lijn heen gaan)

Maar als het dat niet doet dan snap ik nu beter waarom mijn dealer zei bij Travel Assist: nummerbord herkenning.
Dan zou Assistentie Plus alleen maar nummerbord herkenning toevoegen aan Assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
jeroenkb schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:48:
@oeroe.b Goed punt.

Assistentie plus tov van Assisentie is alleen maar Travel Assist. Onze (mijn) aanname was / is dat Travel Assist ACC en Lane assist adaptief maakt en dus de auto binnen de lijnen houdt (en niet slechts waarschuwt bij over de lijn heen gaan)

Maar als het dat niet doet dan snap ik nu beter waarom mijn dealer zei bij Travel Assist: nummerbord herkenning.
Dan zou Assistentie Plus alleen maar nummerbord herkenning toevoegen aan Assistentie.
Niet een gekke gedachte als je al Skoda rijdt. Iets met geen garanties voor de toekomst. Dit is mijn superb met travel assist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzFx_r0Q-ii2UP8U6P7M2LFHWzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMtzqpZjg1SeZTXTKU2ikDum.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@oeroe.b Goed punt.

Is al eerder nodige over gezegd, @Smobbo had toen gepost:
Het blijft verwarrend.
Bij mijn weten was het verschil bij VAG tussen Travel Assist en de basis uitvoering dat Travel assist een volwaardig systeem is van sturen + gassen/remmen en het basis systeem wel gassen/remmen doet, maar het sturen alleen 'ping-pong' binnen de lijntjes is.
Travel Assist is dus een stukje comfortabeler / beter.

Dit is de duidelijkste uitleg die er is, alleen of assistentie plus ook zo wordt is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
oeroe.b schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:55:
[...]

Niet een gekke gedachte als je al Skoda rijdt. Iets met geen garanties voor de toekomst. Dit is mijn superb met travel assist.

[Afbeelding]
Dat heb ik ook in mijn e-golf, maar verkeersborden worden herkend, maar snelheid daar niet op aangepast, bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
oeroe.b schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:39:
mmm voor agile product development moet je niet bij auto fabrikanten / dealers zijn.. wat een zooitje.
Dit komt niet alleen door Skoda he, ook door ons dealer netwerk en de importeur, die maar wat graag auto's wil verkopen. Het momentum van 2021 met alle belastingvoordelen, zien niet alleen wij, maar ook in de auto verkoop zelf.
Ik vind niet dat de dealers hier degene zijn waar het bij ligt, dealers zijn afhankelijk wat importeur doet.
Dus gaat importeur naar links terwijl er bestellingen naar rechts zijn gegaan, mag dealer dat melden aan koper en importeur blijft buiten schot.
Vroeger konden dealers zelf bestellen bij fabriek en konden ze meer doen voor je als klant, dat is helaas niet meer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:49:
Mijn dealer gaf aan dat eind deze week/begin volgende week PON met een officieel bericht gaat komen omtrent het Lichtpakket Plus en dus Crystal Light.
Ik hoop niet alleen duidelijkheid over verlichting maar ook over opties waar je nu volgens configurator bepaalde opties moet kiezen.
De eerste configurator was warmtepomp verplicht, dat werd toen losse optie, toen kon je best wel redelijk je auto samenstellen zonder dat bij ene optie andere optie verplicht werd, dit is nu helemaal niet meer zo.

Heb zelf het idee dat als bepaalde opties verplicht worden gesteld bij opties die nu gekozen zijn er bestellingen afvallen of bestelling blijft maar auto duurder wordt en dan mag je het bijvoorbeeld niet leasen (je komt boven lease bedrag) of je bijtelling wordt stuk hoger en of iedereen dat wil betwijfel ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeroe.b
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:00:
[...]

Dat heb ik ook in mijn e-golf, maar verkeersborden worden herkend, maar snelheid daar niet op aangepast, bij jou wel?
Gelukkig niet nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kan zijn dat het bij enyaq wel het geval is omdat het dan predictive cruise control is bij assistentie plus, maar dat je verkeersbord herkenning kan uitzetten.

Nog even gelezen in instructieboekje, verkeersbord herkenning kan je uitzetten.
In brochure staat systeem snelheid kan aanpassen als je gebied met lagere snelheidslimiet in rijdt, maar of dat bepaald wordt door herkenning verkeersbord weet ik niet en er is in brochure of instructieboekje vind ik niets wat het verduidelijkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-05 16:30
Tijd voor een dosis voorpret voordat iedereen z'n Enyaq uit frustratie annuleert? 😆

De eerste Enyaq's lijken een beetje los te komen buiten de fabriekshallen, wat de eerste IRL foto's oplevert:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zicKmLBN72q9D3zWQn2IgM2T2Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBX1aAzAQi7P5Eu6bk2bWGgi.jpg?f=fotoalbum_large Bron: https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

En hier een Skoda Board member in een Zwarte Enyaq met Aero velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UTjyueIVuqDzWmXo0UJmXOuYP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNJiXYkRY8qtxHV3Dqb0JAZg.jpg?f=fotoalbum_large Bron: https://www.linkedin.com/...-6746051386649128960-fQNZ

En alvast fijne feestdagen allemaal! Leuk om naar de buren te sturen zodat ze alvast kunnen wennen aan de nieuwe look van je oprit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87n3dv9yvzsJHguoFe3Iv8zY6-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/I2H2ph3AILCqgOEV22vhHaSn.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
@oeroe.b Goed punt.

Zojuist even een filmpje op YT gezien van een ID3 (gelijkwaardige techniek) die met Travel Assist op de snelweg rijdt. Als ik het zo snel zie houdt hij de auto netjes binnen de lijntjes :)

YouTube: ID3 Volkswagen Cruising with Travel Assist on the highway (autobahn)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
ak123 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:35:
Tijd voor een dosis voorpret voordat iedereen z'n Enyaq uit frustratie annuleert? 😆

De eerste Enyaq's lijken een beetje los te komen buiten de fabriekshallen, wat de eerste IRL foto's oplevert:[Afbeelding] Bron: https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

[Afbeelding] Bron: https://www.linkedin.com/...-6746051386649128960-fQNZ

En alvast fijne feestdagen allemaal! Leuk om naar de buren te sturen zodat ze alvast kunnen wennen aan de nieuwe look van je oprit ;)

[Afbeelding]
Thanks voor het delen! Ik ben zeker niet van plan te annuleren. Gelukkig is mijn bestelling niet benadeeld door alle taferelen (voor zover ik kan inschatten).

Ben na het zien van deze foto’s, met name de tweede, wel echt nog steeds enthousiast. Ontzettend mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btwuitm
  • Laatst online: 22-12-2020
Hartstikke leuk om alle ervaringen (zowel positieve als negatieve) te volgen. Wat zijn jullie ervaringen met de prijsonderhandelingen bij de dealers (privé-aankoop)? Blijft het beperkt tot een gratis mattenset of is er meer mogelijk? Heeft niets met de € 45.000,- grens te maken, daarvoor geldt (heb ik begrepen) de catalogusprijs af fabriek behoudens de afleverkosten. De toetsing door RVO op de datum van aflevering op basis van de fiscale waarde van de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KCCl1C2Ggyu9My67AxEkeyinpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQfJDpB22PoRMlofHs3AuKmo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
He dat is mijn bestelde auto, ze zijn alleen vergeten de Crystal Face er op te schroeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb echt zin om lekker te knallen met die bak, kan niet wachten.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:10:
[...]

He dat is mijn bestelde auto, ze zijn alleen vergeten de Crystal Face er op te schroeven :)
Als jij deze met crystal face erop hebt, dan zit je niet verkeerd met heel veel marketingfotos.

Ben overigens nog steeds enthousiast over deze kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeroe.b
Beter idee ja!! Keep them coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
btwuitm schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:06:
Hartstikke leuk om alle ervaringen (zowel positieve als negatieve) te volgen. Wat zijn jullie ervaringen met de prijsonderhandelingen bij de dealers (privé-aankoop)? Blijft het beperkt tot een gratis mattenset of is er meer mogelijk? Heeft niets met de € 45.000,- grens te maken, daarvoor geldt (heb ik begrepen) de catalogusprijs af fabriek behoudens de afleverkosten. De toetsing door RVO op de datum van aflevering op basis van de fiscale waarde van de RDW.
Grootste marge heeft importeur, maar die houdt dat zelf en geeft niets aan dealer.
Dealer heeft ca. 3% marge en kan niets doen met prijzen voor zaken af fabriek.
Daarnaast is die 3% bijna geheel nodig om alles te betalen, personeel, werkplaats, showroom, huur enzovoort.

Achteraf zijn er nu nog niet veel zaken die later door dealer gedaan kunnen worden, waarbij de vraag als is of het goedkoper of voor zelfde prijs kan als af fabriek.
Bijvoorbeeld trekhaak voorbereiding kost af fabriek € 200, bij dealer laten monteren kost gauw € 800 - € 1.000 (kijk maar in prijslijst octavia, karoq, kodiaq).

Veel is er niet te halen, maar je kan het vragen en ik denk dan inderdaad een mattenset of set met laadkabel reiniger en afdekkap voor laadopening of hoofdsteun adapter voor tablet.
Komt ook omdat je eens in zoveel jaar voor een auto komt en in hoeverre ben je goede klant-relatie, mogelijk wat meer als je ook onderhoud laat doen bij betreffende dealer en kan je dat in de strijd gooien om wat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Altijd lastig om te zeggen. Ik heb inruil en je weet dan nooit waar de marge zit.
Inruil kan wel veel schelen tussen dealers. Bij mij 2000 euro.

2 dealers gaven wel aan dat marges idd flinterdun zijn. En ze verwachten hun quota toch wel kwijt te raken. Dus verwacht niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:08
Leuke foto. Zo gaat die van mij er precies uit zien....helaas niet deze prachtige velgen.
Wachten....Wachten.....Wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022

De eerste Enyaq's lijken een beetje los te komen buiten de fabriekshallen, wat de eerste IRL foto's oplevert:[Afbeelding] Bron: https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

[Afbeelding]
Heb de Enyaq besteld exact als de 2e foto, de grijze bumpers icm zwart valt me 100% mee. Tof, bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
pim89 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:18:
[...]

Als jij deze met crystal face erop hebt, dan zit je niet verkeerd met heel veel marketingfotos.

Ben overigens nog steeds enthousiast over deze kleur
Heb lang getwijfeld over de kleur Artic Silver vs Quartz Grey. Toch voor Artic Silver gegaan en zo in het daglicht komt de kleur goed naar voren. Geen spijt van de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50

[Afbeelding]
Zeer tevreden hier met de Regulus velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-05 23:04
Mijn ervaring bij de onderhandelingen (privé aankoop) is dat er maar weinig speelruimte is. Hooguit een beetje schuiven van opties en met de inruilwaarde. Mooie foto, Artic Silver in het daglicht, geen spijt van deze keuze. Bedankt voor het delen.

[ Voor 93% gewijzigd door hitgew op 22-12-2020 19:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J0hn_Sw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-05 13:27
Voor die gene die nog wat meer real life foto’s willen zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOpWIE5ApSssfvDcbcEEUVnLsJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuDpOnuGIdhqHNTP3EnPZDxg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrbsO7-QWy0Q7YcDNl1tD_7o3hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSJ0MoDzxzTrxs6wRvV1zOm7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czMrtmzZiFhahI05XtOv1JdhNbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBpaPN4bHcMFxJQn82Mxc5qD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMap-cO_plDaFLP8OwIO1OPJVo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vROn8KsoHgfp4iBvg87egQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STfpCAntGrKH_82LOzguRQEq1Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbtrgkJAzi6vmMVTCw3kJVjN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oholIyDwwPZ2WqDO250iPqjs1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yft4dlEdiyclzP3YUCBoOv0m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4dg6eOIfQF2_Vmc66WicUgWltc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2QTNtKlZBcGUHPyoy5UO13N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbJrNkTLHtNj1MfPCg1MB7BzzuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyXyqh66EpmtH1zy6xKcNhU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17hvEeVqaxWi_eXvUoEGyvubp2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pt7FJyxsJ41dDNndFNDH8ano.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8IaB6gFjxaCjevqIcTYGhgojEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ag8uDVlhKJyBYpbF9daASwi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up51dzJewVxWEW3te36ZNTF7mxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4eUTJ499Akk4Q55lzWqrOdN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf voornemens om een Quartz Grijze te bestellen en kwam onderstaande filmpjes tegen op YouTube
Helaas wel in het Tsjechisch

Groeten, John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:30
Loepoog schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:02:
[...]

Daarnaast is de prijs gewoon goed, flinke kofferbak en een prima interieur (ID4 valt gewoon tegen).
Als ik dan toch minpunten moet noemen, dan is het het aanzien van de achterkant. Daar had misschien wat spannenders mogen gebeuren.
Eens. Ik vind de ID.4 achterkant beter geslaagd, als die nou eens op de Enyaq had gezeten. Voor mij geldt verder het zelfde, heerlijke wagen om te zien. Maar de kofferklep lijkt wat te veel op een Kia ofzo.
Het grootste minpunt is eigenlijk het infotainment systeem. Ik hoopte op wat Tesla inspiratie met mooie visuals, maar oogt erg simpel. Als ik naar ID3 en 4 kijk dan zie ik steeds van die grote uniforme pictogrammen en dan hoop ik oprecht dat daar verandering in komt. Stabiliteit van de software zal prioriteit hebben gehad, maar laat ze dit aub eens naar een hoger niveau brengen.
Ach, misschien ben ik een nerd op dit gebied.
Ook hier eens. Misschien is mijn beeld verkeerd, maar het beeld wat ik van Duitse software heb is dat het sowieso wat terughoudend en weinig gewaagd is. Wat dat betreft heeft meneer Musk en co. best een aardige job gedaan.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQyPQunNvU1sulwGTkmI5zu4sr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eu5vwmnYqZj1wXKHbBohMOC9.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets dus van het merk Xpeng (Teslabjorn heeft er een goede review over). Smoelt gewoon wat lekkerder. Mooie visual mbt recuperatie.
Ja dat kun je wel aan de Chinese copy/paste vrienden overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Hoe zit het met snel laden? Als je niet de 125kW optie neemt dan kun je langs de snelweg net zo snel laden als thuis a 11kW? Of te wel als je op vakantie gaat en even snel wilt opladen dan moet je de 125kW optie nemen of begrijp ik dit verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rafler schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:39:
Hoe zit het met snel laden? Als je niet de 125kw optie neemt dan kun je langs de snelweg net zo snel laden als thuis a 11kw? Of te wel als je op vakantie gaat en even snel wilt opladen dan moet je de 125kw optie nemen of begrijp ik dit verkeerd?
Standaard 50kW snelladen, thuis 11kW, 100/125kW als optie te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafler
vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:41:
[...]

Standaard 50kW snelladen, thuis 11kW, 100/125kW als optie te bestellen.
Ah duidelijk bedankt!

Ik heb de iV 80 besteld, artic silver, warmtepomp, infotainment, panorama dak, elektrische inklapbare trekhaak.

Levering week: 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
rafler schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:46:
[...]

Ah duidelijk bedankt!

Ik heb de iV 80 besteld, artic silver, warmtepomp, infotainment, panorama dak, elektrische inklapbare trekhaak.

Levering week: 25
Leuk! Deze week besteld of al eerder? Ik zal je morgen aan de startpost toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:50:
[...]

Leuk! Deze week besteld of al eerder? Ik zal je morgen aan de startpost toevoegen.
Op 6 november heb ik de bevestiging gehad dat auto is besteld vanuit de dealer Muntstad via ALD Automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:30
Leuke foto's van die Founders edition. Valt me op dat deze een zwarte hemel heeft, ook zo'n optie die ik niet heb gezien op de prijslijst. Had ik wel graag willen hebben :-)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:10:
[...]

Of niet, dat hangt af wat PON/Skoda gaat bekendmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Mijn ervaring begin oktober: niente mogelijk in kortingen oid. Volgens Van Udenhout is afspraak tussen dealers om in het geheel géén korting te geven. Weet niet of dat waar is natuurlijk...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Vraag:
Zijn er al mensen waarvan skoda enyaq besteld is met elektrische bestuurdersstoel met geheugen, maar dan zonder verplichte andere optie zijnde assistentie / assistentie plus en stuurwiel met HOG en recuperatie of sport of sport plus?

Met andere woorden dat deze ook bevestigd is vanuit importeur / Pon dat e.e.a. wordt geleverd conform specificatie, in dit geval elektrische bestuurdersstoel met geheugen, maar dan zonder verplichte andere optie zijnde assistentie / assistentie plus en stuurwiel met HOG en recuperatie of sport of sport plus

Waarom de vraag:
Ik heb alleen elektrische bestuurdersstoel besteld en als dat bij anderen gelukt is kan ik dat doorgeven aan dealer zodat de dealer mogelijk wat munitie heeft richting importeur / Pon.

Lijkt me echt een ding voor importeur / Pon en niet voor fabriek, denk dat fabriek zoiets heeft geef je bestelling maar door wij maken het.
Dit mede omdat bij Belgische site je elektrische bestuurdersstoel met geheugen kan kiezen zonder dat er verplichte andere optie bij komt.

Alvast dank voor reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door knirrebir op 22-12-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:56:
Vraag:
Zijn er al mensen waarvan skoda enyaq besteld is met elektrische bestuurdersstoel met geheugen, maar dan zonder verplichte andere optie zijnde assistentie / assistentie plus en stuurwiel met HOG en recuperatie of sport of sport plus?

Met andere woorden dat deze ook bevestigd is vanuit importeur / Pon dat e.e.a. wordt geleverd conform specificatie, in dit geval elektrische bestuurdersstoel met geheugen, maar dan zonder verplichte andere optie zijnde assistentie / assistentie plus en stuurwiel met HOG en recuperatie of sport of sport plus

Waarom de vraag:
Ik heb alleen elektrische bestuurdersstoel besteld en als dat bij anderen gelukt is kan ik dat doorgeven aan dealer zodat de dealer mogelijk wat munitie heeft richting importeur / Pon.

Lijkt me echt een ding voor importeur / Pon en niet voor fabriek, denk dat fabriek zoiets heeft geef je bestelling maar door wij maken het.
Dit mede omdat bij Belgische site je elektrische bestuurdersstoel met geheugen kan kiezen zonder dat er verplichte andere optie bij komt.

Ik heb Electrisch verstelbare stoel en Sport, hoef er geen enkel aanvullend pakket bij te nemen. Auto particulier besteld op 12 Oktober. Volgens dealer, als elektrische stoel in bestelling zat voordat de aangepaste optielijst op internet verscheen, kan de elektrische stoel zonder aanvullende pakketten geleverd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rs9m0bzfWepq9dSDr0dTd1XWM60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dprp78jk9WpT2h3i772UCUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-05 16:07
frankdaan schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:13:
[...]

Ik heb Electrisch verstelbare stoel en Sport, hoef er geen enkel aanvullend pakket bij te nemen. Auto particulier besteld op 12 Oktober. Volgens dealer, als elektrische stoel in bestelling zat voordat de aangepaste optielijst op internet verscheen, kan de elektrische stoel zonder aanvullende pakketten geleverd worden.

[Afbeelding]
@frankdaan welke leverweek heb jij opgekregen? Ik heb mijn Enyaq ook op 12 oktober besteld, toen gaf de dealer aan week 17 en recent (i.v.m. de verplichte navigatie) week 20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Blijft toch wel jammer/opmerkelijk dat nog niet alle velgen bestelbaar zijn he, zoals de Taurus maar ook een aantal anderen. Ondanks dat ik al besteld heb blijf ik toch in twijfel tussen de 'standaard' 19" en de Regulus... Meer mensen die daar over dubben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Bloemersmaborg schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:11:
Blijft toch wel jammer/opmerkelijk dat nog niet alle velgen bestelbaar zijn he, zoals de Taurus maar ook een aantal anderen. Ondanks dat ik al besteld heb blijf ik toch in twijfel tussen de 'standaard' 19" en de Regulus... Meer mensen die daar over dubben? 8)7
Persoonlijk vind ik de regulus mooier dan de standaard proteus.
Ik heb echter toch de proteus omdat ik de keuze gemaakt heb om zo veel mogelijk opties/pakketten te nemen wat binnen budget valt en waar ik meer waarde aan hecht.
Het is maar net wat je wilt......keuzes....keuzes 😉 of je moet een onbeperkt budget hebben....nog fijner😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Hahaha helemaal eens @goetfoud ! Normaliter vind ik duotone of donkere velgen altijd mooier, in dit geval zat de twijfel dat ik de Regulus vrij 'dicht' en 'vlak' vindt... Ach, allemaal luxe, denk dat elke schoen onze Enyaq goed staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ik vind de standaard velgen (gelukkig) mooier dan de Regulus.Daarnaast verkies ik ook opties boven andere velgen.
Alhoewel ik wel van Energy Blue over ben gestapt naar Quartz Grey. Vond de kleur in de configurator niet echt tegenvallen, totdat ik een Kodiaq in Energy Blue in het echt zag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-05 06:19
Vraag:

Waarom de vraag:

Mijn Enyaq is op 21 oktober besteld door de dealer, ik heb de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en Sport pakket, geen assistentie. Bij de dealer heb ik de vraag uit staan of ik Assistentie er nu gratis bij krijg (net als de navigatie) of dat de auto gewoon geleverd wordt conform bestelling. De dealer heeft daar nog geen antwoord op. Ook krijg ik nog een terugkoppeling over de compensatie m.b.t. bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
johnvanderster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:06:
[...]

@frankdaan welke leverweek heb jij opgekregen? Ik heb mijn Enyaq ook op 12 oktober besteld, toen gaf de dealer aan week 17 en recent (i.v.m. de verplichte navigatie) week 20...
Week 16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:43
Ben blij dat ik voor een relatief eenvoudig uitvoering ben gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVuxPJccGvy6f1fZ870-FSzgImk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHGCHOCi9WbgQVFB1WKvd3Jx.jpg?f=user_large
Ik heb sinds kort via de leverende dealer (A-Point) een linkje om de auto te volgen.
9 oktober rond gemaakt met autobeheer en werkgever, 22 oktober bericht van Athlon dat de auto besteld is. Had in eerste instantie week 23 als leverweek, nu staat er week 24.

Ik hoop vooral dat de Enyaq voor de zomervakantie wordt geleverd (heb al een vakantiehuisje geboekt in Nederland met eigen laadpaal) en dat de laadpaal in de straat tijdig wordt geplaatst (bureaucratische gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-05 23:04
Vraag:

Waarom de vraag:

Ik heb mijn Enyaq is op 16 oktober besteld bij de dealer (particulier) en heb de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel zonder assistentie en dergelijke besteld. Naar aanleiding van de verhalen hier op het forum heb ik nagevraagd bij de dealer. Hij gaf aan dat de auto gewoon geleverd wordt conform bestelling. Hij heeft tot gisteren geen bericht gehoord of ontvangen dat dit niet mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Vraag:

Me. Ik heb op 10-10 een iV 60 met geheugenstoel besteld en géén assistentie en verdere toeters en bellen die je noemt. Was geen probleem, staat zwart op wit in mijn koopcontract van Van Udenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
jdbiggelaa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:25:
[...]

Me. Ik heb op 10-10 een iV 60 met geheugenstoel besteld en géén assistentie en verdere toeters en bellen die je noemt. Was geen probleem, staat zwart op wit in mijn koopcontract van Van Udenhout.
Ik zie het al voor me dat er op je koop contract staat "Dit is geen probleem" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
jdbiggelaa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:25:
[...]

Ik heb de bevestiging ook gehad, staat ook in de fabrieks order. Ook bij vd Udenhout besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik werd zojuist gebeld door de dealer dat Crystal Light definitief nu niet te bestellen is. Er komt een compensatie voor mensen die het wel besteld hebben.

Echter wil je echt deze optie dan wordt de auto pas vanaf week 35 geproduceerd.

Tevens nagevraagd over de combinatie Sound Systeem en Transport optie. Dit is bijzonder want het statement vanuit Skoda Nederland was dat dit echt niet mogelijk zou zijn.

Het is zo warrig dat zelfs dealers er een punthoofd van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
ManiacScum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:01:
Ik werd zojuist gebeld door de dealer dat Crystal Light definitief nu niet te bestellen is. Er komt een compensatie voor mensen die het wel besteld hebben.

Tevens nagevraagd over de combinatie Sound Systeem en Transport optie. Dit is bijzonder want het statement vanuit Skoda Nederland was dat dit echt niet mogelijk zou zijn.

Dat lijkt me nu typisch iets wat ze achteraf nog wel in kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
frankdaan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb de bevestiging ook gehad, staat ook in de fabrieks order. Ook bij vd Udenhout besteld.
Heb jij ook al een "linkje" gekregen om jouw auto te gaan volgen?
Ik heb mijn Enyaq nl ook bij van Udenhout besteld, maar pas 20 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
JDeurs schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:16:
[...]

Nee niks gehoord, ik begrijp jij wel dus? Ga eens bellen....bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78

Ik hoop dat dit echt een communicatie dingetje is bij PON/Skoda. Ga er niet blij van worden als dit echt waar is :(

Juist Crystal Face besteld omdat ik vind dat dit juist de auto smoel geeft. Ga dan echt overwegen als ik mijn bestelling niet moet gaan annuleren en voor de ID4 moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Loepoog schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:15:
[...]

Dat lijkt me nu typisch iets wat ze achteraf nog wel in kunnen bouwen.
Ik hoop het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Duncan78 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:46:
[...]

Ik hoop dat dit echt een communicatie dingetje is bij PON/Skoda. Ga er niet blij van worden als dit echt waar is :(

Juist Crystal Face besteld omdat ik vind dat dit juist de auto smoel geeft. Ga dan echt overwegen als ik mijn bestelling niet moet gaan annuleren en voor de ID4 moet gaan
Ik begrijp dat je ongelovelijk baalt van het geknoei bij Pon. Dat doe ik zelf ook.

Ik kan er alleen niet bij dat je dan zou overstappen naar een ID4 alleen om de grill met LED. Natuurlijk een erg leuke feature, maar de auto verandert niet wezenlijk van design met de standaard grill.

De ID4 daarentegen is echt een compleet ander design van binnen en buiten. Persoonlijk niet mijn smaak. Buiten de Enyaq is er op dit moment geen (betaalbare) EV voor mij.Vandaar dat ik ook nu pas instap.

Maar ja; ieder zijn keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
jeroenkb schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik begrijp dat je ongelovelijk baalt van het geknoei bij Pon. Dat doe ik zelf ook.

Ik kan er alleen niet bij dat je dan zou overstappen naar een ID4 alleen om de grill met LED. Natuurlijk een erg leuke feature, maar de auto verandert niet wezenlijk van design met de standaard grill.

De ID4 daarentegen is echt een compleet ander design van binnen en buiten. Persoonlijk niet mijn smaak. Buiten de Enyaq is er op dit moment geen (betaalbare) EV voor mij.Vandaar dat ik ook nu pas instap.

Maar ja; ieder zijn keus
Vind de LED grill wel het USP van de Skoda en heeft voor mijn, gecombineerd met het mooie interieur, de doorslag gegeven om voor de Skoda te kiezen.

Wat de ID4 betreft ben ik het me je eens dat het interieur minder is. Wat betreft de buitenkant vind ik de ID4 wel aardig gelukt. Voorkeur blijft de Skoda, alleen wordt je af en toe moedeloos van het geknoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Blijft bijzonder dit. Je besteld een product van 40-60k en je krijgt geen duidelijkheid. Zo slecht. (Maakt niet uit wat de reden is). Je zou als consument in de watten mogen worden gelegd voor zoveel geld. Hallo dealers? Doe eens een kritisch belletje met je importeur.

En als de dealers het echt zo krap hebben... waarom dan altijd via dezelfde importeur handelen? (En veel dealers zijn al van importeur zelf... dus marges....)

Ik zie trouwens ook dat de 360 camera optie inmiddels is toegevoegd. Die ik naast mijn infotainment plus van 1700 euro en achteruitrijcamera + sensoren (650) nog even erbij mag bestellen voor 990 euro..

Gelukkig is de opbergzak van de kabel dan weer gratis ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dinh088 op 23-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022

Ik hoop wel dat ze wel de matrix (dynamische) led verlichting leveren en niet de standaard lichten anders ziet de enyaq er helemaal niet meer mooi uit

Aanvullend:

Ik heb net Skoda.nl gesproken en die zegt weer dat je gewoon je bestelling krijgt (incl crystal face). De dealer zou dan laatste info hebben over je auto en bestelling.
Dus is het straks een verassing wat je krijgt?

[ Voor 13% gewijzigd door Noreaga_no1 op 23-12-2020 16:33 ]

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 16:48
Volg deze thread al een tijd. Echter hier nog geen posts geplaats. Nu met het Crystal Face gedoe wil ik de update vanuit de dealer met jullie delen. Dat deze inderdaad tot week 35 niet leverbaar zal zijn. Onderstaande is wat de LM vanmiddag heeft doorgegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEYTmV84gEK9ZUUUOcc1FAHzvho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RteKdNtxPC0bQq3WA4tt1ZS4.png?f=user_large

En voor de statistieken. Enyaq IV 80 Quartz Grey Metallic. Met als order bevestiging 02-11-2020. Leverdatum is einde contract huidige lease auto week 30, wat nu dus week 38 zal worden. Met de volgende opties:
  • Panoramadak
  • Klimaat
  • Ecosuite
  • Metallic lak
  • Family
  • Infotainment online 3 jaar YON
  • Transport
  • Sport
  • Assistentie
  • Lichtmetalen velgen Vega 20"
  • Comfort Plus
  • Warmtepomp
  • Infotainment Plus
  • Eco suite
  • 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
  • Licht Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
JDeurs schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:16:
[...]

Bericht dealer ( vd Udenhout ) geen link, op moment dat auto definitief ingepland staat krijg ik bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Bengelsdorp schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:09:
Volg deze thread al een tijd. Echter hier nog geen posts geplaats. Nu met het Crystal Face gedoe wil ik de update vanuit de dealer met jullie delen. Dat deze inderdaad tot week 35 niet leverbaar zal zijn. Onderstaande is wat de LM vanmiddag heeft doorgegeven.

[Afbeelding]

En voor de statistieken. Enyaq IV 80 Quartz Grey Metallic. Met als order bevestiging 02-11-2020. Leverdatum is einde contract huidige lease auto week 30, wat nu dus week 38 zal worden. Met de volgende opties:
  • Panoramadak
  • Klimaat
  • Ecosuite
  • Metallic lak
  • Family
  • Infotainment online 3 jaar YON
  • Transport
  • Sport
  • Assistentie
  • Lichtmetalen velgen Vega 20"
  • Comfort Plus
  • Warmtepomp
  • Infotainment Plus
  • Eco suite
  • 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
  • Licht Plus
En waar kan ik deze bericht terug vinden? En als je geen crystal face meer neemt krijg je dan de standaard lichten of toch de optie “lichtpakket”?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Noreaga_no1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:27:
[...]

En waar kan ik deze bericht terug vinden? En als je geen crystal face meer neemt krijg je dan de standaard lichten of toch de optie “lichtpakket”?
Vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat de matrix led lampen niet leverbaar zijn. Dat zou dus het meest logische alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Voorzichtig goed nieuws....productie schijnt ietwat voor te lopen op planning.
Leverweek dus ook eerder.....
Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

goetfoud schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:01:
Zou mooi zijn.
bron?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
goetfoud schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:01:
Zou mooi zijn.
Heb ik ook gehoord ....
Pagina: 1 ... 15 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2