Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.994 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:16
knirrebir schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Zie instructieboekje, alleen aanzetten in infotainment is niet voldoende, je moet het 'programmeren'.

Edit I: staat wel bij dat het is wanneer je elektrische bestuurdersstoel met geheugen hebt, denk dat als je dat niet hebt het niet gaat.
En het geldt alleen voor spiegel bijrijders zijde.

Edit II: zie pagina 54 en 62 instructieboekje en zou jammer zijn als het alleen kan als je elektrische bestuurdersstoel met geheugen hebt; huidige e-golf waar ik mee rij heeft het wel en geen elektrische bestuurdersstoel met geheugen.
Thanks! Had ik zelf ook wel kunnen vinden 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makebrco
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Vraag: Bij mijn huidige auto werkt ACC niet als ik op stand B rij. Is dit ook zo bij de Enyac?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Cegra schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:02:
Weet iemand of het mogelijk is om als je het lichtpakket niet hebt, de achterlichten op de klep achteraf te laten functioneren?
Gaat 1 member mee aan de gang mits software er voor is om enyaq uit te lezen, software is er nog niet en daarnaast nog niet bekend of units op-in achterklep wel-geen lampen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 25-06 23:31
Misschien erg amateuristisch maar wat is het verschil tussen de achterlichten met lichtpakket en zonder :')

[ Voor 4% gewijzigd door ElonDusk op 29-05-2021 14:56 ]

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
ElonDusk schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:55:
Misschien erg amateuristisch maar wat is het verschil tussen de achterlichten met lichtpakket en zonder :')
Zie pagina 1 van dit topic en dan link klikken met verwijzing naar post lammert duerink.
Gaat er met name om dat bij licht pakket units op-in achterklep branden en zonder lichtpakket niet, verder nog paar verschillen maar dat wordt duidelijk uit post waarvan link op pagina 1 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:50
makebrco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:37:
Vraag: Bij mijn huidige auto werkt ACC niet als ik op stand B rij. Is dit ook zo bij de Enyac?
Nee, ACC kan gewoon met B. Alleen wordt ipv B meteen de Automatische Recuperatie ingeschakeld. Zodra je ACC uitschakelt zit je weer in B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Cegra schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:02:
Weet iemand of het mogelijk is om als je het lichtpakket niet hebt, de achterlichten op de klep achteraf te laten functioneren?
Ben bang van niet.
Lichtunits verschillen volgens mij.
Wat sowieso verschilt zijn namelijk de achteruitrij lichten. Lichtpakket heeft Li en Re een lichtje en als je dat niet hebt zit er maar 1, alleen Li. Heb al even gekeken wat er dan Re zit, maar daar zit een andere unit in, geen kwestie van even ledjes bijplaatsen of iets activeren, er is dan gewoon geen ruimte voor Leds.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
YES, ik heb hem. De Enyaq 80
11 mei geproduceerd en gisteren opgehaald bij van den Udenhout in Den Bosch.
Wat een heerlijke auto, groot en ruim.
Ook ik helemaal blij 😎 (voor de statistieken: eind november 2020 besteld)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGnuIy4AVI6RMcCrIfJ7UV_Ydwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XfIWOxxRBMhpCxSXSH19lD0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZdhNYhwRGLPjD2dF7poEOXzb1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pINWtxA7hUqEvxqqxP2W7cp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBCYfMDn6AL0CgAztbfU5wM0Sfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MU0nYWkT7SMW2lBycdqn2wz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoepkbikFUb_b5Sqtdu9dy9Yg5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIxcngM0Mh7FURiHuI1hgu2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
Bijna klaar voor onze vakantietrip!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDQni9P8UoM2MBHgzvqXoWnuOVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbN6ReNiz3M8fc1EjtXZu9eQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen die trekhaak nog vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-06 22:05
Bulli schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:57:

[Afbeelding]

Briljant, de ICE getrokken door een EV 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:29
Hier vandaag alvast de laadpas (Multitankcard - Newmotion) van de LM binnen gekregen. Ik heb al gekoppeld aan Fastned, en nu van plan daar ok nog EV Charging (newmotion) bij te doen. Maar vroeg me eigenlijk wel wat het nut is van zo'n app. Is de pas er zelf langs houden bij het laden niet makkelijker? Als dit offtoppic is laat maar weten, dan zoek ik een ander draadje voor deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FJP84 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:55:
Hier vandaag alvast de laadpas (Multitankcard - Newmotion) van de LM binnen gekregen. Ik heb al gekoppeld aan Fastned, en nu van plan daar ok nog EV Charging (newmotion) bij te doen. Maar vroeg me eigenlijk wel wat het nut is van zo'n app. Is de pas er zelf langs houden bij het laden niet makkelijker? Als dit offtoppic is laat maar weten, dan zoek ik een ander draadje voor deze vraag.
Ik ben daar ook wel heel benieuwd naar, ik krijg straks namelijk ook een MTC als laadpas van de LM. Op hun website lees je inderdaad dat je hem aan Fastned moet koppelen om daar te kunnen laden, nu snap ik dat als je het laden met de Fastned app wilt starten. Maar ik zou ook zeggen dat het niet nodig moet zijn als je gewoon de laadpas ervoor houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:01
RandomNick schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Ben bang van niet.
Lichtunits verschillen volgens mij.
Wat sowieso verschilt zijn namelijk de achteruitrij lichten. Lichtpakket heeft Li en Re een lichtje en als je dat niet hebt zit er maar 1, alleen Li. Heb al even gekeken wat er dan Re zit, maar daar zit een andere unit in, geen kwestie van even ledjes bijplaatsen of iets activeren, er is dan gewoon geen ruimte voor Leds.
Klopt, volgens mij zijn het echt andere lichtunits.
Zie onderstaande twee screenshots en let dan vooral op de laatste code van het model in het groene kader (eerste is zonder lichtpakket, tweede met PK8 lichtpakket). 8VP: LED SBBR-licht, geanimeerde lichtfuncties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TH1jTZhGGXS6VEC2N7fmTxwHDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pclz4b0j9a0uZARrJ6VeQo1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_WwRfk2B8ZRHDcga_BITFhjQqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BMWnNkJVy8mVLXHG3iBiOkCF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Net even de range getest. Tiel Beilen Tiel
Constant 110 gereden op ACC airco op 19 rijstand normaal.
Ging met range 460 weg. SoC 98%
Heenweg met klein ommetje
Terugweg
Totaal

Range van 400 is dus goed haalbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lo61r-Ne8Merp0JYvhVnFm0Ly5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0cwPhpRNCZMp1ZH0lJC1RA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1mdv5659VIn0HE-5daMPmsv8gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lg3aoLaPIPyWB9oGcpWHWdbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMZ5GuhuSDxISVsgI7obdFqOIWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5h8xartMDVwFG1tZlzOGxbbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kADBRL3yqEbMND3rNsalWctdazw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qs88hhu7aMVWVoMNc3kwD1pb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 29-05-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
ik222 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Ik ben daar ook wel heel benieuwd naar, ik krijg straks namelijk ook een MTC als laadpas van de LM. Op hun website lees je inderdaad dat je hem aan Fastned moet koppelen om daar te kunnen laden, nu snap ik dat als je het laden met de Fastned app wilt starten. Maar ik zou ook zeggen dat het niet nodig moet zijn als je gewoon de laadpas ervoor houdt.
Via de App kan je heel makkelijk een transactie starten en zien in de app hoe het laden verloopt. Afgelopen vrijdag toevallig voor het eerst geprobeerd.
Kabel inpluggen, code van de paal in de app intikken en gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTpAWssHL7RMvzImfUSdXUChpQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIdcB6cmNuXpI0C7lDPkWaHq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij stoppen zie je meteen hoeveel je geladen hebt en wat de kosten zijn. Ook staat de transactie dan in meteen in de historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Scorpio_King schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Klopt, volgens mij zijn het echt andere lichtunits.
Zie onderstaande twee screenshots en let dan vooral op de laatste code van het model in het groene kader (eerste is zonder lichtpakket, tweede met PK8 lichtpakket). 8VP: LED SBBR-licht, geanimeerde lichtfuncties

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar zou je dan wel de hele units kunnen uitbouwen, andere inbouwen en inpluggen? Benieuwd waar je deze info vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:34
Ik lees hier over zeer lange levertijden. Als ik eind juni bestel, is ie er dan in december, of hebben jullie geen glazen bol? Is december realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:01
RandomNick schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Maar zou je dan wel de hele units kunnen uitbouwen, andere inbouwen en inpluggen? Benieuwd waar je deze info vandaan hebt.
Screenshots komen uit ETKA (Elektronischen Teile Katalog), is al eerder in dit topic genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
marcelmg2 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:31:
Ik lees hier over zeer lange levertijden. Als ik eind juni bestel, is ie er dan in december, of hebben jullie geen glazen bol? Is december realistisch?
Denk dat dat nog een uitdaging wordt.
Beter op zoek gaan naar een voorraadauto of productieslot bij een dealer als je die vrijheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Bulli schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:57:

[Afbeelding]

Ben heel benieuwd wat het verbruik is als je de aanhanger met de motor er achter hangt. Wij gaan normaal ook met de motor op de aanhanger naar de Drome en dat iis biijna 1100 km sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
goetfoud schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:34:
[...]

Vooral snelheid van 130km/h is killing voor verbruik. Verschil is mega met 100km/h
Als je ook nog ecomodus rijdt bespaar je nog meer.
Vandaag weer de afsluitdijk gedaan, en nu met 140 op de teller (na 19uur). Verbruik met AC op TA was nu 25kw/100km. Echt super netjes! Wat een verschil met 130 vorige week met windkracht 7 tegen (42kw/100km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
PeMo1965 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:43:
[...]
Ben heel benieuwd wat het verbruik is als je de aanhanger met de motor er achter hangt. Wij gaan normaal ook met de motor op de aanhanger naar de Drome en dat iis biijna 1100 km sturen
Ik hoop het maandag te kunnen laten weten. Voor ons deze keer echter maar een klein stukje... 230km of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
Pas1 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Vandaag weer de afsluitdijk gedaan, en nu met 140 op de teller (na 19uur). Verbruik met AC op TA was nu 25kw/100km. Echt super netjes! Wat een verschil met 130 vorige week met windkracht 7 tegen (42kw/100km)
Verbruik is afhankelijk van snelheid ed., ik heb van de week een verbruik van 12,5 gehaald binnen door. Als je wat afstand wilt rijden gaat het flink omhoog, die 42 van je, is wel iets om rekening mee te houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
YouTube: Itt a SKODA ENYAQ! Na de milyen a VW ID4-hez képest?

Leuke plaatjes van de ID4 vs de Enyaq. Vanaf 38.10 zie je de binnenverlichting in het donker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
ik222 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:59:
[...]

Ik heb ook een mtc laadpas. Werkt overal perfect. Geen app nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Kaaschef schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Verbruik is afhankelijk van snelheid ed., ik heb van de week een verbruik van 12,5 gehaald binnen door. Als je wat afstand wilt rijden gaat het flink omhoog, die 42 van je, is wel iets om rekening mee te houden :/
Aan de andere kant, als er niet zoveel wind is maakt het dus niet zo heel veel uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
goetfoud schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:45:
[...]

Ik heb ook een mtc laadpas. Werkt overal perfect. Geen app nodig.
Die heb ik ook en die probeer ik naast thuis laden zoveel mogelijk te gebruiken als ik onderweg ben. Scheelt mij voorschieten van de laadkosten.

Dat maakt het totaal van laadpassen overigens 6.... Een rookie als ik sommige blogs mag geloven :o

Ontopic: helaas was kleine kraakjes in de hemel ontdekt bij de pano vooral bij de wat slechtere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Ik krijg nog steeds met het proberen te verbinden van de Skoda connect app het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vOd77lDR7JqQyQwN69LP74Kgr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cOOHjTckWCn416m8tNR13k0L.png?f=fotoalbum_large

De dealer wist het vrijdag ook niet en zou er achteraan gaan maar daar heb ik weinig vertrouwen in (qua uitleg was het ook niet echt top...)

Dit had ik dus ook al voordat ik de auto had (wat logisch is) maar had gehoopt dat het nu wel zou werken. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het wereldbolletje naast het LTE bereik grijs is en niet wit (wat bij de nieuwe Seat Leon vaak het probleem is)

Screenshot is genomen op het moment dat ik in de auto zat, contact aan en het systeem aangaf dat ik verbinding kon maken. Maar als ik het nu probeer zonder in de auto te zitten krijg ik hetzelfde. VIN nummer klopt en mijn telefoon heeft gewoon internet. Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
__REMCO__ schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:11:
Ik krijg nog steeds met het proberen te verbinden van de Skoda connect app het volgende te zien:
[Afbeelding]

De dealer wist het vrijdag ook niet en zou er achteraan gaan maar daar heb ik weinig vertrouwen in (qua uitleg was het ook niet echt top...)

Dit had ik dus ook al voordat ik de auto had (wat logisch is) maar had gehoopt dat het nu wel zou werken. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het wereldbolletje naast het LTE bereik grijs is en niet wit (wat bij de nieuwe Seat Leon vaak het probleem is)

Screenshot is genomen op het moment dat ik in de auto zat, contact aan en het systeem aangaf dat ik verbinding kon maken. Maar als ik het nu probeer zonder in de auto te zitten krijg ik hetzelfde. VIN nummer klopt en mijn telefoon heeft gewoon internet. Iemand nog tips?
Ik heb dit ook gehad en de oplossing bleek na een paar dagen, vrij suf, om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb een vaag vermoeden dat het iets met toestemmingen die je moet geven te maken kan hebben, maar ik heb het nog niet kunnen reproduceren aangezien ik nog maar 1 Enyaq in bezit heb gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-02 12:19
josverweij schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Ik heb dit ook gehad en de oplossing bleek na een paar dagen, vrij suf, om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb een vaag vermoeden dat het iets met toestemmingen die je moet geven te maken kan hebben, maar ik heb het nog niet kunnen reproduceren aangezien ik nog maar 1 Enyaq in bezit heb gekregen ;)
Ik heb nog geen Enyaq in mijn bezit, nog de app geïnstalleerd. Maar je antwoord lijkt me als IT-er wel een goede piste. Wellicht zit er in het cache geheugen van de app iets mis, omdat de app al eerder werd gebruikt. Je kan dus ofwel het cache geheugen en user data van de app verwijderen. Of simpelweg opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 23:33
FJP84 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:55:
Hier ook de new motion/mtc druppel in bezit, geen app oid geïnstalleerd/geregistreerd gister voor het eerst een 175kwh paal getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1m0qlpQyxGm-V2HEKyN9K0LeWNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDkCZKRXZOy3dsYtaYw17HIg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Misschien ben ik door alle menu’s het spoor even bijster maar als ik aan het laden ben waar kan ik in de auto terugvinden wat de huidige laadsnelheid is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Thiazzz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Hier ook de new motion/mtc druppel in bezit, geen app oid geïnstalleerd/geregistreerd gister voor het eerst een 175kwh paal getest:

[Afbeelding]
Is dat niet het 'Huidig vermogen' veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Thiazzz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:32:
Misschien ben ik door alle menu’s het spoor even bijster maar als ik aan het laden ben waar kan ik in de auto terugvinden wat de huidige laadsnelheid is..?
In de ‘laadpagina’ van de auto wordt de laadsnelheid in km/uur aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
SSJVegito schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Is dat niet het 'Huidig vermogen' veld?
Dit is de laadsnelheid in de app, ik wil het in de auto ook kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
jdbiggelaa schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:55:
[...]

In de ‘laadpagina’ van de auto wordt de laadsnelheid in km/uur aangegeven.
Ja klopt, maar dacht wellicht kan staat het kW ook ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillus
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-10-2024
Ook bij mij werkt het uitgesteld laden nog niet goed. Ik heb in de auto ingesteld om van 23.00-7.00 te laden en aangevinkt dat het laadvermogen wordt verlaagd (in de praktijk 5,5 kW). De auto begint om raadselachtige reden te laat aan de laadklus, want na afloop is de ingestelde 80% niet gehaald. Kan het zijn dat hij geen rekening houdt met het verlaagde vermogen? Bij de dealer kunnen ze het mij niet vertellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmm0nxdMuOywY7Hdp9gqwyfea10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lp1mILYLoknxmNEjQhjDCMM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuwpDNjhnobBAY8C-RNIQNfoeE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvNkmaLo7VvzGvRLnxq6rh3C.jpg?f=fotoalbum_large
A3-D schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Niet alleen het laadschema werkt (nog) niet voor de volle 100%, ook het regulier laden gaat niet helemaal goed.

Gisteren de auto aan de laadpaal thuis gehangen en in de auto staat hij ingesteld op 80% laden. Af en toe even gecheckt via de app en had eerlijk gezegd een melding verwacht wanneer de 80% bereikt zou zijn. Dit was dus niet het geval. Bij een controle bleek de app 87% aan te geven en heb ik hem dus handmatig gestopt.

Hiervan wel melding gemaakt bij de dealer en die gaf aan dat de app momenteel nog volop in ontwikkeling is en dat diverse bugs er nog uitgehaald moeten worden. Het is dus inderdaad zinvol om bugs te melden bij Skoda imho.

[Afbeelding]

Edit: ik zie nu eigenlijk pas in het screenshot dat er staat "het opladen wordt afgehandeld door slimme plannen". Dat zou kunnen verklaren waarom hij vrolijk is gaan doorladen na 80% (die stond namelijk ook op 80%). Eens kijken of ik slimme plannen uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Thiazzz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Ja klopt, maar dacht wellicht kan staat het kW ook ergens.
Bij mij wel op de display van de laadpaal en ook op de app die erbij hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Thiazzz schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Dit is de laadsnelheid in de app, ik wil het in de auto ook kunnen zien :)
Ik kon in de auto ook alleen de waarde in km/u range erbij terugvinden. Dit kan je natuurlijk wel omrekenen.
Met de Fastned app zie je het in die app. Zie screenshot van mij stukje omhoog.

Ik zat doorlopend wel boven de 100kW, top op 129kW.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbie8454
Nu zie ik een witte sportline en ga ik toch weer twijfelen. Zakelijk gezien vind ik de Quartz grey wat meer bescheiden overkomen. Dat vind ik wel positief. Maar de witte is wel heel stoer! Ook iets meer: hey zie mij! Twijfel twijfel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fi6aBLQFx0CVSZP6ER0W9JnYjVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6XhmkgyKHp4HKI2udSkGgbw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Robbie8454 op 30-05-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ennnnn gewijzigd naar wit. Nu wachten of het nog kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Robbie8454 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:44:
Nu zie ik een witte sportline en ga ik toch weer twijfelen. Zakelijk gezien vind ik de Quartz grey wat meer bescheiden overkomen. Dat vind ik wel positief. Maar de witte is wel heel stoer! Ook iets meer: hey zie mij! Twijfel twijfel

[Afbeelding]
Het is dat wij van de zaak geen witte auto’s mogen rijden, anders wist ik het wel!! Mooie combinatie zo!!
(En vraag mij niet waarom, heeft met uitstraling te maken 😳)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 12:46
Alex Timmermans schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Het is dat wij van de zaak geen witte auto’s mogen rijden, anders wist ik het wel!! Mooie combinatie zo!!
Dat denk ik niet, dit heeft vooral met restwaarde te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Cloclo100 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Dat denk ik niet, dit heeft vooral met restwaarde te maken.
Dat lijkt me een beetje achterhaald denken. De basis tonen (wit, zwart, grijs) zijn al jaren goed lopend. Het zijn in Nederland eerder de kleuren die de restwaarde doen zakken. Toen ik mijn Audi kocht werd me ook aangeraden om voor wit, zwart of grijs te gaan ivm restwaarde. Ik wilde eerst oranje of groen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Alex Timmermans schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Ik vind zeker in combi met zwart accenten al snel wat agressiever en stoerder ogen. Grijs is dan zakelijk net wat veiliger. Mijn zakenpartner heeft ene knal blauwe met zwart optiek en oranje remschijven. We zijn allebei auto gek dus what the hell😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:25

zumba

De eAmbu is onderweg!

Dillus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:21:
Ook bij mij werkt het uitgesteld laden nog niet goed. Ik heb in de auto ingesteld om van 23.00-7.00 te laden en aangevinkt dat het laadvermogen wordt verlaagd (in de praktijk 5,5 kW). De auto begint om raadselachtige reden te laat aan de laadklus, want na afloop is de ingestelde 80% niet gehaald. Kan het zijn dat hij geen rekening houdt met het verlaagde vermogen? Bij de dealer kunnen ze het mij niet vertellen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Heb ook een paar keer geprobeerd. Compleet onbetrouwbaar!
LM, dealer en SkodaNL benaderd. Stel voor dat ook te doen. Misschien helpt het.

zumba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand nu al de Skoda Powerpass geprobeerd, die hem al thuis hadden ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dillus
  • Laatst online: 13-10-2024
Yep, heb het gemeld bij de dealer en hij checkt Pon. Hopelijk snel bericht en een update.
zumba schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Heb ook een paar keer geprobeerd. Compleet onbetrouwbaar!
LM, dealer en SkodaNL benaderd. Stel voor dat ook te doen. Misschien helpt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08

rammes

koekebakker 1e klas

Hebben we al een overzicht van de buglist?

* uitgesteld laden werkt niet
* …

Aanvullen maar👍

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik krijg na elke rit het berichtje dat mijn A/C gestopt is. Geen enkele toegevoegde waarde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:23
vinom schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:32:
Heeft iemand nu al de Skoda Powerpass geprobeerd, die hem al thuis hadden ontvangen?
Yep

Vrijdag de pas ontvangen en gebruikt bij ionity a 30 cent/kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Robbie8454 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:50:
[...]

Dat lijkt me een beetje achterhaald denken. De basis tonen (wit, zwart, grijs) zijn al jaren goed lopend. Het zijn in Nederland eerder de kleuren die de restwaarde doen zakken. Toen ik mijn Audi kocht werd me ook aangeraden om voor wit, zwart of grijs te gaan ivm restwaarde. Ik wilde eerst oranje of groen.
Dit is niet mijn denken, dit is wat onze HR-verantwoordelijke me mailde toen ik een nieuwe auto mocht kiezen, car policy. Oranje of groen is natuurlijk wel iets heel anders, dus dat begrijp ik wel dat ze dat weigeren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Robbie8454 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:50:
[...]

Denk het ook. Om die reden mogen wij sinds 2019 juist weer wel wit kiezen

Model 3

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• BeCrsH
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-06 10:42
Sinds dit weekend in het bezit van mijn Enyaq. Waw wat een rij-ervaring als je van een slome diesel komt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B931kN9WX2se5Qi2MTInl1YbQ4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TYtVrWoEsYGyIaS4j4De30R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3nQgBPEIDD1FNFsPMey787_O2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLlDC6MGFz8qOjxSkh8hzvg7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door BeCrsH op 31-05-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:14
BeCrsH schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:18:
Sinds dit weekend in het bezit van mijn Enyaq. Waw wat een rij-ervaring als je van een slome diesel komt.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een mooie bak zeg!! ik heb spijt dat ik hem niet in het wit genomen heb als ik hem zo zie. :9~
Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH85
  • Laatst online: 11-06 15:21
Goedemorgen, hebben meerdere mensen problemen met het Infotainment systeem? Heb regelmatig dat er totaal geen muziek uit de luidsprekers komt, zowel niet via Radio als Media. Als je dan naar home gaat zie je ook dat het geluid gemute is maar je kunt dit dan ook niet ongedaan maken.

Vanochtend stond alleen nog het beginscherm aan van Skoda en de tijd, na bellen schakelde het scherm wel verder maar dat was het. Als je nu klikt op Home zie je totaal niets. Kan best zijn als ik vanavond de auto weer inschakel dat alles wel weer werkt.

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
RH85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:36:
Goedemorgen, hebben meerdere mensen problemen met het Infotainment systeem? Heb regelmatig dat er totaal geen muziek uit de luidsprekers komt, zowel niet via Radio als Media. Als je dan naar home gaat zie je ook dat het geluid gemute is maar je kunt dit dan ook niet ongedaan maken.

Vanochtend stond alleen nog het beginscherm aan van Skoda en de tijd, na bellen schakelde het scherm wel verder maar dat was het. Als je nu klikt op Home zie je totaal niets. Kan best zijn als ik vanavond de auto weer inschakel dat alles wel weer werkt.

Hoor het graag.
Even resetten. Aan en uit knop een paar seconden vasthouden dan hoor je een vage piep, en daarna doet ie het weer. Een snotje zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
RH85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:36:

Hoor het graag.
Vreemd probleem. Ik heb het probleem soms bij Media, dat deze op mute komt te staan. Je kunt 'm dan unmuten door de linkerscroll knop kort in te drukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 25-06 19:00
Zojuist software update van het infotainment system gehad:

Gek genoeg zijn er na de update geen wijzigingen in de versie nummers, met uitzondering van de navigatie database:

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbNTV0pcaVSo6gFTERjIgahJ7r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kthau3d24PGg1G5VCf3egXhW.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0GcS7ZXCl0OF8gjbZwiLtSZtiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X83z4Nl5Y8EhuXUzgbZpFXkS.jpg?f=fotoalbum_large

Info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SM1-wTXZ8k7HJ9_zCdrJG04Ya8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoztdOxq9oNLkMxcQmGKTHmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyxRXhx-F4D_rnUuRxZrKvOO620=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8naeiX50nADVO0ZOgFFKDNdb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOTUzNNYyBIm1Xp3YSM97AF1j-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2A8e0ETvMd6qcI0bclbAv6D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dat er na de update een button is bijgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw6hS9gIDIHydtrQrq9VPcZ3GBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvpThEv3nbXMpcY2feByq6Nz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze button geeft in ieder geval de mogelijkheid met direct met Skoda te bellen over technische problemen…

Helaas levert deze update geen nieuwe features in de app op.

[ Voor 17% gewijzigd door NoCO2 op 31-05-2021 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
marcelmg2 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:31:
Wat door andere member al werd gemeld, een uitdaging.
Hou er rekening mee dat kans groot is dat je model 2022 krijgt en daarmee ook bijhorende prijsverhoging (inflatie correctie) van € 700.
Wat er nu beetje bekend is bestellingen t/m half mei levering 2021 en daarna levering 2022 (er zijn sporadisch wat uitzonderingen).
Weet niet of het privé aankoop of (privé/zakelijk) lease is en welke vrijheid je hebt (bv. qua kiezen dealer).
Heb je vrijheid ga dan dealers bellen of ze nog productieslots hebben welke staan te leveren voor 2021 en als klant dealer is gekoppeld of klant is afgehaakt, dan kan die naar jou specificatie gewijzigd worden; ook al is dat levering eind 2021 als dealer juiste gegevens op tijd heeft kan alles in orde gemaakt worden dat er geprofiteerd wordt van 2021 bijtelling en levering 2022 plaatsvindt (daarom maakt hyundai ook nog steeds reclame voor kona met 8% bijtelling).

Een glazen bol heb ik niet, maar misschien iemand anders en is de vraag of deze kan voorspellen wat je wil weten ;).

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 31-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
swart schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:58:
Permanent. De dealer had het eerst laten wrappen, maar was niet super strak, vandaar dat ze hem nog hebben laten spuiten.
Dan niet gedaan door mede member @Ccreator denk ik dan.
Jammer dat wrappen niet gewenste resultaat had, van mede member @Ccreator foto's gezien van wrappen logo's en super strak.

[ Voor 17% gewijzigd door knirrebir op 31-05-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH85
Ccreator schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:42:
[...]

Even resetten. Aan en uit knop een paar seconden vasthouden dan hoor je een vage piep, en daarna doet ie het weer. Een snotje zou ik zeggen :)
Dank, neem aan de aan en uit knop van de auto zelf :D ?

Het Infotainment systeem (scherm) als ik daar de uit knop inhoud dan gebeurt er niets, scherm gaat niet uit. (alleen tijd in beeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
RH85 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Dank, neem aan de aan en uit knop van de auto zelf :D ?

Het Infotainment systeem (scherm) als ik daar de uit knop inhoud dan gebeurt er niets, scherm gaat niet uit. (alleen tijd in beeld).
Infotainment knop langer dan 10sec vasthouden. Werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-06 11:17
Ik heb sinds dit weekend een probleem met de passagiers deur. Na het ontgrendelen van de auto kunnen alle deuren open, echter de passagiersdeur niet(moet nu dus via binnenuit).

In het instellingen menu heb ik al even gekeken of het allemaal goed stond ingesteld, dit was het geval.

Tips/tricks?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:26
Een tip: Op shop.skoda.nl zijn de dakdragers voor de Enyaq momenteel in de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH85
Robbie8454 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Infotainment knop langer dan 10sec vasthouden. Werkt dat ook niet?
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dat is raar, in instructieboekje staat aan-uit knop langer dan 10 seconden ingedrukt houden en dan wachten tot opstartprocedure is afgelopen.
Ga er vanuit dat je al langer dan 10 seconden knop hebt vastgehouden, als dat inderdaad niet werkt dan denk ik terug naar dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Arosa schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:21:
Een tip: Op shop.skoda.nl zijn de dakdragers voor de Enyaq momenteel in de actie!
Kak, heb ik net na lang zoeken de laatste Thule Kitset 186096 (incl voeten en stangen) in Europa gevonden en besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:06:
Ontopic: helaas was kleine kraakjes in de hemel ontdekt bij de pano vooral bij de wat slechtere wegen.
Spijtig, gaat zeker om kraakjes qua geluid en niet kraakjes in hemelbekleding bij aansluiting panorama dak?
Nog iets wat je bij dealer gaat aankaarten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Tip voor de zomervakantie:
De tablethouder en bijbehorende basishouder zijn in de aanbieding.
Passen volgens mijn uitzoekwerk ook op de Enyaq, al staan ze niet als zodanig vermeldt. Dezelfde artikelnummers staan wel in de accessoire brochure van de Enyaq. Let op: zowel de basishouder als de tablethouder heb je nodig.

https://shop.skoda.nl/aut...61129-tablethouder?cid=14

Helaas passen mijn mooie Vogels steunen alleen met de hoofdsteunen op de allerhoogste stand, dus die doe ik maar in de verkoop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 16:10
RandomNick schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:17:
Tip voor de zomervakantie:
De tablethouder en bijbehorende basishouder zijn in de aanbieding.
Passen volgens mijn uitzoekwerk ook op de Enyaq, al staan ze niet als zodanig vermeldt. Dezelfde artikelnummers staan wel in de accessoire brochure van de Enyaq. Let op: zowel de basishouder als de tablethouder heb je nodig.

https://shop.skoda.nl/aut...61129-tablethouder?cid=14

Helaas passen mijn mooie Vogels steunen alleen met de hoofdsteunen op de allerhoogste stand, dus die doe ik maar in de verkoop :-(
Voor degene die op zoek zijn naar welk formaat tablets erin past, zie https://www.underwoodscar...,by%20up%20to%2030%C2%B0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Arosa schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:21:
Zijn deze van thule en dan de uitvoering: Thule Evo WingBar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ak123 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:22:
Voor degene die op zoek zijn naar welk formaat tablets erin past, zie https://www.underwoodscar...,by%20up%20to%2030%C2%B0.
Bedankt en heb je sportstoelen dan heb je kort gezegd pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Zijn deze van thule en dan de uitvoering: Thule Evo WingBar?
Volgens mij komen zw wel bij Thule vandaan maar het zijn geen wingbars (obv het plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oeze schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
[Afbeelding]

Ik heb ze bij de auto besteld, zie foto. Als je de code opzoekt dan zie je dat ze ook passen op de Octavia, ik neem aan dat dit dan vice versa ook geldt.
Heb je ook een foto's van de dakdragers uit de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:32:
Dakdragers:
Origineel Skoda
https://shop.skoda.nl/aut...LG071151-dakdragers-enyaq

Fietsendrager:
Thule FreeRide 532
https://shop.skoda.nl/aut...oor-op-dakdragers-1-fiets

Fietsendrager bij halfords gekocht ivm prijsverschil
Ook de vraag aan jou, heb je foto's van dakdragers uit de doos, meer om te weten of zelfde is als thule evo wingbar?
Eén van de belangrijkste zaken die ik wil weten is of rubber aan bovenzijde uit 2 delen bestaat zodat je er draadeind tussen kan schuiven of dat bovenzijde 1 deel is en je of moet knippen of gat maken in rubber.
Alvast dank voor reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@Dillus ten aanzien van uitgesteld laden (te laat):
Als je een thuislader hebt: kan het zijn dat de klok/ de tijd op jouw wallbox onjuist is ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:57:
[...]Ook de vraag aan jou, heb je foto's van dakdragers uit de doos, meer om te weten of zelfde is als thule evo wingbar?
Eén van de belangrijkste zaken die ik wil weten is of rubber aan bovenzijde uit 2 delen bestaat zodat je er draadeind tussen kan schuiven of dat bovenzijde 1 deel is en je of moet knippen of gat maken in rubber.
Alvast dank voor reply.
Ik ben ook wel benieuwd naar de originele Skoda dragers. Vond deze foto online van de Octavia dragers en lijkt toch een Wingbar te zijn met sleuf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilpEiNNmo2PhdK97ei6b64WsemI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z02CcWsOUSFCzFgVMzyLuP3K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 14:04
Ben niet zo'n poster maar die van mij is ook binnen! Wat een heerlijke ervaring komende uit een ICE SUV.

Voor de statistiek:
  • IV80 Moonwhite, ass basis, Family, Comfort+, Regulus, trekhaak, 125kw.
  • Besteld bij Wittebrug Forepark op 1 Februari (eerste offerte begin januari, maar LM duurde lang tbv laadpaal).
  • Geproduceerd week 16, pas in week 19 volgens dealer bij Pon.
  • Vandaag eerste mogelijkheid om te halen.
  • Eerste indicatie was levering September
  • Laadpaal komt over twee weken, die hadden ze origineel ook voor September ingepland.
  • Ook travelassist.
Trouwens goed contact met dealer gehad. Die gaf aan dat willekeurigheid misschien te maken heeft dat de fabriek bepaalde uitvoeringen bundelt. M.a.w. een week lang maken ze zwarte met Lounge. Maar zeker wist hij dat ook niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dEADkIRK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kL5rgum_yfjO13nbUKXtdFL00Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W34nR3PlswfNb9HLh32rTtKl.png?f=fotoalbum_large

en de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:52
Het valt me de laatste tijd op dat wireless charging van mijn iPhone X niet altijd goed gaat. Misschien dat meerdere Enyaq bezitters dit herkennen?

Ik leg de telefoon in het vakje links (bestuurderskant) en zie op het infotainment display dat de telefoon wordt opgeladen. Vervolgens verschijnt de melding:
Het mobiele apparaat kan nu niet worden geladen. Verwijdert u alle andere voorwerpen uit het telefoonvak, alstublieft
Ik moet het dan een paar keer proberen en uiteindelijk pakt hij hem wel. Echter verre van ideaal en uiteraard niet zoals het hoort in mijn optiek. Ik heb het overigens met en zonder hoesje, dus dat maakt niets uit.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
dEADkIRK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:39:
Ben niet zo'n poster maar die van mij is ook binnen! Wat een heerlijke ervaring komende uit een ICE SUV.

Voor de statistiek:
  • Besteld bij Wittebrug Forepark op 1 Februari (eerste offerte begin januari, maar LM duurde lang tbv laadpaal).
  • Laadpaal komt over twee weken, die hadden ze origineel ook voor September ingepland.
  • Ook travelassist.
Trouwens goed contact met dealer gehad. Die gaf aan dat willekeurigheid misschien te maken heeft dat de fabriek bepaalde uitvoeringen bundelt. M.a.w. een week lang maken ze zwarte met Lounge. Maar zeker wist hij dat ook niet.
Gefeliciflapstaart en ook dealer waar ik besteld en contact mee heb en kan bevestigen wat je aangeeft.
Wat voor mij en @jdenijs dan apart is dat wij bestellen eveneens bij wittebrug (ik bij forepark, hij bij de lier) eind november/begin december vorig jaar en dat jou bestelling in 2021 eerder geleverd wordt.
Wat ik dan prettig vindt is dat er ook gestart is met uitleveren enyaq's bij wittebrug, begon al te twijfelen of dat nog zou gebeuren.
Ook bedankt voor opgave dat jij ook bij assistentie basis travel assist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
Gefeliciteerd! Wat betreft het bundelen van bepaalde orders lijkt mij niet eens een onlogische en kan idd verklaren waarom bepaalde uitvoeringen later worden geleverd. Mijne is een weekje vervroegd, geen week 51, maar week 50 :P. Dealer is ook Wittebrug.
dEADkIRK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:39:

Voor de statistiek:
  • Ook travelassist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Peopless! Die nog aan het wachten zijn
Hebben jullie een linkje met inlog shizzle om te kijken wanneer je auto geleverd wordt?
Of wordt dat altijd via de dealer gecommuniceerd?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ElonDusk schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:17:
Peopless! Die nog aan het wachten zijn
Hebben jullie een linkje met inlog shizzle om te kijken wanneer je auto geleverd wordt?
Of wordt dat altijd via de dealer gecommuniceerd?
Als je dealer aangesloten is bij honeymoon kan je daar stavaza zien, is je dealer niet aangesloten dan of wachten op info vanuit dealer of zelf contact houden of combinatie van de twee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

Zojuist dit topic pas ontdekt, maar ik krijg mijn IV80 (wit) aanstaande vrijdag geleverd via Van Tilburg-Bastianen in Breda (leasemaatschappij Arval)

Ter info: Besteldatum 25-11-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:42
Mijn Enyaq komt pas over een tijdje bij mij op de oprit. Ik maak me echter nu al druk over de laadmogelijkheden en keuzes van laadpaalplek etc.

Ik heb een vrij smalle oprit met de huisdeur rechtsvoor. Dit betekent bij plaatsing van de paal aan het huis icm een laadstekker die dan ook nog eens uitsteekt, een te smalle doorgang voor bezoek, postbode, boodschappen etc.
Andere optie is niet onder de carport, maar voor tegen het huis de lader plaatsen. Vind ik persoonlijk minder mooi en hangt dan niet overdekt.

Ik ben benieuwd hoever de stekker van de laadpaal uitsteekt, heb hiervan nog geen foto gezien waaruit ik dit kon afleiden. Ik kan de laadpaal ook links van de auto plaatsen en dan met de stekker eromheen lopen. Is de stekker kwetsbaar als je er tegenaan loopt?

Hebben jullie nog tips/foto's van jullie laadsituatie incl. Enyaq?

Spidermellow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
langevoort schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:43:
Mijn Enyaq komt pas over een tijdje bij mij op de oprit. Ik maak me echter nu al druk over de laadmogelijkheden en keuzes van laadpaalplek etc.

Ik heb een vrij smalle oprit met de huisdeur rechtsvoor. Dit betekent bij plaatsing van de paal aan het huis icm een laadstekker die dan ook nog eens uitsteekt, een te smalle doorgang voor bezoek, postbode, boodschappen etc.
Andere optie is niet onder de carport, maar voor tegen het huis de lader plaatsen. Vind ik persoonlijk minder mooi en hangt dan niet overdekt.

Ik ben benieuwd hoever de stekker van de laadpaal uitsteekt, heb hiervan nog geen foto gezien waaruit ik dit kon afleiden. Ik kan de laadpaal ook links van de auto plaatsen en dan met de stekker eromheen lopen. Is de stekker kwetsbaar als je er tegenaan loopt?

https://www.streetplug.nl/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dEADkIRK
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Gefeliciflapstaart en ook dealer waar ik besteld en contact mee heb en kan bevestigen wat je aangeeft.
Wat voor mij en @jdenijs dan apart is dat wij bestellen eveneens bij wittebrug (ik bij forepark, hij bij de lier) eind november/begin december vorig jaar en dat jou bestelling in 2021 eerder geleverd wordt.
Wat ik dan prettig vindt is dat er ook gestart is met uitleveren enyaq's bij wittebrug, begon al te twijfelen of dat nog zou gebeuren.
Ook bedankt voor opgave dat jij ook bij assistentie basis travel assist hebt.
De dealer gaf zelf idd aan dat bestellingen uit November/December nog niet geleverd waren - en dat hij dat eigenlijk ook niet vond kunnen (je hebt er niets aan uiteraard).

Nog paar review puntjes;
  • Remmen is idd wat gevoelloos - echt doortrappen om de echte remmen te gebruiken.
  • Stof van de auto (loft) zit overal superstrak - keurig.
  • Geluid: persoonlijk kan ik niet begrijpen dat mensen honderden euro's uitgeven om te upgraden. Dit is waarschijnlijk de best klinkende auto die ik ooit gereden heb.
  • Vuldop is niet de goede.
  • Wel paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
langevoort schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:43:

Ik heb dat hele laadgebeuren wel wat onderschat. We zitten midden in een verbouwing (keuken, vloer, zonnepanelen, airco's) waarbij er in de meterkast nogal wat aan het veranderen is. Uiteindelijk willen zowel de leverancier van de zonnepanelen als de leverancier van de laadpaal de krachtaansluiting in de garage gebruiken. Morgen wordt als het goed is een soort 2e meterkast in de garage geplaatst om dit mogelijk te maken.

Leverancier van de laadpaal wilde in eerste instantie perse met een canalitgoot over mijn plafond vanaf de meterkast naar een buitenmuur (bij gebruik aan lege mantelbuis of kruipruimte). Hoop dat het nu gaat werken zoals gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
A3-D schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:48:
Het valt me de laatste tijd op dat wireless charging van mijn iPhone X niet altijd goed gaat. Misschien dat meerdere Enyaq bezitters dit herkennen?

Ik leg de telefoon in het vakje links (bestuurderskant) en zie op het infotainment display dat de telefoon wordt opgeladen. Vervolgens verschijnt de meding:

[...]

Ik moet het dan een paar keer proberen en uiteindelijk pakt hij hem wel. Echter verre van ideaal en uiteraard niet zoals het hoort in mijn optiek. Ik heb het overigens met en zonder hoesje, dus dat maakt niets uit.
Hier hetzelfde met een iPhone 11pro ik leg hem nu rechts met een usb-kabel erin |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Ziet er kostelijk uit, en als je nergens op de website een prijs kan vinden.. dan is dat meestal een slecht teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Kon het toch niet laten om toch even een update te vragen bij Wittebrug.
November besteld bij ze. Ik krijg nu net dit mailtje van ze: :-(

Hierbij de laatste melding van de fabriek.
Deze is van vandaag.

Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek 34/2021

Ik hoop je zo even voldoende te hebben geïnformeerd.
Even geduld nog.
Is allemaal wel onder voorbehoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

jdenijs schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:02:
Kon het toch niet laten om toch even een update te vragen bij Wittebrug.
November besteld bij ze. Ik krijg nu net dit mailtje van ze: :-(

Hierbij de laatste melding van de fabriek.
Deze is van vandaag.

Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek 34/2021

Ik hoop je zo even voldoende te hebben geïnformeerd.
Even geduld nog.
Is allemaal wel onder voorbehoud.
Ik zit in hetzelfde schuitje... 2 december besteld, was productie datum week 23 nu verwacht week 40 productie, niets definitief. de LM maar even ingeschakeld, hopen dat ze iets voor elkaar krijgen...
Wat ik maar niet begrijp is hoe zo'n groot bedrijf als Skoda geen duidelijkheid kan scheppen in zijn productie proces richting de klanten. Echt slecht dit! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
dEADkIRK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:53:
[...]

De dealer gaf zelf idd aan dat bestellingen uit November/December nog niet geleverd waren - en dat hij dat eigenlijk ook niet vond kunnen (je hebt er niets aan uiteraard).

Nog paar review puntjes;
  • Remmen is idd wat gevoelloos - echt doortrappen om de echte remmen te gebruiken.
  • Stof van de auto (loft) zit overal superstrak - keurig.
  • Geluid: persoonlijk kan ik niet begrijpen dat mensen honderden euro's uitgeven om te upgraden. Dit is waarschijnlijk de best klinkende auto die ik ooit gereden heb.
  • Vuldop is niet de goede.
  • Wel paraplu.
Ik zou willen dat ik met een paar honderdjes klaar was🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Vraag(je): mijn huidige leaseplan auto loopt af op 14-12-2021 en ik mag vanaf augustus een nieuwe auto uitzoeken. Mijn keuze is gevallen op de EV Skoda Enjaq en heb hier afgelopen vrijdag een proefrit voor gemaakt. De verkoper wist mij te vertellen dat alleen de 60 First Edition 5d nog te bestellen zijn voor dit jaar en ik zou dan de bestelling al eind juni moeten doen. Mijn keuzes zijn dan beperkt tot een aantal kleuren maar meer niet. Zo'n FE model start bij €48.925,14 en daar komt dan nog 2.479,29 bij voor een laadpunt aan huis en 1.695,00 voor een trekhaak.

Of ik dit uberhaupt al eerder mag bestellen gaat nog de vraag zijn maar even aannemende dat dat lukt wat zou dan jullie advies zijn:
  1. De 60 First Edition dit jaar nog bestellen tegen 12% tot 40.000 en daarboven 22%?
  2. Een basis 60 pakken en die uitrusten met de extra's die ik wil (panoramadak, trekhaak) en dan pas in 2022 tegen 16% en daarboven 22%?
Op de leaseplan site raak ik een beetje overrompeld door alle keuzes die er zijn qua extra's

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Spam schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:14:
• Een basis 60 pakken en die uitrusten met de extra's die ik wil (panoramadak, trekhaak) en dan pas in 2022 tegen 16% en daarboven 22%?
[/list]

Op de leaseplan site raak ik een beetje overrompeld door alle keuzes die er zijn qua extra's
let wel: 16% over 35.000.
Dit jaar is nog 12% over 40.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:40:
Wat door andere member al werd gemeld, een uitdaging.
Hou er rekening mee dat kans groot is dat je model 2022 krijgt en daarmee ook bijhorende prijsverhoging (inflatie correctie) van € 700.
Wat er nu beetje bekend is bestellingen t/m half mei levering 2021 en daarna levering 2022 (er zijn sporadisch wat uitzonderingen).
Weet niet of het privé aankoop of (privé/zakelijk) lease is en welke vrijheid je hebt (bv. qua kiezen dealer).
Heb je vrijheid ga dan dealers bellen of ze nog productieslots hebben welke staan te leveren voor 2021 en als klant dealer is gekoppeld of klant is afgehaakt, dan kan die naar jou specificatie gewijzigd worden; ook al is dat levering eind 2021 als dealer juiste gegevens op tijd heeft kan alles in orde gemaakt worden dat er geprofiteerd wordt van 2021 bijtelling en levering 2022 plaatsvindt (daarom maakt hyundai ook nog steeds reclame voor kona met 8% bijtelling).
@Spam hier even post van mezelf gequote, denk belangrijk om bovenstaande ook mee te nemen in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:21:
[...]

@Spam hier even post van mezelf gequote, denk belangrijk om bovenstaande ook mee te nemen in je verhaal.
Even een kanttekening: dit ligt aan je contract. Als je een offerte aanvraagt lees dan even even goed door. Die is bepalend. Mijn dealer geeft aan dat die 700 euro er nog steeds niet door is. Ook al krijg je model jaar 22 dan betekent dit dat pon die kosten voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
A3-D schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:48:

Ik leg de telefoon in het vakje links (bestuurderskant) en zie op het infotainment display dat de telefoon wordt opgeladen. Vervolgens verschijnt de meding:

[...]

Ik heb exact hetzelfde, iPhone X zonder hoesje.
Die van m'n vrouw met hoesje pakt hij overigens wel steeds meteen.
Pagina: 1 ... 145 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2