Waar achterhalen jullie de laadgrafiek?RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:53:
Overigens laad hij als ik naar jouw grafiek kijk bij jou echt anders dan bij mij. Bij jou wisselt de afname nogal. Bij mij 5 minuten op 5 kW en daarna gewoon heel de tijd strak op 11 kW totdat dit wordt afgebroken.
In mijn geval uit de beheerinterface van de laadpaal waar ik via de beherende partij toegang toe heb.
Ah ja dat vermoeden had ik al. Ondanks dat mijn laadpaal er al enige tijd staat, dien ik die toegang nog te krijgen. "Binnen enkele weken krijgt u toegang tot uw omgeving"RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:01:
[...]
In mijn geval uit de beheerinterface van de laadpaal waar ik via de beherende partij toegang toe heb.

Ik heb dit probleem nog steeds. App wordt niet bijgewerkt ook niet na opnieuw inloggen en verversen. App denkt dat de auto nog aan het laden is, terugkeer dat al uren niet meer zo is.RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:49:
[...]
Komt volgens mij standaard als hij even geen verbinding maakt. Vaak even verversen en dan is het weer weg.
De melding lijkt heel ernstig maar is dat volgens mij niet.
Perfect, dankje! Met dit soort uitingen van Skoda staat onomstotelijk vast dat kopers van een Enyaq met de snellaad-optie mochten rekenen op de Ionity dienstverlening voor een jaar.Gupper schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:55:
[...]
Ja staat er bij![]()
Ik heb er al eerder een foto van gemaakt en gepost hier
Gupper in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Nog een andere pagina gevonden waar [Afbeelding]ook het jaar abonnement benoemd word
Zojuist dit doorgekregen van de LM:
"De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 27 augustus 2021. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd."
Hij zou in week 25 geleverd worden. Meer als 2 maanden vertraging dus. Ik zit nu alleen met vervoer. Ik heb mijn huidige auto opgezegd vanaf week 25.
Weet iemand of je naar aanleiding van een vertraging je leasovereenkomst kunt laten ontbinden? Ik zit toch te denken om voor een andere auto te gaan.
"De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 27 augustus 2021. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd."
Hij zou in week 25 geleverd worden. Meer als 2 maanden vertraging dus. Ik zit nu alleen met vervoer. Ik heb mijn huidige auto opgezegd vanaf week 25.
Weet iemand of je naar aanleiding van een vertraging je leasovereenkomst kunt laten ontbinden? Ik zit toch te denken om voor een andere auto te gaan.
Het is een overeenkomst dus de daarin staan alle voorwaarden beschreven, mocht hier dan ook niets over beschreven zijn heb je geen poot om op te staan.zokiz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:20:
Zojuist dit doorgekregen van de LM:
Weet iemand
of je naar aanleiding van een vertraging je leasovereenkomst kunt laten ontbinden? Ik zit toch te denken om voor een andere auto te gaan.
-Edit-
Ik kwam dit nog voor je tegen
Over het algemeen is het zo dat de overeenkomst vervalt als er een exacte datum is afgesproken en de auto wordt op die datum niet geleverd.
In uw geval is er een vermoedelijke levertijd afgesproken. Als deze niet wordt gehaald, dan heeft dat in eerste instantie geen gevolgen voor de geldigheid van de overeenkomst. U zult de levering af moeten wachten.
Wat vaak wel mogelijk is, is om de verkoper alsnog een datum te stellen waarbinnen hij moet leveren. Dat kan door een aangetekende brief te sturen waarin u de garage nog een laatste termijn voor levering geeft. Wordt dan nog niet geleverd, dan vervalt de overeenkomst alsnog. Zo is dat bijvoorbeeld geregeld in de BOVAG voorwaarden. U kunt in de algemene voorwaarden die bij uw overeenkomst horen nagaan of u in uw geval deze mogelijkheid ook heeft.
Ook kunt u met de garage kijken of er een alternatieve oplossing mogelijk is als u nu niet met vakantie zou kunnen. Denk bijvoorbeeld aan een huurauto tegen een redelijk tarief.
[ Voor 41% gewijzigd door Thiazzz op 11-05-2021 08:36 ]
PON maakt er echt een potje van.Thiazzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:58:
[...]
Onderdeel van het comfort pakket is ook de dubbele beglazing..
Dit staat namelijk niet beschreven in de NL documentatie en configurator. DE en BE doen dat wel netjes.
Wat ze dan weer wel vermelden bij het Comfort Plus pakket is de zogenaamde:
- Remote Acces (3 jaar care connect)
Het is weer de grootste kul, want die heeft iedereen volgens mij. Het is namelijk in DE (en mss ook BE) onderdeel van de basis navigatie, die hier inmiddels verplicht is geworden.
En dan kunnen we wel zeggen, what's the problem aangezien iedereen het nu heeft en je mist niets.
Ten tijden van mijn bestelling van Navi was dit helemaal niet verplicht en had je wel degelijk een verwacht voordeel gehad op de Comfort Plus.
Echt ik word zo moe van deze club.
Fijn hè, een early adopter zijnLoepoog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:34:
[...]
PON maakt er echt een potje van.
Dit staat namelijk niet beschreven in de NL documentatie en configurator. DE en BE doen dat wel netjes.
Het is weer de grootste kul, want die heeft iedereen volgens mij. Het is namelijk in DE (en mss ook BE) onderdeel van de basis navigatie, die hier inmiddels verplicht is geworden.
En dan kunnen we wel zeggen, what's the problem aangezien iedereen het nu heeft en je mist niets.
Ten tijden van mijn bestelling van Navi was dit helemaal niet verplicht en had je wel degelijk een verwacht voordeel gehad op de Comfort Plus.

Standaard 1 volgens de prijslijst bij omschrijving standaard uitrusting.ManiacScum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:27:
Vraagje voor de gelukkige bezitters, zit er in de passagiersdeur bij jullie een paraplu?
Heb je er twee dan heb je geluk.
Dank voor terugkoppeling, dan is het bijna zo goed als zeker dat assistentie plus emergency assist extra heeft t.o.v. assistentie basis.Pappabakker9045 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:55:
Nee, zoals eerder vermeld door @Neeler gaat het weg bij intrappen rem en/of indrukken startknop. Maarrrr, zojuist een (OTA) update gehad. En wat schetst mijn verbazing: geen 3e icoon meer!
Ja, heb ik. Na visuele waarschuwing in display na enkele seconden akoestische waarschuwing. Als ik nog steeds niet het stuur vastpak worden de gordels aangespannen, verminderd de auto snelheid tot 0, gaan de alarmlichten aan en wordt de claxon geactiveerd. Weet niet of er dan nog hulpdiensten worden gewaarschuwd; nog niet aangedurfd om daarop te wachten.
Alleen op het stuurwiel, dus geen 3e icoon. Waarschijnlijk een bug (dat 3e icoon) omdat het er naar uitziet dat het na de update helemaal weg is.
Blijft apart dat bij assistentie plus 3e icoon niet blijft en daarmee travel assist niet te activeren is via infotainment.
Derde icoon klopt niet, want member met assistentie plus is deze na update 'kwijt', voor nu bekend dat assistentie plus emergency assist heeft en assistentie basis.Noreaga_no1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:31:
Yeah ! Vandaag heb ik mijn Enyaq opgehaald bij de dealer. En wat is het toch mooi!
De Enyaq rijdt heel comfortabel! Ik ben ook blij met mijn 360 graden camera; aangezien het toch een grote auto is 😂
Ook ik heb de TA bij mijn Assistentie gekregen! Volgens de dealer is dit standaard en de Assistentie plus heeft het 3e icoontje erbij
Daarnaast heb ik gevraagd naar de powerpass. Powerpass was een “fout” in de brochure omdat dit niet beschikbaar is in Nederland. Wil je dit we hebben moet je je aanmelden via Duitsland.
Heel vreemd kon ik pas na 4u een QR code krijgen en verbinding maken met de app. Een maal in de app krijg ik foutmelding. Ik las in de forum dat meerdere dit hadden dus ik hoop dat morgen alles weer werkt
Een ander vreemd verschijnsel was dat de achter CC niet van OFF afging. Toen ik een foto wilde maken, deed de CC het weer wel..:
Geen idee hoe of waarom het nu we doet.
Je zou mogen verwachten dat bij assistentie plus 3e icoon blijft en travel assist via infotainment te de-/activeren is, maar dat is niet zo.
Met melding 'fout' in brochure maakt men zich er wel weer makkelijk vanaf.
Het is gewoon inconsistentie ten top met name ten opzichte van andere Skoda modellen.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Standaard 1 volgens de prijslijst bij omschrijving standaard uitrusting.
Heb je er twee dan heb je geluk.
Nope, 60 first edition is met assistentie basis niet met assistentie plus.Nr.10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:44:
Het is wel met assistent maar of het plus is geloof ik de echte vraag.
Dat klopt, staat ook zo in instructieboekje omschreven.Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:38:
Bij benaderen gaat hij wel open maar bij weggaan dus niet dicht..
Dat zal ik niet tegenspreken en begrijp je opmerking in deze.ManiacScum schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:50:
Het is gewoon inconsistentie ten top met name ten opzichte van andere Skoda modellen.
Bekijk het van de positieve kant: het staat in de prijslijst, dus het moet erbij zitten. Andere 'Simply Clever'-items waar met wordt gekoketteerd, zoals de vuldop voor de ruitenwisservloeistof en de bagage-fixeer-hoekjes blijken er niet bij iedereen bij te zitten.ManiacScum schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:50:
[...]
Het is gewoon inconsistentie ten top met name ten opzichte van andere Skoda modellen.
Eneco? -> Ff achteraan bellen...ManiacScum schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:04:
[...]
Ah ja dat vermoeden had ik al. Ondanks dat mijn laadpaal er al enige tijd staat, dien ik die toegang nog te krijgen. "Binnen enkele weken krijgt u toegang tot uw omgeving"
Ik denk dat de loft uitvoering me ook wel goed gaat bevallen. Ik vind het wel erg jammer dat die led-verlichting in de loft uitvoering niet doorloopt in het dashboard.RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:48:
[...]
Hier heb ik er wat gepost. Bevalt super! RandomNick in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Als het in andere auto's niet gehad hebt zal jet het niet missen en er zijn meer zaken waarvan menig member hier vindt dat het erg jammer isFairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:10:
Ik denk dat de loft uitvoering me ook wel goed gaat bevallen. Ik vind het wel erg jammer dat die led-verlichting in de loft uitvoering niet doorloopt in het dashboard.Is dat iets wat jezelf 'mist' of is dit voor jou nooit zo'n issue geweest?
[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 11-05-2021 09:13 ]
Denk dat je er van april tot september niets aan mistFairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:10:
[...]
Ik denk dat de loft uitvoering me ook wel goed gaat bevallen. Ik vind het wel erg jammer dat die led-verlichting in de loft uitvoering niet doorloopt in het dashboard.Is dat iets wat jezelf 'mist' of is dit voor jou nooit zo'n issue geweest?
Tenminste overdag zie ik het nauwelijks, dus als je weinig in de avonduren rijdt dan zit je goed
Misschien wat gemist, maar wat bedoelde je hiermee?
Wat je er echt aan kunt doen is de volgende keer niet meer een auto afnemen van PON of door hen laten servicen. Als genoeg mensen dit doen voelen ze het wel.Loepoog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:34:
[...]
PON maakt er echt een potje van.
Ja zie net ook dat de tekst uit het 2e plaatje weg is gehaald uit de digitale brochure (welke nu online staa). Het is dus iets wat ze later hebben aangepast.jdbiggelaa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Perfect, dankje! Met dit soort uitingen van Skoda staat onomstotelijk vast dat kopers van een Enyaq met de snellaad-optie mochten rekenen op de Ionity dienstverlening voor een jaar.
Ik ben ook in discussie met mijn dealer over de laadkabel tas. Die zou je gratis bij het transport pakket krijgen. Echter is dat nu niet meer het geval.
Niet dat ik beide dingen echt nodig heb. Publiek laden zal ik maar zelden doen waardoor de tas niet nodig is. En mocht ik publiek laden dan kost me dat 0,29€ (AC) en 0,39€ (DC).
Het gaat hier echter om het IDEE ... je koopt een auto (Prive). Daar moet je dan lang op wachten. En dan krijg je ook nog maar de helft van de zaken bij welke in de folder/website benoemd worden.
Tja het is nu niet bepaald een importeur die een niche bediend (onze werkgever verplicht bijv al VAG). Daarnaast ben ik wel erg tevreden over Skoda, dan straf ik mezelf.Fairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:19:
[...]
Wat je er echt aan kunt doen is de volgende keer niet meer een auto afnemen van PON of door hen laten servicen. Als genoeg mensen dit doen voelen ze het wel.
Ah kijk, dat is duidelijk. Ik ging ervan uit dat je het overdag ook wel duidelijk zou zien. Ik neem aan dat je de lichtsterkte ook kunt inregelen. Of is dat niet het geval? Ik heb de handleiding nog niet zitten doorspitten aangezien ik de auto nog niet heb. Dat doe ik wel als het eenmaal zover is.Loepoog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:13:
[...]
Denk dat je er van april tot september niets aan mist
Tenminste overdag zie ik het nauwelijks, dus als je weinig in de avonduren rijdt dan zit je goed
Mooie gedachte, reëel gezien gaat niet gebeuren.Fairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:19:
Wat je er echt aan kunt doen is de volgende keer niet meer een auto afnemen van PON of door hen laten servicen. Als genoeg mensen dit doen voelen ze het wel.
Zekers! Verschillende zaken zijn voor verschillende mensen min of meer belangrijk. Vandaar allerlei opties en pakketten en kleurtjes en ......knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Als het in andere auto's niet gehad hebt zal jet het niet missen en er zijn meer zaken waarvan menig member hier vindt dat het erg jammer is.

Yep, bij loft heb je in ieder geval al 10 kleuren (dus j kan al lekker los) en duurdere interieurs hebben 30 kleuren.Fairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:24:
Zekers! Verschillende zaken zijn voor verschillende mensen min of meer belangrijk. Vandaar allerlei opties en pakketten en kleurtjes en ......
Ik kijk in mijn domotica, daar is de slimme meter op aangesloten.
Ik heb ook te vroeg gejuicht, gisteren aan de lader gehangen op 63% en vanochtend stond hij op 69% (en ingesteld op 80%). Ik ga nu een vertrektijd toevoegen, om te zien of dat nog invloed heeft. Vannacht is hij niet in de buurt van 11kW geweest, enkel een kort piekje tot 9kW.RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:53:
[...]
Ik heb gisterenavond ook de tweede optie ingesteld. Laadstatus was ca. 20% en zou naar 80% hebben moeten gaan. Het eerste blok heeft hij aldoor geladen en de tweede maar ongeveer een half uurtje, ik had
drie tijdblokken ingesteld van 2 uur, steeds direct achter elkaar. Resultaat: vanmorgen 57% vol.![]()
Overigens laad hij als ik naar jouw grafiek kijk bij jou echt anders dan bij mij. Bij jou wisselt de afname nogal. Bij mij 5 minuten op 5 kW en daarna gewoon heel de tijd strak op 11 kW totdat dit wordt afgebroken.
[ Voor 0% gewijzigd door Raainman op 11-05-2021 09:31 . Reden: vertrek ipv starttijd ]
Standaard 10 kleuren toch? Buiten de Enyaq hebben alle VAG auto's 30 kleuren toch?knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:26:
[...]
Yep, bij loft heb je in ieder geval al 10 kleuren (dus j kan al lekker los) en duurdere interieurs hebben 30 kleuren.
Ja, ook dat klopt. Omdat de meeste mensen geen vrije keuze hebben (verplicht vanuit werkgever / LM), of mensen het uiteindelijk maar voor lief nemen en eieren voor hun geld kiezen. Ik kan je vertellen dat mijn keuze voor de Enyaq volgt uit het gebrek (op dit moment met levering 2021) aan goede alternatieven. Want voor VAG of PON kies ik zeer zeker niet. Die sh*t met dieselgate, mijn afschrijving op mijn vorige auto en het besodemieteren door mijn merkdealer is voor mij de laatste druppel geweest.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:22:
[...]
Mooie gedachte, reëel gezien gaat niet gebeuren.

Nog niet in het donker gereden, dus nog niks van gezien. Heb nog niet eerder led verlichting binnen gehad, dus alles wat er nu inzit is extra. Ik denk dat dit in de category luxe problemen valt, en maak me er geen seconde druk om. Focus op wat je wel hebtFairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:10:
[...]
En ook bij mij nu maar tot 50% geladen, nadat ik 4 (aansluitende) tijdsblokken had ingesteld. Ik zie wel dat hij 2 blokken gebruikt heeft (23.00 - 01.00 en 01:00 - 03:00), maar rond 02:00 vond 'ie 't genoeg en is het laden gestopt. Wél had ik de 'minimum' slider op iets van 20% ingesteld. Dat zou geen invloed moeten hebben, volgens mij, maar die heb ik nu maar weer eens op 0% gezet...Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Ik heb ook te vroeg gejuicht, gisteren aan de lader gehangen op 63% en vanochtend stond hij op 69% (en ingesteld op 80%). Ik ga nu een vertrektijd toevoegen, om te zien of dat nog invloed heeft. Vannacht is hij niet in de buurt van 11kW geweest, enkel een kort piekje tot 9kW.
Gelukkig hebben we de auto op de meeste dagen voor relatief korte stukken nodig, maar ik hoop dat we het uitgevogeld hebben voordat ik weer een lange rit moet maken.
Zekers goed punt. Nu eerst nog de leveringRandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:34:
[...]
Nog niet in het donker gereden, dus nog niks van gezien. Heb nog niet eerder led verlichting binnen gehad, dus alles wat er nu inzit is extra. Ik denk dat dit in de category luxe problemen valt, en maak me er geen seconde druk om. Focus op wat je wel hebt
Heb het hier alleen over de enyaq, dit is een enyaq topic, ik ga het niet hebben over andere modellen van de vag groep en wat daar aan hoeveelheid kleuren aanwezig is.Neeler schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:31:
Standaard 10 kleuren toch? Buiten de Enyaq hebben alle VAG auto's 30 kleuren toch?
Als voor jou van belang is welke modellen van vag groep hoeveel kleuren hebben leuk, maar ik heb die info niet, ik hou me bezig met enyaq want die heb ik besteld en zou het een ander merk/model zijn ga ik me daarin verdiepen qua specs.
[ Voor 24% gewijzigd door knirrebir op 11-05-2021 09:38 ]
Bij mij stond 'ie op nul, dat gaan geen verschil maken.Bulli schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:35:
[...]
Wél had ik de 'minimum' slider op iets van 20% ingesteld. Dat zou geen invloed moeten hebben, volgens mij, maar die heb ik nu maar weer eens op 0% gezet...
Gelukkig hebben we de auto op de meeste dagen voor relatief korte stukken nodig, maar ik hoop dat we het uitgevogeld hebben voordat ik weer een lange rit moet maken.
Nee die minimum instelling betekent: Als je onder deze waarde zit ga dan meteen laden. Bij mij staat deze op 50%. Zet ik de auto (overdag) aan de lader en is de SoC 34% of zo, dan zal de auto meteen tot 50% gaan laden.Bulli schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:35:
[...]
En ook bij mij nu maar tot 50% geladen, nadat ik 4 (aansluitende) tijdsblokken had ingesteld. Ik zie wel dat hij 2 blokken gebruikt heeft (23.00 - 01.00 en 01:00 - 03:00), maar rond 02:00 vond 'ie 't genoeg en is het laden gestopt. Wél had ik de 'minimum' slider op iets van 20% ingesteld. Dat zou geen invloed moeten hebben, volgens mij, maar die heb ik nu maar weer eens op 0% gezet...
Zet je deze op 0% dan zal de auto nooit meteen gaan laden.
Duidelijk waar de onvrede zit, maar wat je zegt zijn er wel-geen alternatieven en het is niet netjes en fijn, maar ja vanuit marketing oogpunt doen ze het met id3, id4 en enyaq wel weer slim ofwel ze zorgen zelf wel dat ze blijven bestaan en wegkomen met alles, hoe spijtig ook.Fairplay92 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:32:
Ja, ook dat klopt. Omdat de meeste mensen geen vrije keuze hebben (verplicht vanuit werkgever / LM), of mensen het uiteindelijk maar voor lief nemen en eieren voor hun geld kiezen. Ik kan je vertellen dat mijn keuze voor de Enyaq volgt uit het gebrek (op dit moment met levering 2021) aan goede alternatieven. Want voor VAG of PON kies ik zeer zeker niet. Die sh*t met dieselgate, mijn afschrijving op mijn vorige auto en het besodemieteren door mijn merkdealer is voor mij de late druppel geweest.
Dacht alleen Loft 10 kleuren en de overige interieurs meer kleuren. Mijn ervaring is wel dat dit echt een gadget gevalletje is wat je uiteindelijk niet heel vaak gebruikt. Mijn huidige auto heeft 5 kleuren, maar echt vaak wijzigen doe ik het niet.Neeler schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Standaard 10 kleuren toch? Buiten de Enyaq hebben alle VAG auto's 30 kleuren toch?
De Mini van de vrouw is helemaal een kleurenfestijn. Uiteindelijk kies je toch de kleur die je het prettigst gaat vinden of koppelt aan een bepaald profiel. Sport bijvoorbeeld alles rood. Daarna doe je er eigenlijk vrij weinig mee
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Voor enyaq klopt het, maar vraag was algemeen qua kleuren overige modellen binnen vag groep.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:01:
Dacht alleen Loft 10 kleuren en de overige interieurs meer kleuren. Mijn ervaring is wel dat dit echt een gadget gevalletje is wat je uiteindelijk niet heel vaak gebruikt. Mijn huidige auto heeft 5 kleuren, maar echt vaak wijzigen doe ik het niet.
De Mini van de vrouw is helemaal een kleurenfestijn. Uiteindelijk kies je toch de kleur die je het prettigst gaat vinden of koppelt aan een bepaald profiel. Sport bijvoorbeeld alles rood. Daarna doe je er eigenlijk vrij weinig mee
Daarvan heb ik gemeld dat ik dat niet weet.
Sorry had er even overheen gelezen (gaat soms zo hard hierknirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Voor enyaq klopt het, maar vraag was algemeen qua kleuren overige modellen binnen vag groep.
Daarvan heb ik gemeld dat ik dat niet weet.
Bij mij Broekhuis AlkmaarDuncan78 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:15:
[...]
Wat is dat balen zeg en wat een blunder van de dealer!
Wij zitten bij dezelfde dealer en nu hoop ik maar dat mijn wijzigingen goed zijn doorgezet en dat ik niet een auto ophaal die geconfigureerd is als mijn oorspronkelijke bestelling want dan hebben ze echt een probleem daar.
Oprechte vraag (los van het feit dat het allemaal wel zou moeten werken)Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Ik heb ook te vroeg gejuicht, gisteren aan de lader gehangen op 63% en vanochtend stond hij op 69% (en ingesteld op 80%). Ik ga nu een vertrektijd toevoegen, om te zien of dat nog invloed heeft. Vannacht is hij niet in de buurt van 11kW geweest, enkel een kort piekje tot 9kW.
Waarom allemaal met schema's werken?
Bij mij staat de slider op 0% en 90%. Ik sluit als ik thuis kom de oplader aan de auto en de dag erna is hij 90%. Maakt me verder niet uit wanneer hij dat doet. Tot nu toe geen problemen mee gehad
Heb de auto verwijderd uit de app en opnieuw gekoppeld. Koppelen werkt wel, maar daarna wordt er geen informatie doorgegeven.remc1979 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:16:
[...]
Ik heb dit probleem nog steeds. App wordt niet bijgewerkt ook niet na opnieuw inloggen en verversen. App denkt dat de auto nog aan het laden is, terugkeer dat al uren niet meer zo is.
Ik krijg ook geen OTA updates, zoals sommigen van jullie wel krijgen. Volgens mij is er iets goed mis????
Eens.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Dacht alleen Loft 10 kleuren en de overige interieurs meer kleuren. Mijn ervaring is wel dat dit echt een gadget gevalletje is wat je uiteindelijk niet heel vaak gebruikt. Mijn huidige auto heeft 5 kleuren, maar echt vaak wijzigen doe ik het niet.
Om de zoveel tijd dacht ik bij mijn Superb: o ja, ik kan die kleuren instellen. Laat ik dat maar eens doen wat het zit er op. Dan stel je het in en dan vergeet je bijna dat ze er zijn
Wie heeft de snellaad functie buiten het IONITY netwerk getest en geeft dan wel 100 kWh weer.
Ik vraag dit omdat ik twijfels heb over de upgrade ook dit aan de dealer gevraagd.
Dit is zijn antwoord: Beste meneer ......,
Deze optie is zoals besteld, aanwezig op uw auto.
Echter is niet elke paal is geschikt om op deze manier te laden. Deze optie werkt alleen via het ionity netwerk.
U kunt online terug vinden waar de geschikte palen zijn.
Mochten er nog vragen ontstaan vernemen wij dit graag.
Wel raar dat het volgens hun alleen bij ionity werkt.
Ik vraag dit omdat ik twijfels heb over de upgrade ook dit aan de dealer gevraagd.
Echter is niet elke paal is geschikt om op deze manier te laden. Deze optie werkt alleen via het ionity netwerk.
Gaat zeker enorm hard, af en toe ben ik ook wel in de avond even bezig om alles terug te lezen en info op te slaan zodat ik bij vragen antwoord kan geven en/of kan verwijzen naar mede member die er van weet - iets over gepost heeft.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:06:
Sorry had er even overheen gelezen (gaat soms zo hard hier)
Zag het ook, voor ionity is andere member al bezig en voor oplaadmogelijkheid achter softwarematig regelen heb ik uitstaan bij pon via dealer; had rechtstreeks naar pon vraag gestuurd, maar die reactie sloeg nergens op ofwel status hier helpt niet richting pon helaas.Thiazzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:07:
@knirrebir officieel ben jij de Skoda Enyaq guru, misschien kun jij PON gaan infomeren![]()
[Afbeelding]
Dealer weet niet alles (zeker niet m.b.t. elektrische auto's, als je geluk hebt werkt er iemand van ander merk die wel al elektrische auto's had) en krijgt helaas ook niet alle info vanuit importeur en daarnaast importeur wil verkopen en stelt info op een lager pitjescooper1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Wie heeft de snellaad functie buiten het IONITY netwerk getest en geeft dan wel 100 kWh weer.
Dat zou echt de stunt van het jaar zijn.scooper1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Waarschijnlijker is dat die dealer echt niet weet waar hij het over heeft
Ziet er goed uit! Krijg ook die kleur! Interieur en Exterieur.RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:51:
Vanmiddag ook mijn Enyaq opgehaald, en meteen een rit van ruim 100km terug naar huis. Wat rijd de Enyaq super relaxed! Lekker rap, geen raceauto, meer een ontspannen cruiser, maar zeker capabel tot een hele vlotte inhaal actie.
Beetje met de travel assist gereden, vooral in een stukje file heel fijn!! Verder nog enorm veel te ontdekken qua instellingen. Komende tijd nog lekker mee aan de slag.
Het is echt een hele vriendelijke auto, vrouw reed er zo makkelijk mee weg, en die moet meestal wel even wennen.
@knirrebir ook hier met de in oktober bestelde basis werkt de travel assist via het stuur, geen icoontje in het scherm.
Wel twee bummers: twee krassen achterop, gelukkig net ontdekt 20 seconden voor ik wegreed bij de dealer. Wordt vast opgelost.
Zie ook net dat de toegezegde luxe kentekenplaten niet zijn geleverd. Nog maar even achteraan.
Wat foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een dubbele meter met dag en nacht tarief. Ik wil 's nachts opladen tot 'vol'. Vandaar dat ik aan het kijken ben hoe ik dit kan laten werken. Als je enkeltarief hebt dan is dit een non-issue inderdaad.jeroenkb schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Oprechte vraag (los van het feit dat het allemaal wel zou moeten werken)
Waarom allemaal met schema's werken?
Bij mij staat de slider op 0% en 90%. Ik sluit als ik thuis kom de oplader aan de auto en de dag erna is hij 90%. Maakt me verder niet uit wanneer hij dat doet. Tot nu toe geen problemen mee gehad
[ Voor 10% gewijzigd door Raainman op 11-05-2021 10:29 . Reden: reactie van jeroen verkeerd begrepen. ]
Wel een raar antwoord vindt ik het.
Van de week maar eens testen bij een ionity laadpaal of het daar wel werkt.😕
Van de week maar eens testen bij een ionity laadpaal of het daar wel werkt.😕
Als dag en nacht echt verschil maakt snap ik dat je dat wil laten werken.Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:
Ik heb een dubbele meter met dag en nacht tarief. Ik wil 's nachts opladen tot 'vol'. Vandaar dat ik aan het kijken ben hoe ik dit kan laten werken. Als je enkeltarief hebt dan is dit een non-issue inderdaad.
Zonder laadlocatie werkt het bij mij ook als een zonnetje, plug and go.
Weet wel dat je moet wel heel wat kwh in nacht verbruiken wil dag en nacht tarief interessant zijn; groot deel komt niet aan omslagpunt om gebruik te maken van dag en nacht tarief (ik niet in ieder geval).
Het mag natuurlijk duidelijk zijn dat de dealer het hier fout heeft.
Als je 100kW besteld zal elke 150kW/350kW lader dit kunnen leveren (zolang de accu leeg genoeg is en de temperatuur goed is).
Zou wat zijn als er een software lock-in voor het Ionity netwerk is. In dat geval zou ik direct een klacht indienen bij de ACM.
Als je 100kW besteld zal elke 150kW/350kW lader dit kunnen leveren (zolang de accu leeg genoeg is en de temperatuur goed is).
Zou wat zijn als er een software lock-in voor het Ionity netwerk is. In dat geval zou ik direct een klacht indienen bij de ACM.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Duidelijk.Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Ik heb een dubbele meter met dag en nacht tarief. Ik wil 's nachts opladen tot 'vol'. Vandaar dat ik aan het kijken ben hoe ik dit kan laten werken. Als je enkeltarief hebt dan is dit een non-issue inderdaad.
Heb idd enkele meter. Ben aan het rekenen of het interessant is.
Laad gelukkig met granny charger waarop je uitgesteld laden kunt instellen.
En met huidig gebruik hoef ik maar 2 keer per week te laden
Sorry knirrebir wist niet dat je kwaad werd.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Heb het hier alleen over de enyaq, dit is een enyaq topic, ik ga het niet hebben over andere modellen van de vag groep en wat daar aan hoeveelheid kleuren aanwezig is.
Als voor jou van belang is welke modellen van vag groep hoeveel kleuren hebben leuk, maar ik heb die info niet, ik hou me bezig met enyaq want die heb ik besteld en zou het een ander merk/model zijn ga ik me daarin verdiepen qua specs.
Enyaq heeft ongeacht welk interieur 10 kleuren.
In tegendeel, totaal niet kwaad, geef alleen info en kwam misschien anders over bij jou.Neeler schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
Sorry knirrebir wist niet dat je kwaad werd.
Loft heeft 10 kleuren, andere duurdere interieuren hebben meer kleuren, staat niet in Nederlandse brochure, prijslijst of configurator, maar wel op bijvoorbeeld Duitse site m.b.t. skoda enyaq en in diverse filmpjes op youtube van test enyaq is het steeds niet loft interieur en als ze dan infotainment laten zien met balk voor instellen kleuren zie je dat het meer zijn dan 10 kleuren.
Het studio interieur heeft geen sfeerverlichtingNeeler schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Sorry knirrebir wist niet dat je kwaad werd.
Zolang de iV50 er nog niet is, is dit interieur nog niet van toepassing. Maar dit zal dan tegen die tijd wel gaan komen.vinom schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:54:
[...]
Het studio interieur heeft geen sfeerverlichting
In Duitsland al weer even op de site te bestellen en volgens mij België ook, maar Nederland blijft weer lekker achter.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:54:
Zolang de iV50 er nog niet is, is dit interieur nog niet van toepassing. Maar dit zal dan tegen die tijd wel gaan komen.
Was mij ook opgevallen, al volg ik ook wat Duitse Enyaq fora en groepen en tot nu toe is geen enkele Duitser op dergelijke media die een 50 besteld heeft. De meesten kiezen de 80, en een 60 als uitzondering. Nu rijden Duitsers over het algemeen ook wat meer qua woon-werk etc.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:56:
[...]
In Duitsland al weer even op de site te bestellen en volgens mij België ook, maar Nederland blijft weer lekker achter.
Eens, dat zal voor Scandinavische landen niet anders zijn, kan me voorstellen dat een 50 in Nederland en/of Belgie meer kans van slagen heeft gezien beperktere afstanden en je toch een elektrische familie auto wil van skoda.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:59:
Was mij ook opgevallen, al volg ik ook wat Duitse Enyaq fora en groepen en tot nu toe is geen enkele Duitser op dergelijke media die een 50 besteld heeft. De meesten kiezen de 80, en een 60 als uitzondering. Nu rijden Duitsers over het algemeen ook wat meer qua woon-werk etc.
Het viel mij overigens op dat snelladers > 50 kW in Noorwegen nog een behoorlijke zeldzaamheid zijn. Vond ik wel opmerkelijk aangezien Noorwegen kwa ev's voorop loopt. Dus dan wil je daar sowieso liever een 80 versie.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Eens, dat zal voor Scandinavische landen niet anders zijn, kan me voorstellen dat een 50 in Nederland en/of Belgie meer kans van slagen heeft gezien beperktere afstanden en je toch een elektrische familie auto wil van skoda.
Heeft iemand toevallig al een fietsendrager gekocht die je zonder trekhaak kan gebruiken?
Helaas viel de trekhaak buiten budget dus zoiets zou voor mij wel een mooie oplossing zijn.
Helaas viel de trekhaak buiten budget dus zoiets zou voor mij wel een mooie oplossing zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YOxF3HClM3oAulY1icXjXGkV.jpg?f=user_large)
Helaas is dit nog steeds bij mij ook en na telefonisch gesprek met Skoda weten ze het probleem nog steeds nietremc1979 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:16:
[...]
Ik heb dit probleem nog steeds. App wordt niet bijgewerkt ook niet na opnieuw inloggen en verversen. App denkt dat de auto nog aan het laden is, terugkeer dat al uren niet meer zo is.
Noreaga
Precies hetzelfde hier. Levert me ca. EUR 60,- op per jaar met 2 cent verschil per kWh.Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:
[...]
Als ik zo de perikelen hoor qua instellen van laadschema's in de auto zit ik erover na te denken om dit dan maar in mijn laadpaal te configureren zodat deze bepaald wanneer er geladen wordt. Ik heb de Zappi besteld en volgens mij is die daarvoor geschikt. Dus wel laden in daltarief maar zonder laadschema in auto.jeroenkb schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:39:
[...]
Duidelijk.
Heb idd enkele meter. Ben aan het rekenen of het interessant is.
Laad gelukkig met granny charger waarop je uitgesteld laden kunt instellen.
En met huidig gebruik hoef ik maar 2 keer per week te laden
Eerst nog 4 weken wachten voordat ik dat kan gaan uitproberen
Ben maar eens wat dieper in de Remote Access van het Comfort Plus pakket gedoken.
Is vooralsnog inderdaad gebakken lucht. Als je naar de Skoda-shop gaat om naar het pakket te kijken, dan zijn er tal van functies. Het pakket is ook in NL beschikbaar MAAR zodra je de Enyaq selecteerd, dan is Remote Acces dus helemaal niet beschikbaar. Niet in NL, niet in De, etc, etc.
Dus of het komt nog, of het is weer een toevoeging op een pakket waar je helemaal niets aan hebt.
Heb de dealer een mail gestuurd dat het nu wel belachelijk begint te worden:
- Ionity toegang
- Remote Acces
- Betaalde Navigatie die later op reeds gedane bestelling gratis werd
Allemaal gedoe waar ik geen zin in heb, maar ik maak er echt een principe zaak van
Is vooralsnog inderdaad gebakken lucht. Als je naar de Skoda-shop gaat om naar het pakket te kijken, dan zijn er tal van functies. Het pakket is ook in NL beschikbaar MAAR zodra je de Enyaq selecteerd, dan is Remote Acces dus helemaal niet beschikbaar. Niet in NL, niet in De, etc, etc.
Dus of het komt nog, of het is weer een toevoeging op een pakket waar je helemaal niets aan hebt.
- Ionity toegang
- Remote Acces
Allemaal gedoe waar ik geen zin in heb, maar ik maak er echt een principe zaak van
Voorop lopen is 1 en dat kost ook geld, maar dan heb je niet 1, 2, 3 weer opnieuw geld om alles van 50kw om te bouwen en/of snellere laders bij te bouwen of je moet staatsschuld omhoog willen hebben, maar ik denk dat ze op achtergrond echt wel bezig zijn om er snel verandering in aan te brengen.windfreak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:
Het viel mij overigens op dat snelladers > 50 kW in Noorwegen nog een behoorlijke zeldzaamheid zijn. Vond ik wel opmerkelijk aangezien Noorwegen kwa ev's voorop loopt. Dus dan wil je daar sowieso liever een 80 versie.
Even weer contact gehad met het audio bedrijf. Tot nu toe erg goede communicatie en ervaring. Zij gaven aan dat ze best een centerspeaker kunnen plaatsen, maar dat dit waarschijnlijk geen meerwaarde heeft omdat ze softwarematig heel veel kunnen doen met het geluidsbeeld. Er komt een op maat gemaakte sub in met een dsp versterker. Wanneer ze de eerste auto klaar hebben mag ik die komen beluisteren. Mocht ik dan toch nog wensen hebben dan kan dat doorgenomen worden. In heb hier wel vertrouwen in!
Wel netjes dat je het gemeld hebt, principe kwestie heel begrijpelijk, uitkomst zien we allen toch graag tegemoet.Loepoog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:10:
Ben maar eens wat dieper in de Remote Access van het Comfort Plus pakket gedoken.
- Ionity toegang
- Remote Acces
Ik heb bij mijn superb ook sfeerverlichting in de zeikant en voorin en staat inderdaad standaard op rood, vind ik zelf het meest rustgevende 's avonds. Vind het wel wat hebben zo'n sfeervelichting.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Ik heb een warmtepomp (en geen gas) thuis dus ik kom al aan dat omslagpunt.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Als dag en nacht echt verschil maakt snap ik dat je dat wil laten werken.
Weet wel dat je moet wel heel wat kwh in nacht verbruiken wil dag en nacht tarief interessant zijn; groot deel komt niet aan omslagpunt om gebruik te maken van dag en nacht tarief (ik niet in ieder geval).
Met een EV die je regelmatig gaat laden kom je al heel snel aan dat omslagpunt hoor!knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Als dag en nacht echt verschil maakt snap ik dat je dat wil laten werken.
Ik zit denk ik, conservatief gerekend als snel op 4000 kWh per jaar alleen voor de EV. Dat is ca. 3x zoveel dan het huishouden gebruikt. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die met thuisladen geen voordeel van dubbeltarief hebben ALS je daadwerkelijk ook 's nachts zal laden.
Ik moet wachten op de trekhaak en zit inderdaad ook hierna te kijken als tussenoplossingen, zelf kijk ik naar de outway hanging 2:jdenijs schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:05:
Heeft iemand toevallig al een fietsendrager gekocht die je zonder trekhaak kan gebruiken?
Helaas viel de trekhaak buiten budget dus zoiets zou voor mij wel een mooie oplossing zijn. [Afbeelding]
https://www.thule.com/en-...outway-hanging-2-_-994005
Dan heb je zeer waarschijnlijk ook zonnepanelen, dus ik zou de rekensom nog maar eens goed maken of je wel beter uit bent met een dubbel telwerk.Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Ik heb een warmtepomp (en geen gas) thuis dus ik kom al aan dat omslagpunt.
Ik heb nu sinds een week mijn nieuwe enyaq, een heerlijke auto om mee te rijden. Helaas bij mij ook het probleem dat ik niet verder kom dan 50kwh laden bij snelle laadpalen (ionity, fastned, newmotion, allego). Ik heb de optie voor 100kwh wel erbij genomen. Ik ga straks naar de dealer om te horen wat er aan de hand is. 50kwh laden is echt niet te doen als je onderweg bent (60iV).
maar ook nog even foto's van het interieur. ik heb nog geen leren interieur gezien hier dus bij deze:
:strip_exif()/f/image/uQTYvaVB4VmYB1XFredmhEOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CCFWijpMcAX3EMje6fcrVlF0.gif?f=fotoalbum_large)
maar ook nog even foto's van het interieur. ik heb nog geen leren interieur gezien hier dus bij deze:
:strip_exif()/f/image/uQTYvaVB4VmYB1XFredmhEOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CCFWijpMcAX3EMje6fcrVlF0.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B7k32ZQDtFmZ9Dx8iTNxgF34.gif?f=fotoalbum_large)
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Dan begrijp ik het, heb zelf geen warmtepomp, airco, zonne-boiler of iets waardoor verbruik in nacht hoog genoeg is.Raainman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:22:
Ik heb een warmtepomp (en geen gas) thuis dus ik kom al aan dat omslagpunt.
Weer een verkoper die POEP praat. Alleen bij Ionity, wat een onzin kramen die lui uit!scooper1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Het zal toch niet zo zijn dat PON vergeten is door te geven om de snellaad optie te 'activeren' bij de Nederlandse berijders
Als je elektrische auto inderdaad in nacht laadt en redelijk lang dan zal omslagpunt sneller en/of wel bereikt worden.RandomNick schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:22:
Met een EV die je regelmatig gaat laden kom je al heel snel aan dat omslagpunt hoor!
Ik zit denk ik, conservatief gerekend als snel op 4000 kWh per jaar alleen voor de EV. Dat is ca. 3x zoveel dan het huishouden gebruikt. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die met thuisladen geen voordeel van dubbeltarief hebben ALS je daadwerkelijk ook 's nachts zal laden.
Thuis laden is voor mij nog niet aan de orde, maar als dat wel zo is ga ik inderdaad wel sommetje maken welk tarief te gebruiken; dag-nacht of enkel.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Raainman op 11-05-2021 11:38 . Reden: dubbel ]
Voldoe je wel aan de 'voorwaarden' om snel te laden; accu warm genoeg en leeg genoeg?Dr C schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:24:
Ik heb nu sinds een week mijn nieuwe enyaq, een heerlijke auto om mee te rijden. Helaas bij mij ook het probleem dat ik niet verder kom dan 50kwh laden bij snelle laadpalen (ionity, fastned, newmotion, allego). Ik heb de optie voor 100kwh wel erbij genomen. Ik ga straks naar de dealer om te horen wat er aan de hand is. 50kwh laden is echt niet te doen als je onderweg bent (60iV).
Verder ziet interieur er goed uit.
[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 11-05-2021 11:29 ]
Let op! De handleiding geeft weer, zonder verdere toelichting, zowel bij handmatige als elektrische klep: "Geen fietsdrager aan de bagageruimteklep bevestigen". Geen idee waarom, maar het viel me toevallig op.jdenijs schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:05:
Helaas viel de trekhaak buiten budget dus zoiets zou voor mij wel een mooie oplossing zijn. [Afbeelding]
Even hypotetisch gezien dan zou zelfs als je niet aan alle voorwaarden voldoet sowieso wel iets meer dan 50kwh laden moeten zien toch? Dus zeg 70 oid ipv 100. Zoals je normaal ook zou zien als je wel aan alles voldoet de eerste percentages voor de volle 100 (of 125) gaan en dan langzaam afbouwt.knirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Voldoe je wel aan de 'voorwaarden' om snel te laden; accu warm genoeg en leeg genoeg?
Verder ziet interieur er goed uit.
Dat zou je zeggen, maar dat gaat helaas niet altijd op, heb er al diverse youtube filmpjes over bekeken qua snelladen.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:31:
Even hypotetisch gezien dan zou zelfs als je niet aan alle voorwaarden voldoet sowieso wel iets meer dan 50kwh laden moeten zien toch? Dus zeg 70 oid ipv 100. Zoals je normaal ook zou zien als je wel aan alles voldoet de eerste percentages voor de volle 100 (of 125) gaan en dan langzaam afbouwt.
Er zijn veel factoren die invloed hebben bijvoorbeeld: alle laadstations beschikbaar of bezet, state of charge accu, temperatuur accu, is er voldoende capaciteit die naar snellaad station kan om genoemde snelheden te behalen.
omslagpunt ligt tussen 40 en 50% nachtgebruik tov totaal verbruikknirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:27:
[...]
Als je elektrische auto inderdaad in nacht laadt en redelijk lang dan zal omslagpunt sneller en/of wel bereikt worden.
Thuis laden is voor mij nog niet aan de orde, maar als dat wel zo is ga ik inderdaad wel sommetje maken welk tarief te gebruiken; dag-nacht of enkel.
Zonnepanelen heb ik dan weer niet, wel een Zonneboiler, die verwarmt de bron en in de zomer ook het tapwater in het boilervat.internetinfo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:24:
[...]
Dan heb je zeer waarschijnlijk ook zonnepanelen, dus ik zou de rekensom nog maar eens goed maken of je wel beter uit bent met een dubbel telwerk.
Tja, blijft lastig dus. In principe dus even flink leegrijden en dan naar ionity toe (die snelladen heeft) en dan testen. Lekker irritant dat je dit niet ergens kan zien, maar dit weer eens proef ondervinderlijk uitgevonden moet gaan worden. Ben blij dat ik die van mij nog niet hebknirrebir schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:34:
[...]
Dat zou je zeggen, maar dat gaat helaas niet altijd op, heb er al diverse youtube filmpjes over bekeken qua snelladen.
Er zijn veel factoren die invloed hebben bijvoorbeeld: alle laadstations beschikbaar of bezet, state of charge accu, temperatuur accu, is er voldoende capaciteit die naar snellaad station kan om genoemde snelheden te behalen.
Precies. Zie hier van Fastned een staatje voor een IV80.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Even hypotetisch gezien dan zou zelfs als je niet aan alle voorwaarden voldoet sowieso wel iets meer dan 50kwh laden moeten zien toch? Dus zeg 70 oid ipv 100. Zoals je normaal ook zou zien als je wel aan alles voldoet de eerste percentages voor de volle 100 (of 125) gaan en dan langzaam afbouwt.
Zelfs als je met 50% SoC gaat laden moet je snelheid beduidend boven de 50 kW liggen.
Ehm, heeft er al iemand boven de 50kW gezien..?
Ik heb bij de dealer een uitdraai gevraagd waarop alle opties vermeld staan. Die zouden ze toch uit het systeem moeten kunnen halen. Het gaat er bij mij niet in dat ze niet kunnen nakijken wat er daadwerkelijk aan opties geleverd is. Bij mijn Passat kon je aan de hand van allerlei codes op een sticker zo zien wat er allemaal wel en niet opzit.Wicked-Game schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:36:
[...]
Tja, blijft lastig dus. In principe dus even flink leegrijden en dan naar ionity toe (die snelladen heeft) en dan testen. Lekker irritant dat je dit niet ergens kan zien, maar dit weer eens proef ondervinderlijk uitgevonden moet gaan worden. Ben blij dat ik die van mij nog niet heb
Jazeker @mibkiller hier en op deze pagina.basmq schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:41:
Ehm, heeft er al iemand boven de 50kW gezien..?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2