Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.764.976 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Lastig lastig. Ik heb de mogelijkheid om een full options BMW IX3 te kopen (nieuwwaarde 74K) voor 60.000 euro. Er staat een paarduizend km op de teller, hij is ingezet als demo model. Toch mooi de kop er af (20%) en precies dezelfde prijs als een nieuwe full options Enyaq. Ik heb ze beiden proef gereden en de BMW reed lekkerder en zit mooi hoog (meer SUV stijl) en hij is snel met een behoorlijk zuinige electromotor (je komt heel dicht tegen de WLTP waarde aan). De Skoda had (op die dag stormde het) meer lawaai aan boord en meer verbruik. Echter: de voordelen van de Enyaq zijn er ook volop, ten eerste een veel mooier en moderner interieur (de BMW oogt er gewoon gedateerd bij) en doordat het niet een omgebouwde ICE auto is, is bij de Enyaq de neus korter en die ruimte win je terug in het interieur. De X3 is zeker niet klein, maar omdat het een omgebouwde benzine auto is, heb je dezelfde neus en motorkap waaronder allemaal loze ruimte zit. Daarnaast vind ik ook van buiten de Enyaq gewoon een mooiere auto. Ik heb de Enyaq in offertestadium en kan hem nog cancellen, maar ben in dubio. Ik denk dat je aan beiden een erg goede auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Dinh088 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:52:
wat doen ze dan precies wat meer dan een week nodig heeft?
Rijklaar maken, folie eraf, poetsen, accu opladen, wielbouten vastzetten, banden op juiste druk brengen, enzovoort.
Dat kan snel en gebeurt redelijk snel maar ze zijn afhankelijk van drukte in werkplaats en hoeveel personeel er is, daarom houden ze slag om de arm vaak van 2 tot 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Maarten707 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:40:
Lastig lastig. Ik heb de mogelijkheid om een full options BMW IX3 te kopen (nieuwwaarde 74K) voor 60.000 euro. Er staat een paarduizend km op de teller, hij is ingezet als demo model. Toch mooi de kop er af (20%) en precies dezelfde prijs als een nieuwe full options Enyaq. Ik heb ze beiden proef gereden en de BMW reed lekkerder en zit mooi hoog (meer SUV stijl) en hij is snel met een behoorlijk zuinige electromotor (je komt heel dicht tegen de WLTP waarde aan). De Skoda had (op die dag stormde het) meer lawaai aan boord en meer verbruik. Echter: de voordelen van de Enyaq zijn er ook volop, ten eerste een veel mooier en moderner interieur (de BMW oogt er gewoon gedateerd bij) en doordat het niet een omgebouwde ICE auto is, is bij de Enyaq de neus korter en die ruimte win je terug in het interieur. De X3 is zeker niet klein, maar omdat het een omgebouwde benzine auto is, heb je dezelfde neus en motorkap waaronder allemaal loze ruimte zit. Daarnaast vind ik ook van buiten de Enyaq gewoon een mooiere auto. Ik heb de Enyaq in offertestadium en kan hem nog cancellen, maar ben in dubio. Ik denk dat je aan beiden een erg goede auto hebt.
Is echt wat je zelf moet beslissen, andere member hier heeft enyaq ook laten gaan toen deze voor x3 kon gaan en heeft dat ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ik zou het wel weten, maar ja: ik zit niet voor niets op het Enyaq forum ;)

En met mijn rijstijl en kilometers per jaar vind ik looks en ruimte het belangrijkst. Het altijd aangegeven sportieve karakter van BMW is niet aan mij besteed.

Daarnaast wil ik persoonlijk liever niet met BMW geassocieerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik zie het verband en nut met dit forum niet....
Als iedereen gaat melden wat voor keuzes men heeft....
Op naar de 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Scorpio_King schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:52:
Zojuist zie ik nog onderstaande melding (configuratie 80)
[Afbeelding]
Krijg ik alleen als ik in configurator stap voor stap doe en overal iets invul, ga ik gelijk naar opties dan komt melding niet :|.
Maakt verder niet uit, als maar duidelijk wordt wat het inhoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 01-06-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
knirrebir schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Rijklaar maken, folie eraf, poetsen, accu opladen, wielbouten vastzetten, banden op juiste druk brengen, enzovoort.
Dat kan snel en gebeurt redelijk snel maar ze zijn afhankelijk van drukte in werkplaats en hoeveel personeel er is, daarom houden ze slag om de arm vaak van 2 tot 4 weken.
Ik wacht straks meer dan 9 maanden op mijn auto. 9 maanden...
Die auto staat echt niet zomaar op de stoep bij de dealer toch? Neem aan dat ze ca. een week a 2 van te voren toch wel een mailtje krijgen met de melding '" jo die auto komt er aan".
Dan ga ik echt niet accepteren dat het daarna nog eens 2 a 3 weken gaat duren voordat ik er in mag gaan rijden.

Als die auto dag A geleverd wordt bij de dealer wil ik er uiterlijk dag C in rijden!! >:) :9
Ik heb lang genoeg gewacht... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07 14:02
FJP84 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:09:
Geduld is een schone CO2 neutrale zaak oOo !

Er volgen snel wat meer foto's. Leuke range om mee te begin. Parkeerplaats afgerold was het al snel 100km minder maar de pret is er niet minder om. Helaas moet er ook nog gewerkt worden vandaag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand wat dat bruin/gele balkje aan de rechterkant in de cockpit is?

Snel maar eens lekker touren...
Gefeliciteerd! Mooie bak, nu genieten!
Dat gele is het begin van een sticker die over het cockpitscherm zit 😁. Die mag je eraf trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 01:36
@Maarten707 ik zou lekker voor de ix3 gaan. De kop is eraf en dan heb je gewoon veel voor weinig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Vandaag sneak preview gehad van mijn Enyaq. Zeer tevreden met de kleur en Lounge interieur. Zoals jullie zien waren ze druk bezig met het rijklaar maken.
Nog een weekje wachten totdat @Ccreator zijn ding heeft gedaan en dan rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3N3nTZjxGzx8qPTV-LuhsYyRGDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qV2bZhGhFiiL7SMAA6t813z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjhvmNGshYFRqRPy5DO-0GU8Og4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuNFlnIDml9FaaqcUiAPMn7M.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8spXqmdnsHzdgBXBlB89vma98U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uJiIZV3YEq4ejQrpiyNWtrd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
RandomNick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie bak, nu genieten!
Dat gele is het begin van een sticker die over het cockpitscherm zit 😁. Die mag je eraf trekken.
Idd zag ook net die sticker zitten toen ik even mijn sneak preview had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
jdenijs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Die auto staat echt niet zomaar op de stoep bij de dealer toch? Neem aan dat ze ca. een week a 2 van te voren toch wel een mailtje krijgen met de melding '" jo die auto komt er aan".
Dan ga ik echt niet accepteren dat het daarna nog eens 2 a 3 weken gaat duren voordat ik er in mag gaan rijden.

Als die auto dag A geleverd wordt bij de dealer wil ik er uiterlijk dag C in rijden!! >:) :9
kun je willen, maar wat moet dat moet ;) . Ik hoorde bij mijn dealer dat ze regelmatig auto’s totaal onverwachts binnenkrijgen. Niks geen melding vooraf. Er is voor hun dan ook geen touw meer aan vast te knopen. Het is helaas niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten707
goetfoud schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Ik zie het verband en nut met dit forum niet....
Als iedereen gaat melden wat voor keuzes men heeft....
Op naar de 1000
Misschien hebben anderen ook de overweging gemaakt of beiden gereden. Bij het vormen van een beeld van een auto en het karakter ervan is het altijd zo dat je dat vergelijkt met andere mogelijkheden, juist dan komen de unieke kenmerken naar boven. Zonder dag geen nacht om het zo maar te zeggen. Dat we op naar de 1.000 gaan is toch alleen maar goed. Betekent dat het een actief forum is.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten707 op 01-06-2021 17:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RandomNick
Ik heb de bestelde tablethouders binnen. Wat een super systeem zeg voor die prijs. Veel degelijker en steviger dan ik had verwacht! Alles zit superstrak vast en de tablets kunnen zowel op de hoofdsteunen als in de armsteun achter gemonteerd worden.

Aanrader, echt simply clever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSEMaEpKszRDppIdPBDiwcW8_2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8lUVqsj381jxe2k3ap5gskq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtWod49o-1y6un03Aa0FVPVl6Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCN5W8Ri3YQyLamj75kkRb8b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVP0VPv8kB2xsDQmf3Bib1dhak8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnLRaQhbTjUIrXV0l78E86y9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0M7BxQ7tLye7LyNAg0PvzMZvco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UISkF2H1CDlE4Adj4gifa5D6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnRaEcyZzh0CN3TiaqrP_0ArNJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOzBlW9psvx5Id0o4h6ssMHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK1cZFfewonNNH9AqvS_exZrNTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XE3v1tqnFoqn2qoap2NEfjYo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeiaStart
  • Laatst online: 19-01-2024
RandomNick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:03:
Ik heb de bestelde tablethouders binnen. Wat een super systeem zeg voor die prijs. Veel degelijker en steviger dan ik had verwacht! Alles zit superstrak vast en de tablets kunnen zowel op de hoofdsteunen als in de armsteun achter gemonteerd worden.

Aanrader!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Is dit de officiële Skoda accessoire?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
HeiaStart schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Is dit de officiële Skoda accessoire?
Yep, en nu in de aanbieding. Setje van steun + houder kost nog geen 27 euro / st.

Linkje: https://shop.skoda.nl/aut...61129-tablethouder?cid=14

[ Voor 21% gewijzigd door RandomNick op 01-06-2021 18:50 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:36
EV Top-10 mei 2021 (t/m 30/5)

1 SKODA ENYAQ 821
2 FORD MUSTANG MACH-E 359
3 KIA NIRO 294
4 VOLKSWAGEN ID.4 202
5 VOLVO XC40 191
6 BMW X3 98
7 MINI ELECTRIC 77
8 PEUGEOT E-2008 60
9 TESLA MODEL 3 60
10 RENAULT ZOE 59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
jdbiggelaa schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:12:
EV Top-10 mei 2021 (t/m 30/5)

1 SKODA ENYAQ 821
2 FORD MUSTANG MACH-E 359
3 KIA NIRO 294
4 VOLKSWAGEN ID.4 202
5 VOLVO XC40 191
6 BMW X3 98
7 MINI ELECTRIC 77
8 PEUGEOT E-2008 60
9 TESLA MODEL 3 60
10 RENAULT ZOE 59

Toch wel bizar. Gisteren op en neer geweest naar hilversum. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het tellen van de id4’s maar geen enkele enyaq gezien…..😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
RandomNick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Yep, en nu in de aanbieding. Setje van steun + houder kost nog geen 27 euro / st.

Mooi zo voor op achter middenconsole. Zonnewering omhoog en dan zelf achterin gaan zitten. Mag vrouwlief rijden🤣🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:51
karlkani1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:41:
Hi, wat mij opvalt is dat als je de elektische verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie selecteer de optie "schrijfremmen ivm gewichtklasse" aangevinkt word. Als je de stoel weer uit vinkt gaat deze optie weg.

Benieuwd of deze alleen bij de nieuwe configuratie geld of bij de gene die deze optie hebben mee besteld
Schijfremmen kunnen geen kwaad, ik vind de enyaq niet goed remmen als het nodig is, dan voel je echt dat het een flinke massa is. Lees nu ook dat ze dat nu bij de trekhaak leveren. Hadden ze standaard moeten doen. Mogelijk dat de helft van de rijders de remmen nauwelijks aanspreken ivm rijstijl maar je zult het maar net een keer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Kaaschef op 01-06-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
RandomNick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Netjes! Wat voor maat Lenovo heb je? Ik heb een 12,9 ipad pro en vermoed dat het niet gaat passen..

Heb je een factuur ontvangen met vermelding van de BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
[...]

Da's balen, veelste lang natuurlijk, heb je bijzondere opties besteld of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik denk dat beide goed is hoor. BMW valt natuurlijk onder het premium gebeuren zoals ze het zo mooi noemen. Ik geloof best dat die qua afwerking en geluidsdemping weer net iets beter is dan de Enyaq. Je kan geen verkeerde keuze maken. Als je snelheid belangrijker vindt dan ruimte dan is Bmw een keuze. Vind je het interieur belangrijk dan is de Enyaq weer de keuze. Indien je bijtelling betaalt dan betaal je die wel over de fiscale waarde en is de Enyaq weer interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Alex Timmermans schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Toch wel bizar. Gisteren op en neer geweest naar hilversum. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het tellen van de id4’s maar geen enkele enyaq gezien…..😢
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog steeds geen ben tegenkomen, toch al meer dan 6000km erop zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
funkylicious schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Netjes! Wat voor maat Lenovo heb je? Ik heb een 12,9 ipad pro en vermoed dat het niet gaat passen..

Heb je een factuur ontvangen met vermelding van de BTW?
De Lenovo is 10,3".
Houder kan tot 195 mm breed (inwendig).

Ja, uiteraard met factuur incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
Kaaschef schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Da's balen, veelste lang natuurlijk, heb je bijzondere opties besteld of zo?
Niet dat ik weet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT9ujkhRYuIo5tqr0JXdVsS8LGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goPHGTcYDQTk7Nu8Ef4IkVe7.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig ben ik niet de enige anders zou ik serieus denken dat er iets mis is. @knirrebir zit in het zelfde schuitje.. toevallig ook bij Wittebrug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:15
Viel me vandaag op dat ik de adapters voor isofix helemaal niet nodig heb. In lof zitten al ingebouwde adapter en is de bevestiging mooi met een klepje afgedicht. Zometeen in de schemer/donker nog eens een rondje maken :). Morgen even een zo kort mogelijke USBC-2-USBC kabel halen, want mijn telefoon lijkt geen wireless Android auto te ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
[...]

Mijn auto is 11 mei geproduceerd (staat op papier wat ik bij auto af fabriek heb gekregen), en 28 mei kon ik hem ophalen.
Het kan snel gaan.
Maar 6 maanden op moeten wachten. 9 mnd is wel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
De eerste test op joetoep van de 80x sportline.
Goede beelden, helaas weinig over de rijkwaliteiten tov de 80.

YouTube: 2021 Skoda Enyaq iV 80x Sportline Test Fahrbericht Review Verbrauch ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
All Volkswagen MEB-Based Electric Cars Will Be V2G Capable Beginning In 2022

https://www.google.nl/amp...le-beginning-in-2022/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
jdenijs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:09:
[...]

Niet dat ik weet.
[Afbeelding]

Gelukkig ben ik niet de enige anders zou ik serieus denken dat er iets mis is. @knirrebir zit in het zelfde schuitje.. toevallig ook bij Wittebrug
Geen exotische opties idd, raar,. Nu heb ik ook wat slechte ervaringen met Wittebrug maar dat is meer mbt bereikbaarheid. Je kan niet even een vestiging bellen, komt altijd bij een call center na ellendig slechte IVR die je dan toch weer moeten doorverbinden.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:04
Ik zou de Enyaq laten staan en voor de BMW gaan.
De BMW is exclusiever en de Enyaq is typisch een leaseauto. Dat is natuurlijk wel een hele negatieve associatie. Makkelijke keus lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-07 23:42
fisherman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:29:
[...]

De BMW is exclusiever en de Enyaq is typisch een leaseauto. Dat is natuurlijk wel een hele negatieve associatie. Makkelijke keus lijkt mij.
Wel een heel erg smaakgebonden opmerking he? Zoiets als: in zo'n hondenhok als die lelijke BMW wil je toch niet gezien worden :+ 8)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

fisherman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Eventjes een uitstapje uit je Opel-topic om dit te melden? :p
Prima hoor, maar nu snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Ook zie ik in de config nu de assistentie pakketen anders genoemd.

Bij plus heb je nu voorspelde cruise control.

Op de Duitse site staat nog 100 kw laden ben benieuwd of de mensen met 100 kw optie ook 130 kw cadeau krijgen scheelt weer laad tijd. :)

[ Voor 37% gewijzigd door mibkiller op 02-06-2021 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Maarten707 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:58:

Laat ze eerst de app maar eens goed doorontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
d.j.hissink schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:58:
Weet iemand meer of de auto 4G of 5G gebruikt voor OTA updates?
Geen van beiden, de auto gebruikt LTE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JNkKasXz0VNymEFIHOQlmcZXJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xkxu6cRaKHs9CCKVSjXkeR5c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Alex Timmermans schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Vanochtend op de A2 heb ik 3 Enyaqs kunnen spotten. Maakt het wachten wel lastig hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dillus
  • Laatst online: 13-10-2024
leenderttimmers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:17:
@Dillus ten aanzien van uitgesteld laden (te laat):
Als je een thuislader hebt: kan het zijn dat de klok/ de tijd op jouw wallbox onjuist is ingesteld?
De tijd op de wallbox is correct. In principe bepaalt de instelling van de auto wanneer het laden start. Maar wellicht is communicatie wallbox-auto een aandachtspunt.

Enfin, gisteren en vandaag nog twee experimentjes gedaan:
- 1 juni: uitgesteld laden tussen 23-7 uur, vol vermogen, vertrektijd op 7.45 ingesteld. Resultaat: accu 80% opgeladen, zoals ingesteld
- 2 juni: uitgesteld laden tussen 23-7 uur, verlaagd (half) vermogen, vertrektijd op 4.00 ingesteld. Resultaat: accu 71%, veel minder dan ingestelde 80%.

Mijn voorlopige conclusie: het uitgesteld laden kan niet omgaan met verlaagd laadvermogen. Het lijkt erop dat de auto rekent met volledig vermogen en dan bepaalt hoe laat het laden start. Als de ingestelde capaciteit van 80% niet op tijd wordt gehaald, wordt het laden desondanks gestopt. Jammer, want verlaagd laadvermogen wordt geadviseerd voor optimale levensduur accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY60eWrcYXoWL5va_yRmxVSB61I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42Vhtae8pjg55w9WXwoLjB1q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_XD6V8eXUZKIRLaHM7U56yEC8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeEO8K9yHmj7kSuWRO5wiBbk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-07 12:50
mibkiller schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:48:

Op de Duitse site staat nog 100 kw laden ben benieuwd of de mensen met 100 kw optie ook 130 kw cadeau krijgen scheelt weer laad tijd. :)
Wat is het verschil met de adaptieve cruise control?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
jdbiggelaa schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:50:
[...]

Geen van beiden, de auto gebruikt LTE.

[Afbeelding]
LTE is een andere naam voor 4G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:12
mibkiller schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:48:

Jij hebt met assistentie basis toch ook al pACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Frikandizzle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:02:
[...]

Vanochtend op de A2 heb ik 3 Enyaqs kunnen spotten. Maakt het wachten wel lastig hoor..
Gisteren vlak voordat de mijne werd geleverd, zag ik er ook twee rijden. Het was een teken ;)
nsbrcn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Dus verbinden met een wifi 'thuis' netwerk voor de deur of Mobile hotspot is niet nodig?

Heeft verder iemand de Skoda Connect correct weekend op twee smartphones? Ik wil de app met mijn account ook op de telefoon van mijn vriendin zetten voor als ze de wagen bij zich heeft.

Moet er nog wel een keer voor gaan zitten om het Infotainment en alle instellingen uit te vogelen.

Vanavond even die parkeerstand van de rechter spiegel proberen in te stellen. En kijken of ik wat home screens naar mijn eigen voorkeur kan inrichten

Klopt het trouwens dat de HUD positie geen onderdeel is van de geheugeninstelling van de bestuurdersstoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:09:
Niet dat ik weet.
[Afbeelding]

Eens, inderdaad zelfde schuitje en qua configuratie niet veel verschillen zie ik nu.
Het is een lange zit, lastig vol te houden en proberen positief te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
JDeurs schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:23:
Mijn auto is 11 mei geproduceerd (staat op papier wat ik bij auto af fabriek heb gekregen), en 28 mei kon ik hem ophalen.
Het kan snel gaan.
Maar 6 maanden op moeten wachten. 9 mnd is wel erg lang
Voor mij, mits alles gaat zoals het gaat, 7,5 maanden wachten van bestellen t/m levering, best wel een tijd, niet zo lang als @jdenijs maar hij en ik wel allebei wittebrug; voorzichtige conclusie bestelling november/december 2020 bij wittebrug is één van laatste (mogelijk de laatste) dealer welke aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:
Vanavond even die parkeerstand van de rechter spiegel proberen in te stellen. En kijken of ik wat home screens naar mijn eigen voorkeur kan inrichten

Klopt het trouwens dat de HUD positie geen onderdeel is van de geheugeninstelling van de bestuurdersstoel?
Qua geheugen alleen genoemd bestuurdersstoel en buitenspiegels genoemd in instructieboekje en geen hud, dus ga ik er vanuit dat hud geen onderdeel is om op te slaan in geheugen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Dillus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:04:
[...]

De tijd op de wallbox is correct. In principe bepaalt de instelling van de auto wanneer het laden start. Maar wellicht is communicatie wallbox-auto een aandachtspunt.

Enfin, gisteren en vandaag nog twee experimentjes gedaan:
- 1 juni: uitgesteld laden tussen 23-7 uur, vol vermogen, vertrektijd op 7.45 ingesteld. Resultaat: accu 80% opgeladen, zoals ingesteld
- 2 juni: uitgesteld laden tussen 23-7 uur, verlaagd (half) vermogen, vertrektijd op 4.00 ingesteld. Resultaat: accu 71%, veel minder dan ingestelde 80%.

Mijn voorlopige conclusie: het uitgesteld laden kan niet omgaan met verlaagd laadvermogen. Het lijkt erop dat de auto rekent met volledig vermogen en dan bepaalt hoe laat het laden start. Als de ingestelde capaciteit van 80% niet op tijd wordt gehaald, wordt het laden desondanks gestopt. Jammer, want verlaagd laadvermogen wordt geadviseerd voor optimale levensduur accu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik heb enkele weken geleden diverse dagen achtereen geprobeerd te laden met 'vol vermogen' via laadplanning (11 kW lader aan huis in mijn geval). In een enkel geval doet de Enyaq wat hij moet doen, maar meermaals worden er slechts procentjes bijgeladen, soms op verschillende momenten. Het is gewoon niet betrouwbaar en daarom gebruik ik het niet meer, tot dat dit is opgelost met een softwareupdate.
Ik plug nu in, autoriseer de laadsessie op de laadunit, stop het laden direct via de app (want dat begint meteen) en start het laden dan weer via de App rond 23.00 's avonds wanneer het lage tarief ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Trebor78 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:18:
De eerste test op joetoep van de 80x sportline.
Goede beelden, helaas weinig over de rijkwaliteiten tov de 80.

YouTube: 2021 Skoda Enyaq iV 80x Sportline Test Fahrbericht Review Verbrauch ...
Superblij dat ik mn auto hier naar om heb laten zetten.Dan maar een paar maanden extra wachten.

De rijkwaliteiten zullen niet veranderen door een andere kleurstelling van de bumper, zwarte spiegels of andere bekleding op de stoelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Laatst online: 20:22
FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Heeft verder iemand de Skoda Connect correct weekend op twee smartphones? Ik wil de app met mijn account ook op de telefoon van mijn vriendin zetten voor als ze de wagen bij zich heeft.
Ik. Met dezelfde gegevens als mijn eigen account. Gaat (voorlopig) niet anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Jij hebt met assistentie basis toch ook al pACC?
Precies, volgens mij is pACC wat iedereen met basis al heeft. Dit betreft het afremmen voor bochten, rotondes, reageren op wijzigingen in snelheid door leen van borden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-07 22:53
Wat doet de Front Assistant eigenlijk? Als je helemaal geen assistentie pakket hebt

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ElonDusk schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:36:
Wat doet de Front Assistant eigenlijk? Als je helemaal geen assistentie pakket hebt
Is standaard aanwezig (wellicht al gezien in prijslijst) en zie verder pagina 173 van instructieboekje waar e.e.a. staat uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Met al die 'assistenten' die er al dan niet zouden opzitten of later zouden toegevoegd worden (turn assist, manoeuvre assist, adaptive lane assist(zit die er nu standaard op de travel assist of niet?), collision avoidance assist(onderdeel van front assist of extra?), turn assist(onderdeel van front assist of extra?), exit warning, anti-multicrashfunctie, ..) vraag ik me wel af of wij Beta testers zijn of dat die functies gratis toegevoegd gaan worden en wanneer juist.. Als ik het Assistentie pack PLUS neem, dan zouden die er toch altijd standaard moeten bij zitten? Ik denk dan aan andere modellen van Skoda die ik geconfigureerd heb, daar zitten bij het assistentie pack alle assistentieopties die je ook daadwerkelijk kan kiezen, en vooral, die geafficheerd zijn op de overzichtspagina van de website.

Bij het package Parking Plus heb ik hetzelfde gevoel.. plus staat voor het meest uitgebreide packet.. als ik dan zie dat die automatische parktingfuncties nog niet zijn ontwikkeld... dan zijn wij een beetje de proefkonijnen van Skoda :). Ik hoop dat ze ons daarin stevig tegemoet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Loepoog schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Ik. Met dezelfde gegevens als mijn eigen account. Gaat (voorlopig) niet anders
Ik weet dat het niet anders kan en is ook geen probleem, maar goed om te horen dat dat goed gaat. Vanavond even regelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Voor mij, mits alles gaat zoals het gaat, 7,5 maanden wachten van bestellen t/m levering, best wel een tijd, niet zo lang als @jdenijs maar hij en ik wel allebei wittebrug; voorzichtige conclusie bestelling november/december 2020 bij wittebrug is één van laatste (mogelijk de laatste) dealer welke aflevert.
Bij mij is de dealer Zijm Arnhem, besteld 2 december, verwachte productie week 40.... ook hier duurt het dus erg lang :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07 20:51
Nu de auto een week in bezit en moet zeggen wat een fantastische auto!
Ik heb nog geen vervelend punt kunnen ontdekken O+, enige is dat ik moet wennen aan al die assist systemen 8)7 .
Sportonderstel is super, precies de stijfheid die ik zocht niet te zacht maar zeker ook niet te stijf.
Wanneer gaan we in colonne rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:25:
Nu de auto een week in bezit en moet zeggen wat een fantastische auto!
Ik heb nog geen vervelend punt kunnen ontdekken O+, enige is dat ik moet wennen aan al die assist systemen 8)7 .
Sportonderstel is super, precies de stijfheid die ik zocht niet te zacht maar zeker ook niet te stijf.
Wanneer gaan we in colonne rijden?
Er zijn al nodige members met enyaq dus je kan alvast iets organiseren, voorlopig doen @jdenijs, @Jeroenvr72 en ik niet mee; wij mogen ondanks vorig jaar bestellen nog wachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:30:
Met al die 'assistenten' die er al dan niet zouden opzitten of later zouden toegevoegd worden (turn assist, manoeuvre assist, adaptive lane assist(zit die er nu standaard op de travel assist of niet?), collision avoidance assist(onderdeel van front assist of extra?), turn assist(onderdeel van front assist of extra?), exit warning, anti-multicrashfunctie, ..) vraag ik me wel af of wij Beta testers zijn of dat die functies gratis toegevoegd gaan worden en wanneer juist.. Als ik het Assistentie pack PLUS neem, dan zouden die er toch altijd standaard moeten bij zitten? Ik denk dan aan andere modellen van Skoda die ik geconfigureerd heb, daar zitten bij het assistentie pack alle assistentieopties die je ook daadwerkelijk kan kiezen, en vooral, die geafficheerd zijn op de overzichtspagina van de website.

Bij het package Parking Plus heb ik hetzelfde gevoel.. plus staat voor het meest uitgebreide packet.. als ik dan zie dat die automatische parktingfuncties nog niet zijn ontwikkeld... dan zijn wij een beetje de proefkonijnen van Skoda :). Ik hoop dat ze ons daarin stevig tegemoet komen!
Voor Nederland gesproken wordt er niet tegemoet gekomen, zelfs niet een beetje.
Qua automatisch parkeren is duidelijk dat dit nog niet beschikbaar is (staat in brochure en is eerder behandeld).
Je noemt nodige zaken waarvan ik niet weet wat het in Nederland is omdat het omschrijvingen zijn vanuit België.
Ik heb gekeken wat ik kon thuisbrengen en niet aan de hand van brochure Nederland (kan zijn dat deze zelfde is voor België, maar dat heb ik niet gecontroleerd).
Heb tussen haakjes gezet wat ik in Nederlandse brochure heb gezien.
  • Manoeuvre assist (uitwijkende stuurondersteuning) in brochure genoemd later beschikbaar.
    Niet bekend aanwezig bij assistentie basis of assistentie plus.
  • Turn assist (ongevalspreventieassistent) niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
  • Adaptive lane assist (lane assist+ en narrow passage assist), niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
  • collision avoidance assist (multi collision brake), niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
Exit warning en anti multi crash functie niet gevonden.

Denk zelf goed om met dealer op te nemen wat wel-niet aanwezig en met welk pakket (desnoods dat dealer eea bij importeurt/fabriek dient na te gaan) en als je enyaq hebt zelf instructieboekje en infotainment doornemen om erachter te komen wat er te vinden is en of het werkt (te activeren is) of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 14-07 07:10
RandomNick schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb enkele weken geleden diverse dagen achtereen geprobeerd te laden met 'vol vermogen' via laadplanning (11 kW lader aan huis in mijn geval). In een enkel geval doet de Enyaq wat hij moet doen, maar meermaals worden er slechts procentjes bijgeladen, soms op verschillende momenten. Het is gewoon niet betrouwbaar en daarom gebruik ik het niet meer, tot dat dit is opgelost met een softwareupdate.
Ik plug nu in, autoriseer de laadsessie op de laadunit, stop het laden direct via de app (want dat begint meteen) en start het laden dan weer via de App rond 23.00 's avonds wanneer het lage tarief ingaat.
Ik ben tot precies dezelfde conclusie, en workaround, gekomen.
Wat mij betreft een high-prio voor de software ontwikkelaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Aangezien de Enyaq weer veel kleine slachtoffers gemaakt had.....😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tORjnZt-TBDtJ85y6Tm859hkdQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvJsAVq5k84Ymr0CMf0ue9eV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nf51RAysuxy4Tf-aC4pmYj-vq_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qP4U0HxQaLUayok1H6hgyoZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYEM4DPW05ucNhKDE-Yxy8RWzFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NejDkkgI5sdBnrxHEIJ18owu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQcZzkIv7KUXkvXi-gtS2W35wAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdSN9vvCy1d8RrF916nalBZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
goetfoud schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:59:
Nijmegen!

[ Voor 70% gewijzigd door Thiazzz op 02-06-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Ik durf nog niet mijn 21” in die goot te rijden :'(, en met de hand wassen is leuk maar daar heb ik geen geduld voor :X.

[ Voor 60% gewijzigd door Thiazzz op 02-06-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alle assistentiesystemen uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 16:24
Jeroenvr72 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Bij mij is de dealer Zijm Arnhem, besteld 2 december, verwachte productie week 40.... ook hier duurt het dus erg lang :(
Hmmm... Mijne is afgelopen maandag besteld bij Zijm (via Alphabet), verwachte levering week 41 hoor ik net. Geen idee waarom er zo'n verschil in levertijd zit.

Ik heb een 80 in Quartz Grey besteld, geen idee of accu en kleur effect op levertijd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Thiazzz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Ik durf nog niet mijn 21” in die goot te rijden :'(, en met de hand wassen is leuk maar daar heb ik geen geduld voor :X.
Waarom niet? Kan toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Alle assistentiesystemen uitgezet?
Niets, alleen virtual pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien een stomme vraag (Enyaq wordt mijn eerste automaat) maar welke stand zet je hem in de Anac wasstraat? N en op het einde D?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
bvk1983 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Misschien een stomme vraag (Enyaq wordt mijn eerste automaat) maar welke stand zet je hem in de Anac wasstraat? N en op het einde D?
Zoals bij iedere automaat in N tot je weer weg mag rijden :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thiazzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zcqlCtWC1t5RooSeQhv74s_U9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dg9hQ8Cx91A5GJsPoGxPXd9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBlUC8d55P0nea-fvjtMP07e1vE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOkzGNtFbqpi6ZXvOyon2dm9.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook ik ben officieel Duitser geworden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
[...]

En niet vergeten om hem van de rem af te halen i.v.m. auto hold.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:12
VW cuts price of the heat pump in the ID.3 and ID.4 because it doesn't meet the promised efficiency targets, owners get money back
An optional heat pump installed in VW's ID.3 and ID.4 electric cars ensures energy-efficient heating of the interior. This means that less power is required from the battery. However, the technology does not achieve the promised range advantage of up to 30 percent at temperatures as low as -25 degrees Celsius. VW is therefore lowering the price, reports Bild.de and Auto Motor und Sport , among others . In addition, over 50,000 existing customers are compensated.

Compared to a vehicle with a combustion engine, an electric car does not generate enough waste heat from the drive components to heat the interior sufficiently. VW therefore offers a "highly efficient heat pump system" that compresses refrigerant under high pressure. The resulting heat is used to heat the cold air flowing through it. As a result, less energy from the battery is used for the high-voltage heating, and there is a range advantage over electric vehicles without a heat pump.

The 1275 euro expensive equipment significantly reduces the loss of range caused by the air conditioning - especially in winter, because it replaces the electrical heating element with its work, VW advertised on the Internet. In practice, however, the heat pump does not fully implement this.

VW ID.3 heat pump
VW's heat pump system ensures a lower range advantage than promised
Through “customer feedback and internal evaluations” it was found that the actual values ​​deviated “by more than ten percent from the communicated value”, explained VW. On the one hand, this is due to the fact that the simulations before the market launch in 2016 had no real experience. In addition, the brand's new electric cars are much more efficient in everyday life than originally calculated and have thus more or less minimized the calculated range gain from the heat pump.

Efficiency is also heavily dependent on the driving profile, VW continues. The communication has therefore been adapted and in the meantime no indication of percentage range advantages has been given. VW does not want to make specific statements about the efficiency advantages of the heat pump. With a view to comparable systems, Auto Motor und Sport assumes 10 to 20 percent, depending on the driving profile.

In view of the new findings, VW will reduce the price of the heat pump to 990 euros from July 1, 2021. The 56,230 existing customers to date will also benefit from the price reduction and will receive a refund of 285 euros. The bottom line is a little more than 16 million euros in expenditure for the company.

According to information from Bild.d e, VW is working on making the heat pump as effective as promised by means of a software update. However, customers would still need a little patience for this. Both the ID.3 and the ID.4 can be updated "over-the-air" using the cellular network from summer onwards .
toon volledige bericht
https://ecomento.de/2021/...er-waermepumpen-leistung/
:+ :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 16:40
vinom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:17:
VW cuts price of the heat pump in the ID.3 and ID.4 because it doesn't meet the promised efficiency targets, owners get money back

[...]

Denk ik ook bij te kunnen dragen aan dit topic, is Vinom mij net voor... :9~ _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door MattSp op 02-06-2021 13:23 . Reden: Niet meer relevant vanwege post medegebruiker... ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mimalizo

[...]

Goh?! Wat een verrassing... 8)7

Ben wel benieuwd of alle fanatieke voorstanders van de warmtepomp hier de compensatie gaan weigeren simpelweg omdat ze overtuigd zijn van hun gelijk!

Je bent tenslotte principieel of je bent niet... :P

[ Voor 18% gewijzigd door mimalizo op 02-06-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
Ze spreken over 10 - 20 procent meer, maak daar maar max 10 procent van. Zag er al geen meerwaarde in :)
mimalizo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:30:
[...]

Goh?! Wat een verrassing... 8)7

Ben wel benieuwd of alle fanatieke voorstanders van de warmtepomp hier de compensatie gaan weigeren simpelweg omdat ze overtuigd zijn van hun gelijk!

Je bent principieel of je bent niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Stomme vragen bestaan niet. Inderdaad N en als je een stukje moet rijden D of B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
goetfoud schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Stomme vragen bestaan niet. Inderdaad N en als je een stukje moet rijden D of B
En Autohold eraf als je via zo'n soort van lopende band gaat. Dat vinden ze niet fijn zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dellavia13
  • Laatst online: 10-08-2021
Kaaschef schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:22:
[...]

Geen exotische opties idd, raar,. Nu heb ik ook wat slechte ervaringen met Wittebrug maar dat is meer mbt bereikbaarheid. Je kan niet even een vestiging bellen, komt altijd bij een call center na ellendig slechte IVR die je dan toch weer moeten doorverbinden.. |:(
Same here, in oktober besteld, vergelijkbare uitvoering. Ook Wittebrug. Informatievoorziening zeer summier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mimalizo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:48:
[...]

En Autohold eraf als je via zo'n soort van lopende band gaat. Dat vinden ze niet fijn zeg maar...
Ja klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Bedankt voor de update, een conclusie waar wij in dit topic zonder meten al achter waren gekomen ;).
En nee het is niet om de warmtepomp af te raden / af te kraken; members die warmtepomp hebben zullen zeker extra actie radius / gunstiger verbruik hebben-voor elkaar krijgen, het is alleen niet wat er belooft is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Er is niks mis met een warmtepomp om te verwarmen, echt, de mensen die het verdedigen hebben qua techniek gewoon gelijk, het is superieur vergeleken met een standaard elektrische kachel. Ik heb thuis de hele winter de bovenverdieping verwarmd met de airco's (die kunnen meestal al af fabriek verwarmen zonder bijbetalen :+ ) en haalde een 3 a 4 keer betere efficiëntie dan de CV ketel ooit kon halen.

In de Enyaq had hij standaard moeten zitten, dan was het goed geweest. Er zit toch ook al airco in?

Zoals ik het bekijk, om het maximale uit een warmtepomp in de auto te halen, moet je aan het volgende profiel voldoen:

- Je verwarmt nooit voor aan de kabel voordat je vertrekt
- Je hebt je kachel meestal op standje sauna
- Je rijdt heel vaak bij temperaturen lager dan 10 graden
- Je maakt per dag zoveel kilometers dat het er vaak om hangt of je thuis haalt of moet bijladen.

Herken je je in die punten, dan denk ik echt wel dat een warmtepomp het verschil kan maken. En hoe warmer jij je auto wil hebben, en hoe meer je rijd bij lagere temperaturen, hoe groter het verschil zal zijn. Maar gewoon niet zo rooskleurig als in de brochure. Ik sta er nog steeds achter dat ik hem niet heb aangevinkt voor dat geld, maar baal er heus wel van dat hij er niet standaard in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 02-06-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patman070
  • Laatst online: 02-04-2022
Dellavia13 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Same here, in oktober besteld, vergelijkbare uitvoering. Ook Wittebrug. Informatievoorziening zeer summier..
besteld in november via Broekhuis, men blijft bij week 31.
0 reactie vanuit Broekhuis, als ik niets had gedaan had ik niets gehoord (ook niet over niet leverbaar zijn/vertraging van Skoda soundsystem (wat ik dus had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:59:
Er is niks mis met een warmtepomp om te verwarmen, echt, de mensen die het verdedigen hebben qua techniek gewoon gelijk, het is superieur vergeleken met een standaard elektrische kachel. Ik heb thuis de hele winter de bovenverdieping verwarmd met de airco's (die kunnen meestal al af fabriek verwarmen zonder bijbetalen :+ ) en haalde een 3 a 4 keer betere efficiëntie dan de CV ketel ooit kon halen.

In de Enyaq had hij standaard moeten zitten, dan was het goed geweest. Er zit toch ook al airco in?

Zoals ik het bekijk, om het maximale uit een warmtepomp in de auto te halen, moet je aan het volgende profiel voldoen:

- Je verwarmt nooit voor aan de kabel voordat je vertrekt
- Je hebt je kachel meestal op standje sauna
- Je rijdt heel vaak bij temperaturen lager dan 10 graden
- Je maakt per dag zoveel kilometers dat het er vaak om hangt of je thuis haalt of moet bijladen.

Herken je je in die punten, dan denk ik echt wel dat een warmtepomp het verschil kan maken. En hoe warmer jij je auto wil hebben, en hoe meer je rijd bij lagere temperaturen, hoe groter het verschil zal zijn. Maar gewoon niet zo rooskleurig als in de brochure. Ik sta er nog steeds achter dat ik hem niet heb aangevinkt voor dat geld, maar baal er heus wel van dat hij er niet standaard in zit.
toon volledige bericht
Wat je aangeeft eens en qua profiel is dat een goede samenvatting wat hier behandeld is, zijn nog wel zaken (bijvoorbeeld tussen welke temperaturen meeste effect warmtepomp), maar die samenvatting is wel te vinden met zoekterm 'warmtepomp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Voor Nederland gesproken wordt er niet tegemoet gekomen, zelfs niet een beetje.
Qua automatisch parkeren is duidelijk dat dit nog niet beschikbaar is (staat in brochure en is eerder behandeld).
Je noemt nodige zaken waarvan ik niet weet wat het in Nederland is omdat het omschrijvingen zijn vanuit België.
Ik heb gekeken wat ik kon thuisbrengen en niet aan de hand van brochure Nederland (kan zijn dat deze zelfde is voor België, maar dat heb ik niet gecontroleerd).
Heb tussen haakjes gezet wat ik in Nederlandse brochure heb gezien.
  • Manoeuvre assist (uitwijkende stuurondersteuning) in brochure genoemd later beschikbaar.
  • Turn assist (ongevalspreventieassistent) niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
  • Adaptive lane assist (lane assist+ en narrow passage assist), niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
  • collision avoidance assist (multi collision brake), niet genoemd als later beschikbaar, zou je aannemen standaard aanwezig.
Exit warning en anti multi crash functie niet gevonden.

Denk zelf goed om met dealer op te nemen wat wel-niet aanwezig en met welk pakket (desnoods dat dealer eea bij importeurt/fabriek dient na te gaan) en als je enyaq hebt zelf instructieboekje en infotainment doornemen om erachter te komen wat er te vinden is en of het werkt (te activeren is) of niet.
toon volledige bericht
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het allemaal wat onduidelijk is? We willen allemaal toch een mooi afgewerkt product? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:45:
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het allemaal wat onduidelijk is? We willen allemaal toch een mooi afgewerkt product? :)
Uh, waar denk je dat dit topic met name over gaat?!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik wel even heugelijk nieuws melden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2IPkwUeIUNK9SdG2oZ78E2cbiM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tswQMh3G7jYNHG4tADkyHU0Q.png?f=user_large
*O*
Oktober besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
mag ik vragen hoe veel dagen tussen de bevestiging via de mail dat hij is verstuurd en de daadwerkelijke ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Thiazzz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Ik durf niet met mijn Enyaq (ongeacht de omvang van de velgen) in de wasstraat te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
ManiacScum schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:18:
[...]

mag ik vragen hoe veel dagen tussen de bevestiging via de mail dat hij is verstuurd en de daadwerkelijke ontvangst?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nxs1MUWdikscrNjF4qZqwvcXhyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtW6I7VGAH4rOT6h97WUBjwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Maarten707 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:58:

Maar niet de bestaande modellen, de hardware verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
mimalizo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Superblij dat ik mn auto hier naar om heb laten zetten.Dan maar een paar maanden extra wachten.

De rijkwaliteiten zullen niet veranderen door een andere kleurstelling van de bumper, zwarte spiegels of andere bekleding op de stoelen...
Klopt. Maar die x achter de 80 hopelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
goetfoud schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Waarom niet? Kan toch gewoon?
Dirk autowas in heumen is een goeie wasstraat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Eens, inderdaad zelfde schuitje en qua configuratie niet veel verschillen zie ik nu.
Het is een lange zit, lastig vol te houden en proberen positief te blijven.
Zijn er eigenlijk al Enyaqs uitgeleverd door Wittebrug aan medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:

Jij bent toch gegaan van 80 naar sportline 80 of heb je ook nog wijziging naar 80x doorgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:30:
Zijn er eigenlijk al Enyaqs uitgeleverd door Wittebrug aan medetweakers?
Yep, paar pagina's geleden melding geweest; besteld in februari en 1-2 weken geleden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
knirrebir schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Jij bent toch gegaan van 80 naar sportline 80 of heb je ook nog wijziging naar 80x doorgevoerd?
Alleen het Sportline pakketje erop laten plakken. Die X gaat me te lang duren. Dus voor mijn samenstelling koester ik me geen enkele illusie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Snel! Ik wacht al 10 dagen na bevestiging van de verzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-07 11:53
Heeft iemand al met succes een dashcam geplaatst? Ging het verbergen van de kabels goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
dzjam schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:41:
Heeft iemand al met succes een dashcam geplaatst? Ging het verbergen van de kabels goed?
Ik weet niet wat je zoekt maar misschien is dit interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
nsbrcn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Niet helemaal, maar ok voor praktisch gebruik :)
Pagina: 1 ... 147 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2