Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.763.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-06 19:50
dEADkIRK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Nog paar review puntjes;
  • Remmen is idd wat gevoelloos - echt doortrappen om de echte remmen te gebruiken.
Is deels ook nieuwigheid, rem is al een stuk 'feller' bij mij na 2000 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:14
Jeroenvr72 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje... 2 december besteld, was productie datum week 23 nu verwacht week 40 productie, niets definitief. de LM maar even ingeschakeld, hopen dat ze iets voor elkaar krijgen...
Wat ik maar niet begrijp is hoe zo'n groot bedrijf als Skoda geen duidelijkheid kan scheppen in zijn productie proces richting de klanten. Echt slecht dit! :(
Ik snap er ook echt helemaal niks van.
Ik ben van week 28 een week 33 gegaan en nu weer week 34. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
A3-D schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:48:
Het valt me de laatste tijd op dat wireless charging van mijn iPhone X niet altijd goed gaat. Misschien dat meerdere Enyaq bezitters dit herkennen?

Ik leg de telefoon in het vakje links (bestuurderskant) en zie op het infotainment display dat de telefoon wordt opgeladen. Vervolgens verschijnt de meding:

[...]

Ik moet het dan een paar keer proberen en uiteindelijk pakt hij hem wel. Echter verre van ideaal en uiteraard niet zoals het hoort in mijn optiek. Ik heb het overigens met en zonder hoesje, dus dat maakt niets uit.
Ik krijg niet de foutmelding, maar sinds vorige week wel elke 10-15 minuten opnieuw de melding dat laden gestart is (en dan dus ook even daarvoor gestopt lijkt me).
Overigens met een Samsung Galaxy S10. Nu maar een USB C kabel besteld en daarmee laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:42
Bedankt maar ik moest hem bij EV company uiitzoeken. Standaard in het contract is een ICU EVe single pro-line. Zegt mij niet zoveel.
Ging mij meer om de breedte incl. Stekker. Ik weet dat de Enyaq op breedste punt 1,88 is, maar ik weet niet hoe breed hij is met stekker, of hoe breed met het stekkerklepje (heet dat zo :) ) open.

Als ik nu een vuilcontainer aan de straat wil zetten, moet ik de auto al bewust strakker langs de muur parkeren anders lukt dat niet. (ik rij nu een Superb trouwens, even breed, alleen wat langer ;) Dat strakker parkeren is geen lange termijn oplossing, dat kost me mijn lak op de deuren.

[ Voor 28% gewijzigd door langevoort op 31-05-2021 16:35 ]

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
(Johan) schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, iPhone X zonder hoesje.
Die van m'n vrouw met hoesje pakt hij overigens wel steeds meteen.
Ik had dit ook tijdens de proefrit met mijn Iphone 12

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Robbie8454 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:24:
Even een kanttekening: dit ligt aan je contract. Als je een offerte aanvraagt lees dan even even goed door. Die is bepalend. Mijn dealer geeft aan dat die 700 euro er nog steeds niet door is. Ook al krijg je model jaar 22 dan betekent dit dat pon die kosten voor zijn rekening neemt.
Snap de toevoeging en dat het verstandig is om offerte en contract door te nemen alvorens te tekenen, ging mij erom dat wat er nu bekend is qua worst case scenario te benoemen; dat is het maar bekend en wordt het niet genoemd in offerte of iets dan is het meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
langevoort schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:30:
Bedankt maar ik moest hem bij EV company uiitzoeken. Standaard in het contract is een ICU EVe single pro-line. Zegt mij niet zoveel.
Ging mij meer om de breedte incl. Stekker. Ik weet dat de Enyaq op breedste punt 1,88 is, maar ik weet niet hoe breed hij is met stekker, of hoe breed met het stekkerklepje (heet dat zo :) ) open.

Als ik nu een vuilcontainer aan de straat wil zetten, moet ik de auto al bewust strakker langs de muur parkeren anders lukt dat niet. (ik rij nu een Superb trouwens, even breed, alleen wat langer ;) Dat strakker parkeren is geen lange termijn oplossing, dat kost me mijn lak op de deuren.
Als je tankdop van superb openzet heb je idee hoever stekker ongeveer uitsteekt, is vaak net iets meer/minder dan diepte tankdop.
Als je met google zoekt naar laadpunt wat er bij jou in contract staat kom je pagina hiervan zo tegen en kan je op die pagina ook te afmetingen en zo vinden.
Tegen de stekker aanlopen kan op zich, maar zoals met veel zaken niet te vaak en niet te veel kracht (bevestiging kan loskomen, maar dan moet je heel gek doen) en vaak kan de stekker het wel aan, maar is de afdekkap eerder wat eraf gaat/breekt.
Denk dat het voor jou best nog wel een gepuzzel kan zijn om toch alles onder carport te krijgen en voldoende ruimte te houden; als je afmetingen laadpunt hebt neem dan een doos in soortgelijk formaat en zet die op de grond en/of plak aan de muur en parkeer dan je superb, dan heb je praktisch ook idee hoe, wat en waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Sleutel case is binnen uit China. Binnen 10 dagen. Zeer tevreden.

https://m.nl.aliexpress.c...2d4cfU.jpg_640x640Q90.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1TpQOMMx6DdAuaBvVYsMhHoWZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBSoqEU2LqzNJEd2arzvqFqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLi3lUnvNpAqsPrdJ-v3P99DdwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbNcRPJaKLiXG5xeRJBlbeU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1gbk4S2Qplgi3w9RRt2zcGXdZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2J3JGuEhmoXcG49e8b9okIaX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 09:14
jdenijs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Bij mij ook strak op week 34 vanaf het moment van bestellen.

Lijkt er op dat er ergens een leverings probleem is en dat ze die allemaal uitstellen en andere naar voren halen.

Sprak de dealer en die had toevallig vorige week een auto uitgeleverd welke 4 maanden eerder is uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:42
Spam schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:14:
Vraag(je): mijn huidige leaseplan auto loopt af op 14-12-2021 en ik mag vanaf augustus een nieuwe auto uitzoeken. Mijn keuze is gevallen op de EV Skoda Enjaq en heb hier afgelopen vrijdag een proefrit voor gemaakt. De verkoper wist mij te vertellen dat alleen de 60 First Edition 5d nog te bestellen zijn voor dit jaar en ik zou dan de bestelling al eind juni moeten doen. Mijn keuzes zijn dan beperkt tot een aantal kleuren maar meer niet. Zo'n FE model start bij €48.925,14 en daar komt dan nog 2.479,29 bij voor een laadpunt aan huis en 1.695,00 voor een trekhaak.

Of ik dit uberhaupt al eerder mag bestellen gaat nog de vraag zijn maar even aannemende dat dat lukt wat zou dan jullie advies zijn:
  1. De 60 First Edition dit jaar nog bestellen tegen 12% tot 40.000 en daarboven 22%?
  2. Een basis 60 pakken en die uitrusten met de extra's die ik wil (panoramadak, trekhaak) en dan pas in 2022 tegen 16% en daarboven 22%?
Op de leaseplan site raak ik een beetje overrompeld door alle keuzes die er zijn qua extra's
Zelf heb ik om dit jaar nog een Enyaq te kunnen rijden een iv80 FE besteld.
Volgens de website van Skoda zijn er nog aardig wat voorraad modellen: https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/first-editions#ontdek

Dan is het aan jouw of je dit jaar nog wil rijden in een auto welke niet helemaal je keuze is, of pas volgend jaar in een die helemaal jouw smaak is en waarschijnlijk netto ook wat duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
jdenijs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Dit topic staat vol met jo-jo verhalen, mijn aflevering was oorspronkelijk week 16, toen week 21, daarna week 26 en nu komt hij toch deze week.. Echt geen touw aan vast te knopen en besteld op 12-10-'20...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
bram2700 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:58:
Dit topic staat vol met jo-jo verhalen, mijn aflevering was oorspronkelijk week 16, toen week 21, daarna week 26 en nu komt hij toch deze week.. Echt geen touw aan vast te knopen en besteld op 12-10-'20...
Qua aflevering is het inderdaad een jo-jo, echter wat @jdenijs en ik meemaken is dat overgrote deel members eerder geleverd krijgen (afgezien genen die voor 3e en 4e kwartaal staan) en @jdenijs en ik met mogelijk paar anderen genen zijn waar het naar achteren blijft schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 23:33
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Ook de vraag aan jou, heb je foto's van dakdragers uit de doos, meer om te weten of zelfde is als thule evo wingbar?
Eén van de belangrijkste zaken die ik wil weten is of rubber aan bovenzijde uit 2 delen bestaat zodat je er draadeind tussen kan schuiven of dat bovenzijde 1 deel is en je of moet knippen of gat maken in rubber.
Alvast dank voor reply.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CTgSy6rAMWDOAAM1LmNJdt8I-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DREr3hll3wS5dEQKceg4oESi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhqN_Pm1BWtxwji4Sdx30SOQ_MM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wnh40KROnQ49MwrQf8vls7A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIMvQpWlVX3y6wjAYZUdjH-cqIM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlM2vpgT9anZcMhuqVOR6Q19.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20
(Johan) schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, iPhone X zonder hoesje.
Die van m'n vrouw met hoesje pakt hij overigens wel steeds meteen.
Ik moet er dan ook nog bij vermelden dat als het wel lukt, de iPhone ook behoorlijk warm wordt... :F

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAH307
  • Laatst online: 26-06 18:42
Bij Pondealer Amersfoort is er nu een actie voor de dakdragers van Skoda (Thule). Ze kosten € 199,- .
Hoop dat meer mensen hiermee hun voordeel kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20
JAH307 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:07:
Bij Pondealer Amersfoort is er nu een actie voor de dakdragers van Skoda (Thule). Ze kosten € 199,- .
Hoop dat meer mensen hiermee hun voordeel kunnen doen.
Niet alleen bij deze dealer, ze zijn bij alle dealers te verkrijgen voor dat bedrag (of bestellen in de webshop van Skoda).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Als je dealer aangesloten is bij honeymoon kan je daar stavaza zien, is je dealer niet aangesloten dan of wachten op info vanuit dealer of zelf contact houden of combinatie van de twee.
Dit wist ik niet, ik ga ze dat eens navragen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:14
Robbie8454 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:19:
[...]
let wel: 16% over 35.000.
Dit jaar is nog 12% over 40.000
Volgens mij toch echt 16% over 40k een niet 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Volgens mij ook inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
langevoort schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:30:
[...]

Met tankklep open komt er ca. 23 cm bij. Maar indien spiegels als breedste punt worden genomen zal dit minder zijn.
Tankklep is breder dan stekker. Laadstekker komt van een Alfen Eve Single Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hvTyOEltPzdVClLTCQPDi4RTwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Hr64yiilMR612TZa5MAHXGv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5S9h_-tbM7d-A7FeXtEaz_86Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHnalrFdNDNpyKHkQsEJzzZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQ1IoQU1TtBX8ZEziseMOma4Smo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4q9WkafEK9l5LiMcBkIl4epw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 31-05-2021 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
FJP84 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Sorry, jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb geen idee hoe ik dit in mijn hoofd gekregen heb. Het is idd 16% over 40000.
A3-D schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Ik moet er dan ook nog bij vermelden dat als het wel lukt, de iPhone ook behoorlijk warm wordt... :F
Dit is normaal. Mits ie niet gloeiend heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Zag op Facebook overigens dat er einde van het jaar een aantal grote updates gaan komen voor de Enyaq. Dit gaf iemand aan die vermoedelijk voor Skoda werkt, maar Facebook is natuurlijk niet de meest betrouwbare bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Tip aan allen.
Vandaag een “dingetje” gehad in de wasstraat. Na afloop stond laadklep half open. Geen schade dus geluk gehad, want had wel kunnen afbreken natuurlijk. Dus voortaan auto op slot zetten in de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
leenderttimmers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:39:
Tip aan allen.
Vandaag een “dingetje” gehad in de wasstraat. Na afloop stond laadklep half open. Geen schade dus geluk gehad, want had wel kunnen afbreken natuurlijk. Dus voortaan auto op slot zetten in de wasstraat.
Easy open niet uitgezet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
Tip aan allen.
Hoe kan dat überhaupt gebeuren?
Virtuel pedal niet uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Robbie8454 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:10:
Zag op Facebook overigens dat er einde van het jaar een aantal grote updates gaan komen voor de Enyaq. Dit gaf iemand aan die vermoedelijk voor Skoda werkt, maar Facebook is natuurlijk niet de meest betrouwbare bron
"Grote updates"... wat moet ik mij daar bij voorstellen? Tell us more... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Easy open? Bedoel je de lock knop onder het 13 inch scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Sorry misverstand, ik bedoel de elektrische oplaadklep🙈 dus de tankdop 😩

[ Voor 17% gewijzigd door leenderttimmers op 31-05-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:10:
Vertel vertel vertel ... Nou ben ik nieuwsgierig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
Vandaag de eerste rit met aanhanger gemaakt. Al met al zo'n 500kg extra, schat ik. Lekker rustig aan gereden, merendeel snelweg. Geregeld 'lekker' op de CC achter een vrachtwagen blijven hangen. Verbruik valt me alleszins mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs4kIZAd5tSvfgFLCo38A1RKM5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCrM7BWOEtf1kfgr2M57PRav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIrbDNvz6fl9RaIfa2_krVosQ6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53lESfUMsYWpDMsww3hQ8GQt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Bulli schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:53:
Vandaag de eerste rit met aanhanger gemaakt. Al met al zo'n 500kg extra, schat ik. Lekker rustig aan gereden, merendeel snelweg. Geregeld 'lekker' op de CC achter een vrachtwagen blijven hangen. Verbruik valt me alleszins mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de slipstream van een vrachtwagen blijven hangen heeft dus een positief effect op het verbruik? Je gemiddelde snelheid is ook wel heel laag. Geen idee of dit dan netjes is qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Tip aan allen.
Was er al een dondersgoeie reden om niet voor een wasstraat te kiezen dan is het nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:12:
[...]

Was er al een dondersgoeie reden om niet voor een wasstraat te kiezen dan is het nu wel.
Haha ik mag toch hopen dat je een Enyaq zonder problemen door een wasstraat kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Haha ik mag toch hopen dat je een Enyaq zonder problemen door een wasstraat kan trekken.
Vast wel qua spontaan openende zaken.
Qua lak niet

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacScum op 31-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Tip aan allen.
Hoe kan dit dan? Als je normaal wegrijdt vergrendelen de portieren (en laadklep) zichzelf.
Dit zou betekenen dat jij dus net voor de wasstraat even uitgestapt bent en daarna niet meer boven de 10-15 km hebt gereden.

Overigens is dit bij een ICE precies hetzelfde, ook daar wordt de tankdop opengedrukt als je de deuren niet vergrendelt hebt (mits de klep met dat mechaniekje werkt natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
@Thiazzz Dank voor de foto van de dakdragers. Zien er keurig uit. Lijkt op de Thule Wingbars maar dan wat eenvoudiger uitgevoerd. Helemaal niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
@RandomNick ik ben niet uitgestapt voor de wasstraat. Wel heb ik, denk ik, het portier even open gehad, dus auto van het slot. Daarna wasstraat in met lage snelheid, dus dan idd geen automatische vergrendeling👍

@ManiacScum wasstraat wellicht niet top voor lak, maar dit is wel een bovengemiddeld goede en gloednieuwe wasstraat (H2O Leiderdorp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePig
  • Laatst online: 21-02 12:19
bram2700 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:44:
[...]

"Grote updates"... wat moet ik mij daar bij voorstellen? Tell us more... :)
Skoda heeft al bevestigd dat de auto een 170kW snellaad upgrade krijgt eind dit jaar. Momenteel is dit softwarematig gelimiteerd. Reeds geproduceerde auto's komen ook in aanmerking voor deze update aldus Skoda. Het is niet duidelijk of deze update gratis is of betalend.

Verder komt Audi ook met een Q4 100kWh eind 2021 of begin 2022. Dit betekend dat elke auto die de VW MEB als basis gebruikt een 100kWh model op de markt kan brengen dan. Misschien wil de groep deze upgrade enkel eerst beschikbaar maken voor hun premium merk (Audi)? Geen idee wat hun strategie is...

Verder staan er ook nog heel wat features in de catalogus die nog niet beschikbaar zijn momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:07
zumba schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Heb ook een paar keer geprobeerd. Compleet onbetrouwbaar!
LM, dealer en SkodaNL benaderd. Stel voor dat ook te doen. Misschien helpt het.
Ik draai het om. Mijn lader bepaald wanneer de auto laad, en dat werkt verrassend goed. Het enige wat ik in de auto in stel is het percentage.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Vandaag mijn Enyaq opgehaald en maat een fijne wagen!!!
Alleen jammer dat het de dealer niet gelukt is om het te regelen dat de letters gril en de vinnen op de bumper zwart gemaakt zijn. Hij heeft er 6 weken de tijd voor gehad omdat de auto er half april stond....
Dus als iemand iemand weet die in Limburg dit fatsoenlijk kan doen hou ik mee aanbevolen.
Natuurlijk de toeristische toute terug genomen en het verbruik valt me niet tegen!!
Ik zou volgens de auto 360km kunnen rijden en dat met een iv60.
Wat ik wel raar vindt is dat ik maar 2 icoontjes in het scherm heb staan ook al heb ik assistentie plus, dealer wist het ook niet.
Ik mist dus het travel assist icoon maar via het stuur is deze wel aan te zetten.
Van de week eens testen of hij ook automatisch remt als ik mijn handen van het stuur hou.
En nog veel meer dingen gaan uitzoeken....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWHqVF3QYiaovnnG1y5vxne4pZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoiMz6rh0g3DAunxG00VcOYx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb2hNA84Qwo4kCdsyoPUYI-4wPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeL6ummvZa9VTuUfyBS951se.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxEVh-tMEJhB6OWDeiIiaD3rSek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqQKJI3eBIAf2QnsXtVgfBLT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ih9-cKxLKaudNTjAG78OK0zCykg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHxg7bpJcADTTDft7Kjd60Px.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b9CvB7RS_J0LHg_kqBCHNjIw6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLqr4kfWM16ZgWCB01JLyYcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXLi9vJcSpNuUKTAe9I_lJwMlOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6Oqyc8aySe5ss33NwnaP2va.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
_JANO_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 01:04:
Alleen jammer dat het de dealer niet gelukt is om het te regelen dat de letters gril en de vinnen op de bumper zwart gemaakt zijn. Hij heeft er 6 weken de tijd voor gehad omdat de auto er half april stond....
Dus als iemand iemand weet die in Limburg dit fatsoenlijk kan doen hou ik mee aanbevolen.
Natuurlijk de toeristische toute terug genomen en het verbruik valt me niet tegen!!
Wat ik wel raar vindt is dat ik maar 2 icoontjes in het scherm heb staan ook al heb ik assistentie plus, dealer wist het ook niet.
Ik mist dus het travel assist icoon maar via het stuur is deze wel aan te zetten.
Van de week eens testen of hij ook automatisch remt als ik mijn handen van het stuur hou.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meteen een flink stuk gereden zie ik ;). Verbruik is ook zoals ik dat vaak zie. Als je niet al te hard rijdt ( binnendoor/rustig op snelweg) is inderdaad 15 prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
ervh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Ik draai het om. Mijn lader bepaald wanneer de auto laad, en dat werkt verrassend goed. Het enige wat ik in de auto in stel is het percentage.
Toch vreemd dat Skoda dit niet goed onder de knie heeft. Wellicht bij de VW IDx ook een issue, dan is het VW breed.
Mbt software ontwikkeling zullen de veiligheids assistenten de hoogste prio's hebben. Als ze hier nog volle bak mee bezig zijn, kan dat verklaren waarom andere zaken, zoals het laden, de app, wat bugs in infotainment, ed nog niet doorontwikkeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 12:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij mist volgens mij helemaal geen travel assist icoon. Travel assist is een combinatie van al die icoontjes die jij daar ziet op je scherm..

YouTube: Skoda ENYAQ iV 2021 - Infotainment System EXPLAINED zie vanaf 8:20, is hetzelde scherm als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
FirePig schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:08:
[...]

Skoda heeft al bevestigd dat de auto een 170kW snellaad upgrade krijgt eind dit jaar. Momenteel is dit softwarematig gelimiteerd. Reeds geproduceerde auto's komen ook in aanmerking voor deze update aldus Skoda. Het is niet duidelijk of deze update gratis is of betalend.

Verder komt Audi ook met een Q4 100kWh eind 2021 of begin 2022. Dit betekend dat elke auto die de VW MEB als basis gebruikt een 100kWh model op de markt kan brengen dan. Misschien wil de groep deze upgrade enkel eerst beschikbaar maken voor hun premium merk (Audi)? Geen idee wat hun strategie is...

Verder staan er ook nog heel wat features in de catalogus die nog niet beschikbaar zijn momenteel.
Geldt de upgrade voor zowel de iV60 als de iV80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePig
  • Laatst online: 21-02 12:19
nsbrcn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Geldt de upgrade voor zowel de iV60 als de iV80?
Dat was niet specifiek vermeld zover ik mij herinner. Maar de iV60 heeft op dit moment toch ook de snellaad upgrade naar 100kW beschikbaar? Als de limitatie enkel softwarematig is, kan men alle kanten uit. De iV80 heeft momenteel de mogelijkheid om tot 125kW te laden. Ik denk dat ze een klein verschil blijven houden tussen de 2 modellen: 150kW voor de iV60 en 170kW voor de iv80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
FirePig schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:39:
[...]

Dat was niet specifiek vermeld zover ik mij herinner. Maar de iV60 heeft op dit moment toch ook de snellaad upgrade naar 100kW beschikbaar? Als de limitatie enkel softwarematig is, kan men alle kanten uit. De iV80 heeft momenteel de mogelijkheid om tot 125kW te laden. Ik denk dat ze een klein verschil blijven houden tussen de 2 modellen: 150kW voor de iV60 en 170kW voor de iv80?
Klopt. iV60 heeft de 100kw en iV80 heeft de 125 kw snellaadoptie. Het zou mooi zijn als Skoda dit softwarematig kan opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Laatst online: 23-06 08:22
Ja ik heb ook een paar slides bij de dealer gezien voor MY22:
- Zowel iV60 en iV80 130kw laden
- Extra opbergvak bij de achterbank (hier kan ik me nog niet veel bij voorstellen, welicht onder zitting?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
d.j.hissink schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:24:
Ja ik heb ook een paar slides bij de dealer gezien voor MY22:
- Zowel iV60 en iV80 130kw laden
- Extra opbergvak bij de achterbank (hier kan ik me nog niet veel bij voorstellen, welicht onder zitting?)
Volgens mij heb ik die op een filmpje voorbij zien komen. Die zit in de “midden tunnel” zal eens kijken of ik m kan vinden

Edit: gevonden: vanaf 17:25

YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...

[ Voor 21% gewijzigd door Robbie8454 op 01-06-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-03-2023
nsbrcn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Klopt. iV60 heeft de 100kw en iV80 heeft de 125 kw snellaadoptie. Het zou mooi zijn als Skoda dit softwarematig kan opkrikken.
Ik hoop vooral dat niet bij iedere update naar een hogere laadcapaciteit we gaan bijbetalen... Want dan hebben ze wel een nieuw business model aangeboord :P

Al iemand die achteraf zijn snellaad upgrade heeft laten doen?

Ben ook benieuwd of ze eigenaars van de Enyaq's met een soort 'release notes' op de hoogte gaan houden van de updates of ga je slechts je updates krijgen als je auto in onderhoud gaat? :?

Waiting for my Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Laatst online: 23-06 08:22
Weet iemand meer of de auto 4G of 5G gebruikt voor OTA updates?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FJP84
Geduld is een schone CO2 neutrale zaak oOo !

Er volgen snel wat meer foto's. Leuke range om mee te begin. Parkeerplaats afgerold was het al snel 100km minder maar de pret is er niet minder om. Helaas moet er ook nog gewerkt worden vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFlfgMlFVwsAz6FyxFcLDp-HkCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f199f3Fa26ue1LgBgFFSQCts.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_Z5phA3Yv5Unwq6gcaKlCYZNM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAvVeAtcFUuecL8I1TFIkBvK.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dat bruin/gele balkje aan de rechterkant in de cockpit is?

Snel maar eens lekker touren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Dat gele balkje....is het geen sticker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 14:26
Ziet er uit als zo'n stukje dubbelzijdige tape waar een stukje beschermfolie mee vast zat (wellicht om het dashboard scherm te beschermen)

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 17-05 08:36
In de Skoda Configurator staat voor de iV 60 nu ook 130 kW oplaad upgrade voor hetzelfde bedrag als voorheen tot 100 kW.

Voor iV 80 geldt hetzelfde als voor de 60, laden op te waarderen tot 130 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkL_TmYp6F8rtSFUpwz4vsBr_6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oz1lUP76S2IvusGa1DuV3FDi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
mauritsams schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:38:
In de Skoda Configurator staat voor de iV 60 nu ook 130 kW oplaad upgrade voor hetzelfde bedrag als voorheen tot 100 kW.

[Afbeelding]
Zo te zien is de prijsindexatie is ook opgevoerd op de website van Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 01:11
Interessante wijziging is dat bij trekhaak je nu vermoedelijk schijfremmen voor en achter krijgt. Is er kennelijk sprake van oververhitting? of kan de trommel het niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 13:24
Truman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:53:
Interessante wijziging is dat bij trekhaak je nu vermoedelijk schijfremmen voor en achter krijgt. Is er kennelijk sprake van oververhitting? of kan de trommel het niet aan?
Ik zie dit niet in de config/prijslijst. Lijkt mij eerder een foutje

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
Als je trekhaak selecteert dan verschijnt deze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:14
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Mooie kleur ;) .. Wachten terwijl je weet dat de auto al zolang in Nederland staat moet niet fijn zijn geweest.

Jammer dat de dealer het niet heeft kunnen regelen, heeft er anders tijd zat voor gehad. Je kunt morgen bij mijn auto kijken hoe het eruit ziet als je het plasti-dipt. Heb ook het logo gedaan en door het zwarte deel niet te doen heb je toch nog een mooi contrast. Volgende stap wordt de grill, en daarna de velgen.
We zien ons morgen 8) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqxDbTrSLM7bYn8VemA678OCelQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGtWXZB03AelKVBPZH5TN1Hy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtFrnUOvllLdyoUAaBF4Pn38VNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlcJeSVQZILJM5UZbj2ojluv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Proficiat met je nieuwe aanwinst. Mooie kleur ;) .. Wachten terwijl je weet dat de auto al zolang in Nederland staat moet niet fijn zijn geweest.

Jammer dat de dealer het niet heeft kunnen regelen, heeft er anders tijd zat voor gehad. Je kunt morgen bij mijn auto kijken hoe het eruit ziet als je het plasti-dipt. Heb ook het logo gedaan en door het zwarte deel niet te doen heb je toch nog een mooi contrast. Volgende stap wordt de grill, en daarna de velgen.
We zien ons morgen 8) .

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo dat is goed gelukt! d:)b (y)
Morgen eens live kijken naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

[Afbeelding]
En wederom Ionity vermelding..... bijzonder of ik heb iets gemist vanuit Pon?
Wicked-Game schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Ik zie dit niet in de config/prijslijst. Lijkt mij eerder een foutje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_4w0LnuB2yg6jnnalSGuXl5pkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Su4chtGlcRZ0Jn8mKWKNXLQ.png?f=fotoalbum_large

Ik zie hem wel. Ook wederom een bijzonder geval voor berijders die al een auto hebben zonder schijfremmen? Wat is er veranderd dat deze wijziging wordt doorgevoerd?
Truman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:01:
Als je trekhaak selecteert dan verschijnt deze.
Ik zie hem staan zonder trekhaak te selecteren, staat ook "ivm gewichtsklasse"

[ Voor 45% gewijzigd door ManiacScum op 01-06-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickle__Rick
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 18:59
Gefeliciteerd @_JANO_ jullie waren 5 minuten voor mij met de aflevering ;)

Gisteren mijn Enyaq op kunnen halen, heel content mee (de rest van de familie gelukkig ook).

Vanmorgen kreeg ik alleen het panoramadak niet meer geopend. Gisteren werkte deze nog naar behoren. Geprobeerd tijdens het rijden, en reeds het infotainment systeem herstart, maar helaas. Kwam op het internet maar 1 geval tegen met eenzelfde euvel, maar daar had het zich vanzelf opgelost. ook hier vanzelf opgelost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
@ManiacScum ik denk dat ze erachter zijn gekomen dat met zware belading of aanhanger de auto onvoldoende remt en achter dus ook schijfremmen nodig zijn.

Leuk als je in de bergen rijd en je auto remt onvoldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door Truman op 01-06-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
Ik ben benieuwd hoe het zit met de schijfremmen icm een trekhaak.
Als dit problemen geeft als je vanaf fabriek een trekhaak heb besteld en de auto al hebt wat gaan ze daar dan aan doen???
Neem aan dat dit te maken heeft met de mogelijkheid om een hoger trek gewicht te realiseren zoals je in veel reviews voorbij zie komen van 1200 of 1400 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
@_JANO_ laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:04:
@RandomNick ik ben niet uitgestapt voor de wasstraat. Wel heb ik, denk ik, het portier even open gehad, dus auto van het slot. Daarna wasstraat in met lage snelheid, dus dan idd geen automatische vergrendeling👍

@ManiacScum wasstraat wellicht niet top voor lak, maar dit is wel een bovengemiddeld goede en gloednieuwe wasstraat (H2O Leiderdorp)
Kan ik je daar een keer opzoeken als bestelde enyaq geleverd wordt aan mij.
Voor mij is het H2O Zoetermeer en Leiderdorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Hartstikke mooi en veel plezier ermee.
Jammer dat dealer dan @Ccreator niet heeft gecontact om te laten wrappen, die doet voor nodige skoda dealers wrappen en denk dat als er betaald wordt @Ccreator ook naar Limburg gaat.

Dank voor terugkoppeling assistentie plus, je zou verwachten dat 3e icoon er wel zou zijn.
Je zou wel emergency assist moeten hebben, dus dat kan je testen.
Misschien als er update volgt dat 3e icoon er wel is, staat mij bij dat andere member met assistentie plus wel 3e icoon heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
Pickle__Rick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Gefeliciteerd @_JANO_ jullie waren 5 minuten voor mij met de aflevering ;)

Gisteren mijn Enyaq op kunnen halen, heel content mee (de rest van de familie gelukkig ook).

Vanmorgen kreeg ik alleen het panoramadak niet meer geopend. Gisteren werkte deze nog naar behoren. Geprobeerd tijdens het rijden, en reeds het infotainment systeem herstart, maar helaas. Kwam op het internet maar 1 geval tegen met eenzelfde euvel, maar daar had het zich vanzelf opgelost.
Haha bij jullie ging er wel eerder het doek vanaf oOo
Maar die van mij moest eerst uit de showroom anders kon die van jullie er niet uit 7(8)7

Maar ik moet eerlijk zeggen dat die van jou ook erg gaaf is in het artic silver met eco suite.
Ik heb 1x een herstart moeten doen van het infotainment systeem maar panoramadak werkt nog perfect.

Nog veel veilige kilometers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
ManiacScum schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:07:
[...]

En wederom Ionity vermelding..... bijzonder of ik heb iets gemist vanuit Pon?

[...]

[Afbeelding]

Ik zie hem wel. Ook wederom een bijzonder geval voor berijders die al een auto hebben zonder schijfremmen? Wat is er veranderd dat deze wijziging wordt doorgevoerd?

[...]

Ik zie hem staan zonder trekhaak te selecteren, staat ook "ivm gewichtsklasse"
Hmm had blijkbaar iets met cookies oid... zie hem nu ook. Aparte vermelding inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
FirePig schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:08:

Upgrade snelladen is in topic genoeg voorbij gekomen, maar geen 100% duidelijkheid, members hier zijn op punt van laat eerst maar zien wat er gebeurt, bij wie wel-niet en wat andere snelheid wordt.
Wel dank voor de toevoeging want dat levert weer iets extra aan informatie m.b.t. laad snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

Heb jij het plasti-dippen zelf gedaan of laten doen? Als je het zelf hebt gedaan, hoeveel werk was dat en welke spullen heb je daarvoor gebruikt? Ziet er echt heel mooi uit!
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:08:
[...]

We zien ons morgen 8) .

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Truman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:18:
@ManiacScum ik denk dat ze erachter zijn gekomen dat met zware belading of aanhanger de auto onvoldoende remt en achter dus ook schijfremmen nodig zijn.

Leuk als je in de bergen rijd en je auto remt onvoldoende.
Dat geloof ik graag, ik vraag me alleen af of ze reeds afgeleverde auto's dan lekker aan hun lot overlaten of dat daar nog iets mee gebeurt....
_JANO_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:19:
Als dit problemen geeft als je vanaf fabriek een trekhaak heb besteld en de auto al hebt wat gaan ze daar dan aan doen???
Neem aan dat dit te maken heeft met de mogelijkheid om een hoger trek gewicht te realiseren zoals je in veel reviews voorbij zie komen van 1200 of 1400 kilo.
Dat zou bijzonder zijn, aangezien deze verplichte feature er ook al wordt opgezet zonder dat je een trekhaak kiest...... het lijkt me daarbij juist niet trekhaak gerelateerd.

[ Voor 40% gewijzigd door ManiacScum op 01-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:55:
Volgens mij heb ik die op een filmpje voorbij zien komen. Die zit in de “midden tunnel” zal eens kijken of ik m kan vinden

Edit: gevonden: vanaf 17:25

YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...
Grappig, filmpje van 2020 en dan ga je er van uit dat het model 2021 is en laten ze (al) iets zien van model 2022.
Misschien komt die bak ook nog wel los als accessoire om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
josverweij schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb dit ook gehad en de oplossing bleek na een paar dagen, vrij suf, om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb een vaag vermoeden dat het iets met toestemmingen die je moet geven te maken kan hebben, maar ik heb het nog niet kunnen reproduceren aangezien ik nog maar 1 Enyaq in bezit heb gekregen ;)
Dit is de oplossing inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30
FirePig schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:39:
[...]

Ja, want er is een relatie tussen de maximale laadsnelheid en accucapaciteit en die heet ‘warmteontwikkeling ‘. Een groter accupakket kan dus meer laadstroom aan zonder dat het te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Mafke schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:47:
Ik hoop vooral dat niet bij iedere update naar een hogere laadcapaciteit we gaan bijbetalen... Want dan hebben ze wel een nieuw business model aangeboord :P

Al iemand die achteraf zijn snellaad upgrade heeft laten doen?

Ben ook benieuwd of ze eigenaars van de Enyaq's met een soort 'release notes' op de hoogte gaan houden van de updates of ga je slechts je updates krijgen als je auto in onderhoud gaat? :?
Idee is dat wanneer je optie oplaad mogelijkheid 100/125kw hebt gekozen je upgrade niet hoef te betalen.
Volgens nextmove in Duitsland mogelijk om upgrade van 50kw achteraf naar 100/125kw uit te voeren, niet bekend of dit alleen softwarematig of er ook hardware wijzigingen nodig zijn, daarnaast zal dit achteraf aanpassen duurder zijn dan genoemde optieprijs in prijslijst.
Echter nog geen nieuws bekend dat er bij enyaq in Duitsland 50kw is aangepast.
In Nederland niet bekend (mist het inderdaad kan) of dergelijke wijziging wordt vrijgegeven - toegestaan; vanuit een dealer begrepen dat apple carplay ook voor skoda scale door upgrade zou volgen, mensen akkoord en scala gekocht en tot op heden (half jaar onderweg) nog geen apple carplay vrijgegeven voor scala.
Wat er van members terugkoppeld wordt is dat updates uitgevoerd worden en afhankelijk of je in auto zit zie je melding en zo niet dan weet ik niet of je dan achteraf melding krijgt.
Weet dat als er update is geweest er vermeld wordt wat er qua update is veranderd/toegevoegd/gewijzigd/update heeft gehad, kan ook iets simpels zijn als bug fix.
Zelf denk ik niet dat er release notes worden uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30

[Afbeelding]
‘Toegang tot Ionity netwerk’ ?! Dat was eerder overal weggehaald omdat ze in NL de Powerpass niet willen introduceren. Is dus óf een fout óf ze zijn alsnog overstag. Ik heb nog geen reactie van mijn dealer op mijn ingebrekestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
jdbiggelaa schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:43:
[...]

‘Toegang tot Ionity netwerk’ ?! Dat was eerder overal weggehaald omdat ze in NL de Powerpass niet willen introduceren. Is dus óf een fout óf ze zijn alsnog overstag. Ik heb nog geen reactie van mijn dealer op mijn ingebrekestelling.
Hier ook nog geen melding van LM alsmede van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
_JANO_ schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:19:
En wat als je trekhaak achteraf laat monteren, dan ook gelijk schijfremmen achter monteren?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:34
Ik zit nog even met de configurator op de website te 'spelen', daarbij zie ik ook dat de paraplu is verhuisd: "Paraplu in opbergvak onder passagiersstoel"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ik heb hem in november besteld.
Verwachte leverdatum is ergens rond week 34.
Ga ik nou opeens een hele andere versie krijgen als dat ik besteld heb?
Die paraplu, die wil ik gewoon in m'n deur.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
en in configurator komen geen verplichte opties naar voren als je kiest voor elektrische bestuurdersstoel met geheugen, staat uiteraard nog wel vermeld in prijslijst

Edit 14.08 uur:
Laat maar is nu wel weer zo in configurator.
Lijkt wel dat wij in configurator bezig zijn en skoda ook om gelijk te testen wat gaat goed en niet goed :P.

[ Voor 36% gewijzigd door knirrebir op 01-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Arosa schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:51:
Ik zit nog even met de configurator op de website te 'spelen', daarbij zie ik ook dat de paraplu is verhuisd: "Paraplu in opbergvak onder passagiersstoel"
Dan heb je gewoon 2x loze ruimte in elk voorportier, niet te geloven toch :|, toch knap dat ze toch steeds iets vinden om aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Lijkt erop dat melding schijfremmen ivm gewicht een fout was en hersteld is; als ik nu bezig ben in configurator krijg ik melding niet meer.
Misschien is het voorbereiding voor wanneer 80x te bestellen is en als je bij die trekhaak bestelt er rondom schijfremmen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
Ik zou het niet zo erg vinden als de ijskrabber nu in de tankklep wordt geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Ja, want er is een relatie tussen de maximale laadsnelheid en accucapaciteit en die heet ‘warmteontwikkeling ‘. Een groter accupakket kan dus meer laadstroom aan zonder dat het te warm wordt.
[/quote]
Hmm, interessant, wellicht dat de komende upgrade meteen de laatste wordt ?? De laadpalen zullen wel verder ontwikkeld worden, maar de accupakketten kunnen dat dan mogelijk niet 'bijbenen'...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FJP84
Heerlijk rijden deze wagen zeg. Alleen nog korte ritjes gedaan, maar toch. Ik moet mijn plek nog wel even vinden en de interface leren kennen, komende van Toyota. Met dit weer spiegelt het dashboard wel als een malle in de voorruit, maar echt storend is het uiteindelijk niet. Nog wat netten erbij gekregen voor in de achterbak net als een mooie opbergtas voor de laadkabel. Al met al een tevreden Skoda rijder hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 20:10
Hi, wat mij opvalt is dat als je de elektische verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie selecteer de optie "schrijfremmen ivm gewichtklasse" aangevinkt word. Als je de stoel weer uit vinkt gaat deze optie weg.

Benieuwd of deze alleen bij de nieuwe configuratie geld of bij de gene die deze optie hebben mee besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
karlkani1985 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:41:
Hi, wat mij opvalt is dat als je de elektische verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie selecteer de optie "schrijfremmen ivm gewichtklasse" aangevinkt word. Als je de stoel weer uit vinkt gaat deze optie weg.

Benieuwd of deze alleen bij de nieuwe configuratie geld of bij de gene die deze optie hebben mee besteld
Die optie bestond een paar maanden geleden nog niet. Ik heb de elektrisch verstelbare stoelen besteld maar toen was er geen optie betreffende schijfremmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:23
Het lijkt er niet op dat "schrijfremmen ivm gewichtklasse" gekoppeld is aan een enkele optie. bij verschillende volgorde van configuraties selecteren verschijnt hij op verschillende momenten. Bijv bij selecteren Elektrische verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, maar ook bij Licht of Family.
Bij mij komt hij meestal bij de derde optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 20:10
PeMo1965 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Die optie bestond een paar maanden geleden nog niet. Ik heb de elektrisch verstelbare stoelen besteld maar toen was er geen optie betreffende schijfremmen
Klopt ik heb deze optie ook gekozen. Ben benieuwd of hij nu met schrijfremmen achter komt gezien de auto pas in week 40 zou komen zou je denken dat hij dan geleverd word met schrijfremmen. Denk niet dat de dealer hier uitslag over kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50
Lijkt erop dat de schijfremmen alleen bij de 80 erbij komen, als ik de 60 configureer zie ik ze niet verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Scorpio_King schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:34:
Lijkt erop dat de schijfremmen alleen bij de 80 erbij komen, als ik de 60 configureer zie ik ze niet verschijnen
Ik krijg de melding bij 60 en 80 niet in configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Zodra de auto wordt afgeleverd bij de dealer, wat doen ze dan nog aan de auto? Of wat zijn andere werkzaamheden.. en hoe lang duurt dat feest totdat de client de auto mag ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Dinh088 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:44:
Zodra de auto wordt afgeleverd bij de dealer, wat doen ze dan nog aan de auto? Of wat zijn andere werkzaamheden.. en hoe lang duurt dat feest totdat de client de auto mag ophalen?
Reken maar op ruim een week. De mijne was vorige week bij de dealer, maar nog steeds geen afleverdatum gehoord (noch VIN of kenteken). Vorige week was de verwachting eind deze week afleveren, maar dat gaan we dus zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50
knirrebir schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Ik krijg de melding bij 60 en 80 niet in configurator.
Zojuist zie ik nog onderstaande melding (configuratie 80)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7M16W_q4uJxKoFoDFPSuT-LiyFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SP7TFNV1Bc2kv0nAyjRyrubD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
bram2700 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Reken maar op ruim een week. De mijne was vorige week bij de dealer, maar nog steeds geen afleverdatum gehoord (noch VIN of kenteken). Vorige week was de verwachting eind deze week afleveren, maar dat gaan we dus zien :?
wat doen ze dan precies wat meer dan een week nodig heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
@Dinh088 volgens mij zit er wat vertraging bij de RDW, waardoor het ook allemaal wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Dinh088 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:52:
[...]

wat doen ze dan precies wat meer dan een week nodig heeft?
De trekhaak moest er nog onder, maar aangezien de dealer meerdere vestigingen heeft en de auto binnewnkwam op de hoofdvestiging (niet bij mij in de buurt) zit daar zowiezo al vertraging in, maar de communicatie vanuit mijn dealer is niet heel erg precies zoals je misschien begrijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
nsbrcn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:10:
Ik zou het niet zo erg vinden als de ijskrabber nu in de tankklep wordt geplaatst :)
Ik heb liever de ijskrabber in de deur en de paraplu in de tankklep :X
Pagina: 1 ... 146 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2