Ha, de mijne zou 19 mei al zijn verstuurd, ik heb nog niets. Ik vermoed dat het niet helemaal juist is gegaan met het DE/NL verhaal.
Beste mensen ,
Eerst even een dankwoord voor Ccreator voor het wrappen van de pianolak interieur delen van mijn Artic Silver iV 80 met bijna alles erop en eraan .
Erg mooi .
Ook ik heb een slecht werkende telefoon oplader .
Alle mogelijke manieren geprobeerd maar doet het soms wel maar meestal niet .
De laatste keren heb ik de telefoon tegen de brug tussen de vakken gelegd en nu werkt het wel .
Voor hoelang is onbekend .
Zijn er members die bij zonlicht van schuin achter een groen bolletje zien in de HUD ?
Apple CarPlay werkt bij mij alleen op WiFi en niet op Bluetooth.
Heerlijke auto om in te rijden !
Eerst even een dankwoord voor Ccreator voor het wrappen van de pianolak interieur delen van mijn Artic Silver iV 80 met bijna alles erop en eraan .
Erg mooi .
De laatste keren heb ik de telefoon tegen de brug tussen de vakken gelegd en nu werkt het wel .
Zijn er members die bij zonlicht van schuin achter een groen bolletje zien in de HUD ?
Telefoon draadloos opladen is echt een drama, continu de melding dat hij weer niet laad en hem moet verwijderen.Gartok schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:02:
Beste mensen ,
Erg mooi .
In mij vorige auto maakte het niets uit hoe je hem erin legde laaide altijd op....
ik heb bij een bepaalde zons inval 2 witte bolletjes in de HUD en afhankelijk hoe je stuurt bewegen ze in de HUD. nog even kijken of het geen stofje of zou iets is op de projector.
Het lijkt erop dat de performance van de VAG warmtepomp gewoon heel matig is. In vergelijking met de Hyundai/Kia ‘is er veel ruimte voor verbetering ‘. In termen van de warmtepomp: ‘een waardeloze COP’...Pixal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:
Er is niks mis met een warmtepomp om te verwarmen, echt, de mensen die het verdedigen hebben qua techniek gewoon gelijk, het is superieur vergeleken met een standaard elektrische kachel. Ik heb thuis de hele winter de bovenverdieping verwarmd met de airco's (die kunnen meestal al af fabriek verwarmen zonder bijbetalen) en haalde een 3 a 4 keer betere efficiëntie dan de CV ketel ooit kon halen.
In de Enyaq had hij standaard moeten zitten, dan was het goed geweest. Er zit toch ook al airco in?
Zoals ik het bekijk, om het maximale uit een warmtepomp in de auto te halen, moet je aan het volgende profiel voldoen:
- Je verwarmt nooit voor aan de kabel voordat je vertrekt
- Je hebt je kachel meestal op standje sauna
- Je rijdt heel vaak bij temperaturen lager dan 10 graden
- Je maakt per dag zoveel kilometers dat het er vaak om hangt of je thuis haalt of moet bijladen.
Herken je je in die punten, dan denk ik echt wel dat een warmtepomp het verschil kan maken. En hoe warmer jij je auto wil hebben, en hoe meer je rijd bij lagere temperaturen, hoe groter het verschil zal zijn. Maar gewoon niet zo rooskleurig als in de brochure. Ik sta er nog steeds achter dat ik hem niet heb aangevinkt voor dat geld, maar baal er heus wel van dat hij er niet standaard in zit.
Weet niet of je vorige auto een vag auto was, maar bij huidige e-golf die ik nu heb moet ik telefoon erg specifiek neerleggen om draadloos te laden, iets verkeerd dan helaas pindakaas._JANO_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:10:
Telefoon draadloos opladen is echt een drama, continu de melding dat hij weer niet laad en hem moet verwijderen.
In mij vorige auto maakte het niets uit hoe je hem erin legde laaide altijd op.
Het draadloos opladen werk in mijn auto echt naadloos...
Android overigens.... Wat qua indeling van Google Auto niet helemaal vlekkeloos is vind ik.
Android overigens.... Wat qua indeling van Google Auto niet helemaal vlekkeloos is vind ik.
Ja hoor, werkt prima op twee telefoons. Uiteraard wel op beide telefoons met hetzelfde account inloggen.
FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:
Heeft verder iemand de Skoda Connect correct weekend op twee smartphones? Ik wil de app met mijn account ook op de telefoon van mijn vriendin zetten voor als ze de wagen bij zich heeft.
Ik zou het wel weten. De FE zijn lekker compleet uitgerust. Van de iv 60 is de trekhaakvoorbereiding er en verder veel opties. Ik zou er een trekhaak bij lullen en het glazendak lekker laten vervallen. In mijn optiek is dat zo overrated. Jaren gehad en mis er nu niets aan.Spam schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:14:
Vraag(je): mijn huidige leaseplan auto loopt af op 14-12-2021 en ik mag vanaf augustus een nieuwe auto uitzoeken. Mijn keuze is gevallen op de EV Skoda Enjaq en heb hier afgelopen vrijdag een proefrit voor gemaakt. De verkoper wist mij te vertellen dat alleen de 60 First Edition 5d nog te bestellen zijn voor dit jaar en ik zou dan de bestelling al eind juni moeten doen. Mijn keuzes zijn dan beperkt tot een aantal kleuren maar meer niet. Zo'n FE model start bij €48.925,14 en daar komt dan nog 2.479,29 bij voor een laadpunt aan huis en 1.695,00 voor een trekhaak.
Of ik dit uberhaupt al eerder mag bestellen gaat nog de vraag zijn maar even aannemende dat dat lukt wat zou dan jullie advies zijn:Op de leaseplan site raak ik een beetje overrompeld door alle keuzes die er zijn qua extra's
- De 60 First Edition dit jaar nog bestellen tegen 12% tot 40.000 en daarboven 22%?
- Een basis 60 pakken en die uitrusten met de extra's die ik wil (panoramadak, trekhaak) en dan pas in 2022 tegen 16% en daarboven 22%?
Uiteindelijk heb je dan een completere auto voor minder geld. No brainer toch?
In ieder geval succes met de keuze.
Ik was in de veronderstelling dat auto-hold automatisch uitgeschakeld wordt wanneer je naar N schakelt....mimalizo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:48:
[...]
En Autohold eraf als je via zo'n soort van lopende band gaat. Dat vinden ze niet fijn zeg maar...
Ja op mijn beide telefoons heb ik de appFJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:
[...]
Gisteren vlak voordat de mijne werd geleverd, zag ik er ook twee rijden. Het was een teken
[...]
Dus verbinden met een wifi 'thuis' netwerk voor de deur of Mobile hotspot is niet nodig?
Heeft verder iemand de Skoda Connect correct weekend op twee smartphones? Ik wil de app met mijn account ook op de telefoon van mijn vriendin zetten voor als ze de wagen bij zich heeft.
Moet er nog wel een keer voor gaan zitten om het Infotainment en alle instellingen uit te vogelen.
Vanavond even die parkeerstand van de rechter spiegel proberen in te stellen. En kijken of ik wat home screens naar mijn eigen voorkeur kan inrichten
Klopt het trouwens dat de HUD positie geen onderdeel is van de geheugeninstelling van de bestuurdersstoel?
Bij mijn superb is het gewoon de telefoon erin knallen en zolang die maar vlak ligt laad die op. Huidige telefoon is de groot dus moet het hoesje verwijderen voor ik die kan opladen. Als die dus niet helemaal vlak ligt bij mij doet die ook niks in de Superb.knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:22:
[...]
Weet niet of je vorige auto een vag auto was, maar bij huidige e-golf die ik nu heb moet ik telefoon erg specifiek neerleggen om draadloos te laden, iets verkeerd dan helaas pindakaas.
Ik lees vol verbazing alle reacties van de mensen die zo lang moeten wachten. Heel vervelend is dat voor jullie.Inze schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:
[...]
Hmmm... Mijne is afgelopen maandag besteld bij Zijm (via Alphabet), verwachte levering week 41 hoor ik net. Geen idee waarom er zo'n verschil in levertijd zit.
Ik heb een 80 in Quartz Grey besteld, geen idee of accu en kleur effect op levertijd hebben?
Hoe kan het toch zijn dat mijn auto (lease) op 2 februari is besteld en sinds 5 mei jl. voor mijn deur staat?
IV 80 met diverse opties in Arctic Silver.
Zou er eentje precies zoals ik wilde ergens over zijn geweest?
Ik duim voor jullie allemaal dat je snel bericht van levering krijgt want ik gun jullie het plezier van rijden in deze geweldige auto.
Ik moet er wel bij vertellen dat mijn werkgever totaal 8 Enyaq’s besteld had waarvan 2 iv 80 en 6 iv 60. Alleen de 80-ers werden zo snel uitgeleverd. En voor zover ik weet is het nog wel wachten op de iv 60’s.
Ik heb de vraag van de schijfremmen maar even bij de dealer neergelegd. Aangezien ik mijn auto pas in oktober krijg is de kans aanwezig dat die dan ook geheel van schijfremmen voorzien zal zijn. Dan moeten die nog wel in een leuk kleurtje natuurlijk
HaHa Sebbe, die beredenering van jou. Kan je die ook met feiten hard maken of schud je hem zomaar uit je mouw?sebbe_1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:38:
Ze spreken over 10 - 20 procent meer, maak daar maar max 10 procent van. Zag er al geen meerwaarde in
[...]
Toch nog een laadvraag. Zondagochtend is een wat langere rit voor de boeg met de iV80. Ik wil zorgen dat ik zaterdag de auto volgeladen heb. Opzich zou 80% voldoende moeten zijn. Maar vroeg me af of zaterdagavond tot 100% laden, weer van de publieke lader af en thuis parkeren om zondagochtend rond 10.00u a 11.00u te vertrekken ook mogelijk is, of dat dit toch te lang de accu stilstaand op 100% laat staan.
Vanochtend was het dan zover en heb ik mijn Enyaq iV 60 First Edition in ontvangst mogen nemen.
Onderweg naar huis helaas het eerste minpuntje ontdekt in de voorspelde snelheid van de ACC. Een paar keer herkende het systeem 120 en 130 waardoor de auto accelereerde naar die snelheid. Helaas direct maar uitgeschakeld bij thuiskomst..
:strip_exif()/f/image/sAkn023sGNU2hXqS1xtI4qfK.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderweg naar huis helaas het eerste minpuntje ontdekt in de voorspelde snelheid van de ACC. Een paar keer herkende het systeem 120 en 130 waardoor de auto accelereerde naar die snelheid. Helaas direct maar uitgeschakeld bij thuiskomst..
:strip_exif()/f/image/sAkn023sGNU2hXqS1xtI4qfK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4KTIzn7cSuj1Tgxzm9yyEElx.jpg?f=fotoalbum_large)
Yep, dual camera van Blackvue, ging prima, zowel naar de zekeringenkast als naar achteren voor de achtercamera. Had ik in mijn Kodiaq en overgezet. Als je wil kan ik foto's maken.dzjam schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:41:
Heeft iemand al met succes een dashcam geplaatst? Ging het verbergen van de kabels goed?
Ik ben wel benieuwd naar de details. Welke cam heb je precies?johnvanderster schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:50:
[...]
Yep, dual camera van Blackvue, ging prima, zowel naar de zekeringenkast als naar achteren voor de achtercamera. Had ik in mijn Kodiaq en overgezet. Als je wil kan ik foto's maken.
blackvue dr750s-2ch, foto's volgen nog vanavond
Foto's zou heel tof zijn! Dank alvast.johnvanderster schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:50:
[...]
Yep, dual camera van Blackvue, ging prima, zowel naar de zekeringenkast als naar achteren voor de achtercamera. Had ik in mijn Kodiaq en overgezet. Als je wil kan ik foto's maken.
Ik snap echt niet waar die hype van 80% vandaan komt. Iedere telefoon wordt gewoon tot 100% geladen. Iedere elektrische fiets wordt tot 100% geladen. Zit zelf in de verkoop van intern transport materieel met li-ion batterijen. Ook die worden tot 100% geladen. En dan zou het bij een auto niet mogen? Het battery management system (BMS) monitort constant iedere cel op temperatuur, overbelasting etc.FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:22:
Toch nog een laadvraag. Zondagochtend is een wat langere rit voor de boeg met de iV80. Ik wil zorgen dat ik zaterdag de auto volgeladen heb. Opzich zou 80% voldoende moeten zijn. Maar vroeg me af of zaterdagavond tot 100% laden, weer van de publieke lader af en thuis parkeren om zondagochtend rond 10.00u a 11.00u te vertrekken ook mogelijk is, of dat dit toch te lang de accu stilstaand op 100% laat staan.
Ik vind Android auto ronduit lelijk, kan toch niet in deze tijdl! De resolutie is echt waardeloos.ManiacScum schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:37:
Het draadloos opladen werk in mijn auto echt naadloos...
Foto's zouden mooi zijn. Ik vraag mij wel af wat dat cloud nu betekend bij die dashcam? Streamt die alles naar een cloud service of moet je daar weer extra voor betalen?johnvanderster schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:00:
blackvue dr750s-2ch, foto's volgen nog vanavond
Is geen hype! is een advies van Skoda software. Ik vind het ook nogal behouden, bij een 60kw wordt dat 48 kw. Je wilt een rest van 6kw houden, dus wordt daarmee de range eigenlijk beperkt tot ca 40kw.... Hmmm dure accu.... Waarvan 20kw ongebruikt.Alex Timmermans schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Ik snap echt niet waar die hype van 80% vandaan komt. Iedere telefoon wordt gewoon tot 100% geladen. Iedere elektrische fiets wordt tot 100% geladen. Zit zelf in de verkoop van intern transport materieel met li-ion batterijen. Ook die worden tot 100% geladen. En dan zou het bij een auto niet mogen? Het battery management system (BMS) monitort constant iedere cel op temperatuur, overbelasting etc.
Je zou eens kunnen Googlen naar de degradatie van accu’s van EV’s. Dan zal je zien dat je erg je best moet doen om de health omlaag te krijgen van je pakket.FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:22:
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!PtrckS schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:47:
Vanochtend was het dan zover en heb ik mijn Enyaq iV 60 First Edition in ontvangst mogen nemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom is dat een minpunt? Persoonlijk heb ik het ook uitgeschakeld maar er zijn vast mensen die overal graag automatisch de maximumsnelheid rijden. Dat kan de Enyaq dan voor je regelen, wil je het niet zet je het uit. Helemaal prima toch?
Ik vind het wel meevallen, met Waze erop en Spotify wordt het scherm mooi verdeelt en het werkt super.Kaaschef schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:36:
[...]
Ik vind Android auto ronduit lelijk, kan toch niet in deze tijdl! De resolutie is echt waardeloos.
Ik gebruik de cloud service niet, dacht i.d.d. dat er voor betaald moest worden.SSJVegito schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:40:
[...]
Foto's zouden mooi zijn. Ik vraag mij wel af wat dat cloud nu betekend bij die dashcam? Streamt die alles naar een cloud service of moet je daar weer extra voor betalen?
Ik heb er een goed 128GB kaartje in zitten en indien nodig kan ik de filmpjes er af halen (software voor beschikbaar), bijvoorbeeld als ik op vakantie ben. 2 jaar geleden in Noorwegen op vakantie geweest, erg mooi om terug te kijken. Bij een schok in de auto registreert de camera dat ook en stuurt een foto naar de app op de telefoon.
Via Google veel info terug te vinden. De draad aan de achterzijde moet ik nog binnendoor trekken maar had nog geen zin om bekleding los te maken. De draad naar achteren loopt via de stijl (tussen glas en bekleding) en langs de deurrubbers en hemel naar achteren. Naar de zekeringenkast idem. Op skodaforum.nl is ook het e.e.a. terug te vinden.
:strip_exif()/f/image/7lVOjnf9ap0gIDV8NDoJ8qMN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MhEyJQYtYLVvuHAp7LGsxcxL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qGddmaTFy02AbbiE62F2cKuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gvgB1NJsGyoOUYnPboGTNelR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY6pebP1JmtVBKSbKs7Bxv5H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door johnvanderster op 02-06-2021 21:05 ]
Ik neem aan dat hij herkende dat die 120/130 mocht terwijl het overdag was en dus maar 100 mocht? Anders snap ik het punt ook niet.RandomNick schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Waarom is dat een minpunt? Persoonlijk heb ik het ook uitgeschakeld maar er zijn vast mensen die overal graag automatisch de maximumsnelheid rijden. Dat kan de Enyaq dan voor je regelen, wil je het niet zet je het uit. Helemaal prima toch?
Dat vind ik dus nu net het grote probleem. De verhouding spotify en navigatieaanduiding is veel te groot waardoor er effectief veel te weinig overblijft voor de daadwerkelijke map weegave.RandomNick schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:52:
[...]
Ik vind het wel meevallen, met Waze erop en Spotify wordt het scherm mooi verdeelt en het werkt super.
Resolutie is me overigens niet echt opgevallen als verschil met Apple. Alleen Apple heeft betere vulling van het scherm.
Laat dit nu net de eerste keer zijn dat ik een Android toestel heb, sinds Februari.

dit heb ik ook. ik heb de auto nu 4 weken, en dit probleem komt en gaat. ook dit heb ik door de dealer laten bekijken, maar ze konden geen storing vinden.ik heb het een keer moeten oplossen door auto de auto te stappen en het 'op slot' knopje ingedrukt te houden. als het aanhoudt ga ik weer terug naar de dealer ervoor.Pickle__Rick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Vanmorgen kreeg ik alleen het panoramadak niet meer geopend. Gisteren werkte deze nog naar behoren. Geprobeerd tijdens het rijden, en reeds het infotainment systeem herstart, maar helaas. Kwam op het internet maar 1 geval tegen met eenzelfde euvel, maar daar had het zich vanzelf opgelost. ook hier vanzelf opgelost
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Thanks! Het minpunt zit hem in dat je overdag maximaal 100 mag, maar het systeem ineens denkt dat je 120 of 130 mag en dus accelereert. Wat dan weer betekend dat je te hard rijdt. Als het wel goed had gewerkt dan had je mij er niet over gehoord.RandomNick schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Precies 😉SSJVegito schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Ik neem aan dat hij herkende dat die 120/130 mocht terwijl het overdag was en dus maar 100 mocht? Anders snap ik het punt ook niet.
Zou dit ook niet een gevalletje zijn dat die borden niet herkende en dus maar op navigatie af gaat en dat die nog niet geupdate is met de goede snelheden? Mijn superb heeft bijvoorbeeld ook nog in de navigatie overal 120/130 staan terwijl je 100 mag. En soms mist die een bord en dan pakt die de navigatie, als die vervolgens wel een bord herkent dan gaat het wel goed. Het herkennen van de snelheid dan want de Superb doet er verder niks mee behalve lawaai maken als je dat aan zet.PtrckS schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:45:
[...]
Thanks! Het minpunt zit hem in dat je overdag maximaal 100 mag, maar het systeem ineens denkt dat je 120 of 130 mag en dus accelereert. Wat dan weer betekend dat je te hard rijdt. Als het wel goed had gewerkt dan had je mij er niet over gehoord.
[...]
Precies 😉

ik had een Peugeot 5008 SUV en daar werkte het goed.knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:22:
[...]
Weet niet of je vorige auto een vag auto was, maar bij huidige e-golf die ik nu heb moet ik telefoon erg specifiek neerleggen om draadloos te laden, iets verkeerd dan helaas pindakaas.
Voor het eerst na 18 jaar weer eens een VAG auto, en dat bevalt me prima.
De eerste 1.200 km zit er op en de gemiddeldes lijken steeds gunstiger te worden. Happy customer hier!:strip_exif()/f/image/s8UHDfj37FQpBnp3iuamiqcA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ohja en de Belgische Powerpass is ook binnen. Blijkbaar spreek je dan automatisch Frans. Maar ik ben van de categorie “ik ken geen Frans en Frans ken mijn ook nie” dus ik moet nog even ontdekken of het nu direct bruikbaar is 😅
:strip_exif()/f/image/s8UHDfj37FQpBnp3iuamiqcA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ohja en de Belgische Powerpass is ook binnen. Blijkbaar spreek je dan automatisch Frans. Maar ik ben van de categorie “ik ken geen Frans en Frans ken mijn ook nie” dus ik moet nog even ontdekken of het nu direct bruikbaar is 😅
:strip_exif()/f/image/yqRrfzV92aHgU0UY31xIeVka.jpg?f=fotoalbum_large)
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in nieuwe batterij technologie: Solid-State Batteries
Vrijdagmiddag kan ik mijn Enyaq ophalen. Kenteken al doorgekregen vanuit de LM maar hij is nog niet op naam gezet als ik het kenteken bij RDW opzoek. Moet ik me zorgen maken over de uitlevering of gebeurt dat vaker pas een dag van tevoren?
Ik heb eens in de nieuwe prijslijst vanaf 1 juni gekeken en wat valt daarin op:
* paraplu gaat weer terug in de deur
* Quartz Grey leverbaar tot week 43 en vanaf week 43 Graphite Grey
Dus ik hoop dat iedereen die een Quartz Grey wil hem heeft in week 43 anders wordt het een Graphit Grey....
Dit was al een tijdje zo dat dit in Duitsland al in de order staat en in Oostenrijk was hij al maanden niet meer te bestellen in Quartz Grey.
Dus voor degene die een Quartz Grey rijden ( ik zelf ook ) en die hem nog krijgen rijden in toch wel een redelijk unieke kleur rond.
Gisteren de emergency assist eens uit geprobeerd, en ja hij remt af geeft een piep signaal en trekt aan de gordels, door gas te geven heft het zich weer op.
Dus wou het vandaag eens aan de kinderen demonstreren en ik dacht dan laat ik hem ook compleet tot stilstand komen.
Nou dat is wel even wat, onder de 20 km gaat hij ook claxonneren zet de gevarenlichten aan sluit het panoramadak en trek nog harder aan de gordels en zodra je stilstaat gaat hij meteen een noodoproep beginnen.
De noodoproep kon niet geannuleerd worden en gas geven had geen nut hij was ook in de n gezet.
Ondertussen 112 alarmcentrale aan de lijn 😬
Nou even uitgelegd dat de auto vanuit zich zelf heeft gebeld......
Daarna weer in de d gezet en weer door.
Dus mochten jullie het ook willen testen zorg dat er geen auto’s in de buurt zijn de je anders hindert omdat je wel ff stil staat.
En ik denk als we dit nou massaal gaan testen dat ze bij 112 er niet blij mee zouden zijn .
Maar stel dat je een beroerte of een black-out of iets anders krijg onder het rijden kan dit systeem echt wel in sommige gevallen levensreddend zijn naar mijn mening👍
Dus ik hoop dat iedereen die een Quartz Grey wil hem heeft in week 43 anders wordt het een Graphit Grey....
Dit was al een tijdje zo dat dit in Duitsland al in de order staat en in Oostenrijk was hij al maanden niet meer te bestellen in Quartz Grey.
Dus voor degene die een Quartz Grey rijden ( ik zelf ook ) en die hem nog krijgen rijden in toch wel een redelijk unieke kleur rond.
Gisteren de emergency assist eens uit geprobeerd, en ja hij remt af geeft een piep signaal en trekt aan de gordels, door gas te geven heft het zich weer op.
Dus wou het vandaag eens aan de kinderen demonstreren en ik dacht dan laat ik hem ook compleet tot stilstand komen.
Nou dat is wel even wat, onder de 20 km gaat hij ook claxonneren zet de gevarenlichten aan sluit het panoramadak en trek nog harder aan de gordels en zodra je stilstaat gaat hij meteen een noodoproep beginnen.
De noodoproep kon niet geannuleerd worden en gas geven had geen nut hij was ook in de n gezet.
Dus mochten jullie het ook willen testen zorg dat er geen auto’s in de buurt zijn de je anders hindert omdat je wel ff stil staat.
En ik denk als we dit nou massaal gaan testen dat ze bij 112 er niet blij mee zouden zijn .
Maar stel dat je een beroerte of een black-out of iets anders krijg onder het rijden kan dit systeem echt wel in sommige gevallen levensreddend zijn naar mijn mening👍
[ Voor 4% gewijzigd door _JANO_ op 03-06-2021 00:48 ]
Nu ben ik ergens wel benieuwd hoe je de Emergency alert hebt getest. Zodat ik er wat ik het liefst nu juist niet moet doen._JANO_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:45:
Een langere rechte weg gezocht en travel assist aangezet op 90 km.FJP84 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:52:
[...]
Nu ben ik ergens wel benieuwd hoe je de Emergency alert hebt getest. Zodat ik er wat ik het liefst nu juist niet moet doen.
Nou dan de handen van het stuur en voeten weg bij de pendalen.....
Alles blijven negeren dan remt hij eerst redelijk rustig af tot +/- 50 km en dan gaat het gaat hij harder remmen binnen piep signalen geven een een paar keer je gordel aantrekken.
En onder de 20 km gaat dus de gevaren lichten aan en gaat hij claxonneren sluit panoramadak en waarschijnlijk ook de ramen als je die open hebt en trekt nog harder aan de gordels.
Dan gelijk de noodoproep en in de n stand.
Laat het zo zeggen kinderen waren er van onder de indruk van wat er allemaal ineens gebeurde, ik zelf vooral van de techniek en hoe alles samen werkt.
Nou kan dit dus zoals al eerder omschreven in dit forum het verschil zijn tussen assistentie basis en assistentie plus zijn.
Zoals al is omschreven is het ook bij tweakers zo geweest dat hij alleen een piep signaal gaf en travel assist uitzette.
Ik vindt dat als de hardware het toelaat dit gewoon in assistentie basis moet zitten!!!!!
Maar mocht dit dus die € 300,~~ meerkosten zou ik het zeker weer nemen.
Nou hoop ik het zelf en voor iedereen dat het nooit nodig is maar toch......
[ Voor 20% gewijzigd door _JANO_ op 03-06-2021 01:24 ]
Bij mij gebeurde het pas bij aflevering, echt maar 2 seconden werk 😁. Geen zorgen.bvk1983 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:08:
Vrijdagmiddag kan ik mijn Enyaq ophalen. Kenteken al doorgekregen vanuit de LM maar hij is nog niet op naam gezet als ik het kenteken bij RDW opzoek. Moet ik me zorgen maken over de uitlevering of gebeurt dat vaker pas een dag van tevoren?
Hier gisteren afspraak gehad in de garage voor enyaq 80 sportline configuratie te bestellen.
Beetje een teleurstelling als je dan op het laatste scherm komt en de vroegste levertermijn maart 2022 blijkt te zijn.
Blijkbaar oorzaak door chiptekort. Er zijn heel veel afgewerkte carosseries maar waar enkel en alleen nog een videochip en CPU in moeten gestoken worden maar laten die nu toch net op zijn.
Ook de stock wagens onder de 55K waren al allemaal op tenzij ik voor een 60 versie zou gaan.
toch nog maar eens een weekje over nadenken of ik zo lang nog zonder auto ga
Beetje een teleurstelling als je dan op het laatste scherm komt en de vroegste levertermijn maart 2022 blijkt te zijn.
Blijkbaar oorzaak door chiptekort. Er zijn heel veel afgewerkte carosseries maar waar enkel en alleen nog een videochip en CPU in moeten gestoken worden maar laten die nu toch net op zijn.
Ook de stock wagens onder de 55K waren al allemaal op tenzij ik voor een 60 versie zou gaan.
toch nog maar eens een weekje over nadenken of ik zo lang nog zonder auto ga

Maar staat er dan ergens dat het niet mag? Heeft het consequenties voor de garantie als je gewoon laadt tot 100%?Kaaschef schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:43:
[...]
Is geen hype! is een advies van Skoda software. Ik vind het ook nogal behouden, bij een 60kw wordt dat 48 kw. Je wilt een rest van 6kw houden, dus wordt daarmee de range eigenlijk beperkt tot ca 40kw.... Hmmm dure accu.... Waarvan 20kw ongebruikt.
Het is alleen slecht voor de accu als je die 100% oplaadt en dan langduring daar op laat staan. Maar echt niet als je die een dag laat staan. Iedere heftruck wordt in een weekend (vanaf vrijdag laat) geladen en pas weer op de maandag gebruikt. Mits men in het weekend niet werkt natuurlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Alex Timmermans op 03-06-2021 08:53 ]
Dit herken ik! Op 10 mei zou de productie zijn gestart en eind mei te horen gekregen dat de auto vanwege chiptekort nog niet is afgebouwd. Nu zie ik via honeymoonnet wel een chassisnummer en dat de auto onderweg is naar Nederland.ThomasVanThillo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:30:
Bij Dago Doetinchem zijn de eerste sportlines te bewonderen. Ik ben echt blij dat ik de sportline gekozen heb☺️
Toevallig geen fotootjes ervan genomen?Robbie8454 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:54:
Bij Dago Doetinchem zijn de eerste sportlines te bewonderen. Ik ben echt blij dat ik de sportline gekozen heb☺️
Nee, ik kwam er even snel langs. Stond een Arctic silver en een zwart. Bij zwart moet je even goed kijken, maar die Arctic met zwart accenten😱
Damn, van de zwarte had ik graag een foto gezien, dat is precies mijn configRobbie8454 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:59:
Nee, ik kwam er even snel langs. Stond een Arctic silver en een zwart. Bij zwart moet je even goed kijken, maar die Arctic met zwart accenten😱
@iBLiNK2 in artikel wordt gesproken over "Mit Blick auf vergleichbare Systeme geht Auto Motor und Sport von – je nach Fahrprofil – 10 bis 20 Prozent aus" en ja ik schud max 10 procent uit mijn mouw, maar denk wel dat ik in de buurt zitiBLiNK2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:20:
[...]
HaHa Sebbe, die beredenering van jou. Kan je die ook met feiten hard maken of schud je hem zomaar uit je mouw?
Ik heb vooralsnog week 43 voor mijn Quartz Grey doorgekregen. Ben benieuwd of dat gehaald gaat worden en of ik hem dan ook in die kleur krijg._JANO_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:45:
Iemand een voorbeeld van Graphite Grey ten opzichte van Quartz Grey?
ENYAQ iV 80Frikandizzle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Ik heb vooralsnog week 43 voor mijn Quartz Grey doorgekregen. Ben benieuwd of dat gehaald gaat worden en of ik hem dan ook in die kleur krijg.
Verwachte afleverweek: 43
Hier precies zelfde. Nog 149 dagen

Erg gaaf die sportline! Paste helaas niet in het budget
Overigens zou ik bij de sportline nooit een zwarte nemen, dan zie je eigenlijk niet dat het een sportline is. Op Artic Silver staat het veel mooier.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Dat vind ik dus ook. Bij de zwarte vallen de mooie accenten juist helemaal weg. Ik vind de Kodiaq in het zwart dan wel weer heel gaaf, maar op de Enyaq komt het op de een of andere manier niet helemaal overWicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:04:
[...]
Overigens zou ik bij de sportline nooit een zwarte nemen, dan zie je eigenlijk niet dat het een sportline is. Op Artic Silver staat het veel mooier.
Heb een aantal weken geleden de 60 in Black Magic besteld. Kreeg net door dat de verwachte leverweek 39/40 is.
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
Wow wat gaaf!
We hebben een wrapper in ons midden toch??
Wat kost het om een normale (saaie) Aritc grey om te toveren naar een sportline.
Ieder zn ding, maar ik vind de vinnen too much.jdenijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
[...]
Wow wat gaaf!![]()
![]()
Wat kost het om een normale (saaie) Aritc grey om te toveren naar een sportline.
Begint steeds meer richting een opgevoerde BMW te gaan. Nu ben ik zelf ook niet vies van wrappen en dippen, maar zodra de performance niet meer aansluit bij het uiterlijk dan haak ik af.
De combi black-magic en sportline begrijp ik sowieso niet.
Ps. als je een deel van het werk zelf doet, dan kom je met 300euro een heel eind. Wrappen is specialistenwerk en brand ik mn vingers niet aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Loepoog op 03-06-2021 10:24 ]
Grappig, ik vind het juist andersom, misschien ook omdat ik Artic Silver niet heel geslaagd vind.Wicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:04:
[...]
Enniehoe: smaken verschillen blijkt maar weer.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen als je een sportline neemt, doe het niet met zwart maar juist met een contrasterende kleur. Ook ik vind persoonlijk Artic Silver niet de mooiste kleur (ja is smaak), heb daarom een Moon White genomen en ga ook contrasterend wrappenManiacScum schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:23:
[...]
Grappig, ik vind het juist andersom, misschien ook omdat ik Artic Silver niet heel geslaagd vind.
Ik heb verder geen enkele informatie, alleen een enkele keer van fleetsales week 43 door gekregen.Pixal schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:56:
[...]
ENYAQ iV 80
Verwachte afleverweek: 43
Hier precies zelfde. Nog 149 dagenWel blij dat ze honeymoon hebben want dan hoef ik niet steeds te bellen.
😅😅Wicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen als je een sportline neemt, doe het niet met zwart maar juist met een contrasterende kleur. Ook ik vind persoonlijk Artic Silver niet de mooiste kleur (ja is smaak), heb daarom een Moon White genomen en ga ook contrasterend wrappen
/f/image/mBvfRykCGvIFT02CZ2OGE99y.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het rekensommetje nooit gemaakt. Maar in het SPortline pakket zitten ook een heleboel zaken die je los kunt bestellen. Als je al een behoorlijk volle besteld had valt het vers chil behoorlijk mee. Ik ga uiteindelijk zelfs minder betalen.Wicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:04:
[...]
Heel mooi!
Ik vind het juist mooi in het zwart met de Sportline uitvoering. Inderdaad, smaken verschillen en dat is maar goed ookWicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen als je een sportline neemt, doe het niet met zwart maar juist met een contrasterende kleur. Ook ik vind persoonlijk Artic Silver niet de mooiste kleur (ja is smaak), heb daarom een Moon White genomen en ga ook contrasterend wrappen
Thanks voor de foto's @Robbie8454 heel gaaf!
Precies hetzelfde. Ik zie hier allemaal enthousiaste mensen over dat Artic Silver. Ik vind het helemaal niks. Heb zelf dan ook een witte Sportline besteld. En dat mogen mensen natuurlijk uiteraard ook helemaal niks vinden.ManiacScum schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:23:
[...]
Grappig, ik vind het juist andersom, misschien ook omdat ik Artic Silver niet heel geslaagd vind.
Mijne is afgelopen zaterdag besteld bij a-point. En vandaag de eerste email van honeymoon.Frikandizzle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:25:
[...]
Ik heb verder geen enkele informatie, alleen een enkele keer van fleetsales week 43 door gekregen.
Eerder zei ik al dat ze mijn order per ongeluk ergens bij Athlon was blijven hangen een tijdje maar de schade qua levering lijkt nog beperkt. Athlon gaf zelf helemaal in het begin aan week 48 en dat is met week 43 in ieder geval niet later geworden dus op zich nog geen man overboord.
Het lijkt mij puur aan de hand hiervan dus nog mogelijk om een enyaq te bestellen en dit jaar te ontvangen.
[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 03-06-2021 10:34 ]
Ik kwam uiteindelijk een kleine 1400 euro hoger uit dan de iV80 die besteld was. Had ansich sportline kunnen doen maar had dan het panoramadak moeten laten schieten.mimalizo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Ik heb het rekensommetje nooit gemaakt. Maar in het SPortline pakket zitten ook een heleboel zaken die je los kunt bestellen. Als je al een behoorlijk volle besteld had valt het vers chil behoorlijk mee. Ik ga uiteindelijk zelfs minder betalen.
Config is:
Iv80
19" Regulus
Moon White
Comfort Plus
Assistentie Plus
Klimaat
Family
125kw snelladen
Panoramadak
En toen vond ik het welletjes
En niet vergeten in de lease ging die flink omhoog i.v.m. 20" waardoor ik de rekening krijg vanwege banden en winterbanden regeling. Dat speelde ook nog mee
[ Voor 8% gewijzigd door Wicked-Game op 03-06-2021 10:32 ]
Jup! Precies mijn auto. Heb van de week al een paar foto's in het echt voorbij zien komen. Super blij mee.
Dan is het inderdaad anders. Ik had er alles op gedrukt behalve een trekhaak en een warmtepomp.Wicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:31:
[...]
En toen vond ik het welletjesJa sportline had met wat aanpassingen gelukt, assitentie ipv assistentie plus en pano er dus af. Maar ja die laatste wil ik sowieso hebben. Ach de keuze vind ik nog steeds top!
[ Voor 3% gewijzigd door mimalizo op 03-06-2021 10:34 ]
Ja en wat ik probeer te zeggen is dat ik het wel in het zwart zou doen, het biedt meer veranderingen dan alleen het uiterlijk, daar komt bij dat de zwarte delen in mijn optiek beter ogen dan het matte van de standaard Enyaqs.Wicked-Game schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]
Wat mij met name stoort aan de lichtere kleuren en de Sportline zijn de happers aan de voorkant.
wat apart dat de ID4 boven de Enyaq eindigt.. in bijna elke review komt de Enyaq uit met een hoger bereik door een iets beter aerodynamisch coëfficient.

Dank voor deze foto's
nu prijslijst per 1 juli is gepubliceerd, blijkt dat prijsverhoging voor iv60 € 700 bedraagt en voor iv80 € 500. voor bestellers van iv80 met €700 als ingeschatte prijsverhoging dus nu €200 minder duur.
Ohw dit had ik nog niet geconstateerd, kreeg in de offerte al wel de indicatie op de iV80 dat het 700,- was. Scheelt toch weer 200,- euro op de fiscale waarde.Helly! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:49:
nu prijslijst per 1 juli is gepubliceerd, blijkt dat prijsverhoging voor iv60 € 700 bedraagt en voor iv80 € 500. voor bestellers van iv80 met €700 als ingeschatte prijsverhoging dus nu €200 minder duur.
Ik snap hem.ManiacScum schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Ja en wat ik probeer te zeggen is dat ik het wel in het zwart zou doen, het biedt meer veranderingen dan alleen het uiterlijk, daar komt bij dat de zwarte delen in mijn optiek beter ogen dan het matte van de standaard Enyaqs.
Wat mij met name stoort aan de lichtere kleuren en de Sportline zijn de happers aan de voorkant.
En inderdaad het matte is jammer bij de standaard. Maar goed het is niet anders, maakt hem naar mijn mening nog niet minder mooi.
De happers is denk ik een smaak ding. Ik vind het wel wat hebben, al moeten ze contrasterend zijn
Ik neem aan dat het kilometrage achter de naam tussen de haakjes de WLTP betreft. Maar dan zie ik dat de de IX3 er meer dan 100 km overheen gaat. Of denk ik verkeerd?Cloclo100 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:46:
[...]
wat apart dat de ID4 boven de Enyaq eindigt.. in bijna elke review komt de Enyaq uit met een hoger bereik door een iets beter aerodynamisch coëfficient.
id.4 met 21's [487 wlpt]
enyaq met 19's? [520 wlpt]
is er een foto van de testgroep?
Zeer opmerkelijk
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 03-06-2021 10:59 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Kan je een link naar het hele artikel plaatsen?
Deze zo te zien; https://motor.no/elbil/mo...ommer-2021-direkte/199348RandomNick schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Kan je een link naar het hele artikel plaatsen?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Even pm sturen naar @Ccreator.jdenijs schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
Wow wat gaaf!![]()
![]()
Eens dat het wegvalt, maar bij zwart (en ook andere kleuren) heb je schuin onder zijspiegel gelukkig nog soort plastic 'rooster' waar dan sportline op vermeld staatRobbie8454 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:08:
Dat vind ik dus ook. Bij de zwarte vallen de mooie accenten juist helemaal weg. Ik vind de Kodiaq in het zwart dan wel weer heel gaaf, maar op de Enyaq komt het op de een of andere manier niet helemaal over
nu de sportlines geleverd uitgeleverd worden, betekend dat (hopelijk) ook dat de sportline grille los te bestellen is?
Voor zover nu bekend niet los te bestellen, heb het behoorlijke tijd geleden gevraagd voor skoda octavia bij dealer en daar was grille sportline octavia niet los te bestellen om op 'normale' octavia te monteren._Chris_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:08:
nu de sportlines geleverd uitgeleverd worden, betekend dat (hopelijk) ook dat de sportline grille los te bestellen is?
Volgens WLTP test klopt dat, praktijk is anders.mimalizo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:58:
Ik neem aan dat het kilometrage achter de naam tussen de haakjes de WLTP betreft. Maar dan zie ik dat de de IX3 er meer dan 100 km overheen gaat. Of denk ik verkeerd?
Dan hoop je dat dit verhoging alleen geldt voor enyaq's welke 1 juli 2021 en later besteld worden, maar denk dat bestelde enyaq's voor 1 juli 2021 maar op 1 juli 2021 of later worden geregistreerd ook hogere fiscale waarde krijgenHelly! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:49:
Even zoekterm graphite grey invoeren en krijg je 1 pagina als resultaat en zie je wat voorbeeld van betreffende kleur op kodiaq, heb je in ieder geval een idee.Frikandizzle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:45:
Ik heb vooralsnog week 43 voor mijn Quartz Grey doorgekregen. Ben benieuwd of dat gehaald gaat worden en of ik hem dan ook in die kleur krijg.
Dan zou ik als BMW dit commercieel toch een tikkie beter uitnutten...knirrebir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Volgens WLTP test klopt dat, praktijk is anders.
Het verschil is maar klein. Kan in de banden zitten, kan in de accu capaciteit zitten, bms dat niet helemaal gebalanceerd is waardoor 100% lading bij de ene eigenlijk 99% is, en bij de andere wel 100%.Cloclo100 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Enyaq ook met 21 inch zelfde bandenmaat als ID.4 .Simply1337 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]
id.4 met 21's [487 wlpt]
enyaq met 19's? [520 wlpt]
is er een foto van de testgroep?
Zeer opmerkelijk
Gezien de aanzienlijk hogere nieuwprijs van de Enyaq testwagen, kan deze nog wel eens volgepakt zijn met (zware) accesoires, wat het verschil kan verklaren. Enyaq zou anders bete moeten uitkomen gezien de betere CW.
Spidermellow
Thanks, ik vind het nog niet eens zo verkeerd. Ben benieuwd hoe die op de Enyaq staat.knirrebir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:17:
[...]
Even zoekterm graphite grey invoeren en krijg je 1 pagina als resultaat en zie je wat voorbeeld van betreffende kleur op kodiaq, heb je in ieder geval een idee.
was dat een 60 of 80 en wat heb je verder erop. mijne is namelijk ruim twee weken eerder ook bij apoint besteld en die staat op verwachte levering week 47Pixal schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:30:
[...]
Mijne is afgelopen zaterdag besteld bij a-point. En vandaag de eerste email van honeymoon.
Eerder zei ik al dat ze mijn order per ongeluk ergens bij Athlon was blijven hangen een tijdje maar de schade qua levering lijkt nog beperkt. Athlon gaf zelf helemaal in het begin aan week 48 en dat is met week 43 in ieder geval niet later geworden dus op zich nog geen man overboord.
Het lijkt mij puur aan de hand hiervan dus nog mogelijk om een enyaq te bestellen en dit jaar te ontvangen.
Verschilt per leasemaatschappij en sommige doen het toch ongeacht wat leasemaatschappij hanteert; wrpa kan er ook weer af namelijk.Frikandizzle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:29:
Hoe zit het eigenlijk met het wrappen van bepaalde onderdelen bij een lease auto? Moet je hier toestemming voor vragen bij de LM?
Anderzijds zorgt meer gewicht voor meer recuperatie, gezien wat we weten en cw waarde zou enyaq er beter uit dienen te komen, daarnaast weten we niet alle ins en outs van de test, valt me op dat er geen temperaturen staan vermeld en dat doet bjorn nyland bijvoorbeeld wel.langevoort schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:26:
Enyaq ook met 21 inch zelfde bandenmaat als ID.4 .
Gezien de aanzienlijk hogere nieuwprijs van de Enyaq testwagen, kan deze nog wel eens volgepakt zijn met (zware) accesoires, wat het verschil kan verklaren. Enyaq zou anders bete moeten uitkomen gezien de betere CW.
Je wil eigenlijk een test zoals bjorn nyland doet samen met kirs rifa; gelijk vertrekken en rijden, net als nextmove en batery life.
[ Voor 6% gewijzigd door knirrebir op 03-06-2021 12:45 ]
member pixal heeft een 80 besteldrenedg73 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:32:
was dat een 60 of 80 en wat heb je verder erop. mijne is namelijk ruim twee weken eerder ook bij apoint besteld en die staat op verwachte levering week 47
Een wasstraat vraagje.
Ik heb een paar posts voorbij zien komen waar in de wasstraat de achterklep openging omdat virtual pedal niet was uitgeschakeld.
Wil dit nou ook zeggen dat als je in de auto voor een stoplicht staat een buitenstaander de klep kan openen ondanks het feit dat de centrale deurvergrendeling aanstaat? Voor mijn gevoel is die automatische vergrendeling juist bedoeld om dit te voorkomen toch?
Ik heb een paar posts voorbij zien komen waar in de wasstraat de achterklep openging omdat virtual pedal niet was uitgeschakeld.
Wil dit nou ook zeggen dat als je in de auto voor een stoplicht staat een buitenstaander de klep kan openen ondanks het feit dat de centrale deurvergrendeling aanstaat? Voor mijn gevoel is die automatische vergrendeling juist bedoeld om dit te voorkomen toch?
Ik denk dat het ook te maken heeft met snelheid waarmee je rijdt. Bij sommige wasstraten haal je binnen een bonnetje, stap je weer in de auto en ga je de wasstraat in. Dan heeft je auto nog niet de snelheid gehad waarmee de deuren automatisch vergrendelen doorgaans. Bij ANAC zou dat anders moeten zijn omdat je vanuit de auto betaald. Voor de zekerheid zou ik sowieso altijd virtual pedal uitschakelen bij een wasbeurt.Alex Timmermans schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:48:
Een wasstraat vraagje.
Hele idee is natuurlijk dat alle deuren niet van buiten open gaan als ze vergrendeld zijn. Zo ook voor de kofferbak, ongeacht de methode waarmee deze geopend zou worden (anders dan de sleutel zelf).Alex Timmermans schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:48:
Een wasstraat vraagje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2