Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.760.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
knirrebir schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:11:
[...]

Grappig dat het dan niet klopt met handleiding, zie onderstaande fragment.
Staat dat adaptieve cruise controle en lane assist gebruikt worden door travel assist en laat nou in assistentie ook al adaptieve criuse control aanwezig zijn.

[Afbeelding]

Maar het is als veel zaken in dit topic, de eerste geleverde zaken (brochure en prijslijst) leveren vragen.
Antwoorden zijn niet duidelijk.
Zelfde geldt voor configurator, maar deze wordt door de vele vragen aangepast, wat voor veel personen betekende dat er verwachting was iets te krijgen, maar het toch niet zo wordt.

Dan heb je nog handleiding en deze is net als brochure en prijslijst niet aangepast.
Dus handleiding zegt ene en configurator andere, dus wat is nou de waarheid.
ok, bedankt voor je opmerking, verschillende bronnen leidt dus tot verschillende conclusies.

@r.pellemans mocht je tijd hebben, kan je de berichtjes hiervoor eens terug lezen? Misschien kan jij aangeven hoe het werkelijk zit. Thanks alvast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Is het misschien bordenherkenning er nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
oeroe.b schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:12:
dus voor 300 euro meer gaan da opties pas samenwerken ;-) wat een grap!
zie het in de duitse website vertaald staan...

Dit systeem combineert de verschillende rijhulpsystemen tot een geïntegreerde totaaloplossing die het reizen aanzienlijk veiliger maakt. De noodhulp remt het voertuig automatisch af en activeert de alarmknipperlichten zodra hij inactiviteit van de bestuurder detecteert.

ik heb zelf de super b, zal eens checken of dit (travel assitant) erop zit en wat het doet als ik een optie uitschakel.. zelf is het bijsturen van de auto in de super B niet zo ver ontwikkeld..
Wat je zegt, gaat het pas samenwerken bij assistentie plus en niet bij assistentie, dat zou echt te gek voor woorden zijn.

Ik weet niet hoe oud je suberb is, maar filmpje wat ik gepost had over travel assist was een superb juli 2019, weet niet of dat nieuwe superb is dan gene welke jij nu rijdt en of je mogelijk verschil in filmpje ziet t.o.v. superb welke je rijdt.
Anderzijds als je getest hebt is de uitkomst meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:16:
Is het misschien bordenherkenning er nog bij?
Als je kijkt op plaatje in configurator bij assistentie staat borden herkenning er al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
oeroe.b schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:16:
[...]

ok, bedankt voor je opmerking, verschillende bronnen leidt dus tot verschillende conclusies.

@r.pellemans mocht je tijd hebben, kan je de berichtjes hiervoor eens terug lezen? Misschien kan jij aangeven hoe het werkelijk zit. Thanks alvast. _/-\o_
Dan heeft hij tot levering eerste enyaq geen privé tijd meer over.
Denk dat je beter dan navraag kan doen bij skoda dealers welke bij pon zijn aangesloten en/of pon dealer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:19:
[...]

Dan heeft hij tot levering eerste enyaq geen privé tijd meer over.
Denk dat je beter dan navraag kan doen bij skoda dealers welke bij pon zijn aangesloten en/of pon dealer zijn.
Je hebt gelijk. Zit bij ACC in het pakket (uit de handleiding):
Het systeem maakt gebruik van de volgende bronnen om de situatie te analyseren: ▶ Navigatiegegevens ▶ Verkeerstekenherkenning ▶ Sensoren, radarapparatuur en camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Wat een berichten allemaal over Assistentie plus :)
Feitelijk betaal je 300 Euro voor de optie Adaptieve Lane Assist / Adaptieve rijstrookgeleiding (en verkeersbordherkenning) en dat de systemen min of meer gaan samenwerken. Mogelijk komen er in de toekomst nog meer functies aan te hangen. Het is niet zo dat je bij assistentie plus ineens andere sensoren of hardware in je auto krijgt. Puur een software dingetje.

Overigens is het zelf sturen / bij sturen van de auto beperkt, vanwege regelgeving. Een scherpte bocht zal een auto in NL niet zelf kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Gaat niet om gelijk, want dat weet ik niet eens.
Ben verder gaan spitten en plaatje bij assistentie en assistentie plus in configurator is van PCC, maar in tekst staat ACC.

Hieronder plaatjes van handleiding en brochure over ACC en PCC en wat krijgen wij dan in Nederland bij assistentie of assistentie plus de ACC of PCC?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o05K8Xch30WlH6wPAMII1iACMCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1Z6oV4qit6ghsQ9KiWJPSb7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SpQPWMIYrrz0j7ymOTFFHolutk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwIzkFpfnfgc3IEg0cni02pa.jpg?f=fotoalbum_large

In brochure zag ik ook iets van travel assist, zie plaatje hieronder.
Onderaan staat er iets over uitwijkende ondersteuning en misschien is dat de toegevoegde waarde van travel assist in assistentie plus, wie weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcpkIfbHdHsWmkCiia2WsZwkI3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVG0pG57c9tzkZaQYeAgxMbk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:33:
Wat een berichten allemaal over Assistentie plus :)
Feitelijk betaal je 300 Euro voor de optie Adaptieve Lane Assist / Adaptieve rijstrookgeleiding (en verkeersbordherkenning) en dat de systemen min of meer gaan samenwerken. Mogelijk komen er in de toekomst nog meer functies aan te hangen. Het is niet zo dat je bij assistentie plus ineens andere sensoren of hardware in je auto krijgt. Puur een software dingetje.

Overigens is het zelf sturen / bij sturen van de auto beperkt, vanwege regelgeving. Een scherpte bocht zal een auto in NL niet zelf kunnen maken.
Klopt het gaat ook om software, in brochure staan veel zaken welke later beschikbaar komen, alleen is het verstandig om bepaalde opties (hardware) nu te kiezen om gebruik te maken van uitbreiding (software).

Sturen is inderdaad beperkt, had daar op youtube diverse filmpjes van gezien qua testen met auto's binnen VAG groep.
Lijkt erop dat bochten tot 30 graden maximale is om zelfstandig bocht te nemen zonder stuur vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
;-) ik geef je gelijk.
De verwoording p-ACC staat ook op de duitse website maar dan gewoon bij de standaard assistentie pakket.

Das Ausstattungspaket Fahrassistenz BASIC ist nicht nur ein aktiver Beitrag zur Fahrsicherheit sondern steigert gleichermaßen Ihren Fahrkomfort dank dem prädiktiven adaptivem Abstandsassistent (pACC) inkl. Stauassistent, dem Spurwechsel- und Ausparkassistent sowie dem proaktiven Insassenschutz.

Ik gebruik assistentie alleen op de snelweg/ of n weg. Dus voor mij is dit denk voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
knirrebir schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:34:
Gaat niet om gelijk, want dat weet ik niet eens.
Ben verder gaan spitten en plaatje bij assistentie en assistentie plus in configurator is van PCC, maar in tekst staat ACC.

Hieronder plaatjes van handleiding en brochure over ACC en PCC en wat krijgen wij dan in Nederland bij assistentie of assistentie plus de ACC of PCC?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In brochure zag ik ook iets van travel assist, zie plaatje hieronder.
Onderaan staat er iets over uitwijkende ondersteuning en misschien is dat de toegevoegde waarde van travel assist in assistentie plus, wie weet?

[Afbeelding]
Assistentie pakket = ACC met Lane Assist
Assistentie pakket plus = PCC met Adaptieve Lane Assist

Zo is het bij onze Duitse vrienden.
In combinatie met travel assist wordt rekening gehouden met snelheidsbeperkingen en wordt de voorgeschreven snelheid automatisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
knirrebir schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:36:
[...]

Klopt het gaat ook om software, in brochure staan veel zaken welke later beschikbaar komen, alleen is het verstandig om bepaalde opties (hardware) nu te kiezen om gebruik te maken van uitbreiding (software).
Waar je dan mooi voor mag betalen waarschijnlijk...
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Eens, die had ik eerder in dit topic al voorbij zien komen, dus zorgen dat je betaalt voor de hardware en dan later nog kosten om gebruik te maken van software voor de gekochte hardware :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:40:
[...]

Assistentie pakket = ACC met Lane Assist
Assistentie pakket plus = PCC met Adaptieve Lane Assist

Zo is het bij onze Duitse vrienden.
In combinatie met travel assist wordt rekening gehouden met snelheidsbeperkingen en wordt de voorgeschreven snelheid automatisch ingesteld.
Toch jammer dan configurator in Nederland bij beide opties zelfde plaatje (PCC) gebruikt en als tekst adaptieve cruise controle.
Anderzijds kunnen ze bedoelen verkeerstekensherkenning (zie pagina 187 handleiding) want dat is puur informatief, maar zal auto geen actie ondernemen.
Met recht weer aan genoemde gegevens kunnen geen rechten worden ontleend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Travel Assist aldus de Zuiderburen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8D-FBAahCxaIKSwQU5LGH0xI6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GqlIhSeJqAWQtUYiHBoWkQDm.png?f=fotoalbum_large

Op de Belgische site is het overigens nog wel mogelijk op de Cystal Lightning te bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacScum op 18-12-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Het blijft verwarrend.
Bij mijn weten was het verschil bij VAG tussen Travel Assist en de basis uitvoering dat Travel assist een volwaardig systeem is van sturen + gassen/remmen en het basis systeem wel gassen/remmen doet, maar het sturen alleen 'ping-pong' binnen de lijntjes is.
Travel Assist is dus een stukje comfortabeler / beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Smobbo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:25:
Het blijft verwarrend.
Bij mijn weten was het verschil bij VAG tussen Travel Assist en de basis uitvoering dat Travel assist een volwaardig systeem is van sturen + gassen/remmen en het basis systeem wel gassen/remmen doet, maar het sturen alleen 'ping-pong' binnen de lijntjes is.
Travel Assist is dus een stukje comfortabeler / beter.
Klopt helemaal zoals je het beschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:27:
[...]

Klopt helemaal zoals je het beschrijft.
Als iemand het in dit topic zo duidelijk kan beschrijven, waarom doet skoda dat dan niet vraag je jezelf af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:15:
Travel Assist aldus de Zuiderburen:

[Afbeelding]

Op de Belgische site is het overigens nog wel mogelijk op de Cystal Lightning te bestellen.
Dan hebben onze zuiderlijke vrienden het al iets duidelijker gemaakt, maar zoals @Smobbo het omschrijft weet je waar je aan toe bent.
Hoop ik wel dat het ook zo is als auto geleverd wordt en niet dat je erachter komt dat het toch anders is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Het zijn bij mij opties die ik op een vorige auto had zitten en in 4 jaar tijd niet of nauwelijks heb gebruikt,
Ik heb even overwogen om de dealer te bellen en alsnog Assistentie Plus te kiezen ipv Assistentie basis maar persoonlijke ervaring leert dat ik waarschijnlijk lane assist toch ga uitzetten.

Daarnaast wil ik niet het risico lopen dat Licht Plus komt te vervallen, omdat dit momenteel officieel niet bestelbaar is of dat mijn leverdatum hierdoor weer naar achteren wordt geschoven.

Ik heb nog steeds goede hoop dat Crystal Lightning gewoon geleverd gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Net op YouTube gezien op Nextmove dat er sterke geruchten zijn dat netto accucapaciteit ( met enkele KW ) zal toenemen, en dat laadsnelheid omhoog zal gaan, zeer waarschijnlijk ook voor bestaande auto's. VW zou conservatief ingesteld zijn vanaf introductie er er zou ruimte zijn voor een upgrade ook voor de Enyaq.

YouTube: nextnews: Torschlusspanik, 6 neue Mercedes, VW ID3 Leaks, Tesla Mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
De netto capaciteit is nu 77kW van de Enyaq. Zetten ze er dan een grotere accu in of geven ze iets meer 'vrij' in de huidige accu? Dus minder reserve.

De hogere laadsnelheid ben ook wel benieuwd naar, sowieso omdat deze standaard 50kW is en tegen betaling 100/125 kW is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkyvHlijB-9-a6TMUDA3fyMm21w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhRlgWv3kwCsz45m4L1cVEdt.jpg?f=user_large

Eens een ander kleurtje.

Zal morgen even naar de vragen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 22:00
r.pellemans schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:21:
[Afbeelding]

Eens een ander kleurtje.

Zal morgen even naar de vragen kijken.
Kan het gemist hebben, maar werk je bij Skoda? Veel vragen komen specifiek jouw kant op namelijk. Zo ja heb je al wel eens gereden in de Enyaq of kan dat helemaal nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:08:
[...]

Kan het gemist hebben, maar werk je bij Skoda? Veel vragen komen specifiek jouw kant op namelijk. Zo ja heb je al wel eens gereden in de Enyaq of kan dat helemaal nog niet?
Hij is in de gelukkige positie dat hij met de Enyaq op Roadshow mag langs de dealers in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:10:
[...]

Hij is in de gelukkige positie dat hij met de Enyaq op Roadshow mag langs de dealers in Nederland
Ja dat is wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
FJP84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:08:
[...]

Ik werk niet voor Skoda maar ben ingehuurd. En heb inderdaad de 2 roadshows mogen verzorgen.
Eigenlijk was voor deze weken weer een show gepland en is er een mooie rode ENYAQ in nederland met het suite interieur (zwarte leer). Maar helaas zoals we weten gooit de lockdown roet in het eten.

De auto’s Weede steeds verplaatst in race trailers. Dus op de openbare weg wordt er niet mee gereden.
Wil je een rij vergelijking hebben vraag dan een proefrit aan met een Vw id3/4 die komt het meest overeen qua rijgedrag (zelfde MEB platform en zelfs zelfde wielbasis)

Over vragen qua levering enzo kan ik helaas weinig zeggen net zoals de fiscale dingen.
Technische vragen of hoe dingen werken of wat er nu wel of niet bij zitten dat lukt over het algemeen wel.

Ik zal nog wat foto’s van het interieur van deze rode auto maken en plaatsen komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
r.pellemans schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ik werk niet voor Skoda maar ben ingehuurd. En heb inderdaad de 2 roadshows mogen verzorgen.
Eigenlijk was voor deze weken weer een show gepland en is er een mooie rode ENYAQ in nederland met het suite interieur (zwarte leer). Maar helaas zoals we weten gooit de lockdown roet in het eten.

De auto’s Weede steeds verplaatst in race trailers. Dus op de openbare weg wordt er niet mee gereden.
Wil je een rij vergelijking hebben vraag dan een proefrit aan met een Vw id3/4 die komt het meest overeen qua rijgedrag (zelfde MEB platform en zelfs zelfde wielbasis)

Over vragen qua levering enzo kan ik helaas weinig zeggen net zoals de fiscale dingen.
Technische vragen of hoe dingen werken of wat er nu wel of niet bij zitten dat lukt over het algemeen wel.

Ik zal nog wat foto’s van het interieur van deze rode auto maken en plaatsen komende dagen.
Dank mooie job zo! Ik heb in de Id3 gereden en daarna de Enyqaq besteld. Veel plezier nog met de roadshow en ik hoop dat er nog wat leuks in vooruitzicht ligt na de lockdown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:10
@r.pellemans weet jij iets wanneer er demo auto's beschikbaar komen in NL? Zou dolgraag alvast even een proefritje gaan maken :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ervh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:32:
@r.pellemans weet jij iets wanneer er demo auto's beschikbaar komen in NL? Zou dolgraag alvast even een proefritje gaan maken :)
Wat ik lees en hoor komen de demo auto's pas in februari naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Vandaag met mijn dealer contact gehad over kleine wijzigingen in mijn bestelling door de wijzigingen in opties etc. in de Skoda configurator. Hij geeft aan dat de kans dan wel groot is dat ik een ander productieslot krijg en levering dan pas augustus wordt.

Hij kan er natuurlijk naast zitten, maar aangezien waarschijnlijk niemand het zeker weet laat ik het maar zo. Ik ga niets meer wijzigen en vanaf nu maar wachten tot eind mei.

Alhoewel ik misschien wel in februari ga proefrijden. Of kan ik dat niet maken, omdat ik hem al besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jeroenkb schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:53:
Vandaag met mijn dealer contact gehad over kleine wijzigingen in mijn bestelling door de wijzigingen in opties etc. in de Skoda configurator. Hij geeft aan dat de kans dan wel groot is dat ik een ander productieslot krijg en levering dan pas augustus wordt.

Hij kan er natuurlijk naast zitten, maar aangezien waarschijnlijk niemand het zeker weet laat ik het maar zo. Ik ga niets meer wijzigen en vanaf nu maar wachten tot eind mei.

Alhoewel ik misschien wel in februari ga proefrijden. Of kan ik dat niet maken, omdat ik hem al besteld heb?
Was ik ook ergens van plan, wat niet weet wat niet deert en ik kan hem dan ook thuis even showen. Ik denk dat ik dan indien nodig toch ga twijfelen tussen de Enyaq en de id4 ;)

En hij moet toch ergens in onderhoud, en een service om toch een proefrit te verlenen is toch een +

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 19-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Verkeerde post.mag weg!

[ Voor 94% gewijzigd door FJP84 op 19-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroenkb schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:53:

Waarom zou je dat niet kunnen maken? Ik rij zo vaak proefritjes in auto's waar ik op voorhand al weet dat ik hem niet ga kopen.

Je wilt toch qua rijervaring ook weten wat je nu daadwerkelijk geleverd krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:10
Daarom. Gewoon doen en een middagje op pad er mee!

Kwam deze nog tegen. Dit lijkt een iets uitgebreider filmpje dan de eerdere variant die ik gezien heb over de fabricage. Al zie ik de ene keer een Octavia en dan weer een Enyaq voorbij komen, blijft leuk om te kijken :)

https://www.youtube.com/watch?v=tWEaOvZElSU&t=200s

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:09
FJP84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:00:
[...]

Was ik ook ergens van plan, wat niet weet wat niet deert en ik kan hem dan ook thuis even showen. Ik denk dat ik dan indien nodig toch ga twijfelen tussen de Enyaq en de id4 ;)
VW komt voorlopig alleen met de grootste versie accu op de ID.4 in NL. Voor wie particulier koopt en subsidie wil is de ID.4 dus geen optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdKQwKeIMPa5nTcJHPy4HfrsPTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BlUIULswPP1BPT0DqzbQDot.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
jdbiggelaa schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:40:
[...]

VW komt voorlopig alleen met de grootste versie accu op de ID.4 in NL. Voor wie particulier koopt en subsidie wil is de ID.4 dus geen optie.

[Afbeelding]
Gisteren wat video's van de id4 bekeken op YT. Hier nog zeer content met de gemaakte keuze. De ruimte en vooral het interieur van de Enyaq is toch wel een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:57
FJP84 schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:13:
[...]

Gisteren wat video's van de id4 bekeken op YT. Hier nog zeer content met de gemaakte keuze. De ruimte en vooral het interieur van de Enyaq is toch wel een stuk beter!
Vind ik vaak wel, het Skoda alternatief beter dan die van VW. + Hij mag 200KG meer trekken.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:22
skai21 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:00:
[...]

Vind ik vaak wel, het Skoda alternatief beter dan die van VW. + Hij mag 200KG meer trekken.
Dit klopt niet volgens mij. Zowel de ID.4 als de Enyaq iV 80 mogen 1.000 kg trekken. Alleen de 80x mag 1.200 trekken maar die is nog niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Kan iemand mij vertellen of de Enyaq standaard een elektronische achterklep heeft? Of krijg je dit alleen als je de virtual pedal neemt (comfort plus)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Reimzter schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:55:
Kan iemand mij vertellen of de Enyaq standaard een elektronische achterklep heeft? Of krijg je dit alleen als je de virtual pedal neemt (comfort plus)?
Eerder in dit topic uitvoering de revue gepasseerd, het lijkt er sterk op dat het alleen bij comfort+ het geval is. Dus incl. Virtual pedal. Maar 100% zeker is het volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:37
In oktober de iV60 besteld, echter zonder ACC (adaptive cruise control). Nu ik een tijdje elektrisch rij, ervaar ik dit wel als een hele fijne optie. Om deze optie alsnog erbij te bestellen is niet zo eenvoudig via de leasemaatschappij.

Heeft iemand ervaring ermee om deze optie er later te laten inbouwen (door erkend SKODA bedrijf)? En heeft iemand ervaring hiermee en dit wel/niet zou aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 23:09
asimonse schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:10:
In oktober de iV60 besteld, echter zonder ACC (adaptive cruise control). Nu ik een tijdje elektrisch rij, ervaar ik dit wel als een hele fijne optie. Om deze optie alsnog erbij te bestellen is niet zo eenvoudig via de leasemaatschappij.

Heeft iemand ervaring ermee om deze optie er later te laten inbouwen (door erkend SKODA bedrijf)? En heeft iemand ervaring hiermee en dit wel/niet zou aanraden?
Ik heb toevallig vorige week een aanpassing laten doen. Dat ging heel snel ( via multilease). Welke maatschappij heb jij en waarom is het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Weet iemand toevallig waarom de Enyaq maar 2 jaar algemene garantie krijgt terwijl de ICE Skoda's tegenwoordig 4 jaar. Lijkt me een rare boodschap richting de markt

" Standaard 4 jaar garantie is niet van toepassing op elektrische voertuigen van ŠKODA. Op de elektrische voertuigen geldt een garantietermijn van 2 jaar. ŠKODA biedt standaard 4 jaar garantie op elke auto met verbrandingsmotor, gebouwd vanaf augustus 2020 - modeljaar 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
jeroenkb schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:17:
Weet iemand toevallig waarom de Enyaq maar 2 jaar algemene garantie krijgt terwijl de ICE Skoda's tegenwoordig 4 jaar. Lijkt me een rare boodschap richting de markt

" Standaard 4 jaar garantie is niet van toepassing op elektrische voertuigen van ŠKODA. Op de elektrische voertuigen geldt een garantietermijn van 2 jaar. ŠKODA biedt standaard 4 jaar garantie op elke auto met verbrandingsmotor, gebouwd vanaf augustus 2020 - modeljaar 2021.
Dit komt omdat hier in Nederland de importeur Pon de garantie heeft afgekocht bij de fabriek en zelf voor de garantie verantwoordelijk is in Nederland. Daarom is er zoveel gedoe als je bij onze zuigerveren een vag product koopt de garantie is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dat verhaal ken en geloof ik ook. Dat verklaart niet het verschil tussen garantie op ICE en EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
jeroenkb schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:34:
Dat verhaal ken en geloof ik ook. Dat verklaart niet het verschil tussen garantie op ICE en EV
Nee het geeft alleen aan dat Pon de bepalen is wat betreft de garantie. Voor Nederland geven ze op de ev van Skoda maar twee jaar. Waarom?.....weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
Reimzter schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:55:
Dit is de informatie die ik heb:

Power tailgate (optional in the Convenience Plus Package)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
ervh schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:32:
De verwachting is dat medio feb de auto's in de showroom staan voor demonstratie en proefrit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r.pellemans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fby4Gwm6Dgc4TOHW2HehsKVT_9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Q5BFDnNdsA57vdw8Z1WDGJV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdzeZs2KapPVaet2TXQDpbjAqsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmagwFSfh81uYvYgPqrRovuH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Em61CoEx4e0jsnsZF9IdEM9CvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEVX9cyurozGqADmTN5sxvON.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:02
Vreemd verhaal, zo lang er nog niks is geproduceerd, en dat is niet zo, moet je de bestelling toch kunnen wijzigen? Productie voor publiek start pas over enkele weken op zijn vroegst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:09
@r.pellemans Mooi hoor! Heeft deze het Loft interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
jdbiggelaa schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:21:
Volgens mij heeft hij eerder, toen hij aangaf met deze auto op pad te gaan langs de showrooms, aangegeven dat in die auto de zwarte Studio bekleding zou zitten. Zo te zien is dat dit inderdaad.

[edit: waar ik Studio zei bedoelde ik natuurlijk Suite, met het zwarte leer dus]

[ Voor 10% gewijzigd door pim89 op 21-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ik zie dat Skoda een nieuwe Prijslijst heeft geplaatst op de website. Op zich bijna alles overeenkomstig met wat hier eerder is genoemd. Chrystal Light zit er gewoon nog in. Wat wel opvalt is dat Area View verplicht is in combinatie met het Comfort en Assistentie-pakket. Dat zou voor mij ook betekenen dat ik het erbij krijg. Op zich geen enkel bezwaar tegen, maar het neemt ook financiële consequenties met zich mee. Voor de iV80 betekent het dat er € 340 bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.pellemans
jdbiggelaa schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:21:
Dit is het studio suite interieur (zwart leer).

[ Voor 20% gewijzigd door r.pellemans op 22-12-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-05 16:30
pim89 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:38:
Ik zie dat Skoda een nieuwe Prijslijst heeft geplaatst op de website. Op zich bijna alles overeenkomstig met wat hier eerder is genoemd. Chrystal Light zit er gewoon nog in. Wat wel opvalt is dat Area View verplicht is in combinatie met het Comfort en Assistentie-pakket. Dat zou voor mij ook betekenen dat ik het erbij krijg. Op zich geen enkel bezwaar tegen, maar het neemt ook financiële consequenties met zich mee. Voor de iV80 betekent het dat er € 340 bij komt.
Voor de duidelijkheid: als je areaview neemt, moet je verplicht de pakketten comfort én assistentie erbij nemen (andersom is het niet het geval). Comfort is 890 euro en assistentie 850 euro. Dus voor de mensen die deze pakketten nog niet geselecteerd hebben maar wel area view komt er mogelijk 850, 890 of 1.740 euro (beide) bij :F. Staat op dit moment overigens ook correct in de configurator weergegeven, ik ben er niet van op de hoogte of dit eerder al in de configurator vermeld stond.

[ Voor 9% gewijzigd door ak123 op 21-12-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 23:36
Deze week was eindelijk de bestelling doorgezet naar de dealer en die gaf inmiddels levering in week 46 aan. Ik heb meteen gevraagd in hoeverre dit een zekerheidje is of nog eventueel 2022 zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
@r.pellemans Weet jij iets af van de Crystal Lights en de status daarvan?

Aangezien deze nu ook niet meer in de configurator is te selecteren op Skoda.nl
pim89 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:38:
Ik zie dat Skoda een nieuwe Prijslijst heeft geplaatst op de website. Op zich bijna alles overeenkomstig met wat hier eerder is genoemd. Chrystal Light zit er gewoon nog in.
Maar Crystal Light is niet te bestellen in de configurator...... die roept enkel meer vragen op

Terwijl dit weer op de website staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFQsETCQFdufgNr3CsAVUIxM2vs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHnSVEM6HXmolpErONNzQpvq.png?f=fotoalbum_large

8)7

[ Voor 81% gewijzigd door ManiacScum op 21-12-2020 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Aangezien ik al weken lang met plezier mee lees op het Forum en inmiddels ook besteld heb, toch maar even een account aangemaakt. Mijn auto is vandaag 21/12 besteld bij de dealer en staat qua leverdatum voorlopig op 12 juli. Valt me reuze mee!

Config:
IV 80 Black Magic
Comfortpakket
Assistentiepakket
125 kW oplaadmogelijkheid

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Jeetje wat een verschil met mijn week 46. Kennelijk doen meer opties meer tijd opleveren althans is mijn constatering ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@Truman Welke opties heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:02
r.pellemans schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:43:
[...]

Dit is het studio interieur (zwart leer).

Helaas is de tour nu enkel voor de dealers toegankelijk en doen deze vaak filmpjes maken rond en in de auto.
Zeker weten dat het Studio is? Studio is het instapinterieur, geheel vlak zwart.
Dit lijkt me gezien de ledstrip en de oranje / goudkleurige bies het Suite interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
Dit kreeg ik vanuit ALD

Specificaties van uw auto:
Merk/Model/Type : Skoda Enyaq iV 80
Kleur exterieur : Artic Silver
Kleur interieur : Lounge
Brandstof : Elektrisch
Verwachte fiscale waarde : € 56.445,48
Verwachte bijtellingscategorie bij fiscale waarde t/m € 45.000 : 8% bij levering in 2020
Verwachte bijtellingspercentage bij fiscale waarde vanaf € 45.000 : 22% bij levering in 2020

Opties:
• 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
• Transport (bevat)
• Elektrisch inklapbare trekhaak
• Infotainment online 3 jaar
• Metallic lak
• Comfort (bevat)
• Infotainment (bevat)
• Zijairbags achter
• Lounge (bevat)
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
• Licht (bevat)
• Family (bevat)
• Klimaat Plus (bevat)
- Klimaat
• Panoramadak

Accessoires:
• Dakdragers
• Eneco thuislaadpunt (incl. t/m 15m graafwerk, installatie, abonnementen hosting en beheer & onderhoud)

Velgen:
• Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 voor, 255/50/R19 achter

Uw order bevat winterbanden. Uw dealer verzorgt de montage van de winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
@Truman Hahaha kan ik me voorstellen, jij hebt ook gelijk de hele catalogus besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Truman schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:16:
Dit kreeg ik vanuit ALD

Specificaties van uw auto:
Merk/Model/Type : Skoda Enyaq iV 80
Kleur exterieur : Artic Silver
Kleur interieur : Lounge
Brandstof : Elektrisch
Verwachte fiscale waarde : € 56.445,48
Verwachte bijtellingscategorie bij fiscale waarde t/m € 45.000 : 8% bij levering in 2020
Verwachte bijtellingspercentage bij fiscale waarde vanaf € 45.000 : 22% bij levering in 2020

Opties:
• Transport (bevat)
• Infotainment online 3 jaar
• Metallic lak
• Comfort (bevat)
• Infotainment (bevat)
• Zijairbags achter
• Lounge (bevat)
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
• Licht (bevat)
• Family (bevat)
• Klimaat Plus (bevat)
- Klimaat
• Panoramadak

Accessoires:
• Dakdragers
• Eneco thuislaadpunt (incl. t/m 15m graafwerk, installatie, abonnementen hosting en beheer & onderhoud)

Velgen:
• Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 voor, 255/50/R19 achter

Uw order bevat winterbanden. Uw dealer verzorgt de montage van de winterbanden.
De lijst met opties komt niet echt overeen met de fiscale waarde...... ik heb dezelfde opties nagenoeg en zit qua fiscale waarde toch echt ruim 5K hoger.

Ook al een mail ontvangen van Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Ja mail van Eneco gehad inderdaad. En geen idee hoe die fiscale waarde dan verschilt van die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Truman schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:32:
Ja mail van Eneco gehad inderdaad. En geen idee hoe die fiscale waarde dan verschilt van die van jou.
Ik zie het al..... Ik heb de 21 inch velgen, Licht Plus, Suite Bruin interieur, Comfort Plus, Wartmepomp, Skoda Sound System, die zorgt inderdaad voor een hogere fiscale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Check ;-) Ben benieuwd hoe dat afloopt met je Licht Plus en Skoda Sound System. Ik vind het veel gedoe met Skoda. Dacht even online een auto te bestellen maar vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Skoda Sound System lijkt nu 'gewoon' te bestellen, dan hoor ik vanuit de Leasemij, Dealer en Pon.

Crystal Lights is even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Goh, ze hebben in de prijslijst eindelijk er bij gezet dat de standaard verlichting toch wel een halogeen knipperlicht is. Stond er eerst niet bij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.pellemans
RandomNick schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:16:
[...]

Zeker weten dat het Studio is? Studio is het instapinterieur, geheel vlak zwart.
Dit lijkt me gezien de ledstrip en de oranje / goudkleurige bies het Suite interieur.
Excuses, moet natuurlijk suite zijn (zwart leer).
Teveel dezelfde namen de hele dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 13:36
Zal binnenkort wel een belletje ontvangen van de lease ivm de elektrische stoel, ik heb namelijk de stoel als losse optie en geen assistentie pakket..

Prijslijst:
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
incl. elektrisch verstelbare lendensteun*
* Let op: verplicht i.c.m. Assistentie pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-05 23:04
Weken lang lees ik met veel plezier dit forum. Veel nuttige info bedankt daarvoor. Ik heb mijn bestelling begin oktober al gedaan als particulier, met als leverdatum 18 februari:

Skoda Enyaq iV 80
Kleur : Artic Silver
Interieur : Loft

Opties (volgens de originele oude lijst):

• Infotainment
• Comfort plus
• Klimaat Plus
• Transport
• Family
• Kofferbakmat
• SKODA iV pakket

Onlangs heb ik nog contact gehad met de dealer en die gaat nog steeds uit van deze leverdatum. Komt mee met de "1e badge"(?).

Waarom als particulier deze auto gekocht?
• Huidige auto (Toyota Auris Sports Hybrid) ruim 7 jaar en nog geen grote uitgaven. Die komen de komende jaren. Dit wil ik graag voorblijven.
• Milieubewust (met eigen oprit, nooit meer naar een benzinepomp, alleen naar laadpleinen)
• De eerste jaren geen motorrijtuigenbelasting, schilt zo'n 70 euro per maand, minder onderhoudskosten en goedkoper rijden (benzine versus elektra).
• Ik wilde er niet op achteruit gaan qua ruimte

Hele blij met deze keuze, zeker na de laatste video recensies over het broertje de ID.4. Echter sommige opties had ik nu anders gekozen. Had liever gezien dat Skoda, net als bij ID.4, eerst twee varianten aangeboden hadden: een first en max editie. Dan had ik voor de max gegaan. Uiteindelijk is de ID.4 max bijna net zo duur als mijn versie van de Enyaq. Dat had ook veel gedoe voorkomen die er nu is met vragen zoals welke opties zijn wel/niet leverbaar en de wijzigingen in de (definitieve) prijslijst.

Maar ik vind de Enyaq veel mooier dan de ID.4 dus zeker geen spijt. Kan niet wachten om erin te rijden. Zeker na zo'n grote uitgaven voor een auto waar je uiteindelijk maar 10 minuten in gezeten heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:45

rammes

koekebakker 1e klas

hitgew schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:02:
Weken lang lees ik met veel plezier dit forum. Veel nuttige info bedankt daarvoor. Ik heb mijn bestelling begin oktober al gedaan als particulier, met als leverdatum 18 februari:
damn! 18 Feb.!!! mag ik bij jou een proefrit komen doen :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-05 23:04
Eerst zien en dan geloven!
Dit aangezien de dealer zelf niet heel veel weet over details van de auto (wordt meestal nagevraagd middels google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:57
rammes schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:06:
[...]

damn! 18 Feb.!!! mag ik bij jou een proefrit komen doen :D
Hoop dat het waar is.....Dan komt de rest ook zeker eerder😉
Maar na alle info die ik vergaard heb....gaat m niet worden....
1e leveringen april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:30
Ik heb een aantal opties toegevoegd: assistent plus, 360 graden camera’s en alarm. De dealer heeft aangegeven dat de opties door de importeur zijn bevestigd en dat de leverdatum ongewijzigd is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
Vandaag een email van de dealer ontvangen.

De elektrische klep is alleen samen met comfort plus. Dus virtuele pedalen enz. Weer 600 erbij......Ben er echt niet blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:45

rammes

koekebakker 1e klas

Ccreator schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:58:
Vandaag een email van de dealer ontvangen.

De elektrische klep is alleen samen met comfort plus. Dus virtuele pedalen enz. Weer 600 erbij......Ben er echt niet blij mee
ik heb besloten dat ik het later laat inbouwen (de electrische klep), als ik nu een aanpassing wil doen moet het eerst naar de werkgeven->leasemij->werkgever->dealer. dat is me te veel gedoe.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMan75
  • Laatst online: 14-09-2021
Al een paar weken druk het forum aan het lezen.
Inmiddels vorige week besteld:
Enyaq iV80
Black Magic
Comfort
Klimaat
Infotainment
125 kW opladen
Regulus 19 inch velgen

Vandaag bericht gehad van de dealer dat productie gepland staat in de laatste week van juni. Levering dus ergens halverwege juli is de (voorlopige) verwachting. Viel me mee als ik de berichten hier zo las.
Ben heel benieuwd naar de auto en hoop zodra de eerste wagens bij de dealer komen snel een proefrit te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik ben er echt helemaal klaar mee. De auto is besteld met de foutieve specificaties.
Nog nooit zo'n stroef proces mee gemaakt als met deze auto.

Alle lol is er nu wel van af. Eerst een auto die niet volgens wens is samen te stellen, vervolgens worden opties weg gelaten die wel besteld zijn.

Gevolg is dat ik vandaag weer enkele uren kwijt ben met bellen, bellen en nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:58:
Ik ben er echt helemaal klaar mee. De auto is besteld met de foutieve specificaties.

Alle lol is er nu wel van af. Eerst een auto die niet volgens wens is samen te stellen, vervolgens worden opties weg gelaten die wel besteld zijn.

Gevolg is dat ik vandaag weer enkele uren kwijt ben met bellen, bellen en nog eens bellen.
Ik heb wel echt de indruk dat jij een soort worst case scenario te pakken hebt. Wat blijkt er nu niet goed gegaan te zijn? Heeft de dealer de bestelling niet goed aan de fabriek doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Denk dat je bij deze firma wel terecht kunt voor meer informatie https://www.cartronic.nl/.
Heb ze zelf ook gebeld voor iets van particuliere auto, qua advies en deskundigheid goed, dus ik zou zeggen neem contact op en stel je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
pim89 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:01:
[...]

Ik heb wel echt de indruk dat jij een soort worst case scenario te pakken hebt. Wat blijkt er nu niet goed gegaan te zijn? Heeft de dealer de bestelling niet goed aan de fabriek doorgegeven?
Dat inderdaad, out of the blue is Licht Plus pakket verwijderd, zonder communicatie wat ik al bijzonder vind maar vervolgens is Licht Pakket niet aangemerkt als vervanger.

Ik snap dat er wat onduidelijkheid is over Crystal Light maar communiceer dit soort dingen.

Maar het meeste baal ik van de communicatie, als ik niet bel om na te vragen hoor ik helemaal niets.
Het is niet alsof ik een routertje bestel van 5 tientjes maar een auto van ruim 60k

Klein pluspuntje is dat Sound System wel is toegevoegd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacScum op 22-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:54
pim89 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:01:
[...]

Daar ben ik dan toch ook wel benieuwd naar. Heb even naar je bestelling teruggekeken en behoudens de elektrische stoel (icm assistentie) lijkt het me recht toe recht aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:20:
[...]

Dat inderdaad, out of the blue is Licht Plus pakket verwijderd, zonder communicatie wat ik al bijzonder vind maar vervolgens is Licht Pakket niet aangemerkt als vervanger.

Ik snap dat er wat onduidelijkheid is over Crystal Light maar communiceer dit soort dingen.

Maar het meeste baal ik van de communicatie, als ik niet bel om na te vragen hoor ik helemaal niets.
Het is niet alsof ik een routertje bestel van 5 tientjes maar een auto van ruim 60k

Wel helemaal mee eens. Dat dingen niet geleverd kunnen worden is al vervelend, maar inderdaad: bel gewoon even om dit af te stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

Ai, dat is wel een dingetje. Vooral het gebrek aan communicatie is een no-go.
Tot op heden fiets ik tussen alle wijzigingen door, maar moet er niet aan denken dat voor mij keuzes worden gemaakt. Het is inderdaad geen pakje boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:57:
Goh, ze hebben in de prijslijst eindelijk er bij gezet dat de standaard verlichting toch wel een halogeen knipperlicht is. Stond er eerst niet bij :P
Welke prijslijst, de prijslijst om down te loaden of instructieboek of brochure of online configurator?
Ik kan het niet vinden, heb je misschien screenshot ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:58:

Na alle posts welke je hier hebt gedaan qua onduidelijkheid en dan nog eens alle tijd met contact met dealer dan verwacht je dit niet.
Het was al 1 ding dat onduidelijk was wat er wel-niet in een pakket zit, maar dan mag de bestelling toch wel goed gaan denk je.
Blijf je nog bij bestelling omdat je eerder aangaf aan het overwegen was om bestelling te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:45:
[...]

Na alle posts welke je hier hebt gedaan qua onduidelijkheid en dan nog eens alle tijd met contact met dealer dan verwacht je dit niet.
Het was al 1 ding dat onduidelijk was wat er wel-niet in een pakket zit, maar dan mag de bestelling toch wel goed gaan denk je.
Blijf je nog bij bestelling omdat je eerder aangaf aan het overwegen was om bestelling te annuleren?
Dat hangt af van het belletje met ons wagenpark na de lunch. Ik ben ondertussen wel aan het oriënteren op alternatieven (waar er overigens niet veel van zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:42:
[...]

Welke prijslijst, de prijslijst om down te loaden of instructieboek of brochure of online configurator?
Ik kan het niet vinden, heb je misschien screenshot ervan?
De prijslijst om te downloaden inderdaad:
https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=enyaq%20iv
Ctrl+F maar op halogeen.

@ManiacScum Zeer vervelend inderdaad, en ik begrijp je frustratie. Ik zit zelf ook nog zelf in het 'frustratie traject'. Verkeerde offertes met missende opties, leasemaatschappij die er lang over doet om het contract op te stellen, etc. Bij mij is er dus ook nog steeds niks besteld. Je kan pushen tot een bepaalde hoogte, maar daarna houd het toch echt op. Het maakt mij allemaal niet uit, al is het 31 december 2021 dat ie geleverd gaat worden, maar niet later. Dit is de enige kans om nog enigszins een elektrische dikke bak betaalbaar te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:47:
[...]

Dat hangt af van het belletje met ons wagenpark na de lunch. Ik ben ondertussen wel aan het oriënteren op alternatieven (waar er overigens niet veel van zijn)
Succes, en inderdaad niet veel alternatieven daarom blijf ik nog bij de enyaq, er vanuit gaande dat dealer ook besteld wat er in offerte staat en waar leasemaatschappij akkoord op heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
[quote]vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ctrl+F maar op halogeen.

Gedaan en gevonden nadat ik zeker al 30x de prijslijst heb gelezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
ManiacScum schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:47:
[...]

Alternatieven vond ik ook niet. Als ze er al waren vielen ze af vanwege de vorm. ID4 en E-mach zijn allebei groot, maar die golvende vrouwelijke vormen... Nee het moet stoer en strak zijn.
Daarnaast is de prijs gewoon goed, flinke kofferbak en een prima interieur (ID4 valt gewoon tegen).
Als ik dan toch minpunten moet noemen, dan is het het aanzien van de achterkant. Daar had misschien wat spannenders mogen gebeuren.
Het grootste minpunt is eigenlijk het infotainment systeem. Ik hoopte op wat Tesla inspiratie met mooie visuals, maar oogt erg simpel. Als ik naar ID3 en 4 kijk dan zie ik steeds van die grote uniforme pictogrammen en dan hoop ik oprecht dat daar verandering in komt. Stabiliteit van de software zal prioriteit hebben gehad, maar laat ze dit aub eens naar een hoger niveau brengen.
Ach, misschien ben ik een nerd op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:02:
[...]

Alternatieven vond ik ook niet. Als ze er al waren vielen ze af vanwege de vorm. ID4 en E-mach zijn allebei groot, maar die golvende vrouwelijke vormen... Nee het moet stoer en strak zijn.
Daarnaast is de prijs gewoon goed, flinke kofferbak en een prima interieur (ID4 valt gewoon tegen).
Als ik dan toch minpunten moet noemen, dan is het het aanzien van de achterkant. Daar had misschien wat spannenders mogen gebeuren.
Het grootste minpunt is eigenlijk het infotainment systeem. Ik hoopte op wat Tesla inspiratie met mooie visuals, maar oogt erg simpel. Als ik naar ID3 en 4 kijk dan zie ik steeds van die grote uniforme pictogrammen en dan hoop ik oprecht dat daar verandering in komt. Stabiliteit van de software zal prioriteit hebben gehad, maar laat ze dit aub eens naar een hoger niveau brengen.
Ach, misschien ben ik een nerd op dit gebied.
Achterkant zie je toch niet als je rijdt ;) .

Qua infotainment heeft dat denk ik te maken met Duitse degelijkheid ofwel simpel en functioneel i.p.v. visueel heel mooi en niet werkend (bijvoorbeeld Peugeot).
Qua stabiliteit werkt het al jaren naar behoren (eigen ervaring) dus waarom afwijken, ze hebben nu grotere schermen toegepast en dat is voor de VAG groep best al een sprong in het diepe.

Heeft niets te maken met nerd zijn, maar je verwachting en/of wat je graag zou willen.
Maar als je apple link gebruikt ziet het er toch al fraaier uit, zie fragment hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCJCyhvrygHsL68HpUzkGaTwUxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f3mGEKQ5VbgYYMIEsM9nSVDZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
[...]

@ManiacScum Jouw dealer beweert nog steeds dat crystal lightning niet leverbaar is? Erg benieuwd hiernaar, voor mij 1 van de redenen om voor deze auto te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]

Vraagje aangaande het Skoda Sound System, heb je die met of zonder Transport pakket besteld?
Vraag dit omdat ik deze ook wil toevoegen aan mijn bestelling maar in de configurator van pakweg week geleden was SSS niet te combineren met Transport en nu weer wel? (wil eigelijk beide ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nijverdal85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:17:
[...]

@ManiacScum Jouw dealer beweert nog steeds dat crystal lightning niet leverbaar is? Erg benieuwd hiernaar, voor mij 1 van de redenen om voor deze auto te kiezen.
Nee, er wordt alleen aangegeven dat het verwijderd is, niet dat het niet leverbaar is, die discussie loopt nog.
Ik heb nog geen duidelijkheid gehoord dat licht plus definitief van de baan is in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Nijverdal85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:17:
[...]

Op voorhand hebben ze wel Licht Plus verwijderd ivm Crystal Lights, daar ben ik het dus ook niet mee eens, gezien de discussie die hier gaande is. Er is volgens mij nog steeds geen definitieve beslissing in Nederland.

Wat @knirrebir dus ook aangeeft.
Duncan78 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:22:
[...]

Vraagje aangaande het Skoda Sound System, heb je die met of zonder Transport pakket besteld?
Vraag dit omdat ik deze ook wil toevoegen aan mijn bestelling maar in de configurator van pakweg week geleden was SSS niet te combineren met Transport en nu weer wel? (wil eigelijk beide ;) )
Ik had hem besteld met Transport maar deze is komen te vervallen omdat SSS niet samen met het Transport pakket besteld kon worden. Dit heeft de dealer wel goed uitgezocht en terug gekoppeld.

[ Voor 31% gewijzigd door ManiacScum op 22-12-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
knirrebir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:53:
[quote]vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ctrl+F maar op halogeen.

Gedaan en gevonden nadat ik zeker al 30x de prijslijst heb gelezen :|
Nee hoor, je hebt er niet overheen gekeken. Skoda heeft de gegevens in de prijslijst veranderd zonder het te melden. Ik heb het opgezocht in de oude prijslijst en daar wordt niets gezegd over halogeen, alleen maar LED koplampen... :(
Pagina: 1 ... 14 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2