Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.621 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:00

Dr C

met C en CK

Ik ben dinsdag nog bij de dealer geweest om te kijken hoe het zit met de laadsnelheid.

* ik haalde in eerste instantie niet het laden boven de 50kWh, ook al was de accu 22% vol. Daarom een afspraak gemaakt om dit na te laten kijken. Inmiddels lukt het wel om hierboven te komen. de laatste keer bij shell recharge op 74kWh weten te komen, dit was met een accu met 8% en nog maar kort stukje gereden. Ze hebben overlegd met de importeur en ze geven aan dat inderdaad verwachtte laadsnelheid zal zijn en 100kWh echt in optimale omstandigheden wordt gehaald (dit heb ik eerder hier al eens gemeld, maar nu dus met update). ik ben benieuwd of hier mensen al op volle snelheid hebben weten te laden en met welke omstandigheden was dit.
Ik ben al met al wel wat teleurgesteld over de accu en laadsnelheid, vooral met vakantie wordt het lang wachten. Van te voren bewuste keuze gemaakt voor de iV 60 ivm. flinke toename bijtelling, dus ik zal het voor lief nemen. Ik heb het wel toch wat te rooskleurig allemaal voor ogen gehad (390km range (waarvan bij de id.3 werd gezegd toentertijd dat dit vrij makkelijke gehaald kon worden vorig jaar) en 100kWh laden). dus ik zou zeggen bij twijfel tussen de iv 60 en iV 80 -> ga voor de iV 80!

* verder heb ik wat problemen met het draadloos laden. mijn iPhone X moet perfect in het midden liggen wil hij laden, de bocht omgaan kan al voor verschuiving van de telefoon in het vakje zorgen. ik krijg dan de melding dat er een object voor de telefoon zit en hij niet wil laden. je moet dus eigenlijk een telefoon hebben met dezelfde breedte zodat hij niet verschuift, zoals de iPhone XR. de dealer kan hier niks aan doen.

o ja, de auto rijdt werkelijk fantastisch en het geluid is ook erg goed, heerlijke lage bass en dus vol en zuiver geluid.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ervh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:07:
Thx mannen, dat bevestigt het dus. Voor mij prima, ik rij slechts enkele malen per jaar meer dan 250km enkele reis. En anders is er altijd snelladen :-)

Wat houdt "Coasting" ook alweer in? Ik redeneerde voornamelijk dat een Tesla ook tot aan het stoplicht remt, daadwerkelijk stopt. Dat zou wat mij betreft een waardevolle toevoeging zijn aan remmen in b-stand. Uitrollen tot het stoplicht zeg maar. 8)
Coasting: https://www.greencarrepor...gets-smart-about-coasting.

Wat voor laden tot 90-100% geldt is ook bij snelladen aan de orde, doe het niet te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Mescaline schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:18:
Nog een andere vraag: Heeft iemand al gevonden hoe ik de DCC ('Mode' knopje) niet standaard in 'Normal' kan zetten, maar in een andere modus? Zelf vind ik 'Comfort' echt veeeel beter als standaard instelling, maar iedere keer bij starten springt hij weer in 'Normal' 8)7
Volgens mij is het standaard dat er elke keer naar normaal wordt gegaan na verlaten auto en je weer in auto 'begint'.
Misschien staat er iets in instructieboekje hierover om in te stellen dat er gekozen instelling kan blijven zonder te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
Jeroenvr72 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Kleine correctie, ik heb de verzwaring naar 3x25A laten uitvoeren, maar de vastrechtkosten blijven gelijk. bij een verzwaring naar 3 x 35 A wordt het wel ca 70,- p/mnd duurder.
Dat klopt. Over het algemeen geldt alleen verhoging van vastrecht voor verzwaring boven 3x25A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:25
Dr C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:24:
Ik ben dinsdag nog bij de dealer geweest om te kijken hoe het zit met de laadsnelheid.

* ik haalde in eerste instantie niet het laden boven de 50kWh, ook al was de accu 22% vol. Daarom een afspraak gemaakt om dit na te laten kijken. Inmiddels lukt het wel om hierboven te komen. de laatste keer bij shell recharge op 74kWh weten te komen, dit was met een accu met 8% en nog maar kort stukje gereden. Ze hebben overlegd met de importeur en ze geven aan dat inderdaad verwachtte laadsnelheid zal zijn en 100kWh echt in optimale omstandigheden wordt gehaald (dit heb ik eerder hier al eens gemeld, maar nu dus met update). ik ben benieuwd of hier mensen al op volle snelheid hebben weten te laden en met welke omstandigheden was dit.
Ik ben al met al wel wat teleurgesteld over de accu en laadsnelheid, vooral met vakantie wordt het lang wachten. Van te voren bewuste keuze gemaakt voor de iV 60 ivm. flinke toename bijtelling, dus ik zal het voor lief nemen. Ik heb het wel toch wat te rooskleurig allemaal voor ogen gehad (390km range (waarvan bij de id.3 werd gezegd toentertijd dat dit vrij makkelijke gehaald kon worden vorig jaar) en 100kWh laden). dus ik zou zeggen bij twijfel tussen de iv 60 en iV 80 -> ga voor de iV 80!

* verder heb ik wat problemen met het draadloos laden. mijn iPhone X moet perfect in het midden liggen wil hij laden, de bocht omgaan kan al voor verschuiving van de telefoon in het vakje zorgen. ik krijg dan de melding dat er een object voor de telefoon zit en hij niet wil laden. je moet dus eigenlijk een telefoon hebben met dezelfde breedte zodat hij niet verschuift, zoals de iPhone XR. de dealer kan hier niks aan doen.

o ja, de auto rijdt werkelijk fantastisch en het geluid is ook erg goed, heerlijke lage bass en dus vol en zuiver geluid.
Op vakanties zou je doorgaans minder issues moeten hebben qua laadsnelheid. Als je met 100% vertrekt kun je eerst een lang stuk rijden waardoor de accu warm(er) is. Dan is de 100kW wel eerder te halen. Daarnaast zul je gewoon niet teveel km's moeten willen maken op één dag. Met een BEV doe je er gewoon langer over.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Qua laden hebben meerdere members de 100 / 125 kw gehaald, je geeft aan 8% soc en kort stukje gereden, dan werkt het niet; langer stuk rijden is nodig.
Ik zou op youtube filmpjes van idfurkan bekijken mbt opladen id4 en wanneer er wel-niet snelheid van 125kw werd gehaald en wat daarvoor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48

Soort geleiders printen met een 3d printer zodat hij niet meer kan schuiven maar er wel makkelijk in en uit kan?

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 18:33
Mescaline schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Gevonden, gedaan of ik niet Nederlands was, gelukt 8)

Nog een andere vraag: Heeft iemand al gevonden hoe ik de DCC ('Mode' knopje) niet standaard in 'Normal' kan zetten, maar in een andere modus? Zelf vind ik 'Comfort' echt veeeel beter als standaard instelling, maar iedere keer bij starten springt hij weer in 'Normal' 8)7
Is er iemand die in een paar screenshots kan laten zien welke stappen je in de powerpass app moet doorlopen? Ik wil voorkomen dat ik naast de boot vis :*) :+

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
ervh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Is er iemand die in een paar screenshots kan laten zien welke stappen je in de powerpass app moet doorlopen? Ik wil voorkomen dat ik naast de boot vis :*) :+
Goede vraag, bij mij doet hij bijv. niks met mijn VIN (staat mogelijk nog niet op kenteken...). Ik heb al wel een pas (via een tweede account ;) )

Doordat het VIN niet herkent wordt zie ik ook niet het gratis abo (wel het free charge plan).

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pc-freakz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:17:
Heb het hier eerder geplaatst en uitgelegd. Sterker nog, uitgelegd dat SSS (9VH) gewoon het 'oude' VW/Audi geluidssysteem is. En ja, dat is een Skoda forum waar je veel meer auto's/onderwerpen kan aanhalen dan hier in 1 topic gaat, zeker omdat hier anders alles door elkaar gaat lopen. Daar reageren we trouwens ook niet op elke boe en bah }:O

De 'SOS-set' deelt de positie van de center speaker met de 9VS speakerset. Welke speakers er standaard wel of niet in zitten kan ik niet aangeven. De mensen die hier reageren geven aan dat ze er muziek uit horen, dus ik ga er vanuit dat het klopt met de documentatie.

Tevens is er inmiddels een foto gedeeld en geeft ook Furkan aan wat zijn ervaring is.

De SOS-speaker deelt het onderdeelnummer met de centerspeaker (5E3 035 411 E).
Als die er dus zit (zij het standaard of via een Canton systeem) zal die vast ook muziek geven zoals mensen hier aangeven.

Samengevat, mooi zo! Want Skoda Sound System is gecanceld (o.a. bij mij) dus alles wat het geluid beter maakt is mooi welkom!
Eerder gepost en uitgelegd neem ik van je aan, ben blij dat ik ca. 85% kan onthouden wat hier zo'n beetje gepost is om daarmee te reageren als er bijvoorbeeld vragen gepost worden.
Als het zo over komt dat ik op elke boe en bah reageer dan is dat zo, mijn inzien namelijk niet, maar dat is niet insteek van topic.
Skoda forum ken ik, maar gaat mij teveel alle kanten op (persoonlijke mening).
Persoonlijk heb ik nog niet van iemand begrepen dat als ze muziek luisteren ze met oor dichtbij center zijn geweest om te controleren of er muziek uitkomt.
Daarbij is het apart dat in prijslijst bij standaard uitrusting 8 speakers worden genoemd, maar dat is met meer zaken geweest en dat is in voordeel pon; hoe minder gemeld, hoe minder er is om op aangesproken te worden.
Verder dank voor toelichting en plaatjes en uitgaande dat er in center speaker aanwezig is (1 member heeft dashboard daar open gehaald en foto gemaakt, maar je mag aannemen dat het bij eenieder zo is) en muziek uit te horen is dan eens als dit geluid beter maakt is het een aangename toevoeging.

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 27-05-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:14
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Coasting: https://www.greencarrepor...gets-smart-about-coasting.

Wat voor laden tot 90-100% geldt is ook bij snelladen aan de orde, doe het niet te vaak.
Als ik teveel moet nadenken over hoe ik "moet" rijden om een beetje minder te verbruiken, gaat de lol er wel wat vanaf bij mij. Coast jij dan bij elk verkeerslicht, of hoe gaat dit in de praktijk? En dan zet je em gewoon in N of hoe moet ik dit in de praktijk bekijken. Wat me wel interesseert is op de autostrade, daar ik elders las dat je soms best gewoon achter een vrachtwagen in de slipstream rijdt, om zo minder te verbruiken. Maar op autostrade dan ook gewoon met zo min mogelijk regeneratie rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:33:
[...]

Qua laden hebben meerdere members de 100 / 125 kw gehaald, je geeft aan 8% soc en kort stukje gereden, dan werkt het niet; langer stuk rijden is nodig.
Ik zou op youtube filmpjes van idfurkan bekijken mbt opladen id4 en wanneer er wel-niet snelheid van 125kw werd gehaald en wat daarvoor nodig is.
heb ik al gedaan, die man met de id.4 die een soort vlog bijhoudt op YouTube, die ging juist met koud weer en dan kort stukje rijden en toen haalde hij 125kW. ik heb ook met 22% na ruim een uur rijden en kwam niet boven de 50kWh. ik blijf het gewoon proberen. ik laad overigens met name thuis, dus vaak heb ik het ook niet nodig.
overigens is de Zappi v2 een aanrader zeker icm. zonnepanelen. zit een mooie app bij waarbij je je stroomverbruik van huis en auto mooi kan bijhouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5NPjE0WyWOtolrFX_M_pX38_p0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NjGa7t5Xn0i11jUytHnPkYWw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loepoog
  • Laatst online: 10-10 16:57

Qua laden geen issues:
- Draadloos in de auto --> zelfs schuin heb ik nog contact (LG Velvet)
- Snelladen 1x geprobeerd en ergens op 10% meteen 93KwH. Wel na een rit van circa 1 uur
- Thuisladen gaat tussen de 10,3 en 11kwh. Loadbalancen gaat ook prima al komt dat eigenlijk alleen voor als moeders de vrouw worstenbrood in de oven afbakt, de vaatwasser spoelt, de kids alle lichten laten branden, de PS4 aanhebben, het deeg voor de appeltaart wordt gemixed en ik het gras maai
Zeg maar 'het weekend'. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:53:
Als ik teveel moet nadenken over hoe ik "moet" rijden om een beetje minder te verbruiken, gaat de lol er wel wat vanaf bij mij. Coast jij dan bij elk verkeerslicht, of hoe gaat dit in de praktijk? En dan zet je em gewoon in N of hoe moet ik dit in de praktijk bekijken. Wat me wel interesseert is op de autostrade, daar ik elders las dat je soms best gewoon achter een vrachtwagen in de slipstream rijdt, om zo minder te verbruiken. Maar op autostrade dan ook gewoon met zo min mogelijk regeneratie rijden?
Door mij bestelde enyaq moet nog geleverd worden, dus kan ik je niet verder helpen, mogelijk andere members, anders zelf proberen als je enyaq hebt en bepalen wat je wanneer wil toepassen of anders nog een keer een proefrit boeken.
Het werkt alleen in stand D of B en niet in N, in stand N gaat er geen beweging komen of je moet zelf duwen.
Slipstream kan je kiezen en staat los van coasten, de acc regelt dan de afstand tot voorganger en als afstand klein genoeg is kan effect van slipstream zorgen voor lager verbruik; welke stand je dan kiest D of B maakt niet uit.
Je kan eventueel nog zoekterm coasten of coasting toepassen (resultaat 1 pagina, te overzien), dan vind je meer informatie om te lezen en te verduidelijken voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door knirrebir op 27-05-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dr C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:06:
heb ik al gedaan, die man met de id.4 die een soort vlog bijhoudt op YouTube, die ging juist met koud weer en dan kort stukje rijden en toen haalde hij 125kW. ik heb ook met 22% na ruim een uur rijden en kwam niet boven de 50kWh. ik blijf het gewoon proberen. ik laad overigens met name thuis, dus vaak heb ik het ook niet nodig.
overigens is de Zappi v2 een aanrader zeker icm. zonnepanelen. zit een mooie app bij waarbij je je stroomverbruik van huis en auto mooi kan bijhouden:
Ik wens je succes om wel een keer wel de 100kw te halen.
Van die zappi zijn inderdaad meer van die mooie plaatjes vanuit de app hier gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:15
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Als je tot 80% laadt kan je auto wat langer stil laten staan, doe je laden tot 100% moet je na bereiken 100% wel binnen 30 minuten wegrijden met oog op voorkomen 'negatieve' gevolgen voor accu en ga bij 90% laden uit van binnen 2-3 uur wegrijden.
Maar dat is advies en wat er werkelijk gebeurt kan zeker anders zijn en advies lukt uiteraard niet altijd.

B stand is bewust niet feller vanwege coasting, wat eerder gepost is.
Wat je hier zegt klopt niet.
Coasting is simpel gezegd het zolang mogelijk laten uitrollen van het voertuig. In stand B wordt er direct stevig op de motor geremd.

Echt coasten zoals de puristen het willen (rollen zonder aandrijving, zonder recuperatie) kan met de Enyaq volgens mij niet (tenzij je hem misschien in N kan zetten tijdens uitrollen, maar dit heb ik niet geprobeerd.

Stand D = automatische recuperatie op basis van kaartinformatie en allerlei sensoren. Maar zelfs al er niks is, en je kan rollen zie je in de boordcomputer dat de auto heel licht recupereert.

Stand B = One pedal driving, dus pedaal los is stevig afremmen op de motor, hoe meer los, hoe heftiger remmen, maar helemaal tot stilstand kom je niet.

Persoonlijk gebruik ik B met name binnen de bebouwde kom, waar je regelmatig remt voor bochten, rotondes en stoplichten. Op 80 wegen en snelwegen is het afremmen al snel te stevig in B en werkt D prettiger, waarbij je lekker uitrolt, en als je iets meer wilt vertragen dit met de flippers aan het stuur perfect kan regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door RandomNick op 27-05-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:16:
Wat je hier zegt klopt niet.
Coasting is simpel gezegd het zolang mogelijk laten uitrollen van het voertuig. In stand B wordt er direct stevig op de motor geremd.

Echt coasten zoals de puristen het willen (rollen zonder aandrijving, zonder recuperatie) kan met de Enyaq volgens mij niet (tenzij je hem misschien in N kan zetten tijdens uitrollen, maar dit heb ik niet geprobeerd.

Stand D = automatische recuperatie op basis van kaartinformatie en allerlei sensoren. Maar zelfs al er niks is, en je kan rollen zie je in de boordcomputer dat de auto heel licht recupereert.

Stand B = One pedal driving, dus pedaal los is stevig afremmen op de motor, hoe meer los, hoe heftiger remmen, maar helemaal tot stilstand kom je niet.

Persoonlijk gebruik ik B met name binnen de bebouwde kom, waar je regelmatig remt voor bochten, rotondes en stoplichten. Op 80 wegen en snelwegen is het afremmen al snel te stevig in B en werkt D prettiger, waarbij je lekker uitrolt, en als je iets meer wilt vertragen dit met de flippers aan het stuur perfect kan regelen.
Ik heb begrepen dat stand B in enyaq tov bijvoorbeeld e-golf in B stand veel minder remt en er in stand B meer sprake is van coasten bij enyaq dan bij e-golf.
Hierop mijn reactie gebaseerd en zelf enyaq nog niet in bezit dus kan helaas nog geen vergelijking maken met e-golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979

Ben benieuwd of hogere laadsnelheden worden gehaald na bijvoorbeeld een lange rit.

Betreffende het draadloos laden: er was een andere Tweaker die vragen had over het laden van een iPhone 8. Nu heb zelf ook een iPhone 8 en heb deze getest tijdens een proefrit. Ik heb een standaard hoesje en het bleek dat mijn telefoon pas goed laadde als je hem met de laadpoort naar voren in het bakje legde. Ik weet dit is niet meest logisch maar alleen dat werkte om de door jou genoemde melding weg te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs heb zoals gemeld opnieuw contact opgenomen met wittebrug forepark, eerder volgende gepost:
Overgang november/december 2020 besteld, indicatie toen en nu is nog steeds eind juni 2021 (week 26-27) aflevering.

Productie is nog steeds niet gepland (juist waar wittebrug duidelijkheid over wil, maar niet-slecht door krijgt van fabriek).
Wat ze kunnen zien in systeem is dat levering bij wittebrug forepark staat voor week 28 2021, schuift dus wel iets naar achter.
Wat niet gezegd is maar ik wel rekening mee ga houden is dat na levering gaat meespelen hoe druk dealer het heeft om te bepalen wanneer aflevering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Als ik teveel moet nadenken over hoe ik "moet" rijden om een beetje minder te verbruiken, gaat de lol er wel wat vanaf bij mij.
Voor mij is dat juist de lol (in huidige benzine auto in ieder geval). Het is voor mij een combinatie van twee dingen die ik nastreef. 1. Soepel rijden (limousine met koningin aan boord zeg maar) en 2. Zo zuinig mogelijk rijden.

Er zijn wel uitzonderingen, ook ik houd er van af en toe het gas vol in te trappen maar probeer mezelf zoveel mogelijk te beheersen en intrappen doe ik dan ook vooral als niemand er last van heeft en ik verval daarna eigenlijk meteen weer in het rustige zwevend rijden in plaats van het hoekig opgefokt gedrag dat ik constant om mij heen zie (randstad iig).

Ik weet op mijn bekende routes precies waar ik het gas kan loslaten zodat ik de bocht zonder (veel) bij te remmen kan maken. Ook _haat_ ik op het laatste moment remmen voor een verkeerslicht dus rol ik er meestal gratis op af, vaak met de bonus dat het ondertussen op groen gaat en ik niet vanuit stilstand hoef op te trekken.

Dit levert wel af en toe bumperklevers op als ik stilletjes op een rotonde afrol. Of men haalt me in als ik op een verkeerslicht afrol (om vervolgens voor me te gaan staan en met het reactievermogen van een bejaarde de eerste drie seconde van groen te negeren).

Daarom ben ik ook met zoveel voorpret aan het wachten op een EV, waarbij gas los harder afremt dan mijn huidige automaat = mensen achter me ook weer blij dat ik pas later het gas loslaat en nog zuinig ook = ik blij.

Autorijden is op zich tamelijk saai, ik heb het in ieder geval allemaal wel gezien en meegemaakt in de afgelopen 20 jaar en ik zit meestal alleen dus alle tijd om naast het sturen nog wat meer knopjes te bedienen. Ik denk dat ik de flippers en recuperatie standen binnen de kortste keren tot zesde zintuig heb gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:13
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:59:
@jdenijs heb zoals gemeld opnieuw contact opgenomen met wittebrug forepark, eerder volgende gepost:
Overgang november/december 2020 besteld, indicatie toen en nu is nog steeds eind juni 2021 (week 26-27) aflevering.

Productie is nog steeds niet gepland (juist waar wittebrug duidelijkheid over wil, maar niet-slecht door krijgt van fabriek).
Wat ze kunnen zien in systeem is dat levering bij wittebrug forepark staat voor week 28 2021, schuift dus wel iets naar achter.
Wat niet gezegd is maar ik wel rekening mee ga houden is dat na levering gaat meespelen hoe druk dealer het heeft om te bepalen wanneer aflevering.
Thanks voor de info. Toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die de auto in november besteld heb en nu nog steeds geen definitieve leverdatum heeft.

Zelf heb ik me voorgenomen om de dealer 3 weken niet te mailen of te bellen. Daarvan zijn er nu 2 verstreken en ik moet zeggen... ik moet me echt inhouden om niet even snel een mailtje te sturen en te vragen naar een update.. maar ik hou vol..

Hoe zou het toch komen dat Wittebrug zo laat aan de beurt is he?
Heb jij het gevoel dat ze hun best doen voor je? Ik krijg het gevoel dat daar niemand maar dan ook niemand ff naar PON of weet ik veel wie je moet bellen om eens te vragen waarom het zo lang duurt. Ik heb sterk het idee dat ze kijken wat dat vierkant schermpje voor hun neus aangeeft en het daar bij laten.. Ze lopen geen meter harder voor je naar mij idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

Belangrijk is inderdaad warmte.. Had laatst een flinke rit achter de rug en zie hier het resultaat. Enne.. ik hou niet zo van zuinig rijden, behalve als het moet. ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4EB6tUp68-Qc_2-4K0eg3-FlG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Wlc0td6EBD4vfGsy3knQ4yA.jpg?f=fotoalbum_large

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Pixal schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Autorijden is op zich tamelijk saai, ik heb het in ieder geval allemaal wel gezien en meegemaakt in de afgelopen 20 jaar en ik zit meestal alleen dus alle tijd om naast het sturen nog wat meer knopjes te bedienen. Ik denk dat ik de flippers en recuperatie standen binnen de kortste keren tot zesde zintuig heb gemaakt. :P
Kan me helemaal vinden in je verhaal.

Ik kan me ook kostelijk vermaken om de mensen die, alsof ze Jos Verstappen zijn, kleine nuances merken in ophanging, type banden of bandendruk qua sportief rijgedrag en daar dan bij zweren. Enyaq is een 2ton zware SUV. Helemaal niets sportiefs aan.

offtopic: jaren geleden motorcursus op Zandvoort gedaan. Allemaal buikschuivers met mening over precieze afstelling etc etc. en denken dat ze toch echt wel goede rijders zijn.
Komt de instructeur aan op een oude BMW600cc. Rijdt er iedereen lachend uit in de eerste bocht, terwijl hij met 1 hand de ideale lijn aanwijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwachting is week 48 krijg ik nu door, a-point almere. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:12:
Thanks voor de info. Toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die de auto in november besteld heb en nu nog steeds geen definitieve leverdatum heeft.

Zelf heb ik me voorgenomen om de dealer 3 weken niet te mailen of te bellen. Daarvan zijn er nu 2 verstreken en ik moet zeggen... ik moet me echt inhouden om niet even snel een mailtje te sturen en te vragen naar een update.. maar ik hou vol..

Hoe zou het toch komen dat Wittebrug zo laat aan de beurt is he?
Heb jij het gevoel dat ze hun best doen voor je? Ik krijg het gevoel dat daar niemand maar dan ook niemand ff naar PON of weet ik veel wie je moet bellen om eens te vragen waarom het zo lang duurt. Ik heb sterk het idee dat ze kijken wat dat vierkant schermpje voor hun neus aangeeft en het daar bij laten.. Ze lopen geen meter harder voor je naar mij idee.
Heb nu ook later dan eerder gemeld telefonisch contact opgenomen, qua inhouden valt dat mee in mijn geval.
Heb deels wel idee waardoor; bij pon aangesloten dealers zijn mijn inzien eerste aan de beurt en denk daarna dat het afhangt van hoe groot dealer organisatie is en verkoop aantallen; als je kijkt naar bijvoorbeeld stern en van mossel voeren die heel veel merken, behoorlijk wat vestigingen en denk dat ze daarmee wel wat meer slagkracht hebben wanneer ze aan beurt zijn voor levering.
Wittebrug is niet erg groot, maar voert wel alleen vag maar dat mag niet baten denk ik dan.

Ondanks het lease betreft doet verkoop wel zijn best en nemen wel contact op met pon, komt wellicht omdat ik al vaker zaken heb gedaan met betreffende verkoper.
Bij mij niet het gevoel dat het alleen schermpje kijken is, mede door acteren ten tijde dat bij bepaalde opties er verplichte opties bijkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:50
Bij mij is op 10 mei de productie van de auto gestart. Volgens de dealer is de auto nog niet klaar; mogelijk door te kort aan chips. Schiet ook echt niet op 😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Goed nieuws! belletje gehad van de dealer dat mijn auto morgen bij hun binnenkomt :) Hij wilde hem al volgende week uitleveren maar eerst moet @Ccreator nog zijn magic touch uitvoeren, dus zal wel een weekje later worden denk ik. Maar het einde komt in zicht _/-\o_

Begin November besteld

[ Voor 4% gewijzigd door Duncan78 op 27-05-2021 13:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Hier ook goed nieuws. Mijn Enyaq is binnen en wordt volgende week geleverd. Besteld begin november, leverdatum al eens verschoven van half mei naar eind juni en gaat nu dus op 3 juni geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Duncan78 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:34:
Goed nieuws! belletje gehad van de dealer dat mijn auto morgen bij hun binnenkomt :) Hij wilde hem al volgende week uitleveren maar eerst moet @Ccreator nog zijn magic touch uitvoeren, dus zal wel een weekje later worden denk ik. Maar het einde komt in zicht _/-\o_

Begin November besteld
Dat is dan echt heel vlot gegaan bij jou. 17 mei gaf je aan dat ie die week gebouwd werd en volgende week kun je hem al ophalen.

Die van mij is een week eerder gebouwd, maar ik heb verder nog niks gehoord of ie al in het land is. Moet toch wachten tot juli, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
Dr C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:06:
[...]

[Afbeelding]
He, ik heb ook een Zappi V2, maar geen icon voor de zonnepanelen. Hoe kom je daar aan??? Zitten die op aparte stroomtrafos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
vinom schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Dat is dan echt heel vlot gegaan bij jou. 17 mei gaf je aan dat ie die week gebouwd werd en volgende week kun je hem al ophalen.

Die van mij is een week eerder gebouwd, maar ik heb verder nog niks gehoord of ie al in het land is. Moet toch wachten tot juli, maargoed.
idd week 20 (vorige week gebouwd), morgen bij de dealer en had volgende week uitgeleverd kunnen worden. Dus een doorlooptijd van 3 weken van bouwen tot uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
jdbiggelaa schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:50:
[...]

He, ik heb ook een Zappi V2, maar geen icon voor de zonnepanelen. Hoe kom je daar aan??? Zitten die op aparte stroomtrafos?
De eerste vraag is heb je zonnepanelen? als je wel zonnepanelen hebt, heb nog een HUB/HARVI nodig en een extra CT klem om de zonnestroom te kunnen meten. Dan pas wordt het zichtbaar in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Duncan78 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:00:
[...]

idd week 20 (vorige week gebouwd), morgen bij de dealer en had volgende week uitgeleverd kunnen worden. Dus een doorlooptijd van 3 weken van bouwen tot uitlevering.
Excuus, verkeerde bericht gequote

[ Voor 33% gewijzigd door Chipsoer op 27-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
jdbiggelaa schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Daar heb je de “Harvi” en extra meetklemmen voor nodig. Dan zie je wat de zonnepanelen opbrengen / je huis verbruikt / wat er het net in of uitgaat.
Werking Zappi is hetzelfde maar wel leuke extra info :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• pjotr18
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS2x0wLGu43IZCC0JopB76U0riA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/4SpkcLyHsEVe7iPcODXHPO64.gif?f=fotoalbum_large

vandaag geleverd. Rijdt erg fijn. Ben blij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Duncan78 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:01:
[...]

De eerste vraag is heb je zonnepanelen? als je wel zonnepanelen hebt, heb nog een HUB/HARVI nodig en een extra CT klem om de zonnestroom te kunnen meten. Dan pas wordt het zichtbaar in de app
Ah, ok, de extra CT klemmen heb ik niet. Ik heb twee 3-fasen zonnepanelen deelsystemen, dat zijn 6 extra klemmen in de meterkast. Wordt mij daar te druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Heef iemand foto's van een zwarte Enyaq met de standaard velgen gemaakt uit verschillende hoeken? _/-\o_

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
ElonDusk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:06:
Heef iemand foto's van een zwarte Enyaq met de standaard velgen gemaakt uit verschillende hoeken? _/-\o_
https://www.autoweek.nl/r...skoda-enyaq-iv-60-2021-3/

Niet helemaal (Regulus velgen) die wel standaard zijn buiten NL dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Corleone1979 op 27-05-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:02:
Hoera voor mijn warmtepomp dan 😅👌
Alle beetjes helpen, maar verwacht er geen wonderen van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb begrepen dat stand B in enyaq tov bijvoorbeeld e-golf in B stand veel minder remt en er in stand B meer sprake is van coasten bij enyaq dan bij e-golf.
Hierop mijn reactie gebaseerd en zelf enyaq nog niet in bezit dus kan helaas nog geen vergelijking maken met e-golf.
Bij stand B is er zeer zeker geen sprake van coasting. Volgens mij is recuperatie in die stand ook hoger dan wat je via de flippers in mode D in kunt stellen. Tijdens de testrit remde hij redelijk fors en de dealer vertelde dat dit ook de meeste recuperatie is die je kan krijgen, dus niet met de flippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:14:
Bij stand B is er zeer zeker geen sprake van coasting. Volgens mij is recuperatie in die stand ook hoger dan wat je via de flippers in mode D in kunt stellen. Tijdens de testrit remde hij redelijk fors en de dealer vertelde dat dit ook de meeste recuperatie is die je kan krijgen, dus niet met de flippers.
Duidelijk en bedankt, verder geen testrit gedaan en enyaq moet nog geleverd worden.
Klopt inderdaad dat mode B meer is dan wat je met mode D kan instellen (is bij huidige e-golf welke ik nu heb ook zo).
Wanneer enyaq in mijn bezit is kan ik verschil merken stand B e-golf en stand B enyaq en of dat groot verschil is; als het groot verschil is kan het zijn dat ik stand B bij enyaq ervaar als coasten ;).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:15
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:17:
[...]

als het groot verschil is kan het zijn dat ik stand B bij enyaq ervaar als coasten ;).
[irritatiestand aan]
Absolute onzin.
Blijf niet proberen toch een soort van je gelijk te krijgen, zonder dat je ervaring hebt.
Als je 80 rijdt met stand B en je gaspedaal geheel loslaat hang je in je gordel kan ik je vertellen. Doe dit twee keer en je medepassagiers schelden je beslist uit. Om jou maar even te citeren 'in meerdere topics en reviews aan de orde geweest'.
In stand B is er voor niemand op enige wijze sprake van coasten.
[irritatiestand uit]

[ Voor 3% gewijzigd door RandomNick op 27-05-2021 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Zoals de mijne dus, levering juni dus nog ff wachten :(

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
rammes schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Zoals de mijne dus, levering juni dus nog ff wachten :(
Nice ben benieuwd. Ik verwacht in ieder geval een aantal fotos dan 8)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:26:
Absolute onzin.
Blijf niet proberen toch een soort van je gelijk te krijgen, zonder dat je ervaring hebt.
Als je 80 rijdt met stand B en je gaspedaal geheel loslaat hang je in je gordel kan ik je vertellen. Doe dit twee keer en je medepassagiers schelden je beslist uit. Om jou maar even te citeren 'in meerdere topics en reviews aan de orde geweest'.
Ging niet om gelijk te krijgen, daarom was ook de knipoog, mede omdat ik nog geen ervaring heb met enyaq.
Uitleg die je geeft is me duidelijk en dat is het inderdaad geen coasten, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 27-05-2021 15:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Ging niet om gelijk te krijgen, daarom was ook de knipoog, mede omdat ik nog geen ervaring heb met enyaq.
Uitleg die je geeft is me duidelijk en dat is het inderdaad geen coasten, bedankt.
Misschien helpt het om eerst even een keer diep adem te halen en nadenken heeft mijn reactie toegevoegde waarde? ;) Je bent echt een toegevoegde waarde in het topic maar soms is het misschien iets te veel .

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

[irritatiestand aan]
Absolute onzin.
[irritatiestand uit]
Hij remt inderdaad behoorlijk in stand B, eerste toen ik die modus probeerde dacht ik ook al: dit wil je niet continue abrupt doen. Zelf rem ik zelf vaak rustiger naar een stoplicht toe bijvoorbeeld. Het kan natuurlijk zo zijn dat in sommige autos dit nog sterker is maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:46
Mescaline schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:54:
[...]
Ik zal het kenteken er even uit shoppen, dan komen ze eraan 8)
Belofte maakt schuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUY-dKrfNGLAk2qmUKBHNzZTc4w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2oVynIwmJKcBKAQfkm9YDPW.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WoWAbNzdaAp6YYIxbgIPHuys64=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fc1oD27CiKfQakxXw3uR4ZHp.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit is dus een Enyaq 80, First Edition High, Quartz Grey. Ik maak graag foto's voor als er nog details niet vastgelegd zijn door anderen, laat me even weten wat er in de hele verzameling hier nog mist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:15:
Hallo, ik kreeg ineens een jobaanbieding en heb toegezegd, dus ook meteen voor nieuwe wagen moeten gaan. Testrit ID4 gedaan, daarna zag ik bij zustergarage Enyaq staan, naar binnen gelopen en daar stond hij in Arctic Silver, launch+ pakket (België voor de duidelijkheid) . Eigenlijk totaal niet te vergelijken met de wat futuristische ID4, waren meteen verkocht. Omdat ik geen jaar wil wachten heb ik voor 1 van de iv80 launch+ modellen gegaan die in omloop zijn, eveneens arctic silver. In de komende weken heb ik em dus al meteen.

Op offerte staat eigenlijk maar 1 pakket en daar alle opties in. Als ik auto zelf wil samenstellen op de Belgische website is het dan wat puzzelen geblazen. Ik wil nl. zien welke opties er allemaal op zitten en hoe ze werken. Veel zaken vind ik echter zelfs niet terug op de offerte en zijn nergens in een apart package te vinden, en vice versa. Hebben jullie een idee of onderstaande in een systeem verweven zit?

230v stopcontact -> Zie ik nergens tussen de opties, wel op de offerte

elektrische extra verwarming -> idem

Op de website zie ik turn assist, exit warning etc staan.. maar nergens tussen de mogelijke opties of in de offerte..

Ook manoeuvre assist bij uitrijden parkeerplaats wordt in de verf gezet, dit zie ik ook nergens vermeld. Er zit uiteraard wel de 360 area view op, mag ik er trouwens vanuit gaan dat ik zoals bij andere recente skoda modellen de wagen automatisch kan laten file parkeren, door enkel het gaspedaal te bedienen?

Voorts zie ik “sfeerverlichting uitvoering 2” staan, dat kan ik ook nergens thuis brengen.

het lijkt alleszins dat de launch + nagenoeg full option is.. ik zie maar een paar opties die ik niet heb moeten aanvinken bij de configurator, zoals family pack plus en comfort seat plus.

Alvast bedankt voor wat inzichten! Wat een prachtige overzichtspagina!
Best wel spannend allemaal, wat een prachtige bolide![Afbeelding]
Vanuit Nederland niet geheel thuis in Belgische enyaq, maar heb volgende link kunnen vinden van mede Belgische memeber hier: https://www.dailybits.be/...t-ENYAQ-iV-MY21_51172.pdf.
Wellicht maakt dat al nodige duidelijk wat er wel-niet aanwezig is.
Daarnaast maakt Duitse of Engelse skoda configurator ook wel nodige duidelijk, misschien iets om te proberen.

230V staat inderdaad niet op Belgische configurator site, maar wel in bovenstaande link bij pack family basic.
Verwarming zetels staat wel genoemd op Belgische configurator site; pack climate basic en pack climate plus, verschillen vind ik duidelijk vanuit configurator.

Turn assist, exit warning en manouvre assist zijn opties welke in toekomst beschikbaar komen (staat in Nederlandse brochure genoemd, maar heten items iets anders).
Onduidelijk is welke opties (hardware) je nu dient te kiezen zodat in toekomst met software toekomstige opties 'aangezet' kunnen worden.
Bovenstaande geldt ook voor automatisch parkeren.

Wat family pack plus en comfort seat plus inhoudt staat duidelijk op Belgische configurator site.

Qua sfeerverlichting moet ik nog even zoeken, kom ik op terug.

Edit: je hebt gekozen voor suite interieur, dan heb je qua sfeerverlichting extra t.o.v. standaard: led strip onder dashboard, 30 kleuren om uit te kiezen i.p.v. 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Heef iemand foto's van een zwarte Enyaq met de standaard velgen gemaakt uit verschillende hoeken?
Plaatjes welke configurator laat zien is denk niet voldoende; je hebt liever real-life foto's?
Helaas kan ik je met real-life foto's niet helpen :|.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 27-05-2021 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:22
[...]

[irritatiestand aan]
Absolute onzin.
[irritatiestand uit]
Irritatiestand aan; overdrijven is ook een vak want in de gordel hangen is absoluut niet het geval. Ja, hij remt wel serieus af. Irritatiestand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Mescaline schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Belofte maakt schuld:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is dus een Enyaq 80, First Edition High, Quartz Grey. Ik maak graag foto's voor als er nog details niet vastgelegd zijn door anderen, laat me even weten wat er in de hele verzameling hier nog mist :*)
prachtige kleur zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Zo, de verwachte productie week was week 23. Net even gebeld met de dealer, helaas is de voorlopige productieweek nu week 40... het schijn mede te komen omdat ik hem toch pas in week 44 mag ophalen dat hij pas in week 42 bij de dealer staat.... Als dat maar goed gaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
Net te horen gekregen dat mijn Enyaq eind juni geleverd gaat worden. 't Is een voorraad model, wat mij betreft zou het dan ook sneller mogen. Aan de andere kant maar goed ook, het is toch nog even afwachten tot de laadpaal door de gemeente geplaatst gaat worden.

Maar goed, iemand nog tips hoe ik mijn ongeduldigheid kan beteugelen? :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Vanuit Nederland niet geheel thuis in Belgische enyaq, maar heb volgende link kunnen vinden van mede Belgische memeber hier: https://www.dailybits.be/...t-ENYAQ-iV-MY21_51172.pdf.
Wellicht maakt dat al nodige duidelijk wat er wel-niet aanwezig is.
Daarnaast maakt Duitse of Engelse skoda configurator ook wel nodige duidelijk, misschien iets om te proberen.

230V staat inderdaad niet op Belgische configurator site, maar wel in bovenstaande link bij pack family basic.
Verwarming zetels staat wel genoemd op Belgische configurator site; pack climate basic en pack climate plus, verschillen vind ik duidelijk vanuit configurator.

Turn assist, exit warning en manouvre assist zijn opties welke in toekomst beschikbaar komen (staat in Nederlandse brochure genoemd, maar heten items iets anders).
Onduidelijk is welke opties (hardware) je nu dient te kiezen zodat in toekomst met software toekomstige opties 'aangezet' kunnen worden.
Bovenstaande geldt ook voor automatisch parkeren.

Wat family pack plus en comfort seat plus inhoudt staat duidelijk op Belgische configurator site.

Qua sfeerverlichting moet ik nog even zoeken, kom ik op terug.

Edit: je hebt gekozen voor suite interieur, dan heb je qua sfeerverlichting extra t.o.v. standaard: led strip onder dashboard, 30 kleuren om uit te kiezen i.p.v. 10.
Amai top reactie, bedankt voor de goede info. Gaan we dus gewoon bepaalde opties kunnen bijkopen zoals in een app store? 😀 Tja, waarom niet eigenlijk, leve de vooruitgang. Wel jammer dat wij innovators een beta product krijgen dan, met opties die er later pas bij komen 😅

Uit dat pdf bestand blijkt dan wel dat ik nagenoeg alle extra opties ook heb. (panorama, 11kw lader, trekhaak,..) enkel geen scheidingsnet en zijairbags achteraan. Heb ik weer flink gedaan, zo impulsief beslist..

[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 27-05-2021 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
MattSp schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
Net te horen gekregen dat mijn Enyaq eind juni geleverd gaat worden. 't Is een voorraad model, wat mij betreft zou het dan ook sneller mogen. Aan de andere kant maar goed ook, het is toch nog even afwachten tot de laadpaal door de gemeente geplaatst gaat worden.

Hier wegblijven en youtu.be eraf gooien 👌😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024

Er zijn hier mensen vanaf begin Oktober aan het wachten. Veel filmpjes kijken (dat kan sinds een paar maanden), en dagelijks formumberichten volgen 😉🥳 volgende week vrijdag ben ik aan de beurt, 12 Oktober besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Chipsoer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Daar heb je de “Harvi” en extra meetklemmen voor nodig. Dan zie je wat de zonnepanelen opbrengen / je huis verbruikt / wat er het net in of uitgaat.
Werking Zappi is hetzelfde maar wel leuke extra info :)
Nou, ik dacht dat het voor de eco en eco+ modus wel nodig is om te weten hoeveel stroom je zonnepanelen je opwekt. Dus het heeft wel een meerwaarde voor de werking als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454

Eens met @Cloclo100 hier vooral wegblijven. Dit topic helpt totaaaaaal niet🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
Dr C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Nou, ik dacht dat het voor de eco en eco+ modus wel nodig is om te weten hoeveel stroom je zonnepanelen je opwekt. Dus het heeft wel een meerwaarde voor de werking als ik het goed begrijp.
De Zappi weet in die modi (is dat het meervoud van modus?) wel wat er vanuit de zonnepanelen te gebruiken is, alleen wordt de totale opbrengst niet getoond. Net als wat het huis gebruikt, dat wordt ook niet getoond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Vandaag de dakdragers en fietsen steunen binnengekregen, het weekend er maar is op zetten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxVasgFLsnpBa4WOT9uR4CqRgjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xWVTXrc4umI1CP3cFCdayua.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Thiazzz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:13:
Vandaag de dakdragers en fietsen steunen binnengekregen, het weekend er maar is op zetten!

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke je gekocht hebt, eventueel met link? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Dr C schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Neen, is niet nodig. Ik heb CT’s op de hoofdaansluiting van het huis. In de eco mode regelt de Zappi de laadstroom zo dat er niet aan/van het net wordt teruggeleverd of afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Mag ik vragen welke je gekocht hebt, eventueel met link? 😅
Dakdragers:
Origineel Skoda
https://shop.skoda.nl/aut...LG071151-dakdragers-enyaq

Fietsendrager:
Thule FreeRide 532
https://shop.skoda.nl/aut...oor-op-dakdragers-1-fiets

Fietsendrager bij halfords gekocht ivm prijsverschil

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@Cloclo100

Skoda dragers zijn Thule dragers. Ik heb ze in Duitsland besteld. Goedkoopste die ik kon vinden (of je pakt de versie met de vierkante dragers, die is nog goedkoped)

https://shop.bbep.de/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7q5FT_lXqCaV7dc21YwGBn2i14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FexaVg2QYinmjJu8XJLsyZp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-HLN8_9FiQafMI9qlawaeHOFlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pRXDOKQ1ohz62wFkwqn5JQ7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenkb op 27-05-2021 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Mescaline schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Belofte maakt schuld:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Grappig en wel het kenteken zichtbaar van een cabrio en de jouw niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy000
  • Laatst online: 27-07-2021

Ik laad vrijwel alleen thuis maar vorige week bij Ionity en Fastned geladen en bij beide kwam het niet boven de 57kwh. (Accupercentage 45-55%) Heb de iv80 met snellaadfunctie, deze behaalde snelheid viel bij mij dus ook flink tegen. Wacht nog op reactie dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
jeroenkb schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:41:
@Cloclo100

Skoda dragers zijn Thule dragers. Ik heb ze in Duitsland besteld. Goedkoopste die ik kon vinden (of je pakt de versie met de vierkante dragers, die is nog goedkoped)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vierkant nooit doen, dat geeft veel meer ruis. Ik kom door hier net te zoeken achter dat de Yakima dakdragers van mijn Mazda Cx5 gewoon passen op de Enyaq. Gewoon andere mount bestellen en klaar.. Klein gelukske toch wel 🙃

Ik vind die Yakima dragers trouwens veel mooier.. Iets mooier afgerond op de hoeken. Voor de geïnteresseerden.. Hiero en dan de zwarte variant nemen.. Past beter bij mijn Arctic Silver/zwarte accenten.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloclo100 op 27-05-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Roy000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Ik laad vrijwel alleen thuis maar vorige week bij Ionity en Fastned geladen en bij beide kwam het niet boven de 57kwh. (Accupercentage 45-55%) Heb de iv80 met snellaadfunctie, deze behaalde snelheid viel bij mij dus ook flink tegen. Wacht nog op reactie dealer.
Bij dit soort dingen is het wel belangrijk te vermelden hoe vol je accu nog was toen je het probeerde. Ik bedoel als je accu nog meer dan 50% vol was dan is het volkomen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ik222 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Bij dit soort dingen is het wel belangrijk te vermelden hoe vol je accu nog was toen je het probeerde. Ik bedoel als je accu nog meer dan 50% vol was dan is het volkomen normaal.
Staat erbij vermeld: accu 45-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy000
ik222 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Zoals ik schreef 45-55%. (Bij ionity 45 en fastned 55% ongeveer. Als je laadcurves bekijkt van Enyaq en ID4 moet ie rond dat percentage nog steeds wel rond de 100kwh kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Roy000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Zoals ik schreef 45-55%. (Bij ionity 45 en fastned 55% ongeveer. Als je laadcurves bekijkt van Enyaq en ID4 moet ie rond dat percentage nog steeds wel rond de 100kwh kunnen halen.
Je hebt voor de tijd wel een flink stuk gereden? De Enyaq zal niet voorverwarmen richting de lader dus je zult met deze temperaturen toch snel een uur op de snelweg moeten rijden wil de accu wat op temperatuur komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Roy000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Sorry daar had ik helemaal overheen gelezen 8)7

Maar dan is het dus volkomen normaal dat je niet meer haalde. Kijk als je vanaf ongeveer 10% begonnen was (en natuurlijk met een niet al te koude accu maar de Enyac is daarin niet heel kritisch) dan had je bij 50% nog ongeveer 100kW gehaald inderdaad. Maar dat betekent niet dat als je met 45% of 55% SoC begint dat je dat dan ook haalt. Dat is nu eenmaal niet hoe een laadcurve werkt helaas, als je met een hoge SoC begint te snelladen ligt de gehele curve aanzienlijk lager.

Dit is wellicht nog wel te optimaliseren in de toekomst als Skoda de accu gaat voorverwarmen als je naar een snellader navigeert. Maar dat doet Skoda tot op heden nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 27-05-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ik222 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Maar dan is het dus volkomen normaal dat je niet meer haalde. Kijk als je vanaf ongeveer 10% begonnen was (en natuurlijk met een niet al te koude accu maar de Enyac is daarin niet heel kritisch) dan had je bij 50% nog ongeveer 100kW gehaald inderdaad. Maar dat betekent niet dat als je met 45% of 55% SoC begint dat je dat dan ook haalt. Dat is nu eenmaal niet hoe een laadcurve werkt helaas, als je met een hoge SoC begint te snelladen ligt de gehele curve aanzienlijk lager.
Als de accu warm is begin je ook op 45% gewoon met de max. Zo werkt de laadcurve wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Als de accu warm is begin je ook op 45% gewoon met de max. Zo werkt de laadcurve wel.
Zie mijn toevoeging. Dan heb je dus echt preconditioning van de accu nodig, dat heeft Skoda nog niet.

Met normaal rijden ga je de accu in de praktijk nooit in het ideale temperatuurbereik krijgen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
jeroenkb schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:41:
@Cloclo100

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kunnen en mogen er 3 fietsen op het dak?
Kan er zo gauw niks over vinden via google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ik222 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Zie mijn toevoeging. Dan heb je dus echt preconditioning van de accu nodig, dat heeft Skoda nog niet.

Met normaal rijden ga je de accu in de praktijk nooit in het ideale temperatuurbereik krijgen in elk geval.
Je kunt prima met deze temperatuur de max halen met alleen rijden. Als je 2/3 uur op de snelweg zit is de accu met deze temperaturen echt wel op temperatuur. Dan kun je met 20/30% inpluggen gewoon met 100/125kW laden. Misschien niet bij -10 maar nu bij +10 zeker wel. Als de accu op temp is haal je ook gewoon bij 40% SoC meteen de maximale snelheid volgens de curve.

Trouwens, zo warm hoeft de accu ook niet eens te zijn voor 100/125kW. Met de app kun je dit eventueel in de gaten houden. 15 graden lijkt al genoeg te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 27-05-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
jdenijs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Kunnen en mogen er 3 fietsen op het dak?
Kan er zo gauw niks over vinden via google
Het aantal fietsen is niet zo belangrijk denk ik, gewoon max 75kg (inclusief dakdragers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Het aantal fietsen is niet zo belangrijk denk ik, gewoon max 75kg (inclusief dakdragers)
Dat denk ik dus ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cloclo100 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
Amai top reactie, bedankt voor de goede info. Gaan we dus gewoon bepaalde opties kunnen bijkopen zoals in een app store? 😀 Tja, waarom niet eigenlijk, leve de vooruitgang. Wel jammer dat wij innovators een beta product krijgen dan, met opties die er later pas bij komen 😅

Uit dat pdf bestand blijkt dan wel dat ik nagenoeg alle extra opties ook heb. (panorama, 11kw lader, trekhaak,..) enkel geen scheidingsnet en zijairbags achteraan. Heb ik weer flink gedaan, zo impulsief beslist..
Zie bijgaand artikel betreffende betaalde opties: nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app met dank aan @vinom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:38:
Eens met @Cloclo100 hier vooral wegblijven. Dit topic helpt totaaaaaal niet🤣
Maar dan mis je wel de ins en outs (en dan met name duidelijkheid) over de enyaq n.a.v. de gestelde vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Chipsoer schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:06:
De Zappi weet in die modi (is dat het meervoud van modus?) wel wat er vanuit de zonnepanelen te gebruiken is, alleen wordt de totale opbrengst niet getoond. Net als wat het huis gebruikt, dat wordt ook niet getoond.
Meervoud is goed :P u gaat door voor de koelkast :) ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yu9_BAQaVswommGqO_RwV521mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQw23FjUl6LAqqUbQ9IlWPMN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DINBNcUVLzBTFW-tsS_8JrNTRak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiNeYYcve0ETtmvxfIbIj7vy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTcKYg487j3Le02OxuWWRnApeio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FR5HNVp0PLG5X34mn1xoPmuf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6O3fUhp3zDAg0GLTCCeSy-OjK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuNpR6fsHh15m4TKWOWBfarJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7e0xAC-p6bkmxV0cBmJohMTCV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txvfrtQlFfIVNrzsb7iMIM3E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:13:
[...]

Je hebt voor de tijd wel een flink stuk gereden? De Enyaq zal niet voorverwarmen richting de lader dus je zult met deze temperaturen toch snel een uur op de snelweg moeten rijden wil de accu wat op temperatuur komen.
Ter vergelijking: ik heb een iV60 en heb laatst bij Fastned geladen als check. Ik kwam direct uit Antwerpen met constant 100-110 km/uur, dus de accu zal redelijk warm zijn geweest. Ik arriveerde met 30% SoC. De laadsnelheid was 73 kW en dat was conform mijn verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
Nu maar hopen dat je de 360graden camera er bij kan kopen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy000
ik222 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Dit is wellicht nog wel te optimaliseren in de toekomst als Skoda de accu gaat voorverwarmen als je naar een snellader navigeert. Maar dat doet Skoda tot op heden nog niet.
Dank voor reacties. Accu moet goed warm geweest zijn. Half uur gereden voor laden en 1,5 uur daarvoor nog eens 2 uur gereden.
Wist niet dat dit zo werkte wb laadcurve, mijn verwachting was in ieder geval anders. Zal het met legere accu nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:27:
Dat hoop ik van wel meerdere zaken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 21:27
Vandaag telefoontje van de dealer (van Mossel), 8 juni wordt ze afgeleverd aan huis (y) !

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Alex Timmermans schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Ik zou zeggen, dan moet je toch ook alle cameras hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
frankdaan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Er zijn hier mensen vanaf begin Oktober aan het wachten. Veel filmpjes kijken (dat kan sinds een paar maanden), en dagelijks formumberichten volgen 😉🥳 volgende week vrijdag ben ik aan de beurt, 12 Oktober besteld.
Ik weet het, ik mag niet klagen met deze korte levertermijn. Maar mijn eigen keuze kon volgens de LM pas volgend jaar geleverd worden, vandaar mijn keuze voor een voorraad model.
En mijn familie wordt al gek van alle Enyaq filmpjes die ik steeds afspeel 😉
Veel plezier alvast voor volgende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
knirrebir schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Maar dan mis je wel de ins en outs (en dan met name duidelijkheid) over de enyaq n.a.v. de gestelde vragen.
Klopt, zeker omdat dit mijn eerste electrische auto is. Mbt laden ed toch al veel opgestoken vanuit dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Vandaag zag ik wat me al eerder een keer was opgevallen. Ik krijg het ACC logo weer in beeld terwijl ik deze optie niet heb!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLYEmC4KZXEbU3U5XWnuj8XgRWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTm5iB0yJxX4bULCPY5cfWF6.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geeft hij aan ' functie niet beschikbaar" als ik er op druk ondanks het groene icoontje en het werkte ook niet op de snelweg, hij had hem zo bij een voorliggers erin gereden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eEssRQPWvLCkcRlmpiARuneY30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNAIC8zHqOZ9rB4ReSpceHyy.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht een optie die je achteraf kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Zou mooi zijn! Ben benieuwd wta hij dan zou kosten.

Andere vraag: welk plan moet ik selecteren in Powerpass?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ervh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:00:
Zou mooi zijn! Ben benieuwd wta hij dan zou kosten.

Andere vraag: welk plan moet ik selecteren in Powerpass?
Charge faster DC booster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Morgen om 13u kan ik de mijne gaan ophalen bij A-point in Amsterdam.

Net nog even via de app de powerpass aangevraagd als "Duitser" dus die valt binnenkort hopelijk op de mat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Thx! Aangevraagd als Belg met een NL adres. Prima 👌🏻 nu afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Roy000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Ik zie op deze link wel een laadcurve staan maar de condities weet ik niet. Je ziet wel dat die bij hogere SoC waarden hij wel vrij snel afzwakt qua laadsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 27-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:45:
Vandaag zag ik wat me al eerder een keer was opgevallen. Ik krijg het ACC logo weer in beeld terwijl ik deze optie niet heb!

[Afbeelding]

Helaas geeft hij aan ' functie niet beschikbaar" als ik er op druk ondanks het groene icoontje en het werkte ook niet op de snelweg, hij had hem zo bij een voorliggers erin gereden...
[Afbeelding]

Wellicht een optie die je achteraf kan activeren?
Achteraf lijkt te kunnen, mede als gevolg van dat je icoon niet had en nu wel, denk gevolg van software update.
Assistentie basis heb je niet dacht ik, dan lijkt het logisch qua melding functie niet beschikbaar, echter weet niet of members met assistentie basis (hebben wel icoon) met icoon functie kunnen aan-/uitzetten.
Pagina: 1 ... 143 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2